Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig?
Ga ik doen, kende dat topic niet. Bedankt!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:20 schreef APK het volgende:
[..]
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitlegquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb een wellicht best domme vraag maar google helpt mij niet veel verder, dan kom ik vooral op chemtrail paginas uit
Ik zie wel eens heel af en toe vanuit de neus van een vliegtuig een donkere streep voor het vliegtuig uit komen, precies gelijklopend aan de condenssporen achter maar dan voor het vliegtuig. Weet iemand wT dit is? Schaduw van de streep achter het vliegtuig?
Edit: nog wel een zelfde vraag gevonden, ben dus niet de enige die benieuwd is
http://www.atcbox.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17981
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:46 schreef Thetallguy het volgende:
Dat wat omhoog staat zijn de spoilers/speedbrakes. Deze gaan pas omhoog na touchdown en worden gebruikt om de lift te verminderen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:20 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt.
Zo gek, zit ook gewoon op de cessna!
Ff serieus, door de onduidelijke foto en de onduidelijke berichtgeving dacht ik iets te zien. Ik weet niet wat de max snelheid is met welk standje klappen van de flappen. Dat was in mijn gedachte een verklaring voor klein standje flaps in dit geval.
Wel geweest in het verleden (of ik moet het verkeerd lezen bedenk ik me nu):quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Is er één van the Red Arrows neergestort?
edit: nope, die hebben niks op de kalender staan voor vandaag. Het gaat om een rode Gnat, vandaar dat ik aan de Arrows dacht.
Flap placard speed is 250kts voor de eerste paar flapstanden. Overigens is het normaal om met zulk weer je aanvliegsnelheid wat knopen te verhogen, maar flapless is weer het andere uiterste. Grote kans op een technisch probleem oid. Wellicht dat er nog een onderzoek komt, en anders zullen we het nooit zeker weten .quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:05 schreef Fokker89 het volgende:
Dat is natuurlijk de minimale speed. laat maar
Ah duidelijk idd, dus toch schaduwquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitleg
http://contrailscience.com/contrails-dark-lines-chemtrails/
Uiteraard, of jij wel of niet BTW hebt betaald bij aanschaf doet er niet toe.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:48 schreef Xetran het volgende:
Vermoedelijk een domme vraag en het verkeerde topic, maar als je bijvoorbeeld in het buitenland een duur stuk elektronica aanschaft in een duty-free winkel IN de transitzone van een vliegveld, moet je dan invoerrechten betalen?
http://www.belastingdiens(...)elling_van_belastingquote:U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan ¤ 430.
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoekenquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:36 schreef FredvZ het volgende:
Deze camera kwam ik toevallig tegen op een ander forum:
http://slowtv.playtvak.cz(...)34_planespotting_cat
Vliegveld van Praag, baan 24, live torenfrequentie en FR24
Ga bij Flightradar24 op een airport en klik op de camera icon:quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:26 schreef flipsen het volgende:
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoeken
Nee. Gaat niet door.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:52 schreef FredvZ het volgende:
En gaan ze nou wel of niet vanaf Eindhoven vliegen naar de Antillen?
Je kan nog steeds boeken:
[ afbeelding ]
Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken.quote:
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool mooi kleurtje groenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
[ afbeelding ]
Bijzonderquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan.quote:
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettigquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |