abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:44:58 #51
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_154854195
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee. Gaat niet door.
Huh? Wel toch?
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:48:21 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154854288
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Huh? Wel toch?
Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken.
So we just called him Fred
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:50:04 #53
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_154854329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
[ afbeelding ]
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool :Y mooi kleurtje groen :D
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:20:48 #54
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_154855494
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]

En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Bijzonder :D

Via een reisbureau wel een keer gratis een upgrade gekregen van economy naar comfort op een vlucht naar de Dominicaanse Republiek. Toch fijn.
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:25:57 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154855715
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]

En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht.

Om nog maar te zwijgen over de stoelen achter EC. Daar moet tegenwoordig voor een raam- of gangpadstoel ook extra voor betaald worden. Truuk is dan om een middenstoel te reserveren op een nog lege rij. Bijna gegarandeerd dat je dan gratis een raam- of gangpadstoel krijgt, want niemand die extra betaalt voor een stoel waar de middelste al van bezet is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:04:30 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154856936
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee. Gaat niet door.
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan.
Er is nog officiële beslissing genomen en tot die tijd gaat Arke er vanuit dat er vanaf Eindhoven wordt gevlogen.
So we just called him Fred
pi_154871471
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154873670
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline :)
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig :D
pi_154873947
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:51 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig :D
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154874086
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.

Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren ;)
pi_154874254
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.

Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren ;)
Goed punt!

Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154874610
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

Goed punt!

Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo. :Y
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 19:24:09 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154874783
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo. :Y
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154875555
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Jep!
pi_154881325
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Ook de hoofdreden waarom klm captains uiteindelijk toch maar ICA gaan vliegen ipv Europa.
.
pi_154881582
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline :)


En daarmee heeft Schiphol vandaag de gehele wide-body vloot (qua types) van China Southern gehad.
Naast deze uitgeweken 787 de A330 van/naar Guangzhou, de 777 Freighter van Shanghai naar Chongqing en de A380 uit Beijing.



De Chinese ATC zat niet alleen deze 787 dwars; de China Cargo 77L uit Shanghai week uit naar Kopenhagen wegens brandstoftekort voordat het door kon vliegen naar Amsterdam.
En ook vlucht 62 van Finnair (A340 vanuit Hong Kong naar Helsinki) moest een brandstofstop maken in Tolmachevo.
En dan heb je het alleen nog maar over de uitwijkers; vele vluchten hebben daar boven China zo'n rare route moeten vliegen.

De 787 werd op G73 voor een half uurtje bijgetankt en vertrok rond 18:35 uur naar Heathrow. Over een uur zou het weer moeten vertrekken naar Guangzhou.

Over China Southern gesproken; de A380 staat in de boeken met aankomst om 05:40 uur op Schiphol en vertrek om 14:50 uur maar wat een drama vluchten zijn dat zeg.
Die A380 komt zeer regelmatig met flinke vertraging binnen; zo kwam deze vandaag pas om 18:26 uur binnen. En het vertrok om 21:38 uur.
Dus wil je graag met die A380 vliegen; zorg wel dat je geen vluchten daarvoor of daarna hebt. _O-



En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.

  maandag 3 augustus 2015 @ 23:09:50 #67
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_154882097
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
pi_154882112
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Zoals NewHorizon al zei, standaardterminologie. Als je het onderwerp interessant vindt, er is genoeg over te lezen: http://www.amazon.co.uk/S(...)ations/dp/1560277602 . De airliners krijgen nog wel wat meer om de oren, want volgens mij gaat het boek niet verder dan VFR. En natuurlijk nog wat subtiele verschillen van land tot land.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:23:11 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154882672
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling :') Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.

22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154883296
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
Het valt inderdaad wel op natuurlijk. Maar dergelijke vertragingen is wel heel erg.

Is sowieso een buitenbeentje; de maatschappij heeft maar 5 toestellen en die vliegen maar naar enkele bestemmingen; Amsterdam (ruilt met Sydney) en Los Angeles. Daar tussendoor pendelt het wat tussen Beijing, Chengdu en Guangzhou.
De bezettingsgraad van de 5 toestellen is bijzonder laag; zo'n 12 uur in het hoogseizoen en zo'n 8 uur in de rest van het jaar. En dat is veel te weinig.
En die korte hops zorgen ook voor meer (duur) onderhoud.

De A380 is eigenlijk een rare keuze geweest van China Southern, zelfde blijkt bij Malaysia Airlines en ook Air France lijkt het niet helemaal top te zijn.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:25:15 #71
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154886365
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:23 schreef derLudolf het volgende:
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling :') Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.

22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval? ;)
Geen problemen mee gehad, maar ook maar 1 keer mee gevlogen en vond het wel prima eigenlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154907055
quote:
En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.

[ Bericht 6% gewijzigd door inkjet op 04-08-2015 22:08:13 ]
--
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:47:57 #73
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154907980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

En BQD toch?
En de geweldige achterhaalde kwaliteit van het video scherm krijg je er gratis bij.

Ik moet zeggen dat de nieuwe stoelen in die upgraded 777-200 niet eens tegenvielen. Dacht dat het dezelfde waren als in een vernieuwde 747, maar niet zeker hiervan. In ieder geval zijn ze een stuk comfortabeler dan in de eerste 777-300 toestellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_154910010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2015 10:40:32 ]
pi_154918431
Het luchtruim in China is een bende. Het grootste gedeelte is gesloten voor commerciële luchtvaart ivm militair gebruik. Gangbaar is een vertraging van 1 tot 2 uur, die wachtend word doorgebracht in het vliegtuig.

quote:
The aviation authority has vowed to improve flight punctuality, but only an estimated 20 per cent of mainland airspace is open for civilian use. The rest is tightly controlled by the air force, which has been conducting frequent drills as China flexes its military muscle amid tension with other nations over territorial disputes.

"There will only be more and bigger drills. That will become the norm," said retired People's Liberation Army general Xu Guangyu .
http://www.scmp.com/news/(...)-delays-it-doles-out
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:41:36 #76
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154921181
Weet iemand nog twee leuke of redelijk goedkope bestemmingen om een around the world te doen?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:36:57 #77
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154939375
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg

http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:44:54 #78
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154939654
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg

http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
En dat voor dat kleine stukje vanuit AMS ;(
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_154943695


Herinneren we dit bericht nog?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps. :+

Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.



Ze doen het netjes over ergens anders :P :
quote:
Fort Drum says there was no damage to six Black Hawk helicopters after a fire suppression system malfunctioned and sprayed foam inside one of the main hangars at Wheeler-Sack Army Airfield.

The system, which pumps foam through ducts in the ceiling of the hangar, malfunctioned around 8:48 a.m. Tuesday, according to Captain Peter Smedberg, public affairs officer for the 10th Combat Aviation Brigade.

Captain Smedberg said the foam is non-corrosive and did not damage the aircraft housed in the hangar.

He said the foam was approximately 8 feet deep.

The helicopters will be washed down and the hanger cleaned up.

Captain Smedberg said an investigation will be conducted to determine what caused the system to activate.



[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2015 23:29:34 ]
pi_154945058
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg

http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Ik heb dat wel eens gehad vanuit dusseldorf. Volgens mij maakten we toen zelf meerdere rondjes. Maar een stukje sightseeing boven Londen is niet heel erg hoor :P Beter dan rondcirkelen boven Lelystad :+
pi_154945154
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg

http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Bij londen heathrow moet je bijna altijd of een kleine holding of een grote bocht draaien. Het is daar altijd heel druk.
Gelukkig is het daar nog wel beter geregeld dan bijv. Istanbul ataturk international, als je ziet hoe ver de vliegtuigen daar soms uit moeten vliegen voor ze mogen landen...
.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:19:35 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154945360
Toch heb ik altijd in mijn achterhoofd dat er veel (grote) vliegvelden zijn in groot London en hoop dan maar dat de controllers wel een beetje op blijven letten. Vooral ´s nachts zie je zó veel knipperende lichtjes...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154945753
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg

http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Ach, twee 360s is wel wat veel natuurlijk, maar alleen dat en pech hebben dat de wind uit het oosten komt, valt op zich mee..

Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154950598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
Is voor de crew ook niet handig, hebben ze helemaal geen tijd om de koffie weer op te ruimen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:47:35 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154951714
quote:
Komt in de buurt ;)
So we just called him Fred
pi_154966104
quote:
Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
Ik heb ook verschillende ervaringen op dit traject. de ene keer straight in en de volgende keer vier rondjes in de holding. Bij vertrek geldt dat ook, soms kun je na een paar minuten al weg en een andere keer sta je een half uur voor de baan te wachten op je beurt voor de start. Samen met taxien vanaf de 18R ben je dan meer aan het taxien dan aan het vliegen.
--
pi_154984046
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:



En de onderdelen voor de eerste KLM 787-9 zijn in Everett aangekomen.
Die zullen uiteindelijk de 356e 787 moeten vormen en wel PH-BHA.
Begin augustus zal deze de productielijn opgaan en begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.

13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
Is afgelopen dinsdag op de final assembly line gezet.

Over 787's gesproken:



Boeing Statement on EL AL Israel Airlines Intent to Purchase 787 Dreamliners
quote:
TEL AVIV, Aug. 5, 2015 – Boeing [NYSE: BA] is pleased that EL AL Israel Airlines has announced its intent to purchase and lease up to 15 787 Dreamliners, with purchase rights for 13 additional airplanes. When finalized, the order will be posted to the Boeing Orders & Deliveries website.

"We are honored that EL AL has selected the 787 for its fleet renewal plan,” said Boeing Commercial Airplanes President and CEO Ray Conner. “The Dreamliner will be an excellent addition to EL AL’s all-Boeing fleet and marks another chapter in a partnership between our two companies that spans over half a century.”
De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's.
Die 787's zullen wij dus ook wel op Schiphol zien straks.
pi_154984093
El Al _O_ Staat sowieso in m'n top 5 favo liveries O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:59:33 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154986989
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:23 schreef Iemand91 het volgende:
De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's.
Die 787's zullen wij dus ook wel op Schiphol zien straks.
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg?
So we just called him Fred
pi_154993880
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:59 schreef FredvZ het volgende:
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg?
Ze spreken zelf over de 787-8 en -9:

El Al to acquire up to 28 787s
quote:
El Al has decided to buy and lease a mix of 15 Boeing 787-8s and 787-9s to replace Boeing 747-400s and Boeing 767-300ERs, preserving the US manufacturer’s monopoly of the Israeli flag carrier’s fleet.

El Al is now negotiating exclusively with Boeing to sign a firm order for “about half” of the 15 aircraft worth $800 million to $900 million, the carrier says in a 5 August filing with the Tel Aviv stock exchange.

The firm order will include an option to purchase up to 13 more aircraft along with “additional alternative engines”, the filing states.

El Al also plans to lease about half of the total amount of 15 new aircraft, not including the 13 options.

The 787-9s will “gradually” replace the carrier’s six 747-400s, and the 787-8s will succeed seven 767-300ERs now in operation, El Al says.

All 15 aircraft will enter the fleet between 2017 and 2020.

The decision blunts an Airbus effort to break Boeing’s long-standing monopoly status in the El Al fleet.

It also revives a previous El Al plan to order 787s. In 2006, the carrier cancelled a deal to buy up to 10 of the widebody aircraft due to financial difficulties.
...maar op hun Facebook pagina hebben ze dit staan:





En daar zie je ook de 787-10 op staan (1e foto rechts, 2e foto bovenaan).
Dus die opties kunnen ook wel (deels) 787-10's zijn. Maar kan natuurlijk ook een overijverige designer zijn. :P

Anywho; als het de -10 wordt dan heeft deze nog niet eens zo gigantisch veel minder stoelen dan hun 747-400's.
Plus het schijnt dat de 747 inderdaad te groot is voor hen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-08-2015 20:38:33 ]
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:25:39 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155031156
Mag dit hier?
Deutz Orion 250 vliegtuigsleper met een geile V12.

Was te zien op de Historische Feldtage in Nordhorn dat dit jaar in het teken stond van Deutz en Fahr. Behalve veel trekkers, combines, werktuigen en stationaire motoren dus ook deze vliegtuigsleper van het merk Deutz ;)








Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:31:49 #92
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155044759
Ziet het er binnenkort naar uit dat Emirates hun 777-300 in gaat ruilen voor een tweede A380?
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:39:13 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155048515
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal :D Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:41:17 #94
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155048566
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:39 schreef flipsen het volgende:
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal :D Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig :Y
Landingsbaan van Ushuaia (die in noordelijke richting wordt niet gebruikt):
https://www.google.com.ar(...)631,12.75z?hl=es-419
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_155048922
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:31 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet het er binnenkort naar uit dat Emirates hun 777-300 in gaat ruilen voor een tweede A380?
Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380.

Vanaf 1 januari zullen alle 8 (!) vluchten naar Londen (5 naar Heathrow, 3 naar Gatwick) worden gevlogen door de A380. (Nu wordt nog een vlucht naar Gatwick door een 777 uitgevoerd).
Samen met de 2 dagelijkse A380's naar Manchester betekend dit 70 A380 vluchten per week van en naar de UK.

Incident: Delta A320 near Denver on Aug 7th 2015, hail strike
quote:
A Delta Airlines Airbus A320-200, registration N332NW performing flight DL-1889 from Boston,MA to Salt Lake City,UT (USA) with 125 passengers and 5 crew, was enroute at FL340 about 120nm east of Denver,CO (USA) at about 02:10Z Aug 8th, when the aircraft encountered severe turbulence, hail and lightning causing both windshields to crack and the weather radar to fail. The crew declared emergency reporting cracked windshields and failed weather radar and decided to divert to Denver. Emergency crews prepared to treat injuries after arrival of the aircraft. On final approach the crew advised there were no known injuries on board, they would stop on the runway due to visibility problems as result of both windshields being cracked, they requested an ILS approach due to the visibility problems. ATC made sure all ILS critical areas were kept clear of obstructions. The aircraft landed safely on Denver's runway 35L about 40 minutes after leaving FL340, tower commented "very nice job, Sir!", the crew advised they were able to vacate via high speed turnoff M6 towards taxiway Mike and would stop after vacating the runway. The aircraft received damage to the radome, both windshields and engines.


[ Bericht 49% gewijzigd door Iemand91 op 09-08-2015 17:50:59 ]
pi_155065909
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380.

Vanaf 1 januari zullen alle 8 (!) vluchten naar Londen (5 naar Heathrow, 3 naar Gatwick) worden gevlogen door de A380. (Nu wordt nog een vlucht naar Gatwick door een 777 uitgevoerd).
Samen met de 2 dagelijkse A380's naar Manchester betekend dit 70 A380 vluchten per week van en naar de UK.

Incident: Delta A320 near Denver on Aug 7th 2015, hail strike

[..]

[ afbeelding ]
Goeiemorgen zeg, dat is me een buitje geweest... Wat een schade :o
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:28:25 #97
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155070552
quote:
The most beautiful plane never flown is just weeks from its maiden flight



The year was 1939. Ettore Bugatti — one of the most interesting and innovative individuals involved with the auto industry's formative years — was furiously working on his company's only aircraft. But this wasn't just any aircraft: like his cars, Bugatti's 100P was a technological marvel, featuring two engines driving concentric propellers in opposite directions. Air intakes gracefully integrated into the plane's V-tail would keep those engines cool, while unusual forward-swept wings would give the 100P a striking profile in flight. Ettore was hoping that by racing this beautiful machine — and winning — he'd burnish his brand.

But World War II soon gripped Paris, and Bugatti was forced to scuttle the project. The only 100P ever made never flew and was left to rot for a half century before eventually being restored to non-flying condition (it rests today on display in the EAA AirVenture Museum in Oshkosh, Wisconsin).

Fast forward to 2013, when a team led by former Air Force pilot Scott Wilson launched a Kickstarter project to create an airworthy 100P from scratch. At that time, construction was nearly complete, but Wilson needed more money to finish the project. "Reve Bleu" — Blue Dream — eventually raised a little over $62,000, and today, the new aircraft is nearly ready to take to the skies for the first time.

In recent days, the 100P has run its engines and performed taxi tests, and it looks amazing on the ground. It'll look even better from above. There's no word on exactly when that first flight will be, but some backers are going to have access to a live stream of it; in the meantime, you can see a video of it on the tarmac over on the Kickstarter project page.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:39:55 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155070772
Die A320 had zelf idd nog maar weinig idee waar het was:
So we just called him Fred
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:35:01 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155071846
Dat is wel extreem ja.

Op de foto ziet de motor-gondel er dan wel weer redelijk uit? Die grijze randen zitten na een extreme hagelbui ook vaak vol butsen en putten.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:57:37 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155078186
Dit is trouwens weer eens wat anders dan een spoorwegovergang:

Gibraltar International Airport
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')