Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken.quote:
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool mooi kleurtje groenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
[ afbeelding ]
Bijzonderquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan.quote:
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettigquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Goed punt!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.
Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Goed punt!
Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo.
Jep!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Ook de hoofdreden waarom klm captains uiteindelijk toch maar ICA gaan vliegen ipv Europa.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Zoals NewHorizon al zei, standaardterminologie. Als je het onderwerp interessant vindt, er is genoeg over te lezen: http://www.amazon.co.uk/S(...)ations/dp/1560277602 . De airliners krijgen nog wel wat meer om de oren, want volgens mij gaat het boek niet verder dan VFR. En natuurlijk nog wat subtiele verschillen van land tot land.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Het valt inderdaad wel op natuurlijk. Maar dergelijke vertragingen is wel heel erg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
Geen problemen mee gehad, maar ook maar 1 keer mee gevlogen en vond het wel prima eigenlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:23 schreef derLudolf het volgende:
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.
22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval?
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.quote:En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.
En de geweldige achterhaalde kwaliteit van het video scherm krijg je er gratis bij.quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.
http://www.scmp.com/news/(...)-delays-it-doles-outquote:The aviation authority has vowed to improve flight punctuality, but only an estimated 20 per cent of mainland airspace is open for civilian use. The rest is tightly controlled by the air force, which has been conducting frequent drills as China flexes its military muscle amid tension with other nations over territorial disputes.
"There will only be more and bigger drills. That will become the norm," said retired People's Liberation Army general Xu Guangyu .
En dat voor dat kleine stukje vanuit AMSquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Ze doen het netjes over ergens anders :quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps.
Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.
quote:Fort Drum says there was no damage to six Black Hawk helicopters after a fire suppression system malfunctioned and sprayed foam inside one of the main hangars at Wheeler-Sack Army Airfield.
The system, which pumps foam through ducts in the ceiling of the hangar, malfunctioned around 8:48 a.m. Tuesday, according to Captain Peter Smedberg, public affairs officer for the 10th Combat Aviation Brigade.
Captain Smedberg said the foam is non-corrosive and did not damage the aircraft housed in the hangar.
He said the foam was approximately 8 feet deep.
The helicopters will be washed down and the hanger cleaned up.
Captain Smedberg said an investigation will be conducted to determine what caused the system to activate.
Ik heb dat wel eens gehad vanuit dusseldorf. Volgens mij maakten we toen zelf meerdere rondjes. Maar een stukje sightseeing boven Londen is niet heel erg hoor Beter dan rondcirkelen boven Lelystadquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Bij londen heathrow moet je bijna altijd of een kleine holding of een grote bocht draaien. Het is daar altijd heel druk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Ach, twee 360s is wel wat veel natuurlijk, maar alleen dat en pech hebben dat de wind uit het oosten komt, valt op zich mee..quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Is voor de crew ook niet handig, hebben ze helemaal geen tijd om de koffie weer op te ruimen...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
Ik heb ook verschillende ervaringen op dit traject. de ene keer straight in en de volgende keer vier rondjes in de holding. Bij vertrek geldt dat ook, soms kun je na een paar minuten al weg en een andere keer sta je een half uur voor de baan te wachten op je beurt voor de start. Samen met taxien vanaf de 18R ben je dan meer aan het taxien dan aan het vliegen.quote:Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
Is afgelopen dinsdag op de final assembly line gezet.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
En de onderdelen voor de eerste KLM 787-9 zijn in Everett aangekomen.
Die zullen uiteindelijk de 356e 787 moeten vormen en wel PH-BHA.
Begin augustus zal deze de productielijn opgaan en begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.
13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's.quote:TEL AVIV, Aug. 5, 2015 – Boeing [NYSE: BA] is pleased that EL AL Israel Airlines has announced its intent to purchase and lease up to 15 787 Dreamliners, with purchase rights for 13 additional airplanes. When finalized, the order will be posted to the Boeing Orders & Deliveries website.
"We are honored that EL AL has selected the 787 for its fleet renewal plan,” said Boeing Commercial Airplanes President and CEO Ray Conner. “The Dreamliner will be an excellent addition to EL AL’s all-Boeing fleet and marks another chapter in a partnership between our two companies that spans over half a century.”
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:23 schreef Iemand91 het volgende:
De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's.
Die 787's zullen wij dus ook wel op Schiphol zien straks.
Ze spreken zelf over de 787-8 en -9:quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:59 schreef FredvZ het volgende:
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg?
...maar op hun Facebook pagina hebben ze dit staan:quote:El Al has decided to buy and lease a mix of 15 Boeing 787-8s and 787-9s to replace Boeing 747-400s and Boeing 767-300ERs, preserving the US manufacturer’s monopoly of the Israeli flag carrier’s fleet.
El Al is now negotiating exclusively with Boeing to sign a firm order for “about half” of the 15 aircraft worth $800 million to $900 million, the carrier says in a 5 August filing with the Tel Aviv stock exchange.
The firm order will include an option to purchase up to 13 more aircraft along with “additional alternative engines”, the filing states.
El Al also plans to lease about half of the total amount of 15 new aircraft, not including the 13 options.
The 787-9s will “gradually” replace the carrier’s six 747-400s, and the 787-8s will succeed seven 767-300ERs now in operation, El Al says.
All 15 aircraft will enter the fleet between 2017 and 2020.
The decision blunts an Airbus effort to break Boeing’s long-standing monopoly status in the El Al fleet.
It also revives a previous El Al plan to order 787s. In 2006, the carrier cancelled a deal to buy up to 10 of the widebody aircraft due to financial difficulties.
Landingsbaan van Ushuaia (die in noordelijke richting wordt niet gebruikt):quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:39 schreef flipsen het volgende:
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig
Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380.quote:Op zondag 9 augustus 2015 14:31 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet het er binnenkort naar uit dat Emirates hun 777-300 in gaat ruilen voor een tweede A380?
quote:A Delta Airlines Airbus A320-200, registration N332NW performing flight DL-1889 from Boston,MA to Salt Lake City,UT (USA) with 125 passengers and 5 crew, was enroute at FL340 about 120nm east of Denver,CO (USA) at about 02:10Z Aug 8th, when the aircraft encountered severe turbulence, hail and lightning causing both windshields to crack and the weather radar to fail. The crew declared emergency reporting cracked windshields and failed weather radar and decided to divert to Denver. Emergency crews prepared to treat injuries after arrival of the aircraft. On final approach the crew advised there were no known injuries on board, they would stop on the runway due to visibility problems as result of both windshields being cracked, they requested an ILS approach due to the visibility problems. ATC made sure all ILS critical areas were kept clear of obstructions. The aircraft landed safely on Denver's runway 35L about 40 minutes after leaving FL340, tower commented "very nice job, Sir!", the crew advised they were able to vacate via high speed turnoff M6 towards taxiway Mike and would stop after vacating the runway. The aircraft received damage to the radome, both windshields and engines.
Goeiemorgen zeg, dat is me een buitje geweest... Wat een schadequote:Op zondag 9 augustus 2015 16:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380.
Vanaf 1 januari zullen alle 8 (!) vluchten naar Londen (5 naar Heathrow, 3 naar Gatwick) worden gevlogen door de A380. (Nu wordt nog een vlucht naar Gatwick door een 777 uitgevoerd).
Samen met de 2 dagelijkse A380's naar Manchester betekend dit 70 A380 vluchten per week van en naar de UK.
Incident: Delta A320 near Denver on Aug 7th 2015, hail strike
[..]
[ afbeelding ]
quote:The most beautiful plane never flown is just weeks from its maiden flight
The year was 1939. Ettore Bugatti — one of the most interesting and innovative individuals involved with the auto industry's formative years — was furiously working on his company's only aircraft. But this wasn't just any aircraft: like his cars, Bugatti's 100P was a technological marvel, featuring two engines driving concentric propellers in opposite directions. Air intakes gracefully integrated into the plane's V-tail would keep those engines cool, while unusual forward-swept wings would give the 100P a striking profile in flight. Ettore was hoping that by racing this beautiful machine — and winning — he'd burnish his brand.
But World War II soon gripped Paris, and Bugatti was forced to scuttle the project. The only 100P ever made never flew and was left to rot for a half century before eventually being restored to non-flying condition (it rests today on display in the EAA AirVenture Museum in Oshkosh, Wisconsin).
Fast forward to 2013, when a team led by former Air Force pilot Scott Wilson launched a Kickstarter project to create an airworthy 100P from scratch. At that time, construction was nearly complete, but Wilson needed more money to finish the project. "Reve Bleu" — Blue Dream — eventually raised a little over $62,000, and today, the new aircraft is nearly ready to take to the skies for the first time.
In recent days, the 100P has run its engines and performed taxi tests, and it looks amazing on the ground. It'll look even better from above. There's no word on exactly when that first flight will be, but some backers are going to have access to a live stream of it; in the meantime, you can see a video of it on the tarmac over on the Kickstarter project page.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |