Gaat lekker zeg. Doodsbedreigingen en bomexplosies als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingenquote:Auto van linkse Duitse politicus totaal vernield door explosie
De auto van de fractievoorzitter van de linkse partij Die Linke in de Duitse stad Freital is maandag door een explosie totaal vernield.
De partij vermoedt dat het gaat om een extreem-rechtse aanslag. Lutz Richter zet zich in voor asielzoekers. Daarom is hij al wekenlang doelwit van dreigementen, ook met de dood.
In Freital in de Oost-Duitse deelstaat Saksen komt het steeds weer tot protesten tegen het asielzoekerscentrum. Tijdens informatieavonden kwam het tot tumult.
Dat er nu ook explosieven tegen politici worden gebruikt, is voor de fractievoorzitter van Die Linke in het deelstaatparlement, Rico Gebhardt, reden tot zorg. "Het racismeprobleem in Saksen is al lang een veiligheidsprobleem geworden", aldus Gebhart. Ook voor de fractievoorzitter van de sociaaldemocratische SPD is er sprake van "een nieuwe dimensie van politiek geweld".
Dresden
Zondag nog waren de ruiten ingegooid bij een asielzoekerscentrum in Dresden. Vrijdag kwam het in de Saksische hoofdstad tot rellen tijdens een betoging tegen asielzoekers georganiseerd door de extreem-rechtse Nationaal-Democratische Partij van Duitsland (NPD).
Geweld tegen buitenlanders
Er gaat sinds het begin van het jaar nog maar amper een dag voorbij in Duitsland zonder geweld tegen buitenlanders. In de eerste zes maanden van 2015 zijn 150 brandstichtingen of andere aanvallen gepleegd tegen asielzoekerscentra.
Soms gaat het om leegstaande, net gerenoveerde gebouwen die nog in gebruik moeten worden genomen. De Duitse autoriteiten verwachten dit jaar een recordaantal van 450.000 asielzoekers.
Ontruiming
Eveneens maandag is in het Noord-Beierse Mainstockheim een asielzoekerscentrum ontruimd. Tijdens het weekend was het tot ruzies tussen asielzoekers en inwoners gekomen. Zondagavond kwamen driehonderd deels met knuppels gewapende mensen naar het asielzoekerscentrum. De politie moest tussenbeide komen. De circa twintig asielzoekers zijn naar andere centra overgebracht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rnield-explosie.html
Wrong answer, try again.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef Confetti het volgende:
Die Linke. Is dat niet die partij die oproept tot de genocide van de blanke Duitser?
Zo ja, dan is geweld gelegitimeerd. Wel jammer dat het door een stel even gevaarlijke imbecielen gebeurt.
Nou, er wordt niet direct opgeroepen tot genocide van de Duitsers. Wel wordt toegejuicht dat de Germanen binnen enkele generaties zullen verdwijnen: 'Duitsers zijn nazi's en het is maar goed dat ze uitsterven'quote:Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef Confetti het volgende:
Die Linke. Is dat niet die partij die oproept tot de genocide van de blanke Duitser?
Zo ja, dan is geweld gelegitimeerd. Wel jammer dat het door een stel even gevaarlijke imbecielen gebeurt.
Als onze landen geen immigrantielanden geworden zouden zijn, zou het helemaal geen probleem zijn om onder ''vervangingsniveau'' voort te planten. Mensen worden ouder en gezonder en zolang er nieuwe mensen geboren worden duurt het wel duizenden jaren voordat een volk uitsterft. En wie weet hoe de wereld er dan uitziet?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er wordt niet direct opgeroepen tot genocide van de Duitsers. Wel wordt toegejuicht dat de Germanen binnen enkele generaties zullen verdwijnen: 'Duitsers zijn nazi's en het is maar goed dat ze uitsterven'
Die Linke nemen hier niet direct actie toe, het is altijd nog de keuze van de Duitsers zelf om zich onder vervangingsniveau voort te planten. Wel doen Die Linke natuurlijk al het mogelijke om het Ersatzvolk zo snel mogelijk Duitsland binnen te loodsen.
M.i. is het dus geen genocide.
Dat is ook geen probleem. Maar mijn punt is dat niemand 'ons' met het mes op de keel dwingt om ons te laten vervangen door importvolkeren. Het is een eigen keuze. Of eerder nog een gevolg van onze luiheid, onverschilligheid en decadentie.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als onze landen geen immigrantielanden geworden zouden zijn, zou het helemaal geen probleem zijn om onder ''vervangingsniveau'' voort te planten. Mensen worden ouder en gezonder en zolang er nieuwe mensen geboren worden duurt het wel duizenden jaren voordat een volk uitsterft. En wie weet hoe de wereld er dan uitziet?
De problemen beperken zich niet tot de DDR, al is de 'dichtheid' daar wel wat hoger. Kijk nog eens naar het kaartje dat Igen aanhaalde: http://www.welt.de/region(...)ingsheim-gelegt.htmlquote:Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is sinds de val van de muur een slordige 143.000 euro per inwoner in de DDR gepompt, en dit is wat je daarvoor terug krijgt.
Helemaal mee eens. Dit is slechts het begin van het verzet.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef LXIV het volgende:
Wat er nu aan 'geweld' uitgeoefend wordt is natuurlijk helemaal niets vergeleken met de rivieren van bloed die ons te wachten staan.
Wat je er verder ook van vindt, het is totaal bizar om het woord 'geweld' tussen aanhalingstekens te zetten, net alsof het eigenlijk geen geweld mag heten. Er is sprake van excessief geweld en het mag een wonder heten dat er nog geen doden zijn gevallen.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef LXIV het volgende:
Wat er nu aan 'geweld' uitgeoefend wordt is natuurlijk helemaal niets vergeleken met de rivieren van bloed die ons te wachten staan.
Ik weet dat er een landelijk probleem is, toen ik net in Düsseldorf woonde in 2000 werd er een tas vol handgranaten naar een groep russische joden gegooid op het station bij mij om de hoek, maar in de voormalige DDR is het zeer sterk.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De problemen beperken zich niet tot de DDR, al is de 'dichtheid' daar wel wat hoger. Kijk nog eens naar het kaartje dat Igen aanhaalde: http://www.welt.de/region(...)ingsheim-gelegt.html
Het is nu ook geweld, eens hoor. Maar het staat tussen aanhalingstekens omdat het nog relatief klein is.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat je er verder ook van vindt, het is totaal bizar om het woord 'geweld' tussen aanhalingstekens te zetten, net alsof het eigenlijk geen geweld mag heten. Er is sprake van excessief geweld en het mag een wonder heten dat er nog geen doden zijn gevallen.
Die Linke is geen haar beter, is de opvolger van de SEDquote:Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef luxerobots het volgende:
Voorlopig is het niet meer dan een vermoeden van Die Linke, een partij die er alle baat bij heeft om extreem-rechts gewelddadig af te beelden.
De algehele tendens dat bijna elke dag wel weer in de krant staat dat ergens een asielzoekerscentrum in de hens is is gezet o.i.d. vind ik eigenlijk al best ernstig. De explosie van de auto was voor mij alleen de aanleiding om er nu eens een topic over te openen.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef luxerobots het volgende:
Voorlopig is het niet meer dan een vermoeden van Die Linke, een partij die er alle baat bij heeft om extreem-rechts gewelddadig af te beelden.
Oorzaak -> gevolgquote:Op maandag 27 juli 2015 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
De algehele tendens dat bijna elke dag wel weer in de krant staat dat ergens een asielzoekerscentrum in de hens is is gezet o.i.d. vind ik eigenlijk al best ernstig. De explosie van de auto was voor mij alleen de aanleiding om er nu eens een topic over te openen.
Gezien de geweldsgolf die gaande is, is het erg aannemelijk dat deze aanslag uit extreem-rechtse hoek komt.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef luxerobots het volgende:
Het is niet alsof er de laatste jaren niet de nodige onthullingen zijn geweest over het neonazi geweld en hoe Justitie en Politie daar blunder op blunder stapelden.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gezien de geweldsgolf die gaande is, is het erg aannemelijk dat deze aanslag uit extreem-rechtse hoek komt.
Ik kwam bij het maken van de OP nog een artikel in de FAZ tegen, waarin staat dat intussen een nader onderzoek hiernaar is afgerond en dat daarbij het aantal dodelijke slachtoffers van extreemrechts geweld in de periode 1990-2014 omhoog is bijgesteld van 60 naar 75.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is niet alsof er de laatste jaren niet de nodige onthullingen zijn geweest over het neonazi geweld en hoe Justitie en Politie daar blunder op blunder stapelden.
Heel wat aanslagen en moorden op (oa Turkse) migranten werden stevast afgedaan als afrekeningen in criminele cirquit maar waren in werkelijkheid het werk van Neo Nazi's
Waarom zou dit incident niet los kunnen staan van deze geweldsgolf?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gezien de geweldsgolf die gaande is, is het erg aannemelijk dat deze aanslag uit extreem-rechtse hoek komt.
En hoe ontstaan die incidenten? Wat is de oorzaak?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:22 schreef Igen het volgende:
Zomaar een paar voorbeelden:
Brandstichting in asielzoekerscentrum Reichertshofen, 16 juli 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Meißen, 28 juni 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Dippoldiswalde, 20 april 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Tröglitz, 8 april 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Vorra, 11 december 2014
Hoeveel concrete voorbeelden van "incidenten" die "losstaan" van een "zogenaamde" geweldsgolf wil je nog hebben?
Even ervan uitgaande dat het allemaal aanslagen gericht tegen asielzoekers waren, die laatste bron is daar bijvoorbeeld helemaal niet duidelijk over. Er staat, veel aanwijzingen, maar geen concreet spoor. Maar goed, dit moet natuurlijk wel afgekeurd worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:22 schreef Igen het volgende:
Zomaar een paar voorbeelden:
Brandstichting in asielzoekerscentrum Reichertshofen, 16 juli 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Meißen, 28 juni 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Dippoldiswalde, 20 april 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Tröglitz, 8 april 2015
Brandstichting in asielzoekerscentrum Vorra, 11 december 2014
Hoeveel concrete voorbeelden van "incidenten" die "losstaan" van een "zogenaamde" geweldsgolf wil je nog hebben?
Wat wil je met zulke aantallen?quote:De Duitse autoriteiten verwachten dit jaar een recordaantal van 450.000 asielzoekers.
Valt best mee hoor, het percentage trieste mensen blijft relatief constant door de jaren heen maar ze zijn de laatste tijd wel wat luider aanwezig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Betitelde alhier iemand de uitvoerders van deze actie echt 'het verzet'?
![]()
Dit land wordt steeds triester...
Godverdomme , binnenkort zeker asielzoekersing van Nederland of waquote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
![]()
Nee dus.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef Confetti het volgende:
Zo ja,
Zeg het maar...quote:Op maandag 27 juli 2015 23:26 schreef Beach het volgende:
[..]
En hoe ontstaan die incidenten? Wat is de oorzaak?
Leg eens uit? Welk geweld zie je komen?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef LXIV het volgende:
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dit is slechts het begin van het verzet.
Het is echt een gebrek aan beschaving van dergelijke mensen. Ze zijn het primitieve niveau niet ver ontstegen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
![]()
Ben het niet vaak met je eens maar nu zeker. Bijzonder trieste reacties op een zeer trieste actie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
![]()
Let wel, dat is meer dan twee keer zo veel dan het aantal slachtoffers van de RAF. En daar werd écht naar gezocht.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik kwam bij het maken van de OP nog een artikel in de FAZ tegen, waarin staat dat intussen een nader onderzoek hiernaar is afgerond en dat daarbij het aantal dodelijke slachtoffers van extreemrechts geweld in de periode 1990-2014 omhoog is bijgesteld van 60 naar 75.
---
Verder blijkt uit een opiniepeiling dat een ruime meerderheid van de Duitsers zich meer zorgen maakt om het extreemrechtse geweld dan om de hoeveelheid vluchtelingen.
Het gaat dus blijkbaar echt om een stel losers die met geweld hun minderheidsstandpunt erdoor proberen te drukken. Aan de ene kant een geruststelling, aan de andere kant ook weer niet...
Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 07:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Jullie leven wordt echt door angst geleid.
Degenen met een gebrek aan beschaving komen juist met bootladingen vol ons continent binnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 07:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is echt een gebrek aan beschaving van dergelijke mensen. Ze zijn het primitieve niveau niet ver ontstegen.
De collaborateurs zijn degenen die massale immigratie goedpraten en gebruiken voor eigen gewin (politici, organisaties).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 07:49 schreef robin007bond het volgende:
Mensen die dit goedpraten moeten we eigenlijk noteren. Mocht er ooit iets gebeuren dan weten we wie de collaborateurs zijn in ieder geval.
Ik zie een ontwrichting van de maatschappij en steeds verdere polarisering tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Dat zal binnen 20 tot 30 jaar uitmonden in geweld tussen allerlei groepen in Nederland. A-la Baghdad, zeg maar.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 07:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leg eens uit? Welk geweld zie je komen?
mja,quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie een ontwrichting van de maatschappij en steeds verdere polarisering tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Dat zal binnen 20 tot 30 jaar uitmonden in geweld tussen allerlei groepen in Nederland. A-la Baghdad, zeg maar.
Dat zal wel meevallen, want het ging toen nog erg goed in Nederland. Bovendien was er een situatie met een relatief klein aantal moslims/Marokkanen toen, waardoor zij effectief weinig konden uitrichten en tevens geen serieuze bedreiging vormden voor de Nederlanders. Alhoewel de situatie toen ook heel serieus genomen werd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
mja,
Als Pim Fortuyn vermoord was door een Marokkaan dan waren er Pogroms geweest in Nederland.
Vergelijk je nu de joden met die achterlijke figuren die momenteel allerlei aanslagen op asielzoekers en politici plegen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?
Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vergelijk je nu de joden met die achterlijke figuren die momenteel allerlei aanslagen op asielzoekers en politici plegen?
Dat denk ik ook. Sfeer was om te snijden toen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
mja,
Als Pim Fortuyn vermoord was door een Marokkaan dan waren er Pogroms geweest in Nederland.
Ik ben iig blij dat het niet gebeurd is. En let wel, het zou niet de eerste keer zijn geweest. Ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat de mob een turkse meneer verdacht van het misbruiken van een kind, het pension waar hij woonde en nog meer zijn toen kort en klein geslagen en in de fik gestoken. In een tijd dat er nog nauwelijks immigranten in NL waren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, want het ging toen nog erg goed in Nederland. Bovendien was er een situatie met een relatief klein aantal moslims/Marokkanen toen, waardoor zij effectief weinig konden uitrichten en tevens geen serieuze bedreiging vormden voor de Nederlanders. Alhoewel de situatie toen ook heel serieus genomen werd.
Over 30 jaar zal de demografisch/economische situatie in Nederland heel ander zijn.
Dus daarom zijn er zoveel extreemrechtse aanslagen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:08 schreef Oud_student het volgende:
Het Politiek Correct denken neemt in Duitsland een nog hogere vlucht dan in ons land.
Het is natuurlijk een feit dat die beweging voor een flink deel gekaapt is door extremistische gekken.quote:Dit vindt zijn oorzaak in de 2e wereldoorlog, het schuldgevoel en het idee van de "wiedergutmachung".
Als je tegen een asielzoekerscentrum in je dorp bent of je loopt in den PEGIDA beweging mee dan wordt je als Nazi weggezet en dat is natuurlijk onterecht.
Het is niet te zeggen welke groep de 'schuld' zal hebben van het geweld. Het zal er gewoon zijn en steeds toenemen. Actie-reactie. Als een groep als schuldigen moet worden aangewezen, dan zijn dat diegenen die tegen beter weten in hebben toegestaan dat de situatie is ontstaan zoals zij dan geworden is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben iig blij dat het niet gebeurd is. En let wel, het zou niet de eerste keer zijn geweest. Ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat de mob een turkse meneer verdacht van het misbruiken van een kind, het pension waar hij woonde en nog meer zijn toen kort en klein geslagen en in de fik gestoken. In een tijd dat er nog nauwelijks immigranten in NL waren.
Nekgekletsquote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:08 schreef Oud_student het volgende:
Het is altijd de onderlaag van de bevolking dat de overlast mag dragen, vaak worden in kleine armoedige dorpjes plotseling 1000 asielzoekers gedumpt.
Het gebeurt nooit in villawijken, waar de Gutmenschen wonen
Laat me raden: Jij bent een van de weinige overgebleven blanken in Nederland die zwaar onderdrukt wordt door de zwarte meerderheidquote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?
Dus het dorpje met 1000 inwoners krijgt een kwart asielzoeker (daar zullen de Nazi's blij mee zijn)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nekgeklets
Het aantal asielzoekers wordt in Duitsland over alle gemeentes verdeeld als X per hoofd van de bevolking. Als er dus 1 asielzoeker per vierduizend inwoners de som is, krijgt een gemeente met 40.000 inwoners 10 asielzoekers op te vangen.
Goh, een post verder is je zo stellig gebrachte asielzoekerscentrum plots een kwart kleiner. En omdat je altijd overdrijft is de realiteit dus nog weer anders. Dat gaat ook op voor de rest van je post neem ik aan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus het dorpje met 1000 inwoners krijgt een kwart asielzoeker (daar zullen de Nazi's blij mee zijn)
Piet statistiek gaat vaak over gemiddelden. Asielzoekers centra zijn vaak heel groot, dus ergens in een gebied met 1000.000 inwoners komt een centrum met 250 asielzoekers, vaak in een afgelegen dorpje
Er zijn maar 2 dingen eng. Het eerste is dat aan de randjes van zo'n conflict het racisme welig kan tieren en individuele migranten haat over zich heen krijgen.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
De "gematigde" xenofoob-eurosceptische partij Alternative für Deutschland vindt het, op het moment dat ik dit schrijf, passend om dit totaal te negeren en op hun website en hun facebook-account juist polemiserende stukken tegen asielzoekers als hoofdartikel te laten staan.
Op deze manier wordt het toch best wel eng dat dat soort politieke partijen tegenwoordig in veel Europese landen salonfähig zijn geworden en soms zelfs bijna of helemaal bovenaan in opiniepeilingen staan...
Het was een rekenvoorbeeld. Piet zegt dat de verhouding 1 op 40.000 is, dan moet er dus in een gebied van 1.000.000 inwoners 250 asielzoekers worden opgevangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goh, een post verder is je zo stellig gebrachte asielzoekerscentrum plots een kwart kleiner. En omdat je altijd overdrijft is de realiteit dus nog weer anders. Dat gaat ook op voor de rest van je post neem ik aan?
Dit is natuurlijk baarlijke nonsens. Het hebben en uiten van een mening is prima.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn maar 2 dingen eng. Het eerste is dat aan de randjes van zo'n conflict het racisme welig kan tieren en individuele migranten haat over zich heen krijgen.
Het tweede is dat discussie over immigratie taboe wordt verklaard en in de hoek van het racisme wordt gedrukt, waardoor bovenstaande sterk gestimuleerd wordt. Immigratie heeft effect op de werkgelegenheid, op de sociale samenhang, op de volkshuisvesting, op de rijksbegroting, op de publieke zeden, op het onderwijs en op de ruimtelijke ordening. En toch mag je er geen mening over hebben anders dan dat het fantastisch is. Dat is pas eng.
Aha, dus degene die zo'n aanslag pleegt is wellicht een onprettig figuur maar onschuldig. Bijzondere stelling weer.quote:Natuurlijk gaat dat schuren, ja dat is heel onprettig, maar de schuld moet je zoeken bij degenen die die immigratie zo graag willen, niet bij degenen die het opgedrongen krijgen en met de lasten zitten en waarvan een groot deel dat slechts met grote voorzichtigheid en veel fatsoen wil aankaarten.
Of je lult, zoals gesteld, uit je nek met je stelling?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het was een rekenvoorbeeld. Piet zegt dat de verhouding 1 op 40.000 is, dan moet er dus in een gebied van 1.000.000 inwoners 250 asielzoekers worden opgevangen.
Idd zijn de centra vaak vele malen groter.
Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het directe gevolg van het op grote schaal tegen elkaar opzetten en uitspelen van groepen mensen. Of dat nu autochtonen en allochtonen of linksen en rechtsen zijn.
Het is ook heel algemeen. Een soort maatschappelijke trend, het wij-tegen-hun wordt op heel veel vlakken sterker, heftiger. Wederzijds begrip lijkt wel een vies woord te worden. Je kunt het ook on speaking terms met elkaar oneens zijn, maar (kijk maar op dit forum, of op een willekeurige andere reactiesite, of die nu over voetbal of politiek gaat) het begint de standaard geworden om hard tegen hard te gaan. Ook op tv gebeurt dat; in de VS is dat al veel langer aan de gang natuurlijk maar Trump is weer een schoolvoorbeeld. Die verscherpte verhoudingen kopiëren zich uiteindelijk natuurlijk naar de straat, en dit is het gevolg.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?
Vind het een wat vage, algemene reactie van je.
Persoonlijk gaat dit me iets teveel richting doemdenkenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook heel algemeen. Een soort maatschappelijke trend, het wij-tegen-hun wordt op heel veel vlakken sterker, heftiger. Wederzijds begrip lijkt wel een vies woord te worden. Je kunt het ook on speaking terms met elkaar oneens zijn, maar (kijk maar op dit forum, of op een willekeurige andere reactiesite, of die nu over voetbal of politiek gaat) het begint de standaard geworden om hard tegen hard te gaan. Ook op tv gebeurt dat; in de VS is dat al veel langer aan de gang natuurlijk maar Trump is weer een schoolvoorbeeld. Die verscherpte verhoudingen kopiëren zich uiteindelijk natuurlijk naar de straat, en dit is het gevolg.
Het is een soort Noord-Ierland van twintig jaar geleden. Niemand weet nog waarom, maar die anderen zijn slecht en dus moet je tegen ze vechten.
Ik beweer niet dat er ergens boze krachten achter zitten die dit proberen te bewerkstelligen. Het is meer iets dat 'ontstaat' en dat we alleen maar zelf kunnen keren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Persoonlijk gaat dit me iets teveel richting doemdenken. Maar ik snap nu iets beter waar je stelling vandaan komt. Volgens mij valt dat tegen elkaar opzetten nog wel goed mee en willen verreweg de meeste mensen gewoon harmonieus samenleven.
Dit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het directe gevolg van het op grote schaal tegen elkaar opzetten en uitspelen van groepen mensen. Of dat nu autochtonen en allochtonen of linksen en rechtsen zijn.
Juist.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:39 schreef Elfletterig het volgende:
. Dergelijke terreur moet keihard worden aangepakt en de daders moeten worden bestraft.
Tegelijkertijd kun je de ogen ook niet sluiten voor de toenemende problematiek van ongebreidelde migrantenstromen die deze kant opkomen. We zullen gewoon onder ogen moeten zien dat we die migranten niet kunnen en ook niet moeten opvangen. Er is te weinig draagvlak voor in de samenleving; de problemen rondom falende integratie zijn te groot en zijn de aanleiding geweest voor het feit dat sommige mensen nu geweld gebruiken.
Welke "ongebreidelde migrantenstromen" spreek je dan over?quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
Van parelwit tot gitzwart.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke "ongebreidelde migrantenstromen" spreek je dan over?
Je weet dat ongebreideld staat voor "zonder beperkingen"?
Je merkt het aan de verharding. Als je in de publieke sector werkt en observeert de mensen eens een keer goed dan snap je wel wat er bedoeld word. Het is een mengelmoes van het niet meer kunnen accepteren van tegenslag, individualisme, teveel informatie die nauwelijks begrepen word of men die info verkeerd interpreteert, etc.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?
Vind het een wat vage, algemene reactie van je.
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Van parelwit tot gitzwart.
Van mij mogen het er (steeds) minder worden.
Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met ze.
Maar ik weet dat er mensen zijn die dit soort instroom allemaal heel mooi , uitdagend en (cultuur) verrijkend vinden.
Ik zeker niet.
En keur tegelijkertijd dit soort debiele acties vanzelfsprekend af.
Laat je je niet iets te veel beïnvloeden door wat een relatief kleine (maar luidruchtige) groep roeptoetert op het internet? De realiteit valt toch wel iets mee heb ik zo het idee.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je merkt het aan de verharding. Als je in de publieke sector werkt en observeert de mensen eens een keer goed dan snap je wel wat er bedoeld word. Het is een mengelmoes van het niet meer kunnen accepteren van tegenslag, individualisme, teveel informatie die nauwelijks begrepen word of men die info verkeerd interpreteert, etc.
De politiek krijgt het het niet meer voor elkaar om enige stabiliteit te bieden. Mogelijk door informatie die te snel gaat en waaien maar met de wind mee. Alles is korte termijn denken en pappen en nat houden.
Nog nooit eerder meegemaakt dat er zoveel besluiten worden genomen in een paar maanden tijd. Er gaat geen dag voorbij of eerder gemaakte plannen zijn al weer achterhaald.
Men houd informatie achter. Enfin je noemt het doemdenken, maar ook pessimisten dienen een doel.
Nee, niet door het internet. want dan ben je binnen een dag overspannenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat je je niet iets te veel beïnvloeden door wat een relatief kleine (maar luidruchtige) groep roeptoetert op het internet? De realiteit valt toch wel iets mee heb ik zo het idee.
Ik begrijp dat er mensen zijn en steeds meer zullen zijn die een daad willen stellen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.
Maar je doelt dus eigenlijk op iedere mogelijke migrant? Het moet mensen verboden worden over de landsgrenzen heen te verhuizen?
Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.
Maar je doelt dus eigenlijk op iedere mogelijke migrant? Het moet mensen verboden worden over de landsgrenzen heen te verhuizen?
Nekgeklets.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
mja,
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Hahaha.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
Lach maar. Over 10, 20, 50 jaar denk je met weemoed terug.quote:
Theo van Gogh was geen Pim Fortuynquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nekgeklets.
Toen Theo van Gogh werd vermoord door een Marokkaan waren er ook geen pogroms. De Nederlandse bevolking heeft gewoon minder met geweld dan, pak hem beet, de islamitische.
Alsof de mensen die een pogrom houden dat alleen met een goede reden doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Theo van Gogh was geen Pim Fortuyn
Nee, dat gebeurd omdat de vlam in de pan slaat meestal, en de tijd rond Fortuyn was nu eenmaal een oververhitte situatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof de mensen die een pogrom houden dat alleen met een goede reden doen.
Maar dat is al jaren het geval. Immigranten van buiten de EU moeten aan zeer strenge voorwaarden voldoen (dus een baan boven een bepaald inkomen hebben). En ook voor asielzoekers zijn de voorwaarden stevig. Binnen de EU zijn de gestelde voorwaarden beperkt maar heb je ook niet bepaald direct recht op allerlei voorzieningen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.
Dat blijkt nog niet echt, immers het staande beleid is dit al ongeveer en toch zie je hier gewoon geweld tegen migranten actief goedgepraat worden. De haat zit veel dieper dan al of geen werk hebben ben ik bang...quote:Vluchtelingen moeten imo steeds opgevangen worden maar kunnen naar mijn mening geen staatsburger worden als ze aan bovenstaande niet voldoen.
Zo verander je iets met een negatieve connotatie in iets positiefs waar het land ook wat aan heeft, en dus niemand wat tegen kan hebben
Aan de tijd dat jij het geweld tegen migranten goedpraatte?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:30 schreef Beach het volgende:
[..]
Lach maar. Over 10, 20, 50 jaar denk je met weemoed terug.
Als je de geschiedenis van de pogrom bekijkt, zie je dat bepaalde hitsers op de achtergrond een grote rol spelen. Het is niet de plotselinge vlam in de pan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurd omdat de vlam in de pan slaat meestal, en de tijd rond Fortuyn was nu eenmaal een oververhitte situatie.
Ik praat nergens geweld goed. Leg me geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de tijd dat jij het geweld tegen migranten goedpraatte?
Juist.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.
Vluchtelingen moeten imo steeds opgevangen worden maar kunnen naar mijn mening geen staatsburger worden als ze aan bovenstaande niet voldoen.
Zo verander je iets met een negatieve connotatie in iets positiefs waar het land ook wat aan heeft, en dus niemand wat tegen kan hebben
Tegen (teveel) immigranten zijn staat bij sommigen gelijk aan geweld en deportatie en andere vrolijke termen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:11 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik praat nergens geweld goed. Leg me geen woorden in de mond.
Mwoah... Bosma schuwt dit soort praat ook niet hoor. Oke, wel wat verdekter geformuleerd natuurlijk, maar toch...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor de PVV gaat dit veel te ver natuurlijk. Dit is gewoon ouderwets extreemrechts. Niveautje CP'86 of NVU oid
Hoho, meneer begon zelf met smakeloze nazivergelijkingen en andere zeer dubieuze toespelingen. Lees het topic maar eens terug...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Tegen (teveel) immigranten zijn staat bij sommigen gelijk aan geweld en deportatie en andere vrolijke termen.
Wen er maar aan.
Wie wil ons concreet uitroeien? En hoe zouden ze dat moeten gaan doen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef ccs het volgende:
[..]
Niet willen dat je volk wordt uitgeroeid staat gelijk aan racist zijn. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
Aanslagen goedpraten. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef ccs het volgende:
[..]
Niet willen dat je volk wordt uitgeroeid staat gelijk aan racist zijn. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
De vergelijkingen gaan grotendeels mank , mee eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoho, meneer begon zelf met smakeloze nazivergelijkingen en andere zeer dubieuze toespelingen. Lees het topic maar eens terug...
Niemand wil immigranten uitroeien. Wij willen gewoon niet dat ons continent wordt overgenomen door indringers omdat een stel geesteszieke zelfhaters de deuren wagenwijd openzetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie wil ons concreet uitroeien? En hoe zouden ze dat moeten gaan doen?
Vooralsnog zie ik in dit topic vooral figuren die migranten uit willen roeien eerlijk gezegd.
Men vergeet dat het hier ook om vluchtelingen gaat die oorlog willen vermijden. Ik zou precies hetzelfde ondernemen als ik de mogelijkheid zou hebben. Vergeet niet dat het westen mede schuldig is aan die onstabiliteit.quote:
Het is allemaal onze schuld. Zo snel mogelijk de Europese cultuur en volkssamenstelling vernietigen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Men vergeet dat het hier ook om vluchtelingen gaat die oorlog willen vermijden. Ik zou precies hetzelfde ondernemen als ik de mogelijkheid zou hebben. Vergeet niet dat het westen mede schuldig is aan die onstabiliteit.
Dat de procedures niet kloppen en er helaas ook idioten tussne zitten dat is helaas een probleem dat meer aandacht verdiend.
Overigens zijn de smokkelaars ook niet vrij te pleiten.
Rest de vraag hoe de politiek dit probleem denkt aan te pakken. Want negeren kun je het niet. Dan barst de bom eens een keer.
Tja, vluchtelingen hebben in de wereld altijd bestaan. Dat kan je wel gaan ontkennen maar daar kom je in de echte wereld niet mee weg.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:22 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De vergelijkingen gaan grotendeels mank , mee eens.
Maar ik begrijp de ondertoon.
Het openstellen van een land , een maatschappij voor kansloze en soms ook regelrecht gevaarlijke instroom.
En een teveel aan immigranten zorgt ook weer voor een toename van acties van geesteszieke buitenlander haters.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:22 schreef ccs het volgende:
[..]
Niemand wil immigranten uitroeien. Wij willen gewoon niet dat ons continent wordt overgenomen door indringers omdat een stel geesteszieke zelfhaters de deuren wagenwijd openzetten.
Je zou het kunnen vergelijken met een gek die tijdens een vlucht de nooddeur van het vliegtuig probeert te openen. Zo iemand wordt in een gesticht gestopt.
Iets minder vaak op 'enter' drukken. Teveel is tenslotte nooit goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En een teveel aan immigranten zorgt ook weer voor een toename van acties van geesteszieke buitenlander haters.
De spanningen lopen nu soms al zo hoog op dat nog meer toename als olie op het vuur werkt.
Dat lijken sommige politici totaal niet te onderkennen.
Een stop , een afname van toelating lijkt mij op den duur echt nodig.
Bij mij is ook een grens bereikt maar ik keur dit soort acties totaal af , maar ik begrijp deels de beweegredenen wel.
Teveel is nooit goed.
Juist.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:29 schreef luxerobots het volgende:
Overigens is er in Duitsland ook het probleem van krimp in diverse plaatsen en plattelandsgemeenten. Deze gemeenten kloppen dan aan in Berlijn voor geld om te kunnen investeren. Geld dat meestal niet komt, wat deze krimpgemeenten dan wel krijgen is een asielzoekerscentra.
Het is een extra reden waarom er zo veel weerstand tegen AZC's is. Mensen zien hun bevolking krimpen, zien dat er niet geïnvesteerd wordt en zien het aantal asielzoekers toenemen.
Bijna alle Europese landen zijn druk bezig met strengere immigratie en asielregels. Je pleit steeds voor zaken die al lang spelenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En een teveel aan immigranten zorgt ook weer voor een toename van acties van geesteszieke buitenlander haters.
De spanningen lopen nu soms al zo hoog op dat nog meer toename als olie op het vuur werkt.
Bij mij is ook een grens bereikt maar ik keur dit soort acties totaal af , maar ik begrijp deels de beweegredenen wel.
Teveel is nooit goed.
Al lang?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijna alle Europese landen zijn druk bezig met strengere immigratie en asielregels. Je pleit steeds voor zaken die al lang spelen
Vergis ik me nu of was jij ook 1 van degene die riep dat je niet mag buigen voor extremisme in het cartoon debat?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Teveel is nooit goed.
Is m'n stijl.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Iets minder vaak op 'enter' drukken. Teveel is tenslotte nooit goed.
Oorzaak is ons beleid in hun landen in het verleden --> gevolg is dat ze op de vlucht slaan voor de onderdrukking en het oorlogsgeweld dat door onze inmenging in hun interne aangelegenheden is ontstaan.quote:
Buigen voor extremisme is nooit goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Vergis ik me nu of was jij ook 1 van degene die riep dat je niet mag buigen voor extremisme in het cartoon debat?
Jij bent hier met de boot gekomen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Degenen met een gebrek aan beschaving komen juist met bootladingen vol ons continent binnen.
Dan is de immigratie terugschroeven omdat er extremisten zijn die geweld plegen hierom ook niet goed. Als je je eigen redenering zou volgen zou je dan juist voor meer immigratie zijn, want je mag niet buigen voor extremisten en moet ze vooral laten zien dat ze hun zin niet gaan krijgen. Overspoelen ermee was het toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Buigen voor extremisme is nooit goed.
Hoezo?
Immigratie (van veelal kansloze onderlagen) terugschroeven en tegen geweld zijn gaat niet samen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan is de immigratie terugschroeven omdat er extremisten zijn die geweld plegen hierom ook niet goed. Als je je eigen redenering zou volgen zou je dan juist voor meer immigratie zijn, want je mag niet buigen voor extremisten en moet ze vooral laten zien dat ze hun zin niet gaan krijgen. Overspoelen ermee was het toch?
Een paar aanslagjes staan toch niet in verhouding met de totale vernietiging van de blanke Europeaan? (binnen nu en 100 jaar)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:26 schreef 99.999 het volgende:
In de OP worden eigen alle aanslagen op asielzoekers e.d. genoemd. Die daden zie jij als verzetsdaden en je keurt ze daarmee impliciet goed. Dat gaat dus ook op voor de dodelijke aanslagen.
Jawel hoor, ik ben voor opvang in eigen regio en zorgen dat de brandhaarden opgelost worden. En ben tegen geweld.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:37 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Immigratie (van veelal kansloze onderlagen) terugschroeven en tegen geweld zijn gaat niet samen?
Dat de toename van geweld hierdoor komt en mede daarom dus teruggeschroefd moet worden. Dat is buigen voor extremisme.quote:En een teveel aan immigranten zorgt ook weer voor een toename van acties van geesteszieke buitenlander haters.
Ja, Nederland is met de Vreemdelingenwet uit 2000 van Cohen al stukken strenger geworden dan eerder. Veel landen hebben dat voorbeeld gevolgd.quote:
Nou ja als je bijvoorbeeld in het MO invloed wil behouden moet je wel bedenken dat dat ook nadelen omvat. Je kunt niet ontkennen dat wij daar onze vrijheid verkopen en ons zelf op de markt zetten dat onze levensstijl de juiste manier is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:25 schreef Beach het volgende:
[..]
Het is allemaal onze schuld. Zo snel mogelijk de Europese cultuur en volkssamenstelling vernietigen.
Dit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Oorzaak is ons beleid in hun landen in het verleden --> gevolg is dat ze op de vlucht slaan voor de onderdrukking en het oorlogsgeweld dat door onze inmenging in hun interne aangelegenheden is ontstaan.
Alle Europeanen zijn blank?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:38 schreef ccs het volgende:
[..]
Een paar aanslagjes staan toch niet in verhouding met de totale vernietiging van de blanke Europeaan? (binnen nu en 100 jaar)
Hoe zie je die vernietiging dan praktisch voor je?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:38 schreef ccs het volgende:
[..]
Een paar aanslagjes staan toch niet in verhouding met de totale vernietiging van de blanke Europeaan? (binnen nu en 100 jaar)
Je kan ook gewoon voor niet ingrijpen in die landen én tegen immigratie zijn. Het is niet het een of het ander...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou ja als je bijvoorbeeld in het MO invloed wil behouden moet je wel bedenken dat dat ook nadelen omvat. Je kunt niet ontkennen dat wij daar onze vrijheid verkopen en ons zelf op de markt zetten dat onze levensstijl de juiste manier is.
[..]
Dit.
Dat is ook de reden dat ik ons mede schuldig acht aan dit probleem. Je zult het nu ook moeten oplossen. Je kunt niet democratie gaan verkopen en dan landen in chaos achter laten of ze uitbuiten. Dat gaat ooit een keer fout. Zeker nu we te maken hebben met een globalisering.
Ik ben daar geen voorstander van maar die kar rolt nu eenmaal en je zult nu alle zeilen moeten bijzetten om dat in goede banen te leiden.
Dat is voornamelijk realiseren dat te veel te veel is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben voor opvang in eigen regio en zorgen dat de brandhaarden opgelost worden. En ben tegen geweld.
Maar jij zegt dit:
[..]
Dat de toename van geweld hierdoor komt en mede daarom dus teruggeschroefd moet worden. Dat is buigen voor extremisme.
Ik heb het door.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sommigen hebben nu eenmaal een bijzonder eenvoudig wereldbeeld
Niks mis mee. Die partijen hebben het volste recht mee te doen aan het democratisch proces.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:42 schreef Hathor het volgende:
Overigens is dit niet nieuw in Europa, in Italie is al geruime tijd sprake van toenemend geweld tegen migranten, en ook die Gouden Dageraad figuren in Griekenland laten zich niet onbetuigd.
En de niet-blanke Europeanen gaan niet uitgeroeid worden? Of is hun uitroeiing niet erg?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:42 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, daarom schrijf ik toch juist de BLANKE Europeanen?
Geweld is in ieder geval NOOIT de oplossing.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:43 schreef ccs het volgende:
[..]
Niks mis mee. Die partijen hebben het volste recht mee te doen aan het democratisch proces.
Wat is er dan mis met niet blanke Europeanen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:42 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, daarom schrijf ik toch juist de BLANKE Europeanen?
Met toenemend geweld is dus niks mis volgens jou. Bijzonder dubieus.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:43 schreef ccs het volgende:
[..]
Niks mis mee. Die partijen hebben het volste recht mee te doen aan het democratisch proces.
Nee, die vermenigvuldigen zich juist. Moet ik je dit echt uitleggen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de niet-blanke Europeanen gaan niet uitgeroeid worden? Of is hun uitroeiing niet erg?
En dan vindt je het blijkbaar begrijpelijk dat er meer geweld komt en dat daarop gereageerd moet worden met het terugdringen van immigratie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat is voornamelijk realiseren dat te veel te veel is.
als ze zich aan de wet houden, of wilde je eenzijdig het wetboek van strafrecht aapassen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:43 schreef ccs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is hij wel van het soort dat veilig bij moeders op de zolderkamer blijft zitten en anderen het vuile werk laat opknappen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met toenemend geweld is dus niks mis volgens jou. Bijzonder dubieus.
Je weet niet welke ellende je je op de hals haalt met al die fascistische groepen. Die lossen het probleem niet op die teren juist op dit probleem.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:43 schreef ccs het volgende:
[..]
En in het geval van IS?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geweld is in ieder geval NOOIT de oplossing.
Partijen willen verbieden omdat ze niet in jouw straatje passen. Bijzonder dubieus.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met toenemend geweld is dus niks mis volgens jou. Bijzonder dubieus.
Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken, IS opereert in een oorlogsgebied, Europa is een heel ander verhaal.quote:
Stalin vond ook alles wat niet extreemlinks was fascistisch. Enge man was dat.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je weet niet welke ellende je je op de hals haalt met al die fascistische groepen. Die lossen het probleem niet op die teren juist op dit probleem.
Ja graag want demografisch gezien klopt er nog niet veel van wat je roept en je hebt ook nog niet uitgelegd hoe die vernietiging van de blanke Europeanen volgens jou plaats gaat vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:44 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, die vermenigvuldigen zich juist. Moet ik je dit echt uitleggen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:47 schreef ccs het volgende:
[..]
Stalin vond ook alles wat niet extreemlinks was fascistisch. Enge man was dat.
Begrijpen en goedkeuren is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:44 schreef erodome het volgende:
[..]
En dan vindt je het blijkbaar begrijpelijk dat er meer geweld komt en dat daarop gereageerd moet worden met het terugdringen van immigratie.
Het lijkt ontzettend veel op wat ik heb gehoord in het cartoon debat, dat die provocatie een reactie oproept en dat dat niet goedgekeurd wordt, maar wel begrepen. Waar jij zo'n enorme tegenstander van was weet je nog? Waar jij zei dat je niet mag buigen voor extremisme en er juist een schepje bovenop moet doen.
O, dan vatte ik dat 'NOOIT' een beetje te letterlijk op.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken, IS opereert in een oorlogsgebied, Europa is een heel ander verhaal.
Waar pleit ik voor het verbieden van partijen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:46 schreef ccs het volgende:
[..]
Partijen willen verbieden omdat ze niet in jouw straatje passen. Bijzonder dubieus.
Dat staat natuurlijk los van dit probleem en zijn geen vluchtelingen maar idioten met een totaal bezopen ideologie. Zij gebruiken geweld(buiten alle proporties) en dat moet helaas bestreden worden met geweld.quote:
Geweld tegen migranten kan nooit de oplossing zijn, daar doelde ik op. Geweld tegen een terroristische organisatie in een oorlogsgebied lijkt me legitiem.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, dan vatte ik dat 'NOOIT' een beetje te letterlijk op.
Als ik me vergis dan excuse's.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Begrijpen en goedkeuren is niet hetzelfde.
De cartoon discussie-insteek hierin vind ik niet echt logisch.
En ik vermoed overigens dat je wat dat betreft een ander in gedachten hebt.
links extremisme staat gelijk met rechts extremisme. Uiteindelijk bereik je hetzelfde doel namelijk een rechtstaat met bizarre gevolgen. Door de kat of hond gebeten worden maakt dan niets meer uit voor de normale burgerquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:47 schreef ccs het volgende:
[..]
Stalin vond ook alles wat niet extreemlinks was fascistisch. Enge man was dat.
Nogmaals...het is hier Europa, volgens mij nog steeds geen oorlogszone, Syrie en Irak ligt ietsje anders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:52 schreef ccs het volgende:
Geweld afkeuren is wel achterhaald hoor. Verscheidene groeperingen hebben veel succes geboekt door middel van grof geweld. Kijk bijvoorbeeld naar IS. Christelijke softe waarden zijn leuk en aardig, maar als je grote stappen wil zetten is geweld blijkbaar een handig middel. Niet dat ik hier achtersta ofzo.
Dat kan zo omslaan. In Syrië was het 5 jaar geleden net zo rustig als nu in Europa.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nogmaals...het is hier Europa, volgens mij nog steeds geen oorlogszone, Syrie en Irak ligt ietsje anders.
Toch denk ik dat in die regio de situatie sneller uit de hand kan lopen dan hier. Onmogelijk is het natuurlijk niet, maar het midden oosten is nou niet bepaald de meest stabiele regio op aarde.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:54 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat kan zo omslaan. In Syrië was het 5 jaar geleden net zo rustig als nu in Europa.
Daar heeft extreem rechts helemaal het draagvlak niet voor.quote:
Heel verstandig dus om massaal mensen uit het Midden-Oosten naar hier te importeren?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch denk ik dat in die regio de situatie sneller uit de hand kan lopen dan hier. Onmogelijk is het natuurlijk niet, maar het midden oosten is nou niet bepaald de meest stabiele regio op aarde.
Dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:58 schreef ccs het volgende:
[..]
Heel verstandig dus om massaal mensen uit het Midden-Oosten naar hier te importeren?
Dat klopt. Maar je moet het probleem niet negeren. Geef ze ook niet de kans steeds sterker te worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar heeft extreem rechts helemaal het draagvlak niet voor.
gelukkig niet neequote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waardoor er weer meer immigranten komen en de bubbel die gaat barsten in de vorm komt van een Europese burgeroorlog.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar hoe zie je die vernietiging van de blanke Europeanen nu precies voor je?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Waardoor er weer meer immigranten komen en de bubbel die gaat barsten in de vorm komt van een Europese burgeroorlog.
In plaats van nu gewoon een rationeel licht-racistisch asielbeleid in te voeren a la Japan waardoor er in de toekomst geen grote problemen komen. Maar nee, dat is sielug.!
Ach, zolang er bij demo's van clubjes als de NVU geen tienduizenden bruinhemden komen opdraven, en het beperkt blijft bij een handjevol zichzelf belachelijk makende stumperds, kan ik er eigenlijk alleen maar om glimlachen. Extreem rechts kan eigenlijk alleen maar ondergronds opereren, zodra ze hun kop op straat laten zien is er meteen tegenwind.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je moet het probleem niet negeren. Geef ze ook niet de kans steeds sterker te worden.
Als we straks met die hele mix sex met elkaar gaan hebben, dan worden er natuurlijk geen witte babies meer geboren he.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe zie je die vernietiging van de blanke Europeanen nu precies voor je?
De Grote Geblondeerde Geert (GGG) staat op 21 zetels in de peilingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach, zolang er bij demo's van clubjes als de NVU geen tienduizenden bruinhemden komen opdraven, en het beperkt blijft bij een handjevol zichzelf belachelijk makende stumperds, kan ik er eigenlijk alleen maar om glimlachen. Extreem rechts kan eigenlijk alleen maar ondergronds opereren, zodra ze hun kop op straat laten zien is er meteen tegenwind.
De droom van de Gutmensch. Want witte baby's zijn potentiële nazi's en donkere baby's zijn leuke vol-culturele kindjes.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als we straks met die hele mix sex met elkaar gaan hebben, dan worden er natuurlijk geen witte babies meer geboren he.
Wat dat betreft zijn er treffende vergelijkingen tussen het aantal extreem radicale moslims en het aantal extreem rechtse idioten.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach, zolang er bij demo's van clubjes als de NVU geen tienduizenden bruinhemden komen opdraven, en het beperkt blijft bij een handjevol zichzelf belachelijk makende stumperds, kan ik er eigenlijk alleen maar om glimlachen. Extreem rechts kan eigenlijk alleen maar ondergronds opereren, zodra ze hun kop op straat laten zien is er meteen tegenwind.
Zo sterk als een neger zijn met de werklust en intellect van een blanke. Dat is pas een superras.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als we straks met die hele mix sex met elkaar gaan hebben, dan worden er natuurlijk geen witte babies meer geboren he.
En dan nog zal dat nooit een regeringsleider worden, hij heeft namelijk geen politiek plan. hij roept alleen maar wat.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Grote Geblondeerde Geert (GGG) staat op 21 zetels in de peilingen.
Hoeveel kinderen heb jij?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:04 schreef ccs het volgende:
[..]
De droom van de Gutmensch. Want witte baby's zijn potentiële nazi's en donkere baby's zijn leuke vol-culturele kindjes.
Ik dacht dat GGG ergens anders voor stond, maar dat is behoorlijk offtopic, behalve dan dat het ook met Duitsland te maken heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo sterk als een neger, intellect van een blanke, de lul van een paard.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo sterk als een neger zijn met de werklust en intellect van een blanke. Dat is pas een superras.
En dat zegt iets wat er bij mensen leeft. Dat is nu juist het gevaar. Daar zul je toch rekening mee moeten houden. De vraag is hoe. Nu kan het zijn dat de meeste toch weer in het stemhokje hun mening aanpassen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ik de notie heb dat dit soort retoriek vaak komt van mensen die zelf geen kinderen hebben noch willen... het is vooral 'aan de rest' om jong te werpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:06 schreef ccs het volgende:
[..]
Vanwaar die interesse in mijn privéleven beste Etto? Bij welke energieleverancier zit jij?
Aha.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik de notie heb dat dit soort retoriek vaak komt van mensen die zelf geen kinderen hebben noch willen... het is vooral 'aan de rest' om jong te werpen.
Gunther, kan niet mis met zo'n naam.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:08 schreef Re het volgende:
oeh, mijn vrouw poept er over een weekje of 2 ook een Nazi uit lees ik, nog een mooie germaanse naam verzinnen en hij kan los
Reduard von Braunquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:08 schreef Re het volgende:
oeh, mijn vrouw poept er over een weekje of 2 ook een Nazi uit lees ik, nog een mooie germaanse naam verzinnen en hij kan los
Mogen er nog wel blanke kinderen geboren worden eigenlijk? Het nieuwste paradepaardje van GroenLinks is namelijk een geboortequotum voor blanke kinderen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:08 schreef Re het volgende:
Wat let je om een hele roedel sneeuwwitte kindekes de wereld op te schoppen? Zie het als een (geslachts)daad van verzet..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:10 schreef ccs het volgende:
[..]
Mogen er nog wel blanke kinderen geboren worden eigenlijk? Het nieuwste paradepaardje van GroenLinks is namelijk een geboortequotum voor blanke kinderen.
ik heb nog een pot flexa olijf groen, wie weetquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:10 schreef ccs het volgende:
[..]
Mogen er nog wel blanke kinderen geboren worden eigenlijk? Het nieuwste paradepaardje van GroenLinks is namelijk een geboortequotum voor blanke kinderen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat let je om een hele roedel sneeuwwitte kindekes de wereld op te schoppen? Zie het als een (geslachts)daad van verzet..
Marcelino Wünderlichquote:
Geen enkele vrouw wil kinderen met mij!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat let je om een hele roedel sneeuwwitte kindekes de wereld op te schoppen? Zie het als een (geslachts)daad van verzet..
Op ieder potje past een dekseltje.quote:
Wacht even hoor, hoe oud was jij ook alweer?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik de notie heb dat dit soort retoriek vaak komt van mensen die zelf geen kinderen hebben noch willen... het is vooral 'aan de rest' om jong te werpen.
Goh... zou dat komen omdat de vrouw doorgaans zichzelf liever niet gereduceerd ziet worden tot broedmachine, en haar kinderen liever niet reduceert tot nummertjes in een ridicule paranoïde statistiek?quote:
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wacht even hoor, hoe oud was jij ook alweer?
In de meeste conflictgebieden zit een boel olie in de grond, en die hebben wij nodig om onze economie draaiende te houden. Een soort catch 22 dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:41 schreef ccs het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon voor niet ingrijpen in die landen én tegen immigratie zijn. Het is niet het een of het ander...
Klink als hoe het vaticaan de vrouw zietquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh... zou dat komen omdat de vrouw doorgaans zichzelf liever niet gereduceerd ziet worden tot broedmachine, en haar kinderen liever niet reduceert tot nummertjes in een ridicule paranoïde statistiek?
Goh, waarom toch niet zeg!!!quote:
Daar past zijn visie wel bij, zie de vele klaag topics over vrouwen waar deze user zich fiks in laat geldenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klink als hoe het vaticaan de vrouw ziet
Ik neem aan dat je hiermee op ccs doelt...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar past zijn visie wel bij, zie de vele klaag topics over vrouwen waar deze user zich fiks in laat gelden
Maarja, extreem rechts, die zijn nu eenmaal erg conservatief, vrouw achter het aanrecht en kinderen baren, geen homo rechten, geen "buitenlanders".
Yep.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hiermee op ccs doelt...
Hoe doet Japan en Zuid-Korea dat dan? Wel olie maar geen immigranten?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:15 schreef moussie het volgende:
[..]
In de meeste conflictgebieden zit een boel olie in de grond, en die hebben wij nodig om onze economie draaiende te houden. Een soort catch 22 dus.
Dat is niet genoeg. Jij hebt een hoop sex met veel verschillende mannen gehad in je leven maar slecht één kind als resultaat. Dat is een slechte score.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Goh, waarom toch niet zeg!!!
En kijk mij niet aan voor de teloorgang van de blanke, blauwogige en blonde mens, ik heb er netjes 1 op de wereld gezet.
Dus de gemiddelde Afrikaan/Arabier/Turk/Latijns-Amerikaan/etc. is extreem-rechts?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar past zijn visie wel bij, zie de vele klaag topics over vrouwen waar deze user zich fiks in laat gelden
Maarja, extreem rechts, die zijn nu eenmaal erg conservatief, vrouw achter het aanrecht en kinderen baren, geen homo rechten, geen "buitenlanders".
Weer een parallel met extremistische moslims.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:17 schreef erodome het volgende:
Vind ik juist een erg goede score aangezien het niet de bedoeling was kinderen van verschillende vaders te hebbenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:25 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg. Jij hebt een hoop sex met veel verschillende mannen gehad in je leven maar slecht één kind als resultaat. Dat is een slechte score.
[..]
Dus de gemiddelde Afrikaan/Arabier/Turk/Latijns-Amerikaan/etc. is extreem-rechts?
Die moeten gewoon wat gedrild worden, als ze zich netjes als fokmachine's zonder mening gedragen zou het wel ok zijn volgens hem.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en wel, maar de vrouwen deugen hier in het westen toch ook niet?
Ja, maar ja de mannen zijn allemaal metrotypetjes geworden en de echte alfa-mannetjes durven zich niet te binden... dus...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Die moeten gewoon wat gedrild worden, als ze zich netjes als fokmachine's zonder mening gedragen zou het wel ok zijn volgens hem.
Daar kunnen ze zelf niks aan doen. Ze volgen de media.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en wel, maar de vrouwen deugen hier in het westen toch ook niet?
Dat snap ik maar om dat nu vernietiging te noemenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oei, een donkerharige man met donkere ogen, voor hetzelfde geld waren daar geen blonde kindjes uitgekomen. Wat een schande!!!!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:34 schreef ccs het volgende:
[..]
Daar kunnen ze zelf niks aan doen. Ze volgen de media.
Dit was vroeger het rolmodel voor Europese vrouwen:
[ afbeelding ]
Je post nu een foto van Amy Winehouse, een meisje dat ten onder gegaan is aan roem, drugs, drank, verkeerde vrienden en allerlei psychische complexen die sws al had? Dat staat toch niet model voor de moderne vrouw? Dat soort typetjes had je in de jaren 50 en 60 ook al, denk aan Marilyn Monroe.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:34 schreef ccs het volgende:
[..]
Daar kunnen ze zelf niks aan doen. Ze volgen de media.
Dit was vroeger het rolmodel voor Europese vrouwen:
[ afbeelding ]
Nu is dit het rolmodel:
[ afbeelding ]
Schande inderdaad dat hij blonde kindjes op de wereld durft te zetten. Hij lijkt wel een nazi! Alleen nog culturele, lieve bruine kindjes mogen nog geboren worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Oei, een donkerharige man met donkere ogen, voor hetzelfde geld waren daar geen blonde kindjes uitgekomen. Wat een schande!!!!
Je weet dat de kans erg groot is dat iemand die niet blond is e.d. geen blonde kindjes op de wereld zet?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:44 schreef ccs het volgende:
[..]
Schande inderdaad dat hij blonde kindjes op de wereld durft te zetten. Hij lijkt wel een nazi! Alleen nog culturele, lieve bruine kindjes mogen nog geboren worden.
Deze foto is beter denk ik:quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je post nu een foto van Amy Winehouse, een meisje dat ten onder gegaan is aan roem, drugs, drank, verkeerde vrienden en allerlei psychische complexen die sws al had? Dat staat toch niet model voor de moderne vrouw? Dat soort typetjes had je in de jaren 50 en 60 ook al, denk aan Marilyn Monroe.
Uit welk inteeltdorp kom jij, dat je alleen dit soort figuren tegenkomt?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:46 schreef ccs het volgende:
[..]
Deze foto is beter denk ik:
[ afbeelding ]
Een vrijgevochten volslanke westerse vrouw, die doet wat ze lekker zelf wil en niet op haar mondje gevallen is.
Wat een frustratie...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:46 schreef ccs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een vrijgevochten volslanke westerse vrouw, die doet wat ze lekker zelf wil en niet op haar mondje gevallen is.
Ik denk dat dat beter is want dan wordt het een grote gezellige boel met trommels en lekker gekruid eten. Heerlijk lijkt me dat. Niet van dat naziblank geteisem, daar moet ik niks van hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dat de kans erg groot is dat iemand die niet blond is e.d. geen blonde kindjes op de wereld zet?
Heb je ook nog verteld dat ik wel zo'n blonde dollie op de wereld heb gezet, met een blonde dollie man trouwens. Waar haal je het idiote idee vandaan dat er alleen nog maar mixkinderen geboren mogen worden? Wie zegt dat anders dan jij?
Euhm, als het zo'n rolmodel is, waarom ken ik haar dan niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:46 schreef ccs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ten eerste zitten die nogal ver weg, en ten tweede hebben die zich nooit bemoeit met de binnenlandse politiek in de diverse landen, dus waarom zouden de olielanden de kraan voor hun dichtdraaien?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:23 schreef ccs het volgende:
[..]
Hoe doet Japan en Zuid-Korea dat dan? Wel olie maar geen immigranten?
Joh, wat je nu post dat noemen ze een Gothic-meisje. Als ze straks een vriendje krijgt, gaat ze zich anders kleden en gedragen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:46 schreef ccs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je zit wel heel diep in de slachtofferrol, niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:48 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik denk dat dat beter is want dan wordt het een grote gezellige boel met trommels en lekker gekruid eten. Heerlijk lijkt me dat. Niet van dat naziblank geteisem, daar moet ik niks van hebben.
Zegt iemand uit het Rifgebergte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit welk inteeltdorp kom jij, dat je alleen dit soort figuren tegenkomt?
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Naarden in het Rifgebergte lag.
Dus dan is het geen catch22. Jij stelde namelijk dat we alleen olie konden krijgen door ons te bemoeien met binnenlandse aangelegenheden, waardoor we ook weer veel immigranten krijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste zitten die nogal ver weg, en ten tweede hebben die zich nooit bemoeit met de binnenlandse politiek in de diverse landen, dus waarom zouden de olielanden de kraan voor hun dichtdraaien?
Jij bent geen Marokkaan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat jij echt de enige bent die dit zegt? Dus kom eens met bewijs dat dit gesteld wordt door mensen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:48 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik denk dat dat beter is want dan wordt het een grote gezellige boel met trommels en lekker gekruid eten. Heerlijk lijkt me dat. Niet van dat naziblank geteisem, daar moet ik niks van hebben.
De tering, in wat voor debiel alternatieve kringen begeef jij je dat je denkt dat dit rolmodellen zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:46 schreef ccs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Samen met de rest van zijn opvattingen snap ik niet dat hij nog geen mooie islam baard heeft laten groeienquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gezien je standpunt omtrent de rol van de vrouw moet de orthodox islamitische kijk erop je toch erg aanspreken, ccs...
Het zijn frustraties vanwege het afgewezen zijn door uitbundig uitgedoste vrouwen denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De tering, in wat voor debiel alternatieve kringen begeef jij je dat je denkt dat dit rolmodellen zijn?
Nou ja, het is wel een punt bij bepaalde moslimjongens hè. Die gaan gespiegeld aan ccs dezelfde denkbeelden ontwikkelen en sluiten zich vervolgens aan bij een salafisten club idd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Samen met de rest van zijn opvattingen snap ik niet dat hij nog geen mooie islam baard heeft laten groeien
Alleen gaat het nu over rechts-extremisten. Helaas Ryan3.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel een punt bij bepaalde moslimjongens hè. Die gaan gespiegeld aan ccs dezelfde denkbeelden ontwikkelen en sluiten zich vervolgens aan bij een salafisten club idd.
Dat is ook extreemrechts, het zijn in principe denkbeelden die voortkomen uit dezelfde manier van hoe je naar je wereld kijkt. Helaas Mutant01.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen gaat het nu over rechts-extremisten. Helaas Ryan3.
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar nu gaat het over extreem-rechts niet extreem-salafistisch of whatever. Dat er gelijkenissen zijn in denkbeelden maakt ze nog niet gelijk - behalve dan gelijk in domheid. Het verdraaien van het onderwerp naar moslim / islam of whatsoever is nogal doorzichtig Ryan3. Dat doe je inmiddels in elk topic namelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is ook extreemrechts, het zijn in principe denkbeelden die voortkomen uit dezelfde manier van hoe je naar je wereld kijkt. Helaas Mutant01.
Wie is tegenwoordig een rolmodel voor vrouwen eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm, als het zo'n rolmodel is, waarom ken ik haar dan niet?
En wat nu als ze blonde kindjes op de wereld zet, is ze dan wel ok?
Kakkert.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beyoncequote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie is tegenwoordig een rolmodel voor vrouwen eigenlijk?
Ik denk dat je bij alle drie de grote godsdiensten het politieke spectrum van extreemrechts, via centrum naar extreemlinks parallel kunt leggen aan orthodoxe of fundamentalistische varianten van de religie, via algemeen aanvaarde en/of gematigde varianten naar sektarische varianten. En als iemand dan zegt (erodome in dit geval) dat de opvattingen over vrouwen en mannen van ccs overeenkomen met die van bepaalde moslims, dan is dat een correcte observatie, denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar nu gaat het over extreem-rechts niet extreem-salafistisch of whatever. Dat er gelijkenissen zijn in denkbeelden maakt ze nog niet gelijk - behalve dan gelijk in domheid.
Dat is nogal persoonlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar irrelevant in dit topic. De opmerking van erodome dient in het licht van de opvattingen van css jegens die specifieke moslims gezien te worden. Hij neemt namelijk een hypocriet standpunt in. Een volstrekt andere insteek dan jouw 'moslims zijn slecht, Islam is eng' standaard langspeelplaat.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij alle drie de grote godsdiensten het politieke spectrum van extreemrechts, via centrum naar extreemlinks parallel kunt leggen aan orthodoxe of fundamentalistische varianten van de religie, via algemeen aanvaarde en/of gematigde varianten naar sektarische varianten. En als iemand dan zegt (erodome in dit geval) dat de opvattingen over vrouwen en mannen van ccs overeenkomen met die van bepaalde moslims, dan is dat een correcte observatie, denk ik.
Weet ik eigenlijk niet zo goed. Zijn er nog echt duidelijke rolmodellen in deze maatschappij waarbij je gewoon alle kansen hebt?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn (de meeste) extremistische christenen in bijvoorbeeld de V.S. extreem rechts. Religie en politieke voorkeur kan wel degelijk samengaan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar nu gaat het over extreem-rechts niet extreem-salafistisch of whatever. Dat er gelijkenissen zijn in denkbeelden maakt ze nog niet gelijk - behalve dan gelijk in domheid. Het verdraaien van het onderwerp naar moslim / islam of whatsoever is nogal doorzichtig Ryan3. Dat doe je inmiddels in elk topic namelijk.
Fan zijn van is wat anders dan als rolmodel hebben.quote:
Zeg ik ergens dat dat niet het geval kan zijn dan? Zijn de meeste extreem-rechtse lieden in Nederland ook Christen? Een daadwerkelijk één op één verband is er niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn (de meeste) extremistische christenen in bijvoorbeeld de V.S. extreem rechts. Religie en politieke voorkeur kan wel degelijk samengaan.
Hij is de spiegeling van wat bepaalde moslims tot extremisten maakt. Daar zit dezelfde psychologie achter.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar irrelevant in dit topic. De opmerking van erodome dient in het licht van de opvattingen van css jegens die specifieke moslims gezien te worden. Hij neemt namelijk een hypocriet standpunt in. Een volstrekt andere insteek dan jouw 'moslims zijn slecht, Islam is eng' standaard langspeelplaat.
Oh, dan heb ik je misschien verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat dat niet het geval kan zijn dan? Zijn de meeste extreem-rechtse lieden in Nederland ook Christen?
Ik maak uit je reactie op dat je het wel begrijpt, maar eigenlijk niet wil begrijpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij is de spiegeling van wat bepaalde moslims tot extremisten maakt. Daar zit dezelfde psychologie achter.
Dat beweer ik dan ook niet. Ik beweer dat dezelfde psychologie bijv. tav vrouwen en mannen achter al die orthodoxe clubjes zit. Al de andere varianten, hebben ook ongeveer dezelfde opvattingen over dit soort zaken. Politiek spectrum en religieus spectrum lopen parallel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik je misschien verkeerd begrepen.
Ik denk dat dit het eerder op jou van toepassing is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maak uit je reactie op dat je het wel begrijpt, maar eigenlijk niet wil begrijpen.
Wat heeft ze aan joh?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Fan zijn van is wat anders dan als rolmodel hebben.
Toch zie je er verschuivingen in, ''rechtse'' partijen als de PVV, Vlaams Belang, Front National nemen het juist op voor de seculiere staat, zijn voor gelijke rechten van man en vrouw en voor homorechten en dierenrechten.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook niet. Ik beweer dat dezelfde psychologie bijv. tav vrouwen en mannen achter al die orthodoxe clubjes zit. Al de andere varianten, hebben ook ongeveer dezelfde opvattingen over dit soort zaken. Politiek spectrum en religieus spectrum lopen parallel.
Bij de PVV zie je juist een tegengestelde beweging. voor veel strengere abortusregels bijvoorbeeld. Ze huurden niet voor niets een bekende Belgische homofoob in een paar jaar terug. En ze spreken nadrukken over de Joods-Christelijke samenleving. In het verleden waren er ook contacten met de conservatieve Burkestichting (ook niet bepaald een seculiere club).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toch zie je er verschuivingen in, ''rechtse'' partijen als de PVV, Vlaams Belang, Front National nemen het juist op voor de seculiere staat, zijn voor gelijke rechten van man en vrouw en voor homorechten en dierenrechten.
Ja, het wil niet zeggen dat extreemrechts bijv. religieus hoeft te zijn, wat ik zeg. Alleen dat binnen de groep religieuzen het politieke spectrum parallel verloopt aan de mate waarin zij orthodox tot gematigd zijn. Voor de seculiere extreemrechtsen geldt tegenwoordig wel een soort split. Ze lijken op te komen voor de moderne normen en waarden, maar toch zie je in de praktijk dat ze eigenlijk een bloedhekel hebben aan die moderne normen en waarden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toch zie je er verschuivingen in, ''rechtse'' partijen als de PVV, Vlaams Belang, Front National nemen het juist op voor de seculiere staat, zijn voor gelijke rechten van man en vrouw en voor homorechten en dierenrechten.
Maar die weerzin tegen het door het cultuurrelativisme verzwakte westen hanteren extreemrechtsen dus ook vaak. Ik zeg het "lijkt alsof" ze op komen voor moderne normen en waarden, in de praktijk zie je toch wel een zucht naar bijv. de 50'er jaren.quote:Fundamentalistische moslims kunnen daarentegen weer wijzen naar het decadente westen, zo zijn het ook elkaars tegenpolen geworden.
Daar heb je al eeen groot deel van het probleem te pakken, in de media zijn het allemaal zielige vluchtelingen en asielzoekers, maar een groot deel zijn migranten die om economische reden naar de rijke noordeuropese landen trekken.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker zeg. Doodsbedreigingen en bomexplosies als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingen
De "gematigde" xenofoob-eurosceptische partij Alternative für Deutschland vindt het, op het moment dat ik dit schrijf, passend om dit totaal te negeren en op hun website en hun facebook-account juist polemiserende stukken tegen asielzoekers als hoofdartikel te laten staan.
Dat inhuren van die Belgische homofoob was een mediablunder, dat zegt niet veel over het beleid van de PVV. Wilders wil dat alle ambtenaren homohuwelijken sluiten, ook nemen ze het continu op voor homo's die te maken krijgen met geweld.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij de PVV zie je juist een tegengestelde beweging. voor veel strengere abortusregels bijvoorbeeld. Ze huurden niet voor niets een bekende Belgische homofoob in een paar jaar terug. En ze spreken nadrukken over de Joods-Christelijke samenleving. In het verleden waren er ook contacten met de conservatieve Burkestichting (ook niet bepaald een seculiere club).
Nee, maar het is wel een feit. Diego de goedopgeleide Argentijn die hier wil werken kan bijna onmogelijk hier aan de slag, terwijl Ali "ieck wiel outkerieng" roept en bij wijze van spreken binnen een week huis en Miele heeft. Derdewereldlanders hebben dus makkelijker toegang tot Europa dan tweedewereldlanders. het is allemaal 'sielug sielug' en daar gaan we aan kapot. Het is geen rationeel beleid meer. Het is soft feminien beleid gestoeld op vrouwelijke waarden, daarom ben ik ook tegen vrouwenstemrecht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Daar heb je al eeen groot deel van het probleem te pakken, in de media zijn het allemaal zielige vluchtelingen en asielzoekers, maar een groot deel zijn migranten die om economische reden naar de rijke noordeuropese landen trekken.
Maar dat is natuurlijk weer niet politiekcorrect om te zeggen
Ik kan daar wel vrede mee hebben.quote:
Blijkbaar is hij vergeten wie zijn salaris betalen en wie hem verkozen hebben... Dat zijn Duitsers, geen vluchtelingen.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingen
De mensen die op hem gestemd hebben zijn denk ik niet de mensen die ook een aanslag op hem plegen denk je wel?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blijkbaar is hij vergeten wie zijn salaris betalen en wie hem verkozen hebben... Dat zijn Duitsers, geen vluchtelingen.
Naar buiten toe.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat inhuren van die Belgische homofoob was een mediablunder, dat zegt niet veel over het beleid van de PVV. Wilders wil dat alle ambtenaren homohuwelijken sluiten, ook nemen ze het continu op voor homo's die te maken krijgen met geweld.
De PVV is ook niet voor veel strengere abortusregels, ze zwalken op dat punt en schurken misschien wat aan tegen het CDA (niet de CU of SGP).
Ze zitten wel heel degelijk meer richting de SGP-lijn waar het op abortus aankomt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat inhuren van die Belgische homofoob was een mediablunder, dat zegt niet veel over het beleid van de PVV. Wilders wil dat alle ambtenaren homohuwelijken sluiten, ook nemen ze het continu op voor homo's die te maken krijgen met geweld.
De PVV is ook niet voor veel strengere abortusregels, ze zwalken op dat punt en schurken misschien wat aan tegen het CDA (niet de CU of SGP).
Je hebt je feiten duidelijk niet op orde.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een feit. Diego de goedopgeleide Argentijn die hier wil werken kan bijna onmogelijk hier aan de slag, terwijl Ali "ieck wiel outkerieng" roept en bij wijze van spreken binnen een week huis en Miele heeft. Derdewereldlanders hebben dus makkelijker toegang tot Europa dan tweedewereldlanders. het is allemaal 'sielug sielug' en daar gaan we aan kapot. Het is geen rationeel beleid meer. Het is soft feminien beleid gestoeld op vrouwelijke waarden, daarom ben ik ook tegen vrouwenstemrecht.
Jongen, het factfree-uurtje is wel weer over hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zitten wel heel degelijk meer richting de SGP-lijn waar het op abortus aankomt.
De SGJP was erg enthousiast in elk geval http://www.sgpj.nl/nieuws(...)+in+abortusdiscussiequote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jongen, het factfree-uurtje is wel weer over hoor.
Uitstekende post!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:23 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er mensen zijn en steeds meer zullen zijn die een daad willen stellen.
Die hun (groeiende) frustratie over de instroom van buitenlanders in hun land niet kunnen verwerken en wegzetten en dan tot dit soort verkeerde en debiele acties komen.
Ik woon nu ruim 21 jaar in Den Haag en zie de veranderingen.
Heb de veelal kansloze onderlagen zien komen en zich vestigen en de wijken zien veranderen.
En dat is veelal negatief.
Ik zie geen verrijking , zeker geen cultuurverrijking.
Ik zie de buurten die ik ken, in Rijswijk en Den Haag , waar ik ben opgegroeid en ook mijn jeugd heb doorgebracht steeds meer veranderen.
Allochtonen verdringen de autochtonen , autochtone winkels verdwijnen , autochtonen verhuizen en straten lopen leeg en het worden grotendeels allochtone winkels en straten.
Op mijn oude middelbare school is nu het merendeel allochtoon en zijn hoofddoekjes oververtegenwoordigd. Ik was daar ooit en schrok me rot over hoe snel dat is gegaan.
Nu komen er ook in mijn wijk massaal veelal kansloze onderlagen vanuit het Oostblok hierheen.
Die brengen net als de eerdere instroom veelal geen welvaart , geen verrijking , geen cultuur met zich mee.
En als die er wel zou zijn : ik zie het niet , al probeer ik het echt wel.
Zondag j.l. sprak ik met een kennis , een PVDA man in hart en nieren.
Ik had hem een tijd niet gezien en we kwamen te spreken over de Schilderswijk.
Wat er uit zijn mond kwam was verrassend en toont me aan dat er in alle lagen van de bevolking twijfels zijn over de blijvende instroom van migranten.
Het zijn niet alleen Henk en Ingrid en de verstokte neo nazi die steeds vaker ook hardop gaan nadenken en hun twijfels gaan uitspreken over hoe het er in dit land en om ons heen er aan toegaat.
Simpelweg een stop , minder van wat er nu al genoeg van in dit land , in deze stad en landen om heen is.
Dat zal al een goed begin zijn en dit soort debiele acties in Duitsland wellicht en waarschijnlijk voorkomen.
Niet te schamen, beginnen een grens te trekken en ook volmondig "genoeg is genoeg" te zeggen.
Zonder daardoor in een hoek te worden gezet waar je helemaal niet thuis hoort , wilt thuis horen.
Ik lees helemaal niet dat de jongeren van de SGP enthousiast zijn. Ik lees dat Hero Brinkman zegt dat de PVV lijkt te kiezen voor het SGP-standpunt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De SGJP was erg enthousiast in elk geval http://www.sgpj.nl/nieuws(...)+in+abortusdiscussie
Kortom, zoals ik al zei, zwalkend beleid dat aanschurkt bij het CDA en niet bij de hardliners van de SGP.quote:PVV heeft een standpunt over abortus, en toch ook weer niet
DEN HAAG - De verwarring groeit over het abortusstandpunt van de PVV. De partij weigert al weken te reageren op het CDA-plan om de abortusregels aan te scherpen. Woensdag leek er een PVV-standpunt te zijn, maar dat werd prompt ingetrokken.
Front national voor homorechten??????? Euhm, nee, nogal nee. Zie de protesten tegen het homohuwelijk in Frankrijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fundamentalistische moslims kunnen daarentegen weer wijzen naar het decadente westen, zo zijn het ook elkaars tegenpolen geworden.
Hier ben ik het geheel mee eens. Hoe extremer in geloof/levensovertuiging hoe extremer de politieke voorkeur.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook niet. Ik beweer dat dezelfde psychologie bijv. tav vrouwen en mannen achter al die orthodoxe clubjes zit. Al de andere varianten, hebben ook ongeveer dezelfde opvattingen over dit soort zaken. Politiek spectrum en religieus spectrum lopen parallel.
Vooral niet veelquote:
En hoe beter men zichzelf als mens ziet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier ben ik het geheel mee eens. Hoe extremer in geloof/levensovertuiging hoe extremer de politieke voorkeur.
Dat is echt wel een van de meest absurde vergelijkingen die ik heb gelezen. Het omgekeerde is eerder waar.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoezo massale immigratie? Maar 4% van de Nederlanders is moslim (bron).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:52 schreef Beach het volgende:
[..]
De collaborateurs zijn degenen die massale immigratie goedpraten en gebruiken voor eigen gewin (politici, organisaties).
http://www.spectator.co.u(...)ng-frances-gay-vote/quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Front national voor homorechten??????? Euhm, nee, nogal nee. Zie de protesten tegen het homohuwelijk in Frankrijk.
De pvv kan ik dat niet verwijten, zover ik weet willen die niet morren aan vrouwen- en homorechten. Vlaams belang is pas sinds kort en daar krijg ik een beetje een vieze smaak bij, ben vooral benieuwd of dat zo blijft als ze het wel meer voor het zeggen krijgen.
Dat er homo's zijn die daar achter staan doet er weinig toe, het is een feit dat front national bv tegen het homohuwelijk is idd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
http://www.spectator.co.u(...)ng-frances-gay-vote/
Een kwart van de Parijse homo's steunt Front National. Een hoger percentage dan onder hetero's. Je hebt echter wel een punt, binnen Front National zijn er ook veel negatieve geluiden over homo's. In katholieke landen zie je sowieso meer weerstand tegen homo's.
Het aantal moslims neemt af. Ik raad je dit boek aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is echt wel een van de meest absurde vergelijkingen die ik heb gelezen. Het omgekeerde is eerder waar.
Er zijn joden in Nederland vinden dat de PVV nu hetzelfde over moslims praat als dat er destijds over joden werd gepraat. Onder andere in deze aflevering http://www.npo.nl/echo-s-van-angst/19-07-2015/VPWON_1235331 zie je een rabbijn praten over de PVV. Hij durft zelfs de vergelijking te maken met hoe er vandaag de dag naar moslims wordt gekeken met de joden vroeger.
En destijds waren er ook complottheorieën over joden die de wereld zouden overheersen en dat het er teveel zouden zijn. Ze zouden ook "de huidige wereld" om ver willen werpen en dergelijke. In die zin is mijn vergelijking dus echt veel gepaster.
http://nos.nl/artikel/625(...)and-van-wilders.html
[..]
Hoezo massale immigratie? Maar 4% van de Nederlanders is moslim (bron).
Daarnaast neemt de laatste tijd het aantal moslims helemaal niet toe en zeker niet in de mate die jij noemt.
Zoals je ziet neemt het aantal moslims in Nederland zelfs af:
[ afbeelding ] ( bron )
Vroeger is er inderdaad wel flinke immigratie geweest van moslims en ik moet toegeven dat het niet altijd goed heeft uitgepakt. Is dat een reden om dan maar moslims te haten en doen alsof geen enkel persoon daar beschaving kent? Nee, absoluut niet. Je kunt nooit een hele bevolkingsgroep generaliseren op basis van wat schoften doen (die trouwens ook worden beïnvloed door sociaaleconomische omstandigheden). Het waren trouwens de werkgevers en de overheid die ze maar al te graag dienden die de gastarbeiders hiernaartoe kwamen halen. Iets waar de SP al voor had gewaarschuwd ironisch genoeg.
quote:Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.[15] Het aantal moslims in Nederland neemt volgens deze onderzoeken dus toe, hoewel dit niet blijkt uit de cijfers van het CBS.
Als je de bron die ik had gepost had gelezen, had je ook kunnen lezen dat Martine Le Pen niet verscheen op demonstraties tegen het homohuwelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat er homo's zijn die daar achter staan doet er weinig toe, het is een feit dat front national bv tegen het homohuwelijk is idd.
http://www.volkskrant.nl/(...)-en-le-pen~a3543982/
http://www.joop.nl/wereld(...)naar_russisch_model/
http://www.demorgen.be/bu(...)mohuwelijk-a2342907/
Ze was er niet, maar heeft wel haar sympathie uitgesproken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je de bron die ik had gepost had gelezen, had je ook kunnen lezen dat Martine Le Pen niet verscheen op demonstraties tegen het homohuwelijk.
Er zijn inderdaad negatieve geluiden binnen het Front National omtrent homorechten, maar er is ook een positieve trend gaande.
2de link:quote:Kort nadat op dinsdag 21 mei de extreem-rechtse Dominique Venner zichzelf door het hoofd schoot naast het altaar van de Notre Dames, betuigde Marine Le Pen haar respect voor de man en zijn daad. Ze twitterde: 'Al ons respect voor Dominique Venner die met zijn laatste politieke daad Frankrijk wakker wilde schudden.' Venner had eerder die dag een politieke tirade gepubliceerd op zijn weblog waarin hij ageerde tegen het homohuwelijk dat kort daarvoor was aangenomen in het Franse parlement. Bij grote protesten tegen het homohuwelijk waren aanhangers van het Front National van Le Pen goed vertegenwoordigd.
3de link:quote:Julien Rochedy, directeur de Front National de la Jeunesse en kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen in Montélimar, heeft in een radioprogramma gepleit voor de invoering van een anti-homowet naar Russisch model in Frankrijk. Volgens de 25-jarige protégé van Marine Le Pen zijn berichten over toenemend geweld tegen LHBT Russen 'complete onzin'.
quote:Florian Philippot is de nummer twee van het Front National. Hij staat bekend als dé strateeg achter Marine Le Pen. En hij is homo: "Ik ben zelf homo maar tegen het homohuwelijk", aldus de rijzende ster aan het Franse politieke firmament in een interview met De Standaard.
Waar praten we dan nog over. 8% in 2050.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het aantal moslims neemt af. Ik raad je dit boek aan.
[ afbeelding ]
[..]
Het is wel makkelijk discussiëren met jou. De nummer twee van het Front National is zelf homo. Zo homofoob is het Front National dus.quote:Florian Philippot is de nummer twee van het Front National. Hij staat bekend als dé strateeg achter Marine Le Pen. En hij is homo: "Ik ben zelf homo maar tegen het homohuwelijk", aldus de rijzende ster aan het Franse politieke firmament in een interview met De Standaard.
Tegen homorechten, daarvoor hoef je niet perse homofoob te zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:34 schreef luxerobots het volgende:
Zijn er negatieve geluiden over homo's en homorechten binnen het Front National: ja.
Is er een positieve trend gaande waarin Marine Le Pen probeert homo's aan haar te binden, ook: ja.
[..]
Het is wel makkelijk discussiëren met jou. De nummer twee van het Front National is zelf homo. Zo homofoob is het Front National dus.
Voor ons Nederlanders is het moeilijk voor te stellen, maar er zijn ook homo's die niets hebben met het homohuwelijk. Ze zien het huwelijk als een christelijk instituut tussen man en vrouw.
En dat is blijkbaar een goedkeuring voor geweld tegen die asielzoekers en tegen politici met een andere mening?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Daar heb je al eeen groot deel van het probleem te pakken, in de media zijn het allemaal zielige vluchtelingen en asielzoekers, maar een groot deel zijn migranten die om economische reden naar de rijke noordeuropese landen trekken.
Maar dat is natuurlijk weer niet politiekcorrect om te zeggen
Mwoa...quote:Op maandag 27 juli 2015 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als onze landen geen immigrantielanden geworden zouden zijn, zou het helemaal geen probleem zijn om onder ''vervangingsniveau'' voort te planten. Mensen worden ouder en gezonder en zolang er nieuwe mensen geboren worden duurt het wel duizenden jaren voordat een volk uitsterft. En wie weet hoe de wereld er dan uitziet?
quote:De vergrijzing heeft niet alleen een bevolkingsdaling tot gevolg, het zal ook effecten hebben op economisch vlak. In de bedrijfswereld zullen bijvoorbeeld bepaalde bedrijven, gericht op pasgeboren baby’s en jongeren, hun deuren moeten sluiten omdat hun producten niet genoeg verkocht geraken. Hierdoor zullen deze bedrijven meer geneigd zijn om hun prijzen te verhogen om zo te compenseren voor de productiviteit en hun kosten te kunnen dekken. Anderzijds kunnen zij ook overwegen om een heroriëntatie te ondergaan en een heel aantal jobs te schrappen. Dit zorgt op zich dan weer voor een stijging van de werkloosheid in Japan. Gecombineerd met de reeds verhoogde prijzen en een situatie waarbij het land nog steeds bezig is met het recupereren van de economische crisis zal dit onvermijdelijk de economie van Japan ten slechte komen. In 2010 heeft de Japanse overheid, dat al 20 jaar worstelt met de lage geboortecijfers, duidelijk gemaakt dat er strenge maatregelen moeten worden genomen indien Japan zijn leidende rol op internationaal vlak wil behouden. Volgens experts is het zelfs zo dat deze lage geboortecijfers zullen zorgen voor een daling van de beroepsbevolking, wat op zijn beurt zal leiden tot een daling van de productie en de economische groei. Hierdoor loopt Japan het gevaar op om een minder concurrerende natie te worden binnen de wereldeconomie.
Professor Makoto Atoh, gespecialiseerd in onderwerpen gerelateerd aan bevolking en lage geboortecijfers, is het hier helemaal mee eens. “The declining birthrate will dramatically affect Japanese society in 20,30 years and Japan will lose its international presence”, aldus Atoh. Volgens hem zal Japan rekening moeten houden met het feit dat het van een grote, economische wereldmacht zal veranderen naar een kleine, gekrompen natie wat betreft internationale relaties. Ondertussen zijn veel Japanse bedrijven bezig met hun markt te focussen op het buitenland, bewust van de verwachte inkrimping van de binnenlandse markt.
Japanse autoriteiten zijn zich meer dan ooit bewust van de nefaste impact die de vergrijzing kan hebben op Japan in de nabije toekomst en trachten verschillende maatregelen te ondernemen om deze impact zoveel mogelijk te minimaliseren.
http://japanologie.arts.kuleuven.be/politiekjapan/nl/vergrijzing
En:quote:Japan[bewerken]
Japan kent al sinds 2007 een bevolkingsdaling. Volgens een schatting van het Japanse ministerie van Volksgezondheid stierven er in 2013 244.000 meer Japanners dan er geboren werden. In 2013 waren er 6% minder geboortes dan het jaar ervoor, en steeg het aantal overlijdens met 19.000, wat de sterkste stijging was sinds de Tweede Wereldoorlog. Ondank de bevolkingsdaling is er echter weinig immigratie.
Hierdoor heeft het land te maken heeft met een snelle vergrijzing en een tekort op de arbeidsmarkt. Ruim 20% van de Japanse bevolking is ouder dan 65 jaar. Verwacht wordt dat dit aantal bijna zal verdubbelen tegen 2060.[2]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolkingsdaling#Japan
Je lost vergrijzingsproblematiek niet op door onopgeleide mensen binnen te halen en te voorzien van een uitkering.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa...
[..]
[..]
En:
http://www.refdag.nl/oud/bui/010713bui11.html
Dat zie je mij toch nergens beweren of zelfs ook maar suggereren?quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je lost vergrijzingsproblematiek niet op door onopgeleide mensen binnen te halen en te voorzien van een uitkering.
quote:Als onze landen geen immigrantielanden geworden zouden zijn, zou het helemaal geen probleem zijn om onder ''vervangingsniveau'' voort te planten.
Met niet meer dan een linkdump.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zie je mij toch nergens beweren of zelfs ook maar suggereren?
Ik reageer puur op deze bewering:
[..]
Zelden? Nooit! Is ook niet zo gek natuurlijk, want islam = vrede.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier in Nederland gebeurt er zelden iets tegen moslims, toch?
Stukken tekst die direct betrekking hebben op jouw bewering|:(quote:
Een flauwe linkdump van je. Je komt met drie bronnen over Japan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Stukken tekst die direct betrekking hebben op jouw bewering|:(
Of moet ik het voor je uitkauwen? Je bent toch geen peuter die niet kan lezen?
Maar goed, blijkbaar wil je alleen ungefundeerd roepen zonder tegenwicht.
Niks flauws aan mijn post. Ik geef alleen aan dat het niet zo zwart-wit is als dat jij suggereert en dat het ook zonder immigranten wel degelijk nadelige gevolgen voor een land zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een flauwe linkdump van je. Je komt met drie bronnen over Japan.
Er zijn genoeg landen die onder '''vervangingsniveau'' zitten maar niet in die mate zoals Japan.
Ik zal mijn post nog eens posten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niks flauws aan mijn post. Ik geef alleen aan dat het niet zo zwart-wit is als dat jij suggereert en dat het ook zonder immigranten wel degelijk nadelige gevolgen voor een land zou kunnen hebben.
Ik heb het specifiek over onze landen, landen die immigratieland geworden zijn. Nederland, of mogelijk Duitsland, maar niet Japan.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |