abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:19:42 #251
37769 erodome
Zweefteef
pi_154704490
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja idd.

[ afbeelding ]
Fan zijn van is wat anders dan als rolmodel hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154704493
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Volgens mij zijn (de meeste) extremistische christenen in bijvoorbeeld de V.S. extreem rechts. Religie en politieke voorkeur kan wel degelijk samengaan.
Zeg ik ergens dat dat niet het geval kan zijn dan? Zijn de meeste extreem-rechtse lieden in Nederland ook Christen? Een daadwerkelijk één op één verband is er niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_154704507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar irrelevant in dit topic. De opmerking van erodome dient in het licht van de opvattingen van css jegens die specifieke moslims gezien te worden. Hij neemt namelijk een hypocriet standpunt in. Een volstrekt andere insteek dan jouw 'moslims zijn slecht, Islam is eng' standaard langspeelplaat.
Hij is de spiegeling van wat bepaalde moslims tot extremisten maakt. Daar zit dezelfde psychologie achter.
I´m back.
pi_154704515
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat dat niet het geval kan zijn dan? Zijn de meeste extreem-rechtse lieden in Nederland ook Christen?
Oh, dan heb ik je misschien verkeerd begrepen. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_154704524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij is de spiegeling van wat bepaalde moslims tot extremisten maakt. Daar zit dezelfde psychologie achter.
Ik maak uit je reactie op dat je het wel begrijpt, maar eigenlijk niet wil begrijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_154704624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik je misschien verkeerd begrepen. :@
Dat beweer ik dan ook niet. Ik beweer dat dezelfde psychologie bijv. tav vrouwen en mannen achter al die orthodoxe clubjes zit. Al de andere varianten, hebben ook ongeveer dezelfde opvattingen over dit soort zaken. Politiek spectrum en religieus spectrum lopen parallel.
I´m back.
pi_154704644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik maak uit je reactie op dat je het wel begrijpt, maar eigenlijk niet wil begrijpen.
Ik denk dat dit het eerder op jou van toepassing is. :{.
I´m back.
pi_154704670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Fan zijn van is wat anders dan als rolmodel hebben.
Wat heeft ze aan joh?
I´m back.
pi_154704725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat beweer ik dan ook niet. Ik beweer dat dezelfde psychologie bijv. tav vrouwen en mannen achter al die orthodoxe clubjes zit. Al de andere varianten, hebben ook ongeveer dezelfde opvattingen over dit soort zaken. Politiek spectrum en religieus spectrum lopen parallel.
Toch zie je er verschuivingen in, ''rechtse'' partijen als de PVV, Vlaams Belang, Front National nemen het juist op voor de seculiere staat, zijn voor gelijke rechten van man en vrouw en voor homorechten en dierenrechten.

Fundamentalistische moslims kunnen daarentegen weer wijzen naar het decadente westen, zo zijn het ook elkaars tegenpolen geworden.
pi_154704795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch zie je er verschuivingen in, ''rechtse'' partijen als de PVV, Vlaams Belang, Front National nemen het juist op voor de seculiere staat, zijn voor gelijke rechten van man en vrouw en voor homorechten en dierenrechten.

Bij de PVV zie je juist een tegengestelde beweging. voor veel strengere abortusregels bijvoorbeeld. Ze huurden niet voor niets een bekende Belgische homofoob in een paar jaar terug. En ze spreken nadrukken over de Joods-Christelijke samenleving. In het verleden waren er ook contacten met de conservatieve Burkestichting (ook niet bepaald een seculiere club).
pi_154704880
quote:

[..]

Ja, het wil niet zeggen dat extreemrechts bijv. religieus hoeft te zijn, wat ik zeg. Alleen dat binnen de groep religieuzen het politieke spectrum parallel verloopt aan de mate waarin zij orthodox tot gematigd zijn. Voor de seculiere extreemrechtsen geldt tegenwoordig wel een soort split. Ze lijken op te komen voor de moderne normen en waarden, maar toch zie je in de praktijk dat ze eigenlijk een bloedhekel hebben aan die moderne normen en waarden.
quote:
Fundamentalistische moslims kunnen daarentegen weer wijzen naar het decadente westen, zo zijn het ook elkaars tegenpolen geworden.
Maar die weerzin tegen het door het cultuurrelativisme verzwakte westen hanteren extreemrechtsen dus ook vaak. Ik zeg het "lijkt alsof" ze op komen voor moderne normen en waarden, in de praktijk zie je toch wel een zucht naar bijv. de 50'er jaren.
I´m back.
pi_154704976
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker zeg. Doodsbedreigingen en bomexplosies als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingen :{

De "gematigde" xenofoob-eurosceptische partij Alternative für Deutschland vindt het, op het moment dat ik dit schrijf, passend om dit totaal te negeren en op hun website en hun facebook-account juist polemiserende stukken tegen asielzoekers als hoofdartikel te laten staan.
Daar heb je al eeen groot deel van het probleem te pakken, in de media zijn het allemaal zielige vluchtelingen en asielzoekers, maar een groot deel zijn migranten die om economische reden naar de rijke noordeuropese landen trekken.
Maar dat is natuurlijk weer niet politiekcorrect om te zeggen :X
pi_154705056
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij de PVV zie je juist een tegengestelde beweging. voor veel strengere abortusregels bijvoorbeeld. Ze huurden niet voor niets een bekende Belgische homofoob in een paar jaar terug. En ze spreken nadrukken over de Joods-Christelijke samenleving. In het verleden waren er ook contacten met de conservatieve Burkestichting (ook niet bepaald een seculiere club).
Dat inhuren van die Belgische homofoob was een mediablunder, dat zegt niet veel over het beleid van de PVV. Wilders wil dat alle ambtenaren homohuwelijken sluiten, ook nemen ze het continu op voor homo's die te maken krijgen met geweld.

De PVV is ook niet voor veel strengere abortusregels, ze zwalken op dat punt en schurken misschien wat aan tegen het CDA (niet de CU of SGP).
pi_154705139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Daar heb je al eeen groot deel van het probleem te pakken, in de media zijn het allemaal zielige vluchtelingen en asielzoekers, maar een groot deel zijn migranten die om economische reden naar de rijke noordeuropese landen trekken.
Maar dat is natuurlijk weer niet politiekcorrect om te zeggen :X
Nee, maar het is wel een feit. Diego de goedopgeleide Argentijn die hier wil werken kan bijna onmogelijk hier aan de slag, terwijl Ali "ieck wiel outkerieng" roept en bij wijze van spreken binnen een week huis en Miele heeft. Derdewereldlanders hebben dus makkelijker toegang tot Europa dan tweedewereldlanders. het is allemaal 'sielug sielug' en daar gaan we aan kapot. Het is geen rationeel beleid meer. Het is soft feminien beleid gestoeld op vrouwelijke waarden, daarom ben ik ook tegen vrouwenstemrecht.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:49:14 #265
117098 Hathor
Effe niet
pi_154705142
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja idd.

[ afbeelding ]
Ik kan daar wel vrede mee hebben. O+
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:50:19 #266
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154705172
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingen
Blijkbaar is hij vergeten wie zijn salaris betalen en wie hem verkozen hebben... Dat zijn Duitsers, geen vluchtelingen.
censuur :O
pi_154705227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Blijkbaar is hij vergeten wie zijn salaris betalen en wie hem verkozen hebben... Dat zijn Duitsers, geen vluchtelingen.
De mensen die op hem gestemd hebben zijn denk ik niet de mensen die ook een aanslag op hem plegen denk je wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154705261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat inhuren van die Belgische homofoob was een mediablunder, dat zegt niet veel over het beleid van de PVV. Wilders wil dat alle ambtenaren homohuwelijken sluiten, ook nemen ze het continu op voor homo's die te maken krijgen met geweld.

De PVV is ook niet voor veel strengere abortusregels, ze zwalken op dat punt en schurken misschien wat aan tegen het CDA (niet de CU of SGP).
Naar buiten toe.
Ik denk dat hun belangrijkste maatschappelijke kritiekpunt is: het cultuurrelativisme opgelegd door de Frankfurter Schule. Cultureel marxisme, noemen ze dit.
Dit heeft gezorgd voor enerzijds de multiculturele samenleving en anderzijds voor de decadentie en normenloosheid van het westen, waardoor we een gemakkelijk slachtoffer zijn voor, noem maar op... biologische degradering, demografische vernietiging, overname door moslims etc.
Ik zelf denk toch dat alles wat dit centrale denkbeeld weerspreekt, beschouwd kan worden als een strategische regressie ten gunste van electoraal gewin.
I´m back.
pi_154705403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze zitten wel heel degelijk meer richting de SGP-lijn waar het op abortus aankomt.
pi_154705424
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel een feit. Diego de goedopgeleide Argentijn die hier wil werken kan bijna onmogelijk hier aan de slag, terwijl Ali "ieck wiel outkerieng" roept en bij wijze van spreken binnen een week huis en Miele heeft. Derdewereldlanders hebben dus makkelijker toegang tot Europa dan tweedewereldlanders. het is allemaal 'sielug sielug' en daar gaan we aan kapot. Het is geen rationeel beleid meer. Het is soft feminien beleid gestoeld op vrouwelijke waarden, daarom ben ik ook tegen vrouwenstemrecht.
Je hebt je feiten duidelijk niet op orde.
Maar hoe zie jij die vernietiging van de blanke Europeanen nu praktisch voor je?
pi_154705870
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zitten wel heel degelijk meer richting de SGP-lijn waar het op abortus aankomt.
Jongen, het factfree-uurtje is wel weer over hoor.
pi_154706038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jongen, het factfree-uurtje is wel weer over hoor.
De SGJP was erg enthousiast in elk geval http://www.sgpj.nl/nieuws(...)+in+abortusdiscussie
pi_154706195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:23 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er mensen zijn en steeds meer zullen zijn die een daad willen stellen.

Die hun (groeiende) frustratie over de instroom van buitenlanders in hun land niet kunnen verwerken en wegzetten en dan tot dit soort verkeerde en debiele acties komen.

Ik woon nu ruim 21 jaar in Den Haag en zie de veranderingen.

Heb de veelal kansloze onderlagen zien komen en zich vestigen en de wijken zien veranderen.

En dat is veelal negatief.

Ik zie geen verrijking , zeker geen cultuurverrijking.

Ik zie de buurten die ik ken, in Rijswijk en Den Haag , waar ik ben opgegroeid en ook mijn jeugd heb doorgebracht steeds meer veranderen.

Allochtonen verdringen de autochtonen , autochtone winkels verdwijnen , autochtonen verhuizen en straten lopen leeg en het worden grotendeels allochtone winkels en straten.

Op mijn oude middelbare school is nu het merendeel allochtoon en zijn hoofddoekjes oververtegenwoordigd. Ik was daar ooit en schrok me rot over hoe snel dat is gegaan.

Nu komen er ook in mijn wijk massaal veelal kansloze onderlagen vanuit het Oostblok hierheen.

Die brengen net als de eerdere instroom veelal geen welvaart , geen verrijking , geen cultuur met zich mee.

En als die er wel zou zijn : ik zie het niet , al probeer ik het echt wel.

Zondag j.l. sprak ik met een kennis , een PVDA man in hart en nieren.

Ik had hem een tijd niet gezien en we kwamen te spreken over de Schilderswijk.

Wat er uit zijn mond kwam was verrassend en toont me aan dat er in alle lagen van de bevolking twijfels zijn over de blijvende instroom van migranten.

Het zijn niet alleen Henk en Ingrid en de verstokte neo nazi die steeds vaker ook hardop gaan nadenken en hun twijfels gaan uitspreken over hoe het er in dit land en om ons heen er aan toegaat.

Simpelweg een stop , minder van wat er nu al genoeg van in dit land , in deze stad en landen om heen is.

Dat zal al een goed begin zijn en dit soort debiele acties in Duitsland wellicht en waarschijnlijk voorkomen.

Niet te schamen, beginnen een grens te trekken en ook volmondig "genoeg is genoeg" te zeggen.

Zonder daardoor in een hoek te worden gezet waar je helemaal niet thuis hoort , wilt thuis horen.
Uitstekende post!
pi_154706198
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De SGJP was erg enthousiast in elk geval http://www.sgpj.nl/nieuws(...)+in+abortusdiscussie
Ik lees helemaal niet dat de jongeren van de SGP enthousiast zijn. Ik lees dat Hero Brinkman zegt dat de PVV lijkt te kiezen voor het SGP-standpunt.

Lees dit eens. http://www.volkskrant.nl/(...)-weer-niet~a1833322/

quote:
PVV heeft een standpunt over abortus, en toch ook weer niet
DEN HAAG - De verwarring groeit over het abortusstandpunt van de PVV. De partij weigert al weken te reageren op het CDA-plan om de abortusregels aan te scherpen. Woensdag leek er een PVV-standpunt te zijn, maar dat werd prompt ingetrokken.
Kortom, zoals ik al zei, zwalkend beleid dat aanschurkt bij het CDA en niet bij de hardliners van de SGP.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 18:30:50 #275
37769 erodome
Zweefteef
pi_154708445
quote:

[..]

Front national voor homorechten??????? Euhm, nee, nogal nee. Zie de protesten tegen het homohuwelijk in Frankrijk.

De pvv kan ik dat niet verwijten, zover ik weet willen die niet morren aan vrouwen- en homorechten. Vlaams belang is pas sinds kort en daar krijg ik een beetje een vieze smaak bij, ben vooral benieuwd of dat zo blijft als ze het wel meer voor het zeggen krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')