abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2015 @ 08:55:35 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154696761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie een ontwrichting van de maatschappij en steeds verdere polarisering tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Dat zal binnen 20 tot 30 jaar uitmonden in geweld tussen allerlei groepen in Nederland. A-la Baghdad, zeg maar.
mja,
Als Pim Fortuyn vermoord was door een Marokkaan dan waren er Pogroms geweest in Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:00:15 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154696815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

mja,
Als Pim Fortuyn vermoord was door een Marokkaan dan waren er Pogroms geweest in Nederland.
Dat zal wel meevallen, want het ging toen nog erg goed in Nederland. Bovendien was er een situatie met een relatief klein aantal moslims/Marokkanen toen, waardoor zij effectief weinig konden uitrichten en tevens geen serieuze bedreiging vormden voor de Nederlanders. Alhoewel de situatie toen ook heel serieus genomen werd.
Over 30 jaar zal de demografisch/economische situatie in Nederland heel ander zijn.
The End Times are wild
pi_154696832
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?
Vergelijk je nu de joden met die achterlijke figuren die momenteel allerlei aanslagen op asielzoekers en politici plegen?
pi_154696844
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vergelijk je nu de joden met die achterlijke figuren die momenteel allerlei aanslagen op asielzoekers en politici plegen?
Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_154696845
Mooi dat ook hier weer van die geweldsgoedpraters rondhangen :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154696873
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

mja,
Dat denk ik ook. Sfeer was om te snijden toen.
pi_154696913
Het Politiek Correct denken neemt in Duitsland een nog hogere vlucht dan in ons land.
Dit vindt zijn oorzaak in de 2e wereldoorlog, het schuldgevoel en het idee van de "wiedergutmachung".
Als je tegen een asielzoekerscentrum in je dorp bent of je loopt in den PEGIDA beweging mee dan wordt je als Nazi weggezet en dat is natuurlijk onterecht.

De aantallen vluchtelingen in de BRD lopen zo hoog op en de bureaucratie werkt zo langzaam (Balkan gelukszoekers moeten eigenlijk uitgezet worden , maar blijven procederen) dat het een onhoudbare situatie wordt.

Het is altijd de onderlaag van de bevolking dat de overlast mag dragen, vaak worden in kleine armoedige dorpjes plotseling 1000 asielzoekers gedumpt.
Het gebeurt nooit in villawijken, waar de Gutmenschen wonen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:08:58 #58
45206 Pietverdriet
pi_154696917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen, want het ging toen nog erg goed in Nederland. Bovendien was er een situatie met een relatief klein aantal moslims/Marokkanen toen, waardoor zij effectief weinig konden uitrichten en tevens geen serieuze bedreiging vormden voor de Nederlanders. Alhoewel de situatie toen ook heel serieus genomen werd.
Over 30 jaar zal de demografisch/economische situatie in Nederland heel ander zijn.
Ik ben iig blij dat het niet gebeurd is. En let wel, het zou niet de eerste keer zijn geweest. Ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat de mob een turkse meneer verdacht van het misbruiken van een kind, het pension waar hij woonde en nog meer zijn toen kort en klein geslagen en in de fik gestoken. In een tijd dat er nog nauwelijks immigranten in NL waren.
pi_154696933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:08 schreef Oud_student het volgende:
Het Politiek Correct denken neemt in Duitsland een nog hogere vlucht dan in ons land.
Dus daarom zijn er zoveel extreemrechtse aanslagen?

quote:
Dit vindt zijn oorzaak in de 2e wereldoorlog, het schuldgevoel en het idee van de "wiedergutmachung".
Als je tegen een asielzoekerscentrum in je dorp bent of je loopt in den PEGIDA beweging mee dan wordt je als Nazi weggezet en dat is natuurlijk onterecht.
Het is natuurlijk een feit dat die beweging voor een flink deel gekaapt is door extremistische gekken.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:11:21 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154696937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben iig blij dat het niet gebeurd is. En let wel, het zou niet de eerste keer zijn geweest. Ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat de mob een turkse meneer verdacht van het misbruiken van een kind, het pension waar hij woonde en nog meer zijn toen kort en klein geslagen en in de fik gestoken. In een tijd dat er nog nauwelijks immigranten in NL waren.
Het is niet te zeggen welke groep de 'schuld' zal hebben van het geweld. Het zal er gewoon zijn en steeds toenemen. Actie-reactie. Als een groep als schuldigen moet worden aangewezen, dan zijn dat diegenen die tegen beter weten in hebben toegestaan dat de situatie is ontstaan zoals zij dan geworden is.
The End Times are wild
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:12:03 #61
45206 Pietverdriet
pi_154696942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:08 schreef Oud_student het volgende:

Het is altijd de onderlaag van de bevolking dat de overlast mag dragen, vaak worden in kleine armoedige dorpjes plotseling 1000 asielzoekers gedumpt.
Het gebeurt nooit in villawijken, waar de Gutmenschen wonen
Nekgeklets
Het aantal asielzoekers wordt in Duitsland over alle gemeentes verdeeld als X per hoofd van de bevolking. Als er dus 1 asielzoeker per vierduizend inwoners de som is, krijgt een gemeente met 40.000 inwoners 10 asielzoekers op te vangen.
pi_154696945
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?
Laat me raden: Jij bent een van de weinige overgebleven blanken in Nederland die zwaar onderdrukt wordt door de zwarte meerderheid :')?
pi_154697013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nekgeklets
Het aantal asielzoekers wordt in Duitsland over alle gemeentes verdeeld als X per hoofd van de bevolking. Als er dus 1 asielzoeker per vierduizend inwoners de som is, krijgt een gemeente met 40.000 inwoners 10 asielzoekers op te vangen.
Dus het dorpje met 1000 inwoners krijgt een kwart asielzoeker (daar zullen de Nazi's blij mee zijn)
Piet statistiek gaat vaak over gemiddelden. Asielzoekers centra zijn vaak heel groot, dus ergens in een gebied met 1000.000 inwoners komt een centrum met 250 asielzoekers, vaak in een afgelegen dorpje
Exaudi orationem meam
pi_154697085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:17 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dus het dorpje met 1000 inwoners krijgt een kwart asielzoeker (daar zullen de Nazi's blij mee zijn)
Piet statistiek gaat vaak over gemiddelden. Asielzoekers centra zijn vaak heel groot, dus ergens in een gebied met 1000.000 inwoners komt een centrum met 250 asielzoekers, vaak in een afgelegen dorpje
Goh, een post verder is je zo stellig gebrachte asielzoekerscentrum plots een kwart kleiner. En omdat je altijd overdrijft is de realiteit dus nog weer anders. Dat gaat ook op voor de rest van je post neem ik aan?
pi_154697094
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Igen het volgende:

De "gematigde" xenofoob-eurosceptische partij Alternative für Deutschland vindt het, op het moment dat ik dit schrijf, passend om dit totaal te negeren en op hun website en hun facebook-account juist polemiserende stukken tegen asielzoekers als hoofdartikel te laten staan.

Op deze manier wordt het toch best wel eng dat dat soort politieke partijen tegenwoordig in veel Europese landen salonfähig zijn geworden en soms zelfs bijna of helemaal bovenaan in opiniepeilingen staan... :X
Er zijn maar 2 dingen eng. Het eerste is dat aan de randjes van zo'n conflict het racisme welig kan tieren en individuele migranten haat over zich heen krijgen.

Het tweede is dat discussie over immigratie taboe wordt verklaard en in de hoek van het racisme wordt gedrukt, waardoor bovenstaande sterk gestimuleerd wordt. Immigratie heeft effect op de werkgelegenheid, op de sociale samenhang, op de volkshuisvesting, op de rijksbegroting, op de publieke zeden, op het onderwijs en op de ruimtelijke ordening. En toch mag je er geen mening over hebben anders dan dat het fantastisch is. Dat is pas eng.

Natuurlijk gaat dat schuren, ja dat is heel onprettig, maar de schuld moet je zoeken bij degenen die die immigratie zo graag willen, niet bij degenen die het opgedrongen krijgen en met de lasten zitten en waarvan een groot deel dat slechts met grote voorzichtigheid en veel fatsoen wil aankaarten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154697117
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goh, een post verder is je zo stellig gebrachte asielzoekerscentrum plots een kwart kleiner. En omdat je altijd overdrijft is de realiteit dus nog weer anders. Dat gaat ook op voor de rest van je post neem ik aan?
Het was een rekenvoorbeeld. Piet zegt dat de verhouding 1 op 40.000 is, dan moet er dus in een gebied van 1.000.000 inwoners 250 asielzoekers worden opgevangen.
Idd zijn de centra vaak vele malen groter.
Exaudi orationem meam
pi_154697139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zijn maar 2 dingen eng. Het eerste is dat aan de randjes van zo'n conflict het racisme welig kan tieren en individuele migranten haat over zich heen krijgen.

Het tweede is dat discussie over immigratie taboe wordt verklaard en in de hoek van het racisme wordt gedrukt, waardoor bovenstaande sterk gestimuleerd wordt. Immigratie heeft effect op de werkgelegenheid, op de sociale samenhang, op de volkshuisvesting, op de rijksbegroting, op de publieke zeden, op het onderwijs en op de ruimtelijke ordening. En toch mag je er geen mening over hebben anders dan dat het fantastisch is. Dat is pas eng.
Dit is natuurlijk baarlijke nonsens. Het hebben en uiten van een mening is prima.
Alleen lopen organisaties die speciaal zijn opgericht om hier boos over te doen natuurlijk wel het risico om gekaapt te worden door figuren die daadwerkelijk eng zijn. Dat is wat je in Duitsland hebt zien gebeuren.
quote:
Natuurlijk gaat dat schuren, ja dat is heel onprettig, maar de schuld moet je zoeken bij degenen die die immigratie zo graag willen, niet bij degenen die het opgedrongen krijgen en met de lasten zitten en waarvan een groot deel dat slechts met grote voorzichtigheid en veel fatsoen wil aankaarten.
Aha, dus degene die zo'n aanslag pleegt is wellicht een onprettig figuur maar onschuldig. Bijzondere stelling weer.
pi_154697149
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het was een rekenvoorbeeld. Piet zegt dat de verhouding 1 op 40.000 is, dan moet er dus in een gebied van 1.000.000 inwoners 250 asielzoekers worden opgevangen.
Idd zijn de centra vaak vele malen groter.
Of je lult, zoals gesteld, uit je nek met je stelling?
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:32:12 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154697185
Het directe gevolg van het op grote schaal tegen elkaar opzetten en uitspelen van groepen mensen. Of dat nu autochtonen en allochtonen of linksen en rechtsen zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154697225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het directe gevolg van het op grote schaal tegen elkaar opzetten en uitspelen van groepen mensen. Of dat nu autochtonen en allochtonen of linksen en rechtsen zijn.
Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?

Vind het een wat vage, algemene reactie van je.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:40:31 #71
346939 Janneke141
pi_154697294
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?

Vind het een wat vage, algemene reactie van je.
Het is ook heel algemeen. Een soort maatschappelijke trend, het wij-tegen-hun wordt op heel veel vlakken sterker, heftiger. Wederzijds begrip lijkt wel een vies woord te worden. Je kunt het ook on speaking terms met elkaar oneens zijn, maar (kijk maar op dit forum, of op een willekeurige andere reactiesite, of die nu over voetbal of politiek gaat) het begint de standaard geworden om hard tegen hard te gaan. Ook op tv gebeurt dat; in de VS is dat al veel langer aan de gang natuurlijk maar Trump is weer een schoolvoorbeeld. Die verscherpte verhoudingen kopiėren zich uiteindelijk natuurlijk naar de straat, en dit is het gevolg.

Het is een soort Noord-Ierland van twintig jaar geleden. Niemand weet nog waarom, maar die anderen zijn slecht en dus moet je tegen ze vechten.
pi_154697463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is ook heel algemeen. Een soort maatschappelijke trend, het wij-tegen-hun wordt op heel veel vlakken sterker, heftiger. Wederzijds begrip lijkt wel een vies woord te worden. Je kunt het ook on speaking terms met elkaar oneens zijn, maar (kijk maar op dit forum, of op een willekeurige andere reactiesite, of die nu over voetbal of politiek gaat) het begint de standaard geworden om hard tegen hard te gaan. Ook op tv gebeurt dat; in de VS is dat al veel langer aan de gang natuurlijk maar Trump is weer een schoolvoorbeeld. Die verscherpte verhoudingen kopiėren zich uiteindelijk natuurlijk naar de straat, en dit is het gevolg.

Het is een soort Noord-Ierland van twintig jaar geleden. Niemand weet nog waarom, maar die anderen zijn slecht en dus moet je tegen ze vechten.
Persoonlijk gaat dit me iets teveel richting doemdenken ;). Maar ik snap nu iets beter waar je stelling vandaan komt. Volgens mij valt dat tegen elkaar opzetten nog wel goed mee en willen verreweg de meeste mensen gewoon harmonieus samenleven.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:57:39 #73
346939 Janneke141
pi_154697553
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Persoonlijk gaat dit me iets teveel richting doemdenken ;). Maar ik snap nu iets beter waar je stelling vandaan komt. Volgens mij valt dat tegen elkaar opzetten nog wel goed mee en willen verreweg de meeste mensen gewoon harmonieus samenleven.
Ik beweer niet dat er ergens boze krachten achter zitten die dit proberen te bewerkstelligen. Het is meer iets dat 'ontstaat' en dat we alleen maar zelf kunnen keren.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:32:03 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154698119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
Dit.
En dat is een zeer kwalijke zaak waar ik me steeds meer aan stoor. Erg genoeg dat ik dat nog moet meemaken ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154698145
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:39 schreef Elfletterig het volgende:
. Dergelijke terreur moet keihard worden aangepakt en de daders moeten worden bestraft.

Tegelijkertijd kun je de ogen ook niet sluiten voor de toenemende problematiek van ongebreidelde migrantenstromen die deze kant opkomen. We zullen gewoon onder ogen moeten zien dat we die migranten niet kunnen en ook niet moeten opvangen. Er is te weinig draagvlak voor in de samenleving; de problemen rondom falende integratie zijn te groot en zijn de aanleiding geweest voor het feit dat sommige mensen nu geweld gebruiken.
Juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')