Welke "ongebreidelde migrantenstromen" spreek je dan over?quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
Van parelwit tot gitzwart.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke "ongebreidelde migrantenstromen" spreek je dan over?
Je weet dat ongebreideld staat voor "zonder beperkingen"?
Je merkt het aan de verharding. Als je in de publieke sector werkt en observeert de mensen eens een keer goed dan snap je wel wat er bedoeld word. Het is een mengelmoes van het niet meer kunnen accepteren van tegenslag, individualisme, teveel informatie die nauwelijks begrepen word of men die info verkeerd interpreteert, etc.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?
Vind het een wat vage, algemene reactie van je.
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Van parelwit tot gitzwart.
Van mij mogen het er (steeds) minder worden.
Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met ze.
Maar ik weet dat er mensen zijn die dit soort instroom allemaal heel mooi , uitdagend en (cultuur) verrijkend vinden.
Ik zeker niet.
En keur tegelijkertijd dit soort debiele acties vanzelfsprekend af.
Laat je je niet iets te veel beïnvloeden door wat een relatief kleine (maar luidruchtige) groep roeptoetert op het internet? De realiteit valt toch wel iets mee heb ik zo het idee.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je merkt het aan de verharding. Als je in de publieke sector werkt en observeert de mensen eens een keer goed dan snap je wel wat er bedoeld word. Het is een mengelmoes van het niet meer kunnen accepteren van tegenslag, individualisme, teveel informatie die nauwelijks begrepen word of men die info verkeerd interpreteert, etc.
De politiek krijgt het het niet meer voor elkaar om enige stabiliteit te bieden. Mogelijk door informatie die te snel gaat en waaien maar met de wind mee. Alles is korte termijn denken en pappen en nat houden.
Nog nooit eerder meegemaakt dat er zoveel besluiten worden genomen in een paar maanden tijd. Er gaat geen dag voorbij of eerder gemaakte plannen zijn al weer achterhaald.
Men houd informatie achter. Enfin je noemt het doemdenken, maar ook pessimisten dienen een doel.
Nee, niet door het internet. want dan ben je binnen een dag overspannenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat je je niet iets te veel beïnvloeden door wat een relatief kleine (maar luidruchtige) groep roeptoetert op het internet? De realiteit valt toch wel iets mee heb ik zo het idee.
Ik begrijp dat er mensen zijn en steeds meer zullen zijn die een daad willen stellen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.
Maar je doelt dus eigenlijk op iedere mogelijke migrant? Het moet mensen verboden worden over de landsgrenzen heen te verhuizen?
Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.
Maar je doelt dus eigenlijk op iedere mogelijke migrant? Het moet mensen verboden worden over de landsgrenzen heen te verhuizen?
Nekgeklets.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
mja,
Als Pim Fortuyn vermoord was door een Marokkaan dan waren er Pogroms geweest in Nederland.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?
Hahaha.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
Lach maar. Over 10, 20, 50 jaar denk je met weemoed terug.quote:
Theo van Gogh was geen Pim Fortuynquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nekgeklets.
Toen Theo van Gogh werd vermoord door een Marokkaan waren er ook geen pogroms. De Nederlandse bevolking heeft gewoon minder met geweld dan, pak hem beet, de islamitische.
Alsof de mensen die een pogrom houden dat alleen met een goede reden doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Theo van Gogh was geen Pim Fortuyn
Nee, dat gebeurd omdat de vlam in de pan slaat meestal, en de tijd rond Fortuyn was nu eenmaal een oververhitte situatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof de mensen die een pogrom houden dat alleen met een goede reden doen.
Maar dat is al jaren het geval. Immigranten van buiten de EU moeten aan zeer strenge voorwaarden voldoen (dus een baan boven een bepaald inkomen hebben). En ook voor asielzoekers zijn de voorwaarden stevig. Binnen de EU zijn de gestelde voorwaarden beperkt maar heb je ook niet bepaald direct recht op allerlei voorzieningen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.
Dat blijkt nog niet echt, immers het staande beleid is dit al ongeveer en toch zie je hier gewoon geweld tegen migranten actief goedgepraat worden. De haat zit veel dieper dan al of geen werk hebben ben ik bang...quote:Vluchtelingen moeten imo steeds opgevangen worden maar kunnen naar mijn mening geen staatsburger worden als ze aan bovenstaande niet voldoen.
Zo verander je iets met een negatieve connotatie in iets positiefs waar het land ook wat aan heeft, en dus niemand wat tegen kan hebben
Aan de tijd dat jij het geweld tegen migranten goedpraatte?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:30 schreef Beach het volgende:
[..]
Lach maar. Over 10, 20, 50 jaar denk je met weemoed terug.
Als je de geschiedenis van de pogrom bekijkt, zie je dat bepaalde hitsers op de achtergrond een grote rol spelen. Het is niet de plotselinge vlam in de pan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurd omdat de vlam in de pan slaat meestal, en de tijd rond Fortuyn was nu eenmaal een oververhitte situatie.
Ik praat nergens geweld goed. Leg me geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de tijd dat jij het geweld tegen migranten goedpraatte?
Juist.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.
Vluchtelingen moeten imo steeds opgevangen worden maar kunnen naar mijn mening geen staatsburger worden als ze aan bovenstaande niet voldoen.
Zo verander je iets met een negatieve connotatie in iets positiefs waar het land ook wat aan heeft, en dus niemand wat tegen kan hebben
Tegen (teveel) immigranten zijn staat bij sommigen gelijk aan geweld en deportatie en andere vrolijke termen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:11 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik praat nergens geweld goed. Leg me geen woorden in de mond.
Mwoah... Bosma schuwt dit soort praat ook niet hoor. Oke, wel wat verdekter geformuleerd natuurlijk, maar toch...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor de PVV gaat dit veel te ver natuurlijk. Dit is gewoon ouderwets extreemrechts. Niveautje CP'86 of NVU oid
Hoho, meneer begon zelf met smakeloze nazivergelijkingen en andere zeer dubieuze toespelingen. Lees het topic maar eens terug...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Tegen (teveel) immigranten zijn staat bij sommigen gelijk aan geweld en deportatie en andere vrolijke termen.
Wen er maar aan.
Wie wil ons concreet uitroeien? En hoe zouden ze dat moeten gaan doen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef ccs het volgende:
[..]
Niet willen dat je volk wordt uitgeroeid staat gelijk aan racist zijn. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
Aanslagen goedpraten. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef ccs het volgende:
[..]
Niet willen dat je volk wordt uitgeroeid staat gelijk aan racist zijn. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |