abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154698202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Juist.
Welke "ongebreidelde migrantenstromen" spreek je dan over?
Je weet dat ongebreideld staat voor "zonder beperkingen"?
pi_154698233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef Beach het volgende:

[..]

Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
_O- .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_154698290
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke "ongebreidelde migrantenstromen" spreek je dan over?
Je weet dat ongebreideld staat voor "zonder beperkingen"?
Van parelwit tot gitzwart.

Van mij mogen het er (steeds) minder worden.

Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met ze.

Maar ik weet dat er mensen zijn die dit soort instroom allemaal heel mooi , uitdagend en (cultuur) verrijkend vinden.

Ik zeker niet.

En keur tegelijkertijd dit soort debiele acties vanzelfsprekend af.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:45:42 #79
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154698356
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie worden hier dan door wie tegen elkaar opgezet of uitgespeeld?

Vind het een wat vage, algemene reactie van je.
Je merkt het aan de verharding. Als je in de publieke sector werkt en observeert de mensen eens een keer goed dan snap je wel wat er bedoeld word. Het is een mengelmoes van het niet meer kunnen accepteren van tegenslag, individualisme, teveel informatie die nauwelijks begrepen word of men die info verkeerd interpreteert, etc.

De politiek krijgt het het niet meer voor elkaar om enige stabiliteit te bieden. Mogelijk door informatie die te snel gaat en waaien maar met de wind mee. Alles is korte termijn denken en pappen en nat houden.

Nog nooit eerder meegemaakt dat er zoveel besluiten worden genomen in een paar maanden tijd. Er gaat geen dag voorbij of eerder gemaakte plannen zijn al weer achterhaald.
Men houd informatie achter. Enfin je noemt het doemdenken, maar ook pessimisten dienen een doel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154698394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Van parelwit tot gitzwart.

Van mij mogen het er (steeds) minder worden.

Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met ze.

Maar ik weet dat er mensen zijn die dit soort instroom allemaal heel mooi , uitdagend en (cultuur) verrijkend vinden.

Ik zeker niet.

En keur tegelijkertijd dit soort debiele acties vanzelfsprekend af.
Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.

Maar je doelt dus eigenlijk op iedere mogelijke migrant? Het moet mensen verboden worden over de landsgrenzen heen te verhuizen?
pi_154698425
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je merkt het aan de verharding. Als je in de publieke sector werkt en observeert de mensen eens een keer goed dan snap je wel wat er bedoeld word. Het is een mengelmoes van het niet meer kunnen accepteren van tegenslag, individualisme, teveel informatie die nauwelijks begrepen word of men die info verkeerd interpreteert, etc.

De politiek krijgt het het niet meer voor elkaar om enige stabiliteit te bieden. Mogelijk door informatie die te snel gaat en waaien maar met de wind mee. Alles is korte termijn denken en pappen en nat houden.

Nog nooit eerder meegemaakt dat er zoveel besluiten worden genomen in een paar maanden tijd. Er gaat geen dag voorbij of eerder gemaakte plannen zijn al weer achterhaald.
Men houd informatie achter. Enfin je noemt het doemdenken, maar ook pessimisten dienen een doel.
Laat je je niet iets te veel beïnvloeden door wat een relatief kleine (maar luidruchtige) groep roeptoetert op het internet? De realiteit valt toch wel iets mee heb ik zo het idee.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:57:05 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154698563
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat je je niet iets te veel beïnvloeden door wat een relatief kleine (maar luidruchtige) groep roeptoetert op het internet? De realiteit valt toch wel iets mee heb ik zo het idee.
Nee, niet door het internet. want dan ben je binnen een dag overspannen :) als je die onzin moet geloven.
Het is moeilijk uit te leggen. Je merkt het op een werkvloer, hoe men met elkander omgaat etc. Dan constateer ik helaas een verharding die steeds grotere vormen aanneemt. Dat gaat zich uiteindekijk wreken op migranten ,werklozen, zieken, ouderen etc.
maw de polarisatie neemt toe.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154699011
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je keurt het af maar begrijpt het wel, althans dat maak ik op uit de instemmende reactie die je gaf op elfletterig.

Maar je doelt dus eigenlijk op iedere mogelijke migrant? Het moet mensen verboden worden over de landsgrenzen heen te verhuizen?
Ik begrijp dat er mensen zijn en steeds meer zullen zijn die een daad willen stellen.

Die hun (groeiende) frustratie over de instroom van buitenlanders in hun land niet kunnen verwerken en wegzetten en dan tot dit soort verkeerde en debiele acties komen.

Ik woon nu ruim 21 jaar in Den Haag en zie de veranderingen.

Heb de veelal kansloze onderlagen zien komen en zich vestigen en de wijken zien veranderen.

En dat is veelal negatief.

Ik zie geen verrijking , zeker geen cultuurverrijking.

Ik zie de buurten die ik ken, in Rijswijk en Den Haag , waar ik ben opgegroeid en ook mijn jeugd heb doorgebracht steeds meer veranderen.

Allochtonen verdringen de autochtonen , autochtone winkels verdwijnen , autochtonen verhuizen en straten lopen leeg en het worden grotendeels allochtone winkels en straten.

Op mijn oude middelbare school is nu het merendeel allochtoon en zijn hoofddoekjes oververtegenwoordigd. Ik was daar ooit en schrok me rot over hoe snel dat is gegaan.

Nu komen er ook in mijn wijk massaal veelal kansloze onderlagen vanuit het Oostblok hierheen.

Die brengen net als de eerdere instroom veelal geen welvaart , geen verrijking , geen cultuur met zich mee.

En als die er wel zou zijn : ik zie het niet , al probeer ik het echt wel.

Zondag j.l. sprak ik met een kennis , een PVDA man in hart en nieren.

Ik had hem een tijd niet gezien en we kwamen te spreken over de Schilderswijk.

Wat er uit zijn mond kwam was verrassend en toont me aan dat er in alle lagen van de bevolking twijfels zijn over de blijvende instroom van migranten.

Het zijn niet alleen Henk en Ingrid en de verstokte neo nazi die steeds vaker ook hardop gaan nadenken en hun twijfels gaan uitspreken over hoe het er in dit land en om ons heen er aan toegaat.

Simpelweg een stop , minder van wat er nu al genoeg van in dit land , in deze stad en landen om heen is.

Dat zal al een goed begin zijn en dit soort debiele acties in Duitsland wellicht en waarschijnlijk voorkomen.

Niet te schamen, beginnen een grens te trekken en ook volmondig "genoeg is genoeg" te zeggen.

Zonder daardoor in een hoek te worden gezet waar je helemaal niet thuis hoort , wilt thuis horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 28-07-2015 13:18:07 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:22:00 #84
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_154700223
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.

Vluchtelingen moeten imo steeds opgevangen worden maar kunnen naar mijn mening geen staatsburger worden als ze aan bovenstaande niet voldoen.

Zo verander je iets met een negatieve connotatie in iets positiefs waar het land ook wat aan heeft, en dus niemand wat tegen kan hebben :Y
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_154700359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

mja,
Als Pim Fortuyn vermoord was door een Marokkaan dan waren er Pogroms geweest in Nederland.
Nekgeklets.

Toen Theo van Gogh werd vermoord door een Marokkaan waren er ook geen pogroms. De Nederlandse bevolking heeft gewoon minder met geweld dan, pak hem beet, de islamitische.
pi_154700383
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:51 schreef Beach het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen in laten we zeggen 1933 of 1934 tegen de joden in Duitsland?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:02 schreef Beach het volgende:

[..]

Nee, ik vergelijk het met 'ons', de Europese bevolking. Het is 5 voor 12.
Hahaha.
Feyenoord Rotterdam
pi_154700393
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:29 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

[..]

Hahaha.
Lach maar. Over 10, 20, 50 jaar denk je met weemoed terug.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:32:28 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154700435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nekgeklets.

Toen Theo van Gogh werd vermoord door een Marokkaan waren er ook geen pogroms. De Nederlandse bevolking heeft gewoon minder met geweld dan, pak hem beet, de islamitische.
Theo van Gogh was geen Pim Fortuyn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154700632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Theo van Gogh was geen Pim Fortuyn
Alsof de mensen die een pogrom houden dat alleen met een goede reden doen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:50:44 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154700802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alsof de mensen die een pogrom houden dat alleen met een goede reden doen.
Nee, dat gebeurd omdat de vlam in de pan slaat meestal, en de tijd rond Fortuyn was nu eenmaal een oververhitte situatie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154700808
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:22 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat meer logica in het systeem steken. Je kan hierheen migreren als je een job hebt of een andere (legale) manier waarop je je zelf kunt onderhouden, zelf voor je huisvesting zorgt en de taal spreekt/op korte termijn leert spreken. De mensen met meerwaarde verwelkomen dus; écht verwelkomen bedoel ik. Aan massa's analfabeten die enkel een last vormen en geen meerwaarde mag je heus wel een stop hangen.
Maar dat is al jaren het geval. Immigranten van buiten de EU moeten aan zeer strenge voorwaarden voldoen (dus een baan boven een bepaald inkomen hebben). En ook voor asielzoekers zijn de voorwaarden stevig. Binnen de EU zijn de gestelde voorwaarden beperkt maar heb je ook niet bepaald direct recht op allerlei voorzieningen.
quote:
Vluchtelingen moeten imo steeds opgevangen worden maar kunnen naar mijn mening geen staatsburger worden als ze aan bovenstaande niet voldoen.

Zo verander je iets met een negatieve connotatie in iets positiefs waar het land ook wat aan heeft, en dus niemand wat tegen kan hebben :Y
Dat blijkt nog niet echt, immers het staande beleid is dit al ongeveer en toch zie je hier gewoon geweld tegen migranten actief goedgepraat worden. De haat zit veel dieper dan al of geen werk hebben ben ik bang...
pi_154700824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:30 schreef Beach het volgende:

[..]

Lach maar. Over 10, 20, 50 jaar denk je met weemoed terug.
Aan de tijd dat jij het geweld tegen migranten goedpraatte?
pi_154700973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurd omdat de vlam in de pan slaat meestal, en de tijd rond Fortuyn was nu eenmaal een oververhitte situatie.
Als je de geschiedenis van de pogrom bekijkt, zie je dat bepaalde hitsers op de achtergrond een grote rol spelen. Het is niet de plotselinge vlam in de pan.
pi_154701236
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aan de tijd dat jij het geweld tegen migranten goedpraatte?
Ik praat nergens geweld goed. Leg me geen woorden in de mond.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_154701278
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:22 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Juist.
pi_154701325
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:11 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik praat nergens geweld goed. Leg me geen woorden in de mond.
Tegen (teveel) immigranten zijn staat bij sommigen gelijk aan geweld en deportatie en andere vrolijke termen.

Wen er maar aan.
pi_154701376
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor de PVV gaat dit veel te ver natuurlijk. Dit is gewoon ouderwets extreemrechts. Niveautje CP'86 of NVU oid
Mwoah... Bosma schuwt dit soort praat ook niet hoor. Oke, wel wat verdekter geformuleerd natuurlijk, maar toch...
pi_154701393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tegen (teveel) immigranten zijn staat bij sommigen gelijk aan geweld en deportatie en andere vrolijke termen.

Wen er maar aan.
Hoho, meneer begon zelf met smakeloze nazivergelijkingen en andere zeer dubieuze toespelingen. Lees het topic maar eens terug...
pi_154701412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef ccs het volgende:

[..]

Niet willen dat je volk wordt uitgeroeid staat gelijk aan racist zijn. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
Wie wil ons concreet uitroeien? En hoe zouden ze dat moeten gaan doen?

Vooralsnog zie ik in dit topic vooral figuren die migranten uit willen roeien eerlijk gezegd.
pi_154701430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef ccs het volgende:

[..]

Niet willen dat je volk wordt uitgeroeid staat gelijk aan racist zijn. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
Aanslagen goedpraten. Prachtig. Hoe geestesziek kan iemand zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')