quote:Lisa (13) uit Spijkenisse vermist: politie schaalt onderzoek op
Sinds woensdagnacht is de 13-jarige Lisa Tuk uit Spijkenisse vermist. Het meisje is uit haar tent gekropen, zonder dat haar vader daar iets van merkte. Ze stonden op de camping Rabbit Hill in Nieuw-Milligen (Gelderland). Met haar vader, stiefmoeder en zusje was ze daar op vakantie.
Het vermoeden bestaat dat Lisa onderweg was naar ene Daan, die in Leiden zou wonen. Het zou hierbij mogelijk gaan om iemand die zich als hem voordoet, omdat foto's van hem op verschillende websites staan.
Aangezien Lisa zelf op pad is gegaan werd de vermissing in eerste instantie als 'niet urgent' geregistreerd. De politie heeft het onderzoek inmiddels opgeschaald. Hierdoor worden er meer "opsporingsmogelijkheden" ingezet, en zal onder meer worden gekeken naar de telefoongegevens van het meisje. Ook worden camerabeelden bestudeerd.
Van een specifiek gebied waarin wordt gezocht, is nog geen sprake. "We hebben op dit moment echt geen idee waar ze kan zijn", aldus de woordvoerder. Er zijn ook geen aanwijzingen dat sprake zou kunnen zijn van een misdrijf.
De familie is op verschillende social-media een campagne gestart om het meisje terug te vinden. Zo is er op Twitter een account geopend en op Facebook is er een speciale groep aangemaakt. Ook op waarislisa.nl staat alle informatie omtrent de vermissing.
Marco Tuk, de vader van Lisa, staat niet stil en heeft naar eigen zeggen een privédetective ingezet. Ook zoekt hij zelf ook naar zijn dochter. "Wij hopen dat ze snel de weg naar huis weer vind", aldus Marco.
Signalement
Lisa droeg een grijze joggingbroek, een wit shirt en een licht grijze hoody. Zij heeft een donkerpaarse 'Eastpack'-rugzak bij haar. Verder draagt ze een bril met een zwart/gouden montuur.
Het journaal is nog bezig, dus er is nog geen link.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om een link te plaatsen. Moet ik die hele RTL site gaan afzoeken naar het juiste artikel ofzo?
Aangezien het rtlnieuws om 19:30 begint denk ik dat het op tv werd vermeld. Ook omdat er gepost werd dat de vader depri uit zijn ogen keek.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om een link te plaatsen. Moet ik die hele RTL site gaan afzoeken naar het juiste artikel ofzo?
Ah, mijn gevoel van tijd is compleet verneukt de afgelopen dagen. Voor mijn gevoel is het 4 uurquote:Op maandag 27 juli 2015 19:45 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Aangezien het rtlnieuws om 19:30 begint denk ik dat het op tv werd vermeld. Aangezien er ook gepost werd dat de vader depri uit zijn ogen keek.
Het staat iig nog niet in een van de artikelen over de zaak op de site van RTL-nieuws.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:45 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Aangezien het rtlnieuws om 19:30 begint denk ik dat het op tv werd vermeld. Ook omdat er gepost werd dat de vader depri uit zijn ogen keek.
Bedankt voor deze nutteloze mededeling.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ah, mijn gevoel van tijd is compleet verneukt de afgelopen dagen. Voor mijn gevoel is het 4 uur
Als mijn nichtje hier komt onderduiken ben ik druk met haar opvangen en ga ik geen tv kijken en facebook uitpluizen. Ik zou naar haar luisteren en eerst met haar overleggen wat zij wil. D'r ouders kunnen van mij de pot op. Kind loopt niet voor niets weg en bij mij schuilen. Als ze na een paar dagen bijkomen en praten zegt ok bedankt ik ga nu naar huis of naar een vriendin zie ik er geen probleem in dat ze de bus pakt. Dus ja ik zou wsl ook opgepakt worden voor onttrekking aan ouderlijk gezag maar me niet gerealiseerd hebben dat dat aan de orde was.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs niet als half NL dat kind aan het zoeken is en het zelfs op het nieuws komt?
En als dat gebeurt zet je haar een dag later in een bus, zonder het alsnog te melden?
Klopt. Ik heb het ook niet gezien op rtlnieuws. Lees in de berichten op de website wel dat de vader zegt dat ze haar nog niet hebben mogen zien.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat iig nog niet in een van de artikelen over de zaak op de site van RTL-nieuws.
quote:Op maandag 27 juli 2015 19:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Bedankt voor deze nutteloze mededeling.
quote:Op maandag 27 juli 2015 19:48 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Als mijn nichtje hier komt onderduiken ben ik druk met haar opvangen en ga ik geen tv kijken en facebook uitpluizen. Ik zou naar haar luisteren en eerst met haar overleggen wat zij wil. D'r ouders kunnen van mij de pot op. Kind loopt niet voor niets weg en bij mij schuilen. Als ze na een paar dagen bijkomen en praten zegt ok bedankt ik ga nu naar huis of naar een vriendin zie ik er geen probleem in dat ze de bus pakt.
quote:Op maandag 27 juli 2015 19:48 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Als mijn nichtje hier komt onderduiken ben ik druk met haar opvangen en ga ik geen tv kijken en facebook uitpluizen. Ik zou naar haar luisteren en eerst met haar overleggen wat zij wil. D'r ouders kunnen van mij de pot op. Kind loopt niet voor niets weg en bij mij schuilen. Als ze na een paar dagen bijkomen en praten zegt ok bedankt ik ga nu naar huis of naar een vriendin zie ik er geen probleem in dat ze de bus pakt. Dus ja ik zou wsl ook opgepakt worden voor onttrekking aan ouderlijk gezag maar me niet gerealiseerd hebben dat dat aan de orde was.
quote:
Als een kind van die leeftijd dagenlang weg is dan weet je dat er paniek in de tent is, daar hoef je niets voor uit te pluizen hoor, waarschijnlijk heb je de halve familie dan al 6 keer aan de telefoon gehad, maar jij gaat dus, wetende van de paniek die er is, ijskoud zitten liegen dat je ook niet weet waar het kind is...quote:Op maandag 27 juli 2015 19:48 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Als mijn nichtje hier komt onderduiken ben ik druk met haar opvangen en ga ik geen tv kijken en facebook uitpluizen. Ik zou naar haar luisteren en eerst met haar overleggen wat zij wil. D'r ouders kunnen van mij de pot op. Kind loopt niet voor niets weg en bij mij schuilen. Als ze na een paar dagen bijkomen en praten zegt ok bedankt ik ga nu naar huis of naar een vriendin zie ik er geen probleem in dat ze de bus pakt. Dus ja ik zou wsl ook opgepakt worden voor onttrekking aan ouderlijk gezag maar me niet gerealiseerd hebben dat dat aan de orde was.
Laffing out loud.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:53 schreef Rucola het volgende:
Peter r de vries zo'n droogkloot: "zit er gewoon een 41-jarige kerel achter dat account"Ik moest lachen om hoe hij het bracht.
quote:Op maandag 27 juli 2015 19:53 schreef Rucola het volgende:
Peter r de vries zo'n droogkloot: "zit er gewoon een 41-jarige kerel achter dat account"Ik moest lachen om hoe hij het bracht.
Niet lullig bedoeld maar zo slim ziet ze er niet uitquote:Op maandag 27 juli 2015 19:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar iedereen loopt er wel erg op vooruit zeg...![]()
Misschien heeft Lisa haar ouders én die 41 jarige man wel hard misbruikt. Het kan gewoon nog alle kanten op. Even afwachten dus.
Moet je er slim uit zien om iemand te misbruiken?quote:Op maandag 27 juli 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar zo slim ziet ze er niet uit
Wel om dingen in detail uit te plannen ja.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Moet je er slim uit zien om iemand te misbruiken?
Zeker.. net als een crimineel er crimineel uitziet..quote:Op maandag 27 juli 2015 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Moet je er slim uit zien om iemand te misbruiken?
steven hawking ook niet.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar zo slim ziet ze er niet uit
Want als je er dom uitziet kan dat nietquote:Op maandag 27 juli 2015 19:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wel om dingen in detail uit te plannen ja.
Dus als je er niet slim uit ziet ben je niet in staat om dingen in detail te plannen?quote:Op maandag 27 juli 2015 19:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wel om dingen in detail uit te plannen ja.
Je moet slim ZIJN, stel klapjostiesquote:Op maandag 27 juli 2015 20:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus als je er niet slim uit ziet ben je niet in staat om dingen in detail te plannen?
FOK! blijft me dagelijks verbazen
Maar goed.. meisje vind ik er niet dom uit zien.
Zien er waarschijnlijk dom uit en kunnen niet in detail plannen.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Moet je wachten tot je de gemiddelde fokker irl ziet...![]()
Eehm.. josties?quote:Op maandag 27 juli 2015 20:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je moet slim ZIJN, stel klapjosties
Thnx, standaard procedure dus om beïnvloeding van buitenaf te voorkomen.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iemand vroeg om dat RTL nieuwsfragment:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)88-9709-2661eb15daf9
18:00 uur journaal had hetzelfde stukje. Eerste item.
Zij zit niet vastquote:Op maandag 27 juli 2015 20:09 schreef Ticootje het volgende:
Op verdenking van welk misdrijf zit ze vast dan? Of is het verboden om weg te lopen?
Aanranding en verkrachting van meerderjarigen.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:09 schreef Ticootje het volgende:
Op verdenking van welk misdrijf zit ze vast dan? Of is het verboden om weg te lopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 20:11:35 ]
Oh!quote:Op maandag 27 juli 2015 20:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zij zit niet vastze wordt 'verhoord' over waar ze was en waarom ze weg was gelopen.
Relax manquote:Op maandag 27 juli 2015 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien maar goed dat ze vast zit. Je weet niet wie nog meer slachtoffer van haar hadden kunnen worden.
Politie zei eerder ook al dat ze geen Amber Alert doen als ze geen aanwijzingen hebben dat een kind in direct gevaar is.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:07 schreef Bayswater het volgende:
Nos nu met weinig extra info. Geen Ambert alert omdat ze de dag van verdwijning nog contact heeft gehad met familie.
Niet op de dag, maar een dag erna...quote:Op maandag 27 juli 2015 20:07 schreef Bayswater het volgende:
Nos nu met weinig extra info. Geen Ambert alert omdat ze de dag van verdwijning nog contact heeft gehad met familie.
Dat lijkt me sterk als het om een fake facebook profiel gaat.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:39 schreef Physsic het volgende:
Maaaaar.. Heet die 41-jarige man ook Daniel/Daan?
Maar die info had de familie dan weer niet gegeven. Of zou ze toen helemaal niets los hebben gelaten.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze heeft dus zelf contact met familie opgenomen een dag na verdwijning
Die naam Daan/Daniel komt volgens mij helemaal niet van dat profiel. Dat profiel is pas gevonden nadat ze die naam bekend hadden gemaakt.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk als het om een fake facebook profiel gaat.
Aha, staat in ieder geval wel bij de foto die van dat profiel kwam in het plaatje in de OP.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die naam Daan/Daniel komt volgens mij helemaal niet van dat profiel. Dat profiel is pas gevonden nadat ze die naam bekend hadden gemaakt.
Even opgezocht en die naam komt wel van dat profiel, namelijk Daniel Jambers. Profiel bestaat niet meer: https://www.facebook.com/daniel.jawelquote:Op maandag 27 juli 2015 21:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die naam Daan/Daniel komt volgens mij helemaal niet van dat profiel. Dat profiel is pas gevonden nadat ze die naam bekend hadden gemaakt.
Zo'n familielid gaf eerder aan dat ze op social media opzoek was naar ene Daan/Daniel uit omgeving Leiden (dat was de enige info die ze hadden). Toen heeft ze zich nog de helft van de tijd op een verkeerde gevestigd, want die kwam uit Delft.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:03 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Aha, staat in ieder geval wel bij de foto die van dat profiel kwam in het plaatje in de OP.
Ja, ik ken het profiel. Ik zie alleen totaal geen link met dat meisje.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:05 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Even opgezocht en die naam komt wel van dat profiel, namelijk Daniel Jambers. Profiel bestaat niet meer: https://www.facebook.com/daniel.jawel
quote:Op maandag 27 juli 2015 21:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n familielid gaf eerder aan dat ze op social media opzoek was naar ene Daan/Daniel uit omgeving Leiden (dat was de enige info die ze hadden). Toen heeft ze zich nog de helft van de tijd op een verkeerde gevestigd, want die kwam uit Delft.
Ik vermoed dat daarna iemand met dat nepprofiel is gekomen, zovan 'het zal deze Daniel wel zijn'.
Op die zoekposters staat ook dat ze verleid zou zijn door iemand met een nepprofiel etc. Maar blijkt ook niks van waar.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jning-Lisa-Tuk.dhtmlquote:De angst van de vader werd ingegeven door de wetenschap dat ene Daniel met wie ze via Facebook contact had een ander was dan ze dacht. De gebruikte foto op het account was van een Amerikaanse jongen van 14 die Lisa niet kende. De persoon met wie Lisa contact had of bij wie ze was, was dus iemand anders. ,,Mogelijk een pedofiel of loverboy,'' vreesde vader Marco.
Die vader heeft zoveel mogelijk de media opgezocht om op die manier heel veel aandacht voor zijn vermiste dochter te krijgen. Die mensen zijn door een hel gegaan.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet op de dag, maar een dag erna...
Ik zei al eerder dat ik die pa nogal kalm vond... en dat ik helemaal gek zou worden ipv voor de camera mn verhaal kon doen..
Hoe vermist was ze als ze nog contact heeft gehad de dag nadat ze verdwenen was?quote:Op maandag 27 juli 2015 21:13 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Die vader heeft zoveel mogelijk de media opgezocht om op die manier heel veel aandacht voor zijn vermiste dochter te krijgen. Die mensen zijn door een hel gegaan.
Waarom hebben ze dit al die tijd verzwegen?quote:Op maandag 27 juli 2015 20:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze heeft dus zelf contact met familie opgenomen een dag na verdwijning
Ik had het gemist dat ze een dag later al contact heeft gehad, wat een raar verhaal en waarom is dat stil gehouden, vraag ik me af.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe vermist was ze als ze nog contact heeft gehad de dag nadat ze verdwenen was?
In dat geval was ik ook een stuk rustiger geweest..
Omdat het dan minder prioriteit zou krijgen van de politie en de mensen die hun helpen.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:31 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dit al die tijd verzwegen?
Ligt er een beetje aan wat er tijdens dat contact is gezegd.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe vermist was ze als ze nog contact heeft gehad de dag nadat ze verdwenen was?
Wat een kutstreek.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Omdat het dan minder prioriteit zou krijgen van de politie en de mensen die hun helpen.
Kap ff met onzin als feit presenteren. Nu zeg je hier in dit topic dus dat ze geen contact heeft gehad met de Daniël Jambers en dat ze random dat profiel hebben uitgekozenquote:Op maandag 27 juli 2015 21:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 juli 2015 21:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik had het gemist dat ze een dag later al contact heeft gehad, wat een raar verhaal en waarom is dat stil gehouden, vraag ik me af.
quote:Op maandag 27 juli 2015 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Omdat het dan minder prioriteit zou krijgen van de politie en de mensen die hun helpen.
Ook zei ik alquote:Op maandag 27 juli 2015 21:40 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat er tijdens dat contact is gezegd.
- ik ben veilig maar wil niet dat jullie me gaan zoeken want ik wil jullie voorlopig niet zien
- ik ben bij die en die en ik wil nooit meer met jullie op vakantie
- ik ben opgesloten in een kelder, bel de politie!
-
Maar dat is toch gewoon jouw probleem dat jij geen link ziet, dat hoeft nog niet te betekenen dat het compleet is verzonnen door iemand dat het hem wel zou zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, ik ken het profiel. Ik zie alleen totaal geen link met dat meisje.
Kun je nu ook even voorspellen wat er precies is gebeurd?quote:Op maandag 27 juli 2015 21:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook zei ik aldat de politie wel zn redenen had om niet direct in te grijpen...
En ook geen amberalert uit liet gaan..
Nee.. lol.. Die ene user die die man wel kent wil niets kwijt... dan kan ik het ook niet zeggen...quote:Op maandag 27 juli 2015 21:47 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Kun je nu ook even voorspellen wat er precies is gebeurd?
Dat was idd niet bekendgemaakt, maar daar zullen ook wel redenen voor zijn geweest.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik had het gemist dat ze een dag later al contact heeft gehad, wat een raar verhaal en waarom is dat stil gehouden, vraag ik me af.
Lol ja net doen alsof er geen contact is geweest en ze spoorloos verdwenen was.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was idd niet bekendgemaakt, maar daar zullen ook wel redenen voor zijn geweest.
een keer bellen geeft toch geen garantie dat ze niet in Valkenburg 80 klanten moet afwerken?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Lol ja net doen alsof er geen contact is geweest en ze spoorloos verdwenen was.
Van dat laatste ga ik ook wel uit, zoiets doen ze niet zomaar.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was idd niet bekendgemaakt, maar daar zullen ook wel redenen voor zijn geweest.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.... ook als er wel contact was kan ze nog wel spoorloos verdwenen zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Lol ja net doen alsof er geen contact is geweest en ze spoorloos verdwenen was.
Wacht, eerst verwijt je de ouders dat ze niet eerlijk zouden zijn geweest over het wel of niet hebben gehad van contact (volgens mij hebben ze er inderdaad in de media gewoon niets over gezegd), en nu verwijt je de politie dat ze het hebben opgeschaald omdat er geen contact zou zijn geweest, terwijl het de politie zelf is die zegt niet gelijk groot te hebben opgepakt omdat er contact met het kind was geweest....quote:Op maandag 27 juli 2015 22:37 schreef vaneiges het volgende:
Maar dan ga je niet staan te liegen dat er geen contact is geweest. Dan doe je daar gewoon professioneel geen mededelingen over.
Het onderzoek naar het vermiste meisje uit Spijkenisse is inmiddels opgeschaald. 'Dat heeft te maken met het feit dat ze al die tijd niets heeft laten horen. Dit past niet bij het normale gedrag van Lisa en daarom maken wij ons ook zorgen om haar verdwijning', zegt woordvoerder Angelique Chatta van de politie in Rotterdam.
http://www.omroepgelderla(...)aat-doodsangsten-uit
Ja, dan ga je natuurlijk volledig off the grid in 1 keerquote:Op maandag 27 juli 2015 19:48 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ja, maar die nieuwsberichten kopiëren alles van elkaar.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jning-Lisa-Tuk.dhtml
Wat voor onzin presenteer ik als feit? Ik geef alleen aan wat een familielid zegt.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:45 schreef Rucola het volgende:
[..]
Kap ff met onzin als feit presenteren. Nu zeg je hier in dit topic dus dat ze geen contact heeft gehad met de Daniël Jambers en dat ze random dat profiel hebben uitgekozen
Lange tenen?quote:Op maandag 27 juli 2015 21:46 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon jouw probleem dat jij geen link ziet, dat hoeft nog niet te betekenen dat het compleet is verzonnen door iemand dat het hem wel zou zijn.
Eens, iemand opvangen is dan beter dan meteen terugsturen natuurlijk.. Maar vaak laten deze mensen wel de ouders even weten dat hun kind veilig is. Of zelfs de politie als er zo'n grote zoekactie ontstaat.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:48 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Welk vriendje?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Zie dat ze weer heelhuids thuis is en naar haar "vriendje" was gegaan. Dat soort dingen doen pubers.
Daniel, die man van 41 waarmee ze al vijf jaar verkering had en dat wilde vieren maar die stomme ouders moesten zo nodig op vakantie.quote:
Kut ouders zegquote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Daniel, die man van 41 waarmee ze al vijf jaar verkering had en dat wilde vieren maar die stomme ouders moesten zo nodig op vakantie.
Welke familielid? Er is echt niemand die zegt dat er zomaar een profiel is uitgepikt en dat iedereen er vervolgens vanuit is gegaan dat dat Daniël is.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat voor onzin presenteer ik als feit? Ik geef alleen aan wat een familielid zegt.
Huh. Helemaal niet. Waarom zeg je dit?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar die nieuwsberichten kopiëren alles van elkaar.
Die familie heeft op Facebook regelmatig gemeld dat iedereen dat nepaccount links moet laten liggen.
quote:OPROEP: Zaak Lisa Tuk
AMSTERDAM -
Heeft u informatie over de 41-jarige man die maandagmiddag in Koudekerk aan den Rijn is opgepakt voor de vermissing van Lisa Tuk? Mail onze verslaggever Mike Muller op m.muller@telegraaf.nl
Teletoeterquote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:44 schreef Felixa het volgende:
"Hé, wat is het rustig rondom deze zaak", dachten ze waarschijnlijk bij de Teletoeter:
[..]
Ja, ook wel apart dat niet gemeld is of en wanneer ze met haar ouders herenigd is...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:44 schreef Felixa het volgende:
"Hé, wat is het rustig rondom deze zaak", dachten ze waarschijnlijk bij de Teletoeter:
[..]
Nu nog een leuk verhaal verzinnenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
De Telegraaf meldt dat ze voorlopig nog niet naar huis mag maar wel even herenigd is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ook wel apart dat niet gemeld is of en wanneer ze met haar ouders herenigd is...
Een minderjarige een nacht op het bureau houden is ook nogal wat.
Toch wel apart.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:14 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De Telegraaf meldt dat ze voorlopig nog niet naar huis mag maar wel even herenigd is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gd_met_ouders__.html
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Politie doorzoekt huis verdachte vermissing Lisa Tuk
Tot zover de theorie dat hij goede bedoelingen had.
Het gaat er meer om dat hij in het verleden al eens is gepakt met kinderporno in bezit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Wat hebben ze aangetroffen wat die theorie teniet doet dan?
Je gaat niet met 8 man sterk een huis ondersteboven halen als uit eerder onderzoek blijkt dat dat meisje naar hem toe gevlucht wasquote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Wat hebben ze aangetroffen wat die theorie teniet doet dan?
Hoezo? Je kan toch gewoon iets willen checken..?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je gaat niet met 8 man sterk een huis ondersteboven halen als uit eerder onderzoek blijkt dat dat meisje naar hem toe gevlucht was
Is dat de nieuwste dorpsroddel of heb je er ook een veroordeling/persbericht/bron oid bij?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat hij in het verleden al eens is gepakt met kinderporno in bezit.
Als er al een bron zou zijn zou het dezelfde zijn die dit hier verteld heeft. Hou het dus maar op een dorpsroddel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch gewoon iets willen checken..?
Vandaar dat ze beide ook nog vastzitten lijkt me..
[..]
Is dat de nieuwste dorpsroddel of heb je er ook een veroordeling/persbericht/bron oid bij?
Je naïviteit is aandoenlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch gewoon iets willen checken..?
Vandaar dat ze beide ook nog vastzitten lijkt me..
[..]
Is dat de nieuwste dorpsroddel of heb je er ook een veroordeling/persbericht/bron oid bij?
Ik geloof niet in een god omdat er niemand een bewijs levert dat ie bestaan heeft..quote:
Zijn appartement bevindt zich boven een kinderdagverblijf ......quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Speciaal politie hotel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:47 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
'Ze mag voorlopig nog niet naar huis.' Hoe gaat dat dan? Ze laten haar toch niet in een cel slapen?
Hele aparte situatie. Ben toch benieuwd wat hier nou uiteindelijk het hele verhaal achter is, het wordt steeds vreemder.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:47 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
'Ze mag voorlopig nog niet naar huis.' Hoe gaat dat dan? Ze laten haar toch niet in een cel slapen?
Dat staat niet in dat berichtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat hij in het verleden al eens is gepakt met kinderporno in bezit.
In Het rijtje waar de man woont worden veel huizen verhuurd aan Polen, maar voor zover ik weet is het geen Pool. Laatst was er een steekpartij paar straten verderop met Polen, wss is dat de verwarring.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat staat niet in dat bericht
Maar ik denk dat jij in deze beter geïnformeerd bent dan de media...
Waar komt het gerucht vandaan dat het een Pool zou zijn?
Misschien is er reden aan te nemen dat ze thuis niet veilig zou zijn, en dan bedoel ik niet ivm haar ouders, maar ivm mensen die contact hebben met de man die opgepakt is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:51 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hele aparte situatie. Ben toch benieuwd wat hier nou uiteindelijk het hele verhaal achter is, het wordt steeds vreemder.
twitter:mickvanwely twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 18:35:18Aparte vogel, de verdachte in de vermissingszaak rond Lisa Tuk.. reageer retweet
Wat, uit angst dat die haar iets willen aandoen als wraak ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien is er reden aan te nemen dat ze thuis niet veilig zou zijn, en dan bedoel ik niet ivm haar ouders, maar ivm mensen die contact hebben met de man die opgepakt is.
Ah okay, plus dat er natuurlijk veel Poolse auto's staan, dus een ijverige journalist maakt daar al snel van dat het volgens buurtbewoners een Pool zou zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Het rijtje waar de man woont worden veel huizen verhuurd aan Polen, maar voor zover ik weet is het geen Pool. Laatst was er een steekpartij paar straten verderop met Polen, wss is dat de verwarring.
Man woont boven recent gesloten kinderdagverblijf. Straks meerquote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:54 schreef vaneiges het volgende:
twitter:mickvanwely twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 18:35:18Aparte vogel, de verdachte in de vermissingszaak rond Lisa Tuk.. reageer retweet
twitter:mickvanwely twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 18:39:08@Tat68 wordt goed gehoord. En om te voorkomen dat ze belangrijke daderinfo verspreid. Denk ik reageer retweet
Geen idee, het is maar een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat, uit angst dat die haar iets willen aandoen als wraak ofzo?
Yep, speculaties enzoquote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, plus dat er natuurlijk veel Poolse auto's staan, dus een ijverige journalist maakt daar al snel van dat het volgens buurtbewoners een Pool zou zijn.
Meneer van de Televaag serieus nemenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:56 schreef vaneiges het volgende:
twitter:mickvanwely twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 18:39:08@Tat68 wordt goed gehoord. En om te voorkomen dat ze belangrijke daderinfo verspreid. Denk ik reageer retweet
Kan nog dat de (korte) hereniging met 1 ouderkoppel was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, het is maar een mogelijkheid.
Haar met haar ouders herenigen terwijl er twijfels zijn over haar veiligheid bij haar ouders zou immers nog veel vreemder zijn, zelfs als het maar een korte hereniging was.
Nou en?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:58 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Meneer van de Televaag serieus nemenDie vent speculeert in z'n eentje meer dan dit hele topic bij elkaar
Kan ook, maar het kan ook dat de aangehouden man niet de enige is waar ze contact mee heeft gehad.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:58 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Kan nog dat de (korte) hereniging met 1 ouderkoppel was.
Dat werd gesuggereerd door een buurtbewoonster.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, plus dat er natuurlijk veel Poolse auto's staan, dus een ijverige journalist maakt daar al snel van dat het volgens buurtbewoners een Pool zou zijn.
Dat ze een heel netwerk pedo's aan het oprollen zijn? Die fake profielen zijn wel serieus alarmerend imo.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan ook, maar het kan ook dat de aangehouden man niet de enige is waar ze contact mee heeft gehad.
Een heel netwerk hoeft niet gelijk, maar er klakkeloos vanuitgaam dat het alleen die ene man was is behoorlijk naïef.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:03 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dat ze een heel netwerk pedo's aan het oprollen zijn? Die fake profielen zijn wel serieus alarmerend imo.
Een goudvis... ook een goudvis..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Voorspelling van de dag, ze gaan bergen kinderporno vinden bij die dude
Media brengt het huis helemaal niet in beeld, lul. Dat was iemand op Twitter.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Schandalig dat het huis van de verdachte herkenbaar in beeld wordt gebracht in alle rechtse media. Dat die beste man boven een kinderdagverblijf woont is een toevallige statistiek. Lisa is 13, heeft tietjes en haar op d'r flamoes, dus voor een pedofiel is zij helemaal niet interessant. Wanneer houdt deze belachelijke heksenjacht eens op?
Net op het Staatsjournaal (toevallig keek ik eens een keer) was het vol in beeld.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Media brengt het huis helemaal niet in beeld, lul. Dat was iemand op Twitter.
Voor de rest:
Boeiend, er staat nu niemand voor dat huis ofzo hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Net op het Staatsjournaal (toevallig keek ik eens een keer) was het vol in beeld.
Ga jij tegen de menigte met fakkels en hooivorken zeggen dat het slechts een verdachte is? Dan lynchen ze jou ook!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeiend, er staat nu niemand voor dat huis ofzo hoor
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:08 schreef Nober het volgende:
Kennelijk dus al eens eerder vermist geweest er zal dus wel meer spelen.
Jij ziet zo'n kleine Tuk wel zitten?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar kan ik me aanmelden als adoptieouder? Ik zou haar graag helpen met haar huiswerk en verder ga ik haar opvoeden uit de Bijbel.
Ik wil haar niet verloren laten gaan. Al deze media-aandacht is helemaal niet goed voor dit meisje. Haar toekomstige werkgever en kinderen zullen haar naam googelen en dan op dit ene incidentje uitkomen. Waarschijnlijk wisten haar ouders dat ze helemaal niet in gevaar was en hebben toch naar het zwaarste middel gegrepen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij ziet zo'n kleine Tuk wel zitten?
Daar staat niet dat ze vaker vermist is geweest.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:17 schreef Nober het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)g-nog-niet-huis.html
Ze kan beter haar naam omdraaien. Kut... Ze googlen dan maar een end wegquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:18 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik wil haar niet verloren laten gaan. Al deze media-aandacht is helemaal niet goed voor dit meisje. Haar toekomstige werkgever en kinderen zullen haar naam googelen en dan op dit ene incidentje uitkomen. Waarschijnlijk wisten haar ouders dat ze helemaal niet in gevaar was en hebben toch naar het zwaarste middel gegrepen.
Eh ja het staat er wat ongelukkig maar daar bedoelen ze niet mee dat ze eerder vermist is geweest maar dat het gaat om de eerder vermiste Lisa, want ze is nu weer terechtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:17 schreef Nober het volgende:
[..]
daar wordt toch maar over één vermissing gesproken?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:17 schreef Nober het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze kan beter haar naam omdraaien. Kut... Ze googlen dan maar een end weg
hoezo niet in gevaar? We weten toch nog niet wat er met haar gebeurd is?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:18 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik wil haar niet verloren laten gaan. Al deze media-aandacht is helemaal niet goed voor dit meisje. Haar toekomstige werkgever en kinderen zullen haar naam googelen en dan op dit ene incidentje uitkomen. Waarschijnlijk wisten haar ouders dat ze helemaal niet in gevaar was en hebben toch naar het zwaarste middel gegrepen.
Zit je te trollen of begrijp je werkelijk niet dat het om de vermissing van afgelopen week gaat?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Voor zover bekend is Lisa ongerept teruggevonden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
hoezo niet in gevaar? We weten toch nog niet wat er met haar gebeurd is?
BabeWatcher wel, die heeft besloten dat die 41-jarige man gewoon een kindervriend is die Lisa een paar dagen geholpen heeft toen ze niet meer bij haar ouders wilde zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
hoezo niet in gevaar? We weten toch nog niet wat er met haar gebeurd is?
ja ok doeiquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Voor zover bekend is Lisa ongerept teruggevonden.
De aangehouden man heeft mogelijk onderdak verschaft. Het heeft er alle schijn van dat zij daar zelf naar toe gegaan is.
dat ze er zelf naar toe is gegaan denk ik ook, maar dat die man goede bedoelingen had door een meisje te verbergen wat door het hele land gezocht werd denk ik niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De aangehouden man heeft mogelijk onderdak verschaft. Het heeft er alle schijn van dat zij daar zelf naar toe gegaan is.
Voor sommige mensen klinkt dat onwaarschijnlijk, maar leeftijd is slechts een getal. Als Lisa over 5 jaar een vriend van 46 heeft vind niemand dat gek.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
BabeWatcher wel, die heeft besloten dat die 41-jarige man gewoon een kindervriend is die Lisa een paar dagen geholpen heeft toen ze niet meer bij haar ouders wilde zijn.
Je weet nog helemaal niets, "in goede gezondheid" is iets anders dan ongerept.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
ja ik merk 't. Nja, totdat er meer bekend wordt blijft het allemaal speculeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
BabeWatcher wel, die heeft besloten dat die 41-jarige man gewoon een kindervriend is die Lisa een paar dagen geholpen heeft toen ze niet meer bij haar ouders wilde zijn.
Je hebt duidelijk een heel ander referentiekader....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Voor sommige mensen klinkt dat onwaarschijnlijk, maar leeftijd is slechts een getal. Als Lisa over 5 jaar een vriend van 46 heeft vind niemand dat gek.
Lisa zat alleen in de bus, vlak bij de aangehouden man. Of de beste man haar naar de bus heeft gebracht durf ik niet te zeggen, maar als het een enge man was waarbij ze ontsnapt was zou ze toch niet volkomen relaxed in de bus stappen, maar op straat al iemand aanschieten.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet nog helemaal niets, "in goede gezondheid" is iets anders dan ongerept.
En zelfs al zou ze niet aangerand en/of verkracht zijn, kunnen er nog wel dingen gebeurd zijn die helemaal niet zo onschuldig zijn als "onderdak verschaffen".
Al even afgezien van het feit dat ze midden in de nacht niet zomaar vanaf de camping naar Koudekerk aan de Rijn heeft kunnen reizen.
mwa, 18 en 46 vind ik niet heel gewoon. Maar iemand van 18 is in ieder geval in staat zelf weloverwogen keuzes te maken, iemand van 13 heeft dat vermogen nog niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Voor sommige mensen klinkt dat onwaarschijnlijk, maar leeftijd is slechts een getal. Als Lisa over 5 jaar een vriend van 46 heeft vind niemand dat gek.
Is nog steeds gekquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ooggetuigen in de bus stellen echter dat ze pas durfde toe te geven dat ze Lisa was toen de politie in burger duidelijk had kunnen maken dat ze veilig was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Lisa zat alleen in de bus, vlak bij de aangehouden man. Of de beste man haar naar de bus heeft gebracht durf ik niet te zeggen, maar als het een enge man was waarbij ze ontsnapt was zou ze toch niet volkomen relaxed in de bus stappen, maar op straat al iemand aanschieten.
Ja, of niet. Iedereen gaat anders om met angst.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Lisa zat alleen in de bus, vlak bij de aangehouden man. Of de beste man haar naar de bus heeft gebracht durf ik niet te zeggen, maar als het een enge man was waarbij ze ontsnapt was zou ze toch niet volkomen relaxed in de bus stappen, maar op straat al iemand aanschieten.
Ze was ook niet volkomen relaxed heb ik gelezen. Bang toch juist?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Wellicht niet als je in shock verkeert en niemand meer vertrouwt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Om herkend te worden ja...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:35 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ze was ook niet volkomen relaxed heb ik gelezen. Bang toch juist?
Ooggetuigen zeggen wel eens vaker dingen die later aantoonbaar niet blijken te kloppen. We kunnen ons allemaal nog de overval op de juwelier herinneren waarbij een ooggetuige meldde dat de juweliersvrouw met een wapen naar de zaak gereden is. Later kon iedereen op bewakingsbeelden zien dat zij de hele dag al in de zaak was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ooggetuigen in de bus stellen echter dat ze pas durfde toe te geven dat ze Lisa was toen de politie in burger duidelijk had kunnen maken dat ze veilig was.
oke dan was ze volkomen relaxed, wat je wil.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ooggetuigen zeggen wel eens vaker dingen die later aantoonbaar niet blijken te kloppen. We kunnen ons allemaal nog de overval op de juwelier herinneren waarbij een ooggetuige meldde dat de juweliersvrouw met een wapen naar de zaak gereden is. Later kon iedereen op bewakingsbeelden zien dat zij de hele dag al in de zaak was.
Je redeneert en verzint wel heel graag een kant op hè.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ooggetuigen zeggen wel eens vaker dingen die later aantoonbaar niet blijken te kloppen. We kunnen ons allemaal nog de overval op de juwelier herinneren waarbij een ooggetuige meldde dat de juweliersvrouw met een wapen naar de zaak gereden is. Later kon iedereen op bewakingsbeelden zien dat zij de hele dag al in de zaak was.
Dat waren dan geen ooggetuigen hè....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Weet je wel hoe blij en opgelucht ik was toen ik hoorde dat Lisa gevonden was?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je redeneert en verzint wel heel graag een kant op hè.
Je weet alleen niet waarom natuurlijk... terwijl het pas willen toegeven dat ze Lisa is als de politie zichzelf legitimeert en zegt dat ze veilig is, wel een redelijke indicatie is waarom ze niet herkend wilde worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je was er ook bij..?
Een ooggetuige vertelde dat...
Vergeet je mijn vraag niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat waren dan geen ooggetuigen hè....
Mensen die in de bus zaten wel, maar goed, als jij denkt dat ze helemaal niet bang was dan moet je dat zelf weten.
Houd op met onzin verkopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Weet je wel hoe blij en opgelucht ik was toen ik hoorde dat Lisa gevonden was?
Ik ben eens getuige van een aanrijding geweest. De dader bood mij geld aan om te verklaren dat de voetganger die hij aanreed plotseling overstak. Hier ben ik natuurlijk niet op ingegaan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat waren dan geen ooggetuigen hè....
Mensen die in de bus zaten wel, maar goed, als jij denkt dat ze helemaal niet bang was dan moet je dat zelf weten.
Ik heb heel veel medeleven met Lisa, meer dan met haar ouders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Houd op met onzin verkopen.
En je verneukt weer eens een topic
Ze had natuurlijk iedereen kunnen aanspreken... ze wist ook dat heel NL naar haar uitkeek, daar had ze zich op gekleedquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet alleen niet waarom natuurlijk... terwijl het pas willen toegeven dat ze Lisa is als de politie zichzelf legitimeert en zegt dat ze veilig is, wel een redelijke indicatie is waarom ze niet herkend wilde worden.
Staat niet in de berichtgeving, maar als men wel wist dat het laat op de avond of in de vroege ochtend was geweest dan had men het waarschijnlijk niet op "in de nacht" gehouden.quote:
Je hebt zelfs iets tegen die ouders bedoel je, niet zo chique.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:42 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik heb heel veel medeleven met Lisa, meer dan met haar ouders.
Het was al licht, en de eerste bus reed al.. (of bijna)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Staat niet in de berichtgeving, maar als men wel wist dat het laat op de avond of in de vroege ochtend was geweest dan had men het waarschijnlijk niet op "in de nacht" gehouden.
Whut?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze had natuurlijk iedereen kunnen aanspreken... ze wist ook dat heel NL naar haar uitkeek, daar had ze zich op gekleed
In de vroege ochtend dus, ben benieuwd waar dat gestaan heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het was al licht, en de eerste bus reed al.. (of bijna)
De exacte tijd moet ik ook opzoeken, maar het was zeker een midden in de nacht..
Ze had een capuchon diep over haar gezicht.. die ooggetuige zei: alsof ze niet herkend wilde worden..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut?
Ze had zich waar op gekleed? En hoe weet jij dat ze wist dat heel NL naar haar uitkeek?
Staat wel ergens in het topic... geen idee waar btwquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de vroege ochtend dus, ben benieuwd waar dat gestaan heeft.
Of ze probeerde zich te verstoppen voor iemand, misschien iemand voor wie ze op de vlucht was?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze had een capuchon diep over haar gezicht.. die ooggetuige zei: alsof ze niet herkend wilde worden..
Daar maak ik uit op dat ze dus wel wist dat heel NL opzoek was..
Dit.... of voor mensen die degene voor wie ze op de vlucht was zouden helpen....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:47 schreef sharr het volgende:
[..]
Of ze probeerde zich te verstoppen voor iemand, misschien iemand voor wie ze op de vlucht was?
Oh enne omdat ze pas na herhaaldelijk vragen zei wie ze was, terwijl ze eerst ontkende dat ze lisa heette..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut?
Ze had zich waar op gekleed? En hoe weet jij dat ze wist dat heel NL naar haar uitkeek?
Ja want verkrachte 13 jarige meisjes denken rationeel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan had ze gewoon iemand kunnen aanspreken..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:47 schreef sharr het volgende:
[..]
Of ze probeerde zich te verstoppen voor iemand, misschien iemand voor wie ze op de vlucht was?
gelukkig dat we jou hebben. Jij weet alles altijd zo goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan had ze gewoon iemand kunnen aanspreken..
Best wel he..?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:57 schreef Rucola het volgende:
[..]
gelukkig dat we jou hebben. Jij weet alles altijd zo goed.
Ja, je probeert weg te komen uit een vreemde situatie en dan wordt de bus door twee mannen staande gehouden en die vragen of jij Lisa bent....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh enne omdat ze pas na herhaaldelijk vragen zei wie ze was, terwijl ze eerst ontkende dat ze lisa heette..
Eens. De buschauffeur bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat kan jij je goed verplaatsen in bange meisjes van 13 zegquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Daarbij had die ooggetuige haar dus ook niet herkend...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:58 schreef megamandy het volgende:
Dat verhaal van die ooggetuige is zo subjectief als ik weet niet watheeft haar de bus in zien lopen, daarna komt de politie haar meenemen en daarna gaat hij denken "ooh ze had een mits op, ze wilde zeker niet herkend worden! Daarom was ze zo schichterig"
Jaja
Er zit in hittentit inder mn oto giddimme...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:58 schreef megamandy het volgende:
Dat verhaal van die ooggetuige is zo subjectief als ik weet niet watheeft haar de bus in zien lopen, daarna komt de politie haar meenemen en daarna gaat hij denken "ooh ze had een mits op, ze wilde zeker niet herkend worden! Daarom was ze zo schichterig"
Jaja
Als je ergens weg probeert te komen lijkt me dat idd een goede keuze.... misschien had de beste man, om de politie te bellen, z'n bus ook gelijk stil kunnen zetten in het zicht van het huis waar ze gezeten had.quote:
het is maar goed dat jij de ooggetuige niet bent. Je had er vast een sterk verhaal van gemaakt dat ze huilend afscheid nam van haar 41-jarige 'daniel' en lachend de bus in staptequote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er zit in hittentit inder mn oto giddimme...
Hoezo niet? Als je van een camping wegloopt, een dag erna nog met je ouders belt, een poosje later met een muts en capuchon dicht over je hoofd getrokken in een bus gaan zitten wil je niet herkend worden... omdat je dondersgoed weet hoe laat het is...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je probeert weg te komen uit een vreemde situatie en dan wordt de bus door twee mannen staande gehouden en die vragen of jij Lisa bent....
Als je je al niet lekker veilig voelt ga je geen "ja" antwoorden...
Ik had snel een ander meisje meegenomen natuurlijk.. iedereen had zn aandacht bij haar...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:05 schreef Rucola het volgende:
[..]
het is maar goed dat jij de ooggetuige niet bent. Je had er vast een sterk verhaal van gemaakt dat ze huilend afscheid nam van haar 41-jarige 'daniel' en lachend de bus in stapte
En voorlopig gaat ze ook niet naar huis....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je van een camping wegloopt, een dag erna nog met je ouders belt, een poosje later met een muts en capuchon dicht over je hoofd getrokken in een bus gaan zitten wil je niet herkend worden... omdat je dondersgoed weet hoe laat het is...
Dus..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Daarbij had die ooggetuige haar dus ook niet herkend...
Dat hoeft niet aangezien ik in hetzelfde dorp woon en het echt niemand hier wat boeitquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:50 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ga jij tegen de menigte met fakkels en hooivorken zeggen dat het slechts een verdachte is? Dan lynchen ze jou ook!
Toen de politie haar al stond te ondervragen of ze Lisa was ja....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus..wel:
Ooggetuige: 'En toen besefte ik opeens: dit is dé Lisa'
Maar toen kwam de politie ook al de bus in
Dat vraag ik me af, over het algemeen heb je in die dorpen niet in 5 minuten een politieauto.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:13 schreef vaneiges het volgende:
Iemand moet haar herkend hebben want anders was de politie niet getipt. Of stond die daar al te posten? (denk het niet)
Als ze er al waren dan zaten ze al op het spoor en hadden ze haar net zo goed voordat ze in de bus stapte kunnen aanspreken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, over het algemeen heb je in die dorpen niet in 5 minuten een politieauto.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze gevonden is aan de hand van haar telefoon. Misschien in de omschrijving van een filmpje op de telegraaf?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:13 schreef vaneiges het volgende:
Iemand moet haar herkend hebben want anders was de politie niet getipt. Of stond die daar al te posten? (denk het niet)
Ze had de dag na de verdwijning nog contact gehad, mobiel getraceerd?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:13 schreef vaneiges het volgende:
Dat ligt er dus aan.... in de bus kan ze en niet wegrennen en iemand die haar bij de bushalte in de gaten houdt ziet, afhankelijk van de afstand tussen haar opstaphalte en het moment van staande houden, niet gelijk dat de bus staande gehouden is, en helemaal niet waarom.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:15 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Als ze er al waren dan zaten ze al op het spoor en hadden ze haar net zo goed voordat ze in de bus stapte kunnen aanspreken.
denk dat het een bezorgde oom is ja, vandaar dat hij is opgepakt en z'n huis wordt doorzocht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:19 schreef vaneiges het volgende:
Een telefoon is vrij nauwkeurig te peilen en ze hebben geen inval gedaan om haar te ontzetten.
Is de man van 41 dan misschien een bekende van de familie? Een familielid?
Waarom hebben ze geen inval gedaan dan volgens jou toen zij nog binnen zat?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:20 schreef Rucola het volgende:
[..]
denk dat het een bezorgde oom is ja, vandaar dat hij is opgepakt en z'n huis wordt doorzocht.
ik weet het niet, miss kwamen de gegevens pas later, miss wisten ze t nier zeker, ik was er niet bij. Maar positief kan dit niet zijn en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:22 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Waarom hebben ze geen inval gedaan dan volgens jou toen zij nog binnen zat?
Dat zegt allemaal niets want los van de verklaringen van het meisje en de man zullen ze uitgebreid onderzoek doen naar eventuele sporen in dat huis.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:20 schreef Rucola het volgende:
[..]
denk dat het een bezorgde oom is ja, vandaar dat hij is opgepakt en z'n huis wordt doorzocht.
Het is iig niet iemand die heel goed contact met de ouders van haar had.. daarom kan hij dat contact met haar wel hebben..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:20 schreef Rucola het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet. Ik vind het raar dat ze haar niet veel eerder bevrijd hebben als ze tegen haar zin vastgehouden zou zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:23 schreef Rucola het volgende:
[..]
ik weet het niet, miss kwamen de gegevens pas later, miss wisten ze t nier zeker, ik was er niet bij. Maar positief kan dit niet zijn en dat weet je zelf ook wel.
Precies,die kans is er maar 1 keer.. ongeacht wat er precies gebeurt is.. het is wel handig als je zaken uit kan sluiten door hard bewijs.. wat uiteraard voor en tegen je kan worden gebruiktquote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zegt allemaal niets want los van de verklaringen van het meisje en de man zullen ze uitgebreid onderzoek doen naar eventuele sporen in dat huis.
oke, dan heeft ze een leuke tijd gehad en dan wist de politie al veel langer dat ze bij die vent was, maar lieten ze haar daar gewoon idd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:25 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet. Ik vind het raar dat ze haar niet veel eerder bevrijd hebben als ze tegen haar zin vastgehouden zou zijn.
o oke, dus als je opgepakt bent en je huis wordt doorzocht dan zegt dat helemaal niks en dat kan dus zomaar. Weet ik dat ook weer, ik leer hier wel veel dingen moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zegt allemaal niets want los van de verklaringen van het meisje en de man zullen ze uitgebreid onderzoek doen naar eventuele sporen in dat huis.
1 telefoontje naar meld misdaad anoniem is voldoende inderdaad (van de zotte eigenlijk)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:29 schreef Rucola het volgende:
[..]
o oke, dus als je opgepakt bent en je huis wordt doorzocht dan zegt dat helemaal niks en dat kan dus zomaar. Weet ik dat ook weer, ik leer hier wel veel dingen moet ik zeggen.
Want als ze daar wel mededelingen over zouden doen dan zou iedereen ook gelijk weten dat er sprake is geweest van seksueel contact, anders is een medisch onderzoek niet nodig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:28 schreef vaneiges het volgende:
Ze is in goede gezondheid aangetroffen en er is geen mededeling gedaan van medisch onderzoek alleen van ondervraging.
In het kader van het onderzoek is het zelfs heel logisch, verklaringen zijn onbetrouwbaar, kunnen elkaar tegenspreken en kunnen veranderen. Als er dus een verdachte is zal er sporen onderzoek gedaan worden, ook bij onttrekking aan het ouderlijk gezag zullen ze willen weten waar het meisje is geweest en heeft geslapen, dus sporenonderzoek.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:29 schreef Rucola het volgende:
[..]
o oke, dus als je opgepakt bent en je huis wordt doorzocht dan zegt dat helemaal niks en dat kan dus zomaar. Weet ik dat ook weer, ik leer hier wel veel dingen moet ik zeggen.
Was dat profiel van hem dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:36 schreef Rucola het volgende:
Hij heeft z'n fake naam (Daniel) wel enigszins laten lijken op z'n echte naam (Danny), creepy.
Het elders opgevangen worden voor onbepaalde tijd staat volgens deze omschrijving los van het nog verhoord worden.quote:"Ze wordt elders opgevangen. Het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren", aldus de politie.
Het meisje wordt ook nog verhoord om duidelijk te krijgen wat er met haar is gebeurd.
Een andere getuige zegt ,,Zo achteraf bekeken heb ik de indruk dat Lisa is ontsnapt,''quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze had een capuchon diep over haar gezicht.. die ooggetuige zei: alsof ze niet herkend wilde worden..
Daar maak ik uit op dat ze dus wel wist dat heel NL opzoek was..
Of Danny D. achter dat account zat is nog onduidelijk.quote:
En dan naar de bushalte lopen om dan doodleuk de bus te pakken..?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:49 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Een andere getuige zegt ,,Zo achteraf bekeken heb ik de indruk dat Lisa is ontsnapt,''
http://www.ed.nl/algemeen(...)ht-1.5116197#content
Zag ze er niet uit alsof ze zo uit bed gestapt is? Mss gedrogeerd?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan naar de bushalte lopen om dan doodleuk de bus te pakken..?
Maar nog wel kunnen bellen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:01 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Zag ze er niet uit alsof ze zo uit bed gestapt is? Mss gedrogeerd?
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Bayswater het volgende:
Als ik funda zo lees zijn het 5 apart verhuurde kamers boven dat gesloten kinderdagverblijf. Met een gemeenschappelijke keuken en badkamer. De kamer met het dakterras was pas 1,5 week verhuurd.
http://www.funda.nl/huur/(...)9-de-boomgaard-2-k1/
http://www.jaap.nl/te-huu(...)1/14170030/overzicht
Lol.. nee jij verzint niets met je account.. en op mijn vraag of dat verzonnen was reageer je niet..quote:
Dus er is iemand die vraagt of ze gedrogeerd was toen ze in de bus zat en dan zeg jij dat ze heeft gebeld, terwijl dat dagen van tevoren was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Lol.. nee jij verzint niets met je account.. en op mijn vraag of dat verzonnen was reageer je niet..![]()
![]()
Ze heeft een dag nadat ze wegliep nog gebeld..
Oh je weet ook het tijdstip dat ze gedrogeerd was..?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:07 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dus er is iemand die vraagt of ze gedrogeerd was toen ze in de bus zat en dan zeg jij dat ze heeft gebeld, terwijl dat dagen van tevoren was.
Ik haak af hier, adieu
Ik weet helemaal niks, maar jij blijkbaar wel. Dat is het mooie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh je weet ook het tijdstip dat ze gedrogeerd was..?![]()
Fijne avond nog hoorrr
Je verzint zelfs dat je afhaakt...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks, maar jij blijkbaar wel. Dat is het mooie.
Doorzoeking huis 41jarige Danny, en verder wat onderbuikgevoelens en discussies..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:15 schreef MotherFoker het volgende:
Ik heb even een dag niet gekeken heeft iemand even een korte samenvatting voor me?
Geen flauw idee.quote:Op woensdag 29 juli 2015 04:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat heeft die wijkagent met dit verhaal te maken dan?
quote:Op woensdag 29 juli 2015 05:26 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we geen namen gaan noemen van mensen die toevallig ook Danny D heten? Alsjeblieft zeg, denk na!
als ze bang is voor hem springt ze niet. Dat is logisch. Wat wel raar is, imo, dat buren niet eerder aan de bel trokken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:25 schreef vaneiges het volgende:
Ik weet niet hoor. Zij is door buren gezien op dat balkonnetje. Daar spring je toch zo vanaf als je moet vluchten? En als je een meisje gijzelt ga je haar toch niet op het balkon aan de buren laten zien?
kan idd ook nog.quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:08 schreef Lovechild het volgende:
Of wie weet realiseren ze zich nu pas dat het Lisa dus was.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tienermeisjes__.htmlquote:Danny D. loerde op tienermeisjes
Mike Muller en Mick van Wely
KOUDEKERK A/D RIJN -
Danny D., de 41-jarige man die vastzit voor de verdwijning van Lisa Tuk (13), blijkt al jarenlang een bovenmatige interesse te hebben voor jonge meisjes, zo melden betrokkenen.
Buurtbewoners in het kleine dorpje Koudekerk aan den Rijn zijn geschokt nu D. maandag aan het begin van de middag is ingerekend door een arrestatieteam. Hij vluchtte nog weg, maar kon door een overmacht aan agenten van het arrestatieteam snel worden overmeesterd.
Dinsdagmiddag rond drie uur arriveerde de politie met busjes in de straat. Urenlang doorzochten ze de woning van Danny D., die al tijden boven een kinderdagverblijf woont. Omwonenden zagen hoe rechercheurs in en uit liepen. Over wat de huiszoeking heeft opgeleverd doet de politie geen mededelingen.
De meeste buurtbewoners kennen Danny niet goed. Toch is de slanke, blonde man een opvallende verschijning, vooral vanwege zijn grote interesse voor jonge meisjes. „Hij probeerde altijd indruk te maken op de jonge meisjes”, zegt een bron die D. vaak sprak. „We zagen hem wel eens lopen. Maandag nog, toen liep hij heel zenuwachtig te bellen op straat”, zegt een geschokte buurvrouw.
Vreemd
Een medewerkster van Albert Heijn in het kleine dorpje kent Danny wel. „Het is een vreemde figuur. Hij had eerder ook al een relatie met een veel jongere vrouw. Daar heeft hij ook twee kinderen mee.” Een ander weet te vertellen dat Danny werkloos is en elke dag in het dorp loopt. „Hij rookt shagjes van het merk Look Out,” zegt ze.
D. zit voorlopig vast en wordt ondervraagd over zijn rol bij de verdwijning van Lisa. Het meisje verdween vorige week ’vrijwillig’ van de camping waar ze verbleef met haar familie. Hoogstwaarschijnlijk stond ze met D. in contact.
Je post is wel duidelijk genoeg, maar een beetje boel onfatsoenlijk. Je gaat in zo iets toch niet allerlei namen noemen en mensen daarmee linken terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 05:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Geen flauw idee.
Maar de naam van de opgepakte man is 'Danny D.', de naam van de wijkagent in die omgeving staat in de spoiler.
Mijn post was niet helemaal duidelijk genoeg.
Dat heb ik dus gedaan en alles wat de post quotete, ook jouw post, anders staat het daar nog inquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:34 schreef NoXia het volgende:
Haal anders die naam even weg modjes, ipv mijn bericht te verwijderen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 08:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gedaan en alles wat de post quotete, ook jouw post, anders staat het daar nog in
dan weet je in elk geval bij welke supermarkt hij zijn shag kooptquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:26 schreef egeltje1985 het volgende:
Ahja, shag van lookout, belangrijke info.
interessante toevoeging aan z'n profiel inderdaad .quote:Op woensdag 29 juli 2015 08:37 schreef Toekito het volgende:
[..]
dan weet je in elk geval bij welke supermarkt hij zijn shag koopt
voorlopig is die verdacht maar niks, wat wij weten, maakt hem dader. Dus snap niet zo goed waarom men de behoefte voelt hem al publiekelijk te slachten.quote:Op woensdag 29 juli 2015 08:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
interessante toevoeging aan z'n profiel inderdaad .
combinatie van komkommertijd en oneervolle journalistiek.quote:Op woensdag 29 juli 2015 08:43 schreef Toekito het volgende:
[..]
voorlopig is die verdacht maar niks, wat wij weten, maakt hem dader. Dus snap niet zo goed waarom men de behoefte voelt hem al publiekelijk te slachten.
Hahaha. Wat een informatie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 08:26 schreef egeltje1985 het volgende:
Ahja, shag van lookout, belangrijke info.
Kinderen die thuis niet te houden zijn, ( weglopen, risico gedrag met drugs , loverboy gedoe ) worden ook soms ergens in een instelling geplaatst.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:36 schreef moussie het volgende:
Die 41-jarige gast is dus al veroordeeld in de publieke opinie terwijl niemand er verder op in gaat dat het kind niet naar huis mag naar de ouders .. als het kind echt misbruikt zou zijn door die gast zou het toch zo snel als mogelijk met de ouders herenigt worden, terug in de vertrouwde omgeving en rust?
Ik zie die suggestie niet? Ze vraagt zich af waarom het kind niet herenigt wordt met haar ouders, in vertrouwde omgeving en rust.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kinderen die thuis niet te houden zijn, ( weglopen, risico gedrag met drugs , loverboy gedoe ) worden ook soms ergens in een instelling geplaatst.
Je suggereert nu dat de ouders niet deugen, hoe is dat beter?
Op basis van de feitenkennis is het voor ons onmogelijk een oordeel te maken of er wel of geen bewijs is om strafbare feiten onderbouwen. We kunnen alleen suggereren en onderbuikgevoelens uiten.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:34 schreef computergirl het volgende:
Feit dat ze nog niet terug is is wat mij betreft helemaal geen bewijs dat die kerel geen (juridische) grenzen overschreden heeft.
Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat meisjes die slachtoffer zijn geworden van een loverboy eerst een paarweken in zo'n instelling verblijven (met anderen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik).quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:36 schreef moussie het volgende:
Die 41-jarige gast is dus al veroordeeld in de publieke opinie terwijl niemand er verder op in gaat dat het kind niet naar huis mag naar de ouders .. als het kind echt misbruikt zou zijn door die gast zou het toch zo snel als mogelijk met de ouders herenigt worden, terug in de vertrouwde omgeving en rust?
Ik geloof niet dat je een meisje gijzelt, haar ongezien binnenkrijgt of zelfs met haar op het balkon gaat staan in een huis waarbij je de keuken en badkamer deelt met je medebewoners.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:25 schreef vaneiges het volgende:
Ik weet niet hoor. Zij is door buren gezien op dat balkonnetje. Daar spring je toch zo vanaf als je moet vluchten? En als je een meisje gijzelt ga je haar toch niet op het balkon aan de buren laten zien?
Ik wist tot deze week niet dat je niet mocht 'oppassen' zonder medeweten van de ouders. Als Lisa echt iets ergs is aangedaan zou ze echt wel weer thuis zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:34 schreef computergirl het volgende:
Feit dat ze nog niet terug is is wat mij betreft helemaal geen bewijs dat die kerel geen (juridische) grenzen overschreden heeft.
Je kunt ook je gezond verstand gebruiken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:11 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik wist tot deze week niet dat je niet mocht 'oppassen' zonder medeweten van de ouders.
Om het in nette woorden te benoemen: als je grenzen overgaat laat dat sporen achter. Dat zou ik nooit doen bij een minderjarige.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kunt ook je gezond verstand gebruiken.
Dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:15 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Om het in nette woorden te benoemen: als je grenzen overgaat laat dat sporen achter. Dat zou ik nooit doen bij een minderjarige.
Niet als ze is weggelopen door problemen thuis of als men het idee heeft dat ouders falen in de opvoeding.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:11 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik wist tot deze week niet dat je niet mocht 'oppassen' zonder medeweten van de ouders. Als Lisa echt iets ergs is aangedaan zou ze echt wel weer thuis zijn.
Het enige dat faalt is jeugdzorg, net als indertijd met Laura Dekker. Niemand in Nederland mag zijn kop boven het maaiveld uitsteken. Als je weet wat je wilt moet je tot je 21ste wachten en dan buiten dit land je geluk zoeken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet als ze is weggelopen door problemen thuis of als men het idee heeft dat ouders falen in de opvoeding.
wat heeft jeugdzorg met deze zaak te maken?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het enige dat faalt is jeugdzorg, net als indertijd met Laura Dekker. Niemand in Nederland mag zijn kop boven het maaiveld uitsteken. Als je weet wat je wilt moet je tot je 21ste wachten en dan buiten dit land je geluk zoeken.
Een meisje dat weet wat ze wil mag niet naar huis, omdat ze bang zijn dat ouders haar niet tegenhouden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:29 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
wat heeft jeugdzorg met deze zaak te maken?
Meisjes van 13 weten per definitie niet wat ze willen. Kinderen zijn geen kleine volwassenen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Een meisje dat weet wat ze wil mag niet naar huis, omdat ze bang zijn dat ouders haar niet tegenhouden.
'dat weet wat ze wil'? Hoe weet jij nou wat ze wil?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Een meisje dat weet wat ze wil mag niet naar huis, omdat ze bang zijn dat ouders haar niet tegenhouden.
Laura Dekker heeft bewezen dat een eigen wil op haar 13e haar uiteindelijk heel veel succes en geluk heeft gebracht.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Meisjes van 13 weten per definitie niet wat ze willen. Kinderen zijn geen kleine volwassenen.
Dat zegt nog steeds niet dat ze daadwerkelijk wist waar ze aan begon. Het liep goed af, dat is wat anders.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:34 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura Dekker heeft bewezen dat een eigen wil op haar 13e haar uiteindelijk heel veel succes en geluk heeft gebracht.
De zaak-Lisa is ook goed afgelopen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt nog steeds niet dat ze daadwerkelijk wist waar ze aan begon. Het liep goed af, dat is wat anders.
Je bent bij de verhoren begrijp ik?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De zaak-Lisa is ook goed afgelopen.
Blijkbaar is er helemaal niks aan de hand en moet dit af en toe kunnen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent bij de verhoren begrijp ik?
Succes, mwoah. Geluk, ik hoop het aangezien haar vriend 12 jaar ouder is.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:34 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura Dekker heeft bewezen dat een eigen wil op haar 13e haar uiteindelijk heel veel succes en geluk heeft gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |