abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154450646
Een lief-dagboek-topic plek om even te kunnen klagen over je kreupele lijf dat weer eens niet wilde wat jij wilde.

Of het klagen helpt weten we niet, dat kan twee kanten op, maar dat zien we vanzelf wel ;)
pi_154450698
*O* *O* voor het eerst een nieuw deel geopend op Fok *O*
  zondag 19 juli 2015 @ 00:21:07 #3
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154452598
Goed zo Caro ;)

Ik was van de week ook mijn meds vergeten. De 12 die ik 's ochtends neem. Dus niet alleen schildklierhormonen maar ook gewoon maagbeschermers, pil, antihistamine enzo. Ik heb me een paar dagen best ellendig gevoeld. Vooral veel zweten, echt veel.
Spoilers!
pi_154452810
Nee das echt niet tof! Moet eigenlijk slapen ;( , over 3 uur gaat de wekker.
Wel omdat we op vakantie gaan *O* , zo'n
zin in na alle ellende van de afgelopen maand!
Nu alleen ffies mn alarm instellen dat ik
niet vergeet om 8 uur mn medicijnen in te nemen ;)
  zondag 19 juli 2015 @ 00:32:29 #5
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154452900
Vergeet ook niet om je medicatie mee te nemen :P Ik ben echt bang om mijn medicatie een keer te vergeten naar het buitenland.

Ik moet ook dringend slapen, ik heb veel kleine klusjes te doen morgen, ik heb zin in een productieve dag. Dat kan ik best.

Heel veel plezier!
Spoilers!
pi_154490216
Even spuwen hier, pff, niet meer leuk om zoveel pijn te hebben, het potje morfine zit mij inmiddels aan te staren.. :'( :(. Eerst maar weer aan de slag met het reguliere spul... -O-
pi_154519016
Een rant, ik stop hem ff in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2015 @ 11:29:21 #8
137949 Disana
pi_154591832
Drie uur in het ziekenhuis gezeten vanwege mijn nieren, en er was een lange wachtrij voor het bloedprikken. Mijn nieren gaan al sinds vorig jaar sterk achteruit, maar voorlopig hoef ik nog niet te dialyseren. Uitstel van executie dus. Ben wel moe.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:14:46 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154596371
ZO, wat een ongelooflijke off-day. Kolere -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:42:21 #10
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154609096
Er word hier niet zo heel veel gereageerd op elkaars frustraties. Ik wil even voor mezelf zeggen dat dat geen desinteresse is. Vaak leef ik mee maar heb ik de puf niet om iets opbeurends te typen.

:*
Spoilers!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 24 juli 2015 @ 21:43:25 #11
22592 crew  Ole
pi_154609125
Het is toch ook een lief dagboek topic. Af en toe lekker van je afschrijven is soms ook lekker toch?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:46:15 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154609195
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:43 schreef Ole het volgende:
Het is toch ook een lief dagboek topic. Af en toe lekker van je afschrijven is soms ook lekker toch?
Helemaal mee eens hoor. Ik wilde 't alleen maar zeggen ;) Ben een beetje emo vandaag, misschien komt het daardoor :D
Spoilers!
pi_154609272
:* voor Lucky! Ik ben aan het genieten van de Franse zon. Doe in de middag mn dutje, en rond 22.00 naar bed, extra oxycodonnetje en ik red me wel hier O+
pi_154812098
Stilletjes hiero, iedereen beter? :+

16 september kan ik naar de neuroloog, zal wel weer het begin zijn van de trage medische molen maar hee, er gebeurt eindelijk weer eens iets! :)
Ben het onderhand goed zat dat ik 's nachts niet kan slapen, niet mee kan doen aan sociale activiteiten en dat soort dingen.
Mensen die hetzelfde ervaren snappen me wel, ik ga daar niet uitgebreid op in.

Aan de andere kant ben ik heel benieuwd wat uiteindelijk het nieuws wordt, er zijn genoeg redenen om me zorgen te maken zeg maar.
Artrose, Osteoporose, zenuwschade. Daarnaast al 2 discusprotheses gehad, niveaus gefixeerd.
Gaat goed zo! ^O^
Nah, ik denk dat het met een paar weekjes fysio wel opgelost is. :+
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:16:46 #15
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_154815667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 03:19 schreef vannelle het volgende:
Stilletjes hiero, iedereen beter? :+

16 september kan ik naar de neuroloog, zal wel weer het begin zijn van de trage medische molen maar hee, er gebeurt eindelijk weer eens iets! :)
Ben het onderhand goed zat dat ik 's nachts niet kan slapen, niet mee kan doen aan sociale activiteiten en dat soort dingen.
Mensen die hetzelfde ervaren snappen me wel, ik ga daar niet uitgebreid op in.

Aan de andere kant ben ik heel benieuwd wat uiteindelijk het nieuws wordt, er zijn genoeg redenen om me zorgen te maken zeg maar.
Artrose, Osteoporose, zenuwschade. Daarnaast al 2 discusprotheses gehad, niveaus gefixeerd.
Gaat goed zo! ^O^
Nah, ik denk dat het met een paar weekjes fysio wel opgelost is. :+
succes!

hier gaat het allemaal zijn gangetje, vandaar dat ik hier niet meer reageer ;p gister alleen weer een boel bloed verloren door een foutje van de verpleging ( een klemmetje was nog open) maar verder gaat alles redelijk goed ;p

Disana hoe is het trouwens gegaan op de nierfalenpolie?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_154819022
Succes alvast bij de neuroloog vannelle. Hopelijk geeft het aanknopingspunten voor verbetering.

Hier ook geen bijzonderheden. Wel even fijn, de rust van de vakantie.
Wel één frustratiepuntje... ik heb dus lyme en daarom extra alert op een tekenbeet. Ging ik laatst picknicken. Bewust een lange broek aan gedaan en alleen maar op het kleed gezeten. De anderen (we waren met, geloof ik, 16 mensen) hadden met bloten benen/voeten in het gras gezeten. En wie loopt er als enige weer een tekenbeet op? Ik inderdaad. Pas drie dagen later ontdekt. Nu ligt ie voor onderzoek op ziektekiemen bij een lab. Hopelijk droeg dat beest geen ziektes bij zich. Uitslag volgt nog.

[ Bericht 8% gewijzigd door pietkanarie op 01-08-2015 16:28:43 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_154819838
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:16 schreef LPFAN het volgende:

[..]

succes!

hier gaat het allemaal zijn gangetje, vandaar dat ik hier niet meer reageer ;p gister alleen weer een boel bloed verloren door een foutje van de verpleging ( een klemmetje was nog open) maar verder gaat alles redelijk goed ;p

Thanks. :)
En fijn te horen dat het bij jou gewoon z'n gangetje gaat. Positieve berichten hoor ik graag. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:58 schreef pietkanarie het volgende:
Succes alvast bij de neuroloog vannelle. Hopelijk geeft het aanknopingspunten voor verbetering.

Hier ook geen bijzonderheden. Wel even fijn, de rust van de vakantie.
Wel één frustratiepuntje... ik heb dus lyme en daarom extra alert op een tekenbeet. Ging ik laatst picknicken. Bewust een lange broek aan gedaan en alleen maar op het kleed gezeten. De anderen (we waren met, geloof ik, 16 mensen) hadden met bloten benen/voeten in het gras gezeten. En wie loopt er als enige weer een tekenbeet op? Ik inderdaad. Pas drie dagen later ontdekt. Nu ligt ie voor onderzoek op ziektekiemen bij een lab. Hopelijk droeg dat beest geen ziektes bij zich. Uitslag volgt nog.
Ook jij bedankt. Enige verbetering zou idd wel prettig zijn, maar eens kijken wat het oplevert.

Ik duim vreselijk hard voor je dat het een "gezonde" teek was, ik heb gezien wat anders de gevolgen kunnen zijn..... :X
Laat je het nog weten?
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2015 @ 17:05:39 #18
137949 Disana
pi_154820480
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:16 schreef LPFAN het volgende:

[..]

succes!

Fijn dat het bij jou een beetje stabiel is allemaal. Wel dom van dat bloedverlies.

Mijn klaring is sterk gezakt, maar ik hoef nog niet te dialyseren. Wel moet ik weer op mijn eten gaan letten, met name op het kalium dat te hoog is. Dus weer streng zijn met een stuk fruit per dag enzo, afijn, je kent het wel.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 17:28:24 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154820977
Ik merk dat vakantie hebben toch wel een goede invloed heeft op mijn longen, niet iedere dag haasten en het druk hebben, dat ik kan gaan zitten wanneer ik er behoefte aan heb.
Zelfs gedanst op een bruiloft en de volgende dag minder last gehad dan ik dacht.
Helaas begint alle hektiek weer over twee weken. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:05:17 #20
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_154824427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Fijn dat het bij jou een beetje stabiel is allemaal. Wel dom van dat bloedverlies.

Mijn klaring is sterk gezakt, maar ik hoef nog niet te dialyseren. Wel moet ik weer op mijn eten gaan letten, met name op het kalium dat te hoog is. Dus weer streng zijn met een stuk fruit per dag enzo, afijn, je kent het wel.
hmm gelukkig hoef je nog niet te dialyseren! moet je binnenkort weer heen? succes met het dieet, het is een gedoe ja, vooral kalium.
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:06:35 #21
137949 Disana
pi_154824468
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

hmm gelukkig hoef je nog niet te dialyseren! moet je binnenkort weer heen? succes met het dieet, het is een gedoe ja, vooral kalium.
Ik moet er over een kleine maand weer zijn, ze gaan het nu goed in de gaten houden. Slik jij ook resonium tegen het kalium? Ik heb dat heel lang moeten slikken en vond het afschuwelijk.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:10:39 #22
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_154824596
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik moet er over een kleine maand weer zijn, ze gaan het nu goed in de gaten houden. Slik jij ook resonium tegen het kalium? Ik heb dat heel lang moeten slikken en vond het afschuwelijk.
neej ik hoef gelukkig er niks voor te slikken, ze halen het voldoende er uit tijdens dialyse.
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:12:03 #23
137949 Disana
pi_154824640
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:10 schreef LPFAN het volgende:

[..]

neej ik hoef gelukkig er niks voor te slikken, ze halen het voldoende er uit tijdens dialyse.
Ah, dat is lekker voor je. Ik bedoel natuurlijk niet dat dialyseren fijn is, maar resonium is gewoon heel moeilijk binnen te houden :)
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:13:11 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_154824683
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, dat is lekker voor je. Ik bedoel natuurlijk niet dat dialyseren fijn is, maar resonium is gewoon heel moeilijk binnen te houden :)
geloof ik ja, heb er meer mensen over gehoord
pi_154824897
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 16:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ook jij bedankt. Enige verbetering zou idd wel prettig zijn, maar eens kijken wat het oplevert.

Ik duim vreselijk hard voor je dat het een "gezonde" teek was, ik heb gezien wat anders de gevolgen kunnen zijn..... :X
Laat je het nog weten?
Bedankt! Ja, klopt... lyme kan vergaande gevolgen hebben. Mijn immuunsysteem lijkt het op dit moment nog wel een beetje te kunnen handelen, maar een eventuele herbesmetting kan een behoorlijke terugval veroorzaken. Ik hoop dat het duimen helpt ;) En zal laten weten wat de uitslag van het labonderzoek was.
I believe i can fly!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:27:07 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_154825115
Terug van vakantie, was heerlijk. Redelijk weten te doseren en dat helpt. Al baal ik er natuurlijk wel van dat ik dan echt een dag of twee niks moet doen. Maar ja als ik dat niet doe kan ik helemaal niet meekomen -O-

Zaterdag thuiskomen met een jetlag en dan de hele week moeten werken i.v.m. een training is ook niet echt fijn :') Had voor de vakantie al bekeken of dat niet anders kon, maar helaas. Dus de week op mijn tandvlees doorgekomen en vanmorgen tot half 10 voor pampus gelegen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_154835830
Ik heb de indruk dat jullie, ondanks dat jullie er last van hebben, een bepaalde mate van acceptatie hebben.
Dat wil ik ook.
Maar ik heb geen idee hoe ik dat kan bereiken zonder medische duidelijkheid te hebben.
Ik vind het allemaal maar kut, vooral ook omdat ik pijn heb nogal kortaf kan zijn tegen mensen die dat niet verdienen.
Beetje het idee dat je een gewond dier ook beter met rust kan laten.

Ik kan wel Oxy slikken maar dan kan ik nog steeds niet goed meedoen, wordt er nogal wazig van.
Wát ik ook doe, het lijkt nooit goed te zijn en daar baal ik van.

Ik ben het zat, er moet echt verbetering komen.
Ik wil me weer nuttig gaan voelen, iets doen. Iets betekenen.
Als dit het is kun je me net zo goed doodschieten. Leeg. Waardeloos.
pi_154835856
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 04:57 schreef vannelle het volgende:
Niet de moed opgeven.... er komen vast weer betere tijden :*
pi_154835932
quote:
15s.gif Op zondag 2 augustus 2015 05:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Niet de moed opgeven.... er komen vast weer betere tijden :*
Zou fijn zijn, ben al vanaf 1998 er mee bezig en begin het nu echt beu te worden.
pi_154835937
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 06:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zou fijn zijn, ben al vanaf 1998 er mee bezig en begin het nu echt beu te worden.
:Y snap ik hoor... soms zit je wel héél diep... maar soms komt er dan toch weer een lichtpuntje...
pi_154835957
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 06:02 schreef FANN het volgende:

[..]

:Y snap ik hoor... soms zit je wel héél diep... maar soms komt er dan toch weer een lichtpuntje...
Pfff, wat doe jij nog wakker? ;)
Het zit idd diep, heb ook geen idee hoe ik hier uit kan komen.
Als ik iemand zie rennen ben ik jaloers, als iemand normaal kan lopen ook al.

Ben benieuwd naar dat lichtpuntje, zal wel een dikke Amerikaanse auto zijn met een gruwelijk hard klinkende V8.
*Kijkt uit raam*
Nee, dat was em niet, dan maar zoeken naar een ander puntje.
pi_154835974
Ik ga gewoon ff lekker van me af schrijven, daar is dit topic tenslotte voor.

Ik ben het moe, zat, beu en nog meer woorden.
Ik vind het onverteerbaar dat iedereen maar leuke dingen gaat doen en ik kan niet mee.
Ik ben het beu dat als ik me tijdens de sex inspan ik minimaal 2 dagen last heb.
Ik kan er niet meer tegen dat ik nergens heen kan want au.
Ik kan ook niet meer tegen de onzekerheid, waarom au en waarom knakt mijn rug?
Waarom oxy om de pijn te verminderen maar de rest van je leven is dan ook weg?

Niet dat ik zelfmoord wil plegen maar dit is echt 3x niks.
pi_154836187
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 06:20 schreef vannelle het volgende:
Ik ga gewoon ff lekker van me af schrijven, daar is dit topic tenslotte voor.

Ik ben het moe, zat, beu en nog meer woorden.
Ik vind het onverteerbaar dat iedereen maar leuke dingen gaat doen en ik kan niet mee.
Ik ben het beu dat als ik me tijdens de sex inspan ik minimaal 2 dagen last heb.
Ik kan er niet meer tegen dat ik nergens heen kan want au.
Ik kan ook niet meer tegen de onzekerheid, waarom au en waarom knakt mijn rug?
Waarom oxy om de pijn te verminderen maar de rest van je leven is dan ook weg?

Niet dat ik zelfmoord wil plegen maar dit is echt 3x niks.
Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat. En accepteren kost tijd, logisch dat je je nu wilt verzetten er tegen, het is ook niet niks.

Hier ging het een tijdje best goed, tot de zwarte cross. Ipv 3 dagen ben ik maar anderhalve dag geweest en daarvan heb ik nog een halve zondag in een tent op de vloer gezeten met pijn :'(.

Daarna 2 dagen gehad om bij te komen waarna de voor mij drukste werkweek van het jaar begon met 4 dagen achter elkaar werken. Wg houdt er normaal rekening mee dat dat niet kan maar kon niet anders nu. Prima, snap ik maar resulteerde in de 3e dag s avonds huilend op de bank van de pijn en er niet meer af kunnen komen. Zelfs de trap op lopen was een hel. Gek genoeg ging dag 4 wel weer beter. En nu direct er achter aan een dag weg socializen was niet echt een puik plan haha.
pi_154836389
Kleine intro in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een dikke :* voor iedereen hier! Veel frustratie, wat begrijpelijk is. Vannelle heeft te maken met veel onzekerheid, dat wil ook niet helpen. Anderen hebben een diagnose, maar de beperkingen geven last in het dagelijks leven. Respect voor iedereen hier, want chronisch ziek zijn is niet niks. En wat ik hier lees, is dat iedereen er toch wat van weet te maken _O_ ^O^ .
pi_154836579
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 06:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pfff, wat doe jij nog wakker? ;)
Het zit idd diep, heb ook geen idee hoe ik hier uit kan komen.
Als ik iemand zie rennen ben ik jaloers, als iemand normaal kan lopen ook al.

Ben benieuwd naar dat lichtpuntje, zal wel een dikke Amerikaanse auto zijn met een gruwelijk hard klinkende V8.
*Kijkt uit raam*
Nee, dat was em niet, dan maar zoeken naar een ander puntje.
Precies een uur geslapen :+ dat was mijn lichtpuntje vandaag :')
Nee hoor, er komen er steeds meer, eerst alleen maar ellende zoals jou, veel pijn, net een béétje
aan het herstellen en dan gaat het weer fout, en dat al 2/3 jaar achterelkaar en zéker de laatste
keer, waar ik nu aan het opkrabbelen ben, maar ook al die keer daar voor, dacht ik wel zoals jou,
maar nu gaat het stééds een klein stukje beter en kan ik weer steeds ''net'' iets meer nu
maar soms ook wel weer eens een dagje iets minder, maar ik heb toch al allemaal plannen wat
ik wil doen, dat gaat NU nog niet, maar ik ben vast van plan om het allemaal wél te gaan doen, dus
die gedachtes zijn hélemaal weg. Ik concentreer me alleen nog maar op de dingen diei ik wél kan
en ik denk niet meer aan de dingen die ik niet kan, als ik er wel aan denk, zorg ik op de één of andere
manier dat ik er gewoon niet meer aan denk,door afleiding te zoeken in wat ik leuk vind en wat nog
wél kan,of inderdaadiet ''nuttigs'' te gaan doen en bijvoorbeeld héél langzaam achterstallige schoonmaakwerkjes te doen, geeft me ook wel weer een goed gevoel, in elk geval mijn huis weer
schoon en dat soort dingen. Ik lees hier nog niet zolang mee, expres niet, maar toen ik een keer
toevallig tóch keek zag ik wel veel herkenbare dingen, vooral wat ''gevoel'' betreft, want iedereen
heeft zo zijn eigen mankementen hier, maar vele hebben toch wel eens dat gevoel gehad, of hebben
dat, of zullen dat nog krijgen. (ik hoop het niet natuurlijk, maar zou kunnen) en daarom herkende ik
dat van jou wel en tja, reageerde hier dus voor het eerst, omdat ik misschien dacht dat ik je daarmee
kon helpen. (of zoiets.. ik weet niet precies waarom, maar het was in elk geval wél héél
herkenbaar voor mij) en ik weet dus dat als er straks ook maar één klein dingetje tóch goed gaat,
dat als je dat kan, oppikt en me verder gaat, dat dat als dominosteentjes kan werken (kán) en dat
die gedachtes dan verdwijnen, dus daarom zei ik dat je de moed niet moest verliezen, want ik
kreeg het gevoel dat dat zo was bij jou... dus daarom :@ beetje verwarrend en lang maar ik kan
het niet beter uitleggen.

Ik was nog wakker, omdat ik van mijn slaappillen af wil, dus die neem ik niet meer, en soms ben ik
doodop, 48 uur niet slapen en dan nam ik tóch, maar vannacht niet, toen ik dat had gepost begon ik
net ''slaap'' te voelen en ik het precies een uur geslapen :+ niet veel, maar toch ''iets'' en misschien
komt er vandaag nog wel één of meerdere uurtjes bij, maakt net uit hoe laat, ik probeer het gewoon
vol te houden, dus daarom was en ben ik nu weer wakker...

sorry voor het lange vehaal :D
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 10:58:44 #36
137949 Disana
pi_154837436
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 04:57 schreef vannelle het volgende:
Ik heb de indruk dat jullie, ondanks dat jullie er last van hebben, een bepaalde mate van acceptatie hebben.
Dat wil ik ook.
Maar ik heb geen idee hoe ik dat kan bereiken zonder medische duidelijkheid te hebben.
Ik vind het allemaal maar kut, vooral ook omdat ik pijn heb nogal kortaf kan zijn tegen mensen die dat niet verdienen.
Beetje het idee dat je een gewond dier ook beter met rust kan laten.

Ik kan wel Oxy slikken maar dan kan ik nog steeds niet goed meedoen, wordt er nogal wazig van.
Wát ik ook doe, het lijkt nooit goed te zijn en daar baal ik van.

Ik vind aanvaarding een beter woord dan acceptatie, want ik denk dat niemand ooit voor de volle 100% accepteert dat hij beperkt is. Ik heb dat zelf ook, de ene dag gaat het me beter af dan de andere.

Aanvaarding wil zeggen dat je met je beperkingen leeft, of ondanks je beperkingen. Zo zal het voor de meeste mensen zijn. Weten dat je beperkt bent en daarnaar handelen is al heel wat.
pi_154837457
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind aanvaarding een beter woord dan acceptatie, want ik denk dat niemand ooit voor de volle 100% accepteert dat hij beperkt is. Ik heb dat zelf ook, de ene dag gaat het me beter af dan de andere.

Aanvaarding wil zeggen dat je met je beperkingen leeft, of ondanks je beperkingen. Zo zal het voor de meeste mensen zijn. Weten dat je beperkt bent en daarnaar handelen is al heel wat.
Dit. Alhoewel ik wel met m'n neus op de feiten wordt gedrukt tijdens de afgelopen vakantieweek. Al m'n energie gaat normaal naar m'n werk. Er blijft eigenlijk vrijwel niets over voor de rest. Dat vind ik toch moeilijk te verkroppen.
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 11:03:27 #38
137949 Disana
pi_154837493
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:00 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dit. Alhoewel ik wel met m'n neus op de feiten wordt gedrukt tijdens de afgelopen vakantieweek. Al m'n energie gaat normaal naar m'n werk. Er blijft eigenlijk vrijwel niets over voor de rest. Dat vind ik toch moeilijk te verkroppen.
Ja dat is ook moeilijk. En soms vergeet je dat je beperkt bent, en dan zeg je dingen toe die je helemaal niet waar kunt maken. Het is altijd weer passen en meten, vallen en opstaan.

Heb je het desondanks wel een beetje leuk gehad in je vakantieweek?
pi_154837508
quote:

[..]

Amen.
pi_154837537
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat is ook moeilijk. En soms vergeet je dat je beperkt bent, en dan zeg je dingen toe die je helemaal niet waar kunt maken. Het is altijd weer passen en meten, vallen en opstaan.

Heb je het desondanks wel een beetje leuk gehad in je vakantieweek?
Het was heerlijk! Eindelijk dingen kunnen doen die ik normaal gewoon laat liggen. En gewoon uit eten kunnen gaan met vriend zonder erbij na te hoeven denken of je dan de volgende werkdag wel redt. Een doekje Door de keuken kunnen halen als je daar toch staat zonder dat je denkt: nou dat komt later wel, ik ben hier echt te moe/belabberd voor O+

En teveel dingen toezeggen herken ik hoor. Ik ben ook nogal streberig dus gewoon ok je werk doen, is dan.vaak ook nog eens niet goed genoeg.
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 11:09:04 #41
137949 Disana
pi_154837567
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:06 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Het was heerlijk! Eindelijk dingen kunnen doen die ik normaal gewoon laat liggen. En gewoon uit eten kunnen gaan met vriend zonder erbij na te hoeven denken of je dan de volgende werkdag wel redt. Een doekje Door de keuken kunnen halen als je daar toch staat zonder dat je denkt: nou dat komt later wel, ik ben hier echt te moe/belabberd voor O+

En teveel dingen toezeggen herken ik hoor. Ik ben ook nogal streberig dus gewoon ok je werk doen, is dan.vaak ook nog eens niet goed genoeg.
Nou dat klinkt goed, je hebt je vrije dagen maximaal benut dus. Kon het maar altijd zo, hè.

Je hoeft nog niet eens een streber te zijn, maar van nature doe je het graag goed en dat gaat niet meer zo makkelijk als je beperkt bent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 11:11:22 #42
13151 crew  Rewimo
pi_154837588
quote:

Wijze woorden.

Ik moet er echt niet bij stil gaan staan dat wat ik nu kan het maximale is... Dat ik dus niet meer normaal zal kunnen lopen, zonder waggelen, zonder pijn. Ik hoef echt niet meer te kunnen hollen. Ik wil alleen gewoon kunnen lopen. Geen pijn hebben als ik loop (of zit of lig of whatever). Ooit komt het goed. Toch? :') *stopt met nadenken*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 11:12:41 #43
137949 Disana
pi_154837602
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wijze woorden.

Ik moet er echt niet bij stil gaan staan dat wat ik nu kan het maximale is... Dat ik dus niet meer normaal zal kunnen lopen, zonder waggelen, zonder pijn. Ik hoef echt niet meer te kunnen hollen. Ik wil alleen gewoon kunnen lopen. Geen pijn hebben als ik loop (of zit of lig of whatever). Ooit komt het goed. Toch? :') *stopt met nadenken*
Is er nog een kans dat het bij jou goedkomt dan? Of is dat onzeker. Verder: net als jij verlang ik nog vaak naar gewoon een wandelingetje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 11:19:48 #44
13151 crew  Rewimo
pi_154837705
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:12 schreef Disana het volgende:

Is er nog een kans dat het bij jou goedkomt dan? Of is dat onzeker. Verder: net als jij verlang ik nog vaak naar gewoon een wandelingetje.
Ik heb 2 nieuwe heupen. Dat gaat prima, ik heb geen last meer van de artrosepijn die ik voorheen had. Alleen willen mijn spieren niet begrijpen dat ze weer normaal kunnen doen :') Nu heb ik wel het vermoeden dat ik beenlengteverschil heb, omdat het me maar niet lukt om recht te lopen (ik waggel). Nu, bijna een jaar na de tweede nieuwe heup, zou ik eigenlijk allang pijnvrij moeten zijn en goed kunnen lopen. Dat is dus niet zo. Ik heb voortdurend spierpijn in mijn benen. En hoewel dat een andere, minder nare, pijn is dan ik voorheen had, wil ik er toch wel vanaf :P Dit is niet wat ik me had voorgesteld. Ik had verwacht na ruim 10 jaar eindelijk eens van de pijn af te zijn :(

Ik moet in september naar de orthopeed voor controle en dan moeten ze maar eens kijken waar dat waggelen door komt. Ik heb wel een kleine verhoging in mijn schoen maar dat is dus niet afdoende.
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 11:22:39 #45
137949 Disana
pi_154837735
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb 2 nieuwe heupen. Dat gaat prima, ik heb geen last meer van de artrosepijn die ik voorheen had. Alleen willen mijn spieren niet begrijpen dat ze weer normaal kunnen doen :') Nu heb ik wel het vermoeden dat ik beenlengteverschil heb, omdat het me maar niet lukt om recht te lopen (ik waggel). Nu, bijna een jaar na de tweede nieuwe heup, zou ik eigenlijk allang pijnvrij moeten zijn en goed kunnen lopen. Dat is dus niet zo. Ik heb voortdurend spierpijn in mijn benen. En hoewel dat een andere, minder nare, pijn is dan ik voorheen had, wil ik er toch wel vanaf :P Dit is niet wat ik me had voorgesteld. Ik had verwacht na ruim 10 jaar eindelijk eens van de pijn af te zijn :(

Ik moet in september naar de orthopeed voor controle en dan moeten ze maar eens kijken waar dat waggelen door komt. Ik heb wel een kleine verhoging in mijn schoen maar dat is dus niet afdoende.
Ik kan me voorstellen dat je hoge verwachtingen hebt als je twee splinternieuwe heupen krijgt. Wat een tegenvaller lijkt me dat. Hopelijk kan de orthopeed er iets meer over zeggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 11:24:19 #46
13151 crew  Rewimo
pi_154837756
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:22 schreef Disana het volgende:

Ik kan me voorstellen dat je hoge verwachtingen hebt als je twee splinternieuwe heupen krijgt. Wat een tegenvaller lijkt me dat. Hopelijk kan de orthopeed er iets meer over zeggen.
Ja, hoop ik ook. Vooral omdat je van dat scheve lopen weer andere klachten krijgt. Ik ben een maand of 4, 5 geleden door mijn rug gegaan en dat schiet er elke keer weer in. Zomaar, van de kleinste verkeerde beweging of zelfs zonder verkeerde beweging :P
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 11:26:22 #47
137949 Disana
pi_154837775
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, hoop ik ook. Vooral omdat je van dat scheve lopen weer andere klachten krijgt. Ik ben een maand of 4, 5 geleden door mijn rug gegaan en dat schiet er elke keer weer in. Zomaar, van de kleinste verkeerde beweging of zelfs zonder verkeerde beweging :P
Dat met die benen is herkenbaar, bij mij gaat het alleen niet meer beter worden. Ik hoop dat het voor jou anders ligt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 11:37:47 #48
13151 crew  Rewimo
pi_154837897
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:26 schreef Disana het volgende:

Dat met die benen is herkenbaar, bij mij gaat het alleen niet meer beter worden. Ik hoop dat het voor jou anders ligt.
Dank je wel :* Sterkte voor jou!
pi_154837916
Ik heb de reacties op mijn post gelezen waarvoor dank. :)

Een diagnose heb ik wel, dus daar is het wachten niet op. Dat levert ook geen onzekerheid op.
Ben er vanaf 1998 al "gezegend" mee dus nieuw en onbekend is het ook niet.
Maar wel enorm frustrerend.
Ooit zat ik 100% in de WAO en door doorzettingsvermogen ben ik na een operatie in het buitenland (mocht ik zelf regelen want die lamzakken hier in Nederland kunnen maar weinig) naar 100% werkend gegaan.
Met plezier heb ik mijn invalidenparkeerkaart weg gedaan, héérlijk gevoel!
Totdat het weer fout ging door artrose, ook te lang mee gewacht waardoor ik nu zenuwschade heb.
Resultaat: Baan kwijt, terug bij af en vooral au. En weer 100% WAO. Nou joepie.

En op zich is dat wel te behappen, het ergste vind ik dat het sociale leven er onder lijdt, ik kan vrijwel nooit mee naar iets leuks of sociaals.
Zometeen gaan we naar de Gamma Racingday op het TT circuit en daar dwing ik mezelf gewoon toe, ik ben helemaal verrot na een uurtje, weet ik nu al.
Maar ik moet een ander ook wat gunnen toch? En zelf vind ik het ook leuk uiteraard.
Kan niet elke dag achter de geraniums blijven zitten toch?
Ga er wel spijt van krijgen, weet ik nu al. Dit ga ik nog dagenlang voelen maar dat is het me wel waard.

Mijn grootste probleem is dat ik me nogal nutteloos voel omdat ik vrijwel niks kan.
Mijn dag bestaat uit lezen, pc en televisie kijken.
Schril contrast met vroeger toen ik nog minimaal 12 uur per dag werkte.
Het voelt zo leeg nu.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 11:50:21 #50
13151 crew  Rewimo
pi_154838090
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:39 schreef vannelle het volgende:
Maar ik moet een ander ook wat gunnen toch? En zelf vind ik het ook leuk uiteraard.
Kan niet elke dag achter de geraniums blijven zitten toch?
Ga er wel spijt van krijgen, weet ik nu al. Dit ga ik nog dagenlang voelen maar dat is het me wel waard.
Dat is het natuurlijk waar het om gaat. Je moet kiezen wat je doet en het moet het waard zijn om te aanvaarden dat je de dagen erna niets kunt. Ik baal er ook van om altijd degene te zijn die achteraan hobbelt en waarvoor anderen hun pas moeten inhouden (of er na een tijdje achterkomen dat je niet meer achter ze loopt maar een heel eind terug). Ik heb het opgegeven om boven mijn tempo te lopen, die neiging had ik een tijdlang maar daarvan ga je alleen maar meer stuk :')

Maar als ik de dagen erna kapot ben maar wel denk: wat was het een leuke dag! - dan is het maar zo dat ik kapot ben. Zoals je al zegt, je kunt niet altijd achter de geraniums blijven zitten. Je moet alleen wel heel zorgvuldig doseren. En dat begrijpt niet iedereen. Gelukkig begrijpen mijn mannen het wel O+ En als je een paar mensen in je onmiddellijke omgeving hebt die het snappen, dan scheelt dat al zoveel.

Het is gewoon hartstikke klote als je geest wel wil maar je lichaam kan niet meekomen :(
pi_154838299
Het zijn elke dag weer keuzes. En de logica snap ik ook wel.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het tof vind. Ik HAAT dat zelfs.
"Vroeger" werkte ik minimaal 12 uur per dag, was ik nog nuttig en verdiende ik ook nog wat.
Nu kan ik gewoon niks meer en dat hakt er aardig in.
Ik weet waar het aan ligt, dat scheelt alweer want twijfel of een vraagteken boven je hoofd is pas echt erg.
Maar ben ik er blij mee? Neuh, echt niet.

Het is gewoon zoals het is, aan mij de taak er mee om te leren gaan en dát vind ik moeilijk.
Heb echt het idee dat ik anderen tot last ben en dat voelt niet fijn.
Nutteloos, zo voel ik me.
Mensen die lief tegen me doen doen dat uit compassie heb ik het idee, waardering voor mijn daden kan het niet meer zijn iig.

Maar goed, we gaan nu naar het TT-circuit. Zal me weer melden als we terug zijn.
Zou mooi zijn als dat een positief verhaal wordt toch? :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 12:41:28 #52
13151 crew  Rewimo
pi_154838704
Veel plezier, ik hoop dat je een leuke dag hebt! :)
  zondag 2 augustus 2015 @ 12:43:23 #53
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_154838728
veel plezier!
pi_154841988
En weer terug.
Ik heb sterk de neiging om vreselijk te vloeken maar om het leesbaar te houden doe ik dat maar even niet.
Je wordt bij aankomst met de auto direct een kant op gedirigeerd om te parkeren, daarna mag je een kilometer lopen om maar bij die ingang te komen.
Nu had ik mijn rollator wel bij me maar dat is ook niet zaligmakend, het blijft een pokkeneind.
Ik heb de verkeersregelaars daar op aangesproken en die zeiden dat ik idd wel wat dichterbij mocht parkeren.
Ja mooi. En nu? Heel dat teringeind weer terug lopen om mijn auto te halen? Laat ze die optie bieden VOOR je heel dat eind gelopen hebt.
Eindelijk binnen zou daar een tribune zijn die toegankelijk is voor gehandicapten. Alleen was die alleen per trap te bereiken, ik heb dus geen ene fuck gezien.
Blijkbaar zag ik er nogal neerslachtig uit want een wildvreemde tikte me op de schouder en vroeg of alles goed ging. Dat vond ik wel lief. :)
Maar goed, na 1,5 uur waren we het allemaal beu en zijn we weer naar de auto gestrompeld.
Onderweg kon ik wel janken van de pijn en frustratie, volgende uitje ga ik echt meer aan mezelf denken.
Positieve is: Ik ben mee geweest en heb 2 mensen een leuke tijd kunnen bezorgen waarvan 1 mens een jochie van 6 is.
Dat is toch wel wat waard. :)
pi_154845037
Wat betreft die acceptatie... Naar mijn idee wordt dat met de tijd niet makkelijker maar juist moeilijker. Je hebt al lang klachten vannelle.... Dat speelt ook mee misschien. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als het een jaartje minder gaat qua gezondheid denk je misschien nog... Och, wat is een jaar op een mensenleven? Ik krabbel vast snel weer op en ga het gemiste plezier lekker inhalen.'

Maar voor je het weet ben je echt heel wat jaren verder. Ondertussen hebben mensen in je omgeving grote stappen gezet (ik heb het niet over persoonlijke groei maar meer dingen als een goede baan, nieuw huis, gezinsuitbreiding enz.). Terwijl je eigen leven meer stilstaat op die vlakken.
I believe i can fly!
pi_154845676
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:32 schreef pietkanarie het volgende:
Wat betreft die acceptatie... Naar mijn idee wordt dat met de tijd niet makkelijker maar juist moeilijker. Je hebt al lang klachten vannelle.... Dat speelt ook mee misschien. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als het een jaartje minder gaat qua gezondheid denk je misschien nog... Och, wat is een jaar op een mensenleven? Ik krabbel vast snel weer op en ga het gemiste plezier lekker inhalen.'

Maar voor je het weet ben je echt heel wat jaren verder. Ondertussen hebben mensen in je omgeving grote stappen gezet (ik heb het niet over persoonlijke groei maar meer dingen als een goede baan, nieuw huis, gezinsuitbreiding enz.). Terwijl je eigen leven meer stilstaat op die vlakken.
Qua klachten heb ik over 3 jaar een 20-jarig jubileum. Joepie.
En ik HAD een goede baan, ik HAD een eigen huis.
Denk wel dat je gelijk hebt als je zegt dat met de tijd de frustratie toeneemt, andere factoren dan gezondheid wegen dan ook mee.
Maar ik ben er ondertussen goed zat van om constant aan de zijlijn te staan of andere mensen af te remmen door mijn beperkingen.
Daarom heb ik er ook geen problemen mee als mijn vriendin iets leuks gaat ondernemen met mijn beste vriend.
Heeft er tenminste iemand plezier. En in die wetenschap heb ik er ook lol in, dat gun ik ze gewoon.

Voor mezelf maakt het me ondertussen niks meer uit, ik blijf wel ergens bungelen.
Als ik maar niemand tegen hou.
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:00:22 #57
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154845781
Ik heb dusdanig weinig last van mijn lichamelijke beperkingen dat ik voor Stichting Hartekind mee ga rijden in de Dam tot Dam Classic. 40 km fietsen om aandacht en geld voor de stichting bij elkaar te krijgen :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_154845887
quote:
19s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:00 schreef Toekito het volgende:
Ik heb dusdanig weinig last van mijn lichamelijke beperkingen dat ik voor Stichting Hartekind mee ga rijden in de Dam tot Dam Classic. 40 km fietsen om aandacht en geld voor de stichting bij elkaar te krijgen :)
Goed bezig! ^O^
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:05:17 #59
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154845916
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^
Ik ben blij dat ik die kinderen op die manier kan helpen :) Want ik heb zelf toen ik klein was best last gehad van de onbekendheid van de gevolgen van aangeboren hartkwalen.
Sporten voor Sophia
pi_154846010
quote:
19s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:05 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik die kinderen op die manier kan helpen :) Want ik heb zelf toen ik klein was best last gehad van de onbekendheid van de gevolgen van aangeboren hartkwalen.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar blij om bent, sowieso in de gelegenheid zijn om iemand te helpen voelt gewoon goed.
Dat is iets wat ik (op andere vlakken dan) nog steeds wel kan en dat doe ik altijd graag.
Heel veel succes en ik hoop dat je het tot een goed einde brengt. :)
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:10:27 #61
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154846050
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat je daar blij om bent, sowieso in de gelegenheid zijn om iemand te helpen voelt gewoon goed.
Dat is iets wat ik (op andere vlakken dan) nog steeds wel kan en dat doe ik altijd graag.
Heel veel succes en ik hoop dat je het tot een goed einde brengt. :)
Heb vandeweek in 1 rit 26 km afgelegd en dat voelde prima. Dus die rit qua afstand nog 1 a 2 x doen en dan 2 a 3x rond de 30/35 gaan zitten en dan vooral bijhouden en minimaal 1x 40 km trappen :)
Sporten voor Sophia
pi_154846165
quote:
19s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:10 schreef Toekito het volgende:

[..]

Heb vandeweek in 1 rit 26 km afgelegd en dat voelde prima. Dus die rit qua afstand nog 1 a 2 x doen en dan 2 a 3x rond de 30/35 gaan zitten en dan vooral bijhouden en minimaal 1x 40 km trappen :)
Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Is dat een sponsor rit of is het meer reclame maken/aandacht vragen?
Wat het ook is: geweldig initiatief en mooi dat je dit kunt doen. :)
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:17:59 #63
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154846220
Het is en en. We laten ons sponsoren. Met dat geld zorgen we dat kinderen (en bij genoeg geld ikzelf ook) een Pace-Pro krijgen. Met deze beschermingsband van pacemaker/ICD mogen ze (weer) aan teamsporten doen.

Heb foto's en videootjes gezien van 7 jarige die weer kunnen voetballen door de pacepro. Maar dit is maar 1 ding waar Hartekind zich voor in zet. Zie evt hartekind.nl
Sporten voor Sophia
pi_154846253
Ga ik zeer zeker even naar kijken, vind dit echt geweldig!
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:19:58 #65
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154846273
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:19 schreef vannelle het volgende:
Ga ik zeer zeker even naar kijken, vind dit echt geweldig!
^O^
Sporten voor Sophia
pi_154846406
quote:
19s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:19 schreef Toekito het volgende:

[..]

^O^
Het is wel een hele kleine stichting volgens mij EN ze moeten heel goed uitkijken voor misbruik door vrijwilligers.

quote:
Administratieve en creatieve hulp bieden aan onze vaste medewerker
Op ons kantoor in Maarssen werkt onze vaste medewerker elke dag keihard en enthousiast aan het succes van Hartekind. Zij kan op allerlei gebied hulp gebruiken, bijv. bij het maken van een nieuwsbrief of het beheren van bestanden. Ook voor het samenstellen van informatiepakketten voor bijv. scholen en sportclubs en het verzorgen van mailings kunnen we uw inzet goed gebruiken.
Ik ga er maar even van uit dat vrijwilligers het hart op de goede plaats hebben maar dit vind ik toch wel tricky.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 augustus 2015 @ 18:40:57 #67
13151 crew  Rewimo
pi_154846800
quote:
Gaaf, Toek! ^O^
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:43:26 #68
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154846854
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is wel een hele kleine stichting volgens mij EN ze moeten heel goed uitkijken voor misbruik door vrijwilligers.

[..]

Ik ga er maar even van uit dat vrijwilligers het hart op de goede plaats hebben maar dit vind ik toch wel tricky.
dat laatste (bestanden beheren) ga ik waarschijnlijk doen. Gesprekken lopen er iig voor :) Maar idd is kleine stichting die wil (en moet) groeien. Naast het fietsen ga ik meer doen voor zo hoor. IT heb ik aangeboden net als sociale media.

Door div. redenen wordt er nog over gesproken en is niks zeker.
Sporten voor Sophia
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:43:41 #69
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154846862
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Gaaf, Toek! ^O^
Thnx Rewi O+
Sporten voor Sophia
pi_154847002
quote:
19s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:43 schreef Toekito het volgende:

[..]

dat laatste (bestanden beheren) ga ik waarschijnlijk doen. Gesprekken lopen er iig voor :) Maar idd is kleine stichting die wil (en moet) groeien. Naast het fietsen ga ik meer doen voor zo hoor. IT heb ik aangeboden net als sociale media.

Door div. redenen wordt er nog over gesproken en is niks zeker.
Mooi als je je op die manier nuttig kan maken. :)
Bij deze wil ik je dan ook een veer in je reet steken of alleen maar een compliment geven als dat makkelijker zit. :)
Ik zou zelf eens moeten kijken of er iets dergelijks is dat meer aansluit op mijn eigen verhaal, wie weet kan ik me ook nog eens nuttig maken. :)
  zondag 2 augustus 2015 @ 19:15:31 #71
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154847679
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:49 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mooi als je je op die manier nuttig kan maken. :)
Bij deze wil ik je dan ook een veer in je reet steken of alleen maar een compliment geven als dat makkelijker zit. :)
Ik zou zelf eens moeten kijken of er iets dergelijks is dat meer aansluit op mijn eigen verhaal, wie weet kan ik me ook nog eens nuttig maken. :)
Tnx! En dat zou fijn zijn als je je nuttig kan maken lijkt me.
Sporten voor Sophia
pi_154847802
quote:
19s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:15 schreef Toekito het volgende:

[..]

Tnx! En dat zou fijn zijn als je je nuttig kan maken lijkt me.
Ik doe op mijn manier mijn best maar door wat jij typt besef ik dat ik best nog ff iets verder kan kijken.
Misschien wordt het niks maar dan heb ik het iig geprobeerd. :)
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:15:29 #73
137949 Disana
pi_154849714
quote:
Wat goed van je. Ik hoop dat het je goed afgaat.
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:17:02 #74
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154849759
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat goed van je. Ik hoop dat het je goed afgaat.
Die 40km bedoel je? Ik train nu gemiddeld 3x per week. En we gaan eind augustus met de hele groep nog een middagje trainen :)
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:17:49 #75
137949 Disana
pi_154849783
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:17 schreef Toekito het volgende:

[..]

Die 40km bedoel je? Ik train nu gemiddeld 3x per week. En we gaan eind augustus met de hele groep nog een middagje trainen :)
Ja, dat bedoel ik. En ook mooi om te lezen dat je fysiek in zo'n goede conditie bent ondanks je hart.
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:19:04 #76
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154849821
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. En ook mooi om te lezen dat je fysiek in zo'n goede conditie bent ondanks je hart.
hetgeen me het meest frustreert is het niet mogen voetballen. Dus dat ga ik oplossen.

Dat ik niet mag karten is ook vervelend maar minder erg.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:22:27 #77
137949 Disana
pi_154849947
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:19 schreef Toekito het volgende:

[..]

hetgeen me het meest frustreert is het niet mogen voetballen. Dus dat ga ik oplossen.

Dat ik niet mag karten is ook vervelend maar minder erg.
Ik vind dat je blij mag zijn met alles wat je nog wel kunt en mag. Mijn hart is dermate beschadigd dat ik me alleen nog maar met moeite kan inspannen. Vanuit mijn positie is het fantastisch dat jij zo'n eind kunt fietsen, en ik vind het goed dat je het doet.
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:36:45 #78
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154850447
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat je blij mag zijn met alles wat je nog wel kunt en mag. Mijn hart is dermate beschadigd dat ik me alleen nog maar met moeite kan inspannen. Vanuit mijn positie is het fantastisch dat jij zo'n eind kunt fietsen, en ik vind het goed dat je het doet.
heb jij een aangeboren afwijking?
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:38:49 #79
137949 Disana
pi_154850500
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:36 schreef Toekito het volgende:

[..]

heb jij een aangeboren afwijking?
Nee, jij wel meen ik. Ik heb op relatief jonge leeftijd een infarct gehad en later twee keer een hartstilstand.
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:42:50 #80
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154850630
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, jij wel meen ik. Ik heb op relatief jonge leeftijd een infarct gehad en later twee keer een hartstilstand.
ja ik wel idd. Damn dat is heftiger dan wat ik heb. Kan je er wel normaal mee leven?
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:43:57 #81
137949 Disana
pi_154850660
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:42 schreef Toekito het volgende:

[..]

ja ik wel idd. Damn dat is heftiger dan wat ik heb. Kan je er wel normaal mee leven?
Heftiger, misschien, maar jij leeft je hele leven al met een beperking en ik was tot 2010 gewoon gezond.

Nee, echt normaal leven kan niet. Ik moet er nog steeds aan wennen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:50:28 #82
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154850861
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Heftiger, misschien, maar jij leeft je hele leven al met een beperking en ik was tot 2010 gewoon gezond.

Nee, echt normaal leven kan niet. Ik moet er nog steeds aan wennen.
:'( klote zeg!
Sporten voor Sophia
pi_154851069
Als we het toch over het hart hebben en als het iets luchtiger mag:
SPOILER
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:57:00 #84
137949 Disana
pi_154851086
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:50 schreef Toekito het volgende:

[..]

:'( klote zeg!
Misschien wil je voor mij ook wel een rondje fietsen ;)
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:57:06 #85
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154851090
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:56 schreef vannelle het volgende:
Als we het toch over het hart hebben en als het iets luchtiger mag:
SPOILER
_O-
Sporten voor Sophia
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:57:49 #86
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154851110
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien wil je voor mij ook wel een rondje fietsen ;)
dus nog x 40 erbij voor jou? Dat gaat wat ver.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 20:58:30 #87
137949 Disana
pi_154851134
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:57 schreef Toekito het volgende:

[..]

Aww -O-
pi_154851158
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:57 schreef Toekito het volgende:

[..]

Pfff, je moet er wel wat voor over hebben eej? ;)
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:59:51 #89
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154851167
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Aww -O-
1 x 40 is voorlopig genoeg.
We zijn wel aan het kijken of we met deze groep vaker wat kunnen doen voor Hartekind.

Sowieso gaan er mensen naar de weissensee om mee te doen.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 21:01:09 #90
137949 Disana
pi_154851212
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:59 schreef Toekito het volgende:

[..]

1 x 40 is voorlopig genoeg.
We zijn wel aan het kijken of we met deze groep vaker wat kunnen doen voor Hartekind.

Sowieso gaan er mensen naar de weissensee om mee te doen.
Ik plaag maar, ik vind 40km voor een hartpatiënt al heel wat.
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:05:03 #91
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154851331
quote:
6s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik plaag maar, ik vind 40km voor een hartpatiënt al heel wat.
ik rij in groep waar de meeste hartpatiënt zijn :) dus tempo zal iets lager liggen dan bij de fittere medemens.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 21:24:36 #92
137949 Disana
pi_154851961
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:05 schreef Toekito het volgende:

[..]

ik rij in groep waar de meeste hartpatiënt zijn :) dus tempo zal iets lager liggen dan bij de fittere medemens.
Maar dan nog is het een flink eind.
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:38:54 #93
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154852315
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dan nog is het een flink eind.
mwoah dat wel idd.
Sporten voor Sophia
pi_154852834
Ik doe altijd eerst die laatste 195 meter, de rest is niks voor mij. :)
  maandag 3 augustus 2015 @ 22:56:37 #95
136 V.
pi_154881626
Mag ik hier héééél even knalhard

SPOILER
roepen?

Bedankt.

Na een ruim halfjaar met de nodige stressperiodes, die -zo zei de reumatoloog vanochtend nog- bij mensen met mijn makke driedubbelhard de boel overhoop kunnen knallen, vanavond weer iets leuks gehoord over mijn vorige werkgever die mij (al 7 jaar draaideurflexwerker op dezelfde plek) begin van dit jaar, tegen ieders advies en beter weten in aan de kant zette, ipv mij een welverdiend vast contract te geven. "Tsja, kon écht niet anders, er was een vaste medewerker over, en die kon eigenlijk alleen op mijn plek".

Dat dat mens niet wilde, het niet kon en ook zélf aangaf het niet te kunnen en zich, nog voor ik het pand had verlaten, ziek meldde in december, waardoor mijn werk de afgelopen 7 maanden -minder goed- door een freelancer is gedaan. Soit.

Maar nu hoor ik dus dat ze op MIJN BAAN nu weer een interne vacature hebben geopend. Waar ze me nooit gaan aannemen, omdat dat zou betekenen dat ze het fout hebben gehad. (is die vacature al, natuurlijk).

Ik merk dat ik daar nog zó giftig over kan worden... dus dat wordt weer niet slapen. Bedankt, kut-toko.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:19:36 #96
137949 Disana
pi_154889574
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:56 schreef Verbal het volgende:
Mag ik hier héééél even knalhard

SPOILER
roepen?

Bedankt.

Na een ruim halfjaar met de nodige stressperiodes, die -zo zei de reumatoloog vanochtend nog- bij mensen met mijn makke driedubbelhard de boel overhoop kunnen knallen, vanavond weer iets leuks gehoord over mijn vorige werkgever die mij (al 7 jaar draaideurflexwerker op dezelfde plek) begin van dit jaar, tegen ieders advies en beter weten in aan de kant zette, ipv mij een welverdiend vast contract te geven. "Tsja, kon écht niet anders, er was een vaste medewerker over, en die kon eigenlijk alleen op mijn plek".

Dat dat mens niet wilde, het niet kon en ook zélf aangaf het niet te kunnen en zich, nog voor ik het pand had verlaten, ziek meldde in december, waardoor mijn werk de afgelopen 7 maanden -minder goed- door een freelancer is gedaan. Soit.

Maar nu hoor ik dus dat ze op MIJN BAAN nu weer een interne vacature hebben geopend. Waar ze me nooit gaan aannemen, omdat dat zou betekenen dat ze het fout hebben gehad. (is die vacature al, natuurlijk).

Ik merk dat ik daar nog zó giftig over kan worden... dus dat wordt weer niet slapen. Bedankt, kut-toko.

V.
Bah, dat lijkt me flink balen. Maar ik hoop dat je toch nog een beetje hebt geslapen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:37:12 #97
136 V.
pi_154889836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Bah, dat lijkt me flink balen. Maar ik hoop dat je toch nog een beetje hebt geslapen.
Met wat chemicaliën is dat uiteindelijk wel gelukt. Wel pijn in mijn hele donder, magoed.
Dank je wel iig.

Verstandelijk weet ik wel dat ik er niet meer zou moeten willen werken, dat dat bedrijf mijn inzet en talent niet waard is, maar het vóelt anders, vooral ook omdat het de leukste baan was die ik ooit heb gehad. Dan is het driedubbel wrang dat je daar ook het meest geschikt voor bent en tóch aan de kant wordt geflikkerd. En waarom? Omdat ik een paar keer duidelijk én beargumenteerd de discussie over een vast contract ben aangegaan. En omdat mijn belangrijkste argument (ik ben de enige die dit doet, meer dan goed, en ik doe het al zes, zeven jaar) natuurlijk met het jaar sterker werd. Dus hebben ze mij eruit gekinkeld bij de eerste de beste mogelijkheid. Terwijl het aantoonbaar de output heeft geschaad.

Daar kan ik zó woest om worden... bleeeeurgh.

Maar goed, ik heb nu ook heel leuk (parttime) werk, met een duidelijke intentie dat dat meer wordt zodra het kan, dus daar houd ik mij maar aan vast.

Alleen de gedachte al dat het UWV binnenkort een mailtje stuurt met de mededeling dat er weer een 100% passende (DUH!!!) vacature is (waar ik toch op zal moeten reageren)... grrrrr

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:47:20 #98
137949 Disana
pi_154890028
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

Met wat chemicaliën is dat uiteindelijk wel gelukt. Wel pijn in mijn hele donder, magoed.
Dank je wel iig.

Verstandelijk weet ik wel dat ik er niet meer zou moeten willen werken, dat dat bedrijf mijn inzet en talent niet waard is, maar het vóelt anders, vooral ook omdat het de leukste baan was die ik ooit heb gehad. Dan is het driedubbel wrang dat je daar ook het meest geschikt voor bent en tóch aan de kant wordt geflikkerd. En waarom? Omdat ik een paar keer duidelijk én beargumenteerd de discussie over een vast contract ben aangegaan. En omdat mijn belangrijkste argument (ik ben de enige die dit doet, meer dan goed, en ik doe het al zes, zeven jaar) natuurlijk met het jaar sterker werd. Dus hebben ze mij eruit gekinkeld bij de eerste de beste mogelijkheid. Terwijl het aantoonbaar de output heeft geschaad.

Daar kan ik zó woest om worden... bleeeeurgh.

Maar goed, ik heb nu ook heel leuk (parttime) werk, met een duidelijke intentie dat dat meer wordt zodra het kan, dus daar houd ik mij maar aan vast.

Alleen de gedachte al dat het UWV binnenkort een mailtje stuurt met de mededeling dat er weer een 100% passende (DUH!!!) vacature is (waar ik toch op zal moeten reageren)... grrrrr

V.
Ja, dat lijkt me wel heel wrang, op je eigen baan moeten solliciteren en weten dat je hem niet krijgt.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:10:14 #99
136 V.
pi_154891831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me wel heel wrang, op je eigen baan moeten solliciteren en weten dat je hem niet krijgt.
Terwijl je de meest geschikte bent (want enige met die specifieke ervaring) en degenen die je NIET gaan aannemen dat ook weten. Bleeurgh.

Als ik er te lang over blijf nadenken :% :( ;( -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154893118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Terwijl je de meest geschikte bent (want enige met die specifieke ervaring) en degenen die je NIET gaan aannemen dat ook weten. Bleeurgh.

Als ik er te lang over blijf nadenken :% :( ;( -O-

V.
Wat een ontzettend klote-situatie zeg :(
Snap dat je daar van slag van bent en slecht door slaapt. Sterkte :*
pi_154893225
Ik kom ook weer even klagen. 2.5 week geleden is het weer in mijn rug geschoten (heb scoliose) dus weer acute lage rugklachten. Na 8 dagen was het nog niet over, dus de fysio maar weer gebeld. Een nieuwe praktijk, omdat het juist de laatste tijd zo goed ging en ik het hele jaar nog zonder fysio had kunnen doen. Oude praktijk is een stuk verder weg en deze zit in de buurt en mijn vriend revalideert er ook na zijn ongeluk. Dus gister even langs geweest met de verwijzing. Vanochtend belde ze om 9 uur op of ik om half 10 al kon komen, want er had iemand afgezegd.

Ik daar heen en nou blijkt dat scoliose opeens niet meer op de lijst met chronische ziekten staat, ja, pas als je bocht meer dan 50 graden is. Dus nou krijg ik alleen de 18 vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering vergoedt en niet meer vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering :(
Dus volgend jaar toch maar weer een duurder pakket nemen, want nou is 18 opeens wel weer erg weinig :(

En ik verging echt van de pijn tijdens de onderzoeken, heb het echt uitgeschreeuwd :o
Dus ik heb er ook weer ff flink de balen in ;(
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:22:02 #102
137949 Disana
pi_154902695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik kom ook weer even klagen. 2.5 week geleden is het weer in mijn rug geschoten (heb scoliose) dus weer acute lage rugklachten. Na 8 dagen was het nog niet over, dus de fysio maar weer gebeld. Een nieuwe praktijk, omdat het juist de laatste tijd zo goed ging en ik het hele jaar nog zonder fysio had kunnen doen. Oude praktijk is een stuk verder weg en deze zit in de buurt en mijn vriend revalideert er ook na zijn ongeluk. Dus gister even langs geweest met de verwijzing. Vanochtend belde ze om 9 uur op of ik om half 10 al kon komen, want er had iemand afgezegd.

Ik daar heen en nou blijkt dat scoliose opeens niet meer op de lijst met chronische ziekten staat, ja, pas als je bocht meer dan 50 graden is. Dus nou krijg ik alleen de 18 vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering vergoedt en niet meer vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering :(
Dus volgend jaar toch maar weer een duurder pakket nemen, want nou is 18 opeens wel weer erg weinig :(

En ik verging echt van de pijn tijdens de onderzoeken, heb het echt uitgeschreeuwd :o
Er verdwijnt steeds meer uit het basispakket, ook zaken die sommige mensen echt nodig hebben. Balen dat jij nu aan het kortste eind trekt.
pi_154903474
Ik denk dat erger voorkomen kan worden als bij zulke dingen fysio geworden vergoed zou worden.

Hier weer drama. Te veel werken (iedereen op vakantie) maar in week 2 haak ik al weer af. Vandaag met maximaal diclofenac en paracetamol volgepakt, maar hele dag op tanden bijten van de pijn. Nou voor morgen geregeld dat ik maar een halve dag hoef en donderdag huisarts en fysio, kijken wat ze weer zeggen. ;(
pi_154903829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Er verdwijnt steeds meer uit het basispakket, ook zaken die sommige mensen echt nodig hebben. Balen dat jij nu aan het kortste eind trekt.
Dankje en ja idd het is erg frustrerend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:51 schreef Nazil het volgende:
Ik denk dat erger voorkomen kan worden als bij zulke dingen fysio geworden vergoed zou worden.

Hier weer drama. Te veel werken (iedereen op vakantie) maar in week 2 haak ik al weer af. Vandaag met maximaal diclofenac en paracetamol volgepakt, maar hele dag op tanden bijten van de pijn. Nou voor morgen geregeld dat ik maar een halve dag hoef en donderdag huisarts en fysio, kijken wat ze weer zeggen. ;(
Ja precies zo denk ik dus ook. Maar zorgverzekeraars denken helaas heel anders en komen echt met de meest absurde eisen :(

Rot dat je zoveel pijn hebt dat je het niet volhoudt op je werk. Fijn dat je kon regelen dat je morgen maar een halve dag hoeft. Succes donderdag bij de huisarts en fysio!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:12:02 #105
136 V.
pi_154909487
quote:

Da's echt volkomen ruk. Sterkte :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:12:51 #106
136 V.
pi_154909537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:51 schreef Nazil het volgende:

Gezeik. Sterkte.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154919062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Da's echt volkomen ruk. Sterkte :)

V.
Dankje :)
pi_154925211
Geen frustratie maar juist goed bericht... de teek die me een paar weken terug had gebeten heeft geen borrelia bij zich. Gelukkig! Eén keer lyme is wel genoeg :)
I believe i can fly!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:34:33 #109
136 V.
pi_154925431
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:25 schreef pietkanarie het volgende:
Geen frustratie maar juist goed bericht... de teek die me een paar weken terug had gebeten heeft geen borrelia bij zich. Gelukkig! Eén keer lyme is wel genoeg :)
Kijk, dat verdient een *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154926277
quote:
Wat fijn! *O*

Owja ik had geloof ik hier tijd terug nog wel verteld over dat ik bezig was met het kwijtschelden van die schuld van prestatiebeurs? Dat is gelukt! *O*
Dus schuld is stuk minder nu :D
pi_154926901
quote:
^O^
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:59:08 #112
136 V.
pi_154931251
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat fijn! *O*

Owja ik had geloof ik hier tijd terug nog wel verteld over dat ik bezig was met het kwijtschelden van die schuld van prestatiebeurs? Dat is gelukt! *O*
Dus schuld is stuk minder nu :D
^O^

We gaan hier nou toch niet een goede-berichten-topic van maken, hè? ;)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2015 @ 17:09:18 #113
13151 crew  Rewimo
pi_154931532
Goede berichten zijn goed ^O^

V. wat klote zeg, een leuke baan die je niet gaat krijgen (al klinkt het wel alsof je qua baas dan weer niet echt rouwig hoeft te zijn...)

En dat uitkleden van het basispakket zuigt flink. Juist voor mensen die het zo hard nodig hebben :(
pi_154935625
quote:
Fijn! Weer een zorg minder :)
pi_154956993
Iemand van jullie bekend met Etoricoxib 60mg? Ik heb het vandaag gekregen omdat de diclofenac niet meer hielp. Hij twijfelde tussen dit of iets morfine-achtigs maar ik wil graag blijven werken.
pi_154958035
quote:
12s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

^O^

We gaan hier nou toch niet een goede-berichten-topic van maken, hè? ;)

V.
Haha af en toe kan dat best als iets wat eerst een frustratie was het nu niet meer is ^O^
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:28:58 #117
136 V.
pi_154962823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:09 schreef Rewimo het volgende:
Goede berichten zijn goed ^O^

V. wat klote zeg, een leuke baan die je niet gaat krijgen (al klinkt het wel alsof je qua baas dan weer niet echt rouwig hoeft te zijn...)
Dat klopt. Fijne baan, mocht ik echt leuke en unieke dingen in doen (en ik was er goed in, al zeg ik het zelf), eruit gebonjourd ten faveure van een troel die in de tijd dat bij mij een vast contract werd geweigerd wél een vast contract had gekregen (twee verschillende bedrijven die even later zouden fuseren). En dan dus met de tekst: "Ja, als je nou een vast contract had gehad...", terwijl dat juist de reden is dat ze mij er onderhands uitwerkten.

Godver, ik word er weer kwaad van :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:14:34 #118
136 V.
pi_155007717
Kolere, wat heb ik weer veel pijn in mijn flikker. Afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest, diagnose (voor zover mogelijk) bevestigd. Maar omdat ik van de combinatie medicijnen veeeel te duf wordt, advies gekregen vooralsnog ene medicijn te halveren en na een paar weken naar 75% op te bouwen, en de pijnstillers te stoppen en alleen te nemen wanneer het echt niet te harden is.

En dat ga ik nu na een paar dagen steeds meer merken.

AU!!!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:18:03 #119
13151 crew  Rewimo
pi_155007735
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:14 schreef Verbal het volgende:
Kolere, wat heb ik weer veel pijn in mijn flikker. Afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest, diagnose (voor zover mogelijk) bevestigd. Maar omdat ik van de combinatie medicijnen veeeel te duf wordt, advies gekregen vooralsnog ene medicijn te halveren en na een paar weken naar 75% op te bouwen, en de pijnstillers te stoppen en alleen te nemen wanneer het echt niet te harden is.

En dat ga ik nu na een paar dagen steeds meer merken.

AU!!!

V.
Ik voel met je mee :( Pijn zuigt.

Vandaag met zoon de stad in. Morgen dus maar niks doen :')
pi_155008680
quote:

Hey dat is mooi klote :o ik heb het gelukkig al even niet nodig gehad maar moet je net zien.
Al weet ik niet meer hoeveel graden ik heb :X
Altijd leuk om tussen wal en schip te vallen: te 'gehandicapt' voor het één en te gezond voor het ander. Elke keer weer.
Tap tap tap
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:26:21 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155093590
Even een kleine frustratie. Vandaag een beetje een slechte longdag dus moest wel wat vaker dan normaal puffen.
Een van de bijwerkingen is trillende handen. Ik wilde net mijn nagels lakken maar heb het na drie pogingen maar opgegeven. Dat gaat hem niet worden vandaag. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155103924
Voor mensen met een laag inkomen door ziekte. Ik heb wajong uitkering door MYOTONE DYSTROFIE. Ik ben bij de gemeente verzekerd en ik kan je vertellen dat je dan op en top goed verzekerd bent.
pi_155104006
O ja het is een klaagtopic. Laatste dagen weer flink veel last van diarree en krampen in de buik.

Ik ben mijn tramadol aan het afbouwen omdat ik er geen profijt meer van merk. Maar volgens mij kan ik daar niet goed van slapen. Wel super moe zijn maar niet in slaap kunnen komen of 's nachts wakker zijn net als nu. 2 dagen ook temazepam 20 mg gebruikt en dan nog niet in slaap komen. Allemaal heel vervelend voel me net een zombie.

Weet iemand trouwens of paracetamol ook gewenning is. want dan ga ik die er ook langzaam af proberen te halen. En daarna weer wat opbouwen. Ik gebruik het allemaal voor mijn chronische rugpijn door mijn slappe spieren van de spierziekte. Tramadol weet ik wel dat het gewenning is en er steeds meer voor nodig te hebben om effect te hebben. Vandaar dat ik het afbouw want ik zal al op 3 keer daags 100 retard.
pi_155387230
Bah! Lekker generaliserend wordt er weer gereageerd op het nieuws over de arbeidsongeschiktheid uitkeringen. Stom hè, ik weet dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken, maar waarom wil ik mezelf dan zo graag verdedigen tegenover mafkezen die verkondigen dat we allemaal luie steuntrekkers zijn :{
pi_155389869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:42 schreef caroro het volgende:
Bah! Lekker generaliserend wordt er weer gereageerd op het nieuws over de arbeidsongeschiktheid uitkeringen. Stom hè, ik weet dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken, maar waarom wil ik mezelf dan zo graag verdedigen tegenover mafkezen die verkondigen dat we allemaal luie steuntrekkers zijn :{
Nou ja, de cijfers die net naar buiten zijn gekomen zijn wel heftig natuurlijk dus het is wel te verwachten dat mensen daar over de zeik van zijn.
De mensen die roepen dat iedereen met een uitkering lui is, tja. Daar moet je geen energie aan verspillen, zij zijn dat helemaal niet waard. Energie is iets waar je zuinig mee om moet gaan ;)
Spoilers!
pi_155389883
Hier gaa het ook fantastisch deze week. Ik kreeg steeds vaker migraine, zeker 3 keer in de week. Om zeker te weten dat het niet door migrainemedicatie komt, moet ik 2 maanden pijnstillervrij zijn :o :{ -O- ;(

Daarnaast moet ik ophogen met de amitriptyline. Maandag was ik ontzettend high. Dinsdag was dat over en sindsdien heb ik ontzettende spierpijn. En ik mag dus geen pijnstiller :(

[ Bericht 79% gewijzigd door Lucky_Strike op 20-08-2015 20:59:47 ]
Spoilers!
pi_155390440
Gatver Lucky dat schiet niet op! Ik heb ook amitryptiline geslikt maar heb daar nooit zoveel last van gehad gelukkig. Van de lyrica daarentegen, daar liep ik van tegen de muur op.

Migraine is ook afschuwelijk, neurostimulatie gebruiken ze ook tegenwoordig bij migraine patiënten begreep ik!

Met mij gaat t fysieke ook zo zo, ik kom de dag door, zo goed en zo kwaad als het lukt. Ook nog steeds in dubio over hoe nu verder. Ik neig naar een consult bij een neurochirurg om te kijken of er daar nog nieuwe inzichten vandaan komen. Eerst in september een gesprek met mn professor.
pi_155390696
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier gaa het ook fantastisch deze week. Ik kreeg steeds vaker migraine, zeker 3 keer in de week. Om zeker te weten dat het niet door migrainemedicatie komt, moet ik 2 maanden pijnstillervrij zijn :o :{ -O- ;(

Daarnaast moet ik ophogen met de amitriptyline. Maandag was ik ontzettend high. Dinsdag was dat over en sindsdien heb ik ontzettende spierpijn. En ik mag dus geen pijnstiller :(
Ook beiden moeten doen idd. Ik had 3 a 4 aanvallen in de week, inmiddels gezakt naar 1 a 2 aanvallen per week. Immigran helpt hier. Dat onderzoek haalde hier niets uit overigens en ik vond de begeleiding uitermate belabberd. Twee maanden geen medicatie overigens wel volgehouden, tijdens die periode (het was toen echt heel erg) 7 of 8 migrainevrije dagen gehad en het interesseerde hen echt geen hol. Hopelijk zijn jouw ervaringen beter! Ben wel benieuwd! ^O^
pi_155390913
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:16 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ook beiden moeten doen idd. Ik had 3 a 4 aanvallen in de week, inmiddels gezakt naar 1 a 2 aanvallen per week. Immigran helpt hier. Dat onderzoek haalde hier niets uit overigens en ik vond de begeleiding uitermate belabberd. Twee maanden geen medicatie overigens wel volgehouden, tijdens die periode (het was toen echt heel erg) 7 of 8 migrainevrije dagen gehad en het interesseerde hen echt geen hol. Hopelijk zijn jouw ervaringen beter! Ben wel benieuwd! ^O^
Klinkt hoopvol ;)

Ik ga er niet vanuit dat het helpt. Maar ja, het moet toch gebeuren. Ik heb geen begeleiding, ik heb deze opdracht van mijn huisarts gekregen. Wie had jou toen moeten begeleiden? Ik ga over een maand en 25 dagen vragen om een verwijzing naar een neuroloog. Mijn huisarts doet daar ook niet moeilijk over gelukkig.
Ik weet al een tijd dat dit moet gaan gebeuren maar ik had nog een paar wortelkanaalbehandelingen op de agenda staan en dat onderga ik dus mooi niet zonder pijnstilling. En toen had ik een lucratieve klus. En toen vakantie. En toen had ik geen smoezen meer...

Ik voelde gisterenavond een migraineaanval opkomen voor ik naar bed ging. Maar toch ik vanochtend wakker werd was het zo goed als over. Dat blijft vast niet steeds zo makkelijk. Ah, we'll see. Het moet maar.
Spoilers!
pi_155391342
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Klinkt hoopvol ;)

Ik ga er niet vanuit dat het helpt. Maar ja, het moet toch gebeuren. Ik heb geen begeleiding, ik heb deze opdracht van mijn huisarts gekregen. Wie had jou toen moeten begeleiden? Ik ga over een maand en 25 dagen vragen om een verwijzing naar een neuroloog. Mijn huisarts doet daar ook niet moeilijk over gelukkig.
Ik weet al een tijd dat dit moet gaan gebeuren maar ik had nog een paar wortelkanaalbehandelingen op de agenda staan en dat onderga ik dus mooi niet zonder pijnstilling. En toen had ik een lucratieve klus. En toen vakantie. En toen had ik geen smoezen meer...

Ik voelde gisterenavond een migraineaanval opkomen voor ik naar bed ging. Maar toch ik vanochtend wakker werd was het zo goed als over. Dat blijft vast niet steeds zo makkelijk. Ah, we'll see. Het moet maar.
Ik ben doorverwezen naar een hoofdpijnkliniek. En daar is er wel begeleiding. Ik vond het alleen zo gebaseerd op aannames ipv echt onderzoek. 'Oh, je slikt veel pijnstillers dan zal het daar wel aan liggen'. Niet dus.

Daarna was het zonder onderzoek ineens m'n overgewicht en wilden ze gelijk een ruggenmergpunctie doen. Dat vond ik toch niet zo'n goed idee :+ En toen ik me niet al te bereidwillig opstelde hierin, was het verhaal eigenlijk klaar. Het feit dat ik eerst een fatsoenlijk onderzoek wilde naar mogelijke andere oorzaken voordat ik m'n ruggengraat liet poeren vonden ze toch maar erg ongepast. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen en ik hoop echt voor jou dat het bij jou wel goed gaat.

Die doorverwijzing zou ik nu al vragen trouwens :Y of in ieder geval medicatie vrij blijven totdat je terecht kunt want de kans is groot dat je anders opnieuw 2 maanden vrij moet zijn. Het is namelijk minimaal 2 maanden, liever 3 tot 6 vertelde mijn neuroloog mij.
pi_155391875
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:38 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik ben doorverwezen naar een hoofdpijnkliniek. En daar is er wel begeleiding. Ik vond het alleen zo gebaseerd op aannames ipv echt onderzoek. 'Oh, je slikt veel pijnstillers dan zal het daar wel aan liggen'. Niet dus.

Daarna was het zonder onderzoek ineens m'n overgewicht en wilden ze gelijk een ruggenmergpunctie doen. Dat vond ik toch niet zo'n goed idee :+ En toen ik me niet al te bereidwillig opstelde hierin, was het verhaal eigenlijk klaar. Het feit dat ik eerst een fatsoenlijk onderzoek wilde naar mogelijke andere oorzaken voordat ik m'n ruggengraat liet poeren vonden ze toch maar erg ongepast. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen en ik hoop echt voor jou dat het bij jou wel goed gaat.

Die doorverwijzing zou ik nu al vragen trouwens :Y of in ieder geval medicatie vrij blijven totdat je terecht kunt want de kans is groot dat je anders opnieuw 2 maanden vrij moet zijn. Het is namelijk minimaal 2 maanden, liever 3 tot 6 vertelde mijn neuroloog mij.
Thanks voor de info ^O^
Spoilers!
pi_155543798
Ik zou een moord doen voor een paracetamolletje ;(

Weet iemand een spierbalsem zonder pijnstiller erin? Mijn migraine wordt versterkt door nekpijn. Het duurt nu 24 uur en ik weet niet wst ik er aan moet doen behalve niet in paniek raken over het feit dat dit nog 6 weken kan duren.
Spoilers!
pi_155551797
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

Weet iemand een spierbalsem zonder pijnstiller erin? Mijn migraine wordt versterkt door nekpijn. Het duurt nu 24 uur en ik weet niet wst ik er aan moet doen behalve niet in paniek raken over het feit dat dit nog 6 weken kan duren.
Reflex spray, ik gebruik dat als ik echt heel erg last heb van m'n gewrichten. Werkt als een tiet bij mij :Y

De werkzame stoffen zijn 25 mg methylsalicylaat, 65 mg terpentijnolie, 40 mg kamfer, 40 mg menthol per 1 ml oplossing.

Andere bestanddelen zijn benzylalcohol, dimethylsulfoxide, isopropylalcohol. Drijfgas: koolstofdioxide
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155552030
quote:

Kersenpitten kussens deed ik in die periode. Bond ik met een sjaaltje rond m'n nek :') En niet in paniek raken, want dat maakt het nog erger. Makkelijk zeggen, want ik was ook in paniek, maar achteraf gezien was dat niet het meest handige. Sterkte.
pi_155552238
Tijgerbalsem misschien Lucky?? En warm houden idd! Sterkte ermee in ieder geval!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 14:05:54 #136
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155558091
quote:

veel sterkte!
pi_155558320
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:38 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Reflex spray, ik gebruik dat als ik echt heel erg last heb van m'n gewrichten. Werkt als een tiet bij mij :Y

De werkzame stoffen zijn 25 mg methylsalicylaat, 65 mg terpentijnolie, 40 mg kamfer, 40 mg menthol per 1 ml oplossing.

Andere bestanddelen zijn benzylalcohol, dimethylsulfoxide, isopropylalcohol. Drijfgas: koolstofdioxide

Mijn vriend heeft net Midalgan meegekregen van de apotheek, het helpt wel aardig. Ik zal de Reflex spray onthouden, thanks.

De rest ook bedankt voor tips en sterktewensen :*
Va daag gaat het redelijk. Als ik rustig op de bank blijf liggen gaat het wel redelijk. Ik kom zo wel weer bij met mijn tv programma's O-)
Spoilers!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 16:17:03 #138
136 V.
pi_155562047
Dagen dat kippenvel zelfs pijn doet... :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155631437
Allemaal heel veel beterschap en sterkte. En minder frustraties.
Ik ben blij en mopperig.
Blij omdat ik deze week mijn propedeuse gehaald heb. En mopperig omdat ik naast EDS een frozen schoulder en een scheurtje in de biceps heb. Laatste twee gelukkig links. Ik ben rechtshandig. Ik kan geen normale broek meer aan, krijg mijn bh niet aan. Nix meer.
Extra medicatie is geen optie.

"Er kan nog meer bij!"

Nietes!

:* :*
pi_155671982
Gefeliciteerd met je propedeuse -sabine- ! ^O^
Wat is frozen shoulder precies? Al geeft de naam het mss al een klein beetje weg vraag ik het toch maar even voor de zekerheid.

Zelf zit ik weer in een slechte periode, denk dat ik deze week maar weer naar de huisarts ga om te vragen of de voorgeschreven dosis oxycodon aangepast kan worden. En vragen of dat wel verstandig is, zo'n fijn spul is het nou ook weer niet.
Maar ik word knettergek van de rugpijn en de uitstralingspijn, ook dát is niet zo tof.
Het voelt een beetje als moeten kiezen tussen 2 kwaden, pijn of meer oxy....

Ook knakt mijn rug steeds vaker bij beweging, dat gebeurt boven de niveaus die al vastgezet zijn.
Die tussenwervels waren 2 jaar geleden al dun en ik ben bang dat dat verslechterd is.
Ik heb al een afspraak met een neuroloog (16 september) omdat toen ik die verwijzing vroeg vooral de uitstralingspijn het probleem was.
Vanaf daar maar eens kijken hoe het verder moet.

Maar het wordt steeds meer frustrerend.
Gister een stukje gelopen, 10 minuten heen en 10 minuten terug mét rollator en de rest van de dag kan ik niks meer.
Dus gister kon ik met mijn vriendin+kids niet mee naar leuke dingen die hier in de stad georganiseerd zijn en ook vandaag niet.
Alle leuke dingen gaan op die manier aan m'n neus voorbij en daar baal ik van. Ik wil niet constant aan de zijlijn staan en zielig gevonden worden.
Maar goed, het is even niet anders.
pi_155706427
@Lucky_Strike, ik vind kou in mijn nek erg fijn bij migraine. Soms kan ik daardoor een aanval zelfs voorkomen. Ik vind de producten van Nuflex erg fijn. Had een keer een pakketje gewonnen en sindsdien gebruik ik dat. Ze hebben ook een spuitfles. Dat spul wordt erg koud.

Toen ik drie maanden moest stoppen met alle pijnstillers heb ik voor mezelf een plan gemaakt, waar ik me een beetje aan vast kon houden. De medicijnen die ik nog in huis had, heb ik aan iemand in bewaring gegeven.

Ik kom zelf even klagen over mijn ijzertekort dat ik nu een tijdje heb. Erg frustrerend, omdat aanvullen niet lijkt te helpen. De eerste keer prikken was het ferritine 4 (moet tussen de 20 en 150 zijn). Na de 1e ijzerkuur was het 12. Na de 2e ook 12. :?

Toen ze de huisarts: 'Laten we drie maanden wachten, want dan kan het de kans krijgen om te stijgen.' Vorige week bloed laten prikken. Uitslag: 6. }:|

Advies is weer een ijzerkuur, maar ik heb gevraagd of de huisarts me even terug kan bellen om te overleggen over een plan, want steeds aanvullen, bloedprikken, aanvullen, bloedprikken, heeft ook niet zoveel zin.

Het lullige is: ik voel me mentaal gezien goed! Ik heb handvatten gekregen voor het omgaan met mijn migraine... ik wil verder met mijn leven! En nu heb ik een chronische wond en een ijzertekort dat niet overgaat...
pi_155707329
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:24 schreef Aspergermeisje het volgende:

Advies is weer een ijzerkuur, maar ik heb gevraagd of de huisarts me even terug kan bellen om te overleggen over een plan, want steeds aanvullen, bloedprikken, aanvullen, bloedprikken, heeft ook niet zoveel zin.
overgaat...
Ik heb hetzelfde met kalium, steeds even goed na een kuurtje dan zakt het weer af, heb de afgelopen maanden tig keer geprikt, wordt er gek van, die man die me steeds prikt heeft ook zoiets van "ben je er nu al weer?'
pi_155712174
Ja, begrijpelijk dat je er gek van wordt. Ik ben er ook wel klaar mee. Mijn huisarts gaat een bloedwaardespecialist bellen. Vragen wat die ervan vindt.
pi_155725838
Mensen, het was me een waar genoegen maar ik denk dat ik hier niet meer ga posten.
Het is idd een topic dat z'n naam eer aan doet: frustraties uiten.
Maar dat kan ik ook op andere plekken en andere manieren waar er wél wat feedback komt.

In dit topic lijkt alleen maar klagen de bovenhand te hebben en dat is voor niemand goed.
Beetje feedback kan echt geen kwaad maar dat ontbreekt hier nogal.
Ik blijf lezen en als ik de behoefte voel om te reageren zal ik dat zeer zeker doen als ik denk dat een klein beetje aandacht al welkom zou zijn.

Maar ik zet geen frustraties meer neer, dit is voorlopig mijn laatste.
Dit topic lijkt een gemeenschappelijk dagboek te worden, mensen typen hun verhaal maar niemand reageert.
Er onder staat alleen de volgende frustratie waar ook niet op gereageerd wordt.

Uiteraard is dat prima voor de mensen die er vrede mee hebben maar ik ga dan liever zoeken naar iets wat minder op een klaagmuur lijkt.

In dit topic zoeken mensen begrip, erkenning. Maar dat lees ik heel zeldzaam.
Het gaat me niet persé om mezelf, ik zie het bij anderen ook.
En daarom vraag ik me af of dit wel het juiste topic is voor mensen die steun of begrip zoeken.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 06:52:45 #145
388664 crew  Dotteke
pi_155726273
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:58 schreef -sabine- het volgende:
Allemaal heel veel beterschap en sterkte. En minder frustraties.
Ik ben blij en mopperig.
Blij omdat ik deze week mijn propedeuse gehaald heb. En mopperig omdat ik naast EDS een frozen schoulder en een scheurtje in de biceps heb. Laatste twee gelukkig links. Ik ben rechtshandig. Ik kan geen normale broek meer aan, krijg mijn bh niet aan. Nix meer.
Extra medicatie is geen optie.

"Er kan nog meer bij!"

Nietes!

:* :*
Gefeliciteerd Sabina, respect dat je ondanks alles doorgaat en je niet tegen laat houden.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:00:22 #146
137949 Disana
pi_155727943
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:02 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met kalium, steeds even goed na een kuurtje dan zakt het weer af, heb de afgelopen maanden tig keer geprikt, wordt er gek van, die man die me steeds prikt heeft ook zoiets van "ben je er nu al weer?'
Konden we maar wat uitruilen. Ik heb juist een teveel aan kalium (5,5) en moet er daarom met een dieet rekening mee houden.
pi_155728003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 02:05 schreef vannelle het volgende:
In dit topic zoeken mensen begrip, erkenning. Maar dat lees ik heel zeldzaam.
Het gaat me niet persé om mezelf, ik zie het bij anderen ook.
En daarom vraag ik me af of dit wel het juiste topic is voor mensen die steun of begrip zoeken.
Ik ben het ergens met je eens. Als je ander plekje hebt gevonden hoor ik het graag.

Het probleem ligt denk ik vooral in de energie die mensen hebben te verdelen. Ik denk dat we daar allemaal wat/veel minder van hebben dan andere mensen. Ik heb vorige week meer dan 48 uur migraine gehad, dan doe ik weinig. Als het over is, heb ik ontzettend veel te doen. Daarnaast geniet ik van elke minuut dat ik me goed voel omdat ik weet dat het ieder moment weer over kan zijn. En, wat egoïstisch, ik heb niet altijd zin in het geklaag van anderen als ik me goed voel.

Maar ik heb nu wel tijd en energie om te reageren dus dat ga ik even doen. Ik hen tenslotte ook nuttige reacties op mijn migraine-ellende gekregen vorige week.
Ik heb alleen eerlijk gezegd geen idee wat ik tegen mensen moet zeggen met zenuwpijn, EDS, pijnlijk kippenvel, etc. Het komt wel goed? Eet je wel gezond? Allemaal nutteloos. Het is gewoon kut, verschrikkelijk kut. Ik kan me er nauwelijks voorstelling van maken.

:*

[ Bericht 21% gewijzigd door Lucky_Strike op 01-09-2015 10:16:57 ]
Spoilers!
pi_155728247
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Lucky_Strike, ik vind kou in mijn nek erg fijn bij migraine. Soms kan ik daardoor een aanval zelfs voorkomen. Ik vind de producten van Nuflex erg fijn. Had een keer een pakketje gewonnen en sindsdien gebruik ik dat. Ze hebben ook een spuitfles. Dat spul wordt erg koud.
Er zit hier vlakbij een verkooppunt van Nuflex, ik ga het noteren. Ik ben zelf ook een grote fan van alles wat koel is maar als ik pijn in mijn nek bij migraine heb, werkt hitte toch beter.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:00 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ja, begrijpelijk dat je er gek van wordt. Ik ben er ook wel klaar mee. Mijn huisarts gaat een bloedwaardespecialist bellen. Vragen wat die ervan vindt.
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag. In hoeverre heb je last van je ijzertekort? Heeft dat iets met je chronische wond te maken?
Spoilers!
pi_155728271
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:02 schreef soapie het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Konden we maar wat uitruilen. Ik heb juist een teveel aan kalium (5,5) en moet er daarom met een dieet rekening mee houden.
Hoe merk je een teveel of tekort aan kalium?

En als laatste een jompel voor Sabine! Een propedeuse halen is al fantastisch, en al helemaal als je zo door hebt moeten zetten omdat je lichaam tegenwerkt *O* *O* *O* *O*
Spoilers!
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:30:39 #150
137949 Disana
pi_155728358
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[..]

Hoe merk je een teveel of tekort aan kalium?

En als laatste een jompel voor Sabine! Een propedeuse halen is al fantastisch, en al helemaal als je zo door hebt moeten zetten omdat je lichaam tegenwerkt *O* *O* *O* *O*
Een teveel aan kalium hoef je niet te merken tot het te laat is. Het tast je spieren aan en je kunt er een hartstilstand van krijgen, zoals mij vijf jaar geleden overkwam.
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:31:30 #151
137949 Disana
pi_155728375
Ik kan gewoon heel slecht tegen klagen.
pi_155728382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Een teveel aan kalium hoef je niet te merken tot het te laat is. Het tast je spieren aan en je kunt er een hartstilstand van krijgen, zoals mij vijf jaar geleden overkwam.
Te weinig merk je ook niks van, is alleen in je bloed te zien.... Is ook niet goed voor je hart ed.
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:33:00 #153
137949 Disana
pi_155728392
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:32 schreef soapie het volgende:

[..]

Te weinig merk je ook niks van, is alleen in je bloed te zien.... Is ook niet goed voor je hart ed.
Dan zitten we dus eigenlijk in hetzelfde schuitje. Moet je ook iets slikken als je te weinig hebt? Of moet je veel kaliumrijke producten gebruiken, zoals koffie of tomaten?
pi_155728440
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan zitten we dus eigenlijk in hetzelfde schuitje. Moet je ook iets slikken als je te weinig hebt? Of moet je veel kaliumrijke producten gebruiken, zoals koffie of tomaten?
Ik heb nu weer andere tabletten gekregen, slow-K deed niks. En ik eet geen banaan, waar veel kalium inzit en met alleen tomaten redt je het niet.....
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:37:59 #155
137949 Disana
pi_155728473
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:35 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb nu weer andere tabletten gekregen, slow-K deed niks. En ik eet geen banaan, waar veel kalium inzit en met alleen tomaten redt je het niet.....
Oh, er zijn dus wel medicijnen. Voor een teveel moet je soms aan de resonium, dat is een vies poedertje. Dat van die bananen wist ik niet, ik weet het van zaken als aardappelen.
pi_155728500
Wow, heftig spul dat kalium dus :o
Spoilers!
pi_155728528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, er zijn dus wel medicijnen. Voor een teveel moet je soms aan de resonium, dat is een vies poedertje. Dat van die bananen wist ik niet, ik weet het van zaken als aardappelen.
Banaan schijnbaar nog meer als tomaat, maar ik krijg ze echt niet weg....
pi_155728533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
:Y
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:42:13 #159
137949 Disana
pi_155728545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:41 schreef soapie het volgende:

[..]

Bananen zijn ook wel heel erg vullend.
pi_155728565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er zit hier vlakbij een verkooppunt van Nuflex, ik ga het noteren. Ik ben zelf ook een grote fan van alles wat koel is maar als ik pijn in mijn nek bij migraine heb, werkt hitte toch beter.

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de uitslag. In hoeverre heb je last van je ijzertekort? Heeft dat iets met je chronische wond te maken?
Dat heb ik ook wel ja, dat ik tijdens migraine meer heb aan warmte. Maar ervoor en tussen de aanvallen door vind ik kou fijner. Is migraine jouw 'primaire' klacht of heb je dat ten gevolge van iets anders?

Van het ijzertekort heb ik last in de zin dat ik me heel zwak voel en vaak duizelig ben. Ben vorig jaar ook een keer flauwgevallen, nadat ik een trap opgelopen was. De meningen zijn verdeeld over of het iets met die wond te maken heeft. Of dat het ijzertekort (en daardoor verhoogde trombocyten) iets te maken hebben met de slechte genezing.
pi_155728588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:41 schreef soapie het volgende:

[..]

Bananen in een smoothie verwerken misschien? Hoewel de smaak dan nog steeds vrij overheersend blijft vind ik...
pi_155728649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:44 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Bananen in een smoothie verwerken misschien? Hoewel de smaak dan nog steeds vrij overheersend blijft vind ik...
Nee dank je! :) ik proef overal die smaak bovenuit..... Brrrr
pi_155728910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:43 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel ja, dat ik tijdens migraine meer heb aan warmte. Maar ervoor en tussen de aanvallen door vind ik kou fijner. Is migraine jouw 'primaire' klacht of heb je dat ten gevolge van iets anders?

Van het ijzertekort heb ik last in de zin dat ik me heel zwak voel en vaak duizelig ben. Ben vorig jaar ook een keer flauwgevallen, nadat ik een trap opgelopen was. De meningen zijn verdeeld over of het iets met die wond te maken heeft. Of dat het ijzertekort (en daardoor verhoogde trombocyten) iets te maken hebben met de slechte genezing.
Ik heb vaak migraine en ik heb ook Hashimoto, een autoimmuunaandoening die ervoor zorgt dat mijn schildklier niet meer werkt. Die twee kwalen hebben op zich niets met elkaar te maken maar ik merk wel dat ik sneller migraine heb door spanningen die ik krijg door de schildklier. Ik heb een heel strak ritme nodig en een rustig leven. Als ik afwijk van mijn ritme en/of iets doe wat niet onder de noemer 'rustig' valt zoals een dagje winkelen ofzo, krijg ik wel last van spanning en daardoor migraine vooraf omdat ik me druk maak of het allemaal wel goed zal gaan.

Vervelend van dat ijzertekort, daar zou toch iets aan de doen moeten zijn. Ik ben benieuwd wat de bloedwaardespecialist te zeggen heeft.
Spoilers!
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:53:35 #164
136 V.
pi_155729918
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:35 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je door de zure appel banaan zult moeten heen bijten :P

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155731652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je door de zure appel banaan zult moeten heen bijten :P

V.
:D :D :D Nee dus, heb tabletten.... ;)
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:28:38 #166
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155731874
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
zeker, bij mij was het ook zo hoog dat ik per direct aan de dialyse moest. en het zit echt overal in wat irritant is.
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 15:30:41 #167
137949 Disana
pi_155734241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

zeker, bij mij was het ook zo hoog dat ik per direct aan de dialyse moest. en het zit echt overal in wat irritant is.
Ja, vooral in lekkere dingen. Ik eet graag fruit en daarvan mag ik dus maar 1 stuk per dag.
  dinsdag 1 september 2015 @ 16:18:45 #168
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155735276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, vooral in lekkere dingen. Ik eet graag fruit en daarvan mag ik dus maar 1 stuk per dag.
das niet veel idd, kan je beter blikfruit nemen, zit minder in, en trouwens misschien weet je het al, maar in aardappelen zit het ook erg veel maar als je die een tijdje in water laat staan gaat de kalium er uit!
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:21:47 #169
137949 Disana
pi_155738056
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:18 schreef LPFAN het volgende:

[..]

das niet veel idd, kan je beter blikfruit nemen, zit minder in, en trouwens misschien weet je het al, maar in aardappelen zit het ook erg veel maar als je die een tijdje in water laat staan gaat de kalium er uit!
Ja dat klopt, die moet je een flink aantal keren afgieten en dan zit er veel minder in. Helaas kun je dat met tomaten niet doen, die zijn ook zo lekker.
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:22:24 #170
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat klopt, die moet je een flink aantal keren afgieten en dan zit er veel minder in. Helaas kun je dat met tomaten niet doen, die zijn ook zo lekker.
ik lust geen tomaten dat scheelt :

hoeveel kalium mag je per dag?
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:22:45 #171
137949 Disana
pi_155738080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ik lust geen tomaten dat scheelt :P
Wie lust er nou geen tomaten :o
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:23:37 #172
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Wie lust er nou geen tomaten :o
ik ;p maakt ook niet uit hoe, warm of koud, als saus, bleghh ;p
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:24:29 #173
137949 Disana
pi_155738115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Als saus blief ik ze ook niet, maar op een boterham met kaas met uienringen bijvoorbeeld... :9
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:25:09 #174
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Als saus blief ik ze ook niet, maar op een boterham met kaas met uienringen bijvoorbeeld... :9
blegh :P hoeveel kalium mag je per dag trouwens?
pi_155738135
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik heb dus hetzelfde met banaan, kan ook niemand zich voorstellen..... Maar tomaten eet ik genoeg, helpt ook niks bij mij om het kaliumgehalte omhoog te krijgen.....
pi_155738149
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Echt geen flauw idee...
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:26:11 #177
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb dus hetzelfde met banaan, kan ook niemand zich voorstellen..... Maar tomaten eet ik genoeg, helpt ook niks bij mij om het kaliumgehalte omhoog te krijgen.....
hmm balen. hopelijk gaan die tabletten helpen
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:26:24 #178
137949 Disana
pi_155738157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat wordt hier niet in hoeveelheden uitgedrukt, maar in wat je mag eten. Als je bijvoorbeeld een peer eet, dan mag je niet ook nog een glas vruchtensap. En je mag wel een kopje koffie, maar dan moet je de aardappelen laten staan. Vrijdag hoor ik meer van de diëtiste. En jij?
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:28:25 #179
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat wordt hier niet in hoeveelheden uitgedrukt, maar in wat je mag eten. Als je bijvoorbeeld een peer eet, dan mag je niet ook nog een glas vruchtensap. En je mag wel een kopje koffie, maar dan moet je de aardappelen laten staan. Vrijdag hoor ik meer van de diëtiste. En jij?
ah oke, ik mag 3000mg per dag en mag dus zelf weten hoe ik dat indeel.
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:29:21 #180
137949 Disana
pi_155738227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ah oke, ik mag 3000mg per dag en mag dus zelf weten hoe ik dat indeel.
Maar dan moet je dus ook precies weten hoeveel waarin zit.
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:30:56 #181
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus ook precies weten hoeveel waarin zit.
klopt idd, gebruik ik een site voor. ( www.dieetinzicht.nl)
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:33:17 #182
137949 Disana
pi_155738314
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

klopt idd, gebruik ik een site voor. ( www.dieetinzicht.nl)
Dat ziet er wel handig uit. Heb jij van het ziekenhuis ook het boek met recepten gekregen? Daarin staan ook tabellen voor kalium en meer.
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:33:55 #183
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738330
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ziet er wel handig uit. Heb jij van het ziekenhuis ook het boek met recepten gekregen? Daarin staan ook tabellen voor kalium en meer.
jah heb ik idd
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 18:41:02 #184
137949 Disana
pi_155738498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:33 schreef LPFAN het volgende:

[..]

jah heb ik idd
Kook je er ook uit? Dat heb ik veel gedaan, vooral de bami vond ik lekker.
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:42:06 #185
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Kook je er ook uit? Dat heb ik veel gedaan, vooral de bami vond ik lekker.
nee nooit gedaan. zal hem eens weer opzoeken
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:52:15 #186
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155738763
pfffff ik heb uitslag van pleisters op mijn arm en het jeukt en ik krab er zonder na te denken aan, heb opeens mijn vingers rood...
pi_155743560
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:52 schreef LPFAN het volgende:
pfffff ik heb uitslag van pleisters op mijn arm en het jeukt en ik krab er zonder na te denken aan, heb opeens mijn vingers rood...
Hmm, ik kwam er na een operatie achter dat ik allergisch ben voor pleisters. Wat hielp is vettige zalf, bijvoorbeeld Calendulan of Cetomacrogol. Helpt tegen de jeuk en irritatie, maar denk dat je de huid daardoor ook minder snel kapot kan krabben.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:37:59 #188
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155744071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Hmm, ik kwam er na een operatie achter dat ik allergisch ben voor pleisters. Wat hielp is vettige zalf, bijvoorbeeld Calendulan of Cetomacrogol. Helpt tegen de jeuk en irritatie, maar denk dat je de huid daardoor ook minder snel kapot kan krabben.
hmm zal eens vragen donderdag
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:43:18 #189
414345 Jannuk2.0
Stuiterballie
pi_155744314
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

hmm zal eens vragen donderdag
Heb je al om siliconenpleisters gevraagd? Mepilex? Dat is echt zo'n goede uitvinding. Allergisch voor alles wat plakt, maar die siliconenpleisters kun je er afhalen zonder dat je vel pijn doet, irriteert of wat dan ook.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:45:46 #190
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155744420
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:43 schreef Jannuk2.0 het volgende:

[..]

Heb je al om siliconenpleisters gevraagd? Mepilex? Dat is echt zo'n goede uitvinding. Allergisch voor alles wat plakt, maar die siliconenpleisters kun je er afhalen zonder dat je vel pijn doet, irriteert of wat dan ook.
hmm zal ook eens vragen idd thnx!
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:47:25 #191
414345 Jannuk2.0
Stuiterballie
pi_155744490
Verder reageerde ik even niet, heb het nogal gehad met het hele ziekzijn, met mensen die zich vrienden noemden, maar alleen zolang ik handig voor ze was. Met medicijnen waar ik ook allergisch voor bleek, waartegen ik medicatie kreeg waar ik ook allergisch voor werd. Met pijn die niet te onderdrukken is, kortom, ik ben er even klaar mee.
pi_155745819
Ik reageer ook niet altijd overal op, maar dat komt ook omdat ik het wat mezelf betreft ff niet meer weet allemaal, en everyday life al een gevecht op zichzelf is. Want ik wil vooral niet dat mijn omgeving door mijn zorgvuldig opgebouwde façade van uberpositivo heenprikt.
pi_155794137
M'n huisarts heeft contact opgenomen met iemand van Saltro, maar wordt volgende week voor daar antwoord op komt. Ondertussen toch maar met de ijzerkuur begonnen, want ik had het idee dat ik me met een ferritinewaarde van 12 echt wel beter voelde dan 4. Hopen dat ik er niet te misselijk van word.
pi_155794474
Alles door elkaar

Ik gruwel ook van tomaten. Sinds deze week eten we wat bij HelloFresh de pot schaft. Ik houd de tomaten apart met koken. Een aantal dingen zoals vis kan ik niet mee-eten. Maar dat mag de pret niet drukken.

Sinds vorige week heb ik een cake recept met banaan op basis van amandelmeel, koolhydratenarm. Mogelijk is dat wel voor een van jullie.

Vannelle, ik heb het even via google gedaan:

Een frozen shoulder overkomt twee tot vijf procent van de Nederlandse bevolking. De aandoening komt het meest voor bij vrouwen tussen de veertig en zeventig jaar. De exacte oorzaak is nog niet bekend, maar er is sprake van een vorm van gewrichtsontsteking, waardoor het gewrichtskapsel dat het gewricht omsluit, verschrompelt en verdikt. Hierdoor kan de schouder niet meer, of niet pijnloos, alle bewegingen maken.
Ik kan bv mijn bh niet aandoen. Mijn laarzen niet aankrijgen. En mijn haren niet wassen en in een staart doen. Ik heb 25 cm van mijn haar geknipt. Dat scheelt al wat. Maar ik weiger een kort koppie. Het duurt op zijn langst 6 jaar. :D

Ik hoop niet dat je door mijn late reactie afgehaakt bent. Ik was zeker van plan vaker te reageren. Ik moet nog wennen dat ik ook hier een bezoekje breng.

Ik vind het lastig te reageren op anderen als ik er weinig van weet. Behalve een hart onder de riem. Ik kan mij bv niet voorstellen dat je maar een stuk fruit per dag mag. Niet voorstellen wat voor een invloed dat heeft.
Ik slik veel medicatie waaronder oxycodon snel- en langzaamwerkende. Dit is het enige in zijn soort waar ik niet high van word.

Dankjulliewel voor de felicitaties. :*
  donderdag 3 september 2015 @ 20:37:07 #195
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155795351
ik zit hier weer ff in een dip, weer enorme huid problemen. ( kon vandaag niet over pleisters hebben helaas), ik hoef mijn huid maar aan te raken en hij springt open... het is rood, uitslag en zelfs dik. blegh! en aanprikken gaat ook niet goed...

hierdoor ben ik serieus aan het nadenken om te kappen met deze aanprikmethode en weer terug te gaan naar normaal. ik ben dan van mijn huidklachten af en aanprikken gaat daar altijd zonder problemen. ik zit alleen dan met een enorme lange afdruktijd en veel kans dat hij gaat openspringen... dat heb ik nu niet meer. moeilijk dus. als mijn vaste verpleegster er weer is maar ff goed overleggen. want dit hou ik geen jaren vol.
pi_155795479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:37 schreef LPFAN het volgende:
ik zit hier weer ff in een dip, weer enorme huid problemen. ( kon vandaag niet over pleisters hebben helaas), ik hoef mijn huid maar aan te raken en hij springt open... het is rood, uitslag en zelfs dik. blegh! en aanprikken gaat ook niet goed...

hierdoor ben ik serieus aan het nadenken om te kappen met deze aanprikmethode en weer terug te gaan naar normaal. ik ben dan van mijn huidklachten af en aanprikken gaat daar altijd zonder problemen. ik zit alleen dan met een enorme lange afdruktijd en veel kans dat hij gaat openspringen... dat heb ik nu niet meer. moeilijk dus. als mijn vaste verpleegster er weer is maar ff goed overleggen. want dit hou ik geen jaren vol.
1 of 2 naalden? stalen naalden of kunststof, waar men de stalen naald na het prikken verwijdert en er een kunststof buisje achterblijft zogezegd? als je 2 naalden gebruikt mss kun je dan tijdelijk op 1 naald dialyseren? krijgt je huid en shunt even wat rust.

reageer later wel weer, nu voetbal en eerlijk gezegd is het meeste hier mij wat te negatief om regelmatig hier te posten (niet persoonlijk richting jullie maar ik ben zelf zelden negatief eigenlijk). :)

[ Bericht 1% gewijzigd door perro. op 05-09-2015 14:28:20 ]
  donderdag 3 september 2015 @ 20:44:27 #197
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155795624
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:40 schreef perro. het volgende:

[..]

1 of 2 naalden? stalen naalden of kunstof, waar men de stalen naald na het prikken verwijdert en er een kunstof buisje achterblijft zogezegd? als je 2 naalden gebruikt mss kun je dan tijdelijk op 1 naald dialyseren? krijgt je huid en shunt even wat rust.

reageer later wel weer, nu voetbal en eerlijk gezegd is het meeste hier mij wat te negatief om regelmatig hier te posten (niet persoonlijk richting jullie maar ik ben zelf zelden negatief eigenlijk). :)
2 naalden en staal. en prikken gaat bij allebei de naalden moeilijk, ik vind 1 naald geen optie. dan spoel ik een stuk minder uit en ik voel me eindelijk weer een beetje normaal de laatste tijd. en ook daarmee moet er een pleister op mijn huid dus mijn huid krijgt dan ook geen rust ;)
pi_155795769
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:44 schreef LPFAN het volgende:

[..]

2 naalden en staal. en prikken gaat bij allebei de naalden moeilijk, ik vind 1 naald geen optie. dan spoel ik een stuk minder uit en ik voel me eindelijk weer een beetje normaal de laatste tijd. en ook daarmee moet er een pleister op mijn huid dus mijn huid krijgt dan ook geen rust ;)
buttonhole priktechniek zal mss wel uitkomt bieden dan. :)

nu echt voetbal. :P
pi_155796102
Zelden negatief? Goeie eigenschap, al vind ik het ook wel weer gezond om op zijn tijd lekker te klagen/frustraties te spuien. Negatieve gedachten buig ik om naar positief, maar in mijn ervaring is het negatieve daarmee niet weg. Dat moet er toch echt uitgegooid worden.

Ik ben ook voetbal aan het kijken. Kwamen ze net goed weg!! :o

Edit: tjonge jonge :(

[ Bericht 12% gewijzigd door pietkanarie op 03-09-2015 21:57:33 ]
I believe i can fly!
  donderdag 3 september 2015 @ 20:59:14 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155796352
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:47 schreef perro. het volgende:

[..]

buttonhole priktechniek zal mss wel uitkomt bieden dan. :)

nu echt voetbal. :P
dat heb ik nu juist... en dat gaat dus mis. gewoon prikken is geen enkel probleem.
pi_155797229
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:05 schreef -sabine- het volgende:

Ik hoop niet dat je door mijn late reactie afgehaakt bent. Ik was zeker van plan vaker te reageren. Ik moet nog wennen dat ik ook hier een bezoekje breng.

Nee, ik ben niet afgehaakt. Ik lurk gewoon af en toe nu. ;)
Bedankt voor de uitleg over "frozen shoulder". ^O^
pi_155801533
Goeie dag gehad vandaag ^O^ ! Met peuter naar een binnen speeltuin geweest( aka" kinderhel"). Lol gemaakt, en zelfs van de glijbaan geweest :P .
Vanmiddag wel afgeserveerd natuurlijk, maar het was het waard.
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2015 @ 11:26:07 #203
137949 Disana
pi_155811607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:37 schreef LPFAN het volgende:

Dat is een lastige keuze, ik hoop dat het overleg je iets oplevert.
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2015 @ 11:27:53 #204
137949 Disana
pi_155811641
Vanochtend bij de nefroloog geweest: mijn nieren zijn ten opzichte van de laatste meting niet achteruit gegaan. Dat is positief.

Ook bij de diëtiste geweest, die wil dat ik weer zoutloos ga eten, en mogelijk moet ik weer aan de resonium, een vies poedertje tegen een te hoog kalium.
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:09:06 #205
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155812631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:27 schreef Disana het volgende:
Vanochtend bij de nefroloog geweest: mijn nieren zijn ten opzichte van de laatste meting niet achteruit gegaan. Dat is positief.

Ook bij de diëtiste geweest, die wil dat ik weer zoutloos ga eten, en mogelijk moet ik weer aan de resonium, een vies poedertje tegen een te hoog kalium.
super dat je nieren niet achteruit zijn gegaan! alleen wel balen dat je zoutarm moet gaan eten en weer aan dat poeder moet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is een lastige keuze, ik hoop dat het overleg je iets oplevert.
ik hoop het ook, ik zou het wel erg zonde vinden als dit gestopt moet worden hoor want ik heb er absoluut baat bij maar zo wil ik dit ook niet langer.
pi_155813213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:27 schreef Disana het volgende:

Kun je uitleggen waarom dat moet?
Is dat ook voor de nieren?

Ik weet dat ik veel kan googlen of teruglezen :D

Fijn dat je lurk vannelle :W

Vaste aanspreekpunten zijn zoooo belangrijk. Ik zie het niet tegen pleisters kunnen ook bij mijn moeder. Eerst dacht ik "Wat kan er nou misgaan met een pleister?" Tot ik haar huis zag.

Dikke duimen voor iedereen. ^O^
En mopperen is voor mij ook echt noodzakelijk. En voor het aanvaarden, maar ook om weer vanuit een dal omhoog te kunnen kijken. Die frustratie moet ergens naar toe. Lees: mijn man (8>
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:18:21 #207
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155814073
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:38 schreef -sabine- het volgende:

[..]

zout (natrium) is idd funest voor de nieren. als je gezond bent krijg je ongeveer 12 gram per dag er van binnen en een nierpatient mag 5 a 6 gram per dag ;) stuk minder dus! ( maar het is wel te doen hoor ;p na een tijdje mis je het niet eens meer, ik iig niet.) en kalium mag je ook niet te veel hebben want dat is al helemaal slecht voor je nieren als nierpatient.

en idd, ik ben ook erg positief maar soms dan heb je gewoon ff een dipje en moet je het van je af praten of typen in dit geval :P
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2015 @ 14:52:52 #208
137949 Disana
pi_155816234
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:38 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik weet dat ik veel kan googlen of teruglezen :D

Fijn dat je lurk vannelle :W

Vaste aanspreekpunten zijn zoooo belangrijk. Ik zie het niet tegen pleisters kunnen ook bij mijn moeder. Eerst dacht ik "Wat kan er nou misgaan met een pleister?" Tot ik haar huis zag.

Dikke duimen voor iedereen. ^O^
En mopperen is voor mij ook echt noodzakelijk. En voor het aanvaarden, maar ook om weer vanuit een dal omhoog te kunnen kijken. Die frustratie moet ergens naar toe. Lees: mijn man (8>
LPFAN heeft het al uitgelegd, het is inderdaad voor de nieren. Mijn nieren werken heel slecht, ze zijn nog net goed genoeg om niet aan de dialyse te hoeven. Maar dan moet ik er wel rekening mee houden in mijn dieet.

Wat dat mopperen betreft, dat vind ik geen probleem. Maar klagen vind ik verschrikkelijk, want zelf schiet ik daar niets mee op. Nou heb ik ook wel veel voor de kiezen gehad de afgelopen jaren, dus het kan best dat mijn grens een stuk hoger ligt. Ik blijf toch het liefst positief ondanks alles.

Dat je van pleisters beschadigd kon raken, had ik echt nog nooit gehoord. Dat lijkt me erg lastig, zeker als je ook nog vaak geprikt moet worden.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:13:45 #209
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155821098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat je van pleisters beschadigd kon raken, had ik echt nog nooit gehoord. Dat lijkt me erg lastig, zeker als je ook nog vaak geprikt moet worden.
ja ik heb gewoon een hele gevoelige huid.. en mijn huid krijgt geen rust natuurlijk omdat die pleisters er op moeten blijven.
pi_155821229
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:13 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ja ik heb gewoon een hele gevoelige huid.. en mijn huid krijgt geen rust natuurlijk omdat die pleisters er op moeten blijven.
kun je wel tegen die witte 'papieren' pleisters die in ziekenhuizen veel gebruikt worden? want dan zou je nog kunnen overwegen buttonhole te blijven doen en na het afdrukken gaasje op gaatje met zo'n pleister, en dan een stuk tubigrip over je arm. van dat elastische stof zeg maar. hebben ze op dialyseafdeling wel denk ik.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:23:25 #211
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155821293
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:19 schreef perro. het volgende:

[..]

kun je wel tegen die witte 'papieren' pleisters die in ziekenhuizen veel gebruikt worden? want dan zou je nog kunnen overwegen buttonhole te blijven doen en na het afdrukken gaasje op gaatje met zo'n pleister, en dan een stuk tubigrip over je arm. van dat elastische stof zeg maar. hebben ze op dialyseafdeling wel denk ik.
al geprobeerd.. of nah ja alleen die pleisters. gaasjes willen de verpleegsters niet doen. , wil ook niet helaas :( het is echt heel lastig. denk dat ik ook binnenkort ff verwijzing naar een dermatoloog ga vragen. misschien weet die nog wat.
pi_155821346
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

al geprobeerd.. of nah ja alleen die pleisters. gaasjes willen de verpleegsters niet doen. , wil ook niet helaas :( het is echt heel lastig. denk dat ik ook binnenkort ff verwijzing naar een dermatoloog ga vragen. misschien weet die nog wat.
en verbinden na afdrukken? met een zwachtel.

al is het tijdelijk, krijgt huid iig wat rust.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:26:46 #213
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155821370
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:25 schreef perro. het volgende:

[..]

en verbinden na afdrukken? met een zwachtel.

al is het tijdelijk, krijgt huid iig wat rust.
hmm das misschien nog een idee
pi_155823755
Dankjulliewel voor de uitleg, LPFAN en Disana.
Ik begreep niet dat je zoutloos moest gaan eten terwijl de nieren niet achteruit waren gegaan.
Het is 'gewoon' beter, altijd zonder zout.

Het is niet altijd gemakkelijk om je mogelijkheden te zien. Het lukt mij nu weer redelijk goed, maar dat komt doordat ik nu werk en weer studeer. Energie haal uit de kinderen en uit mijzelf ontwikkelen. Zonder werk en zonder studie (afstandsleren) zou ik nu een zeer beperkt sociaal leventje hebben.
Een keer op visite, een terrasje pakken of zo is er voor mij niet bij. Ik kan niet een halve dag zitten zonder dat ik daarna minstens 30 uur plat moet met pijn.

Staand werken en liggend leren. Ik kan wel staan, wel een stukje lopen en wel liggen.
Het afgezaagde denken in mogelijkheden en niet de moed laten zakken door je beperkingen gaat voor mij zeker op. Niet lullen, maar poetsen ook. :D

Knuss!
pi_155824162
Eerst was mijn post weg.
Ik tik alles overnieuw en post het nog een keer, is de vorige wel zichtbaar.

[ Bericht 100% gewijzigd door -sabine- op 04-09-2015 20:21:14 (Verwijderd wegens dubbel) ]
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 13:38:44 #216
137949 Disana
pi_155839298
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:05 schreef -sabine- het volgende:
Dankjulliewel voor de uitleg, LPFAN en Disana.
Ik begreep niet dat je zoutloos moest gaan eten terwijl de nieren niet achteruit waren gegaan.
Het is 'gewoon' beter, altijd zonder zout.

Het is niet altijd gemakkelijk om je mogelijkheden te zien. Het lukt mij nu weer redelijk goed, maar dat komt doordat ik nu werk en weer studeer. Energie haal uit de kinderen en uit mijzelf ontwikkelen. Zonder werk en zonder studie (afstandsleren) zou ik nu een zeer beperkt sociaal leventje hebben.
Een keer op visite, een terrasje pakken of zo is er voor mij niet bij. Ik kan niet een halve dag zitten zonder dat ik daarna minstens 30 uur plat moet met pijn.

Staand werken en liggend leren. Ik kan wel staan, wel een stukje lopen en wel liggen.
Het afgezaagde denken in mogelijkheden en niet de moed laten zakken door je beperkingen gaat voor mij zeker op. Niet lullen, maar poetsen ook. :D

Knuss!
Geen terrasje kunnen pakken, dat lijkt me helemaal niet leuk. Voor mij is het juist fijn dat ik dat tenminste nog wel kan. Wel fijn dat je je beter voelt met werk en studie.
pi_155839659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:19 schreef caroro het volgende:
Ik reageer ook niet altijd overal op, maar dat komt ook omdat ik het wat mezelf betreft ff niet meer weet allemaal, en everyday life al een gevecht op zichzelf is. Want ik wil vooral niet dat mijn omgeving door mijn zorgvuldig opgebouwde façade van uberpositivo heenprikt.
Had ik kunnen zeggen :@
pi_155842602
Aargh al de hele dag hoge suikers, en vanavond ga ik uit eten. Gaat lekker vanavond :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zondag 6 september 2015 @ 10:37:52 #219
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_155860711
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :( .

Zo, dat is eruit.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_155860882
Ik heb diabetes type 1. En om de 2 maanden een hypo op het werk welke ik zelf ook herstel. Ik functioneer goed en de werkgever is tevreden. Alleen de supervisor speelt alles van de afdeling door aan de leiding. Nu willen ze mijn ziektebeeld in het personeelsdossier hebben (functioneringsgesprek).

Ik ben van plan om gewoon te zeggen "Fuck you" en bel de arbo arts.
  Moderator / Miss SHO zondag 6 september 2015 @ 14:07:15 #221
22592 crew  Ole
pi_155864165
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:50 schreef cb2013 het volgende:
Ik heb diabetes type 1. En om de 2 maanden een hypo op het werk welke ik zelf ook herstel. Ik functioneer goed en de werkgever is tevreden. Alleen de supervisor speelt alles van de afdeling door aan de leiding. Nu willen ze mijn ziektebeeld in het personeelsdossier hebben (functioneringsgesprek).

Ik ben van plan om gewoon te zeggen "Fuck you" en bel de arbo arts.
zou ik doen. Dit mag echt niet!
pi_155884885
Ja het zijn assholes. Wij zijn aangesloten aan een arbodienst, maar daar komt niemand mee. Ze mogen gissen wat ze willen, ik zeg niks. Ik laat de arbo arts wel een rapport opstellen.
  Moderator / Miss SHO zondag 6 september 2015 @ 23:25:51 #223
22592 crew  Ole
pi_155884974
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 23:23 schreef cb2013 het volgende:
Ja het zijn assholes. Wij zijn aangesloten aan een arbodienst, maar daar komt niemand mee. Ze mogen gissen wat ze willen, ik zeg niks. Ik laat de arbo arts wel een rapport opstellen.
[Hebben jullie ook een ondernemingsraad? Daar ook even melden!
pi_155886009
Helemaal vergeten, ben lid van de OR :) Bedankt.
  Moderator / Miss SHO maandag 7 september 2015 @ 17:50:48 #225
22592 crew  Ole
pi_155900364
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 23:56 schreef cb2013 het volgende:
Helemaal vergeten, ben lid van de OR :) Bedankt.
Even nog uitgebreidere reactie (zat gister ip Ipad)

Ik zou zéker de bedrijfsarts inschakelen. Gewoon zelf een afspraak maken, daar hoeven ze niets van te weten. Dan is hij/zij vast op de hoogte van de situatie. Je zal vast niet de enige zijn waar ze zo bij doen.
Alleen de bedrijfsarts mag naar je gezondheid vragen en kan daarover oordelen. Niets antwoorden aan je leidinggevende als ze je erom vragen. Gaan ze alsnog moeilijk doen waarschijnlijk (been there helaas..)

En hou dit soort zaken als OR goed in de gaten. Zeg ook tegen collega's dat ze dit soort dingen moeten melden bij de OR. Dan staat iedereen sterker.
Heb een baas gehad die mijn ziekmeldingen domweg niet accepteerde. Eiste dat ik haar vertelde wat er aan de hand was. Helaas stond ik toen niet zo sterk in mijn schoenen.

Maar goed, je weet wat je rechten zijn :)
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 12:34:44 #226
137949 Disana
pi_155920518
Jammer, ik moet toch weer een vies poedertje genaamd resonium gaan slikken voor mijn nieren. Nou ja, het is wel een excuus om er lekkere sapjes bij te drinken.
  dinsdag 8 september 2015 @ 14:02:41 #227
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155922427
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:34 schreef Disana het volgende:
Jammer, ik moet toch weer een vies poedertje genaamd resonium gaan slikken voor mijn nieren. Nou ja, het is wel een excuus om er lekkere sapjes bij te drinken.
hmm balen!
pi_155923125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:34 schreef Disana het volgende:
:r voor het poedertje *O* voor de sapjes :) . Ik hoop dat het vieze poeder werkt!
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 14:57:23 #229
137949 Disana
pi_155923431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]

hmm balen!
Toen ik het nog slikte ging ik er op het laatst van over mijn nek, ik hoop dat dat nu over is.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 14:58:14 #230
137949 Disana
pi_155923450
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:40 schreef caroro het volgende:

[..]

:r voor het poedertje *O* voor de sapjes :) . Ik hoop dat het vieze poeder werkt!
Het was dat of een middel laten staan dat heel goed is voor mijn hart en nieren. Dus ik wil dat poedertje toch wel weer eerst proberen. En ja, werken zal het wel, het verlaagt het kalium.
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:47:08 #231
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155924448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Het was dat of een middel laten staan dat heel goed is voor mijn hart en nieren. Dus ik wil dat poedertje toch wel weer eerst proberen. En ja, werken zal het wel, het verlaagt het kalium.
nah ja je weet waarom je het doet natuurlijk ;p ik heb ook een medicijn waar ik van over me nek ga. hoef die gelukkig maar 1 keer in de 2 maanden te nemen ;p

hier heb ik vandaag veel pijn aan mijn arm, aanprikken ging echt ontzettend rot weer :(

[ Bericht 11% gewijzigd door LPFAN op 08-09-2015 16:18:16 ]
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 19:19:40 #232
137949 Disana
pi_155929316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:47 schreef LPFAN het volgende:

[..]

nah ja je weet waarom je het doet natuurlijk ;p ik heb ook een medicijn waar ik van over me nek ga. hoef die gelukkig maar 1 keer in de 2 maanden te nemen ;p

hier heb ik vandaag veel pijn aan mijn arm, aanprikken ging echt ontzettend rot weer :(
Vervelend nou weer dat het bij jou zo'n pijn doet.
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:20:54 #233
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155929357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Vervelend nou weer dat het bij jou zo'n pijn doet.
ja normaal is het compleet pijnloos maar het wou vandaag totaal niet. 4 verschillende naalden geprobeerd, dus shunt is totaal geirriteerd nu. moest ook op 1 naald vandaag...
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 19:21:31 #234
137949 Disana
pi_155929383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:20 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ja normaal is het compleet pijnloos maar het wou vandaag totaal niet. 4 verschillende naalden geprobeerd, dus shunt is totaal geirriteerd nu. moest ook op 1 naald vandaag...
Ajakkes, ik voel met je mee.
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:22:42 #235
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155929416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Ajakkes, ik voel met je mee.
ja, kon echt ff een potje janken, het is de hele tijd zo'n drama en dan zeggen ze de hele tijd, ja het komt wel blablabla maar ben er klaar mee. dan maar afdrukproblemen en een half uur moeten afdrukken. dit wil ik niet meer.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 19:23:27 #236
137949 Disana
pi_155929444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ja, kon echt ff een potje janken, het is de hele tijd zo'n drama en dan zeggen ze de hele tijd, ja het komt wel blablabla maar ben er klaar mee. dan maar afdrukproblemen en een half uur moeten afdrukken. dit wil ik niet meer.
Nee, ik kan me voorstellen dat je dit niet nog een keer wilt. Daar zullen ze toch naar moeten luisteren.
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:24:44 #237
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155929483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, ik kan me voorstellen dat je dit niet nog een keer wilt. Daar zullen ze toch naar moeten luisteren.
ja, hopelijk is mijn vaste verpleegster er donderdag. dan moet ik maar ff met haar praten. als ik namelijk weer op gewoon prikken over ga zijn mijn huidproblemen ook in 1 klap over..
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 19:25:26 #238
137949 Disana
pi_155929505
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:24 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ja, hopelijk is mijn vaste verpleegster er donderdag. dan moet ik maar ff met haar praten. als ik namelijk weer op gewoon prikken over ga zijn mijn huidproblemen ook in 1 klap over..
Ah, dat klinkt wel goed.
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:27:38 #239
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155929583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt wel goed.
ja, alleen ik zit dan wel weer met het lange afdrukken etc. maar misschien hebben ze nog een oplossing om deze prikmethode wel te houden, zo kan iig niet meer.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 19:28:54 #240
137949 Disana
pi_155929632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:27 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ja, alleen ik zit dan wel weer met het lange afdrukken etc. maar misschien hebben ze nog een oplossing om deze prikmethode wel te houden, zo kan iig niet meer.
Wacht eerst maar even af, misschien weten ze er wel een oplossing voor.
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:30:09 #241
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155929685
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Wacht eerst maar even af, misschien weten ze er wel een oplossing voor.
ja idd. vast wel.
pi_155948087
Ik wil alleen ff kwijt dat het de laatste tijd met de dag slechter gaat, ik ben heel benieuwd wanneer en hoe dit eindigt.
Het ergste vind ik dat ik er ook sjagga van wordt en dat heeft weer invloed op mijn vriendin en haar kinderen. Dan baal ik echt van mezelf.
pi_155955414
Das klote Vannelle! Sterkte!
pi_155955978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 19:40 schreef caroro het volgende:
Das klote Vannelle! Sterkte!
Fijn is anders idd.
Ik heb al een afspraak met een neuroloog, over een week (na 5 weken wachten) ben ik eindelijk aan de beurt.
En dan maar afwachten of ik bij de goede vent zit, misschien moet ik wel een orthopeed hebben.
Ik weet bij God niet waar ik moet beginnen of hoe het verder moet, word er echt knettergek van.
pi_155958366
Lastig ja! Ik ga zelf ook op zoek naar andere opties, neurostimulatie heeft me niet gebracht waar ik op hoopte. En nu zit ik op meer oxycodon per dag dan ooit.
Het vervelende is dat ik er zo suf van word, als ik om half 8 mn ochtenddosering op heb, zit ik een uurtje later te knikkebollen en kan ik haast niet anders als peutertje voor de tv zetten en even mn ogen dichtdoen.
Nu ben ik onder behandeling van het pijnbehandelings centrum, maar ik wil dat er ook weer eens een neuroloog, neurochirurg of orthopeed naar me gaat kijken.
Ik mag volgende week wel eindelijk weer onder begeleiding van de fysiotherapeut gaan sporten. De laatste keer was in april, voordat de electrodes stuk gingen!

Vannelle heb je al een overwogen om te gaan praten met een psycholoog? Eens in de zoveel tijd doe ik dat zelf wel, en ik heb er best baat bij alles eens met een objectief iemand door te spreken, en ff ongegeneerd mn gal te spuwen!
pi_155962956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:16 schreef caroro het volgende:

Vannelle heb je al een overwogen om te gaan praten met een psycholoog? Eens in de zoveel tijd doe ik dat zelf wel, en ik heb er best baat bij alles eens met een objectief iemand door te spreken, en ff ongegeneerd mn gal te spuwen!
Ja, toevallig gisteravond nog over gehad.
Maar ik heb er ervaring mee en denk niet dat het iets voor me is.
Behalve pijn is er namelijk weinig aan de hand met mij, als de pijn minder wordt heb ik ook geen problemen meer.
Ik heb er dus weinig aan om over de gevolgen van pijn te praten, laten we de bron eens aanpakken!

In het verleden heb ik wel een een psych gesproken maar dat is echt niks voor mij.
Ik praat dan liever met mijn vriendin of met mijn beste vriend, die weten tenminste waar het over gaat.
En gelukkig kan ik dat ook. ^O^
pi_155966086
Fijn! Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen binnenkort! Hou je taai!
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2015 @ 10:14:07 #248
137949 Disana
pi_155967784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja, toevallig gisteravond nog over gehad.
Maar ik heb er ervaring mee en denk niet dat het iets voor me is.
Behalve pijn is er namelijk weinig aan de hand met mij, als de pijn minder wordt heb ik ook geen problemen meer.
Ik heb er dus weinig aan om over de gevolgen van pijn te praten, laten we de bron eens aanpakken!

In het verleden heb ik wel een een psych gesproken maar dat is echt niks voor mij.
Ik praat dan liever met mijn vriendin of met mijn beste vriend, die weten tenminste waar het over gaat.
En gelukkig kan ik dat ook. ^O^
Wijs hulp niet te gauw af omdat je denkt dat je het allemaal zelf wel kunt bolwerken. Zelf heb ik contact met een medisch maatschappelijk werkster van het ziekenhuis, omdat ik zoveel ziektes en beperkingen heb dat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Af en toe de zaken op een rijtje zetten en je laten informeren werkt heel verhelderend.
pi_155986287
Ik zet eerst alles zelf op een rijtje. Dan bespreek ik het met drie of vier mensen waaronder mijn man.
Zij weten beter als de artsen hoe mijn leven er uitziet en waar de frustraties vandaan komen. Geen arts, en dat neem ik ze ook niet kwalijk, kan zich inbeelden hoe je leeft zonder te zitten. Sowieso is het lastig een arts te vinden die het syndroom behandelt ipv alle lossen symptomen keer op keer. Boe!

Ik las net een topic terug en zag obstipatie door de oxy's. Ik slik 180 en heb veel last gehad van niet kunnen poepen. Sinds een jaar snoep ik suikervrij drop en heb minder problemen. Een a twee keer per week red ik nu.

Vandaag kon ik mijn moeder en man heel blij maken met een auto. Zij passen op mijn hondje als ik werk en zij, bijna 80 en 90 jaar, moeten daarvoor van de ene naar de andere kant van de stad. Hun auto was op.

Ik blij, zij blij.

Dikke knux hier voor iedereen.
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:14:36 #250
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155995346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Wijs hulp niet te gauw af omdat je denkt dat je het allemaal zelf wel kunt bolwerken. Zelf heb ik contact met een medisch maatschappelijk werkster van het ziekenhuis, omdat ik zoveel ziektes en beperkingen heb dat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Af en toe de zaken op een rijtje zetten en je laten informeren werkt heel verhelderend.
idd, ik zou ook niet weten wat ik zonder mijn maatschappelijk werkster van het ziekenhuis zou moeten.
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2015 @ 17:56:27 #251
137949 Disana
pi_156003738
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:14 schreef LPFAN het volgende:

[..]

idd, ik zou ook niet weten wat ik zonder mijn maatschappelijk werkster van het ziekenhuis zou moeten.
Ja fijn is dat hè. Dat je altijd bij iemand terecht kunt als je vragen of zorgen hebt. Die van mij is echt goud waard.
pi_156004323
Kan een van jullie een vb noemen wat je met die maatschappelijk werkster bespreekt?
Ik loop met EDS altijd vast. Hierdoor ben ik mogelijk onnodig afwerend voor die hulp.
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:30:18 #253
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_156004488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja fijn is dat hè. Dat je altijd bij iemand terecht kunt als je vragen of zorgen hebt. Die van mij is echt goud waard.
ja idd, die van mij ook. heeft heel veel voor mij gedaan al. kan ook altijd bij haar terecht als er wat is.
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:31:59 #254
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_156004526
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:22 schreef -sabine- het volgende:
Kan een van jullie een vb noemen wat je met die maatschappelijk werkster bespreekt?
Ik loop met EDS altijd vast. Hierdoor ben ik mogelijk onnodig afwerend voor die hulp.
ik bespreek dingen zoals het met me gaat, geestelijk en lichamelijk. ook heeft ze me geholpen met geldzaken. nierstichting heeft veel voor me betaald, zoals een accu voor mijn elektische fiets, een zwemabonnement en tandartskosten en dat heeft zij allemaal voor me geregeld. ze geeft me ook tips om bepaalde dingen aan te pakken.
pi_156004749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:31 schreef LPFAN het volgende:

[..]

ik bespreek dingen zoals het met me gaat, geestelijk en lichamelijk. ook heeft ze me geholpen met geldzaken. nierstichting heeft veel voor me betaald, zoals een accu voor mijn elektische fiets, een zwemabonnement en tandartskosten en dat heeft zij allemaal voor me geregeld. ze geeft me ook tips om bepaalde dingen aan te pakken.
Kijk daar heb je idd wat aan. Dat praktische zou ik zeer op prijs stellen, maar ik heb niemand ontmoet die dat doet of kan doen. Als is vraag bij de gemeente of ziektenkostenverzekering krijg ik standaard te horen dat ik zelf moet betalen en dat het de belastingaangifte wel rechtgetrokken wordt. Alleen fysio krijg ik vergoed.

Wat fijn dat je zo'n iemand hebt.
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:43:47 #256
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_156004819
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:40 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Kijk daar heb je idd wat aan. Dat praktische zou ik zeer op prijs stellen, maar ik heb niemand ontmoet die dat doet of kan doen. Als is vraag bij de gemeente of ziektenkostenverzekering krijg ik standaard te horen dat ik zelf moet betalen en dat het de belastingaangifte wel rechtgetrokken wordt. Alleen fysio krijg ik vergoed.

ja ben ik ook erg blij mee, anders had ik echt met mijn handen in het haar gezeten. en soms is het ook fijn om alleen ff mijn ei kwijt te kunnen. ze was ook bij het gesprek toen ik moest kiezen tussen de dialysemethodes als steun. erg fijn!
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2015 @ 19:06:03 #257
137949 Disana
pi_156005417
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:40 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je situatie is, maar is het voor jou niet mogelijk om ook een medisch maatschappelijk werker/ster te krijgen? Als je bij een ziekenhuis loopt, zou je ernaar kunnen vragen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2015 @ 19:08:27 #258
137949 Disana
pi_156005476
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:22 schreef -sabine- het volgende:
Ik bespreek eigenlijk alles met haar wat ik maar kwijt wil. Dat kunnen praktische zaken zijn zoals medicijnenkwesties of een aanvraag bij de Nierstichting, maar ook gewoon zorgen om hoe het verder moet. Ze is ook een brug tussen de medici en mij, als ik iets niet begrijp gaat zij voor me informeren.
pi_156023700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik wijs niks af, ik zoek het alleen niet op.
Tijdens revalidatie (waar ik onverwachts mee moest stoppen) had ik ook wekelijks contact met een medisch maatschappelijk werker maar tot de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af wat hij voor mij betekent heeft.
Ik vond het vooral lastig, destijds ook al flink minder mobiel en lang zitten en zo zat er toen ook al niet in.
Maar het was wél weer een extra bezoek aan het ziekenhuis per week, soms moest ik na een kwartiertje al weer weg omdat ik het lichamelijk gewoon niet trok.
Ergo: Ik had er meer last van dan dat ik er baat bij had. Het doel is me ook nooit duidelijk geworden eerlijk gezegd.
3 dagen per week naar het ziekenhuis ( revalidatie, ergotherapeuthe en mmw ) was toch echt te veel van het goede.
Woensdag heb ik een afspraak met een neuroloog, maar eens kijken hoe het vanaf daar verder gaat.
pi_156025158
Ik ga de maatschappelijk werkster bespreken met mijn huisarts. Hij is de coördinator.
Vannacht lag ik wakker en wist ik weer waarom ik geen hulp vraag. Omdat ik vastloop ontstaan er zoveel irritaties en frustraties dat ik verder van huis ben.
Maar we zijn nu zeker 10 jaar verder en ik ga het een kans geven.

Dankjulliewel voor het verduidelijken.

Ik heb een slechte dag vandaag. Veel pijn en daardoor een kuthumeur. Huiswerk lukt niet in bed.
Boeeeehhhdag. Gelukkig morgen weer een dag.
  † In Memoriam † zondag 13 september 2015 @ 11:50:11 #261
137949 Disana
pi_156044594
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:45 schreef -sabine- het volgende:
Ik ga de maatschappelijk werkster bespreken met mijn huisarts. Hij is de coördinator.
Vannacht lag ik wakker en wist ik weer waarom ik geen hulp vraag. Omdat ik vastloop ontstaan er zoveel irritaties en frustraties dat ik verder van huis ben.
Maar we zijn nu zeker 10 jaar verder en ik ga het een kans geven.

Dankjulliewel voor het verduidelijken.

Ik heb een slechte dag vandaag. Veel pijn en daardoor een kuthumeur. Huiswerk lukt niet in bed.
Boeeeehhhdag. Gelukkig morgen weer een dag.
Een verstandig besluit - niet geschoten is altijd mis, en met een beetje hulp kun je hopelijk meer rust in je situatie vinden.
pi_156191042
Vannelle, ben je nog iets wijzer geworden bij de neuroloog??

Ik heb dinsdag een afspraak met mijn professor, ben benieuwd waar hij meekomt. Heb wel al aangegeven dat ik even bedenktijd wil hebben, en voor de week erna staat al een vervolgafspraak.
pi_156195136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:42 schreef caroro het volgende:
Vannelle, ben je nog iets wijzer geworden bij de neuroloog??

Ik heb dinsdag een afspraak met mijn professor, ben benieuwd waar hij meekomt. Heb wel al aangegeven dat ik even bedenktijd wil hebben, en voor de week erna staat al een vervolgafspraak.
Echt wijzer niet maar dat had ik ook niet verwacht aangezien het de 1e keer was dat ze me gezien heeft.
Ze had wel mijn dossier doorgenomen gelukkig dus hoefde ik alleen maar te vertellen wat er aan schort.
Uiteraard een aantal dingen vergeten op te noemen......
Iedere keer neem ik me voor dingen op papier te zetten om niks te vergeten en dat raad ik anderen ook aan. Toch maar eens mee beginnen. :+

Er is nu een CT gepland voor 24 september en 14 oktober heb ik weer een afspraak om de resultaten van de scan te horen/bespreken.

Wat Oxy betreft:
Tot nu toe nam ik dat alleen als het nodig was. Volgens haar kan ik beter gewoon de voorgeschreven dosis nemen omdat ik anders achter de feiten loop en door gewoon in te nemen zou ik een spiegel opbouwen.
Mocht het tóch onvoldoende zijn dan kan ik paracetamol bijslikken.

Wat ook slikken was: Ze benadrukte nog eens dat ik hier nooit meer van af kom.
Dat wist ik wel maar nu het benadrukt werd kreeg ik ineens het besef dat ik toch echt gehandicapt ben.
Het kan hard gaan, een paar jaar geleden werkte ik nog minimaal 12 uur per dag en nu kan ik nog niet eens 10 minuten lopen zonder te verrekken van de pijn. Godsamme zeg. :(

Jij veel succes dinsdag!
Hopelijk komt er iets naar voren waar je zelf ook vrede mee hebt.
Keep us posted! :)
pi_156197404
Ik slik ook oxycodon op gezette tijden idd! Ook ivm met de spiegel in het bloed! En idd paracetamol ernaast!

Confronterend is dat hè, het besef dat je eigenlijk niet meer bent wie je was, en dat ook nooit meer gaat worden.
pi_156201288
Dat met de pilletjes doe ik pas vanaf afgelopen woensdag dus of het echt effect heeft weet ik nog niet, woensdagnacht iig niet....Manmanman, echt weer ouderwetse pijn waarbij de tranen gewoon in de ogen schieten.
Gelukkig had ik nog oxy over omdat ik eerder pas slikte als het echt nodig was dus maar een paar extra pilletjes er in gegooid.
Toch heel de nacht niet kunnen slapen en afgelopen nacht ook alweer niet. Ik zou onderhand bijna een moord doen voor een goede nachtrust!
Waar ik ook niks van snap is dat ik tussen 23.00 en 00.00 naar bed ga, uur of 7 er weer uit. Overdag hartstikke moe en maar 1 wens: slapen. En 's avonds natuurlijk wéér niet kunnen slapen nondejuu.
Maar dat heeft hier maar gedeeltelijk mee te maken, ik lig niet altijd van de pijn of rusteloze benen wakker, soms "gewoon" zonder aanwijsbare reden. Snapperniksvan.

Het is idd behoorlijk confronterend, zeker ook omdat het al de 2e keer is.
De 1e keer (2003) hebben ze me nog op kunnen lappen maar zonder garantie op lange termijn.
Het zou iig 5 jaar goed moeten gaan en dat zijn er uiteindelijk 8 geworden, op zich een mooi resultaat. ^O^
Maar nu ben ik écht aan de beurt, de kerel die in stoere beroepen lange dagen maakte en alles aankon is verdwenen. Zijn schim loopt met een rollator over straat....
Daar heb ik af en toe best moeite mee, zoals bijvoorbeeld vandaag.

Ik heb voor iemand een achterlichtunit van de auto vervangen: 3 schroefjes, 10 minuten staan en ik kreeg al weer pijn. Ja, dan ga ik inwendig een potje vloeken. Uiteraard moet ik proberen het te accepteren maar zo ver ben ik volgens mij nog niet.
Ik heb wel het geluk dat ik er heel reëel over na kan denken maar dat betekent niet automatisch dat ik er vrede mee heb.

Heb jij het volledig geaccepteerd? En zo ja, heb je dat zelf voor elkaar gekregen of met hulp?
pi_156221509
Gisteren een klein beetje geknutseld, vandaag betaal ik de prijs. :(
Vandaag doe ik het dus lekker rustig aan. Lees: lekker lamballen. :)
Zit ook weinig anders op.
pi_156221955
Volledig geaccepteerd?? Nee echt niet of niet echt. Ook ik werkte veel, sporten, deed alles op de fiets, als er wat te feesten was stond ik vooraan, als er wat te regelen was ook.

Nu ben ik afgekeurd, de hele dag thuis, sport 1x per week onder toezicht van de fysiotherapeut, fiets kleine stukjes, als er wat te vieren is lig ik de middag op bed om de avond door te komen, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Ik doe mij beter, groter voor als ik ben, niet veel mensen weten ervan. En alsik erover praat doe ik het af met de zin" ach iedereen heeft wat" .
Het lukt me redelijk positief in het leven te staan, maar tuurlijk grijpt het je naar de keel af en toe. Ik hen met behulp van een psycholoog een en ander op een rijtje gezet, en daar heb ik geleerd dat als ik niet aangeef dat het niet gaat, een ander dat niet kan raden. Maar ik ga nog steeds heel vaak over mn grenzen heen, en ik denk dat dat ook een soort trots is ofzo, dat ik heus nog wel meetel ofzo.

Beetje warrig oxycodon/lyrica vaag verhaal, ken je dat? Dat door de medicatie je soms niet de woorden vind die je bedoelt? Maar zo is het.
pi_156223755
Klinkt wel bekend, het is gewoon moeilijk om vrijwel alles wat je gewend was te doen nu links te moeten laten liggen.
Uit trots wil je idd nog wel eens te ver gaan. Alhoewel het woordje "trots" misschien ook wel vervangen kan worden door "gebrek aan acceptatie".
Heb ik, net als jou, ook regelmatig last van. Nadeel is dat je jezelf daar stevig mee naait aangezien jij de enige bent die er naderhand last van hebt en voor de anderen heeft jouw inbreng misschien niet eens zo veel verschil gemaakt.

Sporten probeer ik ook wel maar daar komt weinig van terecht.
Ben lid van FitforFree maar ben er nog geen 1 keer geweest, simpel omdat ik dat niet red.
Nah ja, ik kan iig verkondigen dat ik lid ben van een sportschool voor ik mijn biceps laat zien. :+

Maar het ergste vind ik dat ik bepaalde belangrijke dingen moet missen.
Om een voorbeeld te noemen: Een paar maanden geleden werd mijn dochter geopereerd.
Dat zijn van die momenten dat je er als vader toch wel bij wil zijn maar ze woont een dikke 300 km verderop en ik kón er gewoon niet heen. Dat steekt.
Om aan te sluiten op jouw verhaal: Als je zelf niet aangeeft dat het niet kan zal niemand anders daar zelf op komen.
Gelukkig heeft ze veel begrip voor me dus dat zat wel goed. :)

Wat ook vervelend is zijn mensen met teveel begrip, die je alles uit handen willen nemen want "ach, jij bent zo zielig."
Ken jij dat ook?

En oxy kun je idd aardig wazig van worden, mijn vriendin schiet nog wel eens in de lach als ik weer eens loop te bazelen. :P
Of dat je op tv een serie volgt en aan het eind van de aflevering eigenlijk geen idee hebt waar je eigenlijk naar hebt zitten kijken. Lang leve de harddiscrecorder! _O_
pi_156231930
O ja! Ik probeer vrijwilligerswerk te doen bij de voetbalvereniging( evenementen organiseren ed) en daar wisten ze dus niet echt hoe het zat. Tot ik de mede georganiseerde feestdag moest missen, door die mislukte operatie in juni.
Nu vraagt dus om de haverklap iemand of het wel gaat, en das goed bedoeld, maar ik wil niet ook daar nog eens als een patiënt gezien worden, dat gebeurt al vaak genoeg.

Na de bruiloft van mijn zus ben ik een maand uit de roulatie geweest, zo overlopen heb ik mijzelf. Maar ik had het voor geen goud willen missen!

Fijn dat je dochter zo begripvol was! Mijn kinderen schelen best veel in leeftijd, ik heb een echte puber(17) een prė puber(12) en een peuterpuber(net geen 3)en die verkeren allemaal in hun eigen stadium van onbegrip haha!
Ik denk dat ik het nooit volledig zal accepteren dat ik in deze situatie zit, want dan leg ik me erbij neer, en dat wil ik niet. Wie weet wat ze volgend jaar allemaal weer kunnen op medisch gebied. Ik blijf hopen!
pi_156232971
:(

Vanochtend meds vergeten in te nemen. Ik kon me niet aan mijn routine houden en toen vergat ik ze. Kom er net achter maar nu snap ik waarom ik de hele dag aan het zweten, trillen, snotteren enzo ben geweest. Ervaring leert dat ik morgen een klap van de hormonale molen ga krijgen, gezellig.

Pluspunt: ik word niet ziek, de misselijkheid komt door gebrek aan maagbeschermer.

|:(
Spoilers!
pi_156233063
Mijn dochter is 20 en aangezien ze op mij lijkt behoorlijk verstandig. :+
Ja, daar bof ik mee. Net als met meer mensen in mijn omgeving. Ik heb dan ook het meeste last van mezelf maar het schijnt dat ik daar zelf ook iets aan kan doen. :)

Ik heb nu echt het punt bereikt dat het me echt niet meer uitmaakt wat er aan de hand is, als het maar duidelijk is.
Dan heb je feiten ipv zoals nu alweer in de onderzoeksfase te zitten en ws. valse hoop hebben dat er nog wonderen bestaan.
Ik ben realistisch, dit gaat nooit meer over. Dat weet ik wel.
Waar ik op hoop is een optie om de pijn wat te minderen zodat ik wat mobieler ben. Zou al een hoop schelen.

Vrijwilligerswerk zit ik ook aan te denken, ik heb echt moeite om mijn dag te vullen.
Er is alleen zo verdomd weinig dat ik lichamelijk nog kan. Ik zou niet weten wat.
Ik heb wel een nieuwe hobby bedacht en dat vind ik echt leuk om te doen/mee bezig te zijn alleen is daar weer het nadeel van dat er best wel geld in gaat zitten wat we eigenlijk beter kunnen gebruiken.

Je kinderen schelen idd best veel in leeftijd maar dat heeft ook z'n voordelen toch?
Kan de oudste mooi op de jongste passen als jullie lekker gaan stappen. ;)

Dat van de bruiloft van je zus snap ik ook wel.
Je weet van tevoren al dat het je sloopt maar zoiets belangrijks ga je gewoon niet missen, daar ben je bij. Hell or high water: Jij bent er!
Soms is tevredenheid een stuk sterker dan pijn.
Daar bedoel ik mee dat je een afweging maakt. Wat weegt zwaarder? Pijn of dit meemaken?
En in zo'n geval doet pijn er niet toe, het moment is belangrijker. :)

Het is en blijft gewoon kut.
Maar het leven gaat door, laten we er maar het beste van maken! :)

SPOILER
pi_156233093
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
:(

Vanochtend meds vergeten in te nemen. Ik kon me niet aan mijn routine houden en toen vergat ik ze. Kom er net achter maar nu snap ik waarom ik de hele dag aan het zweten, trillen, snotteren enzo ben geweest. Ervaring leert dat ik morgen een klap van de hormonale molen ga krijgen, gezellig.

Pluspunt: ik word niet ziek, de misselijkheid komt door gebrek aan maagbeschermer.

|:(
Waarom kon je je niet aan je routine houden? Is er iets aparts gebeurd?
pi_156233219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom kon je je niet aan je routine houden? Is er iets aparts gebeurd?
Niet echt. Ik moest vrij snel nadat ik op was alweer de deur uit. Daardoor had ik wat stress denk ik, het was gewoon anders dan normaal. En mijn vriend zou boodschappen doen maar hij ging te laat weg en liep toen mij in de weg waardoor ik me met hem ging bezighouden in plaats van met mezelf.
Eigenlijk niets bijzonders dus, gewoon onoplettendheid.

Ik ga mijn maagbeschermer dan nu maar innemen, hopen dat de misselijkheid stopt. Ik wil slaaaapen :Z
Spoilers!
pi_156233307
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet echt. Ik moest vrij snel nadat ik op was alweer de deur uit. Daardoor had ik wat stress denk ik, het was gewoon anders dan normaal. En mijn vriend zou boodschappen doen maar hij ging te laat weg en liep toen mij in de weg waardoor ik me met hem ging bezighouden in plaats van met mezelf.
Eigenlijk niets bijzonders dus, gewoon onoplettendheid.

Ik ga mijn maagbeschermer dan nu maar innemen, hopen dat de misselijkheid stopt. Ik wil slaaaapen :Z
Ah, je werd uit je routine gesleurd door die slaapkop van een vriend van je. Gelukkig niks ernstigs. ;)

Sweet dreams. :*
pi_156278677
Weekendje weg geweest naar Rotterdam met mijn man. We zijn 30 jaar samen vandaag.
Hij is er altijd voor me. Echt altijd. We hebben voor mijn doen veel gelopen en zijn twee keer uit eten geweest en dat doe je toch echt zittend. En dat zitten veroorzaakt helse pijn hier. En toch, deze pijn heb ik met liefde voor hem over. Komende week gaat hij met school naar het buitenland en komt mijn oudste bij mij, om op mij te passen. Een soort van. Het is bij mij niet van de ene op de andere dag gekomen. Heel geleidelijk ben ik slechter gaan functioneren. En de kinderen zijn daar geleidelijk gewend aan geraakt. Ik vind het erger voor hen dan dat zij dat vinden en ervaren.

Even over de oxy. Ik slik het ook al jaren. Het was een moeilijke beslissing destijds. Nu studeer ik zelfs met die pillen :D en werk 9 uren per week. Zonder die pillen had ik dat nu niet gekund. Vanwege de dosering rijd ik geen auto meer. Fietsen kon ik ook al niet meer. Gelukkig wonen we vlakbij het station en kan ik dubbelgeklapt liggen in de trein.

Morgen is alles beter. Morgen!
pi_156279011
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:10 schreef -sabine- het volgende:
Weekendje weg geweest naar Rotterdam met mijn man. We zijn 30 jaar samen vandaag.
Hij is er altijd voor me. Echt altijd. We hebben voor mijn doen veel gelopen en zijn twee keer uit eten geweest en dat doe je toch echt zittend. En dat zitten veroorzaakt helse pijn hier. En toch, deze pijn heb ik met liefde voor hem over. Komende week gaat hij met school naar het buitenland en komt mijn oudste bij mij, om op mij te passen. Een soort van. Het is bij mij niet van de ene op de andere dag gekomen. Heel geleidelijk ben ik slechter gaan functioneren. En de kinderen zijn daar geleidelijk gewend aan geraakt. Ik vind het erger voor hen dan dat zij dat vinden en ervaren.

Even over de oxy. Ik slik het ook al jaren. Het was een moeilijke beslissing destijds. Nu studeer ik zelfs met die pillen :D en werk 9 uren per week. Zonder die pillen had ik dat nu niet gekund. Vanwege de dosering rijd ik geen auto meer. Fietsen kon ik ook al niet meer. Gelukkig wonen we vlakbij het station en kan ik dubbelgeklapt liggen in de trein.

Gefeliciteerd met jullie jubileum. ^O^
En ik wil nog even zeggen dat ik het heel erg lief van je vind dat je je eigen pijn accepteert zodat jullie samen een leuke avond kunnen hebben. Je bent een lieverd!

Oxy doet idd iets met de rijvaardigheid, ik snap dan eigenlijk ook niet zo goed waarom er een gele sticker ipv een rode op zit.
Maar zoals je zelf al typt, je went er aan. De bijwerkingen lijken idd minder te worden.
Auto rijden kan ik niet mee stoppen, dat is voor mij de enige manier om nog ergens te komen eerlijk gezegd.
Al is het wel zo dat als ik merk dat de oxy te veel in het koppie werkt ik de auto gewoon laat staan, dan blijf ik wel thuis.
pi_156279277
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met jullie jubileum. ^O^
En ik wil nog even zeggen dat ik het heel erg lief van je vind dat je je eigen pijn accepteert zodat jullie samen een leuke avond kunnen hebben. Je bent een lieverd!

Oxy doet idd iets met de rijvaardigheid, ik snap dan eigenlijk ook niet zo goed waarom er een gele sticker ipv een rode op zit.
Maar zoals je zelf al typt, je went er aan. De bijwerkingen lijken idd minder te worden.
Auto rijden kan ik niet mee stoppen, dat is voor mij de enige manier om nog ergens te komen eerlijk gezegd.
Al is het wel zo dat als ik merk dat de oxy te veel in het koppie werkt ik de auto gewoon laat staan, dan blijf ik wel thuis.
Wat goed dat je dat kunt, de auto laten staan. Door die oxy heb ik nou net niet die besluitvaardigheid meer. Ik heb dan sneller schijt aan alles. Heb in 2007 binnen twee weken twee keer tegen een paaltje gereden. Had ook een kind kunnen zijn. Vandaar dat nooit meer rijden mijn devies geworden is. Inmiddels slik ik ook nog meer.
Net als met afvallen en stoppen met roken merkte ik dat de oxy mij echt onverschilliger gemaakt heeft. Ik had al niet veel doorzettingsvermogen van mezelf. Ik moet het echt van heinde en ver halen.

Ik ken wel iemand die gestopt is met oxy. Ze slikte 120mg en is cold turkey gestopt. Heel onverstandig, maar ze heeft het wel gered. Ooit, echt ooit als ik groot ben, ga ik ook stoppen.
pi_156279854
Nou, zo knap is de auto laten staan niet, alleen maar logisch.
Als ik door de pilletjes niet meer helder ben besef ik dat en weet ik heel goed wat ik wel en wat ik niet kan doen.
Ik word er dus niet onverschillig van, dat herken ik niet.
Ben jij dan op meerdere vlakken onverschillig geworden? Oftewel: Doe je ook minder aan alledaagse zaken en heeft je omgeving daar last van?
Wel goed van je dat je er voor kiest niet meer te rijden, als het niet gaat moet je idd reëel zijn en er zelf mee stoppen voor er iets gebeurt waar je wellicht spijt van krijgt.

Zelf zou ik ook wel willen stoppen met oxy maar niet voor er een alternatief is. Ik word echt bijna letterlijk gek van de pijn nu, ik moet heel erg opletten dat ik door mijn humeur de stemming van anderen niet negatief beïnvloed.
Want geloof me, mijn lontje is heel erg kort momenteel maar mijn realiteitszin is er gelukkig ook nog. Ik wil geen andere mensen opzadelen met mijn probleem.
pi_156281858
Ik rij ook met oxy en lyrica(vind ik eigenlijk nog grotere troep :X ). In overleg met mn huisarts een gewenningsperiode van 4 weken genomen, en dat elke keer wanneer de dosis aangepast werd(of word). Ik vind het prettig om te rijden vanwege de houding die je aanneemt als bestuurder. Wanneer ik meerij dan zit ik een beetje te hangen in die bijrijdersstoel en dat vind ik niks.
Ik rij alleen niet meer in de avond, maar dat komt omdat ik dan gewoon veel te moe ben om mij te concentreren!
pi_156281918
O en Sabibe, gefeliciteerd met jullie jubileum!!
pi_156282011
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:32 schreef caroro het volgende:
Ik rij ook met oxy en lyrica(vind ik eigenlijk nog grotere troep :X ). In overleg met mn huisarts een gewenningsperiode van 4 weken genomen, en dat elke keer wanneer de dosis aangepast werd(of word). Ik vind het prettig om te rijden vanwege de houding die je aanneemt als bestuurder. Ok ok ik vind autorijden ook gewoon supertof! Wanneer ik meerij dan zit ik een beetje te hangen in die bijrijdersstoel en dat vind ik niks.
Ik rij alleen niet meer in de avond, maar dat komt omdat ik dan gewoon veel te moe ben om mij te concentreren!
pi_156282149
Ik zit in principe ook prima achter het stuur ook al is het een klein autootje.
Stoel staat bijna in de ligstand maar zo kan ik het uren volhouden. Alleen als mijn bovenkamer apart doet door de oxy zit ik daar liever niet.
Lyrica ken ik niet maar de naam alleen al zegt het ws. wel zo'n beetje. Is dat ook een pijnstiller?
pi_156282655
Lyrica is van oorsprong een anti depressiva, bij toeval is ontdekt dat het een goed medicijn tegen neuropathische zenuwpijn is. Nadelen zijn de enorme gewenning, je komt er kilo's van aan, persoonlijkheids verandering, vermoeidheid, en nog een fijne is dat je regelmatig niet uit je woorden kunt komen(dat zijn mijn bijwerkingen :') . Ik slik die zooi nu al 5 jaar in een hoge dosis. Zou er dolgraag vanaf willen, maar er is geen alternatief.
pi_156288848
Ik kom hier later op terug, ik denk niet dat ik nu een fatsoenlijk antwoord kan formuleren terwijl je dat wel verdient.
Wat ik wel ff kwijt wil is dat ik blij ben met je uitleg en eerlijkheid.
Kan er op dit moment niet heel veel mee omdat ik besef dat ik last heb van mijn eigen pilletjes, ik wacht liever even tot ik wél in staat ben adequaat te reageren.
pi_156288873
Mwah, ik ga toch een poging doen want slapen lukt niet.
Het lijkt mij eng om van medicatie afhankelijk te zijn, helemaal als ze je humeur beïnvloeden
Soms kan het niet anders, dat besef ik wel maar ik hou daar niet zo van.
Maar eerlijk gezegd heb ik nu ook het punt bereikt dat ik niets anders meer kan, het doet zo allejezus zeer dat ik eigenlijk geen keuze meer heb.
Ik wil van de pijn af maar aan de andere kant wil ik ook gewoon mezelf kunnen zijn zonder mijn omgeving te vermoeien met mijn klachten.
Voor nu kies ik er voor om mijn vriendin niet te veel gezeik te bezorgen maar dat kost me heel veel moeite.
Ik wil graag dat het haar goed gaat maar de pijn die ik nu heb is niet te verdoezelen, het is er en dat is een feit.
Ik doe echt mijn best maar ik kan helaas niet toveren, ik zou heel graag willen dat het alleen mijn probleem is.
Ik voel me schuldig, ik heb het idee dat zij last heeft van mijn ellende en dat bevalt me voor geen meter.
Tuurlijk kan ik er niks aan doen, dat besef ik wel, maar het voelt wel zo en dat is niet fijn.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van de CT, mag best negatief zijn maar dan weet ik tenminste waar ik mee te maken heb.
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2015 @ 09:59:28 #286
137949 Disana
pi_156290822
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:10 schreef -sabine- het volgende:

Gefeliciteerd met jullie 30-jarig samenzijn, en mooi dat jullie er een weekend tussenuit konden inclusief etentje.
pi_156303638
Dankjulliewel voor de felicitaties

Pijn verandert je dagelijkse doen en laten. Pillen doen dat ook.
Het is belangrijk dat je weet wat je gaat slikken, wat de bijwerkingen kunnen zijn en vooral wat de alternatieven zijn. Overleg dit met je naasten. Zij weten hoe je leeft. Mijn kinderen hebben mij overtuigd om die oxys te gaan slikken. Alles beter dan mij zoveel pijn zien lijden. En ik dacht echt dat ze het niet zo doorhadden. Ik hield mij ook groot en sterk. Heel herkenbaar vannelle.

Vandaag was een betere dag. Studie is er wel weer bij ingeschoten, maar morgen weer een dag. Eerst de nacht weer koppen. Slapen jullie goed? Ik niet. Iedere nacht twee keer wakker om pillen te slikken. Boeh!
pi_156304475
Ik hou me niet persé groot en sterk, ik ben er heel eerlijk in en gelukkig krijg ik daar begrip voor.
Mijn moeilijkheden liggen dus ook niet in mijn naaste omgeving, ik ben zelf degene die er de grootste problemen mee heeft.
Ik kan gewoon helemaal niks meer, ik voel me knap waardeloos.
De hele dag tv kijken, achter de pc zitten als dat al lukt en lezen is nou niet direct mijn levensdoel zeg maar.
Ik zou zo graag meer willen doen, nuttiger zijn dan ik nu ben.
Vergeleken met vroeger stel ik niks meer voor, ik heb zelfs het idee dat ik anderen tot last ben terwijl ik vroeger juist voor iedereen klaar stond.
Dat is verdomd moeilijk te accepteren maar ik vrees dat er weinig anders op zit.
Het is gewoon zoals het is, gezondheid laat zich helaas niet dwingen.
pi_156313652
Sorry egoïstische dagboekpost.

SPOILER
pi_156314409
:* fripsel! Je bent ook eigenlijk veel te jong om te moeten omgaan met dit soort bullshit! Af en toe even zwelgen is echt niet erg! Daarna herpak je je weer en denk je idd, hup niet aanstellen(wat dus echt niet waar is, het is gewoon klote) en doorgaan!
Mensen zien ook alleen het plaatje eromheen, die hebben geen idee, tenzij jij ze dat duidelijk maakt! ( ik lijk mn psych wel :P ).

Enne niks egoistisch, daar is dit topic voor!! Hang in there!!!
pi_156316781
Fripsel, ik vind het heel goed van je dat je het even van je af schrijft, ook dat kan opluchten.
Dat je je schuldig voelt herken ik wel. En ook al weet je dat dat niet nodig is, je doet het automatisch toch.
Maar als je je situatie reëel bekijkt dan is het toch ook logisch dat je niet alles kunt doen en dat het op het bordje van je vriend komt? Daar kun jij niks aan doen, dat is nou eenmaal de situatie.
Ik heb wel het idee dat jouw vriend heel begripvol is en dat is fijn. :D
Bij deze een hele dikke virtuele knuffel voor jou!

Zelf hebben we vanmorgen een maatschappelijk werker op bezoek gehad.
Jaja, tóch wel. Ik was er eerst op tegen, ik zag het niet zitten omdat ik het liefst zelf de touwtjes in handen hou.
Maar het was wel nuttig, hij gaat voor mij bekijken hoe ik een gehandicaptenparkeerkaart kan krijgen zonder dat ik zelf het risico van geld weggooien neem.
En daar bedoel ik mee dat de aanvraag 81,50 kost. Ook als ie niet toegekend wordt ben je dat bedrag kwijt.
En dat geld kunnen we eigenlijk niet missen maar het zou wel een enorme aanvulling zijn, dan kom ik nog eens ergens.
Tot nu toe heb ik hulp steeds afgewezen, soort misplaatste trots denk ik.
Maar nu besef ik hoe stom dat eigenlijk is....
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2015 @ 10:59:02 #292
137949 Disana
pi_156316893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:51 schreef vannelle het volgende:

Jaja, tóch wel. Ik was er eerst op tegen, ik zag het niet zitten omdat ik het liefst zelf de touwtjes in handen hou.
Maar het was wel nuttig, hij gaat voor mij bekijken hoe ik een gehandicaptenparkeerkaart kan krijgen zonder dat ik zelf het risico van geld weggooien neem.
En daar bedoel ik mee dat de aanvraag 81,50 kost. Ook als ie niet toegekend wordt ben je dat bedrag kwijt.
En dat geld kunnen we eigenlijk niet missen maar het zou wel een enorme aanvulling zijn, dan kom ik nog eens ergens.
Hey, wat goed van je ^O^
pi_156317032
quote:
Fripsel, ik vind het heel goed van je dat je het even van je af schrijft, ook dat kan opluchten.
Dat je je schuldig voelt herken ik wel. En ook al weet je dat dat niet nodig is, je doet het automatisch toch.
Maar als je je situatie reëel bekijkt dan is het toch ook logisch dat je niet alles kunt doen en dat het op het bordje van je vriend komt? Daar kun jij niks aan doen, dat is nou eenmaal de situatie.

Ik ben de vriendin van vannelle. Ik lees hier normaal gesproken alleen maar en reageer niet.
Maar nu toch even in het openbaar. Ik ben blij dat je nu ook inziet dat hulp vragen helemaal niet erg is. Je kunt niet alles zelf oplossen. :* O+
pi_156317042
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Hey, wat goed van je ^O^
Zo heel af en toe heb ik mijn goede momenten. :)
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2015 @ 11:13:38 #295
137949 Disana
pi_156317164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zo heel af en toe heb ik mijn goede momenten. :)
Haha ja, dat blijkt. En je doet er meteen je voordeel mee ook.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2015 @ 11:20:29 #296
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_156317303
Ook even binnenvallen met iets leuks: ik heb chronische neuro-coeliakie, wat dus betekent dat niet m'n dunne darm aangevallen wordt als ik gluten binnenkrijg, maar m'n kleine hersenen :{ Dit zijn zoal m'n klachten:

- overgevoeligheid voor geluid (hyperacusis);
- overgevoelig voor drukte en lawaai;
- kan geen twee gesprekken uit mekaar houden;
- evenwichtsproblemen (was veel erger in het begin, toen zwalkte ik als een zatlap);
- lichaam zit continu in een fight or flight-situatie zonder een keuze te maken (ik blijf in het midden hangen, altijd alert, altijd de spieren aangespannen, dat vreet energie);
- heb hierdoor geen sociaal leven;
- ben 100% afgekeurd voor werk;
- ben het spuugzat om de hele dag maar thuis te zitten.

Ik heb nu 3x in de week therapie, maar dat is nog maar een analysegroep waar mensen met verschillende klachten bij elkaar zitten om ervaringen uit te wisselen en wellicht iets van elkaar te leren. Hierna hoop ik een wat gerichtere therapie te kunnen krijgen.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_156317474
Dat je het spuugzat bent om de hele dag thuis te zitten herken ik wel.
Maar ja, wat is het alternatief? Juist door de ziekte ben je beperkt en dat is dus ook de reden dat we thuis zitten.
Zelf probeer ik de tijd een beetje in te vullen door een nieuwe hobby te beginnen: een rc helicopter.
Maar daar ben je ook niet de hele dag mee bezig natuurlijk.
Dan blijft over: pc, tv en lezen. Elke dag weer en daar word je op een gegeven moment ook wel schijtziek van.
Jij hebt dan nog de gesprekstherapie, heb je het idee dat je daar iets aan hebt?
Het benadrukt denk ik iig wel dat je er niet alleen in bent, er zijn meer mensen met problemen.
Maar om jezelf iets beter te voelen door je te spiegelen aan ellende van anderen vind ik ook maar een aparte gedachte.....
Dat zal ook niet de insteek van de therapie zijn maar is hoe ik er zelf over denk en dat kan er helemaal naast zitten.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2015 @ 11:35:04 #298
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_156317552
Mja, ik weet dat de ziekte mij beperkt, maar ik maar er graag mijn beklag over doen tegen m'n ouders en goede vrienden. Vooral als ik zie dat mensen gezellig uitgaan of op vakantie gaan enzo, daar had ik het in het begin (zeg april 2011) erg lastig mee. Ik ben het nu wel gewend, maar het is geen leuk leven zo...

Ik zit de hele dag een beetje achter de computer, lees boeken, kijk films en ga een stukje lopen of fietsen, meer zit er niet echt in.

De therapie is vooral voor de therapeuten om te peilen hoe de mensen in de groep op bepaalde dingen reageren, of ze zelf hun grenzen aan kunnen geven, etc. Ik spiegel me niet aan een ander, maar twee vrouwen hebben al gezegd dat hun problemen bij de mijne verbleken, al is het hun nog altijd een goed recht om er over te klagen.

Ik ga zometeen weer naar therapie, als ik tenminste genoeg energie heb. Grote kans dat ik afgelopen maandag per ongeluk gluten binnen heb gekregen (kruisbesmetting bij vleeswaren), dus ik voel me nog minder dan dat ik me standaard voel. We weten het over een uurtje :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_156317560
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:07 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik ben de vriendin van vannelle. Ik lees hier normaal gesproken alleen maar en reageer niet.
Maar nu toch even in het openbaar. Ik ben blij dat je nu ook inziet dat hulp vragen helemaal niet erg is. Je kunt niet alles zelf oplossen. :* O+
Om dan ook maar even in het openbaar te reageren:
Ik ben té lang té trots geweest. Te lang gewend om mijn eigen boontjes te doppen maar ik besef nu wel dat ik idd niet alles zelf kan oplossen.
Hulp aanvaarden is voor iedereen beter, het gaat niet alleen om mezelf. Wij als gezinnetje hebben er allemaal mee te maken en ik wil niet degene zijn die daar een negatief stempel op drukt.

Wel apart om zo op jou te reageren trouwens, we zitten in dezelfde kamer.
Maar voor degenen die meelezen ws. wel handig om te lezen zodat er duidelijk is wat er speelt.

En wat ook wel openbaar mag: Je bent een lieverd. Ik ben heel erg blij met jou en je begrip voor mij. :*
pi_156317677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mja, ik weet dat de ziekte mij beperkt, maar ik maar er graag mijn beklag over doen tegen m'n ouders en goede vrienden. Vooral als ik zie dat mensen gezellig uitgaan of op vakantie gaan enzo, daar had ik het in het begin (zeg april 2011) erg lastig mee. Ik ben het nu wel gewend, maar het is geen leuk leven zo...

Ik zit de hele dag een beetje achter de computer, lees boeken, kijk films en ga een stukje lopen of fietsen, meer zit er niet echt in.

De therapie is vooral voor de therapeuten om te peilen hoe de mensen in de groep op bepaalde dingen reageren, of ze zelf hun grenzen aan kunnen geven, etc. Ik spiegel me niet aan een ander, maar twee vrouwen hebben al gezegd dat hun problemen bij de mijne verbleken, al is het hun nog altijd een goed recht om er over te klagen.

Ik ga zometeen weer naar therapie, als ik tenminste genoeg energie heb. Grote kans dat ik afgelopen maandag per ongeluk gluten binnen heb gekregen (kruisbesmetting bij vleeswaren), dus ik voel me nog minder dan dat ik me standaard voel. We weten het over een uurtje :P
Zelf kan ik ook lang niet altijd meedoen met uitjes of andere leuke dingen en dat is gewoon ronduit kut.
Maar ik zal niemand tegenhouden om wél te gaan.
Mijn vriendin en mijn beste vriend gaan regelmatig samen op pad, er is geen enkele reden te bedenken waarom zij geen leuke tijd mogen hebben omdat ik au heb.
Leven en laten leven toch?

Ik hoop dat je je vandaag nog wat beter gaat voelen, ik leef echt met je mee.
Jouw aandoening ken ik niet maar heb je uitleg wel begrepen.
Wat dat betreft is het voor mij een stuk makkelijker. Ik heb zenuwschade en dat doet zeer. Dat vat het wel samen.
Jij moet met veel meer dingen rekening houden en dat lijkt me eerlijk gezegd knap lastig...
pi_156317728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:41 schreef caroro het volgende:
:* fripsel! Je bent ook eigenlijk veel te jong om te moeten omgaan met dit soort bullshit! Af en toe even zwelgen is echt niet erg! Daarna herpak je je weer en denk je idd, hup niet aanstellen(wat dus echt niet waar is, het is gewoon klote) en doorgaan!
Mensen zien ook alleen het plaatje eromheen, die hebben geen idee, tenzij jij ze dat duidelijk maakt! ( ik lijk mn psych wel :P ).

Enne niks egoistisch, daar is dit topic voor!! Hang in there!!!
Ja dat is ook nog zoiets. Ik ben 33 kg afgevallen en zie er beter uit dan ik ooit gedaan heb. Iedereen denkt nu dus dat het beter met me gaat terwijl dat helemaal niet zo is.

quote:

Ja m'n vriend probeert wel heel lief te zijn. Maar voor hem is het ook lastig ;( hij heeft een dwangstoornis i.c.m. een lichte depressie en lichte sociale angst. Dus we zijn een lekker stel bij elkaar :P ik mis vaak de fysieke kracht om dingen daadwerkelijk te ondernemen, en bij hem is het soms de psychische kracht die ontbreekt al gaat dat steeds beter.

Sowieso gaat het wel steeds beter wat dat betreft, een tijd terug konden we echt tegen elkaar opvliegen van onbegrip :@ maar we begrijpen elkaar steeds beter.

Dat vind ik ook zo lastig, omdat ik in beide posities zit, ik ben zelf ziek maar m'n vriend is ook ziek, ben ik er me heel erg van bewust hoe een extra last het kan zijn, ookal kun je er niks aan doen. En dat vind ik wel moeilijk..

Vind jullie reacties heel fijn en lief. En dat misplaatste trots herken ik ook wel, wil het soms gewoon niet toegeven. Dan weet ik dat dat beter is als ik iets aangeef/vraag en dan krijg ik het toch m'n strot niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')