abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154893225
Ik kom ook weer even klagen. 2.5 week geleden is het weer in mijn rug geschoten (heb scoliose) dus weer acute lage rugklachten. Na 8 dagen was het nog niet over, dus de fysio maar weer gebeld. Een nieuwe praktijk, omdat het juist de laatste tijd zo goed ging en ik het hele jaar nog zonder fysio had kunnen doen. Oude praktijk is een stuk verder weg en deze zit in de buurt en mijn vriend revalideert er ook na zijn ongeluk. Dus gister even langs geweest met de verwijzing. Vanochtend belde ze om 9 uur op of ik om half 10 al kon komen, want er had iemand afgezegd.

Ik daar heen en nou blijkt dat scoliose opeens niet meer op de lijst met chronische ziekten staat, ja, pas als je bocht meer dan 50 graden is. Dus nou krijg ik alleen de 18 vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering vergoedt en niet meer vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering :(
Dus volgend jaar toch maar weer een duurder pakket nemen, want nou is 18 opeens wel weer erg weinig :(

En ik verging echt van de pijn tijdens de onderzoeken, heb het echt uitgeschreeuwd :o
Dus ik heb er ook weer ff flink de balen in ;(
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:22:02 #102
137949 Disana
pi_154902695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik kom ook weer even klagen. 2.5 week geleden is het weer in mijn rug geschoten (heb scoliose) dus weer acute lage rugklachten. Na 8 dagen was het nog niet over, dus de fysio maar weer gebeld. Een nieuwe praktijk, omdat het juist de laatste tijd zo goed ging en ik het hele jaar nog zonder fysio had kunnen doen. Oude praktijk is een stuk verder weg en deze zit in de buurt en mijn vriend revalideert er ook na zijn ongeluk. Dus gister even langs geweest met de verwijzing. Vanochtend belde ze om 9 uur op of ik om half 10 al kon komen, want er had iemand afgezegd.

Ik daar heen en nou blijkt dat scoliose opeens niet meer op de lijst met chronische ziekten staat, ja, pas als je bocht meer dan 50 graden is. Dus nou krijg ik alleen de 18 vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering vergoedt en niet meer vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering :(
Dus volgend jaar toch maar weer een duurder pakket nemen, want nou is 18 opeens wel weer erg weinig :(

En ik verging echt van de pijn tijdens de onderzoeken, heb het echt uitgeschreeuwd :o
Er verdwijnt steeds meer uit het basispakket, ook zaken die sommige mensen echt nodig hebben. Balen dat jij nu aan het kortste eind trekt.
pi_154903474
Ik denk dat erger voorkomen kan worden als bij zulke dingen fysio geworden vergoed zou worden.

Hier weer drama. Te veel werken (iedereen op vakantie) maar in week 2 haak ik al weer af. Vandaag met maximaal diclofenac en paracetamol volgepakt, maar hele dag op tanden bijten van de pijn. Nou voor morgen geregeld dat ik maar een halve dag hoef en donderdag huisarts en fysio, kijken wat ze weer zeggen. ;(
pi_154903829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Er verdwijnt steeds meer uit het basispakket, ook zaken die sommige mensen echt nodig hebben. Balen dat jij nu aan het kortste eind trekt.
Dankje en ja idd het is erg frustrerend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:51 schreef Nazil het volgende:
Ik denk dat erger voorkomen kan worden als bij zulke dingen fysio geworden vergoed zou worden.

Hier weer drama. Te veel werken (iedereen op vakantie) maar in week 2 haak ik al weer af. Vandaag met maximaal diclofenac en paracetamol volgepakt, maar hele dag op tanden bijten van de pijn. Nou voor morgen geregeld dat ik maar een halve dag hoef en donderdag huisarts en fysio, kijken wat ze weer zeggen. ;(
Ja precies zo denk ik dus ook. Maar zorgverzekeraars denken helaas heel anders en komen echt met de meest absurde eisen :(

Rot dat je zoveel pijn hebt dat je het niet volhoudt op je werk. Fijn dat je kon regelen dat je morgen maar een halve dag hoeft. Succes donderdag bij de huisarts en fysio!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:12:02 #105
136 V.
Like tears in rain...
pi_154909487
quote:

Da's echt volkomen ruk. Sterkte :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:12:51 #106
136 V.
Like tears in rain...
pi_154909537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:51 schreef Nazil het volgende:

Gezeik. Sterkte.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154919062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Da's echt volkomen ruk. Sterkte :)

V.
Dankje :)
pi_154925211
Geen frustratie maar juist goed bericht... de teek die me een paar weken terug had gebeten heeft geen borrelia bij zich. Gelukkig! Eén keer lyme is wel genoeg :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:34:33 #109
136 V.
Like tears in rain...
pi_154925431
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:25 schreef pietkanarie het volgende:
Geen frustratie maar juist goed bericht... de teek die me een paar weken terug had gebeten heeft geen borrelia bij zich. Gelukkig! Eén keer lyme is wel genoeg :)
Kijk, dat verdient een *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154926277
quote:
Wat fijn! *O*

Owja ik had geloof ik hier tijd terug nog wel verteld over dat ik bezig was met het kwijtschelden van die schuld van prestatiebeurs? Dat is gelukt! *O*
Dus schuld is stuk minder nu :D
pi_154926901
quote:
^O^
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:59:08 #112
136 V.
Like tears in rain...
pi_154931251
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat fijn! *O*

Owja ik had geloof ik hier tijd terug nog wel verteld over dat ik bezig was met het kwijtschelden van die schuld van prestatiebeurs? Dat is gelukt! *O*
Dus schuld is stuk minder nu :D
^O^

We gaan hier nou toch niet een goede-berichten-topic van maken, hè? ;)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2015 @ 17:09:18 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_154931532
Goede berichten zijn goed ^O^

V. wat klote zeg, een leuke baan die je niet gaat krijgen (al klinkt het wel alsof je qua baas dan weer niet echt rouwig hoeft te zijn...)

En dat uitkleden van het basispakket zuigt flink. Juist voor mensen die het zo hard nodig hebben :(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_154935625
quote:
Fijn! Weer een zorg minder :)
pi_154956993
Iemand van jullie bekend met Etoricoxib 60mg? Ik heb het vandaag gekregen omdat de diclofenac niet meer hielp. Hij twijfelde tussen dit of iets morfine-achtigs maar ik wil graag blijven werken.
pi_154958035
quote:
12s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

^O^

We gaan hier nou toch niet een goede-berichten-topic van maken, hè? ;)

V.
Haha af en toe kan dat best als iets wat eerst een frustratie was het nu niet meer is ^O^
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:28:58 #117
136 V.
Like tears in rain...
pi_154962823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:09 schreef Rewimo het volgende:
Goede berichten zijn goed ^O^

V. wat klote zeg, een leuke baan die je niet gaat krijgen (al klinkt het wel alsof je qua baas dan weer niet echt rouwig hoeft te zijn...)
Dat klopt. Fijne baan, mocht ik echt leuke en unieke dingen in doen (en ik was er goed in, al zeg ik het zelf), eruit gebonjourd ten faveure van een troel die in de tijd dat bij mij een vast contract werd geweigerd wél een vast contract had gekregen (twee verschillende bedrijven die even later zouden fuseren). En dan dus met de tekst: "Ja, als je nou een vast contract had gehad...", terwijl dat juist de reden is dat ze mij er onderhands uitwerkten.

Godver, ik word er weer kwaad van :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:14:34 #118
136 V.
Like tears in rain...
pi_155007717
Kolere, wat heb ik weer veel pijn in mijn flikker. Afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest, diagnose (voor zover mogelijk) bevestigd. Maar omdat ik van de combinatie medicijnen veeeel te duf wordt, advies gekregen vooralsnog ene medicijn te halveren en na een paar weken naar 75% op te bouwen, en de pijnstillers te stoppen en alleen te nemen wanneer het echt niet te harden is.

En dat ga ik nu na een paar dagen steeds meer merken.

AU!!!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:18:03 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155007735
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:14 schreef Verbal het volgende:
Kolere, wat heb ik weer veel pijn in mijn flikker. Afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest, diagnose (voor zover mogelijk) bevestigd. Maar omdat ik van de combinatie medicijnen veeeel te duf wordt, advies gekregen vooralsnog ene medicijn te halveren en na een paar weken naar 75% op te bouwen, en de pijnstillers te stoppen en alleen te nemen wanneer het echt niet te harden is.

En dat ga ik nu na een paar dagen steeds meer merken.

AU!!!

V.
Ik voel met je mee :( Pijn zuigt.

Vandaag met zoon de stad in. Morgen dus maar niks doen :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_155008680
quote:

Hey dat is mooi klote :o ik heb het gelukkig al even niet nodig gehad maar moet je net zien.
Al weet ik niet meer hoeveel graden ik heb :X
Altijd leuk om tussen wal en schip te vallen: te 'gehandicapt' voor het één en te gezond voor het ander. Elke keer weer.
Tap tap tap
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:26:21 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155093590
Even een kleine frustratie. Vandaag een beetje een slechte longdag dus moest wel wat vaker dan normaal puffen.
Een van de bijwerkingen is trillende handen. Ik wilde net mijn nagels lakken maar heb het na drie pogingen maar opgegeven. Dat gaat hem niet worden vandaag. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155103924
Voor mensen met een laag inkomen door ziekte. Ik heb wajong uitkering door MYOTONE DYSTROFIE. Ik ben bij de gemeente verzekerd en ik kan je vertellen dat je dan op en top goed verzekerd bent.
pi_155104006
O ja het is een klaagtopic. Laatste dagen weer flink veel last van diarree en krampen in de buik.

Ik ben mijn tramadol aan het afbouwen omdat ik er geen profijt meer van merk. Maar volgens mij kan ik daar niet goed van slapen. Wel super moe zijn maar niet in slaap kunnen komen of 's nachts wakker zijn net als nu. 2 dagen ook temazepam 20 mg gebruikt en dan nog niet in slaap komen. Allemaal heel vervelend voel me net een zombie.

Weet iemand trouwens of paracetamol ook gewenning is. want dan ga ik die er ook langzaam af proberen te halen. En daarna weer wat opbouwen. Ik gebruik het allemaal voor mijn chronische rugpijn door mijn slappe spieren van de spierziekte. Tramadol weet ik wel dat het gewenning is en er steeds meer voor nodig te hebben om effect te hebben. Vandaar dat ik het afbouw want ik zal al op 3 keer daags 100 retard.
pi_155387230
Bah! Lekker generaliserend wordt er weer gereageerd op het nieuws over de arbeidsongeschiktheid uitkeringen. Stom hè, ik weet dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken, maar waarom wil ik mezelf dan zo graag verdedigen tegenover mafkezen die verkondigen dat we allemaal luie steuntrekkers zijn :{
pi_155389869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:42 schreef caroro het volgende:
Bah! Lekker generaliserend wordt er weer gereageerd op het nieuws over de arbeidsongeschiktheid uitkeringen. Stom hè, ik weet dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken, maar waarom wil ik mezelf dan zo graag verdedigen tegenover mafkezen die verkondigen dat we allemaal luie steuntrekkers zijn :{
Nou ja, de cijfers die net naar buiten zijn gekomen zijn wel heftig natuurlijk dus het is wel te verwachten dat mensen daar over de zeik van zijn.
De mensen die roepen dat iedereen met een uitkering lui is, tja. Daar moet je geen energie aan verspillen, zij zijn dat helemaal niet waard. Energie is iets waar je zuinig mee om moet gaan ;)
Spoilers!
pi_155389883
Hier gaa het ook fantastisch deze week. Ik kreeg steeds vaker migraine, zeker 3 keer in de week. Om zeker te weten dat het niet door migrainemedicatie komt, moet ik 2 maanden pijnstillervrij zijn :o :{ -O- ;(

Daarnaast moet ik ophogen met de amitriptyline. Maandag was ik ontzettend high. Dinsdag was dat over en sindsdien heb ik ontzettende spierpijn. En ik mag dus geen pijnstiller :(

[ Bericht 79% gewijzigd door Lucky_Strike op 20-08-2015 20:59:47 ]
Spoilers!
pi_155390440
Gatver Lucky dat schiet niet op! Ik heb ook amitryptiline geslikt maar heb daar nooit zoveel last van gehad gelukkig. Van de lyrica daarentegen, daar liep ik van tegen de muur op.

Migraine is ook afschuwelijk, neurostimulatie gebruiken ze ook tegenwoordig bij migraine patiënten begreep ik!

Met mij gaat t fysieke ook zo zo, ik kom de dag door, zo goed en zo kwaad als het lukt. Ook nog steeds in dubio over hoe nu verder. Ik neig naar een consult bij een neurochirurg om te kijken of er daar nog nieuwe inzichten vandaan komen. Eerst in september een gesprek met mn professor.
pi_155390696
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier gaa het ook fantastisch deze week. Ik kreeg steeds vaker migraine, zeker 3 keer in de week. Om zeker te weten dat het niet door migrainemedicatie komt, moet ik 2 maanden pijnstillervrij zijn :o :{ -O- ;(

Daarnaast moet ik ophogen met de amitriptyline. Maandag was ik ontzettend high. Dinsdag was dat over en sindsdien heb ik ontzettende spierpijn. En ik mag dus geen pijnstiller :(
Ook beiden moeten doen idd. Ik had 3 a 4 aanvallen in de week, inmiddels gezakt naar 1 a 2 aanvallen per week. Immigran helpt hier. Dat onderzoek haalde hier niets uit overigens en ik vond de begeleiding uitermate belabberd. Twee maanden geen medicatie overigens wel volgehouden, tijdens die periode (het was toen echt heel erg) 7 of 8 migrainevrije dagen gehad en het interesseerde hen echt geen hol. Hopelijk zijn jouw ervaringen beter! Ben wel benieuwd! ^O^
pi_155390913
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:16 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ook beiden moeten doen idd. Ik had 3 a 4 aanvallen in de week, inmiddels gezakt naar 1 a 2 aanvallen per week. Immigran helpt hier. Dat onderzoek haalde hier niets uit overigens en ik vond de begeleiding uitermate belabberd. Twee maanden geen medicatie overigens wel volgehouden, tijdens die periode (het was toen echt heel erg) 7 of 8 migrainevrije dagen gehad en het interesseerde hen echt geen hol. Hopelijk zijn jouw ervaringen beter! Ben wel benieuwd! ^O^
Klinkt hoopvol ;)

Ik ga er niet vanuit dat het helpt. Maar ja, het moet toch gebeuren. Ik heb geen begeleiding, ik heb deze opdracht van mijn huisarts gekregen. Wie had jou toen moeten begeleiden? Ik ga over een maand en 25 dagen vragen om een verwijzing naar een neuroloog. Mijn huisarts doet daar ook niet moeilijk over gelukkig.
Ik weet al een tijd dat dit moet gaan gebeuren maar ik had nog een paar wortelkanaalbehandelingen op de agenda staan en dat onderga ik dus mooi niet zonder pijnstilling. En toen had ik een lucratieve klus. En toen vakantie. En toen had ik geen smoezen meer...

Ik voelde gisterenavond een migraineaanval opkomen voor ik naar bed ging. Maar toch ik vanochtend wakker werd was het zo goed als over. Dat blijft vast niet steeds zo makkelijk. Ah, we'll see. Het moet maar.
Spoilers!
pi_155391342
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Klinkt hoopvol ;)

Ik ga er niet vanuit dat het helpt. Maar ja, het moet toch gebeuren. Ik heb geen begeleiding, ik heb deze opdracht van mijn huisarts gekregen. Wie had jou toen moeten begeleiden? Ik ga over een maand en 25 dagen vragen om een verwijzing naar een neuroloog. Mijn huisarts doet daar ook niet moeilijk over gelukkig.
Ik weet al een tijd dat dit moet gaan gebeuren maar ik had nog een paar wortelkanaalbehandelingen op de agenda staan en dat onderga ik dus mooi niet zonder pijnstilling. En toen had ik een lucratieve klus. En toen vakantie. En toen had ik geen smoezen meer...

Ik voelde gisterenavond een migraineaanval opkomen voor ik naar bed ging. Maar toch ik vanochtend wakker werd was het zo goed als over. Dat blijft vast niet steeds zo makkelijk. Ah, we'll see. Het moet maar.
Ik ben doorverwezen naar een hoofdpijnkliniek. En daar is er wel begeleiding. Ik vond het alleen zo gebaseerd op aannames ipv echt onderzoek. 'Oh, je slikt veel pijnstillers dan zal het daar wel aan liggen'. Niet dus.

Daarna was het zonder onderzoek ineens m'n overgewicht en wilden ze gelijk een ruggenmergpunctie doen. Dat vond ik toch niet zo'n goed idee :+ En toen ik me niet al te bereidwillig opstelde hierin, was het verhaal eigenlijk klaar. Het feit dat ik eerst een fatsoenlijk onderzoek wilde naar mogelijke andere oorzaken voordat ik m'n ruggengraat liet poeren vonden ze toch maar erg ongepast. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen en ik hoop echt voor jou dat het bij jou wel goed gaat.

Die doorverwijzing zou ik nu al vragen trouwens :Y of in ieder geval medicatie vrij blijven totdat je terecht kunt want de kans is groot dat je anders opnieuw 2 maanden vrij moet zijn. Het is namelijk minimaal 2 maanden, liever 3 tot 6 vertelde mijn neuroloog mij.
pi_155391875
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:38 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik ben doorverwezen naar een hoofdpijnkliniek. En daar is er wel begeleiding. Ik vond het alleen zo gebaseerd op aannames ipv echt onderzoek. 'Oh, je slikt veel pijnstillers dan zal het daar wel aan liggen'. Niet dus.

Daarna was het zonder onderzoek ineens m'n overgewicht en wilden ze gelijk een ruggenmergpunctie doen. Dat vond ik toch niet zo'n goed idee :+ En toen ik me niet al te bereidwillig opstelde hierin, was het verhaal eigenlijk klaar. Het feit dat ik eerst een fatsoenlijk onderzoek wilde naar mogelijke andere oorzaken voordat ik m'n ruggengraat liet poeren vonden ze toch maar erg ongepast. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen en ik hoop echt voor jou dat het bij jou wel goed gaat.

Die doorverwijzing zou ik nu al vragen trouwens :Y of in ieder geval medicatie vrij blijven totdat je terecht kunt want de kans is groot dat je anders opnieuw 2 maanden vrij moet zijn. Het is namelijk minimaal 2 maanden, liever 3 tot 6 vertelde mijn neuroloog mij.
Thanks voor de info ^O^
Spoilers!
pi_155543798
Ik zou een moord doen voor een paracetamolletje ;(

Weet iemand een spierbalsem zonder pijnstiller erin? Mijn migraine wordt versterkt door nekpijn. Het duurt nu 24 uur en ik weet niet wst ik er aan moet doen behalve niet in paniek raken over het feit dat dit nog 6 weken kan duren.
Spoilers!
pi_155551797
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

Weet iemand een spierbalsem zonder pijnstiller erin? Mijn migraine wordt versterkt door nekpijn. Het duurt nu 24 uur en ik weet niet wst ik er aan moet doen behalve niet in paniek raken over het feit dat dit nog 6 weken kan duren.
Reflex spray, ik gebruik dat als ik echt heel erg last heb van m'n gewrichten. Werkt als een tiet bij mij :Y

De werkzame stoffen zijn 25 mg methylsalicylaat, 65 mg terpentijnolie, 40 mg kamfer, 40 mg menthol per 1 ml oplossing.

Andere bestanddelen zijn benzylalcohol, dimethylsulfoxide, isopropylalcohol. Drijfgas: koolstofdioxide
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155552030
quote:

Kersenpitten kussens deed ik in die periode. Bond ik met een sjaaltje rond m'n nek :') En niet in paniek raken, want dat maakt het nog erger. Makkelijk zeggen, want ik was ook in paniek, maar achteraf gezien was dat niet het meest handige. Sterkte.
pi_155552238
Tijgerbalsem misschien Lucky?? En warm houden idd! Sterkte ermee in ieder geval!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 14:05:54 #136
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_155558091
quote:

veel sterkte!
pi_155558320
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:38 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Reflex spray, ik gebruik dat als ik echt heel erg last heb van m'n gewrichten. Werkt als een tiet bij mij :Y

De werkzame stoffen zijn 25 mg methylsalicylaat, 65 mg terpentijnolie, 40 mg kamfer, 40 mg menthol per 1 ml oplossing.

Andere bestanddelen zijn benzylalcohol, dimethylsulfoxide, isopropylalcohol. Drijfgas: koolstofdioxide

Mijn vriend heeft net Midalgan meegekregen van de apotheek, het helpt wel aardig. Ik zal de Reflex spray onthouden, thanks.

De rest ook bedankt voor tips en sterktewensen :*
Va daag gaat het redelijk. Als ik rustig op de bank blijf liggen gaat het wel redelijk. Ik kom zo wel weer bij met mijn tv programma's O-)
Spoilers!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 16:17:03 #138
136 V.
Like tears in rain...
pi_155562047
Dagen dat kippenvel zelfs pijn doet... :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155631437
Allemaal heel veel beterschap en sterkte. En minder frustraties.
Ik ben blij en mopperig.
Blij omdat ik deze week mijn propedeuse gehaald heb. En mopperig omdat ik naast EDS een frozen schoulder en een scheurtje in de biceps heb. Laatste twee gelukkig links. Ik ben rechtshandig. Ik kan geen normale broek meer aan, krijg mijn bh niet aan. Nix meer.
Extra medicatie is geen optie.

"Er kan nog meer bij!"

Nietes!

:* :*
pi_155671982
Gefeliciteerd met je propedeuse -sabine- ! ^O^
Wat is frozen shoulder precies? Al geeft de naam het mss al een klein beetje weg vraag ik het toch maar even voor de zekerheid.

Zelf zit ik weer in een slechte periode, denk dat ik deze week maar weer naar de huisarts ga om te vragen of de voorgeschreven dosis oxycodon aangepast kan worden. En vragen of dat wel verstandig is, zo'n fijn spul is het nou ook weer niet.
Maar ik word knettergek van de rugpijn en de uitstralingspijn, ook dát is niet zo tof.
Het voelt een beetje als moeten kiezen tussen 2 kwaden, pijn of meer oxy....

Ook knakt mijn rug steeds vaker bij beweging, dat gebeurt boven de niveaus die al vastgezet zijn.
Die tussenwervels waren 2 jaar geleden al dun en ik ben bang dat dat verslechterd is.
Ik heb al een afspraak met een neuroloog (16 september) omdat toen ik die verwijzing vroeg vooral de uitstralingspijn het probleem was.
Vanaf daar maar eens kijken hoe het verder moet.

Maar het wordt steeds meer frustrerend.
Gister een stukje gelopen, 10 minuten heen en 10 minuten terug mét rollator en de rest van de dag kan ik niks meer.
Dus gister kon ik met mijn vriendin+kids niet mee naar leuke dingen die hier in de stad georganiseerd zijn en ook vandaag niet.
Alle leuke dingen gaan op die manier aan m'n neus voorbij en daar baal ik van. Ik wil niet constant aan de zijlijn staan en zielig gevonden worden.
Maar goed, het is even niet anders.
pi_155706427
@Lucky_Strike, ik vind kou in mijn nek erg fijn bij migraine. Soms kan ik daardoor een aanval zelfs voorkomen. Ik vind de producten van Nuflex erg fijn. Had een keer een pakketje gewonnen en sindsdien gebruik ik dat. Ze hebben ook een spuitfles. Dat spul wordt erg koud.

Toen ik drie maanden moest stoppen met alle pijnstillers heb ik voor mezelf een plan gemaakt, waar ik me een beetje aan vast kon houden. De medicijnen die ik nog in huis had, heb ik aan iemand in bewaring gegeven.

Ik kom zelf even klagen over mijn ijzertekort dat ik nu een tijdje heb. Erg frustrerend, omdat aanvullen niet lijkt te helpen. De eerste keer prikken was het ferritine 4 (moet tussen de 20 en 150 zijn). Na de 1e ijzerkuur was het 12. Na de 2e ook 12. :?

Toen ze de huisarts: 'Laten we drie maanden wachten, want dan kan het de kans krijgen om te stijgen.' Vorige week bloed laten prikken. Uitslag: 6. }:|

Advies is weer een ijzerkuur, maar ik heb gevraagd of de huisarts me even terug kan bellen om te overleggen over een plan, want steeds aanvullen, bloedprikken, aanvullen, bloedprikken, heeft ook niet zoveel zin.

Het lullige is: ik voel me mentaal gezien goed! Ik heb handvatten gekregen voor het omgaan met mijn migraine... ik wil verder met mijn leven! En nu heb ik een chronische wond en een ijzertekort dat niet overgaat...
pi_155707329
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:24 schreef Aspergermeisje het volgende:

Advies is weer een ijzerkuur, maar ik heb gevraagd of de huisarts me even terug kan bellen om te overleggen over een plan, want steeds aanvullen, bloedprikken, aanvullen, bloedprikken, heeft ook niet zoveel zin.
overgaat...
Ik heb hetzelfde met kalium, steeds even goed na een kuurtje dan zakt het weer af, heb de afgelopen maanden tig keer geprikt, wordt er gek van, die man die me steeds prikt heeft ook zoiets van "ben je er nu al weer?'
pi_155712174
Ja, begrijpelijk dat je er gek van wordt. Ik ben er ook wel klaar mee. Mijn huisarts gaat een bloedwaardespecialist bellen. Vragen wat die ervan vindt.
pi_155725838
Mensen, het was me een waar genoegen maar ik denk dat ik hier niet meer ga posten.
Het is idd een topic dat z'n naam eer aan doet: frustraties uiten.
Maar dat kan ik ook op andere plekken en andere manieren waar er wél wat feedback komt.

In dit topic lijkt alleen maar klagen de bovenhand te hebben en dat is voor niemand goed.
Beetje feedback kan echt geen kwaad maar dat ontbreekt hier nogal.
Ik blijf lezen en als ik de behoefte voel om te reageren zal ik dat zeer zeker doen als ik denk dat een klein beetje aandacht al welkom zou zijn.

Maar ik zet geen frustraties meer neer, dit is voorlopig mijn laatste.
Dit topic lijkt een gemeenschappelijk dagboek te worden, mensen typen hun verhaal maar niemand reageert.
Er onder staat alleen de volgende frustratie waar ook niet op gereageerd wordt.

Uiteraard is dat prima voor de mensen die er vrede mee hebben maar ik ga dan liever zoeken naar iets wat minder op een klaagmuur lijkt.

In dit topic zoeken mensen begrip, erkenning. Maar dat lees ik heel zeldzaam.
Het gaat me niet persé om mezelf, ik zie het bij anderen ook.
En daarom vraag ik me af of dit wel het juiste topic is voor mensen die steun of begrip zoeken.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 06:52:45 #145
388664 crew  Dotteke
pi_155726273
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:58 schreef -sabine- het volgende:
Allemaal heel veel beterschap en sterkte. En minder frustraties.
Ik ben blij en mopperig.
Blij omdat ik deze week mijn propedeuse gehaald heb. En mopperig omdat ik naast EDS een frozen schoulder en een scheurtje in de biceps heb. Laatste twee gelukkig links. Ik ben rechtshandig. Ik kan geen normale broek meer aan, krijg mijn bh niet aan. Nix meer.
Extra medicatie is geen optie.

"Er kan nog meer bij!"

Nietes!

:* :*
Gefeliciteerd Sabina, respect dat je ondanks alles doorgaat en je niet tegen laat houden.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:00:22 #146
137949 Disana
pi_155727943
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:02 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met kalium, steeds even goed na een kuurtje dan zakt het weer af, heb de afgelopen maanden tig keer geprikt, wordt er gek van, die man die me steeds prikt heeft ook zoiets van "ben je er nu al weer?'
Konden we maar wat uitruilen. Ik heb juist een teveel aan kalium (5,5) en moet er daarom met een dieet rekening mee houden.
pi_155728003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 02:05 schreef vannelle het volgende:
In dit topic zoeken mensen begrip, erkenning. Maar dat lees ik heel zeldzaam.
Het gaat me niet persé om mezelf, ik zie het bij anderen ook.
En daarom vraag ik me af of dit wel het juiste topic is voor mensen die steun of begrip zoeken.
Ik ben het ergens met je eens. Als je ander plekje hebt gevonden hoor ik het graag.

Het probleem ligt denk ik vooral in de energie die mensen hebben te verdelen. Ik denk dat we daar allemaal wat/veel minder van hebben dan andere mensen. Ik heb vorige week meer dan 48 uur migraine gehad, dan doe ik weinig. Als het over is, heb ik ontzettend veel te doen. Daarnaast geniet ik van elke minuut dat ik me goed voel omdat ik weet dat het ieder moment weer over kan zijn. En, wat egoïstisch, ik heb niet altijd zin in het geklaag van anderen als ik me goed voel.

Maar ik heb nu wel tijd en energie om te reageren dus dat ga ik even doen. Ik hen tenslotte ook nuttige reacties op mijn migraine-ellende gekregen vorige week.
Ik heb alleen eerlijk gezegd geen idee wat ik tegen mensen moet zeggen met zenuwpijn, EDS, pijnlijk kippenvel, etc. Het komt wel goed? Eet je wel gezond? Allemaal nutteloos. Het is gewoon kut, verschrikkelijk kut. Ik kan me er nauwelijks voorstelling van maken.

:*

[ Bericht 21% gewijzigd door Lucky_Strike op 01-09-2015 10:16:57 ]
Spoilers!
pi_155728247
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Lucky_Strike, ik vind kou in mijn nek erg fijn bij migraine. Soms kan ik daardoor een aanval zelfs voorkomen. Ik vind de producten van Nuflex erg fijn. Had een keer een pakketje gewonnen en sindsdien gebruik ik dat. Ze hebben ook een spuitfles. Dat spul wordt erg koud.
Er zit hier vlakbij een verkooppunt van Nuflex, ik ga het noteren. Ik ben zelf ook een grote fan van alles wat koel is maar als ik pijn in mijn nek bij migraine heb, werkt hitte toch beter.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:00 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ja, begrijpelijk dat je er gek van wordt. Ik ben er ook wel klaar mee. Mijn huisarts gaat een bloedwaardespecialist bellen. Vragen wat die ervan vindt.
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag. In hoeverre heb je last van je ijzertekort? Heeft dat iets met je chronische wond te maken?
Spoilers!
pi_155728271
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:02 schreef soapie het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Konden we maar wat uitruilen. Ik heb juist een teveel aan kalium (5,5) en moet er daarom met een dieet rekening mee houden.
Hoe merk je een teveel of tekort aan kalium?

En als laatste een jompel voor Sabine! Een propedeuse halen is al fantastisch, en al helemaal als je zo door hebt moeten zetten omdat je lichaam tegenwerkt *O* *O* *O* *O*
Spoilers!
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2015 @ 10:30:39 #150
137949 Disana
pi_155728358
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[..]

Hoe merk je een teveel of tekort aan kalium?

En als laatste een jompel voor Sabine! Een propedeuse halen is al fantastisch, en al helemaal als je zo door hebt moeten zetten omdat je lichaam tegenwerkt *O* *O* *O* *O*
Een teveel aan kalium hoef je niet te merken tot het te laat is. Het tast je spieren aan en je kunt er een hartstilstand van krijgen, zoals mij vijf jaar geleden overkwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')