Te weinig merk je ook niks van, is alleen in je bloed te zien.... Is ook niet goed voor je hart ed.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Een teveel aan kalium hoef je niet te merken tot het te laat is. Het tast je spieren aan en je kunt er een hartstilstand van krijgen, zoals mij vijf jaar geleden overkwam.
Dan zitten we dus eigenlijk in hetzelfde schuitje. Moet je ook iets slikken als je te weinig hebt? Of moet je veel kaliumrijke producten gebruiken, zoals koffie of tomaten?quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:32 schreef soapie het volgende:
[..]
Te weinig merk je ook niks van, is alleen in je bloed te zien.... Is ook niet goed voor je hart ed.
Ik heb nu weer andere tabletten gekregen, slow-K deed niks. En ik eet geen banaan, waar veel kalium inzit en met alleen tomaten redt je het niet.....quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan zitten we dus eigenlijk in hetzelfde schuitje. Moet je ook iets slikken als je te weinig hebt? Of moet je veel kaliumrijke producten gebruiken, zoals koffie of tomaten?
Oh, er zijn dus wel medicijnen. Voor een teveel moet je soms aan de resonium, dat is een vies poedertje. Dat van die bananen wist ik niet, ik weet het van zaken als aardappelen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:35 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb nu weer andere tabletten gekregen, slow-K deed niks. En ik eet geen banaan, waar veel kalium inzit en met alleen tomaten redt je het niet.....
Banaan schijnbaar nog meer als tomaat, maar ik krijg ze echt niet weg....quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, er zijn dus wel medicijnen. Voor een teveel moet je soms aan de resonium, dat is een vies poedertje. Dat van die bananen wist ik niet, ik weet het van zaken als aardappelen.
Bananen zijn ook wel heel erg vullend.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:41 schreef soapie het volgende:
[..]
Banaan schijnbaar nog meer als tomaat, maar ik krijg ze echt niet weg....
Dat heb ik ook wel ja, dat ik tijdens migraine meer heb aan warmte. Maar ervoor en tussen de aanvallen door vind ik kou fijner. Is migraine jouw 'primaire' klacht of heb je dat ten gevolge van iets anders?quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er zit hier vlakbij een verkooppunt van Nuflex, ik ga het noteren. Ik ben zelf ook een grote fan van alles wat koel is maar als ik pijn in mijn nek bij migraine heb, werkt hitte toch beter.
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag. In hoeverre heb je last van je ijzertekort? Heeft dat iets met je chronische wond te maken?
Bananen in een smoothie verwerken misschien? Hoewel de smaak dan nog steeds vrij overheersend blijft vind ik...quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:41 schreef soapie het volgende:
[..]
Banaan schijnbaar nog meer als tomaat, maar ik krijg ze echt niet weg....
Nee dank je!quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:44 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Bananen in een smoothie verwerken misschien? Hoewel de smaak dan nog steeds vrij overheersend blijft vind ik...
Ik heb vaak migraine en ik heb ook Hashimoto, een autoimmuunaandoening die ervoor zorgt dat mijn schildklier niet meer werkt. Die twee kwalen hebben op zich niets met elkaar te maken maar ik merk wel dat ik sneller migraine heb door spanningen die ik krijg door de schildklier. Ik heb een heel strak ritme nodig en een rustig leven. Als ik afwijk van mijn ritme en/of iets doe wat niet onder de noemer 'rustig' valt zoals een dagje winkelen ofzo, krijg ik wel last van spanning en daardoor migraine vooraf omdat ik me druk maak of het allemaal wel goed zal gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:43 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel ja, dat ik tijdens migraine meer heb aan warmte. Maar ervoor en tussen de aanvallen door vind ik kou fijner. Is migraine jouw 'primaire' klacht of heb je dat ten gevolge van iets anders?
Van het ijzertekort heb ik last in de zin dat ik me heel zwak voel en vaak duizelig ben. Ben vorig jaar ook een keer flauwgevallen, nadat ik een trap opgelopen was. De meningen zijn verdeeld over of het iets met die wond te maken heeft. Of dat het ijzertekort (en daardoor verhoogde trombocyten) iets te maken hebben met de slechte genezing.
Ik denk toch dat je door de zure appel banaan zult moeten heen bijtenquote:Op dinsdag 1 september 2015 10:35 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb nu weer andere tabletten gekregen, slow-K deed niks. En ik eet geen banaan, waar veel kalium inzit en met alleen tomaten redt je het niet.....
quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je door de zure appel banaan zult moeten heen bijten
V.
zeker, bij mij was het ook zo hoog dat ik per direct aan de dialyse moest. en het zit echt overal in wat irritant is.quote:
Ja, vooral in lekkere dingen. Ik eet graag fruit en daarvan mag ik dus maar 1 stuk per dag.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:28 schreef LPFAN het volgende:
[..]
zeker, bij mij was het ook zo hoog dat ik per direct aan de dialyse moest. en het zit echt overal in wat irritant is.
das niet veel idd, kan je beter blikfruit nemen, zit minder in, en trouwens misschien weet je het al, maar in aardappelen zit het ook erg veel maar als je die een tijdje in water laat staan gaat de kalium er uit!quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, vooral in lekkere dingen. Ik eet graag fruit en daarvan mag ik dus maar 1 stuk per dag.
Ja dat klopt, die moet je een flink aantal keren afgieten en dan zit er veel minder in. Helaas kun je dat met tomaten niet doen, die zijn ook zo lekker.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
das niet veel idd, kan je beter blikfruit nemen, zit minder in, en trouwens misschien weet je het al, maar in aardappelen zit het ook erg veel maar als je die een tijdje in water laat staan gaat de kalium er uit!
ik lust geen tomaten dat scheelt :quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat klopt, die moet je een flink aantal keren afgieten en dan zit er veel minder in. Helaas kun je dat met tomaten niet doen, die zijn ook zo lekker.
ik ;p maakt ook niet uit hoe, warm of koud, als saus, bleghh ;pquote:
Als saus blief ik ze ook niet, maar op een boterham met kaas met uienringen bijvoorbeeld...quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:23 schreef LPFAN het volgende:
[..]
ik ;p maakt ook niet uit hoe, warm of koud, als saus, bleghh ;p
bleghquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Als saus blief ik ze ook niet, maar op een boterham met kaas met uienringen bijvoorbeeld...
Ik heb dus hetzelfde met banaan, kan ook niemand zich voorstellen..... Maar tomaten eet ik genoeg, helpt ook niks bij mij om het kaliumgehalte omhoog te krijgen.....quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:23 schreef LPFAN het volgende:
[..]
ik ;p maakt ook niet uit hoe, warm of koud, als saus, bleghh ;p
Echt geen flauw idee...quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef LPFAN het volgende:
[..]
bleghhoeveel kalium mag je per dag trouwens?
hmm balen. hopelijk gaan die tabletten helpenquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb dus hetzelfde met banaan, kan ook niemand zich voorstellen..... Maar tomaten eet ik genoeg, helpt ook niks bij mij om het kaliumgehalte omhoog te krijgen.....
Dat wordt hier niet in hoeveelheden uitgedrukt, maar in wat je mag eten. Als je bijvoorbeeld een peer eet, dan mag je niet ook nog een glas vruchtensap. En je mag wel een kopje koffie, maar dan moet je de aardappelen laten staan. Vrijdag hoor ik meer van de diëtiste. En jij?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef LPFAN het volgende:
[..]
bleghhoeveel kalium mag je per dag trouwens?
ah oke, ik mag 3000mg per dag en mag dus zelf weten hoe ik dat indeel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet in hoeveelheden uitgedrukt, maar in wat je mag eten. Als je bijvoorbeeld een peer eet, dan mag je niet ook nog een glas vruchtensap. En je mag wel een kopje koffie, maar dan moet je de aardappelen laten staan. Vrijdag hoor ik meer van de diëtiste. En jij?
Maar dan moet je dus ook precies weten hoeveel waarin zit.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:28 schreef LPFAN het volgende:
[..]
ah oke, ik mag 3000mg per dag en mag dus zelf weten hoe ik dat indeel.
klopt idd, gebruik ik een site voor. ( www.dieetinzicht.nl)quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus ook precies weten hoeveel waarin zit.
Dat ziet er wel handig uit. Heb jij van het ziekenhuis ook het boek met recepten gekregen? Daarin staan ook tabellen voor kalium en meer.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]
klopt idd, gebruik ik een site voor. ( www.dieetinzicht.nl)
jah heb ik iddquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ziet er wel handig uit. Heb jij van het ziekenhuis ook het boek met recepten gekregen? Daarin staan ook tabellen voor kalium en meer.
nee nooit gedaan. zal hem eens weer opzoekenquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Kook je er ook uit? Dat heb ik veel gedaan, vooral de bami vond ik lekker.
Hmm, ik kwam er na een operatie achter dat ik allergisch ben voor pleisters. Wat hielp is vettige zalf, bijvoorbeeld Calendulan of Cetomacrogol. Helpt tegen de jeuk en irritatie, maar denk dat je de huid daardoor ook minder snel kapot kan krabben.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:52 schreef LPFAN het volgende:
pfffff ik heb uitslag van pleisters op mijn arm en het jeukt en ik krab er zonder na te denken aan, heb opeens mijn vingers rood...
hmm zal eens vragen donderdagquote:Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Hmm, ik kwam er na een operatie achter dat ik allergisch ben voor pleisters. Wat hielp is vettige zalf, bijvoorbeeld Calendulan of Cetomacrogol. Helpt tegen de jeuk en irritatie, maar denk dat je de huid daardoor ook minder snel kapot kan krabben.
Heb je al om siliconenpleisters gevraagd? Mepilex? Dat is echt zo'n goede uitvinding. Allergisch voor alles wat plakt, maar die siliconenpleisters kun je er afhalen zonder dat je vel pijn doet, irriteert of wat dan ook.quote:
hmm zal ook eens vragen idd thnx!quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:43 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Heb je al om siliconenpleisters gevraagd? Mepilex? Dat is echt zo'n goede uitvinding. Allergisch voor alles wat plakt, maar die siliconenpleisters kun je er afhalen zonder dat je vel pijn doet, irriteert of wat dan ook.
1 of 2 naalden? stalen naalden of kunststof, waar men de stalen naald na het prikken verwijdert en er een kunststof buisje achterblijft zogezegd? als je 2 naalden gebruikt mss kun je dan tijdelijk op 1 naald dialyseren? krijgt je huid en shunt even wat rust.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:37 schreef LPFAN het volgende:
ik zit hier weer ff in een dip, weer enorme huid problemen. ( kon vandaag niet over pleisters hebben helaas), ik hoef mijn huid maar aan te raken en hij springt open... het is rood, uitslag en zelfs dik. blegh! en aanprikken gaat ook niet goed...
hierdoor ben ik serieus aan het nadenken om te kappen met deze aanprikmethode en weer terug te gaan naar normaal. ik ben dan van mijn huidklachten af en aanprikken gaat daar altijd zonder problemen. ik zit alleen dan met een enorme lange afdruktijd en veel kans dat hij gaat openspringen... dat heb ik nu niet meer. moeilijk dus. als mijn vaste verpleegster er weer is maar ff goed overleggen. want dit hou ik geen jaren vol.
2 naalden en staal. en prikken gaat bij allebei de naalden moeilijk, ik vind 1 naald geen optie. dan spoel ik een stuk minder uit en ik voel me eindelijk weer een beetje normaal de laatste tijd. en ook daarmee moet er een pleister op mijn huid dus mijn huid krijgt dan ook geen rustquote:Op donderdag 3 september 2015 20:40 schreef perro. het volgende:
[..]
1 of 2 naalden? stalen naalden of kunstof, waar men de stalen naald na het prikken verwijdert en er een kunstof buisje achterblijft zogezegd? als je 2 naalden gebruikt mss kun je dan tijdelijk op 1 naald dialyseren? krijgt je huid en shunt even wat rust.
reageer later wel weer, nu voetbal en eerlijk gezegd is het meeste hier mij wat te negatief om regelmatig hier te posten (niet persoonlijk richting jullie maar ik ben zelf zelden negatief eigenlijk).
buttonhole priktechniek zal mss wel uitkomt bieden dan.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:44 schreef LPFAN het volgende:
[..]
2 naalden en staal. en prikken gaat bij allebei de naalden moeilijk, ik vind 1 naald geen optie. dan spoel ik een stuk minder uit en ik voel me eindelijk weer een beetje normaal de laatste tijd. en ook daarmee moet er een pleister op mijn huid dus mijn huid krijgt dan ook geen rust
dat heb ik nu juist... en dat gaat dus mis. gewoon prikken is geen enkel probleem.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:47 schreef perro. het volgende:
[..]
buttonhole priktechniek zal mss wel uitkomt bieden dan.
nu echt voetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |