Echt geen flauw idee...quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef LPFAN het volgende:
[..]
bleghhoeveel kalium mag je per dag trouwens?
hmm balen. hopelijk gaan die tabletten helpenquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb dus hetzelfde met banaan, kan ook niemand zich voorstellen..... Maar tomaten eet ik genoeg, helpt ook niks bij mij om het kaliumgehalte omhoog te krijgen.....
Dat wordt hier niet in hoeveelheden uitgedrukt, maar in wat je mag eten. Als je bijvoorbeeld een peer eet, dan mag je niet ook nog een glas vruchtensap. En je mag wel een kopje koffie, maar dan moet je de aardappelen laten staan. Vrijdag hoor ik meer van de diëtiste. En jij?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef LPFAN het volgende:
[..]
bleghhoeveel kalium mag je per dag trouwens?
ah oke, ik mag 3000mg per dag en mag dus zelf weten hoe ik dat indeel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet in hoeveelheden uitgedrukt, maar in wat je mag eten. Als je bijvoorbeeld een peer eet, dan mag je niet ook nog een glas vruchtensap. En je mag wel een kopje koffie, maar dan moet je de aardappelen laten staan. Vrijdag hoor ik meer van de diëtiste. En jij?
Maar dan moet je dus ook precies weten hoeveel waarin zit.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:28 schreef LPFAN het volgende:
[..]
ah oke, ik mag 3000mg per dag en mag dus zelf weten hoe ik dat indeel.
klopt idd, gebruik ik een site voor. ( www.dieetinzicht.nl)quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus ook precies weten hoeveel waarin zit.
Dat ziet er wel handig uit. Heb jij van het ziekenhuis ook het boek met recepten gekregen? Daarin staan ook tabellen voor kalium en meer.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]
klopt idd, gebruik ik een site voor. ( www.dieetinzicht.nl)
jah heb ik iddquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ziet er wel handig uit. Heb jij van het ziekenhuis ook het boek met recepten gekregen? Daarin staan ook tabellen voor kalium en meer.
nee nooit gedaan. zal hem eens weer opzoekenquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Kook je er ook uit? Dat heb ik veel gedaan, vooral de bami vond ik lekker.
Hmm, ik kwam er na een operatie achter dat ik allergisch ben voor pleisters. Wat hielp is vettige zalf, bijvoorbeeld Calendulan of Cetomacrogol. Helpt tegen de jeuk en irritatie, maar denk dat je de huid daardoor ook minder snel kapot kan krabben.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:52 schreef LPFAN het volgende:
pfffff ik heb uitslag van pleisters op mijn arm en het jeukt en ik krab er zonder na te denken aan, heb opeens mijn vingers rood...
hmm zal eens vragen donderdagquote:Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Hmm, ik kwam er na een operatie achter dat ik allergisch ben voor pleisters. Wat hielp is vettige zalf, bijvoorbeeld Calendulan of Cetomacrogol. Helpt tegen de jeuk en irritatie, maar denk dat je de huid daardoor ook minder snel kapot kan krabben.
Heb je al om siliconenpleisters gevraagd? Mepilex? Dat is echt zo'n goede uitvinding. Allergisch voor alles wat plakt, maar die siliconenpleisters kun je er afhalen zonder dat je vel pijn doet, irriteert of wat dan ook.quote:
hmm zal ook eens vragen idd thnx!quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:43 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Heb je al om siliconenpleisters gevraagd? Mepilex? Dat is echt zo'n goede uitvinding. Allergisch voor alles wat plakt, maar die siliconenpleisters kun je er afhalen zonder dat je vel pijn doet, irriteert of wat dan ook.
1 of 2 naalden? stalen naalden of kunststof, waar men de stalen naald na het prikken verwijdert en er een kunststof buisje achterblijft zogezegd? als je 2 naalden gebruikt mss kun je dan tijdelijk op 1 naald dialyseren? krijgt je huid en shunt even wat rust.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:37 schreef LPFAN het volgende:
ik zit hier weer ff in een dip, weer enorme huid problemen. ( kon vandaag niet over pleisters hebben helaas), ik hoef mijn huid maar aan te raken en hij springt open... het is rood, uitslag en zelfs dik. blegh! en aanprikken gaat ook niet goed...
hierdoor ben ik serieus aan het nadenken om te kappen met deze aanprikmethode en weer terug te gaan naar normaal. ik ben dan van mijn huidklachten af en aanprikken gaat daar altijd zonder problemen. ik zit alleen dan met een enorme lange afdruktijd en veel kans dat hij gaat openspringen... dat heb ik nu niet meer. moeilijk dus. als mijn vaste verpleegster er weer is maar ff goed overleggen. want dit hou ik geen jaren vol.
2 naalden en staal. en prikken gaat bij allebei de naalden moeilijk, ik vind 1 naald geen optie. dan spoel ik een stuk minder uit en ik voel me eindelijk weer een beetje normaal de laatste tijd. en ook daarmee moet er een pleister op mijn huid dus mijn huid krijgt dan ook geen rustquote:Op donderdag 3 september 2015 20:40 schreef perro. het volgende:
[..]
1 of 2 naalden? stalen naalden of kunstof, waar men de stalen naald na het prikken verwijdert en er een kunstof buisje achterblijft zogezegd? als je 2 naalden gebruikt mss kun je dan tijdelijk op 1 naald dialyseren? krijgt je huid en shunt even wat rust.
reageer later wel weer, nu voetbal en eerlijk gezegd is het meeste hier mij wat te negatief om regelmatig hier te posten (niet persoonlijk richting jullie maar ik ben zelf zelden negatief eigenlijk).
buttonhole priktechniek zal mss wel uitkomt bieden dan.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:44 schreef LPFAN het volgende:
[..]
2 naalden en staal. en prikken gaat bij allebei de naalden moeilijk, ik vind 1 naald geen optie. dan spoel ik een stuk minder uit en ik voel me eindelijk weer een beetje normaal de laatste tijd. en ook daarmee moet er een pleister op mijn huid dus mijn huid krijgt dan ook geen rust
dat heb ik nu juist... en dat gaat dus mis. gewoon prikken is geen enkel probleem.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:47 schreef perro. het volgende:
[..]
buttonhole priktechniek zal mss wel uitkomt bieden dan.
nu echt voetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |