Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Op vrijdag 17 juli 2015 16:58 schreef Sarasi het volgende: O: twee zuurdesem crackers met salami L: banaan en 200gr watermeloen D: 125gr gevulde pasta met één eetlepel pesto S: hardlopen
Ik houd de optie open om een tweede ronde pasta te doen later op de avond, of misschien iets met avocado want die moet op. Hopelijk krijg ik na het sporten nog wat trek.
Op vrijdag 17 juli 2015 16:58 schreef Sarasi het volgende: O: twee zuurdesem crackers met salami L: banaan en 200gr watermeloen D: 125gr gevulde pasta met één eetlepel pesto S: hardlopen
Ga eens meer eten.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Ik houd de optie open om een tweede ronde pasta te doen later op de avond, of misschien iets met avocado want die moet op. Hopelijk krijg ik na het sporten nog wat trek.
Waarom geen groente in je lijstje? Zelfs met avocado er bij vind ik je lijstje nog karig. Heb je berekend wat je zou moeten eten op een dag?
Ik heb een beetje een dilemma. Net terug van zee en de rest gaat frietjes eten. Ik ben te moe om zelf iets te koken maar heb wel een blik soep staan, maar dat is ook weer zo karig
O: breaker T: eierkoek L: groot hard broodje met rosbief en een banaan T: KitKat
M'n hele dag is karig. Het waaide zo hard op het strand dat alles wat je wilde eten in een zandhap veranderde.
Ben erg futloos ook, nergens zin in. Bah. Wilde eigenlijk ook squatten vandaag, want ging gister niet, gaat vandaag nog niet. Als ik de trap op loop trillen mijn benen alsof ik een zware inspanning lever.
Het is warm, ik heb geen honger vandaag en ben de hele dag druk aan het werk geweest. Ik weet dat het geen ideaal lijstje is, maar het is wel wat ik eet vandaag en niet wat ik zou willen eten vandaag. Dat lijstje wil ik ook wel plaatsen maar daar heeft niemand echt wat aan. Nee, er zit geen groente in, omdat ik dat waarschijnlijk niet meer weg krijg. De pasta is droog 125gr en gevuld met paddestoelen, Ik weet wat ik zou moeten eten op een dag, dat komt uit rond de 1400kcal. Dan heb ik het sporten al meegenomen.
Op vrijdag 17 juli 2015 18:12 schreef Sarasi het volgende: Het is warm, ik heb geen honger vandaag en ben de hele dag druk aan het werk geweest. Ik weet dat het geen ideaal lijstje is, maar het is wel wat ik eet vandaag en niet wat ik zou willen eten vandaag. Dat lijstje wil ik ook wel plaatsen maar daar heeft niemand echt wat aan. Nee, er zit geen groente in, omdat ik dat waarschijnlijk niet meer weg krijg. De pasta is droog 125gr en gevuld met paddestoelen, Ik weet wat ik zou moeten eten op een dag, dat komt uit rond de 1400kcal. Dan heb ik het sporten al meegenomen.
Aight, als je er maar over na hebt gedacht En 1400 kcal? U bent klein?
Op vrijdag 17 juli 2015 18:10 schreef Fripsel het volgende: Ik heb een beetje een dilemma. Net terug van zee en de rest gaat frietjes eten. Ik ben te moe om zelf iets te koken maar heb wel een blik soep staan, maar dat is ook weer zo karig
O: breaker T: eierkoek L: groot hard broodje met rosbief en een banaan T: KitKat
M'n hele dag is karig. Het waaide zo hard op het strand dat alles wat je wilde eten in een zandhap veranderde.
Ben erg futloos ook, nergens zin in. Bah. Wilde eigenlijk ook squatten vandaag, want ging gister niet, gaat vandaag nog niet. Als ik de trap op loop trillen mijn benen alsof ik een zware inspanning lever.
Kun je niet nog bij een supermarkt ergens een maaltijdsalade kopen? Dan krijg je toch nog even wat voedingsstoffen binnen.
Haha je mag wel 5 cm van mij. Nu ik ben afgevallen vallen bijna alle broeken op hoog water. En mijn vriend is ook altijd heel droevig als ik hakken aan heb.
Haha je mag wel 5 cm van mij. Nu ik ben afgevallen vallen bijna alle broeken op hoog water. En mijn vriend is ook altijd heel droevig als ik hakken aan heb.
Dat een lijstje noemen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik ben 1,57 beweeg zeer weinig en kom op 1600. Waarmee heb jij dat uitgerekend als ik vragen mag?
Eventjes de eerste de beste link gepakt: http://www.gezondafvallen.net/cal BMR = 1399kcal Sporten is ongeveer 400-500kcal en ik wil er natuurlijk wel wat af hebben, dus dan zit ik met 1400kcal prima 400kcal onder mijn behoefte.
Ik-weet-het-nu-wel. Wat moet ik dan? Niet posten als het een dag slecht gaat? Het idee is een week lang kijken hoe ik het zelf doe zonder chocolade en chips en whatever en als daarna blijkt dat ik toch meer/minder/anders moet gaan eten, pas ik dat dan aan. Sorry dat ik vandaag geen honger heb, maar ik weiger mezelf te forcefeeden op 1 dag als straks misschien blijkt dat het over een hele week genomen helemaal niet nodig is.
Eventjes de eerste de beste link gepakt: http://www.gezondafvallen.net/cal BMR = 1399kcal Sporten is ongeveer 400-500kcal en ik wil er natuurlijk wel wat af hebben, dus dan zit ik met 1400kcal prima 400kcal onder mijn behoefte.
Als je BMR 1400 is, dan moet je je BMR vermenigvuldigen met een factor (afhankelijk van je activiteit, iemand met een kantoorbaan en zonder sport heeft minder voer nodig dan iemand die 5x per week sport) om er achter te komen wat je onderhoud is, dus wat je moet eten mét sport, om op gewicht te blijven. Als je wilt afvallen moet je onder je onderhoud gaan zitten, niet onder je BMR.
Op vrijdag 17 juli 2015 18:40 schreef Artoo het volgende: Als je BMR 1400 is, dan moet je je BMR vermenigvuldigen met een factor (afhankelijk van je activiteit, iemand met een kantoorbaan en zonder sport heeft minder voer nodig dan iemand die 5x per week sport) om er achter te komen wat je onderhoud is, dus wat je moet eten mét sport, om op gewicht te blijven. Als je wilt afvallen moet je onder je onderhoud gaan zitten, niet onder je BMR.
1m61, 58kg, sport per dag ~400kcal weg, doe verder niet echt iets. Voor mijn bijbaantjes zit ik achter een bureau of in de auto. Hobby's zijn lezen in een luie stoel en knutselen aan de motor. Als ik daarmee nog wat wil afvallen (zeg 400-600kcal onder behoefte), kon ik echt never nooit niet uit op meer dan 1400kcal per dag. Gewoon niet. Bij sommige berekeningen net aan de 1600, maar over het algemeen gewoon 1400. Maar als er ergens een fout zit, wijs 'm maar aan.
1m61, 58kg, sport per dag ~400kcal weg, doe verder niet echt iets. Voor mijn bijbaantjes zit ik achter een bureau of in de auto. Hobby's zijn lezen in een luie stoel en knutselen aan de motor. Als ik daarmee nog wat wil afvallen (zeg 400-600kcal onder behoefte), kon ik echt never nooit niet uit op meer dan 1400kcal per dag. Gewoon niet. Bij sommige berekeningen net aan de 1600, maar over het algemeen gewoon 1400. Maar als er ergens een fout zit, wijs 'm maar aan.
Ah zo. Probeer het eens via dit linkje: http://iifym.com/tdee-calculator/ Dan nog vind ik 1400 niet veel, als je iedere dag van de week sport...
Dankje voor het ook lezen van de rest van die post waarin ik uitleg dat ik over een week ga kijken wat ik moet veranderen en dat ik het liever over een langere periode bekijk dan star per dag. Maar jij komt natuurlijk ook direct 50kg aan als je een dag een keer teveel eet en ik ga direct dood van de honger als ik een keer een dag moeite heb mijn kcal doel aan te tikken. Als ik nou een week lang dit soort lijstjes zou posten, oke, maar dat is niet het geval. Het is jammer dat het nou net een van de eersten moet zijn, maar dit is voor mij ook niet een normale dag.
Ik wil wel graag inzicht hebben in wat ik eet en hoeveel ik eet en op welke dagen ik slechter eet en ik dacht dat dit topic daarvoor geschikt zou zijn. Zeker omdat ik daarnaast veel sport en niet op een ongezond gewicht zit om mee te beginnen, werd mij dit topic aangeraden ipv het dieet topic.
Dankje voor het ook lezen van de rest van die post waarin ik uitleg dat ik over een week ga kijken wat ik moet veranderen en dat ik het liever over een langere periode bekijk dan star per dag. Maar jij komt natuurlijk ook direct 50kg aan als je een dag een keer teveel eet en ik ga direct dood van de honger als ik een keer een dag moeite heb mijn kcal doel aan te tikken. Als ik nou een week lang dit soort lijstjes zou posten, oke, maar dat is niet het geval. Het is jammer dat het nou net een van de eersten moet zijn, maar dit is voor mij ook niet een normale dag.
Ik wil wel graag inzicht hebben in wat ik eet en hoeveel ik eet en op welke dagen ik slechter eet en ik dacht dat dit topic daarvoor geschikt zou zijn. Zeker omdat ik daarnaast veel sport en niet op een ongezond gewicht zit om mee te beginnen, werd mij dit topic aangeraden ipv het dieet topic.
Hier raden we dieet aan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
wat zou je lijstje geweest zijn als het een ideale dag was geweest?
Op vrijdag 17 juli 2015 18:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik vind 1400 erg weinig zeker als je er ook nog eens iedere dag bij sport. Maargoed kreeg net niet echt het idee dat je daar boodschap aan hebt.
En sowieso dit.
Naja. Ik ga mijn karige kcals van vandaag (tot nu toe 1200 ofzo) bij el boyfriend aanvullen met nog wat voer.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Op vrijdag 17 juli 2015 18:58 schreef IJsdraakje het volgende: Maar BMR is wat je lichaam in comastaat nodig heeft hè. Da's zonder überhaupt íets doen. Ook al is 't zittend werk.
Oeh ik bedenk me net dat ik nog gerookte kip in de koelkast heb staan dus ik ga een broodje schoon van zand proberen te krijgen en wat sla uit de tuin plukken. Cashewnoten erop, wat teryakisaus
Ah zo. Probeer het eens via dit linkje: http://iifym.com/tdee-calculator/ Dan nog vind ik 1400 niet veel, als je iedere dag van de week sport...
Ik ben nog aan het beginnen he. Hardlopen is momenteel nog meer wandelen dan echt rennen en met de andere training die ik erbij wil pakken, moet ik nog even kijken hoe zwaar dat is en wat voor verbruik dat geeft. Met jouw calculator kom ik uit op een dagelijkse behoefte van 1900 en dan zit 1400 daar gewoon netjes 500kcal onder, wat naar mijn idee prima in de range valt van wat wordt aangeraden om onder je behoefte te gaan zitten als je wilt afvallen. Overigens is juist daarvoor die eerste week, dat ik na die week kan kijken wat ik nou precies naar binnen heb gewerkt en wat voor effect dat had op mijn gewicht, zodat ik dan kan gaan aanpassen en schuiven.
Oprecht bedankt verder voor het advies en de onderbouwing, daar heb ik wat aan.
Ik ben nog aan het beginnen he. Hardlopen is momenteel nog meer wandelen dan echt rennen en met de andere training die ik erbij wil pakken, moet ik nog even kijken hoe zwaar dat is en wat voor verbruik dat geeft. Met jouw calculator kom ik uit op een dagelijkse behoefte van 1900 en dan zit 1400 daar gewoon netjes 500kcal onder, wat naar mijn idee prima in de range valt van wat wordt aangeraden om onder je behoefte te gaan zitten als je wilt afvallen. Overigens is juist daarvoor die eerste week, dat ik na die week kan kijken wat ik nou precies naar binnen heb gewerkt en wat voor effect dat had op mijn gewicht, zodat ik dan kan gaan aanpassen en schuiven.
Oprecht bedankt verder voor het advies en de onderbouwing, daar heb ik wat aan.
Snap ik hoor, in het begin is het echt nog lastig met zoeken en zo. Maar omdat jouw BMR al 1400 kcal is, zou ik met het vele sporten er toch voor kiezen er iets boven te gaan zitten. Ga anders eens uit van 1500. Dan zit je 400 onder je onderhoud (da's toch al flink). Het zou namelijk ook jammer zijn dat je je naar gaat voelen omdat je eigenlijk te weinig eet.
Snap ik hoor, in het begin is het echt nog lastig met zoeken en zo. Maar omdat jouw BMR al 1400 kcal is, zou ik met het vele sporten er toch voor kiezen er iets boven te gaan zitten. Ga anders eens uit van 1500. Dan zit je 400 onder je onderhoud (da's toch al flink). Het zou namelijk ook jammer zijn dat je je naar gaat voelen omdat je eigenlijk te weinig eet.
Sowieso wil ik deze week zoveel mogelijk nog gewoon eten wat ik wil eten, maar dan zonder de ongezonde snacks. Moet natuurlijk geen vreetfestijn worden, maar dan heb ik een beetje een baseline. 1500 is wel een goed advies misschien. Neem ik dat als ijkpunt.
Hoe lang heb je die 3000 kcal meer of minder aangehouden? Een paar dagen? Een paar weken?
Dat je bij een paar honderd calorieën geen verschil ziet wil ik best geloven, maar 3000 kcal meer of minder vind ik een beetje moeilijk te geloven. Voor de meeste mensen zou 3000 kcal minder betekenen dat ze helemaal niks meer eten.
Zou toch maar eens álles gaan wegen als ik jou was.
Was het maar een paar weken. Ik heb een jarenlange eetstoornis gehad, dus na een lange anorexia-periode, werd ik een binge-eater. Ik heb echt heel erg veel gegeten tijdens eetbuien. Met periodes (van een paar weken) kreeg ik eetbuien onder controle, om vervolgens die controle weer kwijt te raken en een halfjaar of jaar lang dagelijks één of meerdere eetbuien te hebben. De laatste eetbuiperiode heeft 15 maanden geduurd. 15 maanden waarin ik dagelijks gemiddeld 4000 - 5000 kcal at (de ene keer wat meer; de andere keer wat minder), niet kon sporten en alles met de auto deed. Ik heb (had ook) overgewicht, maar kwam niet verder aan.
Nu heb ik de eetbuien onder controle, eet ik normale porties en sport / beweeg ik een stuk meer. Dat mijn lichaam even de balans terug moet vinden, begrijp ik. Maar dit is bijzonder. De vorige keren dat ik normaal at, viel ik gelijk heel snel af. Nu eet ik normaal en gebeurt er niets.
Maar ik kan best een weekje alles wegen, hoor. Over die 5000 kcal kom ik écht niet heen
Was het maar een paar weken. Ik heb een jarenlange eetstoornis gehad, dus na een lange anorexia-periode, werd ik een binge-eater. Ik heb echt heel erg veel gegeten tijdens eetbuien. Met periodes (van een paar weken) kreeg ik eetbuien onder controle, om vervolgens die controle weer kwijt te raken en een halfjaar of jaar lang dagelijks één of meerdere eetbuien te hebben. De laatste eetbuiperiode heeft 15 maanden geduurd. 15 maanden waarin ik dagelijks gemiddeld 4000 - 5000 kcal at (de ene keer wat meer; de andere keer wat minder), niet kon sporten en alles met de auto deed. Ik heb (had ook) overgewicht, maar kwam niet verder aan.
Nu heb ik de eetbuien onder controle, eet ik normale porties en sport / beweeg ik een stuk meer. Dat mijn lichaam even de balans terug moet vinden, begrijp ik. Maar dit is bijzonder. De vorige keren dat ik normaal at, viel ik gelijk heel snel af. Nu eet ik normaal en gebeurt er niets.
Maar ik kan best een weekje alles wegen, hoor. Over die 5000 kcal kom ik écht niet heen
Dat je niet over die 5000 kcal heen komt wil ik wel geloven, maar ik zou toch aanraden om iets minder dan dat te eten.
Ik ga nu redelijk vaak lunchen met vriendinnen enzo. Of eet 1 a 2 dagen achter elkaar niet thuis. Hoe pakt zoiets uit? Moet je voor resultaat dan ook met zulke dingen kappen?
Ik vind het heel lastig om een inschatting te maken van wat het nou echt vraagt.
Ik ga nu redelijk vaak lunchen met vriendinnen enzo. Of eet 1 a 2 dagen achter elkaar niet thuis. Hoe pakt zoiets uit? Moet je voor resultaat dan ook met zulke dingen kappen?
Ik vind het heel lastig om een inschatting te maken van wat het nou echt vraagt.
Nou ja, daarvoor mist nog wat essentiële informatie Waar ga je eten, wat eet je etc etc. Probeer een inschatting te maken van de kcal en verwerk dat in je schema. Ik heb soms dagen dat ik uitgebreid lunch.. eigenlijk wissel ik dan lunch en diner om
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Dat je niet over die 5000 kcal heen komt wil ik wel geloven, maar ik zou toch aanraden om iets minder dan dat te eten.
No worries, ik wil echt nooit meer terug naar die eetstoornis. Een terugval blijft altijd een risico, maar ik voel me beter dan ooit met een normaal eetpatroon. Zolang ik dus een normaal eetpatroon heb, ga ik echt niet terug naar die 5000 kcal, hoor. 1500 - 2000 is meer dan genoeg voor mij.
Nou ja, daarvoor mist nog wat essentiële informatie Waar ga je eten, wat eet je etc etc. Probeer een inschatting te maken van de kcal en verwerk dat in je schema. Ik heb soms dagen dat ik uitgebreid lunch.. eigenlijk wissel ik dan lunch en diner om
Vaak gewoon in de stad bij een lunchcafeetje ofzo. Vaak neem ik een broodje met redelijk gezond beleg of een salade. Maar je weet eigenlijk nooit wat voor portie je van te voren krijgt dus dat lijkt me heel lastig.
Vaak gewoon in de stad bij een lunchcafeetje ofzo. Vaak neem ik een broodje met redelijk gezond beleg of een salade. Maar je weet eigenlijk nooit wat voor portie je van te voren krijgt dus dat lijkt me heel lastig.
Nee, maar toch wel als je het eet? En je hebt dan nog tussendoortjes en diner die je aan kan passen aan de hand van je lunch.
Op vrijdag 17 juli 2015 20:00 schreef Fripsel het volgende: Oh nee als ik een of andere complexe salade voor m'n neus krijg heb ik echt veen idee wat er in zit
Ja, daarom schatten. Ik weet het ook niet als ik iets voor mijn neus krijg, dus ik flikker maar een aantal kcal in MFP. Dat is het nadeel van uit eten zijn, maar je moet het zeker niet laten.
Op vrijdag 17 juli 2015 20:00 schreef Fripsel het volgende: Oh nee als ik een of andere complexe salade voor m'n neus krijg heb ik echt veen idee wat er in zit
Ja hoi, je moet nog wel wat plezier in het leven houden hoor en daar zijn uit eten/lunchen/terrassen een heel erg belangrijk onderdeel bij.
Wat je doet is heel simpel: Salade met dressing apart, volkorenbroodjes met zalm / rosbief / salade ofzo, ook weer de dressing of sauzen apart vragen. Het is niet zo complex. Je hoeft niet precies alles te bestellen wat op de kaart staat. Salade met geitenkaas ofzo bestel ik zonder omdat ik dat niet lekker vind maar dan vraag ik er wat rosbief of tonijn door. Tomatensoep met room bestel ik de room apart
Trouwens, als je zulke "wensen"hebt dan krijg je ALTIJD verse producten omdat ze dat vaak apart moeten maken.. Dus verser brood, verser salade e.d.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ja hoi, je moet nog wel wat plezier in het leven houden hoor en daar zijn uit eten/lunchen/terrassen een heel erg belangrijk onderdeel bij.
Wat je doet is heel simpel: Salade met dressing apart, volkorenbroodjes met zalm / rosbief / salade ofzo, ook weer de dressing of sauzen apart vragen. Het is niet zo complex. Je hoeft niet precies alles te bestellen wat op de kaart staat. Salade met geitenkaas ofzo bestel ik zonder omdat ik dat niet lekker vind maar dan vraag ik er wat rosbief of tonijn door. Tomatensoep met room bestel ik de room apart
Trouwens, als je zulke "wensen"hebt dan krijg je ALTIJD verse producten omdat ze dat vaak apart moeten maken.. Dus verser brood, verser salade e.d.
Is meteen een goede oefening om assertief te zijn. Ik ben zo'n held, not.
Klopt. Zo wilde ik ook altijd mn patat van de Mac zonder zout.
Oh wacht, verkeerd voorbeeld.
Minder zout is nog gezonder, patat is niet zo ongezond
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Uiteindelijk gaat het gewoon om calorieën. Simpel gezegd.
Als je een tijdje dingen bijhoudt wordt schatten een stuk makkelijker.
Zolang je het niet elke dag doet maakt het niet uit of je er een beetje naast zit. Mits je dat niet als excuus ziet om je helemaal uit te leven.
Dat ligt aan het resultaat dat je wilt en aan de snelheid met wanneer je dat resultaat wilt zien, denk ik. Als je echt wilt gaan droogtrainen dan zou ik je aanraden om die lunches een tijdje te laten, maar als het gaat om een wat minder 'streng' doel dan zou ik gewoon af en toe lekker buiten de deur eten, want leuke dingen doen is ook gewoon vet belangrijk.
Dat ligt aan het resultaat dat je wilt en aan de snelheid met wanneer je dat resultaat wilt zien, denk ik. Als je echt wilt gaan droogtrainen dan zou ik je aanraden om die lunches een tijdje te laten, maar als het gaat om een wat minder 'streng' doel dan zou ik gewoon af en toe lekker buiten de deur eten, want leuke dingen doen is ook gewoon vet belangrijk.
Nee ik wil niet gaan droogtrainen. Ik zit nu op 69 kg en wil nog terug naar de 65 (ik kwam van +/- 99). Daarna wil ik graag wat spiermassa gaan kweken maar ik heb er niet echt een beeld bij hoe dat eruit moet zien. Dat had ik ook toen ik begon met afvallen, durfde niet eens te dromen dat ik eruit zou zien als nu.
Dit is trouwens van 70 kg om een beetje een beeld te geven inclusief bezweet hoofd van het sporten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Train nu 2x per week bij de fysio. Heb een tijdje circuit training gedaan maar dat bleek teveel I.c.m m'n fibromyalgie. Heb nu zo'n namaak tRX voor thuis, m'n vriend moet alleen even een haak in het plafon jassen want ik heb de deur scheef getrokken ik wil dan nog minstens 2x per week thuis gaan trainen, maar dan wel op een rustig tempo en daarnaast heel rustig aan het hardlopen op gaan bouwen. Ik heb een vriend om hulp te vragen met m'n eten voor zodra ik op de 65 kg zit, maar moet z'n reactie nog even afwachten want hij is op vakantie.
Is meteen een goede oefening om assertief te zijn. Ik ben zo'n held, not.
Je besteld wat op de kaart staat zonder uitzonderingen?? Hmmm, dat zou ik dus nooit doen , ben dan ook een heel vervelende klant waarschijnlijk ( of iets van uitdagend? ) Betaal er grof voor en als ik carpaccio zonder ruccola en parmezaan wil kan het of kan het niet, er zijn altijd suggesties ook van het restaurant. ECHT doen hoor! Je krijgt echt de lekkerste dingen en eigenlijk kan altijd alles. Echt doen, probeer eens
Je besteld wat op de kaart staat zonder uitzonderingen?? Hmmm, dat zou ik dus nooit doen , ben dan ook een heel vervelende klant waarschijnlijk ( of iets van uitdagend? ) Betaal er grof voor en als ik carpaccio zonder ruccola en parmezaan wil kan het of kan het niet, er zijn altijd suggesties ook van het restaurant. ECHT doen hoor! Je krijgt echt de lekkerste dingen en eigenlijk kan altijd alles. Echt doen, probeer eens
Ja heb nog nooit iets laten veranderen. Er zijn eigenlijk ook maar weinig dingen die ik niet eet moet ik zeggen.
Ja heb nog nooit iets laten veranderen. Er zijn eigenlijk ook maar weinig dingen die ik niet eet moet ik zeggen.
Maar om minder calorieen binnen te krijgen is het gewoon handig. Weet je wel hoeveel lekkerder een tomatencremesoep is zonde de creme? Hoeveel smaak je zeebaars heeft zonder dat hij is verdronken in saus (geldt ook voor ander vissoorten en vleessoorten) Vraag alles apart, het is nooit een probleem en het is gewoon beter op smaak. Ach, en mochten ze je raar aankijken: je ziet ze toch nooit meer
Maar om minder calorieen binnen te krijgen is het gewoon handig. Weet je wel hoeveel lekkerder een tomatencremesoep is zonde de creme? Hoeveel smaak je zeebaars heeft zonder dat hij is verdronken in saus (geldt ook voor ander vissoorten en vleessoorten) Vraag alles apart, het is nooit een probleem en het is gewoon beter op smaak. Ach, en mochten ze je raar aankijken: je ziet ze toch nooit meer
Op vrijdag 17 juli 2015 23:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik heb bijna een hele reep Milka op en het was lekker. En het paste nog ook. Waar je niet blij van kan worden.
O: Kwark met appel en rozijnen T: Oerkoek L: Restjes van de D van gisteren T: 2x rijstwafel met honing D: Scholfilet met aardappelen en salade van sperziebonen T: Desembrood met hummus
O- 2bh pindakaas T- vergeten mee te nemen L- lunch bij een vriend. Zal wel iets van afbak broodjes zijn ofzo T- appel, koekje ofzoiets? Kijken wat ze bij schoonouders hebben S- iets met rijst aldus schoonmoeder T- appeltaart!!!
O: brinta 35gr 220 ml melk Uur wandelen kind in buggy T : banaan L: runderbiefstuktartaat. (Leuk voor scrabble) en wat couscous T: ? D: nasi met argentijnse kipfilet en groente T: ? Waarschijnlijk komkommer en tomaat