ben ik ook bang voorquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wordt helemaal niet te doen..
Ik vind het zoeken 'wat is 90's' denk ik vrij lastig - het punt is dat mijn 90's-periode zich eigenlijk bovenmatig uitstrekt tot 90-93 (Ik roep vaker gekscherend dat Earth II het einde der tijden was voor de 'pop'muziek), maar dat ik ook latere britpop en riot grrl dingetjes een kans wil gevenquote:Op donderdag 16 juli 2015 00:02 schreef ranja het volgende:
[..]
ben ik ook bang voorhoewel bij de allertijdenlijst lukt het me ook om iets van 50 90s nummers er in te hebben dus waarom nu niet.
De versie met Run DMC is ook uit 89 toch? Neem aan dat die bedoeld wordt..quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:40 schreef cafca het volgende:
Maarreeeeh.... Walk this way van Aerosmith alleen is toch echt uit de seventies. Of is ie opnieuw uitgebracht?
86 volgens mijquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De versie met Run DMC is ook uit 89 toch? Neem aan dat die bedoeld wordt..
Dat bedoel ik ja!quote:
Ik weet waar het fout is gegaan. Ik heb cd's met een releasedatum uit de jaren 90 uit mijn databeest getrokken en daar kwam Pandora's Box ook eruit maar dat is een compilatiealbum. Terwijl ik zo goed heb opgelet ook naar re-issues. Ik zal mijn lijst aanpassen!quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:40 schreef cafca het volgende:
Maarreeeeh.... Walk this way van Aerosmith alleen is toch echt uit de seventies. Of is ie opnieuw uitgebracht?
Hoeveel stonden er op je longlist dan? 7000?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb alvast een shortlist van zo'n 1100 nummers
[ afbeelding ]
Neuh, was een pijl naar de spotifylink, mocht dat nog niet duidelijk zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hoeveel stonden er op je longlist dan? 7000?
post gewoon een intuitieve lijst, probeer zo veel mogelijk dubbele noteringen per artiest te voorkomen, en je komt al een stuk verder, desnoods post je in een spoiler een schaduwlijst van een stuk of 50 tot 100 nummers die je lijst niet gehaald hebben, zodat je die volgend jaar als referentiekader kunt gebruiken, dat doe ik doorgaans bij mij eindejaars lijsten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 05:31 schreef female81 het volgende:
-Bij sommige jaren (1991-1993) zijn er +/- 25-45 nummers die ik als topfavoriet kan aanmerken, en zitten er een stuk of tien bij die m'n favoriete nummer van het desbetreffende jaar zouden kunnen zijn.
-En bij 1990+1996-1999 is de 'bovenkant' ook zo'n 20-30 nummers groot; ondanks dat ik dáár de top 3 wél helder heb.
Dat wordt niks. Zélfs al is het makkelijk dat m'n favoriete nummers op m'n site al gearchiveerd zijn, en geordend in 'mate van favoriet', zodat ik niet alles uit hoef te zoeken.
Alleen met het midden van het decennium ben ik wat sneller klaar, omdat daar relatief veel subtop en weinig bovenkant (maar een stuk of tien nummers) bij zit.
Óf ik moet voor mezelf de regel instellen dat bij gelijke voorkeuren die met het meeste jeugdsentiment voor gaat. Maar best wat huidige 90's-favorieten ken ik pas hooguit tien jaar, of deden me in de 90's nog niet zo veel.
Edit: de lijst als een absolute momentopname kunnen beschouwen, en er vrede mee hebben dat de volgorde een dag later weer anders zou kunnen zijn, kan mogelijk ook helpen.
Dat deed ze altijd al. Met een schaduwlijst van 2 á 300.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
post gewoon een intuitieve lijst, probeer zo veel mogelijk dubbele noteringen per artiest te voorkomen, en je komt al een stuk verder, desnoods post je in een spoiler een schaduwlijst van een stuk of 50 tot 100 nummers die je lijst niet gehaald hebben, zodat je die volgend jaar als referentiekader kunt gebruiken, dat doe ik doorgaans bij mij eindejaars lijsten.
Oh dan ben ik lui, want ik maak alleen schaduwlijsten als ik er zin in hebquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:25 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat deed ze altijd al. Met een schaduwlijst van 2 á 300.
Ja, ik weet het.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:25 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat deed ze altijd al. Met een schaduwlijst van 2 á 300.
Hangt ervan af of ik het leuke nummers vind.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar deze lijst word zo te zien zo hiphop georienteerd dat female81 volgend jaar nog meer moeite krijgt
Ik ben al op nr 50 en kom er achter dat ik die al ben vergetenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:32 schreef female81 het volgende:
[..]
Hangt ervan af of ik het leuke nummers vind.
Maar goed, (softe) hiphop, acid jazz en wat ertussenin ligt komen bij m'n eigen voorkeuren wel regelmatig voorbij. Guru's eerste Jazzmatazz-cd levert er voor de top 100 sowieso gegarandeerd meerdere op.
Bedoelde er niets kwaads mee.quote:
Ik begrijp ook wat jij bedoelt, want als ik alleen al naar 1991 kijk, zou ik mn lijst al zo aan gaan passen dat ik er niet meer uitkom, vandaar ook een intuitieve voornamelijk hiphop gerelateerde lijst waar ik onderhand ook moeite mee begin te krijgenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:31 schreef female81 het volgende:
Hahaha, die lijstjes ontstonden juist mede doordat ik na (in 2010/2011) na een decenniumpje of twee muziek luisteren door de bomen het bos niet meer zag, aangezien het aantal nummers dat je leuk vindt eindeloos door blijft groeien.
Werkt dubbelop: ik heb voor mezelf een overzichtelijk muziek-archief, en kan anderen eventueel ook nog aansteken (mits ze open staan voor andermans mening).
Maar ik begrijp wél wat je bedoelt.
Dat dacht ik ook, maar ik was 2 uurtjes geleden op # 46, en ik zit nu op #79, en ben nog steeds aan het verdelen,zelf al bestaat 80% van mn lijst uit hiphopquote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:37 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat ik het om mezelf iets makkelijker te maken gewoon begin met m'n allertijdenlijst en daar de 90s nummers uit vis, herordenen en dan kijken hoeveel ik nog kan toevoegen
Tja met een hiphop lijst zou ik ook 2 uur nodig hebben om 30 goede nummers te bedenkenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik was 2 uurtjes geleden op # 46, en ik zit nu op #79, en ben nog steeds aan het verdelen,zelf al bestaat 80% van mn lijst uit hiphop
Don't hate the player, hate the game.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja met een hiphop lijst zou ik ook 2 uur nodig hebben om 30 goede nummers te bedenken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 21:38:50 ]
jij hebt the roots pas ontdekt na dat nummer met Erykah.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:58 schreef female81 het volgende:
.
En nee, ik ben het jaar 1995 níet vergeten, maar met een hoogste notering op nummer 52 en ook weinig ándere noteringen komt het er wat triestig vanaf. Slechte herinneringen aan die tijd? Valt wel mee.
Ach het is beter dat je ther roots ontdekt door erykah, dan dat je black eyed peas ontdekt door een feat van fergie die op het album is ingezongen door justin.quote:
Ik weet niet waar je die regel vandaan haaltquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:58 schreef female81 het volgende:
Edit: was nog vergeten de 'uitgebracht in 1989 maar in 1990 een hit'-nummers erbij te betrekken. Alsnog gedaan; het zijn vier stuks.
Tja, zoals ik bij de 80s ook al zei, wanneer een nummer op single uitkomt of wanneer het in de top 40 komt is niet hetzelfde natuurlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:32 schreef female81 het volgende:
Dan heb ik dat regeltje in de openingspost verkeerd begrepen.
Zeker de gene waar geen rap in voorkomt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:48 schreef cafca het volgende:
Parodiuz heeft er gewoon zeker 4 nummers in staan die vrijwel zeker ook in mijn lijst komen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zeker de gene waar geen rap in voorkomt.
offtopic omdat dit jaarNiet allemaal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het album kwam in 1990 uit, daarna of tegelijkertijd kwam ook de single in Nederland uit en werd het een hit.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:34 schreef ranja het volgende:
Ik zit nog wel een beetje met The La's, want waarom zou die in de 90s opnieuw mee mogen doen?
Is het een heropgenomen nummer?
Het zijn er zelfs 5, geen rap though, afgezien van de intro van no diggity.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:56 schreef cafca het volgende:
Voor mij meer schrapen dan schrappen, maar dit moet hem maar worden:
Dat is al heel erg rap, voor mijquote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het zijn er zelfs 5, geen rap though, afgezien van de intro van no diggity.
Hiermee geef je het antwoord eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 12:51 schreef cafca het volgende:
Hetzelfde geldt voor the sweetest thing, opnieuw uitgegeven en een hit in 1998
Nou ja, de bedoeling is dat heruitgaves niet mee doen. Dus geen Bohemian Raposidy of The Joker.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Overigens is bij de 1990 uitgave itt de 1988-uitgave Steve Lillywhite als mixer betrokken.
Wat waren de regels over remixes?
Ik hou me meestal aan internationale releases, puur om dit soort discussies te voorkomen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:45 schreef cafca het volgende:
Ja, maar wat is een heruitgave?
In Nederland is hij niet voor 1990 uitgegeven, dus ik zeg: voor ons is dat de eerste uitgave.
Maar dat geldt voor The Sweetest Thing iig nietquote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:45 schreef cafca het volgende:
Ja, maar wat is een heruitgave?
In Nederland is hij niet voor 1990 uitgegeven, dus ik zeg: voor ons is dat de eerste uitgave.
Tja, het blijft lastig. Als het niet mag, haal ik hem er wel uit. Maar voor mij blijft het een jaren 90 nummer.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En zou Mexicanobakkers inzending van dit nummer voor het 80s toernooi dan eigenlijk ook afgekeurd moeten worden, omdat het bij ons nog geen release had?
Scheelt wel een hoop discussiequote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vermoed dat we volgend jaar weer gewoon een allertijdenlijst hebben
Ja dat maakt het dus wel lastigquote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En zou Mexicanobakkers inzending van dit nummer voor het 80s toernooi dan eigenlijk ook afgekeurd moeten worden, omdat het bij ons nog geen release had?
Oeh, was er nog 1?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:20 schreef cafca het volgende:
Klinkt toch anders, inderdaad.![]()
Toch twee andere twijfelgevallen eruit gehaald.
Ja, ach..... De afwezigheid van Lucy Silvas maakt veel goedquote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Oeh, was er nog 1?
En One? Jij?
die had dan weer niet gehoeven, want 90 op single voldoet gewoon dus.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:56 schreef cafca het volgende:
Wel eruit:
Melissa Etheridge - You Can Sleep While I Drive (89 op album, 90 op single)
tuurlijk, basiskennisquote:
quote:dank voor het doorgeven. met gelijke titels had ik nog op zoek kunnen gaan maar als niks gelijk is wordt het lastig.
Niet helemaal, ergens onderaan die spoiler had ik er nog eentje staan (1979). Al is dat dus niet bij de bovenste honderd.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Iedereen vergeet The Smashing Pumpkins
Dat is een goed nummer inderdaad..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:03 schreef female81 het volgende:
[..]
Niet helemaal, ergens onderaan die spoiler had ik er nog eentje staan (1979). Al is dat dus niet bij de bovenste honderd.
Tonight tonight viel overigens nét buiten m'n lijst, zou ongeveer nummer 210 geweest zijn.
Tja, als the La's niet hadden gemogen, waren ze bij mij misschien op 100 belandquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:03 schreef female81 het volgende:
[..]
Niet helemaal, ergens onderaan die spoiler had ik er nog eentje staan (1979). Al is dat dus niet bij de bovenste honderd.
Tonight tonight viel overigens nét buiten m'n lijst, zou ongeveer nummer 210 geweest zijn.
Ja, dat speelt hoe recenter de muziek steeds meerquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:11 schreef Pleun2011 het volgende:
Merk bij mezelf dat ik van bands waar ik fan van ben vaak andere nummers goed vind dan de nummers die bekend zijn geworden.. maar dat is niet erg, ik zie in andere lijsten ook veel minder bekende nummers voorbij komen. Altijd leuk om te zien wat anderen voor smaak hebben
Dat is ook wel een beetje een doorgeprikte zeepbel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Iedereen vergeet The Smashing Pumpkins
Nou, ik vond Gish altijd al beter dan het veels te lang Mellon Collie.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje een doorgeprikte zeepbel.
Melon collie werd toen ter tijd echt onthaald als een van de beste albums aller tijden, die mening is toch wel aardig bijgesteld.
Today is in de tijd geplaatst wel episch, maar toch wel gedateerd, net als bijvoorbeeld een Black hole sun. Veel verder zou ik niet komen qua echt goede nummers. Nou ja, Bullet with butterfly wings had ook wel wat en 1979 misschien.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, ik vond Gish altijd al beter dan het veels te lang Mellon Collie.
Maar ze hebben toch zeker een handvol geweldige singles gemaakt, en daar gaat het in dit topic toch om
I Am One en Siva? Silverfuck (geen single maar wel beter dan Today vind ik)quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Today is in de tijd geplaatst wel episch, maar toch wel gedateerd, net als bijvoorbeeld een Black hole sun. Veel verder zou ik niet komen qua echt goede nummers. Nou ja, Bullet with butterfly wings had ook wel wat en 1979 misschien.
Maar goed, ik vond Zwan eigenlijk ook nog leuker dan SP, dus misschien heb ik er niet zo'n oor naar.
Met gedateerdheid bedoel ik dat de plaat in die tijd meer deed, dan in retrospectief, Ik heb hier zelf wel een paar planken volstaan met platen die ik ooit geweldig vond, maar achteraf toch tegenvielen. Verder hoeft muziek niet gedateerd te zijn en kan gedateerdheid zelfs een compliment zijn als een band op een bepaalde manier in de tijd stond.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:36 schreef ranja het volgende:
[..]
I Am One en Siva? Silverfuck (geen single maar wel beter dan Today vind ik)
Gedateerdheid geloof ik niet zo in
Een eventuele 10s-lijst van mijn hand gaat ongetwijfeld een flinke dosis ietwat mysterieus lijkende titels bevatten, in tegenstelling tot m'n 80's- en 90's-lijsten.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, dat speelt hoe recenter de muziek steeds meerIn de jaren 60/70 was de spreiding per band, afgezien van een aantal Grote Namen, een stuk minder dan bij de 80s (waar bv madonna , billy joel, guns n roses ternauwernood een nummer in de top 100 kregen) en in de 90s zal het nog meer zijn waarbij ik me afvraag of er bij de 00s en 10s überhaupt nog nummers door meer dan 1 iemand genoemd gaan worden
Wel een heel veelzijdige plaat, maar idd wel te lang waardoor zeker de tweede helft een hoop baggermateriaal heeftquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje een doorgeprikte zeepbel.
Melon collie werd toen ter tijd echt onthaald als een van de beste albums aller tijden, die mening is toch wel aardig bijgesteld.
Valt wel mee hoor met je 80s en 90s lijstenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:55 schreef female81 het volgende:
Een eventuele 10s-lijst van mijn hand gaat ongetwijfeld een flinke dosis ietwat mysterieus lijkende titels bevatten, in tegenstelling tot m'n 80's- en 90's-lijsten.![]()
M'n decenniumfavoriet (Kid Sundance - April sun) is al zo'n titel die vast nooit op 538 geweest is, en daar ook nooit zal komen.
Zo'n albumlijst heeft wel mijn voorkeur.. vind een lijst maken van losse nummers behoorlijk lastigquote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Overigens is het 10s toernooi pas volgend jaar. De 00s wil ik van september tot ca half october doen, dan wel gewoon de allertijden albumlijst waarna de ruimte vrijgemaakt wordt voor de jaaroverzichten en top2000 perikelen. Dan in januari maar eens verder met de 10s.
Albums zijn sowieso makkelijker te rangschikken, vind ik ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo'n albumlijst heeft wel mijn voorkeur.. vind een lijst maken van losse nummers behoorlijk lastig
Wij gaan er wel een paar overlappen, n00bie.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[ afbeelding ]
1. Sugar - If I Can't Change Your Mind
[...]
100. World Party - Way Down Now
Gisteravond deed-ie het weerquote:Op zondag 19 juli 2015 16:41 schreef methodmich het volgende:
Lastig, www.rateyourmusic.com is down volgens mij. Even wachten dus voor ik mijn shortlist kan afronden.
Heb het idee bij wijze van spreken de halve inhoud van de cassettebandjes die ik tussen '91 en '99 opnam hier terug te zien.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:11 schreef achterindeplatenkast het volgende:
O leuk ik doe mee! Even iets meer dance erin hoor:
<lijst>
Wauw! Iemand die Turn up the Fabeltjeskrant überhaupt kent en hem dan óók nog leuk vindt!quote:Die Turn Up The Fabeltjeskrant is zelfs een van m'n grotere jeugdclassics, met dank aan een of ander Jong Nederland-kamp dat ik toen had.
Ik heb ook nog een paar bandjes met top 40 en 50 opnames.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:26 schreef achterindeplatenkast het volgende:
[..]
Wauw! Iemand die Turn up the Fabeltjeskrant überhaupt kent en hem dan óók nog leuk vindt!![]()
Ik was zo iemand die altijd met de vingers op REC + PLAY naar de Top 40 en de Mega Top 50 luisterde. En toen wij een CD-brander kregen heb ik avonden lang al mijn favorieten gedownload en op 35 CD's gezet... Nog steeds plezier van
Oh... Dat wist ik helemaal niet... Wellicht dat mijn vader daarom zo vaak kwam vragen of het zachter mochtquote:[..]
De opnames van de radio op tape waren door de compressor(s) ook iets beter dan die van een CD op een gemiddelde huis- en tuinset Scheelde zo twee of drie tikken met het openzetten van het volume.
Leuke lijst.. daar zitten er ook wel een paar bij dit ik in mijn hoofd heb.quote:
Bedankt en nee ik kende deze versie niet, best aardig; maar ik blijf toch bij de originele. Die heeft iets meer 'body' en is qua harmonie met de stemmen erbij wat steviger.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Leuke lijst.. daar zitten er ook wel een paar bij dit ik in mijn hoofd heb.
Ken je de long & alive version van Return to Innocence? Die vind ik nog beter
'Leuk' staat bij mij los van jeugdsentiment/wat ik er vroeger van vond.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:26 schreef achterindeplatenkast het volgende:
[..]
Wauw! Iemand die Turn up the Fabeltjeskrant überhaupt kent en hem dan óók nog leuk vindt!![]()
Ik was zo iemand die altijd met de vingers op REC + PLAY naar de Top 40 en de Mega Top 50 luisterde. En toen wij een CD-brander kregen heb ik avonden lang al mijn favorieten gedownload en op 35 CD's gezet... Nog steeds plezier van
Ik ook. Na van de hele belangrijke eerst mp3-compilaties gemaakt te hebben met een digitale recorder, waarbij je de overgangen tussen de nummers steeds hoort, met dj's die er doorheen praten en jingles en zo. Dat zijn de dingen waaraan ik die bandjes altijd zal blijven herkennen.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:01 schreef achterindeplatenkast het volgende:
Tja... ik heb al die cassettebandjes uiteindelijk - met veel pijn in het hart - toch maar de deur uit gedaan.
he, verdorie, was je toch bijna foutloos..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:51 schreef Beathoven het volgende:
21. Dave Stewart & Candy Dulfer - Lily was Here
The Corrs erin, was ze vergetenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
he, verdorie, was je toch bijna foutloos..
Ow...quote:[..]
'Leuk' staat bij mij los van jeugdsentiment/wat ik er vroeger van vond.
Ja... Bij sommige liedjes weet ik nog steeds de afkondiging of de jingle die erna kwamquote:met dj's die er doorheen praten en jingles en zo. Dat zijn de dingen waaraan ik die bandjes altijd zal blijven herkennen.
Voordeel is dat dat alleen cafca en female81 zijn waarbij cafca al heeft aangegeven een nieuwe lijst te willen maken en female81 me al de vrij hand heeft gegeven uit haar lijst te halen wat me niet aanstaat en te vervangen door iets uit de reservelijstquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik kom nog even vervelend doen voor degenen die Wicked Game van Chris Isaak in hun lijst hebben.
Dat was al een single in 1989, rereleased na de film Wild at Heart.
Balen dat ze er niets van Radiohead en Travis in heeft staan dan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Voordeel is dat dat alleen cafca en female81 zijn waarbij cafca al heeft aangegeven een nieuwe lijst te willen maken en female81 me al de vrij hand heeft gegeven uit haar lijst te halen wat me niet aanstaat en te vervangen door iets uit de reservelijst
1 van de weinige keren dat de parodie beter is dan het origineelquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:06 schreef Fred_B het volgende:
64. Baz Luhrmann - Everybody's Free (to wear sunscreen)
Zo beroerd is die van Baz Luhrmann toch niet? Ik geef toe: tóen vond ik het echt een verschrikkelijk nummer met al die paternalistische adviezenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
1 van de weinige keren dat de parodie beter is dan het origineel
Wow, die plaat was al minstens 15 jaar bezig om te verdwijnen uit mijn hersencellen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
1 van de weinige keren dat de parodie beter is dan het origineel
Is volgens mij pas in 1991 in de top 40 beland.. dus ik vind dat hij zou mogen.. wil hem zelf ook in mijn lijst zetten namelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik kom nog even vervelend doen voor degenen die Wicked Game van Chris Isaak in hun lijst hebben.
Dat was al een single in 1989, rereleased na de film Wild at Heart.
Helaas zijn de regels andersquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is volgens mij pas in 1991 in de top 40 beland.. dus ik vind dat hij zou mogen.. wil hem zelf ook in mijn lijst zetten namelijk
http://www.top40.nl/bijzo(...)jaaroverzichten/1991
Ik zou hier nog even naar kijken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:
42) Coolio – Gangsta’s Paradise
74) Coolio – Gangsta’s Paradise
Deze zijn volgens mij allemaal jaren '80.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Zo dat was een zware bevalling
12) Chris Isaak – Wicked Game
49) Mecano – Hijo de la Luna
55) REM – The One I love
66) Bryan Adams – Summer of 69
Thanks for the round upquote:Op woensdag 22 juli 2015 00:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze zijn volgens mij allemaal jaren '80.
Graag gedaan.quote:
Het ziet er dus naar uit dat de bevalling nog niet over is.. dan morgen maar een keizersnedequote:Op woensdag 22 juli 2015 00:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze zijn volgens mij allemaal jaren '80.
Edit: dat is hierboven dus ook al gezegd.
Loona heeft een versie van Hijo de la Luna. Was iets mooier afgewerkt dan de Mecano versie uit de jaren '80 en scoorde een notering. Ik vind 'm persoonlijk beter dan wat Mecano er mee deed, vooral de studio versie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hijo de la Luna s volgens mij ook ouder dan de 90s, maar weet niets over evt andere versie daarvan.
voor mijn gevoel was 't veel eerder dan 1999 maar het zal wel kloppen. Ik denk dat veel users de uitvoerende artiest niet kennen, het ligt ook heel dicht tegen 't origineel.quote:Het lied is vertolkt door diverse artiesten, waaronder Loona (1999), Sarah Brightman (2000), Belle Pérez met Voice Male (2003) en Haggard (2008). Ook is het nummer gesampled door DJ Zany en The Prophet in het hardstylenummer 384.000.
Hij staat overal als 1989 single: RYM, wikipedia, discogs....quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:42 schreef methodmich het volgende:
Okee. Zo goed als klaar. Heb wel een twijfelgeval.
King Kong Five van Mano Negra. Begin 1990 of toch gewoon laat 1989? Wie spreekt het verlossende woord??
Ja, vreesde ik al. Alleen op de site van de Top 40 zag ik hem in onze vaderlandse hitlijsten pas in 1990. Maar wij liepen achter de feiten aan, denk ik. Dan plaats ik hem niet, tenzij n00bie nog iets kan vinden om er toch 1990 van te maken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Hij staat overal als 1989 single: RYM, wikipedia, discogs....
Kun je dan eventueel Mano Negra niet aan de 90's toeschrijven?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben veel beter in nummers niet aan een decennium toe te schrijven dan andersom
Geen probleem. Ik schrijf Mano Negra niet toe aan de 90's.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kun je dan eventueel Mano Negra niet aan de 90's toeschrijven?
1984 zelfsquote:Op woensdag 22 juli 2015 00:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jammer dat je m er nu toch inzet, kun je alsnog gaan schuiven. Summer of 69 trouwens ook, die komt uit 1985.
Ja kies dan ook bekendere nummersquote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:22 schreef methodmich het volgende:
Leuk, ranja. En ook een paar dubbelen. Maar vooral veel dubbele artiesten, maar dan met een ander nummer. Om het makkelijker te maken voor de eindlijst.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:51 schreef methodmich het volgende:
Of jij kijkt eens verder dan de singletjes
Dat geldt voor mij ook, vandaar mijn opmerkingquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:06 schreef methodmich het volgende:
Van de albums sinds 2000 weet ik vaak al niet eens meer wat singles waren. Natuurlijk, de bekende nummers wel, maar volgens mij heb ik ook wel albums waar geen single op staat. Althans, die zal er dan wel zijn, maar is nooit in de hitlijsten gekomen of zo.
quote:
Vervangen. Opnieuw uitgebracht in 1991, maar voor deze lijst dus ongeldig.quote:Heruitgaves van 60s/70/80s songs mogen dus niet.
die is wel van 1989... ondanks dat-ie pas in feb 1990 in de top 40 kwamquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
2 Fools Gold - Stone Roses (1990)
Ja, ik zag het. Top40 in '80 en '91, terwijl het voor mijn gevoel een jaren 70 nummer is...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Vervangen. Opnieuw uitgebracht in 1991, maar voor deze lijst dus ongeldig.
Weet ik, maar ik kan die echt niet los zien van de jaren 90.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:30 schreef ranja het volgende:
die is wel van 1989... ondanks dat-ie pas in feb 1990 in de top 40 kwam
(de nederlandse dan, de UK top 40 stond-ie november 1989 al in)
Tja een nummer van november 1969 is ook geen 1970 nummer. Dat is bij 1989 en 1990 niet anders omdat we dat toevallig bewust hebben meegemaaktquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik kan die echt niet los zien van de jaren 90.
Zeker in die tijd was dat voor ons toch gewoon een nummer van 1990?
Voor deze competitie kun je dat zo doen idd, maar voor een eigen lijst (waar mijn lijst uitkomt) zou ik nooit Fools Gold bij de jaren 80 zetten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:44 schreef ranja het volgende:
Tja een nummer van november 1969 is ook geen 1970 nummer. Dat is bij 1989 en 1990 niet anders omdat we dat toevallig bewust hebben meegemaaktJe moet ergens de grens trekken en die leg ik dus bij de releasedatum en niet bij de hit-datum (ook al vanwege het feit dat er ontzettend veel nummers nooit hits zijn geweest... dus waarom die anders behandelen)
Bij de 80s lijst zijn ook al veel Stone Roses nummers genoemd.... waaronder 1x Fools Gold.
die had 'm juist in haar jaren 80 lijst staanquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:03 schreef Arcee het volgende:
Geldt trouwens ook voor female81, met wie ik trouwens zoals zo vaak weer bizar veel gemeen heb.
Ook in de jaren 90.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:11 schreef ranja het volgende:
die had 'm juist in haar jaren 80 lijst staan
daar had ik 'm al aangepast mbv de reservelijstquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:12 schreef Arcee het volgende:
Ook in de jaren 90.(#76)
Goeie uitleg erbij.
Ah, okee. Dus ik had 'm ook gewoon in mijn lijst kunnen laten staan als ik een #101 toevoeg?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef ranja het volgende:
daar had ik 'm al aangepast mbv de reservelijst
jahoor en als je meer twijfelgevallen hebt maak je er een top 110 vanquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ah, okee. Dus ik had 'm ook gewoon in mijn lijst kunnen laten staan als ik een #101 toevoeg?
Okee.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:18 schreef ranja het volgende:
jahoor en als je meer twijfelgevallen hebt maak je er een top 110 van
als je ze dan ook net zo netjes benoemt als female81 deed
Het kan nog erger: Nummers die enkel op Soundcloud of Bandcamp vindbaar zijn. Bij m'n 10s-lijst (en misschien al bij mijn 00s-lijst, bij de generatie 2008-2009) gaat dat nog een dingetje worden. Bij zenders die ik tegenwoordig luister (met name Laid Back Radio) vis ik er soms zoeen uit.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:59 schreef ranja het volgende:
Overigens hebben niet-singles het sowieso moeilijk om in de eindlijst te komen aangezien iedereen andere albumtracks als favoriet heeftDat zal ook straks met de 00s en 10s wel blijken.
Vaak andere nummers, maar wel met een vergelijkbare ondertoon, inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:03 schreef Arcee het volgende:
Geldt trouwens ook voor female81, met wie ik trouwens zoals zo vaak weer bizar veel gemeen heb.
Wat op bandcamp en soundcloud staat is gewoon een release dus mag, als het jaar maar kloptquote:Op zondag 26 juli 2015 05:58 schreef female81 het volgende:
Het kan nog erger: Nummers die enkel op Soundcloud of Bandcamp vindbaar zijn. Bij m'n 10s-lijst (en misschien al bij mijn 00s-lijst, bij de generatie 2008-2009) gaat dat nog een dingetje worden. Bij zenders die ik tegenwoordig luister (met name Laid Back Radio) vis ik er soms zoeen uit.
Ga maar alvast nadenken of dat tegen die tijd wel of niet mag.
Ik vind Open Sesame niet echt vergelijkbaar met Snap en Culture Beat. Ja, het is beide dance en heeft beide in de top 40 gestaan, maar daar houdt het wel op. Open Sesame stond dan ook redelijk hoog in m'n dancelijst van een poos geleden waar snap en culture beat niet eens de shortlist haalden.quote:Op zondag 26 juli 2015 05:58 schreef female81 het volgende:
Ik zie er nog een paar van Snap! staan. Da's hier zo'n act waarvan een aardige rij nummers ergens net onder m'n echte favorieten zweeft. Daar lijdt de 'betere' eurodance hier sowieso aan. Culture Beat heeft er ook een paar van zulke. Open sesame is een uitzondering die er wel gewoon doorheen is gekomen.
Hm... in een ander topic had je het over 'glad', ik vind open sesame dan een stuk minder glad dan snap. Stukje harder. Ik associeer het nummer ook met Nakatomi - children of the night, volgens mij ook dezelfde tijd. En ook wat harder dan snap/culture beat.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:36 schreef female81 het volgende:
Bij mij zit het (afgezien van dat ik Open sesame wat hoger waardeer dan die anderen) gewoon in dezelfde hoek. Leuk-cheesy ondertoontje, typische eurodance-synthgeluidjes, rapper erbij, enzovoort.
Kan ook meespelen dat ik het qua nostalgie altijd verbind met 2 Unlimited's No limit, dat precies tegelijkertijd in de Top 40 stond.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
7 Bakerman - Laid Back (1990) '89
49 Driver's Seat - Sniff 'n The Tears (1991) '79
57 Hijo de la Luna - Mecano (1990) '87
62 The Maker - Daniel Lanois (1990) '89
78 Eleni - Tol & Tol (1990) '89
88 Young At Heart - The Bluebells (1993) '84
Ja, dat zijn gewoon de hitjaren, die ik voor m'n eigen lijsten gebruik.quote:
Ja, als ik jouw lijst zou beluisteren zou ik denk ik nauwelijks een nummer skippen.quote:Op zondag 26 juli 2015 05:58 schreef female81 het volgende:
Vaak andere nummers, maar wel met een vergelijkbare ondertoon, inderdaad.
Vervang Mecano door Loona en je nummer kan erin blijven. Dat was de uitvoerende artiest van Hijo de la Luno in de jaren '90. Wikipedia zegt '99 maar volgens mij komt '95 dichter in de buurt. Anyway..90iesquote:Op zondag 26 juli 2015 11:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat zijn gewoon de hitjaren, die ik voor m'n eigen lijsten gebruik.Ik zal er straks nog wel even een top 110 van maken, zodat ranja een vervangbuffertje heeft.
Mecano's uitvoering draaide meer om de piano, klonk daardoor iets statischer en d'r stem was iets minder. Maar dat is persoonlijke smaak. De 90er jaren versie haalt eigenlijk alles uit 't nummer wat erin zit. Daarin hoor je de piano alleen in het begin en soms ff tussendoor. Had een bak met violisten erachter waardoor 't meer een sprookjesachtig nummer werd, maar niet op de kitcherige manier.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:09 schreef female81 het volgende:
Dat soort dingen ruikt mij teveel naar al die nagespeelde versies op Mecado-verzamelcd's (in 1997 heel hip), covers waarbij je het verschil met het origineel amper hoort.
Is 't ook, hoor 'm nu langskomen in de Top 50 met-de-oren -van-nu van 26 juli 1979 op kx radioquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik zag het. Top40 in '80 en '91, terwijl het voor mijn gevoel een jaren 70 nummer is...
Vrij geniaal nummer! Zelfs onze rechtsbuiten, die normaal toch vooral hiphop en R&B luistert, kan het woord voor woord meezingen. Gooien we er nog wel eens uit in de kantine op donderdagavond.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Arcee het volgende:
91 Mooi Was Die Tijd - Corry Konings (1990)
De officiële titel is volgens mij For The Roses, dus misschien even aanpassen? Zou zonde zijn als hij als twee aparte songs geteld zou worden en daardoor de eindlijst mist!!quote:
Album was uit '78 zelfs, als ik mij niet vergis...quote:Op zondag 26 juli 2015 14:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is 't ook, hoor 'm nu langskomen in de Top 50 met-de-oren -van-nu van 26 juli 1979 op kx radio
Aangepast, je hebt gelijk. Ik heb er nog twee aangepast, K's Choice moet er eigenlijk gewoon in en Raymond ook toegevoegd.quote:
quote:Op zondag 26 juli 2015 21:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
50) Rock Steady Crew - (Hey You) The Rock Steady Crew
1983, op 't randje
Ja, dat wel. Maar ik zou zelf niet stemmen op die remix.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:24 schreef Beregd het volgende:
oh,die remix is ook niet mis. Beiden 90s toch?
Worden sowieso samengevoegdquote:Op zondag 26 juli 2015 21:33 schreef Beregd het volgende:
Ik luister ook vooral het origineel, dus als het uitmaakt, neem dat dan maar.
jammer, erg mooi liedje...maar aangepast met Teenage Fanclubquote:Op maandag 27 juli 2015 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Grandaddy is een jaartje te recent
Heb je van mij nog extra nummers nodig om aan 100 legale te komen?quote:
ik moet nog zoeken welke wel en niet en hoeveel er dan overblijven, beetje jammer wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:13 schreef Arcee het volgende:
Heb je van mij nog extra nummers nodig om aan 100 legale te komen?
Dat had n00biedoobiedoo toch al uitgezocht?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:18 schreef ranja het volgende:
ik moet nog zoeken welke wel en niet en hoeveel er dan overblijven, beetje jammer wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij deze aangevuld met een buffertje nummers voor het geval dat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Yup, de rest is legaal, boy scout's honourquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat had n00biedoobiedoo toch al uitgezocht?
Zeker, een nummer van het album Weeps gaat zeker niet ontbrekenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:14 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd starla. Ik verwacht wel een Daryll-Ann bij jou!
Arjan Snijders (toen DJ bij o.a. 3FM en KINKFM, werd ontslagen toen-ie dat nummer draaide bij radio 121.quote:
Goeie reclame voor de bandquote:Op zondag 2 augustus 2015 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Arjan Snijders (toen DJ bij o.a. 3FM en KINKFM, werd ontslagen toen-ie dat nummer draaide bij radio 121.
Klasse!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:54 schreef starla het volgende:
[..]
Zeker, een nummer van het album Weeps gaat zeker niet ontbreken
Leuke lijst, belsen! Paar die exact dubbelen en verder veel dubbele artiesten, maar met andere nummers.quote:
Inderdaad, bovendien werd het in het uitgaanscircuit ook heel veel gedraaid. Als het al cult is dan zeker niet bescheidenquote:Op zondag 2 augustus 2015 16:09 schreef female81 het volgende:
Ik zou die van Blind Melon nou niet bepaald een bescheiden culthitje willen noemen, hoor. Radio 3 gooide je er in de 90's mee dood, het kwam veelvuldig op MTV, enzovoort.
Okee, die dan misschien niet. Maar gevoelsmatig is Blind Melon toch ook nooit heel groot geweest?quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Inderdaad, bovendien werd het in het uitgaanscircuit ook heel veel gedraaid. Als het al cult is dan zeker niet bescheiden
Echte eendagsvlieg. Het hielp natuurlijk ook niet dat die zanger al vrij snel dood ging.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, die dan misschien niet. Maar gevoelsmatig is Blind Melon toch ook nooit heel groot geweest?
Dandy Warhols zitten er nou ook weer niet zoveel achter hoor, qua populariteit van nummer. vergelijkbaar met Bohemian Like You.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, die dan misschien niet. Maar gevoelsmatig is Blind Melon toch ook nooit heel groot geweest?
Nee maar dit was wel een aardig hitje en het is super 90s.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou... Bohemian Like You is natuurlijk groot geworden met de reclame en heeft zelfs de top 40 gehaald.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dandy Warhols zitten er nou ook weer niet zoveel achter hoor, qua populariteit van nummer. vergelijkbaar met Bohemian Like You.
Hm... de eerste keer dat ik die hoorde zag ik de clip er bij. Zal toch mtv geweest zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Junkie..werd ook platgedraaid op TMF.
Volgens mij was de MTV zondagavond er al niet eens meer.
120 Minutes en Alternative nation waren er iig al niet meer.
Zelfs ík kende 'Junkie' toen al.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou... Bohemian Like You is natuurlijk groot geworden met de reclame en heeft zelfs de top 40 gehaald.
Junkie ken ik toch vooral van de MTV zondagavonden de britse top 40 dan.
sowieso beste britpop nummer uit de USA trouwens.
Top 5 hier.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:05 schreef methodmich het volgende:
Okee, de nummers van Blind Melon en Dandy Warhols zijn dus duidelijk niet zo cult en bescheiden als het lijkt.
Nou ja, dan maar een wellicht wel bescheiden culthitje pluggen dat ik nog niet heel veel heb gezien in de lijst:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Top 5 hier.
Morgen of overmorgen hopelijk die van mij
SPOILER: net niet geredOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij foutjes mag er doorgeschoven worden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Waarom stiekem?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn lijst slaat weer nergens op![]()
![]()
1 per artiest as usual, maar serieus, singleslijstjes bij mij voelen altijd als een soort stiekem genieten.
het is een beetje uit mijn gewone straatjequote:
RYM zegt toch echt 'Roses'quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:54 schreef DO2 het volgende:
Godver, ik ben The Pixies en The Flaming Lips helemaal vergeten,.
Oh, en je moet de titel van Roses even veranderen in For the Roses, Mex.
Ik werd door mm ook al op de vingers getikt.
Tweemaal 2001quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
31 Mercury Rev - The Dark is Rising
74 Cake - Short Skirt, Long Jacket
Bij foutjes mag er doorgeschoven worden
1989quote:84 Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is
96 Faith no More - From Out of Nowhere
Mercury Rev - Goddess On A Hiway wel oke? Dan wil ik die vervangenquote:
Uitstekende keuzequote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mercury Rev - Goddess On A Hiway wel oke? Dan wil ik die vervangenRest doorschuiven. Stop de tijd.
Ben ook nog even aan het twijfelen over The Distance, maar die vind ik een stuk minder eigenlijk.quote:
Ik ken ook alleen de single en dus staat-ie nu in de tellijst als Roses.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:59 schreef methodmich het volgende:
Maakt mij niet uit, maar is makkelijker voor ranja als hij dezelfde titel heeft. Dan komt het nummer ook hoger.
Op het album heet het nummer For The Roses, dus lijkt me de originele titel. Al heette de single volgens n00b dus anders.
Gefeliciteerd, je kent er nog 1 en ze staan in je top 100quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
97-04, valt eigenlijk wel een beetje samen dus, de pieken waren vrijwel gelijk, Nickelback had ook z'n grootste hit in 2001. Al moet ik zeggen dat ik naast die 3 bands dus ook vrijwel niks ken
Bush? Dat vind ik een twijfelgeval, al komen ze natuurlijk niet uit Seattle.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je kent er nog 1 en ze staan in de top 100
Nee, Stiltskin, misschien wel 1 van de eersten die met dat rampscenario aankwamen. huuuquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bush? Dat vind ik een twijfelgeval, al komen ze natuurlijk niet uit Seattle.
Na dat eerste album is daarvan ook alles prullenbakworthy.
Oh mja dat vind ik dus ook een twijfelgeval, al komt het er een stukje dichter bij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, Stiltskin, misschien wel 1 van de eersten die met dat rampscenario aankwamen. huuu
Maar ik hoor wel verschilquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zie absolouut geen verschil
Ik wel, van de zanger van Stiltskin krijg ik niet de nood om Patrick Kluivert uit de selectie te zetten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zie absolouut geen verschil
Ik weet het. Daar werd Genesis ook niet veel slechter meer van.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
We hebben het wel over de vervanger van Phil Collins bij Genesis he mensen.
het gaat toch om de muziek niet om wie of waaromquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
We hebben het wel over de vervanger van Phil Collins bij Genesis he mensen.
Zekers. Ik denk ook dat hij bij Genesis een stuk beter aan te horen isquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:52 schreef ranja het volgende:
[..]
het gaat toch om de muziek niet om wie of waarom
best bijzonder.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://www.music-map.com/stiltskin.html
Ik wil hem er ook inzettenquote:
Uiteraard niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:12 schreef Casiotone het volgende:
Ik heb een vraag over de puntentelling: Heeft de laatste (dus nr 20 bij top 20, 100 bij top 100) in alle gevallen 0 punten?
ohja, tuurlijk. Maar de telling is nu wel duidelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:16 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Uiteraard niet.
Bij een top 100 heeft de laatste 1 punt, bij een top 20 vijf punten.
* n00biedoobiedoo komt weer even vervelend doenquote:Op zondag 9 augustus 2015 17:29 schreef WesCAddle het volgende:
Sonic Youth - Teenage Riot 1988
Coldplay - Shiver 2000
Ah, f#ck. Helemaal gelijk. Dacht dat beiden NET in de 90's uitgebracht waren... ik pas ze even aanquote:Op zondag 9 augustus 2015 17:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
* n00biedoobiedoo komt weer even vervelend doen
waarom heb je dat nou niet even in je lijst aangepastquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mercury Rev - Goddess On A Hiway wel oke? Dan wil ik die vervangenRest doorschuiven. Stop de tijd.
Omdat ik die mobiel niet bij de hand heb. Geef me nog 3 dagen, dan kan ik m aangepast online zetten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:39 schreef ranja het volgende:
[..]
waarom heb je dat nou niet even in je lijst aangepast
nee hoeft nou niet meerquote:Op zondag 9 augustus 2015 20:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omdat ik die mobiel niet bij de hand heb. Geef me nog 3 dagen, dan kan ik m aangepast online zetten.
Dat nummer is net van een EP van 1989 en is geen single en staat ook niet op het album van 1990, dus kan er geen 90s van makenquote:Op zondag 9 augustus 2015 17:37 schreef WesCAddle het volgende:
Heb gelijk Mother Love Bone nog ff toegevoegd. Volgens mij is deze NET aan jaren 90.
Gaan toch allemaal op 1 hoop, qua puntenquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:22 schreef Beathoven het volgende:
Aardige lijst..
Zou een mod in mijn lijst the Age of Love ook kunnen aanpassen naar The Age of Love (Jam & Spoon remix).
Dat was namelijk een eerste voorzichtige transitie van Techno naar Trance en beter dan 't origineel
Vond ik ook van jouw lijst. Ik had wel verwacht dat je in mijn lijst ook veel herkenning zou aantreffen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:22 schreef Beathoven het volgende:
Aardige lijst..
Zou een mod in mijn lijst the Age of Love ook kunnen aanpassen naar The Age of Love (Jam & Spoon remix).
Dat was namelijk een eerste voorzichtige transitie van Techno naar Trance en beter dan 't origineel
Hoezo dat?quote:
Komt denk ik door Heaven 17, maar ja... die Brothers In Rhythm remix is nogal geniaal. PSB zijn natuurlijk niet 80squote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Veel acts die ik met 80s associeer vrij hoog in de lijst
Ja ik wist dat je dat ging zeggen over de Boys..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Komt denk ik door Heaven 17, maar ja... die Brothers In Rhythm remix is nogal geniaal. PSB zijn natuurlijk niet 80sDie zijn 80s, 90s, 00s en van nu.
Sommige artiesten zijn gewoon in de 80s én 90s actief geweest hè?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:48 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Ja ik wist dat je dat ging zeggen over de Boys..Maar toch..
Och in mijn lijst is ook genoeg in de 80s blijven hangen.
Ik heb ook alweer tekortkomingen / fouten in mijn lijst ontdekt, maar ja...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:09 schreef belsen het volgende:
Ik heb Real love nog even stiekem vervangen door Free as a bird.
Ik kwam er gelukkig achter dat Starlight Mints, die ik vergeten was, uit 2001 kwam.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb ook alweer tekortkomingen / fouten in mijn lijst ontdekt, maar ja...
Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die ergens rond 1987 'ingestapt' zijn. Opgroeien met véél leuke muziek, een nog verticale programmering van Radio 3 (ikzelf kon er nog net de laatste 1 1/3 jaar van meepikken), enzovoort. Heb het idee dat de algehele sfeer toen heel los en creatief was; dat liep nog door in de eerste jaren dat ik zelf met muziek bezig was. Wat dat betreft zou ik niet mogen klagen, maar ja; deel één van dat tijdperk heb ik gewoon gemist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sommige artiesten zijn gewoon in de 80s én 90s actief geweest hè?Ik ben rond 1986 begonnen met muziek luisteren. Dat gegeven heeft invloed op mijn muzieksmaak. In mijn lijst zie je ook nog flink wat dance. Ik was in de 90s gek van dancemuziek. Tegenwoordig nog wel, maar een paar tandjes minder.
Ik niet. Die hebben toch zeker 10 jaar prachtige muziek gemistquote:Op woensdag 12 augustus 2015 04:56 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die ergens rond 1987 'ingestapt' zijn.
popsicles? Die heb ik ook moeten opzoeken, had hem ook in de 90s geschat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:36 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik kwam er gelukkig achter dat Starlight Mints, die ik vergeten was, uit 2001 kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |