Het kan nog erger: Nummers die enkel op Soundcloud of Bandcamp vindbaar zijn. Bij m'n 10s-lijst (en misschien al bij mijn 00s-lijst, bij de generatie 2008-2009) gaat dat nog een dingetje worden. Bij zenders die ik tegenwoordig luister (met name Laid Back Radio) vis ik er soms zoeen uit.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:59 schreef ranja het volgende:
Overigens hebben niet-singles het sowieso moeilijk om in de eindlijst te komen aangezien iedereen andere albumtracks als favoriet heeftDat zal ook straks met de 00s en 10s wel blijken.
Vaak andere nummers, maar wel met een vergelijkbare ondertoon, inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:03 schreef Arcee het volgende:
Geldt trouwens ook voor female81, met wie ik trouwens zoals zo vaak weer bizar veel gemeen heb.
Wat op bandcamp en soundcloud staat is gewoon een release dus mag, als het jaar maar kloptquote:Op zondag 26 juli 2015 05:58 schreef female81 het volgende:
Het kan nog erger: Nummers die enkel op Soundcloud of Bandcamp vindbaar zijn. Bij m'n 10s-lijst (en misschien al bij mijn 00s-lijst, bij de generatie 2008-2009) gaat dat nog een dingetje worden. Bij zenders die ik tegenwoordig luister (met name Laid Back Radio) vis ik er soms zoeen uit.
Ga maar alvast nadenken of dat tegen die tijd wel of niet mag.
Ik vind Open Sesame niet echt vergelijkbaar met Snap en Culture Beat. Ja, het is beide dance en heeft beide in de top 40 gestaan, maar daar houdt het wel op. Open Sesame stond dan ook redelijk hoog in m'n dancelijst van een poos geleden waar snap en culture beat niet eens de shortlist haalden.quote:Op zondag 26 juli 2015 05:58 schreef female81 het volgende:
Ik zie er nog een paar van Snap! staan. Da's hier zo'n act waarvan een aardige rij nummers ergens net onder m'n echte favorieten zweeft. Daar lijdt de 'betere' eurodance hier sowieso aan. Culture Beat heeft er ook een paar van zulke. Open sesame is een uitzondering die er wel gewoon doorheen is gekomen.
Hm... in een ander topic had je het over 'glad', ik vind open sesame dan een stuk minder glad dan snap. Stukje harder. Ik associeer het nummer ook met Nakatomi - children of the night, volgens mij ook dezelfde tijd. En ook wat harder dan snap/culture beat.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:36 schreef female81 het volgende:
Bij mij zit het (afgezien van dat ik Open sesame wat hoger waardeer dan die anderen) gewoon in dezelfde hoek. Leuk-cheesy ondertoontje, typische eurodance-synthgeluidjes, rapper erbij, enzovoort.
Kan ook meespelen dat ik het qua nostalgie altijd verbind met 2 Unlimited's No limit, dat precies tegelijkertijd in de Top 40 stond.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
7 Bakerman - Laid Back (1990) '89
49 Driver's Seat - Sniff 'n The Tears (1991) '79
57 Hijo de la Luna - Mecano (1990) '87
62 The Maker - Daniel Lanois (1990) '89
78 Eleni - Tol & Tol (1990) '89
88 Young At Heart - The Bluebells (1993) '84
Ja, dat zijn gewoon de hitjaren, die ik voor m'n eigen lijsten gebruik.quote:
Ja, als ik jouw lijst zou beluisteren zou ik denk ik nauwelijks een nummer skippen.quote:Op zondag 26 juli 2015 05:58 schreef female81 het volgende:
Vaak andere nummers, maar wel met een vergelijkbare ondertoon, inderdaad.
Vervang Mecano door Loona en je nummer kan erin blijven. Dat was de uitvoerende artiest van Hijo de la Luno in de jaren '90. Wikipedia zegt '99 maar volgens mij komt '95 dichter in de buurt. Anyway..90iesquote:Op zondag 26 juli 2015 11:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat zijn gewoon de hitjaren, die ik voor m'n eigen lijsten gebruik.Ik zal er straks nog wel even een top 110 van maken, zodat ranja een vervangbuffertje heeft.
Mecano's uitvoering draaide meer om de piano, klonk daardoor iets statischer en d'r stem was iets minder. Maar dat is persoonlijke smaak. De 90er jaren versie haalt eigenlijk alles uit 't nummer wat erin zit. Daarin hoor je de piano alleen in het begin en soms ff tussendoor. Had een bak met violisten erachter waardoor 't meer een sprookjesachtig nummer werd, maar niet op de kitcherige manier.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:09 schreef female81 het volgende:
Dat soort dingen ruikt mij teveel naar al die nagespeelde versies op Mecado-verzamelcd's (in 1997 heel hip), covers waarbij je het verschil met het origineel amper hoort.
Is 't ook, hoor 'm nu langskomen in de Top 50 met-de-oren -van-nu van 26 juli 1979 op kx radioquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik zag het. Top40 in '80 en '91, terwijl het voor mijn gevoel een jaren 70 nummer is...
Vrij geniaal nummer! Zelfs onze rechtsbuiten, die normaal toch vooral hiphop en R&B luistert, kan het woord voor woord meezingen. Gooien we er nog wel eens uit in de kantine op donderdagavond.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:09 schreef Arcee het volgende:
91 Mooi Was Die Tijd - Corry Konings (1990)
De officiële titel is volgens mij For The Roses, dus misschien even aanpassen? Zou zonde zijn als hij als twee aparte songs geteld zou worden en daardoor de eindlijst mist!!quote:
Album was uit '78 zelfs, als ik mij niet vergis...quote:Op zondag 26 juli 2015 14:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is 't ook, hoor 'm nu langskomen in de Top 50 met-de-oren -van-nu van 26 juli 1979 op kx radio
Aangepast, je hebt gelijk. Ik heb er nog twee aangepast, K's Choice moet er eigenlijk gewoon in en Raymond ook toegevoegd.quote:
quote:Op zondag 26 juli 2015 21:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
50) Rock Steady Crew - (Hey You) The Rock Steady Crew
1983, op 't randje
Ja, dat wel. Maar ik zou zelf niet stemmen op die remix.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:24 schreef Beregd het volgende:
oh,die remix is ook niet mis. Beiden 90s toch?
Worden sowieso samengevoegdquote:Op zondag 26 juli 2015 21:33 schreef Beregd het volgende:
Ik luister ook vooral het origineel, dus als het uitmaakt, neem dat dan maar.
jammer, erg mooi liedje...maar aangepast met Teenage Fanclubquote:Op maandag 27 juli 2015 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Grandaddy is een jaartje te recent
Heb je van mij nog extra nummers nodig om aan 100 legale te komen?quote:
ik moet nog zoeken welke wel en niet en hoeveel er dan overblijven, beetje jammer wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:13 schreef Arcee het volgende:
Heb je van mij nog extra nummers nodig om aan 100 legale te komen?
Dat had n00biedoobiedoo toch al uitgezocht?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:18 schreef ranja het volgende:
ik moet nog zoeken welke wel en niet en hoeveel er dan overblijven, beetje jammer wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij deze aangevuld met een buffertje nummers voor het geval dat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Yup, de rest is legaal, boy scout's honourquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat had n00biedoobiedoo toch al uitgezocht?
Zeker, een nummer van het album Weeps gaat zeker niet ontbrekenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:14 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd starla. Ik verwacht wel een Daryll-Ann bij jou!
Arjan Snijders (toen DJ bij o.a. 3FM en KINKFM, werd ontslagen toen-ie dat nummer draaide bij radio 121.quote:
Goeie reclame voor de bandquote:Op zondag 2 augustus 2015 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Arjan Snijders (toen DJ bij o.a. 3FM en KINKFM, werd ontslagen toen-ie dat nummer draaide bij radio 121.
Klasse!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:54 schreef starla het volgende:
[..]
Zeker, een nummer van het album Weeps gaat zeker niet ontbreken
Leuke lijst, belsen! Paar die exact dubbelen en verder veel dubbele artiesten, maar met andere nummers.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |