ben ik ook bang voorquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wordt helemaal niet te doen..
Ik vind het zoeken 'wat is 90's' denk ik vrij lastig - het punt is dat mijn 90's-periode zich eigenlijk bovenmatig uitstrekt tot 90-93 (Ik roep vaker gekscherend dat Earth II het einde der tijden was voor de 'pop'muziek), maar dat ik ook latere britpop en riot grrl dingetjes een kans wil gevenquote:Op donderdag 16 juli 2015 00:02 schreef ranja het volgende:
[..]
ben ik ook bang voorhoewel bij de allertijdenlijst lukt het me ook om iets van 50 90s nummers er in te hebben dus waarom nu niet.
De versie met Run DMC is ook uit 89 toch? Neem aan dat die bedoeld wordt..quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:40 schreef cafca het volgende:
Maarreeeeh.... Walk this way van Aerosmith alleen is toch echt uit de seventies. Of is ie opnieuw uitgebracht?
86 volgens mijquote:Op donderdag 16 juli 2015 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De versie met Run DMC is ook uit 89 toch? Neem aan dat die bedoeld wordt..
Dat bedoel ik ja!quote:
Ik weet waar het fout is gegaan. Ik heb cd's met een releasedatum uit de jaren 90 uit mijn databeest getrokken en daar kwam Pandora's Box ook eruit maar dat is een compilatiealbum. Terwijl ik zo goed heb opgelet ook naar re-issues. Ik zal mijn lijst aanpassen!quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:40 schreef cafca het volgende:
Maarreeeeh.... Walk this way van Aerosmith alleen is toch echt uit de seventies. Of is ie opnieuw uitgebracht?
Hoeveel stonden er op je longlist dan? 7000?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb alvast een shortlist van zo'n 1100 nummers
[ afbeelding ]
Neuh, was een pijl naar de spotifylink, mocht dat nog niet duidelijk zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hoeveel stonden er op je longlist dan? 7000?
post gewoon een intuitieve lijst, probeer zo veel mogelijk dubbele noteringen per artiest te voorkomen, en je komt al een stuk verder, desnoods post je in een spoiler een schaduwlijst van een stuk of 50 tot 100 nummers die je lijst niet gehaald hebben, zodat je die volgend jaar als referentiekader kunt gebruiken, dat doe ik doorgaans bij mij eindejaars lijsten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 05:31 schreef female81 het volgende:
-Bij sommige jaren (1991-1993) zijn er +/- 25-45 nummers die ik als topfavoriet kan aanmerken, en zitten er een stuk of tien bij die m'n favoriete nummer van het desbetreffende jaar zouden kunnen zijn.
-En bij 1990+1996-1999 is de 'bovenkant' ook zo'n 20-30 nummers groot; ondanks dat ik dáár de top 3 wél helder heb.
Dat wordt niks. Zélfs al is het makkelijk dat m'n favoriete nummers op m'n site al gearchiveerd zijn, en geordend in 'mate van favoriet', zodat ik niet alles uit hoef te zoeken.
Alleen met het midden van het decennium ben ik wat sneller klaar, omdat daar relatief veel subtop en weinig bovenkant (maar een stuk of tien nummers) bij zit.
Óf ik moet voor mezelf de regel instellen dat bij gelijke voorkeuren die met het meeste jeugdsentiment voor gaat. Maar best wat huidige 90's-favorieten ken ik pas hooguit tien jaar, of deden me in de 90's nog niet zo veel.
Edit: de lijst als een absolute momentopname kunnen beschouwen, en er vrede mee hebben dat de volgorde een dag later weer anders zou kunnen zijn, kan mogelijk ook helpen.
Dat deed ze altijd al. Met een schaduwlijst van 2 á 300.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
post gewoon een intuitieve lijst, probeer zo veel mogelijk dubbele noteringen per artiest te voorkomen, en je komt al een stuk verder, desnoods post je in een spoiler een schaduwlijst van een stuk of 50 tot 100 nummers die je lijst niet gehaald hebben, zodat je die volgend jaar als referentiekader kunt gebruiken, dat doe ik doorgaans bij mij eindejaars lijsten.
Oh dan ben ik lui, want ik maak alleen schaduwlijsten als ik er zin in hebquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:25 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat deed ze altijd al. Met een schaduwlijst van 2 á 300.
Ja, ik weet het.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:25 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat deed ze altijd al. Met een schaduwlijst van 2 á 300.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |