abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154130320
2015

12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 08-07-2015 16:40:18 ]
Schudden voor gebruik
pi_154130476
Maltezer :*

Soms doen baby's gewoon waar ze zin in hebben. Lekker lui en slapen in de buik van mama zonder te bewegen of merkbaar te bewegen. Ook echt niet wakker te porren.....
Nou heb je zelf de laatste tijd behoorlijk wat stress in je lijf gehad en daar kan je baby ook wat moe van zijn en die neemt het er even lekker van nu het niet zo heet is. Ik kan mij goed voorstellen dat je daar helemaal a- relaxed van raakt. Sowieso goed om dan actie te ondernemen :*

Ik hoop dat alles goed is met de scan en we snel positief nieuws van je horen.
Schudden voor gebruik
pi_154130658
FF, klopt ja, wij hebben daarvoor van de VK een mutsje gekregen!
pi_154132615
Net terug uit het zkh, ruim 2 uur aan de ctg gelegen omdat men 'm de eerste tijd te vlak vond. Ook urine in moeten leveren, omdat mijn harde buiken geregistreerd werden. Bloeddruk is goed. Mocht nu naar huis, morgen weer melden voor een nieuwe ctg en uitslag van de urine.
Nu heel moe :Z.
Lees morgen weer bij!
pi_154132975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:06 schreef Malteser het volgende:
Net terug uit het zkh, ruim 2 uur aan de ctg gelegen omdat men 'm de eerste tijd te vlak vond. Ook urine in moeten leveren, omdat mijn harde buiken geregistreerd werden. Bloeddruk is goed. Mocht nu naar huis, morgen weer melden voor een nieuwe ctg en uitslag van de urine.
Lees morgen weer bij!
Fijn dat er niet zo iets aan de hand is waarvoor je moet blijven in het ziekenhuis en je gewoon lekker thuis kunt slapen.
*duimt voor goede uitslagen :*
Schudden voor gebruik
  dinsdag 7 juli 2015 @ 06:24:30 #6
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154134610
He wat vervelend die zorgen, Malteser! Hoop dat vandaag alles in orde blijkt.

Eindelijk een nacht goed geslapen! *O* nog steeds paar x naar de wc maar in elk geval snel weer in slaap kunnen vallen en niet zo heel vroeg wakker. Wel meteen zeurende harde buiken bij het opstaan. Hoop dat het voorwerk geen weken gaat duren. 3e week verlof en ik begin het al zat te worden, laat die baby maar komen! Gelukkig geen 6 weken van te voren met verlof gegaan! :X
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_154134649
Malteser, fijn dat het goed gaat en je weer naar huis mocht. Hoop dat je een rustige nacht hebt gehad.

Mariposas, wat vervelend van al die harde buiken. Kan mij er niks bij voorstellen (nog) maar prettig zal het niet zijn.

Ik ben weer een klein stapje verder...verlies van de slijmprop *O*
Vriend gelijk klaarwakker "zegt dat dat hij vandaag gaat komen?"...nope, zegt helemaal niks. Alleen dat het binnen nu en enkele dagen/weken toch wel moet gebeuren. Duh!
pi_154134706
Stoel ze staan er wellicht niet bij stil dat je er pas over een hele tijd weer bent. Je weet pas wat je mist als ze er niet is ;)

Malteser vervelend maar hopelijk vandaag ook een mooie uitslag
pi_154134719
Malteser, dat zal n vermoeiende avond geweest zijn. Hopelijk is t vandaag ook in orde.

Slecht geslapen... Ging slapen met allemaal onrust in mijn hoofd

[ Bericht 1% gewijzigd door gestreeptestoel op 07-07-2015 12:53:04 ]
pi_154134722
Ik voelde net heel zachtjes iemand tegen mijn hand schoppen O+

Of slaan of een kopstoot. Wat een agressieve babies ;)
pi_154134750
Gefeliciteerd met je dochter Kris!
Ik heb heerlijk geslapen! Nog 17 dagen werken tot verlof *O* zit wel 3 weken vakantie tussen ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_154135149
Gefeliciteerd Kris, wat een stoere naam! Gaaf!

Malteser, ik hoop dat vandaag alles goed blijkt te zijn.

Wow, goede tip, een vers-uit-de-muts-muts! Had ik nou nooit aan gedacht!

Stoel, vervelend dat je druk bent in je koppie. Komt dat door je werk? Niet erg attent van je collega's trouwens. Dat zullen ze zich zelf ook wel realiseren, later. Denk dat je vast nog wat van ze hoort. En vervanging is niet jouw probleem, toch? Ze weten al maanden dat je zwanger bent, kom nou toch.

Grappig om terug te lezen dat meerderen wat minder "buikactiviteit" hebben gehad. Heb me de afgelopen dagen ook steeds zorgen gemaakt omdat ik steeds keilang niets voelde. En steeds als ik dacht: "fokkit, ik ga zo bellen", kreeg ik kort daarop een blob tegen mijn buik. Misschien zijn de babes toch ook een beetje loom geweest van de warmte?

Hoe hard moet je je baby voelen bij 25, 26 weken trouwens? Het is bij mij nooit pijnlijk ofzo, het voelt meer als een dikke 'blob'. Geen strekkende ledematen ook. Alleen korte, doffe, tikken. Soms wat licht gewoel. (Myeah, bedenk me dat er weinig "goed" of "fout" zal zijn omdat iedereen anders is. Maar ben gewoon benieuwd eigenlijk, hoe jullie dat voelen)
pi_154135215
Bij mij van 20 tot 29 weken wel echt schoppen. Niet superhard, het voelde inderdaad meer als doffe tikken. Maarja, dan kan ie natuurlijk ook nog niet zo hard trappen.
Daarna is ie omgedraaid en sindsdien is het vooral heen en weer schuiven met de kont en rug, en met de handjes op m'n bekkenbodem trommelen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154135327
Ik voel amper schopjes, alleen als ik op m'n zij in bed lig heel soms. Ik heb een baby met wiebelkont, want het gebrek aan schopjes wordt uitgebreid gecompenseerd met heen en weer geschuif, vooral tijdens het eten, tijdens het rustig zitten, tijdens het in bed liggen, tijdens het douchen... Volgens mij slaapt hij amper.

Ik herken de verhalen van uitstekende of überhaupt herkenbare handjes en voetjes dan ook totaal niet, dus wat bij de een normaal is, hoeft bij de ander amper voor te komen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:26:05 #15
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154135453
Krisvc, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter <3 Wat een toffe naam hebben jullie haar gegeven! Nu bijkomen en kennismaken <3 Snuffelen en knuffelen!
pi_154135537
Ik voel de laatste week ook minder. Voel de baby absoluut elke dag een heleboel keer, maar het is erg veranderd. Niet meer zoveel schoppen, veel meer geschuif en gerek. En ik voel het nog altijd erg laag in m'n buik, vrijwel nooit boven m'n navel. Ben wel benieuwd hoe het ligt, want de laatste keer lag het wel met het koppie naar beneden...
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:43:06 #17
409579 LuDann
All the way
pi_154135624
Ik voel eigenlijk de hele dag door beweging en alles bovenin mijn buik, daar waar mijn placenta niet zit. Vooral geschuif en gedraai maar ook trappen. En de hik! Vooral dat laatste zo'n 10/15 keer per dag. Ik las ergens dat baby's het meest actief zijn rond de 32 weken, maar die van mij lijkt alleen maar actiever te zijn geworden sinds toen.

Als ik Gup een half uurtje niet voel maak ik me al snel een beetje zorgen omdat dat niet gebruikelijk is. Dan ga ik even liggen en porren en voel me dan een beetje schuldig omdat ik soms het idee heb dat ik beeb uit een diepe slaap wakker maak. :@

Voor de 30 weken had ik ook wel eens een dag of een paar dagen minder beweging. Groeispurtje misschien.
pi_154135674
Het is niet normaal toch dat je droomt dat de overbuurman je ten huwelijk vraagt? :')
pi_154135693
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 09:43 schreef LuDann het volgende:
Ik voel eigenlijk de hele dag door beweging en alles bovenin mijn buik, daar waar mijn placenta niet zit. Vooral geschuif en gedraai maar ook trappen. En de hik! Vooral dat laatste zo'n 10/15 keer per dag. Ik las ergens dat baby's het meest actief zijn rond de 32 weken, maar die van mij lijkt alleen maar actiever te zijn geworden sinds toen.

Mijne heeft nog nooit de hik gehad!
En idd nog steeds heel actief, maar misschien voelt het nu ook steviger omdat ie steeds groter wordt, dus komt het harder aan.
pi_154135790
:D @ Estrys, denk het wel hoor, heb wel vreemdere dingen gedroomd de afgelopen maanden.

@ malteser: succes ook vandaag, hopelijk is alles goed!

@beweging: zenuwslopend soms! Die van ons is eigenlijk best wel druk, dus rustige momenten vind ik ook niet zo cool. Vooral 's ochtends als ik wakker wordt en het duurt even voor meneer/mevrouw wakker is. Maar verder voel ik de hele dag door heel regelmatig beweging. Echt schoppen is het inderdaad niet meer, dat je het heel specifiek op 1 plek voelt, meer schuiven en duwen door de hele buik. Voel wel af en toe duidelijk de voeten. En ook wel eens een plotselinge draai die zo hard gaat dat ik even naar adem moet happen :+ Alsof ie zich even flink afzet tegen mijn longen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:07:37 #21
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154135922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 09:48 schreef Estrys het volgende:
Het is niet normaal toch dat je droomt dat de overbuurman je ten huwelijk vraagt? :')
Dat ligt er aan, is dit je overbuurman?

Zo ja: normaal. :Y
pi_154135971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee dat is em helaas niet ;)

Sterker nog, ik wil er echt nooit mee trouwen (de overbuurman dan he :6 Bovendien ben ik al 8 jaar getrouwd, natuurlijk met een man die er minstens zo goed uit zou kunnen zien als die man op dat plaatje. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 07-07-2015 10:15:42 ]
pi_154136043
Hoe gaat het met Joycie, eigenlijk?
pi_154136311
quote:
Daar moet je de verloskundige even voor bellen denk ik. :P
pi_154136357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:06 schreef Malteser het volgende:
Lees morgen weer bij!
Jeetje zeg. Succes vandaag in het ziekenhuis!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 06:44 schreef Sekhmet het volgende:
Ik ben weer een klein stapje verder...verlies van de slijmprop *O*
Vriend gelijk klaarwakker "zegt dat dat hij vandaag gaat komen?"...nope, zegt helemaal niks. Alleen dat het binnen nu en enkele dagen/weken toch wel moet gebeuren. Duh!
Jaaaa, huphup baby *O* Met deze termijn moet er dan toch wel iets gebeuren!

Mijn slijmprop verloor ik een paar weken terug al, maar nog geen baby hier. Mijn vk gaf wel aan dat het in ieder geval voorbereidend werk is (en dat ze binnen 2 weken wel een bevalling verwachtte, maar helaas :P )

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

@beweging: hier is het wisselend. De ene keer een hele drukke mini (mijn ribben :'( ) en de andere keer helemaal niks. Net als IMA is dat ook vaak 's ochtends minder. (Misschien krijgen we een uitslaper? /naīef) Vanaf het begin dat ik de kleine voel, wordt er wel stipt rond 22.00 uur geschopt/gedraaid/gehikt.

Oh en ik begin haast zin te krijgen in de bevalling :X Ik ben de sleur van de dagen een beetje zat aan het worden en het vele thuis zitten ook (autorijden gaat niet meer lekker, net zoals fietsen en wandelen en geen winkels vlakbij ofzo om even een boodschapje te doen, daarnaast krijg ik rugpijn als ik te lang zit en harde buiken als ik te lang sta (in de keuken bijv.), blegh) /liefdagboek
pi_154136392
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Daar moet je de verloskundige even voor bellen denk ik. :P
_O- Of de overbuurvrouw :P
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:45:18 #27
409579 LuDann
All the way
pi_154136547
Hier kun je trouwens je ''alternatieve bevaldatum'' berekenen. Voor de leuk:

http://www.babybytes.nl/alternatievebevaldatum.php

Ik kom uit op 40+1. 8-)
pi_154136650
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:45 schreef LuDann het volgende:

Ik kom uit op 40+1. 8-)
:D 16 juli zegt ie, 40+3.
Die voetnoot :')

quote:
Let op: Gebruik deze methode tijdens het eerste trimester. Hoewel geclaimd wordt dat deze berekening betrouwbaarder is dan de gebruikelijke Naegele methode (`alle zwangerschappen duren 280 dagen`), kan je eigen dokter jouw situatie het beste beoordelen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 10:54:53 #29
409579 LuDann
All the way
pi_154136761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:D 16 juli zegt ie, 40+3.
Die voetnoot :')

[..]

Ja. :')

Ik snap dat ''gebruik dit tijdens het eerste trimester'' niet helemaal. Er verandert toch niets aan die rekenmethode als je hem later gebruikt? :?
pi_154137013
Ik heb hem even gebruikt voor mijn eerste zwangerschap. Dan zit ie er 3 dagen naast :P
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:12:56 #31
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154137121
quote:

Ik kom uit op 40+1. 8-)
Yes!! Ik ga zondag bevallen! *O* ik noteer het in mijn agenda, bedankt voor de tip! ^O^ :D
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:14:05 #32
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154137153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja. :')

Ik snap dat ''gebruik dit tijdens het eerste trimester'' niet helemaal. Er verandert toch niets aan die rekenmethode als je hem later gebruikt? :?
Tegen de tijd dat je in het 3e trimester zit ben je deze rekenmethode en datum vergeten, vandaar waarschijnlijk :P
pi_154137155
Nu wordt het 39+5 voor mij! En bij vorige bevalling 40+1, ik moest echter meer dan een week langer wachten. ;)

Wel grappig om te zien wat er gebeurt als je bepaalde componenten aanpast (koffie, leeftijd, gewicht)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:15:57 #34
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154137200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:14 schreef Svane het volgende:
Nu wordt het 39+5 voor mij! En bij vorige bevalling 40+1, ik moest echter meer dan een week langer wachten. ;)

Wel grappig om te zien wat er gebeurt als je bepaalde componenten aanpast (koffie, leeftijd, gewicht)
Haha inderdaad. Als ik nou 15 koppen koffie per dag had gedronken was ik vandaag bevallen. :D
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:16:12 #35
409579 LuDann
All the way
pi_154137210
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Yes!! Ik ga zondag bevallen! *O* ik noteer het in mijn agenda, bedankt voor de tip! ^O^ :D
:D Graag gedaan! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:14 schreef Svane het volgende:

Ja, ik heb ook al even gekeken. Ik vermoed dat Mariposas hartstikke veel koffie drinkt. :o
pi_154137229
Mijn alternatieve datum is mijn UD :P
pi_154137242
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Als ik nou 15 koppen koffie per dag had gedronken was ik vandaag bevallen. :D
Atten jij, nu! c_/ c_/ c_/
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:17:41 #38
409579 LuDann
All the way
pi_154137250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik zou maar rap hele sloten koffie gaan drinken dan! :D
pi_154137270
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Synchroonbevallen, gezellig *O*
pi_154137388
Oh en guys ik ben NEGEN WEKEN vandaag oh mijn god, bijna dubbele cijfers! :+

Ik heb in de avonduren al een bult bij m'n onderbuik? Zo bizar zo vroeg. O+ Lekker m'n darmen aaien dus. Wel fijn om (naast pukkels. Pukkels everywhere ;( ) een symptoom erbij te hebben.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:23:08 #41
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154137402
Hai! Ik ben weer in het land der levenden.
Kris, van harte met he dochter! O+

Volgens die alternatieve bevaldatum ga ik op 16oktober bevallen :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154137466
Gefeliciteerd Kris!

volgens dat ding ga ik op mijn verjaardag bevallen }:|
pi_154137477
Ik kreeg extra dagen vanwege mijn bmi -O-
pi_154137538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:22 schreef Svane het volgende:
Oh en guys ik ben NEGEN WEKEN vandaag oh mijn god, bijna dubbele cijfers! :+

Ik heb in de avonduren al een bult bij m'n onderbuik? Zo bizar zo vroeg. O+ Lekker m'n darmen aaien dus. Wel fijn om (naast pukkels. Pukkels everywhere ;( ) een symptoom erbij te hebben.
9 weken *O*

En pukkels, hou op over pukkels, mijn huid is een grote ravage :').

Vrijdag echo toch?
pi_154137602
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef L0t.. het volgende:

[..]

9 weken *O*

En pukkels, hou op over pukkels, mijn huid is een grote ravage :').

Vrijdag echo toch?
Vrijdag ja. M'n hartslag verdubbelt als ik er aan denk. Alles is zo anders dan vorige keer! Maar hee, hopelijk ga ik gewoon mn tweede voor de eerste keer zien!

En jij volgende week ook al toch? Hoe voel jij je verder?
pi_154137822
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:31 schreef Svane het volgende:

[..]

Vrijdag ja. M'n hartslag verdubbelt als ik er aan denk. Alles is zo anders dan vorige keer! Maar hee, hopelijk ga ik gewoon mn tweede voor de eerste keer zien!

En jij volgende week ook al toch? Hoe voel jij je verder?
Het is ook zo spannend! Ik duim iig!

Ik volgende week vrijdag ja.
Ik ben vooral Heel Erg Moe, de combi met slecht slapende peuter zal daar zeker niet aan bijdragen :'). En ik ben ook gewoon enorm nerveus, aan de ene kant voelt het allemaal heel goed en aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben en dat we nooit een kloppend hartje gaan zien. Laat de tijd maar even lekker snel gaan!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:45:56 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154138073
Goh, leuk, die alternatieve periode. Het scheelt precies 0.8 dag met mijn UD |:(

Dus, ik zet vast p de geboortekaartjes: 'de nacht van 23 op 24 augustus', kan niet missen :P :+
pi_154138097
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:38 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Het is ook zo spannend! Ik duim iig!

Ik volgende week vrijdag ja.
Ik ben vooral Heel Erg Moe, de combi met slecht slapende peuter zal daar zeker niet aan bijdragen :'). En ik ben ook gewoon enorm nerveus, aan de ene kant voelt het allemaal heel goed en aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben en dat we nooit een kloppend hartje gaan zien. Laat de tijd maar even lekker snel gaan!
Ja, ik kan de klok ook echt wel vooruit kijken! Dat gevoelsmatig heen en weer gaan constant herken ik zeker, ondanks dat ik nooit een miskraam heb ervaren. In principe heb ik vertrouwen, maar dan ben ik weer zo dom om te googlen op weinig symptomen, of verdwenen symptomen of kanspercentages en dat is zo niet handig. :{

Wel fijn dat je zo relatief snel voor een echo mag. Dat is niet alleszeggend maar kan denk ik toch heel geruststellend zijn.

Ik had verwacht dat ik bij een tweede juist veel meer vertrouwen zou hebben maar je weet nu juist zo goed dat een prille zwangerschap écht tot een fantastisch kind kan leiden waardoor ik dit nu zo intens graag wil.
pi_154138336
+1 op Svane en L0t! Het is zooo spannend deze periode! Ik ben donderdag pas 7 weken, maar heb dan wel al de eerste echo en intake en ik kijk de dagen echt vooruit! Ik ben echt heel erg misselijk, zo ongeveer de hele dag, de cola die ik altijd fanatiek drink smaakt niet meer, af en toe zijn mijn borsten gevoelig, kortom redelijk wat kwaaltjes en toch ben ik heel bang dat het niet goed zit.
Vorige zwangerschap (en die is natuurlijk nog niet zo heel lang geleden :') ) had ik veel meer last mijn borsten, maar bij de zwangerschap van dochter amper dus ik wéét dat het niets hoeft te zeggen, maar toch! Is het al donderdag :s) ?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154138388
Ik had dat allemaal niet, ik kwam er pas na 8 weken achter dat ik zwanger was... Toen deed de vk meteen een echo om te zien hoe ver het ongeveer was, dus ik hoefde nergens op te wachten. Daarna kon ik pas aan het idee beginnen te wennen (niet dat ik er nu aan gewend ben ofzo :P )
pi_154139414
Komt hopelijk goed met jullie echo's :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik had dat allemaal niet, ik kwam er pas na 8 weken achter dat ik zwanger was... Toen deed de vk meteen een echo om te zien hoe ver het ongeveer was, dus ik hoefde nergens op te wachten. Daarna kon ik pas aan het idee beginnen te wennen (niet dat ik er nu aan gewend ben ofzo :P )
Haha, nog steeds niet gewend? Je bent al bijna aan de beurt! :D

Hier ook rond week 6 hele vette huid, bij 7 pukkels, toen rustig (al heb ik wel gewoon standaard uitslag/harde bultjes op mijn voorhoofd sinds zs) maar momenteel echt 2 dikke op mn lippen, 3 tussen mijn ogen en boven mn wenkbrauwen ook een tros. En nog allemaal kleine witte random op mn gezicht.

Voor het eerst in mijn leven concealer gekocht en van dat finishing powder (om wat mat te krijgen, hoef nog steeds geen foundation :P)...
pi_154139464
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:36 schreef Myrr het volgende:

Haha, nog steeds niet gewend? Je bent al bijna aan de beurt! :D

Stttt, daar wil ik helemaal nog niet aan denken!!
Ik heb gewoon nooit het ultieme moedergevoel gehad, geen rammelende eileiders en tikkende klokken enzo... na m'n 30e wel langzaam het idee gekregen dat een kindje misschien 'ooit' wel leuk zou zijn, maar zonder zou het ook wel goed zijn. En nu kan ik me nog steeds niet voorstellen hoe m'n leven er dan uit gaat zien.
pi_154139870
quote:
:D _O-
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154139983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb gewoon nooit het ultieme moedergevoel gehad, geen rammelende eileiders en tikkende klokken enzo... na m'n 30e wel langzaam het idee gekregen dat een kindje misschien 'ooit' wel leuk zou zijn, maar zonder zou het ook wel goed zijn. En nu kan ik me nog steeds niet voorstellen hoe m'n leven er dan uit gaat zien.
Ah, hier kan ik me wel een hele goede voorstelling bij maken ja. Hopelijk groei je er in, niet dat je een keus hebt, hehe. Neem aan dat je omgeving je wel helpt. Je vindt het wel leuk toch dat er een kleine aankomt?
pi_154140003
quote:

Ik kom uit op 40+1. 8-)
Dat hoop ik niet dat t klopt. 20 aug en 14 sept uitgerekend.
pi_154140201
Ze hebben overigens hier heel veel mensen laten zitten dit schooljaar, waaronder mij. ;(
Vanwege de 80% aanwezigheidsnorm, ik zit op 73 dus helaas pindakaas. Zullen wel inspectie hebben gehad waardoor ze ineens streng zijn geworden, voorgaande jaren lieten ze alles en iedereen over gaan als je cijfers wel goed waren (ik heb achten, negens en goedjes. Zo goed als cum laude op 1 vak na). Ben begin en einde schooljaar aardig wat ziek geweest. Ben heel benieuwd hoe dat moet gaan straks met een buik en daarna een kind. Deze week een gesprek met de decaan die wel zijn best gaat doen om het zo gemakkelijk mogelijk te maken gelukkig aankomend schooljaar. Scheelt wel dat ik alle verslagen al heb en de examens al heb afgerond. Neemt niet weg dat ik niet wil dat ik m'n kind vier dagen p.w. bij iemand achter moet laten. Meh. Nou ja, eigen schuld natuurlijk wel.
pi_154140234
Koop net een babytruitje bij de HEMA in de aanbieding. Zegt de verkoopster: 'Als het niet past moet u het binnen een week ruilen.' :D Nou dat gaat niet lukken denk ik.
pi_154140334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:14 schreef Estrys het volgende:
Koop net een babytruitje bij de HEMA in de aanbieding. Zegt de verkoopster: 'Als het niet past moet u het binnen een week ruilen.' :D Nou dat gaat niet lukken denk ik.
dusch :') :D
ja twee tellen ik doe hem even bij hem aan...

Die hema aanbieding hč... geweldig O+ ik kreeg van mn moeder zomaar twee dekbedovertrekken, omdat ik er maar 2 heb (wij hebben aparte dekens) en de derde die ik heb is eh... niet toonbaar voor publiek :') prima als reserve, maar niet chill om mee in je kraambed te liggen. Dus had ze die dingen gekocht onder het mom van, ik geef je liever iets wat je echt kunt gebruiken en ik wil dat je er fijn bijligt in je kraambed O+ ik ben er zo blij mee :D

sowieso <3 vers beddengoed <3
:)
pi_154140360
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:01 schreef Myrr het volgende:
Ah, hier kan ik me wel een hele goede voorstelling bij maken ja. Hopelijk groei je er in, niet dat je een keus hebt, hehe. Neem aan dat je omgeving je wel helpt. Je vindt het wel leuk toch dat er een kleine aankomt?
Ik begin het idee leuker te vinden ja :) en mn man vond het vanaf het begin al geweldig.
Maar ja, die 9 maanden zwangerschap zijn wel nodig voor mensen zoals ik :P
pi_154140382
Ook zo schattig. De koffiejuffrouwen gingen heel voorzichtig aan mijn collega vragen of ik misschien zwanger ben _O-
pi_154140423
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

dusch :') :D
ja twee tellen ik doe hem even bij hem aan...

Die hema aanbieding hč... geweldig O+ ik kreeg van mn moeder zomaar twee dekbedovertrekken, omdat ik er maar 2 heb (wij hebben aparte dekens) en de derde die ik heb is eh... niet toonbaar voor publiek :') prima als reserve, maar niet chill om mee in je kraambed te liggen. Dus had ze die dingen gekocht onder het mom van, ik geef je liever iets wat je echt kunt gebruiken en ik wil dat je er fijn bijligt in je kraambed O+ ik ben er zo blij mee :D

sowieso <3 vers beddengoed <3
Ik wil het liefste iedere dag een schoon bed, want dat slaapt het allerlekkerste O+
Helaas niet haalbaar :P
Schudden voor gebruik
pi_154140455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik wil het liefste iedere dag een schoon bed, want dat slaapt het allerlekkerste O+
Helaas niet haalbaar :P
Zeg je gewoon tegen de kraamzorg dat je dat iedere dag wil. Dat doen ze ook nog hoor!
pi_154140510
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zeg je gewoon tegen de kraamzorg dat je dat iedere dag wil. Dat doen ze ook nog hoor!
Hahaha psies! :D (en daarom is een extra setje wel handig dus als je net als ik bent :') )
pi_154140546
Ik heb bij de ikea nog een leuk dekbedovertrek gekocht laatst, 8 euro!
pi_154140571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Een van de weinige eisen die ik heb is mijn bed verschonen ^^,
Schudden voor gebruik
pi_154140576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde, die 9 maanden wennen aan het idee zijn erg fijn :D Kan me er ook nog steeds geen voorstelling van maken en ik vind baby's ook nog steeds niet leuk, maar mijn eigen kind vast wel! Ik heb iig nu wel zin in de kennismaking!
pi_154140674
Korte update:
Vanmorgen weer een ctg gehad. Die was oké maar niet super. Uitslag van de urine was binnen: blaasontsteking ;(. Vandaar de vele harde buiken waarschijnlijk.
Gyn wil me morgen weer zien en opnieuw een ctg maken.

Nu mijn bed in, de nacht was te kort en mijn energie is op.

Ik las nog spanning voor echo's (het is ook spannend!!). Trouwen met overbuurmannen (de mijne is de 80 gepasseerd :7 ). Verder ging het over beddengoed en bevaldatums.
Ik ga mijn beddengoed even van zeer dichtbij bekijken :z.
pi_154140727
Balen van de blaasontsteking Malteser, maar wel "fijn" dat dat i.i.g. de harde buiken verklaart.
Hopelijk is de CTG van morgen gewoon weer super en hoef je niet weer terug voor een CTG :*
pi_154141312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:35 schreef Malteser het volgende:
Korte update:
Vanmorgen weer een ctg gehad. Die was oké maar niet super. Uitslag van de urine was binnen: blaasontsteking ;(. Vandaar de vele harde buiken waarschijnlijk.
Gyn wil me morgen weer zien en opnieuw een ctg maken.

Nu mijn bed in, de nacht was te kort en mijn energie is op.

Ik las nog spanning voor echo's (het is ook spannend!!). Trouwen met overbuurmannen (de mijne is de 80 gepasseerd :7 ). Verder ging het over beddengoed en bevaldatums.
Ik ga mijn beddengoed even van zeer dichtbij bekijken :z.
Slaap lekker :*
Schudden voor gebruik
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:09:25 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154141342
Trusten Malteser, hopelijk voel je je wat beter als je wakker wordt :z

Ik heb zojuist weer de volgende mijlpaal bereikt. Verkoopster bij de bakker: "Zo, u hoeft zeker niet zo lang meer"

Dus....

Nou, t is maar wat je definitie van lang is, ik vind 7 weken tot mijn UD nog best een tijdje :( ;)
pi_154142710
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:30 schreef FlyingFish het volgende:

Hier precies hetzelfde, die 9 maanden wennen aan het idee zijn erg fijn :D Kan me er ook nog steeds geen voorstelling van maken en ik vind baby's ook nog steeds niet leuk, maar mijn eigen kind vast wel! Ik heb iig nu wel zin in de kennismaking!

Idd baby's heb ik niks mee, maar m'n eigen kind is vast leuk :P *;

Net weer een sticker van de vk gehad :D Die jaloers verzuchtte 'wat heb jij een prachtige buik, als ik toch eens zo zwanger kon zijn'.
En daarna nog even doorging over hoe nuchter we zijn (ze moest eens weten!) :'(
en dat het allemaal zo goed ging enzo... ik heb bijna zoiets van na zo'n eitje van een zwangerschap moet er wel een dramatische bevalling volgen :@
pi_154142892
Op naar de VK voor check up.
Eindelijk vannacht weer fatsoenlijk geslapen en mijn varkenspootjes hebben weer enkels. Hopelijk is mijn bloeddruk in orde.

Vandaag geboorteplan bespreken. Ik ben benieuwd. :D

tot strakkies :W
Schudden voor gebruik
pi_154143716
Malteser, fijn dat er een rdden is voot de harde buiken. Nog niet leuk. Maar hopelijk nemen ze nu wel wat af! Goed dat je zo in de gaten gehouden wordt! Nu even lekker bijslapen!

Hier vanmorgen de suikertest gehad. Wat een ellende was dat zeg! Ik had het geluk dat ik in ieder geval niet zo'n smerig drankje hoefde te drinken ;) Maar het prikken, wat een hel. Nuchter moest er 3 man aan te pas komen en konden ze niets vinden om te prikken in mijn arm. Dus dan maar in de vinger.
En 2 uur later maar in de andere vinger. Na ook nog eens 3 pogingen in de arm. En uit de vinger stroomde het met druppeltjes. Lang leven het warme weer volgens degene die me prikte, want daarom liggen mijn aders nog dieper :P
(En ik ben al zo'n held met bloedprikken.)
Volgende week de uitslag met de gewone controle. Ben erg benieuwd!

Hier nog steeds vochtpootjes :p Dus als het even kan leg ik ze hoog en dan moet ik na een goed half uur lekker plassen haha. Straks maar bleekselderij halen en op zoek naar een goede blender. Mijn hormonen willen een goede blender om lekkere (groene) sapjes te maken <3
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154144738
Het gaat mis hier. Overal bloed en klonten. :'( :'( ik zit op werk en durf de wc niet meer af. :{
pi_154144783
:o oh nee :( :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:26:39 #76
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154144795
Svane, wat klote :(
pi_154145010
he nee toch :{ -O-
pi_154145081
Ik zit nog op de wc op werk, hoe de fuck kom ik hier normaal weg :'(
pi_154145119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:34 schreef Svane het volgende:
Je hebt je telefoon bij je neem ik aan? hoe internet je anders nu Even iemand inseinen om je te komen halen een optie?
pi_154145145
Oh Svane, wat een ellende lijkt me dat! Geen collega die je even kunt inlichten? Via de app evt? Dat ze je even iets van n handdoek brengt en dan rechtstreeks naar huis? Want dat is wat ik zou willen... Weg!
pi_154145289
BHV'er/ EHBO'er op werk inschakelen via de telefoon?
pi_154145331
Ach wat klote Svane -O- Ik zou ook een collega inseinen geloof ik, maar ken je werksituatie niet.
Sterkte!
pi_154145448
Svane wat klote :'( en ook nog op je werk. Iemand proberen in te seinen inderdaad?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:44:23 #84
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154145473
Oh lekker Joyce, groene sapjes! Ik ga zo een smoothie maken van een avocado, halve komkommer, halve citroen en wat peterselie! ^O^
Wel minder van het bloedprikken (autocorrect wilt er steeds bloedproeven van maken }:| ), hoop dat de uitslag goed is. Was je bloeddruk nog in orde of is dat niet gemeten?

Beddengoed als cadeau lijkt mij ook heel fijn, mignonne! Slim van je moeder.

Ik vrees dat hier mijn man in de kraamweek het bed moet opmaken. Aangezien je niet aan de zijkant van het bed kan staan hier. Kan moeilijk van de kraamzorg verwachten dat ze op t bed klimt en het van daar opmaakt, zoals wij altijd doen. :P

Saskia ik ben ook bang voor dat addertje onder het gras hoor! Hier ook zo'n makkelijke zwangerschap.

Controle bij de vk weer ok, bloeddruk meteen weer stuk lager nu het weer is afgekoeld. Moeder die mee was ook dolblij het hartje te hebben gehoord. Nog een heel stuk op het strand gelopen en ik ben nu niet eens moe, ik ga in elk geval topfit mijn bevalling in. :P
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:46:13 #85
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154145544
Oh svane war vreselijk naar!! Sein idd een collega in, desnoods zeg je dat je vreselijk ongesteld bent en doorgelekt bent als je echt niets wilt vertellen... En je partner, kan die je ophalen?
pi_154145647
gatverdarrie, Svane, wat kut. Hoop dat je ondertussen richting huis bent...

Ook hier zo'n verdomd makkelijke zwangerschap. Het enige waar ik last van heb is slecht slapen...

Vanavond naar een info bijeenkomst in een van de ziekenhuizen hier, ben benieuwd...
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:52:15 #87
409579 LuDann
All the way
pi_154145742
Oh nee, Svane, wat erg...
pi_154145800
Oh nee Svane, wat vervelend. Hoop dat er inmiddels iemand bij je is.
pi_154145826
Jeetje Svane wat k*t!!! Sterkte! Ik hoop dat er inmiddels iemand bij je is :*
pi_154145999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:34 schreef Svane het volgende:
O meid wat erg om er zo achter te komen! :'(
Ik hoop dat je inmiddels onderweg naar huis bent.

Ik weet hoe je je voelt en wens je heel veel sterkte :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Fuchsia_roze op 07-07-2015 17:40:19 ]
pi_154146062
Ik kwam kijken hoe t met Malteser was. Gelukkig weet je nu iets meer, maar hopen dat morgen de ctg helemaal goed is!

Maar Svane :* je bent nu inmiddels hopelijk de wc af?

Als je iemand op t toilet hoort.. Diegene roepen?
Wat kut zeg! Geen idee hoe t contact is met iedereen in t pand.

Je hebt er nu niks meer aan, maar n tip voor anderen.. Bij mijn vorige werk hadden we n medische dienst. Op hun advies heb ik hun direct nr in m'n mobiel gezet. Mocht er dan wat zijn.. Kon ik ze rechtstreeks bellen!
pi_154146225
Ik ben aan m'n vijf kwartier forenzen begonnen, iig m'n werk ontvlucht dus. M'n buik rommelt nu een beetje dus ik ben wel overtuigd van einde oefening. ;(
Eerst naar huis met m'n rode hoofd en dan snel VK balen. Ik hoop dat ik snel terecht kan. Het lijkt me praktisch uitgesloten toch dat met helderrood bloed én stolsels het nog iets is?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 17:16:54 #93
409579 LuDann
All the way
pi_154146557
Vreselijk om te zeggen, maar ik denk dat de kans dat het goed komt erg klein is. Heel veel sterkte Svane. Weet je man het al?
pi_154146660
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:07 schreef Svane het volgende:
Ik ben aan m'n vijf kwartier forenzen begonnen, iig m'n werk ontvlucht dus. M'n buik rommelt nu een beetje dus ik ben wel overtuigd van einde oefening. ;(
Eerst naar huis met m'n rode hoofd en dan snel VK balen. Ik hoop dat ik snel terecht kan. Het lijkt me praktisch uitgesloten toch dat met helderrood bloed én stolsels het nog iets is?
Oh, wat naar dat je nu eerst zover moet reizen. Sterkte :*

Denk dat alleen de VK daar echt een uitspraak over moet doen. Maar wat een (onzeker) k#tgevoel.
pi_154146668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:16 schreef LuDann het volgende:
Vreselijk om te zeggen, maar ik denk dat de kans dat het goed komt erg klein is. Heel veel sterkte Svane. Weet je man het al?
Yes hij haalt kind 1 op. Dan bellen we samen de VK. Hij is gelukkig goed in kalm blijven! Ik wil vooral heel graag thuis zijn en me niet heel hard hoeven inhouden.
pi_154146722
Mijn god, Svane, wat erg zeg.. Sterkte!
pi_154147023
Wat rot dat je nu zo ver nog moet reizen Svane! En de verhalen waarin het goed afloopt bestaan ongetwijfeld, maar daar koop je nu helemaal niks voor. Alleen een echo kan zekerheid geven.. Hopelijk kun je snel terecht.
pi_154147304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:07 schreef Svane het volgende:
Ik hoop heel erg dat het voor jou wel goed afloopt :* Maar ik vrees het ergste voor je ;(
Balen dat je zo lang moet reizen, hoop dat je snel bij de VK terecht kunt.
Ik vond de onzekerheid echt killing...
pi_154147442
Svane! Wat schrikken. Hopelijk zit je reis er inmiddels op en ben je thuis. :*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154148402
Bedankt voor alle lieve berichtjes! O+

Ik heb de vk gebeld en die gaf aan afwachten tot al geplande eerste echo van komende vrijdag. Ik voelde me opdringerig maar heb toch gevraagd om vanavond of morgen zodat ik bevestiging heb omdat ik rationeel ook wel weet wat dit betekent. Ik word zo teruggebeld. ;(
pi_154148457
Volgens mij heb ik het topic gekaapt trouwens :+ Ik vind het oprecht niet erg als anderen ondertussen enthousiast zijn of weet ik wat, dat verandert toch niets aan mijn situatie! :)
pi_154148494
Goed dat je hebt gevraagd om vanavond om morgen nog terecht te kunnen Svane! Dat is helemaal niet opdringerig maar heel logisch en iets waarvoor ze wel begrip zou moeten hebben! Ik hoop dat je vanavond nog terecht kunt.

Heel veel sterkte iig!
pi_154148678
Hopelijk kun je terecht :* die onzekerheid is killing.
pi_154148782
Oh nee meis ;( ;( wat KUT!!
Hoop zo dat je toch terecht kunt, ik zou me ook niet af laten schepen hoor. Ik duim voor je, ondanks de slecht voortekenen.. :*
pi_154148996
Svane, hopelijk snel duidelijkheid van de VK.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 07:14 schreef Estrys het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter Kris!
Ik heb heerlijk geslapen! Nog 17 dagen werken tot verlof *O* zit wel 3 weken vakantie tussen ;)
Whut?! Ik moet er nog 54. -O- Je UD is 5 dagen eerder dan de mijne. Ga je 6 weken van tevoren en werk je parttime ofzo?
pi_154149004
Ik hoop inderdaad ook dat je terecht kunt. Als het is wat het lijkt dan kun je dat ook maar beter gehad hebben, hoe vreselijk naar ook. De onzekerheid is inderdaad killing..
pi_154149051
Oh jeetje Svane.. Ik hoop dat je toch nog snel terecht kunt voor een echo!
:*
pi_154149188
Ff wat anders: mignonne, weet jij welk orgaan of spieren of banden er onder je ribben liggen aan de (voor mezelf) rechterkant? Daar voelt het soms heel geīrriteerd aan. Wel altijd als ik te lang te krom heb gezeten of als de baby zijn/haar billen daar langere tijd parkeert. Als ik me dan een tijdje lang maak of de billen probeer te verplaatsen gaat het ook wel weer weg. Dus ik maak me er geen zorgen over hoor, is gewoon nieuwsgierigheid. Ik vraag me iedere keer waarom het zo specifiek aan die kant zit, andere kant voel ik nooit iets. Vergeet de VK steeds te vragen, misschien denk ik er morgen aan.
pi_154149200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:55 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Whut?! Ik moet er nog 54. -O- Je UD is 5 dagen eerder dan de mijne. Ga je 6 weken van tevoren en werk je parttime ofzo?
Hier nog maar 6 dagen werken tot t verlof :6 *O*
pi_154149285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ff wat anders: mignonne, weet jij welk orgaan of spieren of banden er onder je ribben liggen aan de (voor mezelf) rechterkant? Daar voelt het soms heel geīrriteerd aan. Wel altijd als ik te lang te krom heb gezeten of als de baby zijn/haar billen daar langere tijd parkeert. Als ik me dan een tijdje lang maak of de billen probeer te verplaatsen gaat het ook wel weer weg. Dus ik maak me er geen zorgen over hoor, is gewoon nieuwsgierigheid. Ik vraag me iedere keer waarom het zo specifiek aan die kant zit, andere kant voel ik nooit iets. Vergeet de VK steeds te vragen, misschien denk ik er morgen aan.
Je lever zit daar :) mits je anatomisch door de apk komt :+
Als je daar op de plek echt pijn hebt, of het gevoel dat het allemaal op spanning staat (bandgevoel) of je hebt dat in combinatie met andere klachten zoals hoofdpijn/braken dan moet je je vk bellen.
pi_154149315
Bah wat kut Svane :*

quote:

[..]

Ja en ja ;) Ik werk 3 dagen.

Moet nog 4 dagen tot mijn vakantie, dan drie weken vakantie en dan nog vier weken X 3 dagen werken. ik ga zes weken tevoren met verlof, kan mijn rust goed gebruiken met die twee aapjes hier, dan gaan ze gewoon naar de opvang namelijk :)
En dan ga ik pas weer in maart denk ik :P neem wat ouderschapsverlof op.
pi_154149327
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ff wat anders: mignonne, weet jij welk orgaan of spieren of banden er onder je ribben liggen aan de (voor mezelf) rechterkant? Daar voelt het soms heel geīrriteerd aan.
Ik heb idd wel eens pijn vlak onder m'n ribben als ik in bed lig, aan de kant waar ik op lig. Iets met het gewicht van je buik omhoog houden denk ik. Het voelt gewoon als spierpijn in m'n ribspieren.
pi_154149399
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je lever zit daar :) mits je anatomisch door de apk komt :+
Als je daar op de plek echt pijn hebt, of het gevoel dat het allemaal op spanning staat (bandgevoel) of je hebt dat in combinatie met andere klachten zoals hoofdpijn/braken dan moet je je vk bellen.
Voor zover ik weet klop ik wel aardig ;) En wat ik zeg, het is echt een irritatiegevoel, geen pijn. En het is ook zo weg als ik mijn houding aanpas. Maar ik zit van mezelf altijd een beetje krom en dat past nu eigenlijk niet zo goed.
pi_154149416
Ach Svane wat balen & verdrietig ;( :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:12:50 #115
409579 LuDann
All the way
pi_154149465
Mijn man vraagt me net of ik zaterdag iets anders dan een hobbezak heb om aan te trekken. :D Zou ik dan toch nog een babyshower krijgen? *O*

Een vriendin zou er eentje organiseren maar die heeft kort geleden gezegd dat ze het niet meer ging doen omdat ze druk was met haar ex en een nieuw vriendje. Was een beetje blij gemaakt met een dooie mus dus. }:|
pi_154149472
20.00 showtime! Ben benieuwd. En stiekem nog een heeeeeeel klein beetje hoop, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat irreëel is! Pfoeh!
pi_154149510
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Voor zover ik weet klop ik wel aardig ;) En wat ik zeg, het is echt een irritatiegevoel, geen pijn. En het is ook zo weg als ik mijn houding aanpas. Maar ik zit van mezelf altijd een beetje krom en dat past nu eigenlijk niet zo goed.
mwhehe :D ja je lijf geeft dan vrij snel aan dat je wat meer ruimte moet geven :P

Klinkt niet abnormaal verder hoor. Maar letten op andere klachten is wel iets wat ik eigk altijd meegeef aan vrouwen rond jouw termijn.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:14:17 #118
409579 LuDann
All the way
pi_154149515
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:12 schreef Svane het volgende:
20.00 showtime! Ben benieuwd. En stiekem nog een heeeeeeel klein beetje hoop, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat irreëel is! Pfoeh!
Gelukkig dat je zo snel terug kunt! Tot vrijdag moeten wachten is toch gewoon ondoenlijk naar mijn mening. Ik ga voor je duimen. Is het bloeden gestopt?
pi_154149591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Gelukkig dat je zo snel terug kunt! Tot vrijdag moeten wachten is toch gewoon ondoenlijk naar mijn mening. Ik ga voor je duimen. Is het bloeden gestopt?
Jep, het is zeg maar in 1x gebeurd, waarbij ik dat bloed veel vond maar niet bizarrrrrveel, maar de structuur en stolsels waren groter, meer en 'verdachter'. Nu een heel klein beetje bruinig alleen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:17:10 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154149607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:12 schreef LuDann het volgende:
Mijn man vraagt me net of ik zaterdag iets anders dan een hobbezak heb om aan te trekken. :D Zou ik dan toch nog een babyshower krijgen? *O*

Een vriendin zou er eentje organiseren maar die heeft kort geleden gezegd dat ze het niet meer ging doen omdat ze druk was met haar ex en een nieuw vriendje. Was een beetje blij gemaakt met een dooie mus dus. }:|
Mannen, zo subtiel. O+ Ik was uiteindelijk ook vreselijk verbaasd toen ik mijn woonkamer binnen kwam lopen. :{w :')

Fijn dat je straks al terecht kan, svane!
pi_154149676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:12 schreef Svane het volgende:
Ik duim voor je :*
pi_154149712
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:18 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik duim voor je :*
+1!
pi_154149881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb (zo te lezen) hetzelfde maar dan links. Het voelt bij mij alsof de huid en spieren onder spanning staan. Zeker als de baby met de bips gaat wiebelen.
pi_154150037
Heeeeel veel succes Svane!!
pi_154150049
Svane, wat naar! Maar wat fijn dat je zo nog even terecht kan, want onzekerheid is killing, dan kun je het beter maar zeker weten. Al hoop ik natuurlijk op goed nieuws voor je.

Mariposas, heb vandaag geen bloeddrukcontrole gehad. Alleen het onderzoek voor zwangerschapssuiker. Volgende week woensdag weer standaardcontrole. Blijft toch een spannend iets. En het liefst had ik vanmorgen even naar de verpleging gelopen op de poli. Maar het is iets wat ik ook moet leren loslaten en vertrouwen hebben in de gynaecoloog.

Herkent iemand trouwens de terugkerende vermoeidheid aan het begin van het 3e trimester? (Holy moly, ik zit gewoon in het 3e trimester!)
Vandaag 28 weekjes, thuis op de bank met een groen/geel sapje, zonder klachten (op de klachten door de warmte na dan). Dat had ik me niet bedacht een aantal weken geleden.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:30:52 #126
409579 LuDann
All the way
pi_154150056
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:16 schreef Svane het volgende:

[..]

Jep, het is zeg maar in 1x gebeurd, waarbij ik dat bloed veel vond maar niet bizarrrrrveel, maar de structuur en stolsels waren groter, meer en 'verdachter'. Nu een heel klein beetje bruinig alleen.
Nou, dat is in ieder geval hoopvoller dan wanneer het door blijft bloeden. Ik hoop dat jullie straks goed nieuws krijgen. :)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:32:36 #127
409579 LuDann
All the way
pi_154150092
Laatste keer zwangerschapscursus nu! *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mannen, zo subtiel. O+ Ik was uiteindelijk ook vreselijk verbaasd toen ik mijn woonkamer binnen kwam lopen. :{w :')

Fijn dat je straks al terecht kan, svane!
Ja, echt he. :')
pi_154150184
Mijn duimen draaien ook Svane! Sterkte!

quote:

[..]

Ik moet er nog 33 werken. Heb jij geen vakantie meer tussendoor dan?

Morgen nog 1 dag en dan 4 weken vakantie. Daarna nog 8 weken van 4 dagen. *O* Gaat zo hard.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:39:17 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154150224
Svane :* *; ik duim.
pi_154150473
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe :D ja je lijf geeft dan vrij snel aan dat je wat meer ruimte moet geven :P

Klinkt niet abnormaal verder hoor. Maar letten op andere klachten is wel iets wat ik eigk altijd meegeef aan vrouwen rond jouw termijn.
Wat dat betreft vind ik het wel een lastig stukje hoor, deze termijn. Want je hebt veel tijd om op jezelf te letten en ik kan er soms wel licht panisch van worden. Ik heb echt nog geen klachten gehad in de zwangerschap, kom fluitend door controles en heb een baby die veel beweegt. Maar ik ben ook blij als hij/zij straks geboren is en ik niet meer dat gevoel heb dat je nooit goed weet wat er binnen gebeurt. Net als het (verder volkomen logische) advies van de VK om aan de bel te trekken als je minder beweging voelt. Wat is nou 'minder'? Dat zijn van die subjectieve termen waar ik niet zo heel veel mee kan. Daar kan ik wel nerveus van worden.
En ik merk dat de associatie kramp=miskraam=niet goed best wel in mijn hoofd zit door de MA en de spanning van de eerste periode. Dus ik hoop dat ik me straks goed over kan geven aan de pijn. Want op zich voor de pijn ben ik niet bang, als ik maar weet dat het erbij hoort en dat het goed is.
pi_154150480
Succes zo Svane! :*
pi_154150667
Succes Svane! :*

En idd IMA, ik heb nu het idee dat het allemaal wel goed zal gaan, nu het tot zo ver gelukt is. Ik vertrouw op zich wel op mijn lichaam en op mijn kind, dat ie het aankan. Maar er kan nu ook nog best van alles misgaan eigenlijk. Ik hoop/denk dat ik het wel zal voelen als het echt mis is - stiekem weet je dat toch vaak al wel, wat normaal is en wat niet.
pi_154150714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik het wel een lastig stukje hoor, deze termijn. Want je hebt veel tijd om op jezelf te letten en ik kan er soms wel licht panisch van worden. Ik heb echt nog geen klachten gehad in de zwangerschap, kom fluitend door controles en heb een baby die veel beweegt. Maar ik ben ook blij als hij/zij straks geboren is en ik niet meer dat gevoel heb dat je nooit goed weet wat er binnen gebeurt. Net als het (verder volkomen logische) advies van de VK om aan de bel te trekken als je minder beweging voelt. Wat is nou 'minder'? Dat zijn van die subjectieve termen waar ik niet zo heel veel mee kan. Daar kan ik wel nerveus van worden.
En ik merk dat de associatie kramp=miskraam=niet goed best wel in mijn hoofd zit door de MA en de spanning van de eerste periode. Dus ik hoop dat ik me straks goed over kan geven aan de pijn. Want op zich voor de pijn ben ik niet bang, als ik maar weet dat het erbij hoort en dat het goed is.
Mja dat is het lastige, het is niet te objectiveren zoiets als bewegingen. Er wordt ook wel eens gezegd dat je baby minstens 10 keer per dag moet voelen bewegen maar eigenlijk is dat gek want de verschillen qua bewegen onderling zijn gewoon heel groot. De gedachte er achter is dat als jij je niet lekker voelt, dan kruip je met een dekentjte op de bank en dan hou je je rustig. Hetzelfde geldt voor baby's, als baby's zich niet lekker voelen dan gaan ze minder bewegen. Op die manier sturen ze zoveel mogelijk zuurstofrijk bloed naar de hersenen en geven ze de energie niet uit aan bewegen en zulks. Daar is gewoon niet zo eenvoudig een harde grens op te trekken zo van zoveel trapjes zijn nog okay en zoveel niet.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, het is een hele dunne scheidslijn tussen alert maken en ongerust maken. En soms is dat echt heel erg lastig. Bij twijfel kun je altijd je verloskundige bellen voor overleg bijvoorbeeld hč, daar zijn ze voor. Juist die grens tussen normaal en afwijkend, dát is waar wij voor geleerd hebben en dat is waar onze kennis ligt. Wanneer is iets nog normaal en wanneer is het afwijkend. Hou altijd in je achterhoofd dat veruit het overgrote merendeel van de zwangerschappen keurig normaal verloopt en dat er niet snel reden tot zorg is. én dat je je vk dus altijd kunt bellen met twijfels en vragen enzo.
pi_154150780
Svane heel veel succes zo :*
pi_154150914
Svane, veel succes :*
pi_154150918
Hier nog maximaal 30 dagen werken. Zoveel te doen zo weinig tijd. En ergens vind ik het wel jammer. Ik vind mijn werk echt heel erg leuk. Om dan ruim 6 a 7 maanden niet te werken
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:14:24 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154151274
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:03 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Hier nog maar 6 dagen werken tot t verlof :6 *O*
Ik nog maar 4 :6 :6 ;)

Wel met een afsluitende knaller, diploma-uitreiking, waar ik 'mag' speechen voor een hoop mensen...
pi_154151327
Jullie gaan zo snel! Vind 't zo moeilijk om alles te onthouden, dus gewoon 'n KUS voor iedereen!

Kris (wel onthouden :D ) Van harte gefeliciteerd met mini O+

Hier wekenwissel, ik ben op de helft :o
pi_154151371
Svane ik duim voor je!

Als alles hier goed mag blijven gaan, zal ik ergens in januari weer met verlof gaan. Ik ben 2 maart dit jaar weer begonnen na mijn vorige verlof :') Dan dus niet eens een volledig jaar gewerkt haha!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:18:15 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154151380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:30 schreef J0ycie88 het volgende:
Herkent iemand trouwens de terugkerende vermoeidheid aan het begin van het 3e trimester? (Holy moly, ik zit gewoon in het 3e trimester!)
Ja, ik ben iets verder, maar idd ook weer zo ontzettend moe. Dat je gewoon om 12 uur zit te gapen op je werk enzo :O

Ik vrees alleen dat t het komende half jaar niet beter gaat worden }:|
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:30:38 #141
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154151714
Svane, ik hoop zo dat er toch nog een babytje in je buik groeit :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:41:57 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154152037
Svane, ik duim ook heel hard voor je :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:01:08 #143
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_154152675
Svane, wat heftig... Ik duim me hier suf voor jullie :*
pi_154152841
Svane ik duim ook nog mee.

Frummeltje hoe is het bij jou?
pi_154152985
Iemand vroeg waarom ik zo druk in m'n hoofd ben. Silliej?

Idd vanwege mijn werk. Vervanging is nog steeds niet rond. Vrijdag starten ze hier met de verbouwing.. Blablabla
pi_154153507
Toch even wat bevestiging vragen...wanneer je de slijmprop bent verloren, mag je toch nog wel steeds in bad?

Zo stom dat ik dan toch op internet ga zoeken, waar je dan ineens ook weer verhalen kan vinden over dat het niet mag. Terwijl ik toch zeker dacht te weten dat het wel kon....aaarrrghh, vind het vreselijk dat ik ineens zo onzeker over bepaalde dingen kan worden nu.
pi_154153580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:24 schreef Sekhmet het volgende:
Toch even wat bevestiging vragen...wanneer je de slijmprop bent verloren, mag je toch nog wel steeds in bad?

Zo stom dat ik dan toch op internet ga zoeken, waar je dan ineens ook weer verhalen kan vinden over dat het niet mag. Terwijl ik toch zeker dacht te weten dat het wel kon....aaarrrghh, vind het vreselijk dat ik ineens zo onzeker over bepaalde dingen kan worden nu.
Bij mij hebben ze alleen iets gezegd over gebroken vliezen en nog geen weeën.
pi_154153656
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze alleen iets gezegd over gebroken vliezen en nog geen weeën.
Dat is ook wat mij bijstaat. Omdat er dan echt een open verbinding is naar je kindje. Na verlies van de slijmprop beschermen je vliezen de boel nog lijkt mij.

Thanks!
pi_154153987
Zolang je vliezen intact zijn, mag je gewoon in bad. Of zwemmen. :)
pi_154154271
Al heel lang mis, waarschijnlijk al paar weken. Vruchtje niet meer te zien. Net ook echo van eierstokken gehad en ze willen me nog even volgen qua hcg ivm mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Kleine kans, gaf ze aan. Denk zelf dat ik het vanmiddag gewoon helemaal verloren ben.

Ik vind het zo naar maar ben ook wel rustig. Ik heb deze zwangerschap zķ veel getwijfeld, zoveel meer dan vorige goede zwangerschap. Misschien zegt dat toch wat.

:'(
pi_154154340
:{ :* Sterkte!!
pi_154154416
Ahhh Svane ;( wat verdrietig. Veel sterkte :*
pi_154154437
Svane :*.
pi_154154461
Potver Svane wat verdrietig! Sterkte :*
pi_154154483
;( Sterkte Svane :*
pi_154154491
Sterkte Svane ;(
pi_154154531
Sterkte Svane. Wat verdrietig :*
pi_154154566
Heel veel sterkte Svane!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:52:10 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154154602
Wat verdrietig, Svane. ;( Wel fijn om te horen dat je rustig bent en dat je intuītief blijkbaar toch iets aanvoelde.
pi_154154640
Sterkte Svane. Wat een verdrietig nieuws :*
pi_154154768
Ahh Svane, heel veel sterkte :*
pi_154154864
Sterkte Svane :'(
pi_154154880
Sterkte Svane! :* :'( Het is zo verdrietig!
En qua intuītie/onzekerheid en rust snap ik je heel goed. Ik ben hier ook bizar rustig na gister. Net alsof je het al die tijd al wist dat dit vruchtje niet gezond zou zijn.

En misschien gek, maar fijn dat je er vanaf bent (alhoewel uitermate kut dat het op je werk gebeurd) Hier zit ik nog te wachten tot "het" gebeurd en dat is niet leuk kan ik je vertellen }:|
pi_154154882
Svane, wat kolere! Sterkte!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:58:21 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154154900
Sterkte svane :* :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154155644
Heel veel sterkte Svane :'(
pi_154155825
Svane wat verdrietig :* ;( sterkte met alles een plekje geven.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:24:04 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154155941
Svane, wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte! :*
pi_154156040
Wat naar Svane. :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:37 schreef silliegirl het volgende:
Mijn duimen draaien ook Svane! Sterkte!

[..]

Ik moet er nog 33 werken. Heb jij geen vakantie meer tussendoor dan?

Morgen nog 1 dag en dan 4 weken vakantie. Daarna nog 8 weken van 4 dagen. *O* Gaat zo hard.
Nope, had in juni 2 weken vakantie. Ik werk 5 dagen. En ga 4 weken van tevoren.
24 september is de dag, dat ik met verlof mag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:03 schreef Daui het volgende:
Hier nog maximaal 30 dagen werken. Zoveel te doen zo weinig tijd. En ergens vind ik het wel jammer. Ik vind mijn werk echt heel erg leuk. Om dan ruim 6 a 7 maanden niet te werken
Neem je nog vakantie of ouderschapsverlof op na je bevallingsverlof, dat je zo lang "uit de running" bent?
pi_154156407
Heel veel sterkte met dit verlies Svane! :*
pi_154156527
Wat ontzettend verdrietig Svane ;(, veel sterkte :*.
pi_154157070
Svane :*
Wat enorm rot!
Ik wens je veel sterkte
Schudden voor gebruik
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:05:04 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_154157343
Wat ontzettend kut, svane :*
disclaimer
pi_154157608
Ego post: 35+4 (volgens dossier gyno)
Nou verloskundige bezoek was me weer wat. :( We waren ingedeeld bij diegene die ons de vorige keer door had gestuurd en die was me toch een partij zenuwachtig toen ze ons zag.

Bevalplan was duidelijk en helder vond ze. Ik weet gewoon wat ik (nu) wil en dat is gewoon zo rustig en natuurlijk mogelijk en heb dat in eigen woorden geschreven ipv vakjes aangekruist.

Begint ze toch weer te zeuren over BMI (Die allemaal prima binnen de lijnen zit) dat ik dan maar beneden moet bevallen of in het geboortehuis. De andere vk's vinden op de eerste prima. Goede trap zonder gekke draaien en een man die minstens 140 kg kan sjouwen mocht dat erop aan komen. Is het dat niet dan is het wel dat ik ooit eens heb aan gegeven dat ik fluxus spannend vind. Ja godskannoneuh.. natuurlijk is dat spannend. Ze vindt dat ik dan maar in het ziekenhuis moet bevallen waar ze er snel bij kunnen zijn.. etc etc.. *zucht*

Na een poos zo over en weer over niets en alles. En het constant herhaal van punten en haar zenuwachtige gedoe kwam de bloeddruk opmeten :')
Over mijn theewater heen... -O-

Dus we zijn naar het ziekenhuis gegaan voor daar weer de riedel "gewassen plasje, bloedonderzoek en bloeddruk opmeten". Die was daar al weer veel lager dan bij de vk. Wurm was enorm aan het wiebelen dus het opmeten van zijn hartslag was zeg maar wat lastig. Na lang wachten (want spoed keizersnede dus de gyno pleitte) kregen we dan eindelijk de uitslag.
Urine goed
Bloed goed
Symptomen geen
Bloeddruk oke,

We mochten dus weer naar huis. Maaaarrrrr donderdag terug komen om dat nogmaals op te meten en dan weten we pas eigenlijk meer. Voor nu mocht ik weer gewoon naar huis en bij de vk praktijk blijven. *fingers crossed* want ik wil 'gewoon' thuis bevallen.

Mijn meneer heeft mij bed/bank/bad arrest gegeven. Pootjes omhoog, veel water drinken en rustig aan maar.

Dat zullen we maar eens doen dan :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 07-07-2015 23:17:52 ]
Schudden voor gebruik
pi_154157664
@LuDann hoe was je laatste zwangerschapscursus les?
Schudden voor gebruik
pi_154157827
:* sterkte Svane!
pi_154158644
Ohh Svane, wat superrot :'(. Heel veel sterkte!!
Gek he, hoe je zoiets eigenlijk al aanvoelt. Ik had dat toen ook met mijn miskraam, toen kwam het echt totaal niet als een verrassing, al blijft het gewoon kut natuurlijk.
:* :*
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 23:54:54 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154158840
Sterkte Svane :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154158851
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:47 schreef L0t.. het volgende:
Ohh Svane, wat superrot :'(. Heel veel sterkte!!
Gek he, hoe je zoiets eigenlijk al aanvoelt. Ik had dat toen ook met mijn miskraam, toen kwam het echt totaal niet als een verrassing, al blijft het gewoon kut natuurlijk.
:* :*
Dankje en de rest ook! Ik hoop op morgen een goeie lage hcg uitslag. Morgen met de VK ook alles even bespreken, merk dat ik toch niet alles heb gevolgd.

Ik vind het gek ja qua aanvoelen, maar juist nu ik in weken al best ver was dacht ik 'ik moet dat gevoel even links laten liggen want het gaat al 9 weken goed!' Ik had het graag wat eerder geweten als het al zo lang mis was. Maarja.

Ik ga jullie allemaal nog volgen en hoop snel weer aan te haken, ik wil wel een 2016-kind hoor! O+
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:34:42 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154162752
Svane! :o :'( ;(

Wat een naar idee ook.... Hoop dat dat hcg laag is. En typisch toch inderdaad dat gevoel zoveel zegt.

Sterkte meis :*
pi_154162777
Heel veel sterkte Svane :*
pi_154163036
Sterkte Svane :*
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:44:39 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154163165
Svane :* wat een narigheid
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:52:48 #184
409579 LuDann
All the way
pi_154163220
Wat vreselijk Svane, heel veel sterkte.
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:55:37 #185
409579 LuDann
All the way
pi_154163247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Ego post: 35+4 (volgens dossier gyno)
Nou verloskundige bezoek was me weer wat. :( We waren ingedeeld bij diegene die ons de vorige keer door had gestuurd en die was me toch een partij zenuwachtig toen ze ons zag.

Bevalplan was duidelijk en helder vond ze. Ik weet gewoon wat ik (nu) wil en dat is gewoon zo rustig en natuurlijk mogelijk en heb dat in eigen woorden geschreven ipv vakjes aangekruist.

Begint ze toch weer te zeuren over BMI (Die allemaal prima binnen de lijnen zit) dat ik dan maar beneden moet bevallen of in het geboortehuis. De andere vk's vinden op de eerste prima. Goede trap zonder gekke draaien en een man die minstens 140 kg kan sjouwen mocht dat erop aan komen. Is het dat niet dan is het wel dat ik ooit eens heb aan gegeven dat ik fluxus spannend vind. Ja godskannoneuh.. natuurlijk is dat spannend. Ze vindt dat ik dan maar in het ziekenhuis moet bevallen waar ze er snel bij kunnen zijn.. etc etc.. *zucht*

Na een poos zo over en weer over niets en alles. En het constant herhaal van punten en haar zenuwachtige gedoe kwam de bloeddruk opmeten :')
Over mijn theewater heen... -O-

Dus we zijn naar het ziekenhuis gegaan voor daar weer de riedel "gewassen plasje, bloedonderzoek en bloeddruk opmeten". Die was daar al weer veel lager dan bij de vk. Wurm was enorm aan het wiebelen dus het opmeten van zijn hartslag was zeg maar wat lastig. Na lang wachten (want spoed keizersnede dus de gyno pleitte) kregen we dan eindelijk de uitslag.
Urine goed
Bloed goed
Symptomen geen
Bloeddruk oke,

We mochten dus weer naar huis. Maaaarrrrr donderdag terug komen om dat nogmaals op te meten en dan weten we pas eigenlijk meer. Voor nu mocht ik weer gewoon naar huis en bij de vk praktijk blijven. *fingers crossed* want ik wil 'gewoon' thuis bevallen.

Mijn meneer heeft mij bed/bank/bad arrest gegeven. Pootjes omhoog, veel water drinken en rustig aan maar.

Dat zullen we maar eens doen dan :*
Wat een rotervaring zeg. :*

Is het geen idee om voortaan je afspraken in ieder geval niet bij deze vk te laten plannen? Het is niet alleen super vervelend maar ook nog eens ongezond om elke keer zo van je theewater te raken door haar manier van omgang met jou. Ik kan me zo voorstellen dat je er nu al tegenop ziet om haar weer tegen te komen en dat zal je bloeddrukmeting er niet lager op maken de volgende keer!

Doe lekker rustig aan, laat je verwennen. :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:13 schreef Stippelrientje het volgende:
@LuDann hoe was je laatste zwangerschapscursus les?
Was gezellig hoor. :Y De partners van de al bevallen meiden kwamen even vertellen hoe het bij hen ging. Iedereen is benieuwd wie de volgende zal zijn.
pi_154163361
Wat LuDann ook zegt Stippel: je niet meer bij haar laten inplannen. Of kan dat niet? Is het een verrassing wie je voor je krijgt?
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:58:31 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154163977
Maar stel dat bij de bevalling nou net deze vk naast je bed staat?
pi_154164236
Daar dacht ik ook aan. Voor nu is het het gemakkelijkst om geen afspraken bij haar te plannen (en dat zou ik ook zeker doen), maar je doet er weinig aan als zij dienst heeft tijdens je bevalling.

Ik zou het wel (nogmaals?) bij een van de andere vk's aankaarten dat je van slag raakt door haar manier van met je omgaan. Zeg desnoods dat het al spannend genoeg is en je er op deze manier totaal geen vertrouwen in hebt om onder haar supervisie te bevallen.

Ik vraag me af of het niet wederzijds is, waarom is die vk zo zenuwachtig om jou te zien?
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:28:50 #189
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154164419
Svane :'( Wat jammer, wat verdrietig. Goed teken dat je lichaam er wel schoon uitziet :* Dikke knuffel en veel sterkte voor nu en hopelijk kunnen jullie over een poosje weer naar de toekomst uitkijken <3
pi_154164806
Dat ja wat Mineola en Pinq zeggen. Of gewoon met deze vk zelf bespreken, dat kan natuurlijk ook. Voor zulke dingen kun je ook altijd bellen of er tussendoor nog plek is voor een afspraak hč. Daar hoef je niet per se 2 weken voor te gaan zitten wachten.

Vervelend voor je stippel. Niet in laten plannen bij spreekuren neemt inderdaad weg dat je stress van haar krijgt op dat moment en dat is ook wat waard. Maar... als ze aan je bed staat bij de bevalling, kun je er dan in berusten? Voel je je dan veilig en heb je er vertrouwen in dan?
Ik zou de vraag eens terugparkeren en aan haar vragen waar zij nu juist bang voor is.

Over die fluxus, ik heb het al wel eens eerder gezegd maar goed. Een fluxus zķ massaal, zeker bij een eerste, dat je bijna direct in levensgevaar bent is behoorlijk zeldzaam. Je verloskundige heeft medicatie bij zicht (syntocinon) die ze na de bevalling in je been kunnen geven zodat de baarmoeder goed samentrekt en de wond van de placenta als het ware dichtgedrukt wordt. Er bestaat nog een middel (methergine), dat is echt een paardenmiddel :') voor het hevigere bloedverlies. Wordt ook niet zomaar gegeven, ook niet in het ziekenhuis. Dat middel moet gekoeld bewaard worden en heeft je vk dus vaak niet standaard bij zich. Je kunt overwegen te bespreken met je verloskundige of zij anders niet een ampul methergine bij jou in de koelkast willen zetten, uit voorzorg. Mocht het niet nodig zijn kunnen ze die gewoon weer mee terug nemen, is het wel nodig (héle kleine kans...) dan heb je hem bij de hand. hier staat ie ook in de koelkast ;)
Het argument dat je beter poliklinisch kunt bevallen omdat ze daar beter met bloedverlies om kunnen gaan is een beetje een angst-dingetje en berust niet op waarheid. In een ziekenhuis setting heeft je verloskundige de luxe om wat langer af te wachten. Niet zelden wordt er dan gewoon afgewacht tot je daadwerkelijk op die 1000 cc zit voordat er iets gebeurd. En wat er dan gebeurd in het voorstadium is dat er synto gegeven wordt (kan thuis ook), een infuus geprikt wordt (hoort je vk ook te kunnen en anders kan de ambu dat) en dat er zo af en toe methergine gegeven wordt (kan thuis ook). Verder moet je vaak wachten tot het OK-team klaar staat en de anesthesist beschikbaar is mocht je toch naar OK moeten. Even ter vergelijking, in de thuissituatie ga je dus niet wachten tot die 1000 cc. Dan anticipeer je er op dat iemand nog verplaatst moet worden. Je geeft synto, leegt de blaas. En op een bepaald punt bel je de ambulance en de gynaecoloog en die laat je dan alvast zn OK-team bij elkaar trommelen. Zodat op het moment dat jij in het ziekenhuis aankomt en de gyn vindt dat een OK nodig is, het direct kan. Vertraging zit hem in de verplaatsing van thuis naar ziekenhuis wordt vaak gezegd, maar in de praktijk anticipeer je daar dus op en is het een illusie dat alles in het ziekenhuis direct voorhanden is.
pi_154164813
Net terug van de VK. Strippen lukte (weer) niet en nog steeds geen enkele vordering te zien. Baarmoedermond ligt nog steeds ver naar achter en was net met 1 vinger toegankelijk...alleen kon ze er dus niet bij komen.

Is het stom dat ik er best wel heel erg van baal?
Ik weet dat het nog kan komen de komende dagen, maar heb steeds meer het gevoel dat ik toch ingeleid moet gaan worden. Dat een thuisbevalling er niet in gaat zitten.
Ik had zo graag willen horen dat er iig iets van vooruitgang in zat. Het lijkt nu zo eindeloos te duren en ik wil zo graag ons kleine mannetje bij ons hebben.
Klaar voor de volgende fase, het zwanger zijn ben ik wel een beetje zat inmiddels.
pi_154165053
Lijkt me een heel logisch gevoel Sekhmet! :*

Malteser, succes vandaag weer met de controle!
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:17:52 #193
409579 LuDann
All the way
pi_154166529
Lijkt me niet zo raar, Sekhmet, dat je baalt! Inleiding in het ziekenhuis is toch wel even een totaal andere bevalling dan lekker thuis proberen. Ik hoop dat het toch nog vanzelf op gang wil komen, een dikke knuffel voor nu. :*

Ik had nog niet eens stilgestaan bij de gedachte dat Stippel die vk aan haar bed zou kunnen krijgen. Hoe denk je daarover Stippel?

Malteser veel succes bij de controle vandaag. Ik duim voor een goede uitslag. :Y
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:23:36 #194
409579 LuDann
All the way
pi_154166699
Rustig hier vandaag!

Ik ben gebeld dat ik een recept voor vitamine K moet ophalen bij de apotheek. Is voor het geval de bevalling nu begint, om bloedingen te voorkomen. Had ik eigenlijk al anderhalve week moeten slikken maar het stond verkeerd in mijn zorgplan. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
pi_154167195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:26 schreef JantinaGr het volgende:
Wat naar Svane. :'(

[..]

Nope, had in juni 2 weken vakantie. Ik werk 5 dagen. En ga 4 weken van tevoren.
24 september is de dag, dat ik met verlof mag.

[..]

Neem je nog vakantie of ouderschapsverlof op na je bevallingsverlof, dat je zo lang "uit de running" bent?
Ik neem aan het einde twee weken op. Maar ik moet uiterlijk eind week 29 thuis gaan zitten en zwangerschapsverlof gaat pas week 36 in. Vandaar dat het wat langer is dan normaal
pi_154167270
Svane wat rot :*

Stippel kun je nog switchen naar een andere praktijk?
pi_154167285
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:42 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik neem aan het einde twee weken op. Maar ik moet uiterlijk eind week 29 thuis gaan zitten en zwangerschapsverlof gaat pas week 36 in. Vandaar dat het wat langer is dan normaal
waarom moet je uiterlijk week 29 thuis gaan zitten?
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:57:21 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154167577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom moet je uiterlijk week 29 thuis gaan zitten?
Ik gok op advies van de gynaecoloog omdat Daui een tweeling krijgt?
pi_154167721
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:57 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik gok op advies van de gynaecoloog omdat Daui een tweeling krijgt?
ja, dat dacht ik ook. Maar dan nog vind ik he wat gek (afhankelijk van wat voor werk daui doet, natuurlijk).
pi_154167765
Stippel: wat rot dat het zo gespannen gaat bij deze vk. Wel fijn dat de controles in het zkh goed zijn. Ik zou het echt bespreekbaar maken met haar en eventueel een collega van haar erbij. Dit kan zo niet doorgaan en stel dat zij dienst heeft tijdens jouw bevalling, dan moeten jullie wel van elkaar op aan kunnen. Succes!
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:07:28 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154167810
De vrouw van een collega van me staat voor de klas en is zwanger van een tweeling. Zij is vanaf 25 weken al thuis. Te zwaar (veel staan/ lopen etc). Ik kan het me ook heel goed voorstellen als je in de zorg werkt, of een ander fysiek zwaar beroep hebt...

Ik begin t nu ook wel zat te worden. Blij dat het schooljaar volgende week eindelijk afgelopen is, ben dan 34.3. Mijn idee dat ik wel tot 36 weken door had gekund, was wellicht toch wat te optimistisch :{. Ik krijg dan wel geen tweeling, maar een peuter + slecht slapen hakt er ook wel in nu :(
pi_154167904
Misschien ben ik ook wel veel te enthousiast met m'n tentamenweek in de 37e week :o Nou ja, desnoods in rolstoel ;)
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:15:06 #203
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154167981
Kan me voorstellen dat je baalt, Sekhmet! Als er niet eens gestript kan worden. -O- Met welke termijn is je vorige gekomen, en was dat spontaan? Ik hoop heel erg dat het toch 'vanuit het niets' begint.
Je ongeduld kan ik me goed voorstellen hoor, ik ben zelf inmiddels ook al erg ongeduldig, en dan ben ik nog twee weker minder ver dan jij. Ik ben zo vreselijk nieuwsgierig hoe een door ons gemaakte baby eruit ziet en hoe het is om te bevallen! Van mij mag ie vandaag nog komen!

M'n blaas is een beetje kapot, vrees ik. Ik voel gewoon vrijwel geen aandrang meer om te plassen. Ga maar gewoon om de 2-3 uur bij voorkeur ook staand en ik drink veel. Ik vermoed dat het komt doordat het hoofdje nu heel laag ligt, het voelt bijna alsof ie er zo uit kan vallen. :X

Net even naar de markt gefietst, volgens buienradar kon dat wel. Kwam alleen wel zeiknat terug }:| , maar wel met een tas vol groente, fruit, kaas en noten. O+
pi_154168168
Terug uit het zkh. Eindelijk echt een mooie ctg gezien, gyn was tevreden. Morgen nog een keer en als die ook goed is, is het klaar voor deze week :).
pi_154168169
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:05 schreef Kuukske het volgende:
Wat LuDann ook zegt Stippel: je niet meer bij haar laten inplannen. Of kan dat niet? Is het een verrassing wie je voor je krijgt?
Ik zou me voor nu niet bij haar kunnen laten inplannen, maar binnenkort gaat een van de andere vk op vakantie en is de keuze nog kleiner ;) Bovendien blijven we toch de kans houden haar aan te treffen bij de bevalling.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 09:58 schreef pinquit het volgende:
Maar stel dat bij de bevalling nou net deze vk naast je bed staat?
Ja precies. Dat is niet te voorspellen... wie weet is het druk net wanneer wij aan de beurt zijn of heeft zij de dienst. Dat zal gewoon afwachten zijn. Misschien gaat er dan juist wel gewoon een knop om en maakt het geen drol uit wie je helpt ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:17 schreef Mineola het volgende:
Daar dacht ik ook aan. Voor nu is het het gemakkelijkst om geen afspraken bij haar te plannen (en dat zou ik ook zeker doen), maar je doet er weinig aan als zij dienst heeft tijdens je bevalling.

Ik zou het wel (nogmaals?) bij een van de andere vk's aankaarten dat je van slag raakt door haar manier van met je omgaan. Zeg desnoods dat het al spannend genoeg is en je er op deze manier totaal geen vertrouwen in hebt om onder haar supervisie te bevallen.

Ik vraag me af of het niet wederzijds is, waarom is die vk zo zenuwachtig om jou te zien?
Ik heb het idee dat het komt doordat ze een burn out heeft gehad en daar behoorlijk lang weg van is geweest. Ik een van haar eerste spreekuren was en dus gelijk naar het ziekenhuis moest en allerlei ramp scenario's op mijn bord geschoteld kreeg van haar en en en .. ze was daar zelf ook erg van slag.
Ze hebben daarna een brief gehad van de gyno waarbij ik begreep dat ze op haar vingers was getikt.
Nou en dan ons weer zien na een hele poos (toevallig steeds bij een ander ingedeeld) en dan hup weer naar het ziekenhuis. Ze vroegen al bij triage of er niet iemand extra was bij de vk praktijk die ook even bloeddruk kon meten ipv zij.
Al met al denk ik dat ze niet zo zeker is en omdat ik best "sterk" kan overkomen met wat ik voor ogen heb en dat gecombineerd haar zenuwachtig maakt en mij snel geīrriteerd van binnen raakt als ze voor de 100ste keer iets gaat proberen te draaien om mij voor mijn gevoel in het ziekenhuis te laten bevallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:50 schreef mignonne het volgende:
Dat ja wat Mineola en Pinq zeggen. Of gewoon met deze vk zelf bespreken, dat kan natuurlijk ook. Voor zulke dingen kun je ook altijd bellen of er tussendoor nog plek is voor een afspraak hč. Daar hoef je niet per se 2 weken voor te gaan zitten wachten.

Vervelend voor je stippel. Niet in laten plannen bij spreekuren neemt inderdaad weg dat je stress van haar krijgt op dat moment en dat is ook wat waard. Maar... als ze aan je bed staat bij de bevalling, kun je er dan in berusten? Voel je je dan veilig en heb je er vertrouwen in dan?
Ik zou de vraag eens terugparkeren en aan haar vragen waar zij nu juist bang voor is.

Over die fluxus, ik heb het al wel eens eerder gezegd maar goed. Een fluxus zķ massaal, zeker bij een eerste, dat je bijna direct in levensgevaar bent is behoorlijk zeldzaam. Je verloskundige heeft medicatie bij zicht (syntocinon) die ze na de bevalling in je been kunnen geven zodat de baarmoeder goed samentrekt en de wond van de placenta als het ware dichtgedrukt wordt. Er bestaat nog een middel (methergine), dat is echt een paardenmiddel :') voor het hevigere bloedverlies. Wordt ook niet zomaar gegeven, ook niet in het ziekenhuis. Dat middel moet gekoeld bewaard worden en heeft je vk dus vaak niet standaard bij zich. Je kunt overwegen te bespreken met je verloskundige of zij anders niet een ampul methergine bij jou in de koelkast willen zetten, uit voorzorg. Mocht het niet nodig zijn kunnen ze die gewoon weer mee terug nemen, is het wel nodig (héle kleine kans...) dan heb je hem bij de hand. hier staat ie ook in de koelkast ;)
Het argument dat je beter poliklinisch kunt bevallen omdat ze daar beter met bloedverlies om kunnen gaan is een beetje een angst-dingetje en berust niet op waarheid. In een ziekenhuis setting heeft je verloskundige de luxe om wat langer af te wachten. Niet zelden wordt er dan gewoon afgewacht tot je daadwerkelijk op die 1000 cc zit voordat er iets gebeurd. En wat er dan gebeurd in het voorstadium is dat er synto gegeven wordt (kan thuis ook), een infuus geprikt wordt (hoort je vk ook te kunnen en anders kan de ambu dat) en dat er zo af en toe methergine gegeven wordt (kan thuis ook). Verder moet je vaak wachten tot het OK-team klaar staat en de anesthesist beschikbaar is mocht je toch naar OK moeten. Even ter vergelijking, in de thuissituatie ga je dus niet wachten tot die 1000 cc. Dan anticipeer je er op dat iemand nog verplaatst moet worden. Je geeft synto, leegt de blaas. En op een bepaald punt bel je de ambulance en de gynaecoloog en die laat je dan alvast zn OK-team bij elkaar trommelen. Zodat op het moment dat jij in het ziekenhuis aankomt en de gyn vindt dat een OK nodig is, het direct kan. Vertraging zit hem in de verplaatsing van thuis naar ziekenhuis wordt vaak gezegd, maar in de praktijk anticipeer je daar dus op en is het een illusie dat alles in het ziekenhuis direct voorhanden is.
Bedankt! Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat ze goed op mij passen tijdens en na de bevalling en dat ze kundig genoeg zijn om in te grijpen. Ik had al eens vaker van je gelezen hoe ze kunnen ingrijpen tijdens fluxus en dat stelde mij toen ook enorm gerust. Ik heb dit even opgeslagen en ga het wel voorstellen bij de volgende afspraak. Is het niet voor mijzelf dan wel voor diegene die mij bij gaat staan bij de bevalling.
Onze reistijd is ongeveer 20-25 minuten (als mijn meneer de B-routes niet neemt). Korter dan wachten op ambulance en daarheen vervoerd moeten worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:45 schreef Daui het volgende:
Svane wat rot :*

Stippel kun je nog switchen naar een andere praktijk?
Nee en dat wil ik ook helemaal niet. Het is nog maar eventjes en eigenlijk vind ik alle dames erg prettig in omgang en heb het volste vertrouwen in ze. Alleen die ene is net wat minder.. maar ik weet natuurlijk niet wat er in haar koppie om gaat en hoe ze is tijdens een bevalling.
Ze wist ook wel fijne dingen te zeggen hoor. Het is niet een en al ellendigheid ;)

Ze vond ons bevalplan of doel wat we voor ogen hebben duidelijk en helder. Zo natuurlijk en rustig mogelijk. Alleen wil zij niet boven (en de rest van het team wel), wil zij in het geboortehuis begeleiding geven (en wij alleen als we daar de badbevalling kunnen doen).

Mocht het niet gaan als eerste lijn, dan wil ze graag helpen ons te steunen in de tweede lijns situatie om dat zelfde soort gevoel te kunnen geven. Zoals grenzen afbakenen enz.

*zucht* maar eerst maar eens afwachten wat de bloeddruk morgen doet en dan zien we wel weer verder.

bedankt allen voor de reacties. Ik moest het toch even van mijn hart. Ik had al het vermoeden dat hij ietsiepietsie hoger zou zijn door de hitte en drukte, maar dat we weer naar het ziekenhuis moesten vond ik echt super teleurstellend. Hopelijk is donderdag de laatste keer.
Schudden voor gebruik
pi_154168183
Ik begin dat ook te hebben MM, ook al verloopt mijn zwangerschap net als bij de eerste heel voorspoedig, op die :X :X :X ischias na. Ondanks mijn lieve peuter is het echt wel zwaarder dan ik had gedacht. Je ontkomt bv niet aan tillen (in een fietsstoeltje bijvoorbeeld) en op vaste tijden hapjes, drankjes en entertainment verzorgen :P

Dus het aftellen naar mijn verlof is wel een beetje begonnen, ik ben toe aan bankhangen met tijdschriften, dutjes overdag en niet meer forenzen. En ik wil me bezighouden met kleertjes en babydagboeken en kamertjes inrichten en smoothies maken of zo. Verlof O+ O+ O+
pi_154168197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:50 schreef Sekhmet het volgende:
Net terug van de VK. Strippen lukte (weer) niet en nog steeds geen enkele vordering te zien. Baarmoedermond ligt nog steeds ver naar achter en was net met 1 vinger toegankelijk...alleen kon ze er dus niet bij komen.

Is het stom dat ik er best wel heel erg van baal?
Ik weet dat het nog kan komen de komende dagen, maar heb steeds meer het gevoel dat ik toch ingeleid moet gaan worden. Dat een thuisbevalling er niet in gaat zitten.
Ik had zo graag willen horen dat er iig iets van vooruitgang in zat. Het lijkt nu zo eindeloos te duren en ik wil zo graag ons kleine mannetje bij ons hebben.
Klaar voor de volgende fase, het zwanger zijn ben ik wel een beetje zat inmiddels.
He wat rot!

Maar je bent zelf al een beetje gestart... slijmprop is er al uit en ze konden al een klein beetje naar binnen.

Ik hoop dat je verrast gaat worden van de week door de kleine en het hele proces ineens in gang gezet gaat worden. :*
Schudden voor gebruik
pi_154168251
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Malteser het volgende:
Terug uit het zkh. Eindelijk echt een mooie ctg gezien, gyn was tevreden. Morgen nog een keer en als die ook goed is, is het klaar voor deze week :).
Oh wat fijn!
Schudden voor gebruik
pi_154168271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:22 schreef Mineola het volgende:
Ik begin dat ook te hebben MM, ook al verloopt mijn zwangerschap net als bij de eerste heel voorspoedig, op die :X :X :X ischias na. Ondanks mijn lieve peuter is het echt wel zwaarder dan ik had gedacht. Je ontkomt bv niet aan tillen (in een fietsstoeltje bijvoorbeeld) en op vaste tijden hapjes, drankjes en entertainment verzorgen :P

Dus het aftellen naar mijn verlof is wel een beetje begonnen, ik ben toe aan bankhangen met tijdschriften, dutjes overdag en niet meer forenzen. En ik wil me bezighouden met kleertjes en babydagboeken en kamertjes inrichten en smoothies maken of zo. Verlof O+ O+ O+
ik ook. Ik ben vooral heel erg moe, slaap al tijden slecht. En ik wil het huis afmaken, naaien voor de baby, de laatste dingen afmaken, etc. etc. Maar goed, nog tot het eind van deze maand werken, dat is te overzien..
pi_154168283
oh, en fijn van de goede ctg, malteser! *O* *O*
pi_154168289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat dacht ik ook. Maar dan nog vind ik he wat gek (afhankelijk van wat voor werk daui doet, natuurlijk).
Ik doe geen fysiek werk. Het is op advies van de bedrijfsarts. Maar de gynaecoloog had het al in het begin gezegd dat vrouwen met tweelingen op werk vaak al voor week 30 zijn 100% ziekgemeld. En rond week 20 50%.
pi_154168328
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:26 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik doe geen fysiek werk. Het is op advies van de bedrijfsarts. Maar de gynaecoloog had het al in het begin gezegd dat vrouwen met tweelingen op werk vaak al voor week 30 zijn 100% ziekgemeld. En rond week 20 50%.
Ik wil niet heel kritisch zijn naar jou specifiek, en snap heel goed dat een tweelingenzwangerschap veel zwaarder is dan een eenling: maar is dat dan niet een self-fulfilling prophecy? Zolang jij je goed voelt en de baby's het goed doen kun je toch gewoon werken?
pi_154168690
Sekhmet, kan me heel goed voorstellen dat je baalt! Zeker als je graag thuis wil bevallen en de kans daarop langzaam maar zeker wel wat kleiner wordt. Je hoopt toch dat er met 41+ wel gestript kan worden.

quote:
Wat fijn! Hele geruststelling denk ik!

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:25 schreef Stippelrientje het volgende:

Stippelrientje, duidelijk verhaal! Klinkt idd alsof je vk weer even haar vertrouwen in eigen kunnen moet terugvinden. Jammer dat het dan net zo'n weerslag op jou heeft, ondanks dat je stevig in je schoenen staat en goed weet wat je wil. Hoop dat het allemaal op zn pootjes terecht komt! En tot die tijd, ene oor in andere oor uit? :D

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik wil niet heel kritisch zijn naar jou specifiek, en snap heel goed dat een tweelingenzwangerschap veel zwaarder is dan een eenling: maar is dat dan niet een self-fulfilling prophecy? Zolang jij je goed voelt en de baby's het goed doen kun je toch gewoon werken?
Ik weet niet precies hoe Daui zich voelt hoor, maar blijkbaar adviseert de bedrijfsarts haar toch om minder te werken en met 29 weken volledig ziek te melden. Dat doet ie neem ik aan ook niet alleen omdat het om een tweelingzwangerschap gaat, of is dat heel naief gedacht?

Pinq, hoe is het gegaan afgelopen weekend? Blij?
pi_154168879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee ik begrijp wat je bedoelt. Het mooie is dat ik in het begin dacht dat het mij niet zou overkomen, doorwerken en sporten etc tot het verlof zou beginnen. Maar ik zit nu onder de 50% en ik heb het hard nodig qua slapen en uitrusten.
pi_154168926
Stippel mooi dat je het wel een fijne praktijk vindt. Ik wil je ook geen andere praktijk aan praten :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:52:05 #216
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154169058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:39 schreef Mineola het volgende:

Ik weet niet precies hoe Daui zich voelt hoor, maar blijkbaar adviseert de bedrijfsarts haar toch om minder te werken en met 29 weken volledig ziek te melden. Dat doet ie neem ik aan ook niet alleen omdat het om een tweelingzwangerschap gaat, of is dat heel naief gedacht?
Ik denk het wel, omdat je bij een tweelingzwangerschap circa 50% kans hebt dat de bevalling voor de 37e week plaatsvindt. En rond het begin van het 3e trimester groeien tweelingen minder dan eenlingen, rust nemen draagt bij aan de groei. En het is natuurlijk ook zwaarder, een tweelingzwangerschap. Ik denk dat het een standaard protocol is.
pi_154169239
Het is inderdaad standaard protocol bij bedrijfsartsen. Het is ook niet mogelijk om veel vroeger met verlof te gaan. Ook al worden de kinderen in week 38 gehaald als ze er dan nog niet zijn je zit aan je UD vast. Volgend jaar komt er meer verlof voor tweelingzwangerschappen als het goed is.
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:03:35 #218
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_154169410
Pfff, het verhaal van Svane komt toch wel hard binnen zeg... wat ontzettend rot. ;( :* ik hoop je hier snel weer te zien.

Vanmorgen hadden wij de termijnecho. Kindje perfect op schema, trappelende armpjes en beentjes en zelfs de navelstreng was al te zien. Zo bijzonder :)
pi_154169504
Wat gaat dat snel Frummel! Of had je de termijnecho relatief vroeg? Wat geweldig voor jullie dat het voorspoedig gaat!
pi_154169688
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik denk het wel, omdat je bij een tweelingzwangerschap circa 50% kans hebt dat de bevalling voor de 37e week plaatsvindt. En rond het begin van het 3e trimester groeien tweelingen minder dan eenlingen, rust nemen draagt bij aan de groei. En het is natuurlijk ook zwaarder, een tweelingzwangerschap. Ik denk dat het een standaard protocol is.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:57 schreef Daui het volgende:
Het is inderdaad standaard protocol bij bedrijfsartsen. Het is ook niet mogelijk om veel vroeger met verlof te gaan. Ook al worden de kinderen in week 38 gehaald als ze er dan nog niet zijn je zit aan je UD vast. Volgend jaar komt er meer verlof voor tweelingzwangerschappen als het goed is.
Ah duidelijk! Het heet officieel nog geen verlof dus, maar het komt er wel op neer dat je als tweelingzwangere dus sowieso met 29 weken stopt met werken en de laatste vijf weken tot je officiële verlof begint dan 100% ziek gemeld bent. Als je dus nog niet eerder volledig ziek gemeld was.
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:44:01 #221
409579 LuDann
All the way
pi_154170692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:15 schreef Mariposas het volgende:
Kan me voorstellen dat je baalt, Sekhmet! Als er niet eens gestript kan worden. -O- Met welke termijn is je vorige gekomen, en was dat spontaan? Ik hoop heel erg dat het toch 'vanuit het niets' begint.
Je ongeduld kan ik me goed voorstellen hoor, ik ben zelf inmiddels ook al erg ongeduldig, en dan ben ik nog twee weker minder ver dan jij. Ik ben zo vreselijk nieuwsgierig hoe een door ons gemaakte baby eruit ziet en hoe het is om te bevallen! Van mij mag ie vandaag nog komen!

M'n blaas is een beetje kapot, vrees ik. Ik voel gewoon vrijwel geen aandrang meer om te plassen. Ga maar gewoon om de 2-3 uur bij voorkeur ook staand en ik drink veel. Ik vermoed dat het komt doordat het hoofdje nu heel laag ligt, het voelt bijna alsof ie er zo uit kan vallen. :X

Net even naar de markt gefietst, volgens buienradar kon dat wel. Kwam alleen wel zeiknat terug }:| , maar wel met een tas vol groente, fruit, kaas en noten. O+
Volgens mij krijgt Sekhmet haar eerste?

Ik zou ervoor tekenen om niet constant aandrang te voelen om te plassen. :@ Pijnlijk rotgevoel is het zeg! Ik ben gister nog even naar de Hema geweest, tijdens een bezoekje van een uurtje 3 keer naar de wc geweest daar. :') Goed idee van je om gewoon regelmatig te gaan en veel te drinken.
quote:
Wat fijn! Weten ze waar de mindere ctg's door zouden kunnen komen?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Stippelrientje het volgende:

Super dat je zo sterk in je schoenen staat. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:03 schreef Frummeltje86 het volgende:
Pfff, het verhaal van Svane komt toch wel hard binnen zeg... wat ontzettend rot. ;( :* ik hoop je hier snel weer te zien.

Vanmorgen hadden wij de termijnecho. Kindje perfect op schema, trappelende armpjes en beentjes en zelfs de navelstreng was al te zien. Zo bijzonder :)
Wat fijn. :Y
pi_154170840
quote:

trappelvoetjes O+

Fijn dat de echo goed is gegaan!
Schudden voor gebruik
pi_154171033
quote:

Wat onwijs frum! Het is je zo gegund! En na zo'n mooie echo zijn ie kansen echt al heel goed he! O+

Bij mij kwam het nieuws van fuchsia ook hard binnen, heel gek als je bijna gelijk loopt. Ik hoop idd snel aan te haken, en m'n gemiddelde qua zwanger raken is na twee zwangerschappen in cyclus 1 en ik hoop dat ik dat geluk na deze ervaring weer heb.

Mag ik overigens uit de lijst?
pi_154171192
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:55 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat onwijs frum! Het is je zo gegund! En na zo'n mooie echo zijn ie kansen echt al heel goed he! O+

Bij mij kwam het nieuws van fuchsia ook hard binnen, heel gek als je bijna gelijk loopt. Ik hoop idd snel aan te haken, en m'n gemiddelde qua zwanger raken is na twee zwangerschappen in cyclus 1 en ik hoop dat ik dat geluk na deze ervaring weer heb.

Mag ik overigens uit de lijst?
aangepast.
Schudden voor gebruik
pi_154171702
Svane, duim voor je dat je snel weer zwanger bent.

Mariposas, het is idd mijn eerste. Misschien daarom ook zo onzeker.
Apart dat jij juist geen aandrang meer hebt om te plassen, dacht juist dat de aandrang alleen maar toeneemt naarmate de kleine lager komt te liggen.

Malteser, wat fijn dat de ctg goed was. Hoop dat het morgen net zo goed gaat.

Frummeltje86, een goede echo *O* Fijn!

Voor alle andere goede en slechte ervaringen met VK/ZKH/verlof/bloeddrukken even alleen een :* even teveel om mobiel op te reageren.

Mezelf net getrakteerd op een mega hamburger en milkshake van de kwalitaria :9~
Poging de kleine eruit te drukken door ruimtegebrek...Volgens mij moet een tweelingbuik ook ongeveer zo voelen :P
pi_154171903
Frummel fijn van de moomooie echo.

Oooooo Sekhmet milkshake :9~

Hier geen zwangerschapsdiabetes. Wel vies glucose drankje moeten drinken blegh :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 15:23:58 #227
105850 Fuente
mamamuts
pi_154171986
Svane :* Wat naar, sterkte!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154172039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:22 schreef Daui het volgende:
Frummel fijn van de moomooie echo.

Oooooo Sekhmet milkshake :9~

Hier geen zwangerschapsdiabetes. Wel vies glucose drankje moeten drinken blegh :)
Ranzig is dat he? :D
Schudden voor gebruik
pi_154172139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik had 1,5 liter besteld/gevraagd voor thuis... Je had de gezichten moeten zien 😊
Academisch ziekenhuis heeft na 2 weken nog steeds geen uitslag van mijn ogtt in regionaal ziekenhuis.. We hebben samen geconcludeerd dat t 'wel goed zal zijn'.
  woensdag 8 juli 2015 @ 15:32:36 #230
409579 LuDann
All the way
pi_154172239
quote:

[..]

Dat is volgens mij nou het enige wat ik heb mogen overslaan qua onderzoeken deze zwangerschap. *O*
pi_154172347
Hier weer een sticker, bloeddruk van 110/60, gewicht nu +13, complimenten voor mijn mooie buik zonder strepen ;)
Wel mijn onrustige/onzekere gevoel nog even besproken. Afgesproken dat ik nu twee keer per week langskom. En ze heeft me nog eens op het hart gedrukt dat ik gewoon moet bellen als het onzekere gevoel de overhand krijgt en ook als ik onzeker ben over het begin van de bevalling en voordat weeën misschien helemaal protocolproof zijn wil weten of er iets gaande is :)
pi_154172476
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:28 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ik had 1,5 liter besteld/gevraagd voor thuis... Je had de gezichten moeten zien 😊
Academisch ziekenhuis heeft na 2 weken nog steeds geen uitslag van mijn ogtt in regionaal ziekenhuis.. We hebben samen geconcludeerd dat t 'wel goed zal zijn'.
_O-
Schudden voor gebruik
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:22:15 #233
409579 LuDann
All the way
pi_154173669
Blegh, ik ben vreselijk benauwd. Mijn neus zit echt helemaal dicht en ik zit hier te hijgen als een ploegpaard. Echt niet fijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier weer een sticker, bloeddruk van 110/60, gewicht nu +13, complimenten voor mijn mooie buik zonder strepen ;)
Wel mijn onrustige/onzekere gevoel nog even besproken. Afgesproken dat ik nu twee keer per week langskom. En ze heeft me nog eens op het hart gedrukt dat ik gewoon moet bellen als het onzekere gevoel de overhand krijgt en ook als ik onzeker ben over het begin van de bevalling en voordat weeën misschien helemaal protocolproof zijn wil weten of er iets gaande is :)
*O* voor de goede controle en wat fijn dat ze rekening houden met je onzekerheid.
pi_154173798
Fijn frummel van de goede echo *O*

IMA ook goede controle *O*

Mijn geheugen is een zeef.

Gisteren ook goede controle gehad, we mogen aan een proef mee doen, omdat mini zo gemiddeld is, of groeiachterstanden eerder worden opgemerkt als je in je zwangerschap nog een of twee extra echo's krijgt. Dus krijgen we gratis groei echo met 30 en 36 weken, helemaal prima! *O*
Mijn buik gaat minder hard, maar aangezien ik de eerste weken heel hard groeide en aankwam, vind ik dat helemaal niet erg. Had met mijn yoga groepje gewoon t kleinste buikje ineens :')
Mini groeit nog netjes, hartje klopt nog, en ik zit al geruime tijd aan de minimale bewegingen per dag. Zelfs mijn man krijgt af en toe contact met m. Vind t helemaal prima zo *;
pi_154173904
Ik zie dat er een goede echo was voor Frummel! Fijn zeg! *O*

Ik heb, met een sticker van de VK op zak nu vakantie!! *O* baby maakt 't goed, ik maak het goed, allemaal prima, dus ik kan morgen met een gerust hart weg O+ .
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:38:21 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154174103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef Mineola het volgende:
Ah duidelijk! Het heet officieel nog geen verlof dus, maar het komt er wel op neer dat je als tweelingzwangere dus sowieso met 29 weken stopt met werken en de laatste vijf weken tot je officiële verlof begint dan 100% ziek gemeld bent. Als je dus nog niet eerder volledig ziek gemeld was.
Ligt een beetje aan het protocol van je werkgever (als dat er überhaupt is). Ik ben in overleg met gynaecoloog en werkgever met 30 weken gestopt (nou ja, eerst kerstvakantie en daarna dus ziektewet). Parttime en kantoorfunctie, maar wel met fikse reistijd. In mijn geval trok mijn bekken het 2 uur per dag in de auto zitten gewoon niet meer. Achteraf erg blij mee want ik ben bevallen voor mijn verlof in ging.

En sowieso ligt het ook wel erg aan type zwangerschap. Bij een een-eiige tweeling met gedeelde vliezen nemen ze je het liefst vanaf 30 weken op het ziekenhuis geloof ik dus dat werkt ook lastig.
pi_154174124
Ja, een goede echo voor Frummeltje *O*

En VK stickers voor IMA en sillie! *O*

LuDann, wat rot dat ze benauwd bent. Hopelijk wil je neus gauw open gaan, dat scheelt zoveel.
Wat jouw vraag betreft over de ctg: men gooit het nu op de blaasonsteking. Ik had veel harde buiken (daar klaagde ik hier vorige week al eens over) en de gyn vermoedt dat de kleine daar toch wat last van had. Het is maar een kleintje natuurlijk dus geen idee of dat ook mee speelt?
Vandaag was de ctg in ieder geval mooi volgens de gyn dus ik ga voor nog zo'n mooie ctg morgen :).
pi_154174802
Fijn van de goede ctg malteser! Maak je je nu ook minder ongerust?

Frummel, gefeliciteerd met de goede echo *O*

Hier is vandaag de babykamer geleverd. Het is me gelukt om de box in elkaar te zetten, maar de lade zit scheef ofzo en gaat niet dicht. Dat mag m'n man dus straks opnieuw gaan doen, ik ben er klaar mee voor vandaag! Maar stiekem ben ik wel erg blij dat alles er eindelijk is, ook al moet het meeste nog in elkaar gezet worden.
pi_154175294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:02 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn van de goede ctg malteser! Maak je je nu ook minder ongerust?

Frummel, gefeliciteerd met de goede echo *O*

Hier is vandaag de babykamer geleverd. Het is me gelukt om de box in elkaar te zetten, maar de lade zit scheef ofzo en gaat niet dicht. Dat mag m'n man dus straks opnieuw gaan doen, ik ben er klaar mee voor vandaag! Maar stiekem ben ik wel erg blij dat alles er eindelijk is, ook al moet het meeste nog in elkaar gezet worden.
Ja, zeker omdat ik Frummel sinds gisteravond ook weer beter voel. Dat is zo fijn!

Wat fijn dat de babykamer geleverd is. Toch nog mooi op tijd :). En dat in elkaar zetten, komt vast goed. Is ons ook gelukt. De box moeten wij nog maar dat doen we pas over een tijd (en we hebben geen lade eronder ;) ).
pi_154175359
Wij hebben zelfs twee boxen, die moeten allebei nog in elkaar (die ene is zo'n mooie driehoekige, daar moet je alle spijltjes los van elkaar vastschroeven...)
Nu eerst uitvinden hoe ik de net gewassen hoes van de maxicosi er weer in doe, zodat die banden ook goed er doorheen lopen enzo.
pi_154175615
AH fijn FF!! Dan krijgt het allemaal zon echt iets.. Vond ik.
  woensdag 8 juli 2015 @ 17:49:49 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154176219
Fijn dat alles er is, FF! Laat je man maar snel alles in elkaar zetten! *O*

Een *O* voor alle goede echo's en CTG's!
En fijne vakantie alvast, sillie!

Vraagje, constante menstruatie-achtige pijn, herkennen jullie dat als voorwerk? Ik dacht dat dit meer een soort krampen zijn waar langere tijd tussen zit? Af en toe zit er een kleine uitschieter en harde buik bij, maar het blijft voornamelijk bij een constant zeurend gevoel. In combinatie met mijn rare geen-plasdrang ben ik bang dat het toch een blaasontsteking zou kunnen zijn, dus ik ga morgenochtend maar even bellen en urine inleveren.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:18:35 #243
409579 LuDann
All the way
pi_154176930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:39 schreef Malteser het volgende:
Ja, een goede echo voor Frummeltje *O*

En VK stickers voor IMA en sillie! *O*

LuDann, wat rot dat ze benauwd bent. Hopelijk wil je neus gauw open gaan, dat scheelt zoveel.
Wat jouw vraag betreft over de ctg: men gooit het nu op de blaasonsteking. Ik had veel harde buiken (daar klaagde ik hier vorige week al eens over) en de gyn vermoedt dat de kleine daar toch wat last van had. Het is maar een kleintje natuurlijk dus geen idee of dat ook mee speelt?
Vandaag was de ctg in ieder geval mooi volgens de gyn dus ik ga voor nog zo'n mooie ctg morgen :).
Mijn neus zit helaas al dicht sinds 15 weken, dus ik vrees dat ik de bevalling straks niet al te charmant met open mond moet doen. ;)

Hopen dat het inderdaad die blaasontsteking is dan, dat is in ieder geval relatief makkelijk op te lossen!
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:19 schreef SaskiaR het volgende:
Wij hebben zelfs twee boxen, die moeten allebei nog in elkaar (die ene is zo'n mooie driehoekige, daar moet je alle spijltjes los van elkaar vastschroeven...)
Nu eerst uitvinden hoe ik de net gewassen hoes van de maxicosi er weer in doe, zodat die banden ook goed er doorheen lopen enzo.
Hoezo 2 boxen? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:49 schreef Mariposas het volgende:

Vraagje, constante menstruatie-achtige pijn, herkennen jullie dat als voorwerk? Ik dacht dat dit meer een soort krampen zijn waar langere tijd tussen zit? Af en toe zit er een kleine uitschieter en harde buik bij, maar het blijft voornamelijk bij een constant zeurend gevoel. In combinatie met mijn rare geen-plasdrang ben ik bang dat het toch een blaasontsteking zou kunnen zijn, dus ik ga morgenochtend maar even bellen en urine inleveren.
Menstruatie-achtige pijn, dat klinkt spannend! Een blaasontsteking klinkt echter wat minder spannend, hoop dat je die niet hebt.

Ik kan er niet echt wat over zeggen, bij mij komt het in golven en is het niet altijd aanwezig maar ik kan me voorstellen dat dat bij iedereen anders is. Heb je het in je rug of in je buik?
pi_154176965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:18 schreef LuDann het volgende:

Hoezo 2 boxen? :)

We hebben een bedrijf en wonen daarboven, dus het is handig in beide een box te hebben. Mijn man denkt namelijk dat hij tegelijkertijd het bedrijf kan runnen als op de baby letten (mwhahahahaha :') :') :') :') )
pi_154177030
Yes, goede ctg voor Malteser! Fijn!
En dankzij lieve Malteser zijn mijn hormonen intens gelukkig vandaag!

Setje compleet O+

Ik heb lichte steken in mijn cervix. Is dat normaal? Volgens mij knijpt ie erin ofzo.

Ik kan trouwens weer eten zonder daarna krom te liggen, yeah! (And so I eat. A lot. Ja nee maar echt veul. Hongâh!!! :P )
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:23:15 #246
409579 LuDann
All the way
pi_154177055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:20 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

We hebben een bedrijf en wonen daarboven, dus het is handig in beide een box te hebben. Mijn man denkt namelijk dat hij tegelijkertijd het bedrijf kan runnen als op de baby letten (mwhahahahaha :') :') :') :') )
Oh ja, zo een heb ik hier ook. :D :') Die stelt zich hele werkdagen thuis en lekker gamen met baby voor. Ook denkt hij dat ik wel lekker kan studeren met de baby in huis en dat kinderopvang alleen nodig is als ik college heb.
pi_154177076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:23 schreef LuDann het volgende:

Oh ja, zo een heb ik hier ook. :D :') Die stelt zich hele werkdagen thuis en lekker gamen met baby voor. Ook denkt hij dat ik wel lekker kan studeren met de baby in huis en dat kinderopvang alleen nodig is als ik college heb.
Schattig he, die naīviteit :P
Gamen met een baby op schoot zie ik ook nog wel voor me, maar werken en baby toch echt niet.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:25:04 #248
409579 LuDann
All the way
pi_154177081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:22 schreef Sara82 het volgende:

[ afbeelding ]

Setje compleet O+

Ik heb lichte steken in mijn cervix. Is dat normaal? Volgens mij knijpt ie erin ofzo.

Ik kan trouwens weer eten zonder daarna krom te liggen, yeah! (And so I eat. A lot. Ja nee maar echt veul. Hongâh!!! :P )
Wat tof! O+

Hoe ver ben je nu (even te lui om het uit te rekenen. :+)? Steken in je cervix herken ik als indalingsklachten.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:38:14 #249
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154177389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mijn neus zit helaas al dicht sinds 15 weken, dus ik vrees dat ik de bevalling straks niet al te charmant met open mond moet doen. ;)

[..]

Menstruatie-achtige pijn, dat klinkt spannend! Een blaasontsteking klinkt echter wat minder spannend, hoop dat je die niet hebt.

Ik kan er niet echt wat over zeggen, bij mij komt het in golven en is het niet altijd aanwezig maar ik kan me voorstellen dat dat bij iedereen anders is. Heb je het in je rug of in je buik?
Eigenlijk rug en buik, maar voornamelijk buik. Golven herken ik er niet in. Eerder een kabbelend meertje.
Ik weet eigenlijk ook niet echt hoe menstruatiepijn voelt, want ik heb daar nooit last van, maar ik stel me een pijn voor waarbij je niet hoeft te puffen of door de grond gaat. :+

Bij de yoga vertelde ze maandag dat je je mond niet gesloten moet houden tijdens het persen (omdat je anders met/naar je hoofd perst :+ ) dus misschien alleen maar beter dat je niet door je neus kan ademen. :P

Sara, leuk en tof zo'n fok-actie! Ik heb ook een pakje aan estrys (zal wel weer in de war zijn met foknaam, dus hierbij een disclaimer) te danken. Om je trouwens helemaal gek te maken heb ik ook nog een ander poezenbroekje van hema, maar ik geloof dat die niet van deze collectie komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mariposas op 08-07-2015 18:43:57 ]
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:41:29 #250
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154177460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat helemaal :D maar in theorie zou het kunnen, als het echt een super makkelijke baby is die veel slaapt.
Maar mijn man stelde ook voor dat we in de tweede week na de bevalling gezellig dingen kunnen doen (hij is dan nog vrij). Heel optimistisch en ook dat zou kunnen, maar ik denk dat hij toch eerder moet denken aan naar de supermarkt hier vlakbij als gezellig uitje. :P
pi_154177563
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, zeker omdat ik Frummel sinds gisteravond ook weer beter voel. Dat is zo fijn!

Wat fijn dat de babykamer geleverd is. Toch nog mooi op tijd :). En dat in elkaar zetten, komt vast goed. Is ons ook gelukt. De box moeten wij nog maar dat doen we pas over een tijd (en we hebben geen lade eronder ;) ).
Wij moeten nog even onze katten leren dat dat geen plek voor hen is, daarom staat hij nu al. Met een boxkleed omwikkeld met aluminium-folie erin in de hoop dat ze dat niet fijn vinden.
pi_154177565
Dat poezensetje wil ik ook :o
pi_154177625
Voorwerk? Wasdat? Echt nog niks van gemerkt.

De VK zei trouwens dat de baby echt diep ingedaald ligt (lag al een tijdje ingedaald, maar op de kaart is het nu van 'vibi' naar 'diep' gegaan). Van dat hele indalen heb ik niks gemerkt en van een diep liggende baby nu ook niet? Heb ik dan mooie brede bekken waar die baby straks zo doorheen floept? Ja toch? Zal wel toch? :+ O-) :')
pi_154177635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Komt ze nu mee :D
pi_154177670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

De VK zei trouwens dat de baby echt diep ingedaald ligt (lag al een tijdje ingedaald, maar op de kaart is het nu van 'vibi' naar 'diep' gegaan). Van dat hele indalen heb ik niks gemerkt en van een diep liggende baby nu ook niet? Heb ik dan mooie brede bekken waar die baby straks zo doorheen floept? Ja toch? Zal wel toch? :+ O-) :')
Mijne ligt al sinds week 29 diep. Maar niks van indalingspijn of wat gemerkt. Ook nog niet superveel druk op m'n blaas (waar die dan gebleven is, no idea).
Natuurlijk gaat ie er dan zo uit floepen, (uhhh toch???) *O* ^O^
pi_154177750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mijne ligt al sinds week 29 diep. Maar niks van indalingspijn of wat gemerkt. Ook nog niet superveel druk op m'n blaas (waar die dan gebleven is, no idea).
Natuurlijk gaat ie er dan zo uit floepen, (uhhh toch???) *O* ^O^
Zo! Dat is wel vroeg of niet? Dacht dat ze daar pas na 32 weken mee begonnen.
pi_154177802
Nouja, hij ligt sinds de 29e week met zn hoofd naar beneden in min of meer dezelfde houding. Bij de echo in week 30 lag ie al zo diep dat de echodame zn hoofd niet goed kon meten. Maar hij is nog wel wat dieper gezakt sindsdien geloof ik.
pi_154177954
quote:

[ afbeelding ]

Setje compleet O+

Beter dat je weer kan eten :Y)

En poezenpakje O+ O+ O+
  woensdag 8 juli 2015 @ 19:05:33 #259
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154178079
quote:

Ik heb daar ook nooit wat van gemerkt. Ook niet fysiek, nooit het idee gehad dat ik meer ruimte had boven, niet gaan waggelen en ook op foto's zie ik geen verschil. Hier sinds week 34 vibi.
Diep, dat scheelt je weer een paar persen. :P
pi_154178331
quote:

[..]

Het was niet zo zeer het opdrinken maar dat het een paar minuten later op je nuchtere maag slaat bleeeeeh

En 1,5 liter extra bestellen _O-
pi_154178966
quote:

[ afbeelding ]

Setje compleet O+

gewoon een broekje! :D
Schudden voor gebruik
pi_154178997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:49 schreef Mariposas het volgende:

Even laten checken kan nooit kwaad. Zou ik zeker doen (sprak zij alsof ze er verstand van had...)
pi_154179013
quote:

Ik hoop het zo voor je!
Schudden voor gebruik
pi_154179015
quote:

[ afbeelding ]

Setje compleet O+

Yes, het setje compleet!! Top!!
pi_154179056
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:15 schreef Daui het volgende:

[..]

Het was niet zo zeer het opdrinken maar dat het een paar minuten later op je nuchtere maag slaat bleeeeeh

En 1,5 liter extra bestellen _O-
Ja dat :D

Ik was al wat misselijk voor ik startte met drinken. En toen BAM hallo drankje... *maag samentrekken*
Schudden voor gebruik
pi_154179142
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Sara, leuk en tof zo'n fok-actie! Ik heb ook een pakje aan estrys (zal wel weer in de war zijn met foknaam, dus hierbij een disclaimer) te danken. Om je trouwens helemaal gek te maken heb ik ook nog een ander poezenbroekje van hema, maar ik geloof dat die niet van deze collectie komt.
Ssssssst....
Er was inderdaad ook nog een ander poezenbroekje een maand of 2 geleden. Maar die hebben ze hier bij de Hema al weken niet meer. Bovendien werd deze vorige week gepost als zijnde gewenst gelukkig ;).
pi_154179245
quote:
Hahaha, ik vroeg van de week nog wie er nog meer iets wilde ;).
Nu moet ik je helaas teleurstellen, er hangen nu in 'mijn' Hema nog maar 1 broekje en 2 mutsjes. De truitjes waren op. De boxpakjes waren er nog wel.
pi_154179931
Ik ga toch maar niet op vakantie. Inpakstress.
En vriend die als een kip zonder kop bezig is met de meest zinloze dingen. Echt, ik wil dat de koffers ingepakt zijn en hij is bezig met de APK keuring voor zn auto regelen :') .
pi_154180418
*O* voor positief nieuws van Frummel termijnecho en Malteser ctg goed! En jeej voor alle (bijna)-mama's die hun poezenpakje compleet hebben, haha!

Ik heb vandaag het hartje weer gehoord en alles goed O+ blij mee!

Nou weer even verder bijlezen want ik kan jullie doordeweeks haast niet bijhouden haha.
pi_154180929
*O* voor alle goede echo's, ctg's, poezenpakjes (ik ben helemaal gelukkig met het poezenslaapzakje, zelfs mijn meneer vond hem leuk ha! O+ )

Ik ben ook weer goedgekeurd door de vk. Hoofdje vast in bekken, beebje wordt "normaal" geschat, bloeddruk was prima. Was wel even verbaasd toen de vk zei dat volgende week dan in principe de laatste afspraak met haar is. Als ik met 41 weken niet bevallen ben, volgt een controle in het ziekenhuis en dan zullen ze de mogelijkheden tot inleiden bespreken.

Ik had toen even zoiets van 'whut?' en aangegeven dat je evt. (mits alles oke met de baby) toch ook tot 42 weken mocht wachten op een spontane bevalling. Ze zei dat dat inderdaad kon, maar de meeste vrouwen kiezen dan gelijk voor inleiding in het ziekenhuis. Ik vond het maar raar.. (met name dat de vk na die 41 weken gelijk uit beeld lijkt te zijn). Volgende week toch maar eens bespreken hoe het precies zit. Misschien heb ik het verkeerd begrepen ofzo (mits nog nodig :P )
pi_154181094
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:44 schreef kazy het volgende:
*O* voor alle goede echo's, ctg's, poezenpakjes (ik ben helemaal gelukkig met het poezenslaapzakje, zelfs mijn meneer vond hem leuk ha! O+ )

Ik ben ook weer goedgekeurd door de vk. Hoofdje vast in bekken, beebje wordt "normaal" geschat, bloeddruk was prima. Was wel even verbaasd toen de vk zei dat volgende week dan in principe de laatste afspraak met haar is. Als ik met 41 weken niet bevallen ben, volgt een controle in het ziekenhuis en dan zullen ze de mogelijkheden tot inleiden bespreken.

Ik had toen even zoiets van 'whut?' en aangegeven dat je evt. (mits alles oke met de baby) toch ook tot 42 weken mocht wachten op een spontane bevalling. Ze zei dat dat inderdaad kon, maar de meeste vrouwen kiezen dan gelijk voor inleiding in het ziekenhuis. Ik vond het maar raar.. (met name dat de vk na die 41 weken gelijk uit beeld lijkt te zijn). Volgende week toch maar eens bespreken hoe het precies zit. Misschien heb ik het verkeerd begrepen ofzo (mits nog nodig :P )
Daar hebben we het hier ook over gehad ja. Als de afspraak van volgende week woensdag 40+2 nodig is dan gaat ze dan met ons bespreken wat daarna de scenario's kunnen zijn en maakt ze alvast een afspraak in het ziekenhuis voor een consult bij 41+2. Maar ze zei al dat dat vooral is zodat het in de agenda staat daar en ze niet met 41+1 moet bellen dat ze de volgende dag iemand langs wil sturen. Maar dat in het ziekenhuis was dan echt alleen een consult, opties bespreken, als het met 41+3 begint (en alles goed endezo) is dat gewoon VK-werk volgens mij.
pi_154182113
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:47 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hahaha, ik vroeg van de week nog wie er nog meer iets wilde ;).
Nu moet ik je helaas teleurstellen, er hangen nu in 'mijn' Hema nog maar 1 broekje en 2 mutsjes. De truitjes waren op. De boxpakjes waren er nog wel.
ik zag t nu pas compleet hihi
pi_154182847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat tof! O+

Hoe ver ben je nu (even te lui om het uit te rekenen. :+)? Steken in je cervix herken ik als indalingsklachten.
26 vandaag. Dus ik hoop niet dat dat indaling is, want dan moet ik ff op de kop gaan staan! :)

quote:
Of course you want it... But you stay away from mine.... })

;)
pi_154182935
quote:
*O*
pi_154183032
quote:

O+
pi_154183071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Fijn frummel van de goede echo *O*

IMA ook goede controle *O*

Mijn geheugen is een zeef.

Gisteren ook goede controle gehad, we mogen aan een proef mee doen, omdat mini zo gemiddeld is, of groeiachterstanden eerder worden opgemerkt als je in je zwangerschap nog een of twee extra echo's krijgt. Dus krijgen we gratis groei echo met 30 en 36 weken, helemaal prima! *O*
Mijn buik gaat minder hard, maar aangezien ik de eerste weken heel hard groeide en aankwam, vind ik dat helemaal niet erg. Had met mijn yoga groepje gewoon t kleinste buikje ineens :')
Mini groeit nog netjes, hartje klopt nog, en ik zit al geruime tijd aan de minimale bewegingen per dag. Zelfs mijn man krijgt af en toe contact met m. Vind t helemaal prima zo *;
Ah daar ga ik ook aan mee doen!
pi_154183217
Is dat die IRIS-studie? Daar zijn wij ook voor ingeschreven, maar dan ligt het er ook nog aan of de praktijk uiteindelijk meedoet geloof ik? Hier in ieder geval geen extra echo's voor gehad.
pi_154183218
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat helemaal :D maar in theorie zou het kunnen, als het echt een super makkelijke baby is die veel slaapt.
Maar mijn man stelde ook voor dat we in de tweede week na de bevalling gezellig dingen kunnen doen (hij is dan nog vrij). Heel optimistisch en ook dat zou kunnen, maar ik denk dat hij toch eerder moet denken aan naar de supermarkt hier vlakbij als gezellig uitje. :P
Hihi, ik ging de supermarkt serieus als een soort van uitje zien in de eerste weken :') :D
pi_154183253
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:44 schreef kazy het volgende:

O+
pi_154183295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Is dat die IRIS-studie? Daar zijn wij ook voor ingeschreven, maar dan ligt het er ook nog aan of de praktijk uiteindelijk meedoet geloof ik? Hier in ieder geval geen extra echo's voor gehad.
ja volgens mij was het daarvoor. Erg he, ik ben het nu al weer vergeten :@
pi_154183347
Is een babyfoon altijd nuttig? En is het ook vanaf het begin al nuttig? De babykamer zit hier tussen de woonkamer en onze slaapkamer in.
pi_154183357
Wil jullie gewoon even allemaal bedanken voor het meeleven, het jompelen, het meedenken, het opbeuren, enz.
Ik ben zo blij met jullie hier op Fok! Een fijn klankbord, zowel hier als in het estafettetopic, als in 'mijn' topic. De afgelopen dagen waren weer wat spannend en wederom leeft iedereen mee enz.
Super! Dank jullie wel!
pi_154183590
:*
pi_154184373
Malteser fijn dat de ctg goed was. Hopelijk morgen weer.

Frummeltje fijn dat je een spartelend kindje zag op de echo.

Het zusje van, bijzonder om het hartje te horen hč?

Sekmet balen dat er voor je gevoel zo weinig vooruitgang in zit, hopelijk begint de bevalling al snel spontaan.

IMA aan het begin de babyfoon amper gebruikt, toen was hij veel bij ons.

Las iets over de suikertest, klinkt niet fijn, om dat spul te moeten drinken. Mijn glucose was verhoogd, dus moest een nuchtere glucose over laten prikken. Nu maar hopen dat die wel goed zit. Blijkbaar is er een nieuw protocol en zat ik net op de afkapwaarde. Is het ook zo dat je glucose lager is tijdens de zwangerschap?
pi_154184568
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Daar hebben we het hier ook over gehad ja. Als de afspraak van volgende week woensdag 40+2 nodig is dan gaat ze dan met ons bespreken wat daarna de scenario's kunnen zijn en maakt ze alvast een afspraak in het ziekenhuis voor een consult bij 41+2. Maar ze zei al dat dat vooral is zodat het in de agenda staat daar en ze niet met 41+1 moet bellen dat ze de volgende dag iemand langs wil sturen. Maar dat in het ziekenhuis was dan echt alleen een consult, opties bespreken, als het met 41+3 begint (en alles goed endezo) is dat gewoon VK-werk volgens mij.
Ah thanks, ik denk eigenlijk dat ze het bij mij nu ook wel zo bedoelde. Volgende week nog maar eens checken. (Hoewel
Ik gewoon zondag ga bevallen natuurlijk :+ )

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:01 schreef Malteser het volgende:
Wil jullie gewoon even allemaal bedanken voor het meeleven, het jompelen, het meedenken, het opbeuren, enz.
Ik ben zo blij met jullie hier op Fok! Een fijn klankbord, zowel hier als in het estafettetopic, als in 'mijn' topic. De afgelopen dagen waren weer wat spannend en wederom leeft iedereen mee enz.
Super! Dank jullie wel!
Aahw :*
pi_154191232
Ik ben erachter gekomen dat ik niet terug deins voor fysiek geweld als het om mijn buik gaat. :)
Van de week iemand in de lift een zet gegeven
Zo'n eikel die er perse nog bij wil en stom lachend zegt dat past nog makkelijk. Ik had mijn armen voor mijn buik maar die eikel ging er tegen aan duwen. :(

Zoveel mensen die niet uitkijken. Vooral op het station of in de supermarkt. Grrrrrr
  donderdag 9 juli 2015 @ 07:45:45 #287
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154191291
Wat stom Daui! Niet echt last van gehad gelukkig. Wel genoeg mensen die niet opstaan in de trein of tram.

Ik heb heerlijk geslapen, vandaag komt mijn fitnessbal voor de weeën om op te vangen, en de weersvoorspellingen voor aankomende week zijn niet al te best. Dus baby, kom alsjeblieft snel!! *O*
pi_154191325
Malteser, wat fijn dat het beter gaat, heb het volgens mij compleet gemist :*

Wij pendelen een beetje heen en weer tussen camping en huis. Komend weekend voor nog een weekje of misschien anderhalf en ik denk dat ik daarna toch liever thuis ben.
37 weken vandaag, dus meldt! :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154191331
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Wat stom Daui! Niet echt last van gehad gelukkig. Wel genoeg mensen die niet opstaan in de trein of tram.

Ik heb heerlijk geslapen, vandaag komt mijn fitnessbal voor de weeën om op te vangen, en de weersvoorspellingen voor aankomende week zijn niet al te best. Dus baby, kom alsjeblieft snel!! *O*
Ik zat van de week in de trein, bomvol, en er kwam een oudere man, met wandelstok, binnen. Iedereen bleef zitten ( ;( ) en toen ik hem zag wankelen tussen de stoelen heb ik mijn plaats afgestaan. Dat had wel de nodige reactie tot gevolg, want toen kwam er vanuit de aangrenzende coupé (eerste klas) een reiziger die in de tweede klas ging staan zodat ik in de eerste kon zitten. O+ Toen de conducteur kort daarop kwam controleren begon die man een hele preek over opstaan voor ouderen en zwangeren en legde toen uit waarom hij dan maar met mij geruild had.
Gelukkig bestaat dat soort mensen dus wel.
pi_154191902
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:59 schreef Skoap het volgende:

[..]

ja volgens mij was het daarvoor. Erg he, ik ben het nu al weer vergeten :@
ja klopt :)
pi_154192171
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:

Wat fijn dat je goed geslapen hebt! Klinkt alsof je er klaar voor bent..

Ik slaap tegenwoordig zo'n 5-6 uur per nacht, en dat is echt niet genoeg voor me, zeker omdat ik voor m'n werk echt concentratie nodig heb. Zo frustrerend. Gezien ik nu alleen maar thuis werk doe ik maar veel dutjes, maar dat maakt niet dat ik me productiever voel..
  donderdag 9 juli 2015 @ 09:51:17 #292
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154192335
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat fijn dat je goed geslapen hebt! Klinkt alsof je er klaar voor bent..

Ik slaap tegenwoordig zo'n 5-6 uur per nacht, en dat is echt niet genoeg voor me, zeker omdat ik voor m'n werk echt concentratie nodig heb. Zo frustrerend. Gezien ik nu alleen maar thuis werk doe ik maar veel dutjes, maar dat maakt niet dat ik me productiever voel..
Heerlijk geslapen valt bij mij wel in de categorie 6 uur slaap, maar dan wel zonder te veel wakker te liggen tussendoor. :P
Van dutjes word ik echt heel gaar, en meestal heb ik ook daar geen rust voor in m'n hoofd, dus hoe moe ik soms ook ben, dat doe ik eigenlijk nooit. Hooguit dat als ik om 05:00 wakker ben, ik om 07:00 uur terug ga naar bed en nog een uurtje slaap. Tot wanneer blijf je werken?
pi_154192382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heerlijk geslapen valt bij mij wel in de categorie 6 uur slaap, maar dan wel zonder te veel wakker te liggen tussendoor. :P
Van dutjes word ik echt heel gaar, en meestal heb ik ook daar geen rust voor in m'n hoofd, dus hoe moe ik soms ook ben, dat doe ik eigenlijk nooit. Hooguit dat als ik om 05:00 wakker ben, ik om 07:00 uur terug ga naar bed en nog een uurtje slaap. Tot wanneer blijf je werken?
werk nog tot het eind van de maand. Dan vakantie, en dan vanaf september verlof.

Ach, ik heb ook geen zin meer in werk gewoon. Wil de babykleertjes wassen, de laatste dingen in huis organiseren van de verhuizing, de laatste dingen kopen en lekker de stad in.
pi_154192435
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 07:33 schreef Daui het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik niet terug deins voor fysiek geweld als het om mijn buik gaat. :)
Van de week iemand in de lift een zet gegeven
Zo'n eikel die er perse nog bij wil en stom lachend zegt dat past nog makkelijk. Ik had mijn armen voor mijn buik maar die eikel ging er tegen aan duwen. :(

Zoveel mensen die niet uitkijken. Vooral op het station of in de supermarkt. Grrrrrr
Kan het me voorstellen. Juist nu extra fel daarop :')
Probeer hier die situaties een beetje te vermijden. Zag gisteren dat filmpje waar zo'n terrasmeisje een volle schop in d'r buik krijgt, ben een half uur naar geweest ervan.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 07:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zat van de week in de trein, bomvol, en er kwam een oudere man, met wandelstok, binnen. Iedereen bleef zitten ( ;( ) en toen ik hem zag wankelen tussen de stoelen heb ik mijn plaats afgestaan. Dat had wel de nodige reactie tot gevolg, want toen kwam er vanuit de aangrenzende coupé (eerste klas) een reiziger die in de tweede klas ging staan zodat ik in de eerste kon zitten. O+ Toen de conducteur kort daarop kwam controleren begon die man een hele preek over opstaan voor ouderen en zwangeren en legde toen uit waarom hij dan maar met mij geruild had.
Gelukkig bestaat dat soort mensen dus wel.
Maar echt, zo herkenbaar dit. Moest laatst ook aan mensen vragen of ze even op konden staan voor een bejaard stel omdat iedereen gewoon bleef zitten (ik stond al). Te belachelijk voor woorden. De rest van de bus lekker de andere kant uit staren op het moment dat iemand zijn bek open durft te trekken, ik snap er niets van. :')

Zag ook al een keer een oma in de verte staan voor de bus, ik denk nou ik sta vast op kan zij meteen zitten, wilde iemand die voor haar de bus in stapte er in gaan zitten _O- Uhhh nee.
pi_154192458
Ik zou ondertussen ook heel wat over hebben voor 6 uur slaap O+ (niet dat het niet vervelend is hoor Jagar!) Hier zijn het allemaal korte slaapjes en dan plassen, pijn in bekken, niet kunnen omdraaien en om half 6 wakker :O
Sara
Merel
Ukje
pi_154192496
oh, mijn zes uur zijn ook nie aan een stuk...Vannacht ben ik er 4x uitgeweest om te plassen. De eerste keer een half uur ofzo nadat ik in slaap was gevallen...

Daarna kreeg ik de elleboog van de Duutser in m'n gezicht, en een aantal uur later gaf hij me een trap tegen m'n kont met z'n knie... :')
pi_154192510
Dat zijn best pittige nachten, zeker als je ook nog werkt!
Sara
Merel
Ukje
pi_154192587
Aargh! In de trein naar schiphol. Kaartautomaat stuk dus we konden geen kaartjes kopen. Op het station riepen ze om dat je je na instappen dan moest melden bij de conducteur. Leuk en aardig; ik heb dus net ren je rot door de trein heen gedaan (waarbij tig mensen opmerkten "mevrouw!! U mag hier zitten hoor!")
Ja nee fijn, ik zoek de conducteur. Uiteindelijk ik bekaf terug op mn stoel, toen ging vriend een rondje doen, ook zonder resultaat.
Fijn. En nu. :')
pi_154192597
Heeeey Fuente meldplicht vanaf vandaag? :D *O* Gaat hard zeg :o

Oh my Jagär :') :X hier wordt ook geschopt in bed maar dan door mn 4,5 jarige, die weegt nog geen 15 kilo, dat voelt toch anders dan een elleboogstoot van een volwassen vent :P Wanneer was je van plan om met verlof te gaan? Hoe werkt dat eigk bij jou daar? Ik vond bij mijn eerste die laatste weken tot aan verlof echt een crime om door te komen qua werk hoor. Mijn concentratievermogen was onder het vriespunt, niet te beschrijven alles omvattend moe, ook als ik wel goed geslapen had enz. Sloeg nergens op, ik voelde me verder prima alleen moe, maar kon echt mn hoofd nergens bij houden.

Hier zit mn jongste kind aan tafel liedjes te zingen... ze is ziek. 39.2 dus thuis van school. ze stuitert alleen de hele toko door :')
pi_154193266
ik werk nog tot het eind van de maand. Heb me er maar bij neergelegd dat ik niet zo productief meer ben, concentratievermogen is inderdaad flink weg. Wel sneu voor m'n co-autheuren, maar goed, it's the way it is. Nog 3 weekjes volhouden!
  donderdag 9 juli 2015 @ 11:19:28 #301
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154193642
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')