abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:30:52 #126
409579 LuDann
All the way
pi_154150056
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:16 schreef Svane het volgende:

[..]

Jep, het is zeg maar in 1x gebeurd, waarbij ik dat bloed veel vond maar niet bizarrrrrveel, maar de structuur en stolsels waren groter, meer en 'verdachter'. Nu een heel klein beetje bruinig alleen.
Nou, dat is in ieder geval hoopvoller dan wanneer het door blijft bloeden. Ik hoop dat jullie straks goed nieuws krijgen. :)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:32:36 #127
409579 LuDann
All the way
pi_154150092
Laatste keer zwangerschapscursus nu! *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mannen, zo subtiel. O+ Ik was uiteindelijk ook vreselijk verbaasd toen ik mijn woonkamer binnen kwam lopen. :{w :')

Fijn dat je straks al terecht kan, svane!
Ja, echt he. :')
pi_154150184
Mijn duimen draaien ook Svane! Sterkte!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:55 schreef JantinaGr het volgende:
Svane, hopelijk snel duidelijkheid van de VK.

[..]

Whut?! Ik moet er nog 54. -O- Je UD is 5 dagen eerder dan de mijne. Ga je 6 weken van tevoren en werk je parttime ofzo?
Ik moet er nog 33 werken. Heb jij geen vakantie meer tussendoor dan?

Morgen nog 1 dag en dan 4 weken vakantie. Daarna nog 8 weken van 4 dagen. *O* Gaat zo hard.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:39:17 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154150224
Svane :* *; ik duim.
pi_154150473
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe :D ja je lijf geeft dan vrij snel aan dat je wat meer ruimte moet geven :P

Klinkt niet abnormaal verder hoor. Maar letten op andere klachten is wel iets wat ik eigk altijd meegeef aan vrouwen rond jouw termijn.
Wat dat betreft vind ik het wel een lastig stukje hoor, deze termijn. Want je hebt veel tijd om op jezelf te letten en ik kan er soms wel licht panisch van worden. Ik heb echt nog geen klachten gehad in de zwangerschap, kom fluitend door controles en heb een baby die veel beweegt. Maar ik ben ook blij als hij/zij straks geboren is en ik niet meer dat gevoel heb dat je nooit goed weet wat er binnen gebeurt. Net als het (verder volkomen logische) advies van de VK om aan de bel te trekken als je minder beweging voelt. Wat is nou 'minder'? Dat zijn van die subjectieve termen waar ik niet zo heel veel mee kan. Daar kan ik wel nerveus van worden.
En ik merk dat de associatie kramp=miskraam=niet goed best wel in mijn hoofd zit door de MA en de spanning van de eerste periode. Dus ik hoop dat ik me straks goed over kan geven aan de pijn. Want op zich voor de pijn ben ik niet bang, als ik maar weet dat het erbij hoort en dat het goed is.
pi_154150480
Succes zo Svane! :*
pi_154150667
Succes Svane! :*

En idd IMA, ik heb nu het idee dat het allemaal wel goed zal gaan, nu het tot zo ver gelukt is. Ik vertrouw op zich wel op mijn lichaam en op mijn kind, dat ie het aankan. Maar er kan nu ook nog best van alles misgaan eigenlijk. Ik hoop/denk dat ik het wel zal voelen als het echt mis is - stiekem weet je dat toch vaak al wel, wat normaal is en wat niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154150714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik het wel een lastig stukje hoor, deze termijn. Want je hebt veel tijd om op jezelf te letten en ik kan er soms wel licht panisch van worden. Ik heb echt nog geen klachten gehad in de zwangerschap, kom fluitend door controles en heb een baby die veel beweegt. Maar ik ben ook blij als hij/zij straks geboren is en ik niet meer dat gevoel heb dat je nooit goed weet wat er binnen gebeurt. Net als het (verder volkomen logische) advies van de VK om aan de bel te trekken als je minder beweging voelt. Wat is nou 'minder'? Dat zijn van die subjectieve termen waar ik niet zo heel veel mee kan. Daar kan ik wel nerveus van worden.
En ik merk dat de associatie kramp=miskraam=niet goed best wel in mijn hoofd zit door de MA en de spanning van de eerste periode. Dus ik hoop dat ik me straks goed over kan geven aan de pijn. Want op zich voor de pijn ben ik niet bang, als ik maar weet dat het erbij hoort en dat het goed is.
Mja dat is het lastige, het is niet te objectiveren zoiets als bewegingen. Er wordt ook wel eens gezegd dat je baby minstens 10 keer per dag moet voelen bewegen maar eigenlijk is dat gek want de verschillen qua bewegen onderling zijn gewoon heel groot. De gedachte er achter is dat als jij je niet lekker voelt, dan kruip je met een dekentjte op de bank en dan hou je je rustig. Hetzelfde geldt voor baby's, als baby's zich niet lekker voelen dan gaan ze minder bewegen. Op die manier sturen ze zoveel mogelijk zuurstofrijk bloed naar de hersenen en geven ze de energie niet uit aan bewegen en zulks. Daar is gewoon niet zo eenvoudig een harde grens op te trekken zo van zoveel trapjes zijn nog okay en zoveel niet.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, het is een hele dunne scheidslijn tussen alert maken en ongerust maken. En soms is dat echt heel erg lastig. Bij twijfel kun je altijd je verloskundige bellen voor overleg bijvoorbeeld hè, daar zijn ze voor. Juist die grens tussen normaal en afwijkend, dát is waar wij voor geleerd hebben en dat is waar onze kennis ligt. Wanneer is iets nog normaal en wanneer is het afwijkend. Hou altijd in je achterhoofd dat veruit het overgrote merendeel van de zwangerschappen keurig normaal verloopt en dat er niet snel reden tot zorg is. én dat je je vk dus altijd kunt bellen met twijfels en vragen enzo.
:)
pi_154150780
Svane heel veel succes zo :*
pi_154150914
Svane, veel succes :*
pi_154150918
Hier nog maximaal 30 dagen werken. Zoveel te doen zo weinig tijd. En ergens vind ik het wel jammer. Ik vind mijn werk echt heel erg leuk. Om dan ruim 6 a 7 maanden niet te werken
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:14:24 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154151274
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:03 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Hier nog maar 6 dagen werken tot t verlof :6 *O*
Ik nog maar 4 :6 :6 ;)

Wel met een afsluitende knaller, diploma-uitreiking, waar ik 'mag' speechen voor een hoop mensen...
pi_154151327
Jullie gaan zo snel! Vind 't zo moeilijk om alles te onthouden, dus gewoon 'n KUS voor iedereen!

Kris (wel onthouden :D ) Van harte gefeliciteerd met mini O+

Hier wekenwissel, ik ben op de helft :o
pi_154151371
Svane ik duim voor je!

Als alles hier goed mag blijven gaan, zal ik ergens in januari weer met verlof gaan. Ik ben 2 maart dit jaar weer begonnen na mijn vorige verlof :') Dan dus niet eens een volledig jaar gewerkt haha!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:18:15 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154151380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:30 schreef J0ycie88 het volgende:
Herkent iemand trouwens de terugkerende vermoeidheid aan het begin van het 3e trimester? (Holy moly, ik zit gewoon in het 3e trimester!)
Ja, ik ben iets verder, maar idd ook weer zo ontzettend moe. Dat je gewoon om 12 uur zit te gapen op je werk enzo :O

Ik vrees alleen dat t het komende half jaar niet beter gaat worden }:|
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:30:38 #141
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154151714
Svane, ik hoop zo dat er toch nog een babytje in je buik groeit :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:41:57 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154152037
Svane, ik duim ook heel hard voor je :*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:01:08 #143
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_154152675
Svane, wat heftig... Ik duim me hier suf voor jullie :*
pi_154152841
Svane ik duim ook nog mee.

Frummeltje hoe is het bij jou?
pi_154152985
Iemand vroeg waarom ik zo druk in m'n hoofd ben. Silliej?

Idd vanwege mijn werk. Vervanging is nog steeds niet rond. Vrijdag starten ze hier met de verbouwing.. Blablabla
pi_154153507
Toch even wat bevestiging vragen...wanneer je de slijmprop bent verloren, mag je toch nog wel steeds in bad?

Zo stom dat ik dan toch op internet ga zoeken, waar je dan ineens ook weer verhalen kan vinden over dat het niet mag. Terwijl ik toch zeker dacht te weten dat het wel kon....aaarrrghh, vind het vreselijk dat ik ineens zo onzeker over bepaalde dingen kan worden nu.
pi_154153580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:24 schreef Sekhmet het volgende:
Toch even wat bevestiging vragen...wanneer je de slijmprop bent verloren, mag je toch nog wel steeds in bad?

Zo stom dat ik dan toch op internet ga zoeken, waar je dan ineens ook weer verhalen kan vinden over dat het niet mag. Terwijl ik toch zeker dacht te weten dat het wel kon....aaarrrghh, vind het vreselijk dat ik ineens zo onzeker over bepaalde dingen kan worden nu.
Bij mij hebben ze alleen iets gezegd over gebroken vliezen en nog geen weeën.
pi_154153656
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze alleen iets gezegd over gebroken vliezen en nog geen weeën.
Dat is ook wat mij bijstaat. Omdat er dan echt een open verbinding is naar je kindje. Na verlies van de slijmprop beschermen je vliezen de boel nog lijkt mij.

Thanks!
pi_154153987
Zolang je vliezen intact zijn, mag je gewoon in bad. Of zwemmen. :)
pi_154154271
Al heel lang mis, waarschijnlijk al paar weken. Vruchtje niet meer te zien. Net ook echo van eierstokken gehad en ze willen me nog even volgen qua hcg ivm mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Kleine kans, gaf ze aan. Denk zelf dat ik het vanmiddag gewoon helemaal verloren ben.

Ik vind het zo naar maar ben ook wel rustig. Ik heb deze zwangerschap zó veel getwijfeld, zoveel meer dan vorige goede zwangerschap. Misschien zegt dat toch wat.

:'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')