abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154154340
:{ :* Sterkte!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154154416
Ahhh Svane ;( wat verdrietig. Veel sterkte :*
pi_154154437
Svane :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154154461
Potver Svane wat verdrietig! Sterkte :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154154483
;( Sterkte Svane :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154154491
Sterkte Svane ;(
pi_154154531
Sterkte Svane. Wat verdrietig :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154154566
Heel veel sterkte Svane!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:52:10 #159
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154154602
Wat verdrietig, Svane. ;( Wel fijn om te horen dat je rustig bent en dat je intuītief blijkbaar toch iets aanvoelde.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_154154640
Sterkte Svane. Wat een verdrietig nieuws :*
pi_154154768
Ahh Svane, heel veel sterkte :*
pi_154154864
Sterkte Svane :'(
pi_154154880
Sterkte Svane! :* :'( Het is zo verdrietig!
En qua intuītie/onzekerheid en rust snap ik je heel goed. Ik ben hier ook bizar rustig na gister. Net alsof je het al die tijd al wist dat dit vruchtje niet gezond zou zijn.

En misschien gek, maar fijn dat je er vanaf bent (alhoewel uitermate kut dat het op je werk gebeurd) Hier zit ik nog te wachten tot "het" gebeurd en dat is niet leuk kan ik je vertellen }:|
pi_154154882
Svane, wat kolere! Sterkte!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:58:21 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154154900
Sterkte svane :* :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154155644
Heel veel sterkte Svane :'(
pi_154155825
Svane wat verdrietig :* ;( sterkte met alles een plekje geven.
:)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:24:04 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154155941
Svane, wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte! :*
pi_154156040
Wat naar Svane. :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:37 schreef silliegirl het volgende:
Mijn duimen draaien ook Svane! Sterkte!

[..]

Ik moet er nog 33 werken. Heb jij geen vakantie meer tussendoor dan?

Morgen nog 1 dag en dan 4 weken vakantie. Daarna nog 8 weken van 4 dagen. *O* Gaat zo hard.
Nope, had in juni 2 weken vakantie. Ik werk 5 dagen. En ga 4 weken van tevoren.
24 september is de dag, dat ik met verlof mag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:03 schreef Daui het volgende:
Hier nog maximaal 30 dagen werken. Zoveel te doen zo weinig tijd. En ergens vind ik het wel jammer. Ik vind mijn werk echt heel erg leuk. Om dan ruim 6 a 7 maanden niet te werken
Neem je nog vakantie of ouderschapsverlof op na je bevallingsverlof, dat je zo lang "uit de running" bent?
pi_154156407
Heel veel sterkte met dit verlies Svane! :*
pi_154156527
Wat ontzettend verdrietig Svane ;(, veel sterkte :*.
pi_154157070
Svane :*
Wat enorm rot!
Ik wens je veel sterkte
Schudden voor gebruik
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:05:04 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_154157343
Wat ontzettend kut, svane :*
disclaimer
pi_154157608
Ego post: 35+4 (volgens dossier gyno)
Nou verloskundige bezoek was me weer wat. :( We waren ingedeeld bij diegene die ons de vorige keer door had gestuurd en die was me toch een partij zenuwachtig toen ze ons zag.

Bevalplan was duidelijk en helder vond ze. Ik weet gewoon wat ik (nu) wil en dat is gewoon zo rustig en natuurlijk mogelijk en heb dat in eigen woorden geschreven ipv vakjes aangekruist.

Begint ze toch weer te zeuren over BMI (Die allemaal prima binnen de lijnen zit) dat ik dan maar beneden moet bevallen of in het geboortehuis. De andere vk's vinden op de eerste prima. Goede trap zonder gekke draaien en een man die minstens 140 kg kan sjouwen mocht dat erop aan komen. Is het dat niet dan is het wel dat ik ooit eens heb aan gegeven dat ik fluxus spannend vind. Ja godskannoneuh.. natuurlijk is dat spannend. Ze vindt dat ik dan maar in het ziekenhuis moet bevallen waar ze er snel bij kunnen zijn.. etc etc.. *zucht*

Na een poos zo over en weer over niets en alles. En het constant herhaal van punten en haar zenuwachtige gedoe kwam de bloeddruk opmeten :')
Over mijn theewater heen... -O-

Dus we zijn naar het ziekenhuis gegaan voor daar weer de riedel "gewassen plasje, bloedonderzoek en bloeddruk opmeten". Die was daar al weer veel lager dan bij de vk. Wurm was enorm aan het wiebelen dus het opmeten van zijn hartslag was zeg maar wat lastig. Na lang wachten (want spoed keizersnede dus de gyno pleitte) kregen we dan eindelijk de uitslag.
Urine goed
Bloed goed
Symptomen geen
Bloeddruk oke,

We mochten dus weer naar huis. Maaaarrrrr donderdag terug komen om dat nogmaals op te meten en dan weten we pas eigenlijk meer. Voor nu mocht ik weer gewoon naar huis en bij de vk praktijk blijven. *fingers crossed* want ik wil 'gewoon' thuis bevallen.

Mijn meneer heeft mij bed/bank/bad arrest gegeven. Pootjes omhoog, veel water drinken en rustig aan maar.

Dat zullen we maar eens doen dan :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 07-07-2015 23:17:52 ]
Schudden voor gebruik
pi_154157664
@LuDann hoe was je laatste zwangerschapscursus les?
Schudden voor gebruik
pi_154157827
:* sterkte Svane!
pi_154158644
Ohh Svane, wat superrot :'(. Heel veel sterkte!!
Gek he, hoe je zoiets eigenlijk al aanvoelt. Ik had dat toen ook met mijn miskraam, toen kwam het echt totaal niet als een verrassing, al blijft het gewoon kut natuurlijk.
:* :*
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 23:54:54 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154158840
Sterkte Svane :*
5 - 28 februari Thailand O+
pi_154158851
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:47 schreef L0t.. het volgende:
Ohh Svane, wat superrot :'(. Heel veel sterkte!!
Gek he, hoe je zoiets eigenlijk al aanvoelt. Ik had dat toen ook met mijn miskraam, toen kwam het echt totaal niet als een verrassing, al blijft het gewoon kut natuurlijk.
:* :*
Dankje en de rest ook! Ik hoop op morgen een goeie lage hcg uitslag. Morgen met de VK ook alles even bespreken, merk dat ik toch niet alles heb gevolgd.

Ik vind het gek ja qua aanvoelen, maar juist nu ik in weken al best ver was dacht ik 'ik moet dat gevoel even links laten liggen want het gaat al 9 weken goed!' Ik had het graag wat eerder geweten als het al zo lang mis was. Maarja.

Ik ga jullie allemaal nog volgen en hoop snel weer aan te haken, ik wil wel een 2016-kind hoor! O+
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:34:42 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154162752
Svane! :o :'( ;(

Wat een naar idee ook.... Hoop dat dat hcg laag is. En typisch toch inderdaad dat gevoel zoveel zegt.

Sterkte meis :*
pi_154162777
Heel veel sterkte Svane :*
pi_154163036
Sterkte Svane :*
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:44:39 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154163165
Svane :* wat een narigheid
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:52:48 #184
409579 LuDann
All the way
pi_154163220
Wat vreselijk Svane, heel veel sterkte.
  woensdag 8 juli 2015 @ 08:55:37 #185
409579 LuDann
All the way
pi_154163247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Ego post: 35+4 (volgens dossier gyno)
Nou verloskundige bezoek was me weer wat. :( We waren ingedeeld bij diegene die ons de vorige keer door had gestuurd en die was me toch een partij zenuwachtig toen ze ons zag.

Bevalplan was duidelijk en helder vond ze. Ik weet gewoon wat ik (nu) wil en dat is gewoon zo rustig en natuurlijk mogelijk en heb dat in eigen woorden geschreven ipv vakjes aangekruist.

Begint ze toch weer te zeuren over BMI (Die allemaal prima binnen de lijnen zit) dat ik dan maar beneden moet bevallen of in het geboortehuis. De andere vk's vinden op de eerste prima. Goede trap zonder gekke draaien en een man die minstens 140 kg kan sjouwen mocht dat erop aan komen. Is het dat niet dan is het wel dat ik ooit eens heb aan gegeven dat ik fluxus spannend vind. Ja godskannoneuh.. natuurlijk is dat spannend. Ze vindt dat ik dan maar in het ziekenhuis moet bevallen waar ze er snel bij kunnen zijn.. etc etc.. *zucht*

Na een poos zo over en weer over niets en alles. En het constant herhaal van punten en haar zenuwachtige gedoe kwam de bloeddruk opmeten :')
Over mijn theewater heen... -O-

Dus we zijn naar het ziekenhuis gegaan voor daar weer de riedel "gewassen plasje, bloedonderzoek en bloeddruk opmeten". Die was daar al weer veel lager dan bij de vk. Wurm was enorm aan het wiebelen dus het opmeten van zijn hartslag was zeg maar wat lastig. Na lang wachten (want spoed keizersnede dus de gyno pleitte) kregen we dan eindelijk de uitslag.
Urine goed
Bloed goed
Symptomen geen
Bloeddruk oke,

We mochten dus weer naar huis. Maaaarrrrr donderdag terug komen om dat nogmaals op te meten en dan weten we pas eigenlijk meer. Voor nu mocht ik weer gewoon naar huis en bij de vk praktijk blijven. *fingers crossed* want ik wil 'gewoon' thuis bevallen.

Mijn meneer heeft mij bed/bank/bad arrest gegeven. Pootjes omhoog, veel water drinken en rustig aan maar.

Dat zullen we maar eens doen dan :*
Wat een rotervaring zeg. :*

Is het geen idee om voortaan je afspraken in ieder geval niet bij deze vk te laten plannen? Het is niet alleen super vervelend maar ook nog eens ongezond om elke keer zo van je theewater te raken door haar manier van omgang met jou. Ik kan me zo voorstellen dat je er nu al tegenop ziet om haar weer tegen te komen en dat zal je bloeddrukmeting er niet lager op maken de volgende keer!

Doe lekker rustig aan, laat je verwennen. :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:13 schreef Stippelrientje het volgende:
@LuDann hoe was je laatste zwangerschapscursus les?
Was gezellig hoor. :Y De partners van de al bevallen meiden kwamen even vertellen hoe het bij hen ging. Iedereen is benieuwd wie de volgende zal zijn.
pi_154163361
Wat LuDann ook zegt Stippel: je niet meer bij haar laten inplannen. Of kan dat niet? Is het een verrassing wie je voor je krijgt?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 8 juli 2015 @ 09:58:31 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154163977
Maar stel dat bij de bevalling nou net deze vk naast je bed staat?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154164236
Daar dacht ik ook aan. Voor nu is het het gemakkelijkst om geen afspraken bij haar te plannen (en dat zou ik ook zeker doen), maar je doet er weinig aan als zij dienst heeft tijdens je bevalling.

Ik zou het wel (nogmaals?) bij een van de andere vk's aankaarten dat je van slag raakt door haar manier van met je omgaan. Zeg desnoods dat het al spannend genoeg is en je er op deze manier totaal geen vertrouwen in hebt om onder haar supervisie te bevallen.

Ik vraag me af of het niet wederzijds is, waarom is die vk zo zenuwachtig om jou te zien?
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:28:50 #189
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154164419
Svane :'( Wat jammer, wat verdrietig. Goed teken dat je lichaam er wel schoon uitziet :* Dikke knuffel en veel sterkte voor nu en hopelijk kunnen jullie over een poosje weer naar de toekomst uitkijken <3
pi_154164806
Dat ja wat Mineola en Pinq zeggen. Of gewoon met deze vk zelf bespreken, dat kan natuurlijk ook. Voor zulke dingen kun je ook altijd bellen of er tussendoor nog plek is voor een afspraak hč. Daar hoef je niet per se 2 weken voor te gaan zitten wachten.

Vervelend voor je stippel. Niet in laten plannen bij spreekuren neemt inderdaad weg dat je stress van haar krijgt op dat moment en dat is ook wat waard. Maar... als ze aan je bed staat bij de bevalling, kun je er dan in berusten? Voel je je dan veilig en heb je er vertrouwen in dan?
Ik zou de vraag eens terugparkeren en aan haar vragen waar zij nu juist bang voor is.

Over die fluxus, ik heb het al wel eens eerder gezegd maar goed. Een fluxus zķ massaal, zeker bij een eerste, dat je bijna direct in levensgevaar bent is behoorlijk zeldzaam. Je verloskundige heeft medicatie bij zicht (syntocinon) die ze na de bevalling in je been kunnen geven zodat de baarmoeder goed samentrekt en de wond van de placenta als het ware dichtgedrukt wordt. Er bestaat nog een middel (methergine), dat is echt een paardenmiddel :') voor het hevigere bloedverlies. Wordt ook niet zomaar gegeven, ook niet in het ziekenhuis. Dat middel moet gekoeld bewaard worden en heeft je vk dus vaak niet standaard bij zich. Je kunt overwegen te bespreken met je verloskundige of zij anders niet een ampul methergine bij jou in de koelkast willen zetten, uit voorzorg. Mocht het niet nodig zijn kunnen ze die gewoon weer mee terug nemen, is het wel nodig (héle kleine kans...) dan heb je hem bij de hand. hier staat ie ook in de koelkast ;)
Het argument dat je beter poliklinisch kunt bevallen omdat ze daar beter met bloedverlies om kunnen gaan is een beetje een angst-dingetje en berust niet op waarheid. In een ziekenhuis setting heeft je verloskundige de luxe om wat langer af te wachten. Niet zelden wordt er dan gewoon afgewacht tot je daadwerkelijk op die 1000 cc zit voordat er iets gebeurd. En wat er dan gebeurd in het voorstadium is dat er synto gegeven wordt (kan thuis ook), een infuus geprikt wordt (hoort je vk ook te kunnen en anders kan de ambu dat) en dat er zo af en toe methergine gegeven wordt (kan thuis ook). Verder moet je vaak wachten tot het OK-team klaar staat en de anesthesist beschikbaar is mocht je toch naar OK moeten. Even ter vergelijking, in de thuissituatie ga je dus niet wachten tot die 1000 cc. Dan anticipeer je er op dat iemand nog verplaatst moet worden. Je geeft synto, leegt de blaas. En op een bepaald punt bel je de ambulance en de gynaecoloog en die laat je dan alvast zn OK-team bij elkaar trommelen. Zodat op het moment dat jij in het ziekenhuis aankomt en de gyn vindt dat een OK nodig is, het direct kan. Vertraging zit hem in de verplaatsing van thuis naar ziekenhuis wordt vaak gezegd, maar in de praktijk anticipeer je daar dus op en is het een illusie dat alles in het ziekenhuis direct voorhanden is.
:)
pi_154164813
Net terug van de VK. Strippen lukte (weer) niet en nog steeds geen enkele vordering te zien. Baarmoedermond ligt nog steeds ver naar achter en was net met 1 vinger toegankelijk...alleen kon ze er dus niet bij komen.

Is het stom dat ik er best wel heel erg van baal?
Ik weet dat het nog kan komen de komende dagen, maar heb steeds meer het gevoel dat ik toch ingeleid moet gaan worden. Dat een thuisbevalling er niet in gaat zitten.
Ik had zo graag willen horen dat er iig iets van vooruitgang in zat. Het lijkt nu zo eindeloos te duren en ik wil zo graag ons kleine mannetje bij ons hebben.
Klaar voor de volgende fase, het zwanger zijn ben ik wel een beetje zat inmiddels.
pi_154165053
Lijkt me een heel logisch gevoel Sekhmet! :*

Malteser, succes vandaag weer met de controle!
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:17:52 #193
409579 LuDann
All the way
pi_154166529
Lijkt me niet zo raar, Sekhmet, dat je baalt! Inleiding in het ziekenhuis is toch wel even een totaal andere bevalling dan lekker thuis proberen. Ik hoop dat het toch nog vanzelf op gang wil komen, een dikke knuffel voor nu. :*

Ik had nog niet eens stilgestaan bij de gedachte dat Stippel die vk aan haar bed zou kunnen krijgen. Hoe denk je daarover Stippel?

Malteser veel succes bij de controle vandaag. Ik duim voor een goede uitslag. :Y
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:23:36 #194
409579 LuDann
All the way
pi_154166699
Rustig hier vandaag!

Ik ben gebeld dat ik een recept voor vitamine K moet ophalen bij de apotheek. Is voor het geval de bevalling nu begint, om bloedingen te voorkomen. Had ik eigenlijk al anderhalve week moeten slikken maar het stond verkeerd in mijn zorgplan. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
pi_154167195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:26 schreef JantinaGr het volgende:
Wat naar Svane. :'(

[..]

Nope, had in juni 2 weken vakantie. Ik werk 5 dagen. En ga 4 weken van tevoren.
24 september is de dag, dat ik met verlof mag.

[..]

Neem je nog vakantie of ouderschapsverlof op na je bevallingsverlof, dat je zo lang "uit de running" bent?
Ik neem aan het einde twee weken op. Maar ik moet uiterlijk eind week 29 thuis gaan zitten en zwangerschapsverlof gaat pas week 36 in. Vandaar dat het wat langer is dan normaal
pi_154167270
Svane wat rot :*

Stippel kun je nog switchen naar een andere praktijk?
pi_154167285
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:42 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik neem aan het einde twee weken op. Maar ik moet uiterlijk eind week 29 thuis gaan zitten en zwangerschapsverlof gaat pas week 36 in. Vandaar dat het wat langer is dan normaal
waarom moet je uiterlijk week 29 thuis gaan zitten?
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:57:21 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154167577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom moet je uiterlijk week 29 thuis gaan zitten?
Ik gok op advies van de gynaecoloog omdat Daui een tweeling krijgt?
pi_154167721
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:57 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik gok op advies van de gynaecoloog omdat Daui een tweeling krijgt?
ja, dat dacht ik ook. Maar dan nog vind ik he wat gek (afhankelijk van wat voor werk daui doet, natuurlijk).
pi_154167765
Stippel: wat rot dat het zo gespannen gaat bij deze vk. Wel fijn dat de controles in het zkh goed zijn. Ik zou het echt bespreekbaar maken met haar en eventueel een collega van haar erbij. Dit kan zo niet doorgaan en stel dat zij dienst heeft tijdens jouw bevalling, dan moeten jullie wel van elkaar op aan kunnen. Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')