Ik zou me voor nu niet bij haar kunnen laten inplannen, maar binnenkort gaat een van de andere vk op vakantie en is de keuze nog kleinerquote:Op woensdag 8 juli 2015 09:05 schreef Kuukske het volgende:
Wat LuDann ook zegt Stippel: je niet meer bij haar laten inplannen. Of kan dat niet? Is het een verrassing wie je voor je krijgt?
Ja precies. Dat is niet te voorspellen... wie weet is het druk net wanneer wij aan de beurt zijn of heeft zij de dienst. Dat zal gewoon afwachten zijn. Misschien gaat er dan juist wel gewoon een knop om en maakt het geen drol uit wie je helptquote:Op woensdag 8 juli 2015 09:58 schreef pinquit het volgende:
Maar stel dat bij de bevalling nou net deze vk naast je bed staat?
Ik heb het idee dat het komt doordat ze een burn out heeft gehad en daar behoorlijk lang weg van is geweest. Ik een van haar eerste spreekuren was en dus gelijk naar het ziekenhuis moest en allerlei ramp scenario's op mijn bord geschoteld kreeg van haar en en en .. ze was daar zelf ook erg van slag.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:17 schreef Mineola het volgende:
Daar dacht ik ook aan. Voor nu is het het gemakkelijkst om geen afspraken bij haar te plannen (en dat zou ik ook zeker doen), maar je doet er weinig aan als zij dienst heeft tijdens je bevalling.
Ik zou het wel (nogmaals?) bij een van de andere vk's aankaarten dat je van slag raakt door haar manier van met je omgaan. Zeg desnoods dat het al spannend genoeg is en je er op deze manier totaal geen vertrouwen in hebt om onder haar supervisie te bevallen.
Ik vraag me af of het niet wederzijds is, waarom is die vk zo zenuwachtig om jou te zien?
Bedankt! Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat ze goed op mij passen tijdens en na de bevalling en dat ze kundig genoeg zijn om in te grijpen. Ik had al eens vaker van je gelezen hoe ze kunnen ingrijpen tijdens fluxus en dat stelde mij toen ook enorm gerust. Ik heb dit even opgeslagen en ga het wel voorstellen bij de volgende afspraak. Is het niet voor mijzelf dan wel voor diegene die mij bij gaat staan bij de bevalling.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:50 schreef mignonne het volgende:
Dat ja wat Mineola en Pinq zeggen. Of gewoon met deze vk zelf bespreken, dat kan natuurlijk ook. Voor zulke dingen kun je ook altijd bellen of er tussendoor nog plek is voor een afspraak hč. Daar hoef je niet per se 2 weken voor te gaan zitten wachten.
Vervelend voor je stippel. Niet in laten plannen bij spreekuren neemt inderdaad weg dat je stress van haar krijgt op dat moment en dat is ook wat waard. Maar... als ze aan je bed staat bij de bevalling, kun je er dan in berusten? Voel je je dan veilig en heb je er vertrouwen in dan?
Ik zou de vraag eens terugparkeren en aan haar vragen waar zij nu juist bang voor is.
Over die fluxus, ik heb het al wel eens eerder gezegd maar goed. Een fluxus zķ massaal, zeker bij een eerste, dat je bijna direct in levensgevaar bent is behoorlijk zeldzaam. Je verloskundige heeft medicatie bij zicht (syntocinon) die ze na de bevalling in je been kunnen geven zodat de baarmoeder goed samentrekt en de wond van de placenta als het ware dichtgedrukt wordt. Er bestaat nog een middel (methergine), dat is echt een paardenmiddelvoor het hevigere bloedverlies. Wordt ook niet zomaar gegeven, ook niet in het ziekenhuis. Dat middel moet gekoeld bewaard worden en heeft je vk dus vaak niet standaard bij zich. Je kunt overwegen te bespreken met je verloskundige of zij anders niet een ampul methergine bij jou in de koelkast willen zetten, uit voorzorg. Mocht het niet nodig zijn kunnen ze die gewoon weer mee terug nemen, is het wel nodig (héle kleine kans...) dan heb je hem bij de hand. hier staat ie ook in de koelkast
![]()
Het argument dat je beter poliklinisch kunt bevallen omdat ze daar beter met bloedverlies om kunnen gaan is een beetje een angst-dingetje en berust niet op waarheid. In een ziekenhuis setting heeft je verloskundige de luxe om wat langer af te wachten. Niet zelden wordt er dan gewoon afgewacht tot je daadwerkelijk op die 1000 cc zit voordat er iets gebeurd. En wat er dan gebeurd in het voorstadium is dat er synto gegeven wordt (kan thuis ook), een infuus geprikt wordt (hoort je vk ook te kunnen en anders kan de ambu dat) en dat er zo af en toe methergine gegeven wordt (kan thuis ook). Verder moet je vaak wachten tot het OK-team klaar staat en de anesthesist beschikbaar is mocht je toch naar OK moeten. Even ter vergelijking, in de thuissituatie ga je dus niet wachten tot die 1000 cc. Dan anticipeer je er op dat iemand nog verplaatst moet worden. Je geeft synto, leegt de blaas. En op een bepaald punt bel je de ambulance en de gynaecoloog en die laat je dan alvast zn OK-team bij elkaar trommelen. Zodat op het moment dat jij in het ziekenhuis aankomt en de gyn vindt dat een OK nodig is, het direct kan. Vertraging zit hem in de verplaatsing van thuis naar ziekenhuis wordt vaak gezegd, maar in de praktijk anticipeer je daar dus op en is het een illusie dat alles in het ziekenhuis direct voorhanden is.
Nee en dat wil ik ook helemaal niet. Het is nog maar eventjes en eigenlijk vind ik alle dames erg prettig in omgang en heb het volste vertrouwen in ze. Alleen die ene is net wat minder.. maar ik weet natuurlijk niet wat er in haar koppie om gaat en hoe ze is tijdens een bevalling.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:45 schreef Daui het volgende:
Svane wat rot![]()
Stippel kun je nog switchen naar een andere praktijk?
He wat rot!quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:50 schreef Sekhmet het volgende:
Net terug van de VK. Strippen lukte (weer) niet en nog steeds geen enkele vordering te zien. Baarmoedermond ligt nog steeds ver naar achter en was net met 1 vinger toegankelijk...alleen kon ze er dus niet bij komen.
Is het stom dat ik er best wel heel erg van baal?
Ik weet dat het nog kan komen de komende dagen, maar heb steeds meer het gevoel dat ik toch ingeleid moet gaan worden. Dat een thuisbevalling er niet in gaat zitten.
Ik had zo graag willen horen dat er iig iets van vooruitgang in zat. Het lijkt nu zo eindeloos te duren en ik wil zo graag ons kleine mannetje bij ons hebben.
Klaar voor de volgende fase, het zwanger zijn ben ik wel een beetje zat inmiddels.
Oh wat fijn!quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Malteser het volgende:
Terug uit het zkh. Eindelijk echt een mooie ctg gezien, gyn was tevreden. Morgen nog een keer en als die ook goed is, is het klaar voor deze week.
ik ook. Ik ben vooral heel erg moe, slaap al tijden slecht. En ik wil het huis afmaken, naaien voor de baby, de laatste dingen afmaken, etc. etc. Maar goed, nog tot het eind van deze maand werken, dat is te overzien..quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:22 schreef Mineola het volgende:
Ik begin dat ook te hebben MM, ook al verloopt mijn zwangerschap net als bij de eerste heel voorspoedig, op die![]()
![]()
ischias na. Ondanks mijn lieve peuter is het echt wel zwaarder dan ik had gedacht. Je ontkomt bv niet aan tillen (in een fietsstoeltje bijvoorbeeld) en op vaste tijden hapjes, drankjes en entertainment verzorgen
![]()
Dus het aftellen naar mijn verlof is wel een beetje begonnen, ik ben toe aan bankhangen met tijdschriften, dutjes overdag en niet meer forenzen. En ik wil me bezighouden met kleertjes en babydagboeken en kamertjes inrichten en smoothies maken of zo. Verlof![]()
![]()
Ik doe geen fysiek werk. Het is op advies van de bedrijfsarts. Maar de gynaecoloog had het al in het begin gezegd dat vrouwen met tweelingen op werk vaak al voor week 30 zijn 100% ziekgemeld. En rond week 20 50%.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat dacht ik ook. Maar dan nog vind ik he wat gek (afhankelijk van wat voor werk daui doet, natuurlijk).
Ik wil niet heel kritisch zijn naar jou specifiek, en snap heel goed dat een tweelingenzwangerschap veel zwaarder is dan een eenling: maar is dat dan niet een self-fulfilling prophecy? Zolang jij je goed voelt en de baby's het goed doen kun je toch gewoon werken?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:26 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik doe geen fysiek werk. Het is op advies van de bedrijfsarts. Maar de gynaecoloog had het al in het begin gezegd dat vrouwen met tweelingen op werk vaak al voor week 30 zijn 100% ziekgemeld. En rond week 20 50%.
Wat fijn! Hele geruststelling denk ik!quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Malteser het volgende:
Terug uit het zkh. Eindelijk echt een mooie ctg gezien, gyn was tevreden. Morgen nog een keer en als die ook goed is, is het klaar voor deze week.
Stippelrientje, duidelijk verhaal! Klinkt idd alsof je vk weer even haar vertrouwen in eigen kunnen moet terugvinden. Jammer dat het dan net zo'n weerslag op jou heeft, ondanks dat je stevig in je schoenen staat en goed weet wat je wil. Hoop dat het allemaal op zn pootjes terecht komt! En tot die tijd, ene oor in andere oor uit?quote:
Ik weet niet precies hoe Daui zich voelt hoor, maar blijkbaar adviseert de bedrijfsarts haar toch om minder te werken en met 29 weken volledig ziek te melden. Dat doet ie neem ik aan ook niet alleen omdat het om een tweelingzwangerschap gaat, of is dat heel naief gedacht?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wil niet heel kritisch zijn naar jou specifiek, en snap heel goed dat een tweelingenzwangerschap veel zwaarder is dan een eenling: maar is dat dan niet een self-fulfilling prophecy? Zolang jij je goed voelt en de baby's het goed doen kun je toch gewoon werken?
Nee ik begrijp wat je bedoelt. Het mooie is dat ik in het begin dacht dat het mij niet zou overkomen, doorwerken en sporten etc tot het verlof zou beginnen. Maar ik zit nu onder de 50% en ik heb het hard nodig qua slapen en uitrusten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wil niet heel kritisch zijn naar jou specifiek, en snap heel goed dat een tweelingenzwangerschap veel zwaarder is dan een eenling: maar is dat dan niet een self-fulfilling prophecy? Zolang jij je goed voelt en de baby's het goed doen kun je toch gewoon werken?
Ik denk het wel, omdat je bij een tweelingzwangerschap circa 50% kans hebt dat de bevalling voor de 37e week plaatsvindt. En rond het begin van het 3e trimester groeien tweelingen minder dan eenlingen, rust nemen draagt bij aan de groei. En het is natuurlijk ook zwaarder, een tweelingzwangerschap. Ik denk dat het een standaard protocol is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:39 schreef Mineola het volgende:
Ik weet niet precies hoe Daui zich voelt hoor, maar blijkbaar adviseert de bedrijfsarts haar toch om minder te werken en met 29 weken volledig ziek te melden. Dat doet ie neem ik aan ook niet alleen omdat het om een tweelingzwangerschap gaat, of is dat heel naief gedacht?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik denk het wel, omdat je bij een tweelingzwangerschap circa 50% kans hebt dat de bevalling voor de 37e week plaatsvindt. En rond het begin van het 3e trimester groeien tweelingen minder dan eenlingen, rust nemen draagt bij aan de groei. En het is natuurlijk ook zwaarder, een tweelingzwangerschap. Ik denk dat het een standaard protocol is.
Ah duidelijk! Het heet officieel nog geen verlof dus, maar het komt er wel op neer dat je als tweelingzwangere dus sowieso met 29 weken stopt met werken en de laatste vijf weken tot je officiële verlof begint dan 100% ziek gemeld bent. Als je dus nog niet eerder volledig ziek gemeld was.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:57 schreef Daui het volgende:
Het is inderdaad standaard protocol bij bedrijfsartsen. Het is ook niet mogelijk om veel vroeger met verlof te gaan. Ook al worden de kinderen in week 38 gehaald als ze er dan nog niet zijn je zit aan je UD vast. Volgend jaar komt er meer verlof voor tweelingzwangerschappen als het goed is.
Volgens mij krijgt Sekhmet haar eerste?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:15 schreef Mariposas het volgende:
Kan me voorstellen dat je baalt, Sekhmet! Als er niet eens gestript kan worden.Met welke termijn is je vorige gekomen, en was dat spontaan? Ik hoop heel erg dat het toch 'vanuit het niets' begint.
Je ongeduld kan ik me goed voorstellen hoor, ik ben zelf inmiddels ook al erg ongeduldig, en dan ben ik nog twee weker minder ver dan jij. Ik ben zo vreselijk nieuwsgierig hoe een door ons gemaakte baby eruit ziet en hoe het is om te bevallen! Van mij mag ie vandaag nog komen!
M'n blaas is een beetje kapot, vrees ik. Ik voel gewoon vrijwel geen aandrang meer om te plassen. Ga maar gewoon om de 2-3 uur bij voorkeur ook staand en ik drink veel. Ik vermoed dat het komt doordat het hoofdje nu heel laag ligt, het voelt bijna alsof ie er zo uit kan vallen.![]()
Net even naar de markt gefietst, volgens buienradar kon dat wel. Kwam alleen wel zeiknat terug, maar wel met een tas vol groente, fruit, kaas en noten.
Wat fijn! Weten ze waar de mindere ctg's door zouden kunnen komen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:21 schreef Malteser het volgende:
Super dat je zo sterk in je schoenen staat.quote:
Wat fijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:03 schreef Frummeltje86 het volgende:
Pfff, het verhaal van Svane komt toch wel hard binnen zeg... wat ontzettend rot.![]()
ik hoop je hier snel weer te zien.
Vanmorgen hadden wij de termijnecho. Kindje perfect op schema, trappelende armpjes en beentjes en zelfs de navelstreng was al te zien. Zo bijzonder
trappelvoetjesquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:03 schreef Frummeltje86 het volgende:
Pfff, het verhaal van Svane komt toch wel hard binnen zeg... wat ontzettend rot.![]()
Vanmorgen hadden wij de termijnecho. Kindje perfect op schema, trappelende armpjes en beentjes en zelfs de navelstreng was al te zien. Zo bijzonder
Wat onwijs frum! Het is je zo gegund! En na zo'n mooie echo zijn ie kansen echt al heel goed he!quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:03 schreef Frummeltje86 het volgende:
aangepast.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:55 schreef Svane het volgende:
[..]
Wat onwijs frum! Het is je zo gegund! En na zo'n mooie echo zijn ie kansen echt al heel goed he!![]()
Bij mij kwam het nieuws van fuchsia ook hard binnen, heel gek als je bijna gelijk loopt. Ik hoop idd snel aan te haken, en m'n gemiddelde qua zwanger raken is na twee zwangerschappen in cyclus 1 en ik hoop dat ik dat geluk na deze ervaring weer heb.
Mag ik overigens uit de lijst?
Ranzig is dat he?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:22 schreef Daui het volgende:
Frummel fijn van de moomooie echo.
Oooooo Sekhmet milkshake![]()
Hier geen zwangerschapsdiabetes. Wel vies glucose drankje moeten drinken blegh
Ik had 1,5 liter besteld/gevraagd voor thuis... Je had de gezichten moeten zien 😊quote:
Dat is volgens mij nou het enige wat ik heb mogen overslaan qua onderzoeken deze zwangerschap.quote:
quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:28 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ik had 1,5 liter besteld/gevraagd voor thuis... Je had de gezichten moeten zien 😊
Academisch ziekenhuis heeft na 2 weken nog steeds geen uitslag van mijn ogtt in regionaal ziekenhuis.. We hebben samen geconcludeerd dat t 'wel goed zal zijn'.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier weer een sticker, bloeddruk van 110/60, gewicht nu +13, complimenten voor mijn mooie buik zonder strepen![]()
Wel mijn onrustige/onzekere gevoel nog even besproken. Afgesproken dat ik nu twee keer per week langskom. En ze heeft me nog eens op het hart gedrukt dat ik gewoon moet bellen als het onzekere gevoel de overhand krijgt en ook als ik onzeker ben over het begin van de bevalling en voordat weeën misschien helemaal protocolproof zijn wil weten of er iets gaande is
Ligt een beetje aan het protocol van je werkgever (als dat er überhaupt is). Ik ben in overleg met gynaecoloog en werkgever met 30 weken gestopt (nou ja, eerst kerstvakantie en daarna dus ziektewet). Parttime en kantoorfunctie, maar wel met fikse reistijd. In mijn geval trok mijn bekken het 2 uur per dag in de auto zitten gewoon niet meer. Achteraf erg blij mee want ik ben bevallen voor mijn verlof in ging.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef Mineola het volgende:
Ah duidelijk! Het heet officieel nog geen verlof dus, maar het komt er wel op neer dat je als tweelingzwangere dus sowieso met 29 weken stopt met werken en de laatste vijf weken tot je officiële verlof begint dan 100% ziek gemeld bent. Als je dus nog niet eerder volledig ziek gemeld was.
Ja, zeker omdat ik Frummel sinds gisteravond ook weer beter voel. Dat is zo fijn!quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:02 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn van de goede ctg malteser! Maak je je nu ook minder ongerust?
Frummel, gefeliciteerd met de goede echo
Hier is vandaag de babykamer geleverd. Het is me gelukt om de box in elkaar te zetten, maar de lade zit scheef ofzo en gaat niet dicht. Dat mag m'n man dus straks opnieuw gaan doen, ik ben er klaar mee voor vandaag! Maar stiekem ben ik wel erg blij dat alles er eindelijk is, ook al moet het meeste nog in elkaar gezet worden.
Mijn neus zit helaas al dicht sinds 15 weken, dus ik vrees dat ik de bevalling straks niet al te charmant met open mond moet doen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:39 schreef Malteser het volgende:
Ja, een goede echo voor Frummeltje![]()
En VK stickers voor IMA en sillie!![]()
LuDann, wat rot dat ze benauwd bent. Hopelijk wil je neus gauw open gaan, dat scheelt zoveel.
Wat jouw vraag betreft over de ctg: men gooit het nu op de blaasonsteking. Ik had veel harde buiken (daar klaagde ik hier vorige week al eens over) en de gyn vermoedt dat de kleine daar toch wat last van had. Het is maar een kleintje natuurlijk dus geen idee of dat ook mee speelt?
Vandaag was de ctg in ieder geval mooi volgens de gyn dus ik ga voor nog zo'n mooie ctg morgen.
Hoezo 2 boxen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:19 schreef SaskiaR het volgende:
Wij hebben zelfs twee boxen, die moeten allebei nog in elkaar (die ene is zo'n mooie driehoekige, daar moet je alle spijltjes los van elkaar vastschroeven...)
Nu eerst uitvinden hoe ik de net gewassen hoes van de maxicosi er weer in doe, zodat die banden ook goed er doorheen lopen enzo.
Menstruatie-achtige pijn, dat klinkt spannend! Een blaasontsteking klinkt echter wat minder spannend, hoop dat je die niet hebt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:49 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat alles er is, FF! Laat je man maar snel alles in elkaar zetten!![]()
Eenvoor alle goede echo's en CTG's!
En fijne vakantie alvast, sillie!
Vraagje, constante menstruatie-achtige pijn, herkennen jullie dat als voorwerk? Ik dacht dat dit meer een soort krampen zijn waar langere tijd tussen zit? Af en toe zit er een kleine uitschieter en harde buik bij, maar het blijft voornamelijk bij een constant zeurend gevoel. In combinatie met mijn rare geen-plasdrang ben ik bang dat het toch een blaasontsteking zou kunnen zijn, dus ik ga morgenochtend maar even bellen en urine inleveren.
We hebben een bedrijf en wonen daarboven, dus het is handig in beide een box te hebben. Mijn man denkt namelijk dat hij tegelijkertijd het bedrijf kan runnen als op de baby letten (mwhahahahahaquote:
Oh ja, zo een heb ik hier ook.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
We hebben een bedrijf en wonen daarboven, dus het is handig in beide een box te hebben. Mijn man denkt namelijk dat hij tegelijkertijd het bedrijf kan runnen als op de baby letten (mwhahahahaha![]()
![]()
![]()
)
Schattig he, die naīviteitquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:23 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, zo een heb ik hier ook.![]()
Die stelt zich hele werkdagen thuis en lekker gamen met baby voor. Ook denkt hij dat ik wel lekker kan studeren met de baby in huis en dat kinderopvang alleen nodig is als ik college heb.
Wat tof!quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:22 schreef Sara82 het volgende:
Yes, goede ctg voor Malteser! Fijn!
En dankzij lieve Malteser zijn mijn hormonen intens gelukkig vandaag!
[ afbeelding ]
Setje compleet![]()
Ik heb lichte steken in mijn cervix. Is dat normaal? Volgens mij knijpt ie erin ofzo.
Ik kan trouwens weer eten zonder daarna krom te liggen, yeah! (And so I eat. A lot. Ja nee maar echt veul. Hongâh!!!)
Eigenlijk rug en buik, maar voornamelijk buik. Golven herken ik er niet in. Eerder een kabbelend meertje.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Mijn neus zit helaas al dicht sinds 15 weken, dus ik vrees dat ik de bevalling straks niet al te charmant met open mond moet doen.
[..]
Menstruatie-achtige pijn, dat klinkt spannend! Een blaasontsteking klinkt echter wat minder spannend, hoop dat je die niet hebt.
Ik kan er niet echt wat over zeggen, bij mij komt het in golven en is het niet altijd aanwezig maar ik kan me voorstellen dat dat bij iedereen anders is. Heb je het in je rug of in je buik?
Dat helemaalquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:23 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh ja, zo een heb ik hier ook.![]()
Die stelt zich hele werkdagen thuis en lekker gamen met baby voor. Ook denkt hij dat ik wel lekker kan studeren met de baby in huis en dat kinderopvang alleen nodig is als ik college heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |