SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
dr zat een flinke knal bij zegquote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:39 schreef Koelkastje het volgende:
Bedankt voor het openen, mobiel is echt ruk!
200 meter van mijn huis een voltreffer, was net beetje uit het raam aan het starenquote:
Zelfde hier, wat een heerlijk gevoelquote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:43 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zegt dat wel, ik voelde voor het eerst weer die donder helemaal doordreunen
Dan moet je naar macrofoto's van van verse sneeuw kijken. Je wordt daardoor vanzelf van minder heet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 21:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kan er niet naar kijken... Ik zit nog te zweten met 29.5 binnen en windstil buiten![]()
Ik kan geen sfeerfoto's maken. Als het de camera wat te donker is, gooit hij er zelf licht tegenaan. En hij bepaalt ook waarop gefocust wordt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:40 schreef GekkePoes het volgende:
Jammer dat mijn camera steeds inzoomt op de regendruppels en dingetjes dichtbij. toch maar een keer hacken dat ie niet meer automatisch scherpstelt op dingen die ik niet hoef te zien.![]()
op de Essen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
200 meter van mijn huis een voltreffer, was net beetje uit het raam aan het staren!
Overal bij de buren gingen in eens lampjes aan!
Geen onweer gezien hierquote:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 01:58:27Gewonde na blikseminslag in trein Gelderlandhttp://t.co/zqvKMStLxO reageer retweet
Hier net zo en het is gewoon nog steeds veels te heet. Westkust.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Driekwart van Nederland zit in de schuilkelders en hier zijn 12 regendruppels gevallen met wat gerommel in de verte. Echt wtf...
Zaankanter hier.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef Impressme het volgende:
Hier net zo en het is gewoon nog steeds veels te heet. Westkust.
valt mee toch?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar geen wind en dat voelt altijd wat lekkerder. Zeewindquote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:07 schreef kree het volgende:
[..]
valt mee toch?
Het is in ieder geval 7 graden beter als gister rond deze tijd
Het is in het westen dan ook kurkdroog, en voorlopig hoeven we ook geen neerslag te verwachten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef Impressme het volgende:
[..]
Het was fantastisch! Wat een flitsen en wat een dreunen!quote:
das niet echt handig, wel gelijk goed wakker, met je poten in het waterquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:23 schreef Klonk het volgende:
Na een nacht heerlijk slapen, dankzij een mobiele airco, wakker worden en dan tot de conclusie komen dat je vergeten was een afvoerslang aan te sluiten voor de stand die lekker rustig is maar toch koelt.
Halve slaapkamer onder water
Ik was voor die tijd ook al goed wakkerquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das niet echt handig, wel gelijk goed wakker, met je poten in het water
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk een hekel heb aan vloeren die niets kunnen hebben qua vocht. Doe mij maar tegels met een kleedje op de plekken waar je zit, dan kan de boel rustig overstromen en gooi je het kleedje weg. Met laminaat heb je een probleem.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das niet echt handig, wel gelijk goed wakker, met je poten in het water
Het is kutlaminaat, op een slaapkamer waar kleedjes overheen liggen zal me volledig aan me reet roestenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk een hekel heb aan vloeren die niets kunnen hebben qua vocht. Doe mij maar tegels met een kleedje op de plekken waar je zit, dan kan de boel rustig overstromen en gooi je het kleedje weg. Met laminaat heb je een probleem.
Ik las kRullaminaatquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
Het is kutlaminaat, op een slaapkamer waar kleedjes overheen liggen zal me volledig aan me reet roesten
dat is dan lekker wakker wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:23 schreef Klonk het volgende:
Na een nacht heerlijk slapen, dankzij een mobiele airco, wakker worden en dan tot de conclusie komen dat je vergeten was een afvoerslang aan te sluiten voor de stand die lekker rustig is maar toch koelt.
Halve slaapkamer onder water
En ik, die normaliter al wakker word van het gefladder van een nachtvlinder, ben daar dus dwars doorheen geslapen.quote:
Pff wat freaky! Voorruit helemaal naar de tering... iemand een update hoe het met de beste man persoon gaat?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:59 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 01:58:27Gewonde na blikseminslag in trein Gelderlandhttp://t.co/zqvKMStLxO reageer retweet
betonnenvloer eronder is dan wel beter iddquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik was voor die tijd ook al goed wakker
Maar goed, dat doen we dus ook maar 1 keer en vrouwlief zag er gelijk het positieve van in, ik ga de slaapkamer eens lekker poetsen vandaag.![]()
Ik zelf had zoiets van water oppoetsen en voor de rest klaar, maar goed ze is verder lief dus lekker laten begaan
de meeste laten voor Dinsdag nog een keer een flink warme dag zien (rond de 30) buienradar is wat aan de warme kant voor mijn gevoelquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:42 schreef miieejj het volgende:
Is buienradar te vertrouwen ? Volgende week dinsdag 35 graden , knmi zegt weer wat anders ..
Alienz?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:16 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, vannacht alles open gehad staan, ventilators aan, airco aan. Resultaat: Nauwelijks afgekoeld, wel een hoop vreemd uitziende zweefbeestjes in huis.
Ik zag ook een vreemd zweefbeest, maar die heb ik gezapt. Lange leve dequote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:16 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, vannacht alles open gehad staan, ventilators aan, airco aan. Resultaat: Nauwelijks afgekoeld, wel een hoop vreemd uitziende zweefbeestjes in huis.
Oh, the ironyquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:33 schreef ieniminimuis het volgende:
En de bliksem is volgens mij ingeslagen in het weerstation van de uni, want die doet het niet meer.
Het kwam gisteravond ook al een keer voorbij dat er geen data meer van dat station kwam, dus je kan best gelijk hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Laatste data is van 16:40 UTC, dus 18:40 en dat komt wel overeen met de eerste donder en bliksem hier.
RIP het weerstation.
Man, wat een hitte. Hier is het 23,5 binnen. Ramen staan nog open maar zal ze zo als het buiten opwarmt maar weer dichtdoen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:49 schreef Burner82 het volgende:
Nog maar een week volhouden, dan zijn de katten weg en kan ik eindelijk alles eens fatsoenlijk open zetten.... Zit nu alweer boven de 28 binnen
bijkomend probleem is dat het windstil is.. Dus al staat alles open, koelt het nog niet afquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:51 schreef bondage het volgende:
[..]
Man, wat een hitte. Hier is het 23,5 binnen. Ramen staan nog open maar zal ze zo als het buiten opwarmt maar weer dichtdoen.
Dit. En zo heel veel koeler was het buiten nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
bijkomend probleem is dat het windstil is.. Dus al staat alles open, koelt het nog niet af
Precies, anders was het lekker afgekoeld binnen, maar zonder wind haalt het nog bar weinig uit om de boel open te zetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
bijkomend probleem is dat het windstil is.. Dus al staat alles open, koelt het nog niet af
Heb de afzuiging op vol vermogen draaien, die zuigt wel wat koele lucht aanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
28 binnen , 24 buiten ... heb alles tegen elkaar open staan, krijg er nog geen halve graad af..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Join the clubquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb de hoop maar opgegeven dat hier nog wat spannends gaat gebeuren komende dagen.
Tering man, gewoon helemaal nikkes nakkes nada gebeurd hier gister en afgelopen nacht
Dan koelt het in ieder geval nog afquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenochtend ook weer wind vanuit het westen... met andere woorden, het koelt hier 's ochtends al sterk af waardoor we weer het vuurwerk zullen gaan missen hier![]()
![]()
Walgelijk!
Precies! Ik wil ook weg moeten duiken in mijn schuilkelder! gvdquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik wil ook hevig onweer en slagregens waar je U tegen zegt!!!
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenochtend ook weer wind vanuit het westen... met andere woorden, het koelt hier 's ochtends al sterk af waardoor we weer het vuurwerk zullen gaan missen hier![]()
![]()
Walgelijk!
Ik ook.... Al woon ik 8 hoogquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies! Ik wil ook weg moeten duiken in mijn schuilkelder! gvd
Ik vind het gewoon een teleurstelling, gister ging ook helemaal nergens over... tot een uur of 14.00 bloedheet en lekker mee doen met de rest van het land. Ineens was dat over en kwam er een verkoelende wind om het hier af te doen laten koelen. Terwijl in de rest van het land het helemaal los gingquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
Je kunt ook overdrijvenJuist fijn dat het niet zo heet wordt!
3 hoog hierquote:
Wij zijn morgen aan de beurtquote:
Hier alleen maar stijgendequote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Binnentemperatuur 24.5 en nog steeds dalende
Volgens buienradar wordt er zaterdag tussen 16.00 en 22.00 onweer verwacht, zal worden bijgesteld nog.. maar dat is eigenlijk mijn enige hoop om wat onweer te zien. Gister waren het 3 flitsen en een inslag dat was het. De onweersband verbond net iets noordelijker dan gehoopt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Denk het niet. Kans is klein.
Denk het nietquote:
Mooie band zichtbaar trouwensquote:England, Channel region, Benelux...
Elevated convection should move in from the south during the late evening and after midnight. There is a small risk of large hail and extreme precipitation with these storms.
T is hier in Enschede al wel weer bakken. Tijd om de tuin voor t Rutbeek in te wisselen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Best wel redelijk afgekoeld vannacht
Ramen open laten staan en m'n slaapkamer is van 30 naar 24 gegaan
Het is aan de warmte te zien dat het Oosten niets heeft gehad. Het was ook een stuk warmer dan eerder vandaag al.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:42 schreef GekkePoes het volgende:
Temperatuur loopt al weer langzaam op
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n gevoel dat het zwaarste recht door hun getekende gebieden gaat.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk het niet
[ afbeelding ]
[..]
Mooie band zichtbaar trouwens
55 euro per maandquote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:57 schreef Dhalsim het volgende:
Bah bah...kom net van de sportschool af. Je zou verwachten dat je voor 55 euro per maand een fatsoenlijke airco mag verwachten, maar het was daar een "aangename" 28 graden binnen.
Idd.. krijg je daar de anabolen gratis ofzo?quote:
Ik weet het...maar dat is dan ook inclusief alles...sauna, jiu jitsu etc. Maar het is nog steeds te duur inderdaad.quote:
Nou ja, langzaam ...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:42 schreef GekkePoes het volgende:
Temperatuur loopt al weer langzaam op
[ afbeelding ]
Twee dagen achter elkaar zou wel erg veel geluk zijnquote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:05 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat het zwaarste recht door hun getekende gebieden gaat.
Wat betekend dat Twente vanavond de volle laag krijgt!
Als het in dit tempo met 2 graden per uur blijft stijgen zal de 35+ wel weer gehaald wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:20 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Eens kijken hoe warm het is over een paar uur
http://imgur.com/a/vq0yi
De 30 is op een halve graad al weer bijna gehaald in noord Brabantquote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als het in dit tempo met 2 graden per uur blijft stijgen zal de 35+ wel weer gehaald worden
Heerlijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:34 schreef tralalala het volgende:
Nog maar een keertje, die laatste knal is echt genot.
twitter:weeronline twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 12:53:54Inmiddels alweer 30,4 graden in Arcen, #Limburg. Hiermee is een regionale #hittegolf een feit!http://t.co/9tpebVbRAE http://t.co/AUmIDObdAi reageer retweet
Dat dachten ze gisteren ook in het westen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:50 schreef bondage het volgende:
[..]
Hmm, blijkbaar zijn nu de gebieden aan de beurt die vannacht niets gehad hebben.
Zondag ziet er ook niet verkeerd uitquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:09 schreef -CRASH- het volgende:
Is het nog geen zaterdag(avond)
[ afbeelding ]
Nog even doorbijten buurmanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:09 schreef -CRASH- het volgende:
Is het nog geen zaterdag(avond)
[ afbeelding ]
mooi gebied daarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:16 schreef Klonk het volgende:
Moet wel zeggen dat het buiten best lekker is, had voor het eerst in een week weer tijd om tussen mijn diensten door te fietsen en heerlijk via de bossen tussen Reuver en Swalmen naar Bruggen gefietst. Goed te doen.
http://www.gelderlander.n(...)ande-brand-1.5051856quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
Bliksem sloeg in bij Bennekom (Gelderland, tussen Ede en Wageningen in)
DIe fotoquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)ande-brand-1.5051856
Zeker weten, ben import uit Drenthe nadat ik een Limburgs meisje tegen het lijf lief en zou hier echt niet meer weg willen, behalve dagen als gisteren en morgen danquote:
Overloper! Je komt Drenthe niet meer inquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zeker weten, ben import uit Drenthe nadat ik een Limburgs meisje tegen het lijf lief en zou hier echt niet meer weg willen, behalve dagen als gisteren en morgen dan
En als hij dat wel weer gaat hij maar via Flevoland en friesland of over duitsland. De grens met overijssel is ook dichtquote:
Je liegt, is me twee weken nog geluktquote:
Heb al een houtje gepakt om door te bijtenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nog even doorbijten buurman
Zit er ook met lood in de schoenen naar te kijken...
Moet wel zeggen dat het buiten best lekker is, had voor het eerst in een week weer tijd om tussen mijn diensten door te fietsen en heerlijk via de bossen tussen Reuver en Swalmen naar Bruggen gefietst. Goed te doen.
Nee staat Djeez met geweer bij de grens.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je liegt, is me twee weken nog gelukt
En ik vind mijn geboortestreek (Eelde, Vries die hoek) nog steeds prachtig om te komen.
Friesland, ga nog liever zwemmen via de Waddenzee dan dat ik voet moet zetten in Friesland, ik mag dan wel verhuisd zijn naar Limburg maar ik heb mijn principes.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:33 schreef WEST het volgende:
[..]
En als hij dat wel weer gaat hij maar via Flevoland en friesland of over duitsland. De grens met overijssel is ook dicht
Ik zal je opwachten met de riek de volgende keerquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je liegt, is me twee weken nog gelukt
En ik vind mijn geboortestreek (Eelde, Vries die hoek) nog steeds prachtig om te komen.
Verkeerde grensovergangquote:
Jij komt vast via Coevorden Drenthe in?quote:
Kan aan mezelf liggen maar ik eet de vlaai die ik altijd meeneem naar Drenthe liever met een vorkje, of met de hand maar een riek?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:35 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal je opwachten met de riek de volgende keer
A28quote:
Das een afslag verder dan de mijnequote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
A28
En dan op tijd afremmen voor de afrit Tynaarlo
Tynaarloquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:38 schreef Klonk het volgende:
Hij stond bij coevorden. Maar ik woon niet zover van de grens dusquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
A28
Assen Noord wil ik ook nog wel eens nemen als ik de snelweg beu benquote:
Ik had er bijna gewoondquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tynaarlo![]()
Daar moet je juist hard voorbij knallen
Ook een Drent?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:39 schreef WEST het volgende:
[..]
Hij stond bij coevorden. Maar ik woon niet zover van de grens dus![]()
Je gaat als noordeling niet in limboland wonen.
scheelt maar 12 km maar zit vlak onder meppelquote:
Wel als je als student een heel lief meisje ontmoetquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:39 schreef WEST het volgende:
[..]
Hij stond bij coevorden. Maar ik woon niet zover van de grens dus![]()
Je gaat als noordeling niet in limboland wonen.
als je iets verder naar beneden gaat kom je in de wieden en dat is ook wowquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:42 schreef tralalala het volgende:
Mijn ouders gaan altijd in het voorjaar en najaar naar particuliere vakantiehuisjes die ze dan op MP zoeken, elke keer een ander huisje. Je komt dan echt op de mooiste plekjes in Nederland.
Enige voorwaarde die ze hebben is aan het water, bomen hebben ze genoeg op de Veluwe.
Probeer meestal ook wel een weekendje te komen, Kalenberg/Weerribben was toch wel de grootste wauw, wat kan je mooi kanoën daar.
Staphorst?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:44 schreef WEST het volgende:
[..]
scheelt maar 12 km maar zit vlak onder meppel
ik ben een halve drent
Jouw user name is een hoaxquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:44 schreef WEST het volgende:
[..]
scheelt maar 12 km maar zit vlak onder meppel
ik ben een halve drent
Over scholeksters gesproken, hoorde die pokkebeesten voor het eerst in jaren vanmorgen ineensquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:45 schreef Nattekat het volgende:
Ik bewaak de het gebied tussen Forcefield A en Forcefield B met een leger drones en scholeksters, ook het bliksemschild kom je niet meer in.
Verder dan Nijmegen ga ik niet. In die week neem ik wel eens een uitstapje naar limboland en reserve belgen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wel als je als student een heel lief meisje ontmoet
En als dat meisje niet kan aarden in Groningen, tja de liefde laat je rare dingen doen
Levert nog steeds leuke situaties op, ik ga wel eens met de fiets naar het werk, dan neem ik een veerpontje vlak bij een groot bungalowpark en als het dan zomervakantie is krijg ik het bonnetje altijd in de handen gedrukt met de mededeling, kijk leuk voor het plakboek
Wow... komt bijna precies overeen met mijn shield paint van het supercel risicoquote:
Zijn best aardige mensen hier, ze praten alleen beetje raarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:47 schreef WEST het volgende:
[..]
Verder dan Nijmegen ga ik niet. In die week neem ik wel eens een uitstapje naar limboland en reserve belgen.
quote:
Je bent er gewoon meer op gaan letten denk ikquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
Over scholeksters gesproken, hoorde die pokkebeesten voor het eerst in jaren vanmorgen ineens
Waarschijnlijk toeristen
Daar komt Josje weg toch?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:48 schreef WEST het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Zwartsluis de poort naar de wieden/weerribben
ik had vroeger een leraar uit limboland. Die kon je niet verstaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zijn best aardige mensen hier, ze praten alleen beetje raar
Toekomstige vogelaar gespotquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
Over scholeksters gesproken, hoorde die pokkebeesten voor het eerst in jaren vanmorgen ineens
Waarschijnlijk toeristen
Nee komt uit Meppel.quote:
Geen idee, ben elke dag op tijd op, zeker in de zomer en dan hoor je zo de dagelijkse beesten, mussen, merels wat duiven maar vanmorgen vroeg ineens dat geschreeuw van die scholekstersquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent er gewoon meer op gaan letten denk ik
Allebei fout, groeide op in Steenwijkerwold. Dacht alleen dat haar pa predikant was in Zwartsluis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Josje_Huismanquote:
Ondanks dat we al tamelijk offtopic waren is dit toch een vrij onverwachte wendingquote:
Ik heb al een baard en wat grijze harenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:49 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Toekomstige vogelaar gespot
Als je eenmaal vogels opmerkt kun je niet meer stoppen.
Niet dat ik weet. Ik kom nooit in de kerk. Meestal 10 daarvoor.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Allebei fout, groeide op in Steenwijkerwold. Dacht alleen dat haar pa predikant was in Zwartsluis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Josje_Huisman
Er zijn maar weinig topics op FOK! die ontopic blijven.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ondanks dat we al tamelijk offtopic waren is dit toch een vrij onverwachte wending
Scoor een verrekijker, bergschoenen en een outdoorbroek en je bent klaar om te gaan.quote:
Zwem ze! ik mag nog ff werkenquote:
Bijna daglichtquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:58 schreef Rabieluh het volgende:
Hier nog een ietwat overdreven foto gevonden. Lijkt wel een bliksemtornado
[ afbeelding ]
foto credit: Richard van Lotringen.
Lijkt behoorlijk gefotowinkeld, om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:58 schreef Rabieluh het volgende:
Hier nog een ietwat overdreven foto gevonden. Lijkt wel een bliksemtornado
[ afbeelding ]
foto credit: Richard van Lotringen.
die heb ik allemaal alquote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Scoor een verrekijker, bergschoenen en een outdoorbroek en je bent klaar om te gaan.
Owja en je moet even nors kijken na elke hond en zijn baasje die je onderweg ziet.
Laatste test: heb je een account op waarneming.nl?quote:
Het is vooral heel erg benauwd en plakkerig in Assenquote:
Twenterand ook. En dan is mijn vriend nog zo gek geweest om dochter te beloven vanavond pannenkoeken te etenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is vooral heel erg benauwd en plakkerig in Assen
Met ijsquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twenterand ook. En dan is mijn vriend nog zo gek geweest om dochter te beloven vanavond pannenkoeken te eten
Succes met bakken
Met aardbeienquote:
Dat dus. Dit is geen fijn weer om aan het werk te zijn, zelfs niet thuisquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is vooral heel erg benauwd en plakkerig in Assen
Pannenkoeken bakken is ook één van de allerlaatste dingen die ik bij hoge luchtvochtigheid en hoge temperatuur doequote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:15 schreef MaLo het volgende:
Maar dat bakken van die dingen, daar krijg ik het ALTIJD al loeiheet van. Gelukkig kookt hij dus vanavond
In een keuken werken en 50 kilo aardappelen afkoken met deze hittequote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Pannenkoeken bakken is ook één van de allerlaatste dingen die ik bij hoge luchtvochtigheid en hoge temperatuur doe
Wat een pannenkoek, die vriend van jou
Mja, daar werd je ten minste voor betaald. Vriendlief krijgt er geen stuiver voorquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:26 schreef GekkePoes het volgende:
In een keuken werken en 50 kilo aardappelen afkoken met deze hitte
(been there done that)
quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:31 schreef GekkePoes het volgende:
Een kennis zit op de strooiwagen, die kreeg bericht dat ie op oproep staat om met zand/zout te strooien als asfalt te heet word( en van die plakkerige teervlekken vertoont) . Die had er niet op gerekend dat ie misschien uit moet rijden.
Dan moet ik straks voor de hefst aan nog even het 'bodemwassen' programma in de wasserette doen om het zout eraf te spoelenquote:
Aaaah, goeie oude tijd! Heb in de zomer van 2006 zo iets gedaan 2 weken langquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:26 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
In een keuken werken en 50 kilo aardappelen afkoken met deze hitte
(been there done that)
27 is binnenquote:
Sommige collega's ging het net even te ver als de lavastengril werd opgestookt om een paar tbone steaks te bakkenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:39 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Aaaah, goeie oude tijd! Heb in de zomer van 2006 zo iets gedaan 2 weken lang!
Sprongetje gemaakt naar 32.9...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:42 schreef bondage het volgende:
[..]
27 is binnenNeem aan dat die 31 buiten is.
Al is het volgens weerappje ook 27 buiten. Toevallig
neequote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Laatste test: heb je een account op waarneming.nl?
21 graden... heerlijk lijkt me dat....twitter:MeteoGroupWeer twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 14:45:48Zeemist nu in Wijk aan Zee, ook wel #zeevlam genoemd. Daar 21 graden en NW-lijke wind 4 Bft. Foto: Tom Beentjes http://t.co/EsVkisq6Ab reageer retweet
Is het wel erg dat ik weet wie beide heren zijn?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke van de twee ben jij?
[ afbeelding ]
Ik moest een schaap een tongzoen gevenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Is het wel erg dat ik weet wie beide heren zijn?
Maar als ik mag kiezen dan de rechtse, weet ik veel van vogels en kan mooie liedjes schrijven
Mijn zwager heeft een heel vogelpark.. Zijn zondag gaan kijken naar flamingo's die uit het ei kwamen, naar een heleboel andere eieren, naar baby-flamingo's van paar dagen oudquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Maar als ik mag kiezen dan de rechtse, weet ik veel van vogels en kan mooie liedjes schrijven
Bij ons was het afwashok toen standaard 40+, hel op aardequote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Sommige collega's ging het net even te ver als de lavastengril werd opgestookt om een paar tbone steaks te bakkende heetste temperatuur in de keuken gemeten was 45 graden, in het afwashok.
Baardmannetjes van omroep MAX. omg, ik word oud..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:51 schreef Klonk het volgende:
Bargerveen is prachtigquote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Baardmannetjes van omroep MAX. omg, ik word oud..
Heb één aflevering gezien, over het Bargerveen in Drenthe, waar ik in de buurt opgegroeid ben. Vandaar mijn interesse in deze aflevering
Dit is anders ook best wel een bombardementquote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:17 schreef tralalala het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ms_in_groningen.html
Nice
vast niet...quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:26 schreef Klonk het volgende:
Staat er eigenlijk nog iets op de planning qua neerslag vandaag, is al een tijdje bewolkter aan het worden hier in de buurt van Venlo
die is 52% op het moment en we hebben flink wat gehad, dus dat valt meequote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:41 schreef Rabieluh het volgende:
Hoe is het met de luchtvochtigheid bij de mensen die gister regen hebben gehad?
Zo dat valt zeker mee zeg, gelukkig maarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
die is 52% op het moment en we hebben flink wat gehad, dus dat valt mee
Great scott.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
ZUTPHEN - De bliksem is donderdagavond laat ingeslagen in de Wijnhuistoren, in de binnenstad van Zutphen. Door deze inslag is de klok stil komen te staan. Die gaf vrijdagochtend nog altijd 23.50 uur aan.
Ondanks de enorme knal die ook in andere wijken van de Hanzestad te horen was, bleef de schade verder beperkt. Volgens Thijs Werkman, manager van het in de Wijnhuistoren gevestigde gelijknamige restaurant, vlogen verder alleen de stoppen eruit. "Gelukkig valt het dus nog mee."
[ afbeelding ]
Time to bring the DeLorean!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
ZUTPHEN - De bliksem is donderdagavond laat ingeslagen in de Wijnhuistoren, in de binnenstad van Zutphen. Door deze inslag is de klok stil komen te staan. Die gaf vrijdagochtend nog altijd 23.50 uur aan.
Ondanks de enorme knal die ook in andere wijken van de Hanzestad te horen was, bleef de schade verder beperkt. Volgens Thijs Werkman, manager van het in de Wijnhuistoren gevestigde gelijknamige restaurant, vlogen verder alleen de stoppen eruit. "Gelukkig valt het dus nog mee."
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:41 schreef Rabieluh het volgende:
Hoe is het met de luchtvochtigheid bij de mensen die gister regen hebben gehad?
Morgen ga ik wel over de 30 binnen heen (als ik dat vandaag niet al haal)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Warrum. Als dit nog dagen doorgaat ben ik dood dinsdag, of morgen al.
Hoe vroeger hoe beter....quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kijk nu al reikhalzend uit naar de buien die (hopelijk toch gvd) voor morgenmiddag/-avond aangekondigd zijn.
Vanavond/vannacht ook een kansjequote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kijk nu al reikhalzend uit naar de buien die (hopelijk toch gvd) voor morgenmiddag/-avond aangekondigd zijn.
Dat zeiden ze ook van gisteravond. Ik zweette meer dan dat het regende.quote:
Weet niet waar Spijkerbroek woont, maar volgens mij heeft het toch echt geonweerd in Nederlandquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van gisteravond. Ik zweette meer dan dat het regende.
Zaandam. En hier zijn 12 regendruppels gevallen, 2 flitsen op afstand en af en toe wat gerommel op afstand. Verder nul komma niksquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Weet niet waar Spijkerbroek woont, maar volgens mij heeft het toch echt geonweerd in Nederland
25-30quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:01 schreef Frutsel het volgende:
wat doen we volgende week qua tempjes? 30+ of 25-30, 20-25 of 15-20?
15-20 als het aan mij ligt, kan alles mooi afkoelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:01 schreef Frutsel het volgende:
wat doen we volgende week qua tempjes? 30+ of 25-30, 20-25 of 15-20?
Dan denk ik morgen pas, iddquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zaandam. En hier zijn 12 regendruppels gevallen, 2 flitsen op afstand en af en toe wat gerommel op afstand. Verder nul komma niks
Is al meer dan hierquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zaandam. En hier zijn 12 regendruppels gevallen, 2 flitsen op afstand en af en toe wat gerommel op afstand. Verder nul komma niks
in ieder geval wat koelere nachten, dat scheelt al veel.quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:10 schreef Klonk het volgende:
in ieder geval wat koelere nachten, dat scheelt al veel.
En voor de rest denk ik alleen maar: er komen vanzelf weer dagen dat Djeez gaat klagen dat het te koud isquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als ik 's nachts (redelijk) koel kan slapen, ben ik al blij.
Ik doe niet aan Djeez.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:13 schreef Klonk het volgende:
En voor de rest denk ik alleen maar: er komen vanzelf weer dagen dat Djeez gaat klagen dat het te koud is
Niet alles voor jezelf houden daar in Venlo hequote:
Het is al weer voorbijquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:17 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Niet alles voor jezelf houden daar in Venlo he
De weerman van het NOS gisteravond zat er wel raar naast, volgens hen zou er niet zo gek veel meer gebeuren, toen ontplofte half Nederland.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:59 schreef FoXje het volgende:
Vanmiddag is er in het zuiden en oosten kans op een onweersbui. aldus KNMI.
Maar die hele onweersbuien gedoe kwam ook ineens heel snel.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:41 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De weerman van het NOS gisteravond zat er wel raar naast, volgens hen zou er niet zo gek veel meer gebeuren, toen ontplofte half Nederland.
Ja daar waren de omstandigheden ook naar, maar daar werd ook niet veel over gezegd.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Maar die hele onweersbuien gedoe kwam ook ineens heel snel.
Dat ze dat vandaag dan ook maar weer zeggenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:41 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De weerman van het NOS gisteravond zat er wel raar naast, volgens hen zou er niet zo gek veel meer gebeuren, toen ontplofte half Nederland.
Volgens mij was er ook niet veel voorspelt over de tweedeling in het land qua temperaturen aan het eind van de middag.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ja daar waren de omstandigheden ook naar, maar daar werd ook niet veel over gezegd.
Nee daar niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:45 schreef ieniminimuis het volgende:
.
[..]
Volgens mij was er ook niet veel voorspelt over de tweedeling in het land qua temperaturen aan het eind van de middag.
ik wou dat ik aan het werk was.quote:
En in de winter zout gebrek te hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:31 schreef GekkePoes het volgende:
Een kennis zit op de strooiwagen, die kreeg bericht dat ie op oproep staat om met zand/zout te strooien als asfalt te heet word( en van die plakkerige teervlekken vertoont) . Die had er niet op gerekend dat ie misschien uit moet rijden.
Nee hoor, die staat nog gewoon op de kaartquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:07 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, dat was leuk even half NL doorrijden met zware camera apparatuur en op drie verschillende steden locatieshots mogen maken
Heb echt wat afgezweet vandaag. Gelukkig wel airco in de auto, anders was ik helemaal stuk gegaan.
Oh en die zogenaamde extreme hitte op zaterdag is dus ook mooi last minute weer verdwenen zie ik? Typisch
Misschien voor t oos'n (al gaat het echt niet warmer worden als donderdag)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nee hoor, die staat nog gewoon op de kaart
Welke danquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nee hoor, die staat nog gewoon op de kaart
Het blijft gelukkig niet op een plaats hangenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:32 schreef heywoodu het volgende:
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Het gaat me een partij tekeer in Zuid-Duitsland zeg
Het hangt gewoon al een uur op exact dezelfde plek, teringquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het blijft gelukkig niet op een plaats hangen
twitter:La_Violaine twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 16:48:41Da braut sich grad was über'm Schwarzwald zusammen - wächst rasant :-o http://t.co/AxwF3ka6RE reageer retweet
twitter:WetterOnline twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 17:13:27#Unwetter im #Südwesten: Massive #Überflutungen möglich. #Wetter #Gewitter #Schwarzwald #Balingen http://t.co/5nSGMIZ7zf reageer retweet
Goed idee.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:24 schreef Nattekat het volgende:
Ff wasstraat enzo, regen gaan we toch niet krijgen.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Goed idee.
Mag je daar ook in zonder auto?
Mensen die afkoeling zoeken en hebben daar wat plaatjes voor nodigquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:26 schreef DarkY.NL het volgende:
Geen idee hoe ze het bij nu.nl voor elkaar gekregen hebben, in de populaire links staat:
http://www.nu.nl/binnenla(...)uw-in-nederland.html (oude post)
Met dit weer krijg ik ook altijd zin in kerstliedjesquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Mensen die afkoeling zoeken en hebben daar wat plaatjes voor nodig
Soort van weerporno
Ik zag gisteren een vrachtwagen rijden met kerstreclame op de zijkant en toen dacht verrek, da's nog maar een half jaar vanaf nuquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Met dit weer krijg ik ook altijd zin in kerstliedjes
gister!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:25 schreef Fred0w het volgende:
Wanneer gaat het in het westen eens regenen?
Regen en onweer kennen ze niet bij ons. Alleen ineens een harde wind waardoor uiteraard alles aan ons voorbij gaatquote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:25 schreef Fred0w het volgende:
Wanneer gaat het in het westen eens regenen?
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een vrachtwagen rijden met kerstreclame op de zijkant en toen dacht verrek, da's nog maar een half jaar vanaf nu
Zal ook wel mijn manier zijn om met warmte om te gaan, eerste week hebben nu overleefd nog 7 weken kans op pleurishitte en dan is het september en dat klinkt best dicht bij
Even duimen dan maar.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien wel vanavond/vannacht, is nog niet zeker. Anders morgen en/of zondag
Geen hittegolftwitter:MeteoGroupWeer twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 18:07:26De Bilt heeft zijn 3e tropische dag (nodig voor #hittegolf) niet gehaald. Zie kaart. Morgen weer een kans. http://t.co/buZYcXT6oL reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |