SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
dr zat een flinke knal bij zegquote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:39 schreef Koelkastje het volgende:
Bedankt voor het openen, mobiel is echt ruk!
200 meter van mijn huis een voltreffer, was net beetje uit het raam aan het starenquote:
Zelfde hier, wat een heerlijk gevoelquote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:43 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zegt dat wel, ik voelde voor het eerst weer die donder helemaal doordreunen
Dan moet je naar macrofoto's van van verse sneeuw kijken. Je wordt daardoor vanzelf van minder heet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 21:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik kan er niet naar kijken... Ik zit nog te zweten met 29.5 binnen en windstil buiten![]()
Ik kan geen sfeerfoto's maken. Als het de camera wat te donker is, gooit hij er zelf licht tegenaan. En hij bepaalt ook waarop gefocust wordt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:40 schreef GekkePoes het volgende:
Jammer dat mijn camera steeds inzoomt op de regendruppels en dingetjes dichtbij. toch maar een keer hacken dat ie niet meer automatisch scherpstelt op dingen die ik niet hoef te zien.![]()
op de Essen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
200 meter van mijn huis een voltreffer, was net beetje uit het raam aan het staren!
Overal bij de buren gingen in eens lampjes aan!
Geen onweer gezien hierquote:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 01:58:27Gewonde na blikseminslag in trein Gelderlandhttp://t.co/zqvKMStLxO reageer retweet
Hier net zo en het is gewoon nog steeds veels te heet. Westkust.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Driekwart van Nederland zit in de schuilkelders en hier zijn 12 regendruppels gevallen met wat gerommel in de verte. Echt wtf...
Zaankanter hier.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef Impressme het volgende:
Hier net zo en het is gewoon nog steeds veels te heet. Westkust.
valt mee toch?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar geen wind en dat voelt altijd wat lekkerder. Zeewindquote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:07 schreef kree het volgende:
[..]
valt mee toch?
Het is in ieder geval 7 graden beter als gister rond deze tijd
Het is in het westen dan ook kurkdroog, en voorlopig hoeven we ook geen neerslag te verwachten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:02 schreef Impressme het volgende:
[..]
Het was fantastisch! Wat een flitsen en wat een dreunen!quote:
das niet echt handig, wel gelijk goed wakker, met je poten in het waterquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:23 schreef Klonk het volgende:
Na een nacht heerlijk slapen, dankzij een mobiele airco, wakker worden en dan tot de conclusie komen dat je vergeten was een afvoerslang aan te sluiten voor de stand die lekker rustig is maar toch koelt.
Halve slaapkamer onder water
Ik was voor die tijd ook al goed wakkerquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das niet echt handig, wel gelijk goed wakker, met je poten in het water
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk een hekel heb aan vloeren die niets kunnen hebben qua vocht. Doe mij maar tegels met een kleedje op de plekken waar je zit, dan kan de boel rustig overstromen en gooi je het kleedje weg. Met laminaat heb je een probleem.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das niet echt handig, wel gelijk goed wakker, met je poten in het water
Het is kutlaminaat, op een slaapkamer waar kleedjes overheen liggen zal me volledig aan me reet roestenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk een hekel heb aan vloeren die niets kunnen hebben qua vocht. Doe mij maar tegels met een kleedje op de plekken waar je zit, dan kan de boel rustig overstromen en gooi je het kleedje weg. Met laminaat heb je een probleem.
Ik las kRullaminaatquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
Het is kutlaminaat, op een slaapkamer waar kleedjes overheen liggen zal me volledig aan me reet roesten
dat is dan lekker wakker wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:23 schreef Klonk het volgende:
Na een nacht heerlijk slapen, dankzij een mobiele airco, wakker worden en dan tot de conclusie komen dat je vergeten was een afvoerslang aan te sluiten voor de stand die lekker rustig is maar toch koelt.
Halve slaapkamer onder water
En ik, die normaliter al wakker word van het gefladder van een nachtvlinder, ben daar dus dwars doorheen geslapen.quote:
Pff wat freaky! Voorruit helemaal naar de tering... iemand een update hoe het met de beste man persoon gaat?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 01:59 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 03-07-2015 om 01:58:27Gewonde na blikseminslag in trein Gelderlandhttp://t.co/zqvKMStLxO reageer retweet
betonnenvloer eronder is dan wel beter iddquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik was voor die tijd ook al goed wakker
Maar goed, dat doen we dus ook maar 1 keer en vrouwlief zag er gelijk het positieve van in, ik ga de slaapkamer eens lekker poetsen vandaag.![]()
Ik zelf had zoiets van water oppoetsen en voor de rest klaar, maar goed ze is verder lief dus lekker laten begaan
de meeste laten voor Dinsdag nog een keer een flink warme dag zien (rond de 30) buienradar is wat aan de warme kant voor mijn gevoelquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:42 schreef miieejj het volgende:
Is buienradar te vertrouwen ? Volgende week dinsdag 35 graden , knmi zegt weer wat anders ..
Alienz?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:16 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, vannacht alles open gehad staan, ventilators aan, airco aan. Resultaat: Nauwelijks afgekoeld, wel een hoop vreemd uitziende zweefbeestjes in huis.
Ik zag ook een vreemd zweefbeest, maar die heb ik gezapt. Lange leve dequote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:16 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, vannacht alles open gehad staan, ventilators aan, airco aan. Resultaat: Nauwelijks afgekoeld, wel een hoop vreemd uitziende zweefbeestjes in huis.
Oh, the ironyquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:33 schreef ieniminimuis het volgende:
En de bliksem is volgens mij ingeslagen in het weerstation van de uni, want die doet het niet meer.
Het kwam gisteravond ook al een keer voorbij dat er geen data meer van dat station kwam, dus je kan best gelijk hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Laatste data is van 16:40 UTC, dus 18:40 en dat komt wel overeen met de eerste donder en bliksem hier.
RIP het weerstation.
Man, wat een hitte. Hier is het 23,5 binnen. Ramen staan nog open maar zal ze zo als het buiten opwarmt maar weer dichtdoen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:49 schreef Burner82 het volgende:
Nog maar een week volhouden, dan zijn de katten weg en kan ik eindelijk alles eens fatsoenlijk open zetten.... Zit nu alweer boven de 28 binnen
bijkomend probleem is dat het windstil is.. Dus al staat alles open, koelt het nog niet afquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:51 schreef bondage het volgende:
[..]
Man, wat een hitte. Hier is het 23,5 binnen. Ramen staan nog open maar zal ze zo als het buiten opwarmt maar weer dichtdoen.
Dit. En zo heel veel koeler was het buiten nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
bijkomend probleem is dat het windstil is.. Dus al staat alles open, koelt het nog niet af
Precies, anders was het lekker afgekoeld binnen, maar zonder wind haalt het nog bar weinig uit om de boel open te zetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
bijkomend probleem is dat het windstil is.. Dus al staat alles open, koelt het nog niet af
Heb de afzuiging op vol vermogen draaien, die zuigt wel wat koele lucht aanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
28 binnen , 24 buiten ... heb alles tegen elkaar open staan, krijg er nog geen halve graad af..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Join the clubquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb de hoop maar opgegeven dat hier nog wat spannends gaat gebeuren komende dagen.
Tering man, gewoon helemaal nikkes nakkes nada gebeurd hier gister en afgelopen nacht
Dan koelt het in ieder geval nog afquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenochtend ook weer wind vanuit het westen... met andere woorden, het koelt hier 's ochtends al sterk af waardoor we weer het vuurwerk zullen gaan missen hier![]()
![]()
Walgelijk!
Precies! Ik wil ook weg moeten duiken in mijn schuilkelder! gvdquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik wil ook hevig onweer en slagregens waar je U tegen zegt!!!
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenochtend ook weer wind vanuit het westen... met andere woorden, het koelt hier 's ochtends al sterk af waardoor we weer het vuurwerk zullen gaan missen hier![]()
![]()
Walgelijk!
Ik ook.... Al woon ik 8 hoogquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies! Ik wil ook weg moeten duiken in mijn schuilkelder! gvd
Ik vind het gewoon een teleurstelling, gister ging ook helemaal nergens over... tot een uur of 14.00 bloedheet en lekker mee doen met de rest van het land. Ineens was dat over en kwam er een verkoelende wind om het hier af te doen laten koelen. Terwijl in de rest van het land het helemaal los gingquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
Je kunt ook overdrijvenJuist fijn dat het niet zo heet wordt!
3 hoog hierquote:
Wij zijn morgen aan de beurtquote:
Hier alleen maar stijgendequote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Binnentemperatuur 24.5 en nog steeds dalende
Volgens buienradar wordt er zaterdag tussen 16.00 en 22.00 onweer verwacht, zal worden bijgesteld nog.. maar dat is eigenlijk mijn enige hoop om wat onweer te zien. Gister waren het 3 flitsen en een inslag dat was het. De onweersband verbond net iets noordelijker dan gehoopt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Denk het niet. Kans is klein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |