Als jij ergens anders ter wereld op bent gegroeid heb je andere normen & waarden meegekregen dan hier in Nederland. Dus ja, culturele achtergrond is wel deels bepalend.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat iemands achtergrond diegene bepalend is voor zijn karakter? Dat neigt naar raciaal onderscheid maken op basis van etnische afkomst en dat mijn beste is een tikkeltje racistisch, vind je zelf niet?
Je hoeft niet eens ergens anders te hebben gewoond.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als jij ergens anders ter wereld op bent gegroeid heb je andere normen & waarden meegekregen dan hier in Nederland. Dus ja, culturele achtergrond is wel deels bepalend.
Xa1pt vraagt dan ook waar jouw ouders zijn opgegroeid. Dat is iets heel anders.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als jij ergens anders ter wereld op bent gegroeid heb je andere normen & waarden meegekregen dan hier in Nederland. Dus ja, culturele achtergrond is wel deels bepalend.
Bloedneus gehad misschien? Of denk jij dat ze hem er mee vermoordt hebben. Death by tamponquote:Op maandag 29 juni 2015 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe komt die tampon dan in zn neus. Of dat opgezwollen hoofd?
Je trekt echt vreemde conclusies. Er kwam trouwens ook bloed uit de achterkant van zijn hoofd.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:53 schreef eP2e het volgende:
[..]
Bloedneus gehad misschien? Of denk jij dat ze hem er mee vermoordt hebben. Death by tampon
Zo, die hebben snel een vlaggetje gemaakt! Tegen politiegeweld en dat is dan ook meteen voor het gemak racisme.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:53 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Staan ze daar nou echt met die AFA vlaggen
Check die moslims!quote:Op maandag 29 juni 2015 22:53 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Staan ze daar nou echt met die AFA vlaggen
Normale vraag toch, als iemand een tintje heeft lijkt me dat geen rare vraag. Het is pas sinds de afgelopen 50 jaar ongeveer dat er zich een grotere hoeveelheid gekleurde mensen in Nederland bevindenquote:Op maandag 29 juni 2015 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Xa1pt vraagt dan ook waar jouw ouders zijn opgegroeid. Dat is iets heel anders.
Doen we het spelletje nog een keer?quote:
Tja meermaals hoor ik hier t woord moslim. Op de een of andere manier kunnen mensen niet discussiëren zonder dat woord.quote:
Het is ook helemaal geen rare vraag. Gaat nergens over.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Normale vraag toch, als iemand een tintje heeft lijkt me dat geen rare vraag. Het is pas sinds de afgelopen 50 jaar ongeveer dat er zich een grotere hoeveelheid gekleurde mensen in Nederland bevinden
Waar? Tussen die Antillianen?quote:
Die twee zijn Noord Afrikaans idd. De rest durf ik niet te zeggen, ik zie t niet goed op mijn tel.quote:
Wat vreemd daar in de buurt?quote:Op maandag 29 juni 2015 22:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die twee zijn Noord Afrikaans idd. De rest durf ik niet te zeggen, ik zie t niet goed op mijn tel.
Ah, gaan we dat krijgenquote:
Nee had het over dat er 2 noord Afrikanen op beeld waren te zien Henk.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:59 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ah, gaan we dat krijgen
Dus omdat je daar in de buurt woont kan je gewoon met z'n allen schreeuwen: KANKERJODEEEEEN
Tis geen Arena he.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:59 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ah, gaan we dat krijgen
Dus omdat je daar in de buurt woont kan je gewoon met z'n allen schreeuwen: KANKERJODEEEEEN
Dat de politie geweld heeft gebruik ontkent niemand.. Hij verzette zich tegen zijn arrestatie dus is het niet meer dan normaal dat de politie geweld gebruikt.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je trekt echt vreemde conclusies. Er kwam trouwens ook bloed uit de achterkant van zijn hoofd.
Vreemd in een wijk met 2/3 niet-westerse allochtonenquote:
Dat zal nog moeten blijken inderdaad.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat de politie geweld heeft gebruik ontkent niemand.. Hij verzette zich tegen zijn arrestatie dus is het niet meer dan normaal dat de politie geweld gebruikt.
Maar of het geweld de oorzaak van zijn dood is dat valt nog maar te bezien.
Precies. Maar hij is wel dood.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat de politie geweld heeft gebruik ontkent niemand.. Hij verzette zich tegen zijn arrestatie dus is het niet meer dan normaal dat de politie geweld gebruikt.
Waarmee ze natuurlijk de politie bedoelen.quote:
Of het de oorzaak van de dood is valt nog te zien... dat het overdreven is lijkt me uit de filmpjes wel duidelijk.. Buitenproportioneel politiegeweld moet ten alle tijden worden afgekeurd, helemaal gezien het geweldsmonopolie.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Sorry, maar wat zijn ze zat dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:03 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Overigens is/was het misschien wel wachten op de vlam in de pan.. de mensen zijn het gewoonweg zat.
Er zijn al een hele tijd klachten over de Haagse agenten.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sorry, maar wat zijn ze zat dan?
Dit volk grijpt elke dood of situatie aan om te roeptoeteren dat Nederland vol facisten zit. Over de rug van in dit geval een dode man. Triest.
Ja, dat soort volk blijft maar klagen, alles is volgens hun onterecht.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zijn al een hele tijd klachten over de Haagse agenten.
Dat is niet waar. Klachten komen ergens vandaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, dat soort volk blijft maar klagen, alles is volgens hun onterecht.
Ik moet zeggen dat ik het optreden van de politie op de beelden die ik heb gezien nou niet echt schokkend en buiten proportioneel vond.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:03 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Of het de oorzaak van de dood is valt nog te zien... dat het overdreven is lijkt me uit de filmpjes wel duidelijk.. Buitenproportioneel politiegeweld moet ten alle tijden worden afgekeurd, helemaal gezien het geweldsmonopolie.
Overigens is/was het misschien wel wachten op de vlam in de pan.. de mensen zijn het gewoonweg zat.
Of klachten terecht zijn is een andere vraag.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Klachten komen ergens vandaan.
In het vorig deel werd ook gezegd dat er ook al een reportage is geweest. Weet alleen niet welke.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of klachten terecht zijn is een andere vraag.
Ik kan niet direct voor hen spreken, maar het lijkt me politiegeweld/disfunctioneren in het algemeen en het feit dat het OM en zelfs de Rechtspraak vaak het handje boven de hoofd van de agenten houdt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sorry, maar wat zijn ze zat dan?
Dit volk grijpt elke dood of situatie aan om te roeptoeteren dat Nederland vol facisten zit. Over de rug van in dit geval een dode man. Triest.
Ja, omdat die mensen worden opgepakt met een beetje geweld.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Klachten komen ergens vandaan.
Roep maar. Carequote:Op maandag 29 juni 2015 23:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Waarmee ze natuurlijk de politie bedoelen.
Maar zal ik eens gaan roepen op de camera: KANKERMOSLIMS!!11!11
Moet jij eens zien hoeveel delen een topic in NWS gaat krijgen
Ga toch even fietsen ofzo.
SPOILER: NsfwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Specularium op 29-06-2015 23:15:21 ]
Ook politie agenten kunnen fouten maken. Het zijn mensen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, omdat die mensen worden opgepakt met een beetje geweld.
Ik zelf ben nog nooit aangehouden, en heb dan ook geen klachten over de politie, hooguit ik dat eens denk ''kutagent'' als ik een bekeuring heb gehad.
Maargoed, als je al niet wil meewerken aan je arrestatie, dan zal er soms wat hardhandig worden opgetreden, en dat gebeurt daar veel, dus zal je ook meer klachten krijgen. Het is ook wel 1 van de onveiligste steden van NL, en dat is niet voor niets.
Natuurlijk, dat ontken ik ook niet, en zeker in deze zaak niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook politie agenten kunnen fouten maken. Het zijn mensen.
Ja zo bedoelde ik het niet. Het gaat blijkbaar om deze en het bureau aan de hoefkade.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat ontken ik ook niet, en zeker in deze zaak niet.
Maar om nou de hele haagse politie over 1 kam te scheren...
quote:Stop politiegeweld!!
Hoeveel doden moeten nog vallen: Ihsan Gürz, Mitch Henriquez en nog veel meer!
Nu in de Haagse Schilderswijk voor politiebureau Heemstraat met 2000 man!
https://www.facebook.com/(...)5973/?type=2&theater
2000 al...quote:Op maandag 29 juni 2015 23:18 schreef LTVDK het volgende:
Kuzu moet er natuurlijk ook even een graantje van meepikken
[..]
Leuke aan deze foto's is is dat je alleen maar lachende, vrolijke en gekke gezichten ziet.quote:
Ik moest ook wel lachen toen ik die vlag zagquote:Op maandag 29 juni 2015 22:54 schreef eP2e het volgende:
[..]
Zo, die hebben snel een vlaggetje gemaakt! Tegen politiegeweld en dat is dan ook meteen voor het gemak racisme.
De gasten die staan te rellen zijn gok ik niet directe betrokkenen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Leuke aan deze foto's is is dat je alleen maar lachende, vrolijke en gekke gezichten ziet.
Verwacht je toch niet als je een dag na een dode een demonstratie houdt.
Wat doen ze daar dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De gasten die staan te rellen zijn gok ik niet directe betrokkenen.
Ofwel, gewoon puur rellen om te rellen omdat het kan en het fun is omdat het tegen het gezag is.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Leuke aan deze foto's is is dat je alleen maar lachende, vrolijke en gekke gezichten ziet.
Verwacht je toch niet als je een dag na een dode een demonstratie houdt.
Het zijn wel weer voornamelijk de buurt-Berbers die uit hun holen zijn gekropen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De gasten die staan te rellen zijn gok ik niet directe betrokkenen.
Dus straks krijgen we er ook nog #freepalestine #fuckdekoning en #zwartepietisracisme bijquote:Op maandag 29 juni 2015 23:21 schreef Mani89 het volgende:
Heeft er al iemand beroepsdemonstrantenbingo?
[ afbeelding ]
Het meest zieke vind ik nog wel dat zo'n sukkel - met z'n zelfverzonnen "waarheden" - een enorme schare volgers heeft. Altijd met de neus vooraan om de boel op de spits te drijven, dat misselijkmakende stuk stront.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:10 schreef Richestorags het volgende:
En Appa doet ook weer zijn intellect schijnen:twitter:thisisAppa twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:05:01Dit is hoe de Haagse helden reageren op t onbegrip van t volk.. Men komt verhaal halen, geen klappen! #MitchHenriquez http://t.co/vn6UXgpsSr reageer retweet
Stenen gooien en de politie volkankerenquote:
Ik bedoel maar, dit gaat nergens meer over.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Stenen gooien en de politie volkankeren
Ja het begint te slotte wat af te koelen, tijd voor een buurtbarbecue dusquote:
Dit was te verwachten natuurlijk.quote:
Wel een stuk opwindender dan koffie en cake, dat dan weer wel.quote:
De politie moet dusdanig veel geweld gebruiken dat er goed duidelijk is wie de baas is op straat. Niet dit demonstrerende tuig, maar de politie. Stenen gooien richting de politie? Wat mij betreft mogen agenten dan met scherp schieten.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Stenen gooien en de politie volkankeren
Blauw en Bontquote:Op maandag 29 juni 2015 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In het vorig deel werd ook gezegd dat er ook al een reportage is geweest. Weet alleen niet welke.
Ja dan zal de situatie vast wel de-escalerenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet dusdanig veel geweld gebruiken dat er goed duidelijk is wie de baas is op straat. Niet dit demonstrerende tuig, maar de politie. Stenen gooien richting de politie? Wat mij betreft mogen agenten dan met scherp schieten.
Ook als dat de dood van een persoon tot gevolg heeft (mocht dat het geval zijn)? Interessante statement. Als het zo is dat de verdachte is bezweken, dan is er sprake van meer dan "krachtig bedwang", daarover zijn we het eens neem ik het aan.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je gaat roepen dat je een wapen hebt, moet je niet raar staan opkijken dat de politie op je af vliegt en je aanhoudt. Als je je krachtig tegen je aanhouding verzet, houdt de politie jou krachtig onder bedwang. Eigen schuld, dikke bult.
Als ze raak schieten wel.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja dan zal de situatie vast wel de-escaleren![]()
![]()
Dan schieten de demonstranten op den duur ook wel terug.quote:
Kijk ze eens lachen man. Heeft niets met inhoudelijk protesteren te maken dit,.quote:
De betoging is inderdaad een toppunt van respect geworden. Een voorbeeld voor ons allen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Er is een persoon overleden he? Een man, een mens, een zoon, partner. Kun je begrijpen dat die nabestaanden pijn ervaren? In shock zijn? Waarschijnlijk ongeloof ervaren, gezien de politie binnen 24u al met een verhaal komt die naar later blijkt niet eens klopt?
Snap je dat deze mensen troost zoeken en een duidelijke nee willen tonen aan agenten die dit op hun geweten hebben?
Toon die mensen wat respect man. Doe niet alsof dit uitschot is.
Volgens NU word er nu sectie verricht.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:27 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Kijk ze eens lachen man. Heeft niets met inhoudelijk protesteren te maken dit,.
En is überhaupt eigenlijk al iets bekend van een autopsie of iets dergelijks?
Bedoel ze mogen mij met 4 agenten op m'n blijf zitten, maar daar ga je echt niet dood van hoor
Nee, wij hadden geen respect.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De betoging is inderdaad een toppunt van respect geworden. Een voorbeeld voor ons allen.
En zeg nou niet dat we dit niet voorspeld hadden.
Onnodig lijkt me, want jij wist al de oorzaak toch?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens NU word er nu sectie verricht.
twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:26:30Inmiddels is er een bouwkeet in brand gestoken op de #Hoefkade; de brandweer is onderweg, #Mitch #DenHaag http://t.co/JGdpcm3NUL reageer retweet
De-escaleren moet helemaal geen doel zijn. Duidelijk maken wie de baas is moet het doel zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja dan zal de situatie vast wel de-escaleren![]()
![]()
ik zie hier vooral lachende jochies die gebruiken maken van de kans om een beetje ongein te schoppen.quote:
De man heeft lopen roepen dat hij een wapen bij zich had. Het is volkomen logisch dat de politie dan in actie komt. Moet je zulke dingen maar niet roepen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:26 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Ook als dat de dood van een persoon tot gevolg heeft (mocht dat het geval zijn)? Interessante statement. Als het zo is dat de verdachte is bezweken, dan is er sprake van meer dan "krachtig bedwang", daarover zijn we het eens neem ik het aan.
Nouja, dat is dan nog niet zeker, maar hij zal hun vast niet vriendelijk de weg gevraagd hebben.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De man heeft lopen roepen dat hij een wapen bij zich had. Het is volkomen logisch dat de politie dan in actie komt. Moet je zulke dingen maar niet roepen.
Het is een elfletterig woord. Zegt genoeg.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De-escaleren, alleen het woord al![]()
Met scherp schieten?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De-escaleren moet helemaal geen doel zijn. Duidelijk maken wie de baas is moet het doel zijn.
Als mensen hun leven willen riskeren door stenen te gooien naar de politie moeten ze dat zelf maar weten.
De-escaleren, alleen het woord alDeze relschoppers hebben er toch zelf voor gezorgd dat het allemaal zo uit de hand is gelopen? Als je dan niet van ophouden weet, dan betaal je de prijs maar.
Sommige dingen zijn heel simpel. De overheid heeft een geweldsmonopolie (en dat is maar goed ook). Mensen die daar aan willen tornen, moeten hard worden aangepakt. De politie had het volste recht om die man aan te houden. En de relschoppers die nu op straat bezig zijn, zijn strafbaar aan onder meer vernieling en het bekogelen van de politie.quote:
Alléén al het feit dat je het constant hebt over "de baas"quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De-escaleren moet helemaal geen doel zijn. Duidelijk maken wie de baas is moet het doel zijn.
Als mensen hun leven willen riskeren door stenen te gooien naar de politie moeten ze dat zelf maar weten.
Kijk die lachende vieze zelfingenomen gezichten. Gewoon daar om stennis te schoppen. Kan me echt ergeren dat mensen zo laag bij de grond zijn om de dood van iemand te misbruiken om te rellen. Verschrikkelijk.quote:
Lachend voor een politiebureau staan rellen is respect voor een overledene?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De betoging is inderdaad een toppunt van respect geworden. Een voorbeeld voor ons allen.
En zeg nou niet dat we dit niet voorspeld hadden.
Nee, geen traangas, anders krijgen we daar weer gezeik over.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Met scherp schieten?![]()
Het zijn vooralsnog maar stenen en wat dranghekken en zo. Dat kan de politie prima af met de lange lat, de hond en misschien met wat traangas.
I speak sarcasm. Fluent.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Lachend voor een politiebureau staan rellen is respect voor een overledene?
Dus wil je dat ze worden afgeknald?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn heel simpel. De overheid heeft een geweldsmonopolie (en dat is maar goed ook). Mensen die daar aan willen tornen, moeten hard worden aangepakt. De politie had het volste recht om die man aan te houden. En de relschoppers die nu op straat bezig zijn, zijn strafbaar aan onder meer vernieling en het bekogelen van de politie.
En aangezien de politie de baas op straat is, moet er dus krachtig worden opgetreden.
twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:31:56De brandweer schijnt nog onderweg te zijn. Door de demonstranten worden dingen op het vuur gegooid. #Mitch #DenHaag http://t.co/5YxwVBoj4Q reageer retweet
Shit, ik zie nu pas dat ik op jou reageerde.quote:
Voor volk en vaderland!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus wil je dat ze worden afgeknald?
Lekker land zal het dan worden.
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Shit, ik zie nu pas dat ik op jou reageerde.
Dan had ik het wel geweten
Klopt, dat zijn ze ook. Let maar op, vannacht is bureau Heemstraat weer van het volk!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:34 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer toont de politie eens ballen. Ze durven nu niks omdat de aanleiding van dit alles de dood van die jongen is. Dat tuig is gewoon de baas op straat lijkt het.
Gewoon 'Muricaquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is in die buurt elke keer raak met allerlei groepen relschoppers die bij het minste of geringste moord en brand schreeuwen over het "immense onrecht" dat hen wordt aangedaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:32 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Alléén al het feit dat je het constant hebt over "de baas"![]()
Misschien moet je overwegen om naar een strenge dictatuur te emigreren.
Als er met scherp wordt geschoten, dan mag de regering wat mij betreft morgen worden ontbonden en elke agent in ons land ontslagen worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet dusdanig veel geweld gebruiken dat er goed duidelijk is wie de baas is op straat. Niet dit demonstrerende tuig, maar de politie. Stenen gooien richting de politie? Wat mij betreft mogen agenten dan met scherp schieten.
twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:34:14Nog steeds worden er dingen op het vuur gegooid. De politie grijpt nog niet in. #Mitch #DenHaag http://t.co/9bhUWzxLIa reageer retweet
Zou mooi zijn. Paar handgranaten naar binnen wippen en we zijn weer van dat 'volk' af. Bah. Het maakt niet uit of ze blank, geel of zwart zijn.... wie het ook doet, dit soort imbecielen moeten ze echt kapot knallen. En wie maar weer belasting betalen vanwege de schade wat die uitvreters makenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ze ook. Let maar op, vannacht is bureau Heemstraat weer van het volk!
nou moe, dat gaat zelfs voor mij te ver.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er met scherp wordt geschoten, dan mag de regering wat mij betreft morgen worden ontbonden en elke agent in ons land ontslagen worden.
Die overledene boeit ze geen moer. Sterker nog: als het een blanke man was geweest (bijvoorbeeld een Duitse toerist) dan hadden al deze mensen geen krimp gegeven. Maar omdat het toevallig een Arubaan is, is het hele zooitje zo weer gemobiliseerd. Ze hebben een stok om mee te slaan; een excuus om te gaan rellen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Lachend voor een politiebureau staan rellen is respect voor een overledene?
Voorlopig geen glasvezel daar in de wijk dusquote:Op maandag 29 juni 2015 23:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:34:14Nog steeds worden er dingen op het vuur gegooid. De politie grijpt nog niet in. #Mitch #DenHaag http://t.co/9bhUWzxLIa reageer retweet
Yup, tenzij de politie wordt beschoten.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er met scherp wordt geschoten, dan mag de regering wat mij betreft morgen worden ontbonden en elke agent in ons land ontslagen worden.
Ze hebben een beetje de standaard overvallerslook, niet?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:34:14Nog steeds worden er dingen op het vuur gegooid. De politie grijpt nog niet in. #Mitch #DenHaag http://t.co/9bhUWzxLIa reageer retweet
Niet zomaar. Er gaat eerst een waarschuwing aan vooraf. Die kun je met luidsprekers omroepen. Wie dan nog steeds geweld pleegt en politiemensen bekogelt, die riskeert inderdaad maar z'n leven.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De politie is niet de baas op straat. De baas maakt de regels. In een politiestaat maakt de politie de regels, maar niet in Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
En aangezien de politie de baas op straat is, moet er dus krachtig worden opgetreden.
quote:Artikel 3 Politiewet 2012
Hoofdstuk 2. De uitvoering van de politietaak § 2.1. De taak van de politie en de politietaken van de Koninklijke marechaussee Artikel 3
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Boeiend. Hadden ze maar niet de keuze moeten maken om naar een demonstratie te komen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. In het ergste geval heb je af en toe een onschuldige te pakken. Collateral damage noemen we dat.
Wellicht, maar als de politie met scherp gaat schieten op ongewapende relschoppers, hoe grote klootzakken dat ook zijn, dan is onze democratische rechtsstaat in mijn optiek kapot. Dan zijn we klaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
nou moe, dat gaat zelfs voor mij te ver.
Precies dit is het probleem. En hoe minder de politie nu doet, hoe slapper het optreden nu is, des te sneller gebeuren dit soort ongeregeldheden in de toekomst weer. Die mensen gaan inderdaad (terecht) denken dat zij de baas op straat zijn. Precies daarom moet de politie hard ingrijpen om de orde te herstellen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:34 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer toont de politie eens ballen. Ze durven nu niks omdat de aanleiding van dit alles de dood van die jongen is. Dat tuig is gewoon de baas op straat lijkt het.
En daarom moet de politie kei en keihard ingrijpen om dit soort labbekakken (quote:Op maandag 29 juni 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die overledene boeit ze geen moer. Sterker nog: als het een blanke man was geweest (bijvoorbeeld een Duitse toerist) dan hadden al deze mensen geen krimp gegeven. Maar omdat het toevallig een Arubaan is, is het hele zooitje zo weer gemobiliseerd. Ze hebben een stok om mee te slaan; een excuus om te gaan rellen.
Er zullen er heus wel een aantal van hun nest gelicht worden binnenkort, maar kom op... wil je echt dat de politie met scherp gaat schieten tijdens een relletje?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die overledene boeit ze geen moer. Sterker nog: als het een blanke man was geweest (bijvoorbeeld een Duitse toerist) dan hadden al deze mensen geen krimp gegeven. Maar omdat het toevallig een Arubaan is, is het hele zooitje zo weer gemobiliseerd. Ze hebben een stok om mee te slaan; een excuus om te gaan rellen.
Jij bent dus voor een politiestaat?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet zomaar. Er gaat eerst een waarschuwing aan vooraf. Die kun je met luidsprekers omroepen. Wie dan nog steeds geweld pleegt en politiemensen bekogelt, die riskeert inderdaad maar z'n leven.
hurr durr ze pakken alleen de zwarten want ze zijn racistisch derr hurrquote:Op maandag 29 juni 2015 23:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Gewoon als politie team camera's inzetten. En naar de plekken gaan waar er gereld word (onder beveiliging van andere agenten uiteraard). Gewoon die relschoppertjes op video vastleggen en daarna achterhalen via een gezellig avondje Opsporing Verzocht
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet zomaar. Er gaat eerst een waarschuwing aan vooraf. Die kun je met luidsprekers omroepen. Wie dan nog steeds geweld pleegt en politiemensen bekogelt, die riskeert inderdaad maar z'n leven.
Precies. Het is immers een wenselijke, gezonde situatie dat de politie zich nauwelijks kan weren tegen geweldpleging op straat. We moeten het toejuichen wanneer groepen tuig de macht op straat overnemen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je zo denkt ben je een fascist. Maar zichzelf de spiegel voorhouden waarom ze geen klote hebben betekend voor de samenleving, ho maar. Het gros zijn jankende calimero's. Wij hebben een ander kleurtje, dus zijn we kansloos. Zo'n trieste instelling zeg.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies dit is het probleem. En hoe minder de politie nu doet, hoe slapper het optreden nu is, des te sneller gebeuren dit soort ongeregeldheden in de toekomst weer. Die mensen gaan inderdaad (terecht) denken dat zij de baas op straat zijn. Precies daarom moet de politie hard ingrijpen om de orde te herstellen.
Jammer dat zo veel "verstandige" poco's dat niet begrijpen.
De democratische rechtsstaat is al jaren kaput hoor. Overigens zijn die relschoppers wel de laatsten die zich wat van een democratische rechtsstaat aantrekken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht, maar als de politie met scherp gaat schieten op ongewapende relschoppers, hoe grote klootzakken dat ook zijn, dan is onze democratische rechtsstaat in mijn optiek kapot. Dan zijn we klaar.
Je begrijpt dat dat harde ingrijpen de oorzaak is van het probleem he...?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies dit is het probleem. En hoe minder de politie nu doet, hoe slapper het optreden nu is, des te sneller gebeuren dit soort ongeregeldheden in de toekomst weer. Die mensen gaan inderdaad (terecht) denken dat zij de baas op straat zijn. Precies daarom moet de politie hard ingrijpen om de orde te herstellen.
Als we met dit soort acties met scherp gaan schieten barst juist de pleuris los, fantast.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies dit is het probleem. En hoe minder de politie nu doet, hoe slapper het optreden nu is, des te sneller gebeuren dit soort ongeregeldheden in de toekomst weer.
Nou wauw..... 20 man die 40 uur mogen schoffelen en weer anderhalf miljoen aan proceskosten uit de staatskas.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Gewoon als politie team camera's inzetten. En naar de plekken gaan waar er gereld word (onder beveiliging van andere agenten uiteraard). Gewoon die relschoppertjes op video vastleggen en daarna achterhalen via een gezellig avondje Opsporing Verzocht
Lost wel een hoop problemen op jaquote:
Je draait het om, ook wel zo makkelijk om het in je straatje te passen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:42 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat harde ingrijpen de oorzaak is van het probleem he...?
Jij lijkt niet helemaal te snappen hoe onze democratische rechtsstaat werkt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
De democratische rechtsstaat is al jaren kaput hoor. Overigens zijn die relschoppers wel de laatsten die zich wat van een democratische rechtsstaat aantrekken.
Oh want de pleuris is nog niet uitgebrokenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als we met dit soort acties met scherp gaan schieten barst juist de pleuris los, fantast.
volgens de familie heeft hij in het voorbij gaan zichzelf in zijn kruis gegrepen en bij wijze van 'grap' gezegd dat hij een wapen hadquote:Op maandag 29 juni 2015 23:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het meest zieke vind ik nog wel dat zo'n sukkel - met z'n zelfverzonnen "waarheden" - een enorme schare volgers heeft. Altijd met de neus vooraan om de boel op de spits te drijven, dat misselijkmakende stuk stront.
Als je gaat roepen dat je een wapen hebt, moet je niet raar staan opkijken dat de politie op je af vliegt en je aanhoudt. Als je je krachtig tegen je aanhouding verzet, houdt de politie jou krachtig onder bedwang. Eigen schuld, dikke bult.
Ik vind het misselijkmakend dat er van die oproerkraaiers zijn die meteen weer klaar staan om te rellen en om het grote "onrecht" aan de kaak te stellen. Altijd weer hetzelfde soort "verongelijkte" kutvolk dat bij zulke rellen met de neus vooraan staat.
De politie zou nog veel harder moeten optreden tegen zulk tuig.
Hoe vaak zijn hier nu relletjes joh? En hoe vaak zijn het ernstige rellen? Dit is echt peanuts vergeleken met andere landen en dan nog schieten ze in de landen waar ik het over heb ook niet meteen met scherp.. en dat is maar goed ook.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jammer dat zo veel "verstandige" poco's dat niet begrijpen.
Dit is een lachwekkend relletje. Vrij weinig aan de hand nog.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh want de pleuris is nog niet uitgebroken. Dit is een soort van voorspel wil je zeggen
?
Dat is morgen wel over hoor. Even de ME er over heen en klaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh want de pleuris is nog niet uitgebroken.
Dit is allang geen demonstratie meer. Dat was het in het begin van de avond misschien. Nu zijn het alleen nog relschoppers die met geweld door de straten trekken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Boeiend. Hadden ze maar niet de keuze moeten maken om naar een demonstratie te komen.
Prima toch, als dat de definiete van racisme is dan vind ik het wel prima zo om racist genoemd te worden. Lekker boeiend joh.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
hurr durr ze pakken alleen de zwarten want ze zijn racistisch derr hurr
Inb4 Allah Snackbartwitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:42:59Ook de ruiten van een snackbar zijn door de demonstranten vernield. #Mitch #DenHaag http://t.co/C36LlNHNCb reageer retweet
Allah snackbar?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Ook een snackbar. Waarom een snackbar?!
[ afbeelding ]
De pleuris ook echt he.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh want de pleuris is nog niet uitgebroken. Dit is een soort van voorspel wil je zeggen
?
Je gaat niet met scherp schieten op ongewapende burgers. Hoe idioot deze teringlijers zich ook gedragen. Dat doen we hier niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Het is immers een wenselijke, gezonde situatie dat de politie zich nauwelijks kan weren tegen geweldpleging op straat. We moeten het toejuichen wanneer groepen tuig de macht op straat overnemen.Wetten en regels (en de handhaving daarvan) knikkeren we gewoon doodleuk overboord.
Welkom in de anarchistische vrijstaat van KoosVogels.
Niet mee eens. Die "ongewapende" relschoppers gooien stenen en steken voorwerpen in brand. Als ze na een waarschuwing daar niet mee ophouden, moet de politie hard ingrijpen om de openbare orde te herstellen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht, maar als de politie met scherp gaat schieten op ongewapende relschoppers, hoe grote klootzakken dat ook zijn, dan is onze democratische rechtsstaat in mijn optiek kapot. Dan zijn we klaar.
Helaas, ik draai niks om.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:43 schreef eP2e het volgende:
[..]
Je draait het om, ook wel zo makkelijk om het in je straatje te passen.
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]Inb4 Allah Snackbar [ afbeelding ]twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:42:59Ook de ruiten van een snackbar zijn door de demonstranten vernield. #Mitch #DenHaag http://t.co/C36LlNHNCb reageer retweet
Okayquote:
Nee, de reactie daarop is het probleem.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:42 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Redbull inslaan voor de komende avond. Lekker hyperrrrquote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Ook een snackbar. Waarom een snackbar?!
[ afbeelding ]
Dat is geen doel op zich, maar wat nodig is, is nodig. Als mensen na een duidelijke waarschuwing nog niet ophouden met geweldpleging, dan moet de politie maar zwaardere middelen inzetten.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zullen er heus wel een aantal van hun nest gelicht worden binnenkort, maar kom op... wil je echt dat de politie met scherp gaat schieten tijdens een relletje?
Ook deze is lachwekkend.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:42 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Ja, traangas of een waterkanon. Geen kogels... idioot.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is geen doel op zich, maar wat nodig is, is nodig. Als mensen na een duidelijke waarschuwing nog niet ophouden met geweldpleging, dan moet de politie maar zwaardere middelen inzetten.
Wat dan om jezelf te beschermen?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gaat niet met scherp schieten op ongewapende burgers. Hoe idioot deze teringlijers zich ook gedragen. Dat doen we hier niet.
Nogmaals, als je daar fan van bent, dan voel je je meer thuis in een Turkije of Egypte. Hoewel zelfs ze Egyptische regering in veel gevallen terugdeinsde voor het schieten met scherp.
Die 'grap' is al een paar keer gemaakt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ramadan is toch eten als de zon onder is, niet rellen?
Er is al jaren een flinke rotte lichting agenten in Den Haag. Broekies die zichzelf autoriteit aanmeten die ze niet hebben, de wet zelf amper kennen en vaak losse handjes hebben (maar dan wel bij degene die ze aankunnen en die de klappen niet verdienen)quote:Op maandag 29 juni 2015 23:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, de reactie daarop is het probleem.
Zonder de feiten te weten kan je niet stellen of het 'harde ingrijpen' terecht was of niet.
Maar dan treed het Calimero complex in werking.......
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Los van dat het rellen nergens over gaat.
Het politiekorps Haaglanden bestaat domweg uit 2 helften. 1 helft prima agenten. 1 helft debiele VMBO-ertjes die net de baard uit de keel hebben en zich zonder kennis van zaken misdragen en een agressieprobleempje hebben. Die laatste helft is ook de helft die in dit soort wijken al jaren regels aan hun laars lapt (of niet eens kent), zwakkeren intimideert en sterken (op het slechte pad) negeert.
Dat er een incident a la Mitch en een reactie a la dit zou volgen was te voorspellen.
Misschien moeten ze de arbeidsvoorwaarden van agenten eens opkrikken en de drempel qua kwalificaties weer eens omhoog doen. En de rotte lichting van de laatste jaren eens de deur wijzen.
Ja, maar hard ingrijpen is niet met scherp gaan schieten. Dat is absurd en een regelrechte misdaad.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet mee eens. Die "ongewapende" relschoppers gooien stenen en steken voorwerpen in brand. Als ze na een waarschuwing daar niet mee ophouden, moet de politie hard ingrijpen om de openbare orde te herstellen.
Ik vond het ook wel lachwekkend dat ik het hem op die manier moest uitleggen, maar ik neem aan dat elfletterig daardoor wel snapt dat keihard ingrijpen alleen maar meer problemen veroorzaakt.quote:
Was het een grapquote:Op maandag 29 juni 2015 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 'grap' is al een paar keer gemaakt.
Klopt, de politie moet ingrijpen. Met niet-dodelijke wapens.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet mee eens. Die "ongewapende" relschoppers gooien stenen en steken voorwerpen in brand. Als ze na een waarschuwing daar niet mee ophouden, moet de politie hard ingrijpen om de openbare orde te herstellen.
Weinig kans gok ikquote:Op maandag 29 juni 2015 23:48 schreef PeterGliffin het volgende:
Nergens live te volgen? Afgezien van Twitter en dergelijke.
twitter:RedactieD8 twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:44:53Journalisten die beeld aan het maken zijn van de demonstratie worden belaagd. Fotografen slaan inmiddels op de vlucht. #Mitch #DenHaag reageer retweet
Ik ben geen "fan" van schieten met scherp. Ik ben fan van het feit dat de openbare orde in Nederland niet door het eerste de beste stel relschoppers op het spel kan worden gezet. De politie moet in zo'n geval krachtig kunnen optreden. Krachtiger dan nu het geval is. Want getuige de foto's en beelden lijkt het vooral op een beetje slap verdedigen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gaat niet met scherp schieten op ongewapende burgers. Hoe idioot deze teringlijers zich ook gedragen. Dat doen we hier niet.
Nogmaals, als je daar fan van bent, dan voel je je meer thuis in een Turkije of Egypte. Hoewel zelfs ze Egyptische regering in veel gevallen terugdeinsde voor het schieten met scherp.
Niet-dodelijke wapens misschien?quote:
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel lachwekkend dat ik het hem op die manier moest uitleggen, maar ik neem aan dat elfletterig daardoor wel snapt dat keihard ingrijpen alleen maar meer problemen veroorzaakt.
Eigen ervaring, ervaring van mede brave burgers die nooit een misstap begaan. Maar ook domweg de mening van ervaren agenten uit het korps. Die ik regelmatig beroepsmatig spreek. Die hun eigen werk in de wijken ongedaan gemaakt zien worden door jochies die het werk duidelijk niet aan kunnen.quote:
Dat wordt nog allemaal veel erger als de politie met scherp gaat schieten natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben geen "fan" van schieten met scherp. Ik ben fan van het feit dat de openbare orde in Nederland niet door het eerste de beste stel relschoppers op het spel kan worden gezet. De politie moet in zo'n geval krachtig kunnen optreden. Krachtiger dan nu het geval is. Want getuige de foto's en beelden lijkt het vooral op een beetje slap verdedigen.
Skip het waterkanon maar en begin met traangas. En waar nodig kogels.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, traangas of een waterkanon. Geen kogels... idioot.
En dat lag uiteraard allemaal aan de politiequote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou nee. Er zijn nogal wat 'incidenten' geweest daar.
waterkanon is erger dan traangas hoor. in mijn ervaring...quote:Op maandag 29 juni 2015 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Skip het waterkanon maar en begin met traangas. En waar nodig kogels.
Die feiten ken ik niet, net zomin als de feiten van de arrestatie.....maar ja, het is een Arubaan DUS per definitie blijkbaar politiegeweld. Zo infantiel.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er is al jaren een flinke rotte lichting agenten in Den Haag. Broekies die zichzelf autoriteit aanmeten die ze niet hebben, de wet zelf amper kennen en vaak losse handjes hebben (maar dan wel bij degene die ze aankunnen en die de klappen niet verdienen)
Zelfs als dit ingrijpen terecht was, er zijn al zo veel onterechte keren geweest dat de bom wel eens moest ontploffen.
Waarom zou je prima werkende middelen skippen en over gaan tot middelen waarmee je alleen maar zorgt voor chaos?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Skip het waterkanon maar en begin met traangas.
Dat is helemaal niet de redenering die wordt gemaakt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die feiten ken ik niet, net zomin als de feiten van de arrestatie.....maar ja, het is een Arubaan DUS per definitie blijkbaar politiegeweld. Zo infantiel.
Wat deze relschoppers doen, valt wat mij betreft ook onder de categorie misdaad.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, maar hard ingrijpen is niet met scherp gaan schieten. Dat is absurd en een regelrechte misdaad.
Traangas?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet-dodelijke wapens misschien?
Man man man.
Jij wilt het gooien van een steen beantwoorden met echte kogels.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben geen "fan" van schieten met scherp. Ik ben fan van het feit dat de openbare orde in Nederland niet door het eerste de beste stel relschoppers op het spel kan worden gezet. De politie moet in zo'n geval krachtig kunnen optreden. Krachtiger dan nu het geval is. Want getuige de foto's en beelden lijkt het vooral op een beetje slap verdedigen.
Mensen die excessief geweld richting de politie gebruiken, moeten rekening houden dat ze ook excessief geweld retour krijgen. Zo zou het moeten werken.
Flikker op. Het is en en. En kutjochies en doorwinterde kutcriminelen en kutagenten. Even mixen, lont in het kruitvat. En dan heb je dit.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En dat lag uiteraard allemaal aan de politie
Wel opvallend hé dat filmpjes altijd maar 1 kant laten zien. Altijd de kant van het zogenaamde 'slachtoffer', maar de andere kant horen we nooit. Nee stel je voor. Want de politie is slecht dus die zetten we massaal in een kwaad daglicht. Hou toch op, schei uit man! Stelletje kut paupers daar.
Rubberen kogels, traangas, waterkanonnen, etc.quote:
twitter:johnvandertol twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:52:15Stapel pallets onder een woontoren en bij winkels in brand gestoken. Bewoners gaan blussen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/4pqXuTasIT reageer retweet
Nou nee... zodra er levensbedreigende situaties voor 1 of meerdere agenten ontstaan, moeten ze gepast reageren, maar vooraf waarschuwen is wel gewenst. En dit lijkt mij tot nu toe nog verre van levensbedreigend.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen die excessief geweld richting de politie gebruiken, moeten rekening houden dat ze ook excessief geweld retour krijgen. Zo zou het moeten werken.
Nee, het is een optelsom van ongenoegen wat al jaren leeft. Dit is de druppel. Net als in de VS dit soort incidenten aanleiding waren voor een ontlading van jarenlang opgebouwde frustraties.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die feiten ken ik niet, net zomin als de feiten van de arrestatie.....maar ja, het is een Arubaan DUS per definitie blijkbaar politiegeweld. Zo infantiel.
Preciesquote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Flikker op. Het is en en. En kutjochies en doorwinterde kutcriminelen en kutagenten. Even mixen, lont in het kruitvat. En dan heb je dit.
Dus moet de politie zich ook maar misdadig gaan gedragen? Goeie insteek.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat deze relschoppers doen, valt wat mij betreft ook onder de categorie misdaad.
Hopelijk niet de pallets van Keesquote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]twitter:johnvandertol twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:52:15Stapel pallets onder een woontoren en bij winkels in brand gestoken. Bewoners gaan blussen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/4pqXuTasIT reageer retweet
Drink jij gewoon heel veel of meen je dit serieus?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat deze relschoppers doen, valt wat mij betreft ook onder de categorie misdaad.
Het geduld houdt een keer op. Ik pleit niet voor zomaar onaangekondigd schieten. Ik pleit voor een duidelijke laatste waarschuwing. En wie daarna toch doorgaat met geweldpleging, ja... die zet dan gewoon z'n eigen leven op het spel. Maar dat is dan een bewuste keuze van de relschopper in kwestie geweest.
Aan zulke figuren missen we in dit land echt niks hoor...
En aan figuren die van dit land een door agenten gestuurde bananenrepubliek willen maken missen we al helemáál niets.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
Jawel, zij zijn hier om recepten uit te delen en de konten van onze oma's te wassen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt altijd zo leuk de boel downplayen. Wat deze mensen doen, is niet "het gooien van een steen". Ze zijn bezig om gericht politieagenten te bekogelen met stenen. Niet één steen, maar een heleboel stenen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, de politie moet ingrijpen. Met niet-dodelijke wapens.
Daar zijn die dingen ook voor bedacht. Omdat bepaalde mensen in het verleden erachter kwamen dat het toch wel gortig is om burgers dood te schieten voor het gooien van een steen. Werkt bovendien averechts.
Nee...tuurlijk niet....ik noem een quinsy.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de redenering die wordt gemaakt.
Basisschoollogica. Maar jantje gooide ook met gummetjes!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moet de politie zich ook maar misdadig gaan gedragen? Goeie insteek.
Alleen is het vrij sneu om te zien dat dit door bepaalde figuren weer wordt aangegrepen om te pleiten voor nog meer geweld. Negatieve spiraal waar je nooit meer uit komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, het is een optelsom van ongenoegen wat al jaren leeft. Dit is de druppel. Net als in de VS dit soort incidenten aanleiding waren voor een ontlading van jarenlang opgebouwde frustraties.
Schop de politie er dan meteen maar uit en zet op elke straathoek militairen met een een machinegeweer.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het geduld houdt een keer op. Ik pleit niet voor zomaar onaangekondigd schieten. Ik pleit voor een duidelijke laatste waarschuwing. En wie daarna toch doorgaat met geweldpleging, ja... die zet dan gewoon z'n eigen leven op het spel. Maar dat is dan een bewuste keuze van de relschopper in kwestie geweest.
Welja, laten die obsessie er anders ook nog even bij betrekken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee...tuurlijk niet....ik noem een quinsy.
Die kutjochies maken zelf de problemen. Moeten ze toch echt bij hun eigen opvoeding zoeken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Flikker op. Het is en en. En kutjochies en doorwinterde kutcriminelen en kutagenten. Even mixen, lont in het kruitvat. En dan heb je dit.
Alsof de problemen in de Haagse wijken niet uitgebreid belicht worden. We verzinnen de verhalen desnoods zelf wel.
Sommige problemen zijn net een puist. Die moet je eens een keer goed uitknijpen. In de Schilderswijk is het moment daar allang rijp voor. Het is steeds hetzelfde gedonder daar. Het moet gewoon eens heel goed duidelijk worden wie de baas is op straat en wie de openbare orde bewaakt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel lachwekkend dat ik het hem op die manier moest uitleggen, maar ik neem aan dat elfletterig daardoor wel snapt dat keihard ingrijpen alleen maar meer problemen veroorzaakt.
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die kutjochies maken zelf de problemen. Moeten ze toch echt bij hun eigen opvoeding zoeken.
Politie doet gewoon hun werk. Niets mis mee. Wie niet luisteren wilt moet maar voelen
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sommige problemen zijn net een puist. Die moet je eens een keer goed uitknijpen.
En juist vanwege dat laatste zijn niet-dodelijke wapens geïntroduceerd.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt altijd zo leuk de boel downplayen. Wat deze mensen doen, is niet "het gooien van een steen". Ze zijn bezig om gericht politieagenten te bekogelen met stenen. Niet één steen, maar een heleboel stenen.
Het is inderdaad gortig om burgers dood te schieten. Dat is dan ook geen doel op zich. Je kunt ook gericht schieten met de bedoeling om een relschopper uit te schakelen. Maar ja... zoiets kan misgaan en leiden tot een dodelijke schotwond.
Ja, dit op zich lost natuurlijk geen reet op.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen is het vrij sneu om te zien dat dit door bepaalde figuren weer wordt aangegrepen om te pleiten voor nog meer geweld. Negatieve spiraal waar je nooit meer uit komt.
Ook dat vind ik prima hoor, die vragen daar ook om. Als jij denkt dat ik een ado hooligan ben, dan zit je er flink naastquote:Op maandag 29 juni 2015 23:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.
Behalve als ze ADO hooligans wegmeppen, dan is het de schuld van de ME en politie die mensen opjaagt_!
Omdat er een krachtig statement mee wordt afgegeven. Want anders hebben we bij het eerste de beste akkefietje weer zulke rellen in de Schilderswijk, of welke andere pauperbuurt dan ook.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou je prima werkende middelen skippen en over gaan tot middelen waarmee je alleen maar zorgt voor chaos?
Ach, dat gegeil op autoritaire maatregelen weer. Of ze in de praktijk daadwerkelijk effect sorteren is ook helemaal niet belangrijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat er een krachtig statement mee wordt afgegeven.
De politie moet zorgen dat ze de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moet de politie zich ook maar misdadig gaan gedragen? Goeie insteek.
Je zou er beter aan doen om te verhuizen dan. Politiestaten en dictaturen op de wereld genoeg. Bekijk het eens van dichtbij voor een paar jaar, mag je daarna vertellen of dat nu zo geweldig is als je vantevoren dacht dat het allemaal zou zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.
Ik drink weinig, ben volledig nuchter en meen dit serieus.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
Drink jij gewoon heel veel of meen je dit serieus?
Het omgekeerde is juist aan de hand. Dit soort rellen op z'n beloop laten en slap optreden van de politie maakt van ons land een bananenrepubliek. Binnen de kortste keren heb je weer zulke rellen, omdat relschoppers het gevoel hebben dat ze macht hebben en dat ze het gevecht met de politie kunnen winnen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Janneke141 het volgende:
En aan figuren die van dit land een door agenten gestuurde bananenrepubliek willen maken missen we al helemáál niets.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als de politie in ons land stelselmatig met scherp gaat schieten op ongewapende mensen, dan zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om de regering en de politie uit hun functie te ontheffen.
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:01:43Zelfs de brandweer is niet veilig voor de stenengooiers #mitch #denhaag #aruba http://t.co/PmD9dNDFnQ reageer retweet
They've had their warning.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.
De relschoppers die we hier op straat bezig zien, maken zich overdag nuttig in onze samenleving, wil je beweren?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jawel, zij zijn hier om recepten uit te delen en de konten van onze oma's te wassen.
Jammer dat er media bestaat, anders konden ze ze gewoon kapot schieten. Dit hele gedoe gebeurd ook alleen maar door de media, mediaquote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen waar niet meer wordt gereld dankzij "krachtig politieoptreden"?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik drink weinig, ben volledig nuchter en meen dit serieus.
[..]
Het omgekeerde is juist aan de hand. Dit soort rellen op z'n beloop laten en slap optreden van de politie maakt van ons land een bananenrepubliek. Binnen de kortste keren heb je weer zulke rellen, omdat relschoppers het gevoel hebben dat ze macht hebben en dat ze het gevecht met de politie kunnen winnen.
Ik stel daarom voor dat je bij jezelf te rade gaat, in plaats van mij de les te lezen.
Hoe lang blijf je doorgaan met dit soort kinderachtige posts? Je doet dit echt elke keer. Kunnen jullie niet gewoon PM's gaan uitwisselen met elkaar? Het voegt in deze discussie echt helemaal niks toe. Ja, een boel kinderachtigheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Basisschoollogica. Maar jantje gooide ook met gummetjes!
De Verenigde Staten zijn een treffend voorbeeld. Agenten mogen daar namelijk zwarte voorbijgangers neerschieten. Zie je daar wel eens rellen? Nee toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen waar niet meer wordt gereld dankzij "krachtig politieoptreden"?
Dat is nog lang niet aan de orde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Als de politie niet in staat is orde te handhaven, dan zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om jezelf te beschermen.
Dat lijkt me in een probleemwijk als de Schilderswijk zeker een maatregel die je in overweging kunt nemen. Hoe dan ook: de openbare orde moet krachtig en overtuigend worden hersteld.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Schop de politie er dan meteen maar uit en zet op elke straathoek militairen met een een machinegeweer.
je meent het!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn.
Nee, ik vrees dat jij bij jezelf te rade moet gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik drink weinig, ben volledig nuchter en meen dit serieus.
[..]
Het omgekeerde is juist aan de hand. Dit soort rellen op z'n beloop laten en slap optreden van de politie maakt van ons land een bananenrepubliek. Binnen de kortste keren heb je weer zulke rellen, omdat relschoppers het gevoel hebben dat ze macht hebben en dat ze het gevecht met de politie kunnen winnen.
Ik stel daarom voor dat je bij jezelf te rade gaat, in plaats van mij de les te lezen.
Ja, daar lach jij uiteraard om. Jij laat problemen liever dooretteren. Dat blijkt elke dag weer uit je oeuvre op FOK!quote:
Volgens mij ben jij gewoon heel erg bang en denk je dat het helpt als vadertje staat dicatoriale trekken krijgt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima in Nederland. Gelukkig woon ik niet in zo'n pauperbuurt als de Schilderswijk. Had ik daar wél gewoond, dan was ik allang vertrokken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zou er beter aan doen om te verhuizen dan. Politiestaten en dictaturen op de wereld genoeg. Bekijk het eens van dichtbij voor een paar jaar, mag je daarna vertellen of dat nu zo geweldig is als je vantevoren dacht dat het allemaal zou zijn.
Noem eens een aantal landen waar dankzij het politieoptreden wat jij voor ogen hebt het aantal rellen op 1 hand te tellen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, daar lach jij uiteraard om. Jij laat problemen liever dooretteren. Dat blijkt elke dag weer uit je oeuvre op FOK!
Momenteel richting centrumquote:
Noord Korea?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen waar niet meer wordt gereld dankzij "krachtig politieoptreden"?
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:07:51Politie via de luidspreker: 'Nu vertrekken, anders zal geweld worden gebruikt' #mitch #denhaag #aruba http://t.co/SXZ6qdD51t reageer retweet
Dat kan wel leuk zo brengen. Maar het is maar de helft van het verhaal. Er zit ook wel degelijk wat fout bij de politie. De schuld ligt aan beide kanten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kom, laten we gaan rellen en de politie gaan aanpakken. Dat is stoer man!!!
Geen idee waarom we dit doen maar we hebben een hekel aan de politie!!
Oh wacht het gaat over die dooie Arubaan..... wie? Wie is dat? Ajoh maakt het uit, schijt we vechten tegen de politie want dat is stoerrrrr!!!
Zo denkt het meerendeel daar nu. Heb je echt wat aan hoor dat volk
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:07:51Politie via de luidspreker: 'Nu vertrekken, anders zal geweld worden gebruikt' #mitch #denhaag #aruba http://t.co/SXZ6qdD51t reageer retweet
Prachtig. Het (voorgestelde) optreden van de politie wordt enorm opgeklopt tot "stelselmatig met scherp schieten op ongewapende mensen"quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als de politie in ons land stelselmatig met scherp gaat schieten op ongewapende mensen, dan zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om de regering en de politie uit hun functie te ontheffen.
Het bevalt je prima omdat het hier geen politiestaat is, ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima in Nederland. Gelukkig woon ik niet in zo'n pauperbuurt als de Schilderswijk. Had ik daar wél gewoond, dan was ik allang vertrokken.
Dus jij wilt militairen inzetten in een buurt waar je niet woont en waarschijnlijk nooit bent geweest?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima in Nederland. Gelukkig woon ik niet in zo'n pauperbuurt als de Schilderswijk. Had ik daar wél gewoond, dan was ik allang vertrokken.
Hehequote:
Vanaf het moment dat bepaalde criminaliteit officieel als overlast werd bestempeld zijn ze wellicht wat te ver doorgeschoten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat jij bij jezelf te rade moet gaan.
Nederland is een van de veiligste landen ter wereld waar grote rellen zeer zelden voorkomen. Het is hier alles behalve een bananenrepubliek, juist omdat de politie over het algemeen met proportioneel geweld reageert.
Denk je dat ons land er wat mee was opgeschoten als de politie met scherp was gaan schieten tijdens de krakersrellen in de jaren '80. Dat zulke incidenten nooit uit de hand zijn gelopen, dat ons land nog steeds een leuke plek is om te wonen, komt doordat onze politie bekend is met proportionaliteit.
Wat is het volgende? "Kom op jongens, nu even gedragen, we kunnen ons toch allemaal wel even als volwassenen gedragen"quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
proportieneel geweld lukt echter niet meer zoda de relschoppers buitenproportioneel gaan. En dan is de boel hardhandig schoonvegen de enige optie om rust te herstellen. Bij de krakersrellen zijn APC's gebruikt om de blokkades weg te halen, en zijn er best wat mensen gewond geraakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat jij bij jezelf te rade moet gaan.
Nederland is een van de veiligste landen ter wereld waar grote rellen zeer zelden voorkomen. Het is hier alles behalve een bananenrepubliek, juist omdat de politie over het algemeen met proportioneel geweld reageert.
Denk je dat ons land er wat mee was opgeschoten als de politie met scherp was gaan schieten tijdens de krakersrellen in de jaren '80. Dat zulke incidenten nooit uit de hand zijn gelopen, dat ons land nog steeds een leuke plek is om te wonen, komt doordat onze politie bekend is met proportionaliteit.
Eensquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef erodome het volgende:
Tjeempig zeg....
Dat de agenten die hebben gelogen over wanneer deze man onwel werd onderzocht worden en bestraft worden voor die leugen vindt ik meer dan terecht. Maar deze rellen slaan helemaal nergens op. Er wordt niet eens afgewacht wat de doodsoorzaak is, laat staan dat het verdere onderzoek een kans krijg. Er wordt net gedaan alsof dit fokking Amerika is, een volgend incident in die rij van ellende.
Niemand van die rellers die wat geeft om de overledene of de nabestaanden, behalve dat het ronduit idioten gedrag is op zichzelf is het ook nog eens een groot disrespect voor de nabestaanden van de overledene.
Bah, geen goed woord over voor deze ellende.
En waar staat beschreven of wat is er uit onderzoek gebleken wat er voor het hele incident is gebeurd, en waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat kan wel leuk zo brengen. Maar het is maar de helft van het verhaal. Er zit ook wel degelijk wat fout bij de politie. De schuld ligt aan beide kanten.
Het tuig heeft dit niet te doen. Punt.
Zit er een kern van waarheid in de frustratie over de politie. Ja. Een flink punt. Die zit ook vaak fout.
Dit is een optelsom van beide.
Wil je het oplossen? Dan moet je beide kanten aanpakken. Nu de straten schoonvegen, tuig oppakken. Morgen schoon schip gaan maken in je eigen organisatie. Agenten die in geval Mitch of andere gevallen fout zitten ook oneervol ontslag. Weg doei. En vervolgens fatsoenlijke mensen gaan aannemen. Met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en voldoende verstand en opleiding.
Dquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat kan wel leuk zo brengen. Maar het is maar de helft van het verhaal. Er zit ook wel degelijk wat fout bij de politie. De schuld ligt aan beide kanten.
Het tuig heeft dit niet te doen. Punt.
Zit er een kern van waarheid in de frustratie over de politie. Ja. Een flink punt. Die zit ook vaak fout.
Dit is een optelsom van beide.
Wil je het oplossen? Dan moet je beide kanten aanpakken. Nu de straten schoonvegen, tuig oppakken. Morgen schoon schip gaan maken in je eigen organisatie. Agenten die in geval Mitch of andere gevallen fout zitten ook oneervol ontslag. Weg doei. En vervolgen en straffen waar dat kan. En vervolgens fatsoenlijke mensen gaan aannemen. Met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en voldoende verstand en opleiding.
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:10:07Er wordt een enorme vuurwerkbom afgestoken en naar de politie gegooid. Gegil vanuit de hele buurt #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
Wel in die buurt, ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
D
Je doet net alsof dit structureel van aard is met 'schoon schip maken'. Feit is dat er per dag honderden van zulke incidenten zijn die allemaal goed aflopen. Iets met incidenten enzo.
Willen ze geweld gebruiken is het nog niet goedquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat is het volgende? "Kom op jongens, nu even gedragen, we kunnen ons toch allemaal wel even als volwassenen gedragen"
Ik zou misschien bang zijn als ik in die buurt woonde en dit circus zich vlak voor mijn deur zag voltrekken. Ik zou misschien bang zijn als ik zie dat een stel idioten pallets in de fik steekt, vlak onder mijn woning.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon heel erg bang en denk je dat het helpt als vadertje staat dicatoriale trekken krijgt.
Shit is dik aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:10:07Er wordt een enorme vuurwerkbom afgestoken en naar de politie gegooid. Gegil vanuit de hele buurt #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |