Jammer dat er media bestaat, anders konden ze ze gewoon kapot schieten. Dit hele gedoe gebeurd ook alleen maar door de media, mediaquote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.
Noem eens een aantal landen waar niet meer wordt gereld dankzij "krachtig politieoptreden"?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik drink weinig, ben volledig nuchter en meen dit serieus.
[..]
Het omgekeerde is juist aan de hand. Dit soort rellen op z'n beloop laten en slap optreden van de politie maakt van ons land een bananenrepubliek. Binnen de kortste keren heb je weer zulke rellen, omdat relschoppers het gevoel hebben dat ze macht hebben en dat ze het gevecht met de politie kunnen winnen.
Ik stel daarom voor dat je bij jezelf te rade gaat, in plaats van mij de les te lezen.
Hoe lang blijf je doorgaan met dit soort kinderachtige posts? Je doet dit echt elke keer. Kunnen jullie niet gewoon PM's gaan uitwisselen met elkaar? Het voegt in deze discussie echt helemaal niks toe. Ja, een boel kinderachtigheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Basisschoollogica. Maar jantje gooide ook met gummetjes!
De Verenigde Staten zijn een treffend voorbeeld. Agenten mogen daar namelijk zwarte voorbijgangers neerschieten. Zie je daar wel eens rellen? Nee toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen waar niet meer wordt gereld dankzij "krachtig politieoptreden"?
Dat is nog lang niet aan de orde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Als de politie niet in staat is orde te handhaven, dan zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om jezelf te beschermen.
Dat lijkt me in een probleemwijk als de Schilderswijk zeker een maatregel die je in overweging kunt nemen. Hoe dan ook: de openbare orde moet krachtig en overtuigend worden hersteld.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Schop de politie er dan meteen maar uit en zet op elke straathoek militairen met een een machinegeweer.
je meent het!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn.
Nee, ik vrees dat jij bij jezelf te rade moet gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik drink weinig, ben volledig nuchter en meen dit serieus.
[..]
Het omgekeerde is juist aan de hand. Dit soort rellen op z'n beloop laten en slap optreden van de politie maakt van ons land een bananenrepubliek. Binnen de kortste keren heb je weer zulke rellen, omdat relschoppers het gevoel hebben dat ze macht hebben en dat ze het gevecht met de politie kunnen winnen.
Ik stel daarom voor dat je bij jezelf te rade gaat, in plaats van mij de les te lezen.
Ja, daar lach jij uiteraard om. Jij laat problemen liever dooretteren. Dat blijkt elke dag weer uit je oeuvre op FOK!quote:
Volgens mij ben jij gewoon heel erg bang en denk je dat het helpt als vadertje staat dicatoriale trekken krijgt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.
Het bevalt me prima in Nederland. Gelukkig woon ik niet in zo'n pauperbuurt als de Schilderswijk. Had ik daar wél gewoond, dan was ik allang vertrokken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zou er beter aan doen om te verhuizen dan. Politiestaten en dictaturen op de wereld genoeg. Bekijk het eens van dichtbij voor een paar jaar, mag je daarna vertellen of dat nu zo geweldig is als je vantevoren dacht dat het allemaal zou zijn.
Noem eens een aantal landen waar dankzij het politieoptreden wat jij voor ogen hebt het aantal rellen op 1 hand te tellen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, daar lach jij uiteraard om. Jij laat problemen liever dooretteren. Dat blijkt elke dag weer uit je oeuvre op FOK!
Momenteel richting centrumquote:
Noord Korea?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen waar niet meer wordt gereld dankzij "krachtig politieoptreden"?
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:07:51Politie via de luidspreker: 'Nu vertrekken, anders zal geweld worden gebruikt' #mitch #denhaag #aruba http://t.co/SXZ6qdD51t reageer retweet
Dat kan wel leuk zo brengen. Maar het is maar de helft van het verhaal. Er zit ook wel degelijk wat fout bij de politie. De schuld ligt aan beide kanten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kom, laten we gaan rellen en de politie gaan aanpakken. Dat is stoer man!!!
Geen idee waarom we dit doen maar we hebben een hekel aan de politie!!
Oh wacht het gaat over die dooie Arubaan..... wie? Wie is dat? Ajoh maakt het uit, schijt we vechten tegen de politie want dat is stoerrrrr!!!
Zo denkt het meerendeel daar nu. Heb je echt wat aan hoor dat volk
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:07:51Politie via de luidspreker: 'Nu vertrekken, anders zal geweld worden gebruikt' #mitch #denhaag #aruba http://t.co/SXZ6qdD51t reageer retweet
Prachtig. Het (voorgestelde) optreden van de politie wordt enorm opgeklopt tot "stelselmatig met scherp schieten op ongewapende mensen"quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als de politie in ons land stelselmatig met scherp gaat schieten op ongewapende mensen, dan zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om de regering en de politie uit hun functie te ontheffen.
Het bevalt je prima omdat het hier geen politiestaat is, ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima in Nederland. Gelukkig woon ik niet in zo'n pauperbuurt als de Schilderswijk. Had ik daar wél gewoond, dan was ik allang vertrokken.
Dus jij wilt militairen inzetten in een buurt waar je niet woont en waarschijnlijk nooit bent geweest?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima in Nederland. Gelukkig woon ik niet in zo'n pauperbuurt als de Schilderswijk. Had ik daar wél gewoond, dan was ik allang vertrokken.
Hehequote:
Vanaf het moment dat bepaalde criminaliteit officieel als overlast werd bestempeld zijn ze wellicht wat te ver doorgeschoten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat jij bij jezelf te rade moet gaan.
Nederland is een van de veiligste landen ter wereld waar grote rellen zeer zelden voorkomen. Het is hier alles behalve een bananenrepubliek, juist omdat de politie over het algemeen met proportioneel geweld reageert.
Denk je dat ons land er wat mee was opgeschoten als de politie met scherp was gaan schieten tijdens de krakersrellen in de jaren '80. Dat zulke incidenten nooit uit de hand zijn gelopen, dat ons land nog steeds een leuke plek is om te wonen, komt doordat onze politie bekend is met proportionaliteit.
Wat is het volgende? "Kom op jongens, nu even gedragen, we kunnen ons toch allemaal wel even als volwassenen gedragen"quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
proportieneel geweld lukt echter niet meer zoda de relschoppers buitenproportioneel gaan. En dan is de boel hardhandig schoonvegen de enige optie om rust te herstellen. Bij de krakersrellen zijn APC's gebruikt om de blokkades weg te halen, en zijn er best wat mensen gewond geraakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat jij bij jezelf te rade moet gaan.
Nederland is een van de veiligste landen ter wereld waar grote rellen zeer zelden voorkomen. Het is hier alles behalve een bananenrepubliek, juist omdat de politie over het algemeen met proportioneel geweld reageert.
Denk je dat ons land er wat mee was opgeschoten als de politie met scherp was gaan schieten tijdens de krakersrellen in de jaren '80. Dat zulke incidenten nooit uit de hand zijn gelopen, dat ons land nog steeds een leuke plek is om te wonen, komt doordat onze politie bekend is met proportionaliteit.
Eensquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef erodome het volgende:
Tjeempig zeg....
Dat de agenten die hebben gelogen over wanneer deze man onwel werd onderzocht worden en bestraft worden voor die leugen vindt ik meer dan terecht. Maar deze rellen slaan helemaal nergens op. Er wordt niet eens afgewacht wat de doodsoorzaak is, laat staan dat het verdere onderzoek een kans krijg. Er wordt net gedaan alsof dit fokking Amerika is, een volgend incident in die rij van ellende.
Niemand van die rellers die wat geeft om de overledene of de nabestaanden, behalve dat het ronduit idioten gedrag is op zichzelf is het ook nog eens een groot disrespect voor de nabestaanden van de overledene.
Bah, geen goed woord over voor deze ellende.
En waar staat beschreven of wat is er uit onderzoek gebleken wat er voor het hele incident is gebeurd, en waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat kan wel leuk zo brengen. Maar het is maar de helft van het verhaal. Er zit ook wel degelijk wat fout bij de politie. De schuld ligt aan beide kanten.
Het tuig heeft dit niet te doen. Punt.
Zit er een kern van waarheid in de frustratie over de politie. Ja. Een flink punt. Die zit ook vaak fout.
Dit is een optelsom van beide.
Wil je het oplossen? Dan moet je beide kanten aanpakken. Nu de straten schoonvegen, tuig oppakken. Morgen schoon schip gaan maken in je eigen organisatie. Agenten die in geval Mitch of andere gevallen fout zitten ook oneervol ontslag. Weg doei. En vervolgens fatsoenlijke mensen gaan aannemen. Met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en voldoende verstand en opleiding.
Dquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat kan wel leuk zo brengen. Maar het is maar de helft van het verhaal. Er zit ook wel degelijk wat fout bij de politie. De schuld ligt aan beide kanten.
Het tuig heeft dit niet te doen. Punt.
Zit er een kern van waarheid in de frustratie over de politie. Ja. Een flink punt. Die zit ook vaak fout.
Dit is een optelsom van beide.
Wil je het oplossen? Dan moet je beide kanten aanpakken. Nu de straten schoonvegen, tuig oppakken. Morgen schoon schip gaan maken in je eigen organisatie. Agenten die in geval Mitch of andere gevallen fout zitten ook oneervol ontslag. Weg doei. En vervolgen en straffen waar dat kan. En vervolgens fatsoenlijke mensen gaan aannemen. Met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en voldoende verstand en opleiding.
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:10:07Er wordt een enorme vuurwerkbom afgestoken en naar de politie gegooid. Gegil vanuit de hele buurt #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
Wel in die buurt, ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
D
Je doet net alsof dit structureel van aard is met 'schoon schip maken'. Feit is dat er per dag honderden van zulke incidenten zijn die allemaal goed aflopen. Iets met incidenten enzo.
Willen ze geweld gebruiken is het nog niet goedquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat is het volgende? "Kom op jongens, nu even gedragen, we kunnen ons toch allemaal wel even als volwassenen gedragen"
Ik zou misschien bang zijn als ik in die buurt woonde en dit circus zich vlak voor mijn deur zag voltrekken. Ik zou misschien bang zijn als ik zie dat een stel idioten pallets in de fik steekt, vlak onder mijn woning.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon heel erg bang en denk je dat het helpt als vadertje staat dicatoriale trekken krijgt.
Shit is dik aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:10:07Er wordt een enorme vuurwerkbom afgestoken en naar de politie gegooid. Gegil vanuit de hele buurt #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |