Waarom zou je prima werkende middelen skippen en over gaan tot middelen waarmee je alleen maar zorgt voor chaos?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Skip het waterkanon maar en begin met traangas.
Dat is helemaal niet de redenering die wordt gemaakt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die feiten ken ik niet, net zomin als de feiten van de arrestatie.....maar ja, het is een Arubaan DUS per definitie blijkbaar politiegeweld. Zo infantiel.
Wat deze relschoppers doen, valt wat mij betreft ook onder de categorie misdaad.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, maar hard ingrijpen is niet met scherp gaan schieten. Dat is absurd en een regelrechte misdaad.
Traangas?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet-dodelijke wapens misschien?
Man man man.
Jij wilt het gooien van een steen beantwoorden met echte kogels.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben geen "fan" van schieten met scherp. Ik ben fan van het feit dat de openbare orde in Nederland niet door het eerste de beste stel relschoppers op het spel kan worden gezet. De politie moet in zo'n geval krachtig kunnen optreden. Krachtiger dan nu het geval is. Want getuige de foto's en beelden lijkt het vooral op een beetje slap verdedigen.
Mensen die excessief geweld richting de politie gebruiken, moeten rekening houden dat ze ook excessief geweld retour krijgen. Zo zou het moeten werken.
Flikker op. Het is en en. En kutjochies en doorwinterde kutcriminelen en kutagenten. Even mixen, lont in het kruitvat. En dan heb je dit.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En dat lag uiteraard allemaal aan de politie
Wel opvallend hé dat filmpjes altijd maar 1 kant laten zien. Altijd de kant van het zogenaamde 'slachtoffer', maar de andere kant horen we nooit. Nee stel je voor. Want de politie is slecht dus die zetten we massaal in een kwaad daglicht. Hou toch op, schei uit man! Stelletje kut paupers daar.
Rubberen kogels, traangas, waterkanonnen, etc.quote:
twitter:johnvandertol twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:52:15Stapel pallets onder een woontoren en bij winkels in brand gestoken. Bewoners gaan blussen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/4pqXuTasIT reageer retweet
Nou nee... zodra er levensbedreigende situaties voor 1 of meerdere agenten ontstaan, moeten ze gepast reageren, maar vooraf waarschuwen is wel gewenst. En dit lijkt mij tot nu toe nog verre van levensbedreigend.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben geen "fan" van schieten met scherp. Ik ben fan van het feit dat de openbare orde in Nederland niet door het eerste de beste stel relschoppers op het spel kan worden gezet. De politie moet in zo'n geval krachtig kunnen optreden. Krachtiger dan nu het geval is. Want getuige de foto's en beelden lijkt het vooral op een beetje slap verdedigen.
Mensen die excessief geweld richting de politie gebruiken, moeten rekening houden dat ze ook excessief geweld retour krijgen. Zo zou het moeten werken.
Nee, het is een optelsom van ongenoegen wat al jaren leeft. Dit is de druppel. Net als in de VS dit soort incidenten aanleiding waren voor een ontlading van jarenlang opgebouwde frustraties.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die feiten ken ik niet, net zomin als de feiten van de arrestatie.....maar ja, het is een Arubaan DUS per definitie blijkbaar politiegeweld. Zo infantiel.
Preciesquote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Flikker op. Het is en en. En kutjochies en doorwinterde kutcriminelen en kutagenten. Even mixen, lont in het kruitvat. En dan heb je dit.
Dus moet de politie zich ook maar misdadig gaan gedragen? Goeie insteek.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat deze relschoppers doen, valt wat mij betreft ook onder de categorie misdaad.
Hopelijk niet de pallets van Keesquote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]twitter:johnvandertol twitterde op maandag 29-06-2015 om 23:52:15Stapel pallets onder een woontoren en bij winkels in brand gestoken. Bewoners gaan blussen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/4pqXuTasIT reageer retweet
Drink jij gewoon heel veel of meen je dit serieus?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat deze relschoppers doen, valt wat mij betreft ook onder de categorie misdaad.
Het geduld houdt een keer op. Ik pleit niet voor zomaar onaangekondigd schieten. Ik pleit voor een duidelijke laatste waarschuwing. En wie daarna toch doorgaat met geweldpleging, ja... die zet dan gewoon z'n eigen leven op het spel. Maar dat is dan een bewuste keuze van de relschopper in kwestie geweest.
Aan zulke figuren missen we in dit land echt niks hoor...
En aan figuren die van dit land een door agenten gestuurde bananenrepubliek willen maken missen we al helemáál niets.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
Jawel, zij zijn hier om recepten uit te delen en de konten van onze oma's te wassen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt altijd zo leuk de boel downplayen. Wat deze mensen doen, is niet "het gooien van een steen". Ze zijn bezig om gericht politieagenten te bekogelen met stenen. Niet één steen, maar een heleboel stenen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, de politie moet ingrijpen. Met niet-dodelijke wapens.
Daar zijn die dingen ook voor bedacht. Omdat bepaalde mensen in het verleden erachter kwamen dat het toch wel gortig is om burgers dood te schieten voor het gooien van een steen. Werkt bovendien averechts.
Nee...tuurlijk niet....ik noem een quinsy.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de redenering die wordt gemaakt.
Basisschoollogica. Maar jantje gooide ook met gummetjes!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moet de politie zich ook maar misdadig gaan gedragen? Goeie insteek.
Alleen is het vrij sneu om te zien dat dit door bepaalde figuren weer wordt aangegrepen om te pleiten voor nog meer geweld. Negatieve spiraal waar je nooit meer uit komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, het is een optelsom van ongenoegen wat al jaren leeft. Dit is de druppel. Net als in de VS dit soort incidenten aanleiding waren voor een ontlading van jarenlang opgebouwde frustraties.
Schop de politie er dan meteen maar uit en zet op elke straathoek militairen met een een machinegeweer.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het geduld houdt een keer op. Ik pleit niet voor zomaar onaangekondigd schieten. Ik pleit voor een duidelijke laatste waarschuwing. En wie daarna toch doorgaat met geweldpleging, ja... die zet dan gewoon z'n eigen leven op het spel. Maar dat is dan een bewuste keuze van de relschopper in kwestie geweest.
Welja, laten die obsessie er anders ook nog even bij betrekken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee...tuurlijk niet....ik noem een quinsy.
Die kutjochies maken zelf de problemen. Moeten ze toch echt bij hun eigen opvoeding zoeken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Flikker op. Het is en en. En kutjochies en doorwinterde kutcriminelen en kutagenten. Even mixen, lont in het kruitvat. En dan heb je dit.
Alsof de problemen in de Haagse wijken niet uitgebreid belicht worden. We verzinnen de verhalen desnoods zelf wel.
Sommige problemen zijn net een puist. Die moet je eens een keer goed uitknijpen. In de Schilderswijk is het moment daar allang rijp voor. Het is steeds hetzelfde gedonder daar. Het moet gewoon eens heel goed duidelijk worden wie de baas is op straat en wie de openbare orde bewaakt.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:49 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel lachwekkend dat ik het hem op die manier moest uitleggen, maar ik neem aan dat elfletterig daardoor wel snapt dat keihard ingrijpen alleen maar meer problemen veroorzaakt.
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die kutjochies maken zelf de problemen. Moeten ze toch echt bij hun eigen opvoeding zoeken.
Politie doet gewoon hun werk. Niets mis mee. Wie niet luisteren wilt moet maar voelen
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sommige problemen zijn net een puist. Die moet je eens een keer goed uitknijpen.
En juist vanwege dat laatste zijn niet-dodelijke wapens geïntroduceerd.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt altijd zo leuk de boel downplayen. Wat deze mensen doen, is niet "het gooien van een steen". Ze zijn bezig om gericht politieagenten te bekogelen met stenen. Niet één steen, maar een heleboel stenen.
Het is inderdaad gortig om burgers dood te schieten. Dat is dan ook geen doel op zich. Je kunt ook gericht schieten met de bedoeling om een relschopper uit te schakelen. Maar ja... zoiets kan misgaan en leiden tot een dodelijke schotwond.
Ja, dit op zich lost natuurlijk geen reet op.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen is het vrij sneu om te zien dat dit door bepaalde figuren weer wordt aangegrepen om te pleiten voor nog meer geweld. Negatieve spiraal waar je nooit meer uit komt.
Ook dat vind ik prima hoor, die vragen daar ook om. Als jij denkt dat ik een ado hooligan ben, dan zit je er flink naastquote:Op maandag 29 juni 2015 23:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.
Behalve als ze ADO hooligans wegmeppen, dan is het de schuld van de ME en politie die mensen opjaagt_!
Omdat er een krachtig statement mee wordt afgegeven. Want anders hebben we bij het eerste de beste akkefietje weer zulke rellen in de Schilderswijk, of welke andere pauperbuurt dan ook.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou je prima werkende middelen skippen en over gaan tot middelen waarmee je alleen maar zorgt voor chaos?
Ach, dat gegeil op autoritaire maatregelen weer. Of ze in de praktijk daadwerkelijk effect sorteren is ook helemaal niet belangrijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat er een krachtig statement mee wordt afgegeven.
De politie moet zorgen dat ze de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moet de politie zich ook maar misdadig gaan gedragen? Goeie insteek.
Je zou er beter aan doen om te verhuizen dan. Politiestaten en dictaturen op de wereld genoeg. Bekijk het eens van dichtbij voor een paar jaar, mag je daarna vertellen of dat nu zo geweldig is als je vantevoren dacht dat het allemaal zou zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.
Ik drink weinig, ben volledig nuchter en meen dit serieus.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
Drink jij gewoon heel veel of meen je dit serieus?
Het omgekeerde is juist aan de hand. Dit soort rellen op z'n beloop laten en slap optreden van de politie maakt van ons land een bananenrepubliek. Binnen de kortste keren heb je weer zulke rellen, omdat relschoppers het gevoel hebben dat ze macht hebben en dat ze het gevecht met de politie kunnen winnen.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef Janneke141 het volgende:
En aan figuren die van dit land een door agenten gestuurde bananenrepubliek willen maken missen we al helemáál niets.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als de politie in ons land stelselmatig met scherp gaat schieten op ongewapende mensen, dan zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om de regering en de politie uit hun functie te ontheffen.
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:01:43Zelfs de brandweer is niet veilig voor de stenengooiers #mitch #denhaag #aruba http://t.co/PmD9dNDFnQ reageer retweet
They've had their warning.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De politie moet zorgen dat de relschoppers de baas zijn. Wat mij betreft is daarbij elk middel geoorloofd, zeker nadat relschoppers zijn gewaarschuwd.
De relschoppers die we hier op straat bezig zien, maken zich overdag nuttig in onze samenleving, wil je beweren?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jawel, zij zijn hier om recepten uit te delen en de konten van onze oma's te wassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |