abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153683313

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Mei 2014 - Khaleesi ©

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
pi_153683526
Ik vraag me ineens af hoe het nu gaat verlopen voor Trystane :o Die arme jongen is zijn jonge bruid kwijt en tegelijkertijd in handen van de mensen die nu woest op de mensen in Dorne zijn. Het zou me niet verbazen als Doran Martell zijn schoonzus Ellaria nu laat executeren oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 juni 2015 @ 00:20:53 #3
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153683625
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 00:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me ineens af hoe het nu gaat verlopen voor Trystane :o Die arme jongen is zijn jonge bruid kwijt en tegelijkertijd in handen van de mensen die nu woest op de mensen in Dorne zijn. Het zou me niet verbazen als Doran Martell zijn schoonzus Ellaria nu laat executeren oid.
Trystane wordt in een cel gegooid denk ik zo.

Wat moeten ze verder met hem? Hij gaat nu met niemand trouwen
Oh.
pi_153683675
  zaterdag 20 juni 2015 @ 00:26:38 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_153683795
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 00:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hij wordt uitgehuwelijkt aan Tommen. Dat is toch een hommotje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_153683866
quote:

Maar hij heeft eigenlijk ook helemaal niets gedaan -O- Lekker zo'n tante die je zwaar in de problemen brengt en je geliefde vermoordt vanwege een wraakactie voor een 'eerlijk gevecht' :r
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 juni 2015 @ 00:37:11 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153684066
quote:
Ligt er aan of de cunt de macht terug krijgt.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 20 juni 2015 @ 01:03:59 #8
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153684673
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

ouwe geilneef
Correct.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 01:18:38 #9
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_153684979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 00:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar hij heeft eigenlijk ook helemaal niets gedaan -O- Lekker zo'n tante die je zwaar in de problemen brengt en je geliefde vermoordt vanwege een wraakactie voor een 'eerlijk gevecht' :r
Ook die sippe sandsnakes moeten heftig in brand vliegen, ze vechten als een stel fatjes, spelen wat met gif, zijn dwars en moeilijk aan het gillen als een stel jankende vloerkinderen in een supermarkt omdat er dingen volledig volgens de regels gebeuren die ze niet kunnen behappen.

Echt, vlieg in de fik. Matige janksmoeltjes.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_153685032
quote:
de laatste der baratheons is no more
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie FP zaterdag 20 juni 2015 @ 01:30:57 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153685201
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 01:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

de laatste der baratheons is no more
Ik denk dat Stannis nog wel leeft.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153685739
Zo, seizoen in 3 dagen gekeken. Wat een stom einde :{
pi_153685957
quote:

[..]

Trystane gaat naar KL om Oberyn te vervangen, dat zal niet veranderen.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 03:59:27 #14
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_153686257
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 01:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik ook. En Stannis is nog steeds liev. Dat Shireen op de brandstapel ging kwam enkel door zijn volledige indoctrinatie van Carice
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_153686264
quote:
Ze gaan naar Mereen en Trystane probeert met Dany te trouwen.

gr
pi_153687129
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:42 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Over serieus nemen gesproken, weet je wie ik wel eens serieus zou willen nemen? :9~
Vast iemand die je necrofiele kant naar boven haalt.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  zaterdag 20 juni 2015 @ 12:13:48 #18
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_153689366
Bingewatching season 5 is commencing in 3, 2, 1...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_153689476
quote:
_O- Dan zou een bepaalde user hier met z'n Disney-fetisj echt helemaal aan z'n trekken komen! :D
pi_153690064
Hebben ze bij HBO te kort geld om de cast te kunnen doorbetalen of zo? ;(
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153691659
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:13 schreef Happel het volgende:
Bingewatching season 5 is commencing in 3, 2, 1...
Echt, als ik nog zou gaan kijken dan zou ik echt nooit op zo'n topic als dit klikken :D Voor je het weet zie je plaatjes van de overleden mensen langskomen en zo. Dat Stannis bijv Brienne snel door het hart stak had niemand verwacht. Of Cersei die al naakt lopend verkeerd door een steen wordt geraakt en dood neer valt. Ramsay die wordt geroosterd door een draak met Dany op haar rug, die vervolgens Sansa redt! Allemaal heel spannend.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:19:37 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153691988
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 00:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dan krijgt hij gezeik ermee terwijl hij ook aan het rouwen is.

Die Ellaria Sand is sowieso een kutwijf. Lelijk en achterbaks
Oh.
pi_153692111
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echt, als ik nog zou gaan kijken dan zou ik echt nooit op zo'n topic als dit klikken :D Voor je het weet zie je plaatjes van de overleden mensen langskomen en zo. Dat Stannis bijv Brienne snel door het hart stak had niemand verwacht. Of Cersei die al naakt lopend verkeerd door een steen wordt geraakt en dood neer valt. Ramsay die wordt geroosterd door een draak met Dany op haar rug, die vervolgens Sansa redt! Allemaal heel spannend.
Of een Hodor die per ongeluk op Tyrion gaat zitten. _O-

Maar voor de finale ben ik ook bwust niet op FOK! gekomen voordat ik 'm gezien had, om te voorkomen dat ik misschien een spoiler in de TT zou zien. :)
pi_153692165
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:23 schreef ToT het volgende:

Of een Hodor die per ongeluk op Tyrion gaat zitten. _O-

Maar voor de finale ben ik ook bwust niet op FOK! gekomen voordat ik 'm gezien had, om te voorkomen dat ik misschien een spoiler in de TT zou zien. :)
Ik ben ook bewust niet op facebook gegaan en dat was maar goed ook, zag een uurtje na we hadden gekeken al iemand die zo nodig moest roepen wie er dood waren. Zo flauw.
pi_153692320
Ja ik heb al een paar keer per ongeluk dit topic geopend nadat er net een nieuwe aflevering uitgezonden was. Dan weet je gewoon niet hoe snel je het weer moet afsluiten! _O-
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:37:52 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153692401
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:33 schreef ToT het volgende:
Ja ik heb al een paar keer per ongeluk dit topic geopend nadat er net een nieuwe aflevering uitgezonden was. Dan weet je gewoon niet hoe snel je het weer moet afsluiten! _O-
ik haal hem uit mijn AT en pas als ik weer bij ben ga ik lezen, dan ook geen last van TT spoilers oid.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_153692415
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:37 schreef Re het volgende:

[..]

ik haal hem uit mijn AT en pas als ik weer bij ben ga ik lezen, dan ook geen last van TT spoilers oid.
Ook een goed idee! :Y

Maar ja, dat is voorlopig niet meer nodig! :P
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:38:23 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153692418
maar dan heb je weer van die mongolen die iets op facebook zetten of degelijks
pi_153692665
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:38 schreef Re het volgende:
Nou en? Al dat trieste gezeik altijd om spoilers.
pi_153693017
Er blijven maar weinig karakters over. :D

Waarom ging Melisandre weg bij Stannis? Was dit allemaal een vooraf opgezet plan van haar om Stannis helemaal te gronde te richten? Dus Stannis' dochter geofferd, z'n vrouw zelfmoord, z'n manschappen verzwakt en gedeserteerd dus geenkans om Winterfell in te nemen.
pi_153693036
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:38 schreef Re het volgende:
Heb soms wel eens de fout gemaakt om naar Reddit of 9gag te gaan op maandag... Dat gaat ook altijd fout.
pi_153693450
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:05 schreef TargaFlorio het volgende:

Waarom ging Melisandre weg bij Stannis? Was dit allemaal een vooraf opgezet plan van haar om Stannis helemaal te gronde te richten? Dus Stannis' dochter geofferd, z'n vrouw zelfmoord, z'n manschappen verzwakt en gedeserteerd dus geenkans om Winterfell in te nemen.
Dat was mijn gedachte ook, maar zoals iemand hier al zei (en na die scenes opnieuw gezien te hebben), lijkt het er toch op dat ze gewoon een ongelooflijke prutser is die dingen totaal verkeerd geïnterpreteerd heeft.
De banners van de Boltons gaan echt wel op de grond liggen en branden zoals ze voorspeld heeft, maar blijkbaar was haar interpretatie van dat Stannis dat gedaan heeft, dus verkeerd.

En misschien is het ook wel die Azor Ahai / The prince who was promised die dat uiteindelijk gaat doen, maar heeft ze zich vergist in wie dat zou zijn.
pi_153693694
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat was mijn gedachte ook, maar zoals iemand hier al zei (en na die scenes opnieuw gezien te hebben), lijkt het er toch op dat ze gewoon een ongelooflijke prutser is die dingen totaal verkeerd geïnterpreteerd heeft.
De banners van de Boltons gaan echt wel op de grond liggen en branden zoals ze voorspeld heeft, maar blijkbaar was haar interpretatie van dat Stannis dat gedaan heeft, dus verkeerd.

En misschien is het ook wel die Azor Ahai / The prince who was promised die dat uiteindelijk gaat doen, maar heeft ze zich vergist in wie dat zou zijn.
Gezien de aanloop naar deze aflevering is mijn theorie niet echt logisch maar het kwam wel direct bij me op. Ik vond het vreemd dat ze voor de aanval al vluchtte.
pi_153693742
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Gezien de aanloop naar deze aflevering is mijn theorie niet echt logisch maar het kwam wel direct bij me op. Ik vond het vreemd dat ze voor de aanval al vluchtte.
Ze heeft door dat ze voor de verkeerde heeft gestreden.
pi_153693898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nee het was ook exact wat ik dacht hoor:
- Lightbringer vond ik al echt een slap toneelstukje: volgens de legende zou The prince who was promised een vlammend zwaard uit het vuur trekken. Zij steekt wat beelden van the seven gods in de fik waarbij in eentje een zwaard steekt, en Stannis trekt die uit het vuur. Nou joepie, fantastische manier om een stuk van de legende uit te laten komen als bewijs dat Stannis die prince is.
- Ze gebruikt allerlei middeltjes om mensen te laten hallucineren / vuurballen te creëren enz om te bewijzen dat die god of light echt is. (Ze heeft een rek vol met flesjes daarvoor.)
- Ze zet Stannis z'n familie en trouwe volgelingen op de brandstapel als offer (zoals die neef). Ideale manier om een volgende claim op de troon preventief uit te schakelen.
- Dochtertje op de brandstapel, dus geen nakomeling.

en zo zijn er nog veel meer factoren die doen suggereren dat ze bewust actief de Baratheons aan het uitroeien was met list en bedrog. Niet alleen Stannis; Renly heeft ze met dat schaduwmonster vermoord (uiteraard ook omdat Stannis anders gegarandeerd verslagen zou worden) en die ene bastaard wilde ze ook opofferen. Wel om een overwinning te garanderen, maar het is WEER een Baratheon die het onderspit moest delven. (Okee hij was wel de enige die voorhanden was.)
pi_153696139
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:05 schreef TargaFlorio het volgende:

Leuk spel joh, vraag 1: leeft ie nog? *nope* *nope* *nope*
vraag 2: is het Tyrion? :+
mag het weten
pi_153697259
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:39 schreef ToT het volgende:
en die ene bastaard wilde ze ook opofferen. Wel om een overwinning te garanderen, maar het is WEER een Baratheon die het onderspit moest delven. (Okee hij was wel de enige die voorhanden was.)
Maar die bastaard had verder geen enkele claim op de troon, dus die was wat opvolging betreft geen gevaar.
pi_153697302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar die bastaard had verder geen enkele claim op de troon, dus die was wat opvolging betreft geen gevaar.
Daar dachten de Lannisters anders over! ;)
pi_153697361
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Daar dachten de Lannisters anders over! ;)
Dat was ook toen al onzin. Bastaarden kunnen enkel een claim vestigen als ze door hun vader erkend worden (zie Ramsay). Sinds Robert dood is heeft dus niemand iets te vrezen van... Eh... Hoe heette die knakker ook alweer?
pi_153697432
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was ook toen al onzin. Bastaarden kunnen enkel een claim vestigen als ze door hun vader erkend worden (zie Ramsay). Sinds Robert dood is heeft dus niemand iets te vrezen van... Eh... Hoe heette die knakker ook alweer?
Gendry? :)

Nee maar als de meerderheid gaat geloven dat Joffrey ook een bastaard was, van mama en d'r broer, dan zou de bastaard van de echte koning wel wat meer recht hebben. :)
pi_153697440
Maar uiteraard hadden de broers van Robert meer recht, dus vandaar die oorlogen. :)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:33:04 #42
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153697445
Alleen een koning kan bastaarden toch laten erkennen? Of kunnen hun eigen vaders dat ook zelf doen?
Oh.
pi_153697457
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Gendry? :)

Nee maar als de meerderheid gaat geloven dat Joffrey ook een bastaard was, van mama en d'r broer, dan zou de bastaard van de echte koning wel wat meer recht hebben. :)
Nee, zo werkt dat niet. Bastaarden kunnen niets, per definitie.
pi_153697521
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
Alleen een koning kan bastaarden toch laten erkennen? Of kunnen hun eigen vaders dat ook zelf doen?
Heb het even opgezocht: inderdaad. Maar alleen de bastaardkinderen van een Lord kunnen door de koning gelegitimeerd worden.
pi_153697562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet. Bastaarden kunnen niets, per definitie.
Wie zou er dan op de troon komen, als men er achter zou komen dat Joffrey een bastaard zou zijn, en de broers van Robert gedood zouden zijn?
pi_153697606
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Wie zou er dan op de troon komen, als men er achter zou komen dat Joffrey een bastaard zou zijn, en de broers van Robert gedood zouden zijn?
Uhmmmm. Niemand.

Iedereen in deze stamboom is a) dood of b) kan niet opvolgen. Dus dan zou de Baratheon-dynastie eindigen en een strijd om de troon losbarsten. :P
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:39:26 #47
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153697632
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Een verre nazaat van de Baratheons
Oh.
pi_153697661
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uhmmmm. Niemand.

Iedereen in deze stamboom is a) dood of b) kan niet opvolgen. Dus dan zou de Baratheon-dynastie eindigen en een strijd om de troon losbarsten. :P
Nu nog een Tommen = Margaery en je ziet toch mooi hoe ze aanpapt met meerdere kandidaten voor de troon :D
mag het weten
pi_153697677
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uhmmmm. Niemand.

My thoughts exactly, maar er zou een risico zijn dat er toch mensen zich achter de bastaard van Robert zouden scharen. Ik bedoel: IK ben niet degene die alle bastards van Robert dood wilde hebben! :P
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:47:14 #50
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153697834
Eindelijk gisteren gekeken. Pfff. Kostte moeite de spoilers te ontwijken :D

quote:

[..]

Dat denk ik ook. We zagen immers niet dat het gebeurde, en dat is vast met een reden.
Ook denk ik da Melissandre onze Jon wel tot leven wekt. Volgens mij vindt ze die veel te belangrijk en we hebben eerder gezien dat een rode priester die macht heeft. Dat lieten ze niet voor niets zien. Verder is er nog niets mee gedaan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:51:33 #51
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_153697927
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:47 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. We zagen immers niet dat het gebeurde, en dat is vast met een reden.
Ook denk ik da Melissandre onze Jon wel tot leven wekt. Volgens mij vindt ze die veel te belangrijk en we hebben eerder gezien dat een rode priester die macht heeft. Dat lieten ze niet voor niets zien. Verder is er nog niets mee gedaan.
Hmmm ik denk dat ie toch echt dood is. Je zag de Hound ook niet doodgaan, maar toch denk ik ook dat ie toch echt dood is :P
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:57:01 #52
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153698046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:51 schreef OuwePers het volgende:

[..]

Hmmm ik denk dat ie toch echt dood is. Je zag de Hound ook niet doodgaan, maar toch denk ik ook dat ie toch echt dood is :P
De Hound werd achtergelaten. Dat was om een moment te creëren. Het was nl grover van Arya hem zo achter te laten dan hem direct te vermoorden. Maar dit was echt bewust een cut. I could be wrong, geen idee. Maar ik denk dat ie niet dood is. En het is leuk te speculeren juist. LD
L'Amour menaçant:
pi_153698088
quote:

[..]

http://www.ew.com/article/2015/06/15/game-thrones-brienne-stannis

"...she most definitely took out a self-proclaimed king and all-around Worst Dad Ever Stannis Baratheon" ;)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:00:47 #54
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153698109
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:59 schreef ToT het volgende:

[..]

http://www.ew.com/article/2015/06/15/game-thrones-brienne-stannis

"...she most definitely took out a self-proclaimed king and all-around Worst Dad Ever Stannis Baratheon" ;)
Dat wordt dus nu het lastige van komend jaar. Alle speculaties over Stannis, Sansa en Jon worden de kop ingedrukt door interviews en dergelijke :{
L'Amour menaçant:
pi_153698141
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:00 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat wordt dus nu het lastige van komend jaar. Alle speculaties over Stannis, Sansa en Jon worden de kop ingedrukt door interviews en dergelijke :{
Klopt, maar aan de andere kant weten de acteurs het vaak ook niet helemaal zeker.
De acteur die Jon speelde heeft duidelijk van HBO te horen gekregen dat hij echt dood is en niet meer terug gaat komen, maar GRRM zegt weer dat niets zeker is en dat je dat onderhand wel zou moeten weten! :')
pi_153698162
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar aan de andere kant weten de acteurs het vaak ook niet helemaal zeker.
De acteur die Jon speelde heeft duidelijk van HBO te horen gekregen dat hij echt dood is en niet meer terug gaat komen, maar GRRM zegt weer dat niets zeker is en dat je dat onderhand wel zou moeten weten! :')
Niets is wat het lijkt, juist met GRRM
mag het weten
pi_153698194
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:03 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Niets is wat het lijkt, juist met GRRM
Maar hij kan die opmerking natuurlijk ook hebben gemaakt om de speculatie gaande te houden, terwijl Jon toch serieus echt wel kraaienvoer is! _O-
pi_153698233
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar hij kan die opmerking natuurlijk ook hebben gemaakt om de speculatie gaande te houden, terwijl Jon toch serieus echt wel kraaienvoer is! _O-
Precies, net als met WIDM: je weet het nooit zeker. Das meteen het leuke eraan :Y
mag het weten
pi_153698288
Mensen die hoop houden. Best vermoeiend wel. :)
pi_153698323
quote:

[..]

Bron? Hij heeft gewoon nog een contract voor volgend seizoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 19:11:13 ]
pi_153698349
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:10 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bron?

Hij heeft gewoon nog een contract voor volgend seizoen.
Hij staat nog op de paylist omdat dat zo is afgesproken, maar krijgt verder geen rol meer, is hem verteld. Staat volgens mij ook op die site waar dat over Stannis staat, maar dat kan ik eventueel wel opzoeken.
pi_153698375
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij staat nog op de paylist omdat dat zo is afgesproken, maar krijgt verder geen rol meer, is hem verteld. Staat volgens mij ook op die site waar dat over Stannis staat, maar dat kan ik eventueel wel opzoeken.
En jij gelooft dat?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:14:38 #64
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698424
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:10 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bron? Hij heeft gewoon nog een contract voor volgend seizoen.
Kregen ze niet allemaal al een contract voor 7 seizoenen aan het begin van de serie?
Oh.
pi_153698436
quote:

[..]

De reden is dat Stannis al verslagen was. Bloederige sterfscènes zijn alleen nuttig bij mensen die iets te verliezen hebben - bijvoorbeeld Ned of Oberyn. Stannis heeft zijn dochter, vrouw, leger, broer en fysieke gesteldheid verloren (hij bloedde al). Hij wilde zelf ook dood.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:15:19 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153698440
quote:

[..]

Maar wat GRRM zegt maakt eigenlijk geen hol uit omdat de serie zich toch geen fuck aantrekt van wat hij schrijft en er rustig dingen zelf bijverzint of weg laat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_153698458
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:12 schreef Typisch het volgende:

[..]

En jij gelooft dat?
Waarom geloof jij dat hij wel op de loonlijst staat?
pi_153698461
quote:
Ah, die heb ik al gelezen ja.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kregen ze niet allemaal al een contract voor 7 seizoenen aan het begin van de serie?
Geen idee. :o Dat zou het wel verklaren.
pi_153698474
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

De reden is dat Stannis al verslagen was. Bloederige sterfscènes zijn alleen nuttig bij mensen die iets te verliezen hebben - bijvoorbeeld Ned of Oberyn. Stannis heeft zijn dochter, vrouw, leger, broer en fysieke gesteldheid verloren (hij bloedde al). Hij wilde zelf ook dood.
Good point! :Y Het was over, het was bijna gewoon een act of mercy.
pi_153698479
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar wat GRRM zegt maakt eigenlijk geen hol uit omdat de serie zich toch geen fuck aantrekt van wat hij schrijft en er rustig dingen zelf bijverzint of weg laat.
_O- True!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:17:08 #71
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_153698487
Hij heeft de optie in zijn contract voor seizoen 6. Het is gewoon allemaal giswerk. Gewoon wachten op het nieuwe boek en nieuwe seizoen :)
pi_153698496
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is volgens mij wel bekend dat ze beide naar een zelfde soort einde toewerken. Dus ze trekken zich wel wat aan van GRRM zijn verhaal, wat logisch is.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:18:07 #73
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698518
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:16 schreef Typisch het volgende:

[..]

Geen idee. :o Dat zou het wel verklaren.
Dacht van wel, zodat ze allemaal lang vast zouden liggen en ze niet opeens meer geld konden vragen als ze wilden.

Kan ook zijn dat ik in de war ben met een andere serie, maar volgens mij wordt dit beleid wel vaker gebruikt
Oh.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:18:37 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153698533
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:17 schreef Typisch het volgende:

[..]

Het is volgens mij wel bekend dat ze beide naar een zelfde soort einde toewerken. Dus ze trekken zich wel wat aan van GRRM zijn verhaal, wat logisch is.
Mja, niet veel, er zijn al tal van mensen dood of leven nog die in de boeken een andere status hebben.
Niet altijd even erg, verschillende mediums, verschillende story lines, maar soms wel met een heel drastische impact.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_153698534
quote:

[..]

Maar juist omdat bijna iedereen er vanuit gaat dat Jon weer tot leven wordt gebracht, kan het ook zijn dat hij dood blijft. Het zou anders ook wel erg voorspelbaar zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_153698537
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dacht van wel, zodat ze allemaal lang vast zouden liggen en ze niet opeens meer geld konden vragen als ze wilden.

Kan ook zijn dat ik in de war ben met een andere serie, maar volgens mij wordt dit beleid wel vaker gebruikt
Het lijkt me zéér onverstandig om Sean Bean een contract voor 7 seizoenen te geven als je weet dat hij doodgaat in seizoen 1.
pi_153698545
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:17 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja de grove lijn zullen ze wel volgen, maar alles wat daaromheen zit, doet er blijkbaar niet zo veel toe wat de rode draad betreft. Sommige verschillen met de boeken vind ik echt heel erg vreemd, omdat je echt in heel andere scenario's zit er mee.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:19:50 #78
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698558
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het lijkt me zéér onverstandig om Sean Bean een contract voor 7 seizoenen te geven als je weet dat hij doodgaat in seizoen 1.
Ja zal niet met iedereen zijn gebeurd.
Oh.
pi_153698567
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja de grove lijn zullen ze wel volgen, maar alles wat daaromheen zit, doet er blijkbaar niet zo veel toe wat de rode draad betreft. Sommige verschillen met de boeken vind ik echt heel erg vreemd, omdat je echt in heel andere scenario's zit er mee.
Vergeet niet dat Martin zelf ook meeschrijft hè. Misschien vond hij stukken van zijn boek wel gewoon minder goed of zoiets.
pi_153698570
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mja, niet veel, er zijn al tal van mensen dood of leven nog die in de boeken een andere status hebben.
Niet altijd even erg, verschillende mediums, verschillende story lines, maar soms wel met een heel drastische impact.
Dat weet ik, maar als character A op de troon komt in het originele ASOIAF gaat de show denk ik niet ineens character B daar neer zetten. :+ Dus de details e.d. zullen veel verschillen (dat doen ze nu al), maar de grotere lijnen zullen grotendeels het zelfde zijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:20:44 #81
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698588
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Heel veel personages die gewoon geskipt zijn. Merk het nu na boek 4, dat heeft echt hele andere verhaallijnen en manier van doen vergeleken met hoe het in de serie er is uitgekomen
Oh.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:21:29 #82
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698608
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Martin zelf ook meeschrijft hè. Misschien vond hij stukken van zijn boek wel gewoon minder goed of zoiets.
Sommige stukken werken in de boeken werken natuurlijk wel beter, waar het grotere publiek vaak ook gewoon meer actiescènes verwacht. En niet teveel personages willen zien, omdat ze het nu al verwarrend vinden
Oh.
pi_153698614
Maar Jon leeft want Azor Ahai reborn.

gr
pi_153698619
quote:

[..]

_O- Dat hij ontevreden is over zijn boeken, waag ik zeer te betwijfelen, gezien hoe lang hij over elk boek doet! :D

Het is volgens mij puur om zowel kijkers als lezers te houden. Het moet niet te voorspelbaar zijn voor de lezers als ze al bepaalde dingen in de serie gezien hebben, en andersom. :)
pi_153698631
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Sommige stukken werken in de boeken werken natuurlijk wel beter, waar het grotere publiek vaak ook gewoon meer actiescènes verwacht. En niet teveel personages willen zien, omdat ze het nu al verwarrend vinden
Ja, precies. En je hebt altijd het probleem dat het op film veel moeilijker is om iets een beetje vaag te houden. In het boek is het - blijkbaar - volkomen open of Jon dood is of niet. In de serie... is hij er toch niet zo goed aan toe.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:22:48 #86
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698643
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:21 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Dat hij ontevreden is over zijn boeken, waag ik zeer te betwijfelen, gezien hoe lang hij over elk boek doet! :D

Het is volgens mij puur om zowel kijkers als lezers te houden. Het moet niet te voorspelbaar zijn voor de lezers als ze al bepaalde dingen in de serie gezien hebben, en andersom. :)
Maar het lijkt me sterk dat in de boekenreeks Stannis opeens wel op de troon komt
Oh.
pi_153698674
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar het lijkt me sterk dat in de boekenreeks Stannis opeens wel op de troon komt
Nee lijkt me idd ook niet; er zit wel een rode draad in he! ;)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:24:27 #88
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698692
Laten we in elk geval hopen dat boek 6 uitkomt voor volgend seizoen, en dat er genoeg materiaal zit voor een tv-seizoen of 2. Dan heeft GRRM nog genoeg tijd om het laatste boek te schrijven.
Oh.
pi_153698735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Stannis komt op de Wall terecht, Jon wordt tot leven gewekt door Mel.
Jon wordt Jon Stark, samen met Stannis zijn commander skills en de wildlings nemen ze Winterfell over voor Jon. De North volgt want zoon van een Stark. De Night's Watch wordt vernietigd en The Wall wordt aan de wildlings gegeven door Jon.

En dan komt de winter.

einde

dit is leuker dan dat de north Rickon support en die Winterfell overneemt :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 19:26:44 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:27:41 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153698765
quote:

[..]

Volgens IMDB heeft hij maar aan twee afleveringen meegeschreven, S03E07 en S04E02 (Bear and the Maiden Fair en Joffrey en Margeary's bruiloft).

Hij heeft echt niet veel in te brengen en je merkte ook na zijn reactie over de Ramsay/Sansa scene (beetje tussen de regels doorlezend) dat hij het ook lang niet met alle keuzes eens is.

Het nadeel van het verfilmen van een verhaal dat nog niet af is, is dat je niet weet wat belangrijk gaat worden in latere delen. Er zijn personen (of gebeurtenissen) weggelaten uit seizoen 1 omdat ze daar niet belangrijk waren terwijl ze dat nu wel (gaan) worden in de boeken. Een logisch gevolg en daarom moet je ze ook los van elkaar gaan zien, het zou mij niets verbazen als er geheel andere eindes aan komen.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:27:46 #91
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698766
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:25 schreef Typisch het volgende:

[..]

Stannis komt op de Wall terecht, Jon wordt tot leven gewekt door Mel.
Jon wordt Jon Stark, samen met Stannis zijn commander skills en de wildlings nemen ze Winterfell over voor Jon. De North volgt want zoon van een Stark. De Night's Watch wordt vernietigd en The Wall wordt aan de wildlings gegeven door Jon.

En dan komt de winter.

einde

dit is leuker dan dat de north Rickon support en die Winterfell overneemt :)
Klinkt als een leuke theorie.

Benieuwd wel of we Rickon volgend seizoen te zien krijgen. En dat hij een beetje gegroeid is en badass is geworden.
Oh.
pi_153698785
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klinkt als een leuke theorie.

Benieuwd wel of we Rickon volgend seizoen te zien krijgen. En dat hij een beetje gegroeid is en badass is geworden.
Rickon
SPOILER
Ik verwacht een eckte Stark met wat wildere invloeden.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:29:31 #93
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698814
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:28 schreef Typisch het volgende:

[..]

Rickon
SPOILER
Ik verwacht een eckte Stark met wat wildere invloeden.
Een Stark met wat Wildling trucjes geleerd door Osha en wat andere skills geleerd door de Umbers.

Tijd om Winterfell te heroveren _O_
Oh.
pi_153698835
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens IMDB heeft hij maar aan twee afleveringen meegeschreven, S03E07 en S04E02 (Bear and the Maiden Fair en Joffrey en Margeary's bruiloft).

Hij heeft echt niet veel in te brengen en je merkte ook na zijn reactie over de Ramsay/Sansa scene (beetje tussen de regels doorlezend) dat hij het ook lang niet met alle keuzes eens is.\
Dat zijn de afleveringen waarvoor hij persoonlijk de screenplay heeft geschreven en waarvoor hij dus is gecredit als writer. Maar hij is ook producer en consultant - heel veel wordt langs hem geleid (en dat wordt alleen nog maar meer aangezien seizoen 6 eerder uitkomt dan het boek waar het op gebaseerd is).

Dat hij niet elke keuze alleen maakt spreekt voor zich. Het is niet zijn tv-serie.
pi_153698837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Een Stark met wat Wildling trucjes geleerd door Osha en wat andere skills geleerd door de Umbers.

Tijd om Winterfell te heroveren _O_
Enige logische reden van het bestaan van Rickon. Die heeft verder echt nog niks gedaan of betekend.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zijn de afleveringen waarvoor hij persoonlijk de screenplay heeft geschreven en waarvoor hij dus is gecredit als writer. Maar hij is ook producer en consultant - heel veel wordt langs hem geleid (en dat wordt alleen nog maar meer aangezien seizoen 6 eerder uitkomt dan het boek waar het op gebaseerd is).

Dat hij niet elke keuze alleen maakt spreekt voor zich. Het is niet zijn tv-serie.
Dit is nog niet bevestigd.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 19:31:33 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:32:15 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698856
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:30 schreef Typisch het volgende:

[..]

Enige logische reden van het bestaan van Rickon. Die heeft verder echt nog niks gedaan of betekent.

Klopt, en in die jaren afwezigheid kan hij wel een ontwikkeling doorgemaakt hebben.

Maar zal dan wel betekenen dat Bran en Jon niet in Winterfell gaan zitten uiteindelijk dan
Oh.
pi_153698861
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het nadeel van het verfilmen van een verhaal dat nog niet af is, is dat je niet weet wat belangrijk gaat worden in latere delen. Er zijn personen (of gebeurtenissen) weggelaten uit seizoen 1 omdat ze daar niet belangrijk waren terwijl ze dat nu wel (gaan) worden in de boeken. Een logisch gevolg en daarom moet je ze ook los van elkaar gaan zien, het zou mij niets verbazen als er geheel andere eindes aan komen.
Had toch echt het idee dat GRRM voor meer dingen zijn fiat wel of niet gaf.

Dat beschouw ik ook als een nadeel. Gelijk aan Harry Potter, de boekenreeks was nog niet af of ze begonnen al met verfilmen. Dan weet je nooit in het begin waar je naar toe gaat richting het einde, behalve de auteur zelf natuurlijk. Zo krijg je onvermijdelijk twee universums: die van de boeken en die van de films/serie. Des te meer zonde, juist omdat men vaak voor de films/serie wèl een prima cast bij elkaar krijgt, maar het plottechnisch in het niet valt bij het plot die in de boeken uit de doeken gedaan wordt.
mag het weten
pi_153698892
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat beschouw ik ook als een nadeel. Gelijk aan Harry Potter, de boekenreeks was nog niet af of ze begonnen al met verfilmen. Dan weet je nooit in het begin waar je naar toe gaat richting het einde, behalve de auteur zelf natuurlijk. Zo krijg je onvermijdelijk twee universums: die van de boeken en die van de films/serie. Des te meer zonde, juist omdat men vaak voor de films/serie wèl een prima cast bij elkaar krijgt, maar het plottechnisch in het niet valt bij het plot die in de boeken uit de doeken gedaan wordt.
Zowel in Harry Potter als in Game of Thrones geeft de schrijver advies over delen van het verhaal die nog niet zijn geschreven om dit te voorkomen.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:34:25 #99
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698893
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat beschouw ik ook als een nadeel. Gelijk aan Harry Potter, de boekenreeks was nog niet af of ze begonnen al met verfilmen. Dan weet je nooit in het begin waar je naar toe gaat richting het einde, behalve de auteur zelf natuurlijk. Zo krijg je onvermijdelijk twee universums: die van de boeken en die van de films/serie. Des te meer zonde, juist omdat men vaak voor de films/serie wèl een prima cast bij elkaar krijgen, maar het plottechnisch in het niet valt bij het plot die in de boeken uit de doeken gedaan wordt.
Boeken lenen zich er ook veel meer voor om een plot zo uitgebreid uit de doeken te doen. In een tv-serie moet dat gewoon makkelijker te behappen zijn.

Kijk maar naar hoeveel mensen er al zeiken over dit seizoen omdat er opbouw afleveringen waren.
Oh.
pi_153698902
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:30 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dit is nog niet bevestigd.
Seizoen zes wordt deze zomer gefilmd. Reken maar dat het boek er dan nog niet is.
pi_153698905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, en in die jaren afwezigheid kan hij wel een ontwikkeling doorgemaakt hebben.

Maar zal dan wel betekenen dat Bran en Jon niet in Winterfell gaan zitten uiteindelijk dan
Over Bran zal ik niks zeggen, vorige keer scheurde er weer een paar uit hun panty toen ik in spoiler over hem begon. :+

Die theorie van Jon lijkt mij wel leuk, maar ik denk eerder dat Rickon voor de North gaat. Ik denk dat Jon veel meer gaat worden dan alleen Jon Snow de bastard als hij weer tot leven wordt gewekt.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:35:15 #102
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zowel in Harry Potter als in Game of Thrones geeft de schrijver advies over delen van het verhaal die nog niet zijn geschreven om dit te voorkomen.
Klopt, in HP5 bijvoorbeeld zei Rowling ook dat Kreacher er perse in moest omdat die later nog belangrijk werd. Terwijl de regisseur Kreacher eigenlijk wilde schrappen
Oh.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:35:37 #103
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698915
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Seizoen zes wordt deze zomer gefilmd. Reken maar dat het boek er dan nog niet is.
Misschien is die wel al redelijk af en krijgen de makers het al eerder te lezen ;)
Oh.
pi_153698918
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah ja, true. Zat met de release van de serie in mijn hoofd.
pi_153698929
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, in HP5 bijvoorbeeld zei Rowling ook dat Kreacher er perse in moest omdat die later nog belangrijk werd. Terwijl de regisseur Kreacher eigenlijk wilde schrappen
Vermakelijk personage was dat.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:36:27 #106
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698934
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Over Bran zal ik niks zeggen, vorige keer scheurde er weer een paar uit hun panty toen ik in spoiler over hem begon. :+

Die theorie van Jon lijkt mij wel leuk, maar ik denk eerder dat Rickon voor de North gaat. Ik denk dat Jon veel meer gaat worden dan alleen Jon Snow de bastard als hij weer tot leven wordt gewekt.
Ja ik zie Jon sowieso niet los van R + L = J, dus die gaat zeker nog wel belangrijker worden denk ik zo.
Oh.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:37:19 #107
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153698947
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Vermakelijk personage was dat.
Was in de boeken ook meer uitgebreid over verteld, maar snap wel dat je in de films meer op de rode draad moet richten en niet allemaal achtergrondverhalen kan vertellen.
Oh.
pi_153698953
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Precies. Dus al dit gezeur is een beetje voorbarig.
pi_153698954
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al ooit gelezen te hebben. Is ook niet vreemd, tis per slot van rekening GRRM zijn geesteskind, zelfs al verpak je het in een ander medium dan nog wil je daar wel wat over te zeggen hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Boeken lenen zich er ook veel meer voor om een plot zo uitgebreid uit de doeken te doen. In een tv-serie moet dat gewoon makkelijker te behappen zijn.

Kijk maar naar hoeveel mensen er al zeiken over dit seizoen omdat er opbouw afleveringen waren.
Klopt, boeken zijn ideaal voor meer achtergrondinformatie. Alles op tv moet veel sneller gebeuren, dus achtergrondinfo sneuvelt als eerste. Opbouw vind ik niet erg, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar ivm gebrek aan tijd/geld hebben ze de de diverse verhaallijntjes in opbouw naar mijn smaak te snel een einde gegeven in aflevering 10. Anders gezegd: had het beter uitgesmeerd over de tien standaard afleveringen en/of een elfde aflevering gemaakt.
mag het weten
pi_153698970
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:37 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al ooit gelezen te hebben. Is ook niet vreemd, tis per slot van rekening GRRM zijn geesteskind, zelfs al verpak je het in een ander medium dan nog wil je daar wel wat over te zeggen hebben.
Nou, zeur dan niet zo dat het zonde is en dat ze later zouden moeten verfilmen en bladiebla. :+
pi_153698996
Het enige wat ik kut vind aan het feit dat de boeken later uitkomen is dat serie kijkers hun spoilers moeten delen overal op het internet, dus ik kan niet wachten op het laatste boek zonder gespoild te worden.
pi_153699026
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:39 schreef Typisch het volgende:
Het enige wat ik kut vind aan het feit dat de boeken later uitkomen is dat serie kijkers hun spoilers moeten delen overal op het internet, dus ik kan niet wachten op het laatste boek zonder gespoild te worden.
Ik heb dat dus nog nooit met wat voor serie dan ook gehad. Gewoon opletten en uitkijken waar je komt. Niet meer dit topic lezen. Zo lastig is het niet hoor :P
Conscience do cost.
pi_153699027
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou, zeur dan niet zo dat het zonde is en dat ze later zouden moeten verfilmen en bladiebla. :+
Ik ben Nederlander, zeuren is volkssport nummer één. Zelfs al geeft de auteur zelf inside info aan de filmcrew, dan nog zou je juist met zulke info beter mee omspringen. Beter je tijd nemen en echt een mooie, consistente verfilming naar buiten brengen, dan haasten want anders is het momentum weg.
mag het weten
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:41:28 #114
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153699035
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb dat dus nog nooit met wat voor serie dan ook gehad. Gewoon opletten en uitkijken waar je komt. Niet meer dit topic lezen. Zo lastig is het niet hoor :P
Ik heb nou van de week wel al behoorlijk wat GoT dingen langs zien komen op FB hoor :P
Oh.
pi_153699040
Als Martin maar niet overlijdt voor seizoen 7 geschreven is want dan krijgen we eeuwig de discussie of het einde van de serie wel hetzelfde is als de boeken zouden zijn geëindigd.

quote:

[..]

Als je gewoon blijft internetten kan dat bijna niet. Ik keek de finale van dit seizoen vijf dagen later en moest die hele week links en rechts spoilers vermijden - iets wat niet helemaal is gelukt maar wel bijna.
pi_153699050
quote:

[..]

Ik wel, met series die ik nog niet gekeken had heb ik dat best vaak gehad.

Dus ik ga de serie dan ook gewoon kijken als hij er is.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:42:19 #117
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153699054
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:37 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt, boeken zijn ideaal voor meer achtergrondinformatie. Alles op tv moet veel sneller gebeuren, dus achtergrondinfo sneuvelt als eerste. Opbouw vind ik niet erg, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar ivm gebrek aan tijd/geld hebben ze de de diverse verhaallijntjes in opbouw naar mijn smaak te snel een einde gegeven in aflevering 10. Anders gezegd: had het beter uitgesmeerd over de tien standaard afleveringen en/of een elfde aflevering gemaakt.
Het enige wat ik wel minder vond was dat Stannis zijn downfall wel heel erg snel ging.
Oh.
pi_153699063
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef Tchock het volgende:
Als Martin maar niet overlijdt voor seizoen 7 geschreven
Ik houd er serieus rekening mee :@ Hij ook, anders weten D.B. Weiss en co niet waar ze naar toe moeten werken :P
mag het weten
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:43:29 #119
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153699078
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik houd er serieus rekening mee :@ Hij ook, anders weten D.B. Weiss en co niet waar ze naar toe moeten werken :P
Of hij heeft voor de andere boeken al een opzet en kan zijn vrouw het afmaken ofzo :D

Wel een hele andere stijl dan mja :')
Oh.
pi_153699079
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef Tchock het volgende:
Als Martin maar niet overlijdt voor seizoen 7 geschreven is want dan krijgen we eeuwig de discussie of het einde van de serie wel hetzelfde is als de boeken zouden zijn geëindigd.

[..]

Als je gewoon blijft internetten kan dat bijna niet. Ik keek de finale van dit seizoen vijf dagen later en moest die hele week links en rechts spoilers vermijden - iets wat niet helemaal is gelukt maar wel bijna.
Het einde is al verteld aan de seriemakers.

Althans, op dat moment. GRRM is iemand die er op het laatst nog een hele laag overheen kan gooien. :+
pi_153699093
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het enige wat ik wel minder vond was dat Stannis zijn downfall wel heel erg snel ging.
Eens, dat had wel wat langer mogen duren. Zeker als je kijkt naar hoe verschrikkelijk lang zijn opbouw al bezig is (van de moord op Renley tot Blackwater tot de Bank of Braavos tot de Wall enzovoorts enzovoorts)
pi_153699152
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jup, eerst die enorme aanloop ^O^ en dan :W Shireen zonder echt nuttig resultaat (woohoo de sneeuw smelt maar je ingehuurde mankrachten hebben je paarden gestolen :|W) Selyse kan dat toch niet verkroppen en kropt zichzelf op :+ Stannis zet gewoon door (is wel zijn ding, heeft ie al vaker naar gehint) maar overleeft de aanval op open vlakte ( :? ) ondanks dat hij flink in de minderheid is. Zelfs de Boltons komen hem niet tegen, nee daar is Brienne dan opeens, geheel 'toevallig'. :') Stop teveel van zulke toevalligheden (zelfs al zitten die in het bronmateriaal) in een en dezelfde aflevering en ja dan krijg ik wel een /meh gevoel.
mag het weten
pi_153699166
Als je nog lekker wil speculeren:

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Cersei
quote:
Cersei Lannister is a major character in the first, second, third, fourth and fifth seasons.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Tyrion_Lannister
quote:
Tyrion Lannister is a major character in the first, second, third, fourth, fifth and sixth seasons.
pi_153699179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jup, eerst die enorme aanloop ^O^ en dan :W Shireen zonder echt nuttig resultaat (woohoo de sneeuw smelt maar je ingehuurde mankrachten hebben je paarden gestolen :|W) Selyse kan dat toch niet verkroppen en kropt zichzelf op :+ Stannis zet gewoon door (is wel zijn ding, heeft ie al vaker naar gehint) maar overleeft de aanval op open vlakte ( :? ) ondanks dat hij flink in de minderheid is. Zelfs de Boltons komen hem niet tegen, nee daar is Brienne dan opeens, geheel 'toevallig'. :') Stop teveel van zulke toevalligheden (zelfs al zitten die in het bronmateriaal) in een en dezelfde aflevering en ja dan krijg ik wel een /meh gevoel.
Joosie man praat alsjeblieft eens in normale zinnen :'(
pi_153699213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Joosie man praat alsjeblieft eens in normale zinnen :'(
Helaas, daar heb ik geen zin in :P

quote:
Awkward on so many levels _O_ Die lach van de acteur die Sam speelt :D
mag het weten
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:51:10 #127
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153699249
quote:

[..]

Die aanval was wel erg slecht gedaan ja. Je zou denken dat de Boltons meteen oog hebben voor Stannis en hem minimaal gevangen zouden nemen. Zeker een Ramsay zou Stannis toch wel als leuk speelgoed zien
Oh.
pi_153699266
quote:

[..]

wat
pi_153699392
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:51 schreef Typisch het volgende:

[..]

wat
Dat het prima is om tig afleveringen aan pure opbouw te besteden, als je maar net zoveel afleveringen aan pure afbouw/afwerking besteed. Die balans was zoek dit seizoen voor mijn gevoel.
mag het weten
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:04:14 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153699553
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zit wat in.
L'Amour menaçant:
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juni 2015 @ 20:15:56 #131
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_153699860
Mijn verwachting:
Jon leeft verder in Ghost; Ghost verkracht Daenerys; Daenerys krijgt een weerwolf als kind. En zo komt er een gemengde lijn van Targaryen en Stark aan de macht. Al is 't eigenlijk 3/4 Targaryen en 1/4 Stark.

Zo, dan hebben we dat ook weer gehad.
pi_153700200
quote:

[..]

Dit idd, en dat in combinatie met Sansa's kaarsje.
Begint op die manier een beetje als een soap aan te voelen.
pi_153700244
quote:
Cersei's macht is totaal gebroken door de vernedering en haar lange afwezigheid. Niemand zal haar nog serieus nemen, of macht geven. Ze is de mama van de huidige koning, nou joepie! Ze had macht omdat het oogluikend werd toegestaan (okee ze trok het onterecht naar zich toe), maar nu is ze slechts een grote smet op de naam van de Lannisters.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:38:31 #134
181126 MouzurX
Misschien?
pi_153700425
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens, dat had wel wat langer mogen duren. Zeker als je kijkt naar hoe verschrikkelijk lang zijn opbouw al bezig is (van de moord op Renley tot Blackwater tot de Bank of Braavos tot de Wall enzovoorts enzovoorts)
Volgend seizoen eerste aflevering Dany dood.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:41:45 #135
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153700524
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Cersei's macht is totaal gebroken door de vernedering en haar lange afwezigheid. Niemand zal haar nog serieus nemen, of macht geven. Ze is de mama van de huidige koning, nou joepie! Ze had macht omdat het oogluikend werd toegestaan (okee ze trok het onterecht naar zich toe), maar nu is ze slechts een grote smet op de naam van de Lannisters.
Mee eens;

Echter zou een ontzettende wraakactie met de koningsgarde jegens de gelovigen (en het volk) met wreedheid toch wel een kans bieden om de macht weer een beetje terug te kunnen pakken?

Al heeft het volk gezien wat voor kutwijf het is (en dat vond het volk al), maar wat als ze als een tyrant begint? Tuurlijk zal één mutant mountain niet heeeeel veel uitmaken, maar toch.
pi_153700546
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dan geef ik een buurtfeest. Polonaise, toetertjes, alles.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:42:42 #137
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153700557
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nieuwe koude oorlog alles.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:43:14 #138
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153700570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:42 schreef muzas het volgende:

[..]

Dan geef ik een buurtfeest. Polonaise, toetertjes, alles.
Wow :D just wow
pi_153700663
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:41 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Mee eens;

Echter zou een ontzettende wraakactie met de koningsgarde jegens de gelovigen (en het volk) met wreedheid toch wel een kans bieden om de macht weer een beetje terug te kunnen pakken?

Al heeft het volk gezien wat voor kutwijf het is (en dat vond het volk al), maar wat als ze als een tyrant begint? Tuurlijk zal één mutant mountain niet heeeeel veel uitmaken, maar toch.
Die Sparrows verdrijven de decadentie uit de stad. Iedereen is het zelfde. Daarmee maken die zich juist geliefd, hoewel ze ook al een aantal dingen tegen gewonere mensen hebben gedaan.
Ik weet niet hoe dat zich gaat ontwikkelen en hoe het volk zal reageren als de koningsgarde gelovigen aanvallen die zich aan de puurste vorm van het geloof houden.
pi_153701484
Trouwens, over de TT gesproken _O- Toen die actrice dat zei dacht ik dat ik naar een pornofilm zat te kijken. Wat slecht zeg :')
pi_153702382
Als Stannis' troepen niet gedeserteerd waren doordat hij zijn eigen dochter verbrandde had Stannis overigens veel meer mannen gehad dan Bolton. Mellissandre heeft echt de hele oorlog voor hem verneukt.

zaterdag 20 juni 2015 @ 21:53:28 #142
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153702445
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:50 schreef Tchock het volgende:
Als Stannis' troepen niet gedeserteerd waren doordat hij zijn eigen dochter verbrandde had Stannis overigens veel meer mannen gehad dan Bolton. Mellissandre heeft echt de hele oorlog voor hem verneukt.

[ afbeelding ]
Maar dan hadden de Boltons niet de aanval gekozen maar zich lekker verscholen achter de muren van Winterfell
Oh.
pi_153702471
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar dan hadden de Boltons niet de aanval gekozen maar zich lekker verscholen achter de muren van Winterfell
Daar zit wat in.
pi_153702580
Waar ik zelf nog helemaal niet aan had gedacht maar wat ik net las - er liggen nu minstens 1500 onverbrande dode lichamen rond Winterfell.

:{
pi_153702676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
Waar ik zelf nog helemaal niet aan had gedacht maar wat ik net las - er liggen nu minstens 1500 onverbrande dode lichamen rond Winterfell.

Zolang The Wall staat maakt dat niet zoveel uit.
pi_153702683
quote:

Dat zal inderdaad lekker gaan ruiken. :P
pi_153702707
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:03 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad lekker gaan ruiken. :P
Ik had het niet over de geur :')
pi_153702720
quote:

Hoeft geen gevaar op te leveren gezien het bereik van deze..

... alleen wat doet boven de wall, beneden de wall niet. Waarom? It's a kind of magic van the Children of the Forest :+
mag het weten
pi_153702724
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zolang The Wall staat maakt dat niet zoveel uit.
Is dat zo? Is er niet een of andere warg-achtige magie die op afstand werkt?
pi_153702751
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat zo? Is er niet een of andere warg-achtige magie die op afstand werkt?
Maybe, maar dat moet wel gericht worden lijkt mij zo.

Ik denk niet dat The Night's King even met zijn vingers kan knippen waarna hij iedereen die dood ligt ten zuiden van The Wall aan zijn army toe kan voegen.
pi_153702846
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hoeft geen gevaar op te leveren gezien het bereik van deze..

[ afbeelding ]

... alleen wat doet boven de wall, beneden de wall niet. Waarom? It's a kind of magic van the Children of the Forest :+
Bron? Kan dat nergens vinden (al moet ik voorzichtig zoeken om geen boekspoilers te lezen) en lijkt me nogal belangrijk voor het verdere verhaal.
pi_153702901
Meh, als het bereik zo ver was, waren er al veel meer lijken ten zuiden van the wall herrezen.
Daarbij leek die white walker ook actief iets te doen om ze te resurrecten. Hij kan nooit weten dat daar al die lijken liggen.
Ik denk ook niet echt dat Jaimie zo ineens met een wight-versie van Myrcella op die boot zit opgescheept. ;)
pi_153702926
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:12 schreef ToT het volgende:
Meh, als het bereik zo ver was, waren er al veel meer lijken ten zuiden van the wall herrezen.
Daarbij leek die white walker ook actief iets te doen om ze te resurrecten. Hij kan nooit weten dat daar al die lijken liggen.
Ik denk ook niet echt dat Jaimie zo ineens met een wight-versie van Myrcella op die boot zit opgescheept. ;)
Zo bedoelde ik het ook helemaal niet. :') Natuurlijk kan de Night's King niet elk lijk ter wereld uit de grond laten springen. Maar dat verandert niets aan het feit dat er nauwelijks weerstand is tussen de Wall en Winterfell, en dat er dus een potentieel leger ligt te wachten op dit laatste plek.
pi_153702974
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook helemaal niet. :') Natuurlijk kan de Night's King niet elk lijk ter wereld uit de grond laten springen. Maar dat verandert niets aan het feit dat er nauwelijks weerstand is tussen de Wall en Winterfell, en dat er dus een potentieel leger ligt te wachten op dit laatste plek.
Ah ja nee dat is waar, maar King's Landing gaat niet voor niets vallen he! :P

(Althans volgens Daenerys d'r visioen in die hall of the undying toen die d'r draakjes ontvoerd hadden.)
pi_153702979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron? Kan dat nergens vinden (al moet ik voorzichtig zoeken om geen boekspoilers te lezen) en lijkt me nogal belangrijk voor het verdere verhaal.
Bron? Lore vids op youtube over de Children of the Forest. En toen Bran door die ene Child of the Forest naar binnen werd geleid naar de Three Eyed Raven. Terwijl die Child of the Forest met vuurballen die skelletons van zich afhield. (maar Jojen Reed toch te grazen werd genomen) Er werd toen iig kort iets over gezegd hoe het kan dat ww nog niet ten zuiden van de muur gespot waren. Komt omdat die wall versterkt is door tig magie die alleen de Children of the Forest kennen en gebruikt hebben.
mag het weten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juni 2015 @ 22:16:05 #156
403973 crew  Gijscoman
pi_153703000
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar hoe lang na de dood kan een lijk nog tot leven worden geroepen?
pi_153703022
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:16 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Ik denk vrij lang, aangezien het wrights geen zak lijkt te boeien hoe verrot en vergaan ze zijn en hoe veel ledematen ze nog over hebben.
pi_153703059
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:16 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Goeie vraag. Ik vraag me ook af of die wights die bij de three eyed raven lagen skeletten waren omdat ze daar al duizenden jaren lagen te wachten, of dat het lijken waren die daar duizenden jaren lagen, die op dat moment herrezen werden door die night's king.

Ik denk wel dat eerste, maar wie weet....
Zou hij oude skeletten ook kunnen doen herrijzen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juni 2015 @ 22:19:04 #159
403973 crew  Gijscoman
pi_153703091
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk vrij lang, aangezien het wrights geen zak lijkt te boeien hoe verrot en vergaan ze zijn en hoe veel ledematen ze nog over hebben.
Maar dat zou betekenen dat de Night's King maar even naar een kerkhof o.i.d. hoeft te gaan en een nieuw leger heeft.
pi_153703099
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja of misschien moet hun ziel nog wel een verbinding met het lichaam hebben, ongeacht in wat voor staat dat lichaam is.
Misschien als ze te lang liggen, dat het toch weer niet mogelijk is omdat de ziel dan weg is.
pi_153703114
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:19 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Maar dat zou betekenen dat de Night's King maar even naar een kerkhof o.i.d. hoeft te gaan en een nieuw leger heeft.
Potentieel wel. Daarom verbranden ze ook hun doden in het Noorden natuurlijk.
pi_153703135
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:19 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Precies, want je hebt wights en skelletons zoals we zagen bij de Three Eyed Raven toen Jojen, Meera en Bran werden aangevallen. Maar die Child of the Forest hielp hen door met vuurballen te kaatsen :D
mag het weten
pi_153703151
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Precies, want je hebt wights en skelletons zoals we zagen bij de Three Eyed Raven toen Jojen, Meera en Bran werden aangevallen. Maar die Child of the Forest hen hielp door met vuurballen te kaatsen :D
Ja vandaar ook mijn vraag over die skeletten daar. :)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:59:39 #164
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153704208
Ik vraag me wel echt af hoe die Wall ooit kapot moet gaan dan, als het door magie van the Children bijeen wordt gehouden. Want nu is er nog geen echt gevaar zolang die Wall staat.
Oh.
pi_153704321
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vraag me wel echt af hoe die Wall ooit kapot moet gaan dan, als het door magie van the Children bijeen wordt gehouden. Want nu is er nog geen echt gevaar zolang die Wall staat.
Ik denk dat die white walkers gewoon alle wights op een grote bult laten springen, zodat ze steeds verder op elkaar klauteren, zodat de bovensten uiteindelijk de bovenkant bereiken.
Net zo hersenloos als toen ze allemaal naar beneden sprongen. De individuele wight boeit niet en ze gaan toch bijna niet kapot. Ze zullen echt gebruik gaan maken van hun semi-onsterfelijkheid! :Y

Die white walkers worden door de rest naar boven getild als iedereen op the wall eenmaal dood is.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:10:35 #166
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153704514
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat die white walkers gewoon alle wights op een grote bult laten springen, zodat ze steeds verder op elkaar klauteren, zodat de bovensten uiteindelijk de bovenkant bereiken.
Net zo hersenloos als toen ze allemaal naar beneden sprongen. De individuele wight boeit niet en ze gaan toch bijna niet kapot. Ze zullen echt gebruik gaan maken van hun semi-onsterfelijkheid! :Y

Die white walkers worden door de rest naar boven getild als iedereen op the wall eenmaal dood is.
Dat zou wel een behoorlijk spectaculaire scène opleveren :+

Maar misschien hebben die Walkers in dat verre noorden nog wat andere speeltjes om the Wall te kunnen breken.
Oh.
pi_153704614
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zou wel een behoorlijk spectaculaire scène opleveren :+

Maar misschien hebben die Walkers in dat verre noorden nog wat andere speeltjes om the Wall te kunnen breken.
Zou vet zijn als ze mammoeten en giants zouden doden en laten herrijzen! _O_ Ik weet 100% zeker dat dat ook echt wel zal gebeuren! :D
pi_153704663
quote:

[..]

Zou wel een rip-off zijn van World War Z :P
pi_153704674
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Zou vet zijn als ze mammoeten en giants zouden doden en laten herrijzen! _O_ Ik weet 100% zeker dat dat ook echt wel zal gebeuren! :D
Ik zat al te wachten tot Wun-Wun die wights niet van zich af wist te slaan en als undead zou herrijzen. Op het moment dat hij het water in liep zeg maar. Maar wights en ww met name houden niet van water. Lijkt me wel geinig though. Als die wildlings met mammoeten en reuzen kunnen aankomen, ach dan kunnen die WW's met undead varianten verschijnen :Y
mag het weten
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:19:24 #170
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153704728
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:15 schreef ToT het volgende:

[..]

En ijsspinnen oid

Of nog grotere raardere ijsdieren. IJsdraken oid
Oh.
pi_153704741
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En ijsspinnen oid

Of nog grotere raardere ijsdieren. IJsdraken oid

Yeti's man
mag het weten
pi_153704823
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:16 schreef DutchSL het volgende:

[..]

[ [url=http://cdn2-www.craveonline.com/asset(...)-wall.jpg]afbeelding[/url] ]
Ahhhhhh ik was al echt zo zeker dat ik het al in GOT gezien had, maar ik kon het nergens terug zien toen ik de serie weer bekeek; ik heb World War Z een keer bekeken tussen wat afleveringen van seizoen 3 van GOT door. Vandaar de mix-up! :D
pi_153704844
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik zat al te wachten tot Wun-Wun die wights niet van zich af wist te slaan en als undead zou herrijzen. Op het moment dat hij het water in liep zeg maar. Maar wights en ww met name houden niet van water. Lijkt me wel geinig though. Als die wildlings met mammoeten en reuzen kunnen aankomen, ach dan kunnen die WW's met undead varianten verschijnen :Y
Nee ik dacht niet dat Wun Wun getransformeerd zou worden op dat moment, maar ik moet wel toegeven dat het toch wel spannend was! _O-
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:43:04 #174
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153705419
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Yeti's man
Een Yeti die net zo groot is als the Wall _O_
Oh.
pi_153705512
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:16 schreef DutchSL het volgende:

[..]

[ [url=http://cdn2-www.craveonline.com/asset(...)-wall.jpg]afbeelding[/url] ]
En praktisch elke andere zombiefilm.
pi_153705564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik weet niet precies wat Walkers kunnen, maar in Hardhome zag je dat ze van enorme hoogtes kunnen landen zonder hun knieën te buigen. Dat wil dus zeggen dat ze absurd sterk zijn. Misschien klimmen/springen? :P Als er eenmaal een Walker boven is, is met de Night's Watch wel ongeveer afgerekend.
  zondag 21 juni 2015 @ 00:08:34 #177
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_153706093
Kou/frost kan het staal in die deuren ook wel flink zwakker maken. En die wapens van ze lijken normale zwaarden makkelijk stuk te slaan. Lijkt me dat ze wel gewoon door die tunnel moeten kunnen toch?
  zondag 21 juni 2015 @ 00:16:28 #178
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153706302
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:08 schreef Timwonnacott het volgende:
Kou/frost kan het staal in die deuren ook wel flink zwakker maken. En die wapens van ze lijken normale zwaarden makkelijk stuk te slaan. Lijkt me dat ze wel gewoon door die tunnel moeten kunnen toch?
Ik denk niet dat ze alleen door die tunnel gaan wandelen, het zal wel iets groters worden dat die Wall echt stuk gaat.
Oh.
pi_153706333
Gewoon de zee bevriezen en over het ijs lopen.
  zondag 21 juni 2015 @ 00:42:10 #180
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153707145
quote:

[..]

verklaar je nader
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 21 juni 2015 @ 01:06:45 #182
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153707580
quote:
99s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

verklaar je nader
Omdat hij niet dood gezien is.

Wat ik wel een slechte keuze vind om hem niet dood te zien gaan, vind dat dat zeker hoort bij zo'n personage.
Oh.
pi_153707668
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

dat is niet echt een argument waarom hij zou leven
-Rabia Al-Basri
pi_153707761
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

Wat ik wel een slechte keuze vind om hem niet dood te zien gaan, vind dat dat zeker hoort bij zo'n personage.
Ik vermoed dat dat allemaal gedaan is voor de speculaties tussen de twee seizoenen in. Want wie zouden er allemaal morsdood kunnen zijn? Stannis, Jon, Myrcella, Sansa, Theon, Myranda, Meryn Trant?

Myranda en Meryn Trant lijken me wel echt heel erg dood. Stannis' dood hebben we niet gezien. Jon vermoeden we gaat herrezen worden door Melisandre. Sansa en Theon zullen toch niet te pletter zijn gesprongen. Myrcella zou heel eventueel nog gered kunnen worden als er een antidote aan boord is. Maar we kunnen er wèl over speculeren :7 Als we in aflevering 1 komend seizoen een begrafenis van Stannis zien dan weten we het zeker :D (alhoewel, wie is er over hem te begraven. Dat zal dan Brienne zelf moeten doen).
pi_153707854
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat allemaal gedaan is voor de speculaties tussen de twee seizoenen in. Want wie zouden er allemaal morsdood kunnen zijn? Stannis, Jon, Myrcella, Sansa, Theon, Myranda, Meryn Trant?

Myranda en Meryn Trant lijken me wel echt heel erg dood. Stannis' dood hebben we niet gezien. Jon vermoeden we gaat herrezen worden door Melisandre. Sansa en Theon zullen toch niet te pletter zijn gesprongen. Myrcella zou heel eventueel nog gered kunnen worden als er een antidote aan boord is. Maar we kunnen er wèl over speculeren :7 Als we in aflevering 1 komend seizoen een begrafenis van Stannis zien dan weten we het zeker :D (alhoewel, wie is er over hem te begraven. Dat zal dan Brienne zelf moeten doen).
Trant, Myrcella en Myranda zijn echt knetterdood. We hebben ze zien sterven. Jon is ook dood*. Stannis heb ik mijn mening al over geuit: ik vind dat zijn karakter wel degelijk on screen is overleden, ondanks dat hij geen letterlijke sterfscène had .

Sansa en Theon zijn inderdaad twijfelgevallen. Aan de ene kant lijkt het verschrikkelijk slecht en onrealistisch dat ze in een hoopje zachte sneeuw ploffen en vrolijk wegrennen. Aan de andere kant zou het me ook verbazen als seizoen 6 opent met pijn en geschreeuw en botten die uit vermangelde benen steken omdat ze beide te pletter zijn gestort.

* in elk geval voor nu.
  zondag 21 juni 2015 @ 01:37:28 #186
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153708139
Stannis is wel uitgespeeld, dus ik ga er maar vanuit dat ie dood is. Toch vind ik het n rare keuze om zijn dood niet duidelijk in beeld te brengen. Tot dusver is dat bij alle andere hoofdrolspelers wel gebeurd. Als ze dat louter gedaan hebben met het idee om de kijker al die tijd in het ongewisse te houden, is het gewoon een klotestreek.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153708152
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:37 schreef DO2 het volgende:
Stannis is wel uitgespeeld, dus ik ga er maar vanuit dat ie dood is. Toch vind ik het n rare keuze om zijn dood niet duidelijk in beeld te brengen. Tot dusver is dat bij alle andere hoofdrolspelers wel gebeurd. Als ze dat louter gedaan hebben met het idee om de kijker al die tijd in het ongewisse te houden, is het gewoon een klotestreek.
Gewoon nog een cliffhanger :Y

Ik ga er overigens ook vanuit dat Stannis toch echt dood is. Er is ook niet veel meer om voor te leven.
pi_153708205
quote:
Ik denk niet dat het is gedaan om kijkers te verwarren. Hoewel ik dus een theorie las dat toen Stannis zei "Go on, do your duty", Brienne zich misschien realiseert dat de enige duty die ze nog heeft Sansa beschermen is. En dat kan misschien beter mét Stannis dan zonder. Stannis doden om Renley te wreken was geen duty maar een persoonlijke vendetta.
pi_153708233
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:42 schreef Tchock het volgende:

Ik denk niet dat het is gedaan om kijkers te verwarren. Hoewel ik dus een theorie las dat toen Stannis zei "Go on, do your duty", Brienne zich misschien realiseert dat de enige duty die ze nog heeft Sansa beschermen is. En dat kan misschien beter mét Stannis dan zonder. Stannis doden om Renley te wreken was geen duty maar een persoonlijke vendetta.
Hey, dat zei mijn vriend ook al :D Dat ze ineens realiseert dat het makkelijker is Sansa te bevrijden door Stannis te laten leven.
pi_153708265
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hey, dat zei mijn vriend ook al :D Dat ze ineens realiseert dat het makkelijker is Sansa te bevrijden door Stannis te laten leven.
Ik heb het niet zelf verzonnen. Je vriend waarschijnlijk ook niet.

Ik vind het persoonlijk wat vergezocht. Stannis is gewoon dood, en na die zich over meerdere afleveringen strekkende afgang die hij maakte hoefde er geen ranzig gore-shot in.
pi_153708292
quote:
the hound?

ik twijfel er niet aan dat ie dood is
-Rabia Al-Basri
  zondag 21 juni 2015 @ 01:47:38 #192
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153708296
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat is nog een mogelijkheid. Maar dan is het ook uitstel van executie. Ik zie m geen rol van betekenis meer spelen, iig.
pi_153708317
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:47 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ja, dat is nog een mogelijkheid. Maar dan is het ook uitstel van executie. Ik zie m geen rol van betekenis meer spelen, iig.
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:46 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het persoonlijk wat vergezocht. Stannis is gewoon dood, en na die zich over meerdere afleveringen strekkende afgang die hij maakte hoefde er geen ranzig gore-shot in.
pi_153708392
quote:

[..]

Maar vallen die wights dan niet spontaan (weer) dood neer als ze over de muur klimmen. Door de magie van die Children of the Forest is de kracht van die White Walkers maar tot the wall bereikbaar.
pi_153708450
quote:
11s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:53 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar vallen die wights dan niet spontaan (weer) dood neer als ze over de muur klimmen.
Aangezien we wights hebben gezien die Jon in Castle Black aanvielen, blijkbaar niet.
  zondag 21 juni 2015 @ 02:34:15 #196
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153708941
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij Sansa en Theon heb ik nooit gedacht dat ze doodgaan. Al was het een flinke sprong, maar die zullen wel gewoon in een dik pak sneeuw zijn gekomen en vrolijk door huppelen. Al zal het wel opvallen als ze door de sneeuw rennen, want dat zal een paar wachters op die torens wel opvallen lijkt me. En dan zullen ze snel weer gepakt worden
Oh.
pi_153709034
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 02:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij Sansa en Theon heb ik nooit gedacht dat ze doodgaan. Al was het een flinke sprong, maar die zullen wel gewoon in een dik pak sneeuw zijn gekomen en vrolijk door huppelen. Al zal het wel opvallen als ze door de sneeuw rennen, want dat zal een paar wachters op die torens wel opvallen lijkt me. En dan zullen ze snel weer gepakt worden
De Boltons zijn gelukkig niet zo machtig. Ja, ze hebben een leger, maar weinig bondgenoten of vazallen of zo. Het is niet zoals de Lannisters dat ze je aan de andere kant van de wereld kunnen komen halen.
  zondag 21 juni 2015 @ 02:43:10 #198
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153709062
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 02:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

De Boltons zijn gelukkig niet zo machtig. Ja, ze hebben een leger, maar weinig bondgenoten of vazallen of zo. Het is niet zoals de Lannisters dat ze je aan de andere kant van de wereld kunnen komen halen.
Ja maar als je met twee mensen door de sneeuw rent in die omgeving is het niet zo lastig om ze te zoeken natuurlijk. Of zij gaan ook in de graftombes onder Winterfell schuilen :D
Oh.
pi_153709083
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 02:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar als je met twee mensen door de sneeuw rent in die omgeving is het niet zo lastig om ze te zoeken natuurlijk. Of zij gaan ook in de graftombes onder Winterfell schuilen :D
Als Stannis omringd door een leger te paard nog naar dat bos kan vluchten kunnen die twee dat toch ook wel? :+
pi_153709596
Hoezo denken mensen dat theon en sansa dood zijn? Genoeg filmpjes op internet waar mensen (voornamelijk Russen) van 8 hoog in de sneeuw springen en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
  zondag 21 juni 2015 @ 04:18:25 #201
371073 gazhims3lv
pi_153709707
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:43 schreef Romanus het volgende:
Hoezo denken mensen dat theon en sansa dood zijn? Genoeg filmpjes op internet waar mensen (voornamelijk Russen) van 8 hoog in de sneeuw springen en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
Zag laatst zo'n filmpje van een Rus die van 100 meter ofzo in de sneeuw sprong. Top comment was ook 'Hi, Theon. Formerly known as Reek'
-A Song of Ice and Fire-
pi_153710867

Moest lachen :@
mag het weten
pi_153711454
Wat een nutteloos verhaallijn over de Sandsnakes. Vond ze niet veel toevoegen dit seizoen
pi_153712119
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:33 schreef Michellee het volgende:
Wat een nutteloos verhaallijn over de Sandsnakes. Vond ze niet veel toevoegen dit seizoen
Het is uiteraard wel een opbouw naar het volgend seizoen waarin er misschien oorlog met hen gaat komen of zo.
Er waren te veel lopende zaken om veel aandacht aan hen te besteden, maar ik vond die verhaallijn tot nu toe ook verdomd weinig toevoegen. Okee het is duidelijk dat ze van vechten houden (maar er alles behalve goed in zijn! _O- Ik denk alleen niet dat dat het beeld is wat we van gekregen hadden moeten hebben.)
pi_153712139
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:54 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moest lachen :@
Hehehe van die eerste had ik al eerder een plaatje gezien, maar deze is veel mooier gemaakt! :Y
pi_153712808
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:33 schreef Michellee het volgende:
Dit had ik niet erg gevonden als de Sandsnakes interessante karakters met inhoud zouden zijn. Dit is helaas niet bepaald het geval. :')
pi_153712992
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is uiteraard wel een opbouw naar het volgend seizoen waarin er misschien oorlog met hen gaat komen of zo.
Er waren te veel lopende zaken om veel aandacht aan hen te besteden, maar ik vond die verhaallijn tot nu toe ook verdomd weinig toevoegen. Okee het is duidelijk dat ze van vechten houden (maar er alles behalve goed in zijn! _O- Ik denk alleen niet dat dat het beeld is wat we van gekregen hadden moeten hebben.)
Je zou zeggen een oorlog inderdaad, anders zou het zinloos zijn geweest zoveel tijd aan die verhaallijn te besteden. Aan de andere kant zou die oorlog zo'n domme move zijn dat Jaime daar wellicht toch een stokje voor gaat steken.
pi_153713107
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je zou zeggen een oorlog inderdaad, anders zou het zinloos zijn geweest zoveel tijd aan die verhaallijn te besteden. Aan de andere kant zou die oorlog zo'n domme move zijn dat Jaime daar wellicht toch een stokje voor gaat steken.
Dan vraag ik me af hoe. :D
Tommen's zusje is op een laffe wijze vermoord. Jaime is officieel maar een oom, en Tommen wordt nu omringd door genoeg raadgevers.
Het jochie liet al wat ballen zien toen hij de oorlog aan The Faith wilde verklaren om zijn vrouw uit de gevangenis te krijgen. Ik denk niet dat hij zomaar te sussen valt als hij hoort dat de Sandsnakes zijn zus hebben vermoord.
En ze hebben nu ook meteen een goede gijzelaar.

Het enige wat Jaime zou kunnen doen om de gevolgen wat in te dammen, is omkeren, het vriendje van Myrcella direct terug te brengen (Sinds Jaime zijn hand kwijt is, is hij een stuk menselijker geworden en zal hij geen onschuldig bloed vergoten willen zien worden) en Doran Martell vertellen wat er gebeurd is.....als hij tenminste doorheeft dat die er niets mee te maken heeft. Hij kan ook denken dat het allemaal verdacht makkelijk is gegaan.

Doran zou de schuldige straffen en Jaime zou in King's landing kunnen zeggen dat Myrcella aan een ziekte overleden is of whatever. Niet echt een realistisch scenario, en daarmee zou het hele Dorne verhaal ook in 1 klap afgerond kunnen zijn.
Als hij oprecht tegen Cersei zegt dat Myrcella vergiftigd is en haar bijvoorbeeld probeert te sussen door te zeggen dat de dader bestraft is, zal zij daar geen genoegen mee nemen. (Maar wat kan ze doen? Hooguit FrankenMountain die kant op sturen.)
Tommen zou er denk ik wel genoegen mee nemen, ALS de dader bestraft is.
pi_153713231
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoe. :D
Tommen's zusje is op een laffe wijze vermoord. Jaime is officieel maar een oom, en Tommen wordt nu omringd door genoeg raadgevers.
Het jochie liet al wat ballen zien toen hij de oorlog aan The Faith wilde verklaren om zijn vrouw uit de gevangenis te krijgen. Ik denk niet dat hij zomaar te sussen valt als hij hoort dat de Sandsnakes zijn zus hebben vermoord.
En ze hebben nu ook meteen een goede gijzelaar.
Tommen? Daar verwacht ik echt helemaal niets van. Wat heeft hij nou uiteindelijk daadwerkelijk gedaan om zijn vrouw en zijn moeder uit de gevangenis te krijgen? Blijft een pussy als het erop aankomt, en Jaime gaat gewoon rulen in de praktijk. Hand of the king ofzo :7
  zondag 21 juni 2015 @ 12:08:10 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153713246
Maar Tommen moet ook nog dood gaan volgens de profetie, wie wordt dan koning eigelijk?
pi_153713280
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tommen? Daar verwacht ik echt helemaal niets van. Wat heeft hij nou uiteindelijk daadwerkelijk gedaan om zijn vrouw en zijn moeder uit de gevangenis te krijgen? Blijft een pussy als het erop aankomt, en Jaime gaat gewoon rulen in de praktijk. Hand of the king ofzo :7
Hij luisterde naar raad waarvan hij dacht dat het goed was, aangezien het van mama af kwam.
Moeders zal nu wel bij hem weggehouden worden, dus nu kan hij tenminste echt goed geadviseerd worden.

Of Jaime Hand of the king gaat worden, weet ik niet. :) Zou niet onterecht zijn qua zijn intenties. Maar volgens mij ambieert hij dat niet en hij heeft ook geen ervaring met regeren.
pi_153713332
quote:
3s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:08 schreef Re het volgende:
Maar Tommen moet ook nog dood gaan volgens de profetie, wie wordt dan koning eigelijk?
Een ver familielid van de Baratheon's kant zou de logische keuze zijn, hoewel ik deerder denk dat die uncle Kevan (of hoe die ook heet) zal proberen de touwtjes in handen te krijgen.
pi_153713503
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij luisterde naar raad waarvan hij dacht dat het goed was, aangezien het van mama af kwam.
Moeders zal nu wel bij hem weggehouden worden, dus nu kan hij tenminste echt goed geadviseerd worden.
Maar hij kan nu ook weer luisteren naar raad van wie dan ook. Dat het koninkrijk niet echt de middelen heeft om een oorlog met Dorne te voeren bijvoorbeeld.
quote:
Of Jaime Hand of the king gaat worden, weet ik niet. :) Zou niet onterecht zijn qua zijn intenties. Maar volgens mij ambieert hij dat niet en hij heeft ook geen ervaring met regeren.
Nee, maar hij heeft wel een flinke karakterontwikkeling doorgemaakt (als een van de weinigen in de serie eigenlijk).
pi_153713574
Dus er zijn serieus mensen die denken dat Sansa en Theon dood zijn :')

Game of thrones scenes zijn wel vaker awkward geschoten. Het lijkt me overduidelijk dat ze van de muur sprongen om te ontsnappen. Tuurlijk breekt de sneeuw hun val. Brann viel uit die toren, wat veel hoger was, en had het ook overleefd. En toen lag er geen sneeuw.
pi_153713671
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar hij kan nu ook weer luisteren naar raad van wie dan ook. Dat het koninkrijk niet echt de middelen heeft om een oorlog met Dorne te voeren bijvoorbeeld.

[..]

Nee, maar hij heeft wel een flinke karakterontwikkeling doorgemaakt (als een van de weinigen in de serie eigenlijk).
Good point @ dat ze de middelen niet hebben om een oorlog te voeren, en het is sowieso nog steeds flink onrustig in de seven kingdoms.
Maar opa heeft altijd gezegd dat als je aan 1 Lannister komt, kom je aan de familie. (Daarom dat hij ook ten oorlog wilde trekken om Tyrion te bevrijden, ook al was hij "the least of the Lannisters" of zo.)
En opa heeft voor zijn dood wel (kort) invloed op de jongen gehad.

Verder true @ Jaime's karakterontwikkeling! :Y
Van Jon wordt ook gezegd dat hij een karakterontwikkeling heeft gehad, maar ik vind dat wat minder overtuigend over komen. Het had vaak juist met de situaties te maken waarin hij zat en hij gedwongen keuzes moest maken waardoor het leek dat hij krachtiger werd of zo, maar ik zie eigenlijk weinig verschil. Hij deed altijd wel wat er gedaan moest worden, of hij het nou leuk vond of niet. (Behalve Ygritte onthoofden dan! :P )
pi_153713713
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:20 schreef KrentebolHooft het volgende:

Game of thrones scenes zijn wel vaker awkward geschoten. Het lijkt me overduidelijk dat ze van de muur sprongen om te ontsnappen. Tuurlijk breekt de sneeuw hun val. Brann viel uit die toren, wat veel hoger was, en had het ook overleefd. En toen lag er geen sneeuw.
Ze zullen vast hier en daar wat botten hebben gebroken, maar dat sommigen het zelfs als een zelfmoord zagen vind ik wel erg ver gaan. :) Hoewel ik me wel kan voorstellen dat ze bewust dat risico genomen hebben, omdat een snelle dood minder erg zou zijn dan wat Ramsay anders met hen gedaan zou hebben.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:25:24 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153713719
er zijn parachute springers die van veel hoger in de sneeuw vallen en het overleven, denk dat er tegen die muur wel een meter of 4 sneeuw ligt, dat lukt dus makkelijk. denk wel dat Theon een been breekt of zo, kan die ook nog wel hebben
pi_153713791
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze zullen vast hier en daar wat botten hebben gebroken, maar dat sommigen het zelfs als een zelfmoord zagen vind ik wel erg ver gaan. :) Hoewel ik me wel kan voorstellen dat ze bewust dat risico genomen hebben, omdat een snelle dood minder erg zou zijn dan wat Ramsay anders met hen gedaan zou hebben.
Ze waren niet bepaald levensmoe.

één scene daarvoor had sasna nog een kaarsje aangestoken zodat Brienne haar kan komen redden. Ze wou gewoon ontsnappen.

De scene is gewoon awkward gefilmd. Zijn wel meerdere voorbeelden van. B.v. toen Stannis King's landing aanviel. Zat hij midden op de muur guards te killen, vervolgens wordt zijn leger uitgemoord. De volgende aflevering zit ie plots op dragonstone, was ie blijkbaar ontsnapt en al helemaal terug gereisd :')
pi_153713801
quote:
3s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef Re het volgende:
er zijn parachute springers die van veel hoger in de sneeuw vallen en het overleven, denk dat er tegen die muur wel een meter of 4 sneeuw ligt, dat lukt dus makkelijk. denk wel dat Theon een been breekt of zo, kan die ook nog wel hebben
Hij zal wel botontkalking en andere aandoeningen hebben opgelopen tijdens zijn lange opsluiting, gebrekkige hygiëne en slechte voeding, dus hij zal wel meer breuken en inwendige bloedingen oplopen dan Sansa! :P
pi_153713836
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:27 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ze waren niet bepaald levensmoe.

één scene daarvoor had sasna nog een kaarsje aangestoken zodat Brienne haar kan komen redden. Ze wou gewoon ontsnappen.

De scene is gewoon awkward gefilmd. Zijn wel meerdere voorbeelden van. B.v. toen Stannis King's landing aanviel. Zat hij midden op de muur guards te killen, vervolgens wordt zijn leger uitgemoord. De volgende aflevering zit ie plots op dragonstone, was ie blijkbaar ontsnapt en al helemaal terug gereisd :')
Helemaal mee eens! :Y Dit seizoen zijn er sowieso veel dingen awkward gefilmd.
[insert watergardens gifje] _O-

Maar veel keuzes e.d. komen heel raar over door dingen te snel af te raffelen, of de focus te leggen op relatief onbelangrijkere dingen terwijl je in diezelfde tijd juist dingen had kunnen laten zien die het allemaal wat beter hadden verduidelijkt.
pi_153713850
quote:
3s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef Re het volgende:
Om vervolgens bruut geslacht te worden door de achtervolgende Ramsey... En natuurlijk Brienne to the rescue voor Sansa.

Ik had niet verwacht dat het zo zou lopen in Winterfell. Te veel vertrouwen in de goede bedoelingen van Littlefinger voor Sansa / zijn beoordelingsvermogen.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:29:33 #222
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153713855
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:20 schreef KrentebolHooft het volgende:

Die leven uiteraard nog. En gaan zeer ws met Brienne en Pod op avontuur.
pi_153713920
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Om vervolgens bruut geslacht te worden door de achtervolgende Ramsey... En natuurlijk Brienne to the rescue voor Sansa.

Ik had niet verwacht dat het zo zou lopen in Winterfell. Te veel vertrouwen in de goede bedoelingen van Littlefinger voor Sansa / zijn beoordelingsvermogen.
Ik vind Brienne echt een absoluut oninteressant persoon, maar het zou wel badass zijn als zij tegen Ramsay zou moeten knokken om Reek te verdedigen! :D Ehhhh Sansa bedoel ik natuurlijk! :P
pi_153713977
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Verder true @ Jaime's karakterontwikkeling! :Y
Van Jon wordt ook gezegd dat hij een karakterontwikkeling heeft gehad, maar ik vind dat wat minder overtuigend over komen. Het had vaak juist met de situaties te maken waarin hij zat en hij gedwongen keuzes moest maken waardoor het leek dat hij krachtiger werd of zo, maar ik zie eigenlijk weinig verschil. Hij deed altijd wel wat er gedaan moest worden, of hij het nou leuk vond of niet. (Behalve Ygritte onthoofden dan! :P )
Nee ik zie dat ook niet echt. Hij is altijd nobel en misschien enigszins naïef karakter geweest. Oké, hij wordt een leider, maar die capaciteiten had hij altijd al wel
  zondag 21 juni 2015 @ 12:34:49 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153713995
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee ik zie dat ook niet echt. Hij is altijd nobel en misschien enigszins naïef karakter geweest. Oké, hij wordt een leider, maar die capaciteiten had hij altijd al wel
Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider is
Laffe huichelaar
pi_153714031
quote:
9s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider is
Hij heeft de capaciteiten om leider te worden, niet om leider te blijven :P
pi_153714045
quote:
9s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, aan de ene kant denk ik dat hij duidelijker zijn keuzes had moeten toelichten aan zijn manschappen, maar aan de andere kant zou een leider zijn keuzes niet zomaar met zijn ondergeschikten hoeven te bespreken.
Toch bij zoiets groots en extreems was betere communicatie en uitleg wel wenselijk geweest.
pi_153714048
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hij heeft de capaciteiten om leider te worden, niet om leider te blijven :P
_O- :D
pi_153714333
De meeste dingen kan ik op zich nog wel in meegaan, zoals de dood van Stannis en hoe Theon en Sansa ontsnappen.
Wat mij echt mateloos irriteerde was die laatste zin van die Sandsnake. Voor een serie als Game of Thrones vond ik dat echt ondermaats, alsof het uit een slechte Z-film kwam ofzo. Dat zij 'm zo stom zei werkt natuurlijk niet mee.

Sandsnakes :r
Tralalalaaa
pi_153715132
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.

Daarnaast vind ik die wraak van Ellaria een beetje kansloos. Oberyn is niet opzettelijk vermoord. Hij deed mee aan een gevecht en zat teveel te lullen waardoor hij de strijd verloor.
pi_153715434
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:

[..]

Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.

Daarnaast vind ik die wraak van Ellaria een beetje kansloos. Oberyn is niet opzettelijk vermoord. Hij deed mee aan een gevecht en zat teveel te lullen waardoor hij de strijd verloor.
Helemaal mee eens! :Y
Het is interessant om een volk als temperamentvol af te schilderen en dat eerwraak belangrijk is, maar dit slaat gewoon nergens op.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:48:14 #232
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153715822
quote:

[..]

Eens, Oberyn koos er zelf voor om mee te doen aan die trial voor combat. En hij koos er ook voor om the Mountain niet meteen te killen.

Dus ik vind het ook maar een zwak motief om daar een oorlog voor te starten. Gelukkig snapt Doran dat wel
Oh.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:48:32 #233
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_153715836
Ik kan het trouwens niet helemaal loslaten dat de moeders van Daenerys, Tyrion en Jon alle drie stierven tijdens hun bevalling.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:51:58 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153715962
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik kan het trouwens niet helemaal loslaten dat de moeders van Daenerys, Tyrion en Jon alle drie stierven tijdens hun bevalling.
Niet zo gek, in Westeros gebeurt dat zo vaak dat moeders sterven bij de bevalling.

En zeker een Tyrion die een wat groter hoofd had en andere vorm kan dan fataal zijn. En Jon en Dany werden geboren terwijl hun moeders onder veel stress zaten.
Oh.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:53:40 #235
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_153716004
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Niet zo gek, in Westeros gebeurt dat zo vaak dat moeders sterven bij de bevalling.

En zeker een Tyrion die een wat groter hoofd had en andere vorm kan dan fataal zijn. En Jon en Dany werden geboren terwijl hun moeders onder veel stress zaten.
Helemaal mee eens.

En toch knaagt het. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:56:57 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153716094
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:53 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

En toch knaagt het. :P
Ach die drie zijn wel de echte hoofdpersonages voor mij, daarom geloof geloof ik niet dat Jon dood is. Die drie gaan nog een grote rol vertolken in de endgame
Oh.
  zondag 21 juni 2015 @ 14:59:56 #237
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_153717949
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ach die drie zijn wel de echte hoofdpersonages voor mij, daarom geloof geloof ik niet dat Jon dood is. Die drie gaan nog een grote rol vertolken in de endgame
Voor mij ook, ik denk dat ik het daarom juist zo typisch vind dat ze zoiets gemeen hebben. Maar ik kan er geheel geen symboliek in vinden. :P
pi_153718071
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:59 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Voor mij ook, ik denk dat ik het daarom juist zo typisch vind dat ze zoiets gemeen hebben. Maar ik kan er geheel geen symboliek in vinden. :P
Ik denk dat het vooral bedoeld is om niet te veel onnodige personen in het verhaal op te nemen, of het is gewoon een makkelijke manier om hen wees te maken. :P
pi_153718190
quote:

[..]

Is het ook niet gewoon uitvoeren van de wraak op de Lannisters, een taak die Oberyn nog moest voltooien? Zo interpreteerde ik het altijd iig :P. Maar anders is het wel (nog) onzin(niger) inderdaad.
  zondag 21 juni 2015 @ 15:35:54 #240
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_153718930
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, aan de ene kant denk ik dat hij duidelijker zijn keuzes had moeten toelichten aan zijn manschappen, maar aan de andere kant zou een leider zijn keuzes niet zomaar met zijn ondergeschikten hoeven te bespreken.
Toch bij zoiets groots en extreems was betere communicatie en uitleg wel wenselijk geweest.
Ik krijg niet het idee dat hij zijn keuzes niet duidelijk heeft toegelicht eigenlijk. Volgens mij zijn een aantal Watchmen gewoon niet pragmatisch genoeg.
  zondag 21 juni 2015 @ 15:40:07 #241
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153719049
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:35 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik krijg niet het idee dat hij zijn keuzes niet duidelijk heeft toegelicht eigenlijk. Volgens mij zijn een aantal Watchmen gewoon niet pragmatisch genoeg.
Het is natuurlijk ook best moeilijk omschakelen als die lui al tientallen, honderden jaren de Wildlings als De Grote Vijand hebben beschouwd (en de reden waarom The Wall er stond), en dat nu een leider van de NW zegt: nee, dát was niet de vijand, dus laat ze maar hier komen.
Zo'n vooroordeel wis je ook met logisch redeneren niet eventjes uit.
pi_153719144
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook best moeilijk omschakelen als die lui al tientallen, honderden jaren de Wildlings als De Grote Vijand hebben beschouwd (en de reden waarom The Wall er stond), en dat nu een leider van de NW zegt: nee, dát was niet de vijand, dus laat ze maar hier komen.
Zo'n vooroordeel wis je ook met logisch redeneren niet eventjes uit.
Precies, daarom had hij wel wat meer moeite mogen steken in het overtuigen van zijn mensen.
Maar ik vind het vergelijkbaar met een king Robert die iedereen de kamer uit stuurt en Ned zonder getuigen een testament laat opmaken, en zo zijn er nog wel meer momenten geweest waarin mensen echt ondoordacht te werk zijn gegaan, maar aan de andere kant is dat ook wel weer realistisch; dat is namelijk nu eenmaal menselijk. :)
pi_153719377
mag het weten
  zondag 21 juni 2015 @ 15:54:10 #244
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153719425
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies, daarom had hij wel wat meer moeite mogen steken in het overtuigen van zijn mensen.
Maar ik vind het vergelijkbaar met een king Robert die iedereen de kamer uit stuurt en Ned zonder getuigen een testament laat opmaken, en zo zijn er nog wel meer momenten geweest waarin mensen echt ondoordacht te werk zijn gegaan, maar aan de andere kant is dat ook wel weer realistisch; dat is namelijk nu eenmaal menselijk. :)
Nou, ik vind dat Jon best wel geprobeerd heeft zijn mensen te overtuigen, ze wilden alleen niet luisteren, vooral degenen die al vanaf het begin vooringenomen waren over Jon.
Maester Aemon had best wel eens een beetje mogen helpen toen hij nog leefde.
pi_153719713
quote:
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder hadden 8-)
pi_153719840
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder hadden 8-)
_O- Zou je denken? :D
  zondag 21 juni 2015 @ 16:10:04 #247
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153719880
quote:
Is nog een vrij realistisch. Toen er nog niet veel medische shizzle kwam kijken bij bevallingen in bijv. de Middeleeuwen was het aan de orde van de dag dat moeders stierven tijdens de geboorte van een kind. Zou in Westeros niet anders zijn.
Flesje bier
pi_153720034
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:08 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Zou je denken? :D
Mwoah.

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153720038
quote:

[..]

Is er al bekend dat als je terug komt van de dood je niet vruchtbaar kunt zijn dan in Westeros?
pi_153720067
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah.

[ afbeelding ]
:D !
pi_153720233
Het is een soort vals spelen hè, de mogelijkheid terug te komen uit de dood.
pi_153720306
quote:
15s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Maar wel een mogelijkheid, derhalve was je conclusie fout.
pi_153720732
quote:

[..]

Of Jon + Danny zijn een tweeling
pi_153720888
quote:
En een slappe manier om onder je eed vandaan te komen! :P Tot je dood bij de Night's Watch dienen.
"Ja, ik ben dood geweest! Nou toedeledokie, jongens! Het was gezellig! :W "
  roze zondag 21 juni 2015 @ 17:07:09 #255
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153721458
Ik ben volgens mij de enige die Brienne wel een leuke personage vind.
Your beauty never ever scared me.
pi_153721471
Kill the boy and let the man be born.

Foreshadowing voor Jon gewoon, Aemon heeft het gewoon aangekondigd. Zoals Littlefinger Tywin zijn dood, Joffrey zijn dood en Shae haar dood had aangekondigd.
mag het weten
pi_153721535
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:07 schreef Amarantha het volgende:
Ja :Y
pi_153721570
quote:
Ik vond haar leuk in tandem met Jaime, maar sinds die twee elk hun eigen pad op gegaan zijn vind ik haar minder leuk.
mag het weten
pi_153721669
quote:
Ik ook!
  zondag 21 juni 2015 @ 17:24:56 #260
400532 Forbry
Tja ...
pi_153721972
quote:
Absoluut maar wil toch wel erg graag dat Jon terugkomt, dan maar op zo'n stomme manier

quote:
Het is niet mijn meest favoriete personage ofzo, maar ik vind haar zeker wel leuk. Ik vind haar vooral wel sympathiek en dat gedoe met "eer" vind ik ook wel heel tof van/aan haar. :Y
Tails tell tales
  zondag 21 juni 2015 @ 17:25:14 #261
400532 Forbry
Tja ...
pi_153721982
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja :Y
:')
Tails tell tales
  zondag 21 juni 2015 @ 17:31:18 #262
400532 Forbry
Tja ...
pi_153722168
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:11 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik vond haar leuk in tandem met Jaime, maar sinds die twee elk hun eigen pad op gegaan zijn vind ik haar minder leuk.
Ze zijn béide minder leuk/interessant geworden sinds hun "scheiding" (vind ik)...
Tails tell tales
pi_153722374
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:31 schreef Forbry het volgende:

Ze zijn béide minder leuk/interessant geworden sinds hun "scheiding" (vind ik)...
Tijd voor een reunie 8-)
pi_153722583
Ik heb nu bijna heel seizoen 1 teruggekeken en heb echt weer een bloedhekel gekregen aan Jaime. Terwijl ik hem in de laatste seizoenen echt tof vond. Nu ik terugkijk snap ik ook eindelijk wat van de gesprekken tussen Littlefinger en Vasarys.
* Verwijderd *
pi_153722682
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:44 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb nu bijna heel seizoen 1 teruggekeken en heb echt weer een bloedhekel gekregen aan Jaime. Terwijl ik hem in de laatste seizoenen echt tof vond. Nu ik terugkijk snap ik ook eindelijk wat van de gesprekken tussen Littlefinger en Vasarys.
Jaime ondergaat een heel goede ontwikkeling. Vanaf het moment het duidelijk is hoe en waarom hij zijn koning heeft vermoord verandert hij in een (bijna) sympathieke vent.
  zondag 21 juni 2015 @ 17:51:11 #266
400532 Forbry
Tja ...
pi_153722762
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:44 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vond hem in seizoen 1 eigenlijk al heel tof, ondanks dat hij een kinderduwer was. :@ Erg arrogant, dat wel, maar wel erg grappig en erg charmant. Was toen al één van mijn favorieten.
Tails tell tales
pi_153722903
Jaime lijkt op die gast in Lost, en dat figuur begint ook als een eikel en wordt steeds sympathieker :P
pi_153722908
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vond hem in seizoen 1 eigenlijk al heel tof, ondanks dat hij een kinderduwer was. :@ Erg arrogant, dat wel, maar wel erg grappig en erg charmant. Was toen al één van mijn favorieten.
Ik vond hem in het begin wel tof, maar ik ging meer en meer een hekel aan hem krijgen tot het moment dat hij zijn hand verloor. :P
pi_153722927
pi_153723158
Jaime is tof.

De Sandsnakes waren in de boeken vele vele malen toffer, ondanks dat je ze nauwelijks ziet. Was idd een beetje jammer, hoe ze werden neergezet. Doran vind ik dan wel weer baas. Sowieso, Dorne O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_153723284
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:08 schreef Barbusse het volgende:
Jaime is tof.

De Sandsnakes waren in de boeken vele vele malen toffer, ondanks dat je ze nauwelijks ziet. Was idd een beetje jammer, hoe ze werden neergezet. Doran vind ik dan wel weer baas. Sowieso, Dorne O+
Ik vond ze in de boeken ook al totaal oninteressant, maar de discussies hadden wel wat meer overtuiging daarin.
Dat stuk over de weapon of choice / mother's tears, met die ingegraven koopman of zo die een speer door z'n giechel kreeg, zat niet echt overtuiging in.
pi_153723295
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:57 schreef DutchSL het volgende:
Jaime lijkt op die gast in Lost, en dat figuur begint ook als een eikel en wordt steeds sympathieker :P
Jij hebt zeker nooit een soap gezien, want dit soort ontwikkelingen zie je bij soaps heel vaak. :P
pi_153723410
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nooit een soap gezien, want dit soort ontwikkelingen zie je bij soaps heel vaak. :P
Ga Game of Thrones niet vergelijken met een soap :(
Daar gaan mijn mannelijkheid
* Verwijderd *
pi_153723719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat heeft niks met soaps te maken hoor, gebeurd in allerlei verhalen, zelfs in tekenfilms :P (moet opeens aan DBZ / Vegeta denken)

Maar vroeger wel heel veel verplicht Days of Our Lives meegekeken met mijn moeder :'(
  zondag 21 juni 2015 @ 18:42:37 #275
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_153723871
Hele week geen tijd gehad om de laatste afle ering te kijken, maar vanavond gaat het eindelijk gebeuren. Scroll ik net door Newsstand geen en komt er een kop langs "Jon Snow is dead and not coming back". Krijg de @¤&%@. Voor lul de hele week spoilers ontweken.

Btw, het trucje van populaire characters afknallen begint nu echt een beetje eentonig te worden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 21 juni 2015 @ 19:25:05 #276
371073 gazhims3lv
pi_153725088
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:42 schreef Cheiron het volgende:
Hele week geen tijd gehad om de laatste afle ering te kijken, maar vanavond gaat het eindelijk gebeuren. Scroll ik net door Newsstand geen en komt er een kop langs "Jon Snow is dead and not coming back". Krijg de @¤&%@. Voor lul de hele week spoilers ontweken.

Btw, het trucje van populaire characters afknallen begint nu echt een beetje eentonig te worden.
:') Geen tijd, geen prioriteit. Je gaat mij niet wijsmaken dat je niet ergens in een hele week een uurtje vrij hebt gehad waarin je hem kon kijken.
-A Song of Ice and Fire-
pi_153725157
quote:

You know nothing.
pi_153725160
Tijd heb je niet, tijd maak je vrij. Zelfs in tentamenperiodes pak ik graag een uurtje SoG-tijd om GoT te kijken
mag het weten
  zondag 21 juni 2015 @ 19:53:05 #279
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_153725953
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:25 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

:') Geen tijd, geen prioriteit. Je gaat mij niet wijsmaken dat je niet ergens in een hele week een uurtje vrij hebt gehad waarin je hem kon kijken.
:') Ik ga mij een beetje verantwoorden, rot op zeg
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_153726286
quote:

Mwoah, het is niet echt een trucje. Er wordt simpelweg geen uitzondering gemaakt voor hoofdpersonages, waar dat in het gros van de andere (Amerikaanse) series en films wel gebeurt.

Het is alleen erg jammer dat veel verhaallijnen die een slaapverwekkende opbouw hadden net als ze een beetje potentieel interessant beginnen te worden weer de nek om worden gedraaid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153726348
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:53 schreef Cheiron het volgende:

[..]

:') Ik ga mij een beetje verantwoorden, rot op zeg
Huil toch niet zo :') aansteller. Je had het kunnen weten.
pi_153729749
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, het is niet echt een trucje. Er wordt simpelweg geen uitzondering gemaakt voor hoofdpersonages, waar dat in het gros van de andere (Amerikaanse) series en films wel gebeurt.

Het is alleen erg jammer dat veel verhaallijnen die een slaapverwekkende opbouw hadden net als ze een beetje potentieel interessant beginnen te worden weer de nek om worden gedraaid.
Dit inderdaad. Stannis heb ik bijvoorbeeld nooit echt interessant begonnen. Pas dit seizoen begon dat te komen, terwijl veel anderen weer een stuk minder interessant werden.
pi_153729896
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:07 schreef Joosie200 het volgende:
Kill the boy and let the man be born.

Foreshadowing voor Jon gewoon, Aemon heeft het gewoon aangekondigd. Zoals Littlefinger Tywin zijn dood, Joffrey zijn dood en Shae haar dood had aangekondigd.
en wat dacht je van de quote van Stannis aan het begin van het seizoen:
quote:
"....you’ll rise again as Jon Stark, Lord of Winterfell"
  zondag 21 juni 2015 @ 23:26:26 #284
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_153732909

Fijne vaderdag!
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  zondag 21 juni 2015 @ 23:34:32 #285
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153733159
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:26 schreef TimKuik het volgende:
[ afbeelding ]

Fijne vaderdag!
Waarom is zijn linkerarm weggehakt?
Oh.
pi_153733214
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:54 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

en wat dacht je van de quote van Stannis aan het begin van het seizoen:

[..]

Ja, dus? Niet alles wat gezegd wordt is waar. Weet je nog hoe Oberyn over zijn gevecht praatte?

Echt niet te geloven. Karakters zeggen aan de lopende band onzin maar als er dan een belangrijk karakter door is wordt elk kruimeltje gebruikt om te beargumenteren dat diegene nog leeft. :D
  zondag 21 juni 2015 @ 23:49:42 #287
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153733638
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:24 schreef Forbry het volgende:

[..]

Absoluut maar wil toch wel erg graag dat Jon terugkomt, dan maar op zo'n stomme manier

[..]

Het is niet mijn meest favoriete personage ofzo, maar ik vind haar zeker wel leuk. Ik vind haar vooral wel sympathiek en dat gedoe met "eer" vind ik ook wel heel tof van/aan haar. :Y
Vechten voor ''eer'' is tof als je alles te verliezen hebt. Brienne is iemand zonder doel, met niets te verliezen. Die hangt er de term ''eer'' aan omdat ze anders in een keuken eindigt.
pi_153734041
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:49 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Vechten voor ''eer'' is tof als je alles te verliezen hebt. Brienne is iemand zonder doel, met niets te verliezen. Die hangt er de term ''eer'' aan omdat ze anders in een keuken eindigt.
Ik vind Brienne echt waardeloos met haar eer en duty. Renley kon ze niet beschermen, Catelyn niet, Arya niet hoewel de oplossing echt pijnlijk eenvoudig was en nu Sansa proberen, wat ze verneukt. Echt, ik zal geen traan laten als zij ergens dood neervalt. Wat dus waarschijnlijk wel nog eeuwen zal duren.
pi_153734820
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dus? Niet alles wat gezegd wordt is waar. Weet je nog hoe Oberyn over zijn gevecht praatte?

Echt niet te geloven. Karakters zeggen aan de lopende band onzin maar als er dan een belangrijk karakter door is wordt elk kruimeltje gebruikt om te beargumenteren dat diegene nog leeft. :D
Ja dat snap ik ook nog wel hoor. Vooral wat personages over zichzelf zeggen komt per definitie niet uit. Maar na een seizoen is het wel interessant om te kijken bij de personages die dood zijn gegaan wat er zoal over hun gezegd word. Dan zie je vaak hints voor hun dood.

Als je dan kijk wat er met betrekking op Jon word gezegd valt mij op dat er dit seizoen veel word gezegd als ‘terug komen’ ‘herboren’ en ‘weer opstaan’. Denk ook even terug wat Samwel zei:

“He always comes back”

Een enkele quote zegt niets (dat is een kruimel), maar als er een patroon in zit is het wel wat meer dan een kruimeltje. Overigens baseer ik deze theorie niet op de quotes. Maar ze versterken het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoteless op 22-06-2015 00:52:25 ]
pi_153735968

Iemand dit al opgevallen? :o
Jon Snow leeft!
  maandag 22 juni 2015 @ 01:44:31 #291
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_153735990
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:42 schreef Typisch het volgende:

Jon Snow leeft!
Goddomme wat kut :D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 22 juni 2015 @ 02:17:36 #292
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153736482
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:42 schreef Typisch het volgende:

Jon Snow leeft!
:')
Oh.
  maandag 22 juni 2015 @ 09:41:33 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153739116
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja t was gewoon een lekker jut & jul duo :D
L'Amour menaçant:
  maandag 22 juni 2015 @ 09:43:46 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153739156
quote:
Het is een beetje GTST. Straks komt er wellicht nog wel een evil twin ;)
L'Amour menaçant:
  maandag 22 juni 2015 @ 11:12:43 #295
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153741015
quote:
Nee hoor.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153741180
Dit zegt alles over Brienne:

pi_153741227
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:20 schreef Tchock het volgende:

[ afbeelding ]
Echt, volgend seizoen slacht ze Bronn af, of een nieuw personage zoals Oberyn die iedereen geweldig vindt.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:08:29 #298
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153742344
quote:

[ afbeelding ]
Iedereen toen maar hopen dat the Hound won, won dat idiote wijf :r
Oh.
pi_153742441
quote:

[ afbeelding ]
Game of Thrones meets Mass Effect? :D Ik hoop dat de MountainFrankenstein ooit tegen Brienne aanloopt, the Hound kreeg op zijn donder dus dan moet zijn broertje wel van het juiste kaliber zijn.
mag het weten
  maandag 22 juni 2015 @ 13:46:02 #300
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_153744851
quote:

[ afbeelding ]
Ze is niet de meest snuggere inderdaad :D
De brains zijn er niet zo. gelukkig is ze een beau... wait. -O-
L'Amour menaçant:
  maandag 22 juni 2015 @ 13:47:03 #301
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153744875
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:46 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ze is niet de meest snuggere inderdaad :D
De brains zijn er niet zo. gelukkig is ze een beau... wait. -O-

Gewoon een enorm kutpersonage
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo