Hij heeft de capaciteiten om leider te worden, niet om leider te blijvenquote:Op zondag 21 juni 2015 12:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider is
Moeilijk te zeggen, aan de ene kant denk ik dat hij duidelijker zijn keuzes had moeten toelichten aan zijn manschappen, maar aan de andere kant zou een leider zijn keuzes niet zomaar met zijn ondergeschikten hoeven te bespreken.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider is
quote:Op zondag 21 juni 2015 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij heeft de capaciteiten om leider te worden, niet om leider te blijven
Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is uiteraard wel een opbouw naar het volgend seizoen waarin er misschien oorlog met hen gaat komen of zo.
Er waren te veel lopende zaken om veel aandacht aan hen te besteden, maar ik vond die verhaallijn tot nu toe ook verdomd weinig toevoegen. Okee het is duidelijk dat ze van vechten houden (maar er alles behalve goed in zijn!Ik denk alleen niet dat dat het beeld is wat we van gekregen hadden moeten hebben.)
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:
[..]
Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.
Daarnaast vind ik die wraak van Ellaria een beetje kansloos. Oberyn is niet opzettelijk vermoord. Hij deed mee aan een gevecht en zat teveel te lullen waardoor hij de strijd verloor.
Eens, Oberyn koos er zelf voor om mee te doen aan die trial voor combat. En hij koos er ook voor om the Mountain niet meteen te killen.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:
[..]
Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.
Daarnaast vind ik die wraak van Ellaria een beetje kansloos. Oberyn is niet opzettelijk vermoord. Hij deed mee aan een gevecht en zat teveel te lullen waardoor hij de strijd verloor.
Niet zo gek, in Westeros gebeurt dat zo vaak dat moeders sterven bij de bevalling.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik kan het trouwens niet helemaal loslaten dat de moeders van Daenerys, Tyrion en Jon alle drie stierven tijdens hun bevalling.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niet zo gek, in Westeros gebeurt dat zo vaak dat moeders sterven bij de bevalling.
En zeker een Tyrion die een wat groter hoofd had en andere vorm kan dan fataal zijn. En Jon en Dany werden geboren terwijl hun moeders onder veel stress zaten.
Ach die drie zijn wel de echte hoofdpersonages voor mij, daarom geloof geloof ik niet dat Jon dood is. Die drie gaan nog een grote rol vertolken in de endgamequote:Op zondag 21 juni 2015 13:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En toch knaagt het.
Voor mij ook, ik denk dat ik het daarom juist zo typisch vind dat ze zoiets gemeen hebben. Maar ik kan er geheel geen symboliek in vinden.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach die drie zijn wel de echte hoofdpersonages voor mij, daarom geloof geloof ik niet dat Jon dood is. Die drie gaan nog een grote rol vertolken in de endgame
Ik denk dat het vooral bedoeld is om niet te veel onnodige personen in het verhaal op te nemen, of het is gewoon een makkelijke manier om hen wees te maken.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Voor mij ook, ik denk dat ik het daarom juist zo typisch vind dat ze zoiets gemeen hebben. Maar ik kan er geheel geen symboliek in vinden.
Is het ook niet gewoon uitvoeren van de wraak op de Lannisters, een taak die Oberyn nog moest voltooien? Zo interpreteerde ik het altijd iigquote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik krijg niet het idee dat hij zijn keuzes niet duidelijk heeft toegelicht eigenlijk. Volgens mij zijn een aantal Watchmen gewoon niet pragmatisch genoeg.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, aan de ene kant denk ik dat hij duidelijker zijn keuzes had moeten toelichten aan zijn manschappen, maar aan de andere kant zou een leider zijn keuzes niet zomaar met zijn ondergeschikten hoeven te bespreken.
Toch bij zoiets groots en extreems was betere communicatie en uitleg wel wenselijk geweest.
Het is natuurlijk ook best moeilijk omschakelen als die lui al tientallen, honderden jaren de Wildlings als De Grote Vijand hebben beschouwd (en de reden waarom The Wall er stond), en dat nu een leider van de NW zegt: nee, dát was niet de vijand, dus laat ze maar hier komen.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:35 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik krijg niet het idee dat hij zijn keuzes niet duidelijk heeft toegelicht eigenlijk. Volgens mij zijn een aantal Watchmen gewoon niet pragmatisch genoeg.
Precies, daarom had hij wel wat meer moeite mogen steken in het overtuigen van zijn mensen.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook best moeilijk omschakelen als die lui al tientallen, honderden jaren de Wildlings als De Grote Vijand hebben beschouwd (en de reden waarom The Wall er stond), en dat nu een leider van de NW zegt: nee, dát was niet de vijand, dus laat ze maar hier komen.
Zo'n vooroordeel wis je ook met logisch redeneren niet eventjes uit.
Nou, ik vind dat Jon best wel geprobeerd heeft zijn mensen te overtuigen, ze wilden alleen niet luisteren, vooral degenen die al vanaf het begin vooringenomen waren over Jon.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies, daarom had hij wel wat meer moeite mogen steken in het overtuigen van zijn mensen.
Maar ik vind het vergelijkbaar met een king Robert die iedereen de kamer uit stuurt en Ned zonder getuigen een testament laat opmaken, en zo zijn er nog wel meer momenten geweest waarin mensen echt ondoordacht te werk zijn gegaan, maar aan de andere kant is dat ook wel weer realistisch; dat is namelijk nu eenmaal menselijk.
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder haddenquote:Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik kan het trouwens niet helemaal loslaten dat de moeders van Daenerys, Tyrion en Jon alle drie stierven tijdens hun bevalling.
quote:Op zondag 21 juni 2015 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder hadden
Is nog een vrij realistisch. Toen er nog niet veel medische shizzle kwam kijken bij bevallingen in bijv. de Middeleeuwen was het aan de orde van de dag dat moeders stierven tijdens de geboorte van een kind. Zou in Westeros niet anders zijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Is er al bekend dat als je terug komt van de dood je niet vruchtbaar kunt zijn dan in Westeros?quote:Op zondag 21 juni 2015 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder hadden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |