Zag laatst zo'n filmpje van een Rus die van 100 meter ofzo in de sneeuw sprong. Top comment was ook 'Hi, Theon. Formerly known as Reek'quote:Op zondag 21 juni 2015 03:43 schreef Romanus het volgende:
Hoezo denken mensen dat theon en sansa dood zijn? Genoeg filmpjes op internet waar mensen (voornamelijk Russen) van 8 hoog in de sneeuw springen en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
Het is uiteraard wel een opbouw naar het volgend seizoen waarin er misschien oorlog met hen gaat komen of zo.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:33 schreef Michellee het volgende:
Wat een nutteloos verhaallijn over de Sandsnakes. Vond ze niet veel toevoegen dit seizoen
Hehehe van die eerste had ik al eerder een plaatje gezien, maar deze is veel mooier gemaakt!quote:Op zondag 21 juni 2015 09:54 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moest lachen
Dit had ik niet erg gevonden als de Sandsnakes interessante karakters met inhoud zouden zijn. Dit is helaas niet bepaald het geval.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:33 schreef Michellee het volgende:
Wat een nutteloos verhaallijn over de Sandsnakes. Vond ze niet veel toevoegen dit seizoen
Je zou zeggen een oorlog inderdaad, anders zou het zinloos zijn geweest zoveel tijd aan die verhaallijn te besteden. Aan de andere kant zou die oorlog zo'n domme move zijn dat Jaime daar wellicht toch een stokje voor gaat steken.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is uiteraard wel een opbouw naar het volgend seizoen waarin er misschien oorlog met hen gaat komen of zo.
Er waren te veel lopende zaken om veel aandacht aan hen te besteden, maar ik vond die verhaallijn tot nu toe ook verdomd weinig toevoegen. Okee het is duidelijk dat ze van vechten houden (maar er alles behalve goed in zijn!Ik denk alleen niet dat dat het beeld is wat we van gekregen hadden moeten hebben.)
Dan vraag ik me af hoe.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je zou zeggen een oorlog inderdaad, anders zou het zinloos zijn geweest zoveel tijd aan die verhaallijn te besteden. Aan de andere kant zou die oorlog zo'n domme move zijn dat Jaime daar wellicht toch een stokje voor gaat steken.
Tommen? Daar verwacht ik echt helemaal niets van. Wat heeft hij nou uiteindelijk daadwerkelijk gedaan om zijn vrouw en zijn moeder uit de gevangenis te krijgen? Blijft een pussy als het erop aankomt, en Jaime gaat gewoon rulen in de praktijk. Hand of the king ofzoquote:Op zondag 21 juni 2015 12:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe.
Tommen's zusje is op een laffe wijze vermoord. Jaime is officieel maar een oom, en Tommen wordt nu omringd door genoeg raadgevers.
Het jochie liet al wat ballen zien toen hij de oorlog aan The Faith wilde verklaren om zijn vrouw uit de gevangenis te krijgen. Ik denk niet dat hij zomaar te sussen valt als hij hoort dat de Sandsnakes zijn zus hebben vermoord.
En ze hebben nu ook meteen een goede gijzelaar.
Hij luisterde naar raad waarvan hij dacht dat het goed was, aangezien het van mama af kwam.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tommen? Daar verwacht ik echt helemaal niets van. Wat heeft hij nou uiteindelijk daadwerkelijk gedaan om zijn vrouw en zijn moeder uit de gevangenis te krijgen? Blijft een pussy als het erop aankomt, en Jaime gaat gewoon rulen in de praktijk. Hand of the king ofzo
Een ver familielid van de Baratheon's kant zou de logische keuze zijn, hoewel ik deerder denk dat die uncle Kevan (of hoe die ook heet) zal proberen de touwtjes in handen te krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:08 schreef Re het volgende:
Maar Tommen moet ook nog dood gaan volgens de profetie, wie wordt dan koning eigelijk?
Maar hij kan nu ook weer luisteren naar raad van wie dan ook. Dat het koninkrijk niet echt de middelen heeft om een oorlog met Dorne te voeren bijvoorbeeld.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij luisterde naar raad waarvan hij dacht dat het goed was, aangezien het van mama af kwam.
Moeders zal nu wel bij hem weggehouden worden, dus nu kan hij tenminste echt goed geadviseerd worden.
Nee, maar hij heeft wel een flinke karakterontwikkeling doorgemaakt (als een van de weinigen in de serie eigenlijk).quote:Of Jaime Hand of the king gaat worden, weet ik niet.Zou niet onterecht zijn qua zijn intenties. Maar volgens mij ambieert hij dat niet en hij heeft ook geen ervaring met regeren.
Good point @ dat ze de middelen niet hebben om een oorlog te voeren, en het is sowieso nog steeds flink onrustig in de seven kingdoms.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar hij kan nu ook weer luisteren naar raad van wie dan ook. Dat het koninkrijk niet echt de middelen heeft om een oorlog met Dorne te voeren bijvoorbeeld.
[..]
Nee, maar hij heeft wel een flinke karakterontwikkeling doorgemaakt (als een van de weinigen in de serie eigenlijk).
Ze zullen vast hier en daar wat botten hebben gebroken, maar dat sommigen het zelfs als een zelfmoord zagen vind ik wel erg ver gaan.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:20 schreef KrentebolHooft het volgende:
Dus er zijn serieus mensen die denken dat Sansa en Theon dood zijn
Game of thrones scenes zijn wel vaker awkward geschoten. Het lijkt me overduidelijk dat ze van de muur sprongen om te ontsnappen. Tuurlijk breekt de sneeuw hun val. Brann viel uit die toren, wat veel hoger was, en had het ook overleefd. En toen lag er geen sneeuw.
Ze waren niet bepaald levensmoe.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze zullen vast hier en daar wat botten hebben gebroken, maar dat sommigen het zelfs als een zelfmoord zagen vind ik wel erg ver gaan.Hoewel ik me wel kan voorstellen dat ze bewust dat risico genomen hebben, omdat een snelle dood minder erg zou zijn dan wat Ramsay anders met hen gedaan zou hebben.
Hij zal wel botontkalking en andere aandoeningen hebben opgelopen tijdens zijn lange opsluiting, gebrekkige hygiëne en slechte voeding, dus hij zal wel meer breuken en inwendige bloedingen oplopen dan Sansa!quote:Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef Re het volgende:
er zijn parachute springers die van veel hoger in de sneeuw vallen en het overleven, denk dat er tegen die muur wel een meter of 4 sneeuw ligt, dat lukt dus makkelijk. denk wel dat Theon een been breekt of zo, kan die ook nog wel hebben
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 21 juni 2015 12:27 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ze waren niet bepaald levensmoe.
één scene daarvoor had sasna nog een kaarsje aangestoken zodat Brienne haar kan komen redden. Ze wou gewoon ontsnappen.
De scene is gewoon awkward gefilmd. Zijn wel meerdere voorbeelden van. B.v. toen Stannis King's landing aanviel. Zat hij midden op de muur guards te killen, vervolgens wordt zijn leger uitgemoord. De volgende aflevering zit ie plots op dragonstone, was ie blijkbaar ontsnapt en al helemaal terug gereisd
Om vervolgens bruut geslacht te worden door de achtervolgende Ramsey... En natuurlijk Brienne to the rescue voor Sansa.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:25 schreef Re het volgende:
er zijn parachute springers die van veel hoger in de sneeuw vallen en het overleven, denk dat er tegen die muur wel een meter of 4 sneeuw ligt, dat lukt dus makkelijk. denk wel dat Theon een been breekt of zo, kan die ook nog wel hebben
Die leven uiteraard nog. En gaan zeer ws met Brienne en Pod op avontuur.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:20 schreef KrentebolHooft het volgende:
Dus er zijn serieus mensen die denken dat Sansa en Theon dood zijn
Game of thrones scenes zijn wel vaker awkward geschoten. Het lijkt me overduidelijk dat ze van de muur sprongen om te ontsnappen. Tuurlijk breekt de sneeuw hun val. Brann viel uit die toren, wat veel hoger was, en had het ook overleefd. En toen lag er geen sneeuw.
Ik vind Brienne echt een absoluut oninteressant persoon, maar het zou wel badass zijn als zij tegen Ramsay zou moeten knokken om Reek te verdedigen!quote:Op zondag 21 juni 2015 12:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Om vervolgens bruut geslacht te worden door de achtervolgende Ramsey... En natuurlijk Brienne to the rescue voor Sansa.
Ik had niet verwacht dat het zo zou lopen in Winterfell. Te veel vertrouwen in de goede bedoelingen van Littlefinger voor Sansa / zijn beoordelingsvermogen.
Nee ik zie dat ook niet echt. Hij is altijd nobel en misschien enigszins naïef karakter geweest. Oké, hij wordt een leider, maar die capaciteiten had hij altijd al welquote:Op zondag 21 juni 2015 12:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Verder true @ Jaime's karakterontwikkeling!
Van Jon wordt ook gezegd dat hij een karakterontwikkeling heeft gehad, maar ik vind dat wat minder overtuigend over komen. Het had vaak juist met de situaties te maken waarin hij zat en hij gedwongen keuzes moest maken waardoor het leek dat hij krachtiger werd of zo, maar ik zie eigenlijk weinig verschil. Hij deed altijd wel wat er gedaan moest worden, of hij het nou leuk vond of niet. (Behalve Ygritte onthoofden dan!)
Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider isquote:Op zondag 21 juni 2015 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee ik zie dat ook niet echt. Hij is altijd nobel en misschien enigszins naïef karakter geweest. Oké, hij wordt een leider, maar die capaciteiten had hij altijd al wel
Hij heeft de capaciteiten om leider te worden, niet om leider te blijvenquote:Op zondag 21 juni 2015 12:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider is
Moeilijk te zeggen, aan de ene kant denk ik dat hij duidelijker zijn keuzes had moeten toelichten aan zijn manschappen, maar aan de andere kant zou een leider zijn keuzes niet zomaar met zijn ondergeschikten hoeven te bespreken.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, die capaciteiten heeft hij niet bepaald als ze hem na een maandje leider zijn afmaken omdat het zo'n slechte leider is
quote:Op zondag 21 juni 2015 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij heeft de capaciteiten om leider te worden, niet om leider te blijven
Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is uiteraard wel een opbouw naar het volgend seizoen waarin er misschien oorlog met hen gaat komen of zo.
Er waren te veel lopende zaken om veel aandacht aan hen te besteden, maar ik vond die verhaallijn tot nu toe ook verdomd weinig toevoegen. Okee het is duidelijk dat ze van vechten houden (maar er alles behalve goed in zijn!Ik denk alleen niet dat dat het beeld is wat we van gekregen hadden moeten hebben.)
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:
[..]
Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.
Daarnaast vind ik die wraak van Ellaria een beetje kansloos. Oberyn is niet opzettelijk vermoord. Hij deed mee aan een gevecht en zat teveel te lullen waardoor hij de strijd verloor.
Eens, Oberyn koos er zelf voor om mee te doen aan die trial voor combat. En hij koos er ook voor om the Mountain niet meteen te killen.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:
[..]
Tja dat zou kunnen maar ze hebben zich gepresenteerd als drie enorme dozen. Ik zou niet heel bang worden als die drie op mij afkomen.
Daarnaast vind ik die wraak van Ellaria een beetje kansloos. Oberyn is niet opzettelijk vermoord. Hij deed mee aan een gevecht en zat teveel te lullen waardoor hij de strijd verloor.
Niet zo gek, in Westeros gebeurt dat zo vaak dat moeders sterven bij de bevalling.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik kan het trouwens niet helemaal loslaten dat de moeders van Daenerys, Tyrion en Jon alle drie stierven tijdens hun bevalling.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niet zo gek, in Westeros gebeurt dat zo vaak dat moeders sterven bij de bevalling.
En zeker een Tyrion die een wat groter hoofd had en andere vorm kan dan fataal zijn. En Jon en Dany werden geboren terwijl hun moeders onder veel stress zaten.
Ach die drie zijn wel de echte hoofdpersonages voor mij, daarom geloof geloof ik niet dat Jon dood is. Die drie gaan nog een grote rol vertolken in de endgamequote:Op zondag 21 juni 2015 13:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En toch knaagt het.
Voor mij ook, ik denk dat ik het daarom juist zo typisch vind dat ze zoiets gemeen hebben. Maar ik kan er geheel geen symboliek in vinden.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach die drie zijn wel de echte hoofdpersonages voor mij, daarom geloof geloof ik niet dat Jon dood is. Die drie gaan nog een grote rol vertolken in de endgame
Ik denk dat het vooral bedoeld is om niet te veel onnodige personen in het verhaal op te nemen, of het is gewoon een makkelijke manier om hen wees te maken.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Voor mij ook, ik denk dat ik het daarom juist zo typisch vind dat ze zoiets gemeen hebben. Maar ik kan er geheel geen symboliek in vinden.
Is het ook niet gewoon uitvoeren van de wraak op de Lannisters, een taak die Oberyn nog moest voltooien? Zo interpreteerde ik het altijd iigquote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik krijg niet het idee dat hij zijn keuzes niet duidelijk heeft toegelicht eigenlijk. Volgens mij zijn een aantal Watchmen gewoon niet pragmatisch genoeg.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, aan de ene kant denk ik dat hij duidelijker zijn keuzes had moeten toelichten aan zijn manschappen, maar aan de andere kant zou een leider zijn keuzes niet zomaar met zijn ondergeschikten hoeven te bespreken.
Toch bij zoiets groots en extreems was betere communicatie en uitleg wel wenselijk geweest.
Het is natuurlijk ook best moeilijk omschakelen als die lui al tientallen, honderden jaren de Wildlings als De Grote Vijand hebben beschouwd (en de reden waarom The Wall er stond), en dat nu een leider van de NW zegt: nee, dát was niet de vijand, dus laat ze maar hier komen.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:35 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik krijg niet het idee dat hij zijn keuzes niet duidelijk heeft toegelicht eigenlijk. Volgens mij zijn een aantal Watchmen gewoon niet pragmatisch genoeg.
Precies, daarom had hij wel wat meer moeite mogen steken in het overtuigen van zijn mensen.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook best moeilijk omschakelen als die lui al tientallen, honderden jaren de Wildlings als De Grote Vijand hebben beschouwd (en de reden waarom The Wall er stond), en dat nu een leider van de NW zegt: nee, dát was niet de vijand, dus laat ze maar hier komen.
Zo'n vooroordeel wis je ook met logisch redeneren niet eventjes uit.
Nou, ik vind dat Jon best wel geprobeerd heeft zijn mensen te overtuigen, ze wilden alleen niet luisteren, vooral degenen die al vanaf het begin vooringenomen waren over Jon.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies, daarom had hij wel wat meer moeite mogen steken in het overtuigen van zijn mensen.
Maar ik vind het vergelijkbaar met een king Robert die iedereen de kamer uit stuurt en Ned zonder getuigen een testament laat opmaken, en zo zijn er nog wel meer momenten geweest waarin mensen echt ondoordacht te werk zijn gegaan, maar aan de andere kant is dat ook wel weer realistisch; dat is namelijk nu eenmaal menselijk.
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder haddenquote:Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik kan het trouwens niet helemaal loslaten dat de moeders van Daenerys, Tyrion en Jon alle drie stierven tijdens hun bevalling.
quote:Op zondag 21 juni 2015 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder hadden
Is nog een vrij realistisch. Toen er nog niet veel medische shizzle kwam kijken bij bevallingen in bijv. de Middeleeuwen was het aan de orde van de dag dat moeders stierven tijdens de geboorte van een kind. Zou in Westeros niet anders zijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Is er al bekend dat als je terug komt van de dood je niet vruchtbaar kunt zijn dan in Westeros?quote:Op zondag 21 juni 2015 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat ze alle drie een andere moeder hadden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |