Over Bran zal ik niks zeggen, vorige keer scheurde er weer een paar uit hun panty toen ik in spoiler over hem begon.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, en in die jaren afwezigheid kan hij wel een ontwikkeling doorgemaakt hebben.
Maar zal dan wel betekenen dat Bran en Jon niet in Winterfell gaan zitten uiteindelijk dan
Klopt, in HP5 bijvoorbeeld zei Rowling ook dat Kreacher er perse in moest omdat die later nog belangrijk werd. Terwijl de regisseur Kreacher eigenlijk wilde schrappenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zowel in Harry Potter als in Game of Thrones geeft de schrijver advies over delen van het verhaal die nog niet zijn geschreven om dit te voorkomen.
Misschien is die wel al redelijk af en krijgen de makers het al eerder te lezenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Seizoen zes wordt deze zomer gefilmd. Reken maar dat het boek er dan nog niet is.
Ah ja, true. Zat met de release van de serie in mijn hoofd.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Seizoen zes wordt deze zomer gefilmd. Reken maar dat het boek er dan nog niet is.
Vermakelijk personage was dat.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, in HP5 bijvoorbeeld zei Rowling ook dat Kreacher er perse in moest omdat die later nog belangrijk werd. Terwijl de regisseur Kreacher eigenlijk wilde schrappen
Ja ik zie Jon sowieso niet los van R + L = J, dus die gaat zeker nog wel belangrijker worden denk ik zo.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Over Bran zal ik niks zeggen, vorige keer scheurde er weer een paar uit hun panty toen ik in spoiler over hem begon.
Die theorie van Jon lijkt mij wel leuk, maar ik denk eerder dat Rickon voor de North gaat. Ik denk dat Jon veel meer gaat worden dan alleen Jon Snow de bastard als hij weer tot leven wordt gewekt.
Was in de boeken ook meer uitgebreid over verteld, maar snap wel dat je in de films meer op de rode draad moet richten en niet allemaal achtergrondverhalen kan vertellen.quote:
Precies. Dus al dit gezeur is een beetje voorbarig.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, in HP5 bijvoorbeeld zei Rowling ook dat Kreacher er perse in moest omdat die later nog belangrijk werd. Terwijl de regisseur Kreacher eigenlijk wilde schrappen
Zoiets dacht ik al ooit gelezen te hebben. Is ook niet vreemd, tis per slot van rekening GRRM zijn geesteskind, zelfs al verpak je het in een ander medium dan nog wil je daar wel wat over te zeggen hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zowel in Harry Potter als in Game of Thrones geeft de schrijver advies over delen van het verhaal die nog niet zijn geschreven om dit te voorkomen.
Klopt, boeken zijn ideaal voor meer achtergrondinformatie. Alles op tv moet veel sneller gebeuren, dus achtergrondinfo sneuvelt als eerste. Opbouw vind ik niet erg, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar ivm gebrek aan tijd/geld hebben ze de de diverse verhaallijntjes in opbouw naar mijn smaak te snel een einde gegeven in aflevering 10. Anders gezegd: had het beter uitgesmeerd over de tien standaard afleveringen en/of een elfde aflevering gemaakt.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boeken lenen zich er ook veel meer voor om een plot zo uitgebreid uit de doeken te doen. In een tv-serie moet dat gewoon makkelijker te behappen zijn.
Kijk maar naar hoeveel mensen er al zeiken over dit seizoen omdat er opbouw afleveringen waren.
Nou, zeur dan niet zo dat het zonde is en dat ze later zouden moeten verfilmen en bladiebla.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al ooit gelezen te hebben. Is ook niet vreemd, tis per slot van rekening GRRM zijn geesteskind, zelfs al verpak je het in een ander medium dan nog wil je daar wel wat over te zeggen hebben.
Ik heb dat dus nog nooit met wat voor serie dan ook gehad. Gewoon opletten en uitkijken waar je komt. Niet meer dit topic lezen. Zo lastig is het niet hoorquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:39 schreef Typisch het volgende:
Het enige wat ik kut vind aan het feit dat de boeken later uitkomen is dat serie kijkers hun spoilers moeten delen overal op het internet, dus ik kan niet wachten op het laatste boek zonder gespoild te worden.
Ik ben Nederlander, zeuren is volkssport nummer één. Zelfs al geeft de auteur zelf inside info aan de filmcrew, dan nog zou je juist met zulke info beter mee omspringen. Beter je tijd nemen en echt een mooie, consistente verfilming naar buiten brengen, dan haasten want anders is het momentum weg.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou, zeur dan niet zo dat het zonde is en dat ze later zouden moeten verfilmen en bladiebla.
Ik heb nou van de week wel al behoorlijk wat GoT dingen langs zien komen op FB hoorquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nog nooit met wat voor serie dan ook gehad. Gewoon opletten en uitkijken waar je komt. Niet meer dit topic lezen. Zo lastig is het niet hoor
Als je gewoon blijft internetten kan dat bijna niet. Ik keek de finale van dit seizoen vijf dagen later en moest die hele week links en rechts spoilers vermijden - iets wat niet helemaal is gelukt maar wel bijna.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nog nooit met wat voor serie dan ook gehad. Gewoon opletten en uitkijken waar je komt. Niet meer dit topic lezen. Zo lastig is het niet hoor
Ik wel, met series die ik nog niet gekeken had heb ik dat best vaak gehad.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Het enige wat ik wel minder vond was dat Stannis zijn downfall wel heel erg snel ging.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klopt, boeken zijn ideaal voor meer achtergrondinformatie. Alles op tv moet veel sneller gebeuren, dus achtergrondinfo sneuvelt als eerste. Opbouw vind ik niet erg, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar ivm gebrek aan tijd/geld hebben ze de de diverse verhaallijntjes in opbouw naar mijn smaak te snel een einde gegeven in aflevering 10. Anders gezegd: had het beter uitgesmeerd over de tien standaard afleveringen en/of een elfde aflevering gemaakt.
Ik houd er serieus rekening meequote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef Tchock het volgende:
Als Martin maar niet overlijdt voor seizoen 7 geschreven
Of hij heeft voor de andere boeken al een opzet en kan zijn vrouw het afmaken ofzoquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik houd er serieus rekening meeHij ook, anders weten D.B. Weiss en co niet waar ze naar toe moeten werken
Het einde is al verteld aan de seriemakers.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef Tchock het volgende:
Als Martin maar niet overlijdt voor seizoen 7 geschreven is want dan krijgen we eeuwig de discussie of het einde van de serie wel hetzelfde is als de boeken zouden zijn geëindigd.
[..]
Als je gewoon blijft internetten kan dat bijna niet. Ik keek de finale van dit seizoen vijf dagen later en moest die hele week links en rechts spoilers vermijden - iets wat niet helemaal is gelukt maar wel bijna.
Eens, dat had wel wat langer mogen duren. Zeker als je kijkt naar hoe verschrikkelijk lang zijn opbouw al bezig is (van de moord op Renley tot Blackwater tot de Bank of Braavos tot de Wall enzovoorts enzovoorts)quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het enige wat ik wel minder vond was dat Stannis zijn downfall wel heel erg snel ging.
Jup, eerst die enorme aanloopquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het enige wat ik wel minder vond was dat Stannis zijn downfall wel heel erg snel ging.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Tyrion_Lannisterquote:Cersei Lannister is a major character in the first, second, third, fourth and fifth seasons.
quote:Tyrion Lannister is a major character in the first, second, third, fourth, fifth and sixth seasons.
Joosie man praat alsjeblieft eens in normale zinnenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Jup, eerst die enorme aanloopen dan
Shireen zonder echt nuttig resultaat (woohoo de sneeuw smelt maar je ingehuurde mankrachten hebben je paarden gestolen
) Selyse kan dat toch niet verkroppen en kropt zichzelf op
Stannis zet gewoon door (is wel zijn ding, heeft ie al vaker naar gehint) maar overleeft de aanval op open vlakte (
) ondanks dat hij flink in de minderheid is. Zelfs de Boltons komen hem niet tegen, nee daar is Brienne dan opeens, geheel 'toevallig'.
Stop teveel van zulke toevalligheden (zelfs al zitten die in het bronmateriaal) in een en dezelfde aflevering en ja dan krijg ik wel een /meh gevoel.
Helaas, daar heb ik geen zin inquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joosie man praat alsjeblieft eens in normale zinnen
Awkward on so many levelsquote:
Die aanval was wel erg slecht gedaan ja. Je zou denken dat de Boltons meteen oog hebben voor Stannis en hem minimaal gevangen zouden nemen. Zeker een Ramsay zou Stannis toch wel als leuk speelgoed zienquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Shireen zonder echt nuttig resultaat (woohoo de sneeuw smelt maar je ingehuurde mankrachten hebben je paarden gestolen
Stannis zet gewoon door (is wel zijn ding, heeft ie al vaker naar gehint) maar overleeft de aanval op open vlakte (
) ondanks dat hij flink in de minderheid is. Zelfs de Boltons komen hem niet tegen, nee daar is Brienne dan opeens, geheel 'toevallig'.
Stop teveel van zulke toevalligheden (zelfs al zitten die in het bronmateriaal) in een en dezelfde aflevering en ja dan krijg ik wel een /meh gevoel.
watquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat het prima is om tig afleveringen aan pure opbouw te besteden, als je maar net zoveel afleveringen aan pure afbouw/afwerking besteed. Die balans was zoek dit seizoen voor mijn gevoel.quote:
Zit wat in.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
De reden is dat Stannis al verslagen was. Bloederige sterfscènes zijn alleen nuttig bij mensen die iets te verliezen hebben - bijvoorbeeld Ned of Oberyn. Stannis heeft zijn dochter, vrouw, leger, broer en fysieke gesteldheid verloren (hij bloedde al). Hij wilde zelf ook dood.
Dit idd, en dat in combinatie met Sansa's kaarsje.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Cersei's macht is totaal gebroken door de vernedering en haar lange afwezigheid. Niemand zal haar nog serieus nemen, of macht geven. Ze is de mama van de huidige koning, nou joepie! Ze had macht omdat het oogluikend werd toegestaan (okee ze trok het onterecht naar zich toe), maar nu is ze slechts een grote smet op de naam van de Lannisters.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:47 schreef Tchock het volgende:
Als je nog lekker wil speculeren:
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Cersei
[..]
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Tyrion_Lannister
[..]
Volgend seizoen eerste aflevering Dany dood.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens, dat had wel wat langer mogen duren. Zeker als je kijkt naar hoe verschrikkelijk lang zijn opbouw al bezig is (van de moord op Renley tot Blackwater tot de Bank of Braavos tot de Wall enzovoorts enzovoorts)
Mee eens;quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Cersei's macht is totaal gebroken door de vernedering en haar lange afwezigheid. Niemand zal haar nog serieus nemen, of macht geven. Ze is de mama van de huidige koning, nou joepie! Ze had macht omdat het oogluikend werd toegestaan (okee ze trok het onterecht naar zich toe), maar nu is ze slechts een grote smet op de naam van de Lannisters.
Dan geef ik een buurtfeest. Polonaise, toetertjes, alles.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Volgend seizoen eerste aflevering Dany dood.
Nieuwe koude oorlog alles.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Volgend seizoen eerste aflevering Dany dood.
Wowquote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan geef ik een buurtfeest. Polonaise, toetertjes, alles.
Die Sparrows verdrijven de decadentie uit de stad. Iedereen is het zelfde. Daarmee maken die zich juist geliefd, hoewel ze ook al een aantal dingen tegen gewonere mensen hebben gedaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:41 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mee eens;
Echter zou een ontzettende wraakactie met de koningsgarde jegens de gelovigen (en het volk) met wreedheid toch wel een kans bieden om de macht weer een beetje terug te kunnen pakken?
Al heeft het volk gezien wat voor kutwijf het is (en dat vond het volk al), maar wat als ze als een tyrant begint? Tuurlijk zal één mutant mountain niet heeeeel veel uitmaken, maar toch.
Maar dan hadden de Boltons niet de aanval gekozen maar zich lekker verscholen achter de muren van Winterfellquote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:50 schreef Tchock het volgende:
Als Stannis' troepen niet gedeserteerd waren doordat hij zijn eigen dochter verbrandde had Stannis overigens veel meer mannen gehad dan Bolton. Mellissandre heeft echt de hele oorlog voor hem verneukt.
[ afbeelding ]
Daar zit wat in.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar dan hadden de Boltons niet de aanval gekozen maar zich lekker verscholen achter de muren van Winterfell
Zolang The Wall staat maakt dat niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
Waar ik zelf nog helemaal niet aan had gedacht maar wat ik net las - er liggen nu minstens 1500 onverbrande dode lichamen rond Winterfell.
Dat zal inderdaad lekker gaan ruiken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
Waar ik zelf nog helemaal niet aan had gedacht maar wat ik net las - er liggen nu minstens 1500 onverbrande dode lichamen rond Winterfell.
Ik had het niet over de geurquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:03 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad lekker gaan ruiken.
Hoeft geen gevaar op te leveren gezien het bereik van deze..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
Is dat zo? Is er niet een of andere warg-achtige magie die op afstand werkt?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zolang The Wall staat maakt dat niet zoveel uit.
Maybe, maar dat moet wel gericht worden lijkt mij zo.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat zo? Is er niet een of andere warg-achtige magie die op afstand werkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |