abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153546765
Originale OP:

quote:
'Rokers straks ook van terras geweerd'
In restaurants en cafés mag niet meer worden gerookt. Het terras wordt het volgende strijdtoneel waarop niet-rokers hun rokende medemens verjagen. Dat voorspelt horeca­kenner Wouter Verkerk in het AD. Volgens hem is het een kwestie van tijd voordat ook de buitenruimte rookvrij wordt.

De dagen van de rokende terrasbezoeker zijn geteld, denkt Verkerk. 'Steeds meer klanten vragen naar een rookvrij terras. Ze vinden het vies om in de rook van een ander te zitten. Ook op het terras is roken steeds moeilijker houdbaar.' Verkerk, die trainingen geeft in de horeca, hoort regelmatig van zijn klanten: 'we zullen eraan moeten geloven'.

Hoogleraar tabakontmoediging Marc Willemsen: 'Niet roken is de norm geworden. Roken is niet meer van deze tijd. Het wordt steeds minder geaccepteerd, ook in de buitenruimte.' Ook al zijn de gezondheidsrisico's voor meerokers veel minder groot dan binnen, de hinder is er niet minder om. Ton Voeten van Clean Air Nederland zegt: 'Wij krijgen dagelijks mails van mensen die roken op het terras buitengewoon irritant vinden.'

Behoefte
Sommige kroegen hebben inmiddels rookvrije gedeelten op hun terras. Café Kobus Kuch in Delft ging ruim 2 jaar geleden overstag. Eigenaar Jasja van Leeuwen: 'Wij willen de gasten die last hebben van de rook tegemoetkomen. Daar is behoefte aan. Ik denk dat het over 10 jaar verplicht is.' Horecabaas Gert Boonen uit Harderwijk: 'Vroeger moesten de niet-rokers in de horeca zich maar aanpassen aan de rokers. Nu is het andersom. Een rookvrij terras is de volgende stap. Dat gaat er zeker van komen.'

Horeca Nederland ziet een volledig rookvrije horeca helemaal niet zitten. Woordvoerder Joris Prinssen: 'Het terras is juist de enige mogelijkheid voor ondernemers om roken aan te bieden. Bovendien zou handhaving van een rookverbod op het terras erg lastig te organiseren zijn.' Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen: 'Buiten kijken mensen je vreemd aan als je rookt. Dat leidt op het terras soms tot spanning tussen rokers en niet-rokers. Ik hoop dat mensen er steeds samen proberen uit te komen. Je mag van de wet al op zo weinig plekken roken.'
Bron: 'Rokers straks ook van terras geweerd'

Dit artikel is een beknopte versie van het oorspronkelijke artikel in het AD, waarin nog meer informatie staat: Rokers ook persona non grata op 't terras

Goede zaak, zo'n rookverbod op het terras? Is eraan te ontkomen? Ik kan zelf niet zeggen dat ik last heb van rokers op het terras.
pi_153546791
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wat is de lol van waterdamp paffen?
Doet dat ertoe?
pi_153546809
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dus was je toen ook al een eigenpijper. Alleen ben je nu ietsje minder hypocriet.
Ik was met toen ook al bewust van de werking van roken. En verbeterde toen ook al dooddoeners als 'maar van dit en dat word je ook ziek'. Hou de discussie zuiver. Zeg gewoon dat je verslaafd bent, dat je het graag anders zou zien, maar dat je zolang je nog wel wil/moet roken, dat graag op een terrasje doet. Ga het niet proberen te verdunnen met kutsmoesjes.
pi_153546835
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Doet dat ertoe?
Ik vraag het me gewoon af. Ik zie ze best veel en dacht dat er ook nog een lading nicotine en smaak-/geurstoffen in zaten. Maar blijkbaar dampt de meerderheid waterdamp. Ik wil graag weten waarom.
pi_153546845
Beetje onzinnig in mijn ogen. Ik kan ook roepen dat ik last heb van mensen die overdadig omgaan met een deodorantbus, die worden ook niet geweerd van terrassen.
pi_153546851
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:23 schreef arjan1112 het volgende:

Maar het gaat niet alleen over roken; ook suiker vet en vlees enz enz word gewoon verboden
Maar eerst gaat de oorlog tegen alcohol beginnen....

Succes
Klinkt gek :P maar ik vind dat eigenlijk een heel strak plan :P sowieso alcohol zorgt gewoon voor een enorme mate van aggressie :P en de hoeveelheid toegevoegde suikers/zout in eten is ook belachelijk hoog. En ik ka niet wachten tot we vlees kunnen kweken. Eigenlijk is het maar raar dat we levende wezens speciaal kweken voor consumptie :P The Matrix lijkt ons allemaal verschikkelijk... de mens als batterij voor machines. Maar zelf doen we eigenlijk hetzelfde ;)
(al eet ik nog altijd lekker mijn stukje vlees)

Ik gun ieder zijn lolletje trouwens, en verbod is misschien wat overdreven. Maar of we er nu echt slechter van worden :9
pi_153546897
Buiten roken verbieden? :')
Vind t best als mensen willen roken op een terrasje, zolang ze het maar niet in mijn ogen lopen te blazen.
pi_153546964
Wat gaan ze verder verbieden? Alcohol drinken op het terras?
Want dronken val je misschien wel anderen lastig op het terras.
Best link hoor..alcohol drinken op een terras.
pi_153546974
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik was met toen ook al bewust van de werking van roken. En verbeterde toen ook al dooddoeners als 'maar van dit en dat word je ook ziek'. Hou de discussie zuiver. Zeg gewoon dat je verslaafd bent, dat je het graag anders zou zien, maar dat je zolang je nog wel wil/moet roken, dat graag op een terrasje doet. Ga het niet proberen te verdunnen met kutsmoesjes.
Waarom moet men zeggen wat jij wil horen? Dat JIJ er zo over denkt moet je zelf weten. Ik ga niet zeggen wat jij wil horen om jou een fijn gevoel te bezorgen. Flikker op met je paternalisme. "Ik ben verslaafd en wil het graag anders zien, maar kan het niet". Hoe haal je het in je hoofd!

Met je verbeteren en je bewustmaken. Opzouten.
pi_153546992
Nou, wat is dit voor een onzin iets?

Ik ben zelf ook een roker, dat wel, maar we leven toch nog wel in een vrij land? Buiten staan in de regen vind ik geen probleem of een eindje verderop staan zodat er niemand last van heeft, maar ga niet alles lopen verbieden. 8)7
pi_153547064
quote:
15s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:17 schreef Etsu het volgende:

Ik ben zelf ook een roker, dat wel, maar we leven toch nog wel in een vrij land? Buiten staan in de regen vind ik geen probleem of een eindje verderop staan zodat er niemand last van heeft, maar ga niet alles lopen verbieden. 8)7
Weet jij wel dat jij heel slecht bezig bent, jongeman? Roken is heul niet goed voor je! Daarom ga ik nu met mn vinger in je gezicht wapperen en zeggen dat je heul, heul slecht bent. En dat doe ik omdat jij dat zelf niet kunt bepalen vanwege je verslaaahaaaaving. Maar we kunnen je helpen hoor. En dan ben jij straks net zo goed als wij en mag je ook vooraan in de kerk zitten, sabbelend op een pepermuntje. :P
pi_153547081
pas maar op. eerst was het "we verbieden roken in de horeca, rokers moeten maar buiten gaan staan". nu is het "we verbieden buiten roken ook". wat gaat dan het volgende worden? drank verbieden in de kroeg?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153547105
Ik denk dat met een dergelijk verbod weinig wordt bereikt (blootstelling aan rook verminderen). In drukke steden loop je sowieso dagelijks wel langs rokende mensen en wordt je aan hun rook blootgesteld. Terassen grenzen 9 van de 10 keer direct aan een openbare ruimte (stoep) waar het verbod niet voor zal gelden en waar je gewoon zon kankerstokje mag opsteken. En dan heb je ook nog uitlaatgassen en andere uitstoot die ook gevaarlijkis. Waarom alles verbieden als het effect op de gezondheid minimaal is? De wereld wordt er in iedere geval geen beter van en we creëren er alleen maar meer ergenissen bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 15-06-2015 13:34:07 ]
pi_153547135
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:20 schreef simmu het volgende:
pas maar op. eerst was het "we verbieden roken in de horeca, rokers moeten maar buiten gaan staan". nu is het "we verbieden buiten roken ook". wat gaat dan het volgende worden? drank verbieden in de kroeg?
Goed idee.. Al die smerige dronkelappen.
Allemaal theehuizen van maken. :P
pi_153547240
Zitten is ook heel slecht. Ik vind dat er alleen nog maar op een spinningfiets in een horeca-gelegenheid mag plaatsnemen met een glas wortelsap en een beker rechtsdraaiende yoghurt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:28:10 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153547254
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:20 schreef simmu het volgende:
We kunnen nog altijd naar een Turks theehuis. Kun je daar nog altijd aan de waterpijp.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153547343
quote:
15s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:17 schreef Etsu het volgende:

Er is geen verbod. Er staat alleen dat uitbaters steeds vaker het initiatief nemen een gedeelte van hun terras rookvrij te maken, omdat dat daar vraag naar is.

Dat verbod is een speculatie van de diehards hiero. :P Zie dat echt niet gebeuren binnen de komende 10 jaar.
pi_153547363
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vraag het me gewoon af. Ik zie ze best veel en dacht dat er ook nog een lading nicotine en smaak-/geurstoffen in zaten. Maar blijkbaar dampt de meerderheid waterdamp. Ik wil graag weten waarom.
Nee, ik bedoelde: Wat er uit mijn mond komt is voor de omgeving te vergelijken met waterdamp. Ik verdamp wel een substantie bestaande uit nicotine en aroma's. Maar het is voor mij een stuk minder schadelijk en voor de omgeving net zo schadelijk als wat er van een kopje thee af komt.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153547379
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:32 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde: Wat er uit mijn mond komt is voor de omgeving te vergelijken met waterdamp. Ik verdamp wel een substantie bestaande uit nicotine en aroma's. Maar het is voor mij een stuk minder schadelijk en voor de omgeving net zo schadelijk als wat er van een kopje thee af komt.
Ik neem aan dat dat wetenschappelijk is aangetoond?
pi_153547436
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:34 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik rook niet. Maar heb wel een schijthekel aan antirook-nazi's
Ik ben niet anti-rook. Ja, ik wil het zelf niet meer. Ik ben anti-leugens. Ik verbeter alleen maar opmerkingen die niet kloppen. Ik verbied niemand om te roken.
pi_153547450
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben niet anti-rook. Ja, ik wil het zelf niet meer. Ik ben anti-leugens. Ik verbeter alleen maar opmerkingen die niet kloppen. Ik verbied niemand om te roken.
Jij bent niet anti-rook? Weet je dat wel helemaal zeker?
pi_153547452
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat wetenschappelijk is aangetoond?
Dat zal ook vast zo zijn, maar ik ben geen wetenschapper dus de precieze verklaring moet ik je schuldig blijven. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat ik duidelijk merk dat ik meer adem heb en fitter ben en er zitten geen 100en of 1000en vieze stoffen in die vloeistof maar slechts 1.

Ook is het verdampen van iets veel minder ongezond dan het roken van iets.

Oh, en het scheelt me 5 euro per dag :P

Edit: Zie ook dit topic over inhoudelijke discussie over dampen/e-cigs LIF / Elektronisch roken #26 - Syndroom van Downmixen
pi_153547479
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ben je ook al bewust van de werking van alcoholhoudende dranken? Die nuttigen verslaafden ook graag op terrasjes.
pi_153547481
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:36 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jij bent niet anti-rook? Weet je dat wel helemaal zeker?
Voor mijzelf wel, ik ben blij dat ik er vanaf ben. En ik vind het jammer voor mensen die nog steeds verslaafd zijn. Maar zolang ze anderen er niet mee lastig vallen, boeien, zijn hun longen en ze betalen er goed voor.
pi_153547502
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Voor mijzelf wel, ik ben blij dat ik er vanaf ben. En ik vind het jammer voor mensen die nog steeds verslaafd zijn. Maar zolang ze anderen er niet mee lastig vallen, boeien, zijn hun longen en ze betalen er goed voor.
Waarom maak je dan niet 1 keer je punt en hou er dan over op in plaats van ellenlang door te drammen?
pi_153547503
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben je ook al bewust van de werking van alcoholhoudende dranken? Die nuttigen verslaafden ook graag op terrasjes.
Zullen we dat bespreken in het "alcoholverbod op terrassen"-topic?
pi_153547533
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zullen we dat bespreken in het "alcoholverbod op terrassen"-topic?
Of het wel/niet gaat om een verslaving is toch ook niet relevant.
pi_153547577
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Of het wel/niet gaat om een verslaving is toch ook niet relevant.
Valide punt
pi_153547693
Ex-rokers zijn echt het ergste soort anti-rokers. :') Kut-hypocrieten.
Feyenoord Rotterdam
pi_153547874
Het is ook maar net waaraan je je wilt ergeren.
Als iemand zit te eten is sigarettenrook niet fijn maar als je alleen iets drinkt en dan last hebt van de rook dan vind ik dat je je aanstelt.
pi_153548058
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:21 schreef Nemephis het volgende:
Verlicht mij, wat kan je nog meer met tabak doen?
In plaats van tabak verbouwen kun je ook andere dingen verbouwen.
pi_153548088
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vezelhennep.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:05:41 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153548168
Van mij mag het ook verboden worden. Smerige gewoonte.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_153548341
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Stel je alsjeblieft niet zo aan. Als je niet wil horen wat ik zeg, lees je m'n post niet. Agressief worden omdat iemand wat feiten over roken posts, wat een mafketel :D
Nee, ik word niet agressief van je feitjes. Het is je persoonlijkheid die mij - en een fors aantal anderen in dit topic - tegenstaat.

Je houdt er een zeer, zeer vervelende vorm van discussiëren op na en geilt op de reacties die je daarop krijgt, getuige je vele, vele posts in dit topic.

Het gaat jou niet om het niet-roken, het gaat jou om jezelf te horen spreken.
pi_153548353
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:43 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is geen gezeik. Zoals je hier in dit topic al ziet is men best bereid in te schikken. Als ik op een terras een sigaret wil opsteken kijk ik eerst even om me heen of ik niemand stoor. Als ik het idee heb dat ik misschien iemand stoor, vraag ik of hij of zij er bezwaar tegen heeft dat ik er één opsteek. Zo nee, top. Zo ja, dan doe ik het niet. Tenzij het er één van het soort als hier in het topic is: Dan rook ik in een half uurtje een maandvoorraad weg, uitblazend in de richting van de zeikerd.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Weet je waar ik om lach. Mensen die in een wereld met angsten leven en steeds met hun uiterlijk en gezondheid bezig zijn. Alles gestuurd door een overheid vol behangen met gadgets en de virtuele wereld als hun geluk zien.
Ik lach er ook om, ze denken echt dat ze verlicht zijn en anderen mensen moeten beschermen tegen zichzelf ofzo. :')

Gewoon lachwekkend dat mensen via één of andere rare gedachtegang denken het recht te hebben om zich te bemoeien met anderen. _O-

Is meestal een uiting van een psychologisch probleem, maar deze mensen krijgen wel altijd een podium op de één of andere manier.
pi_153548389
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik lach er ook om, ze denken echt dat ze verlicht zijn en anderen mensen moeten beschermen tegen zichzelf ofzo. :')

Gewoon lachwekkend dat mensen via één of andere rare gedachtegang denken het recht te hebben om zich te bemoeien met anderen. _O-

Is meestal een uiting van een psychologisch probleem, maar deze mensen krijgen wel altijd een podium op de één of andere manier.
Zelfhaat en een minderwaardigheidscomplexje projecteren op anderen om die dan zogenaamd te gaan helpen... textbook

/psychologievandekouwegrond
pi_153548393
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef Smack10 het volgende:
Gewoon lachwekkend dat mensen via één of andere rare gedachtegang denken het recht te hebben om zich te bemoeien met anderen.
Precies daarom moet je roken ook verbieden. Waarom zou je iemand anders lastig mogen vallen vanwege een verslaving.
http://news.stanford.edu/news/2007/may9/smoking-050907.html
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:16:03 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_153548423
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, ik word niet agressief van je feitjes. Het is je persoonlijkheid die mij - en een fors aantal anderen in dit topic - tegenstaat.

Je houdt er een zeer, zeer vervelende vorm van discussiëren op na en geilt op de reacties die je daarop krijgt, getuige je vele, vele posts in dit topic.

Het gaat jou niet om het niet-roken, het gaat jou om jezelf te horen spreken.
Ja of je haalt gewoon even adem en bedenkt dat het gewoon een forum is waar je geconfronteerd kunt worden met meningen/mensen die je niet aan staan. Als jij daar woest van wordt neem je internet net even wat te serieus.
pi_153548453
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja of je haalt gewoon even adem en bedenkt dat het gewoon een forum is waar je geconfronteerd kunt worden met meningen/mensen die je niet aan staan. Als jij daar woest van wordt neem je internet net even wat te serieus.
Niet te letterlijk nemen ;) 't Is maar internet rage he. Zodra ik na het typen van deze post een ander tabje aanklik ben ik die sneuneus vergeten tot ik toevallig weer terugklik.
pi_153548463
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies daarom moet je roken ook verbieden. Waarom zou je iemand anders lastig mogen vallen vanwege een verslaving.
Verbieden, verbieden, verbieden.. what's next, cafetaria's dicht omdat vet eten ongezond is, kroegen dicht omdat drank ongezond is?
pi_153548469
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als jij niet de cojones hebt om iemand op een normale manier een normale vraag te stellen, moet je niet van jouw probleem mijn probleem maken.

Die ongemakkelijke spanning veroorzaak je toch echt zelf. Anderen iets via de overheid willen verbieden omdat je te laf bent iemand face to face aan te spreken. Bah.
Jij maakt sowieso van jouw verslaving mijn probleem door met je smerige stinkpeuk naast me te gaan zitten.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_153548482
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Wootism het volgende:

[..]

Jij maakt sowieso van jouw verslaving mijn probleem door met je smerige stinkpeuk naast me te gaan zitten.
Misschien zat ik er wel eerder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153548486
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ga nu eerst mijn posts nog een keer lezen. Dan weet je dat ik niet naast je kom zitten met een peuk. En geen veslaving heb.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:19:59 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_153548491
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Niet te letterlijk nemen ;) 't Is maar internet rage he. Zodra ik na het typen van deze post een ander tabje aanklik ben ik die sneuneus vergeten tot ik toevallig weer terugklik.
Behalve dan dat je niet toevallig terug klikt maar volledig bewust omdat je het wel lekker vind even los te gaan, toch? ;)
pi_153548514
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Behalve dan dat je niet toevallig terug klikt maar volledig bewust omdat je het wel lekker vind even los te gaan, toch? ;)
Het is dan ook heerlijk om af en toe even los te gaan, ja :D vandaar; niet te serieus nemen. :D
pi_153548534
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Verbieden, verbieden, verbieden.. what's next, cafetaria's dicht omdat vet eten ongezond is, kroegen dicht omdat drank ongezond is?
Het verschil is dat je die dingen alleen jezelf aan doet. Ik ben wel voor het Amerikaanse model, alleen verbieden als je er ook anderen mee kunt schaden. Daar zijn helm of gordel veelal niet verplicht, omdat het alleen jezelf schaadt als het mis gaat.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:27:32 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_153548631
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is dan ook heerlijk om af en toe even los te gaan, ja :D vandaar; niet te serieus nemen. :D
Ja, dat snap ik. Maar goed, ik vind roken dus ook smerig. Helaas rookt mijn vriendin. Maar bij ons thuis dus niet in huis, dat wil ik niet.

Ik vind het op een terras linksom of rechtsom prima. Als ze het verbieden, prima, ik heb er geen moeite mee, maar ik lig er ook niet wakker van als ze het niet verbieden.
pi_153548673
Goede beslissing! Laat die tokkies zich nu maar eens aanpassen ipv dat de niet-roker zich aan de tokkie moet aanpassen ^O^
pi_153548699
Goede beslissing inderdaad
  maandag 15 juni 2015 @ 14:31:15 #50
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153548716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ga nu eerst mijn posts nog een keer lezen. Dan weet je dat ik niet naast je kom zitten met een peuk. En geen veslaving heb.
Dan rook ik in een half uurtje een maandvoorraad weg, uitblazend in de richting van de zeikerd.

Typisch.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:31:19 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153548720
Niet roken is slecht voor je leesskills!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153548802
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar goed, ik vind roken dus ook smerig. Helaas rookt mijn vriendin. Maar bij ons thuis dus niet in huis, dat wil ik niet.

Ik vind het op een terras linksom of rechtsom prima. Als ze het verbieden, prima, ik heb er geen moeite mee, maar ik lig er ook niet wakker van als ze het niet verbieden.
De heel enkele keer dat ik thuis rook doe ik het ook in de tuin :) Ben echt geen die hard militante rookactivist of zo. En zoals eerder vermeld kijk ik op een terrasje ook eerst even om me heen of ik er niemand mee stoor. Want ik weet dat het voor een niet roker niet fijn kan zijn. En als ik zit te eten en er steekt iemand een peuk op vraag ik ook of 'ie daar even mee kan wachten.

Wat mij echter tegen de borst stuit is de vervelende houding van een aantal niet-rokers. Laat iedereen lekker in z'n waarde. Laat mij met rust, dan laat ik jou met rust. Zo simpel kan het zijn :)
  maandag 15 juni 2015 @ 14:34:48 #53
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_153548809
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:23 schreef quirina het volgende:

[..]

Goed idee.. Al die smerige dronkelappen.
Allemaal theehuizen van maken. :P
Wel alleen onschuldige kruidenthee schenken dan.
In gewone thee zit natuurlijk cafeïne, krijgen we allemaal van die opgefokte theeleutertjes, moeten we niet willen. :P

OT:
Zolang de eigenaar van het café de regels maakt vind ik het allemaal prima. Wil hij niet dat er gerookt wordt, rook ik daar niet. In restaurants vind ik het niet meer dan normaal om niet te roken, vond ik ook al niks toen het nog wel mocht. Op het terras van een café vind ik het te ver gaan om het wettelijk te gaan verbieden. Gewoon aan de huisregels laten.

In sommige cafés vind ik het juist wat sfeer geven. Bruin cafeetje, poeltafel met wat rook erboven hangend.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_153548813
quote:

[..]

Met deze gedachtegang ga ik er van uit dat je ook voor een verbod bent op mensen met overgewicht ten gevolge van overmatig consumeren, want dat is ook een verslaving.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:37:14 #55
224960 highender
Travellin' Light
pi_153548855
quote:
Hier een veel recenter onderzoek (Stanford) met een andere conclusie, en dat gaat dan sec om binnen meeroken. Er is al nauwelijks een basis om binnen roken te verbieden, laat staan buiten.
http://jnci.oxfordjournal(...)/jnci.djt365.extract
  maandag 15 juni 2015 @ 14:39:54 #56
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_153548935
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beter nog, gewoon tabak blijven verbouwen. Je kan meer met die planten dan enkel in de hens steken.
Vaccins produceren bijvoorbeeld.
http://www.healthline.com/health-news/tech-robotic-factory-farm-grows-vaccines-in-tobacco-plants-062913
En wat dan over blijft roken we op. ^O^
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:42:32 #57
8781 crew  Frutsel
pi_153549000
Ik heb nog nooit gerookt... maar ik vind dit als niet-roker een beetje een overkill hoor :')

Ik vind wel dat eigenaren van een kroeg die keuze zelf moeten kunnen/mogen maken.
Dat je het binnen het rookverbod verplicht stelt kan ik nog wel begrijpen, maar in de buitenlucht? Laat een kroegbaas dat lekker zelf uitmaken. Het is immers zijn terras.

en ja, als ik op terras zit dan zit ik ook wel eens in de rooklucht. So be it... Anderen zitten in de zweetlucht, of in de patatlucht, knoflooklucht of in de luide schreeuwlucht van je buurman... Ik kan ook ergens anders gaan zitten of een andere kroeg opzoeken als het me echt zou storen.

Het lijkt tegenwoordig meer en meer of we steeds minder van elkaar kunnen hebben en/of accepteren.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:47:36 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_153549124
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:37 schreef highender het volgende:

[..]

Hier een veel recenter onderzoek (Stanford) met een andere conclusie, en dat gaat dan sec om binnen meeroken. Er is al nauwelijks een basis om binnen roken te verbieden, laat staan buiten.
Het stinkt. Das genoeg reden voor mij om tegen mn vriendin te zeggen dat ze of buiten moet roken, of op 1 specifieke slaapkamer maar in de raamopening moet gaan hangen als het regent, en dat doet ze dan ook.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:48:42 #59
8781 crew  Frutsel
pi_153549153
Graag normaal en ontopic aub
pi_153549204
Ik heb een hekel aan rokers, niet aan de mensen zelf, maar ik kan heel slecht tegen de rook. Maar een heel rookvrij terras hoeft van mij ook weer niet, wellicht half om half?

Kan er wel slecht tegen dat mensen op het station een speciale plek hebben, daar ga ik zo ver mogelijk vandaan staan en dat ze dan alsnog naast je een sigaret opsteken.
pi_153549222
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien zat ik er wel eerder.
Dan ga ik in ieder geval niet naast je zitten. :)
  maandag 15 juni 2015 @ 14:52:12 #62
224960 highender
Travellin' Light
pi_153549231
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:47 schreef CoolGuy het volgende:
Het stinkt. Das genoeg reden voor mij om tegen mn vriendin te zeggen dat ze of buiten moet roken, of op 1 specifieke slaapkamer maar in de raamopening moet gaan hangen als het regent, en dat doet ze dan ook.
Dat mag jij zelf weten als het jouw huis is, jouw vriendin hoeft daar niet aanwezig te zijn.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:54:43 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_153549291
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:52 schreef highender het volgende:

[..]

Dat mag jij zelf weten als het jouw huis is, jouw vriendin hoeft daar niet aanwezig te zijn.
Wij wonen samen, maar het is mijn huis, ik had t al jaren voor ik haar leerde kennen. Maar er mag bij mij niemand binnen roken. Dan gaan ze maar in de tuin staan maar ik hoef die stank niet binnen te hebben.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:01:23 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153549421
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:18 schreef kl1172 het volgende:

De geur, ik vind het gewoon niet lekker. Het is wel minder irriterend dan gewone sigarettenrook aan bv. ogen.
Als het mistig is/ luchtvochtigheid hoger dan zoveel procent kom je ook niet buiten?
  maandag 15 juni 2015 @ 15:05:06 #65
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_153549537
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het mistig is/ luchtvochtigheid hoger dan zoveel procent kom je ook niet buiten?
Dat stinkt nog steeds (minder dan gewone sigaretten). Mist en luchtvochtigheid stinkt doorgaans niet.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:05:38 #66
224960 highender
Travellin' Light
pi_153549558
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
Wij wonen samen, maar het is mijn huis, ik had t al jaren voor ik haar leerde kennen. Maar er mag bij mij niemand binnen roken. Dan gaan ze maar in de tuin staan maar ik hoef die stank niet binnen te hebben.
Precies, en zo moet de uitbater van een horecagelegenheid ook mogen bepalen of er wel of niet gerookt mag worden, het is tenslotte zijn 'huis'. Enkel wanneer onomstotelijk bewezen is dat meeroken substantiële schade aan de gezondheid veroorzaakt is een verbod te verantwoorden, dus niet alleen omdat sommigen het vinden stinken. Als het lekker zou ruiken zou er veel minder actieve steun onder het gepeupel te vinden zijn. Zo word ik van veel parfum kotsmisselijk (een directe aanslag op mijn gezondheid) maar dat gaat me echt niet lukken om dat verboden te krijgen, gelukkig maar.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:05:44 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153549562
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:57 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik werd laatst "aso"(en dergelijke dingen) genoemd toen ik op een terras zat te dampen aan een e-sigaret. Daar komt letterlijk waterdamp uit.

Ik keek de "dame" in kwestie (die me zat uit te kafferen) zo " :') " aan terwijl bij haar de rook uit haar oren kwam. Ik denk dat dat dan meer een pavlov-reactie is of zo? Rook--> Laat ik boos worden!!!

Edit/Ps: Ik wens alle anti-rokers veel plezier met alle belastingverhogingen die eraan komen :) Minder accijnzen = Meer belasting op andere dingen :)
Echt he, zoiets heb ik ooit gehad in de toen nog bestaande rookcoupe's in de trein. Ik zat in de rookcoupe stapt er op een gegeven ogenblik een stel in en gaat zitten, een half uur niets aan de hand tot ik een peuk opstak en ze dat zagen. Gingen ze daar plotseling heel overdreven zitten hoesten... toen wees ik ze op het bordje "rook coupe"... :') :')
  maandag 15 juni 2015 @ 15:07:08 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153549604
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:05 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat stinkt nog steeds. Mist en luchtvochtigheid stinken en irriteren doorgaans niet.
Net zo min dat die waterdamp uit een e-sigaret jou kan irriteren, maar wel weer een typische reactie... het lijkt op rook dus ik heb er last van. :')
  maandag 15 juni 2015 @ 15:08:03 #69
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_153549642
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zo min dat die waterdamp uit een e-sigaret jou kan irriteren, maar wel weer een typische reactie... het lijkt op rook dus ik heb er last van. :')
Dat jij er ongevoelig voor bent, betekent niet dat een ander dat is. Plus dat irriteren valt wel mee, was een foutje in mijn post. Neemt niet weg dat ik de voorkeur heb om niet in de damp te zitten.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:09:03 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153549671
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:08 schreef kl1172 het volgende:

Dat jij er ongevoelig voor bent, betekent niet dat een ander dat is.
Lul toch niet zo slap. Als jij de waterkoker aanzet gaan je ogen ook tranen en val je ook om zeker. :')
  maandag 15 juni 2015 @ 15:09:56 #71
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_153549694
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap. Als jij de waterkoker aanzet gaan je ogen ook tranen en val je ook om zeker. :')
Ik ruik het gewoon, je kan die dampen met verschillende smaakjes kopen, dat zal er wonderwel uitgefilterd worden in je longen? Niet helemaal.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:13:37 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153549791
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:09 schreef kl1172 het volgende:

Ik ruik het gewoon, je kan die dampen met verschillende smaakjes kopen, dat zal er wonderwel uitgefilterd worden in je longen? Niet helemaal.
Je vorige post had je nog ff geëdit, het ging mij ook meer om het irriteren...

Maar je moet wel heel erg hard je best doen om het te ruiken... een pot bosbessen thee ruik je eerder.
pi_153549858
Als het vanuit de kroegbazen zelf komt moeten ze het zelf weten. Vind het dan nog steeds enorm overdreven maar ok.

Zolang Den Haag dit maar niet gaat bepalen..
pi_153549900
Maarrehm, de discussie gaat hier steeds om een rookverbod op het terras, maar het artikel gaat over 1 dude die verwacht dat over een tijdje ook de terrassen rookvrij zijn, en dat er nu een aantal plekken zijn waar het terras al gescheiden is in een rokersgedeelte en een rookvrij gedeelte.

Waar halen jullie dat rookverbod vandaan?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_153549930
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je vorige post had je nog ff geëdit, het ging mij ook meer om het irriteren...

Maar je moet wel heel erg hard je best doen om het te ruiken... een pot bosbessen thee ruik je eerder.
Zie het al jaren dat die groep antirokers last hebben van ern rookfobie, die gaan nog zitten hoesten en in hun ogen wrijven als ze iemand zien roken op tv.

Ikzelf heb jaren gerookt, nu al een tijdje niet meer, maar leven en laten leven.
pi_153549975
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef essnhills het volgende:
Maarrehm, de discussie gaat hier steeds om een rookverbod op het terras, maar het artikel gaat over 1 dude die verwacht dat over een tijdje ook de terrassen rookvrij zijn, en dat er nu een aantal plekken zijn waar het terras al gescheiden is in een rokersgedeelte en een rookvrij gedeelte.

Inderdaad, al zie ik dat wel komen in dit regelgekke land.

Je ziet nu zelfs al regelmatig bij bedrijven verboden te roken bordjes voor de deur!! Gewoon openbare weg!! Ik rook niet meer, maar zou er spontaan eentje opsteken daar.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:25:27 #77
168304 Mani89
pi_153550046
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:19 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zie het al jaren dat die groep antirokers last hebben van ern rookfobie, die gaan nog zitten hoesten en in hun ogen wrijven als ze iemand zien roken op tv.

Ikzelf heb jaren gerookt, nu al een tijdje niet meer, maar leven en laten leven.
Dit gaat niet op als je andere mensen om je heen ook ziek maakt met je verslaving.
pi_153550065
Moet je horen, ik loop weg als er een roker naast me zit op een terras. Ik maak er verder geen muziek van, maar ik vraag ik me af, waarom zou eigenlijk de niet-roker moeten wijken? We zijn allemaal geboren als niet-rokers...

quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:21 schreef Kanjer het volgende:

Je ziet nu zelfs al regelmatig bij bedrijven verboden te roken bordjes voor de deur!! Gewoon openbare weg!! Ik rook niet meer, maar zou er spontaan eentje opsteken daar.
Dat is meer om te voorkomen dat met daar in groepjes staat te niksen, met sigaret als excuus, in de baas z´n tijd.
pi_153550093
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:25 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dit gaat niet op als je andere mensen om je heen ook ziek maakt met je verslaving.
Leven is dodelijk. Deal with it.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:28:27 #80
168304 Mani89
pi_153550119
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leven is dodelijk. Deal with it.
Met dit soort dingen hoef ik niet te dealen, daar kom ik tegen in opstand. En met succes.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:29:26 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_153550141
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:25 schreef Mani89 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Dat lijkt dus niet zo te zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_153550152
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Met dit soort dingen hoef ik niet te dealen, daar kom ik tegen in opstand. En met succes.
Wat heb je dan precies gedaan om in opstand te komen, buiten wat zeikerige berichtjes posten op dit forum?
  maandag 15 juni 2015 @ 15:30:26 #83
168304 Mani89
pi_153550160
quote:
11s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:29 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Ja opeens moet ik dat onderzoek geloven.
pi_153550167
Het is opvallend dat rokers altijd excuses zoeken om te kunnen roken waar ze willen,met gebruik van alle mogelijke drogredenen, en dat niet-rokers altijd voor zeurders worden afgedaan.
pi_153550199
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:30 schreef Alentejana het volgende:
Het is opvallend dat rokers altijd excuses zoeken om te kunnen roken waar ze willen,met gebruik van alle mogelijke drogredenen, en dat niet-rokers altijd voor zeurders worden afgedaan.
Ja want zeurende anti-rokers bestaan helemaal niet :')
pi_153550230
quote:
11s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:29 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Je hoeft er niet ziek van te worden om er last van te hebben.

Je wordt ook niet ziek van sterker parfum en toch kun je er last van hebben als een sterk geparfumerde dame naast je plaatsneemt op een terras. Dan vraag je ook of ze elders wil gaan zitten of sta je zelf op.

Ik snap niet waarom men zo gaat zoeken naar bewijzen hoe slecht het al of niet zou zijn voor een ander. Je hebt er last van of niet en reageert daarnaar.

Beleefdheid en fatsoen zorgt dat de rokers steeds meer plaats maken, daar is niks mis mee.
pi_153550236
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Echt he, zoiets heb ik ooit gehad in de toen nog bestaande rookcoupe's in de trein. Ik zat in de rookcoupe stapt er op een gegeven ogenblik een stel in en gaat zitten, een half uur niets aan de hand tot ik een peuk opstak en ze dat zagen. Gingen ze daar plotseling heel overdreven zitten hoesten... toen wees ik ze op het bordje "rook coupe"... :') :')
Haha een rookcoupe :D Wat een luxe...

Maar zie je het voor je? "Hey, wij zijn van de staat, en wij hebben bepaald dat je buiten, op een prive bezit van iemand anders, niet meer mag roken, want een ander vind het stinken."

Mag ik dan ook een openbaar baby-verbod wegens stank en geluidsoverlast?
  maandag 15 juni 2015 @ 15:34:44 #88
168304 Mani89
pi_153550247
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heb je dan precies gedaan om in opstand te komen, buiten wat zeikerige berichtjes posten op dit forum?
Ook hier heb ik een taak om mensen te doen inzien dat roken levensgevaarlijk is en dat ze daarmee zo snel mogelijk moeten stoppen. En andere mensen buiten jezelf opzadelen met die schadelijke gevolgen vind ik heel kwalijk.
pi_153550254
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:30 schreef Alentejana het volgende:
Het is opvallend dat je moedwillig over alle "ik check eerst even of er niemand problemen mee heeft dat ik een peuk opsteek"-posts heenleest.

Ook is het opvallend dat het je niet opvalt dat mensen als coolguy in dit topic totaal niet worden aangevallen maar dat er normaal mee wordt gediscussieerd...

Ik zou mijn leesbril eens opzetten...
pi_153550255
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:32 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ja want zeurende anti-rokers bestaan helemaal niet :')
Je punt?
.
pi_153550269
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:34 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ook hier heb ik een taak om mensen te doen inzien dat roken levensgevaarlijk is en dat ze daarmee zo snel mogelijk moeten stoppen. En andere mensen buiten jezelf opzadelen met die schadelijke gevolgen vind ik heel kwalijk.
Levensgevaarlijk? Echt waar? Kom op man..
pi_153550275
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:35 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je punt?
.
Je scheert alles over 1 kam.
pi_153550307
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:34 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Van wie heb jij die taak gekregen dan? En net zeg je nog dat je geen mensen durft aan te spreken,

Holle frasen...
pi_153550335
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Van wie heb jij die taak gekregen dan? En net zeg je nog dat je geen mensen durft aan te spreken,

Holle frasen...
Hij durft dat soort dingen alleen op internet te roepen.
pi_153550362
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:35 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is opvallend dat je moedwillig over alle "ik check eerst even of er niemand problemen mee heeft dat ik een peuk opsteek"-posts heenleest.

Ook is het opvallend dat het je niet opvalt dat mensen als coolguy in dit topic totaal niet worden aangevallen maar dat er normaal mee wordt gediscussieerd...

Ik zou mijn leesbril eens opzetten...
Ik heb het niet over jou en zelfs niet over dit topic.
Het is een algemene observatie. Ik had het anders kunnen formuleren, als het is opvallend "dat er rokers zijn die.." ipv dat "rokers altijd".
Mijn excuus. Normaal gesproken ben ik voorzichtiger.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:40:32 #96
168304 Mani89
pi_153550372
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Holle frasen...
Ik spreek ze online aan op hun gedrag in de hoop dat ze het licht zien. Zoals ik nu een moreel appèl op jou doe om te stoppen met je roken.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:42:32 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_153550408
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:34 schreef Alentejana het volgende:
Je hoeft er niet ziek van te worden om er last van te hebben.

Je wordt ook niet ziek van sterker parfum en toch kun je er last van hebben als een sterk geparfumerde dame naast je plaatsneemt op een terras. Dan vraag je ook of ze elders wil gaan zitten of sta je zelf op.

Ik snap niet waarom men zo gaat zoeken naar bewijzen hoe slecht het al of niet zou zijn voor een ander. Je hebt er last van of niet en reageert daarnaar.
Dan moet je dat gewoon aangeven wat een hele valide reden is. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_153550443
Er zit geen nut of belang aan roken, en het is (dus) raar dat men op strepen gaat staan als het ergens niet gewenst is.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:43:41 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153550444
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:34 schreef Alentejana het volgende:

Opvallend is wel dat dat bij de niet-rokers per definitie zo is... Al is het buiten op 500 meter afstand.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:44:43 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153550474
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
Er zit geen nut of belang aan roken, en het is (dus) raar dat men op strepen gaat staan als het ergens niet gewenst is.
Zo zijn er wel meer dingen waar ik het nut en belang niet van inzie...
pi_153550477
quote:
Er hebben wel meer dingen geen nut of belang. Wat is je punt?
pi_153550504
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:40 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou en zelfs niet over dit topic.
Het is een algemene observatie. ik had het anders kunnen formuleren, als het is opvallend "dat er rokers zijn die.." ipv dat "rokers altijd".
Mijn excuus. Normaal gesproken ben ik voorzichtiger.
Weet je, ik weet niet beter dan even om me heen kijken of ik niemand stoor met m'n sigaret. Zo heb ik het altijd al gedaan, ook voor het rookverbod in de horeca. Daarom stoor ik me zo mateloos aan het gekrijs van de gemiddelde niet-roker. Eerst is de binnenkant van de horeca gesloopt. En niet dat het nu goed is. Nee, ze gaan zeiken dat de gezelligheid nu voor de deur van een kroeg is, of - zoals nu het lekker weer wordt dat het terras ook rookvrij moet. En mark my words, over een paar jaar is het voor elkaar.

Het is gewoon nooit genoeg voor de Calvijntjes. Als het roken weg is gaan we voor de drank, de openingstijden van de horeca, winkelen op zondag of andere dingen die 'niet fatsoenlijk' zijn. De spruitjeslucht komt me al tegemoet.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:47:20 #103
168304 Mani89
pi_153550535
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat je er anderen mensen enorm mee lastig valt, is dat inmiddels niet duidelijk?
pi_153550549
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:40 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik spreek ze online aan op hun gedrag in de hoop dat ze het licht zien. Zoals ik nu een moreel appèl op jou doe om te stoppen met je roken.
Ik spreek je aan op je trollgedrag. Is ook niet fatsoenlijk. Zie de nieuwe regels. Groei een paar ballen en spreek iemand in het echt aan. Desktopjehova.
pi_153550572
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Opvallend is wel dat dat bij de niet-rokers per definitie zo is... Al is het buiten op 500 meter afstand.
Hier worden de niet-rokers ook over een kam geschoren.;)
Er zijn fanatiekelingen ja, die overdreven reageren. Helpt ook niet voor begrip.

Ik heb er alleen last van als toevallig de rook in mijn gezicht komt tot ong een metertje of 5... rook prikketlt nu eenmaal.Maar als gezegd sta ik dan zelf op. Zonder overdreven hoesten of een opmerking of zelfs blik naar de roker.

Maar een roker kan zelf slecht bepalen welke last hij veroorzaakt, tot hij of zij gestopt is.

Overigens is rook ook een naar "parfum" in de kleren van sommige rokers.. Die dat zelf ook echt niet ruiken.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:49:17 #106
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153550580
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:47 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat je er anderen mensen enorm mee lastig valt, is dat inmiddels niet duidelijk?
Ik erger me per definitie aan alles wat iedereen rondom mij doet. Maar dat heb je met mensen, die zijn irritant, ze stinken, ze zijn luidruchtig en veroorzaken overlast.
pi_153550585
quote:

[..]

Nogmaals, in overleg ben ik best bereid om concessies te doen.

Maar dat je andere mensen ermee lastigvalt, is wat mij betreft geen bepalende factor. Er zijn wel meer menselijke gedragingen storend. Deal with it.
pi_153550613
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:35 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk? Echt waar? Kom op man..
Roken is dodelijk, ik denk dat we daar niet meer over hoeven te twijfelen.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:50:23 #109
168304 Mani89
pi_153550617
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, in overleg ben ik best bereid om concessies te doen.

Maar dat je andere mensen ermee lastigvalt, is wat mij betreft geen bepalende factor. Er zijn wel meer menselijke gedragingen storend. Deal with it.
Storend, maar ook ongezond voor jou zelf?
  maandag 15 juni 2015 @ 15:51:45 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153550652
quote:

[..]

Vroeger waren het alleende zeurbejaarden die de hele dag niets beters te doen hadden dan naar buiten kijken en kankeren op alles wat ze niet beviel... Tegenwoordig is het de hele samenleving... :')
  maandag 15 juni 2015 @ 15:52:32 #111
168304 Mani89
pi_153550681
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroeger waren het alleende zeurbejaarden die de hele dag niets beters te doen hadden dan naar buiten kijken en kankeren op alles wat ze niet beviel... Tegenwoordig is het de hele samenleving... :')
Ja raar he, dat we hier tegen ageren.
pi_153550693
quote:

[..]

Vergrijzing, hè ;)
  maandag 15 juni 2015 @ 15:53:25 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153550703
quote:

[..]

Toch zijn het vaak de mensen die niet eens in de buurt (in dit geval van het terras) komen die het hardste roepen dat iets verboden moet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 15 juni 2015 @ 15:53:31 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 15 juni 2015 @ 15:53:42 #115
168304 Mani89
pi_153550712
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:47 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik spreek je aan op je trollgedrag. Is ook niet fatsoenlijk. Zie de nieuwe regels. Groei een paar ballen en spreek iemand in het echt aan. Desktopjehova.
Al de tweede keer dat je dit post, hoeft niet. Heeft verder ook geen nut voor dit topic.
pi_153550721
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:50 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Leven is ongezond. Deal with it.

Een paar keer per jaar wat weggeblazen rook voorbij zien dwarrelen, daar krijg je niks van.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:54:07 #117
346939 Janneke141
pi_153550724
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja raar he, dat we hier tegen ageren.
Dat je niet zoveel op hebt met persoonlijke vrijheden en eigen verantwoordelijkheid is inmiddels wel duidelijk, ja.
pi_153550735
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef essnhills het volgende:

Dat vindt iedereen hier een logisch gevolg, maar ik snap dat ook niet helemaal.
pi_153550738
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:50 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, de eventuele gevolgen kunnen dodelijk zijn.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:54:44 #120
168304 Mani89
pi_153550745
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je niet zoveel op hebt met persoonlijke vrijheden en eigen verantwoordelijkheid is inmiddels wel duidelijk, ja.
Die eigen verantwoordelijkheid ligt bij rokers om anderen mensen niet op te zadelen met hun ongezonde levensstijl.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:54:52 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 15 juni 2015 @ 15:55:08 #122
168304 Mani89
pi_153550761
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leven is ongezond. Deal with it.

Een paar keer per jaar wat weggeblazen rook voorbij zien dwarrelen, daar krijg je niks van.
Ok bedankt KoosVogels, ik geloof je.
pi_153550762
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch zijn het vaak de mensen die niet eens in de buurt (in dit geval van het terras) komen die het hardste roepen dat iets verboden moet worden.
Normaal zie je ook nooit iemand boos vertrekken omdat er iemand ergens rookt waar het mag.
pi_153550768
quote:
Op het terras zitten zonder peuk is wel belangrijk en nuttig?
  maandag 15 juni 2015 @ 15:55:27 #125
346939 Janneke141
pi_153550770
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:54 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die eigen verantwoordelijkheid ligt bij rokers om anderen mensen niet op te zadelen met hun ongezonde levensstijl.
Dat klopt, daar is dus helemaal geen verbod voor nodig.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:55:54 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153550782
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook dat, maar het valt op de we steeds onverdraagzamer worden in dit land. Men is te verwend hier.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:56:00 #127
168304 Mani89
pi_153550785
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat dan?
pi_153550799
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen? Gaat over uitbaters die het zelf reguleren.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:56:29 #129
346939 Janneke141
pi_153550801
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Normaal zie je ook nooit iemand boos vertrekken omdat er iemand ergens rookt waar het mag.
Ook niet als het niet mag trouwens. Bij voorkeur gaan ze luid klagen over de rook, maar vooral niet degene aanspreken en vragen of hij misschien ergens anders wil gaan staan waar het wel mag.
pi_153550803
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, de eventuele gevolgen kunnen dodelijk zijn.
Ja sorry, zo autistisch ben ik niet, dat ik dat als losse dingen zie :')
pi_153550809
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het tweede deel van die post. Dat het raar is om op je strepen te gaan staan voor zoiets.
"Ik moet hier kunnen roken, omdat ik het wil" is gewoon geen reden. Men kan feitelijk roken waar men wil, zolang er geen verbod is, daar hoeven excuses en drogredenen bij gehaald om gelijk te krijgen, nietmaar als mensen bezwaar maken, is het dan zo´n moeite om het daar even te laten of ergens anders te gaan roken?
pi_153550822
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:46 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

..... De spruitjeslucht komt me al tegemoet.
DAT moeten ze nou verbieden, spruitjes!

Die lucht..., dat kan niet gezond zijn.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:57:22 #133
346939 Janneke141
pi_153550835
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen? Gaat over uitbaters die het zelf reguleren.
Prima toch.

En er wordt wel degelijk gehint naar een landelijk verbod. Kroegbazen bepalen wat mij betreft helemaal zelf waar er wel of niet gerookt mag worden. Dat konden restauranthouders voor de invoering van het indoor rookverbod ook prima.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:58:05 #134
346939 Janneke141
pi_153550856
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:56 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat dan?
Fatsoen.
pi_153550907
Dat het zogenaamd alleen gezelligheid is waar gerookt wordt, daar zit natuurlijk ook wel wat achter. Veel rokers zijn nl niet zo gezellig als ze niet kunnen roken. Eenmaal buiten barsten ze dan wel los omdat er dan weer een peuk bij kan.... ;)
pi_153550909
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Prima toch.

En er wordt wel degelijk gehint naar een landelijk verbod. Kroegbazen bepalen wat mij betreft helemaal zelf waar er wel of niet gerookt mag worden. Dat konden restauranthouders voor de invoering van het indoor rookverbod ook prima.
Ja door één persoon.

En als de uitbaters de keuze van twee terrasgedeeltes aanbieden, wat is dan de functie van het rokersgedeelte landelijk verbieden? Vanwege het personeel?
  maandag 15 juni 2015 @ 16:00:29 #137
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153550928
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:50 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja maar: Je realiseert je toch dat een middagje door een drukke stad wandelen velen malen slechter is voor je gezondheid dan eventjes/een langere tijd meeroken? Uitlaatgassen zijn een veel groter probleem bij een groot scala aan ziekten maar daar hoor ik dan weer niemand over?

Als het je echt om gezondheid ging zou je een probleem maken van de teringzooi die dagelijks via Rotterdam aan uitlaatgassen ons land binnen waait. Die grote containerschepen die stoken zulke troep en het word gewoon de lucht in geschoten. Geen roetfilters, niets. Dat is voor jou, als niet roker, een echt, legitiem, gezondheidsrisico. Niet die sigarettenrook die je buiten even ruikt en gedeeltelijk inademt.

Je denkt dat meeroken voor kanker zorgt(en dat zal in sommige gevallen zeker waar zijn). Maar het is juist ademen dat echt heel erg schadelijk voor je is. Want kanker hangt gewoon in de lucht, door de troep die wij, met zijn allen, verstoken.

Edit: Punt is dus: Je ademt zoveel zooi in dat die peuken een druppel op een gloeiende plaat zijn
pi_153550943
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:59 schreef Alentejana het volgende:
Dat het zogenaamd alleen gezelligheid is waar gerookt wordt, daar zit natuurlijk ook wel wat achter. Veel rokers zijn nl niet zo gezellig als ze niet kunnen roken. Eenmaal buiten barsten ze dan wel los omdat er dan weer een peuk bij kan.... ;)
Hee wat een goede post, leid vast tot meer onderlinge verdraagzaamheid. :') Als je in dit topic tussen de regels doorleest dan is het in goed overleg 9/10 keer mogelijk tot een oplossing te komen. Ook zonder regulering van de uitbater.

Nu zijn er irl misschien wel meer tokkies, maar toch

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 16:01:18 ]
pi_153550992
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:56 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het tweede deel van die post. Dat het raar is om op je strepen te gaan staan voor zoiets.
"Ik moet hier kunnen roken, omdat ik het wil" is gewoon geen reden. Men kan feitelijk roken waar men wil, zolang er geen verbod is, daar hoeven excuses en drogredenen bij gehaald om gelijk te krijgen, nietmaar als mensen bezwaar maken, is het dan zo´n moeite om het daar even te laten of ergens anders te gaan roken?
Volgens mij heb ik herhaaldelijk aangegeven geen moeite te hebben om ergens anders te gaan roken, indien iemand aangeeft last van mijn sigarettenrook te hebben.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:04:43 #140
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_153551056
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

DAT moeten ze nou verbieden, spruitjes!

Die lucht..., dat kan niet gezond zijn.
Heerlijk man.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_153551078
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja door één persoon.

En als de uitbaters de keuze van twee terrasgedeeltes aanbieden, wat is dan de functie van het rokersgedeelte landelijk verbieden? Vanwege het personeel?
Dan willen de antirokers OOK de vrijheid kunnen hebben om op dat andere deel te kunnen vertoeven zonder last.
pi_153551113
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan willen de antirokers OOK de vrijheid kunnen hebben om op dat andere deel te kunnen vertoeven zonder last.
Vreemde conclusie.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:07:58 #143
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153551138
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Doe je maar een wasknijper op je neus als je daar wilt gaan zitten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153551173
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ja maar: Je realiseert je toch dat een middagje door een drukke stad wandelen velen malen slechter is voor je gezondheid dan eventjes/een langere tijd meeroken? Uitlaatgassen zijn een veel groter probleem bij een groot scala aan ziekten maar daar hoor ik dan weer niemand over?

Als het je echt om gezondheid ging zou je een probleem maken van de teringzooi die dagelijks via Rotterdam aan uitlaatgassen ons land binnen waait. Die grote containerschepen die stoken zulke troep en het word gewoon de lucht in geschoten. Geen roetfilters, niets. Dat is voor jou, als niet roker, een echt, legitiem, gezondheidsrisico. Niet die sigarettenrook die je buiten even ruikt en gedeeltelijk inademt.

Je denkt dat meeroken voor kanker zorgt(en dat zal in sommige gevallen zeker waar zijn). Maar het is juist ademen dat echt heel erg schadelijk voor je is. Want kanker hangt gewoon in de lucht, door de troep die wij, met zijn allen, verstoken.
En omdat iedereen kanker op kan lopen, moeten we roken maar tolereren op plaatsen waar veel het niet fijn vinden omdat er gegeten en gedronken wordt?
  maandag 15 juni 2015 @ 16:11:37 #145
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153551221
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:09 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En omdat iedereen kanker op kan lopen, moeten we roken maar tolereren op plaatsen waar veel het niet fijn vinden omdat er gegeten en gedronken wordt?
Jij gaat aan de linkerkant van het terras zitten, tussen de tonijnsalades in.
Ik ga rechts zitten, in de sigarettenrook.

Samen lossen we het wel op.
pi_153551237
Ja, je zal toch eens geconfronteerd worden met iets waar je niet van houdt. Dat moeten we niet willen met z'n allen.
pi_153551248
quote:
5s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Met deze gedachtegang ga ik er van uit dat je ook voor een verbod bent op mensen met overgewicht ten gevolge van overmatig consumeren, want dat is ook een verslaving.
Vallen die anderen lastig door te eten?
pi_153551275
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vallen die anderen lastig door te eten?
Echt wel. Hartstikke goor gezicht man.
pi_153551304
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Vreemde conclusie.
Precies zoals het tot nu toe gaat.

Rookverbod horeca!! Ze gaan maar buiten roken!! Oke, is wettelijk geregeld, oh.... Nu is het op het terras gezelliger... Rookverbod!!wij willen ook buiten (bij jullie, gezellge mensen) kunnen zitten!!!

Etc.etc.etc...
pi_153551323
Het zal al genoemd zijn.. het is m.i. wel hypocriet dat de voorstanders doorgaans wel een automobiel besturen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153551340
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Hee wat een goede post, leid vast tot meer onderlinge verdraagzaamheid. :') Als je in dit topic tussen de regels doorleest dan is het in goed overleg 9/10 keer mogelijk tot een oplossing te komen. Ook zonder regulering van de uitbater.

Nu zijn er irl misschien wel meer tokkies, maar toch
Er is idd over het algemeen prima tot een oplossing te komen. Daar staat deze post totaal los van.
Ik zit hier geen anti-rook campagne te voeren ofzo. Men doet maar waar men zin in heeft. Heb al eerder aangegeven dat ik degene ben die opsta. Ik ga niet in discussie met rokers.

Ik draaide alleen even iets om. Men zegt vaak dat het buiten gezelliger is omdat er gerookt wordt, ik beweer dat het binnen dan wellicht ongezellig is omdat er daar niet gerookt mag worden...;)
  maandag 15 juni 2015 @ 16:16:02 #152
346939 Janneke141
pi_153551341
Als we toch bezig zijn heb ik ook nog wel ideeën over kledingregels trouwens. Dat uitzicht waar je mee wordt geconfronteerd als je op het terras zit is ook niet altijd om vrolijk van te worden.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:17:12 #153
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551373
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:09 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, we verbieden roken binnen, op werkplekken. Want dat is schadelijk en je hebt recht op een rookvrije en zo gezond mogelijk werkplek. Het is buiten niet meetbaar schadelijk(want druppel op gloeiende plaat)

Moet je dat tolereren? Je moet niets. Maar ik denk wel dat we af en toe enigszins overlast van elkaar moeten accepteren. Ik erger me enorm vaak aan anderen, maar ik laat ze gewoon want mensen ergeren zich ook wel eens aan mij, en laten mij ook mijn ding doen.

Een verbod moet nut hebben, en zou niet gemaakt moeten worden om ergernissen te voorkomen. Anders vind ik dat kinderen per direct uit restaurants geweerd moeten worden.
pi_153551376
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:07 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Doe je maar een wasknijper op je neus als je daar wilt gaan zitten.
Tja, mijn idee ook, maar het recht van de minderheid is al jaren leidend tegenwoordig.

Ikzelf woon letterlijk recht boven een groot terras, ik heb werkelijk geen enkele last van rokers of rook en er word wat afpaft hier beneden.
pi_153551395
Gottegot die anti--rook-kruisvaarders hier wordt je ook simpel van.
Er is geen probleem want de gemiddelde roker wil best rekening met je houden als je aangeeft er last van te hebben maar dat wordt compleet genegeerd.
pi_153551432
quote:

[..]

Dat onderzoek bewijst niets met betrekking tot de andere met roken geconstateerde ziekten en alleen statistisch is te beperkt om het als oorzaak van longkanker uit te sluiten, wat dat onderzoek dan ook niet doet. Dat meeroken schadelijk is staat ondertussen ruimschoots vast.

http://www.surgeongeneral(...)smoke/fullreport.pdf
pi_153551454
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik herhaaldelijk aangegeven geen moeite te hebben om ergens anders te gaan roken, indien iemand aangeeft last van mijn sigarettenrook te hebben.
Ik heb ook al aangegeven dat ik het niet over iemand persoonlijk heb.

De "ik wil" ging over een mentaliteit. die hoeft niet iedereen te hebben, maar die het wel hebben, begrijp ik niet. Dat gaf ik alleen even aan.

Ik weet dat er plenty rokers zijn die best rekening houden met een ander. Het gaat niet over hen.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:21:17 #158
168304 Mani89
pi_153551487
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Fatsoen.
Maar een verbod werkt gewoon beter.
pi_153551525
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:21 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Heb je niet liever dat uitbaters het zelf reguleren?
  maandag 15 juni 2015 @ 16:24:41 #160
346939 Janneke141
pi_153551558
quote:

[..]

Nee, je verplaatst het probleem.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:24:43 #161
168304 Mani89
pi_153551559
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja dat zou ook een oplossing zijn, dan weten mensen van te voren wat ze kunnen verwachten en kunnen ze daarin keuzes maken.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:24:58 #162
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551566
quote:

[..]

Op straat? of alleen op het terras? En dan ook voor auto's, scooters, binnenvaartschepen?
  maandag 15 juni 2015 @ 16:25:29 #163
117098 Hathor
Effe niet
pi_153551575
Ik rook, maar om de een of andere reden nooit buiten, dus daar zal ik verder weinig van merken. Als ik de deur uitga laat ik mijn sigaretten ook altijd thuis liggen, geen idee waarom eigenlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:25:45 #164
346939 Janneke141
pi_153551581
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:24 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Op straat? of alleen op het terras? En dan ook voor auto's, scooters, binnenvaartschepen?
Stap voor stap hè. Je denkt toch niet dat de antirookbrigade tevreden is als het terrasverbod erdoor is?
  maandag 15 juni 2015 @ 16:26:16 #165
346939 Janneke141
pi_153551589
Wat doe ik hier eigenlijk, ik rook niet eens :')
  maandag 15 juni 2015 @ 16:26:36 #166
168304 Mani89
pi_153551598
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:24 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Het liefst overal, maar dat zou moeilijk te handhaven zijn. Maar sowieso op het terras ja.
pi_153551602
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel het handigst. Ik vind nl wel dat er ook een soort zoekt soort is bij cafés waar je rekening mee kunt houden. Als het grote gros van de reguliere klanten rokers (op het terras)is, kunnen de niet-rokers daar gewoon wegblijven. Daar hoef je de rokers niet voor te gaan weren, lijkt mij. Dan is iemand zijn vaste klantenkring kwijt.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:27:00 #168
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551607
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Stap voor stap hè. Je denkt toch niet dat de antirookbrigade tevreden is als het terrasverbod erdoor is?
Dat vraag ik me dus ook af: Waar eindigt zoiets? Wanneer gaan ze de echt schadelijke dingen benoemen en aanpakken? Krijgen we meer wetten gebaseerd op ergernissen van enkelen?

Spannend wel, die Brave New World
  maandag 15 juni 2015 @ 16:28:00 #169
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551634
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het liefst overal, maar dat zou moeilijk te handhaven zijn. Maar sowieso op het terras ja.
Dus jij vind dat de staat een ondernemer een wet moet opleggen op basis van de ergernis van anderen? Vind je dat niet een tikje ver gaan? Is zelfregulatie dan niet beter?
pi_153551637
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ik het artikel zo lees dan hebben die er weinig mee te maken, maar is het vooral eigen initiatief van verschillende ondernemers.

Lijkt me niet per se werk van een of andere brigade, want waarom zouden ze daar naar luisteren als het toch hun klanten niet zijn.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:28:55 #171
168304 Mani89
pi_153551654
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:28 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de staat een ondernemer een wet moet opleggen op basis van de ergernis van anderen? Vind je dat niet een tikje ver gaan? Is zelfregulatie dan niet beter?
Zelfregulatie zou misschien praktischer zijn ja.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:29:22 #172
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551662
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:28 schreef Chai het volgende:

[..]

Als ik het artikel zo lees dan hebben die er weinig mee te maken, maar is het vooral eigen initiatief van verschillende ondernemers.

Lijkt me niet per se werk van een of andere brigade, want waarom zouden ze daar naar luisteren als het toch hun klanten niet zijn.
Maar het filosofeert zo leuk. En Clean Air Nederland wil wederom subsidie ontvangen, dus ze moeten een nieuw doelwit vinden.
pi_153551676
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hee doe eens hardcore, zo kan er niet lekker meer gezinspeeld worden op de zogenaamde antirookbrigade die alleen maar verboden wil.

Beetje jammer dit.
pi_153551693
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:27 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af: Waar eindigt zoiets?
Niet. Het eindigt niet. Er zal altijd iets te zeiken zijn, al lopen we allemaal in HazMat-suits met knie- en elleboogschermers te hobbelen over rubberen tegels, er zal altijd ergens iemand met een kloppende moraalknots de anderen zijn mening opdringen, en met een beetje pech afdwingen.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:30:53 #175
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551697
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. als een ondernemer merkt dat een rookvrij terras helpt en gewenst is doet hij/zij dat echt wel. Daarnaast vind ik het opleggen van wetten tegen ergernissen iets te totalitair voor een vrije samenleving.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:30:54 #176
168304 Mani89
pi_153551700
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:30 schreef Chai het volgende:

[..]

Hee doe eens hardcore, zo kan er niet lekker meer gezinspeeld worden op de zogenaamde antirookbrigade die alleen maar verboden wil.

Beetje jammer dit.
Ja sorry je blijft Nederlander dus je wil toch polderen, en ik wil best een beetje inschikken om tot een gezamenlijke oplossing te komen.
pi_153551702
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:29 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Maar het filosofeert zo leuk. En Clean Air Nederland wil wederom subsidie ontvangen, dus ze moeten een nieuw doelwit vinden.
Ja heb wel gemerkt dat mensen hier graag allemaal rare details erbij halen om het andere kamp zo zwart mogelijk af te schilderen. :')
pi_153551704
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:28 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Zelfregulatie werkt niet als het gaat om verslaafde mensen.
pi_153551716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ondernemers zijn verslaafd aan omzet, dus werkt perfect volgens jouw theorie.
pi_153551743
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:27 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af: Waar eindigt zoiets? Wanneer gaan ze de echt schadelijke dingen benoemen en aanpakken? Krijgen we meer wetten gebaseerd op ergernissen van enkelen?

De echt schadelijke dingen moeten op politiek niveau aangepakt. Dan heb je het over industrielen en enorme bedrijven. En daar wordt ook echt wel al actie ondernomen al gaat dat tergend langzaam en moeilijk want betreft de hele wereld.
Daarom wordt er begonnen bij wat makkelijker kan en overzichtelijk is.
pi_153551763
Ik vond cafe's sowieso leuker toen er nog gerookt mocht worden. Biertje en een sigaret, heerlijk toch. Nu ik erover nadenk ben ik sinds het rookverbod nog iets van 3x naar een cafe gegaan, daarna niet meer.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:33:58 #182
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551764
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja heb wel gemerkt dat mensen hier graag allemaal rare details erbij halen om het andere kamp zo zwart mogelijk af te schilderen. :')
Zo zwart als een rokerslong :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De zelfregulatie gaat dan bestaan uit ondernemers die hun terras rookvrij maken. Dan verwijderen ze mensen die wel roken van hun terrein. Of ze bellen zo'n BOA
  maandag 15 juni 2015 @ 16:37:08 #183
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153551831
Tijd dat de rokers de wapens opnemen om voor hun rechten te strijden.
are we infinite or am I alone
  maandag 15 juni 2015 @ 16:38:35 #184
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153551861
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De echt schadelijke dingen moeten op politiek niveau aangepakt. Dan heb je het over industrielen en enorme bedrijven. En daar wordt ook echt wel al actie ondernomen al gaat dat tergend langzaam en moeilijk want betreft de hele wereld.
Daarom wordt er begonnen bij wat makkelijker kan en overzichtelijk is.
Zoals?

Maar je begint nu dus met het "aanpakken" van een ergernis, die niet schadelijk voor je is. Binnen roken is niet gezond voor de omgeving. Maar als ik buiten rook en jij 2 meter verderop zit dan is er geen enkel risico voor jou.

Ergo: Het verbod heeft geen enkel nut, want jij word er toch niet beter of slechter van. En ik blijf erbij: Het wetboek is voor serieuze zaken. Niet voor ergernissen van een groep klanten t.o.v. een andere groep klanten in een bepaalde brance.
pi_153551877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:33 schreef Rodulf het volgende:
Ik vond cafe's sowieso leuker toen er nog gerookt mocht worden. Biertje en een sigaret, heerlijk toch. Nu ik erover nadenk ben ik sinds het rookverbod nog iets van 3x naar een cafe gegaan, daarna niet meer.
Omdat je je niet kunt ontspannen als je niet rookt, misschien?
Hoe noodzakelijk is die sigaret nu werkelijk? Weet je je geen houding te geven?
Wat denk je dat er achter zit dat je het nu minder leuk vindt? De plaats is niet werkleijk veranderd , er hangt alleen geen rook meer.
pi_153551949
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:19 schreef Wespensteek het volgende:
Dat meeroken schadelijk is staat ondertussen ruimschoots vast.
Nee hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153551961
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:29 schreef RobbieRonald het volgende:
Goede beslissing! Laat die tokkies zich nu maar eens aanpassen ipv dat de niet-roker zich aan de tokkie moet aanpassen ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:30 schreef Roellie80 het volgende:
Goede beslissing inderdaad
Geweldige beslissing inderdaad. Mensen steeds meer verbieden, en dan voornamelijk op een punt waar de overheid gigantisch veel geld van binnen krijgt. Behalve dat is het toch zeker je eigen verantwoordelijkheid? En wat denk je van auto's en de uitlaatgassen daarvan?

:') Als mensen dit een goede beslissing vinden, dan wordt de wereld weer een stukje minder leuk.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_153551982
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:39 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wat denk je dat er achter zit dat je het nu minder leuk vindt? De plaats is niet werkleijk veranderd , er hangt alleen geen rook meer.
Daar gaat het helemaal niet om. Het is gewoon iets wat er bij hoorde. Net als dat je in films ziet dat mensen nog rookten in treinen etc. Het heeft wat, sfeer, nostalgie, noem maar op. Maar bovenal is dat iemand zijn eigen zaak. En niet die van de mensen eromheen.
pi_153551996
quote:

[..]

De plaats is niet veranderd, de mensen wel.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:43:37 #190
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153552003
quote:

[..]

Kroegen zijn dus echt wel veranderd. De soort bezoekers(demografie, frequentie, etc) in bijvoorbeeld een bruine kroeg zijn enorm veranderd en vaak in aantallen stevig verminderd. Er word meer gedronken in zuipkeetjes en bij mensen in de achtertuin/garage dan in de kroeg. Het stinkt vaak erger in de kroeg dan voorheen en er is veel meer overlast op straat want iedereen staat buiten, roker en niet roker.

Het is zeker anders dan voorheen. Dat kan niemand ontkennen. Of je nu voor of tegen het rookverbod bent
pi_153552083
quote:

[..]

Kijk, dit is precies het paternalistische, betuttelende toontje dat het zo slecht doet bij de roker. Zonder lullig te doen: klim van die moral high horse af en je zult zien dat er best met rokers te praten valt zonder ze van alles te verbieden, of nog erger; ze proberen te 'redden'. We zijn volwassen mensen. We weten wat we doen. Laat ons met rust en als je toevallig last hebt van een van ons, spreek 'm dan aan.
pi_153552098
quote:

[..]

Je hoeft niet zo denigrerend te doen. Heeft niks met ontspannen of niet te maken. Ik heb totaal tegen het rookverbod en nu mag er niet meer gerookt worden, prima maar dan ga ik naar andere plekken.

Ben benieuwd wat mensen zouden vind als we alcohol zouden verbieden in cafe's.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:48:09 #193
346939 Janneke141
pi_153552123
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:47 schreef Rodulf het volgende:
Ben benieuwd wat mensen zouden vind als we alcohol zouden verbieden in cafe's.
Thuis drinken.
pi_153552140
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Thuis drinken.
Precies.

Voor veel rokers is het dus hetzelfde.
pi_153552155
Een wettelijk verbod op verzuurd calvinisme, zou dat iets kunnen zijn?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:49:56 #196
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153552161
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Thuis drinken.
Ik stel voor dat we naar buiten gaan in zijn geheel gaan verbieden.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:51:45 #197
346939 Janneke141
pi_153552197
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we naar buiten gaan in zijn geheel gaan verbieden.
Voor Fok!kers maakt dat weinig uit, toch?
pi_153552210
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:43 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Kroegen zijn dus echt wel veranderd. De soort bezoekers(demografie, frequentie, etc) in bijvoorbeeld een bruine kroeg zijn enorm veranderd en vaak in aantallen stevig verminderd. Er word meer gedronken in zuipkeetjes en bij mensen in de achtertuin/garage dan in de kroeg. Het stinkt vaak erger in de kroeg dan voorheen en er is veel meer overlast op straat want iedereen staat buiten, roker en niet roker.

Het is zeker anders dan voorheen. Dat kan niemand ontkennen. Of je nu voor of tegen het rookverbod bent
En waarom is het anders? Omdat er rokers zijn die er niet meer willen komen, of heel kort, omdat die het roken zo belangrijk vinden dat ze liever thuis zitten of ergens waar ze wel kunnen roken.
Overigens helpen de belachelijke prijzen in Nederlnd ook niet.

Ik weet niet of het algemene rookverbod een goed idee was. Zie mijn eerder opmerking over soort zoekt soort. Beter hadden ze rookvrije horeca geboden in verhouding.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:53:01 #199
346939 Janneke141
pi_153552227
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:52 schreef Alentejana het volgende:
Beter hadden ze rookvrije horeca geboden in verhouding.
Hoe doe je dat?
pi_153552328
Waar hebben we het eigenlijk over. Alsof het gros van de FOK!ers hier ooit naar een terras gaat.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 15 juni 2015 @ 17:00:01 #201
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153552388
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:52 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En waarom is het anders? Omdat er rokers zijn die er niet meer willen komen, of heel kort, omdat die het roken zo belangrijk vinden dat ze liever thuis zitten of ergens waar ze wel kunnen roken.
Overigens helpen de belachelijke prijzen in Nederlnd ook niet.

Ik weet niet of het algemene rookverbod een goed idee was. Zie mijn eerder opmerking over soort zoekt soort. Beter hadden ze rookvrije horeca geboden in verhouding.
Het is anders omdat je op een plek kan zijn waar je de eigenaar kent, waar je al tijden vrienden bent met alle mensen die er komen, en waar je niet even tijdens je pilsje een peukje kan roken zonder angst dat de kroegbaas een voor zijn begrip extreem hoge boete krijgt.

Mensen komen minder snel naar een plek als ze daar niet een paar uur eventjes van "het gezeik" af kunnen zijn. Als je dan al, met een maf verbod, menig dorps/stadscafe naar de knoppen helpt, dan krijg ik de kriebels als we het over het terras gaan hebben. Dan blijf ik wel thuis, of bij vrienden. De sfeer is in kroegen enorm veranderd en niet op een goede manier. Dat zeg ik niet als roker maar als iemand die graag naar leuke kroegen ging en gaat.

De prijzen zijn hoger omdat mensen minder snel naar de kroeg komen, minder lang in de kroeg blijven. Ze geven minder uit en de bierbrouwers knijpen de cafe's uit aan de andere kant. Daarnaast zit je met de huur, allerlei andere kosten en aan het eind van de maand wil je toch wat overhouden.

Het euvel zit mij persoonlijk in het overbodig reguleren en daarmee kapot maken van dingen die helemaal niet stuk waren. Daarnaast vind ik wetten maken om ergernissen van horecaklanten niet de taak van de staat.
pi_153552391
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:46 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Kijk, dit is precies het paternalistische, betuttelende toontje dat het zo slecht doet bij de roker. Zonder lullig te doen: klim van die moral high horse af en je zult zien dat er best met rokers te praten valt zonder ze van alles te verbieden, of nog erger; ze proberen te 'redden'. We zijn volwassen mensen. We weten wat we doen. Laat ons met rust en als je toevallig last hebt van een van ons, spreek 'm dan aan.
Ik denk dat je me verkeert inschat. Ik ben niet van de anti rook brigade, maar wel nieuwgierig naar achtergronden en motivatie soms.
Misschien moet je het eens lezen, zonder te denken dat ik wat wil. Ik vrees nl dat je er een toon aan hebt gegeven die ik echt niet bedoeld heb.
Dat is ook wel een beetje het probleem van gelezen stof, er is geen intonatie om op af te gaan, behalve die je er zelf aan geeft bij het lezen.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:01:57 #203
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153552437
Je kan ook te ver gaan.
pi_153552508
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:47 schreef Rodulf het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo denigrerend te doen. Heeft niks met ontspannen of niet te maken. Ik heb totaal tegen het rookverbod en nu mag er niet meer gerookt worden, prima maar dan ga ik naar andere plekken.

Het is niet denigrerend bedoeld. Het is een vraag. Maar het is dus meer een verzet dan, of begrijp ik het verkeerd?
pi_153552563
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:05 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het is niet denigrerend bedoeld. Het is een vraag. Maar het is dus meer een verzet dan, of begrijp ik het verkeerd?
Verzet is een te groot woord. Het is meer dat ik geen zin heb om in een cafe te gaan zitten als je niet mag roken. Geen probleem verder, dan ga ik naar plekken waar ik wel kan roken.

Nu is het zo dat ik uit een omgeving kom waar veel gerookt wordt en zelfs de mensen die niet roken klagen er nooit over. Verbaas me altijd als ik op dit forum lees dat zo veel niet-rokers er last van hebben.
pi_153552649
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:42 schreef Tamashii het volgende:

[..]

[..]

Geweldige beslissing inderdaad. Mensen steeds meer verbieden, en dan voornamelijk op een punt waar de overheid gigantisch veel geld van binnen krijgt. Behalve dat is het toch zeker je eigen verantwoordelijkheid? En wat denk je van auto's en de uitlaatgassen daarvan?

:') Als mensen dit een goede beslissing vinden, dan wordt de wereld weer een stukje minder leuk.
Welke beslissing? Die van sommige ondernemers om bepaalde gedeeltes rookvrij te maken?

Sommige users hier schetsen het alsof er sprake is van een verbod en de overheid iets wil gaan beslissen, maar dat is helemaal niet aan de orde.
pi_153552669
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Welke beslissing? Die van sommige ondernemers om bepaalde gedeeltes rookvrij te maken?

Sommige users hier schetsen het alsof er sprake is van een verbod en de overheid iets wil gaan beslissen, maar dat is helemaal niet aan de orde.
Nou, het trekt alleen maar door he. Er is geen grens.
pi_153552707
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:00 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeert inschat. Ik ben niet van de anti rook brigade, maar wel nieuwgierig naar achtergronden en motivatie soms.
Misschien moet je het eens lezen, zonder te denken dat ik wat wil. Ik vrees nl dat je er een toon aan hebt gegeven die ik echt niet bedoeld heb.
Dat is ook wel een beetje het probleem van gelezen stof, er is geen intonatie om op af te gaan, behalve die je er zelf aan geeft bij het lezen.
Ik schat je uitstekend in, daarom flame ik ook niet :) Ik geloof ook best dat je het niet denigrerend bedoelt. Maar zo kom je wel over. In een volgende post spreek je het vermoeden uit dat het om verzet gaat. Ik denk dat je het daar bij het juiste eind hebt.

Veel rokers voelen zich besodemieterd. Nu is het een proefballonnetje, straks pakt Stivoro het over (als die er al nietachter zitten) en vervolgens komt er een overijverig niet-rokend gemeenteambtenaartje met een godcomplex en dan zijn we er. Binnen een paar jaar is het gebeurd. We zien het allemaal aankomen en dat stoort.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:16:06 #209
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153552735
Dan richt men toch een stuk terras in met asbakken en een deel zonder? Of is dat ook niet genoeg voor de stivoro maffia?

Ik rook nu drie jaar niet meer, maar dit soort gezeur, kom op. :')
pi_153552763
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:13 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nou, het trekt alleen maar door he. Er is geen grens.
Zo lang het niet vanuit de overheid is, maar vanuit de ondernemers zelf lijkt me dat geen probleem.
pi_153552813
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:00 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Het is anders omdat je op een plek kan zijn waar je de eigenaar kent, waar je al tijden vrienden bent met alle mensen die er komen, en waar je niet even tijdens je pilsje een peukje kan roken zonder angst dat de kroegbaas een voor zijn begrip extreem hoge boete krijgt.

Mensen komen minder snel naar een plek als ze daar niet een paar uur eventjes van "het gezeik" af kunnen zijn. Als je dan al, met een maf verbod, menig dorps/stadscafe naar de knoppen helpt, dan krijg ik de kriebels als we het over het terras gaan hebben. Dan blijf ik wel thuis, of bij vrienden. De sfeer is in kroegen enorm veranderd en niet op een goede manier. Dat zeg ik niet als roker maar als iemand die graag naar leuke kroegen ging en gaat.

De prijzen zijn hoger omdat mensen minder snel naar de kroeg komen, minder lang in de kroeg blijven. Ze geven minder uit en de bierbrouwers knijpen de cafe's uit aan de andere kant. Daarnaast zit je met de huur, allerlei andere kosten en aan het eind van de maand wil je toch wat overhouden.

Het euvel zit mij persoonlijk in het overbodig reguleren en daarmee kapot maken van dingen die helemaal niet stuk waren. Daarnaast vind ik wetten maken om ergernissen van horecaklanten niet de taak van de staat.
Ik denk dat het echte euvel toch meer zit in het niet kunnen laten van roken. Immers, als de rokers waren gestopt met roken was er niks veranderd, want dan bleven ze er gewoon komen en hoefden ze geen alternatieven te zoeken.

Maar ik snap dat er verzet is tegen een dergelijk gedwongen stoppen en dat je het dus niet doet.

Nogmaals ik denk niet dat een algemeen rookverbod slim was.
En, om op het onderwerp terug te komen komen, dus ook niet op terrassen.
Hier en daar prima,de uitbater kan zelf inschatten wie hij het beste een plezier doet, maar geen algemeen verbod.
pi_153552828
Maar ik moet nu echt nodig weg.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:21:19 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153552839
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:50 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Jij houdt je adem in in de buitenlucht? Enig idee hoe 'ongezond' al die uitlaatgassen (en niet alleen van auto's, denk ook aan onze vrinden, de koeien!) zijn?

Maar ja, die zijn 'nuttig', dus dan is gezondheid weer niet zo belangrijk.

Verzorgingsstaat stort in elkaar, kloof tussen arm en rijk wordt groter, werkloosheid, immigratieproblematiek... en onze huis-Stivoro's hebben last van een sigaretje op het terras.

Nederland, wederom, op z'n smalst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153552884
quote:

[..]

[..]

Roken kost de maatschappij meer dan het oplevert..
pi_153552938
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Zeer zeker niet. Rokers gaan eerder dood. Daarnaast zijn dodelijke rokerskwalen veel goedkoper te behandelen dan dodelijke ouderdomskwalen. Zelfs als je de accijnzen buiten beschouwing laat zijn rokers maatschappelijk goedkoper dan de niet-rokers.
pi_153553063
quote:

[..]

Absoluut niet.
pi_153553266
quote:

[..]

Nee, daarom zal het ook nooit worden verboden.

Met volksgezondheid heeft het allemaal niks te maken.
pi_153553327
Oke, je hebt gelijk. Ik had geen goede bron. Maar dan nog, in Nederland gaan 55 mensen per dag dood aan de gevolgen van roken. En dat voor een verslaving waar je eigenlijk niks van merkt.

Van mij mogen ze het echt overal verbieden. Zelfs de meest verstokte roker weet na 3 weken zonder niet beter.
* Roellie80 heeft zo'n 18 jaar gerookt
pi_153553330
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:30 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Absoluut niet.
Absoluut wel, kijk meer eens welke kosten er gemoeid zijn met het verbouwen van tabak, het maken van sigaretten en het vervoer. Allemaal verkwisting die uiteindelijk in rook opgaat na wat zieke mensen te hebben veroorzaakt.
pi_153553396
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Allemaal verkwisting die uiteindelijk in rook opgaat na wat zieke mensen te hebben veroorzaakt.
Precies waar de zorgindustrie op draait.
pi_153553428
quote:

[..]

[..]

Die kroegbaas staat gewoon in zijn recht om overlast in/rond zijn eigen zaak te voorkomen, zolang het maar binnen de wet blijft. Zo zal er ook vast wel een "verbod" zijn om als man zijnde op de vrouwen wc te gaan. Auto's en hun uitlaatgassen zie ik ook het liefst zo min mogelijk overlast geven, hoezo?

quote:
Voor de overlastgevers ja. Geen medelijden mee dus.
pi_153553444
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Precies waar de zorgindustrie op draait.
Dat maakt weinig uit voor de kosten van de maatschappij, de tabaksindustrie maakt er winst mee, de overheid krijgt belastingen binnen maar per saldo gaan grondstoffen en gezonde mensenlevens verloren om iets in rook om te zetten. Roken kost de hele maatschappij veel geld alleen bepaalde mensen profiteren ervan.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:49:44 #224
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153553461
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Absoluut wel, kijk meer eens welke kosten er gemoeid zijn met het verbouwen van tabak, het maken van sigaretten en het vervoer. Allemaal verkwisting die uiteindelijk in rook opgaat na wat zieke mensen te hebben veroorzaakt.
Moet je eens zien wat voor geld er in de filmindustrie verspild wordt. En TV, en internet! En al die tijd die mensen produktief zouden kunnen besteden!
pi_153553490
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Moet je eens zien wat voor geld er in de filmindustrie verspild wordt. En TV, en internet! En al die tijd die mensen produktief zouden kunnen besteden!
Dat levert vermaak op maar zelfs dat doet roken niet, al zullen de verslaafde rokers nu zeker behoefte hebben aan een sigaret, die behoefte is juist het kwalijke van dit product.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:52:34 #226
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153553533
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat levert vermaak op maar zelfs dat doet roken niet, al zullen de verslaafde rokers nu zeker behoefte hebben aan een sigaret, die behoefte is juist het kwalijke van dit product.
met mate roken verhoogt de concentratie en doet mensen beter presteren op intellectuele taken.
pi_153553650
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

met mate roken verhoogt de concentratie en doet mensen beter presteren op intellectuele taken.
Nee dat doen bepaalde stoffen die je binnenkrijgt door het roken maar als je al behoefte hebt aan die middelen kun je ze beter anders innemen.
pi_153553797
quote:

[..]

Leuk dat je voor andere mensen gaat bepalen wat wel of niet lekker is of vermaak biedt.
Feyenoord Rotterdam
pi_153553895
Nog even en Nederland heeft geen fatsoenlijke horeca's meer.
pi_153554030
quote:
Op maandag 15 juni 2015 18:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Nog even en Nederland heeft geen fatsoenlijke horeca's meer.
Nee joh; het wordt juist steeds beter. :D
pi_153554039
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee joh; het wordt juist steeds beter. :D
Hoe dan? :+
pi_153554077
quote:
Op maandag 15 juni 2015 18:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe dan? :+
Minder rookoverlast. :o
pi_153554111
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Minder rookoverlast. :o
Prijzen gaan omhoog!! :P
pi_153554249
quote:
Op maandag 15 juni 2015 18:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Prijzen gaan omhoog!! :P
Dat staat los van de kwaliteit. :9

En het is ook niet bepaald uniek voor de horeca.
pi_153554305
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:14 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat staat los van de kwaliteit. :9

En het is ook niet bepaald uniek voor de horeca.
Joh
pi_153554374
quote:
Op maandag 15 juni 2015 18:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Joh.
Jahaa. :Y
  maandag 15 juni 2015 @ 18:20:18 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153554436
quote:

[..]

Oh, dat bepaal jij even, wat wel en niet vermaak is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153554453
Roken in de auto moeten ze trouwens ook verbieden, slaat nergens op dat je niet mag bellen maar wel een smeulend en rokend stokje in je hand mag houden tijdens het rijden... :{
  maandag 15 juni 2015 @ 18:29:34 #239
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153554724
pi_153554794
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:18 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jahaa. :Y
:*
pi_153555133
quote:
Hoogleraar tabakontmoediging
_O- _O-

Hoogleraar whiny lil bitch, bedoelen ze.
Conscience do cost.
pi_153561906
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, dat bepaal jij even, wat wel en niet vermaak is?
Dat de film industrie vermaak levert lijkt mij toch redelijk algemeen bekend.
pi_153563717
Is het misschien niet een beter plan om de promotie, productie en verkoop van sigaretten te verbieden.
Als je doet, doe het dan meteen goed _O-
pi_153563892
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:21 schreef Wootism het volgende:
Roken in de auto moeten ze trouwens ook verbieden, slaat nergens op dat je niet mag bellen maar wel een smeulend en rokend stokje in je hand mag houden tijdens het rijden... :{
inderdaad, ik denk wanneer je die brandende peuk op je kruis laat vallen, je een groter gevaar bent op de weg dan met een mobiele telefoon in de hand.
pi_153564109
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:00 schreef Triptamine2 het volgende:
...
Mooi gesproken. Het voorgaande ook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153564784
Persoonlijk vind ik autogassen het grootste probleem. Ik woon in een druk gedeelte van de stad en erger me kapot aan die stank. dan kan je in principe beter een sigaret aansteken.
pi_153564878
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:33 schreef Rodulf het volgende:
Persoonlijk vind ik autogassen het grootste probleem. Ik woon in een druk gedeelte van de stad en erger me kapot aan die stank. dan kan je in principe beter een sigaret aansteken.
Dan moe ie noar t platteland verhuzen..dan riekt oe lenig de koei'ndrek.
  maandag 15 juni 2015 @ 22:38:47 #248
66083 Platina
78th Element
pi_153564958
Hoogleraar tabakontmoediging. Titels krijg je tegenwoordig al bij een pakje boter :')
pi_153567128
Is er op fok een pol? Ik heb het gevoel dat deze vraag ergens op de huishoudbeurs is gesteld.
pi_153574531
Terecht als je wil paffen moet je dat niet bij mij in mijn smoel doen. Ga je maar lekker in een hok zitten waar niemand last van je heeft.
pi_153575164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:49 schreef Chadi het volgende:
Terecht als je wil paffen moet je dat niet bij mij in mijn smoel doen. Ga je maar lekker in een hok zitten waar niemand last van je heeft.
Je kan prima binnen zitten hoor, is helemaal rookvrij voor jullie gemaakt. De rokers moesten zonodig naar buiten, nu zitten ze buiten is het nog steeds niet goed _O-
pi_153575572
quote:
Meerderheid wil rookverbod op terras
Ruim de helft van de Nederlanders vindt het een goed idee om terrassen in de horeca rookvrij te maken. Dat blijkt uit een enquête van DVJ Insights in opdracht van RTL Nieuws. De voornaamste reden waarom 52,4 procent van de mensen de terrassen graag rookvrij ziet worden: ze vinden het vies wanneer de buurman of buurvrouw op het terras een sigaret opsteekt.

Het Algemeen Dagblad liet maandag deskundigen aan het woord over roken op het terras. Ze verwachten allemaal dat roken op den duur ook op terrassen wordt verboden. RTL Nieuws peilde daarom de mening van het volk. Wat blijkt? Een meerderheid van de Nederlanders wil het rookverbod in de horeca graag uitbreiden naar de terrassen.

Het merendeel van de ondervraagden ziet niet-roken als de nieuwe norm (63,6 procent) en vindt dat rokers zich moeten aanpassen aan niet-rokers (66,7 procent). Ook vinden mensen rook stinken. Opmerkelijk genoeg is ook een deel van de rokers zelf voorstander van een rookvrij terras in de horeca: 18 procent.

Van de ondervraagden stoort 46,5 procent zich eraan wanneer mensen roken op het terras; bij niet-rokers is dit 56,7 procent. De voornaamste redenen zijn dat het stinkt (34,9 procent), dat het vies is als je zit te eten (34,7 procent) en dat mensen last krijgen van hun ademhaling of longen (23,2 procent).

In New York mag al jaren niet meer worden gerookt op het terras, in parken en op het strand. Bijna driekwart van de ondervraagden verwacht dat zulke verboden er op korte of lange termijn ook komen in Nederland. Onder rokers deelt bijna 68 procent die opvatting.
Bron: Meerderheid wil rookverbod op terras
pi_153575856
quote:
Waarom word het verkopen van Tabak niet verboden en zetten ze op illegale handel 25 jaar cel ?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:14:46 #254
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_153575929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:11 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom word het verkopen van Tabak niet verboden en zetten ze op illegale handel 25 jaar cel ?
hebberigheid en lobby, is mijn beste gok.
pi_153575938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:14 schreef kl1172 het volgende:

[..]

hebberigheid en lobby, is mijn beste gok.
Ow ja? als dat zo zou zijn , dan was roken nog hetzelfde als voor 1985
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:20:17 #256
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_153576032
edit: blijf maar weg okay?

[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2015 10:34:55 (edit: blijf maar weg okay?) ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_153576051
quote:
Geloof er niks van.
pi_153576078
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Geloof er niks van.
[ afbeelding ]
_O_
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:01:16 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153578380
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:33 schreef Rodulf het volgende:
Inderdaad. Wat is er nu zo leuk om in een café te zitten tussen al die gezondheidsfreaks die overal op letten en je steeds in de gaten houden.
pi_153578461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat is er nu zo leuk om in een café te zitten tussen al die gezondheidsfreaks die overal op letten en je steeds in de gaten houden.
Ja, want een niet-roker is een gezondheidsfreak :')
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:05:44 #261
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153578492
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als het om die felle anti roker gaat ben ik daar wel van overtuigd.
pi_153578493
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

rokers en asbestsnuivers zijn geen gezondheidsfreaks *O*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153578508
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben echt geen gezondheidsfreak hoor :D
En die kunnen ook best gezellig zijn.
Tap tap tap
pi_153578682
Vind het zelf maar erg overdreven. Destijds vond ik een algeheel rookverbod voor de horeca al ietwat overdreven (doch begrijpelijk voor longpatienten die eens naar de kroeg willen), maar dit gaat toch wel erg ver. De vraag is dan wat nog meer volgt. Complete winkelstraten? Voor binnenruimtes kan ik de logica volgen, maar voor buitenruimte gaat het de fascistische kant op.
Betaalt netjes elke maand zijn contributie.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:14:03 #265
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153578721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben echt geen gezondheidsfreak hoor :D
En die kunnen ook best gezellig zijn.
Sinds we niet meer mogen roken in het café kom ik er nog maar zelden. Steeds vaker blijven we thuis met vrienden en maken het wel gezellig bij iemand thuis. Alleen als we gaan uiteten ga ik nog wel naar het café.
Mijn vrouw rookt niet(nooit gerookt ook) maar die heb ik nog nooit horen klagen. Nu moet ik zeggen dat ik gemiddeld maar een pakje shag per week rook(Drum) en zo nu en dan jaag ik er een pakje Gitanes door heen. Dus zoveel is dat niet. Maar toch. Maar het zijn die ex rokers die mij doen huiveren en zo bezig zijn met hun gezondheid dat het nog ongezond is ook.
pi_153579014
Voor buitenruimtes is het inderdaad onzinnig,het gaat vooral om de binnenruimtes. Dan wordt voor mij de ruimte al gauw beklemmend en benauwd. Dat kan iemand anders dan weer anders ervaren. Het gaat er hier gewoon om dat je even tijdelijk rekening houd met een ander en niet alleen aan je zelf denkt. "gezondheidsfreaks" buiten beschouwing latend. En als je dan trek heb in een sigaret kan je even naar buiten lopen. Voor de rest nog mogelijkheden genoeg om te roken dacht ik zo. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:27:03 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153579155
Nederlands genieten op het terras...

Tussen de carrièretijgers en andere vroege dertigers die onder het genot van een Zuid-Frans mineraalwatertje en Toscaanse komkommersalade met Peruaanse zongedroogde tomaatjes (want gezond) via de iPhone hun LinkedIn aan het bijwerken zijn... met vriendinlief er tegenover, die precies hetzelfde doet, zij het dat zij 'gezond aan het genieten' is a.d.h.v. een lekker glaasje vers groentensap (van gemengde onbespoten groenten uit de Elzas) en een kom Japanse zeewiersoep.

Logisch dat je dan niet gestoord wil worden door een rookpluimpje.

Blijf lekker thuis voor de gezelligheid. Is kennelijk de enige plek waar 'men' geen last van je heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153579291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederlands genieten op het terras...

Tussen de carrièretijgers en andere vroege dertigers die onder het genot van een Zuid-Frans mineraalwatertje en Toscaanse komkommersalade met Peruaanse zongedroogde tomaatjes (want gezond) via de iPhone hun LinkedIn aan het bijwerken zijn... met vriendinlief er tegenover, die precies hetzelfde doet, zij het dat zij 'gezond aan het genieten' is a.d.h.v. een lekker glaasje vers groentensap (van gemengde onbespoten groenten uit de Elzas) en een kom Japanse zeewiersoep.

Logisch dat je dan niet gestoord wil worden door een rookpluimpje.

Blijf lekker thuis voor de gezelligheid. Is kennelijk de enige plek waar 'men' geen last van je heeft.
Grappig dat sommige mensen steeds maar roken en alchohol als voorwaarde van gezelligheid opgeven en dat klaarblijkelijk niet zelf kunnen zijn zonder genotsmiddelen :)
pi_153579316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als het om die felle anti roker gaat ben ik daar wel van overtuigd.
Ja, maar daar ging het niet om.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:32:38 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153579334
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:31 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Grappig dat sommige mensen steeds maar roken en alchohol als voorwaarde van gezelligheid opgeven en dat klaarblijkelijk niet zelf kunnen zijn zonder genotsmiddelen :)
Hou toch op man, dit gaat helemaal niet meer over 'genotsmiddelen'. Het gaat om het gegeven dat niemand blijkbaar ook nog maar iets kan velen van een ander en acuut actie van de overheid verwacht om die 'ergernissen' aan te pakken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153579373
pi_153579481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hou toch op man, dit gaat helemaal niet meer over 'genotsmiddelen'. Het gaat om het gegeven dat niemand blijkbaar ook nog maar iets kan velen van een ander en acuut actie van de overheid verwacht om die 'ergernissen' aan te pakken.
Het gaat hier dat je tijdelijk even rekening houd met een ander. Wat is daar niet aan te snappen?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:41:03 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153579623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:36 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Het gaat hier dat je tijdelijk even rekening houd met een ander. Wat is daar niet aan te snappen?
Op een terras... in de buitenlucht.

Zou wel heerlijk zijn als al die anti-rokers wel hun autootje pakken om zich naar dat terras te begeven.

Maar als we toch alles willen stroomlijnen zodat er 'rekening gehouden' wordt met 'anderen', laten we dan ook de overheid dwingen iets te doen aan telefoons in het openbaar vervoer of op datzelfde terras. Dat er een ambtenaar komt kijken of er niet te luid wordt gecommuniceerd, daar 'anderen' daar last van kunnen hebben.

De lijst is schier eindeloos, als het gaat om wat de overheid allemaal zou kunnen gaan verbieden om 'rekening houden met de ander' te voorzien van een wettig kader met bijpassend boetepatroon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153579629
quote:

[..]

Maar dat geld andersom niet?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_153579708
quote:

[..]

Dat rekening houden met een ander werkt blijkbaar maar een kant op.

De afgelopen jaren is de roker steeds verder teruggedrongen. Op de werkplek, in de kroeg, of in overheidsgebouwen; nergens mag weer worden gerookt. Wat ik overigens prima vind, want ik kan mij best voorstellen dat het voor niet-rokers ranzig is om in een afgesloten ruimte te worden geconfronteerd met sigarettenrook.

Maar het is nog steeds niet genoeg. Want stel je voor dat je op het terras zit en er komt een klein wolkje sigarettenrook voorbij waaien. Dat moet uiteraard gestopt worden, want rekening houden met een ander moet vooral van een kant komen.

Het is voor beroepszeikerds simpelweg nooit genoeg.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:44:03 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153579723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat rekening houden met een ander werkt blijkbaar maar een kant op.

De afgelopen jaren is de roker steeds verder teruggedrongen. Op de werkplek, in de kroeg, of in overheidsgebouwen; nergens mag weer worden gerookt. Wat ik overigens prima vind, want ik kan mij best voorstellen dat het voor niet-rokers ranzig is om in een afgesloten ruimte te worden geconfronteerd met sigarettenrook.

Maar het is nog steeds niet genoeg. Want stel je voor dat je op het terras zit en er komt een klein wolkje sigarettenrook voorbij waaien. Dat moet uiteraard gestopt worden, want rekening houden met een ander moet vooral van een kant komen.

Het is voor beroepszeikerds simpelweg nooit genoeg.
Beste post ooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153579752
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Op een terras... in de buitenlucht.

Zou wel heerlijk zijn als al die anti-rokers wel hun autootje pakken om zich naar dat terras te begeven.

Maar als we toch alles willen stroomlijnen zodat er 'rekening gehouden' wordt met 'anderen', laten we dan ook de overheid dwingen iets te doen aan telefoons in het openbaar vervoer of op datzelfde terras. Dat er een ambtenaar komt kijken of er niet te luid wordt gecommuniceerd, daar 'anderen' daar last van kunnen hebben.

De lijst is schier eindeloos, als het gaat om wat de overheid allemaal zou kunnen gaan verbieden om 'rekening houden met de ander' te voorzien van een wettig kader met bijpassend boetepatroon.
Je haalt er weer allerlei dingen bij om je punt proberen te maken. Maar het is vele malen simpeler dan dat. Dus kan ik hier uit op maken dat je dus niet bereid bent om even tijdelijk geen peuk op te steken,omdat een ander daar hinder van kan ondervinden. Ook als daar vraag naar is?

Edit:Geld ook voor de andere posts
pi_153579811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:41 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Maar dat geld andersom niet?
Nu leg je de vinger wel heel erg op de zere plek.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:47:19 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153579830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:44 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Je haalt er weer allerlei dingen bij om je punt proberen te maken. Maar het is vele malen simpeler dan dat. Dus kan ik hier uit op maken dat je dus niet bereid bent om even tijdelijk geen peuk op te steken,omdat een ander daar hinder van kan ondervinden. Ook als daar vraag naar is?
Ik kom sowieso niet op een terras, en ik rook afgezien van mijn studeerkamer altijd buiten. Maar dat is kennelijk allemaal nog te 'ergerlijk'.

En kennelijk snap je sowieso niet wat ik met bovenstaande posts duidelijk wilde maken.

Overigens ben ik wel benieuwd naar jouw antwoord op de vraag die aan jou gesteld is: wederkerigheid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153579941
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik kom sowieso niet op een terras, en ik rook afgezien van mijn studeerkamer altijd buiten. Maar dat is kennelijk allemaal nog te 'ergerlijk'.

En kennelijk snap je sowieso niet wat ik met bovenstaande posts duidelijk wilde maken.

Overigens ben ik wel benieuwd naar jouw antwoord op de vraag die aan jou gesteld is: wederkerigheid?
Dat is niet zo moeilijk. Natuurlijk geld het voor twee kanten. Maar als er vraag naar is en er steeds minder rokers bijkomen ,moet er maar eens rekening gehouden worden met hun. Er is immers ook jarenlang rekening gehouden met rokers.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:52:36 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153579998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:51 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Natuurlijk geld het voor twee kanten. Maar als er vraag naar is en er steeds minder rokers bijkomen ,moet er maar eens rekening gehouden worden met hun. Er is immers ook jarenlang rekening gehouden met rokers.
En dat kan de uitbater van een terras niet zelf beslissen? Dat moet vanuit de overheid opgelegd worden? Als er gewoon gerookt wordt op een terras zullen de anti-rokers vanzelf elders heen gaan. En vice versa. Maar nee, het moet weer wettelijk vastgelegd worden, want nadenken kunnen mensen zelf niet meer kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:52:45 #282
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153580005
Ik ben best bereid rekening te houden met een ander. Ik doe niets anders. Maar het moet wel van twee kanten komen. De roker heeft al veel ingeleverd. Geloof mij maar. Nog geen 30 jaar geleden toen roken nog doodnormaal was hoorde je niemand klagen. Zelfs niet op kantoor waar ook nog drank(Apfelkorn) tijdens werkzaamheden genuttigd werd.Je stond achter de tekentafel met een peuk en op de bureau stond de Apfelkorn. (Duitsland). Dat is nu totaal ondenkbaar en staat er ontslag op zelfs in Duitsland.

Zie de laatste post van Koos. Daar ben ik het geheel mee eens. Degene die zo fel tegen roken zijn en zelfs een verbod op roken aanmoedigen zouden ook eens kritisch naar zichzelf moeten kijken.
pi_153580037
Sowieso kansloos dat de overheid dit soort zaken wel even gaat bepalen voor horeca. Laat elke zaak lekker zelf beslissen wat ze binnen en buiten op hun terrein toestaan.

Maargoed, regeltjesmensen.
Conscience do cost.
pi_153580052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:44 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Edit:Geld ook voor de andere posts
Anders dan binnenshuis, blijft roken niet hangen in de buiten lucht. De 'overlast', voor zo ver je daar al van mag spreken, is dus beperkt.

En als je ze per se in een rookvrije omgeving wil zetten, dan kies je toch lekker voor een tafeltje in het cafe en laat je het terras links liggen? Het binnengedeelte is immers speciaal voor jullie helemaal rookvrij gemaakt. Enjoy.
pi_153580101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders dan binnenshuis, blijft roken niet hangen in de buiten lucht. De 'overlast', voor zo ver je daar al van mag spreken, is dus beperkt.

En als je ze per se in een rookvrije omgeving wil zetten, dan kies je toch lekker voor een tafeltje in het cafe en laat je het terras links liggen? Het binnengedeelte is immers speciaal voor jullie helemaal rookvrij gemaakt. Enjoy.
Ik denk dat je me niet goed gelezen hebt dan.
pi_153580133
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:55 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Mijn post is dan ook niet specifiek op jou gericht. Jouw post vormt slechts de aanleiding. Ik hoop dat iedere anti-roker er notie van neemt.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:57:08 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153580140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:55 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Ja zeker wel... jij wil ook graag op een terrasje zitten, DUS moeten rokers ook daar verdwijnen. Over 'rekening houden met' gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153580169
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:51 schreef Rattataki het volgende:

[..]

We houden al jarenlang rekening met de niet roker. Wil je ze op een eiland hebben ofzo?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:59:20 #289
37769 erodome
Zweefteef
pi_153580197
quote:

[..]

Dat is helemaal niet waar het over gaat. Dit gaat niet over binnen roken, heb hier geen enkele roker zien zeggen dat ze het onredelijk vinden dat dat niet mag.
Alle rokers hier hebben tot nu toe ook gezegd altijd te kijken of er niet perongelijk iemand last heeft van hun roken als ze buiten roken.

Het blijkt dus dat de meeste rokers heel prima rekening met anderen houden, wat jij zegt geld dus eigenlijk andersom, zouden niet rokers niet ook een heel klein beetje rekening met rokers moeten houden?
Die wederkerigheid mis ik in dit verhaal, de anti rokers laten erg weinig tolerantie zien op dit gebied.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_153580267
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat kan de uitbater van een terras niet zelf beslissen? Dat moet vanuit de overheid opgelegd worden? Als er gewoon gerookt wordt op een terras zullen de anti-rokers vanzelf elders heen gaan. En vice versa. Maar nee, het moet weer wettelijk vastgelegd worden, want nadenken kunnen mensen zelf niet meer kennelijk.
De overheid hoort toch ook te handelen vanuit de vertegenwoordiging van het volk. Kennelijk is er gewoon steeds minder animo voor. Dat heb je aan de massale anti-rokers campagne te danken denk ik. Las de meerderheid rokers waren geweest had je mij ook niet gehoord,maar dat is al lang al niet meer zo.
pi_153580287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja zeker wel... jij wil ook graag op een terrasje zitten, DUS moeten rokers ook daar verdwijnen. Over 'rekening houden met' gesproken.
Wat woord van buitenruimtes en onzinnig had je niet van mij begrepen dan?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:03:26 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153580288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:02 schreef Rattataki het volgende:

[..]

De overheid hoort toch ook te handelen vanuit de vertegenwoordiging van het volk. Kennelijk is er gewoon steeds minder animo voor. Dat heb je aan de massale anti-rokers campagne te danken denk ik. Las de meerderheid rokers waren geweest had je mij ook niet gehoord,maar dat is al lang al niet meer zo.
Irrelevant. Mag een uitbater van een etablissement zijn eigen voorwaarden hierin bepalen, of heeft 'ie daar de overheid voor nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153580290
Bij mijn vorige baan jaren geleden zaten de collega's gezellig samen pauze houden. Met een sigaretje erbij. Totdat sommige collega's die sigaret wel vonden stinken of last hadden van de rook. Oke de rokers gezellig samen naar een andere hok. Tja de niet rokers vonden dat toch wel erg ongezellig en kwamen erbij zitten. Toen vonden ze dat de rokers beter op het balkon konden gaan zitten. En nu moeten de rokers van het terras af want niet rokers hebben er last van. Als de niet rokers nu allemaal gezellig binnen in de schone rook vrije ruimte gaan zitten is er niks aan de hand. Maar de niet rokers zijn net verwende kinderen die hun zin moeten hebben
pi_153580292
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:10 schreef stbabylon het volgende:
Hoogleraar tabakontmoediging Marc Willemsen: 'Niet roken is de norm geworden. Roken is niet meer van deze tijd. Het wordt steeds minder geaccepteerd, ook in de buitenruimte.'
Hmm ..is het niet zo dat dit geen volksinitiatief is maar simpelweg een dictaat van de heersende klasse? Het is niet zo dat niet roken een norm geworden is maar het is gewoon een verplichting geworden. Dit soort overheidsbemoeienis staat lijnrecht tegenover het vrijheidsprincipe. Nog even en ze bepalen hoe vaak we per dag nog mogen poepen. Het is bizar hoeveel politici en hoogleraren tegenwoordig te zeggen hebben over ons privéleven.
Controlestaat !!
(nee hoor ik ben een niet-roker)
God bestaat niet, dus leef en geniet
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:05:39 #295
37769 erodome
Zweefteef
pi_153580339
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:02 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de dictatuur van de meerderheid de norm geworden ipv samen te leven met elkaar, beetje geven en nemen enzo? En dan hebben we het ook nog eens over meerderheden die net boven de 50% zitten, niet over 95% van de mensen ofzo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_153580398
Wow, ik geloof dat ik nu alle rokers op dit forum op m,n dak heb. :) Dit worden een beetje te veel posts om te reageren,maar ik heb toch m,n zegje gedaan. Next!
pi_153580446
Typische niet-rokers met hun beperkte reageringsvermogen.
Conscience do cost.
pi_153580496
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:10 schreef ems. het volgende:
Typische niet-rokers met hun beperkte reageringsvermogen.
Je hebt net een groep over één kam gescheerd in één zin. Ga zo door!
pi_153580560
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de dictatuur van de meerderheid de norm geworden ipv samen te leven met elkaar, beetje geven en nemen enzo? En dan hebben we het ook nog eens over meerderheden die net boven de 50% zitten, niet over 95% van de mensen ofzo.
Minder dan een kwart van de Nederlanders rookt. Duidelijke minderheid dacht ik zo
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:16:41 #300
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153580609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is nog een ander probleem. Namelijk bij klagen een overheid de zogenaamde problemen laten oplossen met regels. Nu is het roken de klos dit terwijl rokers al aangepakt zijn en steeds als paria's worden weggezet.. What's next? Mogelijk een van de zaken die jou aangaan. Denk daar maar eens over na.

Ik hoor de laatste tijd niets anders meer dan dat overheden maar moeten ingrijpen bij zogenaamde overlast waar een deel van de samenleving een mening over heeft. Het zegt iets over de toegenomen frustratie onder de bevolking en het toegenomen individualisme. Maar even face to face met elkander op een normale manier de dialoog aangaan is er schijnbaar niet meer bij. Een overheid als wondermiddel zien voor dit soort zaken is vragen om problemen. Dan ontstaan er ook nog tal van onderzoeken om maar weer steeds de aandacht te blijven vestigen op zaken die men wil verbieden.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:23:40 #301
14505 OProg
A Life in Music
pi_153580783
quote:
Ik vraag met vooral af hoeveel van dit soort mensen daadwerkelijk op het terras komen. Na het rookverbod binnen heb ik ook vrijwel geen nieuwe mensen in de kroeg gezien. Dus die groep 'ik kom niet door het roken maar daarna echt wel' is nogal klein in tegenstelling tot beweringen van sommigen.

Dus de mening van heel Nederland is net zo min relevant als mijn mening over bijvoorbeeld dingen met de kinderopvang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')