abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153546765
Originale OP:

quote:
'Rokers straks ook van terras geweerd'
In restaurants en cafés mag niet meer worden gerookt. Het terras wordt het volgende strijdtoneel waarop niet-rokers hun rokende medemens verjagen. Dat voorspelt horeca­kenner Wouter Verkerk in het AD. Volgens hem is het een kwestie van tijd voordat ook de buitenruimte rookvrij wordt.

De dagen van de rokende terrasbezoeker zijn geteld, denkt Verkerk. 'Steeds meer klanten vragen naar een rookvrij terras. Ze vinden het vies om in de rook van een ander te zitten. Ook op het terras is roken steeds moeilijker houdbaar.' Verkerk, die trainingen geeft in de horeca, hoort regelmatig van zijn klanten: 'we zullen eraan moeten geloven'.

Hoogleraar tabakontmoediging Marc Willemsen: 'Niet roken is de norm geworden. Roken is niet meer van deze tijd. Het wordt steeds minder geaccepteerd, ook in de buitenruimte.' Ook al zijn de gezondheidsrisico's voor meerokers veel minder groot dan binnen, de hinder is er niet minder om. Ton Voeten van Clean Air Nederland zegt: 'Wij krijgen dagelijks mails van mensen die roken op het terras buitengewoon irritant vinden.'

Behoefte
Sommige kroegen hebben inmiddels rookvrije gedeelten op hun terras. Café Kobus Kuch in Delft ging ruim 2 jaar geleden overstag. Eigenaar Jasja van Leeuwen: 'Wij willen de gasten die last hebben van de rook tegemoetkomen. Daar is behoefte aan. Ik denk dat het over 10 jaar verplicht is.' Horecabaas Gert Boonen uit Harderwijk: 'Vroeger moesten de niet-rokers in de horeca zich maar aanpassen aan de rokers. Nu is het andersom. Een rookvrij terras is de volgende stap. Dat gaat er zeker van komen.'

Horeca Nederland ziet een volledig rookvrije horeca helemaal niet zitten. Woordvoerder Joris Prinssen: 'Het terras is juist de enige mogelijkheid voor ondernemers om roken aan te bieden. Bovendien zou handhaving van een rookverbod op het terras erg lastig te organiseren zijn.' Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen: 'Buiten kijken mensen je vreemd aan als je rookt. Dat leidt op het terras soms tot spanning tussen rokers en niet-rokers. Ik hoop dat mensen er steeds samen proberen uit te komen. Je mag van de wet al op zo weinig plekken roken.'
Bron: 'Rokers straks ook van terras geweerd'

Dit artikel is een beknopte versie van het oorspronkelijke artikel in het AD, waarin nog meer informatie staat: Rokers ook persona non grata op 't terras

Goede zaak, zo'n rookverbod op het terras? Is eraan te ontkomen? Ik kan zelf niet zeggen dat ik last heb van rokers op het terras.
pi_153546791
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wat is de lol van waterdamp paffen?
Doet dat ertoe?
pi_153546809
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dus was je toen ook al een eigenpijper. Alleen ben je nu ietsje minder hypocriet.
Ik was met toen ook al bewust van de werking van roken. En verbeterde toen ook al dooddoeners als 'maar van dit en dat word je ook ziek'. Hou de discussie zuiver. Zeg gewoon dat je verslaafd bent, dat je het graag anders zou zien, maar dat je zolang je nog wel wil/moet roken, dat graag op een terrasje doet. Ga het niet proberen te verdunnen met kutsmoesjes.
pi_153546835
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Doet dat ertoe?
Ik vraag het me gewoon af. Ik zie ze best veel en dacht dat er ook nog een lading nicotine en smaak-/geurstoffen in zaten. Maar blijkbaar dampt de meerderheid waterdamp. Ik wil graag weten waarom.
pi_153546845
Beetje onzinnig in mijn ogen. Ik kan ook roepen dat ik last heb van mensen die overdadig omgaan met een deodorantbus, die worden ook niet geweerd van terrassen.
pi_153546851
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:23 schreef arjan1112 het volgende:

Maar het gaat niet alleen over roken; ook suiker vet en vlees enz enz word gewoon verboden
Maar eerst gaat de oorlog tegen alcohol beginnen....

Succes
Klinkt gek :P maar ik vind dat eigenlijk een heel strak plan :P sowieso alcohol zorgt gewoon voor een enorme mate van aggressie :P en de hoeveelheid toegevoegde suikers/zout in eten is ook belachelijk hoog. En ik ka niet wachten tot we vlees kunnen kweken. Eigenlijk is het maar raar dat we levende wezens speciaal kweken voor consumptie :P The Matrix lijkt ons allemaal verschikkelijk... de mens als batterij voor machines. Maar zelf doen we eigenlijk hetzelfde ;)
(al eet ik nog altijd lekker mijn stukje vlees)

Ik gun ieder zijn lolletje trouwens, en verbod is misschien wat overdreven. Maar of we er nu echt slechter van worden :9
pi_153546897
Buiten roken verbieden? :')
Vind t best als mensen willen roken op een terrasje, zolang ze het maar niet in mijn ogen lopen te blazen.
pi_153546964
Wat gaan ze verder verbieden? Alcohol drinken op het terras?
Want dronken val je misschien wel anderen lastig op het terras.
Best link hoor..alcohol drinken op een terras.
pi_153546974
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik was met toen ook al bewust van de werking van roken. En verbeterde toen ook al dooddoeners als 'maar van dit en dat word je ook ziek'. Hou de discussie zuiver. Zeg gewoon dat je verslaafd bent, dat je het graag anders zou zien, maar dat je zolang je nog wel wil/moet roken, dat graag op een terrasje doet. Ga het niet proberen te verdunnen met kutsmoesjes.
Waarom moet men zeggen wat jij wil horen? Dat JIJ er zo over denkt moet je zelf weten. Ik ga niet zeggen wat jij wil horen om jou een fijn gevoel te bezorgen. Flikker op met je paternalisme. "Ik ben verslaafd en wil het graag anders zien, maar kan het niet". Hoe haal je het in je hoofd!

Met je verbeteren en je bewustmaken. Opzouten.
pi_153546992
Nou, wat is dit voor een onzin iets?

Ik ben zelf ook een roker, dat wel, maar we leven toch nog wel in een vrij land? Buiten staan in de regen vind ik geen probleem of een eindje verderop staan zodat er niemand last van heeft, maar ga niet alles lopen verbieden. 8)7
pi_153547064
quote:
15s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:17 schreef Etsu het volgende:

Ik ben zelf ook een roker, dat wel, maar we leven toch nog wel in een vrij land? Buiten staan in de regen vind ik geen probleem of een eindje verderop staan zodat er niemand last van heeft, maar ga niet alles lopen verbieden. 8)7
Weet jij wel dat jij heel slecht bezig bent, jongeman? Roken is heul niet goed voor je! Daarom ga ik nu met mn vinger in je gezicht wapperen en zeggen dat je heul, heul slecht bent. En dat doe ik omdat jij dat zelf niet kunt bepalen vanwege je verslaaahaaaaving. Maar we kunnen je helpen hoor. En dan ben jij straks net zo goed als wij en mag je ook vooraan in de kerk zitten, sabbelend op een pepermuntje. :P
pi_153547081
pas maar op. eerst was het "we verbieden roken in de horeca, rokers moeten maar buiten gaan staan". nu is het "we verbieden buiten roken ook". wat gaat dan het volgende worden? drank verbieden in de kroeg?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153547105
Ik denk dat met een dergelijk verbod weinig wordt bereikt (blootstelling aan rook verminderen). In drukke steden loop je sowieso dagelijks wel langs rokende mensen en wordt je aan hun rook blootgesteld. Terassen grenzen 9 van de 10 keer direct aan een openbare ruimte (stoep) waar het verbod niet voor zal gelden en waar je gewoon zon kankerstokje mag opsteken. En dan heb je ook nog uitlaatgassen en andere uitstoot die ook gevaarlijkis. Waarom alles verbieden als het effect op de gezondheid minimaal is? De wereld wordt er in iedere geval geen beter van en we creëren er alleen maar meer ergenissen bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 15-06-2015 13:34:07 ]
pi_153547135
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:20 schreef simmu het volgende:
pas maar op. eerst was het "we verbieden roken in de horeca, rokers moeten maar buiten gaan staan". nu is het "we verbieden buiten roken ook". wat gaat dan het volgende worden? drank verbieden in de kroeg?
Goed idee.. Al die smerige dronkelappen.
Allemaal theehuizen van maken. :P
pi_153547240
Zitten is ook heel slecht. Ik vind dat er alleen nog maar op een spinningfiets in een horeca-gelegenheid mag plaatsnemen met een glas wortelsap en een beker rechtsdraaiende yoghurt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:28:10 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153547254
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:20 schreef simmu het volgende:
We kunnen nog altijd naar een Turks theehuis. Kun je daar nog altijd aan de waterpijp.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153547343
quote:
15s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:17 schreef Etsu het volgende:

Er is geen verbod. Er staat alleen dat uitbaters steeds vaker het initiatief nemen een gedeelte van hun terras rookvrij te maken, omdat dat daar vraag naar is.

Dat verbod is een speculatie van de diehards hiero. :P Zie dat echt niet gebeuren binnen de komende 10 jaar.
pi_153547363
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vraag het me gewoon af. Ik zie ze best veel en dacht dat er ook nog een lading nicotine en smaak-/geurstoffen in zaten. Maar blijkbaar dampt de meerderheid waterdamp. Ik wil graag weten waarom.
Nee, ik bedoelde: Wat er uit mijn mond komt is voor de omgeving te vergelijken met waterdamp. Ik verdamp wel een substantie bestaande uit nicotine en aroma's. Maar het is voor mij een stuk minder schadelijk en voor de omgeving net zo schadelijk als wat er van een kopje thee af komt.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153547379
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:32 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde: Wat er uit mijn mond komt is voor de omgeving te vergelijken met waterdamp. Ik verdamp wel een substantie bestaande uit nicotine en aroma's. Maar het is voor mij een stuk minder schadelijk en voor de omgeving net zo schadelijk als wat er van een kopje thee af komt.
Ik neem aan dat dat wetenschappelijk is aangetoond?
pi_153547436
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:34 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik rook niet. Maar heb wel een schijthekel aan antirook-nazi's
Ik ben niet anti-rook. Ja, ik wil het zelf niet meer. Ik ben anti-leugens. Ik verbeter alleen maar opmerkingen die niet kloppen. Ik verbied niemand om te roken.
pi_153547450
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben niet anti-rook. Ja, ik wil het zelf niet meer. Ik ben anti-leugens. Ik verbeter alleen maar opmerkingen die niet kloppen. Ik verbied niemand om te roken.
Jij bent niet anti-rook? Weet je dat wel helemaal zeker?
pi_153547452
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat wetenschappelijk is aangetoond?
Dat zal ook vast zo zijn, maar ik ben geen wetenschapper dus de precieze verklaring moet ik je schuldig blijven. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat ik duidelijk merk dat ik meer adem heb en fitter ben en er zitten geen 100en of 1000en vieze stoffen in die vloeistof maar slechts 1.

Ook is het verdampen van iets veel minder ongezond dan het roken van iets.

Oh, en het scheelt me 5 euro per dag :P

Edit: Zie ook dit topic over inhoudelijke discussie over dampen/e-cigs LIF / Elektronisch roken #26 - Syndroom van Downmixen
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153547479
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ben je ook al bewust van de werking van alcoholhoudende dranken? Die nuttigen verslaafden ook graag op terrasjes.
pi_153547481
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:36 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jij bent niet anti-rook? Weet je dat wel helemaal zeker?
Voor mijzelf wel, ik ben blij dat ik er vanaf ben. En ik vind het jammer voor mensen die nog steeds verslaafd zijn. Maar zolang ze anderen er niet mee lastig vallen, boeien, zijn hun longen en ze betalen er goed voor.
pi_153547502
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Voor mijzelf wel, ik ben blij dat ik er vanaf ben. En ik vind het jammer voor mensen die nog steeds verslaafd zijn. Maar zolang ze anderen er niet mee lastig vallen, boeien, zijn hun longen en ze betalen er goed voor.
Waarom maak je dan niet 1 keer je punt en hou er dan over op in plaats van ellenlang door te drammen?
pi_153547503
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben je ook al bewust van de werking van alcoholhoudende dranken? Die nuttigen verslaafden ook graag op terrasjes.
Zullen we dat bespreken in het "alcoholverbod op terrassen"-topic?
pi_153547533
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zullen we dat bespreken in het "alcoholverbod op terrassen"-topic?
Of het wel/niet gaat om een verslaving is toch ook niet relevant.
pi_153547577
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Of het wel/niet gaat om een verslaving is toch ook niet relevant.
Valide punt
pi_153547693
Ex-rokers zijn echt het ergste soort anti-rokers. :') Kut-hypocrieten.
Feyenoord Rotterdam
pi_153547874
Het is ook maar net waaraan je je wilt ergeren.
Als iemand zit te eten is sigarettenrook niet fijn maar als je alleen iets drinkt en dan last hebt van de rook dan vind ik dat je je aanstelt.
pi_153548058
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:21 schreef Nemephis het volgende:
Verlicht mij, wat kan je nog meer met tabak doen?
In plaats van tabak verbouwen kun je ook andere dingen verbouwen.
pi_153548088
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vezelhennep.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:05:41 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153548168
Van mij mag het ook verboden worden. Smerige gewoonte.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_153548341
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Stel je alsjeblieft niet zo aan. Als je niet wil horen wat ik zeg, lees je m'n post niet. Agressief worden omdat iemand wat feiten over roken posts, wat een mafketel :D
Nee, ik word niet agressief van je feitjes. Het is je persoonlijkheid die mij - en een fors aantal anderen in dit topic - tegenstaat.

Je houdt er een zeer, zeer vervelende vorm van discussiëren op na en geilt op de reacties die je daarop krijgt, getuige je vele, vele posts in dit topic.

Het gaat jou niet om het niet-roken, het gaat jou om jezelf te horen spreken.
pi_153548353
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:43 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is geen gezeik. Zoals je hier in dit topic al ziet is men best bereid in te schikken. Als ik op een terras een sigaret wil opsteken kijk ik eerst even om me heen of ik niemand stoor. Als ik het idee heb dat ik misschien iemand stoor, vraag ik of hij of zij er bezwaar tegen heeft dat ik er één opsteek. Zo nee, top. Zo ja, dan doe ik het niet. Tenzij het er één van het soort als hier in het topic is: Dan rook ik in een half uurtje een maandvoorraad weg, uitblazend in de richting van de zeikerd.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Weet je waar ik om lach. Mensen die in een wereld met angsten leven en steeds met hun uiterlijk en gezondheid bezig zijn. Alles gestuurd door een overheid vol behangen met gadgets en de virtuele wereld als hun geluk zien.
Ik lach er ook om, ze denken echt dat ze verlicht zijn en anderen mensen moeten beschermen tegen zichzelf ofzo. :')

Gewoon lachwekkend dat mensen via één of andere rare gedachtegang denken het recht te hebben om zich te bemoeien met anderen. _O-

Is meestal een uiting van een psychologisch probleem, maar deze mensen krijgen wel altijd een podium op de één of andere manier.
pi_153548389
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik lach er ook om, ze denken echt dat ze verlicht zijn en anderen mensen moeten beschermen tegen zichzelf ofzo. :')

Gewoon lachwekkend dat mensen via één of andere rare gedachtegang denken het recht te hebben om zich te bemoeien met anderen. _O-

Is meestal een uiting van een psychologisch probleem, maar deze mensen krijgen wel altijd een podium op de één of andere manier.
Zelfhaat en een minderwaardigheidscomplexje projecteren op anderen om die dan zogenaamd te gaan helpen... textbook

/psychologievandekouwegrond
pi_153548393
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef Smack10 het volgende:
Gewoon lachwekkend dat mensen via één of andere rare gedachtegang denken het recht te hebben om zich te bemoeien met anderen.
Precies daarom moet je roken ook verbieden. Waarom zou je iemand anders lastig mogen vallen vanwege een verslaving.
http://news.stanford.edu/news/2007/may9/smoking-050907.html
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:16:03 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_153548423
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, ik word niet agressief van je feitjes. Het is je persoonlijkheid die mij - en een fors aantal anderen in dit topic - tegenstaat.

Je houdt er een zeer, zeer vervelende vorm van discussiëren op na en geilt op de reacties die je daarop krijgt, getuige je vele, vele posts in dit topic.

Het gaat jou niet om het niet-roken, het gaat jou om jezelf te horen spreken.
Ja of je haalt gewoon even adem en bedenkt dat het gewoon een forum is waar je geconfronteerd kunt worden met meningen/mensen die je niet aan staan. Als jij daar woest van wordt neem je internet net even wat te serieus.
pi_153548453
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja of je haalt gewoon even adem en bedenkt dat het gewoon een forum is waar je geconfronteerd kunt worden met meningen/mensen die je niet aan staan. Als jij daar woest van wordt neem je internet net even wat te serieus.
Niet te letterlijk nemen ;) 't Is maar internet rage he. Zodra ik na het typen van deze post een ander tabje aanklik ben ik die sneuneus vergeten tot ik toevallig weer terugklik.
pi_153548463
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies daarom moet je roken ook verbieden. Waarom zou je iemand anders lastig mogen vallen vanwege een verslaving.
Verbieden, verbieden, verbieden.. what's next, cafetaria's dicht omdat vet eten ongezond is, kroegen dicht omdat drank ongezond is?
pi_153548469
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als jij niet de cojones hebt om iemand op een normale manier een normale vraag te stellen, moet je niet van jouw probleem mijn probleem maken.

Die ongemakkelijke spanning veroorzaak je toch echt zelf. Anderen iets via de overheid willen verbieden omdat je te laf bent iemand face to face aan te spreken. Bah.
Jij maakt sowieso van jouw verslaving mijn probleem door met je smerige stinkpeuk naast me te gaan zitten.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_153548482
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Wootism het volgende:

[..]

Jij maakt sowieso van jouw verslaving mijn probleem door met je smerige stinkpeuk naast me te gaan zitten.
Misschien zat ik er wel eerder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153548486
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ga nu eerst mijn posts nog een keer lezen. Dan weet je dat ik niet naast je kom zitten met een peuk. En geen veslaving heb.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:19:59 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_153548491
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Niet te letterlijk nemen ;) 't Is maar internet rage he. Zodra ik na het typen van deze post een ander tabje aanklik ben ik die sneuneus vergeten tot ik toevallig weer terugklik.
Behalve dan dat je niet toevallig terug klikt maar volledig bewust omdat je het wel lekker vind even los te gaan, toch? ;)
pi_153548514
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Behalve dan dat je niet toevallig terug klikt maar volledig bewust omdat je het wel lekker vind even los te gaan, toch? ;)
Het is dan ook heerlijk om af en toe even los te gaan, ja :D vandaar; niet te serieus nemen. :D
pi_153548534
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Verbieden, verbieden, verbieden.. what's next, cafetaria's dicht omdat vet eten ongezond is, kroegen dicht omdat drank ongezond is?
Het verschil is dat je die dingen alleen jezelf aan doet. Ik ben wel voor het Amerikaanse model, alleen verbieden als je er ook anderen mee kunt schaden. Daar zijn helm of gordel veelal niet verplicht, omdat het alleen jezelf schaadt als het mis gaat.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:27:32 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_153548631
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is dan ook heerlijk om af en toe even los te gaan, ja :D vandaar; niet te serieus nemen. :D
Ja, dat snap ik. Maar goed, ik vind roken dus ook smerig. Helaas rookt mijn vriendin. Maar bij ons thuis dus niet in huis, dat wil ik niet.

Ik vind het op een terras linksom of rechtsom prima. Als ze het verbieden, prima, ik heb er geen moeite mee, maar ik lig er ook niet wakker van als ze het niet verbieden.
pi_153548673
Goede beslissing! Laat die tokkies zich nu maar eens aanpassen ipv dat de niet-roker zich aan de tokkie moet aanpassen ^O^
pi_153548699
Goede beslissing inderdaad
  maandag 15 juni 2015 @ 14:31:15 #50
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153548716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ga nu eerst mijn posts nog een keer lezen. Dan weet je dat ik niet naast je kom zitten met een peuk. En geen veslaving heb.
Dan rook ik in een half uurtje een maandvoorraad weg, uitblazend in de richting van de zeikerd.

Typisch.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:31:19 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153548720
Niet roken is slecht voor je leesskills!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153548802
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar goed, ik vind roken dus ook smerig. Helaas rookt mijn vriendin. Maar bij ons thuis dus niet in huis, dat wil ik niet.

Ik vind het op een terras linksom of rechtsom prima. Als ze het verbieden, prima, ik heb er geen moeite mee, maar ik lig er ook niet wakker van als ze het niet verbieden.
De heel enkele keer dat ik thuis rook doe ik het ook in de tuin :) Ben echt geen die hard militante rookactivist of zo. En zoals eerder vermeld kijk ik op een terrasje ook eerst even om me heen of ik er niemand mee stoor. Want ik weet dat het voor een niet roker niet fijn kan zijn. En als ik zit te eten en er steekt iemand een peuk op vraag ik ook of 'ie daar even mee kan wachten.

Wat mij echter tegen de borst stuit is de vervelende houding van een aantal niet-rokers. Laat iedereen lekker in z'n waarde. Laat mij met rust, dan laat ik jou met rust. Zo simpel kan het zijn :)
  maandag 15 juni 2015 @ 14:34:48 #53
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_153548809
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:23 schreef quirina het volgende:

[..]

Goed idee.. Al die smerige dronkelappen.
Allemaal theehuizen van maken. :P
Wel alleen onschuldige kruidenthee schenken dan.
In gewone thee zit natuurlijk cafeïne, krijgen we allemaal van die opgefokte theeleutertjes, moeten we niet willen. :P

OT:
Zolang de eigenaar van het café de regels maakt vind ik het allemaal prima. Wil hij niet dat er gerookt wordt, rook ik daar niet. In restaurants vind ik het niet meer dan normaal om niet te roken, vond ik ook al niks toen het nog wel mocht. Op het terras van een café vind ik het te ver gaan om het wettelijk te gaan verbieden. Gewoon aan de huisregels laten.

In sommige cafés vind ik het juist wat sfeer geven. Bruin cafeetje, poeltafel met wat rook erboven hangend.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_153548813
quote:

[..]

Met deze gedachtegang ga ik er van uit dat je ook voor een verbod bent op mensen met overgewicht ten gevolge van overmatig consumeren, want dat is ook een verslaving.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:37:14 #55
224960 highender
Travellin' Light
pi_153548855
quote:
Hier een veel recenter onderzoek (Stanford) met een andere conclusie, en dat gaat dan sec om binnen meeroken. Er is al nauwelijks een basis om binnen roken te verbieden, laat staan buiten.
http://jnci.oxfordjournal(...)/jnci.djt365.extract
  maandag 15 juni 2015 @ 14:39:54 #56
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_153548935
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beter nog, gewoon tabak blijven verbouwen. Je kan meer met die planten dan enkel in de hens steken.
Vaccins produceren bijvoorbeeld.
http://www.healthline.com/health-news/tech-robotic-factory-farm-grows-vaccines-in-tobacco-plants-062913
En wat dan over blijft roken we op. ^O^
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:42:32 #57
8781 crew  Frutsel
pi_153549000
Ik heb nog nooit gerookt... maar ik vind dit als niet-roker een beetje een overkill hoor :')

Ik vind wel dat eigenaren van een kroeg die keuze zelf moeten kunnen/mogen maken.
Dat je het binnen het rookverbod verplicht stelt kan ik nog wel begrijpen, maar in de buitenlucht? Laat een kroegbaas dat lekker zelf uitmaken. Het is immers zijn terras.

en ja, als ik op terras zit dan zit ik ook wel eens in de rooklucht. So be it... Anderen zitten in de zweetlucht, of in de patatlucht, knoflooklucht of in de luide schreeuwlucht van je buurman... Ik kan ook ergens anders gaan zitten of een andere kroeg opzoeken als het me echt zou storen.

Het lijkt tegenwoordig meer en meer of we steeds minder van elkaar kunnen hebben en/of accepteren.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:47:36 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_153549124
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:37 schreef highender het volgende:

[..]

Hier een veel recenter onderzoek (Stanford) met een andere conclusie, en dat gaat dan sec om binnen meeroken. Er is al nauwelijks een basis om binnen roken te verbieden, laat staan buiten.
http://jnci.oxfordjournal(...)/jnci.djt365.extract
Het stinkt. Das genoeg reden voor mij om tegen mn vriendin te zeggen dat ze of buiten moet roken, of op 1 specifieke slaapkamer maar in de raamopening moet gaan hangen als het regent, en dat doet ze dan ook.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:48:42 #59
8781 crew  Frutsel
pi_153549153
Graag normaal en ontopic aub
pi_153549204
Ik heb een hekel aan rokers, niet aan de mensen zelf, maar ik kan heel slecht tegen de rook. Maar een heel rookvrij terras hoeft van mij ook weer niet, wellicht half om half?

Kan er wel slecht tegen dat mensen op het station een speciale plek hebben, daar ga ik zo ver mogelijk vandaan staan en dat ze dan alsnog naast je een sigaret opsteken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')