quote:
Op zondag 21 juni 2015 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:[..]
Als jij rookt dan absorberen jouw longen niet 100% van de schadelijke stoffen die in die rook zitten, een deel daarvan adem jij uit, dat wordt door mensen in jouw omgeving ingeademd. Maak jezelf wijs wat je wil maar je bent asociaal bezig wanneer je rookt.
Goed, ik deel die mening dus niet, maar daarover zal altijd een eeuwig ja-nietus blijven bestaan tussen voor-en tegenstanders van het roken. Hard bewijs dat je doodgaat van meeroken is nooit met onomstotelijk bewijs vastgesteld. Daarvoor spelen teveel andere factoren een rol die de anti-roker per definitie uitsluit. Logisch, want dat ondermijnt zijn aanname over de schadelijkheid van het meeroken die hij als enige waarheid probeert te verkopen.
Ik ben voor de vrijheid van keuze en die mag niet worden ondermijnt door halve waarheden of door angst te zaaien. Ik beschouw me als tevreden roker niet als een moordenaar voor mijn niet-rokende omgeving. Vind ik echt totale kul. Bovendien vind ik al die verwensingen vanuit die antirooklobby richting rokers pas echt asociaal. Fatsoen moet je doen.