SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Nog niks gehad aan deze kant van Eindhoven dus laat maar komenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:19 schreef Fred0w het volgende:
Boven Belgie dus weer buien, benieuwd wat die gaan doen.
Hier in Zeeland nog steeds 27 graden.
jammer dat we geen onweer krijgen, vind ik altijd wel lekker na een warme dag.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:12 schreef Againzender het volgende:
De terrassen zitten vol in Amsterdam. Heerlijke temperatuur hierMaar nu even de jonge aanplant watergeven, want alles is gortdroog.
Best wel ja, en van een warme douche krijg je het alleen nog maar warmerquote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:31 schreef Nattekat het volgende:
Kutland
Heel verleidelijk om even snel een koude douche te nemen, maar ik denk dat dat mijn nachtrust niet bevordert
ik had het wat vroeger verwacht.quote:
Ik ga vandaag de tuin maar weer sproeien, gisteren droog gebleven en die paar spetters vanquote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:56 schreef pfaf het volgende:
Ik hoop echt dat het nog even gaat regenen zo. Kats benauwd en hoewel ik afgelopen weken wel wat gesproeid heb is de tuin een stoffige, droge bende.
Ik heb 's avonds en 's nachts de deur naar het dakterras open staan met een hor ervoor. Koelt lekker af, als de hitte er éénmaal in zit krijg ik het er moeilijk weer uit en dit lost dat probleem deels op.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:39 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had nog lekker even het raam open vanochtend. Leek wel een sauna hier.
Ja kut, laat nog maar ff wegblijven. Ik had mijn ouders beloofd naar hun optreden tijdens het Korenfestival in Annen te gaan kijkenquote:
Het lijkt ook gewooon weer allemaal om Twente heen te trekken hequote:
Paraplu, regenpak, vuilniszakken etc.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja kut, laat nog maar ff wegblijven. Ik had mijn ouders beloofd naar hun optreden tijdens het Korenfestival in Annen te gaan kijken
As usual. Had Twente nog wat meegekregen van het noodweer van vorige week?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook gewooon weer allemaal om Twente heen te trekken he
Ik denk dat we zo de heftige piek krijgen die over Duitsland trekt. Zou wel teleurstellend zijn als we het als enige zo benauwd houden..quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook gewooon weer allemaal om Twente heen te trekken he
Noord-oost Twente niet, behalve wat geflits in de verre vertequote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:52 schreef bondage het volgende:
[..]
As usual. Had Twente nog wat meegekregen van het noodweer van vorige week?
Nee, half uurtje regen s nachts.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:52 schreef bondage het volgende:
[..]
As usual. Had Twente nog wat meegekregen van het noodweer van vorige week?
Ik gok zomaar dat die uitdooft voordat hij ons bereiktquote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat we zo de heftige piek krijgen die over Duitsland trekt. Zou wel teleurstellend zijn als we het als enige zo benauwd houden..
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Noord-oost Twente niet, behalve wat geflits in de verre verteen een (1) donderklapje
Hmm, da's niet veel soeps... Hier ging het wat dat betreft flink tekeer met wat inslagen die erg dichtbij waren. En paar seconden stroomuitval na een heftige inslag, dat is dan toch weer iets minder.quote:
We zullen het zienquote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:59 schreef bondage het volgende:
Vanmiddag lijkt Twente nog wel eea mee te krijgen van de buien.
[ afbeelding ]
Het valt hier vooralsnog tegen, volgens buienradar zou het hier moeten regenen maar meer dan een paar drupjes is het niet.quote:
in Enschede stevige regen inmiddelsquote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:31 schreef bondage het volgende:
[..]
Het valt hier vooralsnog tegen, volgens buienradar zou het hier moeten regenen maar meer dan een paar drupjes is het niet.
En ekte regen nu.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:31 schreef bondage het volgende:
[..]
Het valt hier vooralsnog tegen, volgens buienradar zou het hier moeten regenen maar meer dan een paar drupjes is het niet.
In Assen inmiddels ook. Nog niet echt stevig maar wel meer dan een paar drupjes.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
in Enschede stevige regen inmiddels
Ik had net de was opgehangenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
in Enschede stevige regen inmiddels
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:24 schreef MaLo het volgende:
In NO-Twente harde, harde regen. En hagel.
En wie moest er doorheen fietsen?
Ik kon mijn bh en onderbroek uitwringen, echt compleet doorweekt. Net een korte douche genomen en nu een kopje thee om bij te komen.
Ik haat fietsen, ik doe het zelden en weet meteen weer waarom
Toch wel dus.quote:
Pics!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:24 schreef MaLo het volgende:
In NO-Twente harde, harde regen. En hagel.
En wie moest er doorheen fietsen?
Ik kon mijn bh en onderbroek uitwringen, echt compleet doorweekt.
quote:
Ach wat jammer nou, hélemaal vergeten om foto's te makenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Al zeg ik dat natuurlijk niet
Zo, die was lekker nat zeg die MaLoquote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
[..]
Ach wat jammer nou, hélemaal vergeten om foto's te maken![]()
Volgende keer beter
Simpel: vanmorgen was het warm, klam en benauwd en was mijn tuin uitgedroogd, nu is het warm, zonnig en lekker en kan de BBQ bijna aan.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:04 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom willen jullie overdag regen in het weekend stelletje gekken
Omdat regen vaak verkoeling brengt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:04 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom willen jullie overdag regen in het weekend stelletje gekken
In Limburg is het prima weer, kijk naar buiten en zie zon en blauwe lucht en een paar onschuldige wolkjesquote:Op zondag 14 juni 2015 10:00 schreef Paul het volgende:
Somber weer vandaag, al zie ik foto's van pinkpop met stralend weer
[ afbeelding ]
Het Zuiden zonnig en de rest van het land bewolkt. Terugbetaling voor vrijdag.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:00 schreef Paul het volgende:
Somber weer vandaag, al zie ik foto's van pinkpop met stralend weer
[ afbeelding ]
Vandaag is er gewoon helemaal geen windquote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Het is best winderig vandaag weer. Die maakt even een comeback.
Moest tennissen vandaag, wat een benauwd weer om te sporten. Klam en windstil. Gelukkig niet al te warm.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:58 schreef hangtime het volgende:
[..]
Vandaag is er gewoon helemaal geen wind
Breezand, ligt dat in Nederland?quote:Op zondag 14 juni 2015 14:43 schreef Ivy_Mike het volgende:
Bah!Hier in Breezand motregent het tijdens de jaarmarkt.
Ik dacht dat het hier de hele dag droog zal blijven, nou het valt gewoon vies tegen, ook de temperatuur loopt achter met 13,5 graad
In Bonn (Duitsland) ook, 24 graden en bijna geen wolkje in de lucht.quote:
Het is hier godsgruwelijk koud. Een graad of 10, extreem zwaar bewolkt en motregen. Wat een grafweerquote:Op zondag 14 juni 2015 18:23 schreef Klonk het volgende:
Wat een verschil, had net mijn ouders aan de lijn, wonen in het kopje van Drenthe en die zaten te mopperen dat het zo koud was, ik had zoiets buren van Djeez, ouderen hebben het altijd koud.
Dus ik even kijken op het KNMI en zag inderdaad bijna 10 graden temperatuursverschil, zat in een korte broek en shirtje in de achtertuin te bellen in Limburg
Ik zal kijken of ik komende zaterdag wat mooi weer uit Limburg mee naar Drenthe kan brengenquote:Op zondag 14 juni 2015 18:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is hier godsgruwelijk koud. Een graad of 10, extreem zwaar bewolkt en motregen. Wat een grafweer
*tip* laat het raam openquote:Op zondag 14 juni 2015 19:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik krijg die benauwdheid maar niet uit mijn slaapkamer. Heb al de hele dag mijn raam open en het waait echt wel lekker door maar zodra het raam dicht gaat is het gewoon weer vies warm in mijn slaapkamer.
Dank je. JE kunt het beter nog een week later doen, want dan is de TT weerquote:Op zondag 14 juni 2015 18:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik komende zaterdag wat mooi weer uit Limburg mee naar Drenthe kan brengen
Heb ik ook, stiekem erg jaloers op het noorden van het land, had het graag koud gehad om het weer wat aangenamer in huis te krijgen.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik krijg die benauwdheid maar niet uit mijn slaapkamer. Heb al de hele dag mijn raam open en het waait echt wel lekker door maar zodra het raam dicht gaat is het gewoon weer vies warm in mijn slaapkamer.
Ik zal wat achterlatenquote:Op zondag 14 juni 2015 19:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dank je. JE kunt het beter nog een week later doen, want dan is de TT weer
Ah ok, ik ben een beetje sad door die pluim inderdaad ja.quote:
Ik zit in m'n zwembroek buiten, je moet ook niet in een weiland gaan staan ^^quote:Op maandag 15 juni 2015 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben die tyfus wind echt zat nu
Alles mooi. Zonnetje, temperatuur ..Wellicht aan de lage kant, maar het kan er mee door. Blauwe lucht, kan je nog niet relax buiten zitten door die koude baggerwind
Gewoon de achtertuinquote:Op maandag 15 juni 2015 21:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik zit in m'n zwembroek buiten, je moet ook niet in een weiland gaan staan ^^
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:23 schreef Djeez het volgende:
Wat is het weer eens graftysfuskoud vandaag! Heb mijn winterjas maar weer aangetrokken. Ik geloof niet meer in het weer dit jaar, geen winter, geen lente en dus ook geen zomer. Wellicht nog een paar mooie dagen, en in september kukelen we de herfst wee rin
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:23 schreef Djeez het volgende:
Wat is het weer eens graftysfuskoud vandaag! Heb mijn winterjas maar weer aangetrokken. Ik geloof niet meer in het weer dit jaar, geen winter, geen lente en dus ook geen zomer. Wellicht nog een paar mooie dagen, en in september kukelen we de herfst wee rin
Ik zie je al op je zolderkamertje zitten met je paarsgepunte neus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:23 schreef Djeez het volgende:
Fout, ik zit op kantoor. Maar alle cv-ketels worden vanaf half mei uitgeschakeld, omdat het dan warm genoeg hoort te zijn. Hebben ze helaas buiten deze horrorlente en -zomer gerekendquote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:18 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik zie je al op je zolderkamertje zitten met je paarsgepunte neus.
Je weet niet eens wat koud is manquote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Fout, ik zit op kantoor. Maar alle cv-ketels worden vanaf half mei uitgeschakeld, omdat het dan warm genoeg hoort te zijn. Hebben ze helaas buiten deze horrorlente en -zomer gerekend
Geen winter, geen lente, geen zomer. Maar in September kukelen we pas de herst weer in...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:23 schreef Djeez het volgende:
Het was in januari vaak nog warmer dan nuquote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
In all fairness. Het is momenteel 10 graden in het noorden des lands.
Diezelfde 10 graden kan je ook op een 'zachte' winterdag in december halen.
Ergo, het is eeuwig winter daar.
Het is gewoon 13 graden hier, net als in Limburg overigens.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
In all fairness. Het is momenteel 10 graden in het noorden des lands.
Diezelfde 10 graden kan je ook op een 'zachte' winterdag in december halen.
Ergo, het is eeuwig winter daar.
Poe hee, doe je wel beetje rustig aan met die hitte?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:40 schreef alors het volgende:
[..]
Het is gewoon 13 graden hier, net als in Limburg overigens.
Met zon nu
De hele dag al prachtige wolken boven Twente. Na mijn idee meestal wolken die je ziet nadat er een storm voorbij is komen razenquote:
Topquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
De hele dag al prachtige wolken boven Twente. Na mijn idee meestal wolken die je ziet nadat er een storm voorbij is komen razen!
[ afbeelding ]
Dan ben ik toch maar wat blij met ons weer, dat zweetweer daar vind ik niksquote:Op woensdag 17 juni 2015 05:09 schreef Dven het volgende:
Bannetje weer voorbij. Het is bizar warm geweest de afgelopen dagen, voornamelijk door het benauwde weer met temperaturen die tot 37 graden opliepen. Vooralsnog is het de eerste helft van juni overdag gemiddelde 32.2 graden geweest, waar 28 graden normaal is. Sinds gisteren wat koeler maar temperaturen alsnog rond gemiddeld.
Normaal is het niet zo zweterig. En ik chill graag in 1 van de watervallen met een graadje of 30 of hoger. Niets mis mee. Wat mij betreft beter dan weer een in het water gelopen zaterdag of zondagquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:41 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dan ben ik toch maar wat blij met ons weer, dat zweetweer daar vind ik niks
Vooralsnog is het volledig bewolkt en 16 gradenquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:47 schreef Dven het volgende:
Nederland ziet er voor vandaag wel prima uit. Redelijk zonnig en ruim 20 graden. Ook niets mis mee.
En het vliegen van een drone is ook een tikkie belemmerd zoquote:Op woensdag 17 juni 2015 14:51 schreef MaLo het volgende:
Het is hier 20 graden, maar veel wolken helaas. En die wind verpest het buiten zitten echt
Alles zal goedkomen mijn zoon, de messias van het mooie weer komt Zaterdag naar het schone Drenthe, ik zal rond 10 uur verschijnen bij het wegkruis links naast de appelboom net buiten Orveltequote:Op woensdag 17 juni 2015 15:03 schreef Djeez het volgende:
Wat een grafweer is het! Het waait snoei- en snoeihard, de lucht heeft de meest trieste kleur die je maar kunt bedenken en het is plakkerig. Desondanks niet echt warm.
En dit moet de beste dag van de tweede helft van juni worden? Dan wil ik niet weten hoe de rest eruitziet!![]()
Top, ik zal je opwachtenquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
Alles zal goedkomen mijn zoon, de messias van het mooie weer komt Zaterdag naar het schone Drenthe, ik zal rond 10 uur verschijnen bij het wegkruis links naast de appelboom net buiten Orvelte
Jij hebt daar ook een schild?quote:
En niet zo'n kleintje ookquote:
Echt waardeloos. Vanmorgen winterjas aan omdat het koud was, kon is 's middags met dat ding gaan sjouwen omdat het te warm was met jas aanquote:Op woensdag 17 juni 2015 17:26 schreef MaLo het volgende:
Ik heb morgen een bbq van het werk. Winterjas maar mee voor 's avonds
Vet!quote:
Kutweerluchtquote:Op woensdag 17 juni 2015 19:23 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Vet!
Dit heeft sinds nog niet zo lang pas een echte naam..
(ff kwijt)
Jup, zag er tof uit. Foto is helaas niet zo best, het zag er in het echt iets anders uit, alsof er deuken in het wolkendek zaten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:23 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Vet!
Dit heeft sinds nog niet zo lang pas een echte naam..
(ff kwijt)
Lijkt het wel op inderdaad: https://nl.wikipedia.org/wiki/Undulatus_asperatusquote:
Echt, er is wel 1mm gevallen in Assen. Gelukkig hebben we geen dierentuin!quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:17 schreef Djeez het volgende:
Het is hier ineens pikkendonker geworden! Echt, en wat een regen!
dat moet je ook niet te snel lezenquote:
Dat is zo gek niet hoor. Er zijn dagen geweest dat de maximumtemperatuur ergens midden in de nacht bereikt werdquote:Op donderdag 18 juni 2015 09:28 schreef Myooze het volgende:
Hoe kan het nu al 15 graden zijn als het maar 19 graden wordt vandaag?
quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:09 schreef Ajaxfan het volgende:
In de categorie wtf dat gehucht in Noorwegen (Kirkenes) waar ik naartoe ga over een week:
Warmste vorig jaar: 28.0°C Jun 6
Koudste vorig jaar: 0.4°C Jun 16
Kleden gaat een uitdaging worden.
Jup. Dit was de nummer 1 op mijn 'things to do before i die' lijstje.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Noorse kust heeft echt een ballenklimaatDaarentegen wel één van de mooiste plekken ter wereld.
Teh Horrorquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:54 schreef roislecxe het volgende:
De streak van te warme maanden lijkt echt voorbij te zijn. Gaan we ons nu opmaken voor een reeks van 14 te koude maanden?
Voorlopig waar het is. En das niet in deze hoek van Europaquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar blijft de zomer met zijn 25+ temperaturen
Ik geloof er niet meer in. 2015 zal de boeken in gaan als het jaar zonder zomer en lente. Net als in '98, toen El Nino ook al de scepter zwaaidequote:Op donderdag 18 juni 2015 15:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar blijft de zomer met zijn 25+ temperaturen
El Ninõquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. 2015 zal de boeken in gaan als het jaar zonder zomer en lente. Net als in '98, toen El Nino ook al de scepter zwaaide
EL Nino zal dan wellicht voor een natte lente in 2016 gaan zorgenquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. 2015 zal de boeken in gaan als het jaar zonder zomer en lente. Net als in '98, toen El Nino ook al de scepter zwaaide
quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:24 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Voorlopig waar het is. En das niet in deze hoek van Europa
13 graden ja?quote:Op donderdag 18 juni 2015 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
Momenteel alleen in het zuidoosten van het land (as usual) temperaturen die nog 'enigszins' op een acceptabel niveau zijn.
In het westen en noorden is het met 13 a 14 graden gewoon weer bijna gênant hoe koud het is.
Limburg is dan ook stiekem gewoon Duitslandquote:Op donderdag 18 juni 2015 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
Momenteel alleen in het zuidoosten van het land (as usual) temperaturen die nog 'enigszins' op een acceptabel niveau zijn.
In het westen en noorden is het met 13 a 14 graden gewoon weer bijna gênant hoe koud het is.
Wel de enige provincie die met regelmaat nog fatsoenlijke temperaturen weet te halen en een landschap wat voor pittoresk en mooi door kan gaan ipv de slaapverwekkende eeuwig platte polders in de rest van 't landquote:Op donderdag 18 juni 2015 16:35 schreef Djeez het volgende:
[..]
Limburg is dan ook stiekem gewoon Duitsland
Kachel aan? Het is hier binnen nog ruim 23 graden. Heb je last van tocht?quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:42 schreef Djeez het volgende:
Zo, ik heb de kachel maar weer aangezet. Dit wordt een topjaar voor de Gasunie, hele jaar herfst!
Nee, dat niet. Maar het is de TT-week he, altijd koud dan. Ik kan me maar twee TT's herinneren met hitte, de rest was het altijd koud en natquote:Op donderdag 18 juni 2015 17:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Kachel aan? Het is hier binnen nog ruim 23 graden. Heb je last van tocht?
quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:08 schreef dick_laurent het volgende:
Hier ook 23 gr op de thermostaat terwijl de balkondeur open staat al de hele middag.
[ afbeelding ]
Weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om de kachel aan te moeten doen hoor Djeez.
Mehh..quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ha, 0,5 graden hoger... jij wint
Overdrijven is ook een kunst. Hier binnen 22.8 graden met de ramen non-stop open.quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:42 schreef Djeez het volgende:
Zo, ik heb de kachel maar weer aangezet. Dit wordt een topjaar voor de Gasunie, hele jaar herfst!
Schrijf jij in de lente de zomer maar vast af hoor jongquote:Op donderdag 18 juni 2015 18:40 schreef Djeez het volgende:
Hier in Assen waait allemaal wind vanuit het noorden van Schotland. Extreem koud en nat. Echt, de zomer kunnen we dit jaar als verloren beschouwen
Het is al 18 dagen zomerquote:Op donderdag 18 juni 2015 18:42 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Schrijf jij in de lente de zomer maar vast af hoor jong
Meteorologisch ja. Volgens de kalender nog niet. De zon heeft het hoogste punt nog niet eens bereikt.quote:
Is dat niet morgen? Langste dag?quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Meteorologisch ja. Volgens de kalender nog niet. De zon heeft het hoogste punt nog niet eens bereikt.
21 juni om 16.38uurquote:Op donderdag 18 juni 2015 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dat niet morgen? Langste dag?
Is ook veel logischer. Juni, juli en augustus zijn de warmste maanden. Astronomisch eindigt de zomer 23 september, maar dan is het zomerweer vaak allang weer voorbij.quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Meteorologisch ja. Volgens de kalender nog niet. De zon heeft het hoogste punt nog niet eens bereikt.
Ik heb sinds gisteren de winterjas en dikke wintersokken weer aan. En natuurlijk de kachel heerlijk op 22. Mijn vrouw wil alleen het winterdekbed niet meer op bed liggen, want volgens haar mag dat niet in de zomer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:55 schreef MaLo het volgende:
Het is echt koud vandaag, zo jammer. Af en toe buien. Wat een slechte, slechte dag.
Ik had vannacht mijn winterpyjama aanquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb sinds gisteren de winterjas en dikke wintersokken weer aan. En natuurlijk de kachel heerlijk op 22. Mijn vrouw wil alleen het winterdekbed niet meer op bed liggen, want volgens haar mag dat niet in de zomer.
Ach ja, het zijn de donkere dagen voor kerst...
Mwa, september is vaak zat nog een prima maand en doet niet veel onder voor mei. Astronomisch vind ik veel logischer, gewoon aan van de stand van de zon. Onze huidige kalender is pas sinds 1582 en een handjevol landen heeft weer een heel andere kalender.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Is ook veel logischer. Juni, juli en augustus zijn de warmste maanden. Astronomisch eindigt de zomer 23 september, maar dan is het zomerweer vaak allang weer voorbij.
Dat valt best wel mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Treurig schijtweer. 2015 is tot nu toe echt heel erg slecht..
Depressiefste jaar ooit, gewoon 12 maanden herfstquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Treurig schijtweer. 2015 is tot nu toe echt heel erg slecht..
Nee dat doet het niet. We hadden een kansloos droog voorjaar met vrij lage temperaturen en een noordcomponent die nu, halverwege juni, nog steeds aanwezig is. We hebben welgeteld 3 warme dagen gehad.quote:
Voor jou misschien.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat doet het niet. We hadden een kansloos droog voorjaar met vrij lage temperaturen en een noordcomponent die nu, halverwege juni, nog steeds aanwezig is. We hebben welgeteld 3 warme dagen gehad.
Dat is gewoon kansloos, zelfs voor Nederlandse begrippen.
Misschien wat vaker naar buiten gaan.quote:
we hebben best veel zon gehad hoor, volgens mij had het tot deze week nauwelijks geregend de laatste tijdquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Depressiefste jaar ooit, gewoon 12 maanden herfst
Ik werk buitenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Misschien wat vaker naar buiten gaan.
Het was ook gortdroog, dat er nu regen is, was ook hard nodig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
we hebben best veel zon gehad hoor, volgens mij had het tot deze week nauwelijks geregend de laatstectijd
Ik ook. En weer is voor een groot deel subjectief maar als je het tegenover andere jaren zet is het verschil er wel degelijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik werk buiten
Verder vind ik het een prima jaar tot nu toe.
Dit is voor iedereen anders. Maar maakt niet uit. De meeste die ik ken vinden het wel prima.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook. En weer is voor een groot deel subjectief maar als je het tegenover andere jaren zet is het verschil er wel degelijk.
Laat het dan tussen 1 en 6 regenen, dan pit ik toch. En dan overdag heerlijk warm en droog!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het was ook gortdroog, dat er nu regen is, was ook hard nodig.
Waar ik nu ben is het 14 graden met een gevoelstemperatuur van 12quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:11 schreef Infection het volgende:
Niets mis met deze temperatuur, maar laat dan op zijn minst de zon schijnen.
Wat is hierquote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:25 schreef fotostarter het volgende:
[..]
ja dat was het hier ook. Was....
Zo is hetquote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is idd wel juni op zijn treurigst.
Gister verhuisd. Paar keer het zijl over de aanhangwagen moeten spannen voor regenbuien.
Een voordeel, het weer kan vanuit dit punt eigenlijk alleen maar beter worden
Ik ben te laat opgestaan denk ik, gewoon koud en bewolkt nuquote:
vandaag is het een omgekeerd schild, alleen onweer bij Leidenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Wow... tig hoge CAPEs gehad, en dat ene zware buitje met een paar klappen onweer komen nu. Na een zomerse dag was de hemel naar beneden gevallen
Kan het weer opladenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
vandaag is het een omgekeerd schild, alleen onweer bij Leiden
Volgens het RTL weer van gisteravond, vandaag noodweer in Bulgarije met kans op wateroverlastquote:Op zondag 21 juni 2015 10:14 schreef Dven het volgende:
Het wordt spannen of we hier vandaag de 20 graden gaan halen![]()
Hier geen last van. Wel nat, maar meer ook niet. Overlast zal met name in de zuidwestelijke gebergtes zijn. Tot en met Noord-Griekenland.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens het RTL weer van gisteravond, vandaag noodweer in Bulgarije met kans op wateroverlast
Nederlandse zomerquote:Op zondag 21 juni 2015 15:21 schreef MaLo het volgende:
Het regent hier al vanaf een uurtje of 11 onafgebroken![]()
Dan weer wat harder, dan weer wat zachter, maar droog is het nog niet weer geweest.
het was tijdens motregenbuien ook eigenlijk best warm vanmiddag. raar weer.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Die buien ontstaan echt overal en nergens al de hele dag.
sorry trouwens, heeft niet geholpen qua zomerweer dat ik in Drenthe wasquote:Op zondag 21 juni 2015 19:17 schreef Djeez het volgende:
Het lijkt de eerste droge TT in jaren te gaan worden dit weekend
Jammer, al was het gister goed toeven op het Balloërveldquote:Op zondag 21 juni 2015 19:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
sorry trouwens, heeft niet geholpen qua zomerweer dat ik in Drenthe was
Al de neerslag valt nu lekker, en dan een droog weekendjequote:Op zondag 21 juni 2015 19:17 schreef Djeez het volgende:
Het lijkt de eerste droge TT in jaren te gaan worden dit weekend
Gistermiddag was idd lekker, voor het eerst in 15 jaar in het centrum van Assen geweest, beetje verandertquote:Op zondag 21 juni 2015 19:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Jammer, al was het gister goed toeven op het Balloërveld
Ja, met de nieuwe Kolk en alles. Nog naar de kermis geweest?quote:Op zondag 21 juni 2015 19:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gistermiddag was idd lekker, voor het eerst in 15 jaar in het centrum van Assen geweest, beetje verandert
Wou wel maar mijn ouwe heer van 86 had geen zin in die ''pleurisherrie''quote:Op zondag 21 juni 2015 20:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, met de nieuwe Kolk en alles. Nog naar de kermis geweest?
Behalve in het zuidwesten, enkel wat motregen gehad vanmorgen.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Jup, waardeloos. Was in Rotterdam en de hele tijd wisselvallig met soms best wel pittige buien. Niet leuk als je dan door de stad aan het lopen bent.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Vanaf nu worden de dagen alleen maar korter...quote:Op zondag 21 juni 2015 21:31 schreef Nattekat het volgende:
Oja, even bij stilstaan, het is officieel zomer
Dat is ook waarquote:Op zondag 21 juni 2015 22:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Vanaf nu worden de dagen alleen maar korter...
Wind werd dan opeens warmer vreemd genoeg.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
het was tijdens motregenbuien ook eigenlijk best warm vanmiddag. raar weer.
Volgens mij moet ik nu inmiddels naar het noorden kijken om nog daglicht te zien, dus deze geloof ik niet helemaalquote:Op zondag 21 juni 2015 23:29 schreef Stefanovich het volgende:
Tis gewoon nog steeds niet helemaal donker
Klopt, als de zon 18 graden onder de horizon staat is het pas echt donker en zover zakt de zon nu niet.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:40 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag wordt het stiekem überhaupt niet astronomisch donker, eind juli pas
Gisteravond tegen middennacht was het nog beetje licht als je naar het noorden kijkt.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik nu inmiddels naar het noorden kijken om nog daglicht te zien, dus deze geloof ik niet helemaal
Vandaag wordt het stiekem überhaupt niet astronomisch donker, eind juli pas
SPOILER: veel te warmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 juni 2015 10:41 schreef Houtenbeen het volgende:
Dit gaat toch niet uitkomen, maar toch:I wish.... ik ben gek op zo heet mogelijk...SPOILER: veel te warmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |