SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Zonder wrijving geen glans
Absoluutquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:55 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is 'nowcasting' geen heerlijke bezigheid?
Zo lijkt het wel he? Effe afwachten wat het gaat doen....quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Absoluut
Maar lijkt zich ook op te splitsen, of zie ik dat verkeerd?
Krijg bijna de neiging het licht aan te gaan doen.quote:
Net gedaanquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:58 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Krijg bijna de neiging het licht aan te gaan doen.
rond 19:50 is het RIP Den Haagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Was dit het?
Paar boem's en wat regen, niet echt bijzonder.
Flinke boner om 20:40quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:00 schreef Nattekat het volgende:
De bui die net op Katwijk koerste, doet nu dit:
[ afbeelding ]
Zal dus wel alsnog Alphen worden
Nice!quote:
Nice!quote:
Dan komt ie hier straks over?!quote:
Oldenzaal is bedekt met wat sluierbewolking, verder nog prima weerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:02 schreef Toto69 het volgende:
Wow, binnen 10-15 minuten hier helemaal dichtgetrokken in Almelo. Milde bewolking nog overigens.
Lijkt nu Bergen op Zoom en Tilburg te willen gaan aanvallenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel he? Effe afwachten wat het gaat doen....
Ja dat is het ook wel, sluier. Nog niet echt dreigend.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Oldenzaal is bedekt met wat sluierbewolking, verder nog prima weer!
Pics or it didnt happen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:03 schreef roislecxe het volgende:
Wow, recht hierboven. Hele mooie flits alle kanten uit. MEEEER
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:03 schreef roislecxe het volgende:
Wow, recht hierboven. Hele mooie flits alle kanten uit. MEEEER
Zo grappigquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:04 schreef Rabieluh het volgende:
Wow recht boven me en flitste paar keer achter elkaar
Stilte voor de storm.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Het waait hier in Zaandam niet eens meer.
*hoopt vurig*quote:
Duitsers?quote:
Alternatieve bliksemvanger.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:10 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Dat bij Antwerpen komt bijna Nederland in... toch maar parasol binnen zetten?
Alweer eentje!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Volgens mij eindelijk een 2e klap in zaanstad (of weer een vliegtuig)
Juist welquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:17 schreef LTVDK het volgende:
Zou niet graag over de Afsluitduik willen rijden nu denk ik
[ afbeelding ]
Benieuwd of daar nog een chaser of fotograaf staat. Leverd vast prachtige platen opquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Juist wel, de beste plek voor goede foto'squote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Ja de lijn Breda-Tilburg-Den Bosch-Oss krijgt er flink van langs. Denk Eindhoven ook wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:15 schreef YazooW het volgende:
Volle laag voor Brabant zometeen.
[ afbeelding ]
Hij is nog 4 keer zo breed minimaal, past niet op de foto.quote:
Opschieten!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:25 schreef roislecxe het volgende:
Heb de shelf op camera wow. Nog ff vogelen zo hoe ik em op mn laptop rkrijg. Hij is echt heel mooi
Ja, en gaat ook nog op en neer! HEEEEEELPquote:
Leugensquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, en gaat ook nog op en neer! HEEEEEELP
Leuk lijntje zo jaquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:25 schreef DemonRage het volgende:
Met een beetje geluk gaat het tot diep in de nacht door.
Denk dat het eerder naar Oss buigt en verder richting Nijmegen dan vol op Den Bosch komt. Ik heb mijn camera al klaar staan voor het geval.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:24 schreef SoldMayor het volgende:
Hopelijk in Oss nog wat leuks. Al lijkt Den Bosch meer kans te hebben.
Weinig van gehoord of gezien.quote:
Niet op mij...quote:
Je zit in Nijmegen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:28 schreef Junglebeast het volgende:
Denk dat het eerder naar Oss buigt en verder richting Nijmegen dan vol op Den Bosch komt. Ik heb mijn camera al klaar staan voor het geval.
Nou zit ik precies op die lijn en ik heb een deadline voor morgenquote:
Ja maar Tilburg gaat er eerst aan zo te zien.. wowquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:30 schreef YazooW het volgende:
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page_0=16
Gaat vol op Den Bosch af
Den Bosch, maar heb het schild geactiveerd.. Gestolen geleend uit Breda..quote:
We zitten denk allebei wel goed.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:33 schreef Junglebeast het volgende:
Den Bosch, maar heb het schild geactiveerd.. Gestolen geleend uit Breda..
Ik weet nog dat ik op Pinkpop was vorig jaar, dat waren geen groentinten maar die wolk was gewoon groen.quote:
Wauwquote:
Oeh vetquote:
uitzicht van Tilburg noord richting den Boschquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:32 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Ja maar Tilburg gaat er eerst aan zo te zien.. wow
Ja dat zag jequote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wauw!
Zie ik daar een groen-getinte lucht onderin?
Zag jij em niet dan? Hier was ie ook over de hele lengte van de horizon. Zit nog altijd op 6 hoogquote:
beter dan vorig jaar dat alle kelders blank stondenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:41 schreef Elvi het volgende:
In Gouda is het klaar. Het regende zo hard dat er stukken.van de achtertuin.droog zijn gebleven
lijkt wel n oorkaantje wat draaitquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:43 schreef DrMarten het volgende:
http://europa.buienradar.nl/radar-verwachting
België wordt van de kaart geveegd. Hopelijk krijgt Enschede er nog iets van mee
Die kant op kan ik niet ver kijken. Opeens donker en zag ik een rare bol wolken overkomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:42 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Zag jij em niet dan? Hier was ie ook over de hele lengte van de horizon. Zit nog altijd op 6 hoog
Maar toch...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:41 schreef Elvi het volgende:
In Gouda is het klaar. Het regende zo hard dat er stukken.van de achtertuin.droog zijn gebleven
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 19:41:41Van en naar Gouda: geen treinen door blikseminslag. http://t.co/axyyfHaEPO #Gd reageer retweet
Ik blijf ook hopen... (Roermond)quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:46 schreef Dhalsim het volgende:
Hey, het begint er op te lijken dat Weert ook nog wat te verduren krijgt...ha ha...bring it on!
Zolang die maar richting Enschede draaitquote:
Wow wat een ding, leef je nog?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:48 schreef YazooW het volgende:
M'n autofocus werkt niet echt mee maar deze is toch wel baas.
[ afbeelding ]
Ja zie nu wel nieuwe puntjes onstaan bij Drunen en Vlijmen.. Komt dichtbij nu.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:43 schreef SoldMayor het volgende:
Bui bij Tilburg lijkt nu toch weer noordelijker te trekken.
Zonde... deed me sterk denken aan juli 2004quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:46 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die kant op kan ik niet ver kijken. Opeens donker en zag ik een rare bol wolken overkomen.
Wel een mooie dreun net!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:41 schreef Elvi het volgende:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:52 schreef YazooW het volgende:
Nog eentje dan, terwijl ondertussen hier de pleuris uitbreekt![]()
[ afbeelding ]
Heel nice!!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:48 schreef YazooW het volgende:
M'n autofocus werkt niet echt mee maar deze is toch wel baas.
[ afbeelding ]
Gewoon wat harder lopenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:53 schreef Postbus100 het volgende:
In Groningen begint het ook te rommelen. En ik wil eigenlijk nog hardlopen, maar ik vrees dat dat morgen maar moet...
Nou ik schrok me.rotquote:
Ik zit nog lekker buiten en geniet mee van jullie foto'squote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:55 schreef Angry_Bird het volgende:
Nou mooi dat het bij jullie wel losgaat, maar ik hoop dat we hier ten oosten van stad Utrecht nog wel wat gaan krijgen, want tot nu toe stelt het geen fuck voor. Alleen wat regen en een beetje laf onweer gehad.
same here. broeierig warm. grauwe lucht.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zit nog lekker buiten en geniet mee van jullie foto's
Jij zit zeker ook in het Oosten? /Arnhemquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
same here. broeierig warm. grauwe lucht.
zon foto was alles waardquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:57 schreef flugeltje het volgende:
Wel een fikse bui, maar geen code oranje waard wat mij betreft... Alweer voorbij ook trouwens.
Het erge komt pas als het over je heen isquote:
jep. nog iets hoger. twentequote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jij zit zeker ook in het Oosten? /Arnhem
Joh, nog een uurtje of zo en het is weer voorbijquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:00 schreef Klonk het volgende:
Ben wel een beetje jaloers op die 18 graden in het westen terwijl we hier gewoon nog 30 graden hebben.
Ik moet toch eens na gaan denken over een baan op IJsland denk ik
Haboob!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:02 schreef Coelho het volgende:
Hier Oost van de bui de over Tilburg gaat. Er kwam in de verte gewoon een hele strook stof aan, een band van 20-30 meter hoog en donkerbruin. Daarna nog wat windstoten en dat was het dan wel weer voor nu.
Gelukkig speelt Nederland vanavond nog.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:05 schreef Infection het volgende:
Die code oranje kan ook wel weer ingetrokken worden.
heel drukkend inderdaad. Klam weer. Maar de bbq was uitstekendquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
same here. broeierig warm. grauwe lucht.
Wordt dat niet afgelast wegens het noodweer dan?quote:
Welkom in de Eemvalleiquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:05 schreef Infection het volgende:
Die code oranje kan ook wel weer ingetrokken worden.
Totdat het dak van de Arena af waaitquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:06 schreef Toto69 het volgende:
G
[..]
Gelukkig speelt Nederland vanavond nog.
Spelen ze in de Arena? Dan kan het dak dichtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wordt dat niet afgelast wegens het noodweer dan?![]()
Dit idd. Code oranje slaat weer helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Was dit het?_! In Den Haag war geregend, beetje donder, paar flitsers en nu droog en niks aan de hand. Geen wind en de temperatuur stijgt weer
Ik ga mee...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:00 schreef Klonk het volgende:
Ben wel een beetje jaloers op die 18 graden in het westen terwijl we hier gewoon nog 30 graden hebben.
Ik moet toch eens na gaan denken over een baan op IJsland denk ik
Er was wel een gustnado in Steenbergquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:09 schreef YazooW het volgende:
Sommige mensen hier verwachtten volgens mij tornado's enzo![]()
Geduld..quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:10 schreef d.k. het volgende:
Zoooo flink wat wind en het koelt rap af, naar 27 graden maar dat is het dan ook hier in regio Helmond.
Wut, helemaal vergeten. bedanktquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:06 schreef
Toto69 het volgende:
G
[..]
Gelukkig speelt Nederland vanavond nog.
Jullie hebben motorbendes, die zijn ook heel spannendquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
In Maastricht is er echt gewoon helemaal niks spannends aan de hand...
Ruilen tegen regen en onweer? :pquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
Jullie hebben motorbendes, die zijn ook heel spannend
True, en die brommen ook wel redelijk hardquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
Jullie hebben motorbendes, die zijn ook heel spannend
Ik zie serieus de blauwe lucht dichterbij komen. Nog effe en er is weer zon.quote:
Sta je lekker zo tussen die elektriciteitsmasten inquote:
Mooie lucht!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:16 schreef bondage het volgende:
Ik hou dit even in de gaten, volgens mij komt er iets aan.
[ afbeelding ]
Inderdaad. En of er iets aankomt, lijkt verdacht veel op een rolwolk. Zal straks meer foto's posten.quote:
Zo inderdaad, luchtvochtigheid is van 36% naar 67% gegaan.quote:
Nog steeds tyfusheet en droog hier anders.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:26 schreef Nattekat het volgende:
En ja hoor, het oosten krijgt het mooiste en het meeste
Hier is het zo goed als afgestorven, alle actieve cellen zijn dood...
In Twente helemaal niets hoor. En als ik de buienradar mag geloven gaat het er hier ook gewoon langs.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Wacht maar... En bij jou is het tenminste warm, hier is het echt niet lekker meerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:28 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nog steeds tyfusheet en droog hier anders.
Leukquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:30 schreef Ivy_Mike het volgende:
Onheilspellende donderwolk drijft over Breezandfoto's van ongeveer een uur geleden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan volgt een wolkbreuk![]()
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:30 schreef Ivy_Mike het volgende:
Onheilspellende donderwolk drijft over Breezandfoto's van ongeveer een uur geleden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, ik hoop dat er ook zoiets op mij af komtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:30 schreef Ivy_Mike het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plakweer, gelukkig vanmiddag vrij. Zo nog ff stukkie lopen door de wijk, kom vast wel voor je huis langsquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:01 schreef bondage het volgende:
Hier in Assen is de zon inmiddels verscholen achter de wolken maar het is nog steeds erg benauwd. Hopelijk krijgen we hier ook nog een beetje regen.
Kijk eens naar de lucht gek.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Plakweer, gelukkig vanmiddag vrij. Zo nog ff stukkie lopen door de wijk, kom vast wel voor je huis langs
Welk oosten bedoel je?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:26 schreef Nattekat het volgende:
rightquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Boeie, wordt de vrouw ook weer eens lekker natquote:
Hij bedoelt in ieder geval niet ons stukje oostenquote:
iddquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij bedoelt in ieder geval niet ons stukje oosten
Letterlijk niets, gewoon grijze lucht en het is nog lekker drukkendquote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Boeie, wordt de vrouw ook weer eens lekker nat
Hier hetzelfde...doordat de bomen vol met bladeren zitten lijkt een stevig briesje al snel een storm.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het waaide hier in het park even stevig. Waardoor het leek alsof het blaadjes regende.. Erg bijzonder .
lekker onder de overkapping naar oranje kijkenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Letterlijk niets, gewoon grijze lucht en het is nog lekker drukkend
Nice.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:48 schreef HansHeino het volgende:
Vanaf mijn voordeur in Zwolle-Zuid:
[ afbeelding ]
Prima uitzicht vanaf je voordeur.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:48 schreef HansHeino het volgende:
Vanaf mijn voordeur in Zwolle-Zuid:
[ afbeelding ]
Het westen stelt niet zoveel voorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Het mag wel, maar de bliksem kan idd, als die toevallig net dan inslaat, gedeeltelijk via de leidingen gaan en dat kan jij net als schokkend ervaren.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:59 schreef Djeez het volgende:
Ik ga maar niet lopen. Ik wou nog wel douchen, maar heb ooit bij natuurkunde gehad dat dat niet mag als het onweert? Tenminste, wil je niet gegrild worden. Klopt dat?
logisch denkend zou het een verhoogd risico kunnen zijn om te douchen tijdens onweer, leidingwater geleidt, en de leidingen waren vroeger van lood of koper datook prima geleidt natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:59 schreef Djeez het volgende:
Ik ga maar niet lopen. Ik wou nog wel douchen, maar heb ooit bij natuurkunde gehad dat dat niet mag als het onweert? Tenminste, wil je niet gegrild worden. Klopt dat?
Ik heb er zelfs ooit iets over geschreven:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
logisch denkend zou het een verhoogd risico kunnen zijn om te douchen tijdens onweer, leidingwater geleidt, en de leidingen waren vroeger van lood of koper datook prima geleidt natuurlijk.
Tegenwoordig zijn in nieuwe huizen waterleidingen van kunststof, weet niet of dat het risico minder maakt.
Maar heb nog nooit gehoord dat iemand wat heeft gekregen van douchen tijdens onweer.
Ik ook niet idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:05 schreef Againzender het volgende:
Maar heb nog nooit gehoord dat iemand wat heeft gekregen van douchen tijdens onweer.
Shelfcloud in Assen!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:11 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.weerstation-assen.nl/weercamera.php
Onheilspellende luchten te Assen.
het kan dus wel, dank voor de link!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs ooit iets over geschreven:
Douchend meisje 2 maal geraakt door bliksem
gaat goed los nu in Assen!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:11 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.weerstation-assen.nl/weercamera.php
Onheilspellende luchten te Assen.
Hier ook. Server uitgevallen, laptop bleef aan waardoor ik het in de eerste instantie niet door had.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |