1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | #1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport - Chevrolet #3 Helio Castroneves Team Penske - Chevrolet #4 J.R. Hildebrandt Panther Racing - Chevrolet #5 EJ Viso Andretti Autosport - Chevrolet #6 Seabstian Saveedra Dragon Racing - Chevrolet #7 Sebastien Bourdais Dragon Racing - Chevrolet #9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing - Honda #10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing - Honda #11 Tony Kanaan KV Racing Technology - Chevrolet #12 Will Power Team Penske - Chevrolet #14 Takuma Sato A.J. Foyt Enterprises - Honda #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #16 James Jakes Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #18 Ana Beatriz Dale Coyne Racing - Honda #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing - Honda #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing - Chevrolet #22 Oriol Servia Panther DRR - Chevrolet #25 Marco Andretti Andretti Autosport - Chevrolet #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport - Chevrolet #55 Tristan Vautier Schmidt Peterson Motorsports - Honda #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing - Honda #77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton HP Motorsports - Honda #78 Simona di Silvestro KV Racing Technology - Chevrolet #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing - Honda #98 Alex Tagliani Barracuda Racing - Honda |
1 2 3 4 5 6 7 8 | #2 AJ Allmendinger Team Penske - Chevrolet #?? Carlos Munez Andretti Autosport - Chevrolet #?? Ryan Briscoe Chip Ganassi Racing - Honda #?? Conor Daly A.J. Foyt Racing - Honda #?? Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #?? Pippa Mann Dale Coyne Racing - Honda #?? Townsend Bell Panther - Chevrolet #?? Buddy Rice Schmidt Peterson Motorsports - Honda |
1 2 | #2 AJ Allmendinger Team Penske - Chevrolet (Barber, Long Beach, Indy 500) #17 Mike Conway Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda (Long Beach) |
Jawel, op het Extra1 kanaal.quote:
Ze racen..., dus Jaquote:
Hebben ze plaatselijk geel nu? Wist niet dat ze daar aan deden, want er werd gezwaaid met geel maar ik zie geen SC.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:58 schreef WEST het volgende:
En de winnaar van gister eruit met een motorprobleem.
Schijnbaar wel. Geen full course yellow in iedergeval.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hebben ze plaatselijk geel nu? Wist niet dat ze daar aan deden, want er werd gezwaaid met geel maar ik zie geen SC.
Niet genoeg brandstof voor 6 ronden?quote:Op zondag 31 mei 2015 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Montoya gaat het zonder nog een yellow niet halen, komt dan net tekort met z'n brandstof.
Precies, omdat hij een ronde of 26 geleden binnen is gekomen en de "fuel window" ligt op 22 tot 26 rondenquote:
Sato kan ook problemen krijgen volgens mijquote:Op zondag 31 mei 2015 23:55 schreef Max23 het volgende:
Oeh, Bourdais wordt ook krap voor zijn brandstof hoor ik
Ok, maar bovenal waren beide races gewoon super vermakelijk. Blijf erbij dat de Indycars dit seizoen de mooiste races bieden van de grote raceklassen wereldwijd (incl. motorrace). En ben het totaal eens met Bourais zijn aanval op de F1 http://www.gpupdate.net/n(...)leen-bezig-met-geld/quote:Op maandag 1 juni 2015 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
Gisteravond met 2 uur vertraging nog even de race gekeken. Leuke race en beter dan die van zaterdag.
Yep, Chilton rijdt in Le Mans voor Nissan.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:14 schreef nils7 het volgende:
Ik wist niet dat Max Chilton in de Indylights reed maar blijkbaar vervangt Piquet Jr. 'm de komende race.
Wel jammer eigenlijk.quote:Op maandag 8 juni 2015 23:24 schreef sasquatsch het volgende:
Saveedra is ook weer terug voor Chip Ganassi en neemt plaats in de #8 i.p.v. Sage Karam.
quote:Op maandag 8 juni 2015 17:14 schreef nils7 het volgende:
Ik wist niet dat Max Chilton in de Indylights reed maar blijkbaar vervangt Piquet Jr. 'm de komende race.
Sorry, maar dat zie ik niet zo. Afgaande op de witte lijn met de achteruit camera gaat Piquet nauwelijks van zijn lijn af als Enerson achterop rijdt.quote:Op zondag 14 juni 2015 02:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En hopelijk alleen dit weekend. Met zo'n verdedigingsactie als deze mogen ze al zijn racelicenties van mij afnemen.
Wat je niet ziet in het filmpje is dat hij duidelijk langzamer was en al een paar foutjes gemaakt had, waardoor Enerson al wat pogingen had gedaan om er voorbij te komen. Nu stuurde Piquet gewoon terug naar de lijn terwijl Enerson er naast zat, precies op het punt waar in het verleden al eens en fataal ongeval heeft plaatsgevonden.
Alles loopt gewoon terug. Komt omdat ze tegenwoordig alles kunnen uitrekenen en analyseren waardoor het voorspelbaarder is dan vroeger.quote:Op zondag 14 juni 2015 02:57 schreef DutchTrain het volgende:
En als je denkt dat F1 in een crisis zit; ik was vandaag bij de races in Toronto en de tribunes waren vrijwel leeg en ondanks het mooie weer liepen er ook niet heel veel mensen rond. Groot verschil met de F1 in Montréal die van vrijdag tot en met zondag zo goed als uitverkocht was.
In de IndyLights rijden maar 11wagens, waar er maar 6 van finishten vandaag. In de andere support races waren ook nauwelijks volle deelnemersvelden.
Voor morgen is er veel regen voorspeld, dus ik heb het er maar niet op gegokt om een kaartje te kopen, want meestal wordt dan gewoon alles afgelast of uitgesteld tot maandag. En van buiten het circuit kan je hier ook nog de races volgen zonder een toegang te betalen...
Zo verzinnen alle raceklassen kunstgrepen om het leuker te maken, maar het publiek komt niet terug.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
Om het interessanter te maken is de push-to-pass nu geheim. Zou tot meer inhaalacties moeten leiden, omdat je niet weet wanneer je tegenstander deze gebruikt.
Le Mans had een nieuw record voor publiek dit jaar als ik het goed gehoord heb.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alles loopt gewoon terug. Komt omdat ze tegenwoordig alles kunnen uitrekenen en analyseren waardoor het voorspelbaarder is dan vroeger.
Het publiek in de IndyCars is allang weg. Flink teruggelopen sinds de splitsing en is langzaam bezig met een stijging. In Long Beach dit jaar waren de meeste bezoekers van de afgelopen 12 jaar.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zo verzinnen alle raceklassen kunstgrepen om het leuker te maken, maar het publiek komt niet terug.
De Indy500 werd ook goed bezocht en Montreal afgelopen week ook, zulke events blijven altijd wel goed bezocht. In de breedte gaat het echter niet goed, over alle linies zie je dalende tv kijkers en toeschouwers. Silverstone WEC bijv zat ook niemand.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Le Mans had een nieuw record voor publiek dit jaar als ik het goed gehoord heb.
mooi thnxquote:Op zondag 14 juni 2015 18:51 schreef sasquatsch het volgende:
En de race van vanavond is een half uur eerder vanwege de regen. Start is nu om 15.00 uur lokale tijd. 21.00 Nederlandse tijd.
De races zitten dichter op elkaar zodat de aandacht van het publiek niet verslapt. Zo proberen ze meer kijkers te trekken en te behouden.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
mooi thnx
Volgens mij is volgend jaar de 100ste Indy, iemand daar wel eens heen geweest?
Wat kost zo iets? F1 prijzen?
[edit]
Zit eens te neuzen maar dat seizoen is best vroeg afgelopen (30 augustus al de laatste race).
Kan me herinneren dat het wel langer door liep maar blijkbaar (na zoekwerk) is het de laatste jaren al zo vroeg afgelopen...
Iemand een idee waarom?
Is nu gewoon op Sport1 hoor.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:00 schreef nils7 het volgende:
Fok t Is niet op sport 1
Waarom Nascar, waarom
Oh jawel pas om half 10 op sport 1 extra 2
is nu bezig op sport1 extra 2quote:Op zondag 14 juni 2015 21:00 schreef nils7 het volgende:
Fok t Is niet op sport 1
Waarom Nascar, waarom
Oh jawel pas om half 10 op sport 1 extra 2
plus de meeste andere seizoenen in september weer beginnen. zoals MBL, NBA American Footbal.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De races zitten dichter op elkaar zodat de aandacht van het publiek niet verslapt. Zo proberen ze meer kijkers te trekken en te behouden.
Ze ben net onderweg. Je hebt niet veel gemist.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:12 schreef nils7 het volgende:
ff 10 minuten gemist maar goed dat had ok opgevuld met 't da
Ik zei toch dat de race een half uur vervroegd was.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:12 schreef nils7 het volgende:
SShit de EPG gaf vanaf half 10 pas aan... Heb ff 10 minuten gemist maar goed dat had ok opgevuld met 't darten
Nee. Op Twitter lees ik dat het niet regent. Alleen vocht op de lenzen.quote:
Oke, rondetijden leken ook omhoog te schieten. Van 1.01 naar 1.02 maar misschien slijten die softs snel.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Op Twitter lees ik dat het niet regent. Alleen vocht op de lenzen.
Als je in indycar wint mag je dan niet meer instappen?quote:Op zondag 14 juni 2015 22:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Jammer van het nieuwe superlicentie puntensysteem, die Newgarden zou een leuke keus voor Haas F1 zijn.
De Titel in indycar levert 40 punten op, precies wat je vanaf volgend jaar minimaal nodig hebt voor een F1 licentie.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als je in indycar wint mag je dan niet meer instappen?
Race is een half uur vervroegd vanwege de verwachtte regen. Stond ook op GPUpdate en heb ik in dit topic gepost.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:42 schreef Atreidez het volgende:
Gisteren weer eerste 20 rondes gemist.. Had nog op GPUpdate gekeken voor de starttijd van de race, 21.37 gaf ie aan Opdrogende baan, hoop dikke actie bij de restarts, gave race iig de laatste 50 rondjes! Vanavond denk ik nog even de eerste 20 bekijken, na GoT
Ja.quote:Op maandag 15 juni 2015 05:16 schreef Bluurgh het volgende:
Wow das een flinke. Doet me denken aan Jeff Krosnoff, was dat niet hetzelfde circuit?
Ik lees t altijd via GPUpdate - Series - Indycar.. Daar hadden ze t niet aangepast Zal volgende keer weer hier ook ff checken.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
Race is een half uur vervroegd vanwege de verwachtte regen. Stond ook op GPUpdate en heb ik in dit topic gepost.
Thanksquote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
Nu bezig de race in Fontana. 500 mijl op een oval.
Ja dat ga ik niet meer kijken; ik moet morgen om half 8 op Zandvoort zijn man!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
Nu bezig de race in Fontana. 500 mijl op een oval.
Hij kon er weinig aan doen volgens mijquote:Op zondag 28 juni 2015 01:25 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom blijven mensen die Sato inhuren? Wat een idioot.
Hij raakt even de controle kwijt, maar krijgt de controle terug en stuurt iets naar beneden waar opeens Dixon iets omhoog gestuurd had en ondertussen stuur Power oon naar beneden. Hij kon geen kant meer op ... Maar dat is zoals ik het zagquote:Op zondag 28 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power.
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power.
quote:Op zondag 28 juni 2015 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.
Dit is dan ook wat Ed Carpenter er van zegt:quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
De baan is langzamer dan bijvoorbeeld fontana. Qua ovals is dit één van de langzaamste.quote:
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef M.Melandri het volgende:
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer.
Amerikanen houden niet echt van Europese sporten. Al komt er wel langzamerhand verandering in.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .
Rond de 300k. Heeft er ook mee te maken dat de meeste races op kut tijden zijn. Maar hetzelfde geldt voor IndyCar eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.
Onder het motto: Beter laat dan nooit...quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
quote:KVSH Racing has been fined $5,000 after Sebastien Bourdais' race-winning car from last weekend's IndyCar race at Milwaukee was found to be three pounds underweight.
The series offered no details of the infraction but the margin of error has been confirmed to RACER by a senior team member. IndyCar merely stated that a post-race inspection determined that the car was in breach of Rule 14.3.1.1, which specifies a minimum weight of 1,600 lbs for road/street courses and short ovals.
It is the third time in four seasons that a race-winning car has failed a post-race technical inspection. The Dale Coyne Racing car driven to victory in Houston by Carlos Huertas last year was later found to be in breach of rules dictating the fuel tank capacity and rear wing dimensions, while an illegal aero part was discovered on Justin Wilson's sidepods following his win – also with Coyne – at Texas in 2012.
IndyCar has faced criticism in the past over the relatively minor penalties imposed for irregularities with race-winning cars. However the series' competition boss Derrick Walker explained last year that a zero-tolerance approach would be unrealistic, and that the minor punishments reflected the relatively minor nature of the infractions.
Meanwhile, Chevrolet and Honda were docked 20 and 100 manufacturer points, respectively, for engines that failed to reach their minimum mileage at Milwaukee.
Chevrolet was penalized for the engine failure in Stefano Coletti's car, while Honda was hit with the same penalty for failures on the cars of James Jakes (Schmidt), both Coyne entries, and Wilson and Marco Andretti's Andretti Autosport entries. Following the adjustments, Chevrolet leads Honda by 1213 points to 899.
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Onder het motto: Beter laat dan nooit...
De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn.
Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje.
En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger.
Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag).
PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten.
Er is een gulden middenweg. Milwaukee en Iowa waren allebei prima races met een goede balans tussen mogelijkheid tot inhalen en veiligheid.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:03 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?
Nou hij heeft vandaag weer een prima slag geslagen....quote:Op maandag 20 juli 2015 19:05 schreef Funzel het volgende:
Rahal tweede in de stand nu, zal wat zijn als die 'm wint zeg.
Heb je een bron daarvoor? En dat bedoel ik vriendelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Bron? Ik kan niets vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
Damn.. hoe groot is die kans..
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Dit is officiele twitterquote:
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Dit is officiele twitter
@Indycar
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:28 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.
Het is nog altijd meneer gast.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:30 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....
https://twitter.com/brantjames/status/635590106552909824quote:Hunter-Reay was told Wilson was unconscious and not responding when he was last updated. @IndyCar
Montoya 500quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef nils7 het volgende:
Wat is de stand nu? JPM op kop nog (heb gister de race gemist)
Montoya mag derde worden als Rahal wint...quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Montoya 500
Rahal 466
Dixon 453
Power 439
Castroneves 423
Newgarden 413
Deze 6 hebben nog kans op de titel, vanwege de dubbele punten in de laatste race.
twitter:IMS twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:14:59 #INDYCAR driver Justin Wilson has passed away as a result of his injuries. #BadassWilson http://t.co/6EdUU9HUlO http://t.co/ysYkfc4WSu reageer retweet
RIPquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.
Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.
The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.
The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.
Wilson Children’s Fund
C/O INDYCAR
4551 West 16th Street
Indianapolis, IN 46222
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:
[..]
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
is er een filmpje van Massa en de veer?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]
Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
is er een filmpje van Massa en de veer?
Kanaan verwoordt het ook prima.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
twitter:TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05 Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweet
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.
Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
Het chassis van de IRL werd wel Panoz genoemd, ook al was het door G-Force gebouwd. Maar ik doelde op de Dallara die voor de DW12 gebruikt werd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.
Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.
Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.
[..]
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.
De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.
Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.
Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:
Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.
Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Mja, maar het hoeft niet nodeloos gevaarlijk te zijn. Ik kan me nog de reactie van de FISA herinneren toen een zekere heer J. Stewart aangaf dat sommige bochten op het oude Spa veel te gevaarlijk waren voor de snelheden die de nieuwe auto's haalden: "Dan ga je toch langzamer?".quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.
Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:23 schreef TagForce het volgende:
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.
Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.
Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).
Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.
De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.
Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.
Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
En het heeft ook nog eens NIKS te maken met de aerokits natuurlijk. Karam crashte gewoon vanuit zichzelf, als de crash was gebeurd ten tijde van het moment dat ze 7 wijdt (!) gingen dan kon je dat zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).
Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.
Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.
Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.
Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Marks het volgende:
[..]
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.
Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
Marks is een idioot inderdaad maar dit slaat ook nergens op . Die doden hadden niet zoveel te maken met ovals.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.
Je hebt alleen een punt bij Wheldon. Dit heeft er, hoe vaak moet ik dit nog zeggen, niets mee te maken. Gewoon een zeer ongelukkig ongeluk.quote:Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.
Niets maakt het 100% veilig, behalve niet meer racen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef nils7 het volgende:
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben.
Dus 100% veilig maak je het er niet mee.
Laatste 2 waren in elk geval terechtquote:
Was de Indy500 ook.quote:
Nou, fantastisch.quote:
zie dit nu pas, maar wowquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als je ziet hoe heftig het hoofd van Massa al reageert en de schade die het deed.. dan moet je je nu inbeelden dat het in het geval van Wilson een nose cone is van +/-12 kilo.
Je kon je aanmelden via de forums van iRacing. Van aldaar:quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:09 schreef Funzel het volgende:
Wordt dat echt professioneel aangepakt of hoe kom je daar tussen?
quote:Overview:
Next week INDYCAR will announce the formation of an official Verizon IndyCar Series sim racing league, which will be centered upon the existing 16th Street Racing League – a longstanding iRacing hosted league that was created in 2009 by INDYCAR/IMS employees Brian Simpson and Tony George Jr. The 16th Street Racing League is the premiere IndyCar sim racing league featuring the best IndyCar sim racers in the world and highlighted by participation from many real-world Verizon IndyCar Series drivers, including: Will Power, Simon Pagenaud, Sage Karam, Sebastian Saavedra and others.
All of the league’s races will be broadcast live on IndyCar.com, complete with commentators and race stewards, and held on many of the racetracks that are staples on the Verizon IndyCar Series schedule. INDYCAR will collaborate with iRacing and RACER magazine to promote the series and leverage their relationships with current Verizon IndyCar Series drivers, as well as drivers in the Mazda Road to Indy ladder system, to expand the participation of professional drivers.
INDYCAR:
League Management – schedule, rules/regulations, participants, officiating, etc.
All races streamed on IndyCar.com
Management of race broadcasts
Race pre-event and post-event coverage on IndyCar.com
Contributions to season prize pool
iRacing:
League Host
Race pre-event and post-event coverage on iRacingNews
Promotion of race broadcasts – iRacing homepage, social media, etc.
Contributions to season prize pool
RACER:
Race pre-event and post-event coverage on RACER.com
Promotion of race broadcasts – RACER.com, social media, etc.
Contributions to season prize pool
16th Street Racing League Schedule:
Phoenix International Raceway (Oct. 13) Triple Crown Event
Barber Motorsports Park (Oct. 20)
Iowa Speedway (Oct. 27)
Mid-Ohio Sports Car Course (Nov. 3)
The Milwaukee Mile (Nov. 10)
Road America (Nov. 17) Triple Crown Event
Pocono Raceway (Nov. 24)
Sonoma Raceway (Dec. 1)
Texas Motor Speedway (Dec. 8 )
Watkins Glen International (Dec. 15)
Indianapolis Motor Speedway, Qualifications (Dec. 21-22)
Indianapolis Motor Speedway, Race (Dec. 29) Triple Crown Event
-Races will begin at 8 p.m. ET each Tuesday evening. Race distance for each event is TBD.
Championship Winner
2016 INDYCAR Hard Card
Indianapolis 500 Commemorative Champagne Gift set, autographed by Tony Kanaan
Set of Firestone tires
Sirius/XM satellite receiver
2016 INDYCAR NATION Fan Club Membership
2016 RACER magazine subscription
$250 iRacing credits
Championship Runner-up
Sirius/XM satellite receiver
2016 RACER magazine subscription
2016 INDYCAR NATION Fan Club Membership
$150 iRacing credits
Championship, 3rd Place
Sirius/XM satellite receiver
2016 RACER magazine subscription
2016 INDYCAR NATION Fan Club Membership
$75 iRacing credits
Triple Crown
Win all three Triple Crown events: Indianapolis 500 Commemorative Champagne Gift set, autographed by Tony Kanaan (if wins all three Triple Crown events) - WINNER MUST BE 21 YRS OR OLDER
Each Triple Crown Race Winner: Sirius/XM satellite receiver (for each Triple Crown race winner)
Our triple crown consists of three races on three different styles of track. One short oval, one road and one super speedway.
The success of this partnership with RACER & INDYCAR is contingent upon real life drivers competing in the series and we will be inviting real life drivers from all over the world of motorsports to participate in the series full time. With this renewed focus on the league there will be several adjustments to the format and structure, which include:
*Races will take place on Tuesday nights. Race rooms will open for practice at 6:30PM for a 90 minute session.
*Qualifying (beginning at 8pm ET) formats will follow previous seasons as we will break up the field into odd and even numbered cars during open qualifying sessions. Oval sessions will be single car qualifying as they have been in the past. Indy qualifying will take place over two days and will be open to ALL those wishing to enter a car into qualifying. This includes drivers not competing in the other events.
*We’re going to revise the series to be an invite only league and there will no longer be a transfer race for each event. If you are interested in participating, please provide your name, car number and car/team name in the thread below. We will announce the roster early next week as well as the waiting list and order. Please keep in mind that if you miss more than two races in a row, you will sacrifice your reserved grid spot and it will be given to the next available person on the waiting list.
We're very excited about this partnership and can't wait to get started! It's going to be a great year!
Heb jij geen werk, dat je in de nacht van dinsdag op woensdag nog kan meedoen met een league om 02:00u 's nachts?quote:-Races will begin at 8 p.m. ET each Tuesday evening.
Ik ben hard aan het lobbyen om die tijd te veranderen. En anders moet het maar, ik ben ondernemer dus dan neem ik woensdagochtend vrij .quote:Op zondag 11 oktober 2015 01:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heb jij geen werk, dat je in de nacht van dinsdag op woensdag nog kan meedoen met een league om 02:00u 's nachts?
Succes iig... Als ik mijn shit weer eens upgrade en aansluit ga ik ook maar weer eens simracen.
Bold van mij .quote:By IndyCar.com staff
Published: Oct 13, 2015
Racers can never get enough racing. That’s the impetus behind the new Verizon IndyCar Series simulated racing league, a collaborative effort among INDYCAR, iRacing and RACER magazine to establish a top-notch online racing game with Verizon IndyCar Series and Mazda Road to Indy drivers competing alongside invited standout amateur virtual racers.
The weekly league – aptly named the “16th Street Racing League” in honor of where Indianapolis Motor Speedway is located – debuts Oct. 13. All races will be streamed live at 8 p.m. ET on IndyCar.com, complete with commentators and race stewards.
Professionals expected to compete include Verizon IndyCar Series drivers Will Power, Simon Pagenaud, Sage Karam and Sebastian Saavedra – each looking at the opportunity to keep their driving skills sharp until the 2016 “real” season arrives.
“INDYCAR has quite a long offseason and you have to find ways to stay sharp,” said Pagenaud, who just completed his sixth Indy car season and first with Team Penske. “iRacing is a great way to do that. It’s amazing how detailed the cars and tracks are on the sim. I’m looking forward to running some races in the 16th Street Racing League during the winter months. I’m sure there will be a lot of healthy competition amongst the drivers.”
The 11-event schedule features an array of current and historic Indy car tracks, with a mix of ovals and permanent road circuits. The first stop on the schedule is the 1-mile oval at Phoenix International Raceway. Other tracks on the virtual calendar are: Barber Motorsports Park (Oct. 20), Iowa Speedway (Oct. 27), Mid-Ohio Sports Car Course (Nov. 3), The Milwaukee Mile (Nov. 10), Road America (Nov. 17), Pocono Raceway (Nov. 24), Sonoma Raceway (Dec. 1), Texas Motor Speedway (Dec. 8), Watkins Glen International (Dec. 15) and Indianapolis Motor Speedway (Dec. 21-22 oval qualifications and Dec. 29 race).
Karam, the 2013 Indy Lights champion who has competed in 13 Verizon IndyCar Series races over the past two seasons, is a long-time iRacing participant and proponent.
“iRacing isn't just for entertainment, I consider it a serious training tool,” said Karam, 20. “I found iRacing at a trade show when I was 13 years old and they were just launching the company. They made me a beta tester and I used it to train for the Skip Barber Shootout at Sebring. I trained 100 laps a night on iRacing for two weeks straight. I showed up at Sebring and never physically drove the track before (arriving). I went on to win the shootout over the largest class ever (52 competitors).
“I still go on iRacing with many other INDYCAR drivers on a regular basis,” Karam added. “My sim setup has come a long way from a lawn chair and a steering setup clamped to the kitchen table, though."
Hoe was het?quote:
Bagger. Er ging wat fout waardoor cautions uit stonden en de baan was zoveel heter dan verwacht dat de grip 0,0 was. Gelukkig telt de uitslag dus niet .quote:
Logitech DFGT. Goedkoop dingetje . Ik moet nog eens goede pedalen kopen eigenlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 02:35 schreef Waffle het volgende:
Netjes. Toevallig net even gekeken. Tof dat er ook echte coureurs mee doen. Ooit doe ik eens mee aan het simracen als ik tijd en geld heb voor een goede PC
Edit: met wat voor stuur rijd je?
Nice. Enige bekende coureur voor mij is Will Power.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 03:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Logitech DFGT. Goedkoop dingetje . Ik moet nog eens goede pedalen kopen eigenlijk.
6e plaats voor mij .
Haha geinig joh zo met dat echte commentaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 02:04 schreef Fir3fly het volgende:
Voor iedereen die wil kijken. Ik ben #5.
quote:Rd 1 – Sat., March 13: St. Petersburg, Fla. (street)
Rd 2 – Sat., April 2: Phoenix International Raceway, Avondale, Ariz. (oval)
Rd 3 – Sun., April 17: Long Beach, Calif. (street)
Rd 4 – Sun., April 24: Barber Motorsports Park, Birmingham, Ala. (road)
Rd 5 – Sat., May 14: Indianapolis Motor Speedway (road)
Rd 6 – Sun., May 29: Indianapolis 500, Indianapolis Motor Speedway (oval)
Rd 7 – Sat., June 4: Detroit, Mich. (street)
Rd 8 – Sun., June 5: Detroit, Mich. (street)
Rd 9 – Sat., June 11: Texas Motor Speedway, Fort Worth, Texas (oval)
Rd 10 – Sat., June 26: Road America, Elkhart Lake, Wis. (road)
Rd 11 – Sat., July 9: Iowa Speedway, Newton, Iowa (oval)
Rd 12 – Sun., July 17: Toronto, Ontario, Canada (street)
Rd 13 – Sun., July 31: Mid-Ohio Sports Car Course, Lexington, Ohio (road)
Rd 14 – Sat., August 21: Pocono Raceway, Long Pond, Pa. (oval)
Rd 15 – Sun., September 4: Boston, Mass. (street)
Rd 16 – Sun., September 18: Sonoma Raceway, Sonoma, Calif. (road)
Nicequote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
Even een schopje:
Morgenavond om 22.27 uur Andere Tijden Sport met Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de Indy 500 en nog altijd houder van het snelheidsrecord over vier ronden op The Brickyard.
Oh leuk, thanx!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
Even een schopje:
Morgenavond om 22.27 uur Andere Tijden Sport met Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de Indy 500 en nog altijd houder van het snelheidsrecord over vier ronden op The Brickyard.
quote:As Dennis Reinbold hinted at earlier this week, Sage Karam is to rejoin the team with whom he made his Indy 500 and IndyCar Series debut two years ago.
Dreyer & Reinbold Racing’s #24 Dallara-Chevrolet, co-entered by Kingdom Racing, will be sponsored by Dallas car restorers Gas Monkey Garage.
"We are extremely excited and proud to partner with Gas Monkey Garage,” said Dennis Reinbold. “We’ve been working very hard since last year’s 500 to build a strong commercial and competitive program for the 100th running.
"We believe Sage Karam is a very talented driver and we can’t wait for the month of May. The Gas Monkey Garage brand is known worldwide and bringing them to the Indianapolis 500 for the first time is a thrill."
Karam took ninth place in his first Indy 500 back in 2014, racing a Ganassi car run by D&RR. The 2013 Indy Lights champion then made 12 IndyCar starts for Chip Ganassi Racing last season, scoring a best result of third at Iowa Speedway, and also clocking fifth at Fontana's Auto Club Speedway.
However, Karam was released by Ganassi in December and allowed to pursue other opportunities.
"I’m really thrilled to be associated with Gas Monkey Garage for the 100th Indy 500,” said Karam. “It’s exciting to return to the Dreyer & Reinbold – Kingdom team as well. We had a great run in 2014 at Indy."
Reinbold, meanwhile, has also told Motorsport.com that he is working on finding a teammate for Karam, and favored JR Hildebrand, Oriol Servia and Townsend Bell.
However, he also suggested that the chances of finding the funds to make that happen were currently less than 50/50.
quote:Ed Carpenter will race under his own team's name again in 2016 after confirming the departure of former partners Sarah Fisher and Wink Hartman, as first reported by RACER.
Carpenter, Josef Newgarden and road/street course specialist Luca Filippi competed under the CFH Racing banner last year following a merger between the single car teams Ed Carpenter Racing and Sarah Fisher Hartman, however with Fisher and Hartman having ended their involvement, the team will revert to the ECR moniker for 2016.
"After competing for a year as CFH Racing, we will be returning to ECR for 2016 and beyond," said Carpenter in a statement. "While we had a great year as CFH Racing, we have had some partnership changes within the organization and it makes the most sense to return to ECR. I am proud of what we have accomplished as a team since we started in 2012 and look forward to building upon that success for another exciting Verizon IndyCar Series season."
The team will continue to be based at its current location on Main St. in Speedway under the joint ownership of Carpenter, Tony George and Stuart Reed, with Fisher to retain a connection by assisting the team with sponsorship development and working with existing partners.
"It's important for IndyCar to have strong entries on grid and this team needs to be two of them, so I will do what I can to help them with business developments and continue with solutions for our current partners," said Fisher. "I am lucky to have been an owner in this series for eight years, having incredible memories along the way. Lastly, I am extremely thankful to Wink and Libba Hartman for everything they've done to help us get to where we are today."
The team has also confirmed that it might only field one car full-time. Josef Newgarden is set to contest the full season in the No. 21 entry, with Fuzzy's Ultra Premium Vodka backing for the first four races. But while Carpenter will reprise his oval-only role in ECR's second car, no road/street program has yet been confirmed for the No. 20.
"ECR is in a great position as we head into 2016," Carpenter said. "We have been a Chevrolet team from the beginning, so we're excited to continue that relationship and help them win another championship. We have had a very productive off-season and our plans are well underway for a successful year."
Newgarden said that he is confident that the restructured team will be capable of helping him to build on the form that helped him earn two victories last season.
"I may never have had the chance to race an Indy car if it was not for Wink Hartman, Libba Hartman, Sarah Fisher and Andy O'Gara," he said. "They really were a huge turning point in my career and helped me break into the professional level. Their support was everything and more that a young driver could ask for.
"Moving forward, I'm extremely excited about 2016 with Ed Carpenter Racing. I enjoy working with Ed Carpenter so much, as both a teammate and a team owner. I look forward to putting 100 percent into the season and trying to achieve greater and bigger results. With the entire ECR team and the Chevy partnership we have, I feel there is absolutely nothing that can stand in our way from topping our very promising season in 2015."
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 01-02-2016 om 15:01:50 Confirmation that @maxchilton will do a full @IndyCar season with @CGRTeams reageer retweet
Iets voor jou? http://nl.motorsport.com/(...)torsport-com-671162/quote:Op woensdag 21 oktober 2015 03:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Logitech DFGT. Goedkoop dingetje . Ik moet nog eens goede pedalen kopen eigenlijk.
6e plaats voor mij .
Bedankt voor de link, had ik nog niet van gehoord .quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets voor jou? http://nl.motorsport.com/(...)torsport-com-671162/
quote:BUENOS AIRES – Michael Andretti has said that it is “possible” Formula E driver Robin Frijns will make his Verizon IndyCar Series debut with Andretti Autosport in 2016.
Frijns enjoyed a successful junior career in Europe, beating Jules Bianchi to the Formula Renault 3.5 title in 2012, but was never able to make the step up to Formula 1.
Frijns joined Andretti’s Formula E team for the 2015-2016 season, and scored its first podium of the campaign in Putrajaya.
Speaking to MotorSportsTalk in Buenos Aires, Andretti confirmed that the team was still considering its options for a fourth car in the 2016 Verizon IndyCar Series season.
“Right now we’re still a three car team. There are still a couple of irons in the fire for the fourth car,” Andretti said.
“We also have a couple of irons in the fire for the fourth car for maybe doing certain races, not the whole season. So we’re still trying.”
When asked if either of his Formula E drivers could possible fill this seat, Andretti said that it was possible Frijns could step up for a few races.
“It’s very possible that he could, one or two races, but we’ll see,” Andretti said. “It’s possible, yeah.”
When asked by MotorSportsTalk if an opportunity to race in IndyCar with Andretti was on the cards, Frijns remained coy, saying: “That’s not a question I have to answer.”
However, he did admit that he would jump at the chance to do race if offered: “Oh yeah definitely!”
Honda has hinted it could supply a 12th engine at multiple races this year, not necessarily for the same team. Spencer Pigot is already confirmed to a three-race program with Rahal Letterman Lanigan Racing at St. Petersburg and the month of May.
quote:Bryan Herta Autosport and Andretti Autosport have confirmed that the teams will merge in IndyCar this year, resulting in Andretti fielding a fourth full-time entry.
Herta's outfit was formed in 2009 and, having run Dan Wheldon to victory in the 2011 Indianapolis 500, fielded the No. 98 car across the last four years in the championship.
"I couldn't be more excited about this new chapter for Bryan Herta Autosport," Herta said.
"Michael has been a long-time friend, and we certainly know that Andretti Autosport was a big part of my career.
"When the opportunity came together for us to strengthen our organisation and merge with one of the most successful teams and names in the sport, it was really a no brainer.
"I'm especially proud that what we've built with all the employees of BHA will remain intact and become part of the fabric of Andretti Autosport."
Andretti has already confirmed Carlos Muńoz, Marco Andretti and Ryan Hunter-Reay for 2016.
The fourth full-season driver, who will pilot the No. 98 car, will be announced at a later date.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | #1 Will Power Team Penske (Chevrolet) #2 Juan Pablo Montoya Team Penske (Chevrolet) #3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) #5 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #7 Mikhail Aleshin Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #8 Max Chilton* Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #10 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #11 Sebastien Bourdais KVSH Racing (Chevrolet) #14 Takuma Sato A.J. Foyt Racing (Honda) #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #18 Conor Daly* Dale Coyne Racing (Honda) #19 TBA Dale Coyne Racing (Honda) #21 Joseph Newgarden Ed Carpenter Racing (Chevrolet) #22 Simon Pagenaud Team Penske (Chevrolet) #26 Carlos Munoz Andretti Autosport (Honda) (ism HVM Racing) #27 Marco Andretti Andretti Autosport (Honda) #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Honda) #41 Jack Hawksworth A.J. Foyt Racing (Honda) #83 Charley Kimball Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #98 Alexander Rossi* Andretti Autosport (Honda) (ism Bryan Herta Autosport) |
1 2 3 4 5 6 7 8 | #16 Spencer Pigot* Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (St. Pete, Indy GP, Indy 500) #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals) #24 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500) #61 Matthew Brabham* PIRTEK Team Murray (Chevrolet) (Indy GP, Indy 500) #63 Pippa Mann Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500) #88 Bryan Clauson Jonathan Byrd's Racing (Honda) (Indy 500) #91 Buddy Lazier Lazier Partners Racing (Chevrolet) (Indy 500) #?? Katherine Legge Grace Autosport (Chevrolet) (Indy 500) |
Dankquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |