abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:37:01 #176
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_155519112
Godverdomme man :'( mag het eens ophouden voorlopig ;(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:56:02 #177
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155519454
;(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155519506
:'(
pi_155519722
RIP! :'(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155519778
rip
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:39:05 #181
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155519794
...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
pi_155520006
Jezus..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_155520424
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.

Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.

Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).

Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.

De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.

Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.

Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:34:08 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155520568
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:39:41 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155520643
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:43:43 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155520721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer ;)
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.

Er komt nu waarschijnlijk weer een paar weken gezeik over gesloten cockpits. Oh joy :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155520952
Bah, beetje rauw op je dak nieuws.. Had na het gister vluchtig gelezen en gezien te hebben niet t idee dat ik dit zou lezen deze ochtend. RIP Justin.. Was een hele leuke en vriendelijke vent in interviews en publiciteit. Verlies voor de sport ;(
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:03:59 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155521110
RIP Justin
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:09:22 #189
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155521202
RIP Justin, een verlies voor autosport. ;(
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155521575
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:41:17 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155521715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155522026
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:

[..]

Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:31:33 #193
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155522849
R.I.P. 9.gif

Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
pi_155522875
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155522910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]

Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
is er een filmpje van Massa en de veer? :@
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:37:43 #196
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155522968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

is er een filmpje van Massa en de veer? :@

Als je ziet hoe heftig het hoofd van Massa al reageert en de schade die het deed.. dan moet je je nu inbeelden dat het in het geval van Wilson een nose cone is van +/-12 kilo.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:38:16 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155522973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Kanaan verwoordt het ook prima.

TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05 Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155523620
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
pi_155523855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:24:26 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155524033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.

Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')