Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:
[..]
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
is er een filmpje van Massa en de veer?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]
Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
is er een filmpje van Massa en de veer?
Kanaan verwoordt het ook prima.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
twitter:TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05 Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweet
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |