Race is een half uur vervroegd vanwege de verwachtte regen. Stond ook op GPUpdate en heb ik in dit topic gepost.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:42 schreef Atreidez het volgende:
Gisteren weer eerste 20 rondes gemist.. Had nog op GPUpdate gekeken voor de starttijd van de race, 21.37 gaf ie aan Opdrogende baan, hoop dikke actie bij de restarts, gave race iig de laatste 50 rondjes! Vanavond denk ik nog even de eerste 20 bekijken, na GoT
Ja.quote:Op maandag 15 juni 2015 05:16 schreef Bluurgh het volgende:
Wow das een flinke. Doet me denken aan Jeff Krosnoff, was dat niet hetzelfde circuit?
Ik lees t altijd via GPUpdate - Series - Indycar.. Daar hadden ze t niet aangepast Zal volgende keer weer hier ook ff checken.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
Race is een half uur vervroegd vanwege de verwachtte regen. Stond ook op GPUpdate en heb ik in dit topic gepost.
Thanksquote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
Nu bezig de race in Fontana. 500 mijl op een oval.
Ja dat ga ik niet meer kijken; ik moet morgen om half 8 op Zandvoort zijn man!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
Nu bezig de race in Fontana. 500 mijl op een oval.
Hij kon er weinig aan doen volgens mijquote:Op zondag 28 juni 2015 01:25 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom blijven mensen die Sato inhuren? Wat een idioot.
Hij raakt even de controle kwijt, maar krijgt de controle terug en stuurt iets naar beneden waar opeens Dixon iets omhoog gestuurd had en ondertussen stuur Power oon naar beneden. Hij kon geen kant meer op ... Maar dat is zoals ik het zagquote:Op zondag 28 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power.
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power.
quote:Op zondag 28 juni 2015 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.
Dit is dan ook wat Ed Carpenter er van zegt:quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
De baan is langzamer dan bijvoorbeeld fontana. Qua ovals is dit één van de langzaamste.quote:
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef M.Melandri het volgende:
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer.
Amerikanen houden niet echt van Europese sporten. Al komt er wel langzamerhand verandering in.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .
Rond de 300k. Heeft er ook mee te maken dat de meeste races op kut tijden zijn. Maar hetzelfde geldt voor IndyCar eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.
Onder het motto: Beter laat dan nooit...quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
quote:KVSH Racing has been fined $5,000 after Sebastien Bourdais' race-winning car from last weekend's IndyCar race at Milwaukee was found to be three pounds underweight.
The series offered no details of the infraction but the margin of error has been confirmed to RACER by a senior team member. IndyCar merely stated that a post-race inspection determined that the car was in breach of Rule 14.3.1.1, which specifies a minimum weight of 1,600 lbs for road/street courses and short ovals.
It is the third time in four seasons that a race-winning car has failed a post-race technical inspection. The Dale Coyne Racing car driven to victory in Houston by Carlos Huertas last year was later found to be in breach of rules dictating the fuel tank capacity and rear wing dimensions, while an illegal aero part was discovered on Justin Wilson's sidepods following his win – also with Coyne – at Texas in 2012.
IndyCar has faced criticism in the past over the relatively minor penalties imposed for irregularities with race-winning cars. However the series' competition boss Derrick Walker explained last year that a zero-tolerance approach would be unrealistic, and that the minor punishments reflected the relatively minor nature of the infractions.
Meanwhile, Chevrolet and Honda were docked 20 and 100 manufacturer points, respectively, for engines that failed to reach their minimum mileage at Milwaukee.
Chevrolet was penalized for the engine failure in Stefano Coletti's car, while Honda was hit with the same penalty for failures on the cars of James Jakes (Schmidt), both Coyne entries, and Wilson and Marco Andretti's Andretti Autosport entries. Following the adjustments, Chevrolet leads Honda by 1213 points to 899.
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Onder het motto: Beter laat dan nooit...
De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn.
Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje.
En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger.
Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag).
PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten.
Er is een gulden middenweg. Milwaukee en Iowa waren allebei prima races met een goede balans tussen mogelijkheid tot inhalen en veiligheid.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:03 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?
Nou hij heeft vandaag weer een prima slag geslagen....quote:Op maandag 20 juli 2015 19:05 schreef Funzel het volgende:
Rahal tweede in de stand nu, zal wat zijn als die 'm wint zeg.
Heb je een bron daarvoor? En dat bedoel ik vriendelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Bron? Ik kan niets vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
Damn.. hoe groot is die kans..
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Dit is officiele twitterquote:
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Dit is officiele twitter
@Indycar
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:28 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.
Het is nog altijd meneer gast.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:30 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....
https://twitter.com/brantjames/status/635590106552909824quote:Hunter-Reay was told Wilson was unconscious and not responding when he was last updated. @IndyCar
Montoya 500quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef nils7 het volgende:
Wat is de stand nu? JPM op kop nog (heb gister de race gemist)
Montoya mag derde worden als Rahal wint...quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Montoya 500
Rahal 466
Dixon 453
Power 439
Castroneves 423
Newgarden 413
Deze 6 hebben nog kans op de titel, vanwege de dubbele punten in de laatste race.
twitter:IMS twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:14:59 #INDYCAR driver Justin Wilson has passed away as a result of his injuries. #BadassWilson http://t.co/6EdUU9HUlO http://t.co/ysYkfc4WSu reageer retweet
RIPquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.
Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.
The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.
The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.
Wilson Children’s Fund
C/O INDYCAR
4551 West 16th Street
Indianapolis, IN 46222
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:
[..]
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
is er een filmpje van Massa en de veer?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]
Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
is er een filmpje van Massa en de veer?
Kanaan verwoordt het ook prima.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
twitter:TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05 Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweet
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |