Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power.
quote:Op zondag 28 juni 2015 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.
Dit is dan ook wat Ed Carpenter er van zegt:quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
2000 CART Fontana - Gil de Ferran's Closed Course Record
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
De baan is langzamer dan bijvoorbeeld fontana. Qua ovals is dit één van de langzaamste.quote:
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef M.Melandri het volgende:
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer.
Amerikanen houden niet echt van Europese sporten. Al komt er wel langzamerhand verandering in.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1.
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1.
Rond de 300k. Heeft er ook mee te maken dat de meeste races op kut tijden zijn. Maar hetzelfde geldt voor IndyCar eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.
Onder het motto: Beter laat dan nooit...quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
2000 CART Fontana - Gil de Ferran's Closed Course Record
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
quote:KVSH Racing has been fined $5,000 after Sebastien Bourdais' race-winning car from last weekend's IndyCar race at Milwaukee was found to be three pounds underweight.
The series offered no details of the infraction but the margin of error has been confirmed to RACER by a senior team member. IndyCar merely stated that a post-race inspection determined that the car was in breach of Rule 14.3.1.1, which specifies a minimum weight of 1,600 lbs for road/street courses and short ovals.
It is the third time in four seasons that a race-winning car has failed a post-race technical inspection. The Dale Coyne Racing car driven to victory in Houston by Carlos Huertas last year was later found to be in breach of rules dictating the fuel tank capacity and rear wing dimensions, while an illegal aero part was discovered on Justin Wilson's sidepods following his win – also with Coyne – at Texas in 2012.
IndyCar has faced criticism in the past over the relatively minor penalties imposed for irregularities with race-winning cars. However the series' competition boss Derrick Walker explained last year that a zero-tolerance approach would be unrealistic, and that the minor punishments reflected the relatively minor nature of the infractions.
Meanwhile, Chevrolet and Honda were docked 20 and 100 manufacturer points, respectively, for engines that failed to reach their minimum mileage at Milwaukee.
Chevrolet was penalized for the engine failure in Stefano Coletti's car, while Honda was hit with the same penalty for failures on the cars of James Jakes (Schmidt), both Coyne entries, and Wilson and Marco Andretti's Andretti Autosport entries. Following the adjustments, Chevrolet leads Honda by 1213 points to 899.
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Onder het motto: Beter laat dan nooit...
De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn.
Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje.
En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger.
Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag).
PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten.
Er is een gulden middenweg. Milwaukee en Iowa waren allebei prima races met een goede balans tussen mogelijkheid tot inhalen en veiligheid.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:03 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?
Nou hij heeft vandaag weer een prima slag geslagen....quote:Op maandag 20 juli 2015 19:05 schreef Funzel het volgende:
Rahal tweede in de stand nu, zal wat zijn als die 'm wint zeg.
Heb je een bron daarvoor? En dat bedoel ik vriendelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Bron? Ik kan niets vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
Damn.. hoe groot is die kans..om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Justin Wilson/Sage Karam Crash - IndyCar @ Pocono 2015.
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Dit is officiele twitterquote:
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Dit is officiele twitter
@Indycar
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:28 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.
Het is nog altijd meneer gast.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:30 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....
https://twitter.com/brantjames/status/635590106552909824quote:Hunter-Reay was told Wilson was unconscious and not responding when he was last updated. @IndyCar
Montoya 500quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef nils7 het volgende:
Wat is de stand nu? JPM op kop nog (heb gister de race gemist)
Montoya mag derde worden als Rahal wint...quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Montoya 500
Rahal 466
Dixon 453
Power 439
Castroneves 423
Newgarden 413
Deze 6 hebben nog kans op de titel, vanwege de dubbele punten in de laatste race.
twitter:IMS twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:14:59om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.#INDYCAR driver Justin Wilson has passed away as a result of his injuries. #BadassWilson http://t.co/6EdUU9HUlO http://t.co/ysYkfc4WSu reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.
Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.
The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.
The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.
Wilson Children’s Fund
C/O INDYCAR
4551 West 16th Street
Indianapolis, IN 46222
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.
Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:
[..]
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
is er een filmpje van Massa en de veer?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]
Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
is er een filmpje van Massa en de veer?
Kanaan verwoordt het ook prima.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
twitter:TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.
Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.
Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
Het chassis van de IRL werd wel Panoz genoemd, ook al was het door G-Force gebouwd. Maar ik doelde op de Dallara die voor de DW12 gebruikt werd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.
Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.
Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.
[..]
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.
De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.
Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.
Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:
Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.
Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Mja, maar het hoeft niet nodeloos gevaarlijk te zijn. Ik kan me nog de reactie van de FISA herinneren toen een zekere heer J. Stewart aangaf dat sommige bochten op het oude Spa veel te gevaarlijk waren voor de snelheden die de nieuwe auto's haalden: "Dan ga je toch langzamer?".quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.
Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:23 schreef TagForce het volgende:
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.
Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.
Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).
Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.
De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.
Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.
Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
En het heeft ook nog eens NIKS te maken met de aerokits natuurlijk. Karam crashte gewoon vanuit zichzelf, als de crash was gebeurd ten tijde van het moment dat ze 7 wijdt (!) gingen dan kon je dat zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).
Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.
Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.
Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.
Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Marks het volgende:
[..]
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.
Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
Marks is een idioot inderdaad maar dit slaat ook nergens opquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.
Je hebt alleen een punt bij Wheldon. Dit heeft er, hoe vaak moet ik dit nog zeggen, niets mee te maken. Gewoon een zeer ongelukkig ongeluk.quote:Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.
Niets maakt het 100% veilig, behalve niet meer racen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef nils7 het volgende:
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben.
Dus 100% veilig maak je het er niet mee.
Laatste 2 waren in elk geval terechtquote:
dixon heeft meer winsquote:
Was de Indy500 ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop