abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2015 @ 01:36:06 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153895411
Hij had of eerder moeten liften of niet tegen Dixon aan rijden. Heel simpel. Gaat al bijna de hele race goed bij elke andere rijder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153898592
quote:
13s.gif
Op zondag 28 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power.
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 28 juni 2015 @ 11:07:23 #123
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_153898608
quote:
1s.gif
Op zondag 28 juni 2015 11:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen.
;)
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_153898612
Maar wat een race. Van begin tot eind spektakel.
Al lijken de coureurs er niet zo blij mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153914622
Superrace inderdaad, wat een verschil ook met Texas wat in mijn ogen de saaiste race van het seizoen was. Lijkt me dat Pocono ook vergelijkbaar kan worden met Fontana, Pocono is een superspeedway zelfs (Fontana was ´´gewone speedway´´') en de banking is daar ook niet zo extreem zoals in Texas dus naast elkaar rijden zoals in Fontana kan daar wel... Wordt ook wat dan :)
pi_153915869
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen :o
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2000 CART Fontana - Gil de Ferran's Closed Course Record

Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
pi_153916522
quote:
0s.gif
Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen :o
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2000 CART Fontana - Gil de Ferran's Closed Course Record

Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
Dit is dan ook wat Ed Carpenter er van zegt:
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_154147746
Justin Wilson rijdt de laatste 5 races voor Andretti Autosport en Pippa Mann en Tristan Vautier rijden de volgende twee races voor Dale Coyne.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 12 juli 2015 @ 23:30:17 #129
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154285190
Nu de race van Milwaukee
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 12 juli 2015 @ 23:34:29 #130
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_154285376
En van start
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_154285540
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer.
pi_154285602
De eersten worden al gelapt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 12 juli 2015 @ 23:42:34 #133
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_154285635
Gaat hard idd, baan is ook maar kort.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 12 juli 2015 @ 23:45:16 #134
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154285713
quote:
0s.gif
Op zondag 12 juli 2015 23:42 schreef chufi het volgende:
Gaat hard idd, baan is ook maar kort.
De baan is langzamer dan bijvoorbeeld fontana. Qua ovals is dit één van de langzaamste.

Maar weer weinig volk langs de baan :{
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 12 juli 2015 @ 23:45:45 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154285728
quote:
0s.gif
Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef M.Melandri het volgende:
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer.
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 12 juli 2015 @ 23:49:06 #136
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154285855
quote:
14s.gif
Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 :P.
Amerikanen houden niet echt van Europese sporten. Al komt er wel langzamerhand verandering in.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_154286309
quote:
14s.gif
Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 :P.
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.
  maandag 13 juli 2015 @ 00:09:40 #138
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154286552
Bijna 100 laps en nog geen full cours yellow. Gaat een snelle race worden op deze manier.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 13 juli 2015 @ 00:12:01 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154286626
quote:
0s.gif
Op maandag 13 juli 2015 00:01 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.
Rond de 300k. Heeft er ook mee te maken dat de meeste races op kut tijden zijn. Maar hetzelfde geldt voor IndyCar eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 13 juli 2015 @ 00:20:43 #140
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154286870
Eerste Full cours yellow James Jakes motorplofje.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_154312884
Rahal heeft ook een goed jaar zeg.
pi_154314813
Ja, net de race afgekeken. Werd me gisteren te laat. :)

Maar wat een race van Bourdais. _O_
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_154325385
quote:
0s.gif
Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen :o
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2000 CART Fontana - Gil de Ferran's Closed Course Record

Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
Onder het motto: Beter laat dan nooit...

De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn.
Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje.

En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger.

Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag).

PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten.
pi_154411570
KVSH bestraft voor te lichte auto Bourdais
quote:
KVSH Racing has been fined $5,000 after Sebastien Bourdais' race-winning car from last weekend's IndyCar race at Milwaukee was found to be three pounds underweight.

The series offered no details of the infraction but the margin of error has been confirmed to RACER by a senior team member. IndyCar merely stated that a post-race inspection determined that the car was in breach of Rule 14.3.1.1, which specifies a minimum weight of 1,600 lbs for road/street courses and short ovals.

It is the third time in four seasons that a race-winning car has failed a post-race technical inspection. The Dale Coyne Racing car driven to victory in Houston by Carlos Huertas last year was later found to be in breach of rules dictating the fuel tank capacity and rear wing dimensions, while an illegal aero part was discovered on Justin Wilson's sidepods following his win – also with Coyne – at Texas in 2012.

IndyCar has faced criticism in the past over the relatively minor penalties imposed for irregularities with race-winning cars. However the series' competition boss Derrick Walker explained last year that a zero-tolerance approach would be unrealistic, and that the minor punishments reflected the relatively minor nature of the infractions.

Meanwhile, Chevrolet and Honda were docked 20 and 100 manufacturer points, respectively, for engines that failed to reach their minimum mileage at Milwaukee.

Chevrolet was penalized for the engine failure in Stefano Coletti's car, while Honda was hit with the same penalty for failures on the cars of James Jakes (Schmidt), both Coyne entries, and Wilson and Marco Andretti's Andretti Autosport entries. Following the adjustments, Chevrolet leads Honda by 1213 points to 899.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_154471788
quote:
0s.gif
Op dinsdag 14 juli 2015 12:21 schreef TagForce het volgende:

[..]

Onder het motto: Beter laat dan nooit...

De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn.
Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje.

En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger.

Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag).

PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten.
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?
  maandag 20 juli 2015 @ 08:28:19 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154480059
Dat pack racen met 385 op Fontana en Michigan vond ik geweldig. Maar het is begrijpelijk dat ze wat aan de snelheden hebben gedaan, zeker na de tragedie met Greg Moore.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154483853
Ed Carpenter was afgelopen weekend niet blij met het rijgedrag van Sage Karam.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

#INDYRIVALS: Ed Carpenter vs Sage Karam
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_154483968
En de highlights van de afgelopen 3 races op een oval.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2015 MAVTV 500 Race Highlights
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2015 ABC Supply Wisconsin 250 Race Highlights
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2015 Iowa Corn 300 Race Highlights

En ook de meeste volledige races van dit seizoen staan op het Indycar YT kanaal.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 20 juli 2015 @ 13:37:02 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154485835
quote:
0s.gif
Op zondag 19 juli 2015 21:03 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?
Er is een gulden middenweg. Milwaukee en Iowa waren allebei prima races met een goede balans tussen mogelijkheid tot inhalen en veiligheid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154494474
Rahal tweede in de stand nu, zal wat zijn als die 'm wint zeg.
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:07:03 #151
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_154853042
quote:
0s.gif
Op maandag 20 juli 2015 19:05 schreef Funzel het volgende:
Rahal tweede in de stand nu, zal wat zijn als die 'm wint zeg.
Nou hij heeft vandaag weer een prima slag geslagen....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_155210115
Wauw ja, ik zie het nu ook (was op vakantie dus volledig gemist). Van mij mag 'ie hem nu pakken.
pi_155486278
Gaat nu moeilijk worden voor hem.

Was weer een leuke race, deze 500 mijls race. Alleen jammer van Justin Wilson die een vleugel (?) op zijn hoofd kreeg. Is nu op weg naar het ziekenhuis.

Dit seizoen zijn de 500 mijl races wel een van de leukste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 24 augustus 2015 @ 00:20:34 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155486315
Ja het was weer top. Af en toe een beetje te gek maar ik denk dat zodra de rijders weten om te gaan met dit aeropakket het alleen maar beter wordt. Mooi om te zien ook dat Honda het gat op de superspeedways gedicht hebben, op Indy kwamen ze niet in de buurt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155487610
Ach wat het resultaat ook is, laten we hopen dat Justin Wilson het overleeft... Een nosecone op je helm krijgen... damn

Ik weet niet of het nu nog zo is maar ik weet dat de orginele DW12 een design flaw had waarbij er een 26 pound gewicht in de nosecone zit, Mocht dit nu nog zo zijn dan is de impact veel hoger als die bij Massa, en bijna vergelijkbaar met die van Bianchi...
pi_155488230
Damn.. hoe groot is die kans..

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Justin Wilson/Sage Karam Crash - IndyCar @ Pocono 2015.

De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Rossoneri siamo noi.
  maandag 24 augustus 2015 @ 02:14:08 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155488288
quote:
0s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Heb je een bron daarvoor? En dat bedoel ik vriendelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155488348
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500

Ik heb een aantal berekeningen gedaan en ik kom op een MINIMUM van 150G, Dit is in het beste geval, Zit meer richting de 300G waarmee de klap zwaarder zou zijn dan die van Bianchi... Neus is gewoon 17Kg...
  maandag 24 augustus 2015 @ 02:22:51 #159
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_155488357
quote:
0s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 02:09 schreef ForzaMilan het volgende:
Damn.. hoe groot is die kans..

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Justin Wilson/Sage Karam Crash - IndyCar @ Pocono 2015.

De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen.
Bron? Ik kan niets vinden.
Edit: was al gevraagd.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_155488361
quote:
1s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 02:22 schreef Pagan het volgende:

[..]

Bron? Ik kan niets vinden.
Dit is officiele twitter

@Indycar
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500
  maandag 24 augustus 2015 @ 02:28:04 #161
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_155488393
quote:
0s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 02:23 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Dit is officiele twitter

@Indycar
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_155488405
quote:
1s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 02:28 schreef Pagan het volgende:

[..]

Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk.
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....
  maandag 24 augustus 2015 @ 02:38:33 #163
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_155488453
quote:
0s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 02:30 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor....
Het is nog altijd meneer gast. ;)

Ja, het ziet er ernstig uit, dat ben ik met je eens. Het team ziet dat hij hoofdletsel heeft, meer niet. Een dokter kan vaststellen of hij ook nog hersenletsel heeft. Daar is nog geen bericht over.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 24 augustus 2015 @ 04:43:53 #164
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155488815
Hoofdletsel en hij ligt in een coma.

http://espn.go.com/racing(...)ident-pocono-raceway

Nou is coma een vrij standaard procedure als het hoofd een flinke tik heeft gehad, om de hersenens te bschermen tegen zwellingen, maar het ziet er niet goed uit.

quote:
Hunter-Reay was told Wilson was unconscious and not responding when he was last updated. @IndyCar
https://twitter.com/brantjames/status/635590106552909824
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155488892
Holy fuck! Dat is een behoorlijke klap :X

Als je zag een paar jaar terug wat dat veertje van Rubens bij Massa uitrichtte, dan wil je hier helemaal niet aan denken :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:58:03 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155492516
Wat is de stand nu? JPM op kop nog (heb gister de race gemist)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155498315
quote:
0s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef nils7 het volgende:
Wat is de stand nu? JPM op kop nog (heb gister de race gemist)
Montoya 500
Rahal 466
Dixon 453
Power 439
Castroneves 423
Newgarden 413

Deze 6 hebben nog kans op de titel, vanwege de dubbele punten in de laatste race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:29:41 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155498371
quote:
0s.gif
Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Montoya 500
Rahal 466
Dixon 453
Power 439
Castroneves 423
Newgarden 413

Deze 6 hebben nog kans op de titel, vanwege de dubbele punten in de laatste race.
Montoya mag derde worden als Rahal wint...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 augustus 2015 @ 21:22:10 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155510781
Uurtje geleden, nog altijd in kritieke toestand.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:26:44 #170
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155515565
En een update over Sage Karam:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:13:12 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155518844
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:48:14 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155518954
-O-

Mooie hashtag wel bij IMS.

IMS twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:14:59
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
#INDYCAR driver Justin Wilson has passed away as a result of his injuries. #BadassWilson http://t.co/6EdUU9HUlO http://t.co/ysYkfc4WSu reageer retweet
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155518961
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.

Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.

The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.

The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.

Wilson Children’s Fund

C/O INDYCAR

4551 West 16th Street

Indianapolis, IN 46222
Rossoneri siamo noi.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:51:51 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155518965
Veel reacties van coureurs en teams in de comments-sectie op http://www.indianapolismo(...)-medical-update-2015
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155519110
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.

Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.

The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.

The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.

Wilson Children’s Fund

C/O INDYCAR

4551 West 16th Street

Indianapolis, IN 46222
:'( RIP :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:37:01 #176
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_155519112
Godverdomme man :'( mag het eens ophouden voorlopig ;(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:56:02 #177
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155519454
;(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155519506
:'(
pi_155519722
RIP! :'(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155519778
rip
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:39:05 #181
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155519794
...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_155520006
Jezus..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_155520424
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.

Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.

Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).

Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.

De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.

Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.

Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:34:08 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155520568
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:39:41 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155520643
quote:
14s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:43:43 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155520721
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer ;)
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.

Er komt nu waarschijnlijk weer een paar weken gezeik over gesloten cockpits. Oh joy :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155520952
Bah, beetje rauw op je dak nieuws.. Had na het gister vluchtig gelezen en gezien te hebben niet t idee dat ik dit zou lezen deze ochtend. RIP Justin.. Was een hele leuke en vriendelijke vent in interviews en publiciteit. Verlies voor de sport ;(
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:03:59 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155521110
RIP Justin
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:09:22 #189
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155521202
RIP Justin, een verlies voor autosport. ;(
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155521575
quote:
14s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:41:17 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155521715
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155522026
quote:
2s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:

[..]

Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:31:33 #193
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155522849
R.I.P. 9.giffoto

Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
pi_155522875
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155522910
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]

Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
is er een filmpje van Massa en de veer? :@
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:37:43 #196
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155522968
quote:
1s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

is er een filmpje van Massa en de veer? :@
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Acidente Felipe Massa

Als je ziet hoe heftig het hoofd van Massa al reageert en de schade die het deed.. dan moet je je nu inbeelden dat het in het geval van Wilson een nose cone is van +/-12 kilo.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:38:16 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155522973
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Kanaan verwoordt het ook prima.

TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155523620
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
pi_155523855
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:24:26 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155524033
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.

Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155524742
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 12:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.

Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.

Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.

quote:
14s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.

Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.

De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.

Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
pi_155525237
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:

[..]

De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.

Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.

Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.

[..]

Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.

De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.

Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Het chassis van de IRL werd wel Panoz genoemd, ook al was het door G-Force gebouwd. Maar ik doelde op de Dallara die voor de DW12 gebruikt werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33:53 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155525811
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155526867
quote:
14s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17:01 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155526888
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155527021
quote:
14s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:36:40 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155527363
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.

Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155527657
quote:
14s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.

Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.

Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.

Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.

Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:52:41 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155527855
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.

Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155528015
quote:
1s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.

Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
Mja, maar het hoeft niet nodeloos gevaarlijk te zijn. Ik kan me nog de reactie van de FISA herinneren toen een zekere heer J. Stewart aangaf dat sommige bochten op het oude Spa veel te gevaarlijk waren voor de snelheden die de nieuwe auto's haalden: "Dan ga je toch langzamer?".

Wellicht dat mijn hetze tegen de Indycar Series als geheel ook wel versterkt wordt door het feit dat het inderdaad de sympathieken zijn die de lul zijn. Justin Wilson was 1 van de aardigste personen op de Paddock. Met hem en met Katherine Legge nog lekker zitten lachen op Zolder en Assen... Die glimlach op z'n gezicht zal ik nooit vergeten. Top gast (en er zitten er nog wel meer tussen, maar die 2 sprongen er uit). Op Assen Katherine nog blij gemaakt met een ingelostte belofte speciaal voor haar een groot spandoek te maken.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:16:36 #211
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155528468
Nodeloos gevaarlijk hoeft inderdaad niet, maar het is een illusie om te denken dat ongelukken en doden te voorkomen zijn. Als je de kans op een dodelijk ongeluk wil uitbannen, moet je niet meer in een raceauto stappen. En dat vergeten coureurs nog wel eens in hun gemediatrainde politieke correctheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155537170
RIP ;( Een van mijn favoriete rijders wel, leek me een sympathieke kerel. Ook als je de betuigingen van collega's leest, iedereen heeft het erover wat voor fijn persoon het was.
pi_155541811
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 09:23 schreef TagForce het volgende:
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.

Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.

Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).

Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.

De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.

Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.

Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.

Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
pi_155541949
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 14:46 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.

Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.

Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.

Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
En het heeft ook nog eens NIKS te maken met de aerokits natuurlijk. Karam crashte gewoon vanuit zichzelf, als de crash was gebeurd ten tijde van het moment dat ze 7 wijdt (!) gingen dan kon je dat zeggen.

Ik vond het verder een supervermakelijke race, met drama (los van Wilson), spanning, wheel to wheel actie met 350 kmh, echt geweldig. Indycar geeft dit seizoen mooiste races van wat ik volg (F1, motogp, WSBK)
pi_155542141
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Marks het volgende:

[..]

En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.

Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.

Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.

En zoveel banen zijn er niet waar ze boven de 250 uitkomen. Indy, Fontana, Texas, Pocono... Goh.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51:23 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155542472
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef TagForce het volgende:

[..]

Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.
Marks is een idioot inderdaad maar dit slaat ook nergens op :'). Die doden hadden niet zoveel te maken met ovals.

quote:
Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.
Je hebt alleen een punt bij Wheldon. Dit heeft er, hoe vaak moet ik dit nog zeggen, niets mee te maken. Gewoon een zeer ongelukkig ongeluk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155542484
Het is gewoon een ultra riskante tak van racen. Zelf heb ik daardoor maximaal respect voor deze racers, net zoals voor de deelnemers van het Brits-Iers roadracing (Isle man, Ulster GP)
Ze doen dingen die ik niet zou durven. En uiteraard worden ze ook niet gedwongen, Mike Conway heeft bijvoorbeeld besloten geen ovals meer te doen. Maar er zijn genoeg mensen die het wel willen, laat ze...En ik blijf erbij, het ongeluk van gisteren heeft niets te maken met ovalracing. Zie ook de crash van Surtees....
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Henry Surtees FATAL Formula 2 crash (INCIDENTE MORTALE HENRY SURTEES)
En natuurlijk kwam Massa ook maar net weg, allemaal vergelijkbaar en allemaal geen ovals.
pi_155587741
Indy closed cockpit concept
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


De concepten vliegen je om de oren weer. Ze kunnen wmb beter onderzoeken waarom die auto's zonder zichtbare oorzaak de muur invliegen op ovals..
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:08:58 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155587778
Omdat ze underbody aero hebben. Wel een beetje opletten, sinds indy is er niemand meer over de kop gegaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155617235
Oriol Servia rijdt aankomend weekend in de #25 Andretti. Dit op verzoek van de familie van Justin Wilson.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155617277
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

IndyCar's on Golden Gate Bridge
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:18:30 #222
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155617426
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben.
Dus 100% veilig maak je het er niet mee.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:16:21 #223
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155621637
Oh de race is zondag vrij laat.....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:22:44 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155623802
quote:
0s.gif
Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef nils7 het volgende:
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben.
Dus 100% veilig maak je het er niet mee.
Niets maakt het 100% veilig, behalve niet meer racen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 augustus 2015 @ 22:31:05 #225
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155692281
Laatste race van het seizoen begint zo op Sport1
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155692660
of
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[Live] IndyCar @ Sonoma
als je geen sport1 hebt
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 31 augustus 2015 @ 00:07:04 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155696044
Ben nu al zat van al die onnodige safety cars. Het lijkt wel of ze het er om doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:40:15 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696540
Dit is een partij zuur voor Newgarden zeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:44:07 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696583
21 te gaan en caution, deze is uiteraard terecht wel. Stevige klap van Jakes.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155696617
Montoya kan het vergeten nu
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:54:45 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696762
Muñoz _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:55:21 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696774
Het wordt nog spannend hoor
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155696892
leuk elke keer een caution
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 01:09:04 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155697033
quote:
0s.gif
Op maandag 31 augustus 2015 01:00 schreef Beach het volgende:
leuk elke keer een caution
Laatste 2 waren in elk geval terecht
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 01:10:05 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155697050
Virtueel gelijk :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155697062
quote:
0s.gif
Op maandag 31 augustus 2015 01:10 schreef heywoodu het volgende:
Virtueel gelijk :D
dixon heeft meer wins
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155697121
maar degene die het beste brandstof spaart wint
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155697124
Ik zie een Brazilië 2008 (F1 )wel voor me, dat Montoya net nog Briscoe voorbij komt....
pi_155697155
leuk die dubbele punten
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155697161
quote:
0s.gif
Op maandag 31 augustus 2015 01:18 schreef Beach het volgende:
leuk die dubbele punten
Was de Indy500 ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop