abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155524742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.

Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.

Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.

Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.

De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.

Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
pi_155525237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:

[..]

De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.

Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.

Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.

[..]

Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.

De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.

Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Het chassis van de IRL werd wel Panoz genoemd, ook al was het door G-Force gebouwd. Maar ik doelde op de Dallara die voor de DW12 gebruikt werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33:53 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155525811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155526867
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17:01 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155526888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155527021
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:36:40 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155527363
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.

Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155527657
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.

Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.

Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.

Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.

Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:52:41 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155527855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.

Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155528015
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.

Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
Mja, maar het hoeft niet nodeloos gevaarlijk te zijn. Ik kan me nog de reactie van de FISA herinneren toen een zekere heer J. Stewart aangaf dat sommige bochten op het oude Spa veel te gevaarlijk waren voor de snelheden die de nieuwe auto's haalden: "Dan ga je toch langzamer?".

Wellicht dat mijn hetze tegen de Indycar Series als geheel ook wel versterkt wordt door het feit dat het inderdaad de sympathieken zijn die de lul zijn. Justin Wilson was 1 van de aardigste personen op de Paddock. Met hem en met Katherine Legge nog lekker zitten lachen op Zolder en Assen... Die glimlach op z'n gezicht zal ik nooit vergeten. Top gast (en er zitten er nog wel meer tussen, maar die 2 sprongen er uit). Op Assen Katherine nog blij gemaakt met een ingelostte belofte speciaal voor haar een groot spandoek te maken.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:16:36 #211
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155528468
Nodeloos gevaarlijk hoeft inderdaad niet, maar het is een illusie om te denken dat ongelukken en doden te voorkomen zijn. Als je de kans op een dodelijk ongeluk wil uitbannen, moet je niet meer in een raceauto stappen. En dat vergeten coureurs nog wel eens in hun gemediatrainde politieke correctheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155537170
RIP ;( Een van mijn favoriete rijders wel, leek me een sympathieke kerel. Ook als je de betuigingen van collega's leest, iedereen heeft het erover wat voor fijn persoon het was.
pi_155541811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:23 schreef TagForce het volgende:
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.

Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.

Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).

Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.

De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.

Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.

Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.

Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
pi_155541949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:46 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.

Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.

Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.

Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
En het heeft ook nog eens NIKS te maken met de aerokits natuurlijk. Karam crashte gewoon vanuit zichzelf, als de crash was gebeurd ten tijde van het moment dat ze 7 wijdt (!) gingen dan kon je dat zeggen.

Ik vond het verder een supervermakelijke race, met drama (los van Wilson), spanning, wheel to wheel actie met 350 kmh, echt geweldig. Indycar geeft dit seizoen mooiste races van wat ik volg (F1, motogp, WSBK)
pi_155542141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Marks het volgende:

[..]

En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.

Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.

Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.

En zoveel banen zijn er niet waar ze boven de 250 uitkomen. Indy, Fontana, Texas, Pocono... Goh.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51:23 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155542472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef TagForce het volgende:

[..]

Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.
Marks is een idioot inderdaad maar dit slaat ook nergens op :'). Die doden hadden niet zoveel te maken met ovals.

quote:
Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.
Je hebt alleen een punt bij Wheldon. Dit heeft er, hoe vaak moet ik dit nog zeggen, niets mee te maken. Gewoon een zeer ongelukkig ongeluk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155542484
Het is gewoon een ultra riskante tak van racen. Zelf heb ik daardoor maximaal respect voor deze racers, net zoals voor de deelnemers van het Brits-Iers roadracing (Isle man, Ulster GP)
Ze doen dingen die ik niet zou durven. En uiteraard worden ze ook niet gedwongen, Mike Conway heeft bijvoorbeeld besloten geen ovals meer te doen. Maar er zijn genoeg mensen die het wel willen, laat ze...En ik blijf erbij, het ongeluk van gisteren heeft niets te maken met ovalracing. Zie ook de crash van Surtees.... En natuurlijk kwam Massa ook maar net weg, allemaal vergelijkbaar en allemaal geen ovals.
pi_155587741
Indy closed cockpit concept


De concepten vliegen je om de oren weer. Ze kunnen wmb beter onderzoeken waarom die auto's zonder zichtbare oorzaak de muur invliegen op ovals..
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:08:58 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155587778
Omdat ze underbody aero hebben. Wel een beetje opletten, sinds indy is er niemand meer over de kop gegaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155617235
Oriol Servia rijdt aankomend weekend in de #25 Andretti. Dit op verzoek van de familie van Justin Wilson.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155617277
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:18:30 #222
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155617426
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben.
Dus 100% veilig maak je het er niet mee.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:16:21 #223
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155621637
Oh de race is zondag vrij laat.....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:22:44 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155623802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef nils7 het volgende:
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben.
Dus 100% veilig maak je het er niet mee.
Niets maakt het 100% veilig, behalve niet meer racen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 augustus 2015 @ 22:31:05 #225
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155692281
Laatste race van het seizoen begint zo op Sport1
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155692660
of
als je geen sport1 hebt
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 31 augustus 2015 @ 00:07:04 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155696044
Ben nu al zat van al die onnodige safety cars. Het lijkt wel of ze het er om doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:40:15 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696540
Dit is een partij zuur voor Newgarden zeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:44:07 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696583
21 te gaan en caution, deze is uiteraard terecht wel. Stevige klap van Jakes.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155696617
Montoya kan het vergeten nu
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:54:45 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696762
Muñoz _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 00:55:21 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155696774
Het wordt nog spannend hoor
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155696892
leuk elke keer een caution
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 01:09:04 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155697033
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 01:00 schreef Beach het volgende:
leuk elke keer een caution
Laatste 2 waren in elk geval terecht
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 01:10:05 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155697050
Virtueel gelijk :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155697062
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 01:10 schreef heywoodu het volgende:
Virtueel gelijk :D
dixon heeft meer wins
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155697121
maar degene die het beste brandstof spaart wint
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155697124
Ik zie een Brazilië 2008 (F1 )wel voor me, dat Montoya net nog Briscoe voorbij komt....
pi_155697155
leuk die dubbele punten
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155697161
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 01:18 schreef Beach het volgende:
leuk die dubbele punten
Was de Indy500 ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 augustus 2015 @ 01:21:45 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155697199
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 01:18 schreef Beach het volgende:
leuk die dubbele punten
Nou, fantastisch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155697243
Terechte kampioen.

Edit: Dus niet. Ik dacht dat Dixon beter scoorde door de 4de plaats in de Indy 500 dan de 6de van Montoya gisteren, maar moet dus andersom denken. Montoya verliest minder punten dan Dixon bij het wegstrepen van de dubbele punten.
Zonder dubbele punten zou de eindstand er zo uit zien:
1. Montoya 478
2. Dixon 474
3. Rahal 448
4. Power 427
5. Castroneves 413
6. Newgarden 400

[ Bericht 92% gewijzigd door sasquatsch op 31-08-2015 16:34:46 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155719077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]


Als je ziet hoe heftig het hoofd van Massa al reageert en de schade die het deed.. dan moet je je nu inbeelden dat het in het geval van Wilson een nose cone is van +/-12 kilo.
zie dit nu pas, maar wow
  Redactie Sport zondag 6 september 2015 @ 11:47:33 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155861734
Nog steeds een kater van dat Montoya uiteindelijk toch niet heeft gewonnen :(
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_155861949
Zonder dubbele punten in de laatste race maar met de punten voor de Indy500 kwalificatie (die ze vanwege de problemen met de aerokits niet hebben toegekend) zou Dixon alsnog gewonnen hebben.

Montoya heeft het aan zichzelf te wijten door Power aan te tikken, waardoor ze beiden naar de pits moesten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155910181
Superspannende race, superspannend seizoen...
En echt wat een circuit toch ook weer. Ik bedoel F1 op Spa is leuk, maar Indycars op Sanoma is gewoon nog leuker. Grind, zand, muren naast de baan in plaats van enorme uitloopstroken met drempels. En ook fantastisch mooi hoogteverschil, geen stuurbekrachtiging... _O_
En dan volgend jaar als het goed is Road America terug... tof...
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:52:19 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156730599
Kleine schop. Al het gezeik over het schema heeft niets opgeleverd en we hebben waarschijnlijk net zo weinig races als vorig jaar :').

Wat wel leuk is is dat IndyCar volgende week een officieel IndyCar simracing league opricht op iRacing. Races worden live uitgezonden op inydcar.com met commentaar van IndyCar commentators. De league is invite-only, ze willen bewezen coureurs hebben.

En het beste nieuws: ik doe ook mee :7.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156741184
Wordt dat echt professioneel aangepakt of hoe kom je daar tussen?
pi_156741396
Fir3fly is eigenlijk Max Verstappen?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:26:15 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156741634
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:09 schreef Funzel het volgende:
Wordt dat echt professioneel aangepakt of hoe kom je daar tussen?
Je kon je aanmelden via de forums van iRacing. Van aldaar:
quote:
Overview:
Next week INDYCAR will announce the formation of an official Verizon IndyCar Series sim racing league, which will be centered upon the existing 16th Street Racing League – a longstanding iRacing hosted league that was created in 2009 by INDYCAR/IMS employees Brian Simpson and Tony George Jr. The 16th Street Racing League is the premiere IndyCar sim racing league featuring the best IndyCar sim racers in the world and highlighted by participation from many real-world Verizon IndyCar Series drivers, including: Will Power, Simon Pagenaud, Sage Karam, Sebastian Saavedra and others.

All of the league’s races will be broadcast live on IndyCar.com, complete with commentators and race stewards, and held on many of the racetracks that are staples on the Verizon IndyCar Series schedule. INDYCAR will collaborate with iRacing and RACER magazine to promote the series and leverage their relationships with current Verizon IndyCar Series drivers, as well as drivers in the Mazda Road to Indy ladder system, to expand the participation of professional drivers.

INDYCAR:
League Management – schedule, rules/regulations, participants, officiating, etc.
All races streamed on IndyCar.com
Management of race broadcasts
Race pre-event and post-event coverage on IndyCar.com
Contributions to season prize pool

iRacing:
League Host
Race pre-event and post-event coverage on iRacingNews
Promotion of race broadcasts – iRacing homepage, social media, etc.
Contributions to season prize pool

RACER:
Race pre-event and post-event coverage on RACER.com
Promotion of race broadcasts – RACER.com, social media, etc.
Contributions to season prize pool

16th Street Racing League Schedule:

Phoenix International Raceway (Oct. 13) Triple Crown Event
Barber Motorsports Park (Oct. 20)
Iowa Speedway (Oct. 27)
Mid-Ohio Sports Car Course (Nov. 3)
The Milwaukee Mile (Nov. 10)
Road America (Nov. 17) Triple Crown Event
Pocono Raceway (Nov. 24)
Sonoma Raceway (Dec. 1)
Texas Motor Speedway (Dec. 8 )
Watkins Glen International (Dec. 15)
Indianapolis Motor Speedway, Qualifications (Dec. 21-22)
Indianapolis Motor Speedway, Race (Dec. 29) Triple Crown Event

-Races will begin at 8 p.m. ET each Tuesday evening. Race distance for each event is TBD.

Championship Winner
2016 INDYCAR Hard Card
Indianapolis 500 Commemorative Champagne Gift set, autographed by Tony Kanaan
Set of Firestone tires
Sirius/XM satellite receiver
2016 INDYCAR NATION Fan Club Membership
2016 RACER magazine subscription
$250 iRacing credits

Championship Runner-up
Sirius/XM satellite receiver
2016 RACER magazine subscription
2016 INDYCAR NATION Fan Club Membership
$150 iRacing credits

Championship, 3rd Place
Sirius/XM satellite receiver
2016 RACER magazine subscription
2016 INDYCAR NATION Fan Club Membership
$75 iRacing credits

Triple Crown
Win all three Triple Crown events: Indianapolis 500 Commemorative Champagne Gift set, autographed by Tony Kanaan (if wins all three Triple Crown events) - WINNER MUST BE 21 YRS OR OLDER
Each Triple Crown Race Winner: Sirius/XM satellite receiver (for each Triple Crown race winner)
Our triple crown consists of three races on three different styles of track. One short oval, one road and one super speedway.

The success of this partnership with RACER & INDYCAR is contingent upon real life drivers competing in the series and we will be inviting real life drivers from all over the world of motorsports to participate in the series full time. With this renewed focus on the league there will be several adjustments to the format and structure, which include:

*Races will take place on Tuesday nights. Race rooms will open for practice at 6:30PM for a 90 minute session.

*Qualifying (beginning at 8pm ET) formats will follow previous seasons as we will break up the field into odd and even numbered cars during open qualifying sessions. Oval sessions will be single car qualifying as they have been in the past. Indy qualifying will take place over two days and will be open to ALL those wishing to enter a car into qualifying. This includes drivers not competing in the other events.

*We’re going to revise the series to be an invite only league and there will no longer be a transfer race for each event. If you are interested in participating, please provide your name, car number and car/team name in the thread below. We will announce the roster early next week as well as the waiting list and order. Please keep in mind that if you miss more than two races in a row, you will sacrifice your reserved grid spot and it will be given to the next available person on the waiting list.

We're very excited about this partnership and can't wait to get started! It's going to be a great year!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')