abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155520952
Bah, beetje rauw op je dak nieuws.. Had na het gister vluchtig gelezen en gezien te hebben niet t idee dat ik dit zou lezen deze ochtend. RIP Justin.. Was een hele leuke en vriendelijke vent in interviews en publiciteit. Verlies voor de sport ;(
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:03:59 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155521110
RIP Justin
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:09:22 #189
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155521202
RIP Justin, een verlies voor autosport. ;(
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155521575
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren.

Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren.
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:41:17 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155521715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155522026
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:41 schreef WEST het volgende:

[..]

Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd.
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:31:33 #193
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155522849
R.I.P. 9.gif

Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
pi_155522875
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155522910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
R.I.P. [ afbeelding ]

Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was...
is er een filmpje van Massa en de veer? :@
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:37:43 #196
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155522968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

is er een filmpje van Massa en de veer? :@

Als je ziet hoe heftig het hoofd van Massa al reageert en de schade die het deed.. dan moet je je nu inbeelden dat het in het geval van Wilson een nose cone is van +/-12 kilo.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:38:16 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155522973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Kanaan verwoordt het ook prima.

TonyKanaan twitterde op dinsdag 25-08-2015 om 03:40:05 Why do we do this? Because we love it, don't want to be anywhere else but a race car. We will keep your legacy my friend. Racers race. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155523620
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden.

Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
pi_155523855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:09 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash).
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:24:26 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155524033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is.
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.

Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155524742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden.
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.

Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.

Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden.

Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits.
Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.

De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.

Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
pi_155525237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:

[..]

De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf.

Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar.

Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash.

[..]

Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan.

De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts.

Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op.

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Het chassis van de IRL werd wel Panoz genoemd, ook al was het door G-Force gebouwd. Maar ik doelde op de Dallara die voor de DW12 gebruikt werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33:53 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155525811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:50 schreef TagForce het volgende:

Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger.
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155526867
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft.
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17:01 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155526888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever?
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155527021
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech.
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:36:40 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155527363
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.

Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155527657
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden.

Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren.
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.

Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.

Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.

Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:52:41 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155527855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana?
Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe.
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.

Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155528015
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden.

Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan.
Mja, maar het hoeft niet nodeloos gevaarlijk te zijn. Ik kan me nog de reactie van de FISA herinneren toen een zekere heer J. Stewart aangaf dat sommige bochten op het oude Spa veel te gevaarlijk waren voor de snelheden die de nieuwe auto's haalden: "Dan ga je toch langzamer?".

Wellicht dat mijn hetze tegen de Indycar Series als geheel ook wel versterkt wordt door het feit dat het inderdaad de sympathieken zijn die de lul zijn. Justin Wilson was 1 van de aardigste personen op de Paddock. Met hem en met Katherine Legge nog lekker zitten lachen op Zolder en Assen... Die glimlach op z'n gezicht zal ik nooit vergeten. Top gast (en er zitten er nog wel meer tussen, maar die 2 sprongen er uit). Op Assen Katherine nog blij gemaakt met een ingelostte belofte speciaal voor haar een groot spandoek te maken.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:16:36 #211
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155528468
Nodeloos gevaarlijk hoeft inderdaad niet, maar het is een illusie om te denken dat ongelukken en doden te voorkomen zijn. Als je de kans op een dodelijk ongeluk wil uitbannen, moet je niet meer in een raceauto stappen. En dat vergeten coureurs nog wel eens in hun gemediatrainde politieke correctheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155537170
RIP ;( Een van mijn favoriete rijders wel, leek me een sympathieke kerel. Ook als je de betuigingen van collega's leest, iedereen heeft het erover wat voor fijn persoon het was.
pi_155541811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:23 schreef TagForce het volgende:
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid.

Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat.

Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien).

Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash.

De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende.

Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken.

Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen.
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.

Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
pi_155541949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:46 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt).

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima.

Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht.

Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e.

Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt.
En het heeft ook nog eens NIKS te maken met de aerokits natuurlijk. Karam crashte gewoon vanuit zichzelf, als de crash was gebeurd ten tijde van het moment dat ze 7 wijdt (!) gingen dan kon je dat zeggen.

Ik vond het verder een supervermakelijke race, met drama (los van Wilson), spanning, wheel to wheel actie met 350 kmh, echt geweldig. Indycar geeft dit seizoen mooiste races van wat ik volg (F1, motogp, WSBK)
pi_155542141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Marks het volgende:

[..]

En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom.
Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden.

Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel.
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.

Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.

En zoveel banen zijn er niet waar ze boven de 250 uitkomen. Indy, Fontana, Texas, Pocono... Goh.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51:23 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155542472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef TagForce het volgende:

[..]

Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man.
Marks is een idioot inderdaad maar dit slaat ook nergens op :'). Die doden hadden niet zoveel te maken met ovals.

quote:
Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in.
Je hebt alleen een punt bij Wheldon. Dit heeft er, hoe vaak moet ik dit nog zeggen, niets mee te maken. Gewoon een zeer ongelukkig ongeluk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155542484
Het is gewoon een ultra riskante tak van racen. Zelf heb ik daardoor maximaal respect voor deze racers, net zoals voor de deelnemers van het Brits-Iers roadracing (Isle man, Ulster GP)
Ze doen dingen die ik niet zou durven. En uiteraard worden ze ook niet gedwongen, Mike Conway heeft bijvoorbeeld besloten geen ovals meer te doen. Maar er zijn genoeg mensen die het wel willen, laat ze...En ik blijf erbij, het ongeluk van gisteren heeft niets te maken met ovalracing. Zie ook de crash van Surtees.... En natuurlijk kwam Massa ook maar net weg, allemaal vergelijkbaar en allemaal geen ovals.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')