sasquatsch | zaterdag 30 mei 2015 @ 21:40 | |||||
Topicreeks [IndyCar] #1 2008 [IndyCar] #2 Zonder Indy500 op RTL7 [IndyCar] #3 Only Surfers Paradise left.. [IndyCar] #4 Met Boddy D van de partij [IndyCar] #5 Month of May [IndyCar] #5 Beuken en rossen met Paul Tracy [IndyCar] #6 Op naar de finish [IndyCar] #6 I am Indy, you are Indy, we are Indy [IndyCar] #7 Let's Go 2010 [IndyCar] #8 ... [IndyCar] #9 Hoe win je de Indy 500 niet? [IndyCar] #11 Met maar 32 auto's aan de start van de Indy 500? Een overzicht van de inschrijvingen voor het seizoen 2013. Full time:
Indy 500 toevoegingen:
Overig part-time
| ||||||
sasquatsch | zaterdag 30 mei 2015 @ 21:41 | |||||
Zal later de OP wel aanpassen. | ||||||
M.Melandri | zaterdag 30 mei 2015 @ 21:41 | |||||
Bourdais zat ook flink te pushen | ||||||
sasquatsch | zaterdag 30 mei 2015 @ 21:46 | |||||
Weer een fcy. Yellows breed yellows, zoals ze in Amerika zeggen. | ||||||
M.Melandri | zaterdag 30 mei 2015 @ 21:48 | |||||
Komt niet echt op gang zo | ||||||
M.Melandri | zaterdag 30 mei 2015 @ 22:08 | |||||
Pech voor Sato, deze SC komt echt precies op het verkeerde moment. | ||||||
M.Melandri | zaterdag 30 mei 2015 @ 22:20 | |||||
En weg is zijn race. | ||||||
chufi | zaterdag 30 mei 2015 @ 23:30 | |||||
Afgelopen.... regen | ||||||
Funzel | zondag 31 mei 2015 @ 12:04 | |||||
Munoz | ||||||
M.Melandri | zondag 31 mei 2015 @ 17:25 | |||||
Zenden ze de race van vandaag niet uit? | ||||||
sasquatsch | zondag 31 mei 2015 @ 17:33 | |||||
Jawel, op het Extra1 kanaal. Ga hem opnemen en later op de avond bekijken. | ||||||
Fir3fly | zondag 31 mei 2015 @ 17:43 | |||||
Zeer grote kans dat de race niet doorgaat. Een vriend van mij in Detroit zegt dat het nog nooit zo hard geregend heeft en dat de baan compleet onder water staat. Een support race is al gecancelled. | ||||||
sasquatsch | zondag 31 mei 2015 @ 19:40 | |||||
Kwalificatie is ook (deels) verregend maar race lijkt vooralsnog door te gaan (lees ik op Twitter). Grid is nu op basis van stand in kampioenschap. | ||||||
Ferry_76 | zondag 31 mei 2015 @ 21:39 | |||||
Regen delay... | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 21:46 | |||||
Als ik de buienradar van Detroit en omgeving zie zijn er nog wel een paar buien. Maar ziet er verder droog uit. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 21:48 | |||||
Ze rijden in elk geval. | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 21:49 | |||||
Zitten ook wel droge plekken. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 21:49 | |||||
En groen | ||||||
Fir3fly | zondag 31 mei 2015 @ 21:51 | |||||
Het gaat dus toch door? | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 21:54 | |||||
Ze racen..., dus Ja | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 21:57 | |||||
Montoya trekt een behoorlijk gat. | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 21:58 | |||||
En de winnaar van gister eruit met een motorprobleem. | ||||||
Ferry_76 | zondag 31 mei 2015 @ 21:59 | |||||
http://nl.vipleague.me/mo(...)e-stream-online.html [ Bericht 23% gewijzigd door Ferry_76 op 31-05-2015 22:06:18 ] | ||||||
nils7 | zondag 31 mei 2015 @ 22:00 | |||||
Hebben ze plaatselijk geel nu? Wist niet dat ze daar aan deden, want er werd gezwaaid met geel maar ik zie geen SC. Baantje heeft wat weg (ook qua lay out) van Albert Park. | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 22:01 | |||||
Schijnbaar wel. Geen full course yellow in iedergeval. | ||||||
nils7 | zondag 31 mei 2015 @ 22:04 | |||||
550PK roept die Frank (toch?) lijkt me dat ze wel meer hebben toch? | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 22:05 | |||||
10 ronden gehad en nog geen full course yellow. | ||||||
Ferry_76 | zondag 31 mei 2015 @ 22:17 | |||||
Wat lelijk, die voorvleugels zonder end plates. | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 22:24 | |||||
Coureurs gaan beter met de omstandigheden om dan gisteren. Nog geen enkele full course yellow | ||||||
WEST | zondag 31 mei 2015 @ 22:32 | |||||
Daar gaat Will heeft geen Power | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 22:49 | |||||
Iemand heeft hem in de banden geparkeerd, even gemist wie het was. SC. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 22:59 | |||||
Yellows cause yellows --> Half rondje onderweg en Filippi en Coletti staan in de banden. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:14 | |||||
Fikse tik voor Newgarden en uiteraard weer yellow. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:25 | |||||
Groen. En geel. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:31 | |||||
Groen. En geel. Dank u Kimball. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:33 | |||||
Bourdais, Montoya, Rahal, Sato, Pagenaud als top-5. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:37 | |||||
Caution. | ||||||
chufi | zondag 31 mei 2015 @ 23:38 | |||||
Ze zullen eens een vol rondje racen | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:42 | |||||
Montoya en Bourdais komen misschien 1 rondje tekort met de brandstof | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:43 | |||||
Groen. 3 bochten gehad en caution. Castroneves en Power tegen de muur. | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:44 | |||||
Rode vlag, we zijn klaar. | ||||||
chufi | zondag 31 mei 2015 @ 23:44 | |||||
Als pacecardriver maak je bijna meer rondjes ... Rode vlag | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:50 | |||||
We gaan toch nog even een sprintje doen | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:51 | |||||
Montoya gaat het zonder nog een yellow niet halen, komt dan net tekort met z'n brandstof. | ||||||
Max23 | zondag 31 mei 2015 @ 23:54 | |||||
Niet genoeg brandstof voor 6 ronden? | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:55 | |||||
Precies, omdat hij een ronde of 26 geleden binnen is gekomen en de "fuel window" ligt op 22 tot 26 ronden | ||||||
Max23 | zondag 31 mei 2015 @ 23:55 | |||||
Oeh, Bourdais wordt ook krap voor zijn brandstof hoor ik | ||||||
heywoodu | zondag 31 mei 2015 @ 23:57 | |||||
Sato kan ook problemen krijgen volgens mij | ||||||
chufi | zondag 31 mei 2015 @ 23:59 | |||||
Laat ze allemaal stil vallen | ||||||
heywoodu | maandag 1 juni 2015 @ 00:00 | |||||
Montoya in de shit | ||||||
heywoodu | maandag 1 juni 2015 @ 00:01 | |||||
Bourdais wint, voor Sato en Rahal. Montoya in de laatste halve ronde nog van 4 naar 10 gegaan | ||||||
Max23 | maandag 1 juni 2015 @ 00:01 | |||||
Montoya teruggevallen naar 10 Bourdais wint voor Sato en Rahal | ||||||
heywoodu | maandag 1 juni 2015 @ 00:04 | |||||
Montoya heeft hem ergens op de baan geparkeerd en komt nu naar de pit lopen | ||||||
Peterselieman | maandag 1 juni 2015 @ 00:07 | |||||
Dit hoort bij het Amerikaanse racen. Toch proberen zonder bijtanken de finish te halen en hopen dat het stilvallen zich pas op of na de streep voordoet | ||||||
sasquatsch | maandag 1 juni 2015 @ 10:35 | |||||
Gisteravond met 2 uur vertraging nog even de race gekeken. Leuke race en beter dan die van zaterdag. | ||||||
sasquatsch | dinsdag 2 juni 2015 @ 21:46 | |||||
Aankomend weekend rijden de IndyCars op de Texas Motor Speedway. Pippa Mann en Ryan Briscoe keren terug voor respectievelijk Dale Coyne en Sam Schmidt, terwijl Tristan Vautier voor de derde race op rij voor Dale Coyne rijdt. | ||||||
Marks | woensdag 3 juni 2015 @ 22:47 | |||||
Ok, maar bovenal waren beide races gewoon super vermakelijk. Blijf erbij dat de Indycars dit seizoen de mooiste races bieden van de grote raceklassen wereldwijd (incl. motorrace). En ben het totaal eens met Bourais zijn aanval op de F1 http://www.gpupdate.net/n(...)leen-bezig-met-geld/ Heerlijk circuit was Detroit. Eerste bocht, licht vergelijkbaar met Singapore met F1 (alleen dan andere kant op). De reden dat het op Detroit zoveel spectaculairder oogt, is simpelweg dat daar gewoon BANDEN staan naast de baan in plaats van 20 meter uitloop wat op singapore het geval is. Als daar iemand zich verremd, kan hij gewoon doorschieten, totale BS, fouten moeten afgestraft worden zodat de beste mag winnen. En opletten: race is nu ZATERDAG op Texas | ||||||
nils7 | maandag 8 juni 2015 @ 17:14 | |||||
Ik wist niet dat Max Chilton in de Indylights reed maar blijkbaar vervangt Piquet Jr. 'm de komende race. | ||||||
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 18:39 | |||||
Yep, Chilton rijdt in Le Mans voor Nissan. | ||||||
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 21:06 | |||||
Briscoe rijdt dit weekend ook in Le Mans, dus Conor Daly zit in de #5 SPM auto. De verwachting is dat Briscoe daarna tot aan het eind van het seizoen (of totdat Hinch terug is) die auto rijdt. | ||||||
sasquatsch | maandag 8 juni 2015 @ 23:24 | |||||
Saveedra is ook weer terug voor Chip Ganassi en neemt plaats in de #8 i.p.v. Sage Karam. | ||||||
Marks | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:11 | |||||
Wel jammer eigenlijk. Ook jammer dat de race dit weekend geen boeiende was, maar kan ook niet altijd feest zijn. Zelfs niet bij indycar | ||||||
DutchTrain | zondag 14 juni 2015 @ 02:47 | |||||
En hopelijk alleen dit weekend. Met zo'n verdedigingsactie als deze mogen ze al zijn racelicenties van mij afnemen. Wat je niet ziet in het filmpje is dat hij duidelijk langzamer was en al een paar foutjes gemaakt had, waardoor Enerson al wat pogingen had gedaan om er voorbij te komen. Nu stuurde Piquet gewoon terug naar de lijn terwijl Enerson er naast zat, precies op het punt waar in het verleden al eens en fataal ongeval heeft plaatsgevonden. | ||||||
DutchTrain | zondag 14 juni 2015 @ 02:57 | |||||
En als je denkt dat F1 in een crisis zit; ik was vandaag bij de races in Toronto en de tribunes waren vrijwel leeg en ondanks het mooie weer liepen er ook niet heel veel mensen rond. Groot verschil met de F1 in Montréal die van vrijdag tot en met zondag zo goed als uitverkocht was. In de IndyLights rijden maar 11wagens, waar er maar 6 van finishten vandaag. In de andere support races waren ook nauwelijks volle deelnemersvelden. Voor morgen is er veel regen voorspeld, dus ik heb het er maar niet op gegokt om een kaartje te kopen, want meestal wordt dan gewoon alles afgelast of uitgesteld tot maandag. En van buiten het circuit kan je hier ook nog de races volgen zonder een toegang te betalen... | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 12:17 | |||||
Sorry, maar dat zie ik niet zo. Afgaande op de witte lijn met de achteruit camera gaat Piquet nauwelijks van zijn lijn af als Enerson achterop rijdt. | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 15:28 | |||||
Alles loopt gewoon terug. Komt omdat ze tegenwoordig alles kunnen uitrekenen en analyseren waardoor het voorspelbaarder is dan vroeger. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 16:12 | |||||
Om het interessanter te maken is de push-to-pass nu geheim. Zou tot meer inhaalacties moeten leiden, omdat je niet weet wanneer je tegenstander deze gebruikt. | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 16:17 | |||||
Zo verzinnen alle raceklassen kunstgrepen om het leuker te maken, maar het publiek komt niet terug. | ||||||
Fir3fly | zondag 14 juni 2015 @ 16:19 | |||||
Le Mans had een nieuw record voor publiek dit jaar als ik het goed gehoord heb. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 18:48 | |||||
Het publiek in de IndyCars is allang weg. Flink teruggelopen sinds de splitsing en is langzaam bezig met een stijging. In Long Beach dit jaar waren de meeste bezoekers van de afgelopen 12 jaar. Vandaar ook de kalender met de 16 races in 6 maanden. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 18:51 | |||||
En de race van vanavond is een half uur eerder vanwege de regen. Start is nu om 15.00 uur lokale tijd. 21.00 Nederlandse tijd. | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 19:41 | |||||
De Indy500 werd ook goed bezocht en Montreal afgelopen week ook, zulke events blijven altijd wel goed bezocht. In de breedte gaat het echter niet goed, over alle linies zie je dalende tv kijkers en toeschouwers. Silverstone WEC bijv zat ook niemand. | ||||||
nils7 | zondag 14 juni 2015 @ 20:06 | |||||
mooi thnx Volgens mij is volgend jaar de 100ste Indy, iemand daar wel eens heen geweest? Wat kost zo iets? F1 prijzen? [edit] Zit eens te neuzen maar dat seizoen is best vroeg afgelopen (30 augustus al de laatste race). Kan me herinneren dat het wel langer door liep maar blijkbaar (na zoekwerk) is het de laatste jaren al zo vroeg afgelopen... Iemand een idee waarom? [ Bericht 12% gewijzigd door nils7 op 14-06-2015 20:20:05 ] | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 20:32 | |||||
De races zitten dichter op elkaar zodat de aandacht van het publiek niet verslapt. Zo proberen ze meer kijkers te trekken en te behouden. | ||||||
nils7 | zondag 14 juni 2015 @ 21:00 | |||||
Fok t Is niet op sport 1 Waarom Nascar, waarom Oh jawel pas om half 10 op sport 1 extra 2 | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 21:03 | |||||
Is nu gewoon op Sport1 hoor. | ||||||
WEST | zondag 14 juni 2015 @ 21:06 | |||||
is nu bezig op sport1 extra 2 | ||||||
WEST | zondag 14 juni 2015 @ 21:08 | |||||
plus de meeste andere seizoenen in september weer beginnen. zoals MBL, NBA American Footbal. | ||||||
nils7 | zondag 14 juni 2015 @ 21:12 | |||||
SShit de EPG gaf vanaf half 10 pas aan... Heb ff 10 minuten gemist maar goed dat had ok opgevuld met 't darten | ||||||
WEST | zondag 14 juni 2015 @ 21:13 | |||||
Ze ben net onderweg. Je hebt niet veel gemist. | ||||||
Ferry_76 | zondag 14 juni 2015 @ 21:24 | |||||
Weer een regenrace! | ||||||
WEST | zondag 14 juni 2015 @ 21:26 | |||||
komt geen regen meer aan. De baan is aardig aan het opdrogen. De meeste coureurs zijn ook al overgestapt op de zachte droogweerband. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 21:28 | |||||
Ik zei toch dat de race een half uur vervroegd was. | ||||||
WEST | zondag 14 juni 2015 @ 21:30 | |||||
De baan droogt in rap tempo op | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 21:38 | |||||
Regent weer | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 21:41 | |||||
Nee. Op Twitter lees ik dat het niet regent. Alleen vocht op de lenzen. https://twitter.com/curtcavin/status/610168901176066048?s=09 | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 21:43 | |||||
Oke, rondetijden leken ook omhoog te schieten. Van 1.01 naar 1.02 maar misschien slijten die softs snel. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 22:19 | |||||
Laatste serie pitstops nu. | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 22:26 | |||||
Helio vliegt, wint een seconde per ronde. | ||||||
M.Melandri | zondag 14 juni 2015 @ 22:28 | |||||
Is net niet genoeg | ||||||
Ferry_76 | zondag 14 juni 2015 @ 22:39 | |||||
Pas twee uitvallers. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 22:43 | |||||
Nu de push-to-pass wel in beeld. | ||||||
nils7 | zondag 14 juni 2015 @ 22:45 | |||||
t zal wel zo blijven... | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 22:45 | |||||
Begint weer met regenen. | ||||||
sasquatsch | zondag 14 juni 2015 @ 22:48 | |||||
CFH 1-2 | ||||||
Ferry_76 | zondag 14 juni 2015 @ 22:48 | |||||
Jammer van het nieuwe superlicentie puntensysteem, die Newgarden zou een leuke keus voor Haas F1 zijn. | ||||||
nils7 | zondag 14 juni 2015 @ 22:50 | |||||
Als je in indycar wint mag je dan niet meer instappen? | ||||||
Ferry_76 | zondag 14 juni 2015 @ 22:52 | |||||
De Titel in indycar levert 40 punten op, precies wat je vanaf volgend jaar minimaal nodig hebt voor een F1 licentie. http://www.jamesallenonf1(...)cence-points-system/ | ||||||
Ferry_76 | maandag 15 juni 2015 @ 00:35 | |||||
Harde klap in de Indy lights: | ||||||
Bluurgh | maandag 15 juni 2015 @ 05:16 | |||||
Wow das een flinke. Doet me denken aan Jeff Krosnoff, was dat niet hetzelfde circuit? | ||||||
Atreidez | maandag 15 juni 2015 @ 10:42 | |||||
Gisteren weer eerste 20 rondes gemist.. Had nog op GPUpdate gekeken voor de starttijd van de race, 21.37 gaf ie aan Opdrogende baan, hoop dikke actie bij de restarts, gave race iig de laatste 50 rondjes! Vanavond denk ik nog even de eerste 20 bekijken, na GoT | ||||||
sasquatsch | maandag 15 juni 2015 @ 10:56 | |||||
Race is een half uur vervroegd vanwege de verwachtte regen. Stond ook op GPUpdate en heb ik in dit topic gepost. | ||||||
sasquatsch | maandag 15 juni 2015 @ 10:57 | |||||
Ja. | ||||||
Atreidez | maandag 15 juni 2015 @ 13:17 | |||||
Ik lees t altijd via GPUpdate - Series - Indycar.. Daar hadden ze t niet aangepast Zal volgende keer weer hier ook ff checken. | ||||||
Funzel | maandag 15 juni 2015 @ 18:24 | |||||
Newgarden weer gewonnen zie ik, toffe coureur is dat zeg. | ||||||
DutchTrain | dinsdag 16 juni 2015 @ 17:31 | |||||
Hier nog wat fotootjes van de vrijdag en zaterdag in Toronto. | ||||||
DutchTrain | dinsdag 16 juni 2015 @ 17:35 | |||||
En dit was er toch over van RC Enersons wagen. | ||||||
sasquatsch | zaterdag 27 juni 2015 @ 22:41 | |||||
Nu bezig de race in Fontana. 500 mijl op een oval. | ||||||
chufi | zaterdag 27 juni 2015 @ 22:46 | |||||
Thanks | ||||||
Geralt | zaterdag 27 juni 2015 @ 22:53 | |||||
Ja dat ga ik niet meer kijken; ik moet morgen om half 8 op Zandvoort zijn man! | ||||||
sasquatsch | zaterdag 27 juni 2015 @ 23:06 | |||||
Honda doet voor de verandering goed mee. | ||||||
Fir3fly | zaterdag 27 juni 2015 @ 23:44 | |||||
Edit: never mind [ Bericht 76% gewijzigd door Fir3fly op 27-06-2015 23:57:29 ] | ||||||
Fir3fly | zondag 28 juni 2015 @ 00:38 | |||||
Wat een race! | ||||||
Smacked_Actor | zondag 28 juni 2015 @ 00:51 | |||||
Echt vette race | ||||||
Smacked_Actor | zondag 28 juni 2015 @ 00:55 | |||||
Raar moment bij Rahal.. | ||||||
chufi | zondag 28 juni 2015 @ 01:22 | |||||
Het blijft gewoon continu stuivertje wisselen | ||||||
Fir3fly | zondag 28 juni 2015 @ 01:25 | |||||
Waarom blijven mensen die Sato inhuren? Wat een idioot. | ||||||
chufi | zondag 28 juni 2015 @ 01:28 | |||||
Hij kon er weinig aan doen volgens mij | ||||||
Fir3fly | zondag 28 juni 2015 @ 01:30 | |||||
Hij knalt eerst tegen Dixon aan en dan tegen Power. | ||||||
chufi | zondag 28 juni 2015 @ 01:34 | |||||
Hij raakt even de controle kwijt, maar krijgt de controle terug en stuurt iets naar beneden waar opeens Dixon iets omhoog gestuurd had en ondertussen stuur Power oon naar beneden. Hij kon geen kant meer op ... Maar dat is zoals ik het zag | ||||||
Fir3fly | zondag 28 juni 2015 @ 01:36 | |||||
Hij had of eerder moeten liften of niet tegen Dixon aan rijden. Heel simpel. Gaat al bijna de hele race goed bij elke andere rijder. | ||||||
sasquatsch | zondag 28 juni 2015 @ 11:06 | |||||
Schuld van Power. Die duwt hem tegen Dixon aan. Sato kon nergens heen. | ||||||
chufi | zondag 28 juni 2015 @ 11:07 | |||||
| ||||||
sasquatsch | zondag 28 juni 2015 @ 11:07 | |||||
Maar wat een race. Van begin tot eind spektakel. Al lijken de coureurs er niet zo blij mee. | ||||||
Marks | zondag 28 juni 2015 @ 22:48 | |||||
Superrace inderdaad, wat een verschil ook met Texas wat in mijn ogen de saaiste race van het seizoen was. Lijkt me dat Pocono ook vergelijkbaar kan worden met Fontana, Pocono is een superspeedway zelfs (Fontana was ´´gewone speedway´´') en de banking is daar ook niet zo extreem zoals in Texas dus naast elkaar rijden zoals in Fontana kan daar wel... Wordt ook wat dan | ||||||
Marks | zondag 28 juni 2015 @ 23:26 | |||||
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren. Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf... | ||||||
sasquatsch | zondag 28 juni 2015 @ 23:43 | |||||
Dit is dan ook wat Ed Carpenter er van zegt:
| ||||||
sasquatsch | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:56 | |||||
Justin Wilson rijdt de laatste 5 races voor Andretti Autosport en Pippa Mann en Tristan Vautier rijden de volgende twee races voor Dale Coyne. | ||||||
WEST | zondag 12 juli 2015 @ 23:30 | |||||
Nu de race van Milwaukee | ||||||
chufi | zondag 12 juli 2015 @ 23:34 | |||||
En van start | ||||||
M.Melandri | zondag 12 juli 2015 @ 23:39 | |||||
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer. | ||||||
sasquatsch | zondag 12 juli 2015 @ 23:41 | |||||
De eersten worden al gelapt. | ||||||
chufi | zondag 12 juli 2015 @ 23:42 | |||||
Gaat hard idd, baan is ook maar kort. | ||||||
WEST | zondag 12 juli 2015 @ 23:45 | |||||
De baan is langzamer dan bijvoorbeeld fontana. Qua ovals is dit één van de langzaamste. Maar weer weinig volk langs de baan | ||||||
Fir3fly | zondag 12 juli 2015 @ 23:45 | |||||
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 . | ||||||
WEST | zondag 12 juli 2015 @ 23:49 | |||||
Amerikanen houden niet echt van Europese sporten. Al komt er wel langzamerhand verandering in. | ||||||
M.Melandri | maandag 13 juli 2015 @ 00:01 | |||||
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS. | ||||||
WEST | maandag 13 juli 2015 @ 00:09 | |||||
Bijna 100 laps en nog geen full cours yellow. Gaat een snelle race worden op deze manier. | ||||||
Fir3fly | maandag 13 juli 2015 @ 00:12 | |||||
Rond de 300k. Heeft er ook mee te maken dat de meeste races op kut tijden zijn. Maar hetzelfde geldt voor IndyCar eigenlijk. | ||||||
WEST | maandag 13 juli 2015 @ 00:20 | |||||
Eerste Full cours yellow James Jakes motorplofje. | ||||||
Funzel | maandag 13 juli 2015 @ 21:59 | |||||
Rahal heeft ook een goed jaar zeg. | ||||||
sasquatsch | maandag 13 juli 2015 @ 22:54 | |||||
Ja, net de race afgekeken. Werd me gisteren te laat. Maar wat een race van Bourdais. | ||||||
TagForce | dinsdag 14 juli 2015 @ 12:21 | |||||
Onder het motto: Beter laat dan nooit... De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn. Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje. En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger. Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag). PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten. | ||||||
sasquatsch | vrijdag 17 juli 2015 @ 12:24 | |||||
KVSH bestraft voor te lichte auto Bourdais
| ||||||
Funzel | zondag 19 juli 2015 @ 21:03 | |||||
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan? | ||||||
ziggyziggyziggy | maandag 20 juli 2015 @ 08:28 | |||||
Dat pack racen met 385 op Fontana en Michigan vond ik geweldig. Maar het is begrijpelijk dat ze wat aan de snelheden hebben gedaan, zeker na de tragedie met Greg Moore. | ||||||
sasquatsch | maandag 20 juli 2015 @ 12:17 | |||||
Ed Carpenter was afgelopen weekend niet blij met het rijgedrag van Sage Karam. | ||||||
sasquatsch | maandag 20 juli 2015 @ 12:23 | |||||
En de highlights van de afgelopen 3 races op een oval. En ook de meeste volledige races van dit seizoen staan op het Indycar YT kanaal. | ||||||
Fir3fly | maandag 20 juli 2015 @ 13:37 | |||||
Er is een gulden middenweg. Milwaukee en Iowa waren allebei prima races met een goede balans tussen mogelijkheid tot inhalen en veiligheid. | ||||||
Funzel | maandag 20 juli 2015 @ 19:05 | |||||
Rahal tweede in de stand nu, zal wat zijn als die 'm wint zeg. | ||||||
Fiorano | zondag 2 augustus 2015 @ 22:07 | |||||
Nou hij heeft vandaag weer een prima slag geslagen.... | ||||||
Funzel | vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:30 | |||||
Wauw ja, ik zie het nu ook (was op vakantie dus volledig gemist). Van mij mag 'ie hem nu pakken. | ||||||
sasquatsch | maandag 24 augustus 2015 @ 00:18 | |||||
Gaat nu moeilijk worden voor hem. Was weer een leuke race, deze 500 mijls race. Alleen jammer van Justin Wilson die een vleugel (?) op zijn hoofd kreeg. Is nu op weg naar het ziekenhuis. Dit seizoen zijn de 500 mijl races wel een van de leukste. | ||||||
Fir3fly | maandag 24 augustus 2015 @ 00:20 | |||||
Ja het was weer top. Af en toe een beetje te gek maar ik denk dat zodra de rijders weten om te gaan met dit aeropakket het alleen maar beter wordt. Mooi om te zien ook dat Honda het gat op de superspeedways gedicht hebben, op Indy kwamen ze niet in de buurt. | ||||||
Nymphetic13 | maandag 24 augustus 2015 @ 01:25 | |||||
Ach wat het resultaat ook is, laten we hopen dat Justin Wilson het overleeft... Een nosecone op je helm krijgen... damn Ik weet niet of het nu nog zo is maar ik weet dat de orginele DW12 een design flaw had waarbij er een 26 pound gewicht in de nosecone zit, Mocht dit nu nog zo zijn dan is de impact veel hoger als die bij Massa, en bijna vergelijkbaar met die van Bianchi... | ||||||
ForzaMilan | maandag 24 augustus 2015 @ 02:09 | |||||
Damn.. hoe groot is die kans.. De Indycar organisatie bevestigde zojuist dat Wilson hersenletsel heeft opgelopen. | ||||||
Fir3fly | maandag 24 augustus 2015 @ 02:14 | |||||
Heb je een bron daarvoor? En dat bedoel ik vriendelijk. | ||||||
Nymphetic13 | maandag 24 augustus 2015 @ 02:21 | |||||
Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500 Ik heb een aantal berekeningen gedaan en ik kom op een MINIMUM van 150G, Dit is in het beste geval, Zit meer richting de 300G waarmee de klap zwaarder zou zijn dan die van Bianchi... Neus is gewoon 17Kg... | ||||||
Pagan | maandag 24 augustus 2015 @ 02:22 | |||||
Bron? Ik kan niets vinden. Edit: was al gevraagd. | ||||||
Nymphetic13 | maandag 24 augustus 2015 @ 02:23 | |||||
Dit is officiele twitter @Indycar Justin Wilson was transported to the hospital for a head injury. More info will be communicated when available. #INDYCAR #ABCSupply500 | ||||||
Pagan | maandag 24 augustus 2015 @ 02:28 | |||||
Ik denk dat head injury eerder hoofdletsel als hersenletsel betekent. In beide gevallen natuurlijk zorgelijk. | ||||||
Nymphetic13 | maandag 24 augustus 2015 @ 02:30 | |||||
Gast Hij krijgt een 17Kg wegende nosecone op zijn helm met 200 a 250Km/h... Denk je dat ie niet op zijn minst hersenletsel heeft? Zijn hoofd kan er nog prima uit zien, Als die grijze massa een teringzwieper heeft gemaakt is dat een stuk erger hoor.... | ||||||
Pagan | maandag 24 augustus 2015 @ 02:38 | |||||
Het is nog altijd meneer gast. Ja, het ziet er ernstig uit, dat ben ik met je eens. Het team ziet dat hij hoofdletsel heeft, meer niet. Een dokter kan vaststellen of hij ook nog hersenletsel heeft. Daar is nog geen bericht over. | ||||||
ziggyziggyziggy | maandag 24 augustus 2015 @ 04:43 | |||||
Hoofdletsel en hij ligt in een coma. http://espn.go.com/racing(...)ident-pocono-raceway Nou is coma een vrij standaard procedure als het hoofd een flinke tik heeft gehad, om de hersenens te bschermen tegen zwellingen, maar het ziet er niet goed uit. https://twitter.com/brantjames/status/635590106552909824 | ||||||
Geralt | maandag 24 augustus 2015 @ 06:30 | |||||
Holy fuck! Dat is een behoorlijke klap Als je zag een paar jaar terug wat dat veertje van Rubens bij Massa uitrichtte, dan wil je hier helemaal niet aan denken | ||||||
nils7 | maandag 24 augustus 2015 @ 11:58 | |||||
Wat is de stand nu? JPM op kop nog (heb gister de race gemist) | ||||||
sasquatsch | maandag 24 augustus 2015 @ 15:27 | |||||
Montoya 500 Rahal 466 Dixon 453 Power 439 Castroneves 423 Newgarden 413 Deze 6 hebben nog kans op de titel, vanwege de dubbele punten in de laatste race. | ||||||
nils7 | maandag 24 augustus 2015 @ 15:29 | |||||
Montoya mag derde worden als Rahal wint... | ||||||
heywoodu | maandag 24 augustus 2015 @ 21:22 | |||||
Uurtje geleden, nog altijd in kritieke toestand. | ||||||
ziggyziggyziggy | maandag 24 augustus 2015 @ 23:26 | |||||
En een update over Sage Karam: | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:13 | |||||
Helaas. https://twitter.com/AP/status/635980394886787073 | ||||||
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:48 | |||||
Mooie hashtag wel bij IMS.
| ||||||
ForzaMilan | dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:51 | |||||
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23. Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers. The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world. The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR. Wilson Children’s Fund C/O INDYCAR 4551 West 16th Street Indianapolis, IN 46222 | ||||||
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:51 | |||||
Veel reacties van coureurs en teams in de comments-sectie op http://www.indianapolismo(...)-medical-update-2015 | ||||||
Geralt | dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:36 | |||||
RIP | ||||||
Sinister-D- | dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:37 | |||||
Godverdomme man mag het eens ophouden voorlopig | ||||||
nils7 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:56 | |||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:01 | |||||
sasquatsch | dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:31 | |||||
RIP! | ||||||
Abdus18 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:37 | |||||
rip | ||||||
chufi | dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:39 | |||||
... | ||||||
franklop | dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:55 | |||||
Jezus.. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:23 | |||||
Verdriet begint langzaamaan plaats te maken voor boosheid. Het wordt tijd dat die hele Indycar series opgedoekt wordt. Of in ieder geval niet langer op ovals rijdt. Al jaren roept de serie dat ze er alles aan doen om het veiliger te maken, maar ondertussen zorgen diezelfde regels er voor dat het gevaarlijker wordt. Welke idioot verzint het om een balastgewicht in een nosecone te stoppen? De nosecone die ontworpen is om van de wagen te vallen bij een crash, zodat er energie verloren gaat. Het kan niet zo zijn dat een onderdeel van 12+ kilo los komt van een auto (anders dan een wiel misschien). Als dat nou het enige was, dan was het minder erg geweest, maar de hele opzet van de wagen is er op gebrand om het spectaculair te maken voor het publiek, met ernstige crashes tot gevolg. Ofwel ernstig voor de coureurs ofwel voor het publiek. Wagens die gaan vliegen omdat ze volgas met 10 wagens binnen 0.5 seconden blijven hangen, onderdelen die dwars door de cockpit komen (Hinchcliffe), of onderdelen die het publiek in vliegen. Met als triest dieptepunt deze crash. De Idiot Grandson heeft sinds 2003 al 4 levens gekost, en het is wachten op de volgende. Ik hoop heel erg hard dat alle coureurs nu gaan weigeren op ovals te rijden, of hun heil ergens anders gaan zoeken. Sorry voor de rant, maar heel veel fans (voornamelijk van de voormalige Champcar series) roepen dit al van voor de samenvoeging. Tijd om er iets aan te doen. | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:34 | |||||
Mwah. Freak accident, net als Bianchi. Had ook op een straatcirctuit kunnen gebeuren. Tragisch, maar geen reden om hier overdreven op te gaan reageren. | ||||||
nils7 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:39 | |||||
Wel een kleinere kans om met 300 iets tegen je helm te krijgen dan op een oval waar ze vaker wel 300+ rijden dan langzamer | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:43 | |||||
Wellicht, maar veel maakt het niet uit. Surtees, Massa en Bianchi reden ook niet op een oval. Dat heeft er vrij weinig mee te maken. Er komt nu waarschijnlijk weer een paar weken gezeik over gesloten cockpits. Oh joy . | ||||||
Atreidez | dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:56 | |||||
Bah, beetje rauw op je dak nieuws.. Had na het gister vluchtig gelezen en gezien te hebben niet t idee dat ik dit zou lezen deze ochtend. RIP Justin.. Was een hele leuke en vriendelijke vent in interviews en publiciteit. Verlies voor de sport | ||||||
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:03 | |||||
RIP Justin | ||||||
WEST | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:09 | |||||
RIP Justin, een verlies voor autosport. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:32 | |||||
Maar dit is wel een triest dieptepunt in een reeks van ongevallen die mijns inziens gewoon voorkomen hadden kunnen worden door niet langer op banen te rijden die simpelweg niet geschikt zijn voor dit soort auto's... Een mening die velen met mij delen. Dus overdreven reageren is het niet. Het is gewoon weer pijnlijk duidelijk dat het juist niet overdreven is. | ||||||
WEST | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:41 | |||||
Openwheel auto's moet je inderdaad niet meer op ovals laten racen. Of ze moeten een dusdanige bescherming krijgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. Maar stel dat ze niet meer op ovals zouden gaan rijden dan is de traditie van de indy500 ook verleden tijd. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:56 | |||||
Dat is waar... Of er moet echt iets veranderen aan de reglementen om pack racing te voorkomen, en te zorgen dat dit soort zware onderdelen niet meer van de auto af kunnen komen. Ik snap ook wel dat dit een freak accident was, maar het trackrecord van de Indycars helpt ze hier niet bij. | ||||||
Kleffe_Dop | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:31 | |||||
R.I.P. Wat een bizar ongeluk, het zet je nog eens aan het denken hoeveel geluk Massa had dat het "maar" een veer was... | ||||||
sasquatsch | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:32 | |||||
Racen is gevaarlijk. Dat is een feit en iedere coureur maakt voor zichzelf uit of ze het risico nemen of niet (zoals Mike Conway). Anders kun je net zo goed elke vorm van auto/motorsport verbieden. Om Ed Carpenter aan te halen (na de race op Fontana):
| ||||||
Afhaalchinees | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:34 | |||||
is er een filmpje van Massa en de veer? | ||||||
Kleffe_Dop | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:37 | |||||
Als je ziet hoe heftig het hoofd van Massa al reageert en de schade die het deed.. dan moet je je nu inbeelden dat het in het geval van Wilson een nose cone is van +/-12 kilo. | ||||||
heywoodu | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:38 | |||||
Kanaan verwoordt het ook prima.
| ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:09 | |||||
Ah ja... Maar racen kan best veiliger gemaakt worden... Anders hadden we nu nog geen vangrails gehad langs de banen. De weg die de Indycars is ingeslagen is simpelweg niet de juiste, en dat is wat de coureurs nu zeggen (en al zeggen sinds Dan Wheldon's crash). | ||||||
sasquatsch | dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:18 | |||||
Dat het veiliger gemaakt kan worden ben ik met je eens. De DW12 zou al een stuk veiliger moeten zijn dan de Panoz die ervoor gebruikt werd. Maar dat wil niet zeggen dat men maar niet meer op deze banen zou moeten racen. De snelheden nu zijn niet zo hoog als 20 jaar geleden. | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:24 | |||||
Helemaal niet. Pocono is juist bij uitstek geschikt voor IndyCars. Weinig banking en heel veel ruimte. Het gevaar zit hem eerder in de 1,5 mijl NASCAR ovals waar ze behalve Texas dus ook niet zoveel op rijden. Gewoon een kwestie van de aero-regels goed afstemmen met de nieuwe kits. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:50 | |||||
De Panoz was de Champcar. De G-Force waar de IRL mee reed was van G-Force Technologies. Wel een onderdeel van de Panoz LLC organisatie, maar wezenlijk een ander bedrijf. Het probleem met de Superspeedways is nu juist DAT de snelheden kunstmatig laag gehouden worden. Hierdoor zit iedereen op nagenoeg dezelfde topsnelheid, en met de aeropackage krijg je dan dus pack racen. Vroeger gingen ze harder, maar zaten ze verder van elkaar. Dat is de verkeerde weg die ik bedoelde... En het feit dat er 12kg lood in de nosecone zit om de gewichtsverdeling te verbeteren is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dat is gewoon nalatigheid van Indycar. Je weet dat dat ding los gaat komen bij een crash. Ja, op zich ben ik dat met je eens... Maar het is niet geschikt voor de huidige Indycar (de wagen zelf), vanwege de truukjes die ze met het ontwerp uitgehaald hebben (de balast in de nosecone bijvoorbeeld). Maar inderdaad is Pocono voor open wheel racen wel een goede baan. De 1.5 mile NASCAR banen zijn sowieso ongeschikt (kan me de eerste race op Texas nog herinneren waarbij coureurs gewoon klaagden dat ze blackouts kregen door de banking en G-krachten) voor Indycar. Beter zijn baantjes als Phoenix (die terug lijkt te komen), Milwaukee, Richmond, enzovoorts. Fontana wil volgend jaar geen race meer organiseren, vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen (6000 afgelopen race), dus nog ff en het probleem lost zich vanzelf op. Voor wat betreft de Aero-kits... Die kunnen ze beter afschaffen... Gewoon 2 plankjes voor op, 1 plank achterop, en geen restricties op de motoren zodat ze voluit kunnen gaan... Geen packracing meer, is een stuk veiliger. | ||||||
sasquatsch | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:09 | |||||
Het chassis van de IRL werd wel Panoz genoemd, ook al was het door G-Force gebouwd. Maar ik doelde op de Dallara die voor de DW12 gebruikt werd. | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33 | |||||
Nee joh, na jaren specracen eindelijk weer een beetje variatie. Dit is het beste IndyCar seizoen in jaren wat racen betreft. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:15 | |||||
Ja, en het slechtste wat veiligheid betreft... Wat heb je liever? | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:17 | |||||
Er is geen correlatie wat mij betreft. Gewoon pech. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:23 | |||||
Heb je de reacties van de coureurs gezien na afloop van Fontana? Die zien dat blijkbaar anders dan jij, en als ik eerlijk ben vind ik hun mening belangrijker dan het jouwe. | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:36 | |||||
Die waren het ook lang niet allemaal eens. Fontana was inderdaad aan de gekke kant, ik zeg ook niet dat het perfect is. Maar om nou te roepen dat ze geen ovals meer moeten rijden is te belachelijk voor woorden. Bovendien heeft, wederom, dit ongeluk niets te maken met die kwestie. Dit had altijd kunnen gebeuren. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:46 | |||||
Nee, maar de meesten waren het er wel over eens dat packracing niet meer moet... Aangezien Indycar blijkbaar niet de aero package en engine restrictions wil aanpassen is er maar 1 andere oplossing voor... Niet meer op Super Speedways als Fontana of Texas (of Indianapolis, hoewel daar een aparte package voor is waardoor packracing bijna niet voor komt). Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer op ovals moeten racen... Op Phoenix, Milwaukee, Richmond, kan allemaal prima. Ja, dit had overal kunnen gebeuren... Maar op een korte oval is de kans dat 1) een nosecone helemaal los komt van de auto door de lagere snelheden in de bochten een stuk lager, en 2) indien dat toch gebeurt stuitert ie geen meters door de lucht. Maar goed... Dit is zo'n gevalletje waarvan de 1 zegt dat het een freak-accident is, en de ander zegt dat het te voorkomen was geweest. Jij zit in de eerste groep, ik in de 2e. Maar dit probleem gaat zich vanzelf oplossen... Indycar is op sterven na dood. Ze leven nog bij de gratie van de traditie van de Indy 500, en bij de fans die nog hopen op een wederopstanding na de split van CART. Dat worden er elk jaar minder. Hopelijk gaan de voormalig CART/Champcar teams dan weer zelfstandig verder met een serie die wel levensvatbaar blijkt. | ||||||
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:52 | |||||
Racers zijn per definitie sowieso hypocriet, dat is inherent aan hun vak: wel zo hard mogelijk willen racen, maar geen ongeluk willen krijgen. Het gevaar zit in het racen opgesloten, het hoort erbij. Alsof je wel veel wil drinken, maar niet dronken wil worden. Neemt niet weg dat het wel zuur is dat juist de sympathiekelingen het eerst gaan. | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:58 | |||||
Mja, maar het hoeft niet nodeloos gevaarlijk te zijn. Ik kan me nog de reactie van de FISA herinneren toen een zekere heer J. Stewart aangaf dat sommige bochten op het oude Spa veel te gevaarlijk waren voor de snelheden die de nieuwe auto's haalden: "Dan ga je toch langzamer?". Wellicht dat mijn hetze tegen de Indycar Series als geheel ook wel versterkt wordt door het feit dat het inderdaad de sympathieken zijn die de lul zijn. Justin Wilson was 1 van de aardigste personen op de Paddock. Met hem en met Katherine Legge nog lekker zitten lachen op Zolder en Assen... Die glimlach op z'n gezicht zal ik nooit vergeten. Top gast (en er zitten er nog wel meer tussen, maar die 2 sprongen er uit). Op Assen Katherine nog blij gemaakt met een ingelostte belofte speciaal voor haar een groot spandoek te maken. | ||||||
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:16 | |||||
Nodeloos gevaarlijk hoeft inderdaad niet, maar het is een illusie om te denken dat ongelukken en doden te voorkomen zijn. Als je de kans op een dodelijk ongeluk wil uitbannen, moet je niet meer in een raceauto stappen. En dat vergeten coureurs nog wel eens in hun gemediatrainde politieke correctheid. | ||||||
Funzel | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:36 | |||||
RIP Een van mijn favoriete rijders wel, leek me een sympathieke kerel. Ook als je de betuigingen van collega's leest, iedereen heeft het erover wat voor fijn persoon het was. | ||||||
Marks | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:34 | |||||
En weer weet ik waarom ik bijna niet meer op dit forum kom. Wat een onzin. Het heeft vrijwel niks met ovalracen te maken dat Wilson kwam te overlijden. Het kwam door een brokstuk, wat bij een stevig ongeluk op IEDERE baan tegen het hoofd kan komen waar meer dan 250 (persoonlijke inschatting snelheid Wilson) wordt gereden. Mooie tweets van coureurs zitten erbij, die zelf aangeven dat ze het willen en de gevaren accepteren. Wilson zei zelf volop te beseffen dat het gevaarlijk is en doorgaat etc etc. ´´we race at 200mph, if something goes wrong it can get very messy´´ En dan zijn er de mensen die denken dat ze het beter weten en dat het te gevaarlijk is. Kijk dan gewoon niet kerel. | ||||||
Marks | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:38 | |||||
En het heeft ook nog eens NIKS te maken met de aerokits natuurlijk. Karam crashte gewoon vanuit zichzelf, als de crash was gebeurd ten tijde van het moment dat ze 7 wijdt (!) gingen dan kon je dat zeggen. Ik vond het verder een supervermakelijke race, met drama (los van Wilson), spanning, wheel to wheel actie met 350 kmh, echt geweldig. Indycar geeft dit seizoen mooiste races van wat ik volg (F1, motogp, WSBK) | ||||||
TagForce | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:42 | |||||
Oh... Dus als ze zelf beseffen dat het gevaarlijk is, dan maakt het niet meer uit dat het de serie is met het hoogste aantal sterfgevallen in de laatste 15 jaar. Rot toch op, man. Het is gevaarlijk, ja. Zo hoort het ook. Maar 4 doden in 12 jaar, waarvan er 3 voor de volle 100% voorkomen hadden kunnen worden door niet alleen voor spektakel te gaan... Nee. Dat kan er bij mij niet in. En zoveel banen zijn er niet waar ze boven de 250 uitkomen. Indy, Fontana, Texas, Pocono... Goh. | ||||||
Fir3fly | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51 | |||||
Marks is een idioot inderdaad maar dit slaat ook nergens op . Die doden hadden niet zoveel te maken met ovals. Je hebt alleen een punt bij Wheldon. Dit heeft er, hoe vaak moet ik dit nog zeggen, niets mee te maken. Gewoon een zeer ongelukkig ongeluk. | ||||||
Marks | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51 | |||||
Het is gewoon een ultra riskante tak van racen. Zelf heb ik daardoor maximaal respect voor deze racers, net zoals voor de deelnemers van het Brits-Iers roadracing (Isle man, Ulster GP) Ze doen dingen die ik niet zou durven. En uiteraard worden ze ook niet gedwongen, Mike Conway heeft bijvoorbeeld besloten geen ovals meer te doen. Maar er zijn genoeg mensen die het wel willen, laat ze...En ik blijf erbij, het ongeluk van gisteren heeft niets te maken met ovalracing. Zie ook de crash van Surtees.... En natuurlijk kwam Massa ook maar net weg, allemaal vergelijkbaar en allemaal geen ovals. | ||||||
Atreidez | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:07 | |||||
Indy closed cockpit concept De concepten vliegen je om de oren weer. Ze kunnen wmb beter onderzoeken waarom die auto's zonder zichtbare oorzaak de muur invliegen op ovals.. | ||||||
Fir3fly | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:08 | |||||
Omdat ze underbody aero hebben. Wel een beetje opletten, sinds indy is er niemand meer over de kop gegaan. | ||||||
sasquatsch | vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:09 | |||||
Oriol Servia rijdt aankomend weekend in de #25 Andretti. Dit op verzoek van de familie van Justin Wilson. | ||||||
sasquatsch | vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:11 | |||||
nils7 | vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:18 | |||||
Ze hadden bij Bianchi toch onderzocht dat voor hem zo iets niet geholpen zou hebben. Dus 100% veilig maak je het er niet mee. | ||||||
nils7 | vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:16 | |||||
Oh de race is zondag vrij laat..... | ||||||
ziggyziggyziggy | vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:22 | |||||
Niets maakt het 100% veilig, behalve niet meer racen. | ||||||
heywoodu | zondag 30 augustus 2015 @ 22:31 | |||||
Laatste race van het seizoen begint zo op Sport1 | ||||||
Beach | zondag 30 augustus 2015 @ 22:38 | |||||
of als je geen sport1 hebt | ||||||
Fir3fly | maandag 31 augustus 2015 @ 00:07 | |||||
Ben nu al zat van al die onnodige safety cars. Het lijkt wel of ze het er om doen. | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 00:40 | |||||
Dit is een partij zuur voor Newgarden zeg. | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 00:44 | |||||
21 te gaan en caution, deze is uiteraard terecht wel. Stevige klap van Jakes. | ||||||
Maver24 | maandag 31 augustus 2015 @ 00:45 | |||||
Montoya kan het vergeten nu | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 00:54 | |||||
Muñoz | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 00:55 | |||||
Het wordt nog spannend hoor | ||||||
Beach | maandag 31 augustus 2015 @ 01:00 | |||||
leuk elke keer een caution | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 01:09 | |||||
Laatste 2 waren in elk geval terecht | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 01:10 | |||||
Virtueel gelijk | ||||||
Beach | maandag 31 augustus 2015 @ 01:11 | |||||
dixon heeft meer wins | ||||||
Beach | maandag 31 augustus 2015 @ 01:15 | |||||
maar degene die het beste brandstof spaart wint | ||||||
King_Merc | maandag 31 augustus 2015 @ 01:15 | |||||
Ik zie een Brazilië 2008 (F1 )wel voor me, dat Montoya net nog Briscoe voorbij komt.... | ||||||
Beach | maandag 31 augustus 2015 @ 01:18 | |||||
leuk die dubbele punten | ||||||
sasquatsch | maandag 31 augustus 2015 @ 01:19 | |||||
Was de Indy500 ook. | ||||||
heywoodu | maandag 31 augustus 2015 @ 01:21 | |||||
Nou, fantastisch. | ||||||
sasquatsch | maandag 31 augustus 2015 @ 01:24 | |||||
Terechte kampioen. Edit: Dus niet. Ik dacht dat Dixon beter scoorde door de 4de plaats in de Indy 500 dan de 6de van Montoya gisteren, maar moet dus andersom denken. Montoya verliest minder punten dan Dixon bij het wegstrepen van de dubbele punten. Zonder dubbele punten zou de eindstand er zo uit zien: 1. Montoya 478 2. Dixon 474 3. Rahal 448 4. Power 427 5. Castroneves 413 6. Newgarden 400 [ Bericht 92% gewijzigd door sasquatsch op 31-08-2015 16:34:46 ] | ||||||
Afhaalchinees | maandag 31 augustus 2015 @ 21:46 | |||||
zie dit nu pas, maar wow | ||||||
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 11:47 | |||||
Nog steeds een kater van dat Montoya uiteindelijk toch niet heeft gewonnen | ||||||
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 11:59 | |||||
Zonder dubbele punten in de laatste race maar met de punten voor de Indy500 kwalificatie (die ze vanwege de problemen met de aerokits niet hebben toegekend) zou Dixon alsnog gewonnen hebben. Montoya heeft het aan zichzelf te wijten door Power aan te tikken, waardoor ze beiden naar de pits moesten. | ||||||
Marks | maandag 7 september 2015 @ 22:35 | |||||
Superspannende race, superspannend seizoen... En echt wat een circuit toch ook weer. Ik bedoel F1 op Spa is leuk, maar Indycars op Sanoma is gewoon nog leuker. Grind, zand, muren naast de baan in plaats van enorme uitloopstroken met drempels. En ook fantastisch mooi hoogteverschil, geen stuurbekrachtiging... En dan volgend jaar als het goed is Road America terug... tof... | ||||||
Fir3fly | zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:52 | |||||
Kleine schop. Al het gezeik over het schema heeft niets opgeleverd en we hebben waarschijnlijk net zo weinig races als vorig jaar . Wat wel leuk is is dat IndyCar volgende week een officieel IndyCar simracing league opricht op iRacing. Races worden live uitgezonden op inydcar.com met commentaar van IndyCar commentators. De league is invite-only, ze willen bewezen coureurs hebben. En het beste nieuws: ik doe ook mee . | ||||||
Funzel | zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:09 | |||||
Wordt dat echt professioneel aangepakt of hoe kom je daar tussen? | ||||||
franklop | zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:18 | |||||
Fir3fly is eigenlijk Max Verstappen? | ||||||
Fir3fly | zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:26 | |||||
Je kon je aanmelden via de forums van iRacing. Van aldaar:
| ||||||
TagForce | zondag 11 oktober 2015 @ 01:40 | |||||
Heb jij geen werk, dat je in de nacht van dinsdag op woensdag nog kan meedoen met een league om 02:00u 's nachts? Succes iig... Als ik mijn shit weer eens upgrade en aansluit ga ik ook maar weer eens simracen. | ||||||
Fir3fly | zondag 11 oktober 2015 @ 02:14 | |||||
Ik ben hard aan het lobbyen om die tijd te veranderen. En anders moet het maar, ik ben ondernemer dus dan neem ik woensdagochtend vrij . | ||||||
Fir3fly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:25 | |||||
http://www.indycar.com/Ne(...)nd-of-iRacing-actionBold van mij . | ||||||
Fir3fly | woensdag 14 oktober 2015 @ 02:19 | |||||
En ik ben er al uit . | ||||||
nils7 | woensdag 14 oktober 2015 @ 07:48 | |||||
Hoe was het? Jammer dat t zo laat is voor ons EU'ers. | ||||||
Fir3fly | woensdag 14 oktober 2015 @ 08:24 | |||||
Bagger. Er ging wat fout waardoor cautions uit stonden en de baan was zoveel heter dan verwacht dat de grip 0,0 was. Gelukkig telt de uitslag dus niet . | ||||||
Bluurgh | woensdag 14 oktober 2015 @ 13:04 | |||||
En ik gisteravond blij zijn dat ik voor het eerst in een jaar een race won Tof evenement | ||||||
Fir3fly | woensdag 21 oktober 2015 @ 02:04 | |||||
Voor iedereen die wil kijken. Ik ben #5. | ||||||
Waffle | woensdag 21 oktober 2015 @ 02:35 | |||||
Netjes. Toevallig net even gekeken. Tof dat er ook echte coureurs mee doen. Ooit doe ik eens mee aan het simracen als ik tijd en geld heb voor een goede PC Edit: met wat voor stuur rijd je? | ||||||
Fir3fly | woensdag 21 oktober 2015 @ 03:42 | |||||
Logitech DFGT. Goedkoop dingetje . Ik moet nog eens goede pedalen kopen eigenlijk. 6e plaats voor mij . | ||||||
sasquatsch | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:14 | |||||
Nice. Enige bekende coureur voor mij is Will Power. | ||||||
Funzel | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:06 | |||||
Haha geinig joh zo met dat echte commentaar. | ||||||
sasquatsch | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:45 | |||||
Kalender voor 2016 bekend. 16 races en Phoenix, Road America en Boston keren terug op de kalender.
| ||||||
sasquatsch | donderdag 17 december 2015 @ 15:20 | |||||
Met de bekendmaking van Mikhail Aleshin, Conor Daly en beide Foyt coureurs in de afgelopen weken zijn er nu 18 full time coureurs bevestigd voor 2016. De verwachting is dat daar nog minimaal 2 full time wagens bijkomen (bij Brian Herta en Dale Coyne) en dat misschien Rahal een tweede en Andretti en Ganassi een vierde wagen gaan inzetten, mits er voldoende budget gevonden kan worden. Voor de Indy 500 zijn er in ieder geval nog 5 additionele coureurs bevestigd. Vooralsnog ziet het er als volgt uit: A.J. Foyt Enterprises (Honda): Takuma Sato, Jack Hawksworth Andretti Autosport (Honda): Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, Carlos Munoz Bryan Herta Autosport (Honda): Gabby Chavez Carpenter Fisher Hartman Racing (Chevrolet): Joseph Newgarden, Ed Carpenter (ovals), Luca Filippi (niet ovals) Chip Ganassi Racing (Chevrolet): Scott Dixon, Tony Kanaan, Charlie Kimball, Sage Karam, Sebastian Saveedra Dale Coyne Racing (Honda): Conor Daly, Tristan Vautier, Jack Harvey, Rodolfo Gonzales KVSH Racing Technology (Chevrolet): Sebastien Bourdais, Sage Karam Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda): Graham Rahal Schmidt Peterson Motorsports (Honda): James Hinchcliffe, Mikhail Aleshin Team Penske (Chevrolet): Will Power, Juan Pablo Montoya, Helio Castroneves, Simon Pagenaud Part-time: Dale Coyne Racing (Honda): Pippa Mann (Indy 500) Grace Autosport: Katherine Legge (Indy 500) Jonathan Byrd's Racing (ism Dale Coyne Racing): Bryan Clauson (Indy 500) PIRTEK Team Murray (ism KVSH Racing) : Matthew Brabham (Indy GP, Indy 500) Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda): Spencer Pigot[ (Indy 500 + minimaal nog 2) bold = bevestigd | ||||||
Funzel | zondag 20 december 2015 @ 16:01 | |||||
Grid wordt steeds kleiner of heb ik dat nou mis? | ||||||
Peterselieman | zaterdag 16 januari 2016 @ 19:21 | |||||
Even een schopje: Morgenavond om 22.27 uur Andere Tijden Sport met Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de Indy 500 en nog altijd houder van het snelheidsrecord over vier ronden op The Brickyard. | ||||||
Kleffe_Dop | zondag 17 januari 2016 @ 00:16 | |||||
Nice | ||||||
ziggyziggyziggy | zondag 17 januari 2016 @ 00:29 | |||||
Oh leuk, thanx! | ||||||
sasquatsch | maandag 25 januari 2016 @ 12:48 | |||||
Sage Karam gaat de Indy 500 rijden voor Dreyer & Reinbold Racing
| ||||||
Fir3fly | maandag 25 januari 2016 @ 13:30 | |||||
Goede kerel, die Sage. Hij heeft wel degelijk talent. | ||||||
Funzel | donderdag 28 januari 2016 @ 21:38 | |||||
Zou een vast stoeltje moeten hebben. | ||||||
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:29 | |||||
Sarah Fisher trekt zich terug uit team met Ed Carpenter, dat weer Ed Carptenter Racing gaat heten. Josef Newgarden blijft bij het eam, dat daarnaast ook part-time Ed Carpenter op de ovals laat racen. Mogelijk dat er nog een coureur op de overige circuits gaat rijden.
| ||||||
rubbereend | zondag 31 januari 2016 @ 23:18 | |||||
4-elements | maandag 1 februari 2016 @ 15:10 | |||||
| ||||||
Funzel | maandag 1 februari 2016 @ 19:04 | |||||
Komt die jongen nog best in een goed team terecht, sjongejonge. | ||||||
sasquatsch | maandag 1 februari 2016 @ 19:32 | |||||
Blijkbaar neemt hij wel genoeg geld mee in tegenstelling tot Karam. | ||||||
Funzel | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:30 | |||||
Zonde, zie Karam graag full-time rijden. | ||||||
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:35 | |||||
Iets voor jou? http://nl.motorsport.com/(...)torsport-com-671162/ | ||||||
Fir3fly | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:40 | |||||
Bedankt voor de link, had ik nog niet van gehoord . Maar ik heb geen rFactor 2 helaas, ik focus me op dit moment op iRacing. Ik ga proberen volgend seizoen een Pro-licentie te halen daar in de 2015 McLaren. | ||||||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 18:34 | |||||
Frijns maakt kans op een paar IndyCar races voor Andretti.
| ||||||
Fir3fly | donderdag 11 februari 2016 @ 07:12 | |||||
Sonoma test. Kijk, zo kan een V6 turbo ook klinken. | ||||||
sasquatsch | donderdag 18 februari 2016 @ 23:37 | |||||
Bryan Herta Autosport gaat samen met Andretti Autosport, die daardoor op vier fulltime entries uitkomt. Wie de vierde wagen gaat besturen is nog niet bekend. Gabby Chaves gaat het in ieder geval niet worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 18-02-2016 23:45:35 ] | ||||||
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 00:47 | |||||
Met de bevestiging van Alexander Rossi zijn er nu 20 vastgelegde fulltime coureurs. Alleen Dale Coyne moet nog een coureur bevestigen (waarschijnlijk Luca Filippi) en is het de vraag of Ed Carpenter zijn wagen nog deelt met een andere coureur voor de niet-ovals. Dus komen we op 21 of 22 fulltime wagens. Het overzicht:
Parttime zijn de volgende coureurs al bevestigd:
| ||||||
Funzel | donderdag 25 februari 2016 @ 21:33 | |||||
Worden er elk jaar minder lijkt het wel. | ||||||
sasquatsch | donderdag 25 februari 2016 @ 21:48 | |||||
Valt wel mee. De laatste jaren zijn er steeds zo'n 22 fulltime wagens geweest. | ||||||
Funzel | donderdag 25 februari 2016 @ 21:54 | |||||
Oh, ik meen me te herinneren dat het vaak ook wel 25 of 26 was. | ||||||
sasquatsch | woensdag 9 maart 2016 @ 15:32 | |||||
Luca Filippi rijdt de race in St. Petersburg aankomen weekend voor Dale Coyne. Dat maakt dat er 22 coureurs aan de start staan. En Pastor Maldonado spreekt met Ed Carpenter Racing over het rijden van de niet-oval races voor het team. Maar in ieder geval in St. Pete rijdt Carpenter met slechts een wagen voor Newgarden. | ||||||
Fir3fly | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:29 | |||||
Gratis stream van practice: | ||||||
bedachtzaam | vrijdag 11 maart 2016 @ 23:46 | |||||
Dank | ||||||
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 14:53 | |||||
Vanavond om 17.30 is de eerste IndyCar race van dit seizoen. Polesitter Will Power doet misschien niet mee, want hij is ziek. Oriol Servia is dan mogelijk zijn vervanger. | ||||||
Geralt | zondag 13 maart 2016 @ 15:17 | |||||
Bedankt voor de reminder. Geen idee nog of ik vanavond kan kijken, maar ik hou het in mn achterhoofd in elk geval | ||||||
Funzel | zondag 13 maart 2016 @ 16:42 | |||||
Power start definitief niet. | ||||||
Wertha | zondag 13 maart 2016 @ 16:50 | |||||
Ik ben wel van plan om te gaan kijken. | ||||||
Geralt | zondag 13 maart 2016 @ 18:03 | |||||
Is dit NL tijd? Zowel http://original.livestream.com/indycarradio als http://original.livestream.com/indycar zijn offline? | ||||||
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 18:06 | |||||
Ja. Is nu bezig. Te zien op Ziggo Sport Racing. Livestreams zijn niet beschikbaar als het wordt uitgezonden. | ||||||
Geralt | zondag 13 maart 2016 @ 18:07 | |||||
Ik zie het al, op Hirozin.tv kan ik via mn ziggo abonnement kijken. Brennie zit aan de tv, vandaar | ||||||
heywoodu | zondag 13 maart 2016 @ 18:56 | |||||
Andretti tikt Filippi aan en staat stil, caution en alles, kunnen we eindelijk weer verder, staat Andretti weer stil Gefeliciteerd met je verjaardag Marco | ||||||
heywoodu | zondag 13 maart 2016 @ 19:02 | |||||
Goeiedag, The Big One | ||||||
franklop | zondag 13 maart 2016 @ 19:02 | |||||
stream? | ||||||
heywoodu | zondag 13 maart 2016 @ 19:03 | |||||
Lijkt me dat er 3-4 echt forse schade hebben | ||||||
heywoodu | zondag 13 maart 2016 @ 19:04 | |||||
Rahal gaat rond en de banden in, Servia tikt tegen hem aan. |