Kreeg inderdaad hoofdpijn van die "2 keer de helft"-discussie uit het vorige topicquote:
1 naam vriend: Stirling Moss!quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV?
Hopelijk vinden ze de rest ook nog terug, maar ik ben bang van nietquote:Vier mannen zijn door de Engelse politie opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de ramkraak op de fabriek van Red Bull Racing vorig jaar. Daarbij werden zo'n zestig trofeeën van de Oostenrijkse renstal ontvreemd, waarvan er later twintig zijn teruggevonden op de bodem van een meer.
Het BBC-programma Crimewatch TV besteedde aandacht aan de overval en meldt nu dat vier personen zijn aangehouden. De politie heeft de arrestaties nog niet bevestigd. Presentatrice Sonali Shah: "In januari deden we een beroep op de kijkers voor informatie over de diefstal van bekers uit het hoofdkwartier van Red Bull Racing in Milton Keynes. Het laatste nieuws is dat vier man zijn gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij deze zaak en in voorlopige hechtenis zitten."
Hm. Vind Kvyat en Riccardio toch zeker niet slecht. Merkte wel op de teamradio dat Kyvat niet zo goed leek te boteren. Maar de race ging goed voor de Red Bulls.quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:34 schreef nils7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)x_Verstappen___.html
kern van waarheid?
[..]
Omgesmolten vrees ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze de rest ook nog terug, maar ik ben bang van niet
Geinig wel dat die Minardi sneller is dan de STR. Barcelona bijvoorbeeld reed Jos toen een 1.22 en Max dit jaar een 1.26. Het zou leuk zijn als Max en Jos ook even zouden omruilen qua wagen! Kan Max meemaken waar z'n vader toen in reed en andersom.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:08 schreef Geralt het volgende:
28 juni op Zandvoort doen zowel Jos (in de Minardi PS03-Cosworth) als Max in zijn auto een demonstratie lees ik net. Tegelijk ook.
Dat is dan wel tof dat ik daar heen ga.
Barcelona was toen nog met de snelle laatste bochten, waar nu chicane ligt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:27 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Geinig wel dat die Minardi sneller is dan de STR. Barcelona bijvoorbeeld reed Jos toen een 1.22 en Max dit jaar een 1.26. Het zou leuk zijn als Max en Jos ook even zouden omruilen qua wagen! Kan Max meemaken waar z'n vader toen in reed en andersom.
Max geeft komend weekend ook 4x de F1 demo in de Red Bull gedurende de World Series by Renault op Spa-Francorchampsquote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:08 schreef Geralt het volgende:
28 juni op Zandvoort doen zowel Jos (in de Minardi PS03-Cosworth) als Max in zijn auto een demonstratie lees ik net. Tegelijk ook.
Dat is dan wel tof dat ik daar heen ga.
zaterdag rijdt die ook 2xquote:
Dan kan ik ook nietquote:
Als het goed weer is ga ik zondag ookquote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Max geeft komend weekend ook 4x de F1 demo in de Red Bull gedurende de World Series by Renault op Spa-Francorchamps
Toch maar een kijkje gaan nemen zondag, ook omdat de Vries een behoorlijke kans maakt op de winst
Monaco is dit jaar anders, alhoewel de layout wel hetzelfde is. Deels nieuw asfalt (mogelijk meer grip en dus meer snelheid) en de chicane bij swimming pool is aangepast. Daar heb je nu meer ruimte voor fouten en dus kan een coureur meer risico nemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:53 schreef VacaLoca het volgende:
Oh shit ja, had hier tijdje pas nog met jullie over welke banen er allemaal gewijzigd zijn sinds 2004.
Melbourne hetzelfde toch?
Daar had Jos 1.30.0 en Max 1.28.8
Maleisië Jos 1.38.9 en Max 1.40.8
Monaco Jos 1.18.7 en Max 1.16.9
Die banen zijn volgens mij hetzelfde gebleven. Dus vrij gewaagd aan elkaar.
http://www.grandprix.com/ns/ns30975.htmlquote:F1's struggling German market could be dealt yet another major blow.
The country's traditional spot on the race calendar was axed for 2015, and F1 supremo Bernie Ecclestone last week blasted top German stars Sebastian Vettel and Nico Rosberg for inadequately promoting the sport.
"As the cancellation of the German grand prix indicates, Germany is a terrible market for formula one," Ecclestone told F1's official website.
Now it emerges that, in the not-too-distant future, German fans may be unable to watch formula one on free-to-air television.
The Hamburger Morgenpost reports that the quarter-century-old deal between F1 and the terrestrial broadcaster RTL is in danger.
"It is said that RTL will invest all its energy into football," said the report.
An RTL spokesman played down the claims.
"We have been the TV broadcaster of formula one in Germany for 24 years, and have always stressed that we would like to continue with this commitment," he said.
"For this we are in talks with formula one, and are wary of commenting on rumours and speculation."
The Hamburger Morgenpost claims that RTL is asking for a reduction in the price of the broadcasting rights, due to flagging ratings and lower advertising returns.
If a new deal is not struck, it is suggested the German pay-broadcaster Sky is willing to step up to an exclusive deal.
Moet er wel een andere raceserie zijn, die wordt uitgezonden op een open kanaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:54 schreef Beach het volgende:
En de gewone man kijkt vervolgens een andere raceserie die wel op een open kanaal is en vergeet vervolgens dat F1 bestaat.
http://www.racesport.nl/M(...)D/34238/Default.aspx
Dit gaat over de MotoGP maar hetzelfde principe.
MotoGP is nu wel op Eurosport in Nederland. Tot grote vreugde van mijn vader .quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:54 schreef Beach het volgende:
En de gewone man kijkt vervolgens een andere raceserie die wel op een open kanaal is en vergeet vervolgens dat F1 bestaat.
http://www.racesport.nl/M(...)D/34238/Default.aspx
Dit gaat over de MotoGP maar hetzelfde principe.
wtccquote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moet er wel een andere raceserie zijn, die wordt uitgezonden op een open kanaal.
Ja dat is van vorig jaar maar voor al die landen klopt het bericht nog gewoon. Gelukkig is het hier nu anders.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
MotoGP is nu wel op Eurosport in Nederland. Tot grote vreugde van mijn vader .
Races van 15 á 20 minuten met, bij voorbaat mijn excuses, 2de en 3de rangs coureurs waarbij 1 team super dominant is. Inderdaad een waardige vervanger....quote:
ik dacht dat Eurosport voor heel Europa hetzelfde was, minus commentatoren, met uitzondering van GB en Frankrijk.quote:[..]
Ja dat is van vorig jaar maar voor al die landen klopt het bericht nog gewoon. Gelukkig is het hier nu anders.
Als ze de WTCC al live uitzenden. Is net als met de WSR Formule Renault, alleen als er geen belangrijker uitzendingen zijn zoals voetbael, MotoGP, tennis of wielrennen. En sowieso haalt de WTCC het niet bij de F1, IndyCar, etc.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:49 schreef Beach het volgende:
[..]
wtcc
[..]
Ja dat is van vorig jaar maar voor al die landen klopt het bericht nog gewoon. Gelukkig is het hier nu anders.
Indycar is boeiend, Indy 500 was mooiste race in tijden... Superbike heeft ook vaak topraces (al viel afgelopen weekend licht tegen), Moto GP heeft enorme pieken (Argentinie) maar ook dipjes (Jerez) en Formule 1 sluimert ook altijd lekker door... Talloze spanningsbogen zijn daar dit seizoen weer aan het ontstaan. Hamilton vs Rosberg, maar vlak Ferrari niet uit. Max... Canada komt eraan en Red Bull ring...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze de WTCC al live uitzenden. Is net als met de WSR Formule Renault, alleen als er geen belangrijker uitzendingen zijn zoals voetbael, MotoGP, tennis of wielrennen. En sowieso haalt de WTCC het niet bij de F1, IndyCar, etc.
dju, deze post gisteren gemist. 13.00 merchandise stand?quote:
IK weet het niet of jij het weet, maar de Red Bull Ring is een leuk en gaaf circuit,maar geen handig gekozen circuit van RB, snel, weinig bochten en meer een baan voor de MGP'S en Ferrari's, ze hadden beter de Hungaroring kunnen sponsoren, dat is meer een baan voor beide RB teams.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Indycar is boeiend, Indy 500 was mooiste race in tijden... Superbike heeft ook vaak topraces (al viel afgelopen weekend licht tegen), Moto GP heeft enorme pieken (Argentinie) maar ook dipjes (Jerez) en Formule 1 sluimert ook altijd lekker door... Talloze spanningsbogen zijn daar dit seizoen weer aan het ontstaan. Hamilton vs Rosberg, maar vlak Ferrari niet uit. Max... Canada komt eraan en Red Bull ring...
En de WTCC is toch te steriel, soms vermakelijke races, maar sowieso raceklassen met reversed grid in een tweede race
Alleen ligt de Hungaroring in Hongarije en de Salzburgring in Oostenrijk. En aangezien Red Bull hartstikke Oostenrijks is zullen ze dat verkiezen boven een baan die ze wel of niet goed ligt.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
IK weet het niet of jij het weet, maar de Red Bull Ring is een leuk en gaaf circuit,maar geen handig gekozen circuit van RB, snel, weinig bochten en meer een baan voor de MGP'S en Ferrari's, ze hadden beter de Hungaroring kunnen sponsoren, dat is meer een baan voor beide RB teams.
Ook in Montreal verwacht ik er niet veel van, Max en Sainz zullen veel last krijgen van de Lotussen en Williamsjes. Ik verwacht meer van Max in Silverstone en Mexico !
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef twiFight het volgende:
Dat wist Meike ongetwijfeld ook wel Maar ze heeft een punt, de RBR wagen zal uberhaupt moeite hebben om uit te kunnen blinken op zo'n baan. Dat heeft de wagen gewoon niet in zich, ongeacht wie je er in stopt.
Österreichring.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
Sorry was al onderweg om half 9quote:Op zondag 31 mei 2015 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dju, deze post gisteren gemist. 13.00 merchandise stand?
Ze wilden 'm overigens wel verbouwen naar dit:quote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
A1 was de vorige sponsor, dus die had er geen zin meer in. Ik vind het wel stoer dat ze niet kiezen voor een circuit wat bij hun auto past. Ze doen nog zoveel meer dan F1. Ze gebruiken het ook heel veel voor customers, PR en Marketing om ze een rondje te laten rijden in oude Red Bull's en ander spul wat ze hebben geloof ik. Best handig dus zo'n circuitquote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
Veel te makkelijk af te snijden zo te zien.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry was al onderweg om half 9
[ afbeelding ]
[..]
Ze wilden 'm overigens wel verbouwen naar dit:
[ afbeelding ]
Geen idee waarom dat niet is doorgegaan...
Ze hebben nu ook virtual safety car, overigens zie ik nu een plaatselijke geel bij de Indycar, iets wat ik nog nooit had gezienquote:Op zondag 31 mei 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Waarom is er bij F1 geen full course yellow? Maar standaard een safety car. Enige wat ik kon bedenken is voor de temperatuur van de banden
Die dingen zijn synoniem.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Waarom is er bij F1 geen full course yellow? Maar standaard een safety car.
??quote:
Ik denk dat je het over een virtual safety car hebt.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
??
Als je 2 ronden een fulltime course yellow hebt heeft de koploper toch nog gewoon zijn voorsprong en bij een safetycar toch niet?
Zag het ergens vandaag en de max snelheid was 150 km/u. Dan loop je in principe niet in of uit
twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 08:35:10 My book.Plenty of work gone into it, published in Australia on July 1st. UK September. 👍 http://t.co/s5KZZFkLmU reageer retweet
Kopen kopen kopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:48 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 08:35:10 My book.Plenty of work gone into it, published in Australia on July 1st. UK September. 👍 http://t.co/s5KZZFkLmU reageer retweet
quote:Formula 1 set to keep 13-inch wheels rather than going to 18-inch
By Ian Parkes Friday, June 5th 2015, 22:31 GMT
18-inch Pirelli wheel
Formula 1 appears poised to retain 13-inch wheels despite recent suggestions it could switch to 18.
Current tyre supplier Pirelli recently showcased the larger spec on a GP2 car in Monaco, with former driver and current television commentator Martin Brundle at the wheel.
Rival Michelin already uses 18-inch in Formula E, and has made clear it will only submit a tender for F1's latest tyre-supply contract from 2017 if it switches to that format.
But the suggestion now from within F1 is it is unlikely to change due to the issues running the 18-inch wheel would raise.
"The subject of bigger wheels has been raised many times over the last five or eight years," said Mercedes executive technical director Paddy Lowe.
"The broad consensus is that going to bigger wheels is not a good direction. From a grip point of view it's not positive.
"Like for like, such tyres will have a lower grip and the weight will go up considerably, so it's not an attractive direction performance-wise.
"I think generally we would intend to stick with the 13-inch wheels."
Ferrari technical director James Allison supported Lowe, but highlighted the fact there is still discussion with regard to a fatter rear tyre, with suggestions it could switch from the current 375mm to 420mm from 2017.
Ricciardo: Wider tyres would highlight top drivers
"As Paddy said, the rim diameter is going to stay where it is," said Allison, "but the width of the tyre is probably still up for grabs.
"We're discussing what that ought to be, along with all the other aspects of the rules for around about that time."
With Michelin certain to drop out of the running if F1 retains 13-inch rims, it increases Pirelli's chances of being handed another contract.
Despite that, Pirelli motorsport director Paul Hembery said: "You never know.
"We've always said we're willing to do what the sport requests.
"At the moment, from what we understand from the Strategy Group, the 13-inch is the direction the sport wants to take, and we will do that.
"If the sport wants to go [as big as] 19-inch, then we will do that, but the comments [from Lowe and Allison] really reflected on the Strategy Group meeting."
quote:B-AUTO FORCE INDIA PASSEERT CRASHTESTS
Force India heeft een stap vooruit gezet richting haar nieuwe auto die tijdens de Britse GP moet worden geïntroduceerd. De B-auto van het team heeft de verplichte crashtests van de FIA doorstaan, nadat het in mei dezelfde tests niet haalde.
Deputy team principal Bob Fernley: "Toen wij de eerste test niet haalden, was het marginaal. Het was een klein probleem dat ons hoogstens twee weken heeft gekocht. Het was voor ons duidelijk dat wij de tweede keer wel zouden slagen."
"Alle noodzakelijke tests zijn nu gehaald, dus kunnen wij vooruit kijken. We zullen de wagen testen in Oostenrijk en introduceren voor de race op Silverstone. Als je kijkt naar hoeveel wij veranderen met de auto, is het bewonderenswaardig dat wij slechts twee crashtests nodig hadden. Ik heb altijd veel geloof gehad in onze engineers, dus ik wil hen hierbij feliciteren."
Krijg je gewoon een F1 coureur als gast in je simpele AirBnB kamertjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:02 schreef nils7 het volgende:
Manor heeft een nieuwe sponsor:
[ afbeelding ]
Liever een nieuw talent dan Di Resta weer terug. Misschien Wehrlein als dealtje met Mercedes?quote:Op zondag 7 juni 2015 13:18 schreef twiFight het volgende:
Ik hoop dat FI terug komt met een sterke auto met DiResta er in, maar ik zal wel de enige zijn
Jep.quote:
das al de 3de keer op 6 maanden tijdquote:Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
Nu op Canvas: Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals (TV Movie 2013) - IMDb
Ze verwachten niet eerder dan de GP van Belgie een betere motor mee te nemen. Tot die tijd moet RB en TR roeien met de riemen die ze hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:53 schreef Izzy73 het volgende:
Renault gaat nu werken aan het vermogen van de motor van Max Verstappen. Dat zou mooi zijn
http://www.racexpress.nl/(...)x-verstappen/n/66983
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:57 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze verwachten niet eerder dan de GP van Belgie een betere motor mee te nemen. Tot die tijd moet RB en TR roeien met de riemen die ze hebben.
Na 2016 dan? Volgens mij hebben ze nog een contract voor volgend jaar toch?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.
Qua tokens heeft Renault de meeste nog. Ze kunnen meer aanpassen dan de concurrentie. Dat is opzich een een voordeel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Na 2016 dan? Volgens mij hebben ze nog een contract voor volgend jaar toch?
Ja blijkbaar heeft Renault er nog 12, Ferrari 10, Honda 9 en Mercedes 7.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Qua tokens heeft Renault de meeste nog. Ze kunnen meer aanpassen dan de concurrentie. Dat is opzich een een voordeel.
De FIA wil de homologatiedatum voor volgend jaar weer op 28 februari leggen, zoals ze dit jaar van plan waren, maar vergeten waren in de regels op te nemen. Hierdoor waren de teams na flink aandringen dit jaar in staat om de motor in-season aan te passen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)
Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed isquote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)
Oké duidelijk, bedankt voor de uitgebreide heldere uitleg. Maar het zal toch lastig worden voor Ferrari om met 7 tokens ten opzichte van de 7 van Mercedes het huidige gat te dichten lijkt me. Als de regels dan niet veranderen voor 2016 lijkt Mercedes toch wel weer goede papieren te hebben voor de titel. Niet verwonderlijk dat Mercedes tegen het aanpassen van de regels is.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:15 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de homologatiedatum voor volgend jaar weer op 28 februari leggen, zoals ze dit jaar van plan waren, maar vergeten waren in de regels op te nemen. Hierdoor waren de teams na flink aandringen dit jaar in staat om de motor in-season aan te passen.
Om van deze datum af te wijken, zoals dit jaar, moeten alle leveranciers het hiermee eens zijn en Mercedes is er vooralsnog op tegen, zogenaamd vanwege de kosten.
Renault zegt nu (volgens Horner) dat ze te weinig tijd hebben om alle tokens voor 28 februari te gebruiken om op hetzelfde niveau als Mercedes te komen door de betrouwbaarheidsproblemen die ze aan het begin van het seizoen gehad hebben. Nu pas zijn ze in staat om zich te concentreren op het vermogen.
En dat Mercedes volgend jaar makkelijk kampioen wordt hierdoor is niet zo maar gezegd. Ligt eraan hoe Ferrari zijn motor ontwikkeld. Die hebben dit jaar een grote stap gemaakt en voor de race in Canada al 3 tokens gebruikt om dichter op Mercedes te zitten. Ze zitten nu ook op nog 7 beschikbare tokens, net zoals Mercedes. Honda trouwens ook, want die hebben er 2 van de 9 gebruikt voor deze race.
Dus blijven over voor Renault 12 en Honda, Ferrari en Mercedes 7 tokens nog dit seizoen te spenderen.
Maar het zou goed voor de F1 zijn om ook volgend jaar weer in-season ontwikkeling toe te staan, omdat dat de motorenleveranciers de kans geeft om competitiever te worden, waardoor de teams wat meer naar elkaar toetrekken en we betere races krijgen.
Dat is mooi maar nog ver weg, misschien wil Renault niet nog een jaar gezichtsverlies lijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef Rossdale het volgende:
Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed is
http://www.racexpress.nl/(...)de-formule-1/n/66966quote:Volgens Red Bull teambaas Christian Horner is Renault hun toekomst in de Formule 1 zwaar aan het overwegen. Als de regelgeving voor 2016 niet verandert is de kans zeker aanwezig dat de fabrikant de sport verlaat.
Als dat al door gaat. Vooralsnog lijkt er weinig op motorengebied te veranderen volgens de Strategy Group Meeting voor Monaco. En een aantal van die ideeën staan al weer op de tocht, zoals de voorgestelde herintroductie van bijtanken (waar de teams op tegen zijn omdat dat (volgens hun onderzoek) het spektakel op de baan niet verhoogd te duur is en klantenauto's, waar de kleinere teams op tegen zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed is
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Benoves het volgende:
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
Dat lift and coast vind ik ook maar vaag ja, DRS is bijna niet tegen te verdedigen alleen als ze het gat in de vleugel kleiner maken misschien. Of juist iets meer brandstof geven om af en toe een beetje extra vermogen te kunnen gebruiken. Blijft kennelijk lastig om inhalen mogelijk maar niet te makkelijk te maken. Zou wat mij betreft meer rijder gerelateerd moeten zijn en niet door een knopje te gebruiken. Ik dacht dat ze bij A1 een speciale voorvleugel hadden die wel goed werkte als je achter een andere wagen reed.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Benoves het volgende:
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
Zeker waar, de productie daarvan is het probleem niet. Ook geen ouderwetse bridgestones maar wel een bandenwissel, dat geeft toch een extra spanning aan de wedstrijd. Mede omdat daar ook tactiek bij komt kijken en voor leuke dingen kan zorgen zoals in Monaco (max, hammilton).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
Ah, ik werd al zenuwachtig omdat ik al een tijdje geen gejank van Horner had gehoord. Wat denken ze nu, "we hebben zelf gedreigd de sport te verlaten, maar dat boeide niemand" dus nu zeggen ze maar dat Renault weg wil? Ik heb die geruchten van Renault nog niet gehoord; integendeel, mogelijk kopen ze een team op.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:29 schreef Izzy73 het volgende:
Volgens Red Bull teambaas Christian Horner is Renault hun toekomst in de Formule 1 zwaar aan het overwegen. Als de regelgeving voor 2016 niet verandert is de kans zeker aanwezig dat de fabrikant de sport verlaat.
Doen dus!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
Dat lift and coast is inderdaad heel bijzonder, even freewheelen in een f1 auto. Ik denk dat ook voor een groot deel de regels de rijders afschrikt om in te halen. Zoals max deed in Monaco, gewoon met ballen erbij langs, dat willen mensen zien. Later mislukt het op hetzelfde punt bij Grosjean en direct 5 gridstraffen en 2 strafspunten. Ik begrijp ook wel dat de f1 veilig moet zijn en mensen niet te pas en te onpas iemand van de baan af mogen rijden, maar dit spektakel kijkt men voor. Zulke straffen brengt men aan het twijfelen een volgende keer. Dat dat precies is wat de FIA wil bereiken klopt wel, maar het komt het spektakel niet ten goede.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat lift and coast vind ik ook maar vaag ja, DRS is bijna niet tegen te verdedigen alleen als ze het gat in de vleugel kleiner maken misschien. Of juist iets meer brandstof geven om af en toe een beetje extra vermogen te kunnen gebruiken. Blijft kennelijk lastig om inhalen mogelijk maar niet te makkelijk te maken. Zou wat mij betreft meer rijder gerelateerd moeten zijn en niet door een knopje te gebruiken. Ik dacht dat ze bij A1 een speciale voorvleugel hadden die wel goed werkte als je achter een andere wagen reed.
Probleem van tegenwoordig is dat door de aerodynamica om meer downforce te genereren er meer turbulentie achter de auto is, waardoor je niet in de slipstream kan rijden, omdat de auto erachter niet de hoeveelheid lucht krijgt om onder de auto/vleugels door te gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef nils7 het volgende:
Gewoon meer downforce, desnoods met ground effect dan maakt het niet of je er 300 of 3 meter achter rijdt!
Maar nee ze willen elk jaar minder en minder en minder downforce omdat ze dan sneller een foutje maken, maar daardoor kan je niet meer dicht erop zitten.
En hoe heeft dat gewerkt de afgelopen 6 jaar?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem van tegenwoordig is dat door de aerodynamica om meer downforce te genereren er meer turbulentie achter de auto is, waardoor je niet in de slipstream kan rijden, omdat de auto erachter niet de hoeveelheid lucht krijgt om onder de auto/vleugels door te gaan.
Dus juist meer downforce leidt tot minder in de slipstream kunnen rijden. Ground-effect zou wel goed zijn, maar meer downforce door allerlei aerodynamica juist niet. Daarom kiezen ze voor kleinere vleugels (= minder downforce) om minder turbulentie achter de auto te genereren zodat je er dichter op kan rijden.
2010 was wel leuk...quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe heeft dat gewerkt de afgelopen 6 jaar?
Ik denk dat Alonso daar anders over denkt. Hoeveel ronden zat hij ook alweer vast achter Petrov?quote:
Op één van de grootste Micky Tilke Mouse circuits van de kalender... Dat jaar heeft meer inhaalacties gehad dan elk ander jaar de afgelopen 20 jaar, had een onverwachte kampioen en was mede door de Hamilton/Massa oorlog hartstikke leuk om naar te kijken. Ik heb het al vaak gezegd, 2008 en 2010 zijn wat mij betreft de laatste twee jaren dat ik met plezier en spanning elke race heb gevolgd. Daarna is het langzaam afgetakeld, met 2012 nog als lichtpuntje.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat Alonso daar anders over denkt. Hoeveel ronden zat hij ook alweer vast achter Petrov?
Zal best. Maar het originele punt is dat kleinere vleugels en minder aero zou moeten lijden tot het makkelijker maken van inhaalacties.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op één van de grootste Micky Tilke Mouse circuits van de kalender... Dat jaar heeft meer inhaalacties gehad dan elk ander jaar de afgelopen 20 jaar, had een onverwachte kampioen en was mede door de Hamilton/Massa oorlog hartstikke leuk om naar te kijken. Ik heb het al vaak gezegd, 2008 en 2010 zijn wat mij betreft de laatste twee jaren dat ik met plezier en spanning elke race heb gevolgd. Daarna is het langzaam afgetakeld, met 2012 nog als lichtpuntje.
Dit idd. Wmb is drs een prima oplossing.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:45 schreef franklop het volgende:
En drs, hoe vervelend ook, mag alleen weg als ze fatsoenlijke manier vinden om auto's dicht achter elkaar te kunnen laten rijden
Klopt. Komt doordat de teams met andere vindingen kwamen zoals de geblazen diffuser die dat effect weer teniet deden. Enige mogelijk oplossing die ik zie is een vorm van ground-effect.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal best. Maar het originele punt is dat kleinere vleugels en minder aero zou moeten lijden tot het makkelijker maken van inhaalacties.
Waar dus simpelweg niets van waar is.
2010 heeft meer inhaalacties dan welk jaar dan ook de afgelopen 20 jaar. 2009 deed het ook niet slecht.quote:Op woensdag 10 juni 2015 01:12 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe goed kan een verandering zijn als het nul effect heeft?
Kubica komt helaas ook niet meer terug in de formule 1quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:26 schreef twiFight het volgende:
Bottas zit nog aan het begin van zijn carriere, dus die heeft nog wel tijd om tegen te vallen of boven verwachting te presteren.
Kubica.. ik weet niet. Ja hij ging lekker toen, maar je moet het in de top nog maar waarmaken natuurlijk.
2009 was zelfs slechter dan de jaren ervoor.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2010 heeft meer inhaalacties dan welk jaar dan ook de afgelopen 20 jaar. 2009 deed het ook niet slecht.
quote:Average Overtaking Moves per GP per Season
1983 - 40.47
1984 - 41.63
1985 - 41.06
1986 - 36.31
1987 - 34.88
1988 - 30.81
1989 - 34.19
1990 - 30.88
1991 - 30.94
1992 - 25.38
1993 - 24.5
1994 - 18.06
1995 - 17.47
1996 - 11.63
1997 - 15.59
1998 - 12.94
1999 - 16.25
2000 - 16.41
2001 - 13.53
2002 - 13.82
2003 - 18.94
2004 - 15.94
2005 - 10.89
2006 - 16.17
2007 - 15.88
2008 - 14.83
2009 - 14.35
2010 - 28.79
2011 - 60.63
2012 - 58.89
2013 - 52.00
2014 - 43.58
2015 - 32.00 (t/m Canada)
Inhalen in de eerste ronde, inhalen van achterblijvers, inhalen door technische problemen, inhalen via de pits, etc zijn hier niet in meegenomen. Het gaat dus om de echte inhaalacties.
Horner lijkt op die knakker van Bethesdaquote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ah, ik werd al zenuwachtig omdat ik al een tijdje geen gejank van Horner had gehoord. Wat denken ze nu, "we hebben zelf gedreigd de sport te verlaten, maar dat boeide niemand" dus nu zeggen ze maar dat Renault weg wil? Ik heb die geruchten van Renault nog niet gehoord; integendeel, mogelijk kopen ze een team op.
Ik archiveer deze onder "RedBull gehuil". Begint wel een dikke map te worden...
En inhalen met Drs? Dit noem ik niet het echte inhalen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2009 was zelfs slechter dan de jaren ervoor.
[ afbeelding ]
[..]
Kijk naar het verschil tussen 2010 en 2011. Voor een groot deel te verklaren door DRS en Pirelli banden. In 2010 was er nog geen DRS en hadden we betere banden. Het verschil van 2010 met de jaren ervoor is voor een groot deel te verklaren door het verbod op bijtanken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
En inhalen met Drs? Dit noem ik niet het echte inhalen.
Klopt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kijk naar het verschil tussen 2010 en 2011. Voor een groot deel te verklaren door DRS en Pirelli banden. In 2010 was er nog geen DRS en hadden we betere banden. Het verschil van 2010 met de jaren ervoor is voor een groot deel te verklaren door het verbod op bijtanken.
Die van Max in Monaco was een 0,58quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:27 schreef Benoves het volgende:
Wat een vaag lijstje, hoe kun je nou 43,58 inhaalacties hebben of zie ik iets vreselijk over het hoofd
quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:27 schreef Benoves het volgende:
Wat een vaag lijstje, hoe kun je nou 43,58 inhaalacties hebben of zie ik iets vreselijk over het hoofd
Gemiddeld aantal inhaalacties per GP over een jaar gemeten. (Dus alle inhaalacties van een GP in een jaar optellen en delen door het aantal GP's).quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:27 schreef Benoves het volgende:
Wat een vaag lijstje, hoe kun je nou 43,58 inhaalacties hebben of zie ik iets vreselijk over het hoofd
Oh zo haha #faalquote:Op woensdag 10 juni 2015 11:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gemiddeld aantal inhaalacties per GP over een jaar gemeten. (Dus alle inhaalacties van een GP in een jaar optellen en delen door het aantal GP's).
Hahaquote:
Australië had er maar 5 op de baan. Do the mathquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
Ik zit me nu te bedenken, 43 inhaalacties per race gemiddeld.
Kan aan mij liggen maar dat zijn er wel erg veel.
Zijn het echt inhaal acties of gaat het om positie wisselingen (dus ook inhalen als iemand over start/finish iemand "inhaalt" als die in de pits staat)?
Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Australië had er maar 5 op de baan. Do the math
Dan zijn die dus onterecht meegenomen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....
Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks andersquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zijn die dus onterecht meegenomen.
Leuk baantjequote:Op donderdag 11 juni 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks anders
Veel wachten op databases en excel, hence mn comments hierquote:
Vandaar dat je Spa niet kan betalen, je doet te weinigquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Veel wachten op databases en excel, hence mn comments hier
Maleisië en Canada hadden er stukken meer, die hebben er samen 91 nodig om dat te krijgen bijv.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Australië had er maar 5 op de baan. Do the math
Ik denk dat het wel kan kloppen hoor, er zijn best wel wat DRS-acties per race. Wat mogelijk wel wordt meegeteld zijn inlaps bij lekke banden, kapotte vleugels en andere problemen wat de statistiek verpestquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks anders
Echte inhaalacties. Inhaalacties in de pits worden niet meegenomen, net zo min als gelapte coureurs, inhaalacties vanwege pech, etc. Staat er bij vermeld.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....
Zou wel handig zijn om te weten of het echt inhaal acties zijn of positie wisselingen.
En het lijstje van de laatste 5 gp's is als volgt:quote:The overtaking figures for each race (across all data sets) do not include:
Position changes on the first lap of the race
Position changes due to drivers lapping backmarkers
Positions gained in the pits
Positions gained due to drivers yielding
Positions gained when a car has a serious technical problem; e.g. puncture, accident damage, etc.
The final criteria involves subjective judgements and consequently figures can never be regarded as 'definitive'. Gaps in the available data, such as moves missed by TV cameras or obscured on lap charts by pit stops or retirements, mean that the data do not lend themselves to detailed analysis at the micro level, but are indicative of general trends.
Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Echte inhaalacties. Inhaalacties in de pits worden niet meegenomen, net zo min als gelapte coureurs, inhaalacties vanwege pech, etc. Staat er bij vermeld.
[..]
En het lijstje van de laatste 5 gp's is als volgt:
2015 7 Canadian 37
2015 6 Monaco 10
2015 5 Spanish 28
2015 4 Bahrain 43
2015 3 Chinese 29
Ligt eraan welke. Alleen inhalen op het rechte stuk niet, maar die van Massa op Ericsson waarbij hij er op het rechte stuk naast kwam en vervolgens zelf in de bochten afmaakte wel.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:06 schreef Rossdale het volgende:
DRS inhaalacties zijn dan ook totaal niet spannend natuurlijk..
Ik ben nog steeds voor de middenweg... slechts een aantal DRS mogelijkheden. Net zoals ze in tennis slechts 3 challenges hebben per persoon, denk ik dat 15% van het aantal ronden een eerlijk aantal is. Voldoende om er bij de start van de race 2 of 3 te gebruiken en dan de rest te sparen en wijs te gebruiken tijdens de race.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Nou moet gezegd worden dat de regie van F1 ook niet meewerkt. Er wordt nogal eens gefocust op een stel racers (vaak P2-P10) en alle andere inhaalacties zie je gewoon niet. Terwijl je als je de posities in de gaten houdt er vaak genoeg mensen ingehaald worden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.
Alhoewel als er 2 achteraan beginnen en die ieder al 10 auto's inhalen dan zit je al zo aan 20.
Behalve voor de P1, want die heeft zoveel voordeel van een lege baan en het gebrek aan dirty air dat je eigenlijk de facto al weg kan rijden van de rest.quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.
Aan de ene kant zie je soms situaties waar ze er met DRS ook niet langs komen. Dat zal zonder alleen maar weer erger worden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Dat zei men in 2008 ook.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:47 schreef Rossdale het volgende:
De aero moet van minder belang worden zodat close racing weer gestimuleerd wordt en niet de banden opvreet...
Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS).quote:
Close racing is wat anders dan inhaalacties.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS)
Close racing maakt het wel spannender, als ze kunnen pushen, proberen en een andere misschien een foutje kunnen laten maken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Close racing is wat anders dan inhaalacties.
Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:12 schreef Benoves het volgende:
[..]
Blijft een lastige vraag omdat het geen exacte wetenschap is..
Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijkenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.
Er zijn genoeg regels die in de praktijk niet werken, maar je kunt de FIA niet kwalijk nemen dat ze niet proberen te veranderen. De persoon met het gouden ei staat het vrij het de FIA te laten weten, maar in de praktijk staan die stuurlui alleen maar aan wal.
Dan heb je geluk, ze zoeken nog een opvolger.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijken
Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car!quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
NASCAR is daar nog meer bedreven in. Die zoeken regelmatig een stukje debris om de race weer even stil te leggen en het veld in elkaar te laten schuivenquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car!
Maar zo lang er enorme financiele verschillen zijn tussen de topteams (Red Bull, Meercedes en Ferrari) en de rest zullen die drie toch vooraan blijven, simpelweg omdat die nu eenmaal meer tijd en geld in research kunnen steken.
Goedzo. Monza moet blijven. Godnondeju.quote:Marchionne zweert F1-race op Monza te redden
Sergio Marchionne heeft gezworen er alles aan te doen om de Italiaanse Grand Prix op Monza te behouden. De laatste tijd gingen er geruchten rond dat Ferrari het niet erg zou vinden wanneer de huidige deal met het circuit niet wordt verlengd, aangezien dit de deuren zou openen voor een race op Mugello, het thuiscircuit van Ferrari.
"Als het aan mij ligt, zal de race op Monza doorgaan," laat de president van Ferrari weten. "Als Monza problemen ondervindt, dan moeten wij als Ferrari in gesprek gaan met Bernie."
Volgens Ecclestone moet Monza meer betalen wanneer het op de kalender wil blijven, en een bijeenkomst tussen beide partijen leidde vooralsnog niet tot een overeenkomst. Marchionne wil echter helpen: "Als ik de verwachtingen voor Monza bekijk, denk ik niet dat de race verdwijnt uit het kampioenschap. Als wij hiervoor moeten ingrijpen bij de onderhandelingen met Ecclestone en het circuit, dan zullen wij dit zeker doen."
Dat laatste is wel raar ja. Alle topteams mogen meebeslissen maar de arme teams niet (op een na geloof ik). Dan weet je van te voren al dat alle beslissingen in het voordeel zullen zijn van de teams met geld. Beetje een wassen neus.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.
Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.
Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
Graag zie ik enige onderbouwing van jouw kansberekening.quote:Op donderdag 18 juni 2015 07:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren.
Red Bull is 2006 zelf ook. Renault zou Lotus weer willen kopen trouwens.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Manor gaat volgend jaar wellicht met Honda motoren rijden. Dan zou er ruimte zijn. Reed Torro Rosso in het verleden ook al niet met Ferrari motoren rond?
Het klinkt raar maar zou best kunnen. Alleen nu is Red Bull een fabrieksteam en dat zou dus wegvallen...
In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.
Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijdenquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.
Ik hoop het wel althans, ik denk dat het een mooie verschuiving teweeg brengt bij de teams.
Nou indd . Maar ik zie niet in wat Marussia/Manor met Honda moet, die helpen het motormerk geen steek verder en zij hebben opnieuw organisatie kosten waar ze mee zitten. Sauber lijkt mij voor beide partijen logischer.quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden
Manor zelf spreekt dat tegen. Ze houden alle opties open met betrekking tot de motor voor volgend jaar.quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden
Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekendquote:Op donderdag 18 juni 2015 19:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend op Zolder BOSSgp, met een aantal F1 wagens met V10 achterin Voor de liefhebber zullen we maar zeggen, inkom ¤15.
Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekend
Dat boven de F1 verkiezenquote:Op donderdag 18 juni 2015 20:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.
Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.quote:
Dat lijkt er meer opquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.
Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.quote:Na het succes van Nico Hulkenberg met Porsche hebben meer Formule 1-coureurs kenbaar gemaakt graag een keer deel te willen nemen aan de 24 uur van Le Mans.
Hulkenberg kreeg eerder dit jaar toestemming van Force India om met Porsche deel te nemen aan de 6 uur van Spa-Francorchamps en de 24 uur van Le Mans in het World Endurance Championship. De Duitser reed afgelopen weekend met teamgenoten Earl Bamber en Nick Tandy meteen naar de zege bij zijn Le Mans-debuut, en kon donderdag in de paddock in Oostenrijk dan ook op de nodige felicitaties rekenen van zijn collega’s uit de Formule 1.
In de persconferentie voorafgaande aan de GP van Oostenrijk werd duidelijk dat meerdere coureurs graag in de voetsporen zouden treden van Hulkenberg en graag een keer aan de start zouden staan van de 24 uur van Le Mans.
Ricciardo: 'Wel 18 uur gekeken'
‘Ik denk dat het ontzettend gaaf zou zijn’, liet Red Bull-coureur Daniel Ricciardo enthousiast weten. ‘Ik heb best veel van de race gezien moet ik toegeven – wel 18 uur!. Ik ben een groot fan.’
‘Racen is erg leuk en het is fijn om een weekend vrij te hebben, maar ik had het ook niet erg gevonden om daar te rijden’, vervolgde Ricciardo. ‘Het was leuk geweest als we net zoals vroeger meer tussen verschillende raceklassen zouden kunnen wisselen. Gelukkig heeft Nico ons goed voor de dag laten komen en aangetoond dat het voor ons mogelijk is om het te combineren. Misschien krijgen we nu allemaal wel de toestemming van onze teams om dit soort dingen in de toekomst vaker te kunnen doen.’
Alomso: 'Misschien volgend jaar'
Naast Hulkenberg was ook Fernando Alonso lang in beeld bij Porsche om dit jaar voor het Duitse merk deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans. Het avontuur voor Alonso ging uiteindelijk niet door, maar de Spanjaard sluit een toekomstige deelname aan Le Mans niet uit: ‘Ik heb vaker overwogen om deel te nemen aan Le Mans’, aldus Alonso, die vorig jaar nog met de Franse vlag mocht zwaaien tijdens de start van de 82e editie. ‘Wanneer dat precies is weet ik niet. Ik was er erg dicht bij dit jaar, dus misschien gebeurt het wel volgend jaar. Wie weet.’
Vettel: 'Enorm veel respect voor Nico'
Ook Ferrari-coureur Sebastian Vettel zou net als voormalig teamgenoot Daniel Ricciardo graag eens deel willen nemen aan de 24 uur van Le Mans als de mogelijkheid zich aandoet: ‘Ik ben het eens met Daniel. Het is fantastisch om naar te kijken. Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven. Het is zeker iets om te overwegen in de toekomst. Ik heb enorm veel respect voor de prestatie van Nico.’
Geen interesse bij Mercedes-coureurs
Ook Williams-coureur Felipe Massa en Formule 1-debutant Carlos Sainz zien een deelname aan de 24 uur van Le Mans wel zitten. Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Nico Rosberg toonden minder interesse in de Franse autosportklassieker.
‘Ik heb het niet gekeken. Ik geloof zelfs niet dat ik ooit een 24 uur van Le Mans heb gezien’, gaf Formule 1-kampioen Lewis Hamilton toe. ‘Het is niet iets waar ik veel interesse in heb. Ik hou natuurlijk erg van raceauto’s, maar Le Mans heeft nooit echt op mijn lijstje gestaan dus ik ben dan ook niet van plan om eraan deel te nemen.’
Teamgenoot Nico Rosberg gaf aan vooral bezig te zijn met zijn huidige strijd om de wereldtitel: ‘Ik ben er momenteel niet echt mee bezig. Ik richt me vooral op dit seizoen en heb niet echt over Le Mans nagedacht.’
dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Renault beslist pas eind dit jaar wat ze willen doen. Verder als alleen motorenleverancier, een team kopen of volledig uitstappen.
vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzoquote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.
Ik had al extra geen opmerking over zijn kleur gemaakt, want dan wordt dinges weer boos. Ben de naam ff kwijt, maar die neger wat ook altijd in de F1 topics post.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzo
VETLEL?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:44 schreef Geralt het volgende:
Ow en petje af voor Vetlel dat ie aangeeft enorm veel respect voor Hulkenberg te hebben. Ik mag die mof voor geen 5 cent, maar dat doet ie toch een stuk beter dan Lewis imo.
Bernie zal er wel weer niks van vinden, want zijn favoriete neger is veel beter voor de sport en heel dat suffe Le Mans is toch niet van de FIA dus whatever.
Kudo's voor Vettel dus. Volgens mij heb ik ze nog nooit gegeven. Volgens mij ga ik dat ook nooit meer doen. Dan weten jullie dat alvast
Mijn koosnaampje voor Vettelquote:
Vakkundig verpakt in het stukje over LeMans en de felicitatie aan Nico Hulkenberg.quote:Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven.
Ze hebben nog een contract voor 2016, dus zullen ze pas daarna uitstappen als ze dat besluiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.
Absoluut. Wat er in Le Mans gebeurt is echt wel topsport. Een sprintrace van 24 uur langquote:Op vrijdag 19 juni 2015 07:16 schreef Meike26 het volgende:
Vooral dit stukje vind ik mooi van Vettel, opnieuw een sneer naar de #F1 in zijn algemeenheid ;
[..]
Vakkundig verpakt in het stukje over LeMans en de felicitatie aan Nico Hulkenberg.
Doet ie goed..
Sinds hij bij Ferrari zit vind ik hem sowieso beter te pruimen.
Dat zijn mensen die de F1 pas een paar jaar volgen en dus niets weten van de vroegere grandeur. Hamilton is nog redelijk ingetogen in vergelijking met de vroegere playboys in de formula 1.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Met de rijkwaliteiten van een paydriver, de snelheid van Erickson en een grote muil als ze ongeluk veroorzaken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die de F1 pas een paar jaar volgen en dus niets weten van de vroegere grandeur. Hamilton is nog redelijk ingetogen in vergelijking met de vroegere playboys in de formula 1.
100% mee eensquote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Dan doe je mensen zoals Eddie Irvine en Jacques Villeneuve toch echt te kort.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Met de rijkwaliteiten van een paydriver, de snelheid van Erickson en een grote muil als ze ongeluk veroorzaken.
max is de enige reden waarom ik nu weer kijk..quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Joene het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-door-motorwissel/
Dit heeft niets maar dan ook niets meer met racen en formule 1 te maken , de sport is stuk heel erg stuk.
gaat mij er meer om dat echt volgas racen er niet meer bij zit... En dat is niet alleen voor de motorenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef twiFight het volgende:
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
Dat is al jaren zo. In ieder geval sinds 2011 met de Pirelli banden. Die houden het maar een paar rondjes vol, vol gas.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:30 schreef franklop het volgende:
[..]
gaat mij er meer om dat echt volgas racen er niet meer bij zit... En dat is niet alleen voor de motoren
het is niet voor niks dat mijn interesse sinds die tijd is afgenomen voor de sport. Van sporadisch een race missen naar sporadisch een race kijkenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo. In ieder geval sinds 2011 met de Pirelli banden. Die houden het maar een paar rondjes vol, vol gas.
Daar stampen ze ook geen 24 uur. Daar is bijvoorbeeld net zo veel lift-en-coast als in F1 om brandstof te sparen en zijn de brandstofegels strenger dan in F1 (en afhankelijk van de ERS klasse). Aldus Hulkenberg in de persconferentie.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Daar mag je wel tussendoor je shit vervangen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef twiFight het volgende:
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:
[..]
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:
[..]
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Alonso heeft 20 plaatsen straf vanwege het vervangen van 3 componenten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
fixed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen,in de mate dat de regels het toelaten. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
ze hebben dat toen eigenlijk voor het eerste seizoen verkeerd aangepakt. Dat had gewoon een onbeperkt ontwikkeljaar moeten zijn. Tweede seizoen (dit jaar) had je dan best de engine freeze kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.
Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
De realiteit is idd dat we naar een optocht kijken van auto's waar geen power meer inzit . dat gp2 rondjes draait op de circuits vrijwel even snel aan de f1. Dat er door budgetcaps een klasse in stand wordt gehouden waar in mijn ogen , vrij weinig meer aan is. En dat achterlijke regelgeving er nu voor zorgt dat 1 van de beste f1 coureurs ook al zou hij Pole rijden op plek 21 zou starten. Straf dan het team , niet de coureur.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:46 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.
En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.
F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
Ik denk dat jij ook wel weet dat de dominantie van Mercedes niet het grootste probleem is op dit moment.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.
Daarom reed Prost vaak rustig achter z'n tegenstander aan om uiteindelijk te winnen omdat degene voor hem stil viel zonder brandstof of een ander probleem?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Maar de opbouw is toch juist essentieel voor hoe je een race neerzet? F1 heeft de 'luxe' niet om uren de tijd te nemen om een race interessant te maken. Zij moeten alle spanning in die 1,5 uur proppen. Dan heb je dus ook andere regels nodig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.
Banden die slijten puur op tijd zijn helaas nog niet uitgevonden Al met al is het best nog wel complex, die banden. Het maatwerk (geen band is 100% gelijk), de compounds, weersomstandigheden, het asfalt, baanconditie (rubber op de baan), de layout, bochtensnelheid, aerodynamica, dirty air, heat cycles, etc. Allemaal van invloed en dat moet je voor alle 20 auto's juist sturen om een spannende race te krijgen. Nogmaals, je kunt alle regels wel weghalen, maar daar haal je je weer een andere zaak mee op de schouders die volgens fans de sport ook weer verzieken.quote:Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
Tja als er elke keer mensen bij omkomen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:17 schreef Marks het volgende:
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring..
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
Volgens mij steeds meer juist.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:54 schreef Wombcat het volgende:
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.
Geen?quote:Op zondag 21 juni 2015 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?quote:
Duitse RTL?quote:Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
De ORF zendt het in Oostenrijk uit, als ik Google mag geloven.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamerquote:'Ferrari biedt 4 miljoen om Bottas los te weken'
Het team van Ferrari heeft een bod van 4 miljoen euro bij Williams uitgebracht op Valtteri Bottas. De Scuderia ziet in de Fin de ideale opvolger voor diens landgenoot Kimi Raikkonen. Williams heeft het eerste bod van Ferrari op Bottas afgewimpeld, meldt Bild.
Claire Williams verlangt veel meer geld voordat ze medewerking aan een transfer zal overwegen. Ze heeft een vraagprijs van 15 miljoen euro bij Ferrari neergelegd. Maurizio Arrivabene is vooralsnog niet bereid om zoveel geld neer te tellen voor Bottas.
Mocht Bottas vertrekken bij Williams, dan is Nico Hülkenberg de belangrijkste gegadigde om zijn stoeltje op te vullen. De kersverse 24 uur van Le Mans-winnaar is niet in beeld bij Ferrari omdat de Italiaanse renstal geen heil ziet in een volledig Duitse line-up.
Kan me goed voorstellen dat ze Bottas willen hebben, prima nummer 2 en een Fin inruilen voor een Fin is marketingtechnisch ook gewoon gunstig. 15 miljoen is natuurlijk een strategie om meer geld uit de zak van Ferrari te kloppen. Het lijkt me duidelijk dat ze hem echt wel voor minder laten gaan Vraag veel meer dan je wil hebben, dan bied de ander sowieso hoger dan hij initieel zou doen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer
Eenzijdige optie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Misschien weet Ferrari meer dan wij en heeft ie bijgetekend bij Williams?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Hoezo? Als Ferrari het voor hem wil betalen, is dat mooi extra geld.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer
15 miljoen is inderdaad teveel geld voor Bottas. 8 miljoen maximaal.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo? Als Ferrari het voor hem wil betalen, is dat mooi extra geld.
Hij zal wel balen dan nu. Hoewel Rosberg nog een beetje tegengas geeft af en toe, is het van te voren al zeker dat hij 1e of 2 finisht. En is de kans 95% dat hij WDC wordt.quote:Having ended the European season by claiming comfortable consecutive wins at Spa and Monza, Vettel was once again in league of his own in Singapore and capped his stellar weekend by winning the race by a massive 32-second margin - the largest by any victor since Hamilton's wet-weather triumph at Silverstone five years ago.
Despite starting just 114 grands prix, Vettel's 33rd career win gave him sole possession of fourth place in F1's all-time victory list, while only Michael Schumacher, Ayrton Senna and Alain Prost have led more laps than him.
But while Hamilton is adamant his rival doesn't deserve to be booed for his current domination of F1, the Briton has suggested that he personally wouldn't deride much satisfaction from winning with such ease on a regular basis.
Maar dan moeten ze wel in de buideltasten bij Red Bull en die laat Max never nooit gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.
Bovendien kunnen ze voor 1 miljoen Verstappen ook wel overhalen denk ik zo
Maar kennelijk wil Williams hem niet kwijt voor 4 miljoen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.
Ik geloof niet dat Max meer dan 4 miljoen op zou moeten leveren nu.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze wel in de buideltasten bij Red Bull en die laat Max never nooit gaan.
Het midden van 15 miljoen en 4 miljoen is 9,5 miljoen. Dat is meer dan het dubbele van hun 2de bod.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar kennelijk wil Williams hem niet kwijt voor 4 miljoen.
Zal dan wel ergens in het midden uitkomen, tussen 8 en 10 miljoen dus.
Ook al bied Ferrari 10 miljoen. Max is wel het oog appeltje van Red Bull. Ook marketingtechnisch gezien.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Max meer dan 4 miljoen op zou moeten leveren nu.
Ja hij is een groot talent (maar dat is bv Sainz ook ), maar hij is geen 4 miljoen waard nu lijkt me.
Ik denk ook 7 a 8 miljoen. Lijkt me prima.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het midden van 15 miljoen en 4 miljoen is 9,5 miljoen. Dat is meer dan het dubbele van hun 2de bod.
Lijkt me niet. Ik gok hooguit 6 of 7 miljoen, 8 maximaal.
Iedereen praat over Max en zijn rijstijl past goed bij het imago wat Mateschitz wil uitstralen met zijn drankje. Jong, non-nonsense en explosieve actie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:36 schreef WEST het volgende:
[..]
Ook al bied Ferrari 10 miljoen. Max is wel het oog appeltje van Red Bull. Ook marketingtechnisch gezien.
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Iedereen praat over Max en zijn rijstijl past goed bij het imago wat Mateschitz wil uitstralen met zijn drankje. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Max rijdt nu inderdaad wel zoals Hamilton of Montoya in hun eerste twee seizoenen reden, ach we zullen zien hoe het gaat lopen. Wie weet eindigt hij net zoals supertalent Alguersuari...quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.
Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
Ik heb nooit echt meegekregen dat dat het nieuwe supertalent zou zijn eerlijk gezegdquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Wie weet eindigt hij net zoals supertalent Alguersuari...
Haha ja dat is waar ook inderdaad, die deed ook wat DJ-spul. Volgens mij rijdt hij dit jaar in de Formule E klassequote:Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt meegekregen dat dat het nieuwe supertalent zou zijn eerlijk gezegd
Die draaide toch ook plaatjes of verwar ik hem nu met een andere oud coureur?
Wat doettie tegenwoordig voor de kost? Plaatjes draaien denk ik dan of wat anders?
Reed. Hij wordt voorlopig even uit de auto gehouden vanwege medische redenen (vooral voorzorg).quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Haha ja dat is waar ook inderdaad, die deed ook wat DJ-spul. Volgens mij rijdt hij dit jaar in de Formule E klasse
Het koste wat kost, met alle risico's de deur dicht houden voor Maldonado was helemaal niet zo "no nonsense"quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Als hij maar gewoon wereldkampioen wordt, hoe maakt me niet uitquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.
Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
Ok dat was een slecht plan van mijquote:Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef Beach het volgende:
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen
quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:17 schreef Geralt het volgende:
Even wat anders. Monza ligt nog altijd een beetje overhoop met Bernie over de GP de komende jaren. Ze zouden niet de financiële middelen hebben die Bernie vraagt.
Ik weet niet hoeveel ze te kort komen of wat het een circuit uberhaupt kost om het F1 circus te laten komen, maar zouden niet een paar vermogende F1 coureurs (en/of teams) gewoon een bak geld op tafel neer kunnen leggen?
Ik bedoel ze roepen allemaal dat Monza er historisch gezien gewoon bij hoort en ze komen er allemaal graag. Samen hebben die toch geld zat niet?
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef Beach het volgende:
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen
Ik blijf het raar vinden dat dat die organisaties er mee akkoord gaan, gewoon de handen in een slaan en het niet pikken. Zonder banen ook geen GP, of ze moeten 3x in bahrein, abu dabi en qatar will racen per seizoenquote:Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
[..]
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.
Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.
Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Ik denk dat er tussen al die GP's veel te veel verschillen spelen over hoe en wat enzo. Die krijg je nooit als een blok tegen Bernie lijkt me.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat dat die organisaties er mee akkoord gaan, gewoon de handen in een slaan en het niet pikken. Zonder banen ook geen GP, of ze moeten 3x in bahrein, abu dabi en qatar will racen per seizoen
Ik ben voor !!quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.
Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.
Mooi toch...
En natuurlijk v8 motoren
Ik weet niet wat er van waar is, waar ik heb hier en daar gehoord dat Bernie in de contracten die hij sluit opneemt dat de circuits geen concurrerende raceklasses mogen laten racen. Dan kom je met een EU klasse niet ver natuurlijk, omdat heel veel mooie circuits in de EU liggen. En ja, de circuits kunnen dat de volgende keer weigeren, maar vaak zijn de contracten voor min. 5 jaar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.
Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.
Mooi toch...
En natuurlijk v8 motoren
Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup had en won van start tot finish.quote:
fixed.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup beste engineer had en won van start tot finish.
Kwestie van vraag en aanbod. Zolang de circuits dat bereid zijn te betalen blijft het in stand. Het wordt pas een probleem als er niet genoeg Europese / Noord-Amerikaanse circuits dat geld meer willen betalen omdat er een contract is met de teams dat tenminste de helft van de races hier gehouden wordt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
[..]
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.
Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.
Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Ik heb dat seizoen met de bleek nog enigszins gevolgd maar daarna afgehaakt...
Concept was leuk dat eerste jaar, toen hadden ze meteen die Ferrari's moeten hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.
Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg
Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks
Ze hebben daar nooit een circuit toen van gemaakt omdat anders ambulance niet in het "infield" kon komen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:34 schreef Meike26 het volgende:
Leuke van Formula E vind ik ook wel dat begin van het seizoen nog niet bekend was waar er alleemaal geraced werd. Moskou, Berlijn en London zijn achteraf pas toegevoegd (zo leek het althans).
De pest is dat je met Formula E geen geluid hebt. Het is daarintegen wel apart om auto's die zo snel zo stil te zien. Ik denk dat dat op een circuit doodslaat. Op zo'n kunstmatig stratencircuit is het allemaal wat krapper en staan de barrieres dichter op de baan, dan lijkt het ook harder te gaan.
Rotterdam City Racing zou toch eens naar hun format moeten kijken en voor een echt straten circuit gaan. Dat word dan waarschijnlijk wel ergens anders (Ahoy of Feyenoord) dan dwars door het centrum, maar ik zou gaan
Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:58 schreef twiFight het volgende:
Formule E is van FIA dus daar schiet je niets mee op. Zodra die een dreiging gaan vormen voor Formule 1 dan verplaatst al het kutte aan F1 gewoon naar F-E.
Daarnaast vind ik die fan boosts de kanker van de racesport. Voor je het weet krijg je van die "bij 100.000 likes mag ik een plaatsje omhoog op de grid" onzin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).
Maar ik mag toch hopen dat dat na dit jaar wel afgelopen is.
Dan zie ik nog eerder een MarioKart achtige manier van powerboosts, op de circuits zijn witte vierkantjes her en der geschilderd en met augment reality in het vizier (en op tv) kunnen ze powerboosts oppakken gedurende de race.En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was ook direct het idee dat ik had toen ik dit idee in mijn kop kreeg.. Komt de collegealiteit tussen de coureurs niet ten goede.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken.
Heb jij nog een lever ?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.
Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg
Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks
Jazeker. Tenminste dat denk ik. Ik heb er nooit last van. Dus het zal hendig.quote:
Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk dat de Formula E best wat kan worden nu meer fabrikanten er in gaan.
Alleen moet dat ook op gewone circuits gaan plaats vinden.
Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:02 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.
Het zijn namelijk helemaal geen bijzondere racewagens.
0 - 100 in 3 seconden en een topsnelheid van 225km/h...
Als je dat op een circuit zet waar fans (ook bij de F1) warm voor zouden lopen, zoals Zandvoort, Monza, Spa Francorchamps, enz, dan kun je beter niks doen, want dat ziet er uit alsof je nog harder kan lopen.
Nee, dat kunnen ze beter op stratencircuits houden. Maar ook daar kunnen we in NL wel wat mee. In Utrecht zijn inmiddels alle vluchtheuvels op de straten waar de tour rijdt verwijderd, dus wat mij betreft plempen ze daar een circuitje neer.
Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!
En dit is pas jaar 1 dat ze het doen, zodra er wat competitie is zullen ze wel rapper worden.
Surequote:Op donderdag 25 juni 2015 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is.
1 uit 3... Alleen een achtervleugel. Geen open wielen, en de banden lijken mij 225 (anders steken ze uit de wielkasten).quote:
Wat daar ook mooi was en wat bijvoorbeeld ook de Indycar zo aantrekkelijk maakt, was de keuze voor de circuits.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:49 schreef Meike26 het volgende:
Mwah nee, ook niet echt. Gewoon zoals de A1GP was, mooie klasse, iedereen gelijk materiaal en alleen finetuning vrij laten tijdens het gp weekend.
Wat A1GP vooral de das heeft omgedaan is het gebrek aan talent. Voornamelijk ervaren brokkenpiloten die zich iets te veel in de kijker willen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |