abonnement Unibet Coolblue
pi_153627636
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.

Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153630962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.

Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren. ;)
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:21:58 #153
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_153633110
Ja tuurlijk.. motoren leveren aan een van de grote concurrenten terwijl je zelf gek wordt van verlangen naar een nieuwe wereldtitel. No way. Hier gaat een dikke pak zout op.
pi_153633126
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 07:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren. ;)
Graag zie ik enige onderbouwing van jouw kansberekening.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:27:49 #155
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153636505
Manor gaat volgend jaar wellicht met Honda motoren rijden. Dan zou er ruimte zijn. Reed Torro Rosso in het verleden ook al niet met Ferrari motoren rond?

Het klinkt raar maar zou best kunnen. Alleen nu is Red Bull een fabrieksteam en dat zou dus wegvallen...
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:31:44 #156
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153636604
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Manor gaat volgend jaar wellicht met Honda motoren rijden. Dan zou er ruimte zijn. Reed Torro Rosso in het verleden ook al niet met Ferrari motoren rond?

Het klinkt raar maar zou best kunnen. Alleen nu is Red Bull een fabrieksteam en dat zou dus wegvallen...
Red Bull is 2006 zelf ook. Renault zou Lotus weer willen kopen trouwens.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153638460
Renault beslist pas eind dit jaar wat ze willen doen. Verder als alleen motorenleverancier, een team kopen of volledig uitstappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 18 juni 2015 @ 14:49:13 #158
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153640430
Misschien dat silly season wel meer gaat over de teams en motorenfabrikanten dan over de coureurs ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153640767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.

Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.

Ik hoop het wel althans, ik denk dat het een mooie verschuiving teweeg brengt bij de teams.
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:52:25 #160
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153644371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:02 schreef Meike26 het volgende:

[..]

In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.

Ik hoop het wel althans, ik denk dat het een mooie verschuiving teweeg brengt bij de teams.
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden :D
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153644506
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden :D
Nou indd :D. Maar ik zie niet in wat Marussia/Manor met Honda moet, die helpen het motormerk geen steek verder en zij hebben opnieuw organisatie kosten waar ze mee zitten. Sauber lijkt mij voor beide partijen logischer.
pi_153644562
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden :D
Manor zelf spreekt dat tegen. Ze houden alle opties open met betrekking tot de motor voor volgend jaar.

En ook Honda ontkent in gesprek te zijn met Manor.

Zou ook vreemd zijn, want ik zie eerder ART als tweede Honda team mochten ze volgend jaar of in 2017 instappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:06:11 #163
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153646221
Dit weekend op Zolder BOSSgp, met een aantal F1 wagens met V10 achterin :7 Voor de liefhebber zullen we maar zeggen, inkom afhankelijk van dag tussen ¤10 en ¤20.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2015 @ 19:07:49 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153646263
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend op Zolder BOSSgp, met een aantal F1 wagens met V10 achterin :6 Voor de liefhebber zullen we maar zeggen, inkom ¤15.
Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekend :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_153647209
Slecht nieuws voor Verstappen deze Renault versus red bull saga. Misschien had hij toch beter bij Mercedes kunnen tekenen en ervaring op kunnen doen in de hoogste opleidingsklassen.
pi_153647468
Dit tijdperk gaat voornamelijk over de werking en integratie van de powerunit in de auto. De tijd dat Redbull met hun aero het vermogentekort van de motor kon compenseren is voorbij.

Overigens was de Renault van 2010 - 2013 amper nog achter op vermogen. Lotus was bij vlagen het tweede team kwa snelheid.

Een b spec Ferrari PU gaat niemand een overwinning brengen en Redbull doet ook niet mee voor een paar podiumplaatsjes ieder jaar.
.
pi_153648817
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekend :Y
Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2015 @ 21:49:45 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153651236
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.
Dat boven de F1 verkiezen :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_153651723
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat boven de F1 verkiezen :N
Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2015 @ 22:01:52 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153651740
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 22:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.
Dat lijkt er meer op ^O^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:40:46 #171
369251 Geralt
of Rivia
pi_153657604
quote:
Na het succes van Nico Hulkenberg met Porsche hebben meer Formule 1-coureurs kenbaar gemaakt graag een keer deel te willen nemen aan de 24 uur van Le Mans.
Hulkenberg kreeg eerder dit jaar toestemming van Force India om met Porsche deel te nemen aan de 6 uur van Spa-Francorchamps en de 24 uur van Le Mans in het World Endurance Championship. De Duitser reed afgelopen weekend met teamgenoten Earl Bamber en Nick Tandy meteen naar de zege bij zijn Le Mans-debuut, en kon donderdag in de paddock in Oostenrijk dan ook op de nodige felicitaties rekenen van zijn collega’s uit de Formule 1.

In de persconferentie voorafgaande aan de GP van Oostenrijk werd duidelijk dat meerdere coureurs graag in de voetsporen zouden treden van Hulkenberg en graag een keer aan de start zouden staan van de 24 uur van Le Mans.

Ricciardo: 'Wel 18 uur gekeken'
‘Ik denk dat het ontzettend gaaf zou zijn’, liet Red Bull-coureur Daniel Ricciardo enthousiast weten. ‘Ik heb best veel van de race gezien moet ik toegeven – wel 18 uur!. Ik ben een groot fan.’

‘Racen is erg leuk en het is fijn om een weekend vrij te hebben, maar ik had het ook niet erg gevonden om daar te rijden’, vervolgde Ricciardo. ‘Het was leuk geweest als we net zoals vroeger meer tussen verschillende raceklassen zouden kunnen wisselen. Gelukkig heeft Nico ons goed voor de dag laten komen en aangetoond dat het voor ons mogelijk is om het te combineren. Misschien krijgen we nu allemaal wel de toestemming van onze teams om dit soort dingen in de toekomst vaker te kunnen doen.’

Alomso: 'Misschien volgend jaar'
Naast Hulkenberg was ook Fernando Alonso lang in beeld bij Porsche om dit jaar voor het Duitse merk deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans. Het avontuur voor Alonso ging uiteindelijk niet door, maar de Spanjaard sluit een toekomstige deelname aan Le Mans niet uit: ‘Ik heb vaker overwogen om deel te nemen aan Le Mans’, aldus Alonso, die vorig jaar nog met de Franse vlag mocht zwaaien tijdens de start van de 82e editie. ‘Wanneer dat precies is weet ik niet. Ik was er erg dicht bij dit jaar, dus misschien gebeurt het wel volgend jaar. Wie weet.’

Vettel: 'Enorm veel respect voor Nico'
Ook Ferrari-coureur Sebastian Vettel zou net als voormalig teamgenoot Daniel Ricciardo graag eens deel willen nemen aan de 24 uur van Le Mans als de mogelijkheid zich aandoet: ‘Ik ben het eens met Daniel. Het is fantastisch om naar te kijken. Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven. Het is zeker iets om te overwegen in de toekomst. Ik heb enorm veel respect voor de prestatie van Nico.’

Geen interesse bij Mercedes-coureurs
Ook Williams-coureur Felipe Massa en Formule 1-debutant Carlos Sainz zien een deelname aan de 24 uur van Le Mans wel zitten. Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Nico Rosberg toonden minder interesse in de Franse autosportklassieker.

‘Ik heb het niet gekeken. Ik geloof zelfs niet dat ik ooit een 24 uur van Le Mans heb gezien’, gaf Formule 1-kampioen Lewis Hamilton toe. ‘Het is niet iets waar ik veel interesse in heb. Ik hou natuurlijk erg van raceauto’s, maar Le Mans heeft nooit echt op mijn lijstje gestaan dus ik ben dan ook niet van plan om eraan deel te nemen.’

Teamgenoot Nico Rosberg gaf aan vooral bezig te zijn met zijn huidige strijd om de wereldtitel: ‘Ik ben er momenteel niet echt mee bezig. Ik richt me vooral op dit seizoen en heb niet echt over Le Mans nagedacht.’
Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.

:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:44:33 #172
369251 Geralt
of Rivia
pi_153657651
Ow en petje af voor Vetlel dat ie aangeeft enorm veel respect voor Hulkenberg te hebben. Ik mag die mof voor geen 5 cent, maar dat doet ie toch een stuk beter dan Lewis imo.

Bernie zal er wel weer niks van vinden, want zijn favoriete neger is veel beter voor de sport en heel dat suffe Le Mans is toch niet van de FIA dus whatever. :') :X

Kudo's voor Vettel dus. Volgens mij heb ik ze nog nooit gegeven. Volgens mij ga ik dat ook nooit meer doen. Dan weten jullie dat alvast :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:52:30 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153657739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Renault beslist pas eind dit jaar wat ze willen doen. Verder als alleen motorenleverancier, een team kopen of volledig uitstappen.
dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:55:41 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153657770
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.

:')
vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzo
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:58:25 #175
369251 Geralt
of Rivia
pi_153657807
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzo
Ik had al extra geen opmerking over zijn kleur gemaakt, want dan wordt dinges weer boos. Ben de naam ff kwijt, maar die neger wat ook altijd in de F1 topics post.

Heeft ook niks met zn kleur te maken overigens. Ik vind het een bokkelul als je zo een opmerking maakt nadat een collega van je een van de meest prestigieuze races ter wereld gewonnen heeft.

Ja ik vind daar geen klap aan ik kijk dat nooit ik ben daar niet mee bezig maar verder vind ik autoracen wel tof. Komop man. Oetlul. Geef die jongen wat respect. Zoals Vettel. Petje af voor hem zoals ik al zei, maar dat ging ik niet nog een keer doen dus deze keer telt niet :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')