Kreeg inderdaad hoofdpijn van die "2 keer de helft"-discussie uit het vorige topicquote:
1 naam vriend: Stirling Moss!quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV?
Hopelijk vinden ze de rest ook nog terug, maar ik ben bang van nietquote:Vier mannen zijn door de Engelse politie opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de ramkraak op de fabriek van Red Bull Racing vorig jaar. Daarbij werden zo'n zestig trofeeën van de Oostenrijkse renstal ontvreemd, waarvan er later twintig zijn teruggevonden op de bodem van een meer.
Het BBC-programma Crimewatch TV besteedde aandacht aan de overval en meldt nu dat vier personen zijn aangehouden. De politie heeft de arrestaties nog niet bevestigd. Presentatrice Sonali Shah: "In januari deden we een beroep op de kijkers voor informatie over de diefstal van bekers uit het hoofdkwartier van Red Bull Racing in Milton Keynes. Het laatste nieuws is dat vier man zijn gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij deze zaak en in voorlopige hechtenis zitten."
Hm. Vind Kvyat en Riccardio toch zeker niet slecht. Merkte wel op de teamradio dat Kyvat niet zo goed leek te boteren. Maar de race ging goed voor de Red Bulls.quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:34 schreef nils7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)x_Verstappen___.html
kern van waarheid?
[..]
Omgesmolten vrees ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze de rest ook nog terug, maar ik ben bang van niet
Geinig wel dat die Minardi sneller is dan de STR. Barcelona bijvoorbeeld reed Jos toen een 1.22 en Max dit jaar een 1.26. Het zou leuk zijn als Max en Jos ook even zouden omruilen qua wagen! Kan Max meemaken waar z'n vader toen in reed en andersom.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:08 schreef Geralt het volgende:
28 juni op Zandvoort doen zowel Jos (in de Minardi PS03-Cosworth) als Max in zijn auto een demonstratie lees ik net. Tegelijk ook.
Dat is dan wel tof dat ik daar heen ga.
Barcelona was toen nog met de snelle laatste bochten, waar nu chicane ligt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:27 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Geinig wel dat die Minardi sneller is dan de STR. Barcelona bijvoorbeeld reed Jos toen een 1.22 en Max dit jaar een 1.26. Het zou leuk zijn als Max en Jos ook even zouden omruilen qua wagen! Kan Max meemaken waar z'n vader toen in reed en andersom.
Max geeft komend weekend ook 4x de F1 demo in de Red Bull gedurende de World Series by Renault op Spa-Francorchampsquote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:08 schreef Geralt het volgende:
28 juni op Zandvoort doen zowel Jos (in de Minardi PS03-Cosworth) als Max in zijn auto een demonstratie lees ik net. Tegelijk ook.
Dat is dan wel tof dat ik daar heen ga.
zaterdag rijdt die ook 2xquote:
Dan kan ik ook nietquote:
Als het goed weer is ga ik zondag ookquote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Max geeft komend weekend ook 4x de F1 demo in de Red Bull gedurende de World Series by Renault op Spa-Francorchamps
Toch maar een kijkje gaan nemen zondag, ook omdat de Vries een behoorlijke kans maakt op de winst
Monaco is dit jaar anders, alhoewel de layout wel hetzelfde is. Deels nieuw asfalt (mogelijk meer grip en dus meer snelheid) en de chicane bij swimming pool is aangepast. Daar heb je nu meer ruimte voor fouten en dus kan een coureur meer risico nemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:53 schreef VacaLoca het volgende:
Oh shit ja, had hier tijdje pas nog met jullie over welke banen er allemaal gewijzigd zijn sinds 2004.
Melbourne hetzelfde toch?
Daar had Jos 1.30.0 en Max 1.28.8
Maleisië Jos 1.38.9 en Max 1.40.8
Monaco Jos 1.18.7 en Max 1.16.9
Die banen zijn volgens mij hetzelfde gebleven. Dus vrij gewaagd aan elkaar.
http://www.grandprix.com/ns/ns30975.htmlquote:F1's struggling German market could be dealt yet another major blow.
The country's traditional spot on the race calendar was axed for 2015, and F1 supremo Bernie Ecclestone last week blasted top German stars Sebastian Vettel and Nico Rosberg for inadequately promoting the sport.
"As the cancellation of the German grand prix indicates, Germany is a terrible market for formula one," Ecclestone told F1's official website.
Now it emerges that, in the not-too-distant future, German fans may be unable to watch formula one on free-to-air television.
The Hamburger Morgenpost reports that the quarter-century-old deal between F1 and the terrestrial broadcaster RTL is in danger.
"It is said that RTL will invest all its energy into football," said the report.
An RTL spokesman played down the claims.
"We have been the TV broadcaster of formula one in Germany for 24 years, and have always stressed that we would like to continue with this commitment," he said.
"For this we are in talks with formula one, and are wary of commenting on rumours and speculation."
The Hamburger Morgenpost claims that RTL is asking for a reduction in the price of the broadcasting rights, due to flagging ratings and lower advertising returns.
If a new deal is not struck, it is suggested the German pay-broadcaster Sky is willing to step up to an exclusive deal.
Moet er wel een andere raceserie zijn, die wordt uitgezonden op een open kanaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:54 schreef Beach het volgende:
En de gewone man kijkt vervolgens een andere raceserie die wel op een open kanaal is en vergeet vervolgens dat F1 bestaat.
http://www.racesport.nl/M(...)D/34238/Default.aspx
Dit gaat over de MotoGP maar hetzelfde principe.
MotoGP is nu wel op Eurosport in Nederland. Tot grote vreugde van mijn vaderquote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:54 schreef Beach het volgende:
En de gewone man kijkt vervolgens een andere raceserie die wel op een open kanaal is en vergeet vervolgens dat F1 bestaat.
http://www.racesport.nl/M(...)D/34238/Default.aspx
Dit gaat over de MotoGP maar hetzelfde principe.
wtccquote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moet er wel een andere raceserie zijn, die wordt uitgezonden op een open kanaal.
Ja dat is van vorig jaar maar voor al die landen klopt het bericht nog gewoon. Gelukkig is het hier nu anders.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
MotoGP is nu wel op Eurosport in Nederland. Tot grote vreugde van mijn vader.
Races van 15 á 20 minuten met, bij voorbaat mijn excuses, 2de en 3de rangs coureurs waarbij 1 team super dominant is. Inderdaad een waardige vervanger....quote:
ik dacht dat Eurosport voor heel Europa hetzelfde was, minus commentatoren, met uitzondering van GB en Frankrijk.quote:[..]
Ja dat is van vorig jaar maar voor al die landen klopt het bericht nog gewoon. Gelukkig is het hier nu anders.
Als ze de WTCC al live uitzenden. Is net als met de WSR Formule Renault, alleen als er geen belangrijker uitzendingen zijn zoals voetbael, MotoGP, tennis of wielrennen. En sowieso haalt de WTCC het niet bij de F1, IndyCar, etc.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:49 schreef Beach het volgende:
[..]
wtcc
[..]
Ja dat is van vorig jaar maar voor al die landen klopt het bericht nog gewoon. Gelukkig is het hier nu anders.
Indycar is boeiend, Indy 500 was mooiste race in tijden... Superbike heeft ook vaak topraces (al viel afgelopen weekend licht tegen), Moto GP heeft enorme pieken (Argentinie) maar ook dipjes (Jerez) en Formule 1 sluimert ook altijd lekker door... Talloze spanningsbogen zijn daar dit seizoen weer aan het ontstaan. Hamilton vs Rosberg, maar vlak Ferrari niet uit. Max... Canada komt eraan en Red Bull ring...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze de WTCC al live uitzenden. Is net als met de WSR Formule Renault, alleen als er geen belangrijker uitzendingen zijn zoals voetbael, MotoGP, tennis of wielrennen. En sowieso haalt de WTCC het niet bij de F1, IndyCar, etc.
dju, deze post gisteren gemist. 13.00 merchandise stand?quote:
IK weet het niet of jij het weet, maar de Red Bull Ring is een leuk en gaaf circuit,maar geen handig gekozen circuit van RB, snel, weinig bochten en meer een baan voor de MGP'S en Ferrari's, ze hadden beter de Hungaroring kunnen sponsoren, dat is meer een baan voor beide RB teams.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Indycar is boeiend, Indy 500 was mooiste race in tijden... Superbike heeft ook vaak topraces (al viel afgelopen weekend licht tegen), Moto GP heeft enorme pieken (Argentinie) maar ook dipjes (Jerez) en Formule 1 sluimert ook altijd lekker door... Talloze spanningsbogen zijn daar dit seizoen weer aan het ontstaan. Hamilton vs Rosberg, maar vlak Ferrari niet uit. Max... Canada komt eraan en Red Bull ring...![]()
En de WTCC is toch te steriel, soms vermakelijke races, maar sowieso raceklassen met reversed grid in een tweede race
Alleen ligt de Hungaroring in Hongarije en de Salzburgring in Oostenrijk. En aangezien Red Bull hartstikke Oostenrijks is zullen ze dat verkiezen boven een baan die ze wel of niet goed ligt.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
IK weet het niet of jij het weet, maar de Red Bull Ring is een leuk en gaaf circuit,maar geen handig gekozen circuit van RB, snel, weinig bochten en meer een baan voor de MGP'S en Ferrari's, ze hadden beter de Hungaroring kunnen sponsoren, dat is meer een baan voor beide RB teams.
Ook in Montreal verwacht ik er niet veel van, Max en Sainz zullen veel last krijgen van de Lotussen en Williamsjes. Ik verwacht meer van Max in Silverstone en Mexico !
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef twiFight het volgende:
Dat wist Meike ongetwijfeld ook welMaar ze heeft een punt, de RBR wagen zal uberhaupt moeite hebben om uit te kunnen blinken op zo'n baan. Dat heeft de wagen gewoon niet in zich, ongeacht wie je er in stopt.
Österreichring.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
Sorry was al onderweg om half 9quote:Op zondag 31 mei 2015 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dju, deze post gisteren gemist. 13.00 merchandise stand?
Ze wilden 'm overigens wel verbouwen naar dit:quote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
A1 was de vorige sponsor, dus die had er geen zin meer in. Ik vind het wel stoer dat ze niet kiezen voor een circuit wat bij hun auto past. Ze doen nog zoveel meer dan F1. Ze gebruiken het ook heel veel voor customers, PR en Marketing om ze een rondje te laten rijden in oude Red Bull's en ander spul wat ze hebben geloof ik. Best handig dus zo'n circuitquote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
Veel te makkelijk af te snijden zo te zien.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry was al onderweg om half 9![]()
[ afbeelding ]
[..]
Ze wilden 'm overigens wel verbouwen naar dit:
[ afbeelding ]
Geen idee waarom dat niet is doorgegaan...
Ze hebben nu ook virtual safety car, overigens zie ik nu een plaatselijke geel bij de Indycar, iets wat ik nog nooit had gezienquote:Op zondag 31 mei 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Waarom is er bij F1 geen full course yellow? Maar standaard een safety car. Enige wat ik kon bedenken is voor de temperatuur van de banden
Die dingen zijn synoniem.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Waarom is er bij F1 geen full course yellow? Maar standaard een safety car.
??quote:
Ik denk dat je het over een virtual safety car hebt.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
??
Als je 2 ronden een fulltime course yellow hebt heeft de koploper toch nog gewoon zijn voorsprong en bij een safetycar toch niet?
Zag het ergens vandaag en de max snelheid was 150 km/u. Dan loop je in principe niet in of uit
twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 08:35:10My book.Plenty of work gone into it, published in Australia on July 1st. UK September. 👍 http://t.co/s5KZZFkLmU reageer retweet
Kopen kopen kopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:48 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 08:35:10My book.Plenty of work gone into it, published in Australia on July 1st. UK September. 👍 http://t.co/s5KZZFkLmU reageer retweet
quote:Formula 1 set to keep 13-inch wheels rather than going to 18-inch
By Ian Parkes Friday, June 5th 2015, 22:31 GMT
18-inch Pirelli wheel
Formula 1 appears poised to retain 13-inch wheels despite recent suggestions it could switch to 18.
Current tyre supplier Pirelli recently showcased the larger spec on a GP2 car in Monaco, with former driver and current television commentator Martin Brundle at the wheel.
Rival Michelin already uses 18-inch in Formula E, and has made clear it will only submit a tender for F1's latest tyre-supply contract from 2017 if it switches to that format.
But the suggestion now from within F1 is it is unlikely to change due to the issues running the 18-inch wheel would raise.
"The subject of bigger wheels has been raised many times over the last five or eight years," said Mercedes executive technical director Paddy Lowe.
"The broad consensus is that going to bigger wheels is not a good direction. From a grip point of view it's not positive.
"Like for like, such tyres will have a lower grip and the weight will go up considerably, so it's not an attractive direction performance-wise.
"I think generally we would intend to stick with the 13-inch wheels."
Ferrari technical director James Allison supported Lowe, but highlighted the fact there is still discussion with regard to a fatter rear tyre, with suggestions it could switch from the current 375mm to 420mm from 2017.
Ricciardo: Wider tyres would highlight top drivers
"As Paddy said, the rim diameter is going to stay where it is," said Allison, "but the width of the tyre is probably still up for grabs.
"We're discussing what that ought to be, along with all the other aspects of the rules for around about that time."
With Michelin certain to drop out of the running if F1 retains 13-inch rims, it increases Pirelli's chances of being handed another contract.
Despite that, Pirelli motorsport director Paul Hembery said: "You never know.
"We've always said we're willing to do what the sport requests.
"At the moment, from what we understand from the Strategy Group, the 13-inch is the direction the sport wants to take, and we will do that.
"If the sport wants to go [as big as] 19-inch, then we will do that, but the comments [from Lowe and Allison] really reflected on the Strategy Group meeting."
quote:B-AUTO FORCE INDIA PASSEERT CRASHTESTS
Force India heeft een stap vooruit gezet richting haar nieuwe auto die tijdens de Britse GP moet worden geïntroduceerd. De B-auto van het team heeft de verplichte crashtests van de FIA doorstaan, nadat het in mei dezelfde tests niet haalde.
Deputy team principal Bob Fernley: "Toen wij de eerste test niet haalden, was het marginaal. Het was een klein probleem dat ons hoogstens twee weken heeft gekocht. Het was voor ons duidelijk dat wij de tweede keer wel zouden slagen."
"Alle noodzakelijke tests zijn nu gehaald, dus kunnen wij vooruit kijken. We zullen de wagen testen in Oostenrijk en introduceren voor de race op Silverstone. Als je kijkt naar hoeveel wij veranderen met de auto, is het bewonderenswaardig dat wij slechts twee crashtests nodig hadden. Ik heb altijd veel geloof gehad in onze engineers, dus ik wil hen hierbij feliciteren."
Krijg je gewoon een F1 coureur als gast in je simpele AirBnB kamertjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:02 schreef nils7 het volgende:
Manor heeft een nieuwe sponsor:
[ afbeelding ]
Liever een nieuw talent dan Di Resta weer terug. Misschien Wehrlein als dealtje met Mercedes?quote:Op zondag 7 juni 2015 13:18 schreef twiFight het volgende:
Ik hoop dat FI terug komt met een sterke auto met DiResta er in, maar ik zal wel de enige zijn
Jep.quote:
das al de 3de keer op 6 maanden tijdquote:Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
Nu op Canvas: Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals (TV Movie 2013) - IMDb
Ze verwachten niet eerder dan de GP van Belgie een betere motor mee te nemen. Tot die tijd moet RB en TR roeien met de riemen die ze hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:53 schreef Izzy73 het volgende:
Renault gaat nu werken aan het vermogen van de motor van Max Verstappen. Dat zou mooi zijn![]()
http://www.racexpress.nl/(...)x-verstappen/n/66983
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:57 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze verwachten niet eerder dan de GP van Belgie een betere motor mee te nemen. Tot die tijd moet RB en TR roeien met de riemen die ze hebben.
Na 2016 dan? Volgens mij hebben ze nog een contract voor volgend jaar toch?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.
Qua tokens heeft Renault de meeste nog. Ze kunnen meer aanpassen dan de concurrentie. Dat is opzich een een voordeel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Na 2016 dan? Volgens mij hebben ze nog een contract voor volgend jaar toch?
Ja blijkbaar heeft Renault er nog 12, Ferrari 10, Honda 9 en Mercedes 7.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Qua tokens heeft Renault de meeste nog. Ze kunnen meer aanpassen dan de concurrentie. Dat is opzich een een voordeel.
De FIA wil de homologatiedatum voor volgend jaar weer op 28 februari leggen, zoals ze dit jaar van plan waren, maar vergeten waren in de regels op te nemen. Hierdoor waren de teams na flink aandringen dit jaar in staat om de motor in-season aan te passen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)
Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed isquote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)
Oké duidelijk, bedankt voor de uitgebreide heldere uitleg. Maar het zal toch lastig worden voor Ferrari om met 7 tokens ten opzichte van de 7 van Mercedes het huidige gat te dichten lijkt me. Als de regels dan niet veranderen voor 2016 lijkt Mercedes toch wel weer goede papieren te hebben voor de titel. Niet verwonderlijk dat Mercedes tegen het aanpassen van de regels is.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:15 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de homologatiedatum voor volgend jaar weer op 28 februari leggen, zoals ze dit jaar van plan waren, maar vergeten waren in de regels op te nemen. Hierdoor waren de teams na flink aandringen dit jaar in staat om de motor in-season aan te passen.
Om van deze datum af te wijken, zoals dit jaar, moeten alle leveranciers het hiermee eens zijn en Mercedes is er vooralsnog op tegen, zogenaamd vanwege de kosten.
Renault zegt nu (volgens Horner) dat ze te weinig tijd hebben om alle tokens voor 28 februari te gebruiken om op hetzelfde niveau als Mercedes te komen door de betrouwbaarheidsproblemen die ze aan het begin van het seizoen gehad hebben. Nu pas zijn ze in staat om zich te concentreren op het vermogen.
En dat Mercedes volgend jaar makkelijk kampioen wordt hierdoor is niet zo maar gezegd. Ligt eraan hoe Ferrari zijn motor ontwikkeld. Die hebben dit jaar een grote stap gemaakt en voor de race in Canada al 3 tokens gebruikt om dichter op Mercedes te zitten. Ze zitten nu ook op nog 7 beschikbare tokens, net zoals Mercedes. Honda trouwens ook, want die hebben er 2 van de 9 gebruikt voor deze race.
Dus blijven over voor Renault 12 en Honda, Ferrari en Mercedes 7 tokens nog dit seizoen te spenderen.
Maar het zou goed voor de F1 zijn om ook volgend jaar weer in-season ontwikkeling toe te staan, omdat dat de motorenleveranciers de kans geeft om competitiever te worden, waardoor de teams wat meer naar elkaar toetrekken en we betere races krijgen.
Dat is mooi maar nog ver weg, misschien wil Renault niet nog een jaar gezichtsverlies lijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef Rossdale het volgende:
Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed is
http://www.racexpress.nl/(...)de-formule-1/n/66966quote:Volgens Red Bull teambaas Christian Horner is Renault hun toekomst in de Formule 1 zwaar aan het overwegen. Als de regelgeving voor 2016 niet verandert is de kans zeker aanwezig dat de fabrikant de sport verlaat.
Als dat al door gaat. Vooralsnog lijkt er weinig op motorengebied te veranderen volgens de Strategy Group Meeting voor Monaco. En een aantal van die ideeën staan al weer op de tocht, zoals de voorgestelde herintroductie van bijtanken (waar de teams op tegen zijn omdat dat (volgens hun onderzoek) het spektakel op de baan niet verhoogd te duur is en klantenauto's, waar de kleinere teams op tegen zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vanaf 2017 veranderen de regels wel weer drastisch dus dan ligt alles weer open als het goed is
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Benoves het volgende:
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
Dat lift and coast vind ik ook maar vaag ja, DRS is bijna niet tegen te verdedigen alleen als ze het gat in de vleugel kleiner maken misschien. Of juist iets meer brandstof geven om af en toe een beetje extra vermogen te kunnen gebruiken. Blijft kennelijk lastig om inhalen mogelijk maar niet te makkelijk te maken. Zou wat mij betreft meer rijder gerelateerd moeten zijn en niet door een knopje te gebruiken. Ik dacht dat ze bij A1 een speciale voorvleugel hadden die wel goed werkte als je achter een andere wagen reed.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Benoves het volgende:
Die fuelflow en drs is het eerste wat ze moeten afschaffen. Gewoon raggen met dat ding niks managen
Zeker waar, de productie daarvan is het probleem niet. Ook geen ouderwetse bridgestones maar wel een bandenwissel, dat geeft toch een extra spanning aan de wedstrijd. Mede omdat daar ook tactiek bij komt kijken en voor leuke dingen kan zorgen zoals in Monaco (max, hammilton).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
Ah, ik werd al zenuwachtig omdat ik al een tijdje geen gejank van Horner had gehoord. Wat denken ze nu, "we hebben zelf gedreigd de sport te verlaten, maar dat boeide niemand" dus nu zeggen ze maar dat Renault weg wil? Ik heb die geruchten van Renault nog niet gehoord; integendeel, mogelijk kopen ze een team op.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:29 schreef Izzy73 het volgende:
Volgens Red Bull teambaas Christian Horner is Renault hun toekomst in de Formule 1 zwaar aan het overwegen. Als de regelgeving voor 2016 niet verandert is de kans zeker aanwezig dat de fabrikant de sport verlaat.
Doen dus!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zul je ook andere banden moeten introduceren en meer brandstof mee moeten nemen, anders heb je nog niks aan het verhogen van de fuel flow om voluit te kunnen racen.
Dat lift and coast is inderdaad heel bijzonder, even freewheelen in een f1 auto. Ik denk dat ook voor een groot deel de regels de rijders afschrikt om in te halen. Zoals max deed in Monaco, gewoon met ballen erbij langs, dat willen mensen zien. Later mislukt het op hetzelfde punt bij Grosjean en direct 5 gridstraffen en 2 strafspunten. Ik begrijp ook wel dat de f1 veilig moet zijn en mensen niet te pas en te onpas iemand van de baan af mogen rijden, maar dit spektakel kijkt men voor. Zulke straffen brengt men aan het twijfelen een volgende keer. Dat dat precies is wat de FIA wil bereiken klopt wel, maar het komt het spektakel niet ten goede.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat lift and coast vind ik ook maar vaag ja, DRS is bijna niet tegen te verdedigen alleen als ze het gat in de vleugel kleiner maken misschien. Of juist iets meer brandstof geven om af en toe een beetje extra vermogen te kunnen gebruiken. Blijft kennelijk lastig om inhalen mogelijk maar niet te makkelijk te maken. Zou wat mij betreft meer rijder gerelateerd moeten zijn en niet door een knopje te gebruiken. Ik dacht dat ze bij A1 een speciale voorvleugel hadden die wel goed werkte als je achter een andere wagen reed.
Probleem van tegenwoordig is dat door de aerodynamica om meer downforce te genereren er meer turbulentie achter de auto is, waardoor je niet in de slipstream kan rijden, omdat de auto erachter niet de hoeveelheid lucht krijgt om onder de auto/vleugels door te gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef nils7 het volgende:
Gewoon meer downforce, desnoods met ground effect dan maakt het niet of je er 300 of 3 meter achter rijdt!
Maar nee ze willen elk jaar minder en minder en minder downforce omdat ze dan sneller een foutje maken, maar daardoor kan je niet meer dicht erop zitten.
En hoe heeft dat gewerkt de afgelopen 6 jaar?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem van tegenwoordig is dat door de aerodynamica om meer downforce te genereren er meer turbulentie achter de auto is, waardoor je niet in de slipstream kan rijden, omdat de auto erachter niet de hoeveelheid lucht krijgt om onder de auto/vleugels door te gaan.
Dus juist meer downforce leidt tot minder in de slipstream kunnen rijden. Ground-effect zou wel goed zijn, maar meer downforce door allerlei aerodynamica juist niet. Daarom kiezen ze voor kleinere vleugels (= minder downforce) om minder turbulentie achter de auto te genereren zodat je er dichter op kan rijden.
2010 was wel leuk...quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe heeft dat gewerkt de afgelopen 6 jaar?
Ik denk dat Alonso daar anders over denkt. Hoeveel ronden zat hij ook alweer vast achter Petrov?quote:
Op één van de grootste Micky Tilke Mouse circuits van de kalender... Dat jaar heeft meer inhaalacties gehad dan elk ander jaar de afgelopen 20 jaar, had een onverwachte kampioen en was mede door de Hamilton/Massa oorlog hartstikke leuk om naar te kijken. Ik heb het al vaak gezegd, 2008 en 2010 zijn wat mij betreft de laatste twee jaren dat ik met plezier en spanning elke race heb gevolgd. Daarna is het langzaam afgetakeld, met 2012 nog als lichtpuntje.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat Alonso daar anders over denkt. Hoeveel ronden zat hij ook alweer vast achter Petrov?
Zal best. Maar het originele punt is dat kleinere vleugels en minder aero zou moeten lijden tot het makkelijker maken van inhaalacties.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op één van de grootste Micky Tilke Mouse circuits van de kalender... Dat jaar heeft meer inhaalacties gehad dan elk ander jaar de afgelopen 20 jaar, had een onverwachte kampioen en was mede door de Hamilton/Massa oorlog hartstikke leuk om naar te kijken. Ik heb het al vaak gezegd, 2008 en 2010 zijn wat mij betreft de laatste twee jaren dat ik met plezier en spanning elke race heb gevolgd. Daarna is het langzaam afgetakeld, met 2012 nog als lichtpuntje.
Dit idd. Wmb is drs een prima oplossing.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:45 schreef franklop het volgende:
En drs, hoe vervelend ook, mag alleen weg als ze fatsoenlijke manier vinden om auto's dicht achter elkaar te kunnen laten rijden
Klopt. Komt doordat de teams met andere vindingen kwamen zoals de geblazen diffuser die dat effect weer teniet deden. Enige mogelijk oplossing die ik zie is een vorm van ground-effect.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal best. Maar het originele punt is dat kleinere vleugels en minder aero zou moeten lijden tot het makkelijker maken van inhaalacties.
Waar dus simpelweg niets van waar is.
2010 heeft meer inhaalacties dan welk jaar dan ook de afgelopen 20 jaar. 2009 deed het ook niet slecht.quote:Op woensdag 10 juni 2015 01:12 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe goed kan een verandering zijn als het nul effect heeft?
Kubica komt helaas ook niet meer terug in de formule 1quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:26 schreef twiFight het volgende:
Bottas zit nog aan het begin van zijn carriere, dus die heeft nog wel tijd om tegen te vallen of boven verwachting te presteren.
Kubica.. ik weet niet. Ja hij ging lekker toen, maar je moet het in de top nog maar waarmaken natuurlijk.
2009 was zelfs slechter dan de jaren ervoor.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2010 heeft meer inhaalacties dan welk jaar dan ook de afgelopen 20 jaar. 2009 deed het ook niet slecht.
quote:Average Overtaking Moves per GP per Season
1983 - 40.47
1984 - 41.63
1985 - 41.06
1986 - 36.31
1987 - 34.88
1988 - 30.81
1989 - 34.19
1990 - 30.88
1991 - 30.94
1992 - 25.38
1993 - 24.5
1994 - 18.06
1995 - 17.47
1996 - 11.63
1997 - 15.59
1998 - 12.94
1999 - 16.25
2000 - 16.41
2001 - 13.53
2002 - 13.82
2003 - 18.94
2004 - 15.94
2005 - 10.89
2006 - 16.17
2007 - 15.88
2008 - 14.83
2009 - 14.35
2010 - 28.79
2011 - 60.63
2012 - 58.89
2013 - 52.00
2014 - 43.58
2015 - 32.00 (t/m Canada)
Inhalen in de eerste ronde, inhalen van achterblijvers, inhalen door technische problemen, inhalen via de pits, etc zijn hier niet in meegenomen. Het gaat dus om de echte inhaalacties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |