Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef twiFight het volgende:
Dat wist Meike ongetwijfeld ook welMaar ze heeft een punt, de RBR wagen zal uberhaupt moeite hebben om uit te kunnen blinken op zo'n baan. Dat heeft de wagen gewoon niet in zich, ongeacht wie je er in stopt.
Österreichring.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
Sorry was al onderweg om half 9quote:Op zondag 31 mei 2015 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dju, deze post gisteren gemist. 13.00 merchandise stand?
Ze wilden 'm overigens wel verbouwen naar dit:quote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
A1 was de vorige sponsor, dus die had er geen zin meer in. Ik vind het wel stoer dat ze niet kiezen voor een circuit wat bij hun auto past. Ze doen nog zoveel meer dan F1. Ze gebruiken het ook heel veel voor customers, PR en Marketing om ze een rondje te laten rijden in oude Red Bull's en ander spul wat ze hebben geloof ik. Best handig dus zo'n circuitquote:Op zondag 31 mei 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Toen de Red Bull Ring werd aangekondigd, had ik even het idee dat ze er een compleet andere baan van hadden gemaakt (gelukkig niet), meer MickeyMouse, langzamer en dus slim gebruik gemaakt van de gelegenheid en eigen baan, ontworpen op de filosofie hoe RB ook zijn auto's maakt(te), niet uitermate snel, maar vooral heel uitgebalanceerd en enorm gericht op mechanische grip, technische bochtjes enzo.
Mooi dat ze dat niet hebben gedaan voor de historie van de baan, maar bedrijfs- en marketing technisch, snapte ik daar echt niets van. Dat baantje heeft maar 7 bochten, daar ga je met auto's die gericht zijn op veel, heel veel downforce, nooit je eigen thuis race winnen... Waarom dan wel de titel Red Bull Ring geven en niet de naam A1 ring behouden?
Veel te makkelijk af te snijden zo te zien.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry was al onderweg om half 9![]()
[ afbeelding ]
[..]
Ze wilden 'm overigens wel verbouwen naar dit:
[ afbeelding ]
Geen idee waarom dat niet is doorgegaan...
Ze hebben nu ook virtual safety car, overigens zie ik nu een plaatselijke geel bij de Indycar, iets wat ik nog nooit had gezienquote:Op zondag 31 mei 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Waarom is er bij F1 geen full course yellow? Maar standaard een safety car. Enige wat ik kon bedenken is voor de temperatuur van de banden
Die dingen zijn synoniem.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:55 schreef Droopie het volgende:
Waarom is er bij F1 geen full course yellow? Maar standaard een safety car.
??quote:
Ik denk dat je het over een virtual safety car hebt.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
??
Als je 2 ronden een fulltime course yellow hebt heeft de koploper toch nog gewoon zijn voorsprong en bij een safetycar toch niet?
Zag het ergens vandaag en de max snelheid was 150 km/u. Dan loop je in principe niet in of uit
twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 08:35:10My book.Plenty of work gone into it, published in Australia on July 1st. UK September. 👍 http://t.co/s5KZZFkLmU reageer retweet
Kopen kopen kopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:48 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 08:35:10My book.Plenty of work gone into it, published in Australia on July 1st. UK September. 👍 http://t.co/s5KZZFkLmU reageer retweet
quote:Formula 1 set to keep 13-inch wheels rather than going to 18-inch
By Ian Parkes Friday, June 5th 2015, 22:31 GMT
18-inch Pirelli wheel
Formula 1 appears poised to retain 13-inch wheels despite recent suggestions it could switch to 18.
Current tyre supplier Pirelli recently showcased the larger spec on a GP2 car in Monaco, with former driver and current television commentator Martin Brundle at the wheel.
Rival Michelin already uses 18-inch in Formula E, and has made clear it will only submit a tender for F1's latest tyre-supply contract from 2017 if it switches to that format.
But the suggestion now from within F1 is it is unlikely to change due to the issues running the 18-inch wheel would raise.
"The subject of bigger wheels has been raised many times over the last five or eight years," said Mercedes executive technical director Paddy Lowe.
"The broad consensus is that going to bigger wheels is not a good direction. From a grip point of view it's not positive.
"Like for like, such tyres will have a lower grip and the weight will go up considerably, so it's not an attractive direction performance-wise.
"I think generally we would intend to stick with the 13-inch wheels."
Ferrari technical director James Allison supported Lowe, but highlighted the fact there is still discussion with regard to a fatter rear tyre, with suggestions it could switch from the current 375mm to 420mm from 2017.
Ricciardo: Wider tyres would highlight top drivers
"As Paddy said, the rim diameter is going to stay where it is," said Allison, "but the width of the tyre is probably still up for grabs.
"We're discussing what that ought to be, along with all the other aspects of the rules for around about that time."
With Michelin certain to drop out of the running if F1 retains 13-inch rims, it increases Pirelli's chances of being handed another contract.
Despite that, Pirelli motorsport director Paul Hembery said: "You never know.
"We've always said we're willing to do what the sport requests.
"At the moment, from what we understand from the Strategy Group, the 13-inch is the direction the sport wants to take, and we will do that.
"If the sport wants to go [as big as] 19-inch, then we will do that, but the comments [from Lowe and Allison] really reflected on the Strategy Group meeting."
quote:B-AUTO FORCE INDIA PASSEERT CRASHTESTS
Force India heeft een stap vooruit gezet richting haar nieuwe auto die tijdens de Britse GP moet worden geīntroduceerd. De B-auto van het team heeft de verplichte crashtests van de FIA doorstaan, nadat het in mei dezelfde tests niet haalde.
Deputy team principal Bob Fernley: "Toen wij de eerste test niet haalden, was het marginaal. Het was een klein probleem dat ons hoogstens twee weken heeft gekocht. Het was voor ons duidelijk dat wij de tweede keer wel zouden slagen."
"Alle noodzakelijke tests zijn nu gehaald, dus kunnen wij vooruit kijken. We zullen de wagen testen in Oostenrijk en introduceren voor de race op Silverstone. Als je kijkt naar hoeveel wij veranderen met de auto, is het bewonderenswaardig dat wij slechts twee crashtests nodig hadden. Ik heb altijd veel geloof gehad in onze engineers, dus ik wil hen hierbij feliciteren."
Krijg je gewoon een F1 coureur als gast in je simpele AirBnB kamertjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:02 schreef nils7 het volgende:
Manor heeft een nieuwe sponsor:
[ afbeelding ]
Liever een nieuw talent dan Di Resta weer terug. Misschien Wehrlein als dealtje met Mercedes?quote:Op zondag 7 juni 2015 13:18 schreef twiFight het volgende:
Ik hoop dat FI terug komt met een sterke auto met DiResta er in, maar ik zal wel de enige zijn
Jep.quote:
das al de 3de keer op 6 maanden tijdquote:Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
Nu op Canvas: Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals (TV Movie 2013) - IMDb
Ze verwachten niet eerder dan de GP van Belgie een betere motor mee te nemen. Tot die tijd moet RB en TR roeien met de riemen die ze hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:53 schreef Izzy73 het volgende:
Renault gaat nu werken aan het vermogen van de motor van Max Verstappen. Dat zou mooi zijn![]()
http://www.racexpress.nl/(...)x-verstappen/n/66983
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:57 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze verwachten niet eerder dan de GP van Belgie een betere motor mee te nemen. Tot die tijd moet RB en TR roeien met de riemen die ze hebben.
Na 2016 dan? Volgens mij hebben ze nog een contract voor volgend jaar toch?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.
Qua tokens heeft Renault de meeste nog. Ze kunnen meer aanpassen dan de concurrentie. Dat is opzich een een voordeel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog voldoende races te rijden, hopelijk lukt het om de motor sneller en betrouwbaar te maken en boekt de concurrentie niet dezelfde vooruitgang. We zullen zien. Lees ook al dat Renault misschien stopt met F1 in 2016.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar mag je in 2016 de motor niet ontwikkelen en kan Renault het gat met Mercedes dit jaar niet dichten. Dan zou Mercedes volgend jaar weer makkelijk kampioen worden en is er een kans dat Renault zich terug trekt. (als de motor regels voor 2016 niet veranderen)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Na 2016 dan? Volgens mij hebben ze nog een contract voor volgend jaar toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |