abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 11 juni 2015 @ 11:10:04 #121
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153434859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Australië had er maar 5 op de baan. Do the math :P
Maleisië en Canada hadden er stukken meer, die hebben er samen 91 nodig om dat te krijgen bijv.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 11 juni 2015 @ 11:12:04 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153434892
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks anders :')
Ik denk dat het wel kan kloppen hoor, er zijn best wel wat DRS-acties per race. Wat mogelijk wel wordt meegeteld zijn inlaps bij lekke banden, kapotte vleugels en andere problemen wat de statistiek verpest
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153438892
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....

Zou wel handig zijn om te weten of het echt inhaal acties zijn of positie wisselingen.
Echte inhaalacties. Inhaalacties in de pits worden niet meegenomen, net zo min als gelapte coureurs, inhaalacties vanwege pech, etc. Staat er bij vermeld.
quote:
The overtaking figures for each race (across all data sets) do not include:

Position changes on the first lap of the race
Position changes due to drivers lapping backmarkers
Positions gained in the pits
Positions gained due to drivers yielding
Positions gained when a car has a serious technical problem; e.g. puncture, accident damage, etc.

The final criteria involves subjective judgements and consequently figures can never be regarded as 'definitive'. Gaps in the available data, such as moves missed by TV cameras or obscured on lap charts by pit stops or retirements, mean that the data do not lend themselves to detailed analysis at the micro level, but are indicative of general trends.
En het lijstje van de laatste 5 gp's is als volgt:

2015 7 Canadian 37
2015 6 Monaco 10
2015 5 Spanish 28
2015 4 Bahrain 43
2015 3 Chinese 29

[ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 11-06-2015 13:57:52 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:04:13 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153439198
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Echte inhaalacties. Inhaalacties in de pits worden niet meegenomen, net zo min als gelapte coureurs, inhaalacties vanwege pech, etc. Staat er bij vermeld.

[..]

En het lijstje van de laatste 5 gp's is als volgt:

2015 7 Canadian 37
2015 6 Monaco 10
2015 5 Spanish 28
2015 4 Bahrain 43
2015 3 Chinese 29
Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.
Alhoewel als er 2 achteraan beginnen en die ieder al 10 auto's inhalen dan zit je al zo aan 20.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:06:04 #125
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153439267
DRS inhaalacties zijn dan ook totaal niet spannend natuurlijk..
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153442587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:06 schreef Rossdale het volgende:
DRS inhaalacties zijn dan ook totaal niet spannend natuurlijk..
Ligt eraan welke. Alleen inhalen op het rechte stuk niet, maar die van Massa op Ericsson waarbij hij er op het rechte stuk naast kwam en vervolgens zelf in de bochten afmaakte wel.

Daarvoor is DRS bedoeld en het ligt aan de kracht van de motor en de lengte van de DRS zone hoe dat uitpakt. Bij Massa vs Ericsson was het dus wel goed, maar in veel gevallen is de DRS zone dus te lang.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:31:28 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153443214
Ik ben voorstander van DRS. Een van de dingen die wel goed zijn gegaan de laatste jaren naar mijn mening.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:58:21 #128
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153443859
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153444908
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Ik ben nog steeds voor de middenweg... slechts een aantal DRS mogelijkheden. Net zoals ze in tennis slechts 3 challenges hebben per persoon, denk ik dat 15% van het aantal ronden een eerlijk aantal is. Voldoende om er bij de start van de race 2 of 3 te gebruiken en dan de rest te sparen en wijs te gebruiken tijdens de race.
  Redactie Sport donderdag 11 juni 2015 @ 17:52:15 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153445070
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:51:53 #131
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153448447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.
Alhoewel als er 2 achteraan beginnen en die ieder al 10 auto's inhalen dan zit je al zo aan 20.
Nou moet gezegd worden dat de regie van F1 ook niet meewerkt. Er wordt nogal eens gefocust op een stel racers (vaak P2-P10) en alle andere inhaalacties zie je gewoon niet. Terwijl je als je de posities in de gaten houdt er vaak genoeg mensen ingehaald worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.
Behalve voor de P1, want die heeft zoveel voordeel van een lege baan en het gebrek aan dirty air dat je eigenlijk de facto al weg kan rijden van de rest.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153451256
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
.
pi_153451367
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Aan de ene kant zie je soms situaties waar ze er met DRS ook niet langs komen. Dat zal zonder alleen maar weer erger worden.

Aan de andere kant zag je nog weleens een inhaalactie van Vettel op een creatieve plek, omdat ie er op het rechte stuk niet langs kwam met de RB.

Ik
.
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:47:34 #134
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153456412
De aero moet van minder belang worden zodat close racing weer gestimuleerd wordt en niet de banden opvreet...
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:49:06 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153456460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:47 schreef Rossdale het volgende:
De aero moet van minder belang worden zodat close racing weer gestimuleerd wordt en niet de banden opvreet...
Dat zei men in 2008 ook.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153456659
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zei men in 2008 ook.
Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS).

Maar ik ben voor bredere banden (meer mechanische grip) en ground-effect ipv DRS.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:56:06 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153456701
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS)
Close racing is wat anders dan inhaalacties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153457274
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Close racing is wat anders dan inhaalacties.
Close racing maakt het wel spannender, als ze kunnen pushen, proberen en een andere misschien een foutje kunnen laten maken.

Blijft een lastige vraag omdat het geen exacte wetenschap is..
  vrijdag 12 juni 2015 @ 01:07:57 #139
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153458824
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 00:12 schreef Benoves het volgende:

[..]

Blijft een lastige vraag omdat het geen exacte wetenschap is..
Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.

Er zijn genoeg regels die in de praktijk niet werken, maar je kunt de FIA niet kwalijk nemen dat ze niet proberen te veranderen. De persoon met het gouden ei staat het vrij het de FIA te laten weten, maar in de praktijk staan die stuurlui alleen maar aan wal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:03:25 #140
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153460998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 01:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.

Er zijn genoeg regels die in de praktijk niet werken, maar je kunt de FIA niet kwalijk nemen dat ze niet proberen te veranderen. De persoon met het gouden ei staat het vrij het de FIA te laten weten, maar in de praktijk staan die stuurlui alleen maar aan wal.
Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijken :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153464691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 08:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijken :)
Dan heb je geluk, ze zoeken nog een opvolger.
pi_153466381
Aero is al heel laag, er is amper aeroverschil tussen de teams en als nu gaat close racen zijn je banden weg. Puur omdat het laatste beetje downforce dan weg is.

Denk meer aan een degelijke prime tyre met een breed werkingsgebied die lang goed blijft en niet snel oververhit raakt en de option echt een soort kwalificatiebandje voor een paar rondjes.

Meer vermogen, 1000pk en hopen dat de motoren meer bij elkaar komen. Kunnen McLaren en Redbull ook weer meedoen.

In principe zou Mercedes iedere race vuurwerk moeten zijn, maar Rosberg laat het te vaak afweten.
.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:27:52 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153475314
Rosberg is ook een 'vuurwerk kind of driver'.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153475420
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car! ^O^

Maar zo lang er enorme financiele verschillen zijn tussen de topteams (Red Bull, Meercedes en Ferrari) en de rest zullen die drie toch vooraan blijven, simpelweg omdat die nu eenmaal meer tijd en geld in research kunnen steken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2015 @ 17:40:46 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153475567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
NASCAR is daar nog meer bedreven in. Die zoeken regelmatig een stukje debris om de race weer even stil te leggen en het veld in elkaar te laten schuiven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_153476061
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car! ^O^

Maar zo lang er enorme financiele verschillen zijn tussen de topteams (Red Bull, Meercedes en Ferrari) en de rest zullen die drie toch vooraan blijven, simpelweg omdat die nu eenmaal meer tijd en geld in research kunnen steken.
En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153494061
quote:
Marchionne zweert F1-race op Monza te redden

Sergio Marchionne heeft gezworen er alles aan te doen om de Italiaanse Grand Prix op Monza te behouden. De laatste tijd gingen er geruchten rond dat Ferrari het niet erg zou vinden wanneer de huidige deal met het circuit niet wordt verlengd, aangezien dit de deuren zou openen voor een race op Mugello, het thuiscircuit van Ferrari.

"Als het aan mij ligt, zal de race op Monza doorgaan," laat de president van Ferrari weten. "Als Monza problemen ondervindt, dan moeten wij als Ferrari in gesprek gaan met Bernie."

Volgens Ecclestone moet Monza meer betalen wanneer het op de kalender wil blijven, en een bijeenkomst tussen beide partijen leidde vooralsnog niet tot een overeenkomst. Marchionne wil echter helpen: "Als ik de verwachtingen voor Monza bekijk, denk ik niet dat de race verdwijnt uit het kampioenschap. Als wij hiervoor moeten ingrijpen bij de onderhandelingen met Ecclestone en het circuit, dan zullen wij dit zeker doen."
Goedzo. Monza moet blijven. Godnondeju. :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:17:51 #148
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153496779
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.
Dat laatste is wel raar ja. Alle topteams mogen meebeslissen maar de arme teams niet (op een na geloof ik). Dan weet je van te voren al dat alle beslissingen in het voordeel zullen zijn van de teams met geld. Beetje een wassen neus.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153627128
Red Bull in gesprek met Ferrari voor de motoren.

Goed nieuws. http://www.grandprix.com/ns/ns31156.html
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:29:29 #150
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153627470
Ik blijf het wat kinderachtig vinden van RBR. Help, we zijn na 4 jaar op een rij kampioen een paar jaar niet zo goed. Kom, we gaan om ons heen slaan met allemaal stoere praat en beschuldigingen.

En dat terwijl iedereen met verstand van zaken heeft geconcludeerd dat de wagen zelf ook gewoon slecht is. Zeker voor het budget dat ze hebben. Inmiddels geven zelfs de coureurs dat toe.

Maar goed, ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze dingen proberen. Ik vraag me alleen wel af of het gaat lukken. Gaat Ferrari ook niet motoren leveren aan Haas? 'Even' een extra team bevoorraden gaat niet zomaar, daar heb je capaciteit en personeel voor nodig. Niet dat Ferrari dat niet kan krijgen. RBR heeft voorlopig centjes genoeg om zonder problemen aan hun power train betalingen te kunnen voldoen en met geld zijn dingen snel geregeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153627636
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.

Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153630962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.

Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren. ;)
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:21:58 #153
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_153633110
Ja tuurlijk.. motoren leveren aan een van de grote concurrenten terwijl je zelf gek wordt van verlangen naar een nieuwe wereldtitel. No way. Hier gaat een dikke pak zout op.
pi_153633126
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 07:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren. ;)
Graag zie ik enige onderbouwing van jouw kansberekening.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:27:49 #155
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153636505
Manor gaat volgend jaar wellicht met Honda motoren rijden. Dan zou er ruimte zijn. Reed Torro Rosso in het verleden ook al niet met Ferrari motoren rond?

Het klinkt raar maar zou best kunnen. Alleen nu is Red Bull een fabrieksteam en dat zou dus wegvallen...
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:31:44 #156
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153636604
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Manor gaat volgend jaar wellicht met Honda motoren rijden. Dan zou er ruimte zijn. Reed Torro Rosso in het verleden ook al niet met Ferrari motoren rond?

Het klinkt raar maar zou best kunnen. Alleen nu is Red Bull een fabrieksteam en dat zou dus wegvallen...
Red Bull is 2006 zelf ook. Renault zou Lotus weer willen kopen trouwens.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153638460
Renault beslist pas eind dit jaar wat ze willen doen. Verder als alleen motorenleverancier, een team kopen of volledig uitstappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 18 juni 2015 @ 14:49:13 #158
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153640430
Misschien dat silly season wel meer gaat over de teams en motorenfabrikanten dan over de coureurs ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153640767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.

Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.

Ik hoop het wel althans, ik denk dat het een mooie verschuiving teweeg brengt bij de teams.
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:52:25 #160
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153644371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:02 schreef Meike26 het volgende:

[..]

In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.

Ik hoop het wel althans, ik denk dat het een mooie verschuiving teweeg brengt bij de teams.
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden :D
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153644506
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden :D
Nou indd :D. Maar ik zie niet in wat Marussia/Manor met Honda moet, die helpen het motormerk geen steek verder en zij hebben opnieuw organisatie kosten waar ze mee zitten. Sauber lijkt mij voor beide partijen logischer.
pi_153644562
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden :D
Manor zelf spreekt dat tegen. Ze houden alle opties open met betrekking tot de motor voor volgend jaar.

En ook Honda ontkent in gesprek te zijn met Manor.

Zou ook vreemd zijn, want ik zie eerder ART als tweede Honda team mochten ze volgend jaar of in 2017 instappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:06:11 #163
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153646221
Dit weekend op Zolder BOSSgp, met een aantal F1 wagens met V10 achterin :7 Voor de liefhebber zullen we maar zeggen, inkom afhankelijk van dag tussen ¤10 en ¤20.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2015 @ 19:07:49 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153646263
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend op Zolder BOSSgp, met een aantal F1 wagens met V10 achterin :6 Voor de liefhebber zullen we maar zeggen, inkom ¤15.
Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekend :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153647209
Slecht nieuws voor Verstappen deze Renault versus red bull saga. Misschien had hij toch beter bij Mercedes kunnen tekenen en ervaring op kunnen doen in de hoogste opleidingsklassen.
pi_153647468
Dit tijdperk gaat voornamelijk over de werking en integratie van de powerunit in de auto. De tijd dat Redbull met hun aero het vermogentekort van de motor kon compenseren is voorbij.

Overigens was de Renault van 2010 - 2013 amper nog achter op vermogen. Lotus was bij vlagen het tweede team kwa snelheid.

Een b spec Ferrari PU gaat niemand een overwinning brengen en Redbull doet ook niet mee voor een paar podiumplaatsjes ieder jaar.
.
pi_153648817
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekend :Y
Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2015 @ 21:49:45 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153651236
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.
Dat boven de F1 verkiezen :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153651723
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat boven de F1 verkiezen :N
Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2015 @ 22:01:52 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153651740
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 22:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.
Dat lijkt er meer op ^O^
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:40:46 #171
369251 Geralt
of Rivia
pi_153657604
quote:
Na het succes van Nico Hulkenberg met Porsche hebben meer Formule 1-coureurs kenbaar gemaakt graag een keer deel te willen nemen aan de 24 uur van Le Mans.
Hulkenberg kreeg eerder dit jaar toestemming van Force India om met Porsche deel te nemen aan de 6 uur van Spa-Francorchamps en de 24 uur van Le Mans in het World Endurance Championship. De Duitser reed afgelopen weekend met teamgenoten Earl Bamber en Nick Tandy meteen naar de zege bij zijn Le Mans-debuut, en kon donderdag in de paddock in Oostenrijk dan ook op de nodige felicitaties rekenen van zijn collega’s uit de Formule 1.

In de persconferentie voorafgaande aan de GP van Oostenrijk werd duidelijk dat meerdere coureurs graag in de voetsporen zouden treden van Hulkenberg en graag een keer aan de start zouden staan van de 24 uur van Le Mans.

Ricciardo: 'Wel 18 uur gekeken'
‘Ik denk dat het ontzettend gaaf zou zijn’, liet Red Bull-coureur Daniel Ricciardo enthousiast weten. ‘Ik heb best veel van de race gezien moet ik toegeven – wel 18 uur!. Ik ben een groot fan.’

‘Racen is erg leuk en het is fijn om een weekend vrij te hebben, maar ik had het ook niet erg gevonden om daar te rijden’, vervolgde Ricciardo. ‘Het was leuk geweest als we net zoals vroeger meer tussen verschillende raceklassen zouden kunnen wisselen. Gelukkig heeft Nico ons goed voor de dag laten komen en aangetoond dat het voor ons mogelijk is om het te combineren. Misschien krijgen we nu allemaal wel de toestemming van onze teams om dit soort dingen in de toekomst vaker te kunnen doen.’

Alomso: 'Misschien volgend jaar'
Naast Hulkenberg was ook Fernando Alonso lang in beeld bij Porsche om dit jaar voor het Duitse merk deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans. Het avontuur voor Alonso ging uiteindelijk niet door, maar de Spanjaard sluit een toekomstige deelname aan Le Mans niet uit: ‘Ik heb vaker overwogen om deel te nemen aan Le Mans’, aldus Alonso, die vorig jaar nog met de Franse vlag mocht zwaaien tijdens de start van de 82e editie. ‘Wanneer dat precies is weet ik niet. Ik was er erg dicht bij dit jaar, dus misschien gebeurt het wel volgend jaar. Wie weet.’

Vettel: 'Enorm veel respect voor Nico'
Ook Ferrari-coureur Sebastian Vettel zou net als voormalig teamgenoot Daniel Ricciardo graag eens deel willen nemen aan de 24 uur van Le Mans als de mogelijkheid zich aandoet: ‘Ik ben het eens met Daniel. Het is fantastisch om naar te kijken. Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven. Het is zeker iets om te overwegen in de toekomst. Ik heb enorm veel respect voor de prestatie van Nico.’

Geen interesse bij Mercedes-coureurs
Ook Williams-coureur Felipe Massa en Formule 1-debutant Carlos Sainz zien een deelname aan de 24 uur van Le Mans wel zitten. Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Nico Rosberg toonden minder interesse in de Franse autosportklassieker.

‘Ik heb het niet gekeken. Ik geloof zelfs niet dat ik ooit een 24 uur van Le Mans heb gezien’, gaf Formule 1-kampioen Lewis Hamilton toe. ‘Het is niet iets waar ik veel interesse in heb. Ik hou natuurlijk erg van raceauto’s, maar Le Mans heeft nooit echt op mijn lijstje gestaan dus ik ben dan ook niet van plan om eraan deel te nemen.’

Teamgenoot Nico Rosberg gaf aan vooral bezig te zijn met zijn huidige strijd om de wereldtitel: ‘Ik ben er momenteel niet echt mee bezig. Ik richt me vooral op dit seizoen en heb niet echt over Le Mans nagedacht.’
Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.

:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:44:33 #172
369251 Geralt
of Rivia
pi_153657651
Ow en petje af voor Vetlel dat ie aangeeft enorm veel respect voor Hulkenberg te hebben. Ik mag die mof voor geen 5 cent, maar dat doet ie toch een stuk beter dan Lewis imo.

Bernie zal er wel weer niks van vinden, want zijn favoriete neger is veel beter voor de sport en heel dat suffe Le Mans is toch niet van de FIA dus whatever. :') :X

Kudo's voor Vettel dus. Volgens mij heb ik ze nog nooit gegeven. Volgens mij ga ik dat ook nooit meer doen. Dan weten jullie dat alvast :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:52:30 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153657739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Renault beslist pas eind dit jaar wat ze willen doen. Verder als alleen motorenleverancier, een team kopen of volledig uitstappen.
dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:55:41 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153657770
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.

:')
vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzo
  vrijdag 19 juni 2015 @ 01:58:25 #175
369251 Geralt
of Rivia
pi_153657807
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzo
Ik had al extra geen opmerking over zijn kleur gemaakt, want dan wordt dinges weer boos. Ben de naam ff kwijt, maar die neger wat ook altijd in de F1 topics post.

Heeft ook niks met zn kleur te maken overigens. Ik vind het een bokkelul als je zo een opmerking maakt nadat een collega van je een van de meest prestigieuze races ter wereld gewonnen heeft.

Ja ik vind daar geen klap aan ik kijk dat nooit ik ben daar niet mee bezig maar verder vind ik autoracen wel tof. Komop man. Oetlul. Geef die jongen wat respect. Zoals Vettel. Petje af voor hem zoals ik al zei, maar dat ging ik niet nog een keer doen dus deze keer telt niet :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 19 juni 2015 @ 02:15:17 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153657987
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:44 schreef Geralt het volgende:
Ow en petje af voor Vetlel dat ie aangeeft enorm veel respect voor Hulkenberg te hebben. Ik mag die mof voor geen 5 cent, maar dat doet ie toch een stuk beter dan Lewis imo.

Bernie zal er wel weer niks van vinden, want zijn favoriete neger is veel beter voor de sport en heel dat suffe Le Mans is toch niet van de FIA dus whatever. :') :X

Kudo's voor Vettel dus. Volgens mij heb ik ze nog nooit gegeven. Volgens mij ga ik dat ook nooit meer doen. Dan weten jullie dat alvast :)
VETLEL? :')

[ Bericht 3% gewijzigd door THEFXR op 19-06-2015 02:32:17 ]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 02:43:08 #177
369251 Geralt
of Rivia
pi_153658314
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

VETLEL? :')
Mijn koosnaampje voor Vettel :@ :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153659234
Vooral dit stukje vind ik mooi van Vettel, opnieuw een sneer naar de #F1 in zijn algemeenheid ;

quote:
Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven.
Vakkundig verpakt in het stukje over LeMans en de felicitatie aan Nico Hulkenberg.

Doet ie goed.. ^O^

Sinds hij bij Ferrari zit vind ik hem sowieso beter te pruimen.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:03:04 #179
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153659469
Een kind stak gister over, jaartje of 7 ofzo.
En die leek als 2 druppeltjes water op d'n Vettel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153659824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.
Ze hebben nog een contract voor 2016, dus zullen ze pas daarna uitstappen als ze dat besluiten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:59:03 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153659939
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 09:35:24 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153660413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:16 schreef Meike26 het volgende:
Vooral dit stukje vind ik mooi van Vettel, opnieuw een sneer naar de #F1 in zijn algemeenheid ;

[..]

Vakkundig verpakt in het stukje over LeMans en de felicitatie aan Nico Hulkenberg.

Doet ie goed.. ^O^

Sinds hij bij Ferrari zit vind ik hem sowieso beter te pruimen.
Absoluut. Wat er in Le Mans gebeurt is echt wel topsport. Een sprintrace van 24 uur lang _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_153660638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Dat zijn mensen die de F1 pas een paar jaar volgen en dus niets weten van de vroegere grandeur. Hamilton is nog redelijk ingetogen in vergelijking met de vroegere playboys in de formula 1.
pi_153661819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:47 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die de F1 pas een paar jaar volgen en dus niets weten van de vroegere grandeur. Hamilton is nog redelijk ingetogen in vergelijking met de vroegere playboys in de formula 1.
Met de rijkwaliteiten van een paydriver, de snelheid van Erickson en een grote muil als ze ongeluk veroorzaken.
.
pi_153662243
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
100% mee eens
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_153662330
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Met de rijkwaliteiten van een paydriver, de snelheid van Erickson en een grote muil als ze ongeluk veroorzaken.
Dan doe je mensen zoals Eddie Irvine en Jacques Villeneuve toch echt te kort.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153663735
http://www.gpupdate.net/n(...)en-door-motorwissel/

Dit heeft niets maar dan ook niets meer met racen en formule 1 te maken , de sport is stuk heel erg stuk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:25:57 #188
194695 franklop
Fran knock
pi_153663778
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Joene het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-door-motorwissel/

Dit heeft niets maar dan ook niets meer met racen en formule 1 te maken , de sport is stuk heel erg stuk.
max is de enige reden waarom ik nu weer kijk..

Sommige aanpassingen zijn best goed geweest. Maar met de motoren hebben ze echt de plank misgeslagen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 12:27:33 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153663825
Jezus :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153663834
Zonder deze regel zouden de kleinere teams niet meer in de F1 zitten. Dus is het goed voor de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:28:07 #191
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153663842
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:30:48 #192
194695 franklop
Fran knock
pi_153663891
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef twiFight het volgende:
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
gaat mij er meer om dat echt volgas racen er niet meer bij zit... En dat is niet alleen voor de motoren
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153663934
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:30 schreef franklop het volgende:

[..]

gaat mij er meer om dat echt volgas racen er niet meer bij zit... En dat is niet alleen voor de motoren
Dat is al jaren zo. In ieder geval sinds 2011 met de Pirelli banden. Die houden het maar een paar rondjes vol, vol gas.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 12:33:46 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153663951
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:35:11 #195
194695 franklop
Fran knock
pi_153663978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is al jaren zo. In ieder geval sinds 2011 met de Pirelli banden. Die houden het maar een paar rondjes vol, vol gas.
het is niet voor niks dat mijn interesse sinds die tijd is afgenomen voor de sport. Van sporadisch een race missen naar sporadisch een race kijken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:35:12 #196
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153663980
Dat kan, maar mensen hier blijven zo kinderlijk simplistisch denken over de sport. Alsof het een kwestie is van een regeltje er uit knikkeren en de F1 is gelijk weer spektakel.

Maak de auto's sneller, kans op meer zware ongelukken.
Haal DRS weg, inhalen wordt bijna onmogelijk.
Breng tanken terug, weinig inhalen op de baan.
Maak de banden beter, compleet geen strategie meer nodig.
Breng de V8/V10 terug, motorenfabrikanten verlaten de sport.
Laat teams meer testen, arme teams maken uberhaupt geen kans meer.

En zo kun je wel doorgaan. Het is zo makkelijk om hier wat te roepen, maar je zult toch met de gevolgen rekening moeten houden, anders verneuk je door het terugdraaien van regels net zo veel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153664033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
Daar stampen ze ook geen 24 uur. Daar is bijvoorbeeld net zo veel lift-en-coast als in F1 om brandstof te sparen en zijn de brandstofegels strenger dan in F1 (en afhankelijk van de ERS klasse). Aldus Hulkenberg in de persconferentie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 12:41:34 #198
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153664088
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
:')

Hij is niet geinteresseerd in een van de belangrijkste wedstrijden in de motorsport, ook niet om op zijn palmares te hebben maak ik uit die tekst op. Vind ik behoorlijk raar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153664096
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
Daar mag je wel tussendoor je shit vervangen. 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_153664108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef twiFight het volgende:
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_153664133
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:

[..]

20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
pi_153664183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_153664189
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:

[..]

20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.

Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153664200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Alonso heeft 20 plaatsen straf vanwege het vervangen van 3 componenten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153664203
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:47:43 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153664219
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen,in de mate dat de regels het toelaten. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
fixed.

Dat die regels niet naar ieders wens is is een feit, en ook volledig te begrijpen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:07 #207
194695 franklop
Fran knock
pi_153664274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.

Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
ze hebben dat toen eigenlijk voor het eerste seizoen verkeerd aangepakt. Dat had gewoon een onbeperkt ontwikkeljaar moeten zijn. Tweede seizoen (dit jaar) had je dan best de engine freeze kunnen doen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153664299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:46 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
De realiteit is idd dat we naar een optocht kijken van auto's waar geen power meer inzit . dat gp2 rondjes draait op de circuits vrijwel even snel aan de f1. Dat er door budgetcaps een klasse in stand wordt gehouden waar in mijn ogen , vrij weinig meer aan is. En dat achterlijke regelgeving er nu voor zorgt dat 1 van de beste f1 coureurs ook al zou hij Pole rijden op plek 21 zou starten. Straf dan het team , niet de coureur.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:51:31 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153664303
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.

En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.

F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153664518
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.

En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.

F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.

Canada is misschien een uitzondering omdat het pushen daar ook beperkt wordt door de brandstoflimiet. Maar dat zal op de meeste circuits niet het geval zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153665138
Wat een gehaat op Hamilton. Ik vind het ook wat vreemd, maar hij weet ook dat iedereen van hem ´´wil´´ horen dat hij Le Mans zo leuk vind. Dat hij dan toch gewoon zijn eigen eerlijke mening geeft, siert hem. :Y

Daarnaast zitten er ook vreemde aspecten aan het Endurance racen, wat bijvoorbeeld Albers (ik verschuil me straks maar even...) duidelijk aangaf tijdens het commentaar geven bij een F1 race, ook als reden waarom hij het niet zou willen doen. Namelijk, dat je steeds met verkeer te maken hebt. Er is een groot element van geluk, wanneer kom je de langzame coureurs tegen, wat veel invloed heeft op de uitslag. En dan is het natuurlijk echt zo dat je bij wijze van de snelste stint van iedereen kan neerzetten, maar als je teamgenoot de auto plat rijdt, je nog steeds niks hebt. Het is daarmee toch ook wel fors anders dan een F1 wedstrijd en daarmee snap ik dat als je F1 leuk vindt, je Le mans niet direct leuk hoeft te vinden en vice versa.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 13:37:12 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153665549
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.

Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:39:39 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153665622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.
Ik denk dat jij ook wel weet dat de dominantie van Mercedes niet het grootste probleem is op dit moment.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153665669
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Daarom reed Prost vaak rustig achter z'n tegenstander aan om uiteindelijk te winnen omdat degene voor hem stil viel zonder brandstof of een ander probleem? ;)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:27:15 #215
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153668106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.
Maar de opbouw is toch juist essentieel voor hoe je een race neerzet? F1 heeft de 'luxe' niet om uren de tijd te nemen om een race interessant te maken. Zij moeten alle spanning in die 1,5 uur proppen. Dan heb je dus ook andere regels nodig.

quote:
Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
Banden die slijten puur op tijd zijn helaas nog niet uitgevonden ;) Al met al is het best nog wel complex, die banden. Het maatwerk (geen band is 100% gelijk), de compounds, weersomstandigheden, het asfalt, baanconditie (rubber op de baan), de layout, bochtensnelheid, aerodynamica, dirty air, heat cycles, etc. Allemaal van invloed en dat moet je voor alle 20 auto's juist sturen om een spannende race te krijgen. Nogmaals, je kunt alle regels wel weghalen, maar daar haal je je weer een andere zaak mee op de schouders die volgens fans de sport ook weer verzieken.

Bovendien vraag ik me nog af hoeveel verschillende bandenmogelijkheden en wel/niet bijtanken gaat uitmaken. Elke mogelijke combinatie wordt nu ook al tot op de tiende van een seconde voorberekend. Je ziet erg weinig variatie, alleen af en toe iemand die op hard start of wanneer er iets onverwachts gebeurd tijdens de race.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153669556
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring.. 8)7
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
pi_153670114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:17 schreef Marks het volgende:
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring.. 8)7
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
Tja als er elke keer mensen bij omkomen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_153670671
Wanneer zijn er mensen omgekomen tijdens een ronde record van fabrikant? volgens mij nog nooit?

Beetje raar dat ze dit verbieden omdat er tijdens wedstrijden dodelijke ongelukken gebeurd zijn...
pi_153671097
Het is niet verboden om ronderecords neer te zetten. Er is alleen een permanente snelheidsbeperking voor een bepaald stuk ingesteld om verdere problemen te voorkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:34:19 #220
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153674463
Nou, er staat letterlijk dat het niet meer toegestaan is om recordpogingsritten uit te voeren. Maar als enige reden wordt daarvoor die snelheidsbeperking opgevoerd. Dus of de CEO van het circuit houdt er een kromme redenatie op na, of de Telegraaf levert weer eens riooljournalistiek.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153675124
Er waren al snelheidslimieten, maar de stukken zijn langer geworden, waardoor het verbreken van de huidige limieten onmogelijk is geworden.
.
pi_153679745
Een betere oplossing zou zijn geweest om het publiek aan het eind van Flugplatz te weren. Om diezelfde reden mag er namelijk ook geen publiek aan de buitenkant van de Tarzanbocht staan op lijn met het rechte stuk. Je kunt daar redelijkerwijs verwachten dat er een auto over de hekken vliegt.

Als ze vinden dat het te gevaarlijk is om te racen dan moeten ze de baan aanpassen (of eigenlijk de uitloopstrook daar), en niet een snelheidslimiet instellen. Als je dat soort beperkingen op gaat leggen kun je wel stoppen met racen op dat circuit.
pi_153688126
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 10:59:07 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:04:47 #224
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_153695533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:54 schreef Wombcat het volgende:
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.
Volgens mij steeds meer juist.
pi_153714838
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2015 @ 13:13:53 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153714937
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
Geen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153714984
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen?
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_153715159
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
Duitse RTL?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153715259
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
De ORF zendt het in Oostenrijk uit, als ik Google mag geloven.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2015 @ 13:39:03 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153715574
DVB-S FTA on Astra 19.2°E(EU)

Sport1 Duitsland, lijkt gratis te zijn volgens wikipedia.

Ow, niet live :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153716155
RTL live Canaal 114 _O_
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_153718928
Was dat nu een remmentest met 280?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 21 juni 2015 @ 22:27:51 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153731138
Ik ga even off-topic. Maar hier komen genoeg racefanaten met een zeer brede interesse in welke tak van de autosport dan ook bijeen die wel een antwoord voor me hebben: aankomend weekend is Pikes Peak Hillclimb. Ik ben geïnteresseerd om dit evenement ook eens te zien. Ik heb al wat rond zitten kijken op mijn gebruikelijke bronnen voor streams maar kon er (nog) niets over vinden. Dus ik begin er aan te twijfelen of dit wel ergens wordt uitgezonden. Iemand die de PPiHC heeft gevolgd, of ben ik tevergeefs naar iets aan het zoeken wat niet uitgezonden gaat worden?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_153733466
Kwam dit tegen op internet. Onboard geluiden door de jaren heen. Alles klinkt goed behalve de v6 die klinkt gewoon kapot.

  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 13:57:29 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153745164
Red Bull voorzichtig met aanbod Ferrari

Eerst Renault afblaffen, maar niet over willen gaan omdat ze het de voorkeurspositie kost. Stiekem hoop ik nu gewoon dat Renault weer een eigen team begint.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 22 juni 2015 @ 15:14:00 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153747195
Mja RBR heeft een stevige reality check nodig. Ze 'eisen' dat ze aan de top staan, maar dat kunnen ze niet waarmaken. Ze maken immers niet zelf motoren. Daarvoor zijn ze afhankelijk en alleen bij Renault zijn ze (momenteel) het voorkeursteam. Maar zelfs als fabrieksteam heb je ook mindere jaren, zie Ferrari. Ik begin RBR meer en meer beu te raken en ik vind ze trouwens ook helemaal niet goed voor de sport.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153803653
quote:
'Ferrari biedt 4 miljoen om Bottas los te weken'

Het team van Ferrari heeft een bod van 4 miljoen euro bij Williams uitgebracht op Valtteri Bottas. De Scuderia ziet in de Fin de ideale opvolger voor diens landgenoot Kimi Raikkonen. Williams heeft het eerste bod van Ferrari op Bottas afgewimpeld, meldt Bild.

Claire Williams verlangt veel meer geld voordat ze medewerking aan een transfer zal overwegen. Ze heeft een vraagprijs van 15 miljoen euro bij Ferrari neergelegd. Maurizio Arrivabene is vooralsnog niet bereid om zoveel geld neer te tellen voor Bottas.

Mocht Bottas vertrekken bij Williams, dan is Nico Hülkenberg de belangrijkste gegadigde om zijn stoeltje op te vullen. De kersverse 24 uur van Le Mans-winnaar is niet in beeld bij Ferrari omdat de Italiaanse renstal geen heil ziet in een volledig Duitse line-up.
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer :@ :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:16:26 #238
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153803868
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer :@ :X
Kan me goed voorstellen dat ze Bottas willen hebben, prima nummer 2 en een Fin inruilen voor een Fin is marketingtechnisch ook gewoon gunstig. 15 miljoen is natuurlijk een strategie om meer geld uit de zak van Ferrari te kloppen. Het lijkt me duidelijk dat ze hem echt wel voor minder laten gaan ;) Vraag veel meer dan je wil hebben, dan bied de ander sowieso hoger dan hij initieel zou doen.

Net zoals RBR gemakkelijk Webber kon vervangen voor Ricciardo. Een Aussie voor een Aussie
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153804037
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
  Redactie Sport woensdag 24 juni 2015 @ 14:24:49 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153804069
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Eenzijdige optie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')