abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153664133
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:

[..]

20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
pi_153664183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_153664189
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:

[..]

20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.

Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153664200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Alonso heeft 20 plaatsen straf vanwege het vervangen van 3 componenten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153664203
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:47:43 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153664219
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen,in de mate dat de regels het toelaten. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
fixed.

Dat die regels niet naar ieders wens is is een feit, en ook volledig te begrijpen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:07 #207
194695 franklop
Fran knock
pi_153664274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.

Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
ze hebben dat toen eigenlijk voor het eerste seizoen verkeerd aangepakt. Dat had gewoon een onbeperkt ontwikkeljaar moeten zijn. Tweede seizoen (dit jaar) had je dan best de engine freeze kunnen doen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153664299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:46 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
De realiteit is idd dat we naar een optocht kijken van auto's waar geen power meer inzit . dat gp2 rondjes draait op de circuits vrijwel even snel aan de f1. Dat er door budgetcaps een klasse in stand wordt gehouden waar in mijn ogen , vrij weinig meer aan is. En dat achterlijke regelgeving er nu voor zorgt dat 1 van de beste f1 coureurs ook al zou hij Pole rijden op plek 21 zou starten. Straf dan het team , niet de coureur.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:51:31 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153664303
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.

En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.

F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153664518
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.

En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.

F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.

Canada is misschien een uitzondering omdat het pushen daar ook beperkt wordt door de brandstoflimiet. Maar dat zal op de meeste circuits niet het geval zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153665138
Wat een gehaat op Hamilton. Ik vind het ook wat vreemd, maar hij weet ook dat iedereen van hem ´´wil´´ horen dat hij Le Mans zo leuk vind. Dat hij dan toch gewoon zijn eigen eerlijke mening geeft, siert hem. :Y

Daarnaast zitten er ook vreemde aspecten aan het Endurance racen, wat bijvoorbeeld Albers (ik verschuil me straks maar even...) duidelijk aangaf tijdens het commentaar geven bij een F1 race, ook als reden waarom hij het niet zou willen doen. Namelijk, dat je steeds met verkeer te maken hebt. Er is een groot element van geluk, wanneer kom je de langzame coureurs tegen, wat veel invloed heeft op de uitslag. En dan is het natuurlijk echt zo dat je bij wijze van de snelste stint van iedereen kan neerzetten, maar als je teamgenoot de auto plat rijdt, je nog steeds niks hebt. Het is daarmee toch ook wel fors anders dan een F1 wedstrijd en daarmee snap ik dat als je F1 leuk vindt, je Le mans niet direct leuk hoeft te vinden en vice versa.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 13:37:12 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153665549
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.

Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:39:39 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153665622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.
Ik denk dat jij ook wel weet dat de dominantie van Mercedes niet het grootste probleem is op dit moment.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153665669
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Daarom reed Prost vaak rustig achter z'n tegenstander aan om uiteindelijk te winnen omdat degene voor hem stil viel zonder brandstof of een ander probleem? ;)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:27:15 #215
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153668106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.
Maar de opbouw is toch juist essentieel voor hoe je een race neerzet? F1 heeft de 'luxe' niet om uren de tijd te nemen om een race interessant te maken. Zij moeten alle spanning in die 1,5 uur proppen. Dan heb je dus ook andere regels nodig.

quote:
Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
Banden die slijten puur op tijd zijn helaas nog niet uitgevonden ;) Al met al is het best nog wel complex, die banden. Het maatwerk (geen band is 100% gelijk), de compounds, weersomstandigheden, het asfalt, baanconditie (rubber op de baan), de layout, bochtensnelheid, aerodynamica, dirty air, heat cycles, etc. Allemaal van invloed en dat moet je voor alle 20 auto's juist sturen om een spannende race te krijgen. Nogmaals, je kunt alle regels wel weghalen, maar daar haal je je weer een andere zaak mee op de schouders die volgens fans de sport ook weer verzieken.

Bovendien vraag ik me nog af hoeveel verschillende bandenmogelijkheden en wel/niet bijtanken gaat uitmaken. Elke mogelijke combinatie wordt nu ook al tot op de tiende van een seconde voorberekend. Je ziet erg weinig variatie, alleen af en toe iemand die op hard start of wanneer er iets onverwachts gebeurd tijdens de race.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153669556
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring.. 8)7
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
pi_153670114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:17 schreef Marks het volgende:
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring.. 8)7
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
Tja als er elke keer mensen bij omkomen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_153670671
Wanneer zijn er mensen omgekomen tijdens een ronde record van fabrikant? volgens mij nog nooit?

Beetje raar dat ze dit verbieden omdat er tijdens wedstrijden dodelijke ongelukken gebeurd zijn...
pi_153671097
Het is niet verboden om ronderecords neer te zetten. Er is alleen een permanente snelheidsbeperking voor een bepaald stuk ingesteld om verdere problemen te voorkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:34:19 #220
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153674463
Nou, er staat letterlijk dat het niet meer toegestaan is om recordpogingsritten uit te voeren. Maar als enige reden wordt daarvoor die snelheidsbeperking opgevoerd. Dus of de CEO van het circuit houdt er een kromme redenatie op na, of de Telegraaf levert weer eens riooljournalistiek.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153675124
Er waren al snelheidslimieten, maar de stukken zijn langer geworden, waardoor het verbreken van de huidige limieten onmogelijk is geworden.
.
pi_153679745
Een betere oplossing zou zijn geweest om het publiek aan het eind van Flugplatz te weren. Om diezelfde reden mag er namelijk ook geen publiek aan de buitenkant van de Tarzanbocht staan op lijn met het rechte stuk. Je kunt daar redelijkerwijs verwachten dat er een auto over de hekken vliegt.

Als ze vinden dat het te gevaarlijk is om te racen dan moeten ze de baan aanpassen (of eigenlijk de uitloopstrook daar), en niet een snelheidslimiet instellen. Als je dat soort beperkingen op gaat leggen kun je wel stoppen met racen op dat circuit.
pi_153688126
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 10:59:07 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:04:47 #224
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_153695533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:54 schreef Wombcat het volgende:
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.
Volgens mij steeds meer juist.
pi_153714838
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2015 @ 13:13:53 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153714937
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
Geen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153714984
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen?
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_153715159
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
Duitse RTL?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153715259
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
De ORF zendt het in Oostenrijk uit, als ik Google mag geloven.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2015 @ 13:39:03 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153715574
DVB-S FTA on Astra 19.2°E(EU)

Sport1 Duitsland, lijkt gratis te zijn volgens wikipedia.

Ow, niet live :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153716155
RTL live Canaal 114 _O_
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_153718928
Was dat nu een remmentest met 280?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 21 juni 2015 @ 22:27:51 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153731138
Ik ga even off-topic. Maar hier komen genoeg racefanaten met een zeer brede interesse in welke tak van de autosport dan ook bijeen die wel een antwoord voor me hebben: aankomend weekend is Pikes Peak Hillclimb. Ik ben geïnteresseerd om dit evenement ook eens te zien. Ik heb al wat rond zitten kijken op mijn gebruikelijke bronnen voor streams maar kon er (nog) niets over vinden. Dus ik begin er aan te twijfelen of dit wel ergens wordt uitgezonden. Iemand die de PPiHC heeft gevolgd, of ben ik tevergeefs naar iets aan het zoeken wat niet uitgezonden gaat worden?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_153733466
Kwam dit tegen op internet. Onboard geluiden door de jaren heen. Alles klinkt goed behalve de v6 die klinkt gewoon kapot.

  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 13:57:29 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153745164
Red Bull voorzichtig met aanbod Ferrari

Eerst Renault afblaffen, maar niet over willen gaan omdat ze het de voorkeurspositie kost. Stiekem hoop ik nu gewoon dat Renault weer een eigen team begint.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 22 juni 2015 @ 15:14:00 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153747195
Mja RBR heeft een stevige reality check nodig. Ze 'eisen' dat ze aan de top staan, maar dat kunnen ze niet waarmaken. Ze maken immers niet zelf motoren. Daarvoor zijn ze afhankelijk en alleen bij Renault zijn ze (momenteel) het voorkeursteam. Maar zelfs als fabrieksteam heb je ook mindere jaren, zie Ferrari. Ik begin RBR meer en meer beu te raken en ik vind ze trouwens ook helemaal niet goed voor de sport.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153803653
quote:
'Ferrari biedt 4 miljoen om Bottas los te weken'

Het team van Ferrari heeft een bod van 4 miljoen euro bij Williams uitgebracht op Valtteri Bottas. De Scuderia ziet in de Fin de ideale opvolger voor diens landgenoot Kimi Raikkonen. Williams heeft het eerste bod van Ferrari op Bottas afgewimpeld, meldt Bild.

Claire Williams verlangt veel meer geld voordat ze medewerking aan een transfer zal overwegen. Ze heeft een vraagprijs van 15 miljoen euro bij Ferrari neergelegd. Maurizio Arrivabene is vooralsnog niet bereid om zoveel geld neer te tellen voor Bottas.

Mocht Bottas vertrekken bij Williams, dan is Nico Hülkenberg de belangrijkste gegadigde om zijn stoeltje op te vullen. De kersverse 24 uur van Le Mans-winnaar is niet in beeld bij Ferrari omdat de Italiaanse renstal geen heil ziet in een volledig Duitse line-up.
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer :@ :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:16:26 #238
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153803868
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer :@ :X
Kan me goed voorstellen dat ze Bottas willen hebben, prima nummer 2 en een Fin inruilen voor een Fin is marketingtechnisch ook gewoon gunstig. 15 miljoen is natuurlijk een strategie om meer geld uit de zak van Ferrari te kloppen. Het lijkt me duidelijk dat ze hem echt wel voor minder laten gaan ;) Vraag veel meer dan je wil hebben, dan bied de ander sowieso hoger dan hij initieel zou doen.

Net zoals RBR gemakkelijk Webber kon vervangen voor Ricciardo. Een Aussie voor een Aussie
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153804037
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
  Redactie Sport woensdag 24 juni 2015 @ 14:24:49 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153804069
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Eenzijdige optie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153804083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Misschien weet Ferrari meer dan wij en heeft ie bijgetekend bij Williams?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153804095
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer :@ :X
Hoezo? Als Ferrari het voor hem wil betalen, is dat mooi extra geld.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:27:21 #243
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153804142
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer :@ :X
15 miljoen is inderdaad teveel geld voor Bottas. 8 miljoen maximaal.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_153804145
Ferrari heeft geld zat. Voor Vettel schijnen ze voor dit jaar dik 60 miljoen betaald te hebben. Daarnaast heeft Ferrari niet veel andere mogelijkheden.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2015 14:27:56 ]
pi_153804184
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo? Als Ferrari het voor hem wil betalen, is dat mooi extra geld.
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.

Bovendien kunnen ze voor 1 miljoen Verstappen ook wel overhalen denk ik zo :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153804228
Maargoed, dat lijkt me geen slimme zet van Max mocht het ooit al tot zo een bod komen nu (as if :') ), beter nog een jaartje bij TR blijven imo :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153804230
Overigens schoot deze uitspraak van Hamilton me te binnen:
http://www1.skysports.com(...)ike-sebastian-vettel

quote:
Having ended the European season by claiming comfortable consecutive wins at Spa and Monza, Vettel was once again in league of his own in Singapore and capped his stellar weekend by winning the race by a massive 32-second margin - the largest by any victor since Hamilton's wet-weather triumph at Silverstone five years ago.

Despite starting just 114 grands prix, Vettel's 33rd career win gave him sole possession of fourth place in F1's all-time victory list, while only Michael Schumacher, Ayrton Senna and Alain Prost have led more laps than him.

But while Hamilton is adamant his rival doesn't deserve to be booed for his current domination of F1, the Briton has suggested that he personally wouldn't deride much satisfaction from winning with such ease on a regular basis.
Hij zal wel balen dan nu. Hoewel Rosberg nog een beetje tegengas geeft af en toe, is het van te voren al zeker dat hij 1e of 2 finisht. En is de kans 95% dat hij WDC wordt.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:30:24 #248
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153804232
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.

Bovendien kunnen ze voor 1 miljoen Verstappen ook wel overhalen denk ik zo :P
Maar dan moeten ze wel in de buideltasten bij Red Bull en die laat Max never nooit gaan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_153804266
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.

Maar kennelijk wil Williams hem niet kwijt voor 4 miljoen.
Zal dan wel ergens in het midden uitkomen, tussen 8 en 10 miljoen dus.
pi_153804270
quote:
19s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:30 schreef WEST het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze wel in de buideltasten bij Red Bull en die laat Max never nooit gaan.
Ik geloof niet dat Max meer dan 4 miljoen op zou moeten leveren nu.

Ja hij is een groot talent (maar dat is bv Sainz ook ;) ), maar hij is geen 4 miljoen waard nu lijkt me. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153804296
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar kennelijk wil Williams hem niet kwijt voor 4 miljoen.
Zal dan wel ergens in het midden uitkomen, tussen 8 en 10 miljoen dus.
Het midden van 15 miljoen en 4 miljoen is 9,5 miljoen. Dat is meer dan het dubbele van hun 2de bod.

Lijkt me niet. Ik gok hooguit 6 of 7 miljoen, 8 maximaal.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:36:19 #252
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153804364
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Max meer dan 4 miljoen op zou moeten leveren nu.

Ja hij is een groot talent (maar dat is bv Sainz ook ;) ), maar hij is geen 4 miljoen waard nu lijkt me. :)
Ook al bied Ferrari 10 miljoen. Max is wel het oog appeltje van Red Bull. Ook marketingtechnisch gezien.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:36:23 #253
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153804366
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het midden van 15 miljoen en 4 miljoen is 9,5 miljoen. Dat is meer dan het dubbele van hun 2de bod.

Lijkt me niet. Ik gok hooguit 6 of 7 miljoen, 8 maximaal.
Ik denk ook 7 a 8 miljoen. Lijkt me prima.

Max moet gewoon volgend jaar nog bij Toro Rosso blijven en wanneer in 2017 alle regels weer op de schop gaan de move naar Red Bull maken. De kans is dan wat groter dat het team weer om het kampioenschap mee kan doen :) Volgend jaar wordt nog een Mercedes-jaar namelijk. Weinig eer te behalen in een Red Bull in 2016 verwacht ik.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:38:02 #254
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153804403
quote:
19s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:36 schreef WEST het volgende:

[..]

Ook al bied Ferrari 10 miljoen. Max is wel het oog appeltje van Red Bull. Ook marketingtechnisch gezien.
Iedereen praat over Max en zijn rijstijl past goed bij het imago wat Mateschitz wil uitstralen met zijn drankje. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153804410
Max naar Williams zou ik ook wel een strakke move vinden overigens. :@

Vraag is wel of het niet te vroeg zou komen.

Maargoed, dat is allemaal speculaas; we zien het vanzelf wat de toekomst ons brengt (als we niet blind worden dan!).
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153804463
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Iedereen praat over Max en zijn rijstijl past goed bij het imago wat Mateschitz wil uitstralen met zijn drankje. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.

Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:44:19 #257
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153804553
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.

Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
Max rijdt nu inderdaad wel zoals Hamilton of Montoya in hun eerste twee seizoenen reden, ach we zullen zien hoe het gaat lopen. Wie weet eindigt hij net zoals supertalent Alguersuari...

Niet te hopen natuurlijk, maar we kunnen in ieder geval nu flink van hem genieten en hij zal ook zeker volgend jaar nog wel rondrijden O+
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153804590
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Wie weet eindigt hij net zoals supertalent Alguersuari...

Ik heb nooit echt meegekregen dat dat het nieuwe supertalent zou zijn eerlijk gezegd :@

Die draaide toch ook plaatjes of verwar ik hem nu met een andere oud coureur? :@
Wat doettie tegenwoordig voor de kost? Plaatjes draaien denk ik dan of wat anders? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:52:38 #259
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153804759
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb nooit echt meegekregen dat dat het nieuwe supertalent zou zijn eerlijk gezegd :@

Die draaide toch ook plaatjes of verwar ik hem nu met een andere oud coureur? :@
Wat doettie tegenwoordig voor de kost? Plaatjes draaien denk ik dan of wat anders? :)
Haha ja dat is waar ook inderdaad, die deed ook wat DJ-spul. Volgens mij rijdt hij dit jaar in de Formule E klasse
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:14:21 #260
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_153812266
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:52 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Haha ja dat is waar ook inderdaad, die deed ook wat DJ-spul. Volgens mij rijdt hij dit jaar in de Formule E klasse
Reed. Hij wordt voorlopig even uit de auto gehouden vanwege medische redenen (vooral voorzorg).
pi_153812368
Even wat anders. Monza ligt nog altijd een beetje overhoop met Bernie over de GP de komende jaren. Ze zouden niet de financiële middelen hebben die Bernie vraagt.

Ik weet niet hoeveel ze te kort komen of wat het een circuit uberhaupt kost om het F1 circus te laten komen, maar zouden niet een paar vermogende F1 coureurs (en/of teams) gewoon een bak geld op tafel neer kunnen leggen?

Ik bedoel ze roepen allemaal dat Monza er historisch gezien gewoon bij hoort en ze komen er allemaal graag. Samen hebben die toch geld zat niet? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153812432
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_153812524


Netjes gedaan van de debutant bij STR.

En Alonso meer rondjes gereden dan het hele GP weekend :D
pi_153812528
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]
. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Het koste wat kost, met alle risico's de deur dicht houden voor Maldonado was helemaal niet zo "no nonsense"
  woensdag 24 juni 2015 @ 21:11:10 #265
34586 kepler
No bounce, no play
pi_153814123
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.

Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
Als hij maar gewoon wereldkampioen wordt, hoe maakt me niet uit :P
The line is a dot to you!
pi_153814276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef Beach het volgende:
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen :P
Ok dat was een slecht plan van mij :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153815845
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:17 schreef Geralt het volgende:
Even wat anders. Monza ligt nog altijd een beetje overhoop met Bernie over de GP de komende jaren. Ze zouden niet de financiële middelen hebben die Bernie vraagt.

Ik weet niet hoeveel ze te kort komen of wat het een circuit uberhaupt kost om het F1 circus te laten komen, maar zouden niet een paar vermogende F1 coureurs (en/of teams) gewoon een bak geld op tafel neer kunnen leggen?

Ik bedoel ze roepen allemaal dat Monza er historisch gezien gewoon bij hoort en ze komen er allemaal graag. Samen hebben die toch geld zat niet? :@
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef Beach het volgende:
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen :P
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.

Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.

Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
pi_153815907
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

[..]

Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.

Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.

Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Ik blijf het raar vinden dat dat die organisaties er mee akkoord gaan, gewoon de handen in een slaan en het niet pikken. Zonder banen ook geen GP, of ze moeten 3x in bahrein, abu dabi en qatar will racen per seizoen
pi_153816208
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:07 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik blijf het raar vinden dat dat die organisaties er mee akkoord gaan, gewoon de handen in een slaan en het niet pikken. Zonder banen ook geen GP, of ze moeten 3x in bahrein, abu dabi en qatar will racen per seizoen
Ik denk dat er tussen al die GP's veel te veel verschillen spelen over hoe en wat enzo. Die krijg je nooit als een blok tegen Bernie lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153816881
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.

Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.

Mooi toch...

En natuurlijk v8 motoren
.
pi_153816988
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.

Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.

Mooi toch...

En natuurlijk v8 motoren
Ik ben voor !! :Y ^O^

Enige nadeel, hoe maak je dit commercieel interessant? Formula Football was ook niet echt een succes te noemen en dat terwijl ze met V12's reden. Dan kom je op A1GP achtige klasse uit met idereen weer dezelfde auto..

Ik weet niet of de Europese kijker daar op zit te wachten? Ik denk dan eerder aan een apart LMP2 achtig kampioenschap, meer plek voor sponsors, meer ruimte om fans in mee te laten rijden etc etc.. Zie ik meer voordelen van in.
pi_153817038
A1gp *O*
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:48:14 #273
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153817066
Klinkt als Indycar, vooral met het noemen van afgekeurde talenten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:48:30 #274
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153817078
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.

Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.

Mooi toch...

En natuurlijk v8 motoren
Ik weet niet wat er van waar is, waar ik heb hier en daar gehoord dat Bernie in de contracten die hij sluit opneemt dat de circuits geen concurrerende raceklasses mogen laten racen. Dan kom je met een EU klasse niet ver natuurlijk, omdat heel veel mooie circuits in de EU liggen. En ja, de circuits kunnen dat de volgende keer weigeren, maar vaak zijn de contracten voor min. 5 jaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153817094
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:47 schreef Smacked_Actor het volgende:
A1gp *O*
Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup had en won van start tot finish.
.
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:53:51 #276
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153817263
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup beste engineer had en won van start tot finish.
fixed.

De eerste 3 jaren werd het kampioenschap gewonnen door het team waarvan de auto geprepareerd werd door DAMS. Wilt wat zeggen hè.

Ik heb het trouwens alleen het eerste jaar gezien, gewoon om te weten wat het is. Na de race op Zandvoort in het 2de jaar ben ik afgehaakt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_153817376
Ik heb dat seizoen met de bleek nog enigszins gevolgd maar daarna afgehaakt...
pi_153818200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]


[..]

Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.

Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.

Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Kwestie van vraag en aanbod. Zolang de circuits dat bereid zijn te betalen blijft het in stand. Het wordt pas een probleem als er niet genoeg Europese / Noord-Amerikaanse circuits dat geld meer willen betalen omdat er een contract is met de teams dat tenminste de helft van de races hier gehouden wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153818418
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Ik heb dat seizoen met de bleek nog enigszins gevolgd maar daarna afgehaakt...
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.

Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg :)

Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:11:59 #280
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153823544
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.

Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg :)

Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks :D
Concept was leuk dat eerste jaar, toen hadden ze meteen die Ferrari's moeten hebben.

Denk best dat er ruimte is voor een alternatieve raceklasse (geen opstapklasse).
Als ik zie dat er voor de Worldseries het erg druk is (vaak wel gratis maar goed).

Denk dat de Formula E best wat kan worden nu meer fabrikanten er in gaan.

Alleen moet dat ook op gewone circuits gaan plaats vinden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153823740
Leuke van Formula E vind ik ook wel dat begin van het seizoen nog niet bekend was waar er alleemaal geraced werd. Moskou, Berlijn en London zijn achteraf pas toegevoegd (zo leek het althans).

De pest is dat je met Formula E geen geluid hebt. Het is daarintegen wel apart om auto's die zo snel zo stil te zien. Ik denk dat dat op een circuit doodslaat. Op zo'n kunstmatig stratencircuit is het allemaal wat krapper en staan de barrieres dichter op de baan, dan lijkt het ook harder te gaan.
Rotterdam City Racing zou toch eens naar hun format moeten kijken en voor een echt straten circuit gaan. Dat word dan waarschijnlijk wel ergens anders (Ahoy of Feyenoord) dan dwars door het centrum, maar ik zou gaan ^O^
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:47:57 #282
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153823865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:34 schreef Meike26 het volgende:
Leuke van Formula E vind ik ook wel dat begin van het seizoen nog niet bekend was waar er alleemaal geraced werd. Moskou, Berlijn en London zijn achteraf pas toegevoegd (zo leek het althans).

De pest is dat je met Formula E geen geluid hebt. Het is daarintegen wel apart om auto's die zo snel zo stil te zien. Ik denk dat dat op een circuit doodslaat. Op zo'n kunstmatig stratencircuit is het allemaal wat krapper en staan de barrieres dichter op de baan, dan lijkt het ook harder te gaan.
Rotterdam City Racing zou toch eens naar hun format moeten kijken en voor een echt straten circuit gaan. Dat word dan waarschijnlijk wel ergens anders (Ahoy of Feyenoord) dan dwars door het centrum, maar ik zou gaan ^O^
Ze hebben daar nooit een circuit toen van gemaakt omdat anders ambulance niet in het "infield" kon komen.

Maar die paar keer dat ik er ben geweest heb ik toch wel tunnels gezien dat je er echt wel onder door kan.

Hier in Brabant hebben we een vliegveld wat af en toe dienst doet als racebaantje, daar kunnen ze wel iets mee.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:58:25 #283
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153824009
Formule E is van FIA dus daar schiet je niets mee op. Zodra die een dreiging gaan vormen voor Formule 1 dan verplaatst al het kutte aan F1 gewoon naar F-E.

Daarnaast vind ik die fan boosts de kanker van de racesport. Voor je het weet krijg je van die "bij 100.000 likes mag ik een plaatsje omhoog op de grid" onzin.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153824307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:58 schreef twiFight het volgende:
Formule E is van FIA dus daar schiet je niets mee op. Zodra die een dreiging gaan vormen voor Formule 1 dan verplaatst al het kutte aan F1 gewoon naar F-E.

Daarnaast vind ik die fan boosts de kanker van de racesport. Voor je het weet krijg je van die "bij 100.000 likes mag ik een plaatsje omhoog op de grid" onzin.
Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).
Maar ik mag toch hopen dat dat na dit jaar wel afgelopen is.

Dan zie ik nog eerder een MarioKart achtige manier van powerboosts, op de circuits zijn witte vierkantjes her en der geschilderd en met augment reality in het vizier (en op tv) kunnen ze powerboosts oppakken gedurende de race.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:00:09 #285
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_153824988
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).
Maar ik mag toch hopen dat dat na dit jaar wel afgelopen is.

Dan zie ik nog eerder een MarioKart achtige manier van powerboosts, op de circuits zijn witte vierkantjes her en der geschilderd en met augment reality in het vizier (en op tv) kunnen ze powerboosts oppakken gedurende de race.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken. :D
pi_153826241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken. :D
Dat was ook direct het idee dat ik had toen ik dit idee in mijn kop kreeg.. Komt de collegealiteit tussen de coureurs niet ten goede.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:46:57 #287
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_153828417
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.

Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg :)

Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks :D
Heb jij nog een lever ?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_153828609
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:46 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Heb jij nog een lever ?
Jazeker. Tenminste dat denk ik. Ik heb er nooit last van. Dus het zal hendig. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2015 @ 12:59:18 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153828678
A1GP, goede oude tijd :P

Ben nog bij de laatste race op Zandvoort geweest in 2009. Het jaar erop viel het helaas uit elkaar -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153830125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:

[..]
Denk dat de Formula E best wat kan worden nu meer fabrikanten er in gaan.

Alleen moet dat ook op gewone circuits gaan plaats vinden.
Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.
Het zijn namelijk helemaal geen bijzondere racewagens.
0 - 100 in 3 seconden en een topsnelheid van 225km/h...

Als je dat op een circuit zet waar fans (ook bij de F1) warm voor zouden lopen, zoals Zandvoort, Monza, Spa Francorchamps, enz, dan kun je beter niks doen, want dat ziet er uit alsof je nog harder kan lopen.

Nee, dat kunnen ze beter op stratencircuits houden. Maar ook daar kunnen we in NL wel wat mee. In Utrecht zijn inmiddels alle vluchtheuvels op de straten waar de tour rijdt verwijderd, dus wat mij betreft plempen ze daar een circuitje neer.
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:04:50 #291
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153830163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:02 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.
Het zijn namelijk helemaal geen bijzondere racewagens.
0 - 100 in 3 seconden en een topsnelheid van 225km/h...

Als je dat op een circuit zet waar fans (ook bij de F1) warm voor zouden lopen, zoals Zandvoort, Monza, Spa Francorchamps, enz, dan kun je beter niks doen, want dat ziet er uit alsof je nog harder kan lopen.

Nee, dat kunnen ze beter op stratencircuits houden. Maar ook daar kunnen we in NL wel wat mee. In Utrecht zijn inmiddels alle vluchtheuvels op de straten waar de tour rijdt verwijderd, dus wat mij betreft plempen ze daar een circuitje neer.
Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!
En dit is pas jaar 1 dat ze het doen, zodra er wat competitie is zullen ze wel rapper worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153830223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!
En dit is pas jaar 1 dat ze het doen, zodra er wat competitie is zullen ze wel rapper worden.
Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is. :)
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:10:26 #293
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153830300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:07 schreef TagForce het volgende:

[..]

Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is. :)
Sure

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153830407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sure

1 uit 3... Alleen een achtervleugel. Geen open wielen, en de banden lijken mij 225 (anders steken ze uit de wielkasten).
Daarnaast gok ik dat deze sneller is dan een F-E wagen.
pi_153830947
Willekeurige Super 7 of Donkervoort of iets. Zijn ook net zo snel denk ik. Ongeveer dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 25 juni 2015 @ 16:24:44 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153833222
Een stratencircuit in Utrecht, ik ben voor! Ik kan uit mijn raam de start/finish zien van de tour :+ .
Formula E op een groot circuit gaat idd niet zo snel werken. Tenzij je extreme close racing doet zoals de touring car classes, maar F-E is open wheel dus dat eindigt in drama :P

Als batterijen ooit nog eens een stuk beter worden kan het grootschaliger. Wel zullen ze dan ook betere banden moeten krijgen, want mijn fiets heeft nog dikkere banden dan F-E.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153836067
IndyCar Europe tour dan?
.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:20:19 #298
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153839024
Als je een nieuwe klasse zou doen, zou ik een "Formula 0" opzetten en dan staat de 0 voor zero emission.
Ja lijkt op Formule E, maar dat is puur elektrisch(/accupakket) en ik zou graag de manier van aandrijving vrij geven.
Al rijdt iemand met solarpanels als ie daarmee sneller denkt te zijn, al plant iemand een klein fusion reactortje erin be my guest. Ook waterstof valt hieronder wat mij betreft.

Maar ik denk dat je hiermee te sterk tegen de Formula E aan zit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153841481
Mwah nee, ook niet echt. Gewoon zoals de A1GP was, mooie klasse, iedereen gelijk materiaal en alleen finetuning vrij laten tijdens het gp weekend.
Wat A1GP vooral de das heeft omgedaan is het gebrek aan talent. Voornamelijk ervaren brokkenpiloten die zich iets te veel in de kijker willen rijden.
pi_153842239
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:49 schreef Meike26 het volgende:
Mwah nee, ook niet echt. Gewoon zoals de A1GP was, mooie klasse, iedereen gelijk materiaal en alleen finetuning vrij laten tijdens het gp weekend.
Wat A1GP vooral de das heeft omgedaan is het gebrek aan talent. Voornamelijk ervaren brokkenpiloten die zich iets te veel in de kijker willen rijden.
Wat daar ook mooi was en wat bijvoorbeeld ook de Indycar zo aantrekkelijk maakt, was de keuze voor de circuits.
A1 GP had in eerste jaar oa Eastern Creek, Zandvoort, Estoril, Brands Hatch, BRNO, Circuits inderdaad met hoofdletter C.
Daar kan zo goed als geen enkele F1 baan aan tippen.
Indycar heeft naast de ovals ook de geweldige stratencircuits waar fouten worden AFGESTRAFT, en bijvoorbeeld Mid-Ohio staat daar nog op de planning binnenkort.
En de ironie is en blijft dat zelfs de F1 rijders zeggen dat de banen en auto´s gevaarlijker mogen, maar daar wordt niet naar geluisterd... :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')