10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:
[..]
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef Joene het volgende:
[..]
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.
Alonso heeft 20 plaatsen straf vanwege het vervangen van 3 componenten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
10 plaatsen en het draait ook om het zuinig doen anders zitten we volgend jaar met 4 teams en is de F1 helemaal kapot.
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
fixed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen,in de mate dat de regels het toelaten. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
ze hebben dat toen eigenlijk voor het eerste seizoen verkeerd aangepakt. Dat had gewoon een onbeperkt ontwikkeljaar moeten zijn. Tweede seizoen (dit jaar) had je dan best de engine freeze kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze moeten op een of andere manier de fabrikanten aansporen om hun motoren betrouwbaar te maken. Doen ze dat niet lopen de kosten voor de teams op en wordt het teveel voor de kleinere teams die dan verdwijnen. Blijven er weinig teams over en is het einde F1.
Het liefst zou ik ook geen beperkingen zien en geen engine freeze en zo. En zou ook goed kunnen als de motorenfabrikanten dat niet doorbelasten naar de teams, maar dat doen ze wel en dus moet het beperkt worden om de F1 in stand te houden.
De realiteit is idd dat we naar een optocht kijken van auto's waar geen power meer inzit . dat gp2 rondjes draait op de circuits vrijwel even snel aan de f1. Dat er door budgetcaps een klasse in stand wordt gehouden waar in mijn ogen , vrij weinig meer aan is. En dat achterlijke regelgeving er nu voor zorgt dat 1 van de beste f1 coureurs ook al zou hij Pole rijden op plek 21 zou starten. Straf dan het team , niet de coureur.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:46 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, dat is echter niet de realiteit anno 2015.
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Op Le Mans hebben ze het handig opgelost. De LMP1 auto's mogen gewoon een gezette hoeveelheid energie (hybride en brandstof) per 3 ronden van het circuit van Le Mans gebruiken. Daarmee wordt het dus mogelijk om een ronde te pushen als het nodig is zonder dat je daar voor gestraft wordt later in de race. Dit maakt vechten voor een plek op de baan aantrekkelijker.
En het belangrijkste is dat ze gewoon banden hebben die 4 uur achter elkaar op volle snelheid kunnen zonder noemenswaardige slijtage.
F1 kan een hoop leren van Le Mans, zoals zo vaak in het verleden.
Ik denk dat jij ook wel weet dat de dominantie van Mercedes niet het grootste probleem is op dit moment.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met dat soort banden zou de overmacht van Mercedes nog groter zijn. Die wordt nu beperkt doordat de banden sneller op zijn en ze dus niet vol kunnen pushen.
Daarom reed Prost vaak rustig achter z'n tegenstander aan om uiteindelijk te winnen omdat degene voor hem stil viel zonder brandstof of een ander probleem?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Die is al kapot , racen draait om zo snel mogelijk rondjes te rijden over een circuit en het maximale van je coureur en auto te vragen. Niet om op de rem te drukken omdat je 100kg brandstof hebt verbruikt.
Maar de opbouw is toch juist essentieel voor hoe je een race neerzet? F1 heeft de 'luxe' niet om uren de tijd te nemen om een race interessant te maken. Zij moeten alle spanning in die 1,5 uur proppen. Dan heb je dus ook andere regels nodig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat niet om de opbouw van de race, maar de technische regels die het aantrekkelijker maken. De teams daar worden veel vrijer gelaten en kunnen gewoon 4 uur lang stampen.
Banden die slijten puur op tijd zijn helaas nog niet uitgevondenquote:Maak dan banden die 30 minuten door kunnen en dan langzaam aftakelen, benzinetanks waar bij de start van de wedstrijd x L in moet en teams gewoon mogen bijtanken indien nodig (Met extra tijdverlies ter compensatie). Daarmee kom je al een heel eind.
Tja als er elke keer mensen bij omkomen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:17 schreef Marks het volgende:
Opvallend en triest: verboden om ronderecords te blijven zetten op Nurburgring..![]()
http://www.telegraaf.nl/a(...)_Nordschleife__.html
Volgens mij steeds meer juist.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:54 schreef Wombcat het volgende:
Zoveel wordt er toch al niet meer geraced? Dan is het de vraag of dergelijke investeringen wel rendabel zijn.
Geen?quote:Op zondag 21 juni 2015 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk kanaal op de ASTRA schotel heeft de F1?
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?quote:
Duitse RTL?quote:Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
De ORF zendt het in Oostenrijk uit, als ik Google mag geloven.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn geen TVE, France1, BBC. Sport 1 DL, Oostenrijk of zo?
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamerquote:'Ferrari biedt 4 miljoen om Bottas los te weken'
Het team van Ferrari heeft een bod van 4 miljoen euro bij Williams uitgebracht op Valtteri Bottas. De Scuderia ziet in de Fin de ideale opvolger voor diens landgenoot Kimi Raikkonen. Williams heeft het eerste bod van Ferrari op Bottas afgewimpeld, meldt Bild.
Claire Williams verlangt veel meer geld voordat ze medewerking aan een transfer zal overwegen. Ze heeft een vraagprijs van 15 miljoen euro bij Ferrari neergelegd. Maurizio Arrivabene is vooralsnog niet bereid om zoveel geld neer te tellen voor Bottas.
Mocht Bottas vertrekken bij Williams, dan is Nico Hülkenberg de belangrijkste gegadigde om zijn stoeltje op te vullen. De kersverse 24 uur van Le Mans-winnaar is niet in beeld bij Ferrari omdat de Italiaanse renstal geen heil ziet in een volledig Duitse line-up.
Kan me goed voorstellen dat ze Bottas willen hebben, prima nummer 2 en een Fin inruilen voor een Fin is marketingtechnisch ook gewoon gunstig. 15 miljoen is natuurlijk een strategie om meer geld uit de zak van Ferrari te kloppen. Het lijkt me duidelijk dat ze hem echt wel voor minder laten gaanquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer![]()
Eenzijdige optie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Misschien weet Ferrari meer dan wij en heeft ie bijgetekend bij Williams?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Bottas is 'transfervrij' aan het eind van het jaar volgens Sky, dus volgens mij kunnen ze Bottas gewoon een goede deal aanbieden, en hoeven ze Williams niet te betalen?
Hoezo? Als Ferrari het voor hem wil betalen, is dat mooi extra geld.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer![]()
15 miljoen is inderdaad teveel geld voor Bottas. 8 miljoen maximaal.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
15 miljoen voor Bottas? Dat mens is knettergek in haar bovenkamer![]()
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo? Als Ferrari het voor hem wil betalen, is dat mooi extra geld.
Hij zal wel balen dan nu. Hoewel Rosberg nog een beetje tegengas geeft af en toe, is het van te voren al zeker dat hij 1e of 2 finisht. En is de kans 95% dat hij WDC wordt.quote:Having ended the European season by claiming comfortable consecutive wins at Spa and Monza, Vettel was once again in league of his own in Singapore and capped his stellar weekend by winning the race by a massive 32-second margin - the largest by any victor since Hamilton's wet-weather triumph at Silverstone five years ago.
Despite starting just 114 grands prix, Vettel's 33rd career win gave him sole possession of fourth place in F1's all-time victory list, while only Michael Schumacher, Ayrton Senna and Alain Prost have led more laps than him.
But while Hamilton is adamant his rival doesn't deserve to be booed for his current domination of F1, the Briton has suggested that he personally wouldn't deride much satisfaction from winning with such ease on a regular basis.
Maar dan moeten ze wel in de buideltasten bij Red Bull en die laat Max never nooit gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.
Bovendien kunnen ze voor 1 miljoen Verstappen ook wel overhalen denk ik zo
Maar kennelijk wil Williams hem niet kwijt voor 4 miljoen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die willen het niet betalen. Die hebben (zo lees ik het althans) een eerder bod gedaan en dat werd van de hand gewezen en nu hebben ze een bod van 4 miljoen gedaan. Dat is 11 miljoen minder. Ferrari gaat dat echt niet betalen.
Ik geloof niet dat Max meer dan 4 miljoen op zou moeten leveren nu.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze wel in de buideltasten bij Red Bull en die laat Max never nooit gaan.
Het midden van 15 miljoen en 4 miljoen is 9,5 miljoen. Dat is meer dan het dubbele van hun 2de bod.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar kennelijk wil Williams hem niet kwijt voor 4 miljoen.
Zal dan wel ergens in het midden uitkomen, tussen 8 en 10 miljoen dus.
Ook al bied Ferrari 10 miljoen. Max is wel het oog appeltje van Red Bull. Ook marketingtechnisch gezien.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Max meer dan 4 miljoen op zou moeten leveren nu.
Ja hij is een groot talent (maar dat is bv Sainz ook), maar hij is geen 4 miljoen waard nu lijkt me.
Ik denk ook 7 a 8 miljoen. Lijkt me prima.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het midden van 15 miljoen en 4 miljoen is 9,5 miljoen. Dat is meer dan het dubbele van hun 2de bod.
Lijkt me niet. Ik gok hooguit 6 of 7 miljoen, 8 maximaal.
Iedereen praat over Max en zijn rijstijl past goed bij het imago wat Mateschitz wil uitstralen met zijn drankje. Jong, non-nonsense en explosieve actie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:36 schreef WEST het volgende:
[..]
Ook al bied Ferrari 10 miljoen. Max is wel het oog appeltje van Red Bull. Ook marketingtechnisch gezien.
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Iedereen praat over Max en zijn rijstijl past goed bij het imago wat Mateschitz wil uitstralen met zijn drankje. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Max rijdt nu inderdaad wel zoals Hamilton of Montoya in hun eerste twee seizoenen reden, ach we zullen zien hoe het gaat lopen. Wie weet eindigt hij net zoals supertalent Alguersuari...quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.
Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
Ik heb nooit echt meegekregen dat dat het nieuwe supertalent zou zijn eerlijk gezegdquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Wie weet eindigt hij net zoals supertalent Alguersuari...
Haha ja dat is waar ook inderdaad, die deed ook wat DJ-spul. Volgens mij rijdt hij dit jaar in de Formule E klassequote:Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt meegekregen dat dat het nieuwe supertalent zou zijn eerlijk gezegd
Die draaide toch ook plaatjes of verwar ik hem nu met een andere oud coureur?
Wat doettie tegenwoordig voor de kost? Plaatjes draaien denk ik dan of wat anders?
Reed. Hij wordt voorlopig even uit de auto gehouden vanwege medische redenen (vooral voorzorg).quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Haha ja dat is waar ook inderdaad, die deed ook wat DJ-spul. Volgens mij rijdt hij dit jaar in de Formule E klasse
Het koste wat kost, met alle risico's de deur dicht houden voor Maldonado was helemaal niet zo "no nonsense"quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
. Jong, non-nonsense en explosieve actie.
Als hij maar gewoon wereldkampioen wordt, hoe maakt me niet uitquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totdat de scherpe randjes eraf gesleten zijn. Net zoals bij de rest van de niet rookies. Ik heb vaker rookies in een F1 auto gezien die reden alsof ze in een kart zaten. Jaren later was daar weinig van over.
Dat is wel ook iets waar we rekening mee moeten houden en waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan.
Ik heb die opmerking nog letterlijk nergens iemand uit het F1 wereldje zien maken. En imo is die wel terecht.
Ok dat was een slecht plan van mijquote:Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef Beach het volgende:
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen
quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:17 schreef Geralt het volgende:
Even wat anders. Monza ligt nog altijd een beetje overhoop met Bernie over de GP de komende jaren. Ze zouden niet de financiële middelen hebben die Bernie vraagt.
Ik weet niet hoeveel ze te kort komen of wat het een circuit uberhaupt kost om het F1 circus te laten komen, maar zouden niet een paar vermogende F1 coureurs (en/of teams) gewoon een bak geld op tafel neer kunnen leggen?
Ik bedoel ze roepen allemaal dat Monza er historisch gezien gewoon bij hoort en ze komen er allemaal graag. Samen hebben die toch geld zat niet?
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef Beach het volgende:
En het jaar erop vraagt Bernie nog meer omdat hij weet dat de teams/coureurs willen betalen
Ik blijf het raar vinden dat dat die organisaties er mee akkoord gaan, gewoon de handen in een slaan en het niet pikken. Zonder banen ook geen GP, of ze moeten 3x in bahrein, abu dabi en qatar will racen per seizoenquote:Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
[..]
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.
Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.
Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Ik denk dat er tussen al die GP's veel te veel verschillen spelen over hoe en wat enzo. Die krijg je nooit als een blok tegen Bernie lijkt me.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat dat die organisaties er mee akkoord gaan, gewoon de handen in een slaan en het niet pikken. Zonder banen ook geen GP, of ze moeten 3x in bahrein, abu dabi en qatar will racen per seizoen
Ik ben voor !!quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.
Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.
Mooi toch...
En natuurlijk v8 motoren
Ik weet niet wat er van waar is, waar ik heb hier en daar gehoord dat Bernie in de contracten die hij sluit opneemt dat de circuits geen concurrerende raceklasses mogen laten racen. Dan kom je met een EU klasse niet ver natuurlijk, omdat heel veel mooie circuits in de EU liggen. En ja, de circuits kunnen dat de volgende keer weigeren, maar vaak zijn de contracten voor min. 5 jaar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
We hebben een fabrikant die niet mee kan komen met de top. circuits die niet genoeg kunnen betalen. Rijders die geen stoeltje krijgen. Tv zenders zonder decoder die f1 kunnen inkopen.
Genoeg lijkt mij voor Europees Formule concept, met lage toegangsprijzen en gratis op tv te zien. Wat oude rijders en afgekeurde talenten (Magnussen, Vergne, dat werk) Een voorprogramma met Supercars erin, Ferrari's Astons enz.
Mooi toch...
En natuurlijk v8 motoren
Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup had en won van start tot finish.quote:
fixed.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup beste engineer had en won van start tot finish.
Kwestie van vraag en aanbod. Zolang de circuits dat bereid zijn te betalen blijft het in stand. Het wordt pas een probleem als er niet genoeg Europese / Noord-Amerikaanse circuits dat geld meer willen betalen omdat er een contract is met de teams dat tenminste de helft van de races hier gehouden wordt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
[..]
Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.
Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.
Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Ik heb dat seizoen met de bleek nog enigszins gevolgd maar daarna afgehaakt...
Concept was leuk dat eerste jaar, toen hadden ze meteen die Ferrari's moeten hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.
Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg
Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks
Ze hebben daar nooit een circuit toen van gemaakt omdat anders ambulance niet in het "infield" kon komen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:34 schreef Meike26 het volgende:
Leuke van Formula E vind ik ook wel dat begin van het seizoen nog niet bekend was waar er alleemaal geraced werd. Moskou, Berlijn en London zijn achteraf pas toegevoegd (zo leek het althans).
De pest is dat je met Formula E geen geluid hebt. Het is daarintegen wel apart om auto's die zo snel zo stil te zien. Ik denk dat dat op een circuit doodslaat. Op zo'n kunstmatig stratencircuit is het allemaal wat krapper en staan de barrieres dichter op de baan, dan lijkt het ook harder te gaan.
Rotterdam City Racing zou toch eens naar hun format moeten kijken en voor een echt straten circuit gaan. Dat word dan waarschijnlijk wel ergens anders (Ahoy of Feyenoord) dan dwars door het centrum, maar ik zou gaan
Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:58 schreef twiFight het volgende:
Formule E is van FIA dus daar schiet je niets mee op. Zodra die een dreiging gaan vormen voor Formule 1 dan verplaatst al het kutte aan F1 gewoon naar F-E.
Daarnaast vind ik die fan boosts de kanker van de racesport. Voor je het weet krijg je van die "bij 100.000 likes mag ik een plaatsje omhoog op de grid" onzin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).
Maar ik mag toch hopen dat dat na dit jaar wel afgelopen is.
Dan zie ik nog eerder een MarioKart achtige manier van powerboosts, op de circuits zijn witte vierkantjes her en der geschilderd en met augment reality in het vizier (en op tv) kunnen ze powerboosts oppakken gedurende de race.En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat was ook direct het idee dat ik had toen ik dit idee in mijn kop kreeg.. Komt de collegealiteit tussen de coureurs niet ten goede.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken.
Heb jij nog een lever ?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.
Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg
Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks
Jazeker. Tenminste dat denk ik. Ik heb er nooit last van. Dus het zal hendig.quote:
Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk dat de Formula E best wat kan worden nu meer fabrikanten er in gaan.
Alleen moet dat ook op gewone circuits gaan plaats vinden.
Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:02 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.
Het zijn namelijk helemaal geen bijzondere racewagens.
0 - 100 in 3 seconden en een topsnelheid van 225km/h...
Als je dat op een circuit zet waar fans (ook bij de F1) warm voor zouden lopen, zoals Zandvoort, Monza, Spa Francorchamps, enz, dan kun je beter niks doen, want dat ziet er uit alsof je nog harder kan lopen.
Nee, dat kunnen ze beter op stratencircuits houden. Maar ook daar kunnen we in NL wel wat mee. In Utrecht zijn inmiddels alle vluchtheuvels op de straten waar de tour rijdt verwijderd, dus wat mij betreft plempen ze daar een circuitje neer.
Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!
En dit is pas jaar 1 dat ze het doen, zodra er wat competitie is zullen ze wel rapper worden.
Surequote:Op donderdag 25 juni 2015 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is.
1 uit 3... Alleen een achtervleugel. Geen open wielen, en de banden lijken mij 225 (anders steken ze uit de wielkasten).quote:
Wat daar ook mooi was en wat bijvoorbeeld ook de Indycar zo aantrekkelijk maakt, was de keuze voor de circuits.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:49 schreef Meike26 het volgende:
Mwah nee, ook niet echt. Gewoon zoals de A1GP was, mooie klasse, iedereen gelijk materiaal en alleen finetuning vrij laten tijdens het gp weekend.
Wat A1GP vooral de das heeft omgedaan is het gebrek aan talent. Voornamelijk ervaren brokkenpiloten die zich iets te veel in de kijker willen rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |