Horner lijkt op die knakker van Bethesdaquote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ah, ik werd al zenuwachtig omdat ik al een tijdje geen gejank van Horner had gehoord. Wat denken ze nu, "we hebben zelf gedreigd de sport te verlaten, maar dat boeide niemand" dus nu zeggen ze maar dat Renault weg wil? Ik heb die geruchten van Renault nog niet gehoord; integendeel, mogelijk kopen ze een team op.
Ik archiveer deze onder "RedBull gehuil". Begint wel een dikke map te worden...
En inhalen met Drs? Dit noem ik niet het echte inhalen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2009 was zelfs slechter dan de jaren ervoor.
[ afbeelding ]
[..]
Kijk naar het verschil tussen 2010 en 2011. Voor een groot deel te verklaren door DRS en Pirelli banden. In 2010 was er nog geen DRS en hadden we betere banden. Het verschil van 2010 met de jaren ervoor is voor een groot deel te verklaren door het verbod op bijtanken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
En inhalen met Drs? Dit noem ik niet het echte inhalen.
Klopt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kijk naar het verschil tussen 2010 en 2011. Voor een groot deel te verklaren door DRS en Pirelli banden. In 2010 was er nog geen DRS en hadden we betere banden. Het verschil van 2010 met de jaren ervoor is voor een groot deel te verklaren door het verbod op bijtanken.
Die van Max in Monaco was een 0,58quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:27 schreef Benoves het volgende:
Wat een vaag lijstje, hoe kun je nou 43,58 inhaalacties hebbenof zie ik iets vreselijk over het hoofd
quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:27 schreef Benoves het volgende:
Wat een vaag lijstje, hoe kun je nou 43,58 inhaalacties hebbenof zie ik iets vreselijk over het hoofd
Gemiddeld aantal inhaalacties per GP over een jaar gemeten. (Dus alle inhaalacties van een GP in een jaar optellen en delen door het aantal GP's).quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:27 schreef Benoves het volgende:
Wat een vaag lijstje, hoe kun je nou 43,58 inhaalacties hebbenof zie ik iets vreselijk over het hoofd
Oh zo hahaquote:Op woensdag 10 juni 2015 11:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gemiddeld aantal inhaalacties per GP over een jaar gemeten. (Dus alle inhaalacties van een GP in een jaar optellen en delen door het aantal GP's).
Hahaquote:
Australië had er maar 5 op de baan. Do the mathquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
Ik zit me nu te bedenken, 43 inhaalacties per race gemiddeld.
Kan aan mij liggen maar dat zijn er wel erg veel.
Zijn het echt inhaal acties of gaat het om positie wisselingen (dus ook inhalen als iemand over start/finish iemand "inhaalt" als die in de pits staat)?
Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Australië had er maar 5 op de baan. Do the math
Dan zijn die dus onterecht meegenomen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....
Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks andersquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zijn die dus onterecht meegenomen.
Leuk baantjequote:Op donderdag 11 juni 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks anders
Veel wachten op databases en excel, hence mn comments hierquote:
Vandaar dat je Spa niet kan betalen, je doet te weinigquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Veel wachten op databases en excel, hence mn comments hier
Maleisië en Canada hadden er stukken meer, die hebben er samen 91 nodig om dat te krijgen bijv.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Australië had er maar 5 op de baan. Do the math
Ik denk dat het wel kan kloppen hoor, er zijn best wel wat DRS-acties per race. Wat mogelijk wel wordt meegeteld zijn inlaps bij lekke banden, kapotte vleugels en andere problemen wat de statistiek verpestquote:Op donderdag 11 juni 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kritisch naar data in grafiekjes kijken, doe heel de dag niks anders
Echte inhaalacties. Inhaalacties in de pits worden niet meegenomen, net zo min als gelapte coureurs, inhaalacties vanwege pech, etc. Staat er bij vermeld.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja als er een Safetycar op de baan rijd en de hele top 15 rijd naar binnen maar bijvoorbeeld onze kleine Spaanse held: Roberto Mehri kachelt wel door heeft ie er wel 15 "ingehaald" dus dat tikt aardig aan....
Zou wel handig zijn om te weten of het echt inhaal acties zijn of positie wisselingen.
En het lijstje van de laatste 5 gp's is als volgt:quote:The overtaking figures for each race (across all data sets) do not include:
Position changes on the first lap of the race
Position changes due to drivers lapping backmarkers
Positions gained in the pits
Positions gained due to drivers yielding
Positions gained when a car has a serious technical problem; e.g. puncture, accident damage, etc.
The final criteria involves subjective judgements and consequently figures can never be regarded as 'definitive'. Gaps in the available data, such as moves missed by TV cameras or obscured on lap charts by pit stops or retirements, mean that the data do not lend themselves to detailed analysis at the micro level, but are indicative of general trends.
Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Echte inhaalacties. Inhaalacties in de pits worden niet meegenomen, net zo min als gelapte coureurs, inhaalacties vanwege pech, etc. Staat er bij vermeld.
[..]
En het lijstje van de laatste 5 gp's is als volgt:
2015 7 Canadian 37
2015 6 Monaco 10
2015 5 Spanish 28
2015 4 Bahrain 43
2015 3 Chinese 29
Ligt eraan welke. Alleen inhalen op het rechte stuk niet, maar die van Massa op Ericsson waarbij hij er op het rechte stuk naast kwam en vervolgens zelf in de bochten afmaakte wel.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:06 schreef Rossdale het volgende:
DRS inhaalacties zijn dan ook totaal niet spannend natuurlijk..
Ik ben nog steeds voor de middenweg... slechts een aantal DRS mogelijkheden. Net zoals ze in tennis slechts 3 challenges hebben per persoon, denk ik dat 15% van het aantal ronden een eerlijk aantal is. Voldoende om er bij de start van de race 2 of 3 te gebruiken en dan de rest te sparen en wijs te gebruiken tijdens de race.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Nou moet gezegd worden dat de regie van F1 ook niet meewerkt. Er wordt nogal eens gefocust op een stel racers (vaak P2-P10) en alle andere inhaalacties zie je gewoon niet. Terwijl je als je de posities in de gaten houdt er vaak genoeg mensen ingehaald worden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.
Alhoewel als er 2 achteraan beginnen en die ieder al 10 auto's inhalen dan zit je al zo aan 20.
Behalve voor de P1, want die heeft zoveel voordeel van een lege baan en het gebrek aan dirty air dat je eigenlijk de facto al weg kan rijden van de rest.quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.
Aan de ene kant zie je soms situaties waar ze er met DRS ook niet langs komen. Dat zal zonder alleen maar weer erger worden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Dat zei men in 2008 ook.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:47 schreef Rossdale het volgende:
De aero moet van minder belang worden zodat close racing weer gestimuleerd wordt en niet de banden opvreet...
Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS).quote:
Close racing is wat anders dan inhaalacties.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS)
Close racing maakt het wel spannender, als ze kunnen pushen, proberen en een andere misschien een foutje kunnen laten maken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Close racing is wat anders dan inhaalacties.
Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:12 schreef Benoves het volgende:
[..]
Blijft een lastige vraag omdat het geen exacte wetenschap is..
Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijkenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.
Er zijn genoeg regels die in de praktijk niet werken, maar je kunt de FIA niet kwalijk nemen dat ze niet proberen te veranderen. De persoon met het gouden ei staat het vrij het de FIA te laten weten, maar in de praktijk staan die stuurlui alleen maar aan wal.
Dan heb je geluk, ze zoeken nog een opvolger.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijken
Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car!quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
NASCAR is daar nog meer bedreven in. Die zoeken regelmatig een stukje debris om de race weer even stil te leggen en het veld in elkaar te laten schuivenquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car!![]()
Maar zo lang er enorme financiele verschillen zijn tussen de topteams (Red Bull, Meercedes en Ferrari) en de rest zullen die drie toch vooraan blijven, simpelweg omdat die nu eenmaal meer tijd en geld in research kunnen steken.
Goedzo. Monza moet blijven. Godnondeju.quote:Marchionne zweert F1-race op Monza te redden
Sergio Marchionne heeft gezworen er alles aan te doen om de Italiaanse Grand Prix op Monza te behouden. De laatste tijd gingen er geruchten rond dat Ferrari het niet erg zou vinden wanneer de huidige deal met het circuit niet wordt verlengd, aangezien dit de deuren zou openen voor een race op Mugello, het thuiscircuit van Ferrari.
"Als het aan mij ligt, zal de race op Monza doorgaan," laat de president van Ferrari weten. "Als Monza problemen ondervindt, dan moeten wij als Ferrari in gesprek gaan met Bernie."
Volgens Ecclestone moet Monza meer betalen wanneer het op de kalender wil blijven, en een bijeenkomst tussen beide partijen leidde vooralsnog niet tot een overeenkomst. Marchionne wil echter helpen: "Als ik de verwachtingen voor Monza bekijk, denk ik niet dat de race verdwijnt uit het kampioenschap. Als wij hiervoor moeten ingrijpen bij de onderhandelingen met Ecclestone en het circuit, dan zullen wij dit zeker doen."
Dat laatste is wel raar ja. Alle topteams mogen meebeslissen maar de arme teams niet (op een na geloof ik). Dan weet je van te voren al dat alle beslissingen in het voordeel zullen zijn van de teams met geld. Beetje een wassen neus.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.
Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.
Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
Graag zie ik enige onderbouwing van jouw kansberekening.quote:Op donderdag 18 juni 2015 07:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mwa, de kans dat Manor dit jaar nog failliet gaat is best groot. Dan kunnen ze red bull en torro roso prima voorzien van motoren.
Red Bull is 2006 zelf ook. Renault zou Lotus weer willen kopen trouwens.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Manor gaat volgend jaar wellicht met Honda motoren rijden. Dan zou er ruimte zijn. Reed Torro Rosso in het verleden ook al niet met Ferrari motoren rond?
Het klinkt raar maar zou best kunnen. Alleen nu is Red Bull een fabrieksteam en dat zou dus wegvallen...
In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hecht er nog niet veel waarde aan. Had het gelezen (en dat Red Bull dezelfde motor als Ferrari zou krijgen en Sauber en Toro Rosso de 'B'-spec), maar geloof niet dat Ferrari zo'n sterke concurrent van motoren wil voorzien.
Daarbij kan Ferrari op dit moment (zonder toestemming van de FIA) geen ander team van motoren voorzien omdat een fabrikant maximaal 4 teams van motoren mag voorzien. En aangezien volgend jaar Haas erbij komt zitten ze dan al op hun max. Red Bull en Toro Rosso kunnen er dan niet heen, omdat Ferrari teveel teams (de helft van het veld) van motoren gaat voorzien. Dat staat de FIA niet toe.
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijdenquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
In dit opzicht zou ik het ook niet vreemd vinden als Sauber voor het hazenpad kiest en wel eens het 2e Honda team kan gaan worden. Ze zijn straks niet meer het 2e team van Ferrari en ze kunnen met de informatie die zij van Ferrari hebben Honda ook voorzien van nuttige informatie + al hun overige facaliteiten.
Ik hoop het wel althans, ik denk dat het een mooie verschuiving teweeg brengt bij de teams.
Nou inddquote:Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden
Manor zelf spreekt dat tegen. Ze houden alle opties open met betrekking tot de motor voor volgend jaar.quote:Op donderdag 18 juni 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat ManorF1 Honda #2 wordt. Zou het toffer vinden als Williams tzt met Honda gaat rijden
Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekendquote:Op donderdag 18 juni 2015 19:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend op Zolder BOSSgp, met een aantal F1 wagens met V10 achterinVoor de liefhebber zullen we maar zeggen, inkom ¤15.
Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk besluit je daarna wel om mee te gaan naar het FOK!SpaF1Weekend
Dat boven de F1 verkiezenquote:Op donderdag 18 juni 2015 20:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ga dan naar Zandvoort. Historische Grand Prix.
Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.quote:
Dat lijkt er meer opquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien dat ik beide doe. Ligt eraan of ik geld overhou van mijn vakantie.
Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.quote:Na het succes van Nico Hulkenberg met Porsche hebben meer Formule 1-coureurs kenbaar gemaakt graag een keer deel te willen nemen aan de 24 uur van Le Mans.
Hulkenberg kreeg eerder dit jaar toestemming van Force India om met Porsche deel te nemen aan de 6 uur van Spa-Francorchamps en de 24 uur van Le Mans in het World Endurance Championship. De Duitser reed afgelopen weekend met teamgenoten Earl Bamber en Nick Tandy meteen naar de zege bij zijn Le Mans-debuut, en kon donderdag in de paddock in Oostenrijk dan ook op de nodige felicitaties rekenen van zijn collega’s uit de Formule 1.
In de persconferentie voorafgaande aan de GP van Oostenrijk werd duidelijk dat meerdere coureurs graag in de voetsporen zouden treden van Hulkenberg en graag een keer aan de start zouden staan van de 24 uur van Le Mans.
Ricciardo: 'Wel 18 uur gekeken'
‘Ik denk dat het ontzettend gaaf zou zijn’, liet Red Bull-coureur Daniel Ricciardo enthousiast weten. ‘Ik heb best veel van de race gezien moet ik toegeven – wel 18 uur!. Ik ben een groot fan.’
‘Racen is erg leuk en het is fijn om een weekend vrij te hebben, maar ik had het ook niet erg gevonden om daar te rijden’, vervolgde Ricciardo. ‘Het was leuk geweest als we net zoals vroeger meer tussen verschillende raceklassen zouden kunnen wisselen. Gelukkig heeft Nico ons goed voor de dag laten komen en aangetoond dat het voor ons mogelijk is om het te combineren. Misschien krijgen we nu allemaal wel de toestemming van onze teams om dit soort dingen in de toekomst vaker te kunnen doen.’
Alomso: 'Misschien volgend jaar'
Naast Hulkenberg was ook Fernando Alonso lang in beeld bij Porsche om dit jaar voor het Duitse merk deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans. Het avontuur voor Alonso ging uiteindelijk niet door, maar de Spanjaard sluit een toekomstige deelname aan Le Mans niet uit: ‘Ik heb vaker overwogen om deel te nemen aan Le Mans’, aldus Alonso, die vorig jaar nog met de Franse vlag mocht zwaaien tijdens de start van de 82e editie. ‘Wanneer dat precies is weet ik niet. Ik was er erg dicht bij dit jaar, dus misschien gebeurt het wel volgend jaar. Wie weet.’
Vettel: 'Enorm veel respect voor Nico'
Ook Ferrari-coureur Sebastian Vettel zou net als voormalig teamgenoot Daniel Ricciardo graag eens deel willen nemen aan de 24 uur van Le Mans als de mogelijkheid zich aandoet: ‘Ik ben het eens met Daniel. Het is fantastisch om naar te kijken. Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven. Het is zeker iets om te overwegen in de toekomst. Ik heb enorm veel respect voor de prestatie van Nico.’
Geen interesse bij Mercedes-coureurs
Ook Williams-coureur Felipe Massa en Formule 1-debutant Carlos Sainz zien een deelname aan de 24 uur van Le Mans wel zitten. Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Nico Rosberg toonden minder interesse in de Franse autosportklassieker.
‘Ik heb het niet gekeken. Ik geloof zelfs niet dat ik ooit een 24 uur van Le Mans heb gezien’, gaf Formule 1-kampioen Lewis Hamilton toe. ‘Het is niet iets waar ik veel interesse in heb. Ik hou natuurlijk erg van raceauto’s, maar Le Mans heeft nooit echt op mijn lijstje gestaan dus ik ben dan ook niet van plan om eraan deel te nemen.’
Teamgenoot Nico Rosberg gaf aan vooral bezig te zijn met zijn huidige strijd om de wereldtitel: ‘Ik ben er momenteel niet echt mee bezig. Ik richt me vooral op dit seizoen en heb niet echt over Le Mans nagedacht.’
dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Renault beslist pas eind dit jaar wat ze willen doen. Verder als alleen motorenleverancier, een team kopen of volledig uitstappen.
vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzoquote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Godtering wat een klootviolen die Rosberg en Lewis. En dan vooral Lewis. Grootste autosportevenement ter wereld (ok samen met de Indy 500 dan) en dan zeg je dat het je geen ene flikker doet. Wat een bokkelul zeg.
Ik had al extra geen opmerking over zijn kleur gemaakt, want dan wordt dinges weer boos. Ben de naam ff kwijt, maar die neger wat ook altijd in de F1 topics post.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vergeet niet zijn bling ketting, tanden en oorbellen, hij loopt erbij als een teenage rapper enzo
VETLEL?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:44 schreef Geralt het volgende:
Ow en petje af voor Vetlel dat ie aangeeft enorm veel respect voor Hulkenberg te hebben. Ik mag die mof voor geen 5 cent, maar dat doet ie toch een stuk beter dan Lewis imo.
Bernie zal er wel weer niks van vinden, want zijn favoriete neger is veel beter voor de sport en heel dat suffe Le Mans is toch niet van de FIA dus whatever.![]()
Kudo's voor Vettel dus. Volgens mij heb ik ze nog nooit gegeven. Volgens mij ga ik dat ook nooit meer doen. Dan weten jullie dat alvast
Mijn koosnaampje voor Vettelquote:
Vakkundig verpakt in het stukje over LeMans en de felicitatie aan Nico Hulkenberg.quote:Over het algemeen wordt er aangenomen dat de coureurs het daar rustig aan doen omdat het een lange race is en er van alles kan gebeuren, maar het was goed te zien hoe die jongens daar vanaf de eerste ronde voluit gingen. Dat is wat je als coureur wilt. Elke ronde alles geven.
Ze hebben nog een contract voor 2016, dus zullen ze pas daarna uitstappen als ze dat besluiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat kan toch niet, als ze eruit gaan, kunnen ze de wagen niet meer fatsoenlijk aanpassen aan een andere motor.
Absoluut. Wat er in Le Mans gebeurt is echt wel topsport. Een sprintrace van 24 uur langquote:Op vrijdag 19 juni 2015 07:16 schreef Meike26 het volgende:
Vooral dit stukje vind ik mooi van Vettel, opnieuw een sneer naar de #F1 in zijn algemeenheid ;
[..]
Vakkundig verpakt in het stukje over LeMans en de felicitatie aan Nico Hulkenberg.
Doet ie goed..![]()
Sinds hij bij Ferrari zit vind ik hem sowieso beter te pruimen.
Dat zijn mensen die de F1 pas een paar jaar volgen en dus niets weten van de vroegere grandeur. Hamilton is nog redelijk ingetogen in vergelijking met de vroegere playboys in de formula 1.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Met de rijkwaliteiten van een paydriver, de snelheid van Erickson en een grote muil als ze ongeluk veroorzaken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die de F1 pas een paar jaar volgen en dus niets weten van de vroegere grandeur. Hamilton is nog redelijk ingetogen in vergelijking met de vroegere playboys in de formula 1.
100% mee eensquote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Dan doe je mensen zoals Eddie Irvine en Jacques Villeneuve toch echt te kort.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Met de rijkwaliteiten van een paydriver, de snelheid van Erickson en een grote muil als ze ongeluk veroorzaken.
max is de enige reden waarom ik nu weer kijk..quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Joene het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-door-motorwissel/
Dit heeft niets maar dan ook niets meer met racen en formule 1 te maken , de sport is stuk heel erg stuk.
gaat mij er meer om dat echt volgas racen er niet meer bij zit... En dat is niet alleen voor de motorenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef twiFight het volgende:
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
Dat is al jaren zo. In ieder geval sinds 2011 met de Pirelli banden. Die houden het maar een paar rondjes vol, vol gas.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:30 schreef franklop het volgende:
[..]
gaat mij er meer om dat echt volgas racen er niet meer bij zit... En dat is niet alleen voor de motoren
het is niet voor niks dat mijn interesse sinds die tijd is afgenomen voor de sport. Van sporadisch een race missen naar sporadisch een race kijkenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo. In ieder geval sinds 2011 met de Pirelli banden. Die houden het maar een paar rondjes vol, vol gas.
Daar stampen ze ook geen 24 uur. Daar is bijvoorbeeld net zo veel lift-en-coast als in F1 om brandstof te sparen en zijn de brandstofegels strenger dan in F1 (en afhankelijk van de ERS klasse). Aldus Hulkenberg in de persconferentie.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:59 schreef twiFight het volgende:
Ah, het Hamilton bashen is alweer begonnen. Want een persoon mag natuurlijk geen smaak hebben, al helemaal niet als hij ook nog een ketting heeft. Mijn god, hoe durft die kankerlul!! Hij moet ook de grootste fan zijn van de clio cup en van de kartwedstrijd in Appelscha op de derde zondag in september elk jaar. Wat een lamme zwans als hij dat niet is!
Daar mag je wel tussendoor je shit vervangen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kunnen coureurs in het WEC wel 24 uur lang stampen, staan de fabrikanten daar in de rij, worden er gewoon veel nieuwe dingen getest?
20 plaatsen straf is gewoon debiel , het draait verdomme om racen , niet om zuinig te doen met je spullen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef twiFight het volgende:
De sport is helemaal niet stuk, waar komt dat gejank elke keer vandaan?
Het was bijna een jaar geleden al bekend dat alle teams 4 motoren mochten gebruiken dit jaar. Dan is het aan de motorenfabrikanten om te zorgen dat hun shit het lang genoeg volhoudt om 5 races per motor te rijden. Dat er Renaults en Hondas links en rechts kapot gaan is niet de schuld van 'de sport', maar van de motorenfabrikanten. Van Honda kan ik het overigens nog prima begrijpen, die misten toch een jaar ervaring met betrouwbare motoren bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |