abonnement Unibet Coolblue
pi_153442587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:06 schreef Rossdale het volgende:
DRS inhaalacties zijn dan ook totaal niet spannend natuurlijk..
Ligt eraan welke. Alleen inhalen op het rechte stuk niet, maar die van Massa op Ericsson waarbij hij er op het rechte stuk naast kwam en vervolgens zelf in de bochten afmaakte wel.

Daarvoor is DRS bedoeld en het ligt aan de kracht van de motor en de lengte van de DRS zone hoe dat uitpakt. Bij Massa vs Ericsson was het dus wel goed, maar in veel gevallen is de DRS zone dus te lang.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:31:28 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153443214
Ik ben voorstander van DRS. Een van de dingen die wel goed zijn gegaan de laatste jaren naar mijn mening.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:58:21 #128
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153443859
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153444908
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Ik ben nog steeds voor de middenweg... slechts een aantal DRS mogelijkheden. Net zoals ze in tennis slechts 3 challenges hebben per persoon, denk ik dat 15% van het aantal ronden een eerlijk aantal is. Voldoende om er bij de start van de race 2 of 3 te gebruiken en dan de rest te sparen en wijs te gebruiken tijdens de race.
  Redactie Sport donderdag 11 juni 2015 @ 17:52:15 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153445070
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:51:53 #131
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153448447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Apart je gevoel zegt echter heel weinig inhaal acties.
Alhoewel als er 2 achteraan beginnen en die ieder al 10 auto's inhalen dan zit je al zo aan 20.
Nou moet gezegd worden dat de regie van F1 ook niet meewerkt. Er wordt nogal eens gefocust op een stel racers (vaak P2-P10) en alle andere inhaalacties zie je gewoon niet. Terwijl je als je de posities in de gaten houdt er vaak genoeg mensen ingehaald worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik wil gevechten zien. Daar hoeft niet bij ingehaald te worden. Maar omdat close racing niet mogelijk is is dit een aardig alternatief. Het heeft er echter wel enigszins voor gezorgd dat een goede kwalificatiepositie een beetje nutteloos is geworden.
Behalve voor de P1, want die heeft zoveel voordeel van een lege baan en het gebrek aan dirty air dat je eigenlijk de facto al weg kan rijden van de rest.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153451256
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
.
pi_153451367
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie liever ronden lang iemand knokken om er voorbij te komen dan er naartoe rijden en dan met een knopje push-to-pass er simpelweg op het rechte stuk voorbij te gaan. Waarom inhalen in bochten als het op het rechte stuk op een presenteerblaadje wordt aangereikt... DRS is echt afschuwelijk voor de kijker...
Aan de ene kant zie je soms situaties waar ze er met DRS ook niet langs komen. Dat zal zonder alleen maar weer erger worden.

Aan de andere kant zag je nog weleens een inhaalactie van Vettel op een creatieve plek, omdat ie er op het rechte stuk niet langs kwam met de RB.

Ik
.
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:47:34 #134
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153456412
De aero moet van minder belang worden zodat close racing weer gestimuleerd wordt en niet de banden opvreet...
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:49:06 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153456460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:47 schreef Rossdale het volgende:
De aero moet van minder belang worden zodat close racing weer gestimuleerd wordt en niet de banden opvreet...
Dat zei men in 2008 ook.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153456659
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zei men in 2008 ook.
Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS).

Maar ik ben voor bredere banden (meer mechanische grip) en ground-effect ipv DRS.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:56:06 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153456701
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Er zijn dan ook meer inhaalacties dan in 2008 (ook zonder DRS)
Close racing is wat anders dan inhaalacties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153457274
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Close racing is wat anders dan inhaalacties.
Close racing maakt het wel spannender, als ze kunnen pushen, proberen en een andere misschien een foutje kunnen laten maken.

Blijft een lastige vraag omdat het geen exacte wetenschap is..
  vrijdag 12 juni 2015 @ 01:07:57 #139
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153458824
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 00:12 schreef Benoves het volgende:

[..]

Blijft een lastige vraag omdat het geen exacte wetenschap is..
Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.

Er zijn genoeg regels die in de praktijk niet werken, maar je kunt de FIA niet kwalijk nemen dat ze niet proberen te veranderen. De persoon met het gouden ei staat het vrij het de FIA te laten weten, maar in de praktijk staan die stuurlui alleen maar aan wal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:03:25 #140
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153460998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 01:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt. Een aantal praten hier alsof de FIA gewoon even op een grote ronde knop moet drukken en dat we dan automatisch elke race een superspannende race hebben, waarbij alle 20 auto's op 0.2 seconden van elkaar rijden, waarbij bovendien elk team het natuurlijk helemaal eens is met de nieuwe regels.

Er zijn genoeg regels die in de praktijk niet werken, maar je kunt de FIA niet kwalijk nemen dat ze niet proberen te veranderen. De persoon met het gouden ei staat het vrij het de FIA te laten weten, maar in de praktijk staan die stuurlui alleen maar aan wal.
Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijken :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153464691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 08:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou mij mogen ze best een baantje in het pluche van de FIFA aanbieden hoor, ga er met liefde en plezier zitten. Lekker live elke wedstrijd bekijken :)
Dan heb je geluk, ze zoeken nog een opvolger.
pi_153466381
Aero is al heel laag, er is amper aeroverschil tussen de teams en als nu gaat close racen zijn je banden weg. Puur omdat het laatste beetje downforce dan weg is.

Denk meer aan een degelijke prime tyre met een breed werkingsgebied die lang goed blijft en niet snel oververhit raakt en de option echt een soort kwalificatiebandje voor een paar rondjes.

Meer vermogen, 1000pk en hopen dat de motoren meer bij elkaar komen. Kunnen McLaren en Redbull ook weer meedoen.

In principe zou Mercedes iedere race vuurwerk moeten zijn, maar Rosberg laat het te vaak afweten.
.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:27:52 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153475314
Rosberg is ook een 'vuurwerk kind of driver'.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153475420
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car! ^O^

Maar zo lang er enorme financiele verschillen zijn tussen de topteams (Red Bull, Meercedes en Ferrari) en de rest zullen die drie toch vooraan blijven, simpelweg omdat die nu eenmaal meer tijd en geld in research kunnen steken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2015 @ 17:40:46 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153475567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:28 schreef Fer het volgende:
Bij de Indycar gebruiken ze gele vlag en safetycar om die nummer 1 in toom te houden.
NASCAR is daar nog meer bedreven in. Die zoeken regelmatig een stukje debris om de race weer even stil te leggen en het veld in elkaar te laten schuiven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_153476061
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Precies, gewoon een tamme duif op de baan laten schijten en gaan met die safety car! ^O^

Maar zo lang er enorme financiele verschillen zijn tussen de topteams (Red Bull, Meercedes en Ferrari) en de rest zullen die drie toch vooraan blijven, simpelweg omdat die nu eenmaal meer tijd en geld in research kunnen steken.
En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153494061
quote:
Marchionne zweert F1-race op Monza te redden

Sergio Marchionne heeft gezworen er alles aan te doen om de Italiaanse Grand Prix op Monza te behouden. De laatste tijd gingen er geruchten rond dat Ferrari het niet erg zou vinden wanneer de huidige deal met het circuit niet wordt verlengd, aangezien dit de deuren zou openen voor een race op Mugello, het thuiscircuit van Ferrari.

"Als het aan mij ligt, zal de race op Monza doorgaan," laat de president van Ferrari weten. "Als Monza problemen ondervindt, dan moeten wij als Ferrari in gesprek gaan met Bernie."

Volgens Ecclestone moet Monza meer betalen wanneer het op de kalender wil blijven, en een bijeenkomst tussen beide partijen leidde vooralsnog niet tot een overeenkomst. Marchionne wil echter helpen: "Als ik de verwachtingen voor Monza bekijk, denk ik niet dat de race verdwijnt uit het kampioenschap. Als wij hiervoor moeten ingrijpen bij de onderhandelingen met Ecclestone en het circuit, dan zullen wij dit zeker doen."
Goedzo. Monza moet blijven. Godnondeju. :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:17:51 #148
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153496779
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En als de research gestabiliseerd is, verzinnen ze nieuwe regels zodat de topteams weer in het voordeel zijn, want een kleiner team dat de topteams verslaat kan niet. Daarvoor pompen de autofabrikanten te veel geld in de F1. Ze zijn niet voor niets tegen een budget cap. En hebben een grote vinger in de pap in de Strategy group. Een van de kleinere teams zou hiervoor al een aanklacht hebben ingediend bij de EU, omdat de topteams hierdoor bevoordeeld worden.
Dat laatste is wel raar ja. Alle topteams mogen meebeslissen maar de arme teams niet (op een na geloof ik). Dan weet je van te voren al dat alle beslissingen in het voordeel zullen zijn van de teams met geld. Beetje een wassen neus.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153627128
Red Bull in gesprek met Ferrari voor de motoren.

Goed nieuws. http://www.grandprix.com/ns/ns31156.html
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:29:29 #150
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153627470
Ik blijf het wat kinderachtig vinden van RBR. Help, we zijn na 4 jaar op een rij kampioen een paar jaar niet zo goed. Kom, we gaan om ons heen slaan met allemaal stoere praat en beschuldigingen.

En dat terwijl iedereen met verstand van zaken heeft geconcludeerd dat de wagen zelf ook gewoon slecht is. Zeker voor het budget dat ze hebben. Inmiddels geven zelfs de coureurs dat toe.

Maar goed, ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze dingen proberen. Ik vraag me alleen wel af of het gaat lukken. Gaat Ferrari ook niet motoren leveren aan Haas? 'Even' een extra team bevoorraden gaat niet zomaar, daar heb je capaciteit en personeel voor nodig. Niet dat Ferrari dat niet kan krijgen. RBR heeft voorlopig centjes genoeg om zonder problemen aan hun power train betalingen te kunnen voldoen en met geld zijn dingen snel geregeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')