abonnement Unibet Coolblue
pi_153010977
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Algemeen

Overzicht camera-instellingen en details alle beschikbare foto's - Perico
Kaarten en kmls (Google Earth) van biodiversiteit en flora & fauna-zones in het Parque La Amistad
Kaartmateriaal Google Earth & BING
De Lijst Kloothommel - uitgebreide lijst met brandende vragen en mogelijke antwoorden - update 20 mei
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de" afgrond?

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 22-05-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijke gevaren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de optie; een misdrijf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaart- en satellietbeelden van het gebied

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153011076
laatste post van Perico
Ik heb ook maar eens wat GPS coordinaten van een enthousiaste wandelaar geconverteerd naar Lengte en Breedtegraden en geplot in Global Mapper.

Het was een Mirador zonder bord of het mooie uitzicht van img_499 en 500. Maar wel ook bekend van beeldmateriaal van de Master of the Mountain.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153011143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:25 schreef StaceySinger het volgende:
Maar wel ook bekend van beeldmateriaal van de Master of the Mountain.

[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar dat beeldmateriaal. Link?
pi_153011196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar dat beeldmateriaal. Link?
dat staat in een post van Perico :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153011266
Tekst die PW bij deze foto op zijn top plaatste is:

"Pad loop rechts door, links paar stappen en de top"

pi_153011407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:20 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:

[..]

Ha prima dan ga ik even wat beginnende hersenspinsels hier dumpen nu.

[..]

Dat is zo en wat een fantastisch resultaat. Prachtig!

Het laatste waar ik maar om blijf malen in mijn hoofd is alweer de inhoud van de tas. Lang heb ik gedacht dat het bikini's waren, met name de zwarte, maar het kant? aan de onderkant is typisch bh lijkt me zo.

Nu ben ik vluchtig op het idee gekomen dat ze die als extra mee hadden maar waarom zouden ze eigenlijk? Die zwarte behoor ik aan Kris toe want deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt er, van wat ik kan zien, wel op. Toch, als je naar de Mirador foto's kijkt zie je dat Lisanne eentje met een zwart bandje aanheeft en die in de tas gevonden is wat bloemig qua patroon. Plus, Kris had een wit rood gestreept hemdje en dat zou toch, denk ik, doorschijnen met een zwarte bh maar echt duidelijk inzoomen kunnen we eigenlijk niet tenzij Perico daar wat mee kan?

Dan blijven er verder nog steeds vraagtekens uit mijn hoofd schieten betreft de vondst betreft het broekje van Kris en de perfecte staat ervan maar die ga ik eerst even gladstrijken in mijn hoofd voordat ik er wat nuttigs over kan zeggen dan de warboel dat het nu nog is. Het doet me hoe dan ook tot nu toe best goed om er nu eens over te kunnen (mee)praten dan er slechts dagelijks mee in mijn hoofd te zitten :)
Het is nog steeds een grote puzzel, maar wie weet...
pi_153011439
Er is toch eerder al eens sprake geweest van 2 toppen, die iets van elkaar af lagen?
De één voor de ene oceaan, de andere top voor de andere oceaan.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153011457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat staat in een post van Perico :7
Link graag tia :7
pi_153011634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef math1985 het volgende:
De trace van PW en wikiloc over elkaar:

[ afbeelding ]

Niet helemaal nauwkeurig, omdat ik geen alleen een plaatje en geen gps-gegevens heb. Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.

Uit de log van PW maak ik op dat hij het eerste stuk niet direct langs de rivier heeft gelopen. Klopt dat? Volgens mij hebben we dat wel op eerder filmpjes van het Pianista-pad gezien.

Jackie12, met de volledige gps-coordinaten zou ik het plaatje nog een stuk preciezer kunnen krijgen. Heb je misschien plannen die te delen? En als er ook foto's zijn gemaakt, heeft de camera misschien ook gps-coordiaten opgeslagen?
Niet lullig bedoelt maar Perico helpt me vaak met technische dingen zoals met kaartjes ed maken.
Ik heb inmiddels nog meer coordinaten van PW gekregen die nog niet door Perico zijn verwerkt.
Ik laat het dan ook eerst aan hem over maar ongetwijfeld komen alle coordinaten snel.

Wel valt het me op dat er hier nog geen eenduidigheid is over onze mirador.
pi_153011822
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:30 schreef jackie12 het volgende:
Tekst die PW bij deze foto op zijn top plaatste is:

"Pad loop rechts door, links paar stappen en de top"

[ afbeelding ]
Die foto kan wel in CR gemaakt zijn.

De gelopen route komt totaal niet overeen. Het grote herkenningspunt de mirador is overgeslagen.

Kan er iets overlegd worden waaruit wij kunnen concluderen dat dit geen lolhoax is?

Als het dat namelijk wel is vind ik het nog smakelozer dan fondsenwerving en mag dit topic van mij heel snel gesloten worden. Dus kom maar op met iets verifieerbaars.

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 27-05-2015 16:57:18 ]
pi_153012006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:43 schreef jackie12 het volgende:
Ik laat het dan ook eerst aan hem over maar ongetwijfeld komen alle coordinaten snel.
Prima!
pi_153012062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die foto kan wel in CR gemaakt zijn.

De gelopen route komt totaal niet overeen. Het grote herkenningspunt de mirador is overgeslagen.
Overgeslagen? Hij is daar niet eens geweest
quote:
Kan er iets overlegd worden waaruit wij kunnen concluderen dat dit geen lolhoax is?

Als het dat namelijk wel is vind ik het nog smakelozer dan fondsenwerving en mag dit topic van mij heel snel gesloten worden. Dus kom maar op met iets verifieerbaars.
Goed dat je kritisch bent.
Hou je ogen goed open de aankomende tijd en trek daarna je conclusies.
pi_153012165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Op zich verbaast het me niet dat er in het bewoonde gedeelte en aan beide kanten van de rivier, tussen restaurant en begin bos, meerdere routes denkbaar zijn.
En juist daarom ook wordt mijn gevoel dat K en L deze Pianista hike niet op eigen houtje hebben gedaan, steeds sterker.
pi_153012707
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Niet lullig bedoelt maar Perico helpt me vaak met technische dingen zoals met kaartjes ed maken.
Ik heb inmiddels nog meer coordinaten van PW gekregen die nog niet door Perico zijn verwerkt.
Ik laat het dan ook eerst aan hem over maar ongetwijfeld komen alle coordinaten snel.

Wel valt het me op dat er hier nog geen eenduidigheid is over onze mirador.
Er zijn imo 2 kandidaat Miradors. Die van Mata en die van Stacey

Die van Mata is imo ook die van Bladwijzer, domnivoor, matteo en 11:30
Die van Stacey is imo ook die van mij, math.

Omdat iedereen andere kaarten gebruikt is het helemaal niet overzichtelijk.

Waar is Mata als je hem nodig hebt...
pi_153013223


Mirador van Mata, ook niet duidelijk en weer een andere kaart.
pi_153013236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er zijn imo 2 kandidaat Miradors. Die van Mata en die van Stacey

Die van Mata is imo ook die van Bladwijzer, domnivoor, matteo en 11:30
Die van Stacey is imo ook die van mij, math.

Omdat iedereen andere kaarten gebruikt is het helemaal niet overzichtelijk.

Waar is Mata als je hem nodig hebt...
ik heb Jackie al aangegeven dat ik op de High res maps nog een mogelijke mirador zie
en dat daar idd vanuit het zuiden gezien rechts van die mirador een pad schuin naar boven loopt

Deze

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153013305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
ik heb Jackie al aangegeven dat ik op de High res maps nog een mogelijke mirador zie
Waar komt dit kaartje vandaan? Ik kan me hier nog steeds niet op orienteren. Kun je bijvoorbeeld aangeven waar dit dal loopt op de Here kaart?

En wat betekent de rode lijn op jouw kaart?
pi_153013341
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:51 schreef math1985 het volgende:

[..]

Waar komt dit kaartje vandaan? Ik kan me hier nog steeds niet op orienteren. Kun je bijvoorbeeld aangeven waar dit dal loopt op de Here kaart?
kaartje ? tje ?
zie je toch onderin is de oorsprong van de pianista rivier
die rode lijn is hoe ze volgens mij gelopen zijn
daar zie ik duidelijk die geulen lopen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153013458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kaartje ? tje ?
zie je toch onderin is de oorsprong van de pianista rivier
die rode lijn is hoe ze volgens mij gelopen zijn
daar zie ik duidelijk die geulen lopen
Er is geen enkel herkenbaar oriëntatiepunt voor ons te zien. Kun je de kaart ook minder uitvergroot plaatsen zodat we kunnen zien waar bv Boquete ligt? We kunnen het wel raden of je kan het zeggen maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat wij ons ook kunnen oriënteren bvd
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:00:57 #20
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_153013562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er zijn imo 2 kandidaat Miradors. Die van Mata en die van Stacey

Die van Mata is imo ook die van Bladwijzer, domnivoor, matteo en 11:30
Die van Stacey is imo ook die van mij, math.

Omdat iedereen andere kaarten gebruikt is het helemaal niet overzichtelijk.

Waar is Mata als je hem nodig hebt...
Nou nee. Ik ben niet goed thuis in die kaarten dus ik laat in het midden wie de juiste mirador heeft.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_153013574
Stacey, zij dit 'jouw' Miradors? ( oranje omcirkeld)



En waar liggen die op deze 'kaart'? (Vergeet de kleurencirkels)

Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153013600
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nou nee. Ik ben niet goed thuis in die kaarten dus ik laat in het midden wie de juiste mirador heeft.
Nou das in ieder geval duidelijk!

Wie weten het naast Domnivoor ook niet?
pi_153013660
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Er is geen enkel herkenbaar oriëntatiepunt voor ons te zien. Kun je de kaart ook minder uitvergroot plaatsen zodat we kunnen zien waar bv Boquete ligt? We kunnen het wel raden of je kan het zeggen maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat wij ons ook kunnen oriënteren bvd
hier ligt de oorsprong vd Pianista rivier
die moet je er eigenlijk dus onder plakken

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153013680
StaceySinger, van welke website komt jouw luchtfoto uberhaupt? Ik heb zelf nergens zulke goede beelden kunnen vinden.
pi_153013723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:01 schreef Lutalo het volgende:
Stacey, zij dit 'jouw' Miradors? ( oranje omcirkeld)

[ afbeelding ]

En waar liggen die op deze 'kaart'? (Vergeet de kleurencirkels)

[ afbeelding ]
die post ik toch net ? :)



dit is volgens mij de andere, die ligt verder weg



[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 27-05-2015 18:19:24 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153013844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hier ligt de oorsprong vd Pianista rivier
die moet je er eigenlijk dus onder plakken

[ afbeelding ]
Oke dank je maar nu hebben we 2 losse kaarten.
Kun je hem ook in zijn geheel, dus minder uitvergroot plaatsen? Dit samen in 1 kaart dus
pi_153013894
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Oke dank je maar nu hebben we 2 losse kaarten.
Kun je hem ook in zijn geheel, dus minder uitvergroot plaatsen? Dit samen in 1 kaart dus
In 1 kaart staan ze in mijn bericht ( oranje omcirkeld) Stacey beaamt dat dat klopt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153013950


Ik zie vandaag op meerdere kaarten boven de mirador zo'n krater/gat/cirkel in de berg.
Wat zou dat zijn?
pi_153013966
Stacey, weet je waar je waar jouw Miradors op deze kaart liggen? ( vergeet de kleurencirkels die ik er ooit 's op gezet heb)

Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153014018
StaceySinger: heb je al geprobeerd het GPX-bestand van http://pastebin.com/BgHm7XZ2 in jouw software te importeren? Levert je dat iets op? Misschien kun je met een screenshot laten zien hoe jouw mirador zich verhoudt tot het pad?
pi_153014118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:12 schreef Lutalo het volgende:

[..]

In 1 kaart staan ze in mijn bericht ( oranje omcirkeld) Stacey beaamt dat dat klopt.
Nee het gaat me niet om de mirador maar om de kaart zelf, die zou ik graag in 1 geheel zien
pi_153014188
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee het gaat me niet om de mirador maar om de kaart zelf, die zou ik graag in 1 geheel zien
ik ook
pi_153014240
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:20 schreef bladwijzer het volgende:

Nee het gaat me niet om de mirador maar om de kaart zelf, die zou ik graag in 1 geheel zien
+1.
pi_153014251
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:20 schreef bladwijzer het volgende:

Nee het gaat me niet om de mirador maar om de kaart zelf, die zou ik graag in 1 geheel zien
+1.
pi_153014275
Twee paden omhoog...
Lijkt op de Sinaproc kaart.
Make my day!
pi_153014306
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:24 schreef agter het volgende:
Lijkt op de Sinaproc kaart.
Nee, het pad dat Sinaproc omlaag nam lag veel verder naar het westen.
pi_153015005
Hier is een plaatje met mirador OP en mirador PW.
http://i.imgur.com/vY9GToO.jpg?1

Boven beide miradors zie je de mogelijke mirador van Stacey (met de vorm van kikkervis (iemand zei spermacel), staart naar rechts).
pi_153015090
Waren deze luchtfoto's al bekend?

http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html

Kies Basemap-Imagery.
pi_153015215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:46 schreef RapaNui het volgende:
Boven beide miradors zie je de mogelijke mirador van Stacey (met de vorm van kikkervis (iemand zei spermacel), staart naar rechts).
Waarom denk je dat Stacey's mirador de kikkervis is?
pi_153015297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:46 schreef RapaNui het volgende:
Hier is een plaatje met mirador OP en mirador PW.
http://i.imgur.com/vY9GToO.jpg?1

Boven beide miradors zie je de mogelijke mirador van Stacey (met de vorm van kikkervis (iemand zei spermacel), staart naar rechts).
Die van Stacy is dus een eind boven de CD en die van de OP er een eind onder.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153015418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:46 schreef RapaNui het volgende:
Hier is een plaatje met mirador OP en mirador PW.
http://i.imgur.com/vY9GToO.jpg?1

Boven beide miradors zie je de mogelijke mirador van Stacey (met de vorm van kikkervis (iemand zei spermacel), staart naar rechts).
Linkerplaatje is iig niet de Mirador uit de OP. Die ligt precies op de plek van het rechterplaatje.

Heb je niet per ongeluk de coördinaten van Begin Klim gebruikt? Daar lijkt het eerder op.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153015437
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Oke dank je maar nu hebben we 2 losse kaarten.
Kun je hem ook in zijn geheel, dus minder uitvergroot plaatsen? Dit samen in 1 kaart dus
1 kaart bestaat uit 3 stukken van 160 centimeter hoog
dus om dan ook nog 3 van die kaarten aan elkaar te plakken
is niet te doen en dan worden ze te groot
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153015455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:12 schreef Lutalo het volgende:

[..]

In 1 kaart staan ze in mijn bericht ( oranje omcirkeld) Stacey beaamt dat dat klopt.
ja klopt helemaal ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153015490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:16 schreef math1985 het volgende:
StaceySinger: heb je al geprobeerd het GPX-bestand van http://pastebin.com/BgHm7XZ2 in jouw software te importeren? Levert je dat iets op? Misschien kun je met een screenshot laten zien hoe jouw mirador zich verhoudt tot het pad?
dat lijkt me meer iets voor Perico
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153015527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:50 schreef math1985 het volgende:
Waren deze luchtfoto's al bekend?

http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html

Kies Basemap-Imagery.
ja ken ik ,zijn goeie :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153015550
Mata kan jij iets met de kaarten van Stacey? Ik kan me er nog steeds niet op orienteren.
pi_153015580
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:50 schreef math1985 het volgende:
Waren deze luchtfoto's al bekend?

http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html

Kies Basemap-Imagery.
Top, kan er mooi bij in de OP onderaan.

Enige irritante is dat ArcGIS blijkbaar eerst in WL/OL denkt en dan in NB/ZB.

De Mirador lag opeens op Antarctica. _O-

[ Bericht 15% gewijzigd door El_Matador op 27-05-2015 19:18:18 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153015652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:04 schreef math1985 het volgende:
Mata kan jij iets met de kaarten van Stacey? Ik kan me er nog steeds niet op orienteren.
Ik heb 1 kaart mobiel gezien en daar liep de Río Pianista van onder (ontspringen) naar boven. In een N-boven, S-onder beeld is dat onmogelijk. Daarom kopieer ik ook vrijwel altijd de N-pijl mee of voeg hem zelf toe.

Matteo heeft gisteren aangetoond dat Stacey haar plaatje van H12 geïnverteerd had en toen gepost.

Dus, nee, afbeeldingen zonder schaal, oriëntatie, etc. kan ik niks mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153015909
om het nog simpeler :) te maken heb ik nog een uitkijkpunt ( mirador) gevonden
te westen van de andere 2

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153016019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:16 schreef StaceySinger het volgende:
om het nog simpeler :) te maken heb ik nog een uitkijkpunt ( mirador) gevonden
te westen van de andere 2

[ afbeelding ]
Tja leuk maar kan wat mij betreft net zo goed op de Veluwe zijn :(
pi_153016067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:50 schreef math1985 het volgende:
Waren deze luchtfoto's al bekend?

http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html

Kies Basemap-Imagery.
Weet niet van wanneer deze beelden zijn, vlgs mij is op 'Mata's paddock ( uit de video van Edwin) in elk geval 1 huis te zien ipv "ruïnes".
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153016222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:22 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Weet niet van wanneer deze beelden zijn, vlgs mij is op 'Mata's paddock ( uit de video van Edwin) in elk geval 1 huis te zien ipv "ruïnes".
Goed gevonden! Zie het nu ook.

Dat betekent alleen dat Mata's paddock niet Edwin's paddock is, want daar stonden twee huisjes.

Qua grootte van de paddock om het huis heen komt ie wel mooi overeen met Edwins video. H12 & CMatteo zijn veel te open.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153016286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:16 schreef StaceySinger het volgende:
om het nog simpeler :) te maken heb ik nog een uitkijkpunt ( mirador) gevonden
te westen van de andere 2

[ afbeelding ]
Waar? Ergens tussen de twee rechtse en de ene linker?



En zie je ook een doorgaand pad?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153016756
Kikkervisjemirador van Stacey (deze) bij het pijltje



t.o.v. rio Pianista/Boquete:



[ Bericht 32% gewijzigd door 11en30 op 27-05-2015 19:56:19 ]
pi_153017463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:43 schreef 11en30 het volgende:
Kikkervisjemirador van Stacey (deze) bij het pijltje

[ afbeelding ]

t.o.v. rio Pianista/Boquete:

[ afbeelding ]

en er boven ligt het witte huisje :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153017592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en er boven ligt het witte huisje :)
Ongeveer 1 cm boven de witte pijl, ligt een rare ronde plek, is op de afbeelding van 11:30 goed te zien. Wt is dat? Een krater? Is zo groot als sommige miradors, midden in het bos.
pi_153017845
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ongeveer 1 cm boven de witte pijl, ligt een rare ronde plek, is op de afbeelding van 11:30 goed te zien. Wt is dat? Een krater? Is zo groot als sommige miradors, midden in het bos.
Zouden Kris en Lisanne én een aardbeving én een meteorietinslag meegemaakt hebben? _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153017878
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zouden Kris en Lisanne én een aardbeving én een meteorietinslag meegemaakt hebben? _O_
Nee, maar zie jij wat het is?

edit:
hierop is het nog beter te zien, wat is het?
pi_153017983
hierop is wel aardig te zien waar de hoogste punten liggen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153018039
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:43 schreef 11en30 het volgende:
Kikkervisjemirador van Stacey (deze) bij het pijltje

[ afbeelding ]

t.o.v. rio Pianista/Boquete:

[ afbeelding ]

Dit ligt niet aan het Pianistapad maar veul verder naar het oosten, zie de positie van Matteo's Paddock, daar ligt het ten zuiden van. Dit zou deel kunnen uitmaken van de Pata de Machotrail.

Het is dit gebied dat ik denk dat Kris en Lisanne strompelend en klauterend naartoe zijn getrokken en lagerop (NW-N) (rond Q2) is dan de nachtfotolocatie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153018108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, maar zie jij wat het is?

edit:
hierop is het nog beter te zien, wat is het?
[ afbeelding ]
Je hebt het nu over 2 heel verschillende plekken.

Deze foto is de Pianistatrail. De plaatjes van 11en30 zijn veel verder oostwaarts.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153018186
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt het nu over 2 heel verschillende plekken.

Deze foto is de Pianistatrail. De plaatjes van 11en30 zijn veel verder oostwaarts.
Nou dan zijn er 2 rare plekken, wat zijn het kloven? Gaten?

Edit: die kleine zwarte staat er ook op, rechtsboven

[ Bericht 4% gewijzigd door ootjekatootje op 27-05-2015 20:29:46 ]
pi_153018897
De Mirador is op ArcGIS heel mooi te zien.

- typ de coördinaten in decimalen in, in het zoekvak
- zoom in en je ziet de Mirador, dat bruine open plekje, zie groene pijl hieronder
- coördinaten in decimalen (omrekening binnen GEarth): -82.423711 , 8.834811



De Klim loopt van ongeveer het einde van de oranje lijn naar de Mirador met het slingerpad van wikiloc
De Geul is van de Mirador tot onbekend waar voor Q1 (ik denk dat vrij grote rivierdal op nog een flink stuk van Q2)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153019260
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:
-82.423711 , 8.834811
-82.423711 , 8.834811 = de Zuidpool :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:48:11 #65
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153019286
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:
-82.423711 , 8.834811
Dat bruinige vlekje heb ik gisteren op global mapper ook gevonden, ook in de zelfde resolutie.
Maar vrij onherkenbaar verder
Wie dit leest is gek
pi_153019378
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat bruinige vlekje heb ik gisteren op global mapper ook gevonden, ook in de zelfde resolutie.
Maar vrij onherkenbaar verder
Het zijn de coördinaten gebaseerd op de volgende bronnen:

- wikiloc
- HERE
- Barú Baru - hij is geen vulkaan
- pahlawan

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 27-05-2015 21:44:16 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153019792
Je kunt op Arcgis overigens ook de GPX van wikiloc (download hier) inladen. Onder Add-Add layer from file.

We zien dat het pad van wikiloc naar het zuidwesten loopt. We zien ook een dun lijntje van het bruine vlekje naar het noorden en zuiden lopen. Zou dat een pad zijn? Kan het op deze plek een beekje zijn?
pi_153020376
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:49 schreef StaceySinger het volgende:
volgens mij is hier de mirador
Waarom denk je dat dit de mirador is? Ligt echt totaal uit de route volgens mij.

Dit is overigens niet hetzelfde kikkervisje als wat ootje gevonden had.
pi_153020458
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:
heel mooi te zien
heel mooi te zien?
een stipje zie ik :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:11:20 #70
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153020459
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zijn de coördinaten gebaseerd op de volgende bronnen:

- wikiloc
- HERE
- Barú Baru - hij is geen vulkaan
Ja, hoe dacht je anders dat ik er aan kwam, gewoon die coordinaten er in gegooid. Maar wat ik bedoel is dat het vrijwel onherkenbaar is, als aanvullend bewijs.
Wie dit leest is gek
pi_153020793
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja, hoe dacht je anders dat ik er aan kwam, gewoon die coordinaten er in gegooid. Maar wat ik bedoel is dat het vrijwel onherkenbaar is, als aanvullend bewijs.
Dat ís die Mirador ook. Dat zien we toch op alle foto's? Een klein opener plekje in het bos.

Zei ik een paar weken terug al; als je het niet weet, vlieg je er met HERE [toen nog alleen dat] zo overheen.

Logisch dus dat dat met ArcGIS niet anders is. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153020959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:58 schreef math1985 het volgende:
We zien dat het pad van wikiloc naar het zuidwesten loopt. We zien ook een dun lijntje van het bruine vlekje naar het noorden en zuiden lopen. Zou dat een pad zijn? Kan het op deze plek een beekje zijn?
Mata, heb jij hier iets over te zeggen?
pi_153021018
Er is dus geen eenduidigheid waar onze mirador ligt.

Kan iemand een Jip en Janneke kaartje maken waarop PW zijn mirador ligt maar ook onze beide miradors geplot staan?
Het liefst ook met het aantal meters er tussen.

Thanx
pi_153021171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:20 schreef math1985 het volgende:

[..]

Mata, heb jij hier iets over te zeggen?
Zo heb ik hem:



Rood = Klim (wikiloc-trail)
Oranje = El Pianista (rivier + pad voor Klim)
Wit = Geul + pad naar Q2
Q1 = open cirkel
Q2 = gesloten cirkel
Mirador = groene pijl

[ Bericht 26% gewijzigd door El_Matador op 27-05-2015 21:36:04 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153021535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef jackie12 het volgende:
Er is dus geen eenduidigheid waar onze mirador ligt.

Kan iemand een Jip en Janneke kaartje maken waarop PW zijn mirador ligt maar ook onze beide miradors geplot staan?
Het liefst ook met het aantal meters er tussen.

Thanx
hier ligt de mirador volgens PW en ik had hem daar ook al een jaar staan *O*

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:35:32 #76
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153021722
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat ís die Mirador ook. Dat zien we toch op alle foto's? Een klein opener plekje in het bos.

Zei ik een paar weken terug al; als je het niet weet, vlieg je er met HERE [toen nog alleen dat] zo overheen.

Logisch dus dat dat met ArcGIS niet anders is. ;)
Zo ziet het er met hoogtelijnen uit
Dat is nogal vlak gebied. waar is de Steep Area?
Wie dit leest is gek
pi_153021757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hier ligt de mirador volgens PW en ik had hem daar ook al een jaar staan *O*

[ afbeelding ]
Hoe ver is het dan nog lopen vanaf PW zijn top naar jouw mirador?
pi_153021888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe ver is het dan nog lopen vanaf PW zijn top naar jouw mirador?
die liggen op de zelfde plek :)
dus PW heeft zeer goed werk geleverd ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:43:08 #79
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153022047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die liggen op de zelfde plek :)
dus PW heeft zeer goed werk geleverd ^O^

Hij is toch nooit op de Pianista-mirador geweest?
Wie dit leest is gek
pi_153022089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die liggen op de zelfde plek :)
dus PW heeft zeer goed werk geleverd ^O^

Hè, dus jouw Mirador is niet die van K&L?
Make my day!
pi_153022197
quote:
15s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Linkerplaatje is iig niet de Mirador uit de OP. Die ligt precies op de plek van het rechterplaatje.

Heb je niet per ongeluk de coördinaten van Begin Klim gebruikt? Daar lijkt het eerder op.
Dit staat in OP: Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
= dus 8.83368, -82.42617
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #131 - Cascadas Perdidas

Heb ik conversie fout gemaakt?
pi_153022198
PW zijn mirador is niet de mirador waar Kris en Lisanne stonden
pi_153022248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef math1985 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Stacey's mirador de kikkervis is?
Omdat Stacey er zelf mee kwam in vorige topic.
pi_153022288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:46 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit staat in OP: Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
= dus 8.83368, -82.42617
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #131 - Cascadas Perdidas

Heb ik conversie fout gemaakt?
• M - Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W

Wat is de bron hiervan?
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:52:22 #85
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153022578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:02 schreef StaceySinger het volgende:
dat lijkt me meer iets voor Perico
:) Ik ben nu ook druk met mijn eigen totalitaire wandelgids, die in tegenstelling tot alle andere cryptogrammen nooit iemand met een kluitje naar een foute mirador zal sturen.
pi_153022606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef jackie12 het volgende:
Er is dus geen eenduidigheid waar onze mirador ligt.

Kan iemand een Jip en Janneke kaartje maken waarop PW zijn mirador ligt maar ook onze beide miradors geplot staan?
Het liefst ook met het aantal meters er tussen.

Thanx


Valt binnen de resolutie van verschillende projectiesystemen, GPS en kaarten.

Alle bronnen wijzen op dezelfde Mirador:
- wikiloc - 0,173 m verschil
- HERE - basispositie
- Baru - zelfde plek
- ArcGIS - zelfde plek
- pahlawan - 47 m verschil
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153022868
8.83368, -82.42617 kan niet de mirador zijn ,ligt in een dalletje :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153022869
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Valt binnen de resolutie van verschillende projectiesystemen, GPS en kaarten.

Alle bronnen wijzen op dezelfde Mirador:
- wikiloc - 0,173 m verschil
- HERE - basispositie
- Baru - zelfde plek
- pahlawan - 47 m verschil
Dit is dus de mirador waar jij aan denkt.

- welk rondje is PW zijn mirador? De rechter of de linker?
- Wat bedoel je met 47 meter richting 250?
- Waar ligt volgens anderen hun mirador? Ik begreep dat die een paar honderd meter vanaf PW zijn mirador ligt

Thanx
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:58:52 #89
430880 mig72
De Professional
pi_153022888
Wilde alleen maar de vraag stellen, omdat ik maandenlang hier niet ben geweest, of er enige meldenswaardige verandering in onze kennis van zaken, voortgekomen is. Uit al deze discussie.

Groetjes trouwens aan al de stamgasten :D
pi_153022914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:58 schreef mig72 het volgende:
Wilde alleen maar de vraag stellen, omdat ik maandenlang hier niet ben geweest, of er enige meldenswaardige verandering in onze kennis van zaken, voortgekomen is. Uit al deze discussie.

Groetjes trouwens aan al de stamgasten :D
Hoi Mig welcome back!
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:00:34 #91
430880 mig72
De Professional
pi_153022970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoi Mig welcome back!
Dank je Jackie. Ik mocht van bepaalde mensen een gedwongen 3 maanden vakantie nemen. :D

Heb je je theorie nog verder uitgewerkt?
pi_153023039
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dit is dus de mirador waar jij aan denkt.

- welk rondje is PW zijn mirador? De rechter of de linker?
- Wat bedoel je met 47 meter richting 250?
- Waar ligt volgens anderen hun mirador? Ik begreep dat die een paar honderd meter vanaf PW zijn mirador ligt

Thanx
Nee, dit is niet "de mirador waar ik aan denk", dit is de Mirador onderbouwd met alle bovenstaande bronnen.

Het verschil in coördinaatsystemen, projecties, GPS-positie etc. geeft kleine afwijkingen tussen de verschillende systemen.

We gebruiken GEarth/Maps + HERE + BING + ArcGIS + GPS1 (wikiloc) + GPS2 (pahlawan).

Kleine afwijkingen zijn normaal.

Als pahlawan zijn Mirador precies op de centimeter zou kunnen bepalen, zou ie midden in het bos liggen (linkercirkel). De Mirador (die ronde open plek) ligt echter 47 meter in de richting ENE 070 (250 min 180) vanaf pahlawans positie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153023065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:00 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dank je Jackie. Ik mocht van bepaalde mensen een gedwongen 3 maanden vakantie nemen. :D

Heb je je theorie nog verder uitgewerkt?
Ja, het plaatje wordt voor mij steeds duidelijker alhoewel er ook nog genoeg vragen zijn waar ik geen antwoord op heb.
pi_153023205
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dit is niet "de mirador waar ik aan denk", dit is de Mirador onderbouwd met alle bovenstaande bronnen.

Het verschil in coördinaatsystemen, projecties, GPS-positie etc. geeft kleine afwijkingen tussen de verschillende systemen.

We gebruiken GEarth/Maps + HERE + BING + ArcGIS + GPS1 (wikiloc) + GPS2 (pahlawan).

Kleine afwijkingen zijn normaal.

Als pahlawan zijn Mirador precies op de centimeter zou kunnen bepalen, zou ie midden in het bos liggen (linkercirkel). De Mirador (die ronde open plek) ligt echter 47 meter in de richting ENE 070 (250 min 180) vanaf pahlawans positie.
Dus het linker rondje is de exacte locatie van PW maar het rechter rondje is de aangepaste?
En waar ligt de mirador van Kris en Lisanne of begrijp ik het verkeerd?
pi_153023321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus het linker rondje is de exacte locatie van PW maar het rechter rondje is de aangepaste?
En waar ligt de mirador van Kris en Lisanne of begrijp ik het verkeerd?
Het linkerrondje is de positie van die coördinaten die jij eind vorig deel opgaf en waar pahlawans Mirador gepositioneerd zou worden.
Het rechterrondje is dé Mirador (van Kris, Lisanne, wikiloc, Baru, HK, Henry, Eileen, Sigrid, Leonardo (RIP), Leonardo G., Ruben Blades, FOK!, pahlawan, iedereen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153023442
quote:
15s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het linkerrondje is de positie van die coördinaten die jij eind vorig deel opgaf en waar pahlawans Mirador gepositioneerd zou worden.
Het rechterrondje is dé Mirador (van Kris, Lisanne, wikiloc, Baru, HK, Henry, Eileen, Sigrid, Leonardo (RIP), Leonardo G., Ruben Blades, FOK!, pahlawan, iedereen).
PW is nooit op de mirador van Kris en Lisanne geweest
pi_153023459
Voorlopig heb ik deze conclusie(s):

- We hebben zekerheid over de locatie van Mirador PW.

- PW heeft aangetoond dat niet iedereen vanzelfsprekend automatisch uitkomt bij de mirador van K&L.

- De locatie van mirador K&L is gebaseerd op de top van wikiloc. Echter, de top van wikiloc, kan net zo goed een ander uitkijkpunt zijn en hoeft niet dezelfde mirador te zijn als die van K&L.

Ergo: we weten (nog steeds) niet met zekerheid wat de locatie is van de mirador K&L.
pi_153023550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:11 schreef RapaNui het volgende:
Voorlopig heb ik deze conclusie(s):

- We hebben zekerheid over de locatie van Mirador PW.

- PW heeft aangetoond dat niet iedereen vanzelfsprekend automatisch uitkomt bij de mirador van K&L.

- De locatie van mirador K&L is gebaseerd op de top van wikiloc. Echter, de top van wikiloc, kan net zo goed een ander uitkijkpunt zijn en hoeft niet dezelfde mirador te zijn als die van K&L.

Ergo: we weten (nog steeds) niet met zekerheid wat de locatie is van de mirador K&L.
die weten we ook niet nee en >>> de foto's komen niet overeen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153023666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:11 schreef jackie12 het volgende:

[..]

PW is nooit op de mirador van Kris en Lisanne geweest
Volgens de coördinaten die je zelf doorgaf, eind vorig topic, wel. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153023763
Ik ga me niet met deze discussie bemoeien maar het feit dat er al discussie is betekent dat we op zoek moeten naar nog meer zekerheid.

Ook een beetje dom van me dat ik van te voren niet aan hem gevraagd heb of hij door wilde lopen tot aan het bord. Hij had in ieder geval niet het gevoel dat ie op de top was.
En 47 meter, ik geloof het graag maar waarom zou de gids niet nog even 47 meter doorlopen na zo'n lange hike voor de top die ieder ander als top ziet?
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens de coördinaten die je zelf doorgaf, eind vorig topic, wel. :D
Hij weet pertinent zeker dat hij niet op "onze" mirador is geweest. Hij heeft het bord op de top zeker weten niet gezien. (en zijn vriendin ook niet)
pi_153024178
Ik geloof je graag.

Waar pahlawan stond, precies op die coördinaten is geen open plek (dus geen Mirador) inderdaad.

Pahlawan stond precies op de CD: 1856 meter (op GEarth, op wikiloc is dat 6203 ft = 1890 m).

47 meter naar het WNW is dus wel dé Mirador (1849 m, op wikiloc 1887 m)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153024191
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153024224
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:24 schreef El_Matador het volgende:
Oranje = El Pianista (rivier + pad voor Klim)
Nee, dit is niet El Pianista. De El Pianista rivier buigt al veel zuidelijker af naar het oosten. Het is wel een zijbeek van El Pianista. Verder mee eens met alles wat je zegt!
pi_153024232
Hmmm Stacey, lijkt veel op die van PW
pi_153024300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Stacey, lijkt veel op die van PW
juist :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153024331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:27 schreef math1985 het volgende:

[..]

Nee, dit is niet El Pianista. De El Pianista rivier buigt al veel zuidelijker af naar het oosten. Het is wel een zijbeek van El Pianista. Verder mee eens met alles wat je zegt!
Ok, dat kan kloppen. Ik noemde gewoon het bovenste stroomgebied van de Pianista die je omhoog volgt (Retiring video etc.) allemaal Pianista.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153024352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Stacey, lijkt veel op die van PW
Heb je die ergens gepost?
Make my day!
pi_153024355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:46 schreef RapaNui het volgende:
.

Dit staat in OP: Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
= dus 8.83368, -82.42617
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #131 - Cascadas Perdidas

Heb ik conversie fout gemaakt?
Nee, conversie klopt. Ik ben ook wel benieuwd naar de bron hiervan.
pi_153024391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:46 schreef RapaNui het volgende:
Omdat Stacey er zelf mee kwam in vorige topic.
Het is nu duidelijk dat dit in elk geval niet dezelfde kikkervis is waar we het eerder over hadden.
pi_153024519
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:02 schreef El_Matador het volgende:
Nee, dit is niet "de mirador waar ik aan denk", dit is de Mirador onderbouwd met alle bovenstaande bronnen.
Denk jij dat dit de Mirador is met het bordje en de boomstronk? Wat is jouw verklaring voor het feit dat PW het bordje en de boomstronk niet gezien heeft?
pi_153024665
Mirador - gebaseerd op:
- HERE
- wikiloc
- Baru
- ArcGIS
• 8.834811 , -82.423711
• 1849 m

Mirador - pahlawan:
8,834657 -82,42411
• 1856 m

Afstanden en richtingen Mirador pahlawan (MP) en Mirador (M):
• 43 m en WNW - math1985
• 47 m en 070/250 WNW - GEarth
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153024714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:17 schreef jackie12 het volgende:

Ook een beetje dom van me dat ik van te voren niet aan hem gevraagd heb of hij door wilde lopen tot aan het bord. Hij had in ieder geval niet het gevoel dat ie op de top was.
Geen probleem, achteraf is het altijd makkelijk praten. Had PW uberhaupt niet het idee dat hij op een top was (ging het pad nog verder omhoog)? Ik begreep dat de gids al eerder om wilde keren, was de gids misschien zo geirriteerd dat hij zelfds geen 50 meter verder meer wilde? Is PW op het punt geweest waar, volgens zijn gids, bij goed weer beide zeeen zichtbaar waren?
pi_153024914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:17 schreef jackie12 het volgende:
... dat ik van te voren niet aan hem gevraagd heb of hij door wilde lopen tot aan het bord.
Het is idd achteraf makkelijk praten. Iedereen ging er een beetje vanuit dat je vanzelfsprekend uitkomt bij de mirador K&L. Kennelijk is er meer keuze? Dat is best wel interessant.
(Of zou de mirador van K&L verder het pad op zijn?)
pi_153025013
Kris en Lisanne hebben denk ik ook op de Mirador van Pahlawan gestaan en daar foto's gemaakt.

13:00:2x – 19e foto - _495 – Mirador – pahlawan?
13:00:xx – 20e foto - _496 – Mirador – pahlawan?

13:01:xx – 21e foto - _497 – Mirador – selfie?
13:01:xx – 22e foto - _498 – Mirador – selfie?
13:01:44 – 23e foto - _499 – Lisanne Pacifisch S – Mirador
13:01:50 – 24e foto - _500 – Lisanne Pacifisch SE-ESE – Mirador

13:01:xx – 25e foto - _501 – Mirador – selfie?
13:02:xx – 26e foto - _502 – Mirador – selfie?
13:0x:xx – ?e foto - _iPhone – Mirador Kris
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153025080
Mata, betekent het dat je het eens bent met de theorie dat PW 40-50 meter voor het bordje is omgekeerd?
pi_153025138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:43 schreef math1985 het volgende:
Mata, betekent het dat je het eens bent met de theorie dat PW 40-50 meter voor het bordje is omgekeerd?
Jep, ik dacht dat hij op de Mirador geweest was, dus verklaarde die 43-47 meter met resolutie, maar het lijkt echt te zijn.

Pahlawan stond op de CD en keerde om.
Kris en Lisanne (en wikiloc) liepen ~50 meter verder naar een grotere, opener plek met ander uitzicht; de Mirador
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153025172
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:41 schreef El_Matador het volgende:
Kris en Lisanne hebben denk ik ook op de Mirador van Pahlawan gestaan en daar foto's gemaakt.

13:00:2x – 19e foto - _495 – Mirador – pahlawan?
13:00:xx – 20e foto - _496 – Mirador – pahlawan?

13:01:xx – 21e foto - _497 – Mirador – selfie?
13:01:xx – 22e foto - _498 – Mirador – selfie?
13:01:44 – 23e foto - _499 – Lisanne Pacifisch S – Mirador
13:01:50 – 24e foto - _500 – Lisanne Pacifisch SE-ESE – Mirador

13:01:xx – 25e foto - _501 – Mirador – selfie?
13:02:xx – 26e foto - _502 – Mirador – selfie?
13:0x:xx – ?e foto - _iPhone – Mirador Kris
Deze lijst heb ik vanmiddag er ook bij gepakt maar ik denk dan juist van niet.

Als je op de top bent na een flinke wandeling bergop lijkt het mij natuurlijker dat je even gaat zitten, wat drinkt en daarna pas foto's gaat maken.
Op de lijst lijkt het alsof ze dan haast gehad zouden hebben

vraag is juist met deze lijst: hebben kris en Lisanne ook foto's gemaakt op deze plek?
De lijst laat dat niet zien vind ik
pi_153025253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:44 schreef jackie12 het volgende:

Op de lijst lijkt het alsof ze dan haast gehad zouden hebben
Klopt, dat lijkt het met alle foto's. Even knippen en weer door. _501 is ook max 9 seconden na Lisannes duimpjesfoto genomen.

Wat als Lisanne een foto maakt van het uitzicht (13:00:xx) op de top, Kris loopt een klein stukje door naar beneden en roept; "hier is de open plek met uitzicht pas echt"?

Lisanne loopt nog 50 meter verder (omlaag!) en komt bij haar vriendin aan en maakt foto's. De iPhone-foto moet dan inderdaad later komen, wat matteo met de wolken ook al aangaf.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:49:18 #119
430880 mig72
De Professional
pi_153025337
quote:
Losstaande van deze hele zaak rondom K&L en hun verdwijning/dood, vind ik dat dat gebied in de foto Práchtig uit ziet, en ik zou er zelf eens graag in verdwijnen willen. :D
pi_153025482
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pahlawan stond op de CD en keerde om.
Kris en Lisanne (en wikiloc) liepen ~50 meter verder naar een grotere, opener plek met ander uitzicht
Alsof een gids ca 40 meter voor het einddoel omdraait. Ik geloof hier niks van.

Het is ook niet bevorderlijk voor jackie's scenario als gidsen hun klanten niet naar 'de' mirador brengen maar vlak ervoor al teruggaan.
pi_153025512
Zoals verzocht, heb ik een kaartje gemaakt met alle voorgestelde locaties van de Mirador:

KLIK VOOR KAARTJE
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:56:22 #122
430880 mig72
De Professional
pi_153025628
En o, voordat ik vannacht induik, wilde ik vragen over dat leuk uitstapje naar de jungle, die uitgevoerd zou zijn door enkelen onder ons, en hoe is dat afgelopen/wat is het resultaat?

Iets van 1 april geloof ik?
pi_153025647


Hier is ie nog een keer, foto van PW zijn mirador. Het lijkt inderdaad een beetje naar beneden te lopen rechts.
Als je inderdaad vanaf deze top ook een mooi uitzicht hebt en deze ligt voor "onze" mirador is mijn vraag: Waarom hier geen foto?
Jackie (van de lijn ze waren niet alleen) zegt dan omdat iemand zei: nog een klein stukje doorlopen, veel mooier uitzicht!
pi_153025683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:53 schreef math1985 het volgende:
Zoals verzocht, heb ik een kaartje gemaakt met alle voorgestelde locaties van de Mirador:

http://arcg.is/1FDOKOn
Rode punt is wat de Mirador zou moeten zijn, maar teveel naar oost, groene punt is waar pahlawan omgedraaid is.

Je ziet de kleine afwijkingen tussen de GPSlogs en de satellietbeelden:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153025747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:53 schreef math1985 het volgende:
Zoals verzocht, heb ik een kaartje gemaakt met alle voorgestelde locaties van de Mirador:

KLIK VOOR KAARTJE
Die van Baru moet er nog bij.
pi_153025792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die van Baru moet er nog bij.
Die ligt op 2/3 van de lijn van groen naar rood; het lichtbruine plekje is de Mirador.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153025862
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die ligt op 2/3 van de lijn van groen naar rood; het lichtbruine plekje is de Mirador.
Ja daar moet dus nog een vlaggetje op. :7
pi_153026007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef 11en30 het volgende:
Die van Baru moet er nog bij.
Heb je een bron?
pi_153026101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:53 schreef math1985 het volgende:
Zoals verzocht, heb ik een kaartje gemaakt met alle voorgestelde locaties van de Mirador:

KLIK VOOR KAARTJE
Wat denken jullie van deze, maar dan is het uitzicht naar de Caraibische kant.
Onderste bolletje staat net onder de mirador daar schuin boven het bolletje onder de bergkam op de achtergrond
http://arcg.is/1FZWGwz
pi_153026370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:01 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja daar moet dus nog een vlaggetje op. :7


Let op de schaal; balkje is maar 30 meter. Mirador is dus 8-9 meter doorsnede.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153026464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:04 schreef math1985 het volgende:

[..]

Heb je een bron?
Ik niet. Komt van WS users.
pi_153026688
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Wat denken jullie van deze, maar dan is het uitzicht naar de Caraibische kant.
Onderste bolletje staat net onder de mirador daar schuin boven het bolletje onder de bergkam op de achtergrond
http://arcg.is/1FZWGwz
Punt ligt veel lager op de helling (aan de Pacifische kant) en te ver naar het oosten, ongeveer 400 meter ten zuidoosten van de Mirador.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153026778
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Punt ligt veel lager op de helling (aan de Pacifische kant) en te ver naar het oosten, ongeveer 400 meter ten zuidoosten van de Mirador.
Te ver van wie zijn mirador?
pi_153026800
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Te ver van wie zijn mirador?
De veelheid aan bronnen, geen specifieke "wie".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153026843
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De veelheid aan bronnen, geen specifieke "wie".
De mirador zoeken we juist toch? Is ie al gevonden dan :?
pi_153026890
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:27 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

De mirador zoeken we juist toch? Is ie al gevonden dan :?
Ja, al een tijdje, maand of 4, maar zoek gerust door. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153027000
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, al een tijdje, maand of 4, maar zoek gerust door. ;)
Dat bedoel ik
pi_153027403
In de video AFK wees HK de plek aan waar Kris op de foto stond.
Dan zegt hij, bij helder weer kun je naar de Caraibean kijken, F zegt dat ook.

Als het uitzicht wel naar de Caraibean is op de foto klopt de berekening van de zonnestand met de tijdlijn niet en is de tijdlijn wankel.

Dus negeren we die mogelijkheid maar?
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:49:15 #139
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153027520
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:44 schreef bladwijzer het volgende:
In de video AFK wees HK de plek aan waar Kris op de foto stond.
Dan zegt hij, bij helder weer kun je naar de Caraibean kijken, F zegt dat ook.

Als het uitzicht wel naar de Caraibean is op de foto klopt de berekening van de zonnestand met de tijdlijn niet en is de tijdlijn wankel.

Dus negeren we die mogelijkheid maar?
Je kon toch beide oceanen zien, dus ook de caraibische zee.
Maar het uitzicht is sowieso naar de Pacific op de foto waar Kris op staat
Wie dit leest is gek
pi_153027655
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je kon toch beide oceanen zien, dus ook de caraibische zee.
Maar het uitzicht is sowieso naar de Pacific op de foto waar Kris op staat
Waarom is dat sowieso zo?
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:57:25 #141
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153027705
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:55 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Waarom is dat sowieso zo?
Omdat je Boquete achter de rode struik ziet liggen plus wat huizen en plantages tegen de berghellingen die je op Google maps al terug vindt
Wie dit leest is gek
pi_153027777
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Omdat je Boquete achter de rode struik ziet liggen plus wat huizen en plantages tegen de berghellingen die je op Google maps al terug vindt
Welnee je ziet Boquete niet liggen achter de rode struik. Ik zie 1 huis op de helling maar dat kan van alles zijn.
pi_153027793
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:01 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Welnee je ziet Boquete niet liggen achter de rode struik.
Nieuwsgierig heeft gelijk. In de verte van de foto zie je eerst Boquete en daarachter de Pacifische Oceaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153027812
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
huizen en plantages
huizen en plantages?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153027824
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nieuwsgierig heeft gelijk. In de verte van de foto zie je eerst Boquete en daarachter de Pacifische Oceaan.
Dat vind jij ik zie het anders. Je ziet Boquete helemaal niet.
pi_153027847
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:04 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat vind jij ik zie het anders. Je ziet Boquete helemaal niet.
Nee, lieverd, het is geen kwestie van "vinden". Daar ligt Boquete, of jij het nou ziet of niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153027858
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, lieverd, het is geen kwestie van "vinden". Daar ligt Boquete, of jij het nou ziet of niet.
Nee schat jij vindt dat je Boquete ziet. Ik niet.
Ik kan niet zien wat daar in de verte is en jij ook niet.
pi_153027866
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, lieverd, het is geen kwestie van "vinden". Daar ligt Boquete, of jij het nou ziet of niet.
wijs eens 1 huis aan dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153027890
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee schat jij vind dat je Boquete ziet. Ik niet.
Ik kan niet zien wat daar in de verte is en jij ook niet.
Daarom Google Earth.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153027902
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom Google Earth.
Slaat nergens op natuurlijk.
pi_153027929
Mata kan jij met Google Earth aantonen dat we op dat uitzicht Boquete zien?
Alleen als je je eigen berekeningen doorvoert daarmee maar je kunt het niet hard maken.
pi_153027936
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:09 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Slaat nergens op natuurlijk.
Dat huisje wat je ziet, heet Casa Mira Toni, omdat ToniB dat ook opviel op een Miradorfoto.

De coördinaten zijn: 8.803453, -82.403778
En de afstand op ArcGIS naar de Mirador is ongeveer 4,1 km.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153027973
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat huisje wat je ziet, heet Casa Mira Toni, omdat ToniB dat ook opviel op een Miradorfoto.

De coördinaten zijn: 8.803453, -82.403778
En de afstand op ArcGIS naar de Mirador is ongeveer 4,1 km.
Dat zijn allemaal eigen toepassingen van coördinaten, met alle respect. Maar het kan net zo goed een ander huis op een andere locatie zijn.
pi_153028034
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:14 schreef bladwijzer het volgende:
Maar het kan net zo goed een ander huis op een andere locatie zijn.
Ja, "net zo goed".

Net als dat jouw Mirador "net zo goed" de Mirador kan zijn. Het dorpje in de verte kan "net zo goed" San Francisco zijn. Of rood "net zo goed" blauw.

Leve het nihilisme, alles is "net zo goed".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153028091
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, "net zo goed".

Net als dat jouw Mirador "net zo goed" de Mirador kan zijn. Het dorpje in de verte kan "net zo goed" San Francisco zijn. Of rood "net zo goed" blauw.

Leve het nihilisme, alles is "net zo goed".
Er is helemaal geen dorpje te zien, dat maak jij er van
pi_153028127
Ik zou graag iedereen ihk. van de mirador van PW / Jackie12 (en de genoemde Piedra Lino) nog eens willen herinneren aan het feit dat dat een van de plaatsen was waar de Panamese bloed- en SAR honden aansloegen. Dus de geopperde mogelijkheid dat K en L daar liepen lijkt mij niet zo gek?
pi_153028134
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Er is helemaal geen dorpje te zien, dat maak jij er van
Op de foto is het niet te zien. In het echt zie je dingen bij vergezichten veel dichterbij dan je het op de foto krijgt.

Via Google Earth zie je dat je eerst over Palo Alto heenkijkt naar Boquete. Daarachter kijk je over het vlakkere Pacifische laagland (waar David ook ligt (zie je niet, want achter die bergrug in de voorgrond) en daarachter zie je de Pacifische Oceaan. Ook niet op de foto, maar daar ligt ie wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153028152
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:14 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal eigen toepassingen van coördinaten, met alle respect. Maar het kan net zo goed een ander huis op een andere locatie zijn.
het is geen huis het is een rots
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153028200
quote:
18s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op de foto is het niet te zien. In het echt zie je dingen bij vergezichten veel dichterbij dan je het op de foto krijgt.

Via Google Earth zie je dat je eerst over Palo Alto heenkijkt naar Boquete. Daarachter kijk je over het vlakkere Pacifische laagland (waar David ook ligt (zie je niet, want achter die bergrug in de voorgrond) en daarachter zie je de Pacifische Oceaan. Ook niet op de foto, maar daar ligt ie wel.
Tuurlijk. Het is niet te zien maar het is gewoon zo.
Je kletst maar wat omdat je een sluitend verhaal wilt hebben maar de feiten zijn gewoon dat we deze dingen niet weten zolang we de exacte locatie van die mirador niet kennen.
pi_153028221
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:11 schreef El_Matador het volgende:
8.803453, -82.403778
bij 8.803453, -82.403778 (iets ernaast) ligt Coffee plantation Kotowa :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153028324
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:22 schreef Poekje01 het volgende:
Ik zou graag iedereen ihk. van de mirador van PW / Jackie12 (en de genoemde Piedra Lino) nog eens willen herinneren aan het feit dat dat een van de plaatsen was waar de Panamese bloed- en SAR honden aansloegen. Dus de geopperde mogelijkheid dat K en L daar liepen lijkt mij niet zo gek?
Ik begrijp je niet zo goed.
Dat Kris en Lisanne op een andere trail liepen?
pi_153028414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:22 schreef Poekje01 het volgende:
Ik zou graag iedereen ihk. van de mirador van PW / Jackie12 (en de genoemde Piedra Lino) nog eens willen herinneren aan het feit dat dat een van de plaatsen was waar de Panamese bloed- en SAR honden aansloegen. Dus de geopperde mogelijkheid dat K en L daar liepen lijkt mij niet zo gek?
De foto's zijn wel op dezelfde mirador gemaakt als waar de ouders van K geweest zijn.
In het vorige topic postte ik de foto van de vreemd gevormde boomstronk waar K voor stond op de foto.
Die zelfde boomstronk zie je ook duidelijk in de video AFK waar HK hem aanwijst.
en zegt dat je vandaar naar de Caribean kijkt met helder weer :Y
pi_153028443
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Tuurlijk. Het is niet te zien maar het is gewoon zo.
Je kletst maar wat omdat je een sluitend verhaal wilt hebben maar de feiten zijn gewoon dat we deze dingen niet weten zolang we de exacte locatie van die mirador niet kennen.
Je ontkent de realiteit maar een end weg, maar dat huisje hebben we maanden geleden al gevonden en de Mirador ook.

De exacte locatie van de Mirador is door alle bronnen bevestigd. Als pahlawan niet op het Kris-en-Lisannepunt-met-bord geweest is, is ie ~50 m voor de Mirador omgedraaid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153028474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:26 schreef StaceySinger het volgende:
bij 8.803453, -82.403778 (iets ernaast) ligt Coffee plantation Kotowa
bij 8.803453, -82.403778 (iets ernaast) ligt Coffee plantation Kotowa

bij die Coffee plantation Kotowa ligt overigens die hangbrug over de río Palo Alto die op slot kan
waar iemand uit Boquete in het begin van deze zaak over had



http://www.panoramio.com/(...)ferrer=kh.google.com
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153028483
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je ontkent de realiteit maar een end weg, maar dat huisje hebben we maanden geleden al gevonden en de Mirador ook.

De exacte locatie van de Mirador is door alle bronnen bevestigd. Als pahlawan niet op het Kris-en-Lisannepunt-met-bord geweest is, is ie ~50 m voor de Mirador omgedraaid.
Nee er staat niets vast. Het is een scenario dat jij en een paar anderen gemaakt hebben. Niks meer dan dat.
pi_153028497
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:39 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee er staat niets vast. Het is een scenario dat jij en een paar anderen gemaakt hebben. Niks meer dan dat.
Ah, want GPSdata van de Pianistatrail op internet (wikiloc) is "een scenario"? :D

"Dit is een boom, maar het kan 'net zo goed' een gebraden eend zijn"

Een avondje nihilismebingo met bladwijzer, dolletjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153028553
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, want GPSdata van de Pianistatrail op internet (wikiloc) is "een scenario"? :D
Wie denk je nou voor de gek te houden? De exacte locatie en ligging van de mirador is niet bekend. Hoe graag je ook wil beweren dat dat wel zo is.
pi_153028611
Mata
Degenen die er wel geweest zijn en het op video vastgelegd hebben zeggen ntb dat je naar de Caribean kijkt vanaf het fotopunt. Ik weet niet wat voor nihilistische zielen jij gewend bent om mee om te gaan maar niet de hele wereld loopt achter mata aan.
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:49:14 #169
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153028627
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:43 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Wie denk je nou voor de gek te houden? De exacte locatie en ligging van de mirador is niet bekend. Hoe graag je ook wil beweren dat dat wel zo is.
Je hebt helemaal gelijk.
pi_153028639
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet zo goed.
Dat Kris en Lisanne op een andere trail liepen?
ja, ik verwijs naar het vorige topic, er werd gepost over de Piedra de Lino.
Wat nu als K en L heengaand de bekende mirador hebben bezocht (foto's) , daarna Q1 en Q2, en teruggaand op de een of andere manier op de Piedra de Lino terecht zijn gekomen?
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:50:55 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153028647
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:50 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, ik verwijs naar het vorige topic, er werd gepost over de Piedra de Lino.
Wat nu als K en L heengaand de bekende mirador hebben gedaan (foto's) em teruggaand op de een of andere manier op de Piedra de Lino terecht zijn gekomen?
Goede optie
pi_153028678
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:50 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, ik verwijs naar het vorige topic, er werd gepost over de Piedra de Lino.
Wat nu als K en L heengaand de bekende mirador hebben bezocht (foto's) , daarna Q1 en Q2, en teruggaand op de een of andere manier op de Piedra de Lino terecht zijn gekomen?
Mooi uitzicht :)
http://www.thegypsynurse.(...)/2013/06/My-View.jpg
Piedra de Lino

[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 28-05-2015 00:57:40 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:52:59 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153028687
ff voor de bijeenkomst, heeft er iemand een beamer?
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:53:12 #174
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_153028688
Ik weet niet of ik op de top ben geweest. Op 5-10 minuten lopen van de top kwamen we op een wat openplek uit. In die zin dat we op een soort plateau aan kwamen waar het pad breder werd maar aan bijde zijde dichte begroeiing was. In verband met de indalende mist wilde de gids niet verder lopen en omkeren . We zouden toch niks zien ivm de mist. Ik heb aangedrongen om door te lopen. Wij zijn toen door gelopen naar "mijn mirador". Een mirador zonder bord

Vlak voor wij bij de openplek aan kwamen vroeg de gids of wij hoofdlampen bij ons hadden. Ik had slechts een klein zaklampje bij me. (Als ik een Hike doe zonder gids heb ik altijd een hoofdlamp bij mij evenals andere voorzorgsmaatregelen). Misschien is het niet beschikken over een hoofdlamp ivm de veiligheid ook een reden geweest voor de gids om niet door te lopen. Plus het feit dat we sowieso niks hadden gezien ivm de mist. Achteraf beredeneert.

@jackie12 Ik heb de gehele toch omhoog een gps logger aangehad, terug heb ik per ongeluk een keer op pauze gedrukt, en mist er dus een helaas deel Indien daar belang bij is kan ik de logs in kml of gpx formaat aan je aanbieden. (Andere users, ik heb afgesproken dat al mijn informatie via jack12 loopt)
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:55:56 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153028726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:53 schreef pahlawan het volgende:
Ik weet niet of ik op de top ben geweest. Op 5-10 minuten lopen van de top kwamen we op een wat openplek uit. In die zin dat we op een soort plateau aan kwamen waar het pad breder werd maar aan bijde zijde dichte begroeiing was. In verband met de indalende mist wilde de gids niet verder lopen en omkeren . We zouden toch niks zien ivm de mist. Ik heb aangedrongen om door te lopen. Wij zijn toen door gelopen naar "mijn mirador".

Vlak voor wij bij de openplek aan kwamen vroeg de gids of wij hoofdlampen bij ons hadden. Ik had slechts een klein zaklampje bij me. (Als ik een Hike doe zonder gids heb ik altijd een hoofdlamp bij mij evenals andere voorzorgsmaatregelen). Misschien is het niet beschikken over een hoofdlamp ivm de veiligheid ook een reden geweest voor de gids om niet door te lopen. Plus het feit dat we sowieso niks hadden gezien ivm de mist. Achteraf beredeneert.

@jackie12 Ik heb de gehele toch omhoog een gps logger aangehad, terug heb ik per ongeluk een keer op pauze gedrukt, en mist er dus een helaas deel Indien daar belang bij is kan ik de logs in kml of gpx formaat aan je aanbieden.
yoh, je bent een toppertje!
GPS is top, foto's zijn top, je hebt meer als je best gedaan en je vriendin ook. Doe voorzichtig en geniet van jullie reis!
pi_153028795
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:53 schreef pahlawan het volgende:
Ik weet niet of ik op de top ben geweest. Op 5-10 minuten lopen van de top kwamen we op een wat openplek uit. In die zin dat we op een soort plateau aan kwamen waar het pad breder werd maar aan bijde zijde dichte begroeiing was. In verband met de indalende mist wilde de gids niet verder lopen en omkeren . We zouden toch niks zien ivm de mist. Ik heb aangedrongen om door te lopen. Wij zijn toen door gelopen naar "mijn mirador". Een mirador zonder bord

Vlak voor wij bij de openplek aan kwamen vroeg de gids of wij hoofdlampen bij ons hadden. Ik had slechts een klein zaklampje bij me. (Als ik een Hike doe zonder gids heb ik altijd een hoofdlamp bij mij evenals andere voorzorgsmaatregelen). Misschien is het niet beschikken over een hoofdlamp ivm de veiligheid ook een reden geweest voor de gids om niet door te lopen. Plus het feit dat we sowieso niks hadden gezien ivm de mist. Achteraf beredeneert.

@jackie12 Ik heb de gehele toch omhoog een gps logger aangehad, terug heb ik per ongeluk een keer op pauze gedrukt, en mist er dus een helaas deel Indien daar belang bij is kan ik de logs in kml of gpx formaat aan je aanbieden. (Andere users, ik heb afgesproken dat al mijn informatie via jack12 loopt)
Bijna telepathie, ik dacht er net aan hoe blij ik ben met al de info die je hebt vergaard.
Top!!
pi_153028846
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:53 schreef pahlawan het volgende:
Ik weet niet of ik op de top ben geweest. Op 5-10 minuten lopen van de top kwamen we op een wat openplek uit. In die zin dat we op een soort plateau aan kwamen waar het pad breder werd maar aan bijde zijde dichte begroeiing was. In verband met de indalende mist wilde de gids niet verder lopen en omkeren . We zouden toch niks zien ivm de mist. Ik heb aangedrongen om door te lopen. Wij zijn toen door gelopen naar "mijn mirador". Een mirador zonder bord

Vlak voor wij bij de openplek aan kwamen vroeg de gids of wij hoofdlampen bij ons hadden. Ik had slechts een klein zaklampje bij me. (Als ik een Hike doe zonder gids heb ik altijd een hoofdlamp bij mij evenals andere voorzorgsmaatregelen). Misschien is het niet beschikken over een hoofdlamp ivm de veiligheid ook een reden geweest voor de gids om niet door te lopen. Plus het feit dat we sowieso niks hadden gezien ivm de mist. Achteraf beredeneert.

@jackie12 Ik heb de gehele toch omhoog een gps logger aangehad, terug heb ik per ongeluk een keer op pauze gedrukt, en mist er dus een helaas deel Indien daar belang bij is kan ik de logs in kml of gpx formaat aan je aanbieden. (Andere users, ik heb afgesproken dat al mijn informatie via jack12 loopt)
Top, dank je. Geniet ervan, ondanks het slechte weer.

Dat "plateau" wat je noemt kun je op Google Earth ook duidelijk zien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153028877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat H12 ook van fam. S zou zijn, is nieuw voor mij. Heeft Baru nooit beweerd? Van H13 was bekend.

Waar is de bron dat H12 van fam. S. is? Kun je een link plaatsen naar citaat Baru (bijvoorbeeld)?
Ik put uit mijn herinnering, inderdaad aan Baru. Huis is natuurlijk van de rechthebbenden op de paddock. Is bekend wie dat zijn?
pi_153029046
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:53 schreef pahlawan het volgende:
Ik weet niet of ik op de top ben geweest. Op 5-10 minuten lopen van de top kwamen we op een wat openplek uit. In die zin dat we op een soort plateau aan kwamen waar het pad breder werd maar aan bijde zijde dichte begroeiing was. In verband met de indalende mist wilde de gids niet verder lopen en omkeren . We zouden toch niks zien ivm de mist. Ik heb aangedrongen om door te lopen. Wij zijn toen door gelopen naar "mijn mirador". Een mirador zonder bord

Vlak voor wij bij de openplek aan kwamen vroeg de gids of wij hoofdlampen bij ons hadden. Ik had slechts een klein zaklampje bij me. (Als ik een Hike doe zonder gids heb ik altijd een hoofdlamp bij mij evenals andere voorzorgsmaatregelen). Misschien is het niet beschikken over een hoofdlamp ivm de veiligheid ook een reden geweest voor de gids om niet door te lopen. Plus het feit dat we sowieso niks hadden gezien ivm de mist. Achteraf beredeneert.

@jackie12 Ik heb de gehele toch omhoog een gps logger aangehad, terug heb ik per ongeluk een keer op pauze gedrukt, en mist er dus een helaas deel Indien daar belang bij is kan ik de logs in kml of gpx formaat aan je aanbieden. (Andere users, ik heb afgesproken dat al mijn informatie via jack12 loopt)
Weet je zeker dat op beide zijde van de open plek dichte begroeing aanwezig was? Het lijkt net of je onze mirador (de open plek) voorbij bent gelopen naar het iets verderop gelegen punt met 'uitzicht' naar de Caraiben.
pi_153029143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef RapaNui het volgende:
Eigenlijk best jammer dat PW niet bij onze 499+500 mirador is geweest. :)

Maar hij heeft evengoed wel waardevolle info verzameld over het pad tussen het restaurant en zijn top.
Er blijken m.i. meer dan 1 routes te bestaan naar de mirador, die zelfs in het bos nog niet hetzelfde zijn. Zouden de gidsen een mooiere weten dan die relatief open route langs het 4WD pad?
pi_153029153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:29 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Weet je zeker dat op beide zijde van de open plek dichte begroeing aanwezig was? Het lijkt net of je onze mirador (de open plek) voorbij bent gelopen naar het iets verderop gelegen punt met 'uitzicht' naar de Caraiben.
De vraag is voor PW, I know , maar het lijkt me sterk dat als je de Pianista op gaat en je ergens een verkeersbord tegenkomt je dat dan niet opvalt!
pi_153029227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:40 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Er blijken m.i. meer dan 1 routes te bestaan naar de mirador, die zelfs in het bos nog niet hetzelfde zijn. Zouden de gidsen een mooiere weten dan die relatief open route langs het 4WD pad?
Dit door jou gezegd te hebben zit er echt wel verschil in de route van de roze lijn en die van PW



http://farm8.static.flickr.com/7745/17481812623_8ee94a3725_z.jpg

Ik heb er een idee over waarom de roze lijn opeens een grote bocht maakt ten opzichte van PW/Perico's rechte lijn maar ik wacht nog even met roepen
pi_153029247
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:39 schreef bladwijzer het volgende:
Op donderdag 28 mei 2015 00:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je ontkent de realiteit maar een end weg, maar dat huisje hebben we maanden geleden al gevonden en de Mirador ook.

De exacte locatie van de Mirador is door alle bronnen bevestigd. Als pahlawan niet op het Kris-en-Lisannepunt-met-bord geweest is, is ie ~50 m voor de Mirador omgedraaid.

Nee er staat niets vast. Het is een scenario dat jij en een paar anderen gemaakt hebben. Niks meer dan dat.
De 'oude' informatie bevestigt deze lezing. Het lijkt erop dat ook de nieuwe info ongeveer dit beeld gaat opleveren. Is dat een probleem?
pi_153029385
Op basis van de ArcGIS-satellietbeelden het volgende ingetekend:

- Quebrada 2 - met aanvoerstroompjes
- Quebrada 1 - met aanvoerstroompjes
- Pianista1985 is een aanvoerstroompje van de latere Pianista, het pad waarover K&L omhoog kwamen
- Lisanne en Kris hebben minimaal alleen het okergele eerste stuk en de grijze geul tot Q1 gelopen
- Het gele pad is theoretisch; als je doorloopt bij Q1 (en Q2) tot de eerste paddock
- de afstand tussen Q1 en Q2 lijkt me meer dan 20, eerder ~30 min.
- de ellips geeft m.i. het begin van de massieve gesteentegeul aan, waar ook _505 & _506 genomen zijn (Kris in geul met hand voor ogen)
- het lijkt dat er weinig afgronden naast het pad liggen, een kleintje net na Q1, maar ziet er niet dramatisch uit
- Franks scenario kan nog steeds; ze zou(den) in Q1 uitgegleden kunnen zijn, maar dan kom je vrij snel bij Q2

<zie beneden voor kaartjes>

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 28-05-2015 05:59:37 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029436
Ik heb de Pianista rivier ingetekend en de looproutes voor zover ik ze kon zien op de kaart

Om mijn mirador te zien moet je wel even flink inzoomen...

http://arcg.is/1LKSeki
pi_153029460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:50 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De 'oude' informatie bevestigt deze lezing. Het lijkt erop dat ook de nieuwe info ongeveer dit beeld gaat opleveren. Is dat een probleem?
Het is geen probleem als andere users ander inzichten plaatsen lijkt me we hoeven niet allemaal achter de fanfare aan te lopen toch :)
pi_153029553
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:11 schreef bladwijzer het volgende:
Mata kan jij met Google Earth aantonen dat we op dat uitzicht Boquete zien?
Alleen als je je eigen berekeningen doorvoert daarmee maar je kunt het niet hard maken.
De achtergrond achter Lisanne @ 499 kan op verschillende manieren geïdentificeerd worden:
- qua richting: aan de hand van de zonnestand op 13.00 uur. Die zou recht boven en dan iets achter haar moeten staan bij een blik naar het zuiden. Dat klopt.
- Het landschap: Er zijn elementen van bebouwing te zien. Die zijn er niet op die manier achter de CD.
- De bergkam: Het dal richting Boquete en Pacific is anders gevormd dan de kom van de Rio Culebra aan de noordkant. Deze bergen komen overeen met de zuidkant (zuidoostelijke kam).
- De windrichting. Op 1 april was de wind op 13.00 noordoost op het meetpunt dat het dichtst bij de mirador ligt. http://www.wunderground.c(...)401/e20140401/mdaily
- Aan de wolken is te zien in welke kant ze wegdrijven: globaal richting zuid, zeker niet noord. Windrichting verklaart ook de bewolking op foto 500.

Lijkt me aanwijzing genoeg om een achtergrond richting zuid aan te nemen op foto 499.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 28-05-2015 02:32:55 ]
pi_153029597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:26 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De achtergrond achter Lisanne @ 499 kan op verschi;llende manieren geïdentificeerd worden:
- qua richting: aan de hand van de zonnestand op 13.00 uur. Die zou recht boven en dan iets achter haar moeten staan bij een blik naar het zuiden. Dat klopt.
- Het landschap: Er zijn elementen van bebouwing te zien. Die zijn er niet op die manier achter de CD.
- De bergkam: Het dal richting Boquete en Pacific is anders gevormd dan de kom van de Rio Culebra aan de noordkant. Deze bergen komen overeen met de zuidkant (zuidoostelijke kam).
- De windrichting. Op 1 april was de wind op 13.00 noordoost op het meetpunt dat het dichtst bij de mirador ligt. http://www.wunderground.c(...)401/e20140401/mdaily
- Aan de wolken is te zien in welke kant ze wegdrijven: globaal richting zuid, zeker niet noord. Windrichting verklaart ook de bewolking op foto 500.

Lijkt me aanwijzing genoeg om een achtergrond richting zuid aan te nemen op foto 499.
Dat is nou precies wat ik bedoel. Als de foto richting anders blijkt te zijn gaat dat hele scenario niet meer op.
Dan is het geen 13.00 uur geweest maar later, ik schat 1 a 2 uur later.

De bergkam in mijn kaart komt overeen met de bergkam op de foto.

De wolken drijven niet naar het noorden, ook niet in mijn scenario. Dan drijven ze naar het zuid-oosten weg.
pi_153029619
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:36 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat is nou precies wat ik bedoel. Als de foto richting anders blijkt te zijn gaat dat hele scenario niet meer op.
Dan is het geen 13.00 uur geweest maar later, ik schat 1 a 2 uur later.

De bergkam in mijn kaart komt overeen met de bergkam op de foto.

De wolken drijven niet naar het noorden, ook niet in mijn scenario. Dan drijven ze naar het zuid-oosten weg.
De preferente windrichting over Midden-Amerika is van oost naar west, van de Caribbean naar de Pacific.

Het uitzicht op _499 is ruwweg N-S, dus als windrichting denk ik NE-SW door de combinatie van de twee.

We kijken dus oblique tegen die wolkenpartij die van "links" naar "rechts" langs de Mirador trekt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029635
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
Om mijn mirador te zien moet je wel even flink inzoomen...
Waarom denk je dat dat de mirador is?
pi_153029670
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:53 schreef pahlawan het volgende:

@jackie12 Ik heb de gehele toch omhoog een gps logger aangehad, terug heb ik per ongeluk een keer op pauze gedrukt, en mist er dus een helaas deel Indien daar belang bij is kan ik de logs in kml of gpx formaat aan je aanbieden.
Ik ben erg benieuwd naar de GPS-log! Ik neem aan dat je heen en terug dezelfde route bent gelopen? Er zijn inderdaad grote afwijkingen tussen jouw log en die van wikiloc. Dat stuk op de berg kan indertijd afgesloten geweest zijn toendertijd om de een of andere reden - qua steilheid lijkt jouw route logischer. Ook het eerste deel lijkt af te wijken. Heb je het eerste deel langs de rivier/langs prikkeldraad gelopen, zoals andere wandelaars aangaven?
pi_153029676
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:43 schreef El_Matador het volgende:
Het uitzicht op _499 is ruwweg N-S
Hoe kan een uitzicht noord-zuid zijn?
pi_153029679
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:36 schreef bladwijzer het volgende:

De wolken drijven niet naar het noorden, ook niet in mijn scenario. Dan drijven ze naar het zuid-oosten weg.


Op ArcGIS, maar ook op HERE zie je het heel mooi hoe die wolken drijven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029680
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:46 schreef math1985 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat de mirador is?
Het ligt in het verlengde van de looproute zoals ik die kan zien op de kaart.
Ook de vorm, banaan-vormig en zoals ik zei, de bergkam er schuin boven die overeenkomt met het uitzicht op de foto
pi_153029683
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:00 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoe kan een uitzicht noord-zuid zijn?
Zie Nieuwsgierig. Vanaf de Mirador kijk je op _499 in het midden ongeveer naar S (175). Dus N is in je rug.

Bij _500 is dat anders. Dan kijk je meer in de richting loodrecht op de drijfrichting van de wolken. Zie nieuwe kaartje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029684
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Op ArcGIS, maar ook op HERE zie je het heel mooi hoe die wolken drijven.
Was dat op 1 april 2014?
pi_153029693
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie Nieuwsgierig. Vanaf de Mirador kijk je op _499 in het midden ongeveer naar S (175). Dus N is in je rug.

Bij _500 is dat anders. Dan kijk je meer in de richting loodrecht op de drijfrichting van de wolken. Zie nieuwe kaartje.
Dat kan niet. Als de kijkrichting van noord naar zuid is kun je onmogelijk beide wateren zien vanaf die mirador. Zowat 3 kwart van het uitzicht wordt belemmerd door bomen.
Zie mijn posts daarover in het vorige topic.
pi_153029704
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat kan niet. Als de kijkrichting van noord naar zuid is kun je onmogelijk beide wateren zien vanaf die mirador. Zowat 3 kwart van het uitzicht wordt belemmerd door bomen.
Zie mijn posts daarover in het vorige topic.
Er is niet 1 kijkrichting vanaf die Mirador nee.

Je kijkt 175 (~S)-100 (~E) ongeveer. Er moet een punt zijn waarop je naar 070 (ENE) kan kijken en de Caribische Zee kunnen zien liggen.

Alles westelijk van >190 (dus ook de Barú) is geblokkeerd door die markante ronde struik achter Kris.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029713
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:02 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Was dat op 1 april 2014?
Grappig dat je het zegt. Het beeldmateriaal van HERE is van 8-04-20xx (welk jaar weet ik niet meer precies). Maar zelfde seizoen en dus preferente richting.

In het najaar is er meer S-N stroming van lucht en krijg je veel noordelijker en oostelijker hurricanes. Daar ligt Boquete buiten, maar krijgt er wel wat van mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029724
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is niet 1 kijkrichting vanaf die Mirador nee.

Je kijkt 175 (~S)-100 (~E) ongeveer. Er moet een punt zijn waarop je naar 070 (ENE) kan kijken en de Caribische Zee kunnen zien liggen.

Alles westelijk van >190 (dus ook de Barú) is geblokkeerd door die markante ronde struik achter Kris.
Zit je nu mijn post in het vorige topic na te vertellen? Daar zei ik toch dat het zicht naar de hele westelijke kant door de bomen geblokkeerd is? Volgens mij is de kijkrichting van zuid-west (in de rug) naar noord-oost (uitzicht) als je op de mirador staat en naar het uitzicht kijkt en zo is de foto ook gemaakt, met als achtergrond het noord-oosten.

Maar morgen verder goodnight

[ Bericht 2% gewijzigd door bladwijzer op 28-05-2015 04:06:22 ]
pi_153029759
Ik haal nog een keer twee interessante posts van Baru op websleuths naar boven:

post 1

"Also, I crossed the whole trail from Boquete to el Norteno, something like 40 times in 5 years, somebody from this forun crossed it? than can argue. I give you the guaranty, where the girl is in the picture is highest point of "the Culebra trail"(el camino culebra, how was knowing since 80 years more and less). The name Pianista trail was a invention from somebody(maybe Feliciano). In this point where Lissane is, is where everybody can see both ocean at same time, if somebody have doubt, please go there and prove for yourself. "

post 2

"In this video you can see the same point, when the reporter said, "we got the Cordillera in 2 hours and then got el Mirador(view point)"
Where he said, cordillera [note Math: at 1:49] (view point to the pacific coast
Telemetro1.JPG), this is the point where was taked the foto from the girl.
Between 50 and 100 meters is the view point to the atlantic."

Herkennen we de Mirador uit dit filmpje? Is dit het uitzichtpunt van PW danwel van AFK?
pi_153029783
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo heb ik hem:

[ afbeelding ]

Rood = Klim (wikiloc-trail)
Oranje = El Pianista (rivier + pad voor Klim)
Wit = Geul + pad naar Q2
Q1 = open cirkel
Q2 = gesloten cirkel
Mirador = groene pijl
Zoals ik het zie staat jouw afstandsschaal ter hogte van de mirador vrijwel op de plek van de CD. Daarmee maak je m.i. de vergissing om de pianista rivier dan wel het pad door te laten lopen aan de andere kant. Het pad ligt nooit in de bedding.
De kloven en hellingen aan weerszijden van de CD sluiten min of meer aan en er ligt al snel een riviertje in. Dat is inderdaad verwarrend. Volgens de kaarten is het laatste stukje onder de top vaak extreem steil.
pi_153029796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:37 schreef matteo_111 het volgende:

Zoals ik het zie staat jouw afstandsschaal ter hogte van de mirador vrijwel op de plek van de CD. Daarmee maak je m.i. de vergissing om de pianista rivier dan wel het pad door te laten lopen aan de andere kant. Het pad ligt nooit in de bedding.
De kloven en hellingen aan weerszijden van de CD sluiten min of meer aan en er ligt al snel een riviertje in. Dat is inderdaad verwarrend. Volgens de kaarten is het laatste stukje onder de top vaak extreem steil.
Goed opgemerkt, moeten inderdaad twee aparte beekjes zijn.
pi_153029814


[ Bericht 16% gewijzigd door El_Matador op 28-05-2015 04:33:28 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:25 schreef math1985 het volgende:
Ik haal nog een keer twee interessante posts van Baru op websleuths naar boven:

post 1

"Also, I crossed the whole trail from Boquete to el Norteno, something like 40 times in 5 years, somebody from this forun crossed it? than can argue. I give you the guaranty, where the girl is in the picture is highest point of "the Culebra trail"(el camino culebra, how was knowing since 80 years more and less). The name Pianista trail was a invention from somebody(maybe Feliciano). In this point where Lissane is, is where everybody can see both ocean at same time, if somebody have doubt, please go there and prove for yourself. "

post 2

"In this video you can see the same point, when the reporter said, "we got the Cordillera in 2 hours and then got el Mirador(view point)"
Where he said, cordillera [note Math: at 1:49] (view point to the pacific coast
Telemetro1.JPG), this is the point where was taked the foto from the girl.
Between 50 and 100 meters is the view point to the atlantic."

Herkennen we de Mirador uit dit filmpje? Is dit het uitzichtpunt van PW danwel van AFK?
Goeie, math! (je ziet, er is al een riviertje naar je genoemd... die bovenloop van de Pianista die aan de andere kant van de berg naar beneden komt van de 2e quebrada)

Daarom zijn Kris en Lisanne doorgelopen. "Teleurgesteld" om op de Mirador niet "het Caribische Uitzicht" gevonden te hebben, en toch nog tijd genoeg (dixit pa K.).

Had Kris een betere fotografe geweest en _500 vanaf een punt twee stappen naar rechts (S) had genomen, had ze misschien een glimp van het noordoosten kunnen opvangen...

Toen kwam de Geul en Kris vond dat wel spannend. Aan het begin een fotootje, zoals met al het nieuws op de route; snel fotootje(s) en weer snel door...

Dan het keerpunt; Q1. Weer 2 foto's.

En dan niks meer...

Ik denk niet dat ze bij Q2 geweest zijn...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 28 mei 2015 @ 05:01:34 #206
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153029863
Dit is hoe PW's route is geweest op basis van zestien waypoints:


Als zijn hele log er komt, mag iemand anders het wel plotten.
pi_153029876
De Barranco Franko moet niet ver van de Mirador gelegen hebben.

Dat betekent dat om dat scenario mogelijk te maken, Kris en Lisanne op een gegeven punt (ik denk Q1) zijn omgedraaid, terug door die nauwe Geul (~tot aan de ellips) en op weg terug naar de Mirador, links van het pad gevallen, de afgrond in die het bovenste stroomgebied van Q2 vormt.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029890
En volgens het FvdG-scenario zijn K&L daar al die tijd vast blijven zitten met deze regenval over hen heen:



Oftewel, in Amsterdam heb je 50% kans op een regendag.
In Boquete van 01/04 tot 10/06 heb je 69,5% kans op een regendag.

In die periode (69 dagen) valt 63% van wat er in Amsterdam in een heel jaar valt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153029914
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:11 schreef bladwijzer het volgende:
Mata kan jij met Google Earth aantonen dat we op dat uitzicht Boquete zien?
Dat kan ik en je kan nog kiezen zelfs.

- Kijkrichting is Zuid (zie noordpijl GEarth)
- Rechts in het dal Bajo Boquete achter Palo Alto
- In rood de El Pianista (ongeveer)
- Links het Casa Mira Toni dat we op de Mirador-uitzichtfoto's zien
- CD - 1860 m (GEarth-hoogte, wikiloc geeft 1890 m) is het punt waar pahlawan vermoedelijk stond
- Ver achter Boquete ligt de Pacifische Oceaan




Draaitje naar het oosten, Lisanne-duimpjes:



En als je de Cariben wilde zien (links), moet je nog verder draaien...



[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 28-05-2015 06:41:14 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153030459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:25 schreef math1985 het volgende:

Herkennen we de Mirador uit dit filmpje? Is dit het uitzichtpunt van PW danwel van AFK?
Dat is de mirador van AFK, Eva W en 499/500, compleet met 'totempaal'.

Er was een mooi overzicht met al het beschikbare beeldmateriaal van 'de' mirador maar die kan ik niet meer terugvinden in de op.

[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 28-05-2015 08:22:02 ]
pi_153030667
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 04:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom zijn Kris en Lisanne doorgelopen. "Teleurgesteld" om op de Mirador niet "het Caribische Uitzicht" gevonden te hebben, en toch nog tijd genoeg (dixit pa K.).
Nu doe je net alsof HK dit zo gezegd heeft en in deze context maar je zuigt ook dat weer allemaal uit je duim.

Het "doorlopen" is in feite aan de andere kant van de totempaal op La Ruta gaan staan zoals Eva W dan ook doet.
20 Centimeter verderop dus. :|W
pi_153030782
Weet niet waar mijn post gebleven is, ga het daarom nog eens vragen:

de Panamese bloedhonden en speurhonden sloegen aan bij Piedro Lino. stond in de krantenartikelen van mei (zie OP). Kunnen de meiden daar lang zijn gekomen, als ze van mirador 1 (PW) naar mirador 2 zijn gegaan, of terug op weg naar huis, en loopt dat pad achter de CD bij die krater in het bos?

Hoe loopt Piedro de Lino precies?
pi_153031018
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 05:22 schreef El_Matador het volgende:
De Barranco Franko moet niet ver van de Mirador gelegen hebben.

Dat betekent dat om dat scenario mogelijk te maken, Kris en Lisanne op een gegeven punt (ik denk Q1) zijn omgedraaid, terug door die nauwe Geul (~tot aan de ellips) en op weg terug naar de Mirador, links van het pad gevallen, de afgrond in die het bovenste stroomgebied van Q2 vormt.

[ afbeelding ]
Ik denk nog steeds aan een val-scenario op de terugweg tussen Q1 en de geul aan de westkant van het pad, de 'steep area'-berghelling af omdat ik meen op AFK op de heenweg voor Q1 de 'afgrond' aan de linkerkant van het pad te zien. Aan de rechterkant van het pad gaat het daar bergop. Als je aan de westkant afdaalt is het voorland het beekdal van Q2.
pi_153031220
Wat kan er op 1 april gebeurd zijn tussen 14:00 en 16:39?

5 basissituaties om 14:00:

1 - K&L lopen door
2 - K&L gaan direct terug
3 - K&L gaan eerst lunchen (zeg 45 min)
4 - Om 14:00 komen K&L kwaadwillende derden tegen
5 - Om 14:00 worden aanwezige derden kwaadwillend

Tijd tussen punten
Q1 - Q2 = 30 min
Q2 - Begin Paddocks = 10 min
Q1 - Begin Geul = 35 min
Begin Geul - Barranco Franko = 5 min (minimale tijd)
Begin Geul - Mirador = 20 min


Daarna zijn er 11 scenario's te bedenken die allemaal een bepaalde tijdsspanne tussen het noodmoment en de noodoproep geven:

1 - 5 mogelijkheden
2 - 2 mogelijkheden
3 - 4 mogelijkheden, 2 onmogelijkheden
4 - geen idee, want geen relatie met terrein
5 - geen idee, want geen relatie met terrein

Extremen:
- Langste tijd tussen noodmoment en noodoproep - 2 uur - 14:40-16:39
stug doorlopen - door naar Q2 - door naar begin paddocks - door op de paddocks
direct teruglopen - terug naar Begin Geul - Val Barranco F

- Kortste tijd tussen noodmoment en noodoproep - 14 min - 16:25-16:39
• Lunchen - 14:45 door naar Q2 - Terug naar Q1 - Begin Geul - Val Barranco F

- 5 x Vallen in de Barranco Franko (~5 min terug bij Begin Geul, 15 min achter Mirador) - 2:00-0:14
• 14:40 - direct terug
• 15:25 - lunchen en terug
• 15:40 - door naar Q2, terug naar Q1 en terug
• 16:00 - door naar Q2, door naar begin paddocks, terug naar Q2, terug naar Q1 en terug
• 16:25 - lunchen, door naar Q2, terug naar Q1 en terug

- 4 x Ontmoetingen met derden op Mirador - 1:45-0:25
• 14:55 - direct terug, niet vallen, maar terug naar Mirador
• 15:40 - lunchen, niet vallen, maar terug naar Mirador
• 15:55 - door naar Q2, terug naar Q1, niet vallen, maar terug naar Mirador
• 16:15 - door naar Q2, door naar paddocks, terug naar Q2 en Q1, niet vallen, maar terug naar Mirador

- Onmogelijke scenario's (bij lunch van 45 min of langer, bij kortere lunch zou 't net lukken)
• 16:40+ - lunch, door naar Q2, terug naar Q1, terug Mirador
• 16:40+ - lunch, door naar Q2, door naar begin paddocks, terug naar Q1, terug Begin Geul

- 2 x Verdwaalscenario's
• 14:40+ - direct door naar Q2, door naar paddocks, de paddocks opgaan
• 15:25+ - lunchen, door naar Q2, door naar paddocks, de paddocks opgaan



- Doorlopen naar Q2 en daar maximaal 1 foto nemen (en weer wissen) is onwaarschijnlijk
- Van Q2 doorlopen naar begin paddocks en daar geen foto's nemen is zeer onwaarschijnlijk
- Doorlopen naar Q2, Begin Paddocks en de Paddocks opgaan is hoogst onwaarschijnlijk
- Direct terug op een normaal Kris-en-Lisanne-tempo geeft te grote tijdsspannes tussen een eventueel noodmoment en de 1e noodoproep
- Meest logisch is eerst lunchen bij Q1 en dan terug

Zo moet FvdG het ook beredeneerd hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153031233
Bij Eva valt de mirador zelfs nog kleiner uit dan ik in gedachten had. http://laatste-journaal.nl/v/258396.
Je moet daar nog moeite doen om 6 seconden tussen 499 en 500 op te vullen. :Z
pi_153031356
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:07 schreef El_Matador het volgende:

Zo moet FvdG het ook beredeneerd hebben.
Ik volg jouw oriëntatie op een lunch niet zo. Deed ik sowieso niet aan op die leeftijd.
pi_153031400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik volg jouw oriëntatie op een lunch niet zo. Deed ik sowieso niet aan op die leeftijd.
Nee? Net 3,5 uur bergbeklommen? Lekker veldlunchje erna. Pauze, even zitten, beentjes laten rusten, even plassen, broodje erbij. Makkelijk 45 min samen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:22:13 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_153031500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou das in ieder geval duidelijk!

Wie weten het naast Domnivoor ook niet?
ik, vanuit de gedachte 'ik hoor het wel als het duidelijk is' en denk er zelf niet overna.
pi_153031518
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee? Net 3,5 uur bergbeklommen? Lekker veldlunchje erna. Pauze, even zitten, beentjes laten rusten, even plassen, broodje erbij. Makkelijk 45 min samen.
Zou mijn oma misschien wel doen ja...
pi_153031584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zou mijn oma misschien wel doen ja...
Dan moet je veronderstellen dat ze ofwel gelijk zijn doorgelopen om 14:00 ofwel gelijk teruggelopen.

Eerste mogelijkheid heeft als probleem; geen foto's van Q2 (en hooguit 1 verwijderde, maar die kan ook van Q1 of heel iets anders zijn)
Tweede mogelijkheid heeft als probleem; veel tijd tussen noodmoment en noodoproep

Een lunch lost dat gat in de tijd voor een groot deel op.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153031649
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een lunch lost dat gat in de tijd voor een groot deel op.
Een gevecht gevolgd door een vlucht ook. :|W
pi_153031784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Een gevecht gevolgd door een vlucht ook. :|W
Een gevecht gaat uit van situatie 4 of 5: ofwel derden om 14:00 tegenkomen, ofwel derden die er waren die lastig werden. Stel een gevecht duurt 10 minuten wat al heel lang is.

Vluchten kan maar 2 kanten op (of de quebrada in): naar Q2 of terug naar de Mirador.

Dan komt dus de eerste noodoproep pas 2:30 uur NA het gevecht...
Bij terugrennen komen ze ruim voor 16:39 weer op de Mirador en op plekken met bereik
Bij verder rennen gaan ze of de paddocks op of ze glijden van het pad in de 1e/2e quebrada of een afgrond daar.

Of je nu links of rechts van het pad in de Barranco Franko valt maakt niet zoveel uit; het komt allemaal uit op de 2e quebrada.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153031920
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:35 schreef El_Matador het volgende:
Bij verder rennen gaan ze of de paddocks op of ze glijden van het pad in de 1e/2e quebrada of een afgrond daar.
oh de glijbaan theorie ? alle 2 tegelijk ? :7
Jij leest teveel kapitein Roodbaard
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153032039
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh de glijbaan theorie ? alle 2 tegelijk ? :7
Miss Escobar en haar vriendinnen glijden ook altijd overal samen vanaf dus wetenschappelijk bewezen. Je weet toch.
pi_153032156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Miss Escobar en haar vriendinnen glijden ook altijd overal samen vanaf dus wetenschappelijk bewezen. Je weet toch.
Ik denk dat ze 2 uur en 45 min kruiswoordpuzzeltjes hebben zitten oplossen en toen es gingen bellen waar de pizza bleef, wat jij?

Factfree over gevechten beginnen is leuk, maar dan hebben ze nog steeds een hoop tijd over...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153032192
De beschrijving van de route van de Sendero El Pianista laat ook maar op zich wachten:

http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianista
pi_153032345
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Factfree over gevechten beginnen is leuk, maar dan hebben ze nog steeds een hoop tijd over...
Welja joh. Als je een gevecht, verkrachting, vlucht en hulpoproepen als vrouw niet in 10 minuten kan afronden, wat al heel lang is volgens huiswetenschapper EM, dan verdien je het ook gewoon he. :{w
pi_153032412
Men is er hier steeds van uitgegaan dat die Pianista een peulenschilletje is maar uit datgene wat er hier nu de laatste uren allemaal over is geschreven, blijkt dat er aardig wat dingen onduidelijk kunnen zijn. En K en L doen dit alles even in snel tempo op de goede manier?

Gelijk de juiste Mirador, namelijk de Mirador uit AFK met ouders en FG.
En eveneens de Mirador uit het NOS-filmpje met Eva W. en PM.

?????
pi_153032421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Welja joh. Als je een gevecht, verkrachting, vlucht en hulpoproepen als vrouw niet in 10 minuten kan afronden, wat al heel lang is volgens huiswetenschapper EM, dan verdien je het ook gewoon he. :{w
Ok, sla die lunch over en het gevecht duurt net zolang als de lunch, 45 min. Zit je met hetzelfde probleem.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153032531
A raíz de este caso ha salido a la luz que "unas 26 personas", entre turistas y locales, han desaparecido en la zona selvática que rodea la ruta de El Pianista.

Naar aanleiding van dit geval is het aan het licht gekomen dat "ongeveer 26 mensen" onder toeristen en de lokale bevolking, zijn verdwenen in de jungle omgeving van de route van The Pianist.

http://www.panamaamerica.(...)-reclaman-respuestas
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153032674
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, sla die lunch over en het gevecht duurt net zolang als de lunch, 45 min. Zit je met hetzelfde probleem.
Bestaat er voor een gevecht dan een bepaalde tijdsduur? Dat wist ik niet.
pi_153032916
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Bestaat er voor een gevecht dan een bepaalde tijdsduur? Dat wist ik niet.
Tja. Hij bedoelt het goed.
pi_153032938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Tja. Hij bedoelt het goed.
Daar ben ik van overtuigd.
pi_153033191
Mooi gemaakt Perico!

pi_153033250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:37 schreef jackie12 het volgende:
Mooi gemaakt Perico!

[ afbeelding ]
Zeker weten!
pi_153033256
De foto linksboven is de panoramafoto van PW zijn mirador. (zie kaart Perico)

De foto linksonder is interessant. PW kwam via het linker pad omhoog in de richting van waar de foto genomen is.
Ik geef het je te doen als je op de terugweg bent. Links of rechts?
En waar loopt het rechter pad naar toe?

pi_153033427
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:40 schreef jackie12 het volgende:
De foto linksboven is de panoramafoto van PW zijn mirador. (zie kaart Perico)

De foto linksonder is interessant. PW kwam via het linker pad omhoog in de richting van waar de foto genomen is.
Ik geef het je te doen als je op de terugweg bent. Links of rechts?
En waar loopt het rechter pad naar toe?

[ afbeelding ]
Kijk, dat bedoelde ik nu met onduidelijkheden:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:01 schreef gynaika het volgende:
Men is er hier steeds van uitgegaan dat die Pianista een peulenschilletje is maar uit datgene wat er hier nu de laatste uren allemaal over is geschreven, blijkt dat er aardig wat dingen onduidelijk kunnen zijn. En K en L doen dit alles even in snel tempo op de goede manier?

Gelijk de juiste Mirador, namelijk de Mirador uit AFK met ouders en FG.
En eveneens de Mirador uit het NOS-filmpje met Eva W. en PM.

?????
pi_153033470
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan ik en je kan nog kiezen zelfs.

- Kijkrichting is Zuid (zie noordpijl GEarth)
- Rechts in het dal Bajo Boquete achter Palo Alto
- In rood de El Pianista (ongeveer)
- Links het Casa Mira Toni dat we op de Mirador-uitzichtfoto's zien
- CD - 1860 m (GEarth-hoogte, wikiloc geeft 1890 m) is het punt waar pahlawan vermoedelijk stond
- Ver achter Boquete ligt de Pacifische Oceaan

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Draaitje naar het oosten, Lisanne-duimpjes:

[ afbeelding ]

En als je de Cariben wilde zien (links), moet je nog verder draaien...

[ afbeelding ]
O nee ik bedoel geen zelf ingetekende constructie.
Ik bedoel dat je het met Google Earth echt tevoorschijn kunt halen aangezien jij beweerde het te kunnen bewijzen adhv Google Earth. Dit is geen bewijs maar een inzicht.
Dank je voor het posten van je scenario, past prima in het rijtje bij alle andere scenario's en miradorren ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 28-05-2015 10:58:50 ]
pi_153033738
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:50 schreef bladwijzer het volgende:
Ik bedoel dat je het met Google Earth echt tevoorschijn kunt halen aangezien jij beweerde het te kunnen bewijzen adhv Google Earth.
Dat is het dus ook. Je ziet Boquete liggen.

Dit zijn geen scenario's, maar feiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153033873
quote:
8s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het dus ook. Je ziet Boquete liggen.

Dit zijn geen scenario's, maar feiten.
heb je een foto van het huisje op de heuvel ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153033931
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:25 schreef math1985 het volgende:
Ik haal nog een keer twee interessante posts van Baru op websleuths naar boven:

post 1

"Also, I crossed the whole trail from Boquete to el Norteno, something like 40 times in 5 years, somebody from this forun crossed it? than can argue. I give you the guaranty, where the girl is in the picture is highest point of "the Culebra trail"(el camino culebra, how was knowing since 80 years more and less). The name Pianista trail was a invention from somebody(maybe Feliciano). In this point where Lissane is, is where everybody can see both ocean at same time, if somebody have doubt, please go there and prove for yourself. "

post 2

"In this video you can see the same point, when the reporter said, "we got the Cordillera in 2 hours and then got el Mirador(view point)"
Where he said, cordillera [note Math: at 1:49] (view point to the pacific coast
Telemetro1.JPG), this is the point where was taked the foto from the girl.
Between 50 and 100 meters is the view point to the atlantic."

Herkennen we de Mirador uit dit filmpje? Is dit het uitzichtpunt van PW danwel van AFK?
Ik herken hier niet het uitzichtpunt van de mirador foto's/AFK
pi_153034015
quote:
8s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het dus ook. Je ziet Boquete liggen.

Dit zijn geen scenario's, maar feiten.
Nee je ziet Boquete niet liggen. Jij denkt Boquete te zien liggen

Geen feiten maar aannames.
Jij zegt zelf, je kan het niet zien op de foto's maar het ligt er wel (volgens jou)

En dat noem jij nu voor je eigen gemak maar even een feit :N
pi_153034118
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee je ziet Boquete niet liggen. Jij denkt Boquete te zien liggen

Geen feiten maar aannames.
Jij zegt zelf, je kan het niet zien op de foto's maar het ligt er wel (volgens jou)

En dat noem jij nu voor je eigen gemak maar even een feit :N
Het feit zijn de coördinaten, die bepalen het.

Maar ga lekker vingers in je oren nihilistisch dwars zitten doen joh, je hebt alleen jezelf ermee. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153034266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is de mirador van AFK, Eva W en 499/500, compleet met 'totempaal'.

Er was een mooi overzicht met al het beschikbare beeldmateriaal van 'de' mirador maar die kan ik niet meer terugvinden in de op.
Ik denk niet dat in deze video
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U9of46OUMf0
na 2.02 min de mirador van Kris en Lisanne is. Op "onze" mirador zie je niet zo'n flinke totempaal.

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/vFn1o8j.jpg

op deze foto staat die man wel op een totempaal die in de video. Of dit de mirador van PW is weet ik niet

https://www.facebook.com/(...)4911.&type=3&theater
pi_153034288
quote:
8s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het feit zijn de coördinaten, die bepalen het.

Maar ga lekker vingers in je oren nihilistisch dwars zitten doen joh, je hebt alleen jezelf ermee. :W
Die vingers in de oren heb jij. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn wat je stelt, maar dat het niet bewezen is.
Die coördinaten voer je zelf in dus dat is geen bewijs maar een inzicht.

Nogmaals, de exacte locatie en de ligging van de mirador is bij ons nog niet bekend
Het is jammer dat je telkens tot denigrerende opmerkingen over moet gaat wanneer je je gelijk niet kunt halen of als iemand je mening niet deelt.
Maar ja, zo zit je kennelijk in elkaar. Zwak hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 28-05-2015 11:30:05 ]
pi_153034509
quote:
8s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het feit zijn de coördinaten, die bepalen het.

Maar ga lekker vingers in je oren nihilistisch dwars zitten doen joh, je hebt alleen jezelf ermee. :W
als er een huis op de heuvel ligt (zoals op de foto) > gele markering
dan zie je Boquete niet liggen
Als je inzoomt op het zogenaamde huis zie je dat het een rots is :7



[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 28-05-2015 11:40:58 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153034720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Op "onze" mirador zie je niet zo'n flinke totempaal.
Jij niet, ik wel.

pi_153034764
Waar is het overzicht van ToniB gebleven met al het beeldmateriaal van 'de' mirador?

Het enige nuttige wat ooit in de op gezet is. :')
pi_153035003
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:40 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Jij niet, ik wel.

[ afbeelding ]
Mooi gemaakt maar heb toch twijfels.
De totempaal waar Leandro naast staat is volgens mij veel hoger dan dat stronkje waar Eva naast staat
pi_153035072
Toch denk ik dat je gelijk hebt. Ik denk dat de camera bij Leandro vanaf het pad staat
pi_153035191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:55 schreef jackie12 het volgende:
Toch denk ik dat je gelijk hebt. Ik denk dat de camera bij Leandro vanaf het pad staat
Klopt. Zo zie ik het ook. Pad richting Boquete.
pi_153035227
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee? Net 3,5 uur bergbeklommen? Lekker veldlunchje erna. Pauze, even zitten, beentjes laten rusten, even plassen, broodje erbij. Makkelijk 45 min samen.
Jouw logica ontgaat me volledig.

Kris en Lisanne knallen het Pianistapad op. Slaan PW zijn mirador over en maken daar geen foto's.
Op de top gekomen rusten ze niet maar knippen gelijk een paar foto's om daarna gelijk door te knallen door een geul die Lisanne volgens haar broer niet leuk heeft gevonden.
Op weg naar wat?
En dan na 50 minuten komen ze bij een quebradaatje en gaan daar vervolgens 3 kwartier lunchen?

Als je daar je scenario op bouwt...
pi_153035295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Slaan PW zijn mirador over en maken daar geen foto's.
PW had niet het gevoel op de top van de CD te zijn dus dat is logisch. Had hij wel 2 betere uitzichten vanaf zijn omkeerpunt dan? Wat zijn zijn foto's daar? Kunnen we vergelijken.
pi_153035486
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Jouw logica ontgaat me volledig.

Kris en Lisanne knallen het Pianistapad op. Slaan PW zijn mirador over en maken daar geen foto's.
Op de top gekomen rusten ze niet maar knippen gelijk een paar foto's om daarna gelijk door te knallen door een geul die Lisanne volgens haar broer niet leuk heeft gevonden.
Op weg naar wat?
En dan na 50 minuten komen ze bij een quebradaatje en gaan daar vervolgens 3 kwartier lunchen?

Als je daar je scenario op bouwt...
3 kwartier lunchen of vechten:

quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, sla die lunch over en het gevecht duurt net zolang als de lunch, 45 min. Zit je met hetzelfde probleem.
pi_153035660
Dit is de kaart zonder mijn toevoegingen, ik vind dat het een aardig beeld geeft van het eerste gedeelte van El Pianista en hoever je met 4x4 kan komen

http://arcg.is/1G26iHl
pi_153035665
hier heeft Frank het over 1 valpartij > en waar kom je uit :? in een rivier
Ook zegt hij > er zijn foto's gemaakt destijds op de camera van de meisjes
dus er moeten meer foto's zijn. jmo

http://nos.nl/video/20227(...)et-te-verdwalen.html



[ Bericht 7% gewijzigd door StaceySinger op 28-05-2015 12:35:01 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153035972
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:20 schreef bladwijzer het volgende:
Dit is de kaart zonder mijn toevoegingen, ik vind dat het een aardig beeld geeft van het eerste gedeelte van El Pianista en hoever je met 4x4 kan komen

http://arcg.is/1G26iHl
ik zie niks
pi_153036347
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ik zie niks
Ik ook niet.
pi_153036522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ik zie niks
dit wel?

http://arcg.is/1Fift0v

http://arcg.is/1G26iHl

[ Bericht 2% gewijzigd door bladwijzer op 28-05-2015 13:33:38 ]
pi_153036562
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:20 schreef StaceySinger het volgende:

Ook zegt hij > er zijn foto's gemaakt destijds op de camera van de meisjes
dus er moeten meer foto's zijn. jmo
Daar heeft hij het wsl over 542 en 550. "Ik kan niet zeggen van het is precies hetzelfde ... maar qua geografie past het". Het plaatje dat de NOS daar dan weer bij geplakt heeft past imo niet.

Dat het maar 1 pad is waar je niet van af kunt wijken blijkt niet uit de Telemetro video met Laureano (splitsing richting Horqueta) en de splitsing op de foto van PW. Heeft PW de splitsing naar Horqueta gemist? Of is zijn foto daarvan? Laureano houdt rechts aan voor de CD/mirador, PW zegt links afgeslagen te zijn op zijn splitsing.
pi_153036771
quote:
Ja, prima!
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:56:51 #262
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153036772
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 04:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie, math! (je ziet, er is al een riviertje naar je genoemd... die bovenloop van de Pianista die aan de andere kant van de berg naar beneden komt van de 2e quebrada)

Daarom zijn Kris en Lisanne doorgelopen. "Teleurgesteld" om op de Mirador niet "het Caribische Uitzicht" gevonden te hebben, en toch nog tijd genoeg (dixit pa K.).

Had Kris een betere fotografe geweest en _500 vanaf een punt twee stappen naar rechts (S) had genomen, had ze misschien een glimp van het noordoosten kunnen opvangen...

Toen kwam de Geul en Kris vond dat wel spannend. Aan het begin een fotootje, zoals met al het nieuws op de route; snel fotootje(s) en weer snel door...

Dan het keerpunt; Q1. Weer 2 foto's.

En dan niks meer...

Ik denk niet dat ze bij Q2 geweest zijn...
teleurgesteld? Waaraan kun jij dat zien?

Ze staan helemaal happy te poseren, duimen omhoog, kijk maar eens naar de houding van andere toeristen.
Vol trots en duidelijk missie geslaagd, bijzondere kijk op de meiden heb je toch.
Bijna niemand heeft zulk mooi weer en uitzicht op de Mirador, zie al het beeldmateriaal wat hier in al die maanden voorbij is gekomen.

Die Kris is wel weer de boosdoener...
Wat nou geen goede fotografe, noem eens een vakantiekiekje op wat zo veelvullig wordt besproken!
pi_153036845
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daar heeft hij het wsl over 542 en 550. "Ik kan niet zeggen van het is precies hetzelfde ... maar qua geografie past het". Het plaatje dat de NOS daar dan weer bij geplakt heeft past imo niet.

Dat het maar 1 pad is waar je niet van af kunt wijken blijkt niet uit de Telemetro video met Laureano (splitsing richting Horqueta) en de splitsing op de foto van PW. Heeft PW de splitsing naar Horqueta gemist? Of is zijn foto daarvan? Laureano houdt rechts aan voor de CD/mirador, PW zegt links afgeslagen te zijn op zijn splitsing.
PW kwam vanaf links maar omdat ik aan hem vroeg of er ook zijpaden waren op de Pianista heeft hij er een paar gefotografeerd.
pi_153036883
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:56 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, prima!
^O^
pi_153036948
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:20 schreef StaceySinger het volgende:
hier heeft Frank het over 1 valpartij > en waar kom je uit :? in een rivier
Ook zegt hij > er zijn foto's gemaakt destijds op de camera van de meisjes
dus er moeten meer foto's zijn. jmo

http://nos.nl/video/20227(...)et-te-verdwalen.html

[ afbeelding ]
Hij zegt: In één van de rivieren.
pi_153037006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 05:01 schreef Perico het volgende:
Dit is hoe PW's route is geweest op basis van zestien waypoints:

[ afbeelding ][/url]
Hartelijk dank! Ik zie dat je ook de coordinaten hebt geupload.

Ik heb de coordinaten geplot op de kaart. We zien nu dat alle coordinaten overeenkomen met de route zoals bekend van wikiloc, behalve een: hut 1 na 45 minuten. Dit waypoint heeft ook een decimaal meer dan de andere waypoints, dus ik denk dat dit waypoint niet goed genoteerd is. Ik denk dat we met de huidige data er vanuit kunnen gaan dat PW dezelfde route gelopen heeft als de wandelaar van wikiloc, en het idee van meerdere routes naar de top kunnen laten varen.

quote:
Als zijn hele log er komt, mag iemand anders het wel plotten.
Als jackie of PW de hele log beschikbaar wil maken, graag! Dat zou ook het probleem met het waypoint van de route af moeten ophelderen.
pi_153037007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

PW kwam vanaf links maar omdat ik aan hem vroeg of er ook zijpaden waren op de Pianista heeft hij er een paar gefotografeerd.
Er zijn meer dan 2 zijpaden? Hoeveel heeft hij er geteld?
pi_153037082
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

PW kwam vanaf links maar omdat ik aan hem vroeg of er ook zijpaden waren op de Pianista heeft hij er een paar gefotografeerd.
Er zijn dus meerdere zijpaden?
Make my day!
pi_153037105
aan de Boquete kant van de Pianista he!
pi_153037142
Vraagje: Als een telefoon in een rugzak zit heeft ie dan minder bereik?
pi_153037271
Als PW op zijn foto van de splitsing van links kwam (op de heenweg?) en ook met de bocht naar rechts meegegaan is zou het dezelfde splitsing kunnen zijn als die van Laureano. Dan gaat het andere pad richting Horqueta.
pi_153037300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:08 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje: Als een telefoon in een rugzak zit heeft ie dan minder bereik?
Niet significant. Tenzij je er lood op hebt liggen. :)
Make my day!
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:12:32 #273
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153037306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:08 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje: Als een telefoon in een rugzak zit heeft ie dan minder bereik?
Betere vraag: in een snowboard vuil en waterwerende rugtas
pi_153037329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:11 schreef 11en30 het volgende:
Als PW op zijn foto van de splitsing van links kwam en ook met de bocht naar rechts meegegaan is zou het dezelfde splitsing kunnen zijn als die van Laureano. Dan gaat het andere pad richting Horqueta.
Volgens mij ziet die splitsing er anders uit.
Perico postte die toch eens?
pi_153037333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:04 schreef math1985 het volgende:
Ik heb de coordinaten geplot op de kaart.
Jackie kun jij de coordinaten van 'Hut 1 na 45 minuten' bevestigen? Klopt het dat de breedtegraad van dit punt inderdaad een decimaal meer bevat dan de andere punten?
pi_153037397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:13 schreef math1985 het volgende:

[..]

Jackie kun jij de coordinaten van 'Hut 1 na 45 minuten' bevestigen? Klopt het dat de breedtegraad van dit punt inderdaad een decimaal meer bevat dan de andere punten?
Het kaartje wat Perico vannacht heeft gemaakt is gemaakt met de GPS coordinaten van PW.

Of is dat niet wat je bedoelt?
pi_153037461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Volgens mij ziet die splitsing er anders uit.
Perico postte die toch eens?
Ik weet niet hoe jij vergelijkt maar als hij zegt dat hij van links kwam en de foto is op de heenweg gemaakt dan fotografeert hij achteruit richting Boquete. Bij telemetro filmen ze volgens mij vooruit richting CD.
pi_153037476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:14 schreef jackie12 het volgende:
Het kaartje wat Perico vannacht heeft gemaakt is gemaakt met de GPS coordinaten van PW.
Ja, maar kun je het coordinaat van hut 1 bevestigen? Daar lijkt namelijk een typo in te zitten. Ik heb 8.8216269 als breedtegraad, is dat correct? Ligt namelijk niet op de verwachte route, en bevat een decimaal meer dan de andere breedtegraden.
pi_153038041
@jackie12 ik heb nog geen foto van PW gezien die voor ons overtuigend aan de Pianista te linken is. Kun je iets posten waar dat wel uit blijkt?
pi_153038110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:31 schreef 11en30 het volgende:
@jackie12 ik heb nog geen foto van PW gezien die voor ons overtuigend aan de Pianista te linken is. Kun je iets posten waar dat wel uit blijkt?
PW heeft 100% zeker de Pianista gelopen. Heb verschillende punten waaruit dat blijkt (foto's en natuurlijk de GPS van de foto's)
Iedereen op de meeting mag alles zien maar sommige dingen houd ik nog even voor mezelf hier op dit topic.
Maar iedereen krijgt uiteindelijk alles te zien. Ook hier
pi_153038500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:04 schreef math1985 het volgende:

Ik heb de coordinaten geplot op de kaart.
Oeps, vergeten op de slaan. Nu is het kaartje met de wikiloc-log en de nieuwe waypoints gecombineerd voor iedereen zichtbaar.
pi_153038584
@Perico: Volgens mij moet 8.8216269 eigenlijk 8.826269 zijn, daarmee komt het weer precies op de bekende route te liggen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:54:54 #283
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153038804
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:48 schreef math1985 het volgende:
@Perico: Volgens mij moet 8.8216269 eigenlijk 8.826269 zijn, daarmee komt het weer precies op de bekende route te liggen.
duidelijke kaart zo!

kun je nog even aangeven welke kleur wat is?
groen
rood
paars
blauw
pi_153038847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:53 schreef math1985 het volgende:
Zoals verzocht, heb ik een kaartje gemaakt met alle voorgestelde locaties van de Mirador:

KLIK VOOR KAARTJE
Mag mijn mirador er ook bij, -82.422057 8.830273
http://arcg.is/1Fift0v
Bvd
pi_153038875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:
kun je nog even aangeven welke kleur wat is?
Klik op het icoontje voor uitleg.
pi_153038906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat in deze video
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U9of46OUMf0
na 2.02 min de mirador van Kris en Lisanne is. Op "onze" mirador zie je niet zo'n flinke totempaal.

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/vFn1o8j.jpg

op deze foto staat die man wel op een totempaal die in de video. Of dit de mirador van PW is weet ik niet

https://www.facebook.com/(...)4911.&type=3&theater
Ik heb een idee: aan de gids van PW vragen hoever het lopen is van mirador PW naar mirador K&L. En of je op hetzelfde pad meer omhoog zou moeten, of wat lager een afslag moet nemen.

Ter verduidelijking, de foto laten zien van het bord "fin del sendero - no pase - retornar" waar Plinio met 2 anderen op staan = mirador K&L.

Is dit een goed idee, is dit uitvoerbaar?
pi_153038965
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef bladwijzer het volgende:
Mag mijn mirador er ook bij, -82.422057 8.830273
Toegevoegd.
pi_153038982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:57 schreef RapaNui het volgende:
Ik heb een idee: aan de gids van PW vragen hoever het lopen is van mirador PW naar mirador K&L.
+1
pi_153038995
Vlaggetje voor de mirador van Baru, Mata, mij en vele anderen ontbreekt ook nog. (het open stukje met zand tussen rood en groen in). Graag een mooi kleurtje. :)
pi_153038997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:58 schreef math1985 het volgende:

[..]

Toegevoegd.
pi_153039227
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef bladwijzer het volgende:
-82.422057 8.830273
-82.422057 8.830273 klopt niet, is de zuidpool
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153039339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:59 schreef 11en30 het volgende:
Vlaggetje voor de mirador van Baru, Mata, mij en vele anderen ontbreekt ook nog. (het open stukje met zand tussen rood en groen in). Graag een mooi kleurtje. :)
Toegevoegd.
pi_153039352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:07 schreef StaceySinger het volgende:
-82.422057 8.830273 klopt niet, is de zuidpool
Coordinaten even omdraaien.
pi_153039367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:11 schreef math1985 het volgende:

[..]

Coordinaten even omdraaien.
ohh zo :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153039464
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:50 schreef 11en30 het volgende:
en de splitsing op de foto van PW.
De splitsing op de foto van PW is volgens mij de splitsing van vlak voor zijn miradorPW. Dus op een hoogte van boven 1800m. Ver na de afspliting naar Horqueta. Klopt deze interpretatie Jackie?
pi_153039516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:57 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb een idee: aan de gids van PW vragen hoever het lopen is van mirador PW naar mirador K&L. En of je op hetzelfde pad meer omhoog zou moeten, of wat lager een afslag moet nemen.

Ter verduidelijking, de foto laten zien van het bord "fin del sendero - no pase - retornar" waar Plinio met 2 anderen op staan = mirador K&L.

Is dit een goed idee, is dit uitvoerbaar?
Dan moet je wel weten wie de gids is. :)
pi_153039531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten wie de gids is. :)
zoveel gidsen zijn er niet denk ik
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153039707
Was toch bekend? :?
pi_153039807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:21 schreef 11en30 het volgende:
Was toch bekend? :?
ja die is mij bekend
pi_153039808
waar is dit dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153039815
vol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')