abonnement Unibet Coolblue
pi_152999614


archief
Topicreeks: Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 27-05-2015 10:27:58 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:35:47 #2
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152999690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:30 schreef Fisherman het volgende:
Voorbeelden van constant force of constant escapement:

Bij constant force wordt de kracht van de veer gecompenseerd door een hefboomwerking.

Veel constructies werken met een ketting:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Anderen pakken het probleem aan bij het escapement:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er zijn er overigens al een aantal die de eerste oplossing al langer toepassen. Een constant escapement is wat nieuwer.
IWC heeft er tegenwoordig ook een in een van hun tourbillons.
Enorm indrukwekkende oplossingen, maar de looks van de oplossing van UN spant de kroon, wauw O+ Tot voor gisteren had ik hier geeneens weet van :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153000158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:35 schreef x3ro het volgende:

[..]

Enorm indrukwekkende oplossingen, maar de looks van de oplossing van UN spant de kroon, wauw O+ Tot voor gisteren had ik hier geeneens weet van :+
Moet je eens filmpjes zoeken op girard perregaux constant escapement.
Dan is die gp veel interessanter dan de un denk ik.
Ook iwc heeft mooie filmpjes van hun constant force tourbillon.
  woensdag 27 mei 2015 @ 10:15:03 #4
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_153000556
Welk klokje staat er nou in de OP bovenaan? :7
pi_153000709
Het merk Citizen hoort toch ook echt wel thuis in de lijst in de OP, net als Hamilton.

En Eco-Drive is een techniek ontwikkelt door Citizen niet door Pulsar. Pulsar is overigens onderdeel van Seiko (zo'n 40 jaar geleden was het onderdeel van Hamilton).

[ Bericht 21% gewijzigd door Sinergie op 27-05-2015 13:42:52 ]
pi_153005032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 10:15 schreef IrishBastard het volgende:
Welk klokje staat er nou in de OP bovenaan? :7
Een Lange Zeitwerk.
Er is nog een leukere versie van met een minute repeater functie:



Nog even een ander plaatje van de UN:
pi_153005147
Ik zie seiko alleen in de prijsklasse 100-200 staan, is dat omdat je in de hogere prijsklasse betere alternatieven hebt? Bv 200-400 range
pi_153005240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:16 schreef Questular het volgende:
Ik zie seiko alleen in de prijsklasse 100-200 staan, is dat omdat je in de hogere prijsklasse betere alternatieven hebt? Bv 200-400 range
Nee je hebt wel degelijk duurdere seiko's die niet onder doen voor een Zwitsers uurwerk. Sterker nog: die versies zijn beter dan een ETA uurwerk.
Deze versies zijn te herkennen aan de naamgeving Grand Seiko. Er zijn ook quartz versies van, maar die moet je maar even negeren. Ze hebben ook een high beat caliber met 36000 bph. Heel mooi om te zien.
pi_153005549
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nee je hebt wel degelijk duurdere seiko's die niet onder doen voor een Zwitsers uurwerk. Sterker nog: die versies zijn beter dan een ETA uurwerk.
Deze versies zijn te herkennen aan de naamgeving Grand Seiko. Er zijn ook quartz versies van, maar die moet je maar even negeren. Ze hebben ook een high beat caliber met 36000 bph. Heel mooi om te zien.
Prachtig afgewerkt ook. Kwaliteitshorloges.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 mei 2015 @ 13:29:43 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153005553
Zo'n ketting heet ook 'snek' en werd al toegepast in (heule oude) klokken. Met namen omdat in die tijd verenstaal dusdanig slecht was dat het krachtverloop dramatisch was.



Andere methode was een veerton met een maltezerkruis welke er voor zorgt dat de veer niet volledig afliep en niet volledig op te winden was, waardoor alleen het beste deel van de veer gebruikt werd.

http://www.belleheure.com/pdf/Versleten%20ankerradtap.pdf
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:44:38 #11
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153008004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nee je hebt wel degelijk duurdere seiko's die niet onder doen voor een Zwitsers uurwerk. Sterker nog: die versies zijn beter dan een ETA uurwerk.
Deze versies zijn te herkennen aan de naamgeving Grand Seiko. Er zijn ook quartz versies van, maar die moet je maar even negeren. Ze hebben ook een high beat caliber met 36000 bph. Heel mooi om te zien.
Dat zijn inderdaad Seiko's met een prachtig stukje techniek. Zeer mooi om te zien ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo'n ketting heet ook 'snek' en werd al toegepast in (heule oude) klokken. Met namen omdat in die tijd verenstaal dusdanig slecht was dat het krachtverloop dramatisch was.

[ afbeelding ]

Andere methode was een veerton met een maltezerkruis welke er voor zorgt dat de veer niet volledig afliep en niet volledig op te winden was, waardoor alleen het beste deel van de veer gebruikt werd.

http://www.belleheure.com/pdf/Versleten%20ankerradtap.pdf
Leuk stuk extra info! Weer wat geleerd ^O^
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153029300
Eindelijk een automaat van Deep Blue bij watch2day met Seiko uurwerk, voor de liefhebber voor +/- ¤200, wel fors met een diameter van 46mm:

pi_153047477
Ik heb even stiekem naar deze gekeken:

Ik snap alleen niet helemaal waarom Jaeger (blijkbaar al sinds de '40s) een power indicator heeft op een automaat? Het idee van een automaat is toch júist dat je je niet druk hoeft te maken over de gangreserve?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153048108
Zo'n zwart-witte Reverso is ook prachtig :9~




Zie mezelf er niet direct mee lopen, maar misschien over een X aantal jaar.. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153048763

Als je die lelijke nato er even af denkt..

http://www.ebay.es/itm/Se(...)&hash=item4d32d4608e

kan me alleen niet heugen dat de Star Divers ook in PVD werden uitgevoerd :? De OPS wel, maar deze :?

Twee jaar geleden de kans gehad om een OPS voor 300 Euro oid te kopen, toen niet gedaan. Eeuwig zonde.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153050883
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:25 schreef Skv het volgende:
Zo'n zwart-witte Reverso is ook prachtig :9~

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zie mezelf er niet direct mee lopen, maar misschien over een X aantal jaar.. O+
Ik vind stiekem de squadra serie wel heel fraai.
De normale reverso zouden ze alleen moeten maken met 2 wijzers zonder datum en een dichte achterkant zoals hij bedoeld is.
De squadra geeft dan ruimte voor meer complexere uurwerken.

De Reverso is ook een van die iconen zoals een sub, speedy of monaco. Je weet gelijk welk type en merk het is.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:55:03 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_153052977
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:08 schreef Skv het volgende:
Ik heb even stiekem naar deze gekeken:

Ik snap alleen niet helemaal waarom Jaeger (blijkbaar al sinds de '40s) een power indicator heeft op een automaat? Het idee van een automaat is toch júist dat je je niet druk hoeft te maken over de gangreserve?
Ik vind een gangreserve juist wel een leuke "complicatie" op een automaat. Zeker aangezien je dan directe feedback hebt op de overdracht van je kinetische energie op de gangreserve. Eén van de mooiere features op bijvoorbeeld 7-day automaten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:20:04 #18
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153053958
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:25 schreef Skv het volgende:
Zo'n zwart-witte Reverso is ook prachtig :9~

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zie mezelf er niet direct mee lopen, maar misschien over een X aantal jaar.. O+
Hele mooie klok inderdaad. Denk alleen dat het voor mij bijvoorbeeld met m'n 25 lentes jong een beetje ouwelijk is.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153055011
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:08 schreef Skv het volgende:
Ik heb even stiekem naar deze gekeken:

Ik snap alleen niet helemaal waarom Jaeger (blijkbaar al sinds de '40s) een power indicator heeft op een automaat? Het idee van een automaat is toch júist dat je je niet druk hoeft te maken over de gangreserve?
Die wil ik al sinds ik hem James Gandolfinie hem heb zien dragen in taking pelham123 geloof ik
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 29 mei 2015 @ 07:33:56 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153061948
Wat een fantastisch mooi horloge :o Schijnt zelfs een kompas op te zitten op 11 uur, maar daar kan ik helaas geen paatje van vinden.

pi_153061954
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 07:33 schreef Woelwater het volgende:
Wat een fantastisch mooi horloge :o Schijnt zelfs een kompas op te zitten op 11 uur, maar daar kan ik helaas geen paatje van vinden.

[ afbeelding ]
Je beschrijving van de kompas maakt mij nieuwsgierig. Ik zou graag een (werkende) afbeelding van het horloge in kwestie zien.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:36:25 #22
67670 Skv
Cynist.
pi_153062431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:20 schreef x3ro het volgende:

[..]

Hele mooie klok inderdaad. Denk alleen dat het voor mij bijvoorbeeld met m'n 25 lentes jong een beetje ouwelijk is.
Exact mijn idee. Ben wel iets ouder, maar kan nu wat sportievers wel gebruiken. Wat opzich wel grappig is, gezien de historie van de reverso. Je kon hem inklappen om het glas te beschermen tijdens de polosport. Hoewel ik me niet echt voor kan stellen dat men graaf het horloge omhield in de jaren 40, zonder incabloc of enige vorm van degelijke schokprotectie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:37:40 #23
67670 Skv
Cynist.
pi_153062445
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:48 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die wil ik al sinds ik hem James Gandolfinie hem heb zien dragen in taking pelham123 geloof ik
Stond geserviced en wel aangeboden op marktplaats voor 3900 geloof ik. Is inmiddels weg.

Reverso duo stond ook aangeboden gisten voor 4500. Was eind van de dag weer weg.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:56:12 #24
58560 Oksel
Gezellig.
pi_153062733
Mijn Longines ligt weer bij de horlogemaker. Had 'm laten servicen pas, maar hij liep nu per dag al een minuut achter ofzo.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 29 mei 2015 @ 10:21:59 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153064499
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:56 schreef Oksel het volgende:
Had 'm laten servicen pas, maar hij liep nu per dag al een minuut achter ofzo.
Een minuut per dag :o
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:13:47 #26
58560 Oksel
Gezellig.
pi_153079172
Ja, zoiets. Nouja, zal minder geweest zijn, maar zo voelde het. De machine gaf 15 seconden aan :P
pi_153086612
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Stond geserviced en wel aangeboden op marktplaats voor 3900 geloof ik. Is inmiddels weg.

Reverso duo stond ook aangeboden gisten voor 4500. Was eind van de dag weer weg.
'Toevallig' die reserve de marche aangeschaft. Is wel een andere versie dan in het YouTube filmpje. Mijne heeft een dichte achterkant en opgelegde 9 en 12 op de wijzerplaat.

pi_153092532
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:39 schreef D662 het volgende:

[..]

'Toevallig' die reserve de marche aangeschaft. Is wel een andere versie dan in het YouTube filmpje. Mijne heeft een dichte achterkant en opgelegde 9 en 12 op de wijzerplaat.

[ afbeelding ]
Blijft een van de klassiekers van JLC. Mooi klokje.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 04:09:45 #29
67670 Skv
Cynist.
pi_153093980
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:39 schreef D662 het volgende:

[..]

'Toevallig' die reserve de marche aangeschaft. Is wel een andere versie dan in het YouTube filmpje. Mijne heeft een dichte achterkant en opgelegde 9 en 12 op de wijzerplaat.

[ afbeelding ]
grappig! Heb er nog serieus over zitten twijfelen namelijk, contact gehad met de verkoper etc. Was er alleen niet zeker genoeg van om een bieding te doen. Hoe bevalt hij je?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 04:10:52 #30
67670 Skv
Cynist.
pi_153093983
Kijk, zo trekken we per ongeluk lurkers het horlogetopic in! ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153094231
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:39 schreef D662 het volgende:

[..]

'Toevallig' die reserve de marche aangeschaft. Is wel een andere versie dan in het YouTube filmpje. Mijne heeft een dichte achterkant en opgelegde 9 en 12 op de wijzerplaat.

[ afbeelding ]
Mooie cadeau voor jezelf gefeliciteerd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 30 mei 2015 @ 09:31:38 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153095052
Ik heb vannacht over horloges gedroomd door dit topic.

Mijn droom was dat ik in de wildernis was en dat ik een lange trek aan het doen was waarbij ik op zoek ging naar allerlei dieren. Ik had mijn horloge om. Toen ik wilde kijken hoe laat het was zag ik dat de tijd op mijn horloge achteruit liep en de wijzers gingen heel snel. Toen keek ik naar de achterkant en zag dat het mineraalglas uit het kijkvenster weg was en de rotor en nog wat onderdelen waren ook verdwenen. Toen ik verder liep vond ik overal op de grond enorme brokken roze-achtig saffier (brokken van enkele cm) die afkomstig waren uit het horloge. M'n moeder (die al meer dan 20 jaar dood is) kwam ook op de proppen met allerlei horloge onderdelen die ze op het pad had gevonden. Daarna ging de droom geleidelijk over in een andere droom, o.a. over trainingspakken/ schooluniformen en het feit dat ik een school binnen was gesneakt waar ik stiekem mee deed aan schilder lessen. Lekker kliederen met verf :D

Ik herinner mijn dromen vaak en ze zijn bijna altijd leuk / weird. Ik heb wel vaker over horloges gedroomd trouwens. In mijn dromen gaan ze altijd kapot op de meest vreemde manieren. :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:18:37 #33
67670 Skv
Cynist.
pi_153095603
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:31 schreef SeLang het volgende:
Ik heb vannacht over horloges gedroomd door dit topic.

Mijn droom was dat ik in de wildernis was en dat ik een lange trek aan het doen was waarbij ik op zoek ging naar allerlei dieren. Ik had mijn horloge om. Toen ik wilde kijken hoe laat het was zag ik dat de tijd op mijn horloge achteruit liep en de wijzers gingen heel snel. Toen keek ik naar de achterkant en zag dat het mineraalglas uit het kijkvenster weg was en de rotor en nog wat onderdelen waren ook verdwenen. Toen ik verder liep vond ik overal op de grond enorme brokken roze-achtig saffier (brokken van enkele cm) die afkomstig waren uit het horloge. M'n moeder (die al meer dan 20 jaar dood is) kwam ook op de proppen met allerlei horloge onderdelen die ze op het pad had gevonden. Daarna ging de droom geleidelijk over in een andere droom, o.a. over trainingspakken/ schooluniformen en het feit dat ik een school binnen was gesneakt waar ik stiekem mee deed aan schilder lessen. Lekker kliederen met verf :D

Ik herinner mijn dromen vaak en ze zijn bijna altijd leuk / weird. Ik heb wel vaker over horloges gedroomd trouwens. In mijn dromen gaan ze altijd kapot op de meest vreemde manieren. :P
:D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 12:37:33 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153098377
Zo. Rolex.

Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:08:21 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153098911
Blijft leuk om de techniek een beetje te begluren al word ik er niet echt warm van ofzo, en ik zal never nooit een paar duizend euro uitgeven voor een klokkie omdat er een duur merk op staat.. een horloge moet mooi zijn en goed werken.. en dat kan ook voor een nulletje minder voor de komma.

Ik ben wel op zoek naar iets leuks als 'net' horloge, want er is er eentje gesneuveld nu natuurlijk, dus daar moet wat anders voor komen :P Ben wel een klein beetje van die sjinezen afgestapt, al zag ik dat er ook van die spleetogen zijn die er fatsoenlijke uurwerken in stoppen, maar dan ligt de prijs ook meteen een stuk hoger, en dan kan ik ook hier lokaal shoppen zonder gokken over de kwaliteit van de rest van de klok.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 14:39:02 (offtopic) ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153099320
Kan het persoonlijke gemiemel weer even gewoon via de pm en dm?
Dan kan het hier weer ontopic gaan.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:51:06 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_153099767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Rolex.

[ afbeelding ]
Veel te groot.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:01:04 #38
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153100042
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben wel op zoek naar iets leuks als 'net' horloge, want er is er eentje gesneuveld nu natuurlijk, dus daar moet wat anders voor komen :P
Je had hier een voorbeeld kunnen plaatsen van een chinees die je mooi vond, we weten natuurlijk niet wat jouw smaak is, dan krijg je vast wel goed advies voor een alternatief.
En 'net' is maar een relatief begrip mijn inziens, wat voor een automonteur een net horloge is kan voor een verzekeringsagent helemaal niets zijn.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:08:43 #39
67670 Skv
Cynist.
pi_153100254
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Rolex.

[ afbeelding ]
HUGE.

Heb je 'm gekocht? :o
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:10:45 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153100314
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:01 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je had hier een voorbeeld kunnen plaatsen van een chinees die je mooi vond, we weten natuurlijk niet wat jouw smaak is, dan krijg je vast wel goed advies voor een alternatief.
En 'net' is maar een relatief begrip mijn inziens, wat voor een automonteur een net horloge is kan voor een verzekeringsagent helemaal niets zijn.
Ik heb pas een heel ritsje chinezen die ik mooi vind hier neergeplempt; mijn smaak is redelijk breed; er moet iets te zien zijn, en ik houd van bijzondere (grove) banden, en alles wat niet 13-in-een-dozijn is. Mijn dreamwatch is een Oakley Time machine O+
Wat ik mooie (onbetaalbare) klokken vind zijn bijvoorbeeld Breitling, TAG Heuer, chronografen, een beetje het grovere spul. Rolex bijvoorbeeld vind ik gewoon te saai.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:10:45 #41
67670 Skv
Cynist.
pi_153100315
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Blijft leuk om de techniek een beetje te begluren al word ik er niet echt warm van ofzo, en ik zal never nooit een paar duizend euro uitgeven voor een klokkie omdat er een duur merk op staat.. een horloge moet mooi zijn en goed werken.. en dat kan ook voor een nulletje minder voor de komma.

Ik ben wel op zoek naar iets leuks als 'net' horloge, want er is er eentje gesneuveld nu natuurlijk, dus daar moet wat anders voor komen :P Ben wel een klein beetje van die sjinezen afgestapt, al zag ik dat er ook van die spleetogen zijn die er fatsoenlijke uurwerken in stoppen, maar dan ligt de prijs ook meteen een stuk hoger, en dan kan ik ook hier lokaal shoppen zonder gokken over de kwaliteit van de rest van de klok.
Als je iets robuusts wil, kan je misschien een Seiko Monster proberen?
http://forums.watchuseek.(...)r-review-879749.html
Erg populair horloge, ook in andere kleuren dials te koop. Zeer betaalbaar horloge. Dit is afgaande op je eerdere reactie dat alles toch altijd stuk gaat.

Als net horloge kan je misschien eens kijken naar Hamilton Jazzmaster.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 14:43:04 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:11:56 #42
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153100353
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Blijft leuk om de techniek een beetje te begluren al word ik er niet echt warm van ofzo, en ik zal never nooit een paar duizend euro uitgeven voor een klokkie omdat er een duur merk op staat.. een horloge moet mooi zijn en goed werken.. en dat kan ook voor een nulletje minder voor de komma.

Ik ben wel op zoek naar iets leuks als 'net' horloge, want er is er eentje gesneuveld nu natuurlijk, dus daar moet wat anders voor komen :P Ben wel een klein beetje van die sjinezen afgestapt, al zag ik dat er ook van die spleetogen zijn die er fatsoenlijke uurwerken in stoppen, maar dan ligt de prijs ook meteen een stuk hoger, en dan kan ik ook hier lokaal shoppen zonder gokken over de kwaliteit van de rest van de klok.
Verder omtrent dat nette horloge, wat is ongeveer je budget? Zoals je al aangeeft zijn de betere Chinezen ook meer aan de prijs. Dus denk eigenlijk wel dat er hier binnen de landsgrenzen wat leuks te vinden is met twee jaar garantie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Rolex.

[ afbeelding ]
Die gradient van de dial is in reallife nog veel mooier dan op de foto's. Zoals Skv al vroeg, gekocht? :o

[ Bericht 15% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 14:43:43 (offtopic) ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:20:17 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153100617
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Als je iets robuusts wil, kan je misschien een Seiko Monster proberen?
http://forums.watchuseek.(...)r-review-879749.html
Erg populair horloge, ook in andere kleuren dials te koop. Zeer betaalbaar horloge. Dit is afgaande op je eerdere reactie dat alles toch altijd stuk gaat.

Als net horloge kan je misschien eens kijken naar Hamilton Jazzmaster.
Die monster is idd wel een mooie die aan de eisen voldoet.. Tis een ekte Seiko, band is kewl, prijs is wel OK, want het is voor 'netjes', en daarmee bedoel ik niet een dresswatch, maar voor in mijn vrije tijd ;)

Jazzmaster ga ik ook effe bekijken ^O^ is niks voor mij, niet spannend genoeg, te fragiel, en way over budget als ik iets leukere zie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:11 schreef x3ro het volgende:

[..]


Verder omtrent dat nette horloge, wat is ongeveer je budget? Zoals je al aangeeft zijn de betere Chinezen ook meer aan de prijs. Dus denk eigenlijk wel dat er hier binnen de landsgrenzen wat leuks te vinden is met twee jaar garantie.

[..]

Die gradient van de dial is in reallife nog veel mooier dan op de foto's. Zoals Skv al vroeg, gekocht? :o
Budget ligt tussen de 2 en 300 ongeveer.. meer kan wel, maar vind ik niet nodig, ik heb niks te bewijzen :+

Ik wil gewoon een beetje meelullen, maar ik ben niet zo bekend met de terminologie, wel een beetje geinteresseerd, maar absoluut geen fapper, en Rolex (wat ik hier vaak zie) laat me ékt compleet koud :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 14:44:16 (offtopic) ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:25:19 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153100768
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]
---
Nok nou eens man.. je punt is pas 82 keer gemaakt.. doe gewoon ontopic mee of ga eens ergens anders trollen.. ik sta achter je punt, maar het begint wel een beete annoying te worden. Je bent nu gewoon moedwillig het topic aan het verkutten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 14:40:49 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:46:31 #45
16715 Mylene
*schatje*
pi_153101369
Topic opgeschoond, Woelwater ook jij moet stoppen om de sfeer in deze reeks te verzieken.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:54:57 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153101623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Rolex.

[ afbeelding ]
Lekker lomp, me like! Alleen dan liever een andere kleur wijzerplaat. En wat minder tekst erop :')

Wat een lelijk onding in de OP trouwens :{w

quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die monster is idd wel een mooie die aan de eisen voldoet.. Tis een ekte Seiko, band is kewl, prijs is wel OK, want het is voor 'netjes', en daarmee bedoel ik niet een dresswatch, maar voor in mijn vrije tijd ;)

Jazzmaster ga ik ook effe bekijken ^O^ is niks voor mij, niet spannend genoeg, te fragiel, en way over budget als ik iets leukere zie.

[..]

Budget ligt tussen de 2 en 300 ongeveer.. meer kan wel, maar vind ik niet nodig, ik heb niks te bewijzen :+

Ik wil gewoon een beetje meelullen, maar ik ben niet zo bekend met de terminologie, wel een beetje geinteresseerd, maar absoluut geen fapper, en Rolex (wat ik hier vaak zie) laat me ékt compleet koud :P
Dan zou ik gewoon voor een van de merken in de OP gaan, of een Seiko inderdaad, alhoewel ik gruwel van de Monster. Dan is een miskoop wel zo'n beetje onmogelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Twiitch op 30-05-2015 15:07:49 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:08:27 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153101982
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Lekker lomp, me like! Alleen dan liever een andere kleur wijzerplaat.

Wat een lelijk onding in de OP trouwens :{w

[..]

Dan zou ik gewoon voor een van de merken in de OP gaan, of een Seiko inderdaad, alhoewel ik gruwel van de Monster. Dan is een miskoop wel zo'n beetje onmogelijk.
Wat is er mis met dat monsterding?

Andere/betere ideeën zijn natuurlijk meer dan welkom :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:20:36 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153102277
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:08 schreef Skv het volgende:

[..]

HUGE.

Heb je 'm gekocht? :o
Nee, waddan? 11.gif
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:21:29 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153102302
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat monsterding?

Andere/betere ideeën zijn natuurlijk meer dan welkom :P
Prima kwaliteit hoor, maar ik vind hem echt oerlelijk, dat is gelukkig persoonlijk.
Geen idee of het merk enige kwaliteit biedt maar ik vind veel modellen van Vostok Europe ook wel mooi. Zitten ongeveer wel rond jouw prijsklasse.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 15:26:35 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153102422
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb pas een heel ritsje chinezen die ik mooi vind hier neergeplempt; mijn smaak is redelijk breed; er moet iets te zien zijn, en ik houd van bijzondere (grove) banden, en alles wat niet 13-in-een-dozijn is. Mijn dreamwatch is een Oakley Time machine O+
Wat ik mooie (onbetaalbare) klokken vind zijn bijvoorbeeld Breitling, TAG Heuer, chronografen, een beetje het grovere spul. Rolex bijvoorbeeld vind ik gewoon te saai.
Hm, dan vind je mijn Breitling (Super Avenger 2) ook vast mooi. Hij is niet onbetaalbaar, je bent gewoon niet bereid het geld ervoor neer te leggen ;) maar daar is niks mis mee, ieder zijn ding natuurlijk. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_153102525
Als je geen bezwaar hebt tegen Chinese kwaliteit.

  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:59:35 #52
67670 Skv
Cynist.
pi_153103244
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, waddan? [ afbeelding ]
Hij is zo groot.. :+ vraag me af wanneer je hem dan zou dragen :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:01:13 #53
67670 Skv
Cynist.
pi_153103297
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Prima kwaliteit hoor, maar ik vind hem echt oerlelijk, dat is gelukkig persoonlijk.
Geen idee of het merk enige kwaliteit biedt maar ik vind veel modellen van Vostok Europe ook wel mooi. Zitten ongeveer wel rond jouw prijsklasse.
VE is die tent uit Letland toch? :?

Zou dan eerder voor een gevestigd merk gaan zoals Seiko.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:02:08 #54
67670 Skv
Cynist.
pi_153103330
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat monsterding?

Andere/betere ideeën zijn natuurlijk meer dan welkom :P
Orient Mako of Orient Ray?

Of skx? http://www.horlogeforum.n(...)7-009-mod-zien/43616

[ Bericht 11% gewijzigd door Skv op 30-05-2015 16:27:20 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:25:10 #55
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153103972
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

Budget ligt tussen de 2 en 300 ongeveer.. meer kan wel, maar vind ik niet nodig, ik heb niks te bewijzen :+

Dus als je een horloge duurder dan 300 euro hebt, dan heb je dat om wat te bewijzen?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:44:51 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153104468
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:01 schreef Skv het volgende:

[..]

VE is die tent uit Letland toch? :?

Zou dan eerder voor een gevestigd merk gaan zoals Seiko.
Waarom? Het gros loopt op Seiko uurwerken, en ik vind hun modellen wel mooi, Seiko vind ik in die prijsklasse toch altijd een beetje eenheidsworst. Goede veilige keuze, maar daar is alles ook mee gezegd. Al hoef je voor 200¤ ook niet heel kieskeurig te zijn lijkt me. Dan koop ik hem sowieso niet voor het uurwerk, maar meer voor de vormgeving.

[ Bericht 9% gewijzigd door Twiitch op 30-05-2015 16:54:39 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:10:03 #57
67670 Skv
Cynist.
pi_153105099
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Waarom? Het gros loopt op Seiko uurwerken, en ik vind hun modellen wel mooi, Seiko vind ik in die prijsklasse toch altijd een beetje eenheidsworst. Goede veilige keuze, maar daar is alles ook mee gezegd. Al hoef je voor 200¤ ook niet heel kieskeurig te zijn lijkt me. Dan koop ik hem sowieso niet voor het uurwerk, maar meer voor de vormgeving.
http://www.horlogeforum.nl/t/seiko-sarb033-verkocht/43505

Vind ik sterk te verkiezen qua afwerking en uitstraling boven zo'n VE. Zelfde prijsklasse (hoewel VE er zelfs boven zit). Just my 2 cents.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 17:13:13 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153105211
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Hij is zo groot.. :+ vraag me af wanneer je hem dan zou dragen :)
Groot?? Hij is juist klein :+ maar hij is ook niet van mij, maar van iemand die ik goed ken die echt héél veel horloges heeft (en ook ontzettend veel geld heeft :+ )

Ik vind hem in ieder geval helemaal niet mooi. Ik vind zo'n duiker met zo'n zwarte lunette echt niet mooi, of er nou Rolex op staat en +/- 12k kost of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:15:57 #59
67670 Skv
Cynist.
pi_153105297
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Groot?? Hij is juist klein :+ maar hij is ook niet van mij, maar van iemand die ik goed ken die echt héél veel horloges heeft (en ook ontzettend veel geld heeft :+ )

Ik vind hem in ieder geval helemaal niet mooi. Ik vind zo'n duiker met zo'n zwarte lunette echt niet mooi, of er nou Rolex op staat en +/- 12k kost of niet.
44mm x 17,7 mm vind ik aardig groot. Maar ach, het is nog niet de Deepsea Challenge-uitvoering :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:19:09 #60
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153105395
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die monster is idd wel een mooie die aan de eisen voldoet.. Tis een ekte Seiko, band is kewl, prijs is wel OK, want het is voor 'netjes', en daarmee bedoel ik niet een dresswatch, maar voor in mijn vrije tijd ;)

Jazzmaster ga ik ook effe bekijken ^O^ is niks voor mij, niet spannend genoeg, te fragiel, en way over budget als ik iets leukere zie.

[..]

Budget ligt tussen de 2 en 300 ongeveer.. meer kan wel, maar vind ik niet nodig, ik heb niks te bewijzen :+

Ik wil gewoon een beetje meelullen, maar ik ben niet zo bekend met de terminologie, wel een beetje geinteresseerd, maar absoluut geen fapper, en Rolex (wat ik hier vaak zie) laat me ékt compleet koud :P
Voor zo'n bedrag zou ik kijken tussen merken als Citizen of Casio. Je hebt dan gewoon een goed degelijk horloge met techniek van ditto kwaliteit. Daar kun je gewoonweg vrij weinig fout mee doen en wanneer er toch iets mee blijkt te zijn is de aftermarket service ook gewoon goed.

Mocht je verder naar horloges willen kijken met een automaat kun je in dat genoemde budget ook kijken naar de horloges van Orient welke Skv noemde. Overigens kun je voor <400 ook bij Hamilton een handopwinder vinden en voor <500 hebben ze een handvol automaten te koop en dat zijn dan andere modellen dan de eerder genoemde Jazz Master.

Verder nog iets qua looks wat je perse wel of net niet wil?

-edit: nee

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Groot?? Hij is juist klein :+ maar hij is ook niet van mij, maar van iemand die ik goed ken die echt héél veel horloges heeft (en ook ontzettend veel geld heeft :+ )

Ik vind hem in ieder geval helemaal niet mooi. Ik vind zo'n duiker met zo'n zwarte lunette echt niet mooi, of er nou Rolex op staat en +/- 12k kost of niet.
Mwah, vond hem zelf toch behoorlijk dik om mijn pols en dan doel ik meer op het formaat :+ Maar dat kan ook aan mijn polsjes liggen natuurlijk. Overigens worden ze goed verkocht, bij zaken zoals Burger komen ze zo snel als dat ze weer weg zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 19:07:10 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:25:21 #61
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153105567
die deepsea is mij ook te groot. de subtiliteit is ver te zoeken zeg maar.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:27:42 #62
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153105620
-edit: nee

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 19:10:40 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:29:27 #63
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153105660
-edit: nee

[ Bericht 50% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 19:10:48 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:40:49 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153105934
-edit: nee

Een Citizen of Casio zou gewoon een goede keus voor de vraagsteller zijn.. Die zoekt een praktisch horloge en zit misschien helemaal niet te wachten op iets wat na 2 dagen niet dragen stil staat of elke maand 5 minuten voor of achter loopt.
Hij geeft zelfs aan dat zijn droomhorloge een ¤1300 quartz is.

Nergens heb ik beweerd dat je met een horloge van meer dan ¤300 iets probeer te bewijzen.

[ Bericht 47% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 19:11:01 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:47:52 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153106076
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:10 schreef Skv het volgende:

[..]

http://www.horlogeforum.nl/t/seiko-sarb033-verkocht/43505

Vind ik sterk te verkiezen qua afwerking en uitstraling boven zo'n VE. Zelfde prijsklasse (hoewel VE er zelfs boven zit). Just my 2 cents.
Ik vind dat maar een saai ding. Zou ik eerder een Bambino kopen voor de helft van het geld.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:49:20 #66
67670 Skv
Cynist.
pi_153106102
O+ Blij mee.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 17:52:11 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153106157


[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 19:11:31 (reactie op verwijderd) ]
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:55:18 #68
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153106216
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:49 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ] O+ Blij mee.
Kan het me goed voorstellen. Prachtig hoorloge, ook de combi met horlogebandje en armband :9~

[ Bericht 43% gewijzigd door Mylene op 30-05-2015 19:11:52 (reactie op verwijderd) ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 18:41:54 #69
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_153107334
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:49 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ] O+ Blij mee.
Mooi :Y

Hoe groot is die?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 18:46:17 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153107462
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Prima kwaliteit hoor, maar ik vind hem echt oerlelijk, dat is gelukkig persoonlijk.
Geen idee of het merk enige kwaliteit biedt maar ik vind veel modellen van Vostok Europe ook wel mooi. Zitten ongeveer wel rond jouw prijsklasse.
Dat is inderdaad persoonlijk; ik houd wel van grove accessoires; kettingen moeten dik zijn, armbanden ook, en dus ook mijn klokken :7 Subtiel is niet helemaal mijn ding zeg maar :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm, dan vind je mijn Breitling (Super Avenger 2) ook vast mooi. Hij is niet onbetaalbaar, je bent gewoon niet bereid het geld ervoor neer te leggen ;) maar daar is niks mis mee, ieder zijn ding natuurlijk. :)
Idd, die vind ik ook mooi, maar enige research leidt naar prijzen in de buurt van de 5k, en dan heb ik zeg maar al 10 keer gepast. Voor 5k koop ik er wel een motorfietsie bij; heb ik meer lol van als van een klok die ik maar sporadisch kan dragen. ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:02 schreef Skv het volgende:
Orient Mako of Orient Ray
Nee, teveel richting Rolex look, geen mooie of bijzondere band, saai².
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:18:12 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153108350
Effe een site aan het doorspitten, likes:

Nixon 42-20 Chrono, Het merk zegt me echt he-le-maal niks, maar hij is lekker grof 8-)

Tauchmeister Automatic

Planet Orient 21-Jewel Automatic

Te duur, maar heel vet, die band :9~ O+
Seiko Core Op die site van de links hierboven hebben ze hem ook, maar in bicolor, en dat vind ik niks. Seiko verpatst hem voor 475, wat ik te veel vind.

[ Bericht 27% gewijzigd door Sounddragon op 30-05-2015 19:34:39 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:18:41 #72
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153108357
Moet je niet gewoon voor een g-shock gaan? Die zijn ook behoorlijk grof en groot.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:19:16 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153108387
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:18 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Moet je niet gewoon voor een g-shock gaan?
Heb ik nu om, is mijn werkklok.

Post wordt nog geëdit, ik klikte per ongeluk op 'posten', was nog niet klaar :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 19:23:47 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153108504
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
Effe een site aan het doorspitten, likes:

Nixon 42-20 Chrono, Het merk zegt me echt he-le-maal niks, maar hij is lekker grof 8-)

Tauchmeister Automatic

Ja, maar wel maar 42mm, en dat is vrij klein ;)

Die 2e is 46mm, die gaat meer richting wat jij wil denk ik qua grootte.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:27:07 #75
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153108584
Zijn jullie zo groot en breed dat jullie kunnen wegkomen met 46mm horloges dan?

Er zijn maar weinigen bij wie dat staat vind ik.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:29:40 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153108647
Kan makkelijk. Ik vind zo'n 36 mm dresswatch dan weer een beetje verwijfd staan op de gemiddelde mannenpols.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 19:30:13 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153108659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:27 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Zijn jullie zo groot en breed dat jullie kunnen wegkomen met 46mm horloges dan?

Er zijn maar weinigen bij wie dat staat vind ik.
Mijn Breitling is 47,5mm ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:32:14 #78
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153108705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mijn Breitling is 47,5mm ;)
Maar ben je zelf ook een heel groot of dik wellicht dan neem ik aan? Anders is dat horloge groter dan je pols.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 19:33:35 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153108739
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:32 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Maar ben je zelf ook een heel groot of dik wellicht dan neem ik aan? Anders is dat horloge groter dan je pols.
Hahaha, nee ik ben niet dik ;) Horloge is ook niet groter dan mijn pols :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:34:51 #80
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153108767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hahaha, nee ik ben niet dik ;) Horloge is ook niet groter dan mijn pols :)
Ok :)

Heb ook weleens een horloge van 47 of 48mm aangehad maar dat was echt geen gezicht.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:41:58 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153108955
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar wel maar 42mm, en dat is vrij klein ;)

Die 2e is 46mm, die gaat meer richting wat jij wil denk ik qua grootte.
Hmm, daar heb je gelijk in, al is groot ook niet meteen alles, maar wel beter :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:27 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Zijn jullie zo groot en breed dat jullie kunnen wegkomen met 46mm horloges dan?

Er zijn maar weinigen bij wie dat staat vind ik.
Ik ben niet bepaald klein uitgevallen, 1.88 ofzo, tegen de 100 kilo, maar daar wordt aan gewerkt, wil naar 90 ofzo, T shirts in 3XL.

Dit is mijn Dieseltje die nu gefikst wordt, mijn normale 'nette' horloge.


De rechtse.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153108985
Als je een 2e hands horloge koopt, waar moet je dan vooral op letten dat je niet genept wordt?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:45:13 #83
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153109024
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:43 schreef habitue het volgende:
Als je een 2e hands horloge koopt, waar moet je dan vooral op letten dat je niet genept wordt?
Dat is natuurlijk niet te beantwoorden. Bij ieder horloge zijn er weer andere details die belangrijk zijn voor de authenticiteit.
pi_153109739
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:43 schreef habitue het volgende:
Als je een 2e hands horloge koopt, waar moet je dan vooral op letten dat je niet genept wordt?
Dat het echt is en niet is gestolen 😊
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:25:52 #85
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153110189
Een greep uit mijn collectie:

Mijn laatste aanwinst sinds deze week, een quartz horloge zoals hij door de meeste wordt gezien.



En een zooi andere, misschien dat nu een beetje te begrijpen is waar mijn liefde voor quartz vandaan komt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook ik ben een liefhebber van mooie horloges en horlogetechniek. Het is alleen een andere techniek en vind het jammer dat er hier geen interesse (meer) voor bestaat.

Het mooiste vind ik toch wel dat ze altijd exact dezelfde tijd aangeven en zelfs de secondewijzers op hetzelfde ritme tikken.
pi_153110241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet te beantwoorden. Bij ieder horloge zijn er weer andere details die belangrijk zijn voor de authenticiteit.
Dat snap ik. Maar vaak zie ik dat er een certificaat bij zit en een doosje etc. Kun je er dan vanuit gaan dat hij echt is, of worden die ook vaak vervalst?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:29:21 #87
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153110273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar vaak zie ik dat er een certificaat bij zit en een doosje etc. Kun je er dan vanuit gaan dat hij echt is, of worden die ook vaak vervalst?
Dat ligt maar net aan de prijscategorie waarin je zoekt.

Als ze een heel horloge kunnen namaken, kunnen ze zeker een doosje en een papiertje namaken.
pi_153110316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de prijscategorie waarin je zoekt.

Als ze een heel horloge kunnen namaken, kunnen ze zeker een doosje en een papiertje namaken.
Zat te kijken naar omega speedmaster, seamaster.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:32:11 #89
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153110364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:30 schreef habitue het volgende:

[..]

Zat te kijken naar omega speedmaster, seamaster.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:30 schreef habitue het volgende:

[..]

Zat te kijken naar omega speedmaster, seamaster.
Die kunnen vervalst zijn ja. Maar zonder foto's of iets is er niets zinnigs over te zeggen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:35:10 #90
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153110448
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:25 schreef Woelwater het volgende:
Een greep uit mijn collectie:

Mijn laatste aanwinst sinds deze week, een quartz horloge zoals hij door de meeste wordt gezien.

[ afbeelding ]

En een zooi andere, misschien dat nu een beetje te begrijpen is waar mijn liefde voor quartz vandaan komt.

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook ik ben een liefhebber van mooie horloges en horlogetechniek. Het is alleen een andere techniek en vind het jammer dat er hier geen interesse (meer) voor bestaat.

Het mooiste vind ik toch wel dat ze altijd exact dezelfde tijd aangeven en zelfs de secondewijzers op hetzelfde ritme tikken.
Denk dat dit dan ook onder een liefhebbers collectie valt, vooral de techniek van de Oceanus is behoorlijk interessant voor een Quartzhorloge. Denk dat je dit veel eerder had moeten posten, is namelijk wel wat anders dan een FlikFlak quartz.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar vaak zie ik dat er een certificaat bij zit en een doosje etc. Kun je er dan vanuit gaan dat hij echt is, of worden die ook vaak vervalst?
Doos en papieren zijn met een beetje zoekwerk los uit te halen(al dan niet vervalst) vooral in prive verkoop zou ik daar niet zo snel warm of koud van worden als garantie voor echtheid. Tijd terug nog blanco fake Rolexpapieren voor een paar tientjes langs zien komen :') Weet niet waar je naar opzoek bent, maar wil je veiligheid voorop hebben, kun je beter bij gerenommeerde verkopers kijken.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153110485
Als je een Omega vind kan je hem altijd op WUS posten, daar zitten genoeg mensen met verstand van zaken. Je kan je daar ook inlezen in zaken waar je op moet letten.

http://forums.watchuseek.com/f441/
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:37:30 #92
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153110517
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:30 schreef habitue het volgende:

[..]

Zat te kijken naar omega speedmaster, seamaster.
Foto's kunnen we veel meer mee ^O^ Dials, spacing tussen subdials, sluitingen van de band, verkeerde cutouts van cijfers etc zijn allemaal zaken waaraan neppers vaak snel te herkennen zijn. Zitten hier bij mijn weten sowieso al 2 of 3 users met een Speedy en volgens mij ook nog iemand met een Seamaster.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:37:47 #93
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153110524
Deze staat momenteel op marktplaats. Erg cool moet ik zeggen

pi_153111236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:37 schreef x3ro het volgende:

[..]

Foto's kunnen we veel meer mee ^O^ Dials, spacing tussen subdials, sluitingen van de band, verkeerde cutouts van cijfers etc zijn allemaal zaken waaraan neppers vaak snel te herkennen zijn. Zitten hier bij mijn weten sowieso al 2 of 3 users met een Speedy en volgens mij ook nog iemand met een Seamaster.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef Glad_Janus het volgende:
Als je een Omega vind kan je hem altijd op WUS posten, daar zitten genoeg mensen met verstand van zaken. Je kan je daar ook inlezen in zaken waar je op moet letten.

http://forums.watchuseek.com/f441/

Ah ok thanks, zal foto's plaatsen wanneer ik er een gevonden heb.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_153111602
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 04:09 schreef Skv het volgende:

[..]

grappig! Heb er nog serieus over zitten twijfelen namelijk, contact gehad met de verkoper etc. Was er alleen niet zeker genoeg van om een bieding te doen. Hoe bevalt hij je?
Hij bevalt prima. Draagt zeer fijn als een soort van dress horloge tussen alle duikers door.
pi_153111727
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:25 schreef Woelwater het volgende:
Een greep uit mijn collectie:

Mijn laatste aanwinst sinds deze week, een quartz horloge zoals hij door de meeste wordt gezien.

[ afbeelding ]

En een zooi andere, misschien dat nu een beetje te begrijpen is waar mijn liefde voor quartz vandaan komt.

Ook ik ben een liefhebber van mooie horloges en horlogetechniek. Het is alleen een andere techniek en vind het jammer dat er hier geen interesse (meer) voor bestaat.

Het mooiste vind ik toch wel dat ze altijd exact dezelfde tijd aangeven en zelfs de secondewijzers op hetzelfde ritme tikken.
Mooi quartzhorloge die eerste. Bij mij komt dan een stukje jeugdherinnering naar boven. Wat vindt je van een omega speedmaster x-33 of een breitling emergency? Beide quartz.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:32:45 #97
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153112006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Rolex.

[ afbeelding ]
Dit is volgens mij gewoon een nepper. Kijk eens naar de 0 in 30. Staat gewoon scheef. En datum staat normaal ook niet scheef.
Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:40:10 #98
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153112165
Nog wel een nieuwe aanwinst!

Het beste horlogeforum van Nederland
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 21:42:32 #99
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153112234
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:32 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dit is volgens mij gewoon een nepper. Kijk eens naar de 0 in 30. Staat gewoon scheef. En datum staat normaal ook niet scheef.
Maar hij is gewoon echt.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:53:09 #100
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153112520
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:20 schreef D662 het volgende:

[..]

Mooi quartzhorloge die eerste. Bij mij komt dan een stukje jeugdherinnering naar boven. Wat vindt je van een omega speedmaster x-33 of een breitling emergency? Beide quartz.
Thx :)

Die eerste heb ik ook overwegend vanwege nostalgische redenen gekocht, de meeste G-Shocks doen me niet veel maar deze kwam toch wel het meest in de buurt van de klassieke vorm LCD horloge.

Even die Omega en Breitling bekeken, maar die Breitlings hebben allemaal zo een rare grote knop waar een satellietantenne achter zit, vind dat geen gezicht eigenlijk.

Die Omega's zijn allemaal meer duiker-achtige horloges waar ik ook niet echt warm voor kan lopen en zeker niet in combinatie met dat LCD gebeuren.

Ik houd voornamelijk van mechanische quartz horloges en heb vooral een zwak voor Japanse merken zoals Seiko ,Citizen of Casio.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:53:17 #101
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153112522
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:32 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dit is volgens mij gewoon een nepper. Kijk eens naar de 0 in 30. Staat gewoon scheef. En datum staat normaal ook niet scheef.
Inderdaad erg twijfelachtig nu je het zegt. Kan me niet voorstellen dat Rolex zo'n bezel heeft gefabriceerd.

Als je overigens inzoomed op de foto zie je dat alle cijfers en strepen geen rechte lijnen hebben.

Datum staat inderdaad erg laag. En ook staat het swiss made op de dial niet recht.

Weet eigenlijk wel zeker dat het een nepperd is.

[ Bericht 7% gewijzigd door GOLDFIN9ER op 30-05-2015 22:00:03 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:00:30 #102
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153112735
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:53 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Inderdaad erg twijfelachtig nu je het zegt. Kan me niet voorstellen dat Rolex zo'n bezel heeft gefabriceerd.

Als je overigens inzoomed op de foto zie je dat alle cijfers en strepen geen rechte lijnen hebben.
Dat niet alleen. Het = teken is normaal cursief en de uitlijning van 'swiss made' klopt ook niet. Daarnaast oogt de hele print niet echt echt strak.
Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:03:44 #103
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153112851
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:00 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Het = teken is normaal cursief en de uitlijning van 'swiss made' klopt ook niet. Daarnaast oogt de hele print niet echt echt strak.
Swiss made had ik ook al gezien inderdaad en ge-edit.

Is teken klopt idd ook niet.

CoolGuy kan er iig zeker van zijn dat z'n kennis gewoon een replica deep sea heeft.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:04:30 #104
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153112872
Vergelijk m maar met deze. Oke geen Deep Blue maar de uitlijningen zijn identiek. Dit is de mijne, 100% origineel.

Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:06:59 #105
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153112956
Je hebt overigens meerdere wijzerplaat varianten maar Swiss Made is altijd gelijk uitgelijnd. Mijne is een MkII. De Deepblues die ik heb gezien waren vaak MkI
Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:07:16 #106
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153112962
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:04 schreef Jackal_Omega het volgende:
Vergelijk m maar met deze. Oke geen Deep Blue maar de uitlijningen zijn identiek. Dit is de mijne, 100% origineel.

[ afbeelding ]
Erg toffe klok
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:09:00 #107
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153113033
Ben zelf helemaal weg van de 1665
pi_153113357
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar hij is gewoon echt.
Dat betwijfel ik, Rolex straalt kwaliteit uit, maar de foto die je laat zien juist helemaal niet. Dat iemand veel geld heeft zegt nog niks. Ik ken zo ook iemand die jaarlijks een paar ton verdient, maar heel veel nepperts heeft.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:54:07 #109
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153115599
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:40 schreef Jackal_Omega het volgende:
Nog wel een nieuwe aanwinst!

[ afbeelding ]
Prachtig, klokken van Zenith hebben sowieso al snel mijn aandacht. Veel draagplezier gewenst.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Thx :)

Die eerste heb ik ook overwegend vanwege nostalgische redenen gekocht, de meeste G-Shocks doen me niet veel maar deze kwam toch wel het meest in de buurt van de klassieke vorm LCD horloge.

Even die Omega en Breitling bekeken, maar die Breitlings hebben allemaal zo een rare grote knop waar een satellietantenne achter zit, vind dat geen gezicht eigenlijk.

Die Omega's zijn allemaal meer duiker-achtige horloges waar ik ook niet echt warm voor kan lopen en zeker niet in combinatie met dat LCD gebeuren.

Ik houd voornamelijk van mechanische quartz horloges en heb vooral een zwak voor Japanse merken zoals Seiko ,Citizen of Casio.
Die Breitling is best wel een "cool" horloge als in de zin waar het voor ontworpen is. Behoorlijk leuk stuk (quartz) techniek. Weet niet of je Top Gear een beetje te kijken vind, maar in het laatste seizoen(22) aflevering 6 is het horloge centraal onderdeel van een challange. Is puur en alleen functioneel als reddingsbaken.

Zelfde een beetje met de X-33 van Omega. Is een enorm gericht stukje techniek wat de opvolger was van de Speedmaster bij Nasa. Onder andere hier wat leuk leesvoer over:

http://ialreadyhaveawatch(...)ce-and-military-use/

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar hij is gewoon echt.
Na de reacties van de rest hierboven er ook eens goed voor gaan zitten en sluit mij toch aan bij het commentaar hierboven. Buiten de zaken die al zijn aangegeven zoals de uitlijning van Swiss Made, maar voornamelijk de "30". Ook zoals aangeven hoort de datum bij mijn weten in een keer meteen te verspringen en niet rustig draaien bij het doordraaien van de uren(even geen idee hoe dit anders uit te leggen). Als kers op de taart hoort de = anders uit te zien en hoort het font van het datumwiel dunner te zijn bij een origineel.

Wil je het voor jezelf nog goed kunnen vergelijken, kijk naar de minuut markers bij Swiss Made. Bij een echte raken deze markers de tekst niet, bij deze hebben ze geeneens de moeite genomen de minuutmarkers bij Swiss Made de tekst niet te laten raken. Stiekem benieuwd naar de reactie van de eigenaar wanneer deze hiermee geconfronteerd word _O-

Een echte, waarbij de minuutmarkers een duidelijke cutout hebben en niks raken(en tevens datum gecentreerd):


De foto van de door jou gedragen DSea:


[ Bericht 2% gewijzigd door x3ro op 31-05-2015 00:01:34 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153116496
Die nepper ziet er ook gewoon cheapass uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 31 mei 2015 @ 01:31:03 #111
67670 Skv
Cynist.
pi_153117627
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 18:41 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Mooi :Y

Hoe groot is die?
36-37 mm ongeveer, excl kroon. Draagt wat groter voor het oog.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 31 mei 2015 @ 01:34:22 #112
67670 Skv
Cynist.
pi_153117680
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:34 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ok :)

Heb ook weleens een horloge van 47 of 48mm aangehad maar dat was echt geen gezicht.
heeft ook met de lengte tussen einde van lugs (boven -onder) te maken. Ik vind mijn OVM (42mm links-rechts en 48 boven - onder) eigenlijk al te fors. Polsomtrek van 19.5 cm, dus volgens velen kan ik het prima hebben. Ik vind het te aanwezig qua formaat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 31 mei 2015 @ 01:39:06 #113
67670 Skv
Cynist.
pi_153117751
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:40 schreef Jackal_Omega het volgende:
Nog wel een nieuwe aanwinst!

[ afbeelding ]
Mooi ding! Hoe dik is deze? Automaat en chronomodule kosten beide aardig wat ruimte. Ben benieuwd Hoe ze dit hebben uitgewerkt. Mooie dial iig! O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 31 mei 2015 @ 11:00:07 #114
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153120999
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Mooi ding! Hoe dik is deze? Automaat en chronomodule kosten beide aardig wat ruimte. Ben benieuwd Hoe ze dit hebben uitgewerkt. Mooie dial iig! O+
Dikte valt wel mee. Ik weet dat t uurwerk 6,5mm is. Je hebt ook een handopwinder
en die is 5,7mm dik. Volgens mij is t ook geen modulair uurwerk maar is chrono geïntegreerd. Mijn Planet Ocean chrono is denk ik een keer zo dik. Gevoelmatig zit ie wat op de dikte van een Speedy Pro, misschien ietsje minder.

De onderste was een HW versie die ik eerder heb gehad. Weggedaan omdat een El Primero toch wel een automaat dient te zijn



Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 31 mei 2015 @ 11:03:30 #115
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153121049
Enne X-33 is gewoon cult!!

Het beste horlogeforum van Nederland
pi_153121615
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Mooi ding! Hoe dik is deze? Automaat en chronomodule kosten beide aardig wat ruimte. Ben benieuwd Hoe ze dit hebben uitgewerkt. Mooie dial iig! O+
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:00 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dikte valt wel mee. Ik weet dat t uurwerk 6,5mm is. Je hebt ook een handopwinder
en die is 5,7mm dik. Volgens mij is t ook geen modulair uurwerk maar is chrono geïntegreerd.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Caliber 400 is gewoon een native chrono inderdaad. Ik heb een modulaire opbouw met een kolomwiel ook nog nooit gezien trouwens.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
Enne X-33 is gewoon cult!!

[ afbeelding ]
De X-33 is inderdaad cult.
Heb je bewust gekozen voor een eerste editie?
  zondag 31 mei 2015 @ 12:12:43 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153122644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:54 schreef x3ro het volgende:

[..]

Prachtig, klokken van Zenith hebben sowieso al snel mijn aandacht. Veel draagplezier gewenst.

[..]

Die Breitling is best wel een "cool" horloge als in de zin waar het voor ontworpen is. Behoorlijk leuk stuk (quartz) techniek. Weet niet of je Top Gear een beetje te kijken vind, maar in het laatste seizoen(22) aflevering 6 is het horloge centraal onderdeel van een challange. Is puur en alleen functioneel als reddingsbaken.

Zelfde een beetje met de X-33 van Omega. Is een enorm gericht stukje techniek wat de opvolger was van de Speedmaster bij Nasa. Onder andere hier wat leuk leesvoer over:

http://ialreadyhaveawatch(...)ce-and-military-use/

[..]

Na de reacties van de rest hierboven er ook eens goed voor gaan zitten en sluit mij toch aan bij het commentaar hierboven. Buiten de zaken die al zijn aangegeven zoals de uitlijning van Swiss Made, maar voornamelijk de "30". Ook zoals aangeven hoort de datum bij mijn weten in een keer meteen te verspringen en niet rustig draaien bij het doordraaien van de uren(even geen idee hoe dit anders uit te leggen). Als kers op de taart hoort de = anders uit te zien en hoort het font van het datumwiel dunner te zijn bij een origineel.

Wil je het voor jezelf nog goed kunnen vergelijken, kijk naar de minuut markers bij Swiss Made. Bij een echte raken deze markers de tekst niet, bij deze hebben ze geeneens de moeite genomen de minuutmarkers bij Swiss Made de tekst niet te laten raken. Stiekem benieuwd naar de reactie van de eigenaar wanneer deze hiermee geconfronteerd word _O-

Een echte, waarbij de minuutmarkers een duidelijke cutout hebben en niks raken(en tevens datum gecentreerd):
[ afbeelding ]

De foto van de door jou gedragen DSea:
[ afbeelding ]

Ok, ik ben dan totaal geen kenner maar daar zie ik zelfs wel een flink verschil tussen.
  zondag 31 mei 2015 @ 12:24:50 #118
67670 Skv
Cynist.
pi_153122946
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:00 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dikte valt wel mee. Ik weet dat t uurwerk 6,5mm is. Je hebt ook een handopwinder
en die is 5,7mm dik. Volgens mij is t ook geen modulair uurwerk maar is chrono geïntegreerd. Mijn Planet Ocean chrono is denk ik een keer zo dik. Gevoelmatig zit ie wat op de dikte van een Speedy Pro, misschien ietsje minder.

De onderste was een HW versie die ik eerder heb gehad. Weggedaan omdat een El Primero toch wel een automaat dient te zijn

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ah, ik dacht zo op het oog te zien dat de kroon op een hoger niveau lag dan de pushers. Vandaar dat ik dacht dat het een module was.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153124300
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat een lelijk onding in de OP trouwens :{w

[..]

Een Lange is niet voor iedereen weggelegd, zowel qua smaak als qua bereikbaarheid.
Feit is dat Lange natuurlijk bij de top hoort qua afwerking en deze in deze klok een stukje geweldige techniek verwerkt zit.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:21:42 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153124321
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een Lange is niet voor iedereen weggelegd, zowel qua smaak als qua bereikbaarheid.
Feit is dat Lange natuurlijk bij de top hoort qua afwerking en deze in deze klok een stukje geweldige techniek verwerkt zit.
Ik durf het bijna niet te vragen maar in welke prijscategorie zit dat ding dan?

Edit: laat maar, al gegoogled, sodeju zeg, daar koop je een hele mooie auto voor :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Twiitch op 31-05-2015 13:27:23 ]
pi_153124488
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen maar in welke prijscategorie zit dat ding dan?
Volgens mij begint de normale zeitwerk vanaf iiets meer dan 50k
De versie met minute repeater kan oplopen tot een 450k dacht ik/
  zondag 31 mei 2015 @ 13:30:16 #122
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153124545
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Volgens mij begint de normale zeitwerk vanaf iiets meer dan 50k
De versie met minute repeater kan oplopen tot een 450k dacht ik/
Toch leuk dat ik "vroeger" het idee had dat een Rolex toch wel zo'n beetje het hoogst haalbare qua horloges was.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:30:55 #123
67670 Skv
Cynist.
pi_153124565
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Toch leuk dat ik "vroeger" het idee had dat een Rolex toch wel zo'n beetje het hoogst haalbare qua horloges was.
Ook boven Lange zit nog een heel segment. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:35:22 #124
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153124686
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Ook boven Lange zit nog een heel segment. ;)
Nou ja, op een gegeven moment zal het niet meer om de techniek gaan toch? Hoeveel techniek kan er in iets met het formaat van een horloge? Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat een horloge 450k zou moeten kosten, behalve als het ding dan volhangt met juwelen zo groot als een ei. Krijg er een beetje het Apple gevoel bij, maar dan in het kwadraat.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:37:10 #125
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153124736
quote:
De X-33 is inderdaad cult.
Heb je bewust gekozen voor een eerste editie?
Ja en nee. Ja in de zin van dat ik de 1ste versie wat puurder vind. Zonder toevoeging van 'first watch on the moon'

Nee in de zin van dat ik m heb gekocht via een WTB advertentie op Timezone toen ik in Florida op vakantie was (en nadat ik 600 keer geconfronteeerd werd tijdens een bezoek aan het Kennedy Space Center ;) ). Er werd me toen alleen een v1 aangeboden.
Het beste horlogeforum van Nederland
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 13:41:13 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153124841
Toffe nerd dingetjes 8-)

Het "project" om het afwijkings verloop van mijn horloge bij te houden loopt nu al bijna een half jaar. Horloge wordt dagelijks gedragen behalve als ik op reis ben, dan ligt hij op een (zelf gemaakte) winder.

Over de hele periode is de afwijking nu gemiddeld 0,75 sec per dag. Zoals je ziet is de afwijking het grootst op de winder, wat je ook zou verwachten omdat fouten in verschillende posities dan niet uitmiddelen en omdat hij dan continue bijna volledig opgewonden is. Toch is de afwijking op de winder kleiner dan ik had verwacht.



Horloge is 8,5 jaar geleden nieuw gekocht en nooit geserviced. Ik blijf het verloop van nauwkeurigheid bijhouden zolang ik daar zin in heb (dus mogelijk nog jarenlang, want ik ben een nerd en vind dit soort dingen leuk en interessant :D)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 13:52:32 #127
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153125131
Ik weet niet of ik moet lachen (uit medelijden) of huilen. Dus ik zeg zo tegen 'm van 'joh, ehm, niet om het een of het ander, maar weet je zéker dat dat horloge echt is?' Hoop vragen dit dat. Ik zeg ja nou ja, gewoon, ik weet dat genoeg van je klokken echt zijn omdat ik ben mee gegaan naar Eindhoven toen je ze daar kocht, dus eej, weet je, niks aan de hand, dan ben je nu een keer bedonderd, het is niet zo dat je het geld mist, dus, whatever, you can tell me. En als je bedondert bent, dan heb je hem ook vast niet bij die toko gekocht..

Nee nee, bij hoog en bij laag is het horloge echt. Oke man. Tis jouw feestje,
Breitling - Instruments for Professionals
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 13:55:56 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153125217
Zolang iemand zelf het verschil niet ziet met een echte is er ook niets aan de hand. Wel voor altijd zelf houden dan en niet proberen te verkopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 31 mei 2015 @ 13:57:24 #129
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153125253
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:55 schreef SeLang het volgende:
Zolang iemand zelf het verschil niet ziet met een echte is er ook niets aan de hand. Wel voor altijd zelf houden dan en niet proberen te verkopen.
Wanneer degene het zelf echt niet weet dan heb ik alleen maar medelijden. Heb je dus een flinke som neergeteld voor een waardeloos horloge. Maar dan ben je ook wel erg naïef, een "sucker" zoals de Amerikanen dat zo mooi kunnen zeggen :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 13:59:32 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153125320
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wanneer degene het zelf echt niet weet dan heb ik alleen maar medelijden. Heb je dus een flinke som neergeteld voor een waardeloos horloge. Maar dan ben je ook wel erg naïef, een "sucker" zoals de Amerikanen dan zo nooit zeggen :P
Ja dan had je datzelfde horloge achteraf (veel) goedkoper kunnen hebben. Maar op het moment van aankoop vond hij het dat geld waard dus boeie.

Wat kostte dat ding eigenlijk?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153125377
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Toch leuk dat ik "vroeger" het idee had dat een Rolex toch wel zo'n beetje het hoogst haalbare qua horloges was.
Sterker nog het echte werk begint zo'n beetje bij Rolex.

quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Ook boven Lange zit nog een heel segment. ;)
Ik weet niet over welk segment je het dan hebt. Vanuit beschouwing van horlogeliefhebbers doet Lange mee in de top van de top. Zowel qua afwerking als complexiteit van de uurwerken.
Ook zijn het vaak merken als Lange en Patek die met nieuwe patenten en uitvindingen komen die andere merken op den duur overnemen.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:02:06 #132
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153125405
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja dan had je datzelfde horloge achteraf (veel) goedkoper kunnen hebben. Maar op het moment van aankoop vond hij het dat geld waard dus boeie.

Wat kostte dat ding eigenlijk?
Nou ja, als jij na het kopen van een goudstaaf er naderhand achterkomt dat het ding alleen een laagje bladgoud heeft ben je vast ook teleurgesteld. :P
pi_153125558
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:37 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Ja en nee. Ja in de zin van dat ik de 1ste versie wat puurder vind. Zonder toevoeging van 'first watch on the moon'

Nee in de zin van dat ik m heb gekocht via een WTB advertentie op Timezone toen ik in Florida op vakantie was (en nadat ik 600 keer geconfronteeerd werd tijdens een bezoek aan het Kennedy Space Center ;) ). Er werd me toen alleen een v1 aangeboden.
Ik vroeg met me met name af, omdat de eerste edities wat probleempjes gekend hebben.
De versies met de afwijkende kroon hebben dat volgens mij minder. Maar als ik me goed herinner zijn die problemen wel op te lossen door een servicebeurt bij Omega.
Het is wat mij betreft een van de weinige quartz klokjes welke je met recht een icoon mag noemen.
Dit is eigenlijk nu al een echte klassieker.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:14:45 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_153125818
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:01 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Sterker nog het echte werk begint zo'n beetje bij Rolex.

[..]

Ik weet niet over welk segment je het dan hebt. Vanuit beschouwing van horlogeliefhebbers doet Lange mee in de top van de top. Zowel qua afwerking als complexiteit van de uurwerken.
Ook zijn het vaak merken als Lange en Patek die met nieuwe patenten en uitvindingen komen die andere merken op den duur overnemen.
Voornamelijk de high end patek's zat ik aan te denken, met Henry Graves Supercomplication als icoon, of de Sky Moon Tourbillon. Of IWC Siderale Scafusia, JLC Reverso Grande Sonnerie, Franck Muller Aeternitas..

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 14:17:04 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153125879
Daar heb je wel een goede leesbril voor nodig zeg!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153125896
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Voornamelijk de high end patek's zat ik aan te denken, met Henry Graves Supercomplication als icoon, of de Sky Moon Tourbillon. Of IWC Siderale Scafusia, JLC Reverso Grande Sonnerie, Franck Muller Aeternitas..

[ afbeelding ]
Die zitten niet bogen het niveau van Lange. Van het rijtje wat je noemt komt alleen Patek op hetzelfde niveau.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:17:44 #137
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153125898
Afschuwelijk wat een drukte. Ik word er scheel van.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:19:41 #138
67670 Skv
Cynist.
pi_153125938
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:17 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die zitten niet bogen het niveau van Lange. Van het rijtje wat je noemt komt alleen Patek op hetzelfde niveau.

Misschien heb je gelijk.. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153125959
Lange heeft trouwens ook een grande complication. Een die als je tot de top behoort natuurlijk niet mag ontbreken.


  zondag 31 mei 2015 @ 14:29:45 #140
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153126252
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:55 schreef SeLang het volgende:
Zolang iemand zelf het verschil niet ziet met een echte is er ook niets aan de hand. Wel voor altijd zelf houden dan en niet proberen te verkopen.
Het verschil in prijs tussen de twee afgebeelde Dblue Rolexen is iets meer dan 12.000 euro dus denk dat er wel degelijk wat aan de hand zou zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen (uit medelijden) of huilen. Dus ik zeg zo tegen 'm van 'joh, ehm, niet om het een of het ander, maar weet je zéker dat dat horloge echt is?' Hoop vragen dit dat. Ik zeg ja nou ja, gewoon, ik weet dat genoeg van je klokken echt zijn omdat ik ben mee gegaan naar Eindhoven toen je ze daar kocht, dus eej, weet je, niks aan de hand, dan ben je nu een keer bedonderd, het is niet zo dat je het geld mist, dus, whatever, you can tell me. En als je bedondert bent, dan heb je hem ook vast niet bij die toko gekocht..

Nee nee, bij hoog en bij laag is het horloge echt. Oke man. Tis jouw feestje,
Moet 'ie zijn eigen klok maar eens vergelijken met de persfoto's van Rolex. Zoals door meerdere mensen hier aangegeven ziet zelfs een totale leek het verschil nog. Gezien zijn reactie gok ik dat hij ook gewoon op de hoogte is van het fake zijn van de klok. Althans de reactie is een beetje "vreemd".

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:20 schreef Fisherman het volgende:
Lange heeft trouwens ook een grande complication. Een die als je tot de top behoort natuurlijk niet mag ontbreken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige Lange simpele strakke lijnen mbt de kast een en mooi overzichtelijke dial. Me likes :Y

De hierboven afgebeelde Franck Muller doet mij daarentegen weer helemaal niets, maar dat geld bij mij eigenlijk voor praktisch al hun modellen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 31 mei 2015 @ 14:38:13 #141
67670 Skv
Cynist.
pi_153126460

The Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica à Grande Sonnerie has a retail price of $ 1,474,070. The watch boasts 1,300 parts, which make it capable of playing the entire Big Ben chiming sequence. It was released in 2009 as part of the Hybris Mechanica 55 trilogy, a trio of very expensive watches that comprised 55 complications altogether.

En als we toch bezig zijn..

Vacheron Constantin Tour de I'Ile
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153126634
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:38 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
The Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica à Grande Sonnerie has a retail price of $ 1,474,070. The watch boasts 1,300 parts, which make it capable of playing the entire Big Ben chiming sequence. It was released in 2009 as part of the Hybris Mechanica 55 trilogy, a trio of very expensive watches that comprised 55 complications altogether.

En als we toch bezig zijn..
[ afbeelding ]
Vacheron Constantin Tour de I'Ile

JLC zit niet op het afwerkingsniveau van Lange of Patek.
VC zat vroeger aan de top, zelfs boven Patek, maar dat is een lange tijd geleden dat dat nog zo was.
Heel jammer van dat mooie merk.
Qua niveau zijn ze nu ver afgezakt van waar ze vandaan kwamen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 14:54:28 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153126910
Ik vind dit wel tof met een compleet werkend planetarium aan boord. En relatief cheap-ass (30k ofzo...)

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 31 mei 2015 @ 14:56:04 #144
67670 Skv
Cynist.
pi_153126953
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:54 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit wel tof met een compleet werkend planetarium aan boord. En relatief cheap-ass (30k ofzo...)

[ afbeelding ]
En Nederlands gemaakt bovendien!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 14:58:37 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153127020
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:56 schreef Skv het volgende:

[..]

En Nederlands gemaakt bovendien!
Je moet alleen wel geduld hebben om iets te zien bewegen :+

Mercury 87.97 days
Venus 224.70 days
Earth 365.24 days
Mars 686.98 days
Jupiter 11.86 years
Saturn 29.46 years
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153127133
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:54 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit wel tof met een compleet werkend planetarium aan boord. En relatief cheap-ass (30k ofzo...)

[ afbeelding ]
Hele fraaie complicatie, heel jammer dat het uurwerk modulair is opgezet.
Het voordeel is dat dat de kostprijs drukt.
Dit verdient gewoon om een heel uurwerk te ontwikkelen vind ik, ook al het uurwerk van een paar tientjes slechts als aandrijflijn voor de module.
  zondag 31 mei 2015 @ 15:09:50 #147
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153127327
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:54 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit wel tof met een compleet werkend planetarium aan boord. En relatief cheap-ass (30k ofzo...)

[ afbeelding ]
Deze is maar tien keer duurder, is volgens mij al een keer langsgekomen hiero, maar dan heb je dus inderdaad een vrijstaand huis aan je pols hangen:







[ Bericht 12% gewijzigd door Twiitch op 31-05-2015 15:15:06 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 mei 2015 @ 15:11:43 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153127392
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hele fraaie complicatie, heel jammer dat het uurwerk modulair is opgezet.
Het voordeel is dat dat de kostprijs drukt.
Dit verdient gewoon om een heel uurwerk te ontwikkelen vind ik, ook al het uurwerk van een paar tientjes slechts als aandrijflijn voor de module.
Het verschil is natuurlijk wel dat je het nu kunt kopen voor de prijs van een auto in plaats van de prijs van een villa. Maakt het toch wat realistischer om zoiets daadwerkelijk te kopen. Die horloges van ¤1.000.000 zijn natuurlijk wel leuk als vlaggenschip van een merk maar ik vind het leuker als iets ook daadwerkelijk door redelijk wat mensen gekocht kan worden.

Ik zou zelf wel in de markt zijn voor een desnoods Chinees planetarium voor een redelijke prijs, gewoon omdat zoiets tof is om te hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153127534
Nog wat andere grande complications:

AP:


Blancpain:


Cartier:


Vacheron:
pi_153127719
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk wel dat je het nu kunt kopen voor de prijs van een auto in plaats van de prijs van een villa. Maakt het toch wat realistischer om zoiets daadwerkelijk te kopen. Die horloges van ¤1.000.000 zijn natuurlijk wel leuk als vlaggenschip van een merk maar ik vind het leuker als iets ook daadwerkelijk door redelijk wat mensen gekocht kan worden.

Ik zou zelf wel in de markt zijn voor een desnoods Chinees planetarium voor een redelijke prijs, gewoon omdat zoiets tof is om te hebben.
Als ik een planetarium zou kopen, zou ik er denk ik niet een kopen voor aan de pols, maar een kleine voor op een kast.
Overigens denk ik niet dat het verwerken van deze module in een eigen caliber de prijs zo ver opdrijft dat deze opeens richting een miljoen gaat. Het is slechts een enkele complicatie. Het is juist ingewikkeld om heel veel complicaties te combineren, zeker als je een aantal daarvan tegelijkertijd wil kunnen gebruiken.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:12:30 #151
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153142535
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vroeg met me met name af, omdat de eerste edities wat probleempjes gekend hebben.
De versies met de afwijkende kroon hebben dat volgens mij minder. Maar als ik me goed herinner zijn die problemen wel op te lossen door een servicebeurt bij Omega.
Het is wat mij betreft een van de weinige quartz klokjes welke je met recht een icoon mag noemen.
Dit is eigenlijk nu al een echte klassieker.
Eens! Draag m ook veel. Deze heeft in 2012 een beurt gehad voor ongeveer 1300$. Behalve kast en glas is alles vernieuwd.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_153159276
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:12 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Eens! Draag m ook veel. Deze heeft in 2012 een beurt gehad voor ongeveer 1300$. Behalve kast en glas is alles vernieuwd.
Ik dacht altijd die problemen met de eerste versies op te lossen waren door het uurwerk aan te passen. Een van de problemen was meen ik dat de digitale seconden niet gelijk liepen aan de secondewijzer. Als ik het goed begrijp is er een heel nieuw uurwerk in gekomen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 1 juni 2015 @ 16:34:14 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153159544
Hoeveel horloges dragen de liefhebbers hier trouwens regelmatig? (als in: dat je ze op een winder hebt liggen zodat je hem kunt pakken en gelijk kunt dragen)

Ik heb zelf trouwens maar één (en redelijk goedkoop) horloge en dat wordt dagelijks gedragen. Ik ben meer een bewonderaar op afstand die het allemaal mooi vindt maar het niet persé zelf hoeft te hebben :).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 1 juni 2015 @ 18:11:41 #154
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153162099
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:25 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik dacht altijd die problemen met de eerste versies op te lossen waren door het uurwerk aan te passen. Een van de problemen was meen ik dat de digitale seconden niet gelijk liepen aan de secondewijzer. Als ik het goed begrijp is er een heel nieuw uurwerk in gekomen.
Klopt. Zal de factuur er wel eens bijzoeken.
Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 1 juni 2015 @ 19:06:45 #155
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153163796
quote:
5s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:34 schreef SeLang het volgende:
Hoeveel horloges dragen de liefhebbers hier trouwens regelmatig? (als in: dat je ze op een winder hebt liggen zodat je hem kunt pakken en gelijk kunt dragen)

Ik heb zelf trouwens maar één (en redelijk goedkoop) horloge en dat wordt dagelijks gedragen. Ik ben meer een bewonderaar op afstand die het allemaal mooi vindt maar het niet persé zelf hoeft te hebben :).
Ik heb een Deep Blue Sea Ram, Orient Bambino en Invicta Pro Diver. Alle drie ook niet erg duur ;) Meestal draag ik elk horloge één week en dan is een andere aan de beurt, maar ligt ook een beetje aan m'n kleren en de gelegenheid. Mocht ik nog een horloge aanschaffen dan doe ik er wel eerst een weg, drie is voor mij echt de max. Vooral omdat het wel allemaal automaten zijn.
  maandag 1 juni 2015 @ 19:08:59 #156
67670 Skv
Cynist.
pi_153163871
Ik heb een stuk of 10 horloges (simpel spul allemaal, maar daarom niet minder leuk) en draag er drie met regelmaat (minstens 1 dag per week). Waren er vier, maar die vierde is verkocht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 juni 2015 @ 19:26:13 #157
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153164500
Mijn 5513

  maandag 1 juni 2015 @ 19:35:24 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153164855
jammer dat dit topique niet over techniek gaat maar over het pochen met duur/echt ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 1 juni 2015 @ 19:41:26 #159
67670 Skv
Cynist.
pi_153165051
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Mijn 5513

[ afbeelding ]
Oeh. :7 Prachtige kleur lume! O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 juni 2015 @ 19:41:43 #160
67670 Skv
Cynist.
pi_153165065
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:35 schreef Maanvis het volgende:
jammer dat dit topique niet over techniek gaat maar over het pochen met duur/echt ;).
Onzin, heb je de afgelopen pagina's überhaupt gelezen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 juni 2015 @ 20:31:31 #161
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153167065
quote:
6s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Oeh. :7 Prachtige kleur lume! O+
Thanks. In het echt is ie nog een stuk mooier dan de foto met mn telefoon gemaakt laat zien :)
pi_153171494
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Mijn 5513

[ afbeelding ]
Hij lijkt gepolijst, klopt dat? Dat zou zonde zijn.
Wel een mooie klok hoor. Je moet wel goed thuis zijn in vintage voor aanschaf ervan. Heb je er zelf veel verstand van of heb je hulp gehad bij aankoop?
  maandag 1 juni 2015 @ 22:10:05 #163
67670 Skv
Cynist.
pi_153171680
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hij lijkt gepolijst, klopt dat? Dat zou zonde zijn.
Wel een mooie klok hoor. Je moet wel goed thuis zijn in vintage voor aanschaf ervan. Heb je er zelf veel verstand van of heb je hulp gehad bij aankoop?
Randen lijken idd wat minder scherp. Patina maakt een boel goed. Ik vind het zelfs een pré dat de lume pip weg is. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:12:57 #164
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153171801
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hij lijkt gepolijst, klopt dat? Dat zou zonde zijn.
Wel een mooie klok hoor. Je moet wel goed thuis zijn in vintage voor aanschaf ervan. Heb je er zelf veel verstand van of heb je hulp gehad bij aankoop?
Hij is licht gepolijst maar dat is voor mij geen dealbreker.

Ik weet er zelf redelijk wat van zo langzamerhand, maar ik heb em gekocht van een vintage verzamelaar die er erg veel van weet. Ook kom je met vergelijken van plaatjes erg ver en het rolex forum. Enkel de bezel is een service bezel. Ben van plan er de correcte fat fond bezel voor te kopen.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:29:56 #165
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153172545
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Randen lijken idd wat minder scherp. Patina maakt een boel goed. Ik vind het zelfs een pré dat de lume pip weg is. :@
Ben nog op zoek naar een passende tritium pearl. Ik vind dat op zich wel mooi.

Maar de patina is echt tof. Dat heeft me vooral de trekker doen over halen
  maandag 1 juni 2015 @ 22:39:43 #166
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153172951
Deze foto is iets duidelijker, maar foto's bij lamplicht maken met een telefoon zuigt.

Zal van de week wel een betere foto schieten.

  maandag 1 juni 2015 @ 23:43:53 #167
67670 Skv
Cynist.
pi_153175195
Heb je een verbrand schaap aan ofzo? _O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 00:32:30 #168
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153176061
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:43 schreef Skv het volgende:
Heb je een verbrand schaap aan ofzo? _O-
haha

ik heb een bijzonder oude traingingsjas achtig iets aan.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:27:43 #169
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153178232
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:35 schreef Maanvis het volgende:
jammer dat dit topique niet over techniek gaat maar over het pochen met duur/echt ;).
Jammer dat je gemist hebt dat we zelfs iemand die zich af zette tegen het topic, zijn collectie heeft gepost. Ook kun je voor het gemak even een pagina terug klikken, is genoeg techniek incluis uitleg terug te vinden.

Ook de discussie omtrent echt =/= duur ,raakt kant nog wal wanneer je ziet waar het met de deep sea over ging.

Besides "pochen met echt" :')

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:39 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Deze foto is iets duidelijker, maar foto's bij lamplicht maken met een telefoon zuigt.

Zal van de week wel een betere foto schieten.

[ afbeelding ]
*fapfapfap* Dit is voor mij toch een van de vintage klokken welke ik nog in mijn bezit moet krijgen. Liefst een uit mijn eigen bouwjaar :+ Prachtige patina op de dial! Toevallig een verzamelaar welke wel vaker zaken verhandeld? :+

[ Bericht 20% gewijzigd door x3ro op 02-06-2015 08:37:16 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153178431
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:49 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ] O+ Blij mee.
Dit vind ik echt een geweldig horloge, helaas vind je ze (zover ik kan zien) niet snel te koop.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:09:39 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153178773
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Onzin, heb je de afgelopen pagina's überhaupt gelezen?
Je hebt gelijk, in de pagina's ervoor gaat het wel om techniek (wat ik dus interessant vind aangezien mijn opa klokken en horloges maakte), maar wie de duurste/echtste rolex heeft interesseert me geen zier ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:21:39 #172
67670 Skv
Cynist.
pi_153178912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, in de pagina's ervoor gaat het wel om techniek (wat ik dus interessant vind aangezien mijn opa klokken en horloges maakte), maar wie de duurste/echtste rolex heeft interesseert me geen zier ;).
Of het een fake is of niet boeit me wel, maar wie de duurste of chiqueste heeft voor geen meter! :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:23:22 #173
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153178934
Mijn duurste horloge in 200¤, kom haten dan.
pi_153180829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:44 schreef Questular het volgende:

[..]

Dit vind ik echt een geweldig horloge, helaas vind je ze (zover ik kan zien) niet snel te koop.
Een soortgelijke (die ik ook in vorig topic postte) staat nog steeds op MP:

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Ik krijg vandaag een Invicta Pro Diver binnen, ben benieuwd naar het afwerkingsniveau.

onlangs ook een mooie klassieke Sekonda op de kop getikt:

  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:59:40 #175
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153181160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:27 schreef x3ro het volgende:

[..]

Jammer dat je gemist hebt dat we zelfs iemand die zich af zette tegen het topic, zijn collectie heeft gepost. Ook kun je voor het gemak even een pagina terug klikken, is genoeg techniek incluis uitleg terug te vinden.

Ook de discussie omtrent echt =/= duur ,raakt kant nog wal wanneer je ziet waar het met de deep sea over ging.

Besides "pochen met echt" :')

[..]

*fapfapfap* Dit is voor mij toch een van de vintage klokken welke ik nog in mijn bezit moet krijgen. Liefst een uit mijn eigen bouwjaar :+ Prachtige patina op de dial! Toevallig een verzamelaar welke wel vaker zaken verhandeld? :+
Ik probeer zo min mogelijk te verzamelen eigenlijk. Heb momenteel 2 horloges. Ik draag toch eigenlijk altijd een sub. Heb lang meerdere horloges gehad maar die kregen te weinig draagtijd en dat vond ik zonde.
pi_153203887
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:12 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Hij is licht gepolijst maar dat is voor mij geen dealbreker.

Ik weet er zelf redelijk wat van zo langzamerhand, maar ik heb em gekocht van een vintage verzamelaar die er erg veel van weet. Ook kom je met vergelijken van plaatjes erg ver en het rolex forum. Enkel de bezel is een service bezel. Ben van plan er de correcte fat fond bezel voor te kopen.
Op zich niets aan de hand als het door Rolex zelf gedaan is.
Maar het blijft een raar gezicht van klokjes van30 of zelfs 60 jaar oud zonder kleine beschadigingen.
Ik heb dan altijd het gevoel dat er iets niet klopt bij een toolwatch. Bij een dresshorloge is het een ander verhaal.
  woensdag 3 juni 2015 @ 06:41:12 #177
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153208620
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:45 schreef Daantke het volgende:

Ik krijg vandaag een Invicta Pro Diver binnen, ben benieuwd naar het afwerkingsniveau.

Die van mij is, voor de prijs, zeer degelijk. Wel goed opletten wanneer je hem binnen hebt, de QC van Invicta heeft geen beste reputatie.
pi_153210392
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2015 06:41 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Die van mij is, voor de prijs, zeer degelijk. Wel goed opletten wanneer je hem binnen hebt, de QC van Invicta heeft geen beste reputatie.
Die van mij op het eerste gezicht ook. De sluiting is heel stroef, dat wist ik van tevoren wel, maar bij mij draait de bezel ook heel stroef. Maar goed, dat gebruik ik toch niet.

Eigenlijk wilde ik dit model zonder mercedes hands en datum vergrootglaasje, maar voor de prijs kon ik het niet laten liggen :P En ik ben ook wel fan van zichtbare uurwerken, dat heeft bijvoorbeeld de Steinhart Ocean 1 dan weer niet.



pi_153210628
Mooie hommage met Seiko uurwerk :)
pi_153212405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:51 schreef Sinergie het volgende:
Mooie hommage 13-in-een-dozijn-ripoff met Seiko uurwerk :)
Kom op, laten we eerlijk blijven...
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:02:22 #181
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153217904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:13 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Kom op, laten we eerlijk blijven...
Uiteraard. Het is gewoon een goedkope kloon.
pi_153218289
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:43 schreef Skv het volgende:
Heb je een verbrand schaap aan ofzo? _O-
:')
U MAD?
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:38:33 #183
67670 Skv
Cynist.
pi_153219013
Ik zag deze op marktplaats:


In beginsel wel een aardig ding.

Tot ik de wristshots opzocht.


Maak dat spul dan in 39 mm ofzo :'). Is toch geen gezicht. ;(

[ Bericht 53% gewijzigd door Skv op 03-06-2015 15:43:39 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:46:40 #184
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153220911
Horloges kleiner dan 40 mm :')
pi_153220921
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:38 schreef Skv het volgende:
Ik zag deze op marktplaats:
[ afbeelding ]

In beginsel wel een aardig ding.

Tot ik de wristshots opzocht.
[ afbeelding ]

Maak dat spul dan in 39 mm ofzo :'). Is toch geen gezicht. ;(
Tegenwoordig is er wel een 40mm versie, jammer genoeg met een eta caliber erin.
De versie onder chronograaf heeft wel een manufactuur, maar is uit productie.
De chrono die je toont is er een met een valjoux. Wel een en ander gemod wat de nauwkeurigheid ten goede komt, maar het blijft een valjoux.

Er staat een hele mooie IWC te koop bij wwwatches:
http://wwwatches.nl/index(...)ew&id=2689&Itemid=11
pi_153234179
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:38 schreef Daantke het volgende:

[..]

Verhaal over de invicta,
Je kan de cyclops er vrij gemakkelijk afhalen. Je hebt zo'n butaan aanstekertje nodig, even op de cyclops branden en je ziet een witte 'pop'. Dan kan je 'm er met een mesje vrij gemakkelijk afhalen.
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:25:37 #187
58560 Oksel
Gezellig.
pi_153235224
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:40 schreef Jackal_Omega het volgende:
Nog wel een nieuwe aanwinst!

[ afbeelding ]
Ik ben ook aan het kijken naar een Zenith El primero.. kun jij me vertellen wat er bijzonder is aan dit uurwerk?
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:42:42 #188
58560 Oksel
Gezellig.
pi_153235876
Alleen heb ik nu een Longines 40mm, die Zenith is 45mm.. moet m binnenkort maar weer eens proberen.

Vind 1 klok genoeg.
  donderdag 4 juni 2015 @ 00:15:20 #189
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_153236702
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:25 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik ben ook aan het kijken naar een Zenith El primero.. kun jij me vertellen wat er bijzonder is aan dit uurwerk?
Een van de weinige echte sneltikkers met 36.000bph en het eerste automatische chronograafwerk (al hoewel Buren eerder claimde te zijn, dat was wel microrotor)
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 4 juni 2015 @ 08:49:00 #190
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_153239084
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:38 schreef Skv het volgende:
Ik zag deze op marktplaats:
[ afbeelding ]

In beginsel wel een aardig ding.

Tot ik de wristshots opzocht.
[ afbeelding ]

Maak dat spul dan in 39 mm ofzo :'). Is toch geen gezicht. ;(
Tsja, IWC heeft momenteel nog geen automaat-manufacturen die in een kast van 40 mm passen. Geloof dat de kleinste in-house automaten rond de 42 mm zijn. De ETA's zijn qua degelijkheid prima, maar je prijs/uniciteit verhouding is dan wel wat minder.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:14:29 #191
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_153269421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Tegenwoordig is er wel een 40mm versie, jammer genoeg met een eta caliber erin.
De versie onder chronograaf heeft wel een manufactuur, maar is uit productie.
De chrono die je toont is er een met een valjoux. Wel een en ander gemod wat de nauwkeurigheid ten goede komt, maar het blijft een valjoux.

Er staat een hele mooie IWC te koop bij wwwatches:
http://wwwatches.nl/index(...)ew&id=2689&Itemid=11
Wat is er mis met valjoux?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:32:03 #192
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_153269810
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:14 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Wat is er mis met valjoux?
ondertussen zijn we op het niveau gekomen dat enkel nog in-huis-manufactuur-binnenwerk is toegelaten. :')
pi_153270937
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:14 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Wat is er mis met valjoux?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:32 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

ondertussen zijn we op het niveau gekomen dat enkel nog in-huis-manufactuur-binnenwerk is toegelaten. :')
Natuurlijk weet ik dat een manufactuur chronograaf van onder de 8k niet mogelijk is.
Maar dan nog kan je een horloge met een valjoux kopen van een ander merk voor onder de 1,5k

De valjoux is de reden dat er goedkope mechanische chronografen gemaakt kunnen worden, niet iedereen wil daar 10k of meer voor betalen.
Echter denk ik dat als je 7 of 8 k aan een horloge uitgeeft, je ook makkelijk voor een paar duizend meer liever een echt manufactuur hebt die ook degelijk aanvoelt en uitgerust is met een kolomwiel.

Kortweg voor 1,5k voor een mechanische chrono in de vorm van een valjoux is een lekkere goedkope deal. Voor 8k is het dat gewoon niet.

Nu is hij gelukkig uit productie en zit er tegenwoordig wel een manufactuur in en kost hij ook bijna 12k meen ik.
Jammer dat het formaat naar 45mm gegroeid is.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 12:30:38 #194
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_153271128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:19 schreef Fisherman het volgende:

Nu is hij gelukkig uit productie en zit er tegenwoordig ...
Waarom is dat "gelukkig" ?
pi_153281095
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:30 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Waarom is dat "gelukkig" ?
Als liefhebber vind ik dat de Ingenieur beter verdient dan een simpele valjoux.
Daarnaast was de prijs te hoog voor een valjoux en te laag voor een manufactuur.

Ik heb helemaal niets tegen eta uurwerken, maar qua techniek zijn ze niet interessant.

Trouwens. Wat panerai betreft. Daarbij is hetzelfde gebeurd. Bijna alle simpele eta werkjes hebben plaatsgemaakt voor eigen calibers.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 15:49:57 #196
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153302025
Meningen over Parnis? Ik wil hun IWC Portuguese hommage rip-off kopen. Zijn die sea-gulls wat?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:58:50 #197
67670 Skv
Cynist.
pi_153304319
Wisselende kwaliteit, groot uurwerk en lawaaiig. Maar ook niet duur en aardig naywkeurig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:13:32 #198
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_153311665
IWC Portuguese Wil ik ooit nog eens hebben! Dat is mijn eind doel.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_153314416
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef ook_gek het volgende:
IWC Portuguese Wil ik ooit nog eens hebben! Dat is mijn eind doel.
Welk type dan? Er zijn er namelijk heel veel van.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:31:09 #200
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153314433
Ik ben aan het kijken naar een submariner 114060 of 14060m. Omdat ik toch eigenlijk ook wel gewoon een horloge wil waarmee ik kan zwemmen, douchen en niet zo hoef uit te kijken als met een vintage.

Ik neig erg naar de 114060 vooral door de band en de maxi dial.

Wat jullie?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:33:07 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_153314487
Als geld geen rolex speelt zou ik voor de 114060m gaan. Toch net wat steviger.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:35:48 #202
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153314554
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:33 schreef eriksd het volgende:
114060m
Is de 114060m een andere dan de 114060?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:46:04 #203
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153314833
Die two tone 16613LN is ook erg vet vind ik. Maar rond de 10K gaat me dan weer net iets te ver.
  zondag 7 juni 2015 @ 03:07:04 #204
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153319288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:31 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een submariner 114060 of 14060m. Omdat ik toch eigenlijk ook wel gewoon een horloge wil waarmee ik kan zwemmen, douchen en niet zo hoef uit te kijken als met een vintage.

Ik neig erg naar de 114060 vooral door de band en de maxi dial.

Wat jullie?
Qua uiterlijk heeft de m mijn voorkeur. Vind de dial er minder cropped uitzien.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153320260
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:46 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Die two tone 16613LN is ook erg vet vind ik. Maar rond de 10K gaat me dan weer net iets te ver.
Ik heb hem nu een paar jaar en hij is flink duurder geworden.
Grijs gaan ze nu inderdaad richting de 10 al. Er zijn geruchten over een nieuwe prijsstijging in september.

Als je een 11613ln mooi vindt, waarom dan niet een 116610ln?
  zondag 7 juni 2015 @ 12:38:19 #206
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153323610
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb hem nu een paar jaar en hij is flink duurder geworden.
Grijs gaan ze nu inderdaad richting de 10 al. Er zijn geruchten over een nieuwe prijsstijging in september.

Als je een 11613ln mooi vindt, waarom dan niet een 116610ln?
En dat terwijl er in het begin van dit jaar al een behoorlijk fixe prijsstijging is geweest. Als dat zo door gaat is 't procentueel wel erg uit de klauwen aan het lopen, vooral wanneer men naar het tijdsbestek kijkt.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153323930
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:38 schreef x3ro het volgende:

[..]

En dat terwijl er in het begin van dit jaar al een behoorlijk fixe prijsstijging is geweest. Als dat zo door gaat is 't procentueel wel erg uit de klauwen aan het lopen, vooral wanneer men naar het tijdsbestek kijkt.
Het schijnt dat er afgesproken is met dealers dat zij hun marges moesten verkleinen om de verhoging binnen de perken te houden. Wellicht had die afspraak een einddatum.
Heeft alles te maken met de koers van de franc.
  zondag 7 juni 2015 @ 15:43:04 #208
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153327648
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb hem nu een paar jaar en hij is flink duurder geworden.
Grijs gaan ze nu inderdaad richting de 10 al. Er zijn geruchten over een nieuwe prijsstijging in september.

Als je een 11613ln mooi vindt, waarom dan niet een 116610ln?
Omdat eigenlijk zonder datum mijn voorkeur heeft. Maar dat two tone vind ik gewoon erg vet en dat gele/gouden op de bezel is ook cool van de 116610ln.

De 144060 is iig onder de 6K te vinden, nieuw en full set. Dus ik denk dat ik daar maar voor ga.
4K meer voor 116610ln kan ik niet helemaal aan mezelf verantwoorden.
pi_153328308
Aardige collectie..

pi_153329369
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:12 schreef Sinergie het volgende:
Aardige collectie..

[ afbeelding ]
Waarvan 3 keer een UN. Dat merk zie je te weinig.
  zondag 7 juni 2015 @ 22:15:27 #211
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153338313
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb hem nu een paar jaar en hij is flink duurder geworden.
Grijs gaan ze nu inderdaad richting de 10 al. Er zijn geruchten over een nieuwe prijsstijging in september.

Als je een 11613ln mooi vindt, waarom dan niet een 116610ln?
Wat vind je trouwens van de 16613?
pi_153339631
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Wat vind je trouwens van de 16613?
Qua looks mooi. Draagt wel lichter dan een moderne sub. De band moet wel in goede staat zijn. Door de holle schakels kan er rek ontstaan door te los dragen. Welke vind je mooi. De zwarte of blauwe?
  zondag 7 juni 2015 @ 23:09:34 #213
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_153340251
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Welk type dan? Er zijn er namelijk heel veel van.
Tja dat is het probleem, daar ben ik nog niet uit :
D

Maar goed, 1 die er veel op lijkt en van NL bodem... Van der Gang blijft ook heel erg mooi.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 7 juni 2015 @ 23:11:35 #214
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153340321
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Qua looks mooi. Draagt wel lichter dan een moderne sub. De band moet wel in goede staat zijn. Door de holle schakels kan er rek ontstaan door te los dragen. Welke vind je mooi. De zwarte of blauwe?
Ik zou dan denk ik voor de zwarte gaan.

Ik zit alleen een beetje met dat het dan weer een vrij oude is. Die ik heb gezien is van 96 en met tritium dial. Dan durf ik er weer niet echt mee te douchen en dergelijke en geeft ie in het donker geen licht meer. Ook zet rolex er dan een nieuwe plaat in bij een service en is het weer allemaal niet helemaal kloppend.

Moet denk ik toch maar voor een moderne gaan en dan wellicht over een aantal jaren als de 16613LN tweedehands wat goedkoper is, die eens aanschaffen.
  zondag 7 juni 2015 @ 23:24:25 #215
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153340733
Zijn die 114060 trouwens nog gewoon bij een AD zoals Gassan te koop of hebben die enkel de nieuwere collectie?

En wat voor prijs kan ik verwachten? Kan namelijk nergens prijzen op hun website vinden en de 114060 ook niet.
pi_153341150
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Zijn die 114060 trouwens nog gewoon bij een AD zoals Gassan te koop of hebben die enkel de nieuwere collectie?

En wat voor prijs kan ik verwachten? Kan namelijk nergens prijzen op hun website vinden en de 114060 ook niet.
De 114060 is juist een nieuwe collectie en kost 6600 list.
  zondag 7 juni 2015 @ 23:37:16 #217
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153341239
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De 114060 is juist een nieuwe collectie en kost 6600 list.
Thanks. Ik haal em wel ergens anders dan.
pi_153344605
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:11 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik zou dan denk ik voor de zwarte gaan.

Ik zit alleen een beetje met dat het dan weer een vrij oude is. Die ik heb gezien is van 96 en met tritium dial. Dan durf ik er weer niet echt mee te douchen en dergelijke en geeft ie in het donker geen licht meer. Ook zet rolex er dan een nieuwe plaat in bij een service en is het weer allemaal niet helemaal kloppend.

Moet denk ik toch maar voor een moderne gaan en dan wellicht over een aantal jaren als de 16613LN tweedehands wat goedkoper is, die eens aanschaffen.
Een 96 model heeft gewoon een saffierglas. Die zijn net zo waterdicht als een moderne sub. Je zou hem voor de zekerheid wel een servicebeurt kunnen geven. Dan worden ook alle pakkingen vernieuwd.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:17:40 #219
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153444276
Klaar voor de zomer :)

pi_153449365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:17 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Klaar voor de zomer :)

[ afbeelding ]
Mooie klok hoor. Ik wist niet of je nu voor een 16613ln of 114060 ging kijken. Ik denk dat vooral de band je gaat bevallen in de zomer.
Aan het verschil in gewicht raak je heel snel gewend. Als je je andere sub draagt zal het een vedergewicht lijken.
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:44:07 #221
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153449873
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:28 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Mooie klok hoor. Ik wist niet of je nu voor een 16613ln of 114060 ging kijken. Ik denk dat vooral de band je gaat bevallen in de zomer.
Aan het verschil in gewicht raak je heel snel gewend. Als je je andere sub draagt zal het een vedergewicht lijken.
thanks!

ben toch maar voor een nieuwe gegaan. voor het eerst de eerste eigenaar van een horloge. band bevalt me nu al erg goed. draagt erg comfortabel en dat glide lock is fantastisch.
hij is inderdaad een heel stuk zwaarder maar als ik hem even om heb voel ik hem eigenlijk nauwelijks meer.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:33:11 #222
67670 Skv
Cynist.
pi_153451405
Mijn broer heeft dezelfde. Laatst even gedragen, prachtig ding. Gefeliciteerd! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 00:39:04 #223
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153458165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:33 schreef Skv het volgende:
Mijn broer heeft dezelfde. Laatst even gedragen, prachtig ding. Gefeliciteerd! :)
Bedankt!
  vrijdag 12 juni 2015 @ 01:11:08 #224
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153458892
En nog eentje met de prachtige blauwe lume.

pi_153463854
Na een tijdje lurken in dit topic toch maar even een vraagje stellen voor de kenners hier. Momenteel ben ik in het bezit van een tissot:


Heb verder ook nog een skagen horloge. Het mooie aan de tissot vind ik de lange seconde wijzer die bijna even lang is als de plaat. Ik ben al een beetje aan het rond kijken voor een nieuw horloge en ben van plan een automaat te kopen. Het liefst zou ik dan een automaat hebben met weer zo'n lange secondewijzer en een datum erop. Iemand suggesties?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:45:04 #226
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153467196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:17 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Klaar voor de zomer :)

[ afbeelding ]
Prachtige klok! Congrats en veel draagplezier 8-)

Afgelopen week was ik toevalligerwijs met mijn vriendin in Den Haag. Gezien redelijk in de buurt even langs bij S&C, wat blijkt mevrouw helemaal geweldig te vinden voor haarzelf? Een Rolex Sub of DS :o Stond ik stiekem wel een beetje van te kijken. Een datejust deed haar dan weer vrij weinig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:48 schreef realldutch het volgende:
Na een tijdje lurken in dit topic toch maar even een vraagje stellen voor de kenners hier. Momenteel ben ik in het bezit van een tissot:
[ afbeelding ]

Heb verder ook nog een skagen horloge. Het mooie aan de tissot vind ik de lange seconde wijzer die bijna even lang is als de plaat. Ik ben al een beetje aan het rond kijken voor een nieuw horloge en ben van plan een automaat te kopen. Het liefst zou ik dan een automaat hebben met weer zo'n lange secondewijzer en een datum erop. Iemand suggesties?
Waar ben je qua uiterlijk naar opzoek(sportief, klassiek, zoals je huidige Tissot) en wat is ongeveer het budget?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153467691
Ik ben opzoek naar een 'netjes' horloge, dus een beetje klassiek inderdaad. Budget ligt denk ik rond de 500-600 euro o.i.d. maar als ik iets moois zie voor iets meer dan kan dat ook. Vind bijvoorbeeld het design van Nomos wel mooi, lekker simplistisch en duidelijk. Nadeel is alleen dat ze een beetje buiten mijn prijsklasse liggen, ze geen datum hebben en de secondwijzer niet op dezelfde plek zit als de andere wijzers.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:23:00 #228
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_153472086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:59 schreef realldutch het volgende:
Ik ben opzoek naar een 'netjes' horloge, dus een beetje klassiek inderdaad. Budget ligt denk ik rond de 500-600 euro o.i.d. maar als ik iets moois zie voor iets meer dan kan dat ook. Vind bijvoorbeeld het design van Nomos wel mooi, lekker simplistisch en duidelijk. Nadeel is alleen dat ze een beetje buiten mijn prijsklasse liggen, ze geen datum hebben en de secondwijzer niet op dezelfde plek zit als de andere wijzers.
Hamilton heeft leuke "nette" horlogers voor dat geld. Ik zou daar eens naar kijken.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:50:20 #229
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_153473044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:23 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Hamilton heeft leuke "nette" horlogers voor dat geld. Ik zou daar eens naar kijken.
Klopt, verder kun je, mocht je old stock of gebruikt niet zo'n ramp vinden, eens kijken bij Meistersinger. Op Chrono 24 heb je aardig wat keuze in prijsklassen van een 600/700 euro.

http://www.chrono24.nl/me(...)e201g--id3365569.htm

http://www.chrono24.nl/me(...)enuhr--id1264491.htm
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_153474003
Thanks, zal eens rondkijken :)
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:04:45 #231
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153478934
pi_153481804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie in het zonnetje. Mooie YM. Vind ik ook wel wat hebben.
  zondag 14 juni 2015 @ 18:45:48 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153526066
Zojuist 2 Invicta klokken gekocht online; eentje in de states, een Invicta Men's 300M Grand Diver NH35 Automatic Yellow Dial, en een Sea Spider 1933.

Voor de beeldvorming:



en deze;



Allebei maar 'minnetjes' voor de inhabitants van dit topic, maar goed genoeg voor de ikke :Y)

Heb nu een tijdje rond zitten klikken en ik heb inmiddels een dikke verlanglijst, maar ik heb me beheerst, en 2 betaalbare klokken gekocht. :P

Nu nog effe een mooie band voor die gele zoeken, zit te denken aan een dikke mesh band, en misschien één of 2 Nato's.. dan kan de originele mooi blijven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 14 juni 2015 @ 21:03:11 #234
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153530739
Ben niet echt fan van dat geel om eerlijk te zijn. Wellicht leuk voor de afwisseling, maar mij wat te fel en opvallend. Misschien dat het met een witte of zwarte nato band er wel leuk uitziet. Maar met die stalen band doet het me weinig.
  zondag 14 juni 2015 @ 21:30:15 #235
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153531983
Die gele duiker is tof, alleen jammer van de scalloped bezel.

Zou dragen op zwarte leren band met gele stitching/10
pi_153533269
Die geel met zwart vind ik wel aardig. ziet er stevig uit op de hoogte foto. De zwarte vind ik niet mooi. De subdials zitten erg ver naar het midden. Ook de band is wat druk.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:04:42 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153535774
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:03 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ben niet echt fan van dat geel om eerlijk te zijn. Wellicht leuk voor de afwisseling, maar mij wat te fel en opvallend. Misschien dat het met een witte of zwarte nato band er wel leuk uitziet. Maar met die stalen band doet het me weinig.
Die gele krijgt ook een andere band; ik wil er een Milanese band bij, en een paar Nato's om af te wisselen.
Ik wil ook nog een oranje Seiko Monster, of nog mooier; een oranje Oakley Time Machine O+ O+ En een deftige mooie diepblauwe klok :P
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:30 schreef Twiitch het volgende:
Die gele duiker is tof, alleen jammer van de scalloped bezel.

Zou dragen op zwarte leren band met gele stitching/10
Ehm.. scalloped whut? :+ Doe es uitleggen aan een n00b? :P

Bandoptie klinkt goed :Y
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:05 schreef Fisherman het volgende:
Die geel met zwart vind ik wel aardig. ziet er stevig uit op de hoogte foto. De zwarte vind ik niet mooi. De subdials zitten erg ver naar het midden. Ook de band is wat druk.
Ik heb een zwak voor zwart, en Anne vond hem mooi. En ik heb een nog groter zwak voor aparte horlogebanden, liefst een beetje grof :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 14-06-2015 23:27:17 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153587966
Waar kopen jullie horlogebandjes of waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ik ben op zoek naar een blauw bandje gemaakt van alligator.
pi_153595667
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:08 schreef D662 het volgende:
Waar kopen jullie horlogebandjes of waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ik ben op zoek naar een blauw bandje gemaakt van alligator.
Echte alligator of print? Twee compleet verschillende dingen.
pi_153596230
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Echte alligator of print? Twee compleet verschillende dingen.
Echte alligator. Bandjes van het merk zelf zijn 350. Daaronder zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:23:19 #241
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153596414
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:18 schreef D662 het volgende:

[..]

Echte alligator. Bandjes van het merk zelf zijn 350. Daaronder zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Dat soort bandjes vergen over het algemeen vrij veel onderhoud meen ik en ga niet heel lang mee als je ze dagelijks gebruikt.

Ik heb zelf python en alligator bandjes gehad in het verleden, die moesten ingespoten worden met een speciale spray en regelmatig afgenomen worden met een doekje. Voornamelijk die python was lastig.

Ik zou zelf in ieder geval niet nog een keer honderden euro's aan dat soort bandjes uitgeven. Je kan beter een alligator print kopen vind ik.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:32:19 #242
67670 Skv
Cynist.
pi_153627563
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:18 schreef D662 het volgende:

[..]

Echte alligator. Bandjes van het merk zelf zijn 350. Daaronder zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
http://www.horlogeforum.n(...)buffel-nylon/43035/5
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 00:36:01 #243
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153656577
Wat zijn de meningen over de tudor heritage chrono?

Ik vind deze blauw met witte wijzerplaat wel erg cool.

  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:38:27 #244
67670 Skv
Cynist.
pi_153659721
Ik vind hem wel aardig, maar aan de schreeuwerige kant. Leuk voor de zomer maar te duur voor een seizoenshorloge.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 11:05:58 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_153688310
Een paar jaar geleden heb ik deze op de kop getikt voor 175 Euro.


Een jaar later heb ik 'm weer verkocht. En daar heb ik nog steeds spijt van. :'(

Op Marktplaats heb ik een vergelijkbare gevonden, maar dan met witte plaat en andere wijzers. Ik ga 'm zometeen ophalen, hoop dat mijn oude geliefde kan worden vervangen. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 11:36:48 #246
165633 eriksd
The grand facade...
pi_153688799
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 00:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Wat zijn de meningen over de tudor heritage chrono?

Ik vind deze blauw met witte wijzerplaat wel erg cool.

[ afbeelding ]
Ik zou de grijze nemen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_153689577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 00:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Wat zijn de meningen over de tudor heritage chrono?

Ik vind deze blauw met witte wijzerplaat wel erg cool.

[ afbeelding ]
Heb ik overwegen totdat ik achter kom dat het uurwerk zo complex is dat het vast een heel duur geintje gaat worden.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:51:33 #248
67670 Skv
Cynist.
pi_153692684
Net opgepikt. Fatsoenlijke foto volgt nog. :s)

[ Bericht 8% gewijzigd door Skv op 20-06-2015 15:16:47 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:09:18 #249
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153693148
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb ik overwegen totdat ik achter kom dat het uurwerk zo complex is dat het vast een heel duur geintje gaat worden.
Ik neem aan dat ze bij een rolex service centre dit toch probleemloos moeten kunnen servicen zonder dat dat direct duizenden euro's moet kosten.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 16:22:44 #250
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_153694803
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:05 schreef Skv het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik deze op de kop getikt voor 175 Euro.
[ afbeelding ]

Een jaar later heb ik 'm weer verkocht. En daar heb ik nog steeds spijt van. :'(

Op Marktplaats heb ik een vergelijkbare gevonden, maar dan met witte plaat en andere wijzers. Ik ga 'm zometeen ophalen, hoop dat mijn oude geliefde kan worden vervangen. O+
Echt? Dat is toch niet duur? Ik vind ze ook heel erg mooi en denk ook dat er 1 in de toekomst gaat komen.

Ik ben nu trouwens enkele weken in bezit van de Chopard en hij bevalt super!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_153695407
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:09 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze bij een rolex service centre dit toch probleemloos moeten kunnen servicen zonder dat dat direct duizenden euro's moet kosten.
Er zit een DD module in om het een chronograaf van te maken. Deze wordt meestal niet onderhouden, maar vervangen. Dus kan je voorstellen wat voor prijskaartje er dan aan hangt. Nu wil ik best wel wat meer betalen voor een service, maar als het evenveel of zelfs meer gaat kosten dan een Rolex service, terwijl een Rolex twee keer zo duur is, dan is dat niet naar verhouding. Overigens ben ik geen expert in uurwerken en ken ik de Tudor prijzen niet. Maar alleen al horen dat het vervangen moet worden klinkt al heel duur in de oren.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:20:53 #252
67670 Skv
Cynist.
pi_153695816
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 16:22 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Echt? Dat is toch niet duur? Ik vind ze ook heel erg mooi en denk ook dat er 1 in de toekomst gaat komen.

Ik ben nu trouwens enkele weken in bezit van de Chopard en hij bevalt super!
Zeker niet duur, spotgoedkoop. Die witte van nu is wel een heel stuk duurder. En ik vind de blauwe net iets mooier. Maargoed, die is weg. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:23:05 #253
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153695856
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 16:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Er zit een DD module in om het een chronograaf van te maken. Deze wordt meestal niet onderhouden, maar vervangen. Dus kan je voorstellen wat voor prijskaartje er dan aan hangt. Nu wil ik best wel wat meer betalen voor een service, maar als het evenveel of zelfs meer gaat kosten dan een Rolex service, terwijl een Rolex twee keer zo duur is, dan is dat niet naar verhouding. Overigens ben ik geen expert in uurwerken en ken ik de Tudor prijzen niet. Maar alleen al horen dat het vervangen moet worden klinkt al heel duur in de oren.
ah ja, die 500 euro of zo eens in de 6 a 7 jaar is het me wel waard. Niet dat ik hem nu al ga kopen, maar wellicht in de toekomst. 2ehands zijn ze niet zo duur meer.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:23:32 #254
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153695865
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Zeker niet duur, spotgoedkoop. Die witte van nu is wel een heel stuk duurder. En ik vind de blauwe net iets mooier. Maargoed, die is weg. ;(
Ik vind die witte/zilveren die je hebt gekocht een beetje average. Die blauwe vind ik een stuk mooier ogen op de foto.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:36:22 #255
67670 Skv
Cynist.
pi_153696141
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:23 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik vind die witte/zilveren die je hebt gekocht een beetje average. Die blauwe vind ik een stuk mooier ogen op de foto.
Ik ook. Maar ik vind het model aardig genoeg om hem te kopen. Als ik een blauwe vind dan gaat deze weer weg.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:41:46 #256
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153696263
Ja, die blauwe is zeker mooier. Te snel geflipped? :P
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:45:26 #257
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153696336
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik vind het model aardig genoeg om hem te kopen. Als ik een blauwe vind dan gaat deze weer weg.
Ik dacht overigens dat je een gmt of explorer 2 ging kopen of zo?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:47:34 #258
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_153700707
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Zeker niet duur, spotgoedkoop. Die witte van nu is wel een heel stuk duurder. En ik vind de blauwe net iets mooier. Maargoed, die is weg. ;(
Ik vind deze witte juist mooier, maar nu wijk ik wel vaker af van de standaard smaak :P mag ik vragen wat een heel stuk duurder is qua bedrag? Ik gok 450 euro?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 21 juni 2015 @ 01:54:47 #259
67670 Skv
Cynist.
pi_153708402
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:41 schreef Twiitch het volgende:
Ja, die blauwe is zeker mooier. Te snel geflipped? :P
ja. Mijn vriendin zei het al toen ik die blauwe verkocht. Hier krijg je spijt van.. Heeft ze toch gelijk in gehad. :(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 juni 2015 @ 01:56:26 #260
67670 Skv
Cynist.
pi_153708425
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik dacht overigens dat je een gmt of explorer 2 ging kopen of zo?
Zit nog steeds te dubben. Vind de Exp niet mooi genoeg en de gmt m2 te overpriced voor wat je krijgt. Laat het geld nog op de rekening staan tot ik de knoop doorhak. Dit is gewon een tussendoorklokje so to say.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 juni 2015 @ 01:57:08 #261
67670 Skv
Cynist.
pi_153708433
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik vind deze witte juist mooier, maar nu wijk ik wel vaker af van de standaard smaak :P mag ik vragen wat een heel stuk duurder is qua bedrag? Ik gok 450 euro?
Zoiets. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Skv op 22-06-2015 12:38:29 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:16:15 #262
67670 Skv
Cynist.
pi_153747248








Paar foto'tjes geschoten. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:05:21 #263
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_153748646
Ik vind hem echt heel erg mooi!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 26 juni 2015 @ 01:13:11 #264
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_153847186
Welk bandje zou mooi staan bij een Omega Seamaster? Heb nu al een zwart natobandje voor erbij.. Maar ben toch niet echt het type voor natobandjes. Dacht zelf aan een leren bandje?

Iemand tips?


Ik ben geil
  vrijdag 26 juni 2015 @ 07:22:52 #265
67670 Skv
Cynist.
pi_153848454
Welke seamaster, die komen in duizend vormen en maten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 07:51:51 #266
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_153848612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 07:22 schreef Skv het volgende:
Welke seamaster, die komen in duizend vormen en maten.
Er staat een foto bij, ik vermoed die dus :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 26 juni 2015 @ 07:58:12 #267
67670 Skv
Cynist.
pi_153848661
Oh, dan laadde die niet. Ik zou hem op staal houden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_153848663
Ik vind het standaard metalen schakelbandje nog steeds het mooiste. Tenminste, dat heb ik bij mijn seamaster.
pi_153851943
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 01:13 schreef defokkingfoker het volgende:
Welk bandje zou mooi staan bij een Omega Seamaster? Heb nu al een zwart natobandje voor erbij.. Maar ben toch niet echt het type voor natobandjes. Dacht zelf aan een leren bandje?

Iemand tips?


[ afbeelding ]
Hoewel niet mijn smaak, hoort deze gewoon op de stalen band wat mij betreft. Rubber zou eventueel nog kunnen. Dan moet het wel de originele rubberen band zijn die ervoor gemaakt is en direct aansluit op de kast.
pi_153854775
LIF / Herenkleding voor ware fijnproevers #19 - Pitti Uomo komt er weer aan!

Prachtig, dezelfde discussie als hier een tijdje terug. Goedkoop vs luxe.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:09:03 #271
67670 Skv
Cynist.
pi_153859518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
LIF / Herenkleding voor ware fijnproevers #19 - Pitti Uomo komt er weer aan!

Prachtig, dezelfde discussie als hier een tijdje terug. Goedkoop vs luxe.
Met als enige verschil..

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:46 schreef Mylene het volgende:
Deze reeks blijft zoals hij is met deze TT. Wel is een handig om een aparte reeks te beginnen die meer laagdrempelig is. Dus wie zich geroepen voelt om dat te doen, ga je gang.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 29 juni 2015 @ 17:57:22 #272
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_153931152
quote:
17s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:16 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Paar foto'tjes geschoten. :7
Loopt 'ie goed? Ben zelf ook op zoek naar een soortgelijke Omega
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 29 juni 2015 @ 18:03:36 #273
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_153931253
want als die van hem goed loopt, dan loopt jouw toekomstige ook goed ja, logisch.
  maandag 29 juni 2015 @ 18:22:11 #274
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153931666
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:03 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
want als die van hem goed loopt, dan loopt jouw toekomstige ook goed ja, logisch.
Waar lees je dat?
  maandag 29 juni 2015 @ 20:33:53 #275
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_153935047
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:03 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
want als die van hem goed loopt, dan loopt jouw toekomstige ook goed ja, logisch.
Nee, zo bedoelde ik dat niet, gewoon interesse.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:40:52 #276
67670 Skv
Cynist.
pi_153973191
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:57 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Loopt 'ie goed? Ben zelf ook op zoek naar een soortgelijke Omega
Ja prima, twee weken geleden service gehad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:08:08 #277
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154030599
Wat maakt nou het ene horloge een beter horloge dan de andere? Ik bedoel, er zijn zat horloges die precies op elkaar lijken maar waar horloge A een paar honderd euro duurder is dan B. Waarom kiezen mensen dan toch voor horloge A? Niet alleen vanwege het uiterlijk lijkt mij. Vanwege het uurwerk wat erin zit misschien? Of het merk?

Veel mensen hier vinden bijvoorbeeld TW steel niks, maar waarom dan? Ze geven allemaal de tijd aan :P

Deze bijvoorbeeld:



http://www.jomashop.com/omega-watch-23110392103001.html
ruim vijfendertighonderd euro, terwijl je om de maand de datum goed moet zetten. Wat snap ik niet? :?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:42:36 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154031348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:08 schreef Ypmaha het volgende:
Wat maakt nou het ene horloge een beter horloge dan de andere? Ik bedoel, er zijn zat horloges die precies op elkaar lijken maar waar horloge A een paar honderd euro duurder is dan B. Waarom kiezen mensen dan toch voor horloge A? Niet alleen vanwege het uiterlijk lijkt mij. Vanwege het uurwerk wat erin zit misschien? Of het merk?

Veel mensen hier vinden bijvoorbeeld TW steel niks, maar waarom dan?

terwijl je om de maand de datum goed moet zetten. Wat snap ik niet?
Uurwerk. Merk. Ontwerp.
TW Steel heeft een designtaal die veel mensen "lomp" vinden.

Jaarcomplicatie is duur om te maken en past niet in een simpel three-hand horloge.
Misschien heb jij liever geld over voor andere dingen.

Vrijwel elke hobby is te deduceren door de basale behoefte aan te geven.
"Uit eten? Voor 1,- euro heb je ook voer."
"Dure kleren? Een jutezak kan je ook droog houden."
"Nieuwe computer? In windows 98 kan je ook typen."
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_154031551
Afwerking en materialen zijn ook van hogere kwaliteit. Neemt niet weg dat ik vind dat merken als omega en rolex erg overpriced zijn. Maarja dat is vraag en aanbod.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 15:12:06 #280
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154032020
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uurwerk. Merk. Ontwerp.
TW Steel heeft een designtaal die veel mensen "lomp" vinden.

Jaarcomplicatie is duur om te maken en past niet in een simpel three-hand horloge.
Misschien heb jij liever geld over voor andere dingen.

Vrijwel elke hobby is te deduceren door de basale behoefte aan te geven.
"Uit eten? Voor 1,- euro heb je ook voer."
"Dure kleren? Een jutezak kan je ook droog houden."
"Nieuwe computer? In windows 98 kan je ook typen."
Ah ok :P
pi_154034397
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:08 schreef Ypmaha het volgende:
Wat maakt nou het ene horloge een beter horloge dan de andere? Ik bedoel, er zijn zat horloges die precies op elkaar lijken maar waar horloge A een paar honderd euro duurder is dan B. Waarom kiezen mensen dan toch voor horloge A? Niet alleen vanwege het uiterlijk lijkt mij. Vanwege het uurwerk wat erin zit misschien? Of het merk?

Veel mensen hier vinden bijvoorbeeld TW steel niks, maar waarom dan? Ze geven allemaal de tijd aan :P

Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

http://www.jomashop.com/omega-watch-23110392103001.html
ruim vijfendertighonderd euro, terwijl je om de maand de datum goed moet zetten. Wat snap ik niet? :?
Het horloge wat je toont bevat natuurlijk een volledig van scratch af aangebouwd eigen uurwerk.
Dit is net zo als het ontwikkelen van een nieuwe motor van een auto: dat moet terugverdiend worden.
Het is overigens ook nog eens minimaal net zo complex als het ontwikkelen van een nieuwe motor van een auto. Toch is het maken van zowel een nieuwe motor als een nieuw uurwerk natuurlijk niet compleet nieuw, maar je bent altijd gebonden aan veel patenten en die kosten ook weer veel geld.

Het assembleren daarnaast gebeurt met de hand. Het vervaardigen van sommige delen van het uurwerk gebeurt ook nog eens met de hand.

De combinatie (deels) hand afgewerkt, met de hand geassembleerd, ontwikkelkosten en merknaam, zorgen voor een prijs.
Je zegt dat het klokje 3,5 k kost (ik denk dat de listprijs hoger ligt), dat is eigenlijk spotgoedkoop als je bedenkt wat je daarvoor krijgt.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:54:05 #282
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154044347
3,6k op de site van omega
pi_154052981
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:54 schreef Ypmaha het volgende:
3,6k op de site van omega
De co-axiale versie met lederen band zit op 4360 en de versie met stalen band op 5000.
  zondag 5 juli 2015 @ 21:58:48 #284
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_154099671
Hallo,

ik ben opzoek naar een nieuw horloge. Ik wil een beetje een stoer horloge die ook erg functioneel is. Ik heb al die G-Shock horloges bekeken alleen die zijn het allemaal net niet. Dit is eigenlijk wel het ideale horloge, maar dat geld heb ik er niet voor over: http://www.g-shock.eu/nl/horloges/premium/mtg/mtg-s1000d-1aer/

Ik vind het wel fijn als het horloge op licht energie is, omdat je dan niet de batterij hoeft te vervangen en dan kan eventuele waterbestendigheid verloren gaan etc. Ook heb ik liever geen digitaal horloge omdat ik dat wat minder mooi vind. Ik heb al een zwart horloge, dus ik heb het liefst een andere kleur. Iemand suggesties of goedkopere alternatieven?
leef de leven
pi_154103163
quote:
19s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:58 schreef RRuben het volgende:
Hallo,

ik ben opzoek naar een nieuw horloge. Ik wil een beetje een stoer horloge die ook erg functioneel is. Ik heb al die G-Shock horloges bekeken alleen die zijn het allemaal net niet. Dit is eigenlijk wel het ideale horloge, maar dat geld heb ik er niet voor over: http://www.g-shock.eu/nl/horloges/premium/mtg/mtg-s1000d-1aer/

Ik vind het wel fijn als het horloge op licht energie is, omdat je dan niet de batterij hoeft te vervangen en dan kan eventuele waterbestendigheid verloren gaan etc. Ook heb ik liever geen digitaal horloge omdat ik dat wat minder mooi vind. Ik heb al een zwart horloge, dus ik heb het liefst een andere kleur. Iemand suggesties of goedkopere alternatieven?
Citizen Eco Drive, qua model moet je zelf maar gaan kijken.
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:30:59 #286
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154206896
Vraag voor de veelgebruikers hier: welke watchwinders gebruiken jullie?
Heb geen zin in een Gisoni-apparaat, maar het hoeft ook geen 3 nullen te kosten.
Idealiter een winder waarbij elk horloge z'n eigen motor heeft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:48:11 #287
67670 Skv
Cynist.
pi_154207333
Geen. Gewoon ff opwinden als ik iets uit de kist pak.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154211100
Een stalen band vind ik na een paar maanden niet zo comfortabel dragen. Wellicht ligt het aan de totale gewicht van de horloge zelf.

Wellicht licht het aan mijn zweterige armen?

In ieder geval, wat vinden jullie een comfortabele band?
Specifieke materiaal?
pi_154212308
Ik heb er een met een metalen band en zit ondanks het gewicht zeer comfortabel. Mits goed op maat gemaakt tenminste. Eerder zat hij iets te los en dan zit het minder lekker.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 04:12:57 #290
67670 Skv
Cynist.
pi_154213923
Staal het mooist, maar leer zit toch lekkerder. Vooral met warm weer, het rekt wat mee en je kan hem zo losserond zetten. :) Hoewel dat ook kan met de jongere Rolexbanden met Glidelock. Maar die heb ik niet ;) Totale gewicht is ook een issue inderdaad. Mijn vibtage Omega op staal draagt qua gewicht veel comfortabeler dan mijn Steinhart OVM met massieve zware stalen band. Da heb je meer dan 200 gram om je pols (220 als ik het goed heb).

Rubber vind ik wat zweterig en nato niet zo mooi en wat scherp aan de randjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154227649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:50 schreef DiceMan het volgende:
Een stalen band vind ik na een paar maanden niet zo comfortabel dragen. Wellicht ligt het aan de totale gewicht van de horloge zelf.

Wellicht licht het aan mijn zweterige armen?

In ieder geval, wat vinden jullie een comfortabele band?
Specifieke materiaal?
De Breitling 'Ocean Classic" stalen band die ik aan mijn Superocean Heritage heb is tot dusver mijn favoriete band qua comfort en uitstraling.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:13:02 #292
67670 Skv
Cynist.
pi_154232100
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw horloge. In mijn hoofd heb ik iets dat zowel (semi) zakelijk als casual gedragen kan worden. Niet té dressy. Grootte van zo'n 40mm. Date-complicatie. Stalen band. Tweedehands is prima, mits geserviced en full set. Budget van ongeveer 3K, eventueel iets meer.

Een Rolex Explorer II zwart zou een optie kunnen zijn, of een 2000-2003 GMT Master II (alleen zijn die prijzen in mijn ogen niet te verantwoorden hoog). Heb even gekeken naar een Omega Speedie Pro, maar dat is iets te groot. Nog andere goede opties?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:29:09 #293
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_154238868
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:13 schreef Skv het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw horloge. In mijn hoofd heb ik iets dat zowel (semi) zakelijk als casual gedragen kan worden. Niet té dressy. Grootte van zo'n 40mm. Date-complicatie. Stalen band. Tweedehands is prima, mits geserviced en full set. Budget van ongeveer 3K, eventueel iets meer.

Een Rolex Explorer II zwart zou een optie kunnen zijn, of een 2000-2003 GMT Master II (alleen zijn die prijzen in mijn ogen niet te verantwoorden hoog). Heb even gekeken naar een Omega Speedie Pro, maar dat is iets te groot. Nog andere goede opties?
kan je niet wat langer doorsparen zodat je een wat hoger budget hebt?

Heb het gevoel dat je het liefst een GMT master II wil. Spaar daar dan gewoon voor ipv iets wat je over een aantal maanden weer inruilt omdat het horloge toch niet helemaal naar je smaak was.

als je toch een groter bedrag uitgeeft, koop dan gelijk je droomhorloge.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:55:27 #294
67670 Skv
Cynist.
pi_154243495
Ik vind de prijs waarvoor gmt m2 tegenwoordig gaan in geen verhouding tot wat je er voor krijgt. Dus doorsparen vind ik eigenlijk geen optie. Voor rond de drieduizend is er vast wel en aardige tijdelijke klok te vinden die ook aan mijn wensen voldoet. Misschien zelfs een Tudor BB op staal OID.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:20:49 #295
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_154245738
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:13 schreef Skv het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw horloge. In mijn hoofd heb ik iets dat zowel (semi) zakelijk als casual gedragen kan worden. Niet té dressy. Grootte van zo'n 40mm. Date-complicatie. Stalen band. Tweedehands is prima, mits geserviced en full set. Budget van ongeveer 3K, eventueel iets meer.

Een Rolex Explorer II zwart zou een optie kunnen zijn, of een 2000-2003 GMT Master II (alleen zijn die prijzen in mijn ogen niet te verantwoorden hoog). Heb even gekeken naar een Omega Speedie Pro, maar dat is iets te groot. Nog andere goede opties?
Deze ligt wat hoger dan je budget, echter wel gewoon met papieren en een jaar garantie.

http://www.filipucci.nl/producten/horloges/rolex/1035/
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_154246626
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:13 schreef Skv het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw horloge. In mijn hoofd heb ik iets dat zowel (semi) zakelijk als casual gedragen kan worden. Niet té dressy. Grootte van zo'n 40mm. Date-complicatie. Stalen band. Tweedehands is prima, mits geserviced en full set. Budget van ongeveer 3K, eventueel iets meer.

Een Rolex Explorer II zwart zou een optie kunnen zijn, of een 2000-2003 GMT Master II (alleen zijn die prijzen in mijn ogen niet te verantwoorden hoog). Heb even gekeken naar een Omega Speedie Pro, maar dat is iets te groot. Nog andere goede opties?
Een speedy pro heeft geen datum hoor.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 16:43:08 #297
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_154249563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:55 schreef Skv het volgende:
Ik vind de prijs waarvoor gmt m2 tegenwoordig gaan in geen verhouding tot wat je er voor krijgt. Dus doorsparen vind ik eigenlijk geen optie. Voor rond de drieduizend is er vast wel en aardige tijdelijke klok te vinden die ook aan mijn wensen voldoet. Misschien zelfs een Tudor BB op staal OID.
Dus je moet eigenlijk zo snel mogelijk een horloge kopen van je geld, ook al ben je daar wellicht wat minder tevreden mee.

Apart.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:48:26 #298
67670 Skv
Cynist.
pi_154256006
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:07 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een speedy pro heeft geen datum hoor.
Weet ik, maar heb er toch even naar gekeken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:49:06 #299
67670 Skv
Cynist.
pi_154256022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 16:43 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dus je moet eigenlijk zo snel mogelijk een horloge kopen van je geld, ook al ben je daar wellicht wat minder tevreden mee.

Apart.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik graag een GMT M2 wil hebben, maar voor mezelf de prijs niet kan verantwoorden, gezien de marginale verschillen met de Exp2 qua uurwerk, dial etc. Ben gewoon aan het kijken naar een klok die ik nu leuk vind; ik flip op den duur toch wel weer.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:16:31 #300
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_154256720
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik graag een GMT M2 wil hebben, maar voor mezelf de prijs niet kan verantwoorden, gezien de marginale verschillen met de Exp2 qua uurwerk, dial etc. Ben gewoon aan het kijken naar een klok die ik nu leuk vind; ik flip op den duur toch wel weer.
Hmm ja ok zo kwam het over. 'een aardige tijdelijke klok' klinkt als een zoethoudertje tot je een horloge kan aanschaffen wat je schijnbaar liever wil.

Als je overigens 3k kan verantwoorden voor een horloge, kan 4 of 5k ook wel lijkt me. Het zijn allemaal belachelijke bedragen voor een horloge vanuit de gemiddelde mens gezien.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:20:07 #301
67670 Skv
Cynist.
pi_154256833
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:16 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Hmm ja ok zo kwam het over. 'een aardige tijdelijke klok' klinkt als een zoethoudertje tot je een horloge kan aanschaffen wat je schijnbaar liever wil.

Als je overigens 3k kan verantwoorden voor een horloge, kan 4 of 5k ook wel lijkt me. Het zijn allemaal belachelijke bedragen voor een horloge vanuit de gemiddelde mens gezien.
Inderdaad veel geld, maar ik heb ook nog andere hobby's die veel geld kosten.. Al twee keer op vakantie geweest dit jaar en ik ga nog naar China en begin volgend jaar naar Thailand. Daarnaast is de tank van mijn motor net volledig gereviseerd.. Moet een beetje een schifting maken waar het geld naartoe gaat. Dus 3K heb ik voor horloges beschikbaar. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')